Mogge Rapa, geen nachtdienst hier.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 07:57 schreef RapaNui het volgende:
Goeie moggel allemaal! Lekker geslapen? Oh, nee, ik zie dat jullie nachtdienst hebben gedraaid.![]()
Als K&L op 1 april die val op die plek [ergens tussen M en 1eQ] hebben gemaakt, dan moeten ze haast wel onderkoeld zijn geraakt, vooral 's nachts: niet alleen de hoogte speelt mee, maar nu ook de waterige omgeving. Hoe hebben ze het zo lang vol kunnen houden?
En: Volgens verschillende beschrijvingen zijn de oevers van de Culebra steil en diep. Je kunt het water niet zomaar bereiken. Hoe zijn de resten dan zo hoog op het land terecht gekomen? Van de rugzak is het me duidelijk, die plek was niet steil, dat was in de buurt van een rijstveldje. Maar waar de schoenen en het bekken zijn gevonden? Die lagen hoog op het land. Ook in het geval van een cabeza de agua, zou het water alles mee omlaag hebben gesleurd, niet omhoog, zo hoog op het land.
Is in Panama ook heel gewoon. Zie al die mensen die alleen al in Chiriquí zijn verdronken dit en vorig jaar.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 08:18 schreef Poekje01 het volgende:
In 1998 was een plotselinge opkomende vloedgolf (flashflood) aan water geweest, waardoor het waterniveau in de gehele kloof binnen 10 minuten was gestegen met 8 meter.
Helaas weten we dat dit niet zo is. Ze hebben namelijk nog vele dagen lang noodoproepen proberen te doen en een week later een nachtelijke fotosessie.quote:Als L en K vast zijn komen te zitten, kunnen de eerste regenbuien van het seizoen het einde voor ze hebben betekend. Onderkoeling. Verzwakt. Bewusteloos. Verdrinken. Een pijnloze dood.
Dat klinkt al logischer, want om 14.00 waren ze bij de 1e Q, als ze niet verdwaald waren en dus niet veel verder zijn gelopen, vind ik dichter bij 15.00 beter passen dan 16.30.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 01:50 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Inderdaad: hoe betrouwbaar zijn de telefoongegevens die wij hebben?
Volgens één bron (ik kan hem niet direct vinden) was de eerste noodoproep tussen 15:00 en 16:00.
Ze konden lang niet zo ver komen als ze wilden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:36 schreef ootjekatootje het volgende:
Ok weer on topic (al ben ik rete nieuwsgierig naar het scenario van JIC), ik begreep van de zoektocht in januari dat ze juist bij de plekken van de gevonden resten onderwater onderzoek wilden gaan doen met aparte lampen onderwater. Lampen waarbij eventuele botresten zouden oplichten.
Imo begin je dan bij het einde (dus bij het verste punt van de gevonden resten) en werk je terug naar de basis want waar is die?
Wat zijn je prikken in de eindconclusie van Hans K en Frank d G ?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 02:37 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Was natuurlijk retorisch, dat oprotten. El_Matador vindt het normaal ook prima dat ik vooral zit door te prikken.
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar daar is dus onduidelijkheid over. Er wordt hier gesproken van 2 teams die naar elkaar toegewerkt hebben; 1 vanaf het noorden naar het zuiden (stroomopwaarts) en Frank met zijn touwen en klimwerk van zuid een stukje naar "noord" (beter gezegd; stroomafwaarts).quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:29 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ze konden lang niet zo ver komen als ze wilden.
Ze moeten toch minstens bij de (georafisch, dus dichts bij Boquete zeg maar) eerst gevonden menselijke resten zijn gekomen, om de conclusie, zoals die er nu is, te kunnen trekken.
RAMBALAquote:Op vrijdag 6 maart 2015 00:56 schreef vronie het volgende:
Ik kwam enkele dagen geleden een bericht hier tegen ik dacht een Twitter bericht van JvP over de zoek tochten.
Het eerste team ging zoeken bij Alto Romero en het tweede team bij Rambala?
[ Bericht 0% gewijzigd door vronie op 06-03-2015 01:06:50 ]
Dat lijkt me sterk aangezien ze dat zelfs in 11 maanden niet eerder bedachten. Wat wel zo is, is dat ze met geluid (fluitjes, megafoons, flares, etc.) dan wel gered hadden kunnen worden.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:44 schreef Lutalo het volgende:
Ik vraag me af als op 1 april door de meiden zelf kenbaar was gemaakt dat ze het Pianista pad zouden lopen, iemand wel op het idee gekomen was, dat ze dan op die speciale locatie (waar kennelijk toch amper ooit iets gebeurd) naar beneden kunnen zijn gegleden.
dank voor de link, maar het is 1 gebied, geen 3:quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:47 schreef doorgaan het volgende:
[..]
RAMBALA
Nee, vanuit dat vliegveld Rambala zouden ze Alto Romero, Valle del Risco en Bocas del Toro als bestemming hebben.
http://elsiglo.com/cronic(...)-bocas-toro/23835845
We hebben nooit gehoord wáár dat precies was.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:47 schreef El_Matador het volgende:
Het is ook interessant om dat oude nieuwsbericht van "het horen van schreeuwen" weer onder de loep te nemen. Waar was dat precies? Volgens dit scenario hadden dat dus heel goed de meiden kunnen zijn (en dus gered kunnen worden)...
Maar ook dan, zou die plek wel in beeld moeten zijn. Ik neem aan dat ze toch nu ook op de diverse zoektochten dat soort attributen mee genomen hebben?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[quote]Dat lijkt me sterk aangezien ze dat zelfs in 11 maanden niet eerder bedachten. Wat wel zo is, is dat ze met geluid (fluitjes, megafoons, flares, etc.) dan wel gered hadden kunnen worden.
Heel ergens anders.quote:Het is ook interessant om dat oude nieuwsbericht van "het horen van schreeuwen" weer onder de loep te nemen. Waar was dat precies? Volgens dit scenario hadden dat dus heel goed de meiden kunnen zijn (en dus gered kunnen worden)...
Ja dank voor de aanvulling; ik haal maar de tekst aan uit de krant. Wij weten het inmiddels.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
dank voor de link, maar het is 1 gebied, geen 3:
con destino a la comunidad de Alto Romero, en Valle Risco, Bocas del Toro
"gemeente" Alto Romero in [corregimiento] Valle [del] Riscó in de provincie Bocas del Toro.
Ja, dat artikel staat bij mij bovenaan sinds het kwam. Helaas te laat en had die plek al honderd keer willen uitkammen.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:53 schreef El_Matador het volgende:
Dat artikel heb ik laatst nog voor Toni (nou ja, voor iedereen eigenlijk, maar op zijn verzoek) vertaald.
Ja in de eerste berichtgevingen leek het wel of die noodoproep steeds een uur opschoof en dan weer een half uur. Het is gezegd in het allereerste begin dat herinnner ik me ook.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:17 schreef Lutalo het volgende:
Inderdaad: hoe betrouwbaar zijn de telefoongegevens die wij hebben?
Volgens één bron (ik kan hem niet direct vinden) was de eerste noodoproep tussen 15:00 en 16:00.
Spookverhalen?quote:Op vrijdag 6 maart 2015 10:00 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Ja in de eerste berichtgevingen leek het wel of die noodoproep steeds een uur opschoof en dan weer een half uur.
Met een gebroken bekken (hoe je als jong persoon je bekken breekt is me een raadsel) trek je dat broekje never nooit niet uit. Dat broekje geeft nog enige 'steun' als een slecht functionerend gipsverband. En uit doen is zo extreem pijnlijk dat je dat wel uit je hoofd laat.quote:Op donderdag 5 maart 2015 19:40 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Nee dat hou je lekker aan met een gebroken bekken.
Konden we maar nog iets ontzenuwen. Die schreeuw, de parfumgeur en het metaal geluid (sonada golpeada)quote:
Dat artikel dateert van half mei. Zes weken nadat de meiden werden vermist!!!!!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:52 schreef Lutalo het volgende:
Het is ook interessant om dat oude nieuwsbericht van "het horen van schreeuwen" weer onder de loep te nemen. Waar was dat precies? Volgens dit scenario hadden dat dus heel goed de meiden kunnen zijn (en dus gered kunnen worden)...
Heel ergens anders.
Thx again voor de link.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 09:58 schreef El_Matador het volgende:
Hier dus, die fokking irritante klotebug!:
BNW / Kris Kremers & Lisanne Froon #164 - Teveel addertjes onder het gras...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |