Ik zie deze keer nog niet bepaald een type als Obama die Clinton kan verrassen.quote:Op zondag 7 juni 2015 05:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Jeb is helemaal niet zo mediageniek. En zijn voorsprong - als hij die al heeft - op andere Republikeinse kandidaten is nihil. Bush heeft de nominatie nog lang niet binnen.
En Clinton ook niet, ook al lijkt dat nu wel zo. In een korte tijd kan er veel veranderen in de verhoudingen.
Mijn grootste bezwaar tegen Bernie Sanders zit 'm niet in zijn standpunten, maar in zijn hoge leeftijd. De man is nu al 73 en zou - als hij president wordt - bij zijn aantreden 75 jaar zijn. Hillary zou bij haar aantreden 69 zijn; ook niet bepaald jong, maar het scheelt toch nog even 6 jaar met iemand die 75 is. Martin O'Malley zou bij zijn aantreden net 54 zijn.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:35 schreef Terecht het volgende:
Als kiezers hun stem zouden baseren op basis van hun eigen standpunten dan is Bernie Sanders de volgende president van de VS.
Sanders doet dan ook niet mee om te winnen, eerder om aandacht voor zijn standpunten te krijgen.quote:Op zondag 14 juni 2015 07:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mijn grootste bezwaar tegen Bernie Sanders zit 'm niet in zijn standpunten, maar in zijn hoge leeftijd. De man is nu al 73 en zou - als hij president wordt - bij zijn aantreden 75 jaar zijn. Hillary zou bij haar aantreden 69 zijn; ook niet bepaald jong, maar het scheelt toch nog even 6 jaar met iemand die 75 is. Martin O'Malley zou bij zijn aantreden net 54 zijn.
Overigens is dit nog wel een aardig artikel over O'Malley: http://atticusreview.org/(...)overnor-of-maryland/quote:Op zondag 14 juni 2015 07:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Sanders doet dan ook niet mee om te winnen, eerder om aandacht voor zijn standpunten te krijgen.
Reagan was bijna 74 toen hij zijn tweede termijn aanging, en toen was hij al aardig seniel aan het worden. Sanders zit natuurlijk in de race om het Democratische veld naar links te bewegen, en dat lijkt vooralsnog aardig te lukken. Ik zie je regelmatig over O'Malley posten, ben je gecharmeerd van hem? Ik ken hem totaal niet.quote:Op zondag 14 juni 2015 07:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mijn grootste bezwaar tegen Bernie Sanders zit 'm niet in zijn standpunten, maar in zijn hoge leeftijd. De man is nu al 73 en zou - als hij president wordt - bij zijn aantreden 75 jaar zijn. Hillary zou bij haar aantreden 69 zijn; ook niet bepaald jong, maar het scheelt toch nog even 6 jaar met iemand die 75 is. Martin O'Malley zou bij zijn aantreden net 54 zijn.
Overigens heeft Clinton het officiële startschot voor haar campagne gegeven met een speech. Het is allemaal weer super-gelikt, ook de communicatie eromheen. Wat mij opvalt, is dat ze steeds meer punten van Sanders en O'Malley begint over te nemen. Kennelijk wil ze beide mannen graag zo veel mogelijk gras voor de voeten wegmaaien.
Als je dit zo leest, dan vraag je je sowieso af hoe een republikeinse kandidaat kans gaat maken. Ook op het gebied van bijvoorbeeld het homohuwelijk hebben ze de publieke opinie niet bepaald aan hun zijde.quote:Op zondag 7 juni 2015 11:35 schreef Terecht het volgende:
Ik denk dat niet Jeb Bush maar Scott Walker de Republikeinse presidentskandidaat gaat worden. Bij de democraten zie ik niemand die Clinton werkelijk kan bedreigen. Alhoewel... Interessante poll van CBS en NYT:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.cbsnews.com/news/poll-who-can-get-ahead-in-the-u-s/
http://www.nytimes.com/in(...)onal-trade-poll.html
Als kiezers hun stem zouden baseren op basis van hun eigen standpunten dan is Bernie Sanders de volgende president van de VS.
Dat vraag ik me soms ook wel af. Hetzelfde geldt voor Obamacare. De afzonderlijke voorzieningen in Obamacare zijn ontzettend populair zo blijkt uit talloze polls maar als het Obamacare wordt genoemd, dan is opeens een flinke minderheid erop tegen. Zie hier de kracht van propaganda. De Republikeinen zijn daar toch verdraaid goed in om zaken in een bepaald frame te plaatsen en ervoor te zorgen dat die frames domineren in de media, zelfs media die linkserig heten te zijn (MSNBC bijv). De Republikeinen hebben gewoonweg het taalspel gewonnen. Hier is ook een bekend boek over geschreven, What's the Matter with Kansas?, waarin geprobeerd wordt een antwoord te geven op de vraag waarom er toch zoveel mensen tegen hun eigenbelang stemmen.quote:Op zondag 14 juni 2015 11:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je dit zo leest, dan vraag je je sowieso af hoe een republikeinse kandidaat kans gaat maken. Ook op het gebied van bijvoorbeeld het homohuwelijk hebben ze de publieke opinie niet bepaald aan hun zijde.
Fantastisch filmpje van Sanders vs Rand Paul over gezondheidszorg:quote:Op zondag 14 juni 2015 11:51 schreef Monolith het volgende:
Tegen Obamacare is inderdaad een vrij effectieve campagne gevoerd met spookbeelden over death panels en communisme.
In de praktijk loopt het best aardig en lijkt het zelfs kostenreductie te realiseren.
Inderdaad beschamend dat Sanders compleet het punt dat Paul probeert te maken negeert en goedkoop probeert te scoren door er een geintje van te maken.quote:Op zondag 14 juni 2015 12:05 schreef Terecht het volgende:
[..]
Fantastisch filmpje van Sanders vs Rand Paul over gezondheidszorg:
Ik heb zelden zo'n vernedering gezien. Intellectueel gezien staat Sanders mijlenver boven Rand Paul. Rand Paul's argument is overigens tekenend voor de Republiekeinse mentaliteit, en zelf voor een aantal rechters van SCOTUS, die Obamacare vergeleken met de overheid die de burger zou dwingen tot het kopen van broccoli. Weet je ook meteen wat voor randdebielen er hoogste rechter zijn in de VS, en wat voor een politieke farce de Supreme Court eigenlijk is.
Nee, Paul heeft gewoon een idiote filosofie en dat wordt uitmuntend gepersifleerd door Sanders. Libertarisme is de McDonalds van de politieke filosofieën. Gemakzuchtig, vet en smerig. Zoals een McDonalds dieet een aanslag op het lijf is, is een Libertarisme dieet een aanslag op de geest.quote:Op zondag 14 juni 2015 13:00 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Inderdaad beschamend dat Sanders compleet het punt dat Paul probeert te maken negeert en goedkoop probeert te scoren door er een geintje van te maken.
Maargoed dat werkt blijkbaar het best in politiek
Libertarisme is totale vrijheid, niks mis mee.quote:Op zondag 14 juni 2015 13:08 schreef Terecht het volgende:
[..]
Nee, Paul heeft gewoon een idiote filosofie en dat wordt uitmuntend gepersifleerd door Sanders. Libertarisme is de McDonalds van de politieke filosofieën. Gemakzuchtig, vet en smerig. Zoals een McDonalds dieet een aanslag op het lijf is, is een Libertarisme dieet een aanslag op de geest.
Vrijheid zoals dat in het libertarisme wordt gedefinieerd, is een hele smalle deelverzameling van wat men filosofisch gezien onder vrijheid verstaat. Die ontzettend nauwe notie van vrijheid die Paul aanhangt wordt geridiculiseerd door Sanders. De meeste mensen hebben namelijk een heel ander begrip van vrijheid dan het libertarisme.quote:Op zondag 14 juni 2015 13:18 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Libertarisme is totale vrijheid, niks mis mee.
Ben Carson en Bush hebben hun verplichte trip naar Europa al gemaakt.quote:Op zondag 14 juni 2015 13:34 schreef martijnde3de het volgende:
Is het niet gebruikelijk dat alle presidentskandidaten ,zowel bij de democraten als de republikeinen, een paar landen in Europa bezoeken voor het ''buitenlandbeleid''?
Zal leuk zijn als er nog wat kandidaten naar Nederland komen.
Je reactie mist elke inhoud, maar het bekt wel lekker, net zoals die Sanders eigenlijk. En dat is alles wat telt in de politiek.quote:Op zondag 14 juni 2015 13:08 schreef Terecht het volgende:
[..]
Nee, Paul heeft gewoon een idiote filosofie en dat wordt uitmuntend gepersifleerd door Sanders. Libertarisme is de McDonalds van de politieke filosofieën. Gemakzuchtig, vet en smerig. Zoals een McDonalds dieet een aanslag op het lijf is, is een Libertarisme dieet een aanslag op de geest.
Nee, de reactie van Rand Paul was lekker inhoudelijk en totaal niet gespeend van enige beeldspraak.quote:Op zondag 14 juni 2015 13:46 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Je reactie mist elke inhoud, maar het bekt wel lekker, net zoals die Sanders eigenlijk. En dat is alles wat telt in de politiek.
Best lekker trouwens, McDonalds.
Weinig consequent en betrouwbaar dus.quote:Op zondag 14 juni 2015 14:59 schreef Royyy het volgende:
Dat is sowieso een filmpje uit 2011, toen hij pas net een paar maanden senator was. Sinds die tijd zijn veel van zijn standpunten een stuk genuanceerder geworden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |