3X raden: ik kan het niet terugvinden. Het kan ook een comentario zijn geweest op dit artikel.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ay sorry, ik had deze link openstaan.
De juiste:
http://elsiglo.com/cronic(...)rocuraduria/23771963
Mmm. Off topic maar ik heb op een nieuwssite mijn eigen woorden (hele lap tekst) letterlijk terug gelezen die ik op een forum had geplaatst.. Ging wel ergens anders over trouwens maar geeft wel aan dat er journalisten zijn die fora lezen en volgen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:29 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb niet de minste illusie dat er ook maar iemand geinteresseerd is in ons gelul, en dat houdt ook het mijne in.
Hmm jammer, maar dank voor de zoektocht.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:49 schreef RapaNui het volgende:
[..]
3X raden: ik kan het niet terugvinden. Het kan ook een comentario zijn geweest op dit artikel.
Hoe dan ook: vrouwengeur of vrouwenparfum in de jungle....... Die na 6 weken van K&L zou moeten zijn geweest....... Ze zijn door iemand voor de gek gehouden. En als dat klopt, dan toont het aan dat er zich wel degelijk deugnieten in de jungle kunnen ophouden die in staat zijn rare geintjes uit te halen.
Ik refereer daar aan een hypothese van iemand anders. Moet je hem/haar vragen, niet mij. Ik vind het overigens geen rare gedachte dat botten breken na een val vanaf een torenflat op de stenen beneden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat haar heup aan stukken was gebroken? Waar baseer je dat op?
Aangezien de uitspraak van (ongeveer) 1,5 uur vaker voorkomt uit bronnen die het zouden moeten weten.. zou het natuurlijk ook nog kunnen dat de tijden op de mobieltjes een uur afweken van de juiste tijd?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, daar hadden we het toen over, maar de NFI-lijst geeft 16:39 en 16:51 aan.
Ik acht precieze tijden veel betrouwbaarder dan zo'n losse uitspraak die juist aangeeft dat men de data niet gezien heeft.
Volgens mij is dat het Pianistadal, niet het pad van de Mirador naar de 2 quebrada's:quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik zit weer op de here kaart te kijken:
https://www.here.com/dire(...)2.42451,16,satellite
Het zou dus hier ergens in de buurt moeten zijn. Op de kaart verder naar rechts zie ik wel een "zwart gat" maar dat is niet naast het pad
On topic maar ik heb op een nieuwssite mijn eigen woorden (hele lap tekst) letterlijk terug gelezen die ik op een forum had geplaatst.. Ging over Kris en Lisanne en geeft wel aan dat er journalisten zijn die fora lezen en volgen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mmm. Off topic maar ik heb op een nieuwssite mijn eigen woorden (hele lap tekst) letterlijk terug gelezen die ik op een forum had geplaatst.. Ging wel ergens anders over trouwens maar geeft wel aan dat er journalisten zijn die fora lezen en volgen.
Uiteraard heb ik hen aangeschreven maar ook uiteraard nooit een antwoord gehad.
We hebben een vaag artikel dat uitkwam en zei dat er al eerder noodoproepen waren, maar de publicatie van de Telegraaf was daarna meen ik. Frank maakte een foutje lijkt me. De ouders zeiden ook 2,5 uur later in eerdere uitzendingen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Aangezien de uitspraak van (ongeveer) 1,5 uur vaker voorkomt uit bronnen die het zouden moeten weten.. zou het natuurlijk ook nog kunnen dat de tijden op de mobieltjes een uur afweken van de juiste tijd?
Interessant, heb je een linkje?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:04 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
On topic maar ik heb op een nieuwssite mijn eigen woorden (hele lap tekst) letterlijk terug gelezen die ik op een forum had geplaatst.. Ging over Kris en Lisanne en geeft wel aan dat er journalisten zijn die fora lezen en volgen.
De bron stond erbij (Domnivoor op Websleuths.com) dus ik vond het prima.
Inderdaad, die jungle staat helemaal vol met sterk geurende planten zoals orchideeën (Oncidium sp.). Deze worden gebruikt om parfums te maken, dus de associatie is niet zo gek.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hmm jammer, maar dank voor de zoektocht.
Nah er groeit en bloeit zoveel in die bossen, het kan ook een bijzonder sterk geurende bloem geweest zijn, het rook "als een vrouwenparfum", dat hoeft het natuurlijk niet te zijn.
Ik heb hier in de vele maanden anders heel wat scenario's voorbij zien komen en de laatste maanden ben ik niet eens aanwezig geweest (was Fok in zijn geheel ff zat)quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:06 schreef ootjekatootje het volgende:
buiten 2 personen om heeft niemand hier de ballen gehad om een scenario te posten, wat een stellt
Ja, ik kan nog scenario's van je herinneren: dat ze niet meer terug durfden over hetzelfde pad, dat ze wonden of wondjes hadden etc. Hebben nog lang in mijn hoofd gezeten.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb hier in de vele maanden anders heel wat scenario's voorbij zien komen en de laatste maanden ben ik niet eens aanwezig geweest (was Fok in zijn geheel ff zat)
Het zijn er dus zeker meer dan 2. Ik heb zelf ook een scenario gepost maar met deze nieuwe info geloof ik daar niet meer in.
Ik veeg m'n reet af met Ockham's scheermes.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan een practical joke gaan veronderstellen doet Ockham zijn scheermes inslikken...
Ayayay, wat is dat voor mongool joh?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:11 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
https://martijnmastenbroe(...)15/indianenverhalen/
Lijkt wel een waterval maar dan de verkeerde kant op?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:19 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.here.com/dire(...)2.41781,18,satellite
Wat is dat blauwe vlekje? Is dat een huis of een waterval
Jij had het als huis genoteerd, daar had ik dat vraagteken staan, heb het nu als huis in de kaart gezet.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:19 schreef ootjekatootje het volgende:
https://www.here.com/dire(...)2.41781,18,satellite
Wat is dat blauwe vlekje? Is dat een huis of een waterval
Nee, de goede; richting de 2e quebrada die net ten noorden ervan stroomt.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:23 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Lijkt wel een waterval maar dan de verkeerde kant op?
Bij hoog water kan het dus wel op een hoge plek worden afgezet.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 07:57 schreef RapaNui het volgende:
En: Volgens verschillende beschrijvingen zijn de oevers van de Culebra steil en diep. Je kunt het water niet zomaar bereiken. Hoe zijn de resten dan zo hoog op het land terecht gekomen? Van de rugzak is het me duidelijk, die plek was niet steil, dat was in de buurt van een rijstveldje. Maar waar de schoenen en het bekken zijn gevonden? Die lagen hoog op het land. Ook in het geval van een cabeza de agua, zou het water alles mee omlaag hebben gesleurd, niet omhoog, zo hoog op het land.
maar is het een huis?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij had het als huis genoteerd, daar had ik dat vraagteken staan, heb het nu als huis in de kaart gezet.
Hoe moet ik dat weten?quote:
Wat ik mis in deze hele discussie is dat bij HT (TRL LN) heel erg duidelijk, ik geloof zelfs twee keer, is gezegd dat de laatste foto in de middag is gemaakt, niet in de nacht.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:13 schreef El_Matador het volgende:
Ze hebben namelijk nog vele dagen lang noodoproepen proberen te doen en een week later een nachtelijke fotosessie.
Heeft die tas luchtcompartimenten? Die vult zich met water en zakt dan toch richting bodem?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Bij hoog water kan het dus wel op een hoge plek worden afgezet.
Een bron?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
maar is het een huis?
Lijkt inderdaad een waterval maar dan zonder rivier ervoor
Dan is het maar wat je erin ziet, ik zie het deze kant op vallen, dat is bergopwaarts daar. Eerder richting de stroom die er rechts langs komt dan.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, de goede; richting de 2e quebrada die net ten noorden ervan stroomt.
Het staat vast dat er tussen de laatste normale foto en de eerste noodoproep 1,5 tot 2,45 uur tijd heeft gezeten. In die tijd konden ze de rivier niet bereiken (is meerdere keren door officiële bronnen verklaard) dus om de plek van de aanleiding tot die noodoproep te vinden hoefden ze niet helemaal tot de eerste vondsten te gaan.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:29 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ze konden lang niet zo ver komen als ze wilden.
Ze moeten toch minstens bij de (georafisch, dus dichts bij Boquete zeg maar) eerst gevonden menselijke resten zijn gekomen, om de conclusie, zoals die er nu is, te kunnen trekken.
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:26 schreef ootjekatootje het volgende:
Lijkt inderdaad een waterval maar dan zonder rivier ervoor
Waarom zou een hoogteverschil van 60 meter niet glijdend "afgelegd" kunnen worden? Als dat zo was bestonden er geen ski-vakanties. Met dat "begrepen" doel je denk ik op de woorden van FvdG? Tja, hij kan natuurlijk elk woord gaan uitleggen dat het ook een beetje anders kan zijn, afhankelijk van hoe steil het is. Maar zou hij echt bedoelen dat het per se loodrecht omlaag geweest moet zijn?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, en een val van 50-60 meter is niet iets waar alles heel blijft, of het moet een magische val zijn. Dat glijden heb ik trouwens niet zo begrepen, ik dacht echt dat het meer een val was. Zeker ook door het enorme hoogteverschil.
Het bekken van Kris is niet gebroken, hoe komen jullie daarbij?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:23 schreef El_Matador het volgende:
(even uitgaande van een val van Kris en Lisanne met de rugzak, het zou ook andersom kunnen zijn maar Kris' bekkenbot is gebroken en van Lisanne hebben we meer sporen die juist allemaal niet gebroken zijn/geen trauma hebben)
Het staat mij bij dat er 'sleepsporen' op de rugzak waren aangetroffen..quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Glijden van een helling met de rugzak op de rug, geeft sporen/krassen/scheuren op de rugzak.
Dat begreep ik hier, ik ga af op wat anderen zeggen. MeloD gaf een goed plaatje en verklaring, net als jij.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het bekken van Kris is niet gebroken, hoe komen jullie daarbij?
Ja, als Frank bij zijn verhaal blijft, is dat ding magisch genoeg door 15 km rivier getransporteerd.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het staat mij bij dat er 'sleepsporen' op de rugzak waren aangetroffen..
Een helling van 60% met veel begroeiing geeft eerder een 'glijdend' effect dan een vrije val.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, en een val van 50-60 meter is niet iets waar alles heel blijft, of het moet een magische val zijn. Dat glijden heb ik trouwens niet zo begrepen, ik dacht echt dat het meer een val was. Zeker ook door het enorme hoogteverschil.
60 % of 60 graden? Ik ben gewend in het laatste te denken. Hoe kom je trouwens aan dat statement van 60 %?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Een helling van 60% met veel begroeiing geeft eerder een 'glijdend' effect dan een vrije val.
Klopt helemaal behalve dat 'kwetsbaar'. Ligamenten zijn juist ijzersterk, juist doordat ze enige beweging geven. Ook vergaan ze niet zo snel. De aanhechting van ligamenten aan het bot zijn zelfs zo sterk dat het bot eerder afbreekt dan de aanhechting zelf.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:55 schreef MeloD het volgende:
Waarom blijft dat gebroken bekken nog regelmatig terug komen? Het bekkenbot op de foto is níet gebroken.. De verschillende botten worden door ligamenten bij elkaar gehouden. Die ligamenten zijn kwetsbaar, zwangere vrouwen kunnen bijvoorbeeld last krijgen van bekkeninstabiliteit. Dan "verweken" de ligamenten onder de invloed van hormonen, waardoor de verschillende bekkenbotten enigszins uit balans kunnen raken, wat veel pijn kan veroorzaken.
[ afbeelding ]
60% over 60 meter, hoe ver kom je dan van het pad uit?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik zit weer op de here kaart te kijken:
https://www.here.com/dire(...)2.42451,16,satellite
Het zou dus hier ergens in de buurt moeten zijn. Op de kaart verder naar rechts zie ik wel een "zwart gat" maar dat is niet naast het pad
Om het verhaal van Frank VdG lek te schieten natuurlijk. Dat verhaal heeft een min of meer officiële status gekregen, en moet dus kapot. Het was bovendien nog op RTL, wat zwaar MSM is.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:55 schreef MeloD het volgende:
Waarom blijft dat gebroken bekken nog regelmatig terug komen? Het bekkenbot op de foto is níet gebroken..
Ja.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het staat mij bij dat er 'sleepsporen' op de rugzak waren aangetroffen..
Volgens mij zei HK ook 1,5 uur op de AFK video.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
We hebben een vaag artikel dat uitkwam en zei dat er al eerder noodoproepen waren, maar de publicatie van de Telegraaf was daarna meen ik. Frank maakte een foutje lijkt me. De ouders zeiden ook 2,5 uur later in eerdere uitzendingen.
Normaalgesproken staat de tijd automatisch goed (gaat met netwerk). Tussen Costa Rica (aankomst Lisanne en Kris) en Panama zit 1 uur tijdsverschil, maar ze waren al ruim 2 weken in Panama, dus die tijd moet goed gestaan hebben.
Gast, neem even een FOK!vakantie ofzo. Zielig stookgedrag.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:54 schreef JustinCase het volgende:
Dus ik gooi het op de motivatie en daarmee opzet. Zoals een echte BNW'er betaamt![]()
Ik heb al geboekt. Loop van Bocas naar Boquete, dus je komt me wel tegen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gast, neem even een FOK!vakantie ofzo. Zielig stookgedrag.
Kan het zo zijn, dat HK juist behoefte had aan UT van Late Night? Ook al is het een commerciële zender? Maakt toch niet uit? UT is de meest betrokken presentator op emotioneel vlak en daar is niets mis mee.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:54 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Om het verhaal van Frank VdG lek te schieten natuurlijk. Dat verhaal heeft een min of meer officiële status gekregen, en moet dus kapot. Het was bovendien nog op RTL, wat zwaar MSM is.
EDIT: onwetendheid kan in principe, maar het is eerder besproken, en uitgelegd. Dus ik gooi het op de motivatie en daarmee opzet. Zoals een echte BNW'er betaamt![]()
Dat is een blog, geen nieuwssite.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:11 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
https://martijnmastenbroe(...)15/indianenverhalen/
Ik zeg het niet snel, maar jackie12 heeft nog meer sociaal gevoel in zijn donder dan jij. Je gaat op negeer, -edit-quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:02 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik heb al geboekt. Loop van Bocas naar Boquete, dus je komt me wel tegen.
godsamme, zie ik de kluit hier voor vol aan mbt die bekkenhelft, dat het dus geen dompies zijn, is het weer niet goed
Zeker kan dat. Ze kenden elkaar duidelijk (van het onderwerp, neem ik aan) en Umberto tutoyeerde HK. Daar moest ik wel even aan wennen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:03 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Kan het zo zijn, dat HK juist behoefte had aan UT van Late Night? Ook al is het een commerciële zender? Maakt toch niet uit? UT is de meest betrokken presentator op emotioneel vlak en daar is niets mis mee.
Dat houdt mij dus bezig, benadrukkend de laatste alinea.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:07 schreef 11en30 het volgende:
In grote lijnen is bedacht dat een ongeval geloofwaardiger is dan misdrijf of verdwalen. Valt genoeg voor te zeggen.
Een gelijktijdige opsluiting (zonder gijzeling) is nodig om te verklaren dat de ander geen hulp is gaan halen, geen bereik is gaan zoeken of niet na het overlijden van de eerste is gaan verplaatsen in het gebied.
Het klopt imo wat ze zeggen: dit scenario geeft op de meeste vragen een plausibel antwoord.
Een logische stap is dan zo'n plek zoeken aan het Pianistapad. FdG zegt deze gevonden te hebben tussen mirador en Q1.
Daar moet dan ook de nachtlokatie te vinden zijn. Die hebben ze niet.
Daar moeten dan ook foto's gemaakt kunnen worden van de valkuil met de steile rotswanden en watervallen. Die zijn niet getoond.
Ik zou die laatste open eindjes ook beantwoord willen zien.
En ik zou het er nog niet bij laten zitten. Wie moet van deze gevaarlijke valkuil geweten hebben? Waarom is hij niet bezocht tijdens AFK terwijl HK toen al naar zoiets op zoek was? En waarom is deze plek niet meteen zorgvuldig gecheckt?
Mijn kinderen hebben heel wat rugzakken versleten en daar zaten ook enkele waterdichte bij. Om de schoolboeken droog te houden in de regen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Heeft die tas luchtcompartimenten? Die vult zich met water en zakt dan toch richting bodem?
Besef ik zeker. Gelukkig maar. Een wijs besluit. Om te voorkomen dat nonsens een eigen leven gaan leiden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:11 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Je beseft wel dat je suggestie ingaat tegen het idee (echt waar, zelf gelezen in dit topic!) dat HK en alle betrokkenen, hals over kop opgetrommeld zijn? Om het verhaal over die taxichauffeur de wind uit de zeilen te nemen?
Over die trui ga ik echt heus waar vandaag nog iets irrationeels roepen"iets van mezelf prijsgeven"quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik zeg het niet snel, maar jackie12 heeft nog meer sociaal gevoel in zijn donder dan jij. Je gaat op negeer,
Dat is letterlijk zo gezegd bij RTL LN. En tja..quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
60 % of 60 graden? Ik ben gewend in het laatste te denken. Hoe kom je trouwens aan dat statement van 60 %?
Dan nog; het hoogteverschil is echt heel groot. Niet een leuke glijbaan denk ik, maar we gaan het zien daar.
Mijn idee ook. Maar ik wil "wat van mezelf prijsgeven", anders wordt ik door de heethoofden hier op negeer gezet. En ik zou een ras-autist zijn, als dat me siberisch liet. Dus ja, dan doe ik water bij de wijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:17 schreef A_Fortiori het volgende:
Oh ja, die trui.
Er stond een hele koude wind, deze opnamedag.
Als die man daar zich lekker in voelt, wie is wie om daar over te oordelen?
Wat een onzin.
60 graden werd er idd gezegd.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat is letterlijk zo gezegd bij RTL LN. En tja..
[ afbeelding ]
Maar er werd gezegd: 60 GRADEN idd.
[ afbeelding ]
Teken daar nog struikjes, planten, eventueel wat boompjes op.. en je hebt het niet over een vrije val. Omhoog klauteren is echter heel erg lastig. Ik kan me dus ook voorstellen dat ze na een glijpartij uiteindelijk hebben besloten zich te laten zakken ipv omhoog proberen te komen.
Apart want alles wat ik zeg trek je voortdurend in twijfel tot je zelf die info ergens hebt gevonden om dan verder te gaan alsof je dat al die tijd al zo dacht en geen, soms hatelijke, twijfel bij mijn uitspraken hebt gepost.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:45 schreef El_Matador het volgende:
Dat begreep ik hier, ik ga af op wat anderen zeggen.
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan nog; het hoogteverschil is echt heel groot. Niet een leuke glijbaan denk ik, maar we gaan het zien daar.
Ah!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:23 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Mijn idee ook. Maar ik wil "wat van mezelf prijsgeven", anders wordt ik door de heethoofden hier op negeer gezet. En ik zou een ras-autist zijn, als dat me siberisch liet. Dus ja, dan doe ik water bij de wijn.
Moet wel eerst voor de 3e keer kijken, want ik wordt steeds afgeleid door wat die man zegt.
Daar klim je niet lekker omhoog, zelfs niet met touwen en zo'n pak. Naar beneden, zonder die middelen, lijkt me een marteling. Dus als Lisanne dat gedaan heeft voor haar vriendin, mag ze wmb een standbeeld krijgen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:27 schreef 11en30 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoiets past wel een beetje op de plek van hun foto van het pad. Echt steil, niet te beklimmen zonder materiaal en heel heel diep. Maar je slaat niet te pletter op de stenen beneden.
Ik zie in zo'n beekdal alleen nog niet echt plek voor watervallen, hoge rotswanden en opsluiting. Zou daar heel graag beeldmateriaal van zien.
En verder is het dal van de "steep area" volgens mij aan de andere kant en niet bij de quebrada's.
Ik zag alleen die ketting. OMG.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ah!Heb jij dat ook? Die hele trui is me geen moment opgevallen omdat ik de woorden uit zijn mond zat te kijken.
Maar ja.. zo te lezen heb ik ook meer gehoord dan de mensen die zich druk maken over die trui.. die hebben stukken tekst gemist.
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:39 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Daar klim je niet lekker omhoog, zelfs niet met touwen en zo'n pak. Naar beneden, zonder die middelen, lijkt me een marteling. Dus als Lisanne dat gedaan heeft voor haar vriendin, mag ze wmb een standbeeld krijgen.
Nu ja.. fantaseren.. Hoe wil je die locatie dan noemen? 40-60 meter naar beneden, een helling van 60% (oke, graden), een rivierbedding omgeven door een metershoge rotswand aan beide kanten..quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:24 schreef agter het volgende:
[..]
60 graden werd er idd gezegd.
Het woord 'ravijn' is nergens gevallen, dat fantaseren sommigen hier en gewoon bij. Alleen 'steile helling' is gezegd.
Mee eens dat je dat een ravijn mag noemen. Maar met loodrechte wanden of zelfs daar voorbij noem je het ook een ravijn. En dat gaan mensen zich er vaak bij voorstellen. Goed dus van die FvdG om het woord ravijn niet te gebruiken. Die had zich voorbereid, en niet bij de kledingadviseur.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:41 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nu ja.. fantaseren.. Hoe wil je die locatie dan noemen? 40-60 meter naar beneden, een helling van 60% (oke, graden), een rivierbedding omgeven door een metershoge rotswand aan beide kanten..
Ik vind de term 'ravijn' dan een goede omschrijving.
Bij een ravijn stel je je voor dat je bijna loodrecht naar beneden valt en zware klap maakt. Bij een steile helling niet. Dat is het verschil.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:41 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nu ja.. fantaseren.. Hoe wil je die locatie dan noemen? 40-60 meter naar beneden, een helling van 60% (oke, graden), een rivierbedding omgeven door een metershoge rotswand aan beide kanten..
Ik vind de term 'ravijn' dan een goede omschrijving.
Er moet zeker een waterval naar beneden zijn geweest anders kun je er ook gewoon levend uit zwemmen/waden. In het persbericht wordt gesproken over meerdere watervallen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:47 schreef agter het volgende:
Als de plek een waterval bij zich heeft, waardoor ze vast zaten, dan hoeft dat niet perse eentje omhoog/boven hen te zijn. Kan net zo goed verder naar beneden gaan.
Het is dan denkbaar dat ze na een aantal dagen het er toch op gewaagd hebben, de duik genomen hebben. En zo verder, wellicht zwaar gewond, door de rivier meegenomen zijn.
quote:Bovendien is de stroom aan beide kanten omgeven door
watervallen en is de bedding omgeven door steile rotswand
van enkele meters.
Zeker, daar werden zelfs voorbeelden van gepost (foto's van zulke plekken).quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:47 schreef agter het volgende:
Als de plek een waterval bij zich heeft, waardoor ze vast zaten, dan hoeft dat niet perse eentje omhoog/boven hen te zijn. Kan net zo goed verder naar beneden gaan.
Gut ja. Daar was ik niet op gekomen. Chapeau!quote:Het is dan denkbaar dat ze na een aantal dagen het er toch op gewaagd hebben, de duik genomen hebben. En zo verder, wellicht zwaar gewond, door de rivier meegenomen zijn.
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:27 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Nee, blijf vooral. Jij [JustinCase] weet altijd weer haarscherp te verwoorden waarom de bagger in dit topic bagger is
Niet als die weg geblokkeerd wordt voor mensen, en niet voor water, smurfen en alles wat verder door een waterkraan kan. Maar of dat daar voorkomt, weet ik niet.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:49 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Er moet zeker een waterval naar beneden zijn geweest anders kun je er ook levend uit zwemmen/waden.
O. Nou, als je aan weerszijden, dus stroomop- en afwaarts een waterval hebt, kunnen die niet beide omhoog zijn. Naar beneden zijn ze natuurlijk altijd, maar ik snap wat je bedoelt.quote:In het persbericht wordt gesproken over meerdere watervallen.
Dan zaten ze op een soort plateau?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:54 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Niet als die weg geblokkeerd wordt voor mensen, en niet voor water, smurfen en alles wat verder door een waterkraan kan.
[..]
O. Nou, als je aan weerszijden, dus stroomop- en afwaarts een waterval hebt, kunnen die niet beide omhoog zijn. Naar beneden zijn ze natuurlijk altijd, maar ik snap wat je bedoelt.
Dat zou de plek zijn waar ik zou beginnen en dan verder stroomopwaarts (richting de Mirador + Boquete ) + zijarmen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het staat vast dat er tussen de laatste normale foto en de eerste noodoproep 1,5 tot 2,45 uur tijd heeft gezeten. In die tijd konden ze de rivier niet bereiken (is meerdere keren door officiële bronnen verklaard) dus om de plek van de aanleiding tot die noodoproep te vinden hoefden ze niet helemaal tot de eerste vondsten te gaan.
Ja dat moet haast wel. Ook rekening houdend met een (horizontale) 542. Maar ik houd een slag om de arm want JiC gaat overtuigend materiaal aanleveren (zodra hij zin heeft) voor een verticale.quote:
Zo begreep ik het idee van 11en30. Plateau hoeft niet, een stuk rivier met steile wanden, en een waterval voor, en een achter je is genoeg. Dat stuk kan dan een kilometer lang zijn, je zit gevangen. Met een wandelpad in die gevangenis, dat dan weer wel.quote:
Als de hellingen maar steil genoeg zijn en dat is daar genoeg aanwezig zie screenie #211.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:58 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Zo begreep ik het idee van 11en30. Plateau hoeft niet, een stuk rivier met steile wanden, en een waterval voor, en een achter je is genoeg. Dat stuk kan dan een kilometer lang zijn, je zit gevangen.
Ik zou misschien wel een herkenbaar kledingstuk over de rand kieperen, bij wijze van SOS per flessenpost.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:59 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Als de hellingen maar steil genoeg zijn en dat is daar genoeg aanwezig zie screenie #211.
Wat ik begreep uit de tekst:quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:47 schreef agter het volgende:
Het is dan denkbaar dat ze na een aantal dagen het er toch op gewaagd hebben, de duik genomen hebben. En zo verder, wellicht zwaar gewond, door de rivier meegenomen zijn.
Die heeft niemand ooit gezien, omdat er daar nog nooit iemand is gevallen (die het kon navertellen).quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:27 schreef 11en30 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zoiets past wel een beetje op de plek van hun foto van het pad. Echt steil, niet te beklimmen zonder materiaal en heel heel diep. Maar je slaat niet te pletter op de stenen beneden.
Ik zie in zo'n beekdal alleen nog niet echt plek voor watervallen, hoge rotswanden en opsluiting. Zou daar heel graag beeldmateriaal van zien.
En verder is het dal van de "steep area" volgens mij aan de andere kant en niet bij de quebrada's.
Dat heeft L mogelijk dan ook na overlijden K gedaan (jeans).quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:01 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik zou misschien wel een herkenbaar kledingstuk over de rand kieperen, bij wijze van SOS per flessenpost.
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:54 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Om het verhaal van Frank VdG lek te schieten natuurlijk. Dat verhaal heeft een min of meer officiële status gekregen, en moet dus kapot. Het was bovendien nog op RTL, wat zwaar MSM is.
EDIT: onwetendheid kan in principe, maar het is eerder besproken, en uitgelegd. Dus ik gooi het op de motivatie en daarmee opzet. Zoals een echte BNW'er betaamt![]()
Lutaloquote:0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 02:37 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Was natuurlijk retorisch, dat oprotten. El_Matador vindt het normaal ook prima dat ik vooral zit door te prikken.
quote:Wat zijn je prikken in de eindconclusie van Hans K en Frank d G ?
Dit is toch bij Bajo Mono? Stacy postte deze foto ook al. Alleen zijn mij de coördinaten niet duidelijk. Als je daar op klikt kom je niet veel verder.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:34 schreef ootjekatootje het volgende:
http://www.panoramio.com/photo/12574118
deze fantastisch glijbaan ligt in hetzelfde gebied, iets meer naar links op de Here kaart. Is vanuit de lucht niet te zien op de satellietfoto's door de begroeiing. Zag het ook bij de Bajo watervallen, bladerdak eroverheen en niet goed te zien.
Val/glij je hier van af en je breek een been, dan zit je vast op die locatie.
Ik denk aan zo iets (ik hoop dat de link het doet; kopiëren lukt niet) maar dan met echte rotswanden:quote:
Hm.. moet die wand per se zo steil zijn, dat je geen hogere plek kunt bereiken in dat geval? En als het klopt, zijn ze er ook uiteindelijk (deels) uit gespoeld. Maar ik denk dat jij doelt op de regen die er al na een paar dagen was. Tja, dan is het de vraag of die daarvoor hevig genoeg was.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat ik begreep uit de tekst:
Rivier tussen twee metershoge rotswanden
Rivier komt tussen deze rotswanden met een waterval en verlaat deze rotswanden met een waterval. (Aan beide zijden watervallen.)
Dan zit je dus idd opgesloten al kan die ruimte vele tientallen meters of zelfs honderden meters lang zijn.
Er zijn wat dat stukje betreft bij mij wel vragen. Doorgaans ontstaat zo'n ruimte door het uitslijten in de rotsen door het water. Als dat het geval is dan vult die ruimte zich in de hele breedte met woest stromend water bij heftige regenval. Dan kan het haast niet anders dan dat de meiden zijn meegesleurd. Hoe verhoudt zich dat met de regengegevens en bel/foto gegevens? Ik kan me haast niet voorstellen dat je daarna nog instaat bent om te bellen of foto's te maken en zeker niet op diezelfde locatie.
Waarom echte rotswanden? Zo is het toch al genoeg onbeklimbaar?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk aan zo iets (ik hoop dat de link het doet; kopiëren lukt niet) maar dan met echte rotswanden:
http://www.globetrotten.nl/fotos/reizen/panama-2014/elvalle
Dat zeg ik ook al de hele tijd.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 12:58 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Zo begreep ik het idee van 11en30. Plateau hoeft niet, een stuk rivier met steile wanden, en een waterval voor, en een achter je is genoeg. Dat stuk kan dan een kilometer lang zijn, je zit gevangen. Met een wandelpad in die gevangenis, dat dan weer wel.
En dat heb ik ook al geopperd als reden voor het dichtgeknoopte spijkerbroekje..quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:01 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik zou misschien wel een herkenbaar kledingstuk over de rand kieperen, bij wijze van SOS per flessenpost.
Blijkbaar wel; degene die de locatie aanwees aan de hand van de nachtfoto's.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:04 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Die heeft niemand ooit gezien, omdat er daar nog nooit iemand is gevallen (die het kon navertellen).
Of Kris zelf voor haar overlijden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:04 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat heeft L mogelijk dan ook na overlijden K gedaan (jeans).
Niet dus; zoek de foto op met de ondertitel "De kloof naar de Chorro de las Mozas watervallen"quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk aan zo iets (ik hoop dat de link het doet; kopiëren lukt niet) maar dan met echte rotswanden:
http://www.globetrotten.nl/fotos/reizen/panama-2014/elvalle
Lijkt mij wel; anders kan je eruit klimmen. Maar ik kan het mis hebben.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:11 schreef JustinCase het volgende:
Hm.. moet die wand per se zo steil zijn, dat je geen hogere plek kunt bereiken in dat geval?
Gezien de foto en de tekst van FvdG "metershoge ROTSWANDEN" verwacht ik geen klei/leem/zand wanden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:12 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Waarom echte rotswanden? Zo is het toch al genoeg onbeklimbaar?
Volgens mij post die man hier niet. Helemaal zeker weet ik dat niet natuurlijk. Misschien is hij een (of meer) van degenen die het hier incognito richting spookverhalen stuurt. Om te voorkomen dat er iets zinnigs uitkomt. En dan op TV een trui aan doet waardoor mensen niet opletten, en hem even later wegzetten als opgetrommeld om een wild gerucht in Panama onschadelijk te maken. D'r zit vast en neurolinguistische code in die trui. God, wat ben ik blij dat m'n laptop ervoor stond.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:08 schreef Lutalo het volgende:
Wat zijn je prikken in de eindconclusie van Hans K en Frank d G
Ik bedoel dat het misschien niet overal even steil is, of een andere manier om hoger te komen (vegetatie). Maar vandaar niet nog hoger.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Lijkt mij wel; anders kan je eruit klimmen. Maar ik kan het mis hebben.
Ik vind niet dat het verhaal "kapot" moet, maar ik vind ook dat het vooralsnog geen officiële status verdient. Wat het team gedaan heeft is, op grond van onderzoek ter plaatse een schatting maken van de waarschijnlijkheid van een drietal scenario's: verdwalen, misdrijf en ongeluk. Persoonlijk denk ik dat het gecompliceerde en chaotische karakter van de werkelijkheid zo'n schatting enorm bemoeilijkt, en dat wat het team gedaan heeft niet veel meer is dan speculeren. Ik wil er ook op wijzen, met alle respect voor meneer Van der G., dat het maken van zo'n schatting buiten het vakgebied van de forensische pathologie valt, en dat hij in deze kwestie een leek is. Een ontwikkelde leek ongetwijfeld, maar een leek.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 11:54 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ja, en naar ik begrijp op grond van wat op de foto's te zien is. Daar zullen dus wel rotswanden zijn op staan.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Gezien de foto en de tekst van FvdG "metershoge ROTSWANDEN" verwacht ik geen klei/leem/zand wanden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat ie ook dat stuk gelopen heeft omdat ie t eens is met de ouders dat je daar niet kunt verdwalen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:18 schreef Lutalo het volgende:
Frank vd G bedoelt niet het stuk tussen de mirador en de 1e quebrada maar ergens bij de kabelbruggen.
En als dat blijkt te kloppen dan is zijn versie in mijn ogen heel erg onwaarschijnlijk
Als hij bij de kabelbrugen bedoelt heeft hij niet hetzelfde stuk gelopen als de ouders in AFK.
Ik snap het helemaal.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:21 schreef JustinCase het volgende:
O, en ik bepaal sowieso zelf waar ik in prik of niet, en wanneer.
Het scenario komt op mij gewoon heel logisch over.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:21 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Volgens mij post die man hier niet. Helemaal zeker weet ik dat niet natuurlijk. Misschien is hij een (of meer) van degenen die het hier incognito richting spookverhalen stuurt. Om te voorkomen dat er iets zinnigs uitkomt. En dan op TV een trui aan doet waardoor mensen niet opletten, en hem even later wegzetten als opgetrommeld om een wild gerucht in Panama onschadelijk te maken. D'r zit vast en neurolinguistische code in die trui. God, wat ben ik blij dat m'n laptop ervoor stond.![]()
O, en ik bepaal sowieso zelf waar ik in prik of niet, en wanneer.
Wat mij betreft mag een volgend onderzoek ( niet perse door hem) zijn:quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:26 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ik vind niet dat het verhaal "kapot" moet, maar ik vind ook dat het vooralsnog geen officiële status verdient. Wat het team gedaan heeft is, op grond van onderzoek ter plaatse een schatting maken van de waarschijnlijkheid van een drietal scenario's: verdwalen, misdrijf en ongeluk. Persoonlijk denk ik dat het gecompliceerde en chaotische karakter van de werkelijkheid zo'n schatting enorm bemoeilijkt, en dat wat het team gedaan heeft niet veel meer is dan speculeren. Ik wil er ook op wijzen, met alle respect voor meneer Van der G., dat het maken van zo'n schatting buiten het vakgebied van de forensische pathologie valt, en dat hij in deze kwestie een leek is. Een ontwikkelde leek ongetwijfeld, maar een leek.
Dat bedoel ik, de uitzending heeft wat dat betreft niets duidelijk gemaakt.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:31 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk dat ie ook dat stuk gelopen heeft omdat ie t eens is met de ouders dat je daar niet kunt verdwalen.
Wel ben ik er vrij zeker van dat hij een hele andere "val-plek" bedoelt dan dat we hier denken.
Als het namelijk WEL het stuk is tussen de mirador en de 1e quebrada dan waren de ouders daar oa door Feliciano al lang op gewezen.
Het was dan bij de locals een bekende gevaarlijke plek en als een meisje van 60 kilo daar bij droog weer al in kan vallen hoeveel koeien van 600 kilo zullen daar dan al wel niet in gevallen/in gegleden zijn?
Beeldmateriaal van een lokatie aan het Pianistapad met watervallen en rotswanden en insluiting zou in één klap alle spookverhalen stoppen en dit topic afsluiten. Dat 542 op z'n kop het enige is waar ze mee gekomen zijn als bewijsmateriaal voor hun scenario doet mij vermoeden dat er verder geen foto's zijn OF dat ze de werkelijke lokatie niet aan de grote klok willen hangen zodat ze er zelf de komende 6 maanden nog naartoe kunnen om rustig verder te zoeken naar de exacte nachtlokatie en resten.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:08 schreef jackie12 het volgende:
Dus het blijft raar en waarom hier geen foto??"
Jouw lichtblauwe lokatie is een kanshebber imo.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik denk dat ze verder waren. Met name omdat de vondsten kilometers verder zijn gedaan.
Denk dat het Frank zijn ultraviolette onderwaterlamp is, die dat blauwe licht geeftquote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:39 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De lichtblauwe lokatie is een kanshebber imo.
quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:40 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Denk dat het Frank zijn ultraviolette onderwaterlamp is, die dat blauwe licht geeft
Ik ben mijn wiskundelessen allang vergeten (al was ik er vrij goed in).quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:35 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag een volgend onderzoek ( niet perse door hem) zijn:
(als echt als onheilsplek het stukje tussen Q1 en de Mirador bedoeld wordt)
"waarom werden ze daar niet gevonden?"
Dat stond het ook niet. Dat ging over de Pianista trail tot de Mirador.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Had het niet in de Lonely gestaan als Pleasant day hike.
Dat van die status zei ik natuurlijk i.v.m. de behandeling de het hier krijgt.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:26 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Ik vind niet dat het verhaal "kapot" moet, maar ik vind ook dat het vooralsnog geen officiële status verdient.
Zeker, dat zegt het team ook.quote:Wat het team gedaan heeft is, op grond van onderzoek ter plaatse een schatting maken van de waarschijnlijkheid van een drietal scenario's: verdwalen, misdrijf en ongeluk.
Je kent vast het verschil tussen guess en educated guess? Een argument vóór vind ik, dat vanuit die theorie/speculatie de vraag gesteld is in welk gebied het gespeculeerde zich het meest waarschijnlijk kan hebben afgespeeld, en dat twee partijen onafhankelijk van elkaar hetzelfde gebied aanwezen. En dat dat gebied niet onmogelijk is gezien de feiten.quote:Persoonlijk denk ik dat het gecompliceerde en chaotische karakter van de werkelijkheid zo'n schatting enorm bemoeilijkt, en dat wat het team gedaan heeft niet veel meer is dan speculeren.
Het was toch een team? Wie de mooiste trui had, mocht op TV.quote:met alle respect voor meneer Van der G., dat het maken van zo'n schatting buiten het vakgebied van de forensische pathologie valt, en dat hij in deze kwestie een leek is. Een ontwikkelde leek ongetwijfeld, maar een leek.
Hoe sluit je uit dat ze gelokt en achtergelaten zijn? of geduwd?quote:
Goeie logica Jackie. Of het klopt met de kaartenwinkel weet ik niet, maar dat aangenomen, een goed punt.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:31 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik denk dat ie ook dat stuk gelopen heeft omdat ie t eens is met de ouders dat je daar niet kunt verdwalen.
Wel ben ik er vrij zeker van dat hij een hele andere "val-plek" bedoelt dan dat we hier denken.
Als het namelijk WEL het stuk is tussen de mirador en de 1e quebrada dan waren de ouders daar oa door Feliciano al lang op gewezen.
Het was dan bij de locals een bekende gevaarlijke plek en als een meisje van 60 kilo daar bij droog weer al in kan vallen hoeveel koeien van 600 kilo zullen daar dan al wel niet in gevallen/in gegleden zijn?
Gezien de vele mannen die met klimspullen hellingen afdalen hebben ze op zich wel aan de mogelijkheid gedacht. Alleen toch niet op de juiste plek waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
- Waarom heeft geen enkele gids aan die afgrond gedacht?
Niet. Maar dat is minder waarschijnlijk dan gewoon gevallen zijn.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:51 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Hoe sluit je uit dat ze gelokt en achtergelaten zijn? of geduwd?
Hoe sluit je uit dat ze de berm in moesten duiken op de vlucht voor aanvallers of achtervolgers?
Hoe sluit je uit dat er getuigen van de val zijn geweest die hun mond gehouden hebben? (is ook een misdrijf)
Hoe sluit je betrokkenheid van derden uit?
Als je de keuze hebt....quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor.. maar als ik naar links een afgrond 'in kan duiken' of naar rechts een berm in, kies ik toch voor rechts.
Dat is nuttig voor de toekomst. Verbetering van de hulp in dit soort gevallen. Ik denk dat daar druk over gespeculeerd is, geanalyseerd en wie weet heeft een onderzoeksbureau er goed aan verdiend. Maar dat geldt voor andere plekken natuurlijk ook.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:35 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Wat mij betreft mag een volgend onderzoek ( niet perse door hem) zijn:
(als echt als onheilsplek het stukje tussen Q1 en de Mirador bedoeld wordt)
"waarom werden ze daar niet gevonden?"
Op mij ook steeds meer, hoewel ik het misdadig vind dat de zoektocht zo slecht/traag op gang gekomen is.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het scenario komt op mij gewoon heel logisch over.
Helemaal met je eens en zo hoorde ik het ook in eerste instantie maar er staat ook bij AFK geschreven "aan het einde van de Pianista"quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:54 schreef Lutalo het volgende:
FF opnieuw beluisterd: Hij heeft het over de afdaling van de top van de berg richting de eerste beek.
Ik heb geen verstand van koeien maar wel van paarden en paarden die opgegroeid zijn in erg oneffen terrein verstappen zich niet snel. Ik vond dat echt opmerkelijk toen ik in de bergen paard ging rijden. Zelfs bij hoge begroeiing wisten ze exact waar ze hun hoeven neer moesten zetten, zelfs in een snelle galop. Dat zou voor koeien misschien ook op kunnen gaan?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:31 schreef jackie12 het volgende:
hoeveel koeien van 600 kilo zullen daar dan al wel niet in gevallen/in gegleden zijn?
Ja, hoe?....helaas geen sprake van "harde uitsluiting" (nieuw begripquote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:51 schreef 11en30 het volgende:
Hoe sluit je uit dat ze gelokt en achtergelaten zijn? of geduwd?
Hoe sluit je uit dat ze de berm in moesten duiken op de vlucht voor aanvallers of achtervolgers?
Hoe sluit je uit dat er getuigen van de val zijn geweest die hun mond gehouden hebben? (is ook een misdrijf)
Hoe sluit je betrokkenheid van derden uit?
Drinkpoging? De rivier lag 40-60 meter lager!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:00 schreef MeloD het volgende:
[..]
Op mij ook steeds meer, hoewel ik het misdadig vind dat de zoektocht zo slecht/traag op gang gekomen is.
Tegelijkertijd vallen zie ik nog steeds niet als logisch, maar dat er een uitgegleden is bij een drinkpoging wél.
Een waterval daal je niet zo gemakkelijk af, zeker niet alle, zelfs niet als hij bijna droog staat.quote:En dat de een de ander vervolgens is gaan zoeken door of op de "valplek" naar beneden te klauteren of door een omweg te nemen. Als degene die gevallen is de telefoon bij zich had (en tijdelijk knock-out was) kan het best zijn dat de valplek al vrij snel na de laatste foto is. Of de val heeft op een later moment plaats gevonden, kan natuurlijk ook. Uitputting vermindert de concentratie, dus dan ongelukkig ten val komen gebeurt gemakkelijker dan wanneer je fris en fruitig bent. Maar in dagenlang ronddolen (zonder de bewoonde wereld te vinden) acht ik niet waarschijnlijk.
Los daarvan heb ik ook nog wel wat vragen die me niet lekker zitten. Bvb het opgesloten zitten, ik kan me zo lastig voorstellen dat er geen ontsnappingsmogelijkheid/kans was. Rivieren stonden toen helemaal nog niet zo hoog, dus de rivier afwaden had toch wel een optie geweest?
quote:Tenzij ze allebei gewond waren (een door primaire val, ander door val bij klauteren naar de eerste gevallene), maar dat strookt weer niet met de gevonden resten. Hoewel, we weten dat iig 1 onderbeen níet gebroken was, zegt niets over andere botten. Maar dan ook weer, kans op dusdanig letsel dat je echt niet meer verder kan acht ik onwaarschijnlijk bij vallen van een helling. Hersenletsel is natuurlijk ook nog een optie, dat er een direct overleden is en de ander later pas. Maar dan begrijp ik niet waarom de ander niet verder gekomen is. Tenzij die lichamelijk weer zo gewond was dat ze niet verder kon..
Pfffff! In elk geval, ik vind het verschrikkelijk dat er in de zoektocht zo inefficiënt gezocht lijkt te zijn. Waarom is er bvb na de aanwijzingen in de richting van K&L (het roepen, het getik) niet dáár verder gezocht. Waren de nachtfoto's dan toch richting evt. redders bedoeld? Dat kan toch nagezocht worden?
Drinkpoging uit een waterval...quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Drinkpoging? De rivier lag 40-60 meter lager!
Een gijzeling werd afgestreept, een misdrijf / betrokkenheid van derden zonder gijzeling niet.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:04 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Ja, hoe?....helaas geen sprake van "harde uitsluiting" (nieuw begripbij het creëren van 'een meest aannemelijk' scenario.
Waarom is er dan een noodoproep gedaan op dag 1? terwijl ze niet konden verdwalen en ze nog op tijd terug konden komen? Waarom zijn ze dan door F niet gevonden, ook geen sporen bij de paddocks?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:00 schreef 11en30 het volgende:
Hoe sluit je een val op dag 2, 3 of 4 uit? Op een andere lokatie?
Het was wel goed afgesproken dat onderwerp af te kappen. Makkelijke voor F de G voor de vader te doen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 13:57 schreef Lutalo het volgende:
Waarom mocht Hans K geen antwoord geven ( zo kwam het over) op de telefoon vragen?
De eerste noodoproepen vallen primair samen met de naderende invallende duister.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:07 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom is er dan een noodoproep gedaan op dag 1?
Niet, of door alsnog de nachtlokatie te vinden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:00 schreef 11en30 het volgende:
Hoe sluit je een val op dag 2, 3 of 4 uit? Op een andere lokatie?
Ja zo komen de praatjes in de wereld.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:00 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Helemaal met je eens en zo hoorde ik het ook in eerste instantie maar er staat ook bij AFK geschreven "aan het einde van de Pianista"
En het einde van de Pianista is denk ik ergens bij de kabelbruggen.
Hij ging zoeken naar resten en is begonnen waar de resten lagen.
Gerekend vanaf die top dus en niet onze mirador
Goed voor die vader. In bescherming worden genomen en/of het opnemen voor iemand, is zeer respectvol.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:08 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Het was wel goed afgesproken dat onderwerp af te kappen. Makkelijke voor F de G voor de vader te doen.
Ja hoor. Het is al traumatisch genoeg.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:11 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Goed voor die vader. In bescherming worden genomen en/of het opnemen voor iemand, is zeer respectvol.
We roepen hier denk ik een beetje te hard met zn allen dat we nu weten waar de val-plek is.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:10 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ja zo komen de praatjes in de wereld.
;-)
Volgens mij zeiden ze letterlijk 'misdrijf' en niet 'gijzeling' bij RTL LN. En ik was niet afgeleid door een trui of ketting.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 14:07 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Een gijzeling werd afgestreept, een misdrijf / betrokkenheid van derden zonder gijzeling niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |