SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 4-3-2015SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de wandelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en Kris & algemene foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interviews, getuigen & zoekactiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks & Informatie op videoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mirador en paddocks video Edwin & FriendsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra informatieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Status HERE-kaart van het gebied (samenwerking van de users in dit topic)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Geen echte gevangenis? Dat is wel heel zacht uitgedrukt. Wat ik zie op de foto's is een luxe oord, compleet met sauna en tropisch zwemparadijs. Eindeloze wandelpaden, de Nijmeegse vierdaagse kon je er lopen. Eigenlijk is de rest van de wereld een gevangenis. Wat ik mis is een foto van de uitgang, maar die zal vast gewist zijn of geshopt.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:34 schreef Perico het volgende:
[..]
De nachtfoto's getuigen ook van een mobiele fotonemer, die aan de wandel is. Als de val dan al op 1 april is, is de plek waar ze zijn terechtgekomen, al dan niet met ernstig letsel, geen echte 'gevangenis'.![]()
Jij vindt het niet op zijn minst slordig en op zijn hoogst zwaar onprofessioneel om zoiets fout te zeggen? Het gaat niet over een minuutje noodoproep verkeerd hebben ergens in de laatste dagen, maar een uur (!) verschil in de noodoproep, de belangrijkste; de eerste?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:07 schreef JustinCase het volgende:
[..]
D'r zitten hier duidelijk mensen de niet-voor-rede-vatbaar-modus. Een paar zeggen dat een TV-uitzending van RTL hals over kop werd gepland, omdat "ze" zenuwachtig werden (en dat kennelijk met een vingerknip zomaar even konden verordonneren), en nu jij met zo tekeer gaan over een foutje, waarvan ik maar even aanneem dat het idd een foutje is, en niet op grond van een nog onbekende correctie gezegd.
Gaat wel weer over denk ik, die modus. Maar zo niet, dan zou ik serieus overwegen, als ik jou was, dat het overlijden van die taxichauffeur te maken heeft met een hier op FOK! ontstaan plan onder de echte kenners, niet om te kopen en voor de duvel niet bang, om al dat onprofessionele werk over te doen, maar dan zoals het hoort, oftewel zoals het op CSI te zien is.
Zeker als hij zelf begint over "spookverhalen" en daarmee zich stelt boven mensen die de feiten niet volgen, nogal ironisch, niet?
In die paar minuutjes op tv.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Doorgaan!
Zolang we niet weten waar ze zijn gevallen.
We niet weten waar die steen is.
En er teveel vragen zijn voor wie wat ook denkt.
Ik sprong gister in de "ik stop er mee modus" want ergens is het wel zo dat als de ouders er vrede mee hebben wie ben ik dan..?"
Maar het verhaal van gister is zo onbevredigend dat zelfs IK nu naar Panama wil voor mij part met Mata en Domnivoor (lekker koffie drinken bij Baru als ie niet in Duitsland is)
Ik wil de steen zien
Ik wil de ravijn zien
Ik wil zien waarom ik ongelijk heb met mn scenario![]()
anderhalf uur of 2 uur en 3 kwartier is een groooot verschil.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij vindt het niet op zijn minst slordig en op zijn hoogst zwaar onprofessioneel om zoiets fout te zeggen? Het gaat niet over een minuutje noodoproep verkeerd hebben ergens in de laatste dagen, maar een uur (!) verschil in de noodoproep, de belangrijkste; de eerste?
Zeker als hij zelf begint over "spookverhalen" en daarmee zich stelt boven mensen die de feiten niet volgen, nogal ironisch, niet?
In die paar minuutjes op tv.
Maar dat zei ik ook al bij Martijn F toen was je wat minder kritisch![]()
Al zie je er Justin Bieber in. Ik neem dat zo van je aan. Dat jij dat erin ziet.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:39 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Maar ik zal de details omcirkelen die vlgs mij in de richting wijzen dat het een verticale wand is, en als ik weer zin krijg, de foto met die cirkeltjes posten.![]()
Droeftoeter... Waar praat je over? Heb je hem ooit gelopen die 4 daagsequote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:19 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Geen echte gevangenis? Dat is wel heel zacht uitgedrukt. Wat ik zie op de foto's is een luxe oord, compleet met sauna en tropisch zwemparadijs. Eindeloze wandelpaden, de Nijmeegse vierdaagse kon je er lopen. Eigenlijk is de rest van de wereld een gevangenis. Wat ik mis is een foto van de uitgang, maar die zal vast gewist zijn of geshopt.![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij vindt het niet op zijn minst slordig en op zijn hoogst zwaar onprofessioneel om zoiets fout te zeggen? Het gaat niet over een minuutje noodoproep verkeerd hebben ergens in de laatste dagen, maar een uur (!) verschil in de noodoproep, de belangrijkste; de eerste?![]()
Als hij per ongeluk duizendveertien gezegd had, had 'ie er tien eeuwen naast gezeten. Boeiequote:Zeker als hij zelf begint over "spookverhalen" en daarmee zich stelt boven mensen die de feiten niet volgen, nogal ironisch, niet?
In die paar minuutjes op tv.![]()
![]()
![]()
![]()
Ik blijf de zelfoverschatting hier werkelijk verbazingwekkend vinden...quote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:30 schreef jackie12 het volgende:
RTV Utrecht kwam er als eerste mee en die leest duidelijk hier mee
Jij denkt dat NvP en alle andere Spaanssprekenden betrokken bij dit alles (Arrocha en anderen) geen enkele seconde Panamees nieuws volgen (de dood van Leo), maar well een of ander topic op een internetforumpje volgen?
Ik heb niet de minste illusie dat er ook maar iemand geinteresseerd is in ons gelul, en dat houdt ook het mijne in.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Als Perico maar snapt wat ik bedoelquote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Droeftoeter... Waar praat je over? Heb je hem ooit gelopen die 4 daagse![]()
Spookie...quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:31 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Als Perico maar snapt wat ik bedoel![]()
Dat ze jouw gelul minder interessant vinden dan de mijne neem ik direct van je aanquote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik blijf de zelfoverschatting hier werkelijk verbazingwekkend vinden...
Jij denkt dat NvP en alle andere Spaanssprekenden betrokken bij dit alles (Arrocha en anderen) geen enkele seconde Panamees nieuws volgen (de dood van Leo), maar well een of ander topic op een internetforumpje volgen?
Ik heb niet de minste illusie dat er ook maar iemand geinteresseerd is in ons gelul, en dat houdt ook het mijne in.![]()
Toen Frank en Hans gister begonnen over wilde verhalen ...natuurlijk lezen ze mee!![]()
Martijn is slachtoffer. Frank van de G. is professioneel onderzoeker.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:28 schreef jackie12 het volgende:
[..]
anderhalf uur of 2 uur en 3 kwartier is een groooot verschil.
Maar dat zei ik ook al bij Martijn F toen was je wat minder kritisch
Martijn deed een uitspraak over spookverhalen en maakte een foutje. Frank doet een veel harder uitspraak over spookverhalen, stelt zich erboven en maakt dan, precies op het punt waar zijn hypothese (het wordt m.i. pas een theorie als hij de exacte fotolocatie wist te vinden) op hangt, een grove fout.
Ja, ik zie grote verschillen tussen die twee.The only limit is your own imagination
we zijn het in ieder geval over eens: de noodoproepen waren pas om 16.39 uur en na de laatste foto van 13.54 uur was dat precies 2 uur en 3 kwartier.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Martijn is slachtoffer. Frank van de G. is professioneel onderzoeker.
Martijn deed een uitspraak over spookverhalen en maakte een foutje. Frank doet een veel harder uitspraak over spookverhalen, stelt zich erboven en maakt dan, precies op het punt waar zijn hypothese (het wordt m.i. pas een theorie als hij de exacte fotolocatie wist te vinden) op hangt, een grove fout.
Ja, ik zie grote verschillen tussen die twee.![]()
Daar wordt op WS anders over gedacht. En hier ook bij een flink aantal.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:31 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dat ze jouw gelul minder interessant vinden dan de mijne neem ik direct van je aan
Oh ja, want die verhalen komen van FOK!, niet via andere kanalen.quote:Toen Frank en Hans gister begonnen over wilde verhalen ...natuurlijk lezen ze mee!
Daarom zeiden ze ook "die paar gekkies op een forum lopen constant spookverhalen rond te strooien, met name die jackie12, die niet zuiver kan redeneren". Dat zeiden ze namelijk, hoor je dat niet in de uitzending?The only limit is your own imagination
Daar kan je het niet mee (on)eens zijn; dat zijn feiten.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:33 schreef jackie12 het volgende:
[..]
we zijn het in ieder geval over eens: de noodoproepen waren pas om 16.39 uur en na de laatste foto van 13.54 uur was dat precies 2 uur en 3 kwartier.The only limit is your own imagination
Ben ik vlak voor het slapen toch weer aardig voor jequote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar kan je het niet mee (on)eens zijn; dat zijn feiten.![]()
Ik heb al heel lang het idee en ook al eerder gezegd dat de meesten hier meer weten dan de mensen die het NFI rapport kennen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:34 schreef 11en30 het volgende:
Vergiste hij zich of had hij de juiste tijd en hebben wij BS info hier?
Als Mata, jij, Domnivoor, Ootje, Perico, (Justin niet), Rapa, Toni, Gynaika, Marrije en enz enz nu vandaag het complete NFI rapport zouden lezen we DIRECT meer zouden weten dan wie dan ook![]()
Bijzondere wending weer:
36 uur geleden dacht iedereen hier aan een misdaad en alle oortjes stonden dezelfde kant op. En nu moeten we weer gaan hakken? Zielig hoor...![]()
Dat zei ik ook al. Zonder die BS, maar toch. Tja, je weet het niet. Lastig hoor!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:34 schreef 11en30 het volgende:
Vergiste hij zich of had hij de juiste tijd en hebben wij BS info hier?![]()
Klopt maar he wat Frank zegt....quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Bijzondere wending weer:
36 uur geleden dacht iedereen hier aan een misdaad en alle oortjes stonden dezelfde kant op. En nu moeten we weer gaan hakken? Zielig hoor...![]()
en 11:30! Grijze Massa, meloD, Doorgaan, Kloothommelquote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:39 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik heb al heel lang het idee en ook al eerder gezegd dat de meesten hier meer weten dan de mensen die het NFI rapport kennen.
Als Mata, jij, Domnivoor, Ootje, Perico, (Justin niet), Rapa, Toni, Gynaika, Marrije en enz enz nu vandaag het complete NFI rapport zouden lezen we DIRECT meer zouden weten dan wie dan ook![]()
Dan heb je niet goed opgelet, mijn oortjes stonden zoals ze horen te staan. Ondanks dat voorbarige, warrige en incomplete sensatieverhaal.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Bijzondere wending weer:
36 uur geleden dacht iedereen hier aan een misdaad en alle oortjes stonden dezelfde kant op.Ja, je sprookje duurde maar kort. En je moest er nog selectief voor lezen ook. Zielig? Neuh..quote:En nu moeten we weer gaan hakken? Zielig hoor...![]()
Hoe kan ik de wandelende database en ontdekker Grijzemassa en de altijd aardige MeloD vergetenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
en 11:30! Grijze Massa, meloD, Doorgaan, Kloothommel![]()
Ik was al een tijdje in slaap gesukkeld bij het wachten op hulp bij goede schuil scenario maar nu 542 weer ingezet is als gevangenismuur zet ik gauw m'n aluhoudje op en spring ik terug in me bootje.![]()
Zit niet zo te slijmen man, een deel van de lui die jij noemt lacht zich net als ik een kriek om jouw opvatting van logica. Ze zijn wel gemiddeld wat beleefder daarover, uit respect voor je enorme ijver.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:39 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik heb al heel lang het idee en ook al eerder gezegd dat de meesten hier meer weten dan de mensen die het NFI rapport kennen.
Inderdaad: hoe betrouwbaar zijn de telefoongegevens die wij hebben?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:41 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al. Zonder die BS, maar toch. Tja, je weet het niet. Lastig hoor!
Volgens één bron (ik kan hem niet direct vinden) was de eerste noodoproep tussen 15:00 en 16:00.![]()
Nee, niet "iedereen dacht aan een misdaad"; die mogelijkheid werd sterker door de (verdachte) dood van Leonardo die aan ons gepresenteerd de "juiste taxichauf was". Verdacht door de omstandigheden vooral. En omdat 34-jarige locals nou eenmaal niet zomaar doodgaan.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Bijzondere wending weer:
36 uur geleden dacht iedereen hier aan een misdaad en alle oortjes stonden dezelfde kant op.
Al voordat ik de uitzending zag, had ik de hypothese dat Leo er niets mee te maken had en Pa Kremers bevestigde dat waardoor het een valide theorie werd.The only limit is your own imagination
uche uche, ja je moet een podium hebben, je bent geweldig!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:50 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Zit niet zo te slijmen man, een deel van de lui die jij noemt lacht zich net als ik een kriek om jouw opvatting van logica. Ze zijn wel gemiddeld wat beleefder daarover, uit respect voor je enorme ijver.![]()
Ja, daar hadden we het toen over, maar de NFI-lijst geeft 16:39 en 16:51 aan.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:50 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Inderdaad: hoe betrouwbaar zijn de telefoongegevens die wij hebben?
Volgens één bron (ik kan hem niet direct vinden) was de eerste noodoproep tussen 15:00 en 16:00.
Ik acht precieze tijden veel betrouwbaarder dan zo'n losse uitspraak die juist aangeeft dat men de data niet gezien heeft.The only limit is your own imagination
ps de rest ergert zich suf aan jou posts hier...quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:50 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Zit niet zo te slijmen man, een deel van de lui die jij noemt lacht zich net als ik een kriek om jouw opvatting van logica. Ze zijn wel gemiddeld wat beleefder daarover, uit respect voor je enorme ijver.![]()
Welke NFI-lijst? Dat ding in het programma met fake tijden onder de foto's?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, daar hadden we het toen over, maar de NFI-lijst geeft 16:39 en 16:51 aan.![]()
Als ik een podium zoals Jackie zou willen, en nog krijgen ook, trapte ik als eerste het klapvee en de groupies eraf.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
uche uche, ja je moet een podium hebben, je bent geweldig!![]()
Matteo en kuil worden ook vergeten. Mannen die nuchter nadenken en (dus) niet meegaan met jackies fanclub.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
en 11:30! Grijze Massa, meloD, Doorgaan, KloothommelThe only limit is your own imagination
Daarom worden ze ook vergeten. Opdat wij niet gedenken denken.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Matteo en kuil worden ook vergeten. Mannen die nuchter nadenken en (dus) niet meegaan met jackies fanclub.![]()
Ik wil graag van de lijst af. Weet niet waar het over gaat maar het klinkt gewoon niet lomp en bot genoeg.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Matteo en kuil worden ook vergeten. Mannen die nuchter nadenken en (dus) niet meegaan met jackies fanclub.![]()
inderdaad die ook!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
nou meer als een plee heb je dan niet nodigquote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:53 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Als ik een podium zou willen, en nog krijgen ook, trapte ik als eerste het klapvee en de groupies eraf.![]()
Ach, wat weet ik als "simpele geoloog" er nou van (bijna 5000 posts hier, de meeste langer dan een onelinertje). Tenslotte hebben we een heuse "crimineel" (hij noemde zich niet "ex-crimineel", viel het je ook op?) in ons midden die geen reet begrijpt van redeneren en logica maar wel een hele schare fans heeft opgebouwd, die zijn cafeetje in het noorden van Nederland regelmatig schijnen te bezoeken.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:54 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Daarom worden ze ook vergeten. Opdat wij niet gedenken denken.The only limit is your own imagination
Ja snif, achteraf posten en commentaar geven is de weg van de minste weerstand, alleen valt niet zo lekker..quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:54 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Daarom worden ze ook vergeten. Opdat wij niet gedenken denken.
Altijd commentaar maar zelf nooit ergens mee komen, klinkt als een heel naar en eenzaam persoon![]()
Lutalo was je ook nog vergeten. Zij heeft ook meegezocht met de huisjes en zit genoeg in de zaak.quote:
En alziend oog agter ook.
[ Bericht 11% gewijzigd door El_Matador op 06-03-2015 02:22:27 ]The only limit is your own imagination
Nou, "wandelende database" is toch een goeie poging. Veel botter had ik het niet kunnen bedenken.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:54 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik wil graag van de lijst af. Weet niet waar het over gaat maar het klinkt gewoon niet lomp en bot genoeg.![]()
Een simpele of een werkeloze? kap ff met dit zielige gedrag zeg...Nog ffquote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ach, wat weet ik als "simpele geoloog" er nou van (bijna 5000 posts hier, de meeste langer dan een onelinertje). Tenslotte hebben we een heuse "crimineel" (hij noemde zich niet "ex-crimineel", viel het je ook op?) in ons midden die geen reet begrijpt van redeneren en logica maar wel een hele schare fans heeft opgebouwd, die zijn cafeetje in het noorden van Nederland regelmatig schijnen te bezoeken.![]()
Daar ben ik het ook mee eens, Justin, je weigert consequent om je eigen visie (heb je die uberhaupt?) te delen met anderen, terwijl je wel op anderen reageert.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:57 schreef ootjekatootje het volgende:
Altijd commentaar maar zelf nooit ergens mee komen, klinkt als een heel naar en eenzaam persoon
Dat vind ik weinig inhoudelijk, ergens.
Ik heb geen fanclub en ben daar ook niet naar op zoek. En andere users en kloons en dat soort shit (jezus, alsof er niet genoeg feiten en rare dingen aan de zaak zelf zijn om op in te gaan) heb ik ook werkelijk totaal geen interesse in.The only limit is your own imagination
Ja heb je wel een mening?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook mee eens, Justin, je weigert consequent om je eigen visie (heb je die uberhaupt?) te delen met anderen, terwijl je wel op anderen reageert.
Dat vind ik weinig inhoudelijk, ergens.
Ik heb geen fanclub en ben daar ook niet naar op zoek. En andere users en kloons en dat soort shit (jezus, alsof er niet genoeg feiten en rare dingen aan de zaak zelf zijn om op in te gaan) heb ik ook werkelijk totaal geen interesse in.![]()
Fixedquote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, daar hadden we het toen over, maar de NFI-Telegraaf-lijst geeft 16:39 en 16:51 aan.
Ik zal er rekening mee houden als ik weer eens een scenario uit mijn duim zuig. Daar komen precieze tijden in.quote:Ik acht precieze tijden veel betrouwbaarder dan zo'n losse uitspraak die juist aangeeft dat men de data niet gezien heeft.![]()
Het werd mij opgeplakt door iemand die uitblinkt in consequente redenaties, volledig wetenschappelijke logica, het aanpassen van zijn scenario's aan de (nieuwe) feiten en een grote bescheidenheid.quote:
Simpel.
Werkloos raken veel mensen om me heen. Ik was zo verstandig om een sabattical te nemen, terwijl zo'n 15 % van mijn collega's van de ene op de andere dag eruitgekickt werd...
Ootje, je verdoet je tijd met mij. Er moet weer gejuicht en geklapt worden. Hup, naar je idool!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja snif, achteraf posten en commentaar geven is de weg van de minste weerstand, alleen valt niet zo lekker..
Altijd commentaar maar zelf nooit ergens mee komen, klinkt als een heel naar en eenzaam persoon![]()
BNW / Kris Kremers & Lisanne Froon #161 - Tijdlijn onder de loep nemenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:50 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Volgens één bron (ik kan hem niet direct vinden) was de eerste noodoproep tussen 15:00 en 16:00.
Hier staat het kaartje in OP nog wel.
[ Bericht 1% gewijzigd door vronie op 06-03-2015 02:16:26 ]![]()
La Prensa was de eerste met de lijst met oproepen, dus niet 't NSB-krantje Van Wakker Nederland.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:01 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Fixed
[..]
Ik zal er rekening mee houden als ik weer eens een scenario uit mijn duim zuig. Daar komen precieze tijden in.
Scenario's is wat anders dan een onderzoeker (!) die op tv een grove fout maakt in de paar minuutjes spreektijd die ie kreeg. Betekent niet dat hij een slechte onderzoeker is, maar gezien zijn felheid tegen anderen wat betreft "spookverhalen" zou het hem sieren in ieder geval de feiten (en met name die rondom zijn eigen scenario) juist te verwoorden.
Zo moeilijk is het ook weer niet; 2:45 of anderhalf uur.The only limit is your own imagination
buiten 2 personen om heeft niemand hier de ballen gehad om een scenario te posten, wat een stelltcreatievelingen worden er alleen maar beter van, baal alleen van dat geprik op persoonlijke dingen hier op. Kan binnen no time ook jou gegevens hier posten ... Zo niet nodig en onchiquequote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het werd mij opgeplakt door iemand die uitblinkt in consequente redenaties, volledig wetenschappelijke logica, het aanpassen van zijn scenario's aan de (nieuwe) feiten en een grote bescheidenheid.
Simpel.
Werkloos raken veel mensen om me heen. Ik was zo verstandig om een sabattical te nemen, terwijl zo'n 15 % van mijn collega's van de ene op de andere dag eruitgekickt werd...![]()
O goed idee, die heeft tenminste wat bereikt in zijn leven!!!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:03 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ootje, je verdoet je tijd met mij. Er moet weer gejuicht en geklapt worden. Hup, naar je idool!![]()
Jij vindt dus dat er in voldoende mate geprikt wordt in de zeepbellen? Zelf doe je het wel, en soms nog fanatiek ook, maar je schiet ook door en prikt selectief. Maar als iedereen, zelfs de wèl kritische minderheid, vindt dat ik op moet rotten, dan zal ik dat zeker overwegen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook mee eens, Justin, je weigert consequent om je eigen visie (heb je die uberhaupt?) te delen met anderen, terwijl je wel op anderen reageert.
Dat vind ik weinig inhoudelijk, ergens.Ah, zo mag ik het horen. Nou denk ik dat er geen klonen zijn, of bijna geen, en dat het hele idee daarover de paranoia weergeeft die hier nogal rijkelijk aanwezig is. Maar veel maakt het niet uit, want sommige groupies zijn zonder kloon te zijn toch al nauwelijks van elkaar te onderscheiden.quote:Ik heb geen fanclub en ben daar ook niet naar op zoek. En andere users en kloons en dat soort shit (jezus, alsof er niet genoeg feiten en rare dingen aan de zaak zelf zijn om op in te gaan) heb ik ook werkelijk totaal geen interesse in.![]()
Jij post hier sinds december mee. Daarvóór hebben velen scenario's gepost. Domnivoor, matteo en ik het meest uitgebreide.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:06 schreef ootjekatootje het volgende:
buiten 2 personen om heeft niemand hier de ballen gehad om een scenario te posten, wat een stelltMijn gegevens? Is dat dan het "appartement in Barcelona" (ik wacht nog steeds op mijn adres en de sleutel zou ook wel lekker zijn) of dat ik "de vriend van Ingrid L."quote:creatievelingen worden er alleen maar beter van, baal alleen van dat geprikt op persoonlijke dingen hier op. Kan binnen no time ook jou gegevens hier posten ... Zo niet nodig en onchique![]()
zou zijn?
Je reageert erg selectief op "het persoonlijk maken" van zaken. Je grote held jackie blijft immer buiten schot, valt je dat zelf nou niet op? Terwijl hij nota bene begon over "simpele geologen". Inderdaad; zo niet nodig en onchique.The only limit is your own imagination
een geoloog of iemand uitmaken voor crimineel, wat maakt het jou?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij post hier sinds december mee. Daarvóór hebben velen scenario's gepost. Domnivoor, matteo en ik het meest uitgebreide.
[..]
Mijn gegevens? Is dat dan het "appartement in Barcelona" (ik wacht nog steeds op mijn adres en de sleutel zou ook wel lekker zijn) of dat ik "de vriend van Ingrid L."![]()
zou zijn?
Je reageert erg selectief op "het persoonlijk maken" van zaken. Je grote held jackie blijft immer buiten schot, valt je dat zelf nou niet op? Terwijl hij nota bene begon over "simpele geologen". Inderdaad; zo niet nodig en onchique.![]()
Nee, ik vind niet dat je "op moet rotten", hell, zelfs iemand die over astrofantasie en dromen begint met een onleesbare schrijfstijl heb ik mijn nek uit voor gestoken (tevergeefs, dat wel).quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:08 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Jij vindt dus dat er in voldoende mate geprikt wordt in de zeepbellen? Zelf doe je het wel, en soms nog fanatiek ook, maar je schiet ook door en prikt selectief. Maar als iedereen, zelfs de nog wel kritische minderheid, vindt dat ik op moet rotten, dan zal ik dat zeker overwegen.
[..]
Ah, zo mag ik het horen. Nou denk ik dat er geen klonen zijn, of bijna geen, en dat het hele idee daarover de paranoia weergeeft die hier nogal rijkelijk aanwezig is. Maar veel maakt het niet uit, want sommige groupies zijn zonder kloon te zijn toch al nauwelijks van elkaar te onderscheiden.
Wel vind ik het nogal makkelijk om je achter de zonnebril, gleufhoed en hoge kraag te verschuilen als je het over anderen hebt, maar niet thuis geeft als er om jouw visie gevraagd wordt.
Tijd is het excuus niet; je bent voldoende aanwezig.The only limit is your own imagination
ik post sinds december actief mee, ik ben meelezer vanaf het eerste uur, maakt dat de zaak anders?? Ik ben denk ik een van de weinige hier die elke post gelezen heeft en ook nog in de herhaling...quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
een geoloog of iemand uitmaken voor crimineel, wat maakt het jou?![]()
Daarom staat ie ook niet op mijn lijst.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:57 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja snif, achteraf posten en commentaar geven is de weg van de minste weerstand, alleen valt niet zo lekker..
Altijd commentaar maar zelf nooit ergens mee komen, klinkt als een heel naar en eenzaam persoon
misschien bij anderen juist wel.
Bij mij misschien meer als " dichter des Blablalands"
En das ook een mooie titel![]()
Dat deed hij zelf. (hij had het niet eens over "ex-crimineel" toen hij het over zichzelf had; voor de kritische lezer veelzeggend, ik doe het af als een Martijn van de G.'s schoonheidsfoutje)quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
een geoloog of iemand uitmaken voor crimineel, wat maakt het jou?
Een mooier QED van selectieve leesvaardigheid kon je niet geven, dank je wel.
Ja, juist en wat maakt dit jou? Een grote jongen?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat deed hij zelf. (hij had het niet eens over "ex-crimineel" toen hij het over zichzelf had; voor de kritische lezer veelzeggend, ik doe het af als een Martijn van de G.'s schoonheidsfoutje)
Een mooier QED van selectieve leesvaardigheid kon je niet geven, dank je wel.![]()
Er wordt zoveel van mij gemaakt, maar dat boeit me niet. Kris en Lisanne hebben er postuum ook he-le-maal niets aan. Kaartjes, vertalingen en videosamenvattingen (hoe jaag je er in 3 dagen een datapakket van 3,5 Gb doorquote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, juist en wat maakt dit jou? Een grote jongen?) en andere feitelijke beschouwingen zijn namelijk veel belangrijker.
Als ik ballen moet tonen, en een scenario posten, prima. Maar maak er dan eerst een openlijk toegegeven fictie-wedstrijd van. Dan ga ik serieus mijn best doen voor een scenario. Moeten er alleen geen recent overleden echt bestaande personen in voorkomen, ook al dalen de kijkcijfers drastisch als het over Oek en Tokje zou gaan.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ik vind niet dat je "op moet rotten", hell, zelfs iemand die over astrofantasie en dromen begint met een onleesbare schrijfstijl heb ik mijn nek uit voor gestoken (tevergeefs, dat wel).
Wel vind ik het nogal makkelijk om je achter de zonnebril, gleufhoed en hoge kraag te verschuilen als je het over anderen hebt, maar niet thuis geeft als er om jouw visie gevraagd wordt.
Tijd is het excuus niet; je bent voldoende aanwezig.
Ik neem aan dat je dat bedoelt, met "visie", al waren de ballen en het scenario niet jouw woorden. Als je iets anders bedoelt dan dat meedoen aan het fantaseren, dan hoor ik het graag.![]()
Wordt er hier iemand voor geoloog uitgemaakt? Dat zou ik niet op me laten zitten. Rapporteren!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:11 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
een geoloog of iemand uitmaken voor crimineel, wat maakt het jou?![]()
Eens, ik denk anders maar waardeer je posts enorm, ik vind dat geprik naar persoonlijke gegevens alleen zo niet nodig. En daarmee verstoor je de intentie hier en dat is niet nodig. Doen wij ook nietquote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er wordt zoveel van mij gemaakt, maar dat boeit me niet. Kris en Lisanne hebben er postuum ook he-le-maal niets aan. Kaartjes, vertalingen en videosamenvattingen (hoe jaag je er in 3 dagen een datapakket van 3,5 Gb door) en andere feitelijke beschouwingen zijn namelijk veel belangrijker.
![]()
Waar en aan wie???quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:23 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Wordt er hier iemand voor geoloog uitgemaakt? Dat zou ik niet op me laten zitten. Rapporteren!![]()
zo in de nadagen van deze topic-reeks ben ik heel benieuwd naar jou scenario/hypothese, just in case.![]()
Stellen dat scenario's posten "fantasie" is, is natuurlijk waanzin.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:22 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Als ik ballen moet tonen, en een scenario posten, prima. Maar maak er dan eerst een openlijk toegegeven fictie-wedstrijd van. Dan ga ik serieus mijn best doen voor een scenario. Moeten er alleen geen recent overleden echt bestaande personen in voorkomen, ook al dalen de kijkcijfers drastisch als het over Oek en Tokje zou gaan.
Ik neem aan dat je dat bedoelt, met "visie", al waren de ballen en het scenario niet jouw woorden. Als je iets anders bedoelt dan dat meedoen aan het fantaseren, dan hoor ik het graag.
Je lijkt mijn klant wel. Type jackie. Hij accepteert mijn scenario's niet omdat ze niet de door hem gewenste uitkomst geven (een bekken vol prachtige olievelden).
Ik zou het willen omdraaien; juist de scenario's zijn goed, omdat ze naast gebaseerd op echte data niet zomaar een voorgebakken idee propaganderen. Een technisch doch geen economisch succes.
Er zijn genoeg feiten bekend in deze zaak (vele malen meer dan in andere grote mediazaken), dus er is genoeg basis voor een scenario (of 2).
Jij hebt zelf stellig gezegd dat je je niet waagt aan "speculatie" over de keuzes van Kris en Lisanne. Dat is eerlijk, maar vind ik -zeker gezien je veelposten- weinig fair.The only limit is your own imagination
Nee, blijf vooral. Jij weet altijd weer haarscherp te verwoorden waarom de bagger in dit topic bagger isquote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:08 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Jij vindt dus dat er in voldoende mate geprikt wordt in de zeepbellen? Zelf doe je het wel, en soms nog fanatiek ook, maar je schiet ook door en prikt selectief. Maar als iedereen, zelfs de wèl kritische minderheid, vindt dat ik op moet rotten, dan zal ik dat zeker overwegen.![]()
![]()
Dat is nogal in tegenspraak. Ook jij hebt beweerd dat ik klonen zou hebben (waar haal ik in godsnaam de tijd vandaan??quote:) dan wel niet in Colombia zou wonen (mag ik m'n sleutels nu eens, ik zou dolgraag in Barcelona wonen, of in ieder geval daar een appartementje hebben!), dan wel met andere dingen bezig zou zijn dan met deze zaak.
Ik duik niet in de andere deelnemers omdat ik dat totaal irrelevant vind. Wat los staat van het zelfverkozen persoonlijk contact met Domnivoor, agter en Poolbal dat erg prettig was.The only limit is your own imagination
Zullen we on topic gaan?
Klopt t wat Perico zei dat de zoektocht van Frank en Pitty is begonnen bij de resten en NIET bij de mirador en dat Frank bedoelde dat ze daar in een ravijn zijn gevallen?
Iets wat dat sterkt is dat er geologisch gezien (zei ik dat o jee nu krijg ik m!) Er volgens mij helemaal geen watervallen KUNNEN zijn tussen de mirador en de 1e quebrada![]()
Een waterval is niet zo bijzonder, sprak de geoloog tot de crimineel, want gewoon een steil stuk rots waar water vanaf klettert. In een tropisch gebied waar nog 1,5 keer zoveel regen valt als in "mijn stadje", is dat dan ook helemaal niet vreemd.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:30 schreef jackie12 het volgende:
Zullen we on topic gaan?
Klopt t wat Perico zei dat de zoektocht van Frank en Pitty is begonnen bij de resten en NIET bij de mirador en dat Frank bedoelde dat ze daar in een ravijn zijn gevallen?
Iets wat dat sterkt is dat er geologisch gezien (zei ik dat o jee nu krijg ik m!) Er volgens mij helemaal geen watervallen KUNNEN zijn tussen de mirador en de 1e quebrada
Wat ik heb gezegd is dat er geen "commerciële watervallen" zijn langs dat pad. Het is niet zo dat je kan zeggen "we gaan bij de Mirador doorlopen om watervallen te zien". Nee, dat niet.
Dat er ravijnen zijn schijnt redelijk duidelijk te zijn, ondanks zijn nogal slordige fout, vertrouw ik zeker op het oordeel van een ervaren onderzoeker als Frank van de G.
Dat je stelt "ik wil naar Panama om mijn ongelijk bevestigd te zien" is trouwens bemoedigend, jackie, en nogal een positieve breuk met je eerdere in de ogen van nogal wat mensen starre houding.The only limit is your own imagination
Jij doet niet anders met 11en30 om de boel hier weer op te halenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Eens, ik denk anders maar waardeer je posts enorm, ik vind dat geprik naar persoonlijke gegevens alleen zo niet nodig. En daarmee verstoor je de intentie hier en dat is niet nodig. Doen wij ook niet![]()
![]()
Ok weer on topic (al ben ik rete nieuwsgierig naar het scenario van JIC), ik begreep van de zoektocht in januari dat ze juist bij de plekken van de gevonden resten onderwater onderzoek wilden gaan doen met aparte lampen onderwater. Lampen waarbij eventuele botresten zouden oplichten.
Imo begin je dan bij het einde (dus bij het verste punt van de gevonden resten) en werk je terug naar de basis want waar is die?![]()
Nou nou, lees ook eens overdag meequote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:34 schreef vronie het volgende:
[..]
Jij doet niet anders met 11en30 om de boel hier weer op te halen![]()
Was natuurlijk retorisch, dat oprotten. El_Matador vindt het normaal ook prima dat ik vooral zit door te prikken. Maar af en toe blijkbaar niet zo meer.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:27 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Nee, blijf vooral. Jij weet altijd weer haarscherp te verwoorden waarom de bagger in dit topic bagger is
Even tussen ons: als ik een volgens mij tamelijk goed scenario zou posten, wordt ik meteen beschuldigd van plagiaat en het naar de mond praten van een recent veel genoemde patholoog-anatoom. En met een beetje pech vraagt er ook nog zo'n groupie02 hoeveel geld ik daarvoor vang.![]()
Ik vind alléén naar anderen prikken maar zelf geen stukje huid willen laten zien niet fair, dat heb ik gezegd.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:37 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Was natuurlijk retorisch, dat oprotten. El_Matador vindt het normaal ook prima dat ik vooral zit door te prikken. Maar af en toe blijkbaar niet zo meer.
Even tussen ons: als ik een volgens mij tamelijk goed scenario zou posten, wordt ik meteen beschuldigd van plagiaat en het naar de mond praten van een recent veel genoemde patholoog-anatoom. En met een beetje pech vraagt er ook nog zo'n groupie02 hoeveel geld ik daarvoor vang.
En het is natuurlijk prima dat jouw keuze is om slechts op het oordeel van anderen af te gaan (nu de beroemd geworden Frank met zijn waanzinnig lelijke trui), maar zoals gezegd niet erg sterk.The only limit is your own imagination
Meneer met z'n groupie's...quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:37 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Was natuurlijk retorisch, dat oprotten. El_Matador vindt het normaal ook prima dat ik vooral zit door te prikken. Maar af en toe blijkbaar niet zo meer.
Even tussen ons: als ik een volgens mij tamelijk goed scenario zou posten, wordt ik meteen beschuldigd van plagiaat en het naar de mond praten van een recent veel genoemde patholoog-anatoom. En met een beetje pech vraagt er ook nog zo'n groupie02 hoeveel geld ik daarvoor vang.trui was heel lelijk...quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind alléén naar anderen prikken maar zelf geen stukje huid willen laten zien niet fair, dat heb ik gezegd.
En het is natuurlijk prima dat jouw keuze is om slechts op het oordeel van anderen af te gaan (nu de beroemd geworden Frank met zijn waanzinnig lelijke trui), maar zoals gezegd niet erg sterk.![]()
Ja vanaf 17.00 om jullie steken onder water te lezenquote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou nou, lees ook eens overdag mee![]()
Kijk, daar heb je het al. Ik zei dus blijkbaar niet voor niks tegen Domnivoor "even tussen ons"quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:40 schreef El_Matador het volgende:
slechts op het oordeel van anderen af te gaan (nu de beroemd geworden Frank![]()
Dat valt op een openbaar forum niet te ontkennen, dat niet voor niks zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:42 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Kijk, daar heb je het al. Ik zei dus blijkbaar niet voor niks tegen Domnivoor "even tussen ons"
Ik zal je DM niet gaan stalken ofzo... als ik me ook nog daarmee bezig moet gaan houden, moet ik een kloon gaan aanvragen. Een die de modjes al bedenken, hoe fysiek onmogelijk ook. Maar aan de andere kant; die geloven ook de verhaaltjes over 9/11, alle fysische wetten tartend.The only limit is your own imagination
Dan weet je ook waarom ik die plaats: niet persoonlijk worden, geen kinderen betrekken en namen posten en zelf ook met punten komen. Ik ben/doe niet moeilijk en waardeer andere meningen enorm.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:42 schreef vronie het volgende:
[..]
Ja vanaf 17.00 om jullie steken onder water te lezen
afzeiken is heel makkelijk, een bijdrage durven leveren is een ander verhaal.![]()
daar is DM voorquote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:42 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Kijk, daar heb je het al. Ik zei dus blijkbaar niet voor niks tegen Domnivoor "even tussen ons"![]()
Tuurlijk. Maar ik vertrouwde erop dat mijn "even tussen ons" gerespecteerd zou worden, en dat DM-gedoe dus niet nodig was.quote:![]()
Even tussen ons: het is natuurlijk een compliment dat men naar jouw (niet-bestaande) scenario vist. Aan andere actieve users wordt dat nooit gevraagdquote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:42 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Kijk, daar heb je het al. Ik zei dus blijkbaar niet voor niks tegen Domnivoor "even tussen ons"![]()
![]()
Ik ga beslist uiterlijk zondag mijn mening geven over de trui van Frank de G. Beloofd!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:45 schreef ootjekatootje het volgende:
afzeiken is heel makkelijk, een bijdrage durven leveren is een ander verhaal.![]()
respect moet je verdienen, ben je 80 ofzo? Je post hier alleen om anderen te kleineren, niets meer en niets minder. Joh meneer heeft een fanclub omdat agter hier wat postte...quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:48 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar ik vertrouwde erop dat mijn "even tussen ons" gerespecteerd zou worden, en dat DM-gedoe dus niet nodig was.
Nogmaals ben heel benieuwd naar je scenario en ja is goed mooie plastic beker voor de winnaar, zoals je zojuist zelf benoemde. meer verdien je niet...![]()
Ja, dat was toch wel iets waar ik van dacht "hmmm".quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:51 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik ga beslist uiterlijk zondag mijn mening geven over de trui van Frank de G. Beloofd!
En dat tegenover de best geklede Nederlander (ving ik ooit op in een nieuwslink, toen ik dat nog volgde).The only limit is your own imagination
De trui was lelijk, maar off topic.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:51 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik ga beslist uiterlijk zondag mijn mening geven over de trui van Frank de G. Beloofd!![]()
Een trui die off topic is, dat vereist spoed. Ik maak er uiterlijk morgen van. Erewoord!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De trui was lelijk, maar off topic.![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:59 schreef ootjekatootje het volgende:
kap ff met dit zielige gedrag zeg...Nog ffErgens, diep verborgen onder het bladerdek langs de 2e quebrada, is dit lichtelijk ironisch...quote:
huh wat zeg jij nu?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Ergens, diep verborgen onder het bladerdek langs de 2e quebrada, is dit lichtelijk ironisch...![]()
Ik zal de laatste zijn die beweert nooit persoonlijke opmerkingen te maken, maar deze "switch" (schijnt een populair woord te zijn in dit topic) is toch wel een beetje ironisch, vind je niet?quote:
Het is -voor jullie- wellicht niet het tijdstip, maar om toch inhoudelijk door te gaan een crosspost van WS:Hi Vail, thank you for your kind words.quote:Hi everyone,
I've been reading along for many months, and this is the case that brought me to WS. I've just never had much to add before now. You have all done an incredible job with analysis, and I think Torero has put forth some very compelling 'evidence ' that helps support what we are being told here.
The fact is, we will never know for certain what happened.
This forensic expert has no reason to help panama cover up a crime, or blow off the issue. His conclusion is very sound, in fact. I truly believe Kris and Lisanne may have gone on a little further after the first creek, and then turned back. On their trek back up, Kris slipped down that cliff. Look at the photos, and tell me you cannot see how this could easily happen? Consider her pelvic bone, broken in half. It was likely broken by her fall, or at least cracked. This is a serious injury that would have made it impossible for her to be moved, and impossible for Lisanne to help her.
So the mystery is with Lisanne. I think she tried to help her friend, and it took over a week for her to make her way down to where Kris was. Hence the photo of Kris from above. It makes sense the bras were out away - in this situation who would want to wear one, and if Kris or both were injured, they would come off. Kris had her phone in her jeans pocket in the photo, so she was at least able to try using it for a couple days.
What they are describing here is that the bottom of that cliff ends in the creek bed at a point where it is going down the mountain like a kind of step. One end is a steep drop, the other is a steep climb, and both sides are 30m walls. This is a terrible trap, and the thick vegetation and clouds would make it so incredibly hard for anyone to find them. We can never know why Lisanne did not go back for help - it is possible she fell too (Kris grabs her as she is falling, or they both slide down) or didn't realise she would not be able to get back up once going down. It is also possible she stayed with Kris, refusing to leave her, thinking they would be saved. Perhaps Torero can expand on this or offer a visualization for how this might work with his geology skills.
This location would wash any remains down into the river, including clothing which will slip off a corpse and end up clean and dry on a rock. This leaves us with a trail of evidence for km upon km down the river. Of all the theories I've gone over, of my own and yours, I always thouht the most logical is that they ended up somehow further up the mountain than we thought, above where the shorts were found, and that is how they ended up as the first piece of evidence. The rest has had almost a year to be dispersed and may never be found, or maybe someday it will. It won't change that they are gone, and suffered for days, and should be remembered.
I quoted the above, because it makes it sound like they found more bones. ZaZara can you clarify? I thought we already knew for a fact the previous bones were of Kris, so the statement here is confusing.
Some things I do not agree with:
- I think Kris has been herself, physically at the 2nd cable bridge, as there her jeans were found; the chance the jeans were off somewhere along the 2nd quebrada and then transported aaaaaalll the way to end up precisely at the 2nd bridge to me does not sound logical
- Kris was not having her phone in her back pocket; it doesn't walk well and we have no proof of it. I think both phones and camera were with Lisanne in the backpack; also this fragile iPhone would not survive a fall/glide/drop off of 50-60 meters (!)
- I still cannot imagine the backpack being not in situ. Transported by so many different rivers and still containing everything inside in a pristine state does not match the (wild) rivers with many rocks sticking out
What I am doing, is building a new map, based on a new satellite website ( www.here.com ), this is the most recent result (01-03):
Legend is in Dutch, sorry for that, but easy enough to read I think. If anyone has any questions, feel free to ask. The red dot is Start Pianista Trail.
It shows the ridiculously enormous distance from the "accident area" (between Q1 and Mirador, maybe where you see the blue "quebrada" going north on the white path) to the found remains. Bones and other organic remains can be transported easily by rivers. But the backpack with its fragile content? I doubt that completely.The only limit is your own imagination
*zucht* Ik snap wat je bedoelt, JC. Ook ik zal er hier zo'n 600 posts op hebben zitten en hoewel ik altijd zorgvuldig formuleer, kun je natuurlijk over ieder woord wel steggelen, wat je dan ook met onwelversneden aplomb doet.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:19 schreef JustinCase het volgende:
Geen echte gevangenis? Dat is wel heel zacht uitgedrukt.
Ik wist even geen beter woord dan "gevangenis", omdat er ook discussie over is, of Kris en Lisanne na de val, op een plek terecht waren gekomen waar je niet omhoog of naar links of rechts kon. Ik wilde alleen maar betogen dat, gelet op de foto's, je best nog een kant op kon.
[ Bericht 1% gewijzigd door Perico op 06-03-2015 05:08:48 ]![]()
Pardon? Over een woord? Het gaat over gevangen zitten ja of nee. Lijkt me wat meer dan steggelen over een woord.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 04:52 schreef Perico het volgende:
[..]
*zucht* Ik snap wat je bedoelt, JC. Ook ik zal er hier zo'n 600 posts op hebben zitten en hoewel ik altijd zorgvuldig formuleer, kun je natuurlijk over ieder woord wel steggelen,Het gaat er niet om of ze daar nog wat konden lopen of niet, maar of ze er wel of niet uit konden.quote:wat je dan ook met onwelversneden aplomb doet.
Ik wist even geen beter woord dan "gevangenis", omdat er ook discussie over is, of Kris en Lisanne na de val, op een plek terecht waren gekomen waar je niet omhoog of naar links of rechts kon. Ik wilde alleen maar betogen dat, gelet op de foto's, je best nog een kant op kon.
En daar zeggen twee foto's, waar kennelijk wat afstand tussen is, natuurlijk helemaal niets over.
Jij ook niet trouwens, maar je suggereert wel dat ze er gewoon uit gekund hadden.
[ Bericht 1% gewijzigd door JustinCase op 06-03-2015 05:33:12 ]![]()
Goeie moggel allemaal! Lekker geslapen? Oh, nee, ik zie dat jullie nachtdienst hebben gedraaid.![]()
Als K&L op 1 april die val op die plek [ergens tussen M en 1eQ] hebben gemaakt, dan moeten ze haast wel onderkoeld zijn geraakt, vooral 's nachts: niet alleen de hoogte speelt mee, maar nu ook de waterige omgeving. Hoe hebben ze het zo lang vol kunnen houden?
En: Volgens verschillende beschrijvingen zijn de oevers van de Culebra steil en diep. Je kunt het water niet zomaar bereiken. Hoe zijn de resten dan zo hoog op het land terecht gekomen? Van de rugzak is het me duidelijk, die plek was niet steil, dat was in de buurt van een rijstveldje. Maar waar de schoenen en het bekken zijn gevonden? Die lagen hoog op het land. Ook in het geval van een cabeza de agua, zou het water alles mee omlaag hebben gesleurd, niet omhoog, zo hoog op het land.![]()
Mogge Rapa, geen nachtdienst hier.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 07:57 schreef RapaNui het volgende:
Goeie moggel allemaal! Lekker geslapen? Oh, nee, ik zie dat jullie nachtdienst hebben gedraaid.![]()
Als K&L op 1 april die val op die plek [ergens tussen M en 1eQ] hebben gemaakt, dan moeten ze haast wel onderkoeld zijn geraakt, vooral 's nachts: niet alleen de hoogte speelt mee, maar nu ook de waterige omgeving. Hoe hebben ze het zo lang vol kunnen houden?
En: Volgens verschillende beschrijvingen zijn de oevers van de Culebra steil en diep. Je kunt het water niet zomaar bereiken. Hoe zijn de resten dan zo hoog op het land terecht gekomen? Van de rugzak is het me duidelijk, die plek was niet steil, dat was in de buurt van een rijstveldje. Maar waar de schoenen en het bekken zijn gevonden? Die lagen hoog op het land. Ook in het geval van een cabeza de agua, zou het water alles mee omlaag hebben gesleurd, niet omhoog, zo hoog op het land.
Het ravijn ligt op zo'n 1600 m hoogte, de jeans en zeker de rugzak zo'n 800-1000 m lager en zo'n 10/15 kilometer (!) stroomafwaarts. Zie de HEREkaart...
Goed punt over die onderkoeling. Als je "vast" zit in zo'n dal warm je ook niet op overdag en droog word je ook niet dan..The only limit is your own imagination
ik ben in Frankrijk vorige zomer in de Pyrieneen geweest, een kloof. Wanden van ca. 30 tot 50 meter hoog. Wandeltocht. Lange broek aan, rugzakje met drinken mee, en andere spulletjes. Onderweg meerdere keren een noodtelefoon tegengekomen. Lopen langs een rivier. Hier en daar loopbruggen. Eindigde bij een grot en een waterval. Wat bleek? Ergens halverwege stond een bord. In 1998 was een plotselinge opkomende vloedgolf (flashflood) aan water geweest, waardoor het waterniveau in de gehele kloof binnen 10 minuten was gestegen met 8 meter.
Als L en K vast zijn komen te zitten, kunnen de eerste regenbuien van het seizoen het einde voor ze hebben betekend. Onderkoeling. Verzwakt. Bewusteloos. Verdrinken. Een pijnloze dood.![]()
Is in Panama ook heel gewoon. Zie al die mensen die alleen al in Chiriquí zijn verdronken dit en vorig jaar.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 08:18 schreef Poekje01 het volgende:
In 1998 was een plotselinge opkomende vloedgolf (flashflood) aan water geweest, waardoor het waterniveau in de gehele kloof binnen 10 minuten was gestegen met 8 meter.Helaas weten we dat dit niet zo is. Ze hebben namelijk nog vele dagen lang noodoproepen proberen te doen en een week later een nachtelijke fotosessie.quote:Als L en K vast zijn komen te zitten, kunnen de eerste regenbuien van het seizoen het einde voor ze hebben betekend. Onderkoeling. Verzwakt. Bewusteloos. Verdrinken. Een pijnloze dood.The only limit is your own imagination
Dat klinkt al logischer, want om 14.00 waren ze bij de 1e Q, als ze niet verdwaald waren en dus niet veel verder zijn gelopen, vind ik dichter bij 15.00 beter passen dan 16.30.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:50 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Volgens één bron (ik kan hem niet direct vinden) was de eerste noodoproep tussen 15:00 en 16:00.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Ze konden lang niet zo ver komen als ze wilden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:36 schreef ootjekatootje het volgende:
Ok weer on topic (al ben ik rete nieuwsgierig naar het scenario van JIC), ik begreep van de zoektocht in januari dat ze juist bij de plekken van de gevonden resten onderwater onderzoek wilden gaan doen met aparte lampen onderwater. Lampen waarbij eventuele botresten zouden oplichten.
Imo begin je dan bij het einde (dus bij het verste punt van de gevonden resten) en werk je terug naar de basis want waar is die?
Ze moeten toch minstens bij de (georafisch, dus dichts bij Boquete zeg maar) eerst gevonden menselijke resten zijn gekomen, om de conclusie, zoals die er nu is, te kunnen trekken.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Wat zijn je prikken in de eindconclusie van Hans K en Frank d G ?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:37 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Was natuurlijk retorisch, dat oprotten. El_Matador vindt het normaal ook prima dat ik vooral zit door te prikken.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar daar is dus onduidelijkheid over. Er wordt hier gesproken van 2 teams die naar elkaar toegewerkt hebben; 1 vanaf het noorden naar het zuiden (stroomopwaarts) en Frank met zijn touwen en klimwerk van zuid een stukje naar "noord" (beter gezegd; stroomafwaarts).quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:29 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ze konden lang niet zo ver komen als ze wilden.
Ze moeten toch minstens bij de (georafisch, dus dichts bij Boquete zeg maar) eerst gevonden menselijke resten zijn gekomen, om de conclusie, zoals die er nu is, te kunnen trekken.
Dat is het punt; bij elk nieuw feit of elke nieuwe expeditie komen er weer nieuwe vragen op die meestal te maken hebben met de onduidelijkheid van die feiten of expedities zelf.
Hopelijk kunnen wij wat uitrichten, niet alleen in het veld, maar ook en vooral door de voorbereiding met de thuisblijvers die wel mee willen denken en bijdragen.The only limit is your own imagination
Ik vraag me af als op 1 april door de meiden zelf kenbaar was gemaakt dat ze het Pianista pad zouden lopen, iemand wel op het idee gekomen was, dat ze dan op die speciale locatie (waar kennelijk toch amper ooit iets gebeurd) naar beneden kunnen zijn gegleden.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
RAMBALAquote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:56 schreef vronie het volgende:
Ik kwam enkele dagen geleden een bericht hier tegen ik dacht een Twitter bericht van JvP over de zoek tochten.
Het eerste team ging zoeken bij Alto Romero en het tweede team bij Rambala?
[ Bericht 0% gewijzigd door vronie op 06-03-2015 01:06:50 ]
Nee, vanuit dat vliegveld Rambala zouden ze Alto Romero, Valle del Risco en Bocas del Toro als bestemming hebben.
http://elsiglo.com/cronic(...)-bocas-toro/23835845![]()
Dat lijkt me sterk aangezien ze dat zelfs in 11 maanden niet eerder bedachten. Wat wel zo is, is dat ze met geluid (fluitjes, megafoons, flares, etc.) dan wel gered hadden kunnen worden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:44 schreef Lutalo het volgende:
Ik vraag me af als op 1 april door de meiden zelf kenbaar was gemaakt dat ze het Pianista pad zouden lopen, iemand wel op het idee gekomen was, dat ze dan op die speciale locatie (waar kennelijk toch amper ooit iets gebeurd) naar beneden kunnen zijn gegleden.
Het is ook interessant om dat oude nieuwsbericht van "het horen van schreeuwen" weer onder de loep te nemen. Waar was dat precies? Volgens dit scenario hadden dat dus heel goed de meiden kunnen zijn (en dus gered kunnen worden)...
Het laatste scenario beantwoordt wel een duidelijke vraag; waarom niet teruggelopen van de paddocks en waarom juist zover daarover heen. Zoals het eruitziet zijn ze dat ook niet gegaan.
Het scenario zoals het beschreven wordt kan ik niet volledig in meegaan door de gevonden resten. Wel dat Kris noodgedwongen door de 2e quebrada moest en Lisanne met rugzak bovenlangs.The only limit is your own imagination
Ook hebben de onderzoekers het Pianistapad afgelopen zoals de ouders van Kris deze zomer ook deden
"Met name het laatste stuk van de afdaling van de Pianista heeft geografisch valmogelijkheden in zich.
Het laatste stuk van de afdaling...
AFK: Hans K. 'we zijn al weer bijna bij de volgende berg' ...Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
dank voor de link, maar het is 1 gebied, geen 3:quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:47 schreef doorgaan het volgende:
[..]
RAMBALA
Nee, vanuit dat vliegveld Rambala zouden ze Alto Romero, Valle del Risco en Bocas del Toro als bestemming hebben.
http://elsiglo.com/cronic(...)-bocas-toro/23835845
con destino a la comunidad de Alto Romero, en Valle Risco, Bocas del Toro
"gemeente" Alto Romero in [corregimiento] Valle [del] Riscó in de provincie Bocas del Toro.The only limit is your own imagination
We hebben nooit gehoord wáár dat precies was.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:47 schreef El_Matador het volgende:
Het is ook interessant om dat oude nieuwsbericht van "het horen van schreeuwen" weer onder de loep te nemen. Waar was dat precies? Volgens dit scenario hadden dat dus heel goed de meiden kunnen zijn (en dus gered kunnen worden)...
Als je daaraan denkt, vreselijk.![]()
Maar ook dan, zou die plek wel in beeld moeten zijn. Ik neem aan dat ze toch nu ook op de diverse zoektochten dat soort attributen mee genomen hebben?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[quote]Dat lijkt me sterk aangezien ze dat zelfs in 11 maanden niet eerder bedachten. Wat wel zo is, is dat ze met geluid (fluitjes, megafoons, flares, etc.) dan wel gered hadden kunnen worden.Heel ergens anders.quote:Het is ook interessant om dat oude nieuwsbericht van "het horen van schreeuwen" weer onder de loep te nemen. Waar was dat precies? Volgens dit scenario hadden dat dus heel goed de meiden kunnen zijn (en dus gered kunnen worden)...
[ Bericht 19% gewijzigd door Lutalo op 06-03-2015 12:41:57 ]Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Ja dank voor de aanvulling; ik haal maar de tekst aan uit de krant. Wij weten het inmiddels.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
dank voor de link, maar het is 1 gebied, geen 3:
con destino a la comunidad de Alto Romero, en Valle Risco, Bocas del Toro
"gemeente" Alto Romero in [corregimiento] Valle [del] Riscó in de provincie Bocas del Toro.![]()
![]()
[ Bericht 100% gewijzigd door El_Matador op 06-03-2015 09:56:02 ]The only limit is your own imagination
Ja, dat artikel staat bij mij bovenaan sinds het kwam. Helaas te laat en had die plek al honderd keer willen uitkammen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:53 schreef El_Matador het volgende:
Dat artikel heb ik laatst nog voor Toni (nou ja, voor iedereen eigenlijk, maar op zijn verzoek) vertaald.![]()
Hier dus, die fokking irritante klotebug!:
BNW / Kris Kremers & Lisanne Froon #164 - Teveel addertjes onder het gras...The only limit is your own imagination
Ja in de eerste berichtgevingen leek het wel of die noodoproep steeds een uur opschoof en dan weer een half uur. Het is gezegd in het allereerste begin dat herinnner ik me ook.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:17 schreef Lutalo het volgende:
Volgens één bron (ik kan hem niet direct vinden) was de eerste noodoproep tussen 15:00 en 16:00.![]()
Spookverhalen?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:00 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Ja in de eerste berichtgevingen leek het wel of die noodoproep steeds een uur opschoof en dan weer een half uur.The only limit is your own imagination
Met een gebroken bekken (hoe je als jong persoon je bekken breekt is me een raadsel) trek je dat broekje never nooit niet uit. Dat broekje geeft nog enige 'steun' als een slecht functionerend gipsverband. En uit doen is zo extreem pijnlijk dat je dat wel uit je hoofd laat.quote:Op donderdag 5 maart 2015 19:40 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Nee dat hou je lekker aan met een gebroken bekken.
Even voor de duidelijkheid: De bekende gebroken 'heup' is in werkelijkheid niet een breuk van het bekken maar een breuk van het bovenbeen ter hoogte van het bekken.![]()
![]()
Konden we maar nog iets ontzenuwen. Die schreeuw, de parfumgeur en het metaal geluid (sonada golpeada)quote:
dat zit me dwars vanaf t begin. Slaan met een steen tegen iets van een Buis? steen tegen steen hoor je niet toch. Al die dingen.![]()
Dat artikel dateert van half mei. Zes weken nadat de meiden werden vermist!!!!!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:52 schreef Lutalo het volgende:
Heel ergens anders.![]()
De meisjes zijn gezien op een pad bekend als El Pianista in het noordelijke deel van Boquete, Chiriqui.
Daar begon deze zoektocht woensdag voor zonsopgang.
Op het moment dat ze teruggingen, en het al donker werd, roken 2 van de zoekteamleden een sterke, maar aangename geur van parfum. Het leek een zoet vrouwenparfum te zijn.
15 minuten later, hoort de hele groep een geluid, alsof er met een blikje tegen iets wordt geslagen. Het geluid verstomt snel, na minder dan een minuut, wat in het bos een eeuwigheid lijkt.
Wanneer het geluid van het blik stopt , hoort men duidelijk een schreeuw, een heel scherpe stem.
De groep blijft gedurende enkele seconden verstijfd stilstaan en zoeken waar deze "roep" vandaan komt. De stem lijkt te komen vanaf de bodem van een kloof, niet deel uitmakend van de trail.
Ze komen bij een open plek, niets. Ze besluiten om eromheen te lopen
========
Waar deze plek precies is weten we niet, maar in ieder geval op de Pianista en bij het teruggaan naar Boquete. Wel vreemd dat er "een open plek" niet al te ver vandaan is, waar die helikopter later landde. Dat lijkt dan weer niet het stuk "gang" tussen Q1 en Mirador....The only limit is your own imagination
Thx again voor de link.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:58 schreef El_Matador het volgende:
Hier dus, die fokking irritante klotebug!:
BNW / Kris Kremers & Lisanne Froon #164 - Teveel addertjes onder het gras...![]()
Als leek zou ik dit ook zeggen, dank voor je expertise.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:06 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Met een gebroken bekken (hoe je als jong persoon je bekken breekt is me een raadsel) trek je dat broekje never nooit niet uit. Dat broekje geeft nog enige 'steun' als een slecht functionerend gipsverband. En uit doen is zo extreem pijnlijk dat je dat wel uit je hoofd laat.The only limit is your own imagination
Dit alleen al is een jokequote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:07 schreef El_Matador het volgende:
Op het moment dat ze teruggingen, en het al donker werd, roken 2 van de zoekteamleden een sterke, maar aangename geur van parfum. Het leek een zoet vrouwenparfum te zijn.![]()
Ja dit is echt niet iets wat je zomaar als gerucht van tafel veegt lijkt me. Maar is toen wel gebeurd helaas.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:07 schreef El_Matador het volgende:
De meisjes zijn gezien op een pad bekend als El Pianista in het noordelijke deel van Boquete, Chiriqui.
Daar begon deze zoektocht woensdag voor zonsopgang.
Op het moment dat ze teruggingen, en het al donker werd, roken 2 van de zoekteamleden een sterke, maar aangename geur van parfum. Het leek een zoet vrouwenparfum te zijn.
15 minuten later, hoort de hele groep een geluid, alsof er met een blikje tegen iets wordt geslagen. Het geluid verstomt snel, na minder dan een minuut, wat in het bos een eeuwigheid lijkt.
Wanneer het geluid van het blik stopt , hoort men duidelijk een schreeuw, een heel scherpe stem.
De groep blijft gedurende enkele seconden verstijfd stilstaan en zoeken waar deze "roep" vandaan komt. De stem lijkt te komen vanaf de bodem van een kloof, niet deel uitmakend van de trail.
Ze komen bij een open plek, niets. Ze besluiten om eromheen te lopen
========
Waar deze plek precies is weten we niet, maar in ieder geval op de Pianista en bij het teruggaan naar Boquete. Wel vreemd dat er "een open plek" niet al te ver vandaan is, waar die helikopter later landde. Dat lijkt dan weer niet het stuk "gang" tussen Q1 en Mirador....![]()
Het is mogelijk dat er een veeeel langer geleefd heeft dan de minimale tijd die we hebben; 10 dagen. 4 keer zo lang is lang, maar niet onmogelijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:07 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Dat artikel dateert van half mei. Zes weken nadat de meiden werden vermist!!!!!The only limit is your own imagination
Het is nogal van een Hart van Nederland niveau, dit taalgebruik, maar de expeditie was wel degelijk serieus en de journo is ook met die lui meegeweest.quote:The only limit is your own imagination
Ja, de expeditie was serieus, dat geloof ik echt. Alleen: ik denk dat die leden in het ooitje zijn genomen. Vrouwenparfum? In de jungle? Later verscheen een ander artikel waarin stond dat brutale colombianen dat geintje hadden uitgehaald om die expeditieleden te stangen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is nogal van een Hart van Nederland niveau, dit taalgebruik, maar de expeditie was wel degelijk serieus en de journo is ook met die lui meegeweest.![]()
Ja, maar niet allebei denk ik. Er zou iets voor wandelaars uitgevonden moeten worden...een attribuut, een stok met licht en geluid iets wat je altijd mee neemt en de zoekers ook zo'n attribuut met een ander licht en geluid, wat een bekende reactie wordt bij een zoektocht: een code. Dit is zo onbevredigend.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:09 schreef El_Matador het volgende:
Het is mogelijk dat er een veeeel langer geleefd heeft dan de minimale tijd die we hebben; 10 dagen. 4 keer zo lang is lang, maar niet onmogelijk.
en fluitjes bij je, wat dan ook.![]()
ootje (zonder katootje).quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:13 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ja, de expeditie was serieus, dat geloof ik echt. Alleen: ik denk dat die leden in het ooitje zijn genomen. Vrouwenparfum? In de jungle? Later verscheen een ander artikel waarin stond dat brutale colombianen dat geintje hadden uitgehaald om die expeditieleden te stangen.
Maar huh, heb je dat andere artikel ook dan, van die "brutale Colombianen"? Ik hoor dat voor het eerst?
En hoe zou dat "geintje" dan uitgehaald zijn? Expres vrouwenparfum in een bos spuiten??The only limit is your own imagination
en een aanstekerquote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:13 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Ja, maar niet allebei denk ik. Er zou iets voor wandelaars uitgevonden moeten worden...een attribuut, een stok met licht en geluid iets wat je altijd mee neemt en de zoekers ook zo'n attribuut met een ander licht en geluid, wat een bekende reactie wordt bij een zoektocht: een code. Dit is zo onbevredigend.
en fluitjes bij je, wat dan ook.![]()
mag ik weer even die link naar DIT artikel, dan hoop ik verder te kunnen zoeken naar dat anderequote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
ootje (zonder katootje).
Maar huh, heb je dat andere artikel ook dan, van die "brutale Colombianen"? Ik hoor dat voor het eerst?
En hoe zou dat "geintje" dan uitgehaald zijn? Expres vrouwenparfum in een bos spuiten??![]()
Heb je denk ik niet al te veel aan in een nat bos (en nog minder in een nog vochtiger kloof), maar sowieso goed om bij je te hebben.quote:The only limit is your own imagination
http://elsiglo.com/cronic(...)-bocas-toro/23835845quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:16 schreef RapaNui het volgende:
[..]
mag ik weer even die link naar DIT artikel, dan hoop ik verder te kunnen zoeken naar dat andereThe only limit is your own imagination
Ja bij een extreme val moet dat broekje al uit zijn geweest. Als je van hoog naar beneden valt op een harde rotsondergrond en naar voren slaat (bijv) ook weer op een wat hardere bobbel op de ondergrond, kan je bekken wel breken natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:08 schreef El_Matador het volgende:
Met een gebroken bekken (hoe je als jong persoon je bekken breekt is me een raadsel) trek je dat broekje never nooit niet uit. Dat broekje geeft nog enige 'steun' als een slecht functionerend gipsverband. En uit doen is zo extreem pijnlijk dat je dat wel uit je hoofd laat.![]()
ik bedoel het artikel van dat parfum en geklop op metaal, van half meiquote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
http://elsiglo.com/cronic(...)-bocas-toro/23835845![]()
Nooit gehoord...ja zoek maar op graag.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:14 schreef El_Matador het volgende:
Maar huh, heb je dat andere artikel ook dan, van die "brutale Colombianen"? Ik hoor dat voor het eerst?![]()
Ja, dat zei ik dus gisteren; jij denkt dat Kris vanaf de 1e quebrada over het pad met Lisanne terugloopt naar de Mirador en dus huis en dan in haar nakie door het bos loopt? Waarom zou je dat in godsnaam gaan doen???quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:17 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Ja bij een extreme val moet dat broekje al uit zijn geweest. Als je van hoog naar beneden valt op een harde rotsondergrond en naar voren slaat (bijv) ook weer op een wat hardere bobbel op de ondergrond, kan je bekken wel breken natuurlijk.The only limit is your own imagination
Hoe kom je aan die tijdlijn?quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:11 schreef El_Matador het volgende:
- Ravijn tussen Q1 en Mirador - ~14:15-14:45![]()
Ay sorry, ik had deze link openstaan.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:17 schreef RapaNui het volgende:
[..]
ik bedoel het artikel van dat parfum en geklop op metaal, van half mei
De juiste:
http://elsiglo.com/cronic(...)rocuraduria/23771963The only limit is your own imagination
Dat is als je omkeert bij Q1. In theorie (ook door de verwijderde foto of foto's) kunnen ze verder doorgelopen zijn (Q2 of zelfs begin paddocks) en toen omgekeerd en wordt het tijdstip laterquote:
Er zijn 2 mogelijkheden in het scenario van Frank:
- Kris glijdt weg het ravijn in en Lisanne valt erachteraan (op welke manier dan ook)
- Kris glijdt weg het ravijn in en Lisanne (met rugzak) loopt bovenlangs, gaat op zoek naar haar vriendin
(even uitgaande van een val van Kris en Lisanne met de rugzak, het zou ook andersom kunnen zijn maar Kris' bekkenbot is gebroken en van Lisanne hebben we meer sporen die juist allemaal niet gebroken zijn/geen trauma hebben)
Ik ga duidelijk voor het 2e dan. Lisanne die ook valt, met rugzak en fragiele inhoud, dat zie ik niet zitten.The only limit is your own imagination
Glijden van een helling met de rugzak op de rug, geeft sporen/krassen/scheuren op de rugzak.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is als je omkeert bij Q1. In theorie (ook door de verwijderde foto of foto's) kunnen ze verder doorgelopen zijn (Q2 of zelfs begin paddocks) en toen omgekeerd en wordt het tijdstip later
Er zijn 2 mogelijkheden in het scenario van Frank:
- Kris glijdt weg het ravijn in en Lisanne valt erachteraan (op welke manier dan ook)
- Kris glijdt weg het ravijn in en Lisanne (met rugzak) loopt bovenlangs, gaat op zoek naar haar vriendin
(even uitgaande van een val van Kris en Lisanne met de rugzak, het zou ook andersom kunnen zijn maar Kris' bekkenbot is gebroken en van Lisanne hebben we meer sporen die juist allemaal niet gebroken zijn/geen trauma hebben)
Ik ga duidelijk voor het 2e dan. Lisanne die ook valt, met rugzak en fragiele inhoud, dat zie ik niet zitten.![]()
Ja, en een val van 50-60 meter is niet iets waar alles heel blijft, of het moet een magische val zijn. Dat glijden heb ik trouwens niet zo begrepen, ik dacht echt dat het meer een val was. Zeker ook door het enorme hoogteverschil.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Glijden van een helling met de rugzak op de rug, geeft sporen/krassen/scheuren op de rugzak.The only limit is your own imagination
Hoe kom je erbij dat haar heup aan stukken was gebroken? Waar baseer je dat op?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:19 schreef 11en30 het volgende:
Hoe past de activiteit op de telefoons in dit scenario? http://i1.minus.com/ibgctQGGYkMhOV.png
Eerste waar ik aan denk: noodoproep met de iPhone, 10 minuutjes later met de Samsung. Als je net 70 meter naar beneden gestort bent en je heup in stukken gebroken is, ben je dan in staat om je telefoon uit je broekzak te pakken en 112 te bellen? Hoe aannemelijk is dat?![]()
Die 'gevangenis' kan natuurlijk groot zijn. Waarom moet dat een locatie zijn waar je je kont niet in kunt keren?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:34 schreef Perico het volgende:
[..]
De nachtfoto's getuigen ook van een mobiele fotonemer, die aan de wandel is. Als de val dan al op 1 april is, is de plek waar ze zijn terechtgekomen, al dan niet met ernstig letsel, geen echte 'gevangenis'.![]()
Het staat mij bij dat er van het begin af aan over verschillende tijden werd gesproken. Volgens mij had HK het in de video in AFK ook al over 1,5 uur en niet over 2,5 uur.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:28 schreef jackie12 het volgende:
[..]
anderhalf uur of 2 uur en 3 kwartier is een groooot verschil.
Maar dat zei ik ook al bij Martijn F toen was je wat minder kritisch![]()
3X raden: ik kan het niet terugvinden. Het kan ook een comentario zijn geweest op dit artikel.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ay sorry, ik had deze link openstaan.
De juiste:
http://elsiglo.com/cronic(...)rocuraduria/23771963
Hoe dan ook: vrouwengeur of vrouwenparfum in de jungle....... Die na 6 weken van K&L zou moeten zijn geweest....... Ze zijn door iemand voor de gek gehouden. En als dat klopt, dan toont het aan dat er zich wel degelijk deugnieten in de jungle kunnen ophouden die in staat zijn rare geintjes uit te halen.![]()
Mmm. Off topic maar ik heb op een nieuwssite mijn eigen woorden (hele lap tekst) letterlijk terug gelezen die ik op een forum had geplaatst.. Ging wel ergens anders over trouwens maar geeft wel aan dat er journalisten zijn die fora lezen en volgen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:29 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb niet de minste illusie dat er ook maar iemand geinteresseerd is in ons gelul, en dat houdt ook het mijne in.
Uiteraard heb ik hen aangeschreven maar ook uiteraard nooit een antwoord gehad.![]()
Hmm jammer, maar dank voor de zoektocht.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:49 schreef RapaNui het volgende:
[..]
3X raden: ik kan het niet terugvinden. Het kan ook een comentario zijn geweest op dit artikel.
Hoe dan ook: vrouwengeur of vrouwenparfum in de jungle....... Die na 6 weken van K&L zou moeten zijn geweest....... Ze zijn door iemand voor de gek gehouden. En als dat klopt, dan toont het aan dat er zich wel degelijk deugnieten in de jungle kunnen ophouden die in staat zijn rare geintjes uit te halen.
Nah er groeit en bloeit zoveel in die bossen, het kan ook een bijzonder sterk geurende bloem geweest zijn, het rook "als een vrouwenparfum", dat hoeft het natuurlijk niet te zijn.
Dan een practical joke gaan veronderstellen doet Ockham zijn scheermes inslikken...The only limit is your own imagination
Ik refereer daar aan een hypothese van iemand anders. Moet je hem/haar vragen, niet mij. Ik vind het overigens geen rare gedachte dat botten breken na een val vanaf een torenflat op de stenen beneden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat haar heup aan stukken was gebroken? Waar baseer je dat op?![]()
Waarom blijft dat gebroken bekken nog regelmatig terug komen? Het bekkenbot op de foto is níet gebroken.. De verschillende botten worden door ligamenten bij elkaar gehouden. Die ligamenten zijn kwetsbaar, zwangere vrouwen kunnen bijvoorbeeld last krijgen van bekkeninstabiliteit. Dan "verweken" de ligamenten onder de invloed van hormonen, waardoor de verschillende bekkenbotten enigszins uit balans kunnen raken, wat veel pijn kan veroorzaken.![]()
![]()
Ik zit weer op de here kaart te kijken:
https://www.here.com/dire(...)2.42451,16,satellite
Het zou dus hier ergens in de buurt moeten zijn. Op de kaart verder naar rechts zie ik wel een "zwart gat" maar dat is niet naast het pad![]()
Aangezien de uitspraak van (ongeveer) 1,5 uur vaker voorkomt uit bronnen die het zouden moeten weten.. zou het natuurlijk ook nog kunnen dat de tijden op de mobieltjes een uur afweken van de juiste tijd?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, daar hadden we het toen over, maar de NFI-lijst geeft 16:39 en 16:51 aan.
Ik acht precieze tijden veel betrouwbaarder dan zo'n losse uitspraak die juist aangeeft dat men de data niet gezien heeft.![]()
Volgens mij is dat het Pianistadal, niet het pad van de Mirador naar de 2 quebrada's:quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Het zou dus hier ergens in de buurt moeten zijn. Op de kaart verder naar rechts zie ik wel een "zwart gat" maar dat is niet naast het pad
On topic maar ik heb op een nieuwssite mijn eigen woorden (hele lap tekst) letterlijk terug gelezen die ik op een forum had geplaatst.. Ging over Kris en Lisanne en geeft wel aan dat er journalisten zijn die fora lezen en volgen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mmm. Off topic maar ik heb op een nieuwssite mijn eigen woorden (hele lap tekst) letterlijk terug gelezen die ik op een forum had geplaatst.. Ging wel ergens anders over trouwens maar geeft wel aan dat er journalisten zijn die fora lezen en volgen.
Uiteraard heb ik hen aangeschreven maar ook uiteraard nooit een antwoord gehad.
De bron stond erbij (Domnivoor op Websleuths.com) dus ik vond het prima.![]()
We hebben een vaag artikel dat uitkwam en zei dat er al eerder noodoproepen waren, maar de publicatie van de Telegraaf was daarna meen ik. Frank maakte een foutje lijkt me. De ouders zeiden ook 2,5 uur later in eerdere uitzendingen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Aangezien de uitspraak van (ongeveer) 1,5 uur vaker voorkomt uit bronnen die het zouden moeten weten.. zou het natuurlijk ook nog kunnen dat de tijden op de mobieltjes een uur afweken van de juiste tijd?
Normaalgesproken staat de tijd automatisch goed (gaat met netwerk). Tussen Costa Rica (aankomst Lisanne en Kris) en Panama zit 1 uur tijdsverschil, maar ze waren al ruim 2 weken in Panama, dus die tijd moet goed gestaan hebben.The only limit is your own imagination
Interessant, heb je een linkje?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:04 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
On topic maar ik heb op een nieuwssite mijn eigen woorden (hele lap tekst) letterlijk terug gelezen die ik op een forum had geplaatst.. Ging over Kris en Lisanne en geeft wel aan dat er journalisten zijn die fora lezen en volgen.
De bron stond erbij (Domnivoor op Websleuths.com) dus ik vond het prima.The only limit is your own imagination
Inderdaad, die jungle staat helemaal vol met sterk geurende planten zoals orchideeën (Oncidium sp.). Deze worden gebruikt om parfums te maken, dus de associatie is niet zo gek.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hmm jammer, maar dank voor de zoektocht.
Nah er groeit en bloeit zoveel in die bossen, het kan ook een bijzonder sterk geurende bloem geweest zijn, het rook "als een vrouwenparfum", dat hoeft het natuurlijk niet te zijn.
Een dennenbos ruikt ook als toiletverfrisser![]()
![]()
Ik heb hier in de vele maanden anders heel wat scenario's voorbij zien komen en de laatste maanden ben ik niet eens aanwezig geweest (was Fok in zijn geheel ff zat)quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:06 schreef ootjekatootje het volgende:
buiten 2 personen om heeft niemand hier de ballen gehad om een scenario te posten, wat een stellt
Het zijn er dus zeker meer dan 2. Ik heb zelf ook een scenario gepost maar met deze nieuwe info geloof ik daar niet meer in.![]()
Ja, ik kan nog scenario's van je herinneren: dat ze niet meer terug durfden over hetzelfde pad, dat ze wonden of wondjes hadden etc. Hebben nog lang in mijn hoofd gezeten.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb hier in de vele maanden anders heel wat scenario's voorbij zien komen en de laatste maanden ben ik niet eens aanwezig geweest (was Fok in zijn geheel ff zat)
Het zijn er dus zeker meer dan 2. Ik heb zelf ook een scenario gepost maar met deze nieuwe info geloof ik daar niet meer in.
Make my day!![]()
Ik veeg m'n reet af met Ockham's scheermes.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan een practical joke gaan veronderstellen doet Ockham zijn scheermes inslikken...
Het scenario waar de zaak nu mee afgesloten wordt bevat alle uitgangspunten waar ik hier al die tijd voor gek voor ben versleten:
- (de ontknoping van) het drama speelt zich veel dichter bij het Pianistapad af dan jullie denken
- je moet stroomopwaarts bij de zijtakken zijn, niet bij de kabelbruggen want daar zijn ze nooit geweest.
- volg de quebrada's
- ze zijn niet gaan zwerven maar hebben op 1 lokatie (tevergeefs) gewacht op hulp
- onderkoeling is de meest voor de hand liggende doodsoorzaak
Wat voor mij nog niet verklaard is:
- waar is de nachtlokatie?
- waarom zijn ze niet op tijd gevonden?
- wie weet daar allemaal van deze spectaculaire gevangenis waar je zo vanaf het pad inrolt af?
[ Bericht 0% gewijzigd door 11en30 op 06-03-2015 13:29:33 ]![]()
Persoonlijk heb ik nooit aanleiding gezien voor een misdrijf. Gewoon verdwalen kan daar niet, en aan verdwalen ga je niet dood.
Een ongeluk, een val, danwel een beet van een dier, lijkt mij het meest waarschijnlijk.
Wel heb ik lang gedacht dat ze te ver gelopen zijn, dat ze niet voor het donker thuis konden komen.Make my day!![]()
Ayayay, wat is dat voor mongool joh?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:11 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
https://martijnmastenbroe(...)15/indianenverhalen/
"Ik ben niet bekend met Panama, maar hier heb ik een boek uit 1839 (!!) over Suriname (!) dus Panamese indianen begraven hun doden zo, dus een bot van een kind kan niet op die plek liggen"
Ik ga nog verder lezen naar jouw stukje, maar dit noemt zich een "onderzoeksjournalist". Man man man...
Edit: stukje gelezen en mooi dat ie je scenario zo voor het voetlicht brengt. Maar de rest van zijn "onderzoeksjournalistiek" is wel erg treurig hoor... "dat indiaanse kind moet op hetzelfde moment als Kris en Lisanne zijn omgekomen", hij heeft net zomin die botten onderzocht als wij, maar weet dit wel?
De enige goede inhoudelijke tekst op die pagina is afkomstig van ene Domnivoor.
[ Bericht 21% gewijzigd door El_Matador op 06-03-2015 11:23:03 ]The only limit is your own imagination
https://www.here.com/dire(...)2.41781,18,satellite
Wat is dat blauwe vlekje? Is dat een huis of een waterval![]()
Lijkt wel een waterval maar dan de verkeerde kant op?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:19 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat is dat blauwe vlekje? Is dat een huis of een waterval![]()
![]()
Jij had het als huis genoteerd, daar had ik dat vraagteken staan, heb het nu als huis in de kaart gezet.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:19 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat is dat blauwe vlekje? Is dat een huis of een watervalNee, de goede; richting de 2e quebrada die net ten noorden ervan stroomt.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:23 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Lijkt wel een waterval maar dan de verkeerde kant op?The only limit is your own imagination
Bij hoog water kan het dus wel op een hoge plek worden afgezet.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 07:57 schreef RapaNui het volgende:
En: Volgens verschillende beschrijvingen zijn de oevers van de Culebra steil en diep. Je kunt het water niet zomaar bereiken. Hoe zijn de resten dan zo hoog op het land terecht gekomen? Van de rugzak is het me duidelijk, die plek was niet steil, dat was in de buurt van een rijstveldje. Maar waar de schoenen en het bekken zijn gevonden? Die lagen hoog op het land. Ook in het geval van een cabeza de agua, zou het water alles mee omlaag hebben gesleurd, niet omhoog, zo hoog op het land.![]()
maar is het een huis?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij had het als huis genoteerd, daar had ik dat vraagteken staan, heb het nu als huis in de kaart gezet.
Lijkt inderdaad een waterval maar dan zonder rivier ervoor![]()
Hoe moet ik dat weten?quote:
Wat ik mis in deze hele discussie is dat bij HT (TRL LN) heel erg duidelijk, ik geloof zelfs twee keer, is gezegd dat de laatste foto in de middag is gemaakt, niet in de nacht.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:13 schreef El_Matador het volgende:
Ze hebben namelijk nog vele dagen lang noodoproepen proberen te doen en een week later een nachtelijke fotosessie.![]()
Heeft die tas luchtcompartimenten? Die vult zich met water en zakt dan toch richting bodem?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Bij hoog water kan het dus wel op een hoge plek worden afgezet.![]()
Een bron?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
maar is het een huis?
Lijkt inderdaad een waterval maar dan zonder rivier ervoor
Het is wel erg lichtblauw. xtc- lab?![]()
Dan is het maar wat je erin ziet, ik zie het deze kant op vallen, dat is bergopwaarts daar. Eerder richting de stroom die er rechts langs komt dan.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, de goede; richting de 2e quebrada die net ten noorden ervan stroomt.![]()
Het staat vast dat er tussen de laatste normale foto en de eerste noodoproep 1,5 tot 2,45 uur tijd heeft gezeten. In die tijd konden ze de rivier niet bereiken (is meerdere keren door officiële bronnen verklaard) dus om de plek van de aanleiding tot die noodoproep te vinden hoefden ze niet helemaal tot de eerste vondsten te gaan.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:29 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ze konden lang niet zo ver komen als ze wilden.
Ze moeten toch minstens bij de (georafisch, dus dichts bij Boquete zeg maar) eerst gevonden menselijke resten zijn gekomen, om de conclusie, zoals die er nu is, te kunnen trekken.![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:26 schreef ootjekatootje het volgende:
Lijkt inderdaad een waterval maar dan zonder rivier ervoor![]()
Het ligt iig niet aan het Pianistapad tussen mirador en eerste beekje. Je zou daar wel mogen spreken van verdwaald zijn (of niet?), dat waren ze niet volgens dit afsluitende scenario.![]()
Waarom zou een hoogteverschil van 60 meter niet glijdend "afgelegd" kunnen worden? Als dat zo was bestonden er geen ski-vakanties. Met dat "begrepen" doel je denk ik op de woorden van FvdG? Tja, hij kan natuurlijk elk woord gaan uitleggen dat het ook een beetje anders kan zijn, afhankelijk van hoe steil het is. Maar zou hij echt bedoelen dat het per se loodrecht omlaag geweest moet zijn?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, en een val van 50-60 meter is niet iets waar alles heel blijft, of het moet een magische val zijn. Dat glijden heb ik trouwens niet zo begrepen, ik dacht echt dat het meer een val was. Zeker ook door het enorme hoogteverschil.
Dan de rugzak. Inderdaad, als 60 meter glijdt. al is het maar deels op je rug, en de hele tijd een rugzak op hebt, kan die niet onbeschadigd blijven. Maar zo te zien is het een rugzakje zonder heupband, alleen over de schouders gedragen. Zonder iets voor buik of borst om het vast te maken, en zo ja, doen wandelaars dat vaak los als het warm is.
Oftewel, dat ding kan in de eerste seconden van de val/glijpartij al los geraakt zijn, doordat onderkant of draagbanden iets raken, resp. ergens achter haken.
Vervolgens kukelt de rugzak verder zelf omlaag, of blijft hangen. In het eerste geval kan de eigenaar 'm redelijk vlot weer bemachtigd hebben, maar als het tegenzat kan dat ook lang geduurd hebben. Dat kwijtraken kan ook gebeuren als één van beiden gecontroleerd naar beneden probeert te komen, ook als dat lukt zonder zelf hard te vallen.
Blijft'ie hangen, of komt terecht op een moeilijk bereikbare plek, dan wordt het anders. Dan moet er geklauterd zijn, of het ding is alsnog vanzelf omlaag gekomen door wind of regen. Misschien pas na een week, maar dan hebben de telefoons er toen niet in gezeten.
Ook dat kan in principe, zonder dat ze stuk gaan, maar de tas hoeft helemaal niet lang onbereikbaar geweest te zijn, omdat het niet maken van foto's helemaal niet verklaard hoeft te worden door een dwingende oorzaak. Ik zou er na zo'n ongeluk geen zin in hebben.
[ Bericht 0% gewijzigd door JustinCase op 06-03-2015 11:55:32 ]![]()
Het bekken van Kris is niet gebroken, hoe komen jullie daarbij?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:23 schreef El_Matador het volgende:
(even uitgaande van een val van Kris en Lisanne met de rugzak, het zou ook andersom kunnen zijn maar Kris' bekkenbot is gebroken en van Lisanne hebben we meer sporen die juist allemaal niet gebroken zijn/geen trauma hebben)![]()
Het staat mij bij dat er 'sleepsporen' op de rugzak waren aangetroffen..quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Glijden van een helling met de rugzak op de rug, geeft sporen/krassen/scheuren op de rugzak.![]()
Dat begreep ik hier, ik ga af op wat anderen zeggen. MeloD gaf een goed plaatje en verklaring, net als jij.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het bekken van Kris is niet gebroken, hoe komen jullie daarbij?
Als het niet gebroken is, zijn er dus 0 gebroken/beschadigde beenderen. Dan wordt vallen over zulke enorme afstanden alleen maar onwaarschijnlijker.The only limit is your own imagination
Ja, als Frank bij zijn verhaal blijft, is dat ding magisch genoeg door 15 km rivier getransporteerd.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het staat mij bij dat er 'sleepsporen' op de rugzak waren aangetroffen..
Een helling van 60% met veel begroeiing geeft eerder een 'glijdend' effect dan een vrije val.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, en een val van 50-60 meter is niet iets waar alles heel blijft, of het moet een magische val zijn. Dat glijden heb ik trouwens niet zo begrepen, ik dacht echt dat het meer een val was. Zeker ook door het enorme hoogteverschil.![]()
60 % of 60 graden? Ik ben gewend in het laatste te denken. Hoe kom je trouwens aan dat statement van 60 %?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Een helling van 60% met veel begroeiing geeft eerder een 'glijdend' effect dan een vrije val.
Dan nog; het hoogteverschil is echt heel groot. Niet een leuke glijbaan denk ik, maar we gaan het zien daar.The only limit is your own imagination
Klopt helemaal behalve dat 'kwetsbaar'. Ligamenten zijn juist ijzersterk, juist doordat ze enige beweging geven. Ook vergaan ze niet zo snel. De aanhechting van ligamenten aan het bot zijn zelfs zo sterk dat het bot eerder afbreekt dan de aanhechting zelf.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:55 schreef MeloD het volgende:
Waarom blijft dat gebroken bekken nog regelmatig terug komen? Het bekkenbot op de foto is níet gebroken.. De verschillende botten worden door ligamenten bij elkaar gehouden. Die ligamenten zijn kwetsbaar, zwangere vrouwen kunnen bijvoorbeeld last krijgen van bekkeninstabiliteit. Dan "verweken" de ligamenten onder de invloed van hormonen, waardoor de verschillende bekkenbotten enigszins uit balans kunnen raken, wat veel pijn kan veroorzaken.
[ afbeelding ]
De 'verweking' waar je naar verwijst gaat om een grotere bewegelijkheid die noodzakelijk is voor een bevalling. Een grotere bewegelijkheid is net hetzelfde als gemakkelijker scheuren. Sterker nog: Juist het tegendeel.![]()
60% over 60 meter, hoe ver kom je dan van het pad uit?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Het zou dus hier ergens in de buurt moeten zijn. Op de kaart verder naar rechts zie ik wel een "zwart gat" maar dat is niet naast het pad![]()
Om het verhaal van Frank VdG lek te schieten natuurlijk. Dat verhaal heeft een min of meer officiële status gekregen, en moet dus kapot. Het was bovendien nog op RTL, wat zwaar MSM is.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:55 schreef MeloD het volgende:
Waarom blijft dat gebroken bekken nog regelmatig terug komen? Het bekkenbot op de foto is níet gebroken..
EDIT: onwetendheid kan in principe, maar het is eerder besproken, en uitgelegd. Dus ik gooi het op de motivatie en daarmee opzet. Zoals een echte BNW'er betaamt![]()
![]()
Ja.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het staat mij bij dat er 'sleepsporen' op de rugzak waren aangetroffen..
"Relató que la mochila encontrada tiene signos de arrastre, lo que hace suponer que las extranjeras pudieron ser arrastradas por uno de los afluentes del río ..."
http://tvn-2.com/Noticias(...)-Kris-y-Lisanne.aspx![]()
De gevonden botten zijn niet gebroken. Ergo: er zijn geen geen gebroken botten. Juist.Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?![]()
Volgens mij zei HK ook 1,5 uur op de AFK video.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
We hebben een vaag artikel dat uitkwam en zei dat er al eerder noodoproepen waren, maar de publicatie van de Telegraaf was daarna meen ik. Frank maakte een foutje lijkt me. De ouders zeiden ook 2,5 uur later in eerdere uitzendingen.
Normaalgesproken staat de tijd automatisch goed (gaat met netwerk). Tussen Costa Rica (aankomst Lisanne en Kris) en Panama zit 1 uur tijdsverschil, maar ze waren al ruim 2 weken in Panama, dus die tijd moet goed gestaan hebben.![]()
Gast, neem even een FOK!vakantie ofzo. Zielig stookgedrag.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:54 schreef JustinCase het volgende:
Dus ik gooi het op de motivatie en daarmee opzet. Zoals een echte BNW'er betaamt![]()
Ik heb al geboekt. Loop van Bocas naar Boquete, dus je komt me wel tegen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gast, neem even een FOK!vakantie ofzo. Zielig stookgedrag.
godsamme, zie ik de kluit hier voor vol aan mbt die bekkenhelft, dat het dus geen dompies zijn, is het weer niet goed![]()
Kan het zo zijn, dat HK juist behoefte had aan UT van Late Night? Ook al is het een commerciële zender? Maakt toch niet uit? UT is de meest betrokken presentator op emotioneel vlak en daar is niets mis mee.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:54 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Om het verhaal van Frank VdG lek te schieten natuurlijk. Dat verhaal heeft een min of meer officiële status gekregen, en moet dus kapot. Het was bovendien nog op RTL, wat zwaar MSM is.
EDIT: onwetendheid kan in principe, maar het is eerder besproken, en uitgelegd. Dus ik gooi het op de motivatie en daarmee opzet. Zoals een echte BNW'er betaamt![]()
![]()
Dat is een blog, geen nieuwssite.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:11 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
https://martijnmastenbroe(...)15/indianenverhalen/![]()
Ik zeg het niet snel, maar jackie12 heeft nog meer sociaal gevoel in zijn donder dan jij. Je gaat op negeer, -edit-quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:02 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik heb al geboekt. Loop van Bocas naar Boquete, dus je komt me wel tegen.
godsamme, zie ik de kluit hier voor vol aan mbt die bekkenhelft, dat het dus geen dompies zijn, is het weer niet goed
[ Bericht 11% gewijzigd door Lavenderr op 06-03-2015 12:43:37 ]The only limit is your own imagination
In grote lijnen is bedacht dat een ongeval geloofwaardiger is dan misdrijf of verdwalen. Valt genoeg voor te zeggen.
Een gelijktijdige opsluiting (zonder gijzeling) is nodig om te verklaren dat de ander geen hulp is gaan halen, geen bereik is gaan zoeken of niet na het overlijden van de eerste is gaan verplaatsen in het gebied.
Het klopt imo wat ze zeggen: dit scenario geeft op de meeste vragen een plausibel antwoord.
Een logische stap is dan zo'n plek zoeken aan het Pianistapad. FdG zegt deze gevonden te hebben tussen mirador en Q1.
Daar moet dan ook de nachtlokatie te vinden zijn. Die hebben ze niet.
Daar moeten dan ook foto's gemaakt kunnen worden van de valkuil met de steile rotswanden en watervallen. Die zijn niet getoond.
Ik zou die laatste open eindjes ook beantwoord willen zien.
En ik zou het er nog niet bij laten zitten. Wie moet van deze gevaarlijke valkuil geweten hebben? Waarom is hij niet bezocht tijdens AFK terwijl HK toen al naar zoiets op zoek was? En waarom is deze plek niet meteen zorgvuldig gecheckt?![]()
Zeker kan dat. Ze kenden elkaar duidelijk (van het onderwerp, neem ik aan) en Umberto tutoyeerde HK. Daar moest ik wel even aan wennen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:03 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Kan het zo zijn, dat HK juist behoefte had aan UT van Late Night? Ook al is het een commerciële zender? Maakt toch niet uit? UT is de meest betrokken presentator op emotioneel vlak en daar is niets mis mee.
Maar het blijft natuurlijk MSM, en FvdG was binnen een dag al halverrwege een Betzaida P -status geFOK!t . Ruwweg dan. Vandaar mijn opmerking.
Je beseft wel dat je suggestie ingaat tegen het idee (echt waar, zelf gelezen in dit topic!) dat HK en alle betrokkenen, hals over kop opgetrommeld zijn? Om het verhaal over die taxichauffeur de wind uit de zeilen te nemen?![]()
Dat houdt mij dus bezig, benadrukkend de laatste alinea.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:07 schreef 11en30 het volgende:
In grote lijnen is bedacht dat een ongeval geloofwaardiger is dan misdrijf of verdwalen. Valt genoeg voor te zeggen.
Een gelijktijdige opsluiting (zonder gijzeling) is nodig om te verklaren dat de ander geen hulp is gaan halen, geen bereik is gaan zoeken of niet na het overlijden van de eerste is gaan verplaatsen in het gebied.
Het klopt imo wat ze zeggen: dit scenario geeft op de meeste vragen een plausibel antwoord.
Een logische stap is dan zo'n plek zoeken aan het Pianistapad. FdG zegt deze gevonden te hebben tussen mirador en Q1.
Daar moet dan ook de nachtlokatie te vinden zijn. Die hebben ze niet.
Daar moeten dan ook foto's gemaakt kunnen worden van de valkuil met de steile rotswanden en watervallen. Die zijn niet getoond.
Ik zou die laatste open eindjes ook beantwoord willen zien.
En ik zou het er nog niet bij laten zitten. Wie moet van deze gevaarlijke valkuil geweten hebben? Waarom is hij niet bezocht tijdens AFK terwijl HK toen al naar zoiets op zoek was? En waarom is deze plek niet meteen zorgvuldig gecheckt?![]()
Mijn kinderen hebben heel wat rugzakken versleten en daar zaten ook enkele waterdichte bij. Om de schoolboeken droog te houden in de regen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Heeft die tas luchtcompartimenten? Die vult zich met water en zakt dan toch richting bodem?![]()
Besef ik zeker. Gelukkig maar. Een wijs besluit. Om te voorkomen dat nonsens een eigen leven gaan leiden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:11 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Je beseft wel dat je suggestie ingaat tegen het idee (echt waar, zelf gelezen in dit topic!) dat HK en alle betrokkenen, hals over kop opgetrommeld zijn? Om het verhaal over die taxichauffeur de wind uit de zeilen te nemen?![]()
Over die trui ga ik echt heus waar vandaag nog iets irrationeels roepen"iets van mezelf prijsgeven"quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zeg het niet snel, maar jackie12 heeft nog meer sociaal gevoel in zijn donder dan jij. Je gaat op negeer,
Had ik toch beloofd? Jantje ongeduld
[ Bericht 12% gewijzigd door Lavenderr op 06-03-2015 12:44:35 ]![]()
Oh ja, die trui.
Er stond een hele koude wind, deze opnamedag.
Als die man daar zich lekker in voelt, wie is wie om daar over te oordelen?
Wat een onzin.![]()
Dat is letterlijk zo gezegd bij RTL LN. En tja..quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
60 % of 60 graden? Ik ben gewend in het laatste te denken. Hoe kom je trouwens aan dat statement van 60 %?
Dan nog; het hoogteverschil is echt heel groot. Niet een leuke glijbaan denk ik, maar we gaan het zien daar.
Maar er werd gezegd: 60 GRADEN idd.
Teken daar nog struikjes, planten, eventueel wat boompjes op.. en je hebt het niet over een vrije val. Omhoog klauteren is echter heel erg lastig. Ik kan me dus ook voorstellen dat ze na een glijpartij uiteindelijk hebben besloten zich te laten zakken ipv omhoog proberen te komen.![]()
Mijn idee ook. Maar ik wil "wat van mezelf prijsgeven", anders wordt ik door de heethoofden hier op negeer gezet. En ik zou een ras-autist zijn, als dat me siberisch liet. Dus ja, dan doe ik water bij de wijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:17 schreef A_Fortiori het volgende:
Oh ja, die trui.
Er stond een hele koude wind, deze opnamedag.
Als die man daar zich lekker in voelt, wie is wie om daar over te oordelen?
Wat een onzin.
Moet wel eerst voor de 3e keer kijken, want ik wordt steeds afgeleid door wat die man zegt.![]()
60 graden werd er idd gezegd.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat is letterlijk zo gezegd bij RTL LN. En tja..
[ afbeelding ]
Maar er werd gezegd: 60 GRADEN idd.
[ afbeelding ]
Teken daar nog struikjes, planten, eventueel wat boompjes op.. en je hebt het niet over een vrije val. Omhoog klauteren is echter heel erg lastig. Ik kan me dus ook voorstellen dat ze na een glijpartij uiteindelijk hebben besloten zich te laten zakken ipv omhoog proberen te komen.
Het woord 'ravijn' is nergens gevallen, dat fantaseren sommigen hier en gewoon bij. Alleen 'steile helling' is gezegd.Make my day!![]()
Apart want alles wat ik zeg trek je voortdurend in twijfel tot je zelf die info ergens hebt gevonden om dan verder te gaan alsof je dat al die tijd al zo dacht en geen, soms hatelijke, twijfel bij mijn uitspraken hebt gepost.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:45 schreef El_Matador het volgende:
Dat begreep ik hier, ik ga af op wat anderen zeggen.![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan nog; het hoogteverschil is echt heel groot. Niet een leuke glijbaan denk ik, maar we gaan het zien daar.
Zoiets past wel een beetje op de plek van hun foto van het pad. Echt steil, niet te beklimmen zonder materiaal en heel heel diep. Maar je slaat niet te pletter op de stenen beneden.
Ik zie in zo'n beekdal alleen nog niet echt plek voor watervallen, hoge rotswanden en opsluiting. Zou daar heel graag beeldmateriaal van zien.
En verder is het dal van de "steep area" volgens mij aan de andere kant en niet bij de quebrada's.![]()
http://www.panoramio.com/photo/12574118
deze fantastisch glijbaan ligt in hetzelfde gebied, iets meer naar links op de Here kaart. Is vanuit de lucht niet te zien op de satellietfoto's door de begroeiing. Zag het ook bij de Bajo watervallen, bladerdak eroverheen en niet goed te zien.
Val/glij je hier van af en je breek een been, dan zit je vast op die locatie.![]()
Ah!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:23 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Mijn idee ook. Maar ik wil "wat van mezelf prijsgeven", anders wordt ik door de heethoofden hier op negeer gezet. En ik zou een ras-autist zijn, als dat me siberisch liet. Dus ja, dan doe ik water bij de wijn.
Moet wel eerst voor de 3e keer kijken, want ik wordt steeds afgeleid door wat die man zegt.Heb jij dat ook? Die hele trui is me geen moment opgevallen omdat ik de woorden uit zijn mond zat te kijken.
Maar ja.. zo te lezen heb ik ook meer gehoord dan de mensen die zich druk maken over die trui.. die hebben stukken tekst gemist.![]()
![]()
Daar klim je niet lekker omhoog, zelfs niet met touwen en zo'n pak. Naar beneden, zonder die middelen, lijkt me een marteling. Dus als Lisanne dat gedaan heeft voor haar vriendin, mag ze wmb een standbeeld krijgen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:27 schreef 11en30 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoiets past wel een beetje op de plek van hun foto van het pad. Echt steil, niet te beklimmen zonder materiaal en heel heel diep. Maar je slaat niet te pletter op de stenen beneden.
Ik zie in zo'n beekdal alleen nog niet echt plek voor watervallen, hoge rotswanden en opsluiting. Zou daar heel graag beeldmateriaal van zien.
En verder is het dal van de "steep area" volgens mij aan de andere kant en niet bij de quebrada's.
Ik zat ook net te kijken naar Flash Flood video´s. Wel extreme, die vind je het snelst op YT. Maar man, wat een natuurgeweld! En dan te bedenken dat er hier smalend gedaan werd over Sinaproc, dat die maar een regenpak moesten aantrekken of zo. In elk geval heel flauw over niet zoeken "omdat het regent". Wie het zei(den) weet ik niet meer. Vast users die al een paraplu pakken om de deur van het schuurtje op slot te draaien.![]()
Ik zag alleen die ketting. OMG.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ah!Heb jij dat ook? Die hele trui is me geen moment opgevallen omdat ik de woorden uit zijn mond zat te kijken.
Maar ja.. zo te lezen heb ik ook meer gehoord dan de mensen die zich druk maken over die trui.. die hebben stukken tekst gemist.![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:39 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Daar klim je niet lekker omhoog, zelfs niet met touwen en zo'n pak. Naar beneden, zonder die middelen, lijkt me een marteling. Dus als Lisanne dat gedaan heeft voor haar vriendin, mag ze wmb een standbeeld krijgen.![]()
![]()
Nu ja.. fantaseren.. Hoe wil je die locatie dan noemen? 40-60 meter naar beneden, een helling van 60% (oke, graden), een rivierbedding omgeven door een metershoge rotswand aan beide kanten..quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:24 schreef agter het volgende:
[..]
60 graden werd er idd gezegd.
Het woord 'ravijn' is nergens gevallen, dat fantaseren sommigen hier en gewoon bij. Alleen 'steile helling' is gezegd.
Ik vind de term 'ravijn' dan een goede omschrijving.![]()
Mee eens dat je dat een ravijn mag noemen. Maar met loodrechte wanden of zelfs daar voorbij noem je het ook een ravijn. En dat gaan mensen zich er vaak bij voorstellen. Goed dus van die FvdG om het woord ravijn niet te gebruiken. Die had zich voorbereid, en niet bij de kledingadviseur.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:41 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nu ja.. fantaseren.. Hoe wil je die locatie dan noemen? 40-60 meter naar beneden, een helling van 60% (oke, graden), een rivierbedding omgeven door een metershoge rotswand aan beide kanten..
Ik vind de term 'ravijn' dan een goede omschrijving.![]()
Als de plek een waterval bij zich heeft, waardoor ze vast zaten, dan hoeft dat niet perse eentje omhoog/boven hen te zijn. Kan net zo goed verder naar beneden gaan.
Het is dan denkbaar dat ze na een aantal dagen het er toch op gewaagd hebben, de duik genomen hebben. En zo verder, wellicht zwaar gewond, door de rivier meegenomen zijn.Make my day!![]()
Bij een ravijn stel je je voor dat je bijna loodrecht naar beneden valt en zware klap maakt. Bij een steile helling niet. Dat is het verschil.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:41 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nu ja.. fantaseren.. Hoe wil je die locatie dan noemen? 40-60 meter naar beneden, een helling van 60% (oke, graden), een rivierbedding omgeven door een metershoge rotswand aan beide kanten..
Ik vind de term 'ravijn' dan een goede omschrijving.Make my day!![]()
Er moet zeker een waterval naar beneden zijn geweest anders kun je er ook gewoon levend uit zwemmen/waden. In het persbericht wordt gesproken over meerdere watervallen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:47 schreef agter het volgende:
Als de plek een waterval bij zich heeft, waardoor ze vast zaten, dan hoeft dat niet perse eentje omhoog/boven hen te zijn. Kan net zo goed verder naar beneden gaan.
Het is dan denkbaar dat ze na een aantal dagen het er toch op gewaagd hebben, de duik genomen hebben. En zo verder, wellicht zwaar gewond, door de rivier meegenomen zijn.quote:Bovendien is de stroom aan beide kanten omgeven door
watervallen en is de bedding omgeven door steile rotswand
van enkele meters.
[ Bericht 4% gewijzigd door 11en30 op 06-03-2015 12:55:25 ]![]()
Zeker, daar werden zelfs voorbeelden van gepost (foto's van zulke plekken).quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:47 schreef agter het volgende:
Als de plek een waterval bij zich heeft, waardoor ze vast zaten, dan hoeft dat niet perse eentje omhoog/boven hen te zijn. Kan net zo goed verder naar beneden gaan.Gut ja. Daar was ik niet op gekomen. Chapeau!quote:Het is dan denkbaar dat ze na een aantal dagen het er toch op gewaagd hebben, de duik genomen hebben. En zo verder, wellicht zwaar gewond, door de rivier meegenomen zijn.![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:27 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Nee, blijf vooral. Jij [JustinCase] weet altijd weer haarscherp te verwoorden waarom de bagger in dit topic bagger isAldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Niet als die weg geblokkeerd wordt voor mensen, en niet voor water, smurfen en alles wat verder door een waterkraan kan. Maar of dat daar voorkomt, weet ik niet.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:49 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Er moet zeker een waterval naar beneden zijn geweest anders kun je er ook levend uit zwemmen/waden.O. Nou, als je aan weerszijden, dus stroomop- en afwaarts een waterval hebt, kunnen die niet beide omhoog zijn. Naar beneden zijn ze natuurlijk altijd, maar ik snap wat je bedoelt.quote:In het persbericht wordt gesproken over meerdere watervallen.![]()
Dan zaten ze op een soort plateau?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:54 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Niet als die weg geblokkeerd wordt voor mensen, en niet voor water, smurfen en alles wat verder door een waterkraan kan.
[..]
O. Nou, als je aan weerszijden, dus stroomop- en afwaarts een waterval hebt, kunnen die niet beide omhoog zijn. Naar beneden zijn ze natuurlijk altijd, maar ik snap wat je bedoelt.Make my day!![]()
Dat zou de plek zijn waar ik zou beginnen en dan verder stroomopwaarts (richting de Mirador + Boquete ) + zijarmen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het staat vast dat er tussen de laatste normale foto en de eerste noodoproep 1,5 tot 2,45 uur tijd heeft gezeten. In die tijd konden ze de rivier niet bereiken (is meerdere keren door officiële bronnen verklaard) dus om de plek van de aanleiding tot die noodoproep te vinden hoefden ze niet helemaal tot de eerste vondsten te gaan.
Niemand wist de reden van de noodoproep?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Ja dat moet haast wel. Ook rekening houdend met een (horizontale) 542. Maar ik houd een slag om de arm want JiC gaat overtuigend materiaal aanleveren (zodra hij zin heeft) voor een verticale.quote:![]()
Zo begreep ik het idee van 11en30. Plateau hoeft niet, een stuk rivier met steile wanden, en een waterval voor, en een achter je is genoeg. Dat stuk kan dan een kilometer lang zijn, je zit gevangen. Met een wandelpad in die gevangenis, dat dan weer wel.quote:![]()
Als de hellingen maar steil genoeg zijn en dat is daar genoeg aanwezig zie screenie #211.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:58 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Zo begreep ik het idee van 11en30. Plateau hoeft niet, een stuk rivier met steile wanden, en een waterval voor, en een achter je is genoeg. Dat stuk kan dan een kilometer lang zijn, je zit gevangen.![]()
Ik zou misschien wel een herkenbaar kledingstuk over de rand kieperen, bij wijze van SOS per flessenpost.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:59 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Als de hellingen maar steil genoeg zijn en dat is daar genoeg aanwezig zie screenie #211.![]()
Wat ik begreep uit de tekst:quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:47 schreef agter het volgende:
Het is dan denkbaar dat ze na een aantal dagen het er toch op gewaagd hebben, de duik genomen hebben. En zo verder, wellicht zwaar gewond, door de rivier meegenomen zijn.
Rivier tussen twee metershoge rotswanden
Rivier komt tussen deze rotswanden met een waterval en verlaat deze rotswanden met een waterval. (Aan beide zijden watervallen.)
Dan zit je dus idd opgesloten al kan die ruimte vele tientallen meters of zelfs honderden meters lang zijn.
Er zijn wat dat stukje betreft bij mij wel vragen. Doorgaans ontstaat zo'n ruimte door het uitslijten in de rotsen door het water. Als dat het geval is dan vult die ruimte zich in de hele breedte met woest stromend water bij heftige regenval. Dan kan het haast niet anders dan dat de meiden zijn meegesleurd. Hoe verhoudt zich dat met de regengegevens en bel/foto gegevens? Ik kan me haast niet voorstellen dat je daarna nog instaat bent om te bellen of foto's te maken en zeker niet op diezelfde locatie.![]()
Tja ik kwam er hier mee binnenvallen en blijf erbij. Als er een drone in die gevangenisvallei met steile wanden en watervallen was ingezet hadden ze tijdig gevonden (en gered) kunnen zijn.![]()
Die heeft niemand ooit gezien, omdat er daar nog nooit iemand is gevallen (die het kon navertellen).quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:27 schreef 11en30 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En verder is het dal van de "steep area" volgens mij aan de andere kant en niet bij de quebrada's.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Dat heeft L mogelijk dan ook na overlijden K gedaan (jeans).quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:01 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik zou misschien wel een herkenbaar kledingstuk over de rand kieperen, bij wijze van SOS per flessenpost.![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:54 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Om het verhaal van Frank VdG lek te schieten natuurlijk. Dat verhaal heeft een min of meer officiële status gekregen, en moet dus kapot. Het was bovendien nog op RTL, wat zwaar MSM is.
EDIT: onwetendheid kan in principe, maar het is eerder besproken, en uitgelegd. Dus ik gooi het op de motivatie en daarmee opzet. Zoals een echte BNW'er betaamt
Lutaloquote:0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 02:37 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Was natuurlijk retorisch, dat oprotten. El_Matador vindt het normaal ook prima dat ik vooral zit door te prikken.quote:Wat zijn je prikken in de eindconclusie van Hans K en Frank d G ?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Quote AFK:
Wat rest is een noodlottig ongeval, mogelijk veroorzaakt door een ongelukkige valpartij. „Met name het laatste stuk van de afdaling van de Pianista heeft geografisch valmogelijkheden in zich. Uitgaande van een val van deze hellingen ligt het voorland van de valler(s) in de bedding van een van de rivieren welke uitkomen in de Culebra rivier. De omstandigheden in de bedding komen overeen met aangeleverd beeldmateriaal zoals voorhanden op de veiliggestelde fotoapparatuur. Een valpartij is eveneens een conclusie die zou kunnen passen bij de resultaten van de onderzoeken van gevonden resten.”
Einde quote.
Daarna naar de video van AFK waar Hans en Roelie zelf dat stuk liepen:
http://www.answersforkris.com/videos/
Hans letterlijk na 14.00 min staande bij de 2e quebrada: "Het is 1 pad je kunt er niet afvallen het wordt omgeven door allemaal rotswandjes.
Als je daar valt dan val je tegen een wandje aan en loop je weer verder.
Er is ook niks waar je in kunt vallen of uit kan glijden
Dus het blijft raar en waarom hier geen foto??"
Frank vd G bedoelt niet het stuk tussen de mirador en de 1e quebrada maar ergens bij de kabelbruggen.
En als dat blijkt te kloppen dan is zijn versie in mijn ogen heel erg onwaarschijnlijk![]()
Dit is toch bij Bajo Mono? Stacy postte deze foto ook al. Alleen zijn mij de coördinaten niet duidelijk. Als je daar op klikt kom je niet veel verder.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:34 schreef ootjekatootje het volgende:
http://www.panoramio.com/photo/12574118
deze fantastisch glijbaan ligt in hetzelfde gebied, iets meer naar links op de Here kaart. Is vanuit de lucht niet te zien op de satellietfoto's door de begroeiing. Zag het ook bij de Bajo watervallen, bladerdak eroverheen en niet goed te zien.
Val/glij je hier van af en je breek een been, dan zit je vast op die locatie.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Ik denk aan zo iets (ik hoop dat de link het doet; kopiëren lukt niet) maar dan met echte rotswanden:quote:
http://www.globetrotten.nl/fotos/reizen/panama-2014/elvalle![]()
Hm.. moet die wand per se zo steil zijn, dat je geen hogere plek kunt bereiken in dat geval? En als het klopt, zijn ze er ook uiteindelijk (deels) uit gespoeld. Maar ik denk dat jij doelt op de regen die er al na een paar dagen was. Tja, dan is het de vraag of die daarvoor hevig genoeg was.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat ik begreep uit de tekst:
Rivier tussen twee metershoge rotswanden
Rivier komt tussen deze rotswanden met een waterval en verlaat deze rotswanden met een waterval. (Aan beide zijden watervallen.)
Dan zit je dus idd opgesloten al kan die ruimte vele tientallen meters of zelfs honderden meters lang zijn.
Er zijn wat dat stukje betreft bij mij wel vragen. Doorgaans ontstaat zo'n ruimte door het uitslijten in de rotsen door het water. Als dat het geval is dan vult die ruimte zich in de hele breedte met woest stromend water bij heftige regenval. Dan kan het haast niet anders dan dat de meiden zijn meegesleurd. Hoe verhoudt zich dat met de regengegevens en bel/foto gegevens? Ik kan me haast niet voorstellen dat je daarna nog instaat bent om te bellen of foto's te maken en zeker niet op diezelfde locatie.![]()
Waarom echte rotswanden? Zo is het toch al genoeg onbeklimbaar?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk aan zo iets (ik hoop dat de link het doet; kopiëren lukt niet) maar dan met echte rotswanden:
Dat zeg ik ook al de hele tijd.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:58 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Zo begreep ik het idee van 11en30. Plateau hoeft niet, een stuk rivier met steile wanden, en een waterval voor, en een achter je is genoeg. Dat stuk kan dan een kilometer lang zijn, je zit gevangen. Met een wandelpad in die gevangenis, dat dan weer wel.![]()
![]()
En dat heb ik ook al geopperd als reden voor het dichtgeknoopte spijkerbroekje..quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:01 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik zou misschien wel een herkenbaar kledingstuk over de rand kieperen, bij wijze van SOS per flessenpost.![]()
Blijkbaar wel; degene die de locatie aanwees aan de hand van de nachtfoto's.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:04 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Die heeft niemand ooit gezien, omdat er daar nog nooit iemand is gevallen (die het kon navertellen).![]()
Of Kris zelf voor haar overlijden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:04 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat heeft L mogelijk dan ook na overlijden K gedaan (jeans).![]()
Niet dus; zoek de foto op met de ondertitel "De kloof naar de Chorro de las Mozas watervallen"quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk aan zo iets (ik hoop dat de link het doet; kopiëren lukt niet) maar dan met echte rotswanden:
Frank vd G bedoelt niet het stuk tussen de mirador en de 1e quebrada maar ergens bij de kabelbruggen.
En als dat blijkt te kloppen dan is zijn versie in mijn ogen heel erg onwaarschijnlijk
Als hij bij de kabelbrugen bedoelt heeft hij niet hetzelfde stuk gelopen als de ouders in AFK.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Lijkt mij wel; anders kan je eruit klimmen. Maar ik kan het mis hebben.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:11 schreef JustinCase het volgende:
Hm.. moet die wand per se zo steil zijn, dat je geen hogere plek kunt bereiken in dat geval?![]()
Gezien de foto en de tekst van FvdG "metershoge ROTSWANDEN" verwacht ik geen klei/leem/zand wanden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:12 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Waarom echte rotswanden? Zo is het toch al genoeg onbeklimbaar?![]()
Volgens mij post die man hier niet. Helemaal zeker weet ik dat niet natuurlijk. Misschien is hij een (of meer) van degenen die het hier incognito richting spookverhalen stuurt. Om te voorkomen dat er iets zinnigs uitkomt. En dan op TV een trui aan doet waardoor mensen niet opletten, en hem even later wegzetten als opgetrommeld om een wild gerucht in Panama onschadelijk te maken. D'r zit vast en neurolinguistische code in die trui. God, wat ben ik blij dat m'n laptop ervoor stond.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:08 schreef Lutalo het volgende:
Wat zijn je prikken in de eindconclusie van Hans K en Frank d G![]()
O, en ik bepaal sowieso zelf waar ik in prik of niet, en wanneer.![]()
Ik bedoel dat het misschien niet overal even steil is, of een andere manier om hoger te komen (vegetatie). Maar vandaar niet nog hoger.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Lijkt mij wel; anders kan je eruit klimmen. Maar ik kan het mis hebben.![]()
Ik vind niet dat het verhaal "kapot" moet, maar ik vind ook dat het vooralsnog geen officiële status verdient. Wat het team gedaan heeft is, op grond van onderzoek ter plaatse een schatting maken van de waarschijnlijkheid van een drietal scenario's: verdwalen, misdrijf en ongeluk. Persoonlijk denk ik dat het gecompliceerde en chaotische karakter van de werkelijkheid zo'n schatting enorm bemoeilijkt, en dat wat het team gedaan heeft niet veel meer is dan speculeren. Ik wil er ook op wijzen, met alle respect voor meneer Van der G., dat het maken van zo'n schatting buiten het vakgebied van de forensische pathologie valt, en dat hij in deze kwestie een leek is. Een ontwikkelde leek ongetwijfeld, maar een leek.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:54 schreef JustinCase het volgende:
[..]
EDIT: onwetendheid kan in principe, maar het is eerder besproken, en uitgelegd. Dus ik gooi het op de motivatie en daarmee opzet. Zoals een echte BNW'er betaamt
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Ja, en naar ik begrijp op grond van wat op de foto's te zien is. Daar zullen dus wel rotswanden zijn op staan.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Gezien de foto en de tekst van FvdG "metershoge ROTSWANDEN" verwacht ik geen klei/leem/zand wanden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik denk dat ie ook dat stuk gelopen heeft omdat ie t eens is met de ouders dat je daar niet kunt verdwalen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:18 schreef Lutalo het volgende:
En als dat blijkt te kloppen dan is zijn versie in mijn ogen heel erg onwaarschijnlijk
Als hij bij de kabelbrugen bedoelt heeft hij niet hetzelfde stuk gelopen als de ouders in AFK.
Wel ben ik er vrij zeker van dat hij een hele andere "val-plek" bedoelt dan dat we hier denken.
Als het namelijk WEL het stuk is tussen de mirador en de 1e quebrada dan waren de ouders daar oa door Feliciano al lang op gewezen.
Het was dan bij de locals een bekende gevaarlijke plek en als een meisje van 60 kilo daar bij droog weer al in kan vallen hoeveel koeien van 600 kilo zullen daar dan al wel niet in gevallen/in gegleden zijn?![]()
Ik snap het helemaal.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:21 schreef JustinCase het volgende:
O, en ik bepaal sowieso zelf waar ik in prik of niet, en wanneer.
![]()
![]()
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Het scenario komt op mij gewoon heel logisch over.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:21 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Volgens mij post die man hier niet. Helemaal zeker weet ik dat niet natuurlijk. Misschien is hij een (of meer) van degenen die het hier incognito richting spookverhalen stuurt. Om te voorkomen dat er iets zinnigs uitkomt. En dan op TV een trui aan doet waardoor mensen niet opletten, en hem even later wegzetten als opgetrommeld om een wild gerucht in Panama onschadelijk te maken. D'r zit vast en neurolinguistische code in die trui. God, wat ben ik blij dat m'n laptop ervoor stond.![]()
O, en ik bepaal sowieso zelf waar ik in prik of niet, en wanneer.
- Keren om bij 1Q (hier is al die tijd al gezegd dat ze daar om moesten keren om op tijd terug te zijn)
- Eentje glijdt uit de helling deels af
- De ander wordt of meegetrokken of gaat er achteraan om te helpen
- Glijden samen verder of dalen samen af omdat klimmen niet lukt
- Komen vast te zitten in die rivierbedding in de zin van: opgesloten zitten tussen rotswanden en watervallen
- Verzwakken door honger en onderkoeling (vooral in de nachten)
- Blijven proberen om hulp te bellen
- Maken in de nacht nog een keer foto's (en blijkbaar de laatste op een middag)
- Mogelijke doodsoorzaken: honger+onderkoeling, infectie of meegesleurd de waterval af door stijgend water.
Case closed wat mij betreft.
Vragen die open blijven staan doen voor het scenario zelf niet ter zake:
- Waarom heeft HK die afgrond niet gezien of (bewust) ontkend? Hij is er op die video langs gelopen tenslotte
- Waarom heeft geen enkele gids aan die afgrond gedacht?
- Waarom zijn de meiden niet gehoord? (Waterval lawaai?)
- Waarom is de exacte locatie van de (nacht)foto's niet gevonden? (Tijd gebrek, invallende duisternis, te veel veranderende omstandigheden door tijd en woest gestroomd hebbend water?)
- Waarom zijn die nachtfoto's gemaakt?
- Waarom nu opeens die laatste foto in de middag en is die niet vrijgegeven?
- Hoe zijn de spullen in de tas heel gebleven?
- Hoe komen de gevonden resten waar ze gevonden zijn? Zo ver? (Kracht van het water?)
- Waarom na een 'val' of glijpartij geen bloed op het broekje?![]()
Wat mij betreft mag een volgend onderzoek ( niet perse door hem) zijn:quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:26 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ik vind niet dat het verhaal "kapot" moet, maar ik vind ook dat het vooralsnog geen officiële status verdient. Wat het team gedaan heeft is, op grond van onderzoek ter plaatse een schatting maken van de waarschijnlijkheid van een drietal scenario's: verdwalen, misdrijf en ongeluk. Persoonlijk denk ik dat het gecompliceerde en chaotische karakter van de werkelijkheid zo'n schatting enorm bemoeilijkt, en dat wat het team gedaan heeft niet veel meer is dan speculeren. Ik wil er ook op wijzen, met alle respect voor meneer Van der G., dat het maken van zo'n schatting buiten het vakgebied van de forensische pathologie valt, en dat hij in deze kwestie een leek is. Een ontwikkelde leek ongetwijfeld, maar een leek.
(als echt als onheilsplek het stukje tussen Q1 en de Mirador bedoeld wordt)
"waarom werden ze daar niet gevonden?"Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Dat bedoel ik, de uitzending heeft wat dat betreft niets duidelijk gemaakt.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:31 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk dat ie ook dat stuk gelopen heeft omdat ie t eens is met de ouders dat je daar niet kunt verdwalen.
Wel ben ik er vrij zeker van dat hij een hele andere "val-plek" bedoelt dan dat we hier denken.
Als het namelijk WEL het stuk is tussen de mirador en de 1e quebrada dan waren de ouders daar oa door Feliciano al lang op gewezen.
Het was dan bij de locals een bekende gevaarlijke plek en als een meisje van 60 kilo daar bij droog weer al in kan vallen hoeveel koeien van 600 kilo zullen daar dan al wel niet in gevallen/in gegleden zijn?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Beeldmateriaal van een lokatie aan het Pianistapad met watervallen en rotswanden en insluiting zou in één klap alle spookverhalen stoppen en dit topic afsluiten. Dat 542 op z'n kop het enige is waar ze mee gekomen zijn als bewijsmateriaal voor hun scenario doet mij vermoeden dat er verder geen foto's zijn OF dat ze de werkelijke lokatie niet aan de grote klok willen hangen zodat ze er zelf de komende 6 maanden nog naartoe kunnen om rustig verder te zoeken naar de exacte nachtlokatie en resten.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:08 schreef jackie12 het volgende:
Dus het blijft raar en waarom hier geen foto??"![]()
Dat pad is al eeuwenoud, wanneer daar supergevaarlijke onderdelen in zitten, dus langs kloven, steile hellingen en dergelijke dan:
hadden die indianen een andere route genomen,
lopen boer daar inderdaad niet met hun vee, of hadden ze hekken gebouwd
Had het niet in de Lonely gestaan als Pleasant day hike.
Ik denk dat ze verder waren. Met name omdat de vondsten kilometers verder zijn gedaan.![]()
Jouw lichtblauwe lokatie is een kanshebber imo.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik denk dat ze verder waren. Met name omdat de vondsten kilometers verder zijn gedaan.![]()
Denk dat het Frank zijn ultraviolette onderwaterlamp is, die dat blauwe licht geeftquote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:39 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De lichtblauwe lokatie is een kanshebber imo.![]()
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Denk dat het Frank zijn ultraviolette onderwaterlamp is, die dat blauwe licht geeft![]()
![]()
Ik ben mijn wiskundelessen allang vergeten (al was ik er vrij goed in).quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:35 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag een volgend onderzoek ( niet perse door hem) zijn:
"waarom werden ze daar niet gevonden?"
Maar wie kan het volgende berekenen?
A is 60 graden
C is 90 graden
B is 30 graden
a is 60 meter
Hoeveel meter is b?
Dan weten we hoever ze van het pad vandaan waren horizontaal gezien.
Hoeveel meter is c?
Dan weten we hoever ze van het pad vandaan waren.![]()
Dat stond het ook niet. Dat ging over de Pianista trail tot de Mirador.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Had het niet in de Lonely gestaan als Pleasant day hike.![]()
Dat van die status zei ik natuurlijk i.v.m. de behandeling de het hier krijgt.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:26 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ik vind niet dat het verhaal "kapot" moet, maar ik vind ook dat het vooralsnog geen officiële status verdient.Zeker, dat zegt het team ook.quote:Wat het team gedaan heeft is, op grond van onderzoek ter plaatse een schatting maken van de waarschijnlijkheid van een drietal scenario's: verdwalen, misdrijf en ongeluk.Je kent vast het verschil tussen guess en educated guess? Een argument vóór vind ik, dat vanuit die theorie/speculatie de vraag gesteld is in welk gebied het gespeculeerde zich het meest waarschijnlijk kan hebben afgespeeld, en dat twee partijen onafhankelijk van elkaar hetzelfde gebied aanwezen. En dat dat gebied niet onmogelijk is gezien de feiten.quote:Persoonlijk denk ik dat het gecompliceerde en chaotische karakter van de werkelijkheid zo'n schatting enorm bemoeilijkt, en dat wat het team gedaan heeft niet veel meer is dan speculeren.
Dat combinaties of liever interactie van de weggestreepte alternatieven niet genoemd zijn met het overgeblevene (een ongeluk) en wel wegens verreweg het waarschijnlijkst), is inderdaad een verarming van wat allemaal kan in het echt.
Maar dan is er nog altijd een ongeval bij, dus geen pure verdwaling, geen puur misdrijf als oorzaak. En is die vereenvoudiging dus terecht. Ook omdat met alléén een ongeluk het gebeuren net zo goed verklaard kan worden als met combinaties.Het was toch een team? Wie de mooiste trui had, mocht op TV.quote:met alle respect voor meneer Van der G., dat het maken van zo'n schatting buiten het vakgebied van de forensische pathologie valt, en dat hij in deze kwestie een leek is. Een ontwikkelde leek ongetwijfeld, maar een leek.![]()
Hoe sluit je uit dat ze gelokt en achtergelaten zijn? of geduwd?quote:
Hoe sluit je uit dat ze de berm in moesten duiken op de vlucht voor aanvallers of achtervolgers?
Hoe sluit je uit dat er getuigen van de val zijn geweest die hun mond gehouden hebben? (is ook een misdrijf)
Hoe sluit je betrokkenheid van derden uit?![]()
Goeie logica Jackie. Of het klopt met de kaartenwinkel weet ik niet, maar dat aangenomen, een goed punt.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:31 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk dat ie ook dat stuk gelopen heeft omdat ie t eens is met de ouders dat je daar niet kunt verdwalen.
Het was dan bij de locals een bekende gevaarlijke plek en als een meisje van 60 kilo daar bij droog weer al in kan vallen hoeveel koeien van 600 kilo zullen daar dan al wel niet in gevallen/in gegleden zijn?
Maar komt het niet doordat koeien echt alleen maar letten op waar ze lopen, en niet op mooie natuur? En dat die ook niet een paar stapjes van dat pad af kunnen, als ze ergens van zouden schrikken of bang voor zijn?![]()
FF opnieuw beluisterd: Hij heeft het over de afdaling van de top van de berg richting de eerste beek.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Gezien de vele mannen die met klimspullen hellingen afdalen hebben ze op zich wel aan de mogelijkheid gedacht. Alleen toch niet op de juiste plek waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
- Waarom heeft geen enkele gids aan die afgrond gedacht?
Of K en L hebben zich beneden in de gevangenis toch nog een heel eind verplaatst en zijn veel verder in een val vast komen te zitten. Oh nee dat kan toch niet, de watervallen en steile wanden waren daar beneden zeiden ze.![]()
![]()
[ Bericht 100% gewijzigd door Gorraay op 06-03-2015 14:05:48 ]Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Niet. Maar dat is minder waarschijnlijk dan gewoon gevallen zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:51 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Hoe sluit je uit dat ze gelokt en achtergelaten zijn? of geduwd?
Hoe sluit je uit dat ze de berm in moesten duiken op de vlucht voor aanvallers of achtervolgers?
Hoe sluit je uit dat er getuigen van de val zijn geweest die hun mond gehouden hebben? (is ook een misdrijf)
Hoe sluit je betrokkenheid van derden uit?
Voor wat betreft dat 'de berm induiken'... Heb je de foto van dat pad gezien? Dat gaat dus direct naast dat pad steil naar beneden. Geen mens die daar 'in duikt'. En al helemaal niet voor een plasje.
Ik weet het niet hoor.. maar als ik naar links een afgrond 'in kan duiken' of naar rechts een berm in, kies ik toch voor rechts.![]()
Als je de keuze hebt....quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor.. maar als ik naar links een afgrond 'in kan duiken' of naar rechts een berm in, kies ik toch voor rechts.![]()
Waarom mocht Hans K geen antwoord geven ( zo kwam het over) op de telefoon vragen?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Als het klopt wat ik denk dat de val-locatie ergens anders is dan zijn Kris en Lisanne dus na de 1e quebrada doorgelopen naar de 2e quebrada, de paddocks met huisjes over zonder foto's te maken en met welke reden?
Ze wisten dat ze om 11.00 uur waren begonnen, hadden gelezen in de taalschoolmap dat je op iedere moment kon omkeren en dat het vanaf de 1e quebrada nog 3 uur teruglopen was.
17.00 uur terug bij het begin en lekker om 17.30 thuis.
Het was en is voor mij uitgesloten dat ze na de 1e quebrada zijn doorgelopen.
Een ongeluk kan ik slikken als dat gebeurd is tussen de mirador en de 1e quebrada.
Als Frank een plek bedoelt ergens bij de kabelbruggen dan niet![]()
Dat is nuttig voor de toekomst. Verbetering van de hulp in dit soort gevallen. Ik denk dat daar druk over gespeculeerd is, geanalyseerd en wie weet heeft een onderzoeksbureau er goed aan verdiend. Maar dat geldt voor andere plekken natuurlijk ook.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:35 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag een volgend onderzoek ( niet perse door hem) zijn:
"waarom werden ze daar niet gevonden?"
Is wel een beetje off-topic, maar in een slotwoord vind ik het zeker gepast.![]()
Op mij ook steeds meer, hoewel ik het misdadig vind dat de zoektocht zo slecht/traag op gang gekomen is.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het scenario komt op mij gewoon heel logisch over.
Tegelijkertijd vallen zie ik nog steeds niet als logisch, maar dat er een uitgegleden is bij een drinkpoging wél. En dat de een de ander vervolgens is gaan zoeken door of op de "valplek" naar beneden te klauteren of door een omweg te nemen. Als degene die gevallen is de telefoon bij zich had (en tijdelijk knock-out was) kan het best zijn dat de valplek al vrij snel na de laatste foto is. Of de val heeft op een later moment plaats gevonden, kan natuurlijk ook. Uitputting vermindert de concentratie, dus dan ongelukkig ten val komen gebeurt gemakkelijker dan wanneer je fris en fruitig bent. Maar in dagenlang ronddolen (zonder de bewoonde wereld te vinden) acht ik niet waarschijnlijk.
Los daarvan heb ik ook nog wel wat vragen die me niet lekker zitten. Bvb het opgesloten zitten, ik kan me zo lastig voorstellen dat er geen ontsnappingsmogelijkheid/kans was. Rivieren stonden toen helemaal nog niet zo hoog, dus de rivier afwaden had toch wel een optie geweest? Tenzij ze allebei gewond waren (een door primaire val, ander door val bij klauteren naar de eerste gevallene), maar dat strookt weer niet met de gevonden resten. Hoewel, we weten dat iig 1 onderbeen níet gebroken was, zegt niets over andere botten. Maar dan ook weer, kans op dusdanig letsel dat je echt niet meer verder kan acht ik onwaarschijnlijk bij vallen van een helling. Hersenletsel is natuurlijk ook nog een optie, dat er een direct overleden is en de ander later pas. Maar dan begrijp ik niet waarom de ander niet verder gekomen is. Tenzij die lichamelijk weer zo gewond was dat ze niet verder kon..
Pfffff! In elk geval, ik vind het verschrikkelijk dat er in de zoektocht zo inefficiënt gezocht lijkt te zijn. Waarom is er bvb na de aanwijzingen in de richting van K&L (het roepen, het getik) niet dáár verder gezocht. Waren de nachtfoto's dan toch richting evt. redders bedoeld? Dat kan toch nagezocht worden?![]()
Helemaal met je eens en zo hoorde ik het ook in eerste instantie maar er staat ook bij AFK geschreven "aan het einde van de Pianista"quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:54 schreef Lutalo het volgende:
FF opnieuw beluisterd: Hij heeft het over de afdaling van de top van de berg richting de eerste beek.
En het einde van de Pianista is denk ik ergens bij de kabelbruggen.
Hij ging zoeken naar resten en is begonnen waar de resten lagen.
Gerekend vanaf die top dus en niet onze mirador![]()
Ik heb geen verstand van koeien maar wel van paarden en paarden die opgegroeid zijn in erg oneffen terrein verstappen zich niet snel. Ik vond dat echt opmerkelijk toen ik in de bergen paard ging rijden. Zelfs bij hoge begroeiing wisten ze exact waar ze hun hoeven neer moesten zetten, zelfs in een snelle galop. Dat zou voor koeien misschien ook op kunnen gaan?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:31 schreef jackie12 het volgende:
hoeveel koeien van 600 kilo zullen daar dan al wel niet in gevallen/in gegleden zijn?![]()
Ja, hoe?....helaas geen sprake van "harde uitsluiting" (nieuw begripquote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:51 schreef 11en30 het volgende:
Hoe sluit je uit dat ze gelokt en achtergelaten zijn? of geduwd?
Hoe sluit je betrokkenheid van derden uit?bij het creëren van 'een meest aannemelijk' scenario.
Omgekeerde kan alsnog gebeuren als er een hard bewijs voor een combinatie van e.e.a. boven water komt, door een vondst of getuigenis die zelfs door Panama serieus genomen wordt.![]()
Drinkpoging? De rivier lag 40-60 meter lager!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:00 schreef MeloD het volgende:
[..]
Op mij ook steeds meer, hoewel ik het misdadig vind dat de zoektocht zo slecht/traag op gang gekomen is.
Tegelijkertijd vallen zie ik nog steeds niet als logisch, maar dat er een uitgegleden is bij een drinkpoging wél.Een waterval daal je niet zo gemakkelijk af, zeker niet alle, zelfs niet als hij bijna droog staat.quote:En dat de een de ander vervolgens is gaan zoeken door of op de "valplek" naar beneden te klauteren of door een omweg te nemen. Als degene die gevallen is de telefoon bij zich had (en tijdelijk knock-out was) kan het best zijn dat de valplek al vrij snel na de laatste foto is. Of de val heeft op een later moment plaats gevonden, kan natuurlijk ook. Uitputting vermindert de concentratie, dus dan ongelukkig ten val komen gebeurt gemakkelijker dan wanneer je fris en fruitig bent. Maar in dagenlang ronddolen (zonder de bewoonde wereld te vinden) acht ik niet waarschijnlijk.
Los daarvan heb ik ook nog wel wat vragen die me niet lekker zitten. Bvb het opgesloten zitten, ik kan me zo lastig voorstellen dat er geen ontsnappingsmogelijkheid/kans was. Rivieren stonden toen helemaal nog niet zo hoog, dus de rivier afwaden had toch wel een optie geweest?quote:Tenzij ze allebei gewond waren (een door primaire val, ander door val bij klauteren naar de eerste gevallene), maar dat strookt weer niet met de gevonden resten. Hoewel, we weten dat iig 1 onderbeen níet gebroken was, zegt niets over andere botten. Maar dan ook weer, kans op dusdanig letsel dat je echt niet meer verder kan acht ik onwaarschijnlijk bij vallen van een helling. Hersenletsel is natuurlijk ook nog een optie, dat er een direct overleden is en de ander later pas. Maar dan begrijp ik niet waarom de ander niet verder gekomen is. Tenzij die lichamelijk weer zo gewond was dat ze niet verder kon..
Pfffff! In elk geval, ik vind het verschrikkelijk dat er in de zoektocht zo inefficiënt gezocht lijkt te zijn. Waarom is er bvb na de aanwijzingen in de richting van K&L (het roepen, het getik) niet dáár verder gezocht. Waren de nachtfoto's dan toch richting evt. redders bedoeld? Dat kan toch nagezocht worden?![]()
Drinkpoging uit een waterval...quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Drinkpoging? De rivier lag 40-60 meter lager!![]()
Een gijzeling werd afgestreept, een misdrijf / betrokkenheid van derden zonder gijzeling niet.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:04 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Ja, hoe?....helaas geen sprake van "harde uitsluiting" (nieuw begripbij het creëren van 'een meest aannemelijk' scenario.
![]()
Waarom is er dan een noodoproep gedaan op dag 1? terwijl ze niet konden verdwalen en ze nog op tijd terug konden komen? Waarom zijn ze dan door F niet gevonden, ook geen sporen bij de paddocks?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:00 schreef 11en30 het volgende:
Hoe sluit je een val op dag 2, 3 of 4 uit? Op een andere lokatie?![]()
Het was wel goed afgesproken dat onderwerp af te kappen. Makkelijke voor F de G voor de vader te doen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:57 schreef Lutalo het volgende:
Waarom mocht Hans K geen antwoord geven ( zo kwam het over) op de telefoon vragen?![]()
De eerste noodoproepen vallen primair samen met de naderende invallende duister.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom is er dan een noodoproep gedaan op dag 1?
Dat invallende duister ook kan samenvallen met een val is secundair.![]()
Niet, of door alsnog de nachtlokatie te vinden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:00 schreef 11en30 het volgende:
Hoe sluit je een val op dag 2, 3 of 4 uit? Op een andere lokatie?![]()
Ja zo komen de praatjes in de wereld.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:00 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Helemaal met je eens en zo hoorde ik het ook in eerste instantie maar er staat ook bij AFK geschreven "aan het einde van de Pianista"
En het einde van de Pianista is denk ik ergens bij de kabelbruggen.
Hij ging zoeken naar resten en is begonnen waar de resten lagen.
Gerekend vanaf die top dus en niet onze mirador
;-)Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Goed voor die vader. In bescherming worden genomen en/of het opnemen voor iemand, is zeer respectvol.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:08 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Het was wel goed afgesproken dat onderwerp af te kappen. Makkelijke voor F de G voor de vader te doen.![]()
Dat pad, zegt Martijn F (de geul) hebben ze ong een uur gelopen.
Hoeveel ruimte blijft er dan nog over (op het stuk tussen de Mirador en de eerste Q) voor een pad waar vlak naast een steile helling is?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Ja hoor. Het is al traumatisch genoeg.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:11 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Goed voor die vader. In bescherming worden genomen en/of het opnemen voor iemand, is zeer respectvol.![]()
Er zullen maar weinig diepe en gevaarlijke afgronden zijn langs het pad van Mirador tot Q2. Dat betekent dat, ALS de val-hypothese klopt EN ze na hun val niet verder zijn gelopen, de locatie van foto's 542 en 550 snel te vinden moet zijn.
Eens?Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
We roepen hier denk ik een beetje te hard met zn allen dat we nu weten waar de val-plek is.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:10 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ja zo komen de praatjes in de wereld.
;-)
Maar het maakt nogal uit of ie direct achter de mirador of bij de kabelbruggen ligt.
Verder hebben we t opeens over een rivierbedding met watervallen aan alle kanten waar je niet
uit kunt maar waar door de locals/gidsen nooit op is gewezen.
Ik wil eerst zeker weten welke plek er bedoeld wordt door Frank want ,nogmaals, ik denk dat ie niet tussen de mirador en quebrada 1 ligt![]()
Volgens mij zeiden ze letterlijk 'misdrijf' en niet 'gijzeling' bij RTL LN. En ik was niet afgeleid door een trui of ketting.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:07 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Een gijzeling werd afgestreept, een misdrijf / betrokkenheid van derden zonder gijzeling niet.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: