SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 16-2-2015SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - Fotoverslag
Vondsten Lisanne en KrisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de wandelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Analyses van de foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzicht en analyses van de telefoongegevensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten en luchtfoto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interviews / getuigenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ZoekactiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NieuwslinksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op videoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatieve posts - update 14-02-2015SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reisverslagen, Criminaliteit en Overige Informatie (o.a. Facebookbeschrijving El Pianista)
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
In 2015 zal een aantal deelnemers van dit topic met eigen ogen het gebied betreden. Voor deze unieke FOK!expeditie is voorbereiding nodig door een aantal openstaande en belangrijke vragen te beantwoorden.
Dat kunnen we samen, net als het resultaat van 163+ topics sleuthing deze OP heeft opgeleverd.
Elke OP bevat een vraag. Als deze duidelijk beantwoord is, wordt die in de OP gezet en volgt er een nieuwe vraag over wat er met Lisanne en Kris gebeurd zou kunnen zijn en wij, vanaf de zolderkamertjes, deze al zouden kunnen beantwoorden.
Voor andere serieuze vormen van samenwerking of sponsoring, neem contact op met Domnivoor.
Vragenlijsten - update 16-02-2015SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraag
BNW / Kris Kremers & Lisanne Froon #164 - Teveel addertjes onder het gras...
[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 17-02-2015 17:27:16 ]![]()
Domnivoor kun je alles in het Engels eruit halen (of vertalen)
En dit AUB zsm uit de OP:
http://i.imgur.com/oJiZvbd.jpg
"probability very low: Criminals"
Wie denkt die vent wel niet wie hij is om voor anderen te bepalen hoe groot bepaalde kansen ergens op zijn.
Eruit ermee!!
(en op deze manier wordt er in Panama straks dus ook onderzoek gedaan)![]()
WTF topic 164? Is er ook ergens een samenvatting? Ik dacht dat het wel duidelijk was en gewoon een ongeluk?Uitvinder van de biersmiley.![]()
Ja, zet ik erin.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:05 schreef ootjekatootje het volgende:
Zet je de foto/analyse van Matteo van de paddocks ook in de op?
Vanavond ga ik naar de OP kijken. Eerst maar eens aan mijn onderzoek werken.![]()
Heel graag want de OP groeit weer uit zijn voegen.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:15 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja, zet ik erin.
Vanavond ga ik naar de OP kijken. Eerst maar eens aan mijn onderzoek werken.![]()
Na alles de revue te hebben laten passeren, geloof ik ook niet dat K en L daar uit eigen beweging bij de huisjes zijn beland. Maar dat zich veel dichter naar de Mirador toe of zelfs weer terug over de Mirador heen, zich nare taferelen hebben afgespeeld.quote:Op maandag 16 februari 2015 01:17 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Duidelijk. Hut 13.![]()
Goed gevonden Matteo
Een mooi weids uitzicht over de paddock, hutjes en koeien. (maar geen foto)
Kris en Lisanne zijn hier helemaal niet geweest.
En in MIJN kansberekening acht ik dat 99% zeker
Tenzij onder dwang, dat dan weer wel.![]()
De andere mogelijkheid onder dwang naar de huisjes toe gebracht zijn, is ook heel goed mogelijk. De film ‘These Are My Friends” geeft zo’n duidelijk beeld van hoe zij eventueel in handen van verkeerde derden kunnen zijn gevallen. Mogelijkheden te over voor het laten verdwijnen van mensen.![]()
Niets is zeker, alles is nog mogelijk. Er zijn te weinig aanwijzingen om vast te stellen wat er is gebeurd.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:15 schreef dimmak het volgende:
WTF topic 164? Is er ook ergens een samenvatting? Ik dacht dat het wel duidelijk was en gewoon een ongeluk?![]()
Helemaal mee eens. 164 topics over wat er wel niet allemaal gebeurd kan zijn pfff.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:15 schreef dimmak het volgende:
WTF topic 164? Is er ook ergens een samenvatting? Ik dacht dat het wel duidelijk was en gewoon een ongeluk?
Het enigste héél erg voor de hand liggend is dus een ongeluk. Maar tja hier moet er van alles gesuggereerd worden van misschien wel dit of misschien wel dat. Totaal niet nodig.![]()
Dat is juist. Terwijl (we denken dat) de meiden van zuid naar noord liepen, ongeveer 2 km westelijk van 'hut 13'.quote:Op maandag 16 februari 2015 10:12 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Mooi, Matteo. De vrienden lopen op dat moment dus ongeveer van west naar oost.
[ Bericht 0% gewijzigd door matteo_111 op 16-02-2015 15:23:34 ]![]()
Ik kan je hier niet volgen. Om vanaf de mirador bij 'hut 13' te komen moet je 'rechtsaf' slaan gezien vanaf het pad dat de meiden hebben genomen. Op basis van beschikbare informatie zou dat op twee plaatsen moeten kunnen, maar die paden zijn serieuze vermoedens en de begaanbaarheid onzeker.quote:Op maandag 16 februari 2015 10:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Die hutjes 13 zijn bijna niet te missen als je op de Mirador het pad naar het noorden neemt (en dat deden ze, foto Q1) Alle filmpjes die Q1 laten zien komen uiteindelijk bij het prikkeldraad een paar honder meter boven de hutjes, in het open weiland, uit.
Maar misschien waren ze bang voor de koeien en namen daarom een andere route![]()
[quote]Op maandag 16 februari 2015 10:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Meer van zuid naar noord
Op deze satellietfoto is noord Zuid boven, daar ligt de top van de Mirador.
Loop je naar beneden (op de foto én in het landschap) dan eindigt de jungle bij rondje 2
Ongeveer 1,5x de diameter van het rondje ligt hutje 13 daar onder, met het medehutje weer wat naar links
- - - - - ZUID - - - - -
[ afbeelding ]
- - - - - NOORD - - - - -
Nee, dit klopt niet. Dit kaartfragment ligt ongeveer 300 meter ten westen van de huizen 'hut 13'. Om bij de Mirador te komen moet je nog ruim 1,5 km west-zuidwest, dat is op het fragment naar rechts.![]()
quote:Op maandag 16 februari 2015 10:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Eerder maakte ik deze vergelijking voor WS. Is dus in het Engels (scusi Jackie).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil nog even deze foto aanhalen, die schoen van Kris, is deze zo aangetroffen als op de rechter onder foto? (ja ik weet het al tig keer besproken) Zo netjes en schoon, zelfs de zolen hebben geen modder, tussen de plantjes? Heel verschil met de aangetroffen schoen van Lisanne.
Dus rugzak schoon, broekje schoon en schoen ook schoon van Kris
Wat ik dus wil aankaarten, vondsten van Kris zijn " opmerkelijk schoon" te noemen, schoen en sok van Lisanne zijn meer zoals verwacht. Nat vies en bruin.
http://s8.photobucket.com(...)jpg.html?sort=3&o=24
De schoen is wel degelijk beschadigd. Er lijken sporen in het leer (krassen) en het leer is gevouwen, waardoor het in eerste instantie leek dat er zowel een rechter als een linkerschoen zijn gefotografeerd. 'Vies" is de schoen inderdaad niet, maar na twee maanden in de jungle wel hoofdzakelijk blauw in plaats van (vermoedelijk) bruin zoals op de foto's lijkt. Die zijn overigens allemaal van slechte kwaliteit qua kleur en resolutie.
De ouders hebben bevestigd dat het de schoen van Kris is. Lijkt me ook van belang.![]()
Volgens deze samenvatting lijkt het erop van niet;quote:Op zondag 15 februari 2015 23:52 schreef Domnivoor het volgende:
Mooi. Ja, Alto Romero ligt verderop.
Is Sinaproc daar voor 11 april al geweest?
http://tvn-2.com/Noticias(...)-Kris-y-Lisanne.aspx![]()
Ik laat me leiden door de ouders en Edwin en als ik zie dat zij exact dezelfde route liepen dan klopt dit kaartje voor geen meter:
http://i.imgur.com/jPupQgW.jpg
De groene lijn: bedacht door Baru.
De roze lijn: bedacht door El Matador
De zwarte lijn: Feitelijke lijn waar zowel Edwin als de ouders liepen. "het pad" zogezegd waar je bij hut 13 terecht komt.
Als ik dan kijk waar die zwarte lijn naar toe loopt dan is dat van het gevonden spijkerbroekje AF ipv er naar toe.
Ook al zou er bij het oversteken van de rivier (Changuinola 12 op dit kaartje) ze in het water zijn gedonderd, het broekje kan dan niet bij de spitsing opeens stroomopwaarts naar de 2e kabelbrug drijven.
Matteo goed gevonden de hutjes. Zocht me een ongeluk op de BING kaart maar vond ze niet.
Toen de rugzak gevonden werd en daarna de spullen en resten werd er door iemand die het gebied kent gezegd dat je daar alleen kunt komen als je het gebied kent.
Ik denk dat ook.![]()
quote:Op maandag 16 februari 2015 15:32 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Eerder maakte ik deze vergelijking voor WS. Is dus in het Engels (scusi Jackie).
http://s8.photobucket.com(...)jpg.html?sort=3&o=24
De schoen is wel degelijk beschadigd. Er lijken sporen in het leer (krassen) en het leer is gevouwen, waardoor het in eerste instantie leek dat er zowel een rechter als een linkerschoen zijn gefotografeerd. 'Vies" is de schoen inderdaad niet, maar na twee maanden in de jungle wel hoofdzakelijk blauw in plaats van (vermoedelijk) bruin zoals op de foto's lijkt. Die zijn overigens allemaal van slechte kwaliteit qua kleur en resolutie.
De ouders hebben bevestigd dat het de schoen van Kris is. Lijkt me ook van belang.dank je, mooie serie hebt je samengesteld!
![]()
Als dat zo is, waarom zei Plinio, die het gebied ook kent, dan iets anders? Om maar één van de gidsen te noemen die niet zeggen dat de daar alleen kunt komen als je het gebied kent.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:05 schreef jackie12 het volgende:
[.........]
Toen de rugzak gevonden werd en daarna de spullen en resten werd er door iemand die het gebied kent gezegd dat je daar alleen kunt komen als je het gebied kent.
Ik denk dat ook.![]()
Even in een plaatje gezet.quote:Ik denk niet dat Huis 13 (van Serracin), dat jij uitgelicht hebt op BING, de twee huisjes op de paddock op de foto is:quote:Het is de nederzetting die ik eerder als Alto Romero benoemde en die door Sinaproc is bezocht omdat hij aan de looproute ligt. Vergelijk deze detailkaart. Waar het pijltje bij Alto Romero staat liggen de hutten. (benaming is hier niet door mij gedaan)
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
• de paddock op de foto is klein; in de achtergrond van de foto begint de bebossing weer
• het hoogteverschil dat duidelijk zichtbaar is op de video van de jongens is aanzienlijk over een korte afstand. Dat zie je niet op Google Earth bij het huis van Serracin (13)
• de weg naar H13 is veel langer dan je verwacht van de video, omdat ze onderweg vanaf de 2e quebrada naar deze uitzichtplek dan niets zouden filmen?
M.i. liggen deze hutjes op een kleine paddock tussen de 2e quebrada en Huis 12, dat ook niet deze huisjes is omdat die paddock ook te groot, open is en niet de juiste topografie heeft, net als Huis 13, waar de paddock nog veel groter is
Het vervelende is dat die wolken nog steeds over die BING-kaart hangen.
Ik vrees dat dit kleine geonduleerde paddockje ergens daarachter verscholen ligt....
Het satellietbeeld van Huis 12 is dubbel zover ingezoomd als Huis 13, de paddock van Huis 13 is dus veel groter dan dat van de video van Edwin. En groter dan dat van 12.
[ Bericht 3% gewijzigd door El_Matador op 16-02-2015 16:36:15 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Een gewóón ongeluk was het zeker niet. Hoe gewoon is het als twee jonge deernes in nauwelijks verhullende badkleding met zijn tweetjes door de tropische jungle gaan huppelen?quote:Op maandag 16 februari 2015 13:15 schreef dimmak het volgende:
WTF topic 164? Is er ook ergens een samenvatting? Ik dacht dat het wel duidelijk was en gewoon een ongeluk?
Dat ze vervolgens zijn verdwaald wekt eigenlijk weinig verbazing, aangezien ze beiden geen noemenswaardige ervaring hadden, noch op het gebied wandelen/hiken, noch qua kennis van het tropische oerwoud. Daarnaast hadden ze geen uitrusting van enig nut bij zich (geen kaart, geen kompas, geen extra kleding, e.d.).
Dus voor de meeste mensen, waaronder de broer van L., is het duidelijk dat ze na een dagenlang durende periode van ernstige ontberingen en helse pijnen uiteindelijk zijn gestorven en op die manier als het waren zijn opgenomen door de jungle.
De discussies hier hebben betrekking op een groot aantal nog onbeantwoorde vragen in deze tragedie. Enkele van die vragen zijn bijvoorbeeld:
1. Waarom hebben de jongvolwassen vrouwen, die beiden middelbaar opgeleid waren en zich dus de mogelijkheid van overlijden gerealiseerd moeten hebben, geen enkele bericht achtergelaten voor hun nabestaanden?
2. Waarom zijn er zijn weinig organische en anorganische resten teruggevonden en waarom waren de gevonden resten verspreid over zo'n groot oppervlak?
3. Waarom is na de vermissing begin april 2014 de zoektocht zo amateuristisch uitgevoerd?
Wegens deze en soortgelijke onbeantwoorde vragen, trekken sommigen hier de conclusie: dan moeten er wel criminele derden in het spel zijn geweest.
Dit is hier een kleine "godsdienststrijd" geworden, tussen enerzijds "gelovigen" (in een misdaad) en anderzijds "ongelovigen". Dit is wel enigszins vergelijkbaar met hoe sommige christenen hun geloof verdedigen: we kunnen niet verklaren waarom de mens op aarde is, dus moet er een God zijn die alles heeft geschapen een voorbestemd.
En dan is er ook nog een derde groep "agnosten" (letterlijk: ik weet het niet), zoals ik, die beide mogelijkheden open houden en wachten op verdere vondsten en ontwikkelingen.![]()
Dat ze vervolgens zijn verdwaald wekt eigenlijk weinig verbazing, aangezien ze beiden geen noemenswaardige ervaring hadden, noch op het gebied wandelen/hiken, noch qua kennis van het tropische oerwoud. Daarnaast hadden ze geen uitrusting van enig nut bij zich (geen kaart, geen kompas, geen extra kleding, e.d.).
Nu is dat ook niet perse nodig als je op een zonnige dag (na een aantal droge weken in dat gebied) een pleasant day hike wilt maken van een uur of 5.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Je kunt dit ook heel makkelijk omdraaien.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dit is hier een kleine "godsdienststrijd" geworden, tussen enerzijds "gelovigen" (in een misdaad) en anderzijds "ongelovigen". Dit is wel enigszins vergelijkbaar met hoe sommige christenen hun geloof verdedigen: we kunnen niet verklaren waarom de mens op aarde is, dus moet er een God zijn die alles heeft geschapen een voorbestemd.
De "gelovigen" (in verdwalen) en anderzijds de "ongelovigen" (de groep die kritisch kijkt en er niet zomaar vanuit gaat dat er een God is.)
![]()
Eens!quote:Op maandag 16 februari 2015 16:08 schreef ootjekatootje het volgende:
dank je, mooie serie hebt je samengesteld!![]()
Bedankt. Handige tijdlijn, die kende ik nog niet.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:47 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Volgens deze samenvatting lijkt het erop van niet;
http://tvn-2.com/Noticias(...)-Kris-y-Lisanne.aspx![]()
Graag gedaan.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:08 schreef Domnivoor het volgende:
Bedankt. Handige tijdlijn, die kende ik nog niet.![]()
Bedankt voor je uitleg!quote:Op maandag 16 februari 2015 16:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Een gewóón ongeluk was het zeker niet. Hoe gewoon is het als twee jonge deernes in nauwelijks verhullende badkleding met zijn tweetjes door de tropische jungle gaan huppelen?
Dus voor de meeste mensen, waaronder de broer van L., is het duidelijk dat ze na een dagenlang durende periode van ernstige ontberingen en helse pijnen uiteindelijk zijn gestorven en op die manier als het waren zijn opgenomen door de jungle.
De discussies hier hebben betrekking op een groot aantal nog onbeantwoorde vragen in deze tragedie. Enkele van die vragen zijn bijvoorbeeld:
1. Waarom hebben de jongvolwassen vrouwen, die beiden middelbaar opgeleid waren en zich dus de mogelijkheid van overlijden gerealiseerd moeten hebben, geen enkele bericht achtergelaten voor hun nabestaanden?
2. Waarom zijn er zijn weinig organische en anorganische resten teruggevonden en waarom waren de gevonden resten verspreid over zo'n groot oppervlak?
3. Waarom is na de vermissing begin april 2014 de zoektocht zo amateuristisch uitgevoerd?
Wegens deze en soortgelijke onbeantwoorde vragen, trekken sommigen hier de conclusie: dan moeten er wel criminele derden in het spel zijn geweest.
En dan is er ook nog een derde groep "agnosten" (letterlijk: ik weet het niet), zoals ik, die beide mogelijkheden open houden en wachten op verdere vondsten en ontwikkelingen.
1. Is het mogelijk dat ze door hallucinaties (kan genoeg oorzaken hebben in de jungle) niet meer helder konden denken?
2. Door wilde dieren.
3. Omdat het een derde wereld land is?
Dat is dan wat er bij mij op komt. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de criminaliteit daar laag is, dus ik had een misdrijf eigenlijk al lang uitgesloten..Uitvinder van de biersmiley.![]()
Het verschil is dat de aanwijzingen voor verdwalen door de misdaadgelovigen worden omgebogen in aanwijzingen uitgezet door een uomo universale, de God van Kloothommel en die uiterst geraffineerde psychopaat van jou.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:56 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Je kunt dit ook heel makkelijk omdraaien.
De "gelovigen" (in verdwalen) en anderzijds de "ongelovigen" (de groep die kritisch kijkt en er niet zomaar vanuit gaat dat er een God is.)
Dat er geen enkele aanwijzing in de richting van misdaad is, komt daar nog eens bij en wordt gewoon genegeerd, de goddelijke status van de topcrimineel alleen maar nog meer boostend.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Het is een van de veiligste plekken van Centraal Amerika, een gevaarlijk subcontinent.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:14 schreef dimmak het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg!
1. Is het mogelijk dat ze door hallucinaties (kan genoeg oorzaken hebben in de jungle) niet meer helder konden denken?
2. Door wilde dieren.
Dat is dan wat er bij mij op komt. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de criminaliteit daar laag is, dus ik had een misdrijf eigenlijk al lang uitgesloten..
Hallucinaties en langdurige paniek en angsten idd. Toch zijn sommige foto's van die nacht opvallend helder en lijken ze niet te duiden op een enorme Blair Witch Project-achtige tocht...
The only limit is your own imagination
Ik heb het al eerder gezegd maar het optreden van Martijn Froon is zo ontzettend slecht.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Verschrikkelijk dat hij zijn zusje niet meer heeft, echt waar. Maar de onzin die hij zegt bij Pauw is echt enorm en vraag ik me af als je zo weinig parate kennis hebt over de zaak hoe je dan kunt concluderen dat je zusje verdwaald was.
Kijkt u met me mee?
http://pauw.vara.nl/media/327077
Eerst zegt ie na 3.18 min dat ze om 11.00 uur aan het pad begonnen en om 13 uur al bovenop de berg stonden
Een minuut later zegt ie dat je er 2 1/2 uur over doet.
(Na 4.28 zegt ie dat het pad wel zwaar is want je maakt aardig wat meters ook in hoogte)
Dan begint ie na 5.00 min over hoe zwaar de noordkant is (logisch, hij liep na 5 april daar toen het na 2 maanden van grote droogte eindelijk begon te regenen. Het pad was op 1 april heel goed te doen op de foto's te zien)
Na 5.24 min begint ie er over dat ze dan om 14 uur/1430 uur weten dat ze nog minstens 4 uur terug moesten...?
Vanaf 11.00 uur naar 13.54 is binnen 3 uur. Niet ruim 4 uur. En waar hij die 1430 vandaan haalt??
En na 6.58 min gaat ie helemaal de mist in
"om 16.20 wordt er voor de eerste keer naar het noodnummer gebeld. Daar zit dan anderhalf uur tussen...
Anderhalf uur ??? Van de laatste foto 13.54 uur naar 16.39 uur (en niet 16.20) zit bijna 3 uur en geen anderhalf uur"!
En na 7.38 min krijg ik bijna plaatsvervangende schaamte.
"De dag erna is het enorm hard gaan regenen en dan verkleum je ook nog een klein beetje..."
Nee Martijn het werd pas noodweer op 5 april.
Peter bemoeit zich er nu ook mee en zegt dat als je doorweekt bent heel snel verzwakt"
Zucht
Nogmaals vreselijk voor Martijn maar echt een heel slecht optreden
.![]()
Ja, dat is "the criminal of the gaps". Die al het onverklaarbare (nog) niet verklaarde voor Zijn rekening neemt, net als "the god of the gaps". En net als met zo'n god, verklaar je met deze crimineel niet echt iets, je schuift het alleen maar naar een onbekende. Als het nou een bekend patroon was, (slot in tweeën op de stoep, fiets weg), hoef je geen speciaal samengestelde boef te construeren. Maar de hier opgevoerde schuldige(n) is/zijn speciaal samengesteld wat betreft motieven, werkwijze en ondoorgrondelijkheid. Nog een verschil: een fietsendief faalt regelmatig, ook als hij geen riskante en onnodige fratsen uithaalt om de boel te misleiden. Het hier inelkaar geprutste criminele construct faalt nimmer, kan waanzinnig slechte trucs uithalen, want professionele speurders (in twee landen) trappen er toch wel in. En ook hun critici krijgen niks boven water.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Wegens deze en soortgelijke onbeantwoorde vragen, trekken sommigen hier de conclusie: dan moeten er wel criminele derden in het spel zijn geweest.Tja, veel anders dan agnost zijn in dezen, zit er niet op. Een verschil tussen god en criminelen is dat van de laatste bekend is dat ze bestaan. Maar, ik zei het al, voor deze hypothetische crimineel geldt dat niet, omdat die alleen maar verklarende waarde heeft als 'ie ondoorgrondelijk is in z'n uitwerking, en zijn wonderlijke werken toch altijd lukken. Niet helemaal god, maar wel ongeveer halfgod.quote:Dit is hier een kleine "godsdienststrijd" geworden, tussen enerzijds "gelovigen" (in een misdaad) en anderzijds "ongelovigen". Dit is wel enigszins vergelijkbaar met hoe sommige christenen hun geloof verdedigen: we kunnen niet verklaren waarom de mens op aarde is, dus moet er een God zijn die alles heeft geschapen een voorbestemd.
En dan is er ook nog een derde groep "agnosten" (letterlijk: ik weet het niet), zoals ik, die beide mogelijkheden open houden en wachten op verdere vondsten en ontwikkelingen.![]()
Als ik je vriendelijk vraag of je de Engelse kaartjes of wilt vertalen of eruit wilt halen tot 3 keer toe dan reageer je niet.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het verschil is dat de aanwijzingen voor verdwalen door de misdaadgelovigen worden omgebogen in aanwijzingen uitgezet door een uomo universale, de God van Kloothommel en die uiterst geraffineerde psychopaat van jou.
Dat er geen enkele aanwijzing in de richting van misdaad is, komt daar nog eens bij en wordt gewoon genegeerd, de goddelijke status van de topcrimineel alleen maar nog meer boostend.![]()
"Een heel slecht optreden"?quote:Op maandag 16 februari 2015 17:25 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gezegd maar het optreden van Martijn Froon is zo ontzettend slecht.
Verschrikkelijk dat hij zijn zusje niet meer heeft, echt waar. Maar de onzin die hij zegt bij Pauw is echt enorm en vraag ik me af als je zo weinig parate kennis hebt over de zaak hoe je dan kunt concluderen dat je zusje verdwaald was.
Kijkt u met me mee?
...
Nee Martijn het werd pas noodweer op 5 april. 4 april, vrijdagmiddag.
Peter bemoeit zich er nu ook mee en zegt dat als je doorweekt bent heel snel verzwakt"
Zucht
Nogmaals vreselijk voor Martijn maar echt een heel slecht optreden
.
Jackie12, waar haal je het lef vandaan iemands dappere (laatste) optreden op de Nederlandse televisie, geflankeerd door iemand die zijn sporen meer dan verdiend heeft in misdaadonderzoek, af te doen als "heel slecht"?
Vanaf jouw Groningse kroegzolderkamer waar je niet eens toegang tot alle data hebt, niet in Panama geweest is en niet met tientallen mensen gepraat hebt die expertise op dit vlak hebben.
Ik weet aardig veel van de zaak maar qua kennis en zeker over zijn zus kan en wil ik niet tegen Martijn op.
Wat is dat toch voor een rare kronkel? Peter R. de Vries afzeiken omdat zijn commentaren in juist een mogelijke misdaadzaak (als er iemand een neus voor heeft is hij het en daarom ook de vergelijking met juist Natalee Holloway zo scheef) je niet aanstaan?
Een jongen die zijn zus, die ie beter kende dan wij allemaal gezamenlijk hier, ziet verdwalen, verwerp je omdat het niet in je religie -dank Kloothommel- past.
Niet iedereen heeft de feiten tot op de minuut in zijn hoofd, zelfs in dit topic niet (ik ben er een van). Een geinterviewde Martijn tegenover Pauw mag in jouw ogen geen ietwat begrijpelijk slordige uitspraken doen?The only limit is your own imagination
- er zijn zoveel bronnen in het Spaans en in het Engels voorbijgekomenquote:Op maandag 16 februari 2015 17:32 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als ik je vriendelijk vraag of je de Engelse kaartjes of wilt vertalen of eruit wilt halen tot 3 keer toe dan reageer je niet.
- elke Nederlander kan basisEngels en zoniet, een mooie manier het te leren
- mijn Engels is niet moeilijk
- ik gebruik dingen ook op WS
- er is geen noodzaak Engels in de OP ter vermijden
- ik had gisteren hele andere dingen te doen, FOK! alleen af en toe mobiel
- richt je op constructief samenwerken, in plaats van andermans werk afkraken omdat het in een taal staat die je gewoon begrijpt. Berichten van Boqueteguide worden hier ook geplakt
- de reactie op Matteo's vondst (?) staat er in het NederlandsThe only limit is your own imagination
@ Matteo + @ Mata; Als ik het goed zie, komen de hutjes op de satellietfoto van Matteo overeen met die van Cabecera de Culebra, nr. 25 op de laatste kaart van Baru. Dus niet de finca van Serracin. Die zou meer oostwaarts moeten liggen.![]()
Je gedraagt je aardig als een klein dictatortje.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- er zijn zoveel bronnen in het Spaans en in het Engels voorbijgekomen
- elke Nederlander kan basisEngels en zoniet, een mooie manier het te leren
- mijn Engels is niet moeilijk
- ik gebruik dingen ook op WS
- er is geen noodzaak Engels in de OP ter vermijden
- ik had gisteren hele andere dingen te doen, FOK! alleen af en toe mobiel
- richt je op constructief samenwerken, in plaats van andermans werk afkraken omdat het in een taal staat die je gewoon begrijpt. Berichten van Boqueteguide worden hier ook geplakt
Jij denkt alles hier te kunnen bepalen.
- Vind jij het nodig om jouw misdrijfscenariootje in de OP te plaatsen...meneer doet t
- Jij bepaalt of er wel of geen Engels in de OP komt?
- Jij bepaalt welke gevaren het grootst zijn?
- Je zet zelfs paden in de OP die helemaal niet bestaan maar alleen in jouw gedachte!
- Je loopt eerst bij me te slijmen hoe goed mn scenario is en dat je zelf Feliciano ook niet vertrouwde maar daarna maak je er gehakt van? Vent hou op.
Je bent zo'n typetje die overal een mening over heeft (is er ook een onderwerp op FOK waar je niet post?) en andersdenkende schoffeert.
Veel mensen schrikt dat af.
Nou meneer, deze Groningse ex-bankrover die dit typt vanaf zijn kroegzolderkamer lust jochies zoals jij rauw.
![]()
![]()
![]()
![]()
Je begrijpt helemaal niet hoe waarheidsvinding werkt.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:50 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Je gedraagt je aardig als een klein dictatortje.
- Vind jij het nodig om jouw misdrijfscenariootje in de OP te plaatsen...meneer doet t
- Je zet zelfs paden in de OP die helemaal niet bestaan maar alleen in jouw gedachte!
- Je loopt eerst bij me te slijmen hoe goed mn scenario is en dat je zelf Feliciano ook niet vertrouwde maar daarna maak je er gehakt van? Vent hou op.
Je bent zo'n typetje die overal een mening over heeft (is er ook een onderwerp op FOK waar je niet post?) en andersdenkende schoffeert.
Nou meneer, deze Groningse ex-bankrover die dit typt vanaf zijn kroegzolderkamer lust jochies zoals jij rauw.
![]()
![]()
Mijn overzicht van gevaren staat open ter discussie en verbetering. Het is dus een uitnodiging daar iets beters tegenover te stellen, aanvullingen op te doen en correcties waar nodig. Zo werkt wetenschap.
Wat doe jij? Vingers in je oren en herhalen wat je sinds augustus roept.
Het 31-maartscenario dat je met bronnen voorzien hebt gepresenteerd, staat dan ook terecht in de OP.
Beginnen over een taal die je gewoon begrijpt is een flauwe discussietruuk waar anderen gelukkig niet intrappen.
Je zet er niets tegenover, komt niet met argumenten.
Je blijft bij je wondercrimineel die handelingen op iPhones kan verrichten die 14-jarige meisjes ook schijnen te kunnen. Die valse sporen in een jungle uitzet. Die iedereen om de tuin weet te leiden, zelfs jouw ooit grote voorbeeld Peter R. de Vries.
Herhaling op herhaling. Kom dan zelf eens met iets nieuws en onderbouwds. Het werk van anderen afkraken zonder er iets beters tegenover te stellen is niet erg volwassen imo.The only limit is your own imagination
RapaNui, ik heb de paddocks genummerd. De beschrijving van H13 = "Huis van Serracin" heb ik van Baru op WS. Als H13 niet Serracin is, zou dat bij de paddocks 4-6 kunnen zijn. H13 is wel Matteo's fotolocatie, kun je op Google Earth en BING vergelijken.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:42 schreef RapaNui het volgende:
@ Matteo + @ Mata; Als ik het goed zie, komen de hutjes op de satellietfoto van Matteo overeen met die van Cabecera de Culebra, nr. 25 op de laatste kaart van Baru. Dus niet de finca van Serracin. Die zou meer oostwaarts moeten liggen.
Het is heel onhandig om zoveel verschillende kaarten te moeten gebruiken, want alleen BING heeft deels goeie kwaliteit (maar ook een wolkendek) en Google Earth is de enige met hoogteinformatie. Dan weer switchen naar Google Maps om het terrein (en dus ook topografie) te krijgen...
Helemaal mee eens!!!!!quote:Op maandag 16 februari 2015 17:50 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Je gedraagt je aardig als een klein dictatortje.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik roep ook al vanaf het begin dat het een ongeluk is geweest. Ik heb dit om de paar topics herhaald en hier geplaatst maar nee jullie waren te druk met kaartjes en telefoons om hier op te reageren. Hopelijk vinden jullie straks iets wat er op wijst dat ik gelijk heb. Eens kijken hoe je dan reageerd.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je begrijpt helemaal niet hoe waarheidsvinding werkt.
Mijn overzicht van gevaren staat open ter discussie en verbetering. Het is dus een uitnodiging daar iets beters tegenover te stellen, aanvullingen op te doen en correcties waar nodig. Zo werkt wetenschap.
Wat doe jij? Vingers in je oren en herhalen wat je sinds augustus roept.
Het 31-maartscenario dat je met bronnen voorzien hebt gepresenteerd, staat dan ook terecht in de OP.
Beginnen over een taal die je gewoon begrijpt is een flauwe discussietruuk waar anderen gelukkig niet intrappen.
Je zet er niets tegenover, komt niet met argumenten.
Je blijft bij je wondercrimineel die handelingen op iPhones kan verrichten die 14-jarige meisjes ook schijnen te kunnen. Die valse sporen in een jungle uitzet. Die iedereen om de tuin weet te leiden, zelfs jouw ooit grote voorbeeld Peter R. de Vries.
Herhaling op herhaling. Kom dan zelf eens met iets nieuws en onderbouwds. Het werk van anderen afkraken zonder er iets beters tegenover te stellen is niet erg volwassen imo.![]()
En nu weet je ook nog te bepalen hoe goed mijn Engels is??quote:Op maandag 16 februari 2015 17:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij moet echt hulp gaan zoeken.![]()
Ik denk dat dat het verschil is, schuschusho:quote:Op maandag 16 februari 2015 18:08 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Ik roep ook al vanaf het begin dat het een ongeluk is geweest. Ik heb dit om de paar topics herhaald en hier geplaatst maar nee jullie waren te druk met kaartjes en telefoons om hier op te reageren. Hopelijk vinden jullie straks iets wat er op wijst dat ik gelijk heb. Eens kijken hoe je dan reageerd.
• ik zit hier niet om gelijk te hebben of te krijgen
• ik heb niet de minste illusie dat mijn inbreng die toch erg groot is echt de zaak verder zal helpen, we missen het complete plaatje. Martijn Froon weet veel meer dan ik.
• ik vind het een interessante puzzle en ben al vaak van mening veranderd door nieuwe feiten
• ik vind dat juist het gebied in kaart brengen essentieel is bij het te kunnen bepalen van "een ongeluk" (waar, hoe, wanneer in de tijd, wat kan er gebeurd zijn, etc.) of "een misdadiger"
Welke types, want die switch wordt ook handig gemaakt; als de ene crimineel kritiek krijgt met argumenten, komt er een nieuwe crimineel voor in de plaats. Zoals Kloothommel de christelijke god zag, zie ik meer van die oude Griekse of Romeinse. Hendig, kun je Apollo inbrengen als Poseidon eigenlijk iets heeft gedaan en als Apollo voldoende kritiek krijgt komt Artemis ineens opzetten als mogelijke dader.
Wellicht heb jij "gelijk". Maar "een ongeluk", "een kloof", waar, wanneer, hoe, wat is er gebeurd?
Bouw dan een overtuigend scenario. Denk je dat iets (maanden) blijven roepen erg veel zin heeft om anderen te overtuigen van je punt?
Ik bepaal niets, ik weet alleen dat mijn Engels niet erg ingewikkeld is.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:11 schreef jackie12 het volgende:
[..]
En nu weet je ook nog te bepalen hoe goed mijn Engels is??
Jij moet echt hulp gaan zoeken.
Over "bepalen hoe iets is" gesproken, heb je Baru al opgehelderd? Wie is die man? Een bewuste leugenaar die helemaal niet in Duitsland woont?
Komen die "inzichten" trouwens uit dezelfde onderkruik als die waar de "Mata woont niet in het nu lekker zonnige Bogotá"-verzinsels en aantijgingen vandaan komen?The only limit is your own imagination
Hou eens op met dat gekissebis. En verder mag iedereen hier zijn mening geven, er is hier geen grote baas aanwezig die mensen die een andere mening over deze zaak hebben op de vingers tikt. Wel graag beschaafd blijven.![]()
Ik denk dus dat Matteo's fotolocatie in de buurt van H12 is en dus niet H13? H13 = Serracin.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
RapaNui, ik heb de paddocks genummerd. De beschrijving van H13 = "Huis van Serracin" heb ik van Baru op WS. Als H13 niet Serracin is, zou dat bij de paddocks 4-6 kunnen zijn. H13 is wel Matteo's fotolocatie, kun je op Google Earth en BING vergelijken.
Het is heel onhandig om zoveel verschillende kaarten te moeten gebruiken, want alleen BING heeft deels goeie kwaliteit (maar ook een wolkendek) en Google Earth is de enige met hoogteinformatie. Dan weer switchen naar Google Maps om het terrein (en dus ook topografie) te krijgen...
[ afbeelding ]
Ik heb de Bing kaart erop na gehouden (van Baru), maar misschien moet ik een andere bril opzetten![]()
![]()
Dus hut 13 is niet van Serracin?quote:Op maandag 16 februari 2015 18:19 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik denk dus dat Matteo's fotolocatie in de buurt van H12 is en dus niet H13? H13 = Serracin.
Ik heb de Bing kaart erop na gehouden (van Baru), maar misschien moet ik een andere bril opzetten![]()
Ik zeg dat het juist wel van Serracin is.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:20 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dus hut 13 is niet van Serracin?![]()
Waar ik H13 heb (van Baru), is Matteo's locatie. H12 is een andere paddock, zie de inzet in mijn eerste slide.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:19 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik denk dus dat Matteo's fotolocatie in de buurt van H12 is en dus niet H13? H13 = Serracin.
Ik heb de Bing kaart erop na gehouden (van Baru), maar misschien moet ik een andere bril opzetten
De hutjes op Edwins video zijn sowieso niet bij H12 en ik betwijfel Matteo's stelling dat ze bij H13 zijn. Ik schat ze rond paddock 1, veel dichterbij de quebrada's en recht naar het noorden dus.
Inzoomen op BING maps op paddock 3 (H13) geeft Matteo's plaatje.
Baru vertelde in een post op WS dat H13 het huis van Serracin is. Maar H13 is Matteo's fotolocatie.The only limit is your own imagination
quote:mee eensquote:Op maandag 16 februari 2015 18:23 schreef El_Matador het volgende:
ik betwijfel Matteo's stelling dat ze bij H13 zijn![]()
Ik heb Baru 2 maanden geleden een bericht gestuurd of hij wilde vertellen wie hij was.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik bepaal niets, ik weet alleen dat mijn Engels niet erg ingewikkeld is.
Over "bepalen hoe iets is" gesproken, heb je Baru al opgehelderd? Wie is die man? Een bewuste leugenaar die helemaal niet in Duitsland woont?
Komen die "inzichten" trouwens uit dezelfde onderkruik als die waar de "Mata woont niet in het nu lekker zonnige Bogotá"-verzinsels en aantijgingen vandaan komen?
Wilde hij niet. Ik moest me eerst beter gedragen(echt waar!)
En nogmaals jij bepaalt niet (kun je ook niet weten) hoe goed mijn of iemand anders zijn of haar Engels is.
Ik begrijp, nogmaals, 90% maar bij "added to search" "pelvis" " impeded by bad weather" raak ik t kwijt.
Doel van dit forum is volgens mij ook om zoveel mogelijk mensen te bereiken.
Hoe meer mensen hoe meer inzichten.
Ook de mensen die helemaal geen Engels kunnen.![]()
Ik moest me eerst beter gedragen(echt waar!)
?? Hij volgt dit -Nederlandse- topic?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
- Vrijwel elke Nederlander kent beter Engels dan de gemiddelde Panameesquote:Op maandag 16 februari 2015 18:26 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik heb Baru 2 maanden geleden een bericht gestuurd of hij wilde vertellen wie hij was.
Wilde hij niet. Ik moest me eerst beter gedragen(echt waar!)
En nogmaals jij bepaalt niet (kun je ook niet weten) hoe goed mijn of iemand anders zijn of haar Engels is.
Ik begrijp, nogmaals, 90% maar bij "added to search" "pelvis" " impeded by bad weather" raak ik t kwijt.
Doel van dit forum is volgens mij ook om zoveel mogelijk mensen te bereiken.
Hoe meer mensen hoe meer inzichten.
Ook de mensen die helemaal geen Engels kunnen.
- Ik heb altijd graag bijgedragen aan het vertalen van Spaans naar Nederlands wat me logisch lijkt
- Je hebt zelf Engelstalige bronnen als boqueteguide en anderszins gebruikt, op gereageerd en verwerkt
- De discussie over de mogelijke scenario's (30, een flink aantal) is in het Nederlands
- Als je woorden niet begrijpt, kan je ze makkelijk opzoeken op het wereldwijde web en zo leer je weer iets erbij (kan nooit kwaad)
- Mijn video is ook in het Engels, zo is mijn hele set slides nu eenmaalThe only limit is your own imagination
Weet niet of jr indruk probeert te maken mrt keurige termen maar die zin klopt gewoon niet. En dat er geen enkele aanwijzing is is overdreven en simpelweg niet waar.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het verschil is dat de aanwijzingen voor verdwalen door de misdaadgelovigen worden omgebogen in aanwijzingen uitgezet door een uomo universale, de God van Kloothommel en die uiterst geraffineerde psychopaat van jou.
Dat er geen enkele aanwijzing in de richting van misdaad is, komt daar nog eens bij en wordt gewoon genegeerd, de goddelijke status van de topcrimineel alleen maar nog meer boostend.![]()
Dit soort goeie posts worden ondergesneeuwd door mijn gekissebis:Interessant dit; er zijn dus twee getuigen van de taalschool; een medewerkster (moet Eileen zijn?) en een lerares (wie is dat?).quote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:05 schreef ToniB het volgende:
Jackie misschien heb je hier wat aan. Sandra K. zegt hier;
100% zeker weten dat K&L dinsdag middag hier nog zijn gezien bij deze taalschool in Boquete.
Ze staat voor een gebouwtje en deur staat open naar receptie?
Waar lijkt het op? Spanish by the River of Habla Ya?
[ afbeelding ]
http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)3e-9bb4-503eb9b3a2d8
Vervolgens zegt Ingrid:
Het laatste moment is echt 13.10 uur geweest dat een lerares K&L heeft gezien en dat een medewerkster die in het kantoor zat hun weg hebben zien lopen.
Verder in een video van Habla Ya Boquete hoor ik dat een zekere Franklin R. op 1.24 zeggen;
U kunt de continentale waterscheiding zien. Aan één kant, de "Pacific Ocean", aan de andere kant , de vulkaan Baru. Het uitzicht is er ongelooflijk.
Bedoeld hij het uitzicht op "onze" Mirador?
En zo niet, waar anders kan hij bedoelen?
Dat maakt de getuigenis sterker want beide personen zouden Kris en Lisanne in ieder geval goed genoeg moeten (her)kennen om ze niet voor anderen aan te zien (zoals Martina, Oliva en de anderen uit de NeX-video).
De enige dagen dat Kris en Lisanne bij de taalschool waren, zijn maandag 31 maart en dinsdag 1 april. Op dinsdag kunnen ze niet om 13:00 vertrokken zijn, dus moet het maandag geweest zijn.
[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 16-02-2015 18:47:19 ]The only limit is your own imagination
Het enige wat ik mij nog herinner op dit punt van de maanden augusten en setember is dat jij juist consequent weigerde spaanstalige berichten te vertalen en zei dat we daarvoor google translate hadden anders gingen we iemand anders verzoeken omdat dat niet je verantwoordelijkheid was.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- Ik heb altijd graag bijgedragen aan het vertalen van Spaans naar Nederlands wat me logisch lijkt
Dus je liegt ook nog eens.![]()
- hij heeft het dus zelf gelopenquote:Op maandag 16 februari 2015 17:25 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gezegd maar het optreden van Martijn Froon is zo ontzettend slecht.
Kijkt u met me mee?
http://pauw.vara.nl/media/327077
Eerst zegt ie na 3.18 min dat ze om 11.00 uur aan het pad begonnen en om 13 uur al bovenop de berg stonden
Een minuut later zegt ie dat je er 2 1/2 uur over doet.
(Na 4.28 zegt ie dat het pad wel zwaar is want je maakt aardig wat meters ook in hoogte)
- hij deed er 2,5 uur over
- wat betekent "om 11:05 aan het pad beginnen", waar is die eerste foto gemaakt? Op hetzelfde stuk als wat ze volgens jou -en mogelijk mij, RapaNui heeft sterke tegenargumenten- de 31e al deden?- bergopquote:Dan begint ie na 5.00 min over hoe zwaar de noordkant is (logisch, hij liep na 5 april daar toen het na 2 maanden van grote droogte eindelijk begon te regenen. Het pad was op 1 april heel goed te doen op de foto's te zien)[/uote]
Heb je een bron voor "2 maanden grote droogte"? Een klimaatoverzichtje? Ik heb het alleen tussen 1 en 15 april.
[quote]Na 5.24 min begint ie er over dat ze dan om 14 uur/1430 uur weten dat ze nog minstens 4 uur terug moesten...?
Vanaf 11.00 uur naar 13.54 is binnen 3 uur. Niet ruim 4 uur. En waar hij die 1430 vandaan haalt??
- na een lange hike al die dag
- niet alleen terug naar begin El Pianista, maar terug naar het hostel
is samen makkelijk 4 uur...
14:30 is de tijd dat ze bij de 2e quebrada zouden moeten zijn. Als ze daarheen gingen...Slordigheidje omdat ie de tijden niet zo precies in zijn hoofd heeft als wij hier. Kun je het hem vergeven, zo live op tv?quote:En na 6.58 min gaat ie helemaal de mist in
"om 16.20 wordt er voor de eerste keer naar het noodnummer gebeld. Daar zit dan anderhalf uur tussen...
Anderhalf uur ??? Van de laatste foto 13.54 uur naar 16.39 uur (en niet 16.20) zit bijna 3 uur en geen anderhalf uur"!Volgens de data die we hebben op vrijdagmiddag 4 april...quote:En na 7.38 min krijg ik bijna plaatsvervangende schaamte.
"De dag erna is het enorm hard gaan regenen en dan verkleum je ook nog een klein beetje..."
Nee Martijn het werd pas noodweer op 5 april.
Hoe zit het met de "plaatsvervangende schaamte"?Jouw grote held!quote:Peter bemoeit zich er nu ook mee en zegt dat als je doorweekt bent heel snel verzwakt"
Zucht
Heeft ie daar ongelijk in dan? Opeens tropische regens op je hete lichaam, onbeschermd? Waar ga je schuilen op zo'n moment?
Zowel de telefoons als de camera hebben alle regens van 4-11 april overleefd en de geheugenkaarten en andere opslag (als leek noem ik dat een harde schijf, ook in een telefoon, sorry Justin) ook nog tot 11 juni (?).Ik hoop niet dat jou hetzelfde overkomt, een van je siblings (da's Engels, pas op) verliezen en zeker niet op deze vreselijke lange lijdenswegmanier, maar dan wil ik jou wel eens op tv zien, bij Pauw.quote:Nogmaals vreselijk voor Martijn maar echt een heel slecht optreden
.
Kunnen we vergelijken wat een "heel goed optreden" jij er daar van maakt. Met een Peter Rrrrrr. de Vries naast je. Of Jan Mulder. Of Johan Derksen, Maarten van Rossem, of een andere zeurderige (soort van uitgerangeerde) sidekick waar Nederland zo dol op lijkt te zijn...The only limit is your own imagination
Zie discussie tijd: Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #50 - nieuwe tijdlijnquote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/2197636/3/25#149734333[Op maandag 16 februari 2015 17:25 schreef jackie12 het volgende:
En na 6.58 min gaat ie helemaal de mist in
Anderhalf uur ??? Van de laatste foto 13.54 uur naar 16.39 uur (en niet 16.20) zit bijna 3 uur en geen anderhalf uur"!
In het begin wisselde deze tijd voor de eerste noodoproep nog al eens, misschien zat dat bij Martijn in het hoofd.
[ Bericht 10% gewijzigd door doorgaan op 16-02-2015 19:43:32 ]![]()
Centrale vraag 1 (#163-164)
Waar op de paddocks bevinden zich deze hutjes?
@ 4:33 in deze video:
BNW / Kris Kremers & Lisanne Froon #163 - Teveel addertjes onder het gras...
[ Bericht 12% gewijzigd door Domnivoor op 16-02-2015 22:54:55 ]![]()
Daar ben ik het dus niet mee eens, Domnivoor, zie mijn foto-uitleg.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:43 schreef Domnivoor het volgende:
Vraag 1 (#162)
[ afbeelding ]
@ 4:33 video helemaal bovenaan in OP
[ afbeelding ] Op zondag 15 februari 2015 23:42 schreef matteo_111 het volgende:
De hutten zijn [?] gevonden:
Het is de nederzetting die ik eerder als Alto Romero benoemde en die door Sinaproc is bezocht omdat hij aan de looproute ligt. Vergelijk deze detailkaart. Waar het pijltje bij Alto Romero staat liggen de hutten. (benaming is hier niet door mij gedaan)
Die zet ik eronder.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus niet mee eens, Domnivoor, zie mijn foto-uitleg.![]()
Had je mijn verzoek nog gelezen Domnivoor, om de OP niet nog verder uit te breiden? Het is nu al om niet doorheen te komen, als hij nog groter wordt is het helemaal niet meer te doen.quote:![]()
Daar was ik nu juist mee bezig.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Had je mijn verzoek nog gelezen Domnivoor, om de OP niet nog verder uit te breiden? Het is nu al om niet doorheen te komen, als hij nog groter wordt is het helemaal niet meer te doen.![]()
Top, dankjewelquote:Op maandag 16 februari 2015 19:57 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Daar was ik nu juist mee bezig.![]()
![]()
Het lijkt me eerder om de discussie niet af te sluiten.quote:
Een korte uitleg met coordinaten waar deze hutjes zich bevinden?
De beantwoording van de vraag lijkt me belangrijk genoeg om niet "te hoeven kiezen" tussen 2 paddocks.The only limit is your own imagination
Ja, dat is een beetje onduidelijk. Ik heb gekeken, er zijn andere "mountain" plekken waar je blijkbaar beide oceanen ziet met hiking trails in de buurt o.a.:quote:Op maandag 16 februari 2015 18:37 schreef El_Matador het volgende:
Op dinsdag 10 februari 2015 15:05 schreef ToniB het volgende:
Bedoeld hij het uitzicht op "onze" Mirador?
En zo niet, waar anders kan hij bedoelen?
http://altosdelmaria.com/gallery/
http://www.vrbo.com/553122
Met de Pianista trail zal de Mirador er ook bij horen.![]()
Ik sprak nog niet zo lang geleden iemand uit Panama maar die wist niet dat je boven op de top van de Pianista de beide oceanen kunt zien.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:06 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Ja, dat is een beetje onduidelijk. Ik heb gekeken, er zijn andere "mountain" plekken waar je blijkbaar beide oceanen ziet met hiking trails in de buurt o.a.:
http://altosdelmaria.com/gallery/
http://www.vrbo.com/553122
Met de Pianista trail zal de Mirador er ook bij horen.
Wel dat je die bij helder weer op de vulkaan die kunt zien.![]()
Dat slaat ook nergens op.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ben jij dan ook een ex-bankrover?![]()
![]()
3 vermisten in 1 dorp in 1 week en allemaal dood, onder zeer verdachte omstandigheden... Jeugdbendes en berovingen op de paden..... tja het is maar net wat je gewend bentquote:Op maandag 16 februari 2015 17:14 schreef dimmak het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg!
2. Door wilde dieren.
Dat is dan wat er bij mij op komt. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de criminaliteit daar laag is, dus ik had een misdrijf eigenlijk al lang uitgesloten..![]()
Ok. Naast de Mirador zijn er misschien bekendere punten. Nog meer te ontdekken.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:11 schreef jackie12 het volgende:
Ik sprak nog niet zo lang geleden iemand uit Panama maar die wist niet dat je boven op de top van de Pianista de beide oceanen kunt zien.
Wel dat je die bij helder weer op de vulkaan die kunt zien.![]()
Op de top van de vulkaan moet het bij mooi weer prachtige zijn met uitzicht over beide oceanen:quote:Op maandag 16 februari 2015 20:21 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Ok. Naast de Mirador zijn er misschien bekendere punten. Nog meer te ontdekken.
http://www.hablayapanama.com/nl/ecotourism/boquete/volcan-baru/![]()
Ik vind dat punt op de Mirador waar ze de foto's gemaakt hebben het geen top, meer een uitkijkpost/uitrustplek. Ik vind het lastig te geloven dat de 2 oceanen daar mooi te zien zijn. Al helemaal als ze voor de zaterdag al een excusie hadden staan met dit uitzicht in het vooruitzicht. Waarom dan doorlopen? Toch denken dat ze in een rondje liepen?![]()
Dat klopt maar dit staat er in de OP over de top van de Pianista (mirador)quote:Op maandag 16 februari 2015 20:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Op de top van de vulkaan moet het bij mooi weer prachtige zijn met uitzicht over beide oceanen:
http://www.hablayapanama.com/nl/ecotourism/boquete/volcan-baru/
• ~ 13:00 - Ze komen aan op de Mirador, een bergpas vanwaar zowel de Pacifische Oceaan (voorbij Boquete en Palo Alto) als de Caribische Oceaan (voorbij het gebied waar ze gevonden zijn) te zien is,
Maar klopt dit ook? (deze vraag maakt deel uit van mn speurtocht naar "waarom de Pianista?")![]()
Ja, dat blijf ik me ook maar afvragen.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:29 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind dat punt op de Mirador waar ze de foto's gemaakt hebben het geen top, meer een uitkijkpost/uitrustplek. Ik vind het lastig te geloven dat de 2 oceanen daar mooi te zien zijn. Al helemaal als ze voor de zaterdag al een excusie hadden staan met dit uitzicht in het vooruitzicht. Waarom dan doorlopen? Toch denken dat ze in een rondje liepen?
Waarom zijn ze doorgelopen? Wat dachten ze te vinden/te zien?
Is het logisch om door te lopen?Make my day!![]()
Nee, je kunt het niet omdraaien. "Geloven" is juist de term waarmee wordt aangegeven dat je blijft vasthouden aan een bepaalde opvatting, zonder dat je die opvatting kunt staven met argumenten.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:56 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Je kunt dit ook heel makkelijk omdraaien.
De ongelovigen (en agnosten) gaan niet uit van een misdrijf omdat er niets is dat daar op wijst. Wij sluiten een misdrijf ook niet uit, maar zolang er geen aanwijzingen worden gevonden die in die richting wijzen, is een misdrijf buitengewoon onwaarschijnlijk.![]()
Heeft toch iets met verfrissing zoeken te maken bij de quebrada's is mijn gevoel. Door iemand op gewezen bijv.of een van de genoemde scenario's. Wat ik niet begrijp - maar moet de bron zoeken - is dat er blijkbaar 2 dagen achtereen op de computer naar de pianista is gezocht.Bij twee dagen, acht ik de kans weer groter dat ze wisten dat ze moesten keren bij de Mirador.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:29 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind dat punt op de Mirador waar ze de foto's gemaakt hebben het geen top, meer een uitkijkpost/uitrustplek. Ik vind het lastig te geloven dat de 2 oceanen daar mooi te zien zijn. Al helemaal als ze voor de zaterdag al een excusie hadden staan met dit uitzicht in het vooruitzicht. Waarom dan doorlopen? Toch denken dat ze in een rondje liepen?![]()
Misschien in paniek geraakt en gehoopt dat ze toch ergens zouden komen waar mensen woonden?quote:Op maandag 16 februari 2015 20:33 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, dat blijf ik me ook maar afvragen.
Is het logisch om door te lopen?![]()
1. Ja, dat is een mogelijke verklaring. Maar er zijn ook nog tal van andere scenario's denkbaar. Bijvoorbeeld: ze hebben wel een bericht achtergelaten, maar dat is verloren gegaan of nog niet gevonden.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:14 schreef dimmak het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg!
2. Door wilde dieren.
Dat is dan wat er bij mij op komt. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de criminaliteit daar laag is, dus ik had een misdrijf eigenlijk al lang uitgesloten..
2. Inderdaad. En eventueel in combinatie met een snel stromende rivier.
3. Ik weet niet of je Panama een derdewereldland kunt noemen, maar er zijn sowieso méérdere zaken fout gelopen. Het was ook een lastige zaak, geef ik toe, vooral omdat er direct vanaf het begin ook allerlei complot- en misdrijftheorieën de ronde deden. Deze leidden de aandacht af van een in principe simpele zoektocht in het bos. De belangrijkste fout was dat ze gewoon niet lang en niet ver genoeg dóórgezocht hebben. Er was vrij veel "gezeur" over slecht weer e.d. Voor mij makkelijk te veroordelen, dat klopt, maar als er mensenlevens op het spel staan dan zou ik me niet laten tegenhouden door een paar regenbuien. De enige die wel eigenhandig heeft dóórgezocht was een amateur (de gids), wat bewonderenswaardig is omdat de profs het al vrij snel lieten afweten.![]()
Deze video laat zien dat Sigrid bij Spanish by the river werkt en aangezien dit al op 8 april is opgenomen is het haast niet voor te stellen dat ze met de dag in de war was.quote:Jackie misschien heb je hier wat aan. Sandra K. zegt hier;
100% zeker weten dat K&L dinsdag middag hier nog zijn gezien bij deze taalschool in Boquete.
Ze staat voor een gebouwtje en deur staat open naar receptie?
Waar lijkt het op? Spanish by the River of Habla Ya?
[ afbeelding ]
http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)3e-9bb4-503eb9b3a2d8
Vervolgens zegt Ingrid:
Het laatste moment is echt 13.10 uur geweest dat een lerares K&L heeft gezien en dat een medewerkster die in het kantoor zat hun weg hebben zien lopen.
Heel duidelijk 13.10 uur wordt er gezegd. Maar dat kan niet met de cameragegevens.
Dus..?quote:Ben jij dan ook een ex-bankrover?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jackie: Peter bemoeit zich er nu ook mee en zegt dat als je doorweekt bent heel snel verzwakt"
ZuchtHet gaat erom dat Martijn denktquote:Jouw grote held!
Heeft ie daar ongelijk in dan? Opeens tropische regens op je hete lichaam, onbeschermd? Waar ga je schuilen op zo'n moment?
1- Dat ze anderhalf uur na de laatste foto al 112 belden.
klopt niet is 2.45 uur. Nogal een verschil
2- Dat het ongelooflijk zwaar is achter de mirador
Niet op 1 april
3- Dat het ruim 4 uur terug lopen is vanaf de laatste foto
Klopt niet is minder dan 3 uur en dus geen reden om om 14.00 uur door te lopen omdat je bang bent om niet voor het donker terug te zijn
4- Dat het op 2 april ging regenen en dat ze dan wel verkleumd zouden zijn
Klopt niet was pas op 4 april (ik dacht 5 trouwens)
Als je deze belangrijke info niet weet dan kun je op basis van die info geen conclusies trekken.
Hoe sneu ik het ook voor hem vind.
El Matador:Ik op Engelse les jij op Nederlandsequote:- Vrijwel elke Nederlander kent beter Engels dan de gemiddelde Panamees![]()
![]()
Als iemand zoiets tegen mij zegt, doe ik aangifte.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:50 schreef jackie12 het volgende:
![]()
![]()
![]()
Kul. Volgens mij is dat ook de hele discussie hier.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nee, je kunt het niet omdraaien. "Geloven" is juist de term waarmee wordt aangegeven dat je blijft vasthouden aan een bepaalde opvatting, zonder dat je die opvatting kunt staven met argumenten.
De ongelovigen (en agnosten) gaan niet uit van een misdrijf omdat er niets is dat daar op wijst. Wij sluiten een misdrijf ook niet uit, maar zolang er geen aanwijzingen worden gevonden die in die richting wijzen, is een misdrijf buitengewoon onwaarschijnlijk.
Mensen die denken aan verdwalen vinden dat daar aanwijzingen voor zijn.
Mensen die denken aan een misdrijf vinden dat daar aanwijzingen voor zijn.
Jouw (of mijn) persoonlijke mening doet dan ook niet ter zake.![]()
Jullie moeten een groot netwerk bouwen bij aankomst in Panama. Zorg dat je de locals goed leert kennen, en dat ze je in vertrouwen nemen. Het liefst mensen in invloedrijke posities. Probeer eerstepersoonsverhalen en getuigenissen af te nemen, dingen dus die niet in de media of door journalisten zijn vastgelegd.
Men is veel meer geneigd belastende informatie te delen met iemand die men voor een onwetende, machteloze, of onprofessionele persoon aanziet dan een professionele journalist.
Probeer dus F en B aan te spreken (al is het niet leuk, dat weet ik, vooral als je hen ook nog verdenkt van een misdrijf). Probeer achter te komen of die laatste wel bestaan, doe eveneens een buurtonderzoek naar het bestaan van die mysterieuze Eileen uit Duitsland en ook die andere uit Duitsland (kan even niet op de naam komen).
Jullie hebben dus een hele takenpakket voor je, dit is geen vakantie, maar een werkopdracht.
Ook wil ik mijn vroegere verzoek nu ff herhalen, wandel langs die padjes, (ook de waarschijnlijke routes van L&K, en leg met een soortgelijk model mobiel vast wat belbereik is).
Dit is dan ook de reden waarom jullie zijn ingehuurd, dit zijn dingen waarvoor wij geen professionelen kunnen laten uitvoeren.
Hoogachtend,![]()
Misschien dachten ze nog door te moeten lopen:quote:Op maandag 16 februari 2015 20:33 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, dat blijf ik me ook maar afvragen.
Is het logisch om door te lopen?
1 ze waren snel boven, sneller als normaal, naar wat ik hier begrijp, dus naar hun begrippen nog niet bij de top (ook al stonden ze daar al)
2 ze verwachten wat meer van een prachtig uitzicht, en dachten er nog niet te zijn, dus dat dat geweldige uitzicht nog zou komen.![]()
Ik kan mij niet voorstellen dat ze dachten nog niet op de top te zijn.quote:Op maandag 16 februari 2015 21:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Misschien dachten ze nog door te moeten lopen:
1 ze waren snel boven, sneller als normaal, naar wat ik hier begrijp, dus naar hun begrippen nog niet bij de top (ook al stonden ze daar al)
2 ze verwachten wat meer van een prachtig uitzicht, en dachten er nog niet te zijn, dus dat dat geweldige uitzicht nog zou komen.
De foto’s op de Mirador laten toch duidelijk zien dat zij verheugd waren die top bereikt te hebben?![]()
Ja. Eens.quote:Op maandag 16 februari 2015 21:35 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat ze dachten nog niet op de top te zijn.
De foto’s op de Mirador laten toch duidelijk zien dat zij verheugd waren die top bereikt te hebben?
Dachten ze dan toch dat het een rondwandeling was? Of wilden ze gewoon nog een stukje verder kijken?Make my day!![]()
Ik zou ook iemand onder jullie klant van de taalschool laten worden, en ook in datzelfde hotel logeren als L&K op die noodlottige dag.
Ik zou informatie proberen te vergaren wat de gemiddelde persoon niet kan achterhalen.
Probeer dus alle mogelijke dwaalsporen in het onderzoek uit te vissen. Begin met het verzamelen van 'leads' en loop dat spoor volledig uit totdat je het hebt kunnen uitsluiten als mogelijkheid.
We zijn hier bereid om jullie adviesmatig bij te staan, en we zullen ook jouw reis grotendeels financieren zodat jullie aan geld niet steeds hoeven te denken.![]()
1. Als K&L de Pianista-trip samen hebben gedaan dan denk ik dat zij inderdaad gedacht hebben te moeten doorlopen denkend een rondje te moeten maken om weer in Boquete te komen.quote:Op maandag 16 februari 2015 21:37 schreef agter het volgende:
[..]
Ja. Eens.
Dachten ze dan toch dat het een rondwandeling was? Of wilden ze gewoon nog een stukje verder kijken?
2. Je weet ondertussen natuurlijk dat ik aan een misdrijf denk. Dus waren zij met “begeleiders” dan zijn ze door hen het verkeerde pad op gebracht.![]()
Altijd goed om de zaken weer eens helemaal terug te volgen.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:05 schreef jackie12 het volgende:
Ik laat me leiden door de ouders en Edwin en als ik zie dat zij exact dezelfde route liepen dan klopt dit kaartje voor geen meter:
http://i.imgur.com/jPupQgW.jpg
De groene lijn: bedacht door Baru.
De roze lijn: bedacht door El Matador
De zwarte lijn: Feitelijke lijn waar zowel Edwin als de ouders liepen. "het pad" zogezegd waar je bij hut 13 terecht komt.
Als ik dan kijk waar die zwarte lijn naar toe loopt dan is dat van het gevonden spijkerbroekje AF ipv er naar toe.
Ook al zou er bij het oversteken van de rivier (Changuinola 12 op dit kaartje) ze in het water zijn gedonderd, het broekje kan dan niet bij de spitsing opeens stroomopwaarts naar de 2e kabelbrug drijven.
Matteo goed gevonden de hutjes. Zocht me een ongeluk op de BING kaart maar vond ze niet.
Ik denk dat ook.
Eerste vraag is welk pad door de ouders en Edwin is gelopen. Wij hebben steeds gedacht dat dat het pad is van de mirador, noordwaarts naar de 1e kabelbrug. Dit met name ook vanwege duidelijke beschrijvingen van Baru van dit pad. Het is door hem gelokaliseerd op zijn BING kaart, samen met andere elementen in het terrein.
http://www.bing.com/maps/(...)DED!2151&form=LMLTCC
Als, zoals je nu stelt, de zwarte lijn het pad is dat de ouders gelopen zijn en dat de beide quebrada's kruist, klopt dat niet met alle eerdere aannames en beschrijvingen.
Tot nu toe is steeds aangenomen dat de meiden en de ouders het groene pad gelopen zijn op de kaart uit het OP. Dat is (ongeveer) de route die Baru aangaf. Geografisch klopt dit ook met de beschrijvingen en de herkenbare punten uit de AFK video. Ook de Telemetro video gaat langs de 1e, 2e en 3e kabelbrug. Die zouden dan in de buurt van 'hut 13 moeten liggen.
Op de mirador zijn drie paden: opgaand vanaf Boquete (el pianista), verdergaand waar de meiden zijn gelopen, en een derde pad naar een steil gebied (steep area) dat niet nader wordt omschreven. Als we de zoekpaden van sinaproc als uitgangspunt nemen is dat het pad dat westwaarts gaat parallel aan de CD, het pad waar m.i. af en toe telefooncontact mogelijk moet zijn omdat het dicht onder de CD ligt en je steeds dichter bij de zenders op de Baru komt. Dit pad gaat de tegenovergestelde richting in van het (zwarte) pad naar hut 13.
Tenzij het pad naar de 'steep area' juist het pad is dat wij steeds als het pad van KenL hebben gezien en ze in werkelijkheid richting 'hut 13' liepen. Ik denk dat niet; zou een majeur misverstand zijn.
De groene lijn is geconstrueerd op basis van de aanwijzingen van Baru.
De rood/roze lijn(en) zijn mogelijke dwaalroutes, waarbij niemand weet of daar ook een pad is maar die als noodroute na verdwaling zouden kunnen zijn gekozen. Suggestie, geen feiten.
De zwarte lijn is een vermoedelijk zoekpad dat een patrouille van Sinaproc gelopen is. Een langeafstandspad, dat na de locatie van 'hut 13 ' helemaal uit het zoekgebied verdwijnt en de Rio Pata de macho kruist.
De rivieren rond hut 13 komen ook uit bij de vindplaats van het broekje, en eveneens bij de vindplaats van de rugzak en de resten. Het is allemaal één systeem dat bij de 2e kabelbrug uitkomt. (voor zover we hier van veraf hebben kunnen reconstrueren)
Om te veronderstellen dat ze via het zwarte pad helemaal tot aan de kruising met de Pata de Macho (Changuinola 12) zijn gekomen gaat me wat ver, inderdaad. Van daaraf kom je via water niet meer bij de 2e kabelbrug zoals we die kennen. Wel bij de derde kabelbrug overigens.
De rugzak is nog enkele kilometers noordelijk van de kabelbruggen gevonden, bij de volgende samenvloeiing van rivierarmen. Daar schijnt het inderdaad echte wildernis te zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door matteo_111 op 16-02-2015 22:22:14 ]![]()
Hmmm, je brengt me op een idee.quote:Op maandag 16 februari 2015 21:10 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Als iemand zoiets tegen mij zegt, doe ik aangifte.
Weet je wel dat als jij aangifte doet ik dan achter jouw echte naam en gezicht verscholen in je kraag kom?
Oke daar daar gaat ie...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De nieuwe plek is daarmee speculatief, maar als je daar bent zou ik het zeker controleren.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Even in een plaatje gezet.
[..]
Ik denk niet dat Huis 13 (van Serracin), dat jij uitgelicht hebt op BING, de twee huisjes op de paddock op de foto is:
• de paddock op de foto is klein; in de achtergrond van de foto begint de bebossing weer
• het hoogteverschil dat duidelijk zichtbaar is op de video van de jongens is aanzienlijk over een korte afstand. Dat zie je niet op Google Earth bij het huis van Serracin (13)
• de weg naar H13 is veel langer dan je verwacht van de video, omdat ze onderweg vanaf de 2e quebrada naar deze uitzichtplek dan niets zouden filmen?
M.i. liggen deze hutjes op een kleine paddock tussen de 2e quebrada en Huis 12, dat ook niet deze huisjes is omdat die paddock ook te groot, open is en niet de juiste topografie heeft, net als Huis 13, waar de paddock nog veel groter is
Het vervelende is dat die wolken nog steeds over die BING-kaart hangen.
Ik vrees dat dit kleine geonduleerde paddockje ergens daarachter verscholen ligt....
[ afbeelding ]
Het satellietbeeld van Huis 12 is dubbel zover ingezoomd als Huis 13, de paddock van Huis 13 is dus veel groter dan dat van de video van Edwin. En groter dan dat van 12.
Ik heb nader naar 'mijn' locatie gekeken en de collage aangevuld met de ongevere fotoplek en de helling die op de foto te zien is:
De weg van hut 12 naar hut 13 is hemelsbreed ca. 2 km, over et pad waarschijnlijk 3 tot 3,5 d.w.z. reken op 2 uur stijgen en dalen. (veronderstellend dat er een echt pad is zoals Baru aangaf; het zwarte pad uit de kaart in de OP buigt volgens de zoekkaart van sinaproc al voor de mirador af naar het oosten. Nu is die kaart onnauwkeurig, maar we hebben geen andere info, helaas.)
[ Bericht 0% gewijzigd door matteo_111 op 16-02-2015 22:37:38 ]![]()
Als ze het tweede deden, wisten ze dat bij elke stap verder, de terugreis ook langer duurt. Dan moet er een verklaring komen voor het feit dat ze dat niet deden (speculaties over wel teruggelopen en daar gekidnapt buiten beschouwing gelaten). Ik gok op niet in de gaten hebben dat ze verkeerd liepen. Wanneer wisten ze dat wel? Bij de 1e belpogingen naar 112/911? Wie het weet mag het zeggen. En wisten ze op welke manier ze fout zaten, dus dat het goed zou komen als ze terug zouden gaan? Dat is lang niet zeker. Als ze toen nog niet doorhadden er helemaal geen lus is, ligt de conclusie voor de hand dat ze ergens verkeerd gelopen waren. Maar waar dan? Wisten ze niet. Dan kan je vertrouwen in je eigen navigatie snel kelderen, en/of dat die zogenaamde eenvoud ver te zoeken is. En daarmee de weg naar de bewoonde wereld ook.quote:Op maandag 16 februari 2015 21:37 schreef agter het volgende:
[..]
Ja. Eens.
Dachten ze dan toch dat het een rondwandeling was? Of wilden ze gewoon nog een stukje verder kijken?
Oftewel, op dat moment kan elke richting fout zijn. Er is wel een gelopen pad, maar zonder broodkruimeltjes. Dan zegt de een tegen de ander: "rivieren leiden meestal naar de bewoonde wereld. En we hebben sowieso water nodig." Kompas gaan gebruiken, op dat moment, helpt alleen als je met besef van richting gelopen hebt. En dat hoeft niet, als je denkt dat de route een lus is. Nog afgezien van bochten en kronkels.![]()
Nee, ik ben nergens zeker van. Het punt is:quote:Op maandag 16 februari 2015 22:21 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
De nieuwe plek is daarmee speculatief, maar als je der bent zou ik het zeker controleren.
- die video toont die paddocks vrij kort na de quebrada's en dus zou dit uitzicht daar ook vrij dichtbij moeten liggen (of ze hebben hele stukken niet gefilmd of eruit geknipt)
- deze paddock is klein; een open veld met een paar hutjes en een stel schapen. Erachter begint de bebossing weer
- het hoogteverschil alleen in deze foto is aanzienlijk. Zowel H12 als H13 liggen in een groter, vlakker gebiedJa, dat lijkt me dus te ver. Het zou passen met de eerste noodoproepen, zeker, maar voor de vraag "vergelijk met de screenshot uit Edwin's video" zie ik de overeenkomst niet. En teveel verschil.quote:Ik heb nader naar 'mijn' locatie gekeken en de collage aangevuld met de ongevere fotoplek en de helling die op de foto te zien is:
De weg van hut 12 naar hut 13 is hemelsbreed ca. 2 km, over et pad waarschijnlijk 3 tot 3,5 d.w.z. reken op 2 uur stijgen en dalen. (veronderstellend dat er een echt pad is zoals Baru aangaf; het zwarte pad uit de kaart in de OP buigt volgens de zoekkaart van sinaproc al voor de mirador af naar het oosten. Nu is die kaart onnauwkeurig, maar we hebben geen andere info, helaas.)
Je eerdere post over de mogelijke routes ben ik het helemaal mee eens. Ver weg naar een onbekende en bijzonder steile en kronkelige Pata de Macho klauteren vind ik nog vreemder dan "direct" naar de 2e kabelbrug (jeans). Die rugzakplek helemaal door die nauwe Culebra is dan weer bijzonder vaag...The only limit is your own imagination
Als we voor het gemak Baru nou even vergeten.quote:Op maandag 16 februari 2015 21:56 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Altijd goed om de zaken weer eens helemaal terug te volgen.
Eerste vraag is welk pad door de ouders en Edwin is gelopen. Wij hebben steeds gedacht dat dat het pad is van de mirador, noordwaarts naar de 1e kabelbrug. Dit met name ook vanwege duidelijke beschrijvingen van Baru van dit pad. Het is door hem gelokaliseerd op zijn BING kaart, samen met andere elementen in het terrein.
http://www.bing.com/maps/(...)DED!2151&form=LMLTCC
Als, zoals je nu stelt, de zwarte lijn het pad is dat de ouders gelopen zijn en dat de beide quebrada's kruist, klopt dat niet met alle eerdere aannames en beschrijvingen.
Tot nu toe is steeds aangenomen dat de meiden en de ouders het groene pad gelopen zijn op de kaart uit het OP. Dat is (ongeveer) de route die Baru aangaf. Geografisch klopt dit ook met de beschrijvingen en de herkenbare punten uit de AFK video. Ook de Telemetro video gaat langs de 1e, 2e en 3e kabelbrug. Die zouden dan in de buurt van 'hut 13 moeten liggen.
Het is niet te checken en stoort het onze zoektocht naar wat er is gebeurd met kris en LisanneEens. Als ik naar de kaart van Sinaproc kijk dan lijkt idd de steeparea wel een pad te zijn.quote:Op de mirador zijn drie paden: opgaand vanaf Boquete (el pianista), verdergaand waar de meiden zijn gelopen, en een derde pad naar een steil gebied (steep area) dat niet nader wordt omschreven. Als we de zoekpaden van sinaproc als uitgangspunt nemen is dat het pad dat westwaarts gaat parallel aan de CD, het pad waar m.i. af en toe telefooncontact mogelijk moet zijn omdat het dicht onder de CD ligt en je steeds dichter bij de zenders op de Baru komt. Dit pad gaat de tegenovergestelde richting in van het (zwarte) pad naar hut 13.
Tenzij het pad naar de 'steep area' juist het pad is dat wij steeds als het pad van KenL hebben gezien en ze in werkelijkheid richting 'hut 13' liepen. Ik denk dat niet; zou een majeur misverstand zijn.
Feliciano zegt van niet maar de zoekkaart zegt andersIk denk dat we er echt beter aan doen om ons te houden aan de feiten ook wat betreft de paden.quote:De groene lijn is geconstrueerd op basis van de aanwijzingen van Baru.
De rood/roze lijn(en) zijn mogelijke dwaalroutes, waarbij niemand weet of daar ook een pad is maar die als noodroute na verdwaling zouden kunnen zijn gekozen. Suggestie, geen feiten.
De zwarte lijn is een vermoedelijk zoekpad dat een patrouille van Sinaproc gelopen is. Een langeafstandspad, dat na de locatie van 'hut 13 ' helemaal uit het zoekgebied verdwijnt en de Rio Pata de macho kruist.het spijkerbroekje bij de 2e kabelbrug is dan stroomopwaarts hequote:De rivieren rond hut 13 komen ook uit bij de vindplaats van het broekje, en eveneens bij de vindplaats van de rugzak en de resten. Het is allemaal één systeem dat bij de 2e kabelbrug uitkomt. (voor zover we hier van veraf hebben kunnen reconstrueren)eensquote:Om te veronderstellen dat ze via het zwarte pad helemaal tot aan de kruising met de Pata de Macho (Changuinola 12) zijn gekomen gaat me wat ver, inderdaad. Van daaraf kom je via water niet meer bij de 2e kabelbrug zoals we die kennen. Wel bij de derde kabelbrug overigens.
De rugzak is nog enkele kilometers noordelijk van de kabelbruggen gevonden, bij de volgende samenvloeiing van rivierarmen. Daar schijnt het inderdaad echte wildernis te zijn.![]()
![]()
![]()
Die 2 hutjes/stallen hebben wel recentelijk mooie nieuwe rode daken gekregen. Dat waren eerder andere kleuren volgens Bing. Zijn ook vierkanter, voorheen langwerpig. Verdacht of niet? Bebouwing vervangen? Waarom?![]()
quote:Op maandag 16 februari 2015 21:04 schreef jackie12 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het is verschil is dat de aanwijzingen voor verdwalen er inderdaad zijn, vooral: ze hebben het noodnummer gebeld, maar ze hebben de weg terug niet gevonden.quote:Op maandag 16 februari 2015 21:12 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Kul. Volgens mij is dat ook de hele discussie hier.
Mensen die denken aan verdwalen vinden dat daar aanwijzingen voor zijn.
Mensen die denken aan een misdrijf vinden dat daar aanwijzingen voor zijn.
Jouw (of mijn) persoonlijke mening doet dan ook niet ter zake.
Wat zijn dan jouw aanwijzingen voor een misdrijf?![]()
Dat doet me deugd. Als het maar geen oud idee is.quote:Dat maakt weinig uit. Als je mij wegens mijn uitingen hier gaat bedreigen, zul je dat ook doen als ik je teveel tegenspreek in je kroeg. En ik wil niet door jou gedwongen worden altijd anoniem te blijven. Verder zijn er mogelijkheden om dat bekend worden te vermijden.quote:Weet je wel dat als jij aangifte doet ik dan achter jouw echte naam en gezicht verscholen in je kraag kom?
Maar wat is je idee? Iemand zo erg bedreigen dat'ie wel aangifte moet doen? Probeer dat eens in een topic over Charlie Hebdo, dat je als ex-bankrover een striptekenaar, rabbi of imam wel rauw lust. Dan krijg je klanten die weinig omzetten, en veel vervelende vragen stellen.quote:Oke daar daar gaat ie...Gut, ben je geen ex-bankrover meer? Verdacht hoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar nog steeds geen fornuis.
![]()
Dan is Sigrid dus de lerares en Eileen de medewerkster? Wie = wie en wie heeft wie hoe laat gezien?quote:Op maandag 16 februari 2015 21:04 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Deze video laat zien dat Sigrid bij Spanish by the river werkt en aangezien dit al op 8 april is opgenomen is het haast niet voor te stellen dat ze met de dag in de war was.
Heel duidelijk 13.10 uur wordt er gezegd. Maar dat kan niet met de cameragegevens.
Dus..?
Stellen dat 1 april 13:10 getuigenis absoluut noodzakelijk is, maakt alle fototijden verkeerd.
Snellejelle zouden ze in 20 min na die 13:10 met de Pianista kunnen beginnen (11:05 volgens de verhalen, onbekend waar die foto gemaakt is), dus om 13:30.
In 1:50 minuten naar boven = 15:20. Dan nog 1 uur naar de 1e quebrada (en laatste foto _508) = 16:20.
19 minuten later de noodoproep, het moment dat ze bij de 2e quebrada moesten zijn.
Vragen:
- waarom lopen de fototijden ~2:25 uur verkeerd?
- niemand is dit opgevallen? Geen foto's die een bepaalde tijd verraden, ofwel een klok ofwel een moment dat Kris de wifi instraalde, o.i.d.?
- hoe kunnen de schaduwen van de Mirador en die van de 1e quebrada veel meer corresponderen met de werkelijke fototijden dan met een 2:25-later-scenario?1 - foutje, kan gebeurenquote:Het gaat erom dat Martijn denkt
1- Dat ze anderhalf uur na de laatste foto al 112 belden.
klopt niet is 2.45 uur. Nogal een verschil
2- Dat het ongelooflijk zwaar is achter de mirador
Niet op 1 april
3- Dat het ruim 4 uur terug lopen is vanaf de laatste foto
Klopt niet is minder dan 3 uur en dus geen reden om om 14.00 uur door te lopen omdat je bang bent om niet voor het donker terug te zijn
4- Dat het op 2 april ging regenen en dat ze dan wel verkleumd zouden zijn
Klopt niet was pas op 4 april (ik dacht 5 trouwens)
Als je deze belangrijke info niet weet dan kun je op basis van die info geen conclusies trekken.
Hoe sneu ik het ook voor hem vind.
2 - hij heeft het gelopen, jij niet
3 - het hangt er maar net vanaf wat je met "terug" bedoelt; Quebrada 2-Hostel Boquete is makkelijk 4 uur, als het niet meer is. 14:30 is een heel logische tijd om terug te gaan, eerder ook, later niet...
4 - welke dag dan ook; doorweekt raken en niet kunnen drogen (middag/avondregen) verlaagt je toch al aangetaste weerstand zo enorm dat het een enorme impact heeftPrima.quote:El Matador:
[..]
Ik op Engelse les jij op NederlandseThe only limit is your own imagination
Om die zin hoeft het niet, die is 100% correct.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:09 schreef El_Matador het volgende:
[....]
[op Nederlandse les, wegens "kent" in "- Vrijwel elke Nederlander kent beter Engels dan de gemiddelde Panamees"
Prima.![]()
Ik hoor niet bij die "we". Maar ik steun de zoektocht wel, door geen adviezen te geven van het soort hierboven. Daar steeds aan moeten denken tijdens het speuren of recreëren, lijkt me erger dan geldnood.quote:Op maandag 16 februari 2015 21:41 schreef mig72 het volgende:
Ik zou ook iemand onder jullie klant van de taalschool laten worden, en ook in datzelfde hotel logeren als L&K op die noodlottige dag.
Ik zou informatie proberen te vergaren wat de gemiddelde persoon niet kan achterhalen.
Probeer dus alle mogelijke dwaalsporen in het onderzoek uit te vissen. Begin met het verzamelen van 'leads' en loop dat spoor volledig uit totdat je het hebt kunnen uitsluiten als mogelijkheid.
We zijn hier bereid om jullie adviesmatig bij te staan, en we zullen ook jouw reis grotendeels financieren zodat jullie aan geld niet steeds hoeven te denken.
[ Bericht 2% gewijzigd door JustinCase op 16-02-2015 23:21:46 ( ) ]![]()
Sh*t! De hele zaak is een gekkenhuis.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ik ben nergens zeker van. Het punt is:
- die video toont die paddocks vrij kort na de quebrada's en dus zou dit uitzicht daar ook vrij dichtbij moeten liggen (of ze hebben hele stukken niet gefilmd of eruit geknipt)
- deze paddock is klein; een open veld met een paar hutjes en een stel schapen. Erachter begint de bebossing weer
- het hoogteverschil alleen in deze foto is aanzienlijk. Zowel H12 als H13 liggen in een groter, vlakker gebied
[..]
Ja, dat lijkt me dus te ver. Het zou passen met de eerste noodoproepen, zeker, maar voor de vraag "vergelijk met de screenshot uit Edwin's video" zie ik de overeenkomst niet. En teveel verschil.
Je eerdere post over de mogelijke routes ben ik het helemaal mee eens. Ver weg naar een onbekende en bijzonder steile en kronkelige Pata de Macho klauteren vind ik nog vreemder dan "direct" naar de 2e kabelbrug (jeans). Die rugzakplek helemaal door die nauwe Culebra is dan weer bijzonder vaag...![]()
deze still komt uit de AFK video
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=1
en deze uit de Video van Edwin These are my friends
Edwin komt ergens anders uit dan wij! Alle aanduidingen op eerdere kaarten kloppen niet als dit wel klopt.
Me myself an I zijn het met elkaar eens dat de huisjes & koeien liggen op de locatie van hut 13. Dat kun je vanuit de lucht goed zien. Dan klopt er dus geen enkele kaart meer qua objecten en genomen routes.
De 1e, 2e en 3e kabelbrug?? waar zijn die dan??
[ Bericht 1% gewijzigd door matteo_111 op 16-02-2015 23:37:05 ]![]()
he he....quote:Op maandag 16 februari 2015 23:31 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Sh*t! De hele zaak is een gekkenhuis.![]()
Edwin komt ergens anders uit dan wij! Alle aanduidingen op eerdere kaarten kloppen niet als dit wel klopt.
Me myself an I zijn het met elkaar eens dat de huisjes & koeien liggen op de locatie van hut 13. Dat kun je vanuit de lucht goed zien. Dan klopt er dus geen enkele kaart meer qua objecten en genomen routes.
![]()
(de screenshot die je maakte van beide video's zei ik al direct na de video van Edwin)
Perico zei maanden geleden al, staar je niet blind op de Sinaprockaarten. Die zijn vluchtig met een rode stift geschreven.
Vergeet Baru en de roze lijn van Mata (die wel goed bedoeld is) bestaat niet.
A la Kremers...Het is 1 pad en dan kom je op dezelfde plek uit als Edwin en de ouders !
Ben blij dat je het ziet Matteo. Zal er bij de Panamese ambassade geen kaart op te vragen zijn van dat gebied?![]()
Lees ff terug, het scenario van Jackie is hier bijna elke week een keer voorbij gekomen. En je vraag ook.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:05 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het is verschil is dat de aanwijzingen voor verdwalen er inderdaad zijn, vooral: ze hebben het noodnummer gebeld, maar ze hebben de weg terug niet gevonden.
Wat zijn dan jouw aanwijzingen voor een misdrijf?
Daarnaast is het een bijzondere verdwaling en een bijzonder misdrijf of een combinatie daarvan.![]()
Dank je.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lees ff terug, het scenario van Jackie is hier bijna elke week een keer voorbij gekomen. En je vraag ook.
En je hoeft het er niet mee eens te zijn maar is wel waterdicht en geeft iig een antwoord op alle vragen.![]()
quote:Op maandag 16 februari 2015 22:49 schreef bladwijzer het volgende:
[..]Wat heeft je post te maken met dit topic? Beetje de boel hier weer aan het opstoken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het eerste wat ik heb gedaan, de video van Hans K. vergeleken met de video These Are My Friends en de overeenkomsten waren duidelijk.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:31 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
De 1e, 2e en 3e kabelbrug?? waar zijn die dan??![]()
Opstoken is jouw specialiteit.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat heeft je post te maken met dit topic? Beetje de boel hier weer aan het opstoken?
Ik reageer omdat jackie stelt dat hij een voordeel heeft omdat hij zich goed kan inleven in de gedachtengang van een crimineel. Ik zie dat ook als een nadeel omdat het juist zijn neutrale denken beïnvloedt.
Als bv iemand een heel beschermd leven heeft geleid, zal dat ook het denken beïnvloeden maar dan op de tegenovergstelde manier.
Ik zie de meerwaarde dus niet in van zoiets omdat het je denken kleurt.
Misschien kun jij wat minder vijandig reageren in het vervolg, het komt de sfeer hier niet ten goede, de toon die je aanslaat.![]()
Inderdaad,zucht.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat heeft je post te maken met dit topic? Beetje de boel hier weer aan het opstoken?
Ik zal even zeggen hoe het zit en daarna is t ook klaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Genoeg over mij en on topic![]()
![]()
Dat jij het verschil niet ziet tussen een grapje en de werkelijkheid is ook niet heel gezondquote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:01 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Opstoken is jouw specialiteit.![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:02 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Inderdaad,zucht.
Ik zal even zeggen hoe het zit en daarna is t ook klaar.Beetje zwak jackie, wel zelf je verleden opvoeren als zijnde een voordeel maar reacties daarop niet accepterenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Genoeg over mij en on topic![]()
![]()
Weer zo'n zwaktebod van jou omdat je geen beter antwoord hebtquote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat jij het verschil niet ziet tussen een grapje en de werkelijkheid is ook niet heel gezond![]()
![]()
Je bent echt niet lekker hequote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:05 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Beetje zwak jackie, wel zelf je verleden opvoeren als zijnde een voordeel maar reacties daar op niet accepteren![]()
![]()
Misschien denk je te zwart wit.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:05 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Beetje zwak jackie, wel zelf je verleden opvoeren als zijnde een voordeel maar reacties daar op niet accepteren
Ik kan mij juist heel goed inleven en verplaatsen in ALLE lagen van de samenleving.
In criminelen maar ook in hard werkende eerlijke mensen.
Maar ik claim wel dat ik leugenaars heeeel snel door heb.
Kan niet veel maar daar ben ik goed in![]()
Je komt zelden zo'n onnozele poster als jou tegen op een forum, gelukkigquote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je bent echt niet lekker he![]()
Alweer 6 posts vandaag en geen een on topic...quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:08 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Je komt zelden zo'n onnozele poster als jou tegen op een forum, gelukkig
Trol![]()
Oke dat is een eerlijke reactie, maar denk je echt dat het geen invloed heeft op de manier waarop je mensen inschat, als je zelf heel heftige dingen hebt meegemaakt?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:07 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Misschien denk je te zwart wit.
Ik kan mij juist heel goed inleven en verplaatsen in ALLE lagen van de samenleving.
In criminelen maar ook in hard werkende eerlijke mensen.
Maar ik claim wel dat ik leugenaars heeeel snel door heb.
Kan niet veel maar daar ben ik goed in![]()
Het is dus niet alleen de tijdlijn onder de loep nemen maar ook alle kaartjes.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:31 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Van wie komt de info dat op die plekken de 1e 2e en 3e kabelbrug liggen?![]()
Het wordt nog wat ingewikkelder.
Uit de ENex video heb ik een still gehaald van wat mogelijk de echte zoekkaarten zijn van sinanproc. Daar wordt een route aangegeven die we nog helemaal niet hebben gezien en waarvan we helemaal niet weten of daar een pad is.
Onze expeditie kan een weekje bijboeken!![]()
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0![]()
Ik ga me niet tot jouw niveau verlagen met schelden.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Alweer 6 posts vandaag en geen een on topic...
Trol
Ik vind het wel on topic want het gaat over hoe users tegen de zaak aankijken en waarom.![]()
Knap gevonden!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:11 schreef matteo_111 het volgende:
Uit de ENex video heb ik een still gehaald van wat mogelijk de echte zoekkaarten zijn van sinanproc. Daar wordt een route aangegeven die we nog helemaal niet hebben gezien en waarvan we helemaal niet weten of daar een pad is.
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:02 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Inderdaad,zucht.
Ik zal even zeggen hoe het zit en daarna is t ook klaar.Ik heb niets uit een DM op het forum gegooid. Je bent er zelf een keer in je eerste beschrijvingen van je misdaadscenario op het forum over begonnen, ergens mid augustus. Daarop heb ik je een DM gestuurd. Daarna heb je die passage wegge-edit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Genoeg over mij en on topicThe only limit is your own imagination
Nee totaal niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:09 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Oke dat is een eerlijke reactie, maar denk je echt dat het geen invloed heeft op de manier waarop je mensen inschat, als je zelf heel heftige dingen hebt meegemaakt?
Ik kijk niet meer argwanend naar mensen maar heb wel een 6e zintuig ontwikkeld die snel "bedrog/leugens" signaleert.
En ik zit zelden fout daarmee.
Moet ik daar trots op zijn?
Nou in het dagelijks leven is het vooral handig dat ik mn kinderen snel door heb.meer niet
![]()
Ik denk dat de meeste ouders dergelijke dingen die ze herkennen van zichzelf snel doorhebben bij hun kinderen (ik heb ook kinderen)quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:14 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Nee totaal niet.
Ik kijk niet meer argwanend naar mensen maar heb wel een 6e zintuig ontwikkeld die snel "bedrog/leugens" signaleert.
En ik zit zelden fout daarmee.
Moet ik daar trots op zijn?
Nou in het dagelijks leven is het vooral handig dat ik mn kinderen snel door heb.meer niet
Maar ik denk ook dat je het wel degelijk meeneemt in je manier van denken.
Je hebt meerdere keren in een post gezegd dat je je niet kan voorstellen dat een gids dat allemaal zou doen alleen maar om te willen helpen. Toch bestaan die mensen ook hoor![]()
![]()
Waar zouden die bolletjes voor staan op de kaart?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:11 schreef matteo_111 het volgende:
Ho ho, niet te snel. Er zijn nog veel mogelijkheden voordat we echt alles moeten herzien en uitgummen. Het groene pad kan best bestaan, maar is niet volledig gelopen door ouders en Edwin, of gedeeltelijk, bij voorbeeld tot in de paddock. We weten niet wat uit de video is weggelaten tussen paddockbeeld met boom in de mist en de paddock bij hut 13.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:10 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Het is dus niet alleen de tijdlijn onder de loep nemen maar ook alle kaartjes.
Van wie komt de info dat op die plekken de 1e 2e en 3e kabelbrug liggen?
NB De landschapselementen bij hut 13 zijn dermate duidelijk m.i. dat ik geen redelijke twijfel heb aan de locatie.
De informatie over het groene pad en de kabelbruggen 1, 2, 3 en 4 komt van Baru. Zoals ik al zei is die niet noodzakelijkerwijs fout, maar de route van de meiden en/of de ouders is aan een herbezinning toe. Wat Baru ook heeft aangegeven is dat er een splitsing is vanaf ongeveer hut 12 door de paddock richting hut 13. Misschien is dat voor het oog nu de dominante looprichting, en was dat nog niet zo op 1 april.
Vele opties en meer voordat er vaste conclusies kunnen worden getrokken. Eerst maar eens verder onderzoeken.![]()
Stel en ik zeg stel: Dat Baru een verzinsel is van Domnivoor en ons verneuktquote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:24 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ho ho, niet te snel. Er zijn nog veel mogelijkheden voordat we echt alles moeten herzien en uitgummen. Het groene pad kan best bestaan, maar is niet volledig gelopen door ouders en Edwin, of gedeeltelijk, bij voorbeeld tot in de paddock. We weten niet wat uit de video is weggelaten tussen paddockbeeld met boom in de mist en de paddock bij hut 13.
NB De landschapselementen bij hut 13 zijn dermate duidelijk m.i. dat ik geen redelijke twijfel heb aan de locatie.
De informatie over het groene pad en de kabelbruggen 1, 2, 3 en 4 komt van Baru. Zoals ik al zei is die niet noodzakelijkerwijs fout, maar de route van de meiden en/of de ouders is aan een herbezinning toe. Wat Baru ook heeft aangegeven is dat er een splitsing is vanaf ongeveer hut 12 door de paddock richting hut 13. Misschien is dat voor het oog nu de dominante looprichting, en was dat nog niet zo op 1 april.
Vele opties en meer voordat er vaste conclusies kunnen worden getrokken. Eerst maar eens verder onderzoeken.
of
Baru is een verzinsel van Baru zelf en verneukt Domnivoor.
Wat zijn ALLE kaartjes dan nog waard???
(helemaal niks)
We proberen hier op onze amateuristische manier toch wetenschappelijk bezig te zijn.
"En omdat Domnivoor het zegt" is na 10 maanden toch echt te weinig.
Of Baru maakt zichzelf bekend of eruit met die kaartjes en beginnen we opnieuw![]()
Dat zijn geen bolletjes, maar gekleurde vakjes met cijfertjes onder de 10. Misschien genummerde groepen of dag(en) dat gezocht is? (Ik heb nog een duidelijkere still opgezocht)quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waar zouden die bolletjes voor staan op de kaart?![]()
Er is meer achter de mirador . .quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:29 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Stel en ik zeg stel: Dat Baru een verzinsel is van Domnivoor en ons verneukt
of
Baru is een verzinsel van Baru zelf en verneukt Domnivoor.
Wat zijn ALLE kaartjes dan nog waard???
(helemaal niks)
We proberen hier op onze amateuristische manier toch wetenschappelijk bezig te zijn.
"En omdat Domnivoor het zegt" is na 10 maanden toch echt te weinig.
Of Baru maakt zichzelf bekend of eruit met die kaartjes en beginnen we opnieuw
Je gaar Domweg iets te snel.
Wel omdenken, niet omgooien, dat lijkt me de meer wetenschappelijke weg in deze fase.![]()
![]()
Ik ben er al die maanden vanuit gegaan dat de 1e 2e en 3 kabelbrug zaten op de plekken zoals aangegeven op alle kaarten in de OP.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:41 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Er is meer achter de mirador . .
Je gaar Domweg iets te snel.
Wel omdenken, niet omgooien, dat lijkt me de meer wetenschappelijke weg in deze fase.
Ik ben er van uitgegaan dat ook alle andere info op die kaarten klopten.
Is dat terecht als al die info van 1 persoon komt die zichzelf niet bekend wil maken?![]()
Als Jackie zich voordoet als ex-bankrover, en zegt zich daardoor beter te kunnen inleven in criminelen (met constructies die het tegendeel doen vermoeden, maar toch), is het normaal om daar zo op te reageren. Het klopt bovendien met hoe Jackie zich uit over motieven van anderen.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat heeft je post te maken met dit topic? Beetje de boel hier weer aan het opstoken?![]()
Wees niet zoveel met mij bezig maar meer met het onderwerp.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:00 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Als Jackie zich voordoet als ex-bankrover, en zegt zich daardoor beter te kunnen inleven in criminelen (met constructies die het tegendeel doen vermoeden, maar toch), is het normaal om daar zo op te reageren. Het klopt bovendien met hoe Jackie zich uit over motieven van anderen.
Is veel interessanter![]()
Het gaat niet om jou als persoon maar om je bewering dat je een voordeel zou hebben tegenover andere users ivm je verleden. En daarom waarschijnlijk ook gelijk hebt, volgens jezelf.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:02 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Wees niet zoveel met mij bezig maar meer met het onderwerp.
Is veel interessanter
Daarmee maak je het inzicht van andere users dus minder goed en dat lokt reacties uit.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus die gekleurde vlakjes zijn genummerd van 1 t/m 10, van wanneer was de zoektocht
Zouden dat de plekken zijn waar de getuigen ze gezien hebben?![]()
We kennen de kaart met de lijnen dus vandaar de vraag of het overeen kan komen met de getuigen en de plekken.
Ze zijn van voor de Mirador in een lijn naar de Mirador , als die van de eerste weken is, dan zou het toch logisch zijn juist daar naar boven te lopen en daar te gaan zoeken?![]()
Als iemand 30 jaar rechercheur is geweest dan sla ik zo iemand hoger aan in doen van gedegen onderzoek dan iemand die dat niet is.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:05 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Het gaat niet om jou als persoon maar om je bewering dat je een voordeel zou hebben tegenover andere users ivm je verleden. En daarom waarschijnlijk ook gelijk hebt, volgens jezelf.
Daarmee maak je het inzicht van andere users dus minder goed en dat lokt reacties uit.
Als de politie een hacker in dienst neemt omdat ie beter weet hoe cybercriminals aan te pakken dan gewone ICT-ers dan geloof ik dat ook.
Ook "gewone" users zonder verleden in het een of t ander kunnen die zintuig hebben. Tuurlijk wel!
Van mezelf weet ik dat ik die zintuig heb. That's it
(en nu ook echt klaar over mij hoor)![]()
Was er dan niet over begonnen. Wie kaatst kan de bal verwachten. Je kunt je verplaatsen in een bedachte crimineel, die door slimmigheidjes en geluk alsmaar niet gepakt wordt. Die alleen in je fantasie bestaat. Dat kan niet op grond van je ervaring zijn. Maar ik snap die fantasieën nu wel iets beter.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:02 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Wees niet zoveel met mij bezig maar meer met het onderwerp.
Is veel interessanter![]()
Ik heb al God weet wat afgezocht naar kaarten van het gebied. Er loopt een Panamees kaartproject. Ik zag daar aanbestedingsstukken van, maar nog geen resultaten. Topkaarten zijn oud, 60er jaren of zo, en onnauwkeurig. De ondergrond van BING is goed qua hoogtelijnen maar shit qua rivieren. Af en toe kom je een toeristische kaart tegen die interessant is, zoals de koffiekaart. De ondergrond van de sinaproc zoekkaart is wel weer vrij goed, maar . . . .geen paden!quote:Op maandag 16 februari 2015 23:45 schreef jackie12 het volgende:
[..]
he he....
![]()
(de screenshot die je maakte van beide video's zei ik al direct na de video van Edwin)
Perico zei maanden geleden al, staar je niet blind op de Sinaprockaarten. Die zijn vluchtig met een rode stift geschreven.
Vergeet Baru en de roze lijn van Mata (die wel goed bedoeld is) bestaat niet.
A la Kremers...Het is 1 pad en dan kom je op dezelfde plek uit als Edwin en de ouders !
Ben blij dat je het ziet Matteo. Zal er bij de Panamese ambassade geen kaart op te vragen zijn van dat gebied?
De clue voor de problemen met de paden is de positie van de huisjes @ hut 13.![]()
Ter onstpanning: Bankoverval in Groningen: Video
[ Bericht 2% gewijzigd door JustinCase op 17-02-2015 01:23:49 ]![]()
Die theorie gaat alleen op als je weet dat er een misdrijf is gepleegd. Waar het nu om gaat is dat jij, naar aanleiding van jouw kennis van criminelen, beweert dat er een misdrijf gepleegd moet zijn. Dat is een heel ander verhaal.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:12 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als iemand 30 jaar rechercheur is geweest dan sla ik zo iemand hoger aan in doen van gedegen onderzoek dan iemand die dat niet is.
Als de politie een hacker in dienst neemt omdat ie beter weet hoe cybercriminals aan te pakken dan gewone ICT-ers dan geloof ik dat ook.
Ook "gewone" users zonder verleden in het een of t ander kunnen die zintuig hebben. Tuurlijk wel!
Van mezelf weet ik dat ik die zintuig heb. That's it
(en nu ook echt klaar over mij hoor)
Dat is precies het zelfde als wanneer iemand die alleen het goede in mensen ziet, beweert dat er geen misdaad gepleegd kan zijn.![]()
Maar als iemand 30 jaar misdaadverslaggever is geweest, waarheidszoeker en alle inzage heeft in deze zaak en zelfs met zijn scherpe neus géén misdrijf ruikt, dan schuif je "Petertje" terzijde alsof het niets is.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:12 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als iemand 30 jaar rechercheur is geweest dan sla ik zo iemand hoger aan in doen van gedegen onderzoek dan iemand die dat niet is.
Wat is het nou?
Ik geef eerlijk toe dat ik de heer Scheffens geloofwaardigheid toedichtte en een crimescenario serieuzer overwoog. Maar sinds de foto van Kris' hoofd op die rare nacht, is dat veel minder waarschijnlijk geworden.
Verschillende mensen zitten en zaten hier door verschillende achtergronden. Affiniteit met hiken, verdwalen, Latijns-Amerikaanse cultuur, cold cases, jungletochten, herpetologie, geologie, biologie, Amersfoortse studentes, alles helpt mee.
En uit alles blijkt dat de natuurlijke gevaren een veel grotere (gezamenlijke) kans hebben dan criminelen in juist dat gebied.The only limit is your own imagination
Ja, je ziet de horizontale en verticale renderpatronen in die Google maps terreinkaart. Het is echt een gebied ver van alles en bedekt door wolken op BING...quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:16 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik heb al God weet wat afgezocht naar kaarten van het gebied. Er loopt een Panamees kaartproject. Ik zag daar aanbestedingsstukken van, maar nog geen resultaten. Topkaarten zijn oud, 60er jaren of zo, en onnauwkeurig. De ondergrond van BING is goed qua hoogtelijnen maar shit qua rivieren. Af en toe kom je een toeristische kaart tegen die interessant is, zoals de koffiekaart. De ondergrond van de sinaproc zoekkaart is wel weer vrij goed, maar . . . .geen paden!
De clue voor de problemen met de paden is de positie van de huisjes @ hut 13.
En daar moeten wij een beetje mee zitten puzzelen. In onze vrije tijd.
Al dat gezamenlijk werk "moet uit de OP gesodemieterd worden", volgens sommigen.
In de enige verifieerbare situatie die we hier kennen, de klonenaffaire, heeft dat zogenaamde zintuig van jou echter aantoonbaar 100% gefaald. In alle gevallen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:12 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Van mezelf weet ik dat ik die zintuig heb. That's it![]()
quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:08 schreef ootjekatootje het volgende:
Nee, niet van een tot 10. Ik zie een vier en een zeven, denk ik. Mogelijk zijn er meer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus die gekleurde vlakjes zijn genummerd van 1 t/m 10, van wanneer was de zoektocht
Zouden dat de plekken zijn waar de getuigen ze gezien hebben?![]()
Ik denk dat het hier stikt van de klonen.
Meerdere keren zijn er in posts ook knullige fouten gemaakt door die klonen die dat aantoinden.
Daar hoef je geen crimineel of rechercheur voor te zijn.
Vanavond kwam Matteo met iets veel interessanter dan de hele discussie omtrend mij en mijn gedachtes.
Zullen we het daar over hebben?![]()
Bij mij stopte het toen ik de man op TV hoorde praten. Twijfels had ik toch al, omdat er ook zoiets bestaat als beroepsdeformatie, plus dat zo'n man natuurlijk ingehuurd is voor het zien van boeven. Als je een medium inhuurt, gaat die vertellen hoe het met de meiden is aan gene zijde, en Harry Mens zal van suggesties doen om het uitmelken van sociaal betrokken jonge toeristen die de taal niet spreken, efficiënter te laten verlopen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar als iemand 30 jaar misdaadverslaggever is geweest, waarheidszoeker en alle inzage heeft in deze zaak en zelfs met zijn scherpe neus géén misdrijf ruikt, dan schuif je "Petertje" terzijde alsof het niets is.
Wat is het nou?
Ik geef eerlijk toe dat ik de heer Scheffens geloofwaardigheid toedichtte en een crimescenario serieuzer overwoog. Maar sinds de foto van Kris' hoofd op die rare nacht, is dat veel minder waarschijnlijk geworden.Het journaille heeft ook een kwalijke rol gespeeld. Sommige media gaven klakkeloos elk sensationele gerucht door. Hadden denk ik zo'n jet lag, dat ze de eerste week vooral in de kroeg research deden.quote:Verschillende mensen zitten en zaten hier door verschillende achtergronden. Affiniteit met hiken, verdwalen, Latijns-Amerikaanse cultuur, cold cases, jungletochten, herpetologie, geologie, biologie, Amersfoortse studentes, alles helpt mee.
En uit alles blijkt dat de natuurlijke gevaren een veel grotere (gezamenlijke) kans hebben dan criminelen in juist dat gebied.![]()
Het valt mij op dat sommige users die het op argumenten niet kunnen winnen hun toevlucht zoeken in het beschuldigen van anders denkende users dat het klonen of trollen zijn.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:45 schreef jackie12 het volgende:
Meerdere keren zijn er in posts ook knullige fouten gemaakt door die klonen die dat aantoinden.
Daar hoef je geen crimineel of rechercheur voor te zijn.
Vanavond kwam Matteo met iets veel interessanter dan de hele discussie omtrend mij en mijn gedachtes.
Zullen we het daar over hebben?
Nogal zielig.
En als je jezelf niet verheft boven de andere users door te beweren dat je het beter ziet vanwege bepaalde zaken dan krijg je daar ook geen reacties over. Maar je haalt het zelf aan dus zeur dan ook niet over reacties daar op.![]()
Misschien een hele domme vraag maar ik ste hem toch:
De Bingkaart (vooral vogelperspectief) is echt heel duidelijk. Veel beter dan google earth voot dat gebied.
aleen idd die wolken boven die quebrada's.
Is dit iedere keer zo of wordt dit ook op den duur veranderd?![]()
Af en toe wordt er een nieuwe foto ingeplakt. Die van Bing is ook al verbeterd. GM is inderdaad helemaal niks terwijl de buurkaarten/foto's weer heel mooi zijn. Als ze slim zijn bij GM zien ze alle zoekopdrachten en denken ze: plak daar eens wat beters in - hoop ik.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:54 schreef jackie12 het volgende:
Misschien een hele domme vraag maar ik ste hem toch:
De Bingkaart (vooral vogelperspectief) is echt heel duidelijk. Veel beter dan google earth voot dat gebied.
aleen idd die wolken boven die quebrada's.
Is dit iedere keer zo of wordt dit ook op den duur veranderd?![]()
![]()
Nee, overmatige achterdocht, zien wat er niet is, en zelfoverschatting is genoeg.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:45 schreef jackie12 het volgende:
Daar hoef je geen crimineel of rechercheur voor te zijn.Als jouw op hol geslagen achterdocht neus voor leugen en bedrog niet interessant is, hou dan eens op om er dagelijks over te posten.quote:Vanavond kwam Matteo met iets veel interessanter dan de hele discussie omtrend mij en mijn gedachtes.Wie wil je daarover horen? die klonen? Laat maar eens zien die teksten.quote:Zullen we het daar over hebben?
Het is absoluut niet off-topic, want jij beroept je op je beoordelingsvermogen. Al zolang ik hier lees, is jouw "gut feeling" je leidraad, al noem je het zelf "logica". Doe dus maar een demo van dat vermogen.
Simpel kan ook, maar helaas is het Engels: Put up, or shut up.
[ Bericht 5% gewijzigd door JustinCase op 17-02-2015 02:16:51 ]![]()
Ik heb hier bij de kaartenwinkel in Groningen gevraagd of ze konden uitzoeken of er een kaart van dat gebied te bestellen is.
Konden ze niet. Ze adviseerde me om het bij de plaatselijke VVV (of zoiets) het te proberen.
In principe zijn er van alle gebieden van de wereld goede kaarten.
Hij moet dus te krijgen zijn.![]()
Ik heb de indruk dat er geen kaarten van het gebied zijn omdat Panama wil verdienen aan de toeristen en die zaken in eigen hand wil houden.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:06 schreef jackie12 het volgende:
Ik heb hier bij de kaartenwinkel in Groningen gevraagd of ze konden uitzoeken of er een kaart van dat gebied te bestellen is.
Konden ze niet. Ze adviseerde me om het bij de plaatselijke VVV (of zoiets) het te proberen.
Hij moet dus te krijgen zijn.
Als er kaarten van de natuurgebieden en wandelpaden zijn kan elke toerist zijn eigen gang gaan.
Daar verdienen ze niets aan, daarnaast is het ook niet zo veilig als iedereen er gaat wandelen zonder ervaring met of kennis van dergelijke gebieden.![]()
Dat lijkt me stug, dat ze kaarten geheim houden in het belang van gidsen. Dat je met een kaart geen gids meer nodig hebt, klopt ook lang niet overal. Wel voor een flink deel van Nederland, met bospaadjes, ANWB paddestoelen en als ergste risico dat je het pannenkoekenhuis niet kunt vinden. Maar zelfs hier klopt het niet, want van de Wadden zijn prima kaarten te koop, en toch kun je daar niet zonder gids.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:12 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat er geen kaarten van het gebied zijn omdat Panama wil verdienen aan de toeristen en die zaken in eigen hand wil houden.
Als er kaarten van de natuurgebieden en wandelpaden zijn kan elke toerist zijn eigen gang gaan.
Daar verdienen ze niets aan, daarnaast is het ook niet zo veilig als iedereen er gaat wandelen zonder ervaring met of kennis van dergelijke gebieden.
Maar wat Jackie zegt klopte al niet, dat de hele wereld goed in kaart gebracht is. Zeker niet goed genoeg om ongelukken te voorkomen.![]()
Gewend aan het overzichtelijke Groningen en de toeristische gebieden als Isla Margarita en Punta Cana, besef je misschien niet dat nog niet de hele wereld zo goed (en vooral open) in kaart gebracht is.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:06 schreef jackie12 het volgende:
Voor mijn 3e jaarsveldwerk zat ik met 2 vrienden in Griekenland bij een militair om kaarten los te kunnen peuteren van ons veldwerkgebied.
Te zien aan wat SINAPROC leverde, lijken me goeie gedetailleerde kaarten van het gebied achter de Mirador niet voorhanden.The only limit is your own imagination
Dat lijkt mij niet stug. Verder denk ik dat elke vergelijking met Nederland totaal zinloos is.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:27 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Dat lijkt me stug, dat ze kaarten geheim houden in het belang van gidsen. Dat je met een kaart geen gids meer nodig hebt, klopt ook lang niet overal. Wel voor een flink deel van Nederland, met bospaadjes, ANWB paddestoelen en als ergste risico dat je het pannenkoekenhuis niet kunt vinden. Maar zelfs hier klopt het niet, want van de Wadden zijn prima kaarten te koop, en toch kun je daar niet zonder gids.
Maar wat Jackie zegt klopte al niet, dat de hele wereld goed in kaart gebracht is. Zeker niet goed genoeg om ongelukken te voorkomen.
Voor Panama is het toerisme zo ongeveer de belangrijkste bron van inkomsten.![]()
Heel vreemd .quote:Op maandag 16 februari 2015 22:47 schreef 11en30 het volgende:
Die 2 hutjes/stallen hebben wel recentelijk mooie nieuwe rode daken gekregen. Dat waren eerder andere kleuren volgens Bing. Zijn ook vierkanter, voorheen langwerpig. Verdacht of niet? Bebouwing vervangen? Waarom?
Krijgt zij http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)iden-in-dromen.dhtml
Dan toch een beetje gelijk in haar droom over een hutje.![]()
[/quote]Reden temeer. Toerisme is juist gebaat bij toegankelijkheid. Je doet of gidsen de bulk van de omzet aan toerisme verdienen. In Benidorm heb je verdomd weinig gidsen. Voor Nederland als land is toerisme relatief minder belangrijk, maar voor de waddeneilanden geldt minstens hetzelfde als voor Panama. En toch: goede kaarten, geen gidsen. Wel voor de wadden zelf. Waarom? Snel veranderende natuur, geen betrouwbare, voor een leek herkenbare punten, en een fikse lijst met doden door onkunde en onderschatting van het gevaar. Dezelfde redenen dus als in zo'n regenwoud.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:36 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet stug. Verder denk ik dat elke vergelijking met Nederland totaal zinloos is.
Voor Panama is het toerisme zo ongeveer de belangrijkste bron van inkomsten.
EDIT: In sommige Nederlandse steden zijn toch best veel gidsen, met name in Heerlen en Amsterdam. Alleen heten die drugsrunnertjes.
[ Bericht 14% gewijzigd door JustinCase op 17-02-2015 03:08:53 ]![]()
Naar mijn idee sla je de plank totaal mis met die vergelijkingen.quote:
Panama is er niet bij gebaat als Sinaproc meerdere keren per dag een reddingsactie moet uitvoeren (afgelopen week nog voor de zoveelste keer bij Volcan Baru) en als er met enige regelmaat toeristen verongelukken en/of verdwijnen. Dat doet de goede naam geen goed.
Liever alles controleerbaar en regelbaar houden lijkt mij dan.
Panama als ideaal en veilig vakantieland dat is hun visitekaartje en dat moet veel geld in het laatje brengen.
Aan hordes rugzaktoeristen die overal wild kamperen en er zelf op uit trekken met een kaart onder de arm of gps routesheb je dan niets. Liever mensen in mooie hotels en georganiseerde uitstapjes onder begeleiding van een opgeleide (levert ook weer banen op) gids. Geef ze eens ongelijk?
![]()
Ik geef voorlopig helemaal niemand ongelijk die een indruk heeft. Vooral hier op BNW.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 03:20 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Naar mijn idee sla je de plank totaal mis met die vergelijkingen.
Panama is er niet bij gebaat als Sinaproc meerdere keren per dag een reddingsactie moet uitvoeren (afgelopen week nog voor de zoveelste keer bij Volcan Baru) en als er met enige regelmaat toeristen verongelukken en/of verdwijnen. Dat doet de goede naam geen goed.
Liever alles controleerbaar en regelbaar houden lijkt mij dan.
Panama als ideaal en veilig vakantieland dat is hun visitekaartje en dat moet veel geld in het laatje brengen.
Aan hordes rugzaktoeristen die overal wild kamperen en er zelf op uit trekken met een kaart onder de arm of gps routesheb je dan niets. Liever mensen in mooie hotels en georganiseerde uitstapjes onder begeleiding van een opgeleide (levert ook weer banen op) gids. Geef ze eens ongelijk?
![]()
Een jaar lang wachten om pas op de expeditietocht uit te gaan was op zich al een grote fout. Als ik de eventuele dader was zou ik juichen van deze traagheid want tegen die tijd heb ik of de natuur al makkelijk alle sporen gewist.![]()
Ik ben het met die fotoplek eens. Gisteren heb ik dezelfde fotoplek gevonden als jij, mbv pijltjes in Word.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:21 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik heb nader naar 'mijn' locatie gekeken en de collage aangevuld met de ongevere fotoplek en de helling die op de foto te zien is:
Volgens mij is deze plek met de hutjes dus niet H13, van Serracin, maar eerder in de buurt van H12 (dus niet per se=H12), in het gebied Cabecera de Culebra, nr. 25 op de kaart van Baru.![]()
Ik kan de AFK video nu niet afspelen, want mijn pc heeft moeite met die video (niet met andere films). Ik kan dus jammer genoeg nu niet checken wanneer deze still precies valt.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:31 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Wat ik weet van de AFK video, is dat de ouders niet zijn gestopt met lopen en omgedraaid zijn bij de paddock. Ze hebben nog 1 uur doorgelopen en gefilmd voordat ze omdraaiden.
Wanneer valt de still van AFK, die overeenkomt met de still van Edwin? Is dat na 1 uur verder lopen, of direct bij aankmost bij de paddock?![]()
Er zijn hele goede kaarten verkrijgbaar van Tommy Guardia, heel gedetailleerd en waarschijnlijk prijzig. Heb ik al eerder gepost.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:12 schreef bladwijzer het volgende:
k heb de indruk dat er geen kaarten van het gebied zijn omdat Panama wil verdienen aan de toeristen en die zaken in eigen hand wil houden.
Als er kaarten van de natuurgebieden en wandelpaden zijn kan elke toerist zijn eigen gang gaan.![]()
We mogen heel blij zijn met de video “These Are My Friends”. Juist met deze video! De gehele film geeft ons beelden die je verder doen denken aan datgene wat K en L hebben moeten doormaken.
Kaarten van het gebied zijn uiteraard onontbeerlijk om een goede zienswijze te krijgen maar je inleven in genoemde video haalt veel duidelijkheid naar boven.![]()
Wie was er nog meer vermist? Heb je daar een bron van? En is die nog terug gevonden?quote:Op maandag 16 februari 2015 20:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
3 vermisten in 1 dorp in 1 week en allemaal dood, onder zeer verdachte omstandigheden... Jeugdbendes en berovingen op de paden..... tja het is maar net wat je gewend bentUitvinder van de biersmiley.![]()
In welk topic kan ik het scenario van Jackie vinden?quote:Op maandag 16 februari 2015 23:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lees ff terug, het scenario van Jackie is hier bijna elke week een keer voorbij gekomen. En je vraag ook.
Daarnaast is het een bijzondere verdwaling en een bijzonder misdrijf of een combinatie daarvan.![]()
Hier vind je info over de Tommy Guardia maps:
http://alairelibre.ws/category/caminatas
http://ignpanama.anati.gob.pa/
En hier is een deel van een heel gedetailleerde kaart van Boquete en omgeving (heb ik al eerder gepost):
http://www.boqueteguide.com/picture_library/Boquete.jpg![]()
Petertje zoals je hem noemt zat bij het interview met Pauw en Martijn F niet als kundige van deze zaak maar als mediacoach van Martijn... Met als doel Martijn niets te laten zeggen wat niet vooraf afgesproken was.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar als iemand 30 jaar misdaadverslaggever is geweest, waarheidszoeker en alle inzage heeft in deze zaak en zelfs met zijn scherpe neus géén misdrijf ruikt, dan schuif je "Petertje" terzijde alsof het niets is.
Wat is het nou?
Ik geef eerlijk toe dat ik de heer Scheffens geloofwaardigheid toedichtte en een crimescenario serieuzer overwoog. Maar sinds de foto van Kris' hoofd op die rare nacht, is dat veel minder waarschijnlijk geworden.
Verschillende mensen zitten en zaten hier door verschillende achtergronden. Affiniteit met hiken, verdwalen, Latijns-Amerikaanse cultuur, cold cases, jungletochten, herpetologie, geologie, biologie, Amersfoortse studentes, alles helpt mee.
En uit alles blijkt dat de natuurlijke gevaren een veel grotere (gezamenlijke) kans hebben dan criminelen in juist dat gebied.
Pauw is een zeer gewiekst interviewer welke graag zijn gasten uitspraken uitlokt die ze niet hadden willen zeggen, zie F Timmermans en de zuurstofkapjes.
Op verbaal niveau doet Peter niet onder voor Pauw en hij was dus de meest aangewezen persoon om aan die tafel te zitten.
Dat Frank van der Goot zelf 2 weken in Panama verblijft om met eigen ogen te zien wat de omstandigheden waren zegt mij genoeg.
[ Bericht 7% gewijzigd door ootjekatootje op 17-02-2015 09:42:18 ]![]()
http://i.imgur.com/OOIVGHx.jpg
Loopt er achter het 2e huisje (de achterste) een klein beekje/riviertje?![]()
Je kunt de videobeelden van Edwin en AFK bij de paddock met de boom op elkaar leggen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 08:47 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik kan de AFK video nu niet afspelen, want mijn pc heeft moeite met die video (niet met andere films). Ik kan dus jammer genoeg nu niet checken wanneer deze still precies valt.
Wat ik weet van de AFK video, is dat de ouders niet zijn gestopt met lopen en omgedraaid zijn bij de paddock. Ze hebben nog 1 uur doorgelopen en gefilmd voordat ze omdraaiden.
Wanneer valt de still van AFK, die overeenkomt met de still van Edwin? Is dat na 1 uur verder lopen, of direct bij aankmost bij de paddock?
Precies hetzelfde.
Het is direct bij de paddock. Daarna liepen ze idd nog een uur door![]()
Osman V, werd vermist na het zwemmen in een rivier daar. Werd een aantal dagen teruggevonden, zonder water in zijn longen. Nabestaanden mochten na de vondst het lichaam niet meer zien. Zat bij een "jeugdbende" en zijn crematie werd verstoord door zijn "vrienden". Zijn een aantal jongens voor verhoort en deze gaven bijzondere verklaringen. Zoek maar even op Osman V Boquete dan lees je alle meningen over deze jongen en zijn dood.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:10 schreef dimmak het volgende:
[..]
Wie was er nog meer vermist? Heb je daar een bron van? En is die nog terug gevonden?![]()
Ik val in herhaling maar het is geen toeval dat AFK, Edwin en vele andere (foto) reportages allemaal van exact dezelfde dingen beelden of foto's maakten.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:09 schreef gynaika het volgende:
We mogen heel blij zijn met de video “These Are My Friends”. Juist met deze video! De gehele film geeft ons beelden die je verder doen denken aan datgene wat K en L hebben moeten doormaken.
Kaarten van het gebied zijn uiteraard onontbeerlijk om een goede zienswijze te krijgen maar je inleven in genoemde video haalt veel duidelijkheid naar boven.
De enige die dat niet deden na de 1e quebrada zijn Kris en Lisanne.
Voor mij ook DE reden dat ze niet verder zijn gegaan![]()
Daar ging het me om, want ik kan de AFK niet afspelen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:46 schreef jackie12 het volgende:
Het is direct bij de paddock. Daarna liepen ze idd nog een uur doorVolgens mij wel. Komt qua ligging en vorm overeen met de huisjes op Bing kaart, vlakbij nr 25 (Baru):quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:44 schreef jackie12 het volgende:
Loopt er achter het 2e huisje (de achterste) een klein beekje/riviertje?
25
CABECERA DE CULEBRA
Cabecera De CulebraValle del RiscoChanguinolaBocas del Toro 8.855509,-82.406997
Alleen de kleur van de daken komen niet overeen, zoals scherp opgemerkt door 11 en 30.![]()
Ik kende deze site al maar heb daar niets kunnen vinden over het gebied achter de mirador.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:19 schreef RapaNui het volgende:
Hier vind je info over de Tommy Guardia maps:
http://alairelibre.ws/category/caminatas
En hier is een deel van een heel gedetailleerde kaart van Boquete en omgeving (heb ik al eerder gepost):
http://www.boqueteguide.com/picture_library/Boquete.jpg
Heeft hij daar wel kaarten van dan?![]()
Behalve dan dat het ernaar uitziet dat de lokale autoriteiten (sinaproc) prints uit BING of GM gebruiken. De ondergrond van hoogtelijnen kleuren en schaduwen is duidelijk herkenbaar op de eerder door mij geposte still en wordt ook overal online gebruikt.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:06 schreef jackie12 het volgende:
Hij moet dus te krijgen zijn.![]()
Ik begrijp het probleem niet zo.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:31 schreef matteo_111 het volgende:
Edwin komt ergens anders uit dan wij!
De stlls van AFK en Edwin, met dezelfde boom+prikkeldraad, zeggen dat dat het begin van de paddock is, vlak na de 2e Q. Dat klopt, dat is zo'n 15 minuten lopen er vandaan.
Na dit punt is Edwin doorgelopen, ongeveer oostwaarts, paddock ahw overgestoken.
Na dit punt zijn de ouders nog 1 uur doorgelopen. Windrichting onbekend, waarschijnlijk ongeveer richting noord. Ze zijn hoe dan ook niet uitgekomen bij de huisjes van Edwin, anders zouden ze die ook hebben gefilmd.![]()
Het kan ook omgekeerd: er is zo weinig vraag dat het niet loont. Bovendien moet je voor wandelpaden het terrein in en dat is relatief duur.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:12 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat er geen kaarten van het gebied zijn omdat Panama wil verdienen aan de toeristen en die zaken in eigen hand wil houden.
Daar verdienen ze niets aan, daarnaast is het ook niet zo veilig als iedereen er gaat wandelen zonder ervaring met of kennis van dergelijke gebieden.![]()
We weten nog niets over een hutje. Zowel bij de 2e kabelbrug (de eerder aangenomen plaats) als bij hut 13 zijn hutjes. Die zijn er ook nog enkele in de buurt van de waarschijnlijke paden. Misschien moet die mevrouw met onze expeditie mee?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:38 schreef vronie het volgende:
[..]
Heel vreemd .
Krijgt zij http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)iden-in-dromen.dhtml
Dan toch een beetje gelijk in haar droom over een hutje.![]()
Volgens mij qua tijd voor huis 12 en een minuut of tien de paddock in. Dan kan de mistige boom heel goed op het gedeelte van het pad staan dat zowel door de ouders als KenL als Edwin gelopen is. Jammer, het essentiële gebied is Obscured by clouds.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 08:47 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik kan de AFK video nu niet afspelen, want mijn pc heeft moeite met die video (niet met andere films). Ik kan dus jammer genoeg nu niet checken wanneer deze still precies valt.
Wanneer valt de still van AFK, die overeenkomt met de still van Edwin? Is dat na 1 uur verder lopen, of direct bij aankomst bij de paddock?![]()
Ik heb het "een-dag-eerder" scenario gelezen. Het is een redelijk verhaal, ook wel geloofwaardig. Maar er staat hier helemaal niets in over een misdrijf! Het scenario heeft alleen betrekking op 31 maart.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:47 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dank je.
En je hoeft het er niet mee eens te zijn maar is wel waterdicht en geeft iig een antwoord op alle vragen.
Dus ik herhaal mijn vraag: welke aanwijzingen zijn er voor een misdrijf?![]()
Volgens mij zijn ze ook niet verder gegaan dan de eerste quebrada, tenzij, en nu val ik in herhaling, onder dwang. En dan maak je ook geen foto's.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:48 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik val in herhaling maar het is geen toeval dat AFK, Edwin en vele andere (foto) reportages allemaal van exact dezelfde dingen beelden of foto's maakten.
De enige die dat niet deden na de 1e quebrada zijn Kris en Lisanne.
Voor mij ook DE reden dat ze niet verder zijn gegaan![]()
Volgens de satellietfoto wel, zonder bomen er langs.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:44 schreef jackie12 het volgende:
Loopt er achter het 2e huisje (de achterste) een klein beekje/riviertje?![]()
Klopt denk ik. Reden om nog niet alle bestaande info overboord te gooien, maar kritisch te bekijken.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:03 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik begrijp het probleem niet zo.
De stlls van AFK en Edwin, met dezelfde boom+prikkeldraad, zeggen dat dat het begin van de paddock is, vlak na de 2e Q. Dat klopt, dat is zo'n 15 minuten lopen er vandaan.
Na dit punt is Edwin doorgelopen, ongeveer oostwaarts, paddock ahw overgestoken.
Na dit punt zijn de ouders nog 1 uur doorgelopen. Windrichting onbekend, waarschijnlijk ongeveer richting noord. Ze zijn hoe dan ook niet uitgekomen bij de huisjes van Edwin, anders zouden ze die ook hebben gefilmd.![]()
Ik zou niet teveel gummen en strepen. Persoonlijk gebruik ik al die opties nog. Die van de paddock en hutje 13 minder omdat ik denk dat ze daar niet kwamen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:24 schreef matteo_111 het volgende:
Vele opties en meer voordat er vaste conclusies kunnen worden getrokken. Eerst maar eens verder onderzoeken.
De landschappen rond die vindplaatsen nog wat beter in beeld krijgen via google earth met zicht op de ravijnen is dat een idee?![]()
Ja jammer dat zou al handig zijn. Ik ben op Boquete.ning aan het navragen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:03 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Behalve dan dat het ernaar uitziet dat de lokale autoriteiten (sinaproc) prints uit BING of GM gebruiken. De ondergrond van hoogtelijnen kleuren en schaduwen is duidelijk herkenbaar op de eerder door mij geposte still en wordt ook overal online gebruikt.![]()
Matteo, alles wat je geproduceerd hebt is zeer handig, dank van mijn kant. Heb je vegetatie en ravijnen rond de quebrada's in kaart gebracht voor jezelf, links die je kunt delen?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:16 schreef matteo_111 het volgende:
Ik heb al God weet wat afgezocht naar kaarten van het gebied. Er loopt een Panamees kaartproject. Ik zag daar aanbestedingsstukken van, maar nog geen resultaten. Topkaarten zijn oud, 60er jaren of zo, en onnauwkeurig. De ondergrond van BING is goed qua hoogtelijnen maar shit qua rivieren. Af en toe kom je een toeristische kaart tegen die interessant is, zoals de koffiekaart. De ondergrond van de sinaproc zoekkaart is wel weer vrij goed, maar . . . .geen paden!
Zit nu alles rond Pata de Macho rivier te bekijken.![]()
Misschien hebben ze de huisjes wel gefilmd maar niet in AFK gemonteerd. Als er meerdere windrichtingen mogelijk zijn was ze dat bijzonder slecht uitgekomen. Hun boodschap was immers er is maar 1 pad, je kunt hier niet verdwalen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:03 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Eindelijk een concrete aanwijzing dat in deze case sprake kan zijn van een complot van hogerhand.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:23 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Jammer, het essentiële gebied is Obscured by clouds.![]()
1. Zeker mogelijkquote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:25 schreef 11en30 het volgende:
[..]
1. Misschien hebben ze de huisjes wel gefilmd maar niet in AFK gemonteerd.
2. Als er meerdere windrichtingen mogelijk zijn was ze dat bijzonder slecht uitgekomen. Hun boodschap was immers er is maar 1 pad, je kunt hier niet verdwalen.
2. Ouders hebben het pad gevolgd, langs prikkeldraad.
Edwin, als lokaal persoon en die het gebied als zijn eigen broekzak kent, kan heel goed door het hek de paddock hebben overgestoken. De Vrienden zijn daar thuis.![]()
Maar zij volgen wel de Sinaproc route?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:36 schreef RapaNui het volgende:
Edwin, als lokaal persoon en die het gebied als zijn eigen broekzak kent, kan heel goed door het hek de paddock hebben overgestoken. De Vrienden zijn daar thuis.![]()
Ik vind voor beide routes wat te zeggen. Ze gaan niet van het pad af zo dom zijn ze niet spreekt voor zich. De paddock opgaan richting duidelijke kenmerken van aanwezigheid van mensen (bebouwing, vee) is imo ook logisch en zeker niet dom.![]()
Dit lijkt me gezien de landschapskenmerken en overzichtelijke indeling geen paddock waar je op kunt verdwalen zoals Baru ergens schrijft. Het verhaal van de verdwaalde gidsen zal over een andere lokatie gaan. Of het is lulkoek.![]()
Daar lijkt het idd op, ongeveer oostwaarts.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:38 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Maar zij volgen wel de Sinaproc route?![]()
Even de vraag herhalen van gisteren:
Waar komt de informatie vandaan waar de kabelbruggen zitten?
Is dat alleen van Baru of ook nog van andere(n) ?![]()
Ja graag.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:34 schreef MeloD het volgende:
Wie naast agter, Domnivoor, jackie en Poekje willen bij een volgende meeting zijn?![]()
Met iedere passerende dag schat ik de slagingskans van het onderzoek dan wel oplossingskans van de mysterie 0,05% kleiner. En dat dus vanaf het begin geteld.![]()
http://www.maphill.com/pa(...)ed-maps/terrain-map/quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:06 schreef jackie12 het volgende:
en >
http://www.maphill.com/pa(...)c-maps/physical-map/"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
jazekerquote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:34 schreef MeloD het volgende:
Wie naast agter, Domnivoor, jackie en Poekje willen bij een volgende meeting zijn?![]()
Als ik druk op Panaoramic 3D view dan lijkt het alsof over er over de hele bergpas een pad loopt.quote:![]()
Zouden jullie me jullie emailadres kunnen PMen? Dan gooi ik er tzt een datumprikker uitLocatie lijkt Utrecht het meest voor de hand liggend.
![]()
Gaan jullie dan in het openbaar ontmoeten of iemands huis?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:00 schreef MeloD het volgende:
Zouden jullie me jullie emailadres kunnen PMen? Dan gooi ik er tzt een datumprikker uitLocatie lijkt Utrecht het meest voor de hand liggend.
![]()
You can get a good topo map from Tommy Guardia in Panama, or you can get a Tommy Guardia map on linequote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:58 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als ik druk op Panaoramic 3D view dan lijkt het alsof over er over de hele bergpas een pad loopt.
1. Re: Hiking in Boquete
Dec 01, 2011, 9:32 PM
There are a number of trails around Boquete. The two I am familiar with are the trail up Volcan Baru (Panama's highest peak, which tops out over 11,000 feet) and the Quetzal Trail (Sendero los Quetzales) which goes between Cerro Punta and Boquete.
The trail up Volcan Baru is like hiking up a dry creek bed in many places. It's steep and eroded. The climb to the top takes about 8 to 10 hours. There is only one creek for water (provided you brought your pump filter) about 1/4 of way up, so bring lots of water. Many people hike up and spend the night. Very cold on top at night -- often below 32. In the morning, before the clouds take over, you can see both the Pacific and the Caribbean -- great vistas! On this trail, I saw the one and only jaguar I've seen in the wild in Panama.
You can get to the trailhead by taxi. There, at the national park hut, you'll have to pay the $5 entrance fee. But, coming back, it might be tough getting a cab, unless the ranger at the hut can call one for you.
It's the same story for the Quetzal Trail. You can get a cab to take you near the trailhead. But, you'll still have a good mile and a half to go before you actually get to the trail. Coming back will be even tougher to get a cab.
The Quetzal Trail runs uphill nearly all the way to Cerro Punta (on the west side of Volcan Baru). If you take this trail, you will need to hire a guide in Boquete -- even for just a day hike. Detours are constantly changing, and you can get seriously lost without a guide.
In heavy jungle, maps are nearly worthless, if you can find one. Volcan Baru is different. You can actually spot landmarks and most of the trail stays more or less where it has been. You can get a good topo map from Tommy Guardia in Panama, or you can get a Tommy Guardia map on line.
http://www.tripadvisor.co(...)iriqui_Province.html"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Instituto Geográfico Nacional Tommy Guardia
Israel Sãnches
Director General
Instituto Geográfico Nacional Tommy Guardia
Calle Melchor Lazo de la Vega, Calle Principal, Viejo Veranillo Panamá 5,
Panamá Apartado Postal 5267 o 0816-01574
Tel. (507) 507 9683
FAX. (507) 507 9682
Email: direccionigntg@mop.gob.pa
Sitio WEB:
Web IDE:
http://www.cp-idea.org/in(...)cional-tommy-guardia
[ Bericht 39% gewijzigd door StaceySinger op 17-02-2015 13:31:20 ]"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Onder de arm/boven het hoofd/op de rug (van een paard-ezel) en dan maar lopen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:06 schreef ootjekatootje het volgende:
Wanneer de daken verbouwd zouden zijn, hoe hebben ze die materialen daar dan gekregen?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Denk ik ook.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:45 schreef ToniB het volgende:
ik denk dat de paddock hier ligt.
[ afbeelding ]
zelfde heuvels
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ten op zichte van de Mirador
[ afbeelding ]![]()
wat ik niet snap is, is er nou echt helemaal niemand in die huisjes gaan kijken dan? Niemand die wij kennen?quote:
En Hans en Roelie ook niet?![]()
Is toch dezelfde als Matteo?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:45 schreef ToniB het volgende:
ik denk dat de paddock hier ligt.
[ afbeelding ]
zelfde heuvels
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ten op zichte van de Mirador
[ afbeelding ]![]()
hoe kan ik een afbeelding posten, zonder dat mijn persoonlijke pathway in mijn PC verschijnt in de post? Iedere keer dat ik het probeer in preview mode, zie ik mij hele pad in de PC verschijnen en daarom zie ik er steeds vanaf.![]()
neequote:
deze is matteo...huisjes fam. S.
deze denk ik
niet ver daar vandaan, beetje meer naar het westen.
1 is dé paddock die we zoeken
2 familie S.
(Foto van binq is een slag gedraaid.)![]()
![]()
?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:22 schreef RapaNui het volgende:
hoe kan ik een afbeelding posten, zonder dat mijn persoonlijke pathway in mijn PC verschijnt in de post? Iedere keer dat ik het probeer in preview mode, zie ik mij hele pad in de PC verschijnen en daarom zie ik er steeds vanaf.
http://nl.tinypic.com/
Daar uploaden, krijg je een url zonder pad.![]()
Ik begrijp niet wat je bedoelt maar is verplaatsen of hernoemen dan geen optie?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:31 schreef RapaNui het volgende:
ik bedoel een foto/plaatje vanaf mijn PC, niet vanaf internet![]()
gaat niet je moet hem ergens op internet zetten en dan linken.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:31 schreef RapaNui het volgende:
ik bedoel een foto/plaatje vanaf mijn PC, niet vanaf internet![]()
naar http://tinypic.com/quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:31 schreef RapaNui het volgende:
ik bedoel een foto/plaatje vanaf mijn PC, niet vanaf internet
account aanmaken
foto uploaden
link hier plaatsen [ hier ]"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ik zie eerlijk gezegd niet veel op dit plaatje, heb je een link naar de/een kaart van jouw plek?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:27 schreef ToniB het volgende:
[..]
deze denk ik
niet ver daar vandaan, beetje meer naar het westen.
1 is dé paddock die we zoeken
2 familie S.
(Foto van binq is een slag gedraaid.)
[ afbeelding ]![]()
even kijken of dat lukt....
http://www.bing.com/maps/(...)F4E9!237&form=LMLTCC
volgens mij moet het lukken zo.![]()
Ik heb eerder het vermoeden uitgesproken dat daar bij het hek waar de ouders pauze hielden, een kruising is van paden. Het hek rechts kent een doorgang voor mensen, het hek links kan makkelijk worden opengemaak en je kunt door het prikkeldraad.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:36 schreef RapaNui het volgende:
[..]
1. Zeker mogelijk
2. Ouders hebben het pad gevolgd, langs prikkeldraad.
Edwin, als lokaal persoon en die het gebied als zijn eigen broekzak kent, kan heel goed door het hek de paddock hebben overgestoken. De Vrienden zijn daar thuis.
En ook dat het de laatste plek is waar K en L een foto hadden moeten maken. Misschien ook wel gedaan hebben of geprobeerd, maar dan door 'iets' zijn getroffen. We missen foto 509 tenslotte.
Uiterlijk hier eindigde de pleasant day hike en begonnen de problemen.![]()
zie nu dat binq de cijfers omgooit..huh?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:47 schreef ToniB het volgende:
even kijken of dat lukt....
http://www.bing.com/maps/(...)F4E9!237&form=LMLTCC
volgens mij moet het lukken zo.
nou ja in de link die ik net gaf is 2 de paddock die we zoeken in ieder geval.![]()
@ToniB; ik denk niet dat 1 dé paddock is.
En ik denk ook niet dat 2, Serracin is.
(of andersom)
Dé paddock ligt meer naar het westen en Serracin ligt meer naar het oosten.
Deze huisjes staan er tussenin.
Beetje omslachtig, maar zoek aub op Bing maps met de volgende coordinaten:
8.855509,-82.406997![]()
8.855509,-82.406997 is dezelfde plekquote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:54 schreef RapaNui het volgende:
(of andersom)
8.855509,-82.406997
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Ja, dat weet ik. Wat ik bedoel is: Daar is niet dé paddock en ook niet Serracin.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:58 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
8.855509,-82.406997 is dezelfde plek
De Paddock is meer naar het westen en Serracin meer naar het oosten.
Deze huisjes van de Vrienden, liggen op het stuk dat Cabecera de Culebra zou heten en zouden niet zichtbaar zijn vanaf dé Paddock. Tussen het pad, dé paddock en deze huisjes, is een glooiend landschap en op sommige stukken veel bos. Volgens mij zijn deze huisjes niet zichtbaar vanaf hét pad waar Hans en Roelie stonden.![]()
De eerste kabelbrug stond al op de kaart van Kingroad @ WS. De herkomst daarvan ken ik niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:20 schreef jackie12 het volgende:
Even de vraag herhalen van gisteren:
Waar komt de informatie vandaan waar de kabelbruggen zitten?
Is dat alleen van Baru of ook nog van andere(n) ?
Toen de locaties en afstanden problematischer werden ben ik gaan zoeken en heeft Baru me geholpen door in fasen steeds meer info te geven. Zo komen we aan de hutten, quebrada´s en kabelbruggen. Een deel van die info heeft ook Grijzemassa op zijn/haar kaart overgenomen. Uiteindelijk heeft Baru de Bing-kaart gemaakt, na wat eerdere versies, die ik eerder als link opnam. Ook heeft hij info gegeven over andere paden, zoals van hut 12 naar hut 13.
Op de satellietfoto's zijn vrijwel nergens paden te zien. Wat erop lijkt is meestal een stroompje, dan vaak met drassige grond eromheen. Verificatie is dus vanuit de ´zolderkamer´ niet mogelijk.
Laat ik duidelijk zijn. Verificatie vanuit hier kan niet, behalve wat je uit de lucht kunt zien of uit reisverslagen kunt opmaken. Er zijn geen tegenstrijdigheden opgedoken die voor mij reden zijn om te zeggen: er deugt iets niet. Hebben we al een compleet beeld? Nee, ik denk het nog niet. Er is meer achter de mirador . . .![]()
En liggen ca.2 km verderop.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:02 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Wat ik bedoel is: Daar is niet dé paddock en ook niet Serracin.
De Paddock is meer naar het westen en Serracin meer naar het oosten.
Deze huisjes van de Vrienden, liggen op het stuk dat Cabecera de Culebra zou heten en zouden niet zichtbaar zijn vanaf dé Paddock. Tussen het pad, dé paddock en deze huisjes, is een glooiend landschap en op sommige stukken veel bos. Volgens mij zijn deze huisjes niet zichtbaar vanaf hét pad waar Hans en Roelie stonden.![]()
Klinkt voor mij niet logisch. Dan hadden ze ook wel foto's gemaakt van de 2e quebrada die mooier is dan de 1equote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:49 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik heb eerder het vermoeden uitgesproken dat daar bij het hek waar de ouders pauze hielden, een kruising is van paden. Het hek rechts kent een doorgang voor mensen, het hek links kan makkelijk worden opengemaak en je kunt door het prikkeldraad.
En ook dat het de laatste plek is waar K en L een foto hadden moeten maken. Misschien ook wel gedaan hebben of geprobeerd, maar dan door 'iets' zijn getroffen. We missen foto 509 tenslotte.
Uiterlijk hier eindigde de pleasant day hike en begonnen de problemen.![]()
jawel dat is dezelfde.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:54 schreef RapaNui het volgende:
(of andersom)
8.855509,-82.406997
ik weet niet hoe je coordinaten invult op binq
mijn paddock ligt beetje meer naar noorden op jouw kaart en Fam. S staat ongeveer op dezelfde plek als waar jij aangaf.![]()
Er zijn meerdere paddocks. De paddock waar het (groene) pad doorheen loopt ligt nog verder naar het westen. En is groter en langgerekt, meer dan een kilometer. Op de kaart gedeeltelijk onder de wolken. Huis 12 staat er ongeveer midden in. Wat je me deze paddock bedoelt is me niet geheel duidelijk. Misschien loop het pad erdoor heen maar dat is niet zichtbaar. Vergelijk de kaart van Baru. (klik op een van de objecten om van Europa naar Panama te komen)quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:49 schreef ToniB het volgende:
[..]
zie nu dat binq de cijfers omgooit..huh?
nou ja in de link die ik net gaf is 2 de paddock die we zoeken in ieder geval.
http://www.bing.com/maps/(...)DED!2151&form=LMLTCC![]()
Als Baru zou zeggen "ik ben Jose Alvarez en was van 1999 tm 2008 gids in Boquete" dan zou ik dat geloven.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:04 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
De eerste kabelbrug stond al op de kaart van Kingroad @ WS. De herkomst daarvan ken ik niet.
Toen de locaties en afstanden problematischer werden ben ik gaan zoeken en heeft Baru me geholpen door in fasen steeds meer info te geven. Zo komen we aan de hutten, quebrada´s en kabelbruggen. Een deel van die info heeft ook Grijzemassa op zijn/haar kaart overgenomen. Uiteindelijk heeft Baru de Bing-kaart gemaakt, na wat eerdere versies, die ik eerder als link opnam. Ook heeft hij info gegeven over andere paden, zoals van hut 12 naar hut 13.
Op de satellietfoto's zijn vrijwel nergens paden te zien. Wat erop lijkt is meestal een stroompje, dan vaak met drassige grond eromheen. Verificatie is dus vanuit de ´zolderkamer´ niet mogelijk.
Laat ik duidelijk zijn. Verificatie vanuit hier kan niet, behalve wat je uit de lucht kunt zien of uit reisverslagen kunt opmaken. Er zijn geen tegenstrijdigheden opgedoken die voor mij reden zijn om te zeggen: er deugt iets niet. Hebben we al een compleet beeld? Nee, ik denk het nog niet. Er is meer achter de mirador . . .
Van iemand die zegt een gerenommeerde gids geweest te zijn, zelfs nu nog regelmatig praat met de ons bekende gidsen maar wel angstvallig zijn naam geheim houdt heb ik grote moeite.
En grote moeite is na zoveel maanden zwak uitgedrukt.
Te vaak kloppen er dingen niet die hij heeft gezegd en te vaak komt hij zijn afspraken niet na..
Ik ben er altijd blind vanuit gegaan dat alle info op de kaarten klopten.
De plek van de kabelbruggen, de paden enz.
Als nu blijkt dat dit in principe allemaal van Baru komt, die niet te checken is, dan hoort het niet in de OP thuis.![]()
Ik denk nog steeds dat je kaartje klopt wbt de hutjes.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:19 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Er zijn meerdere paddocks. De paddock waar het (groene) pad doorheen loopt ligt nog verder naar het westen. En is groter en langgerekt, meer dan een kilometer. Op de kaart gedeeltelijk onder de wolken. Huis 12 staat er ongeveer midden in. Wat je me deze paddock bedoelt is me niet geheel duidelijk. Misschien loop het pad erdoor heen maar dat is niet zichtbaar. Vergelijk de kaart van Baru. (klik op een van de objecten om van Europa naar Panama te komen)
Voor mij is het de laatste locatie waar iets kan zijn gebeurd. Het kan/moet ook eerder zijn gebeurd, vanaf de laatste foto (508) bij de 1e quebrada. Maar niet later dus - is wel een speculatieve, want psychologische inschatting.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:10 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Klinkt voor mij niet logisch. Dan hadden ze ook wel foto's gemaakt van de 2e quebrada die mooier is dan de 1e![]()
Ik heb er 6 genummerd. H13/Paddock 3 is nog steeds "jouw" locatie voor het filmpje van Edwin?quote:
Die van Toni moet ik nog opzoeken en nog een stukje Spaans vertalen. Op het eerste gezicht ziet ie van Toni er goed uit, heb je ook DMS-coordinaten?Dat groene pad is van Baru zelf maar loopt langs de paddock 1 en westelijk van waar H12 ligt. Westelijker nog van H13 (wat ik als huis van Serracin van Baru heb gehoord, maar RapaNui dacht iets anders?).quote:De paddock waar het (groene) pad doorheen loopt ligt nog verder naar het westen. En is groter en langgerekt, meer dan een kilometer. Op de kaart gedeeltelijk onder de wolken. Huis 12 staat er ongeveer midden in. Wat je me deze paddock bedoelt is me niet geheel duidelijk. Misschien loop het pad erdoor heen maar dat is niet zichtbaar. Vergelijk de kaart van Baru. (klik op een van de objecten om van Europa naar Panama te komen)
http://www.bing.com/maps/(...)DED!2151&form=LMLTCCThe only limit is your own imagination
H13 /paddock 3 Ja!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb er 6 genummerd. H13/Paddock 3 is nog steeds "jouw" locatie voor het filmpje van Edwin?
[ afbeelding ]
Die van Toni moet ik nog opzoeken en nog een stukje Spaans vertalen. Op het eerste gezicht ziet ie van Toni er goed uit, heb je ook DMS-coordinaten?
[..]
Dat groene pad is van Baru zelf maar loopt langs de paddock 1 en westelijk van waar H12 ligt. Westelijker nog van H13 (wat ik als huis van Serracin van Baru heb gehoord, maar RapaNui dacht iets anders?).
Ik heb nog niet goed door wat Toni met die paddock wil zeggen.
Ik meen me H13 te herinneren als huis van de familie S. die daar zelf overigens niet schijnt te wonen, maar lokale bewoners die het land en vee voor hen bebouwen / houden.
Kaartjes uit GM zijn voor dit gebied onleesbaar.![]()
Totdat er betere info is mag het er ook niet weg!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:22 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als nu blijkt dat dit in principe allemaal van Baru komt, die niet te checken is, dan hoort het niet in de OP thuis.![]()
oke heb ik gedaan. Hier heb ik omcirkelt waar ik precies bedoel.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:19 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Er zijn meerdere paddocks. De paddock waar het (groene) bedoel je niet blauw?pad doorheen loopt ligt nog verder naar het westen. En is groter en langgerekt, meer dan een kilometer. Op de kaart gedeeltelijk onder de wolken. Huis 12 staat er ongeveer midden in. Wat je me deze paddock bedoelt is me niet geheel duidelijk. Misschien loop het pad erdoor heen maar dat is niet zichtbaar. Vergelijk de kaart van Baru. (klik op een van de objecten om van Europa naar Panama te komen)
![]()
Eens! Hopelijk komt er snel gps-infoquote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:30 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Totdat er betere info is mag het er ook niet weg!![]()
![]()
Een quebrada is een riviertje. Dat loopt via het laagste punt: onderin het ravijn dus. Verder kenmerkt een ravijn zich door steile wanden. Afhankelijk van de diepte kun je dat via hoogtelijnen terugvinden. De BING basiskaart die ik ook gebruik voor mijn kaart, heeft lijnen van 20 meter. Ik heb zelf nog geen zoektocht gedaan.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:16 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Matteo, alles wat je geproduceerd hebt is zeer handig, dank van mijn kant. Heb je vegetatie en ravijnen rond de quebrada's in kaart gebracht voor jezelf, links die je kunt delen?
Zit nu alles rond Pata de Macho rivier te bekijken.![]()
Ben ik het niet met je eens.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:30 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Totdat er betere info is mag het er ook niet weg!
Als voorbeeld:
Ik stelde dat als Kris en Lisanne van de 2e naar de 3e kabelbrug zijn gelopen ze dan op zeker het huisje hebben moeten zien liggen in de paddock (niet die waar we het nu over hebben)
Als kabelbrug 2 en 3 daar helemaal niet liggen maar compleet ergens anders dan kan het bij wijze van spreken zo zijn dat ik WEL denk dat ze verdwaald waren.
Als de info in de OP niet feitelijk juist is dan hoort het er niet in thuis want op basis van die gegevens maakt iedereen zijn keuzes![]()
Dit blauwe pad is een rivier, los uit de hand getrokken. Naar huidig inzicht de stroom van de 2e quebrada, waar ook de 1e in uitkomt. Ik bedoel het groene pad van de kaart uit de OP. De paddock waar dat groene pad doorheen loopt is het geel overtrokken gebied op de afbeelding.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:31 schreef ToniB het volgende:
[..]
oke heb ik gedaan. Hier heb ik omcirkelt waar ik precies bedoel.
[ afbeelding ]![]()
Nu komen we ergens. Daar waar de 25 staat, eronder, staan de huisjes van de Vrienden. Die zijn niet zichtbaar vanaf het pad waar Hans en Roelie stilstonden. Glooiend landschap, vegetatie én afstand (Matteo) maken ze onzichtbaar.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:31 schreef ToniB het volgende:
[..]
oke heb ik gedaan. Hier heb ik omcirkelt waar ik precies bedoel.
[ afbeelding ]
Wat omcirkel je daar in het rood? Dé paddock? Vlgs mij ligt-ie dus in het gele gedeelte, meer naar het westen toe.![]()
Dat laatste staat dus niet vast. Als - dan beteken nu handhaven.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:36 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ben ik het niet met je eens.
Als voorbeeld:
Ik stelde dat als Kris en Lisanne van de 2e naar de 3e kabelbrug zijn gelopen ze dan op zeker het huisje hebben moeten zien liggen in de paddock (niet die waar we het nu over hebben)
Als kabelbrug 2 en 3 daar helemaal niet liggen maar compleet ergens anders dan kan het bij wijze van spreken zo zijn dat ik WEL denk dat ze verdwaald waren.
Als de info in de OP niet feitelijk juist is dan hoort het er niet in thuis![]()
Nee Matteo, As is verbrande turf.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:40 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Dat laatste staat dus niet vast. Als - dan beteken nu handhaven.
Ik vind dat Baru zich bekend moet maken.
(als ik morgen zeg dat ik iemand ken uit Boquete die zegt dat de 2e kabelbrug achter het hutje ligt wat dan?)![]()
Die bedoel ik toch niet! Het gebied waar ik denk dat de paddock ligt waar ze zowel in AFK als met de vrienden tegenaan lopen in die rode cirkel ligt die ik net aangaf. Ik wéét waar die andere paddocks liggen. Die blauwe lijn is niet juist. De Quebrada's liggen meer in het gele gebied.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:38 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Dit blauwe pad is een rivier, los uit de hand getrokken. Naar huidig inzicht de stroom van de 2e quebrada, waar ook de 1e in uitkomt. Ik bedoel het groene pad van de kaart uit de OP. De paddock waar dat groene pad doorheen loopt is het geel overtrokken gebied op de afbeelding.
[ Bericht 1% gewijzigd door ToniB op 17-02-2015 16:07:32 ]![]()
Rode circel is dus volgens mij de paddock van de AFK video en van mijn vriend Edwin.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:40 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Nu komen we ergens. Daar waar de 25 staat, eronder, staan de huisjes van de Vrienden. Die zijn niet zichtbaar vanaf het pad waar Hans en Roelie stilstonden. Glooiend landschap, vegetatie én afstand (Matteo) maken ze onzichtbaar.
Wat omcirkel je daar in het rood? Dé paddock? Vlgs mij ligt-ie dus in het gele gedeelte, meer naar het westen toe.![]()
Ik raak het even kwijt.
Matteo zijn kaartje klopt wel maar is het de vraag of het hut 12/13 of iets anders is?
Ik vraag me af of Baru zulke stalletjes op zijn kaart gezet heeft. Ook aangezien hij het over house heeft en niet over hut.![]()
Als je achter dat huisje een bal in het water gooit komt ie terecht waar alle spullen en resten zijn gevonden.
Zou achter dat huisje eens gaan kijken of daar de foto locatie is![]()
Ik vind het goed gezien van jequote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:11 schreef 11en30 het volgende:
Zou mooi zijn als achterhaald kon worden wanneer deze bebouwing vervangen is.![]()
je kan een (gratis) account aanmaken bij Photobucket.com. Een afbeelding uploaden, en dan de URL hier neer kopieren.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:22 schreef RapaNui het volgende:
hoe kan ik een afbeelding posten, zonder dat mijn persoonlijke pathway in mijn PC verschijnt in de post? Iedere keer dat ik het probeer in preview mode, zie ik mij hele pad in de PC verschijnen en daarom zie ik er steeds vanaf.![]()
Zou dan meteen ff kijken wat er allemaal aan ondergrond omgewoeld is in de buurt en er nog onder de nieuwe bebouwing vandaan tevoorschijn komt.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:08 schreef jackie12 het volgende:
Als je achter dat huisje een bal in het water gooit komt ie terecht waar alle spullen en resten zijn gevonden.
![]()
Nou niet overdrijven. Je moet wel erg kippig zijn om dit niet te zien.quote:Maar toch bedankt.
[ Bericht 1% gewijzigd door 11en30 op 17-02-2015 16:25:37 ]![]()
Wat gingen onze vrienden daar eigenlijk doen? Gaan er vaker groepjes jonge mannen heen? Blijven ze daar overnachten? Wat staat er in die hutjes?![]()
ik heb hem een email gestuurd en gevraagd of hij meer filmpjes kan maken.....nog niks gehoord.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:25 schreef 11en30 het volgende:
Wat gingen onze vrienden daar eigenlijk doen? Gaan er vaker groepjes jonge mannen heen?![]()
ToniB vroeg of ik dit kon vertalen, hier gaat ie:Familie van de Nederlandsen vertrouwt het OM nietquote:Familia de las holandesas desconfía de Procuraduría
Medios chiricanos dicen que ‘se están sembrando pistas’, y hoy el Ministerio Público hará conferencia de prensa para aclarar ‘rumores’ que alteraron la tranquilidad.
viernes 16 de mayo de 2014 - 12:00 a.m.
Media uit Chiriquí zeggen dat "er aanwijzingen worden neergelegd" [letterlijk: "gezaaid", het kan ook een andere betekenis hebben] en het OM zal vandaag een persconferentie geven om 'geruchten' die de rust verstoord hebben op te helderen.Er wordt kleding gevonden die van hen geweest kan zijn. De politie heeft het zoekteam verlaten [letterlijk vertaald; politie heeft zich teruggetrokken van deelname aan het zoekteam].quote:Hallan ropa que podría ser de ellas. Bloque de búsqueda es abandonado por la Policía
Una hebra de cabello rubio y la lengüeta de unas zapatillas son algunas de las pruebas que se habían encontrado en la primera búsqueda de las holandesas Lisanne Froon, de 21 años, y Kriss Kremers, de 20.
Todo eso desapareció misteriosamente en manos de la personería de Boquete, según se queja la familia de Lisane.
Días después que las pruebas se extraviaron, las autoridades suspendieron la búsqueda de las chicas.
Een lok blond haar en de tong van een paar schoenen zijn een paar van de bewijzen die zijn gevonden bij de eerste zoektocht naar Kris (20) en Lisanne (21) [klopt niet; beiden een jaar ouder]
Dit alles verdween op mysterieuze wijze in de handen van de leiding in Boquete, zo klaagt de familie van Lisanne.
Dagen nadat de sporen verloren gingen [letterlijk; verdwaald raakten], schortten de autoriteiten de zoektocht naar de meisjes op.
Privézoektochtquote:Búsqueda privada
Es por esta razón que los familiares deciden armar un bloque privado de búsqueda, el cual ha estado metido en la montaña durante los últimos dos días.
En ese grupo se encuentra personal del diario El Siglo , a quien se contactó para dar fe de la exploración.
El detective privado Martín Ferrara O’Donnell, ex PTJ y guardaespaldas de Guillermo ‘Billy’ Ford (q.e.p.d.), ha estado siempre en contacto con la familia, y es quien ha recabado las pruebas, tanto las que se perdieron (aunque las tiene filmadas), como las que ahora pudieron conseguirse.
Ferrara fue quien pudo desandar el recorrido de las chicas durante el último día que las vieron vivas, los vehículos en que se montaron, el nombre del guía que las iba a orientar al día siguiente.
Existe otro detective contratado por la familia Froon: Emigdio Miranda.
Om deze reden besluiten de familieleden een privézoekteam te vormen dat de afgelopen twee dagen zich in de bergen bevond. Bij deze groep bevindt zich personeel van de krant El Siglo, wie men contacteerde om de expeditie bij te staan.
De privédetective Martín Ferrara O’Donnell, ex PTJ [Policia Tecnica Judicial? geen idee] en bodyguard van Guillermo ‘Billy’ Ford [q.e.p.d.; quien esta por dirigir? "degene die leidt"? ken de afkorting niet] is altijd in contact gebleven met de familie en is degene die de sporen heeft ontvangen, zowel de sporen die verdwenen raakten (hoewel hij ze gefilmd heeft) als die ze nu in handen konden hebben.
Ferrara was degene die de route afliep die de meisjes gelopen hebben op de laatste dag dat ze levend gezien zijn, de voertuigen waar ze ingestapt zijn, de naam van de gids met wie ze de volgende dag op pad zouden gaan. Er is een andere detective die door de familie is gecontracteerd: Emigdio Miranda.Nieuwe aanwijzingenquote:Nuevas pistas
El miércoles, el bloque privado de búsqueda emprendió marcha monte adentro y encontró algo: rastros físicos. Y se oyeron voces (¡más bien gritos!) al fondo de una cañada.
Quien guía al grupo es Verísimo Fuentes, un hombre con más de 38 años de vivir por el área, y con mucha experiencia en búsqueda y rescate.
La Policía de Boquete no movió ni un dedo.
Op woensdag zette het privezoekteam koers diep in de bergen en vond iets; fysieke sporen. En ze hoorden stemmen (beter gezegd; schreeuwen) op de bodem van een kloofje.
De leider van de groep is Verísimo Fuentes, een man die meer dan 38 jaar in het gebied woont en veel ervaring heeft in zoek- en reddingstochten.
De politie van Boquete stak geen vinger uit.De meisjes zijn gezien op een pad bekend als El Pianista in het noordelijke deel van Boquete, Chiriqui.quote:A las chicas las vieron entrar en el sendero conocido como El Pianista, en la parte norte de Boquete, en Chiriquí.
Por ahí se reinició esta búsqueda, antes de que saliera el sol, el día miércoles.
Cuando ya se estaba por regresar, pues se hacía de noche, dos de los miembros del grupo de búsqueda sienten un fuerte, pero agradable, olor a perfume. Parecía un dulce perfume de mujer.
Daar begon deze zoektocht woensdag voor zonsopgang.
Op het moment dat ze teruggingen, en het al donker werd, roken 2 van de zoekteamleden een sterke, maar aangename geur van parfum. Het leek een zoet vrouwenparfum te zijn.15 minuten later, hoort de hele groep een geluid, alsof er met een blikje tegen iets wordt geslagen. Het geluid verstomt snel, na minder dan een minuut, wat in het bos een eeuwigheid lijkt.quote:Quince minutos después, todos en el grupo escucharon un sonido parecido al de una lata, golpeada contra algún objeto. El ruido duró poco, menos de un minuto, que en el bosque es una eternidad.
Cuando la lata dejó de sonar, se escuchó claramente un grito, una voz muy aguda.
El grupo quedó atónito por unos segundos, y luego se lanzaron en busca del origen de esa ‘llamada’.
La voz parecía provenir del fondo de un barranco, que no es parte del sendero.
Wanneer het geluid van het blik stopt , hoort men duidelijk een schreeuw, een heel scherpe stem.
De groep blijft gedurende enkele seconden verstijfd stilstaan en zoeken waar deze "roep" vandaan komt. De stem lijkt te komen vanaf de bodem van een kloof, niet deel uitmakend van de trail.Ze komen bij een open plek, niets. Ze besluiten om eromheen te lopen en dat is waar ze een soort blauwe trui vonden, met duidelijke tekenen van slijtage en zonder vlekken.quote:Llegaron a un claro. Nada. Decidieron caminar por los alrededores y fue cuando encontraron una especie de abrigo azul, con signos visibles de desgarramiento, y sin una manga.
Esta prenda podría reforzar la idea de que las jóvenes cayeron por la cañada y están muy heridas, y podría ser que vivas.
Sin embargo, los papás de Lisane Froom no reconocen la prenda.
Dit spoor zou het idee kunnen versterken dat de jongedames in een kloof gevallen zijn en zeer gewond waren en dat ze nog in leven zouden kunnen zijn.
Echter, de ouders van Lisanne Froon [die Panamezen kunnen echt niet spellen] herkennen de vondst niet.Officiele desinteresse?quote:¿Desinterés oficial?
Luego de encontrar esta prenda de vestir, se decidió salir del lugar por la hora que era.
Sin que nadie supiera quién les avisó, al lugar llegó un helicóptero del Servicio Nacional Aeronaval. Cuando se les habló de los hallazgos, dijeron que participarían, y prometieron que ayer volverían al lugar con los exploradores privados que contrató la familia.
Nunca llegaron al lugar donde el miércoles se comprometieron a recoger a los exploradores. Hasta dijeron que enviarían 50 hombres para ayudar.
A última hora de ayer dijeron que un viento fuerte les impidió despegar.
Na het vinden van dit kledingstuk, besloot men vanwege het tijdstip het gebied te verlaten. Zonder dat iemand wist wie ze gewaarschuwd had, arriveerde er een helikopter van de Nationale Luchtmacht. Toen men ze vertelde van de vondsten zeiden ze dat ze zouden meewerken en beloofden gisteren terug te zullen komen naar de plek met prive-onderzoekers die de familie ingehuurd had.
Op woensdag zijn ze daar helemaal niet geweest waar men het beloofd had. Er werd zelfs gezegd dat ze 50 man zouden sturen om te helpen.
Gisteren laat op de dag vertelden ze dat een sterke wind ze weerhield op te stijgen.Voorgeschiedenisquote:Antecedente
Según la versión que tiene el Ministerio Público, las chicas buscaron durante todo el día un guía para ir al sendero, pero no encontraron ninguno. Quienes las vieron por el pueblo coinciden en que las chicas eran sumamente hermosas.
Al día siguiente, cuando las chicas bajaban hacia su hostal, vencidas porque no encontraron guía, un vehículo se detuvo y ellas subieron. Pero el carro no tomó hacia el centro de Boquete, sino que volvió a donde inicia el sendero El Pianista.
Volgens de versie van het Openbaar Ministerie zochten de meisjes de hele dag [!?] naar een gids om het pad op te gaan, maar ze vonden er geen. [!!] Zij die hen in het dorp zagen, zijn het erover eens dat de meiden uitermate knap waren [lekkere journalistiek jongens].
De volgende dag, toen de meisjes teruggingen naar hun hostel, aangedaan omdat ze geen gids konden vinden, stopte er een auto en zij stapten in. Maar de auto ging niet terug naar het centrum van Boquete, maar bleef bij het begin van El Pianista.Bewoners uit de omgeving bevestigen de meisjes te voet gezien te hebben toen ze rond 16:45 het pad opgingen [moeten Oliva, Martina en die getuigen geweest zijn], en zag het voertuig vertrekken zonder de meisjes [een taxi?].quote:Residentes de sectores cercanos confirman haber visto a las chicas entrar pie, a eso de las 4:45 de la tarde, y vieron salir el vehículo pero sin las chicas.
El bloque privado de búsqueda encontró en un árbol tallada una letra ‘K’. (¿De Kriss?) La vieron ayer. La marca aparenta tener varios días, y es de unos 4 centímetros de alto.
Het privezoekteam vond in een boom de letter "K" gekerfd (van "Kris"?) [K is in het Spaans geen veel voorkomende letter, al wordt het wel veel gebruikt in sms- en Facebooktaal als "k = que". "K kieres" = que quieres = wat wil je, typisch HG-Facebooktaal]. Ze zagen ze gisteren. De inkerving lijkt enkele dagen oud te zijn en is ongeveer 4 centimeter hoog.The only limit is your own imagination
Die paddock (onderdeel van dezelfde paddock van Matteo; 3) is nog verder naar het noorden (noordwest van H13/3)...quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:15 schreef ToniB het volgende:
[..]
jawel dat is dezelfde.
ik weet niet hoe je coordinaten invult op binq
mijn paddock ligt beetje meer naar noorden op jouw kaart en Fam. S staat ongeveer op dezelfde plek als waar jij aangaf.
Ik denk echt eerder rond de 1e paddock, dus nog voor H12/2...
dit zei m'n contact uit Boquete over geluiden:
iemand een flauw geluid gehoord had ofdat iemand om hulp riep.Dat geluid werd verder niet herhaald.Alsmede de flauwe reuksporen van de nederlande honden passen nu ook in het plaatje"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Vraag:
Mogelijke antwoorden:
• 1641 m - Paddock 1 - Mata - precieze locatie niet bekend, punaise op 8°50'45.30"N ; 82°25'30.60"W
• 1566 m - Paddock 2 - Huis 12 - N/A - 8°50'59.75"N ; 82°25'18.23"W
• 1263 m - Paddock 3 - Huis 13 - Matteo - 8°51'12.55"N ; 82°24'24.01"W
• 1247 m - Paddock 3 Noord - ToniB - 8.855509, -82.406997 = 8°51'19.83"N ; 82°24'25.19"W
[ Bericht 9% gewijzigd door El_Matador op 17-02-2015 17:09:06 ]The only limit is your own imagination
iemand??quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:59 schreef jackie12 het volgende:
Ik raak het even kwijt.
Matteo zijn kaartje klopt wel maar is het de vraag of het hut 12/13 of iets anders is?
tinypic!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:17 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
je kan een (gratis) account aanmaken bij Photobucket.com. Een afbeelding uploaden, en dan de URL hier neer kopieren.
photobucket wist na bepaalde tijd ... meen een maand tinypic doet dat niet
hoef je geen eens een acount voor te hebben!
Gebruik het voor alles wat ik upload op FOK!Er staat nog een vraag voor u open!!![]()
Als dit als locatie zou zijn gezien dan hadden ze tijdens de afgelopen zoektocht hun werk gewoon kunnen doen. Neem aan dat dit gewoon bereikbaar gebied was. Desnoods met een helicopter.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:08 schreef jackie12 het volgende:
Dat vraag ik mij dus ook steeds maar af...quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:25 schreef 11en30 het volgende:
Wat gingen onze vrienden daar eigenlijk doen? Gaan er vaker groepjes jonge mannen heen? Blijven ze daar overnachten? Wat staat er in die hutjes?![]()
Niet als je veel verder stroomafwaarts gaat zoeken.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:04 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Als dit als locatie zou zijn gezien dan hadden ze tijdens de afgelopen zoektocht hun werk gewoon kunnen doen. Neem aan dat dit gewoon bereikbaar gebied was. Desnoods met een helicopter.![]()
volgens mij klopt of jouw kaart niet of de mijne niet. Die witte lijn is toch de continental divide? De plaats van house 12, Mata hutjes video Edwin, Quebrada's etc. Alles toch achter die lijn?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:58 schreef El_Matador het volgende:
Vraag:
[ afbeelding ]
Mogelijke antwoorden:
[ afbeelding ]
• Paddock 1 - Mata - precieze locatie niet bekend, punaise op 8°50'45.30"N ; 82°25'30.60"W
• Paddock 2 - Huis 12 - N/A - 8°50'59.75"N ; 82°25'18.23"W
• Paddock 3 - Huis 13 - Matteo - 8°51'12.55"N ; 82°24'24.01"W
• Paddock 3 Noord - ToniB - 8.855509, -82.406997 = 8°51'19.83"N ; 82°24'25.19"W![]()
Als het balletje hier de stroom in gegooid is, moeten daar die honden heen die na 30 jaar nog onderwatersporen kunnen volgen!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:06 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Niet als je veel verder stroomafwaarts gaat zoeken.![]()
Ik gebruik coordinaten (de jouwe dus ook hierboven gepost) en die voer ik in in Google Earth. De luchtopnamekwaliteit is bagger, maar het is de enige mogelijkheid het gebied in 3D te zien en de hoogte vooral (zie edit).quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:08 schreef ToniB het volgende:
[..]
volgens mij klopt of jouw kaart niet of de mijne niet. Die witte lijn is toch de continental divide? De plaats van house 12, Mata hutjes video Edwin, Quebrada's etc. Alles toch achter die lijn?
Die witte lijn is een slordig ingetekende politieke en loopt niet gelijk met de CD. Check de hoogtes op Google Earth. Mijn Mirador staat volgens mij nu goed, die stond eerst verkeerd. Hoogte is 1861 m.The only limit is your own imagination
Die kloppen dus niet als ik die met binq vergelijk. Hoe kan ik coördinaten vinden op Binq?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik gebruik coordinaten (de jouwe dus ook hierboven gepost) en die voer ik in in Google Earth. De luchtopnamekwaliteit is bagger, maar het is de enige mogelijkheid het gebied in 3D te zien en de hoogte vooral (zie edit).
Die witte lijn is een slordig ingetekende politieke en loopt niet gelijk met de CD. Check de hoogtes op Google Earth. Mijn Mirador staat volgens mij nu goed, die stond eerst verkeerd. Hoogte is 1861 m.![]()
Wel een spannende lokatie dit. Vanuit hier zijn alle scenario's opnieuw mogelijk en zelfs alle oude nachtlokaties weer het verhaal in te plotten.![]()
H12 zou ergens bij begin gele paddock zijn
H13 gok ik ergens bij de rode vlek die ik toegevoegd heb. H13 maken gebruik van Pata de Macho trail.
En 25 (huisjes Edwin) ligt er tussenin
Lukt voor geen meter, plaatje plaatsen Ik probeer het weer.![]()
Kan niet volgens mij. Daarom gebruik ik Google Earth en plak daar wat ik op BING opzoek of via Baru kreeg daarin.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:15 schreef ToniB het volgende:
[..]
Die kloppen dus niet als ik die met binq vergelijk. Hoe kan ik coördinaten vinden op Binq?
Enige is met behulp van BING en GE opzoeken waar het op GE ligt, daar een pinnetje zetten en kaartje maken. Simpel, maar omslachtig door de 2 kaartbeelden.The only limit is your own imagination
Gebruik imgur.com . Supersnel en makkelijk.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:19 schreef RapaNui het volgende:
H12 zou ergens bij begin gele paddock zijn
H13 gok ik ergens bij de rode vlek die ik toegevoegd heb. H13 maken gebruik van Pata de Macho trail.
En 25 (huisjes Edwin) ligt er tussenin
[ afbeelding ]The only limit is your own imagination
Rapa, niet zo moeilijk doen joh:quote:
http://imgur.com/VOx7fAE
Bovenaan: Upload Images. Koekie, echt.The only limit is your own imagination
Yes, wow.quote:1 Als dit allemaal betrouwbare informatie is, en die gefilmde (maar verdwenen) bewijsstukken er nog zijn, gaan jullie die proberen te bekijken? En de boom met die K erin gekerfd?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:30 schreef El_Matador het volgende:
Voorgeschiedenis
Volgens de versie van het Openbaar Ministerie zochten de meisjes de hele dag [!?] naar een gids om het pad op te gaan, maar ze vonden er geen. [!!] Zij die hen in het dorp zagen, zijn het erover eens dat de meiden uitermate knap waren [lekkere journalistiek jongens].
De volgende dag, toen de meisjes teruggingen naar hun hostel, aangedaan omdat ze geen gids konden vinden, stopte er een auto en zij stapten in. Maar de auto ging niet terug naar het centrum van Boquete, maar bleef bij het begin van El Pianista.
2 slaat alles na "voorgeschiedenis" komt, op tijdstippen vóór 1 april? Aan de tijden te zien kan dat moeilijk op 1 april geweest zijn.
3 hoe zit het met "toen de meisjes teruggingen". Als ik het letterlijk neem, zijn ze een nacht weggebleven uit het hostel. Kan het ook betekenen "teruggegaan waren"?
4 ik ben benieuwd of de auto die bleef, stilstond, en zo ja of er toch iemand in zat (de bestuurder?). Maar dat vermeldt de tekst niet. Misschien is dat laatste ook niet te zien geweest. Maar als die er alleen geparkeerd stond, is die bestuurder dus uitgestapt. En meegegaan? Maar de auto is op een bepaald moment toch weer vertrokken. Met dezelfde bestuurder? En met of zonder de passagiers? hm...![]()
Wat jij als 25 hebt, heb ik als H13, het Huis van Serracin. Via Baru, waar jij deze kaart ook van hebt, zo te zien?quote:The only limit is your own imagination
Ja he, Justin, schrijf die journalist aan, dit stuk vertalen kostte me al een halve ochtend. Don't shoot the messenger.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:28 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Yes, wow.
[..]
1 Als dit allemaal betrouwbare informatie is, en die gefilmde (maar verdwenen) bewijsstukken er nog zijn, gaan jullie die proberen te bekijken? En de boom met die K erin gekerfd?
2 slaat alles na "voorgeschiedenis" komt, op tijdstippen vóór 1 april? Aan de tijden te zien kan dat moeilijk op 1 april geweest zijn.
3 hoe zit het met "toen de meisjes teruggingen". Als ik het letterlijk neem, zijn ze een nacht weggebleven uit het hostel. Kan het ook betekenen "teruggegaan waren"?
4 ik ben benieuwd of de auto die bleef, stilstond, en zo ja of er toch iemand in zat (de bestuurder?). Maar dat vermeldt de tekst niet. Misschien is dat laatste ook niet te zien geweest. Maar als die er alleen geparkeerd stond, is die bestuurder dus uitgestapt. En meegegaan? Maar de auto is op een bepaald moment toch weer vertrokken. Met dezelfde bestuurder? En met of zonder de passagiers? hm...The only limit is your own imagination
Hee!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:28 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Kaart van RapaNui:
[ link | afbeelding ]![]()
Op Photobucket, rechts van de foto: 'SHARE LINKS'. De onderste daarvan kopiëren naar dit forum.quote:![]()
Ik denk dat de nachtlocatie hier dicht in de buurt is.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:17 schreef 11en30 het volgende:
Wel een spannende lokatie dit. Vanuit hier zijn alle scenario's opnieuw mogelijk en zelfs alle oude nachtlokaties weer het verhaal in te plotten.![]()
O, en is het dan ook zichtbaar voor anderen? Of wordt die info uit jouw cache geplukt? Zoiets zou ik even controleren met TOR. Of vanaf een ander apparaat.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:22 schreef RapaNui het volgende:
hoe kan ik een afbeelding posten, zonder dat mijn persoonlijke pathway in mijn PC verschijnt in de post? Iedere keer dat ik het probeer in preview mode, zie ik mij hele pad in de PC verschijnen en daarom zie ik er steeds vanaf.
Maar ik heb een tip, om het zonder Tinypic o.i.d. te doen (niet getest!) : zet de afbeelding op een memory-stick, in de root, en doe de upload daar vandaan. Dan is het pad kort, simpel en nietszeggend: F:\ of zo. Of stond de naam van je computer er ook in? Je gebruikersnaam?![]()
Je denkt dat iemand die tinypic nog niet beheerst dit wel begrijpt?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:40 schreef JustinCase het volgende:
[..]
O, en is het dan ook zichtbaar voor anderen? Of wordt die info uit jouw cache geplukt? Zoiets zou ik even controleren met TOR. Of vanaf een ander apparaat.
Maar ik heb een tip, om het zonder Tinypic o.i.d. te doen (niet getest!) : zet de afbeelding op een memory-stick, in de root, en doe de upload daar vandaan. Dan is het pad kort, simpel en nietszeggend: F:\ of zo. Of stond de naam van je computer er ook in? Je gebruikersnaam?![]()
![]()
Mij werd gezegd dat ik alleen een weblink kon plaatsen en niet vanuit mijn PC een plaatje kon posten. Vandaar dat ge-oetel met photobucket.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:40 schreef JustinCase het volgende:
[..]
O, en is het dan ook zichtbaar voor anderen? Of wordt die info uit jouw cache geplukt? Zoiets zou ik even controleren met TOR. Of vanaf een ander apparaat.
Denk dat we hetzelfde kaartje zien, matta. Er is alleen nu veel verwarring met die cijfers.
http://www.bing.com/maps/(...)F4E9!249&form=LMLTCC
is het zo duidelijker waar ik bedoel? De coördinaten die jij daarbij geeft liggen meer bij die hutjes van S. en kloppen dus niet met het veld dat ik bedoel.![]()
Het zijn geen vragen met een verzoek aan jou om antwoord te geven, maar die rijzen. De messenger wordt niet beschoten(*), maar bij dezen bedankt en gecomplimenteerd!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja he, Justin, schrijf die journalist aan, dit stuk vertalen kostte me al een halve ochtend. Don't shoot the messenger.
Had ik beter meteen kunnen doen.
(*) niet dat het wat uitmaakt, deze ex-kermismedewerker schiet er altijd meters naast.![]()
Juist, nu back to business. Is H13 = 25?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat jij als 25 hebt, heb ik als H13, het Huis van Serracin. Via Baru, waar jij deze kaart ook van hebt, zo te zien?
De oude kaart van Baru waar H13 op stond, bestaat niet meer toch? Of is er nog ergens een copie van? Is de finca van Serracin zoveel noordwaarts vanaf de Cordillera?![]()
Rapanui vast wel. En anders binnenkort, hij lijkt me erg leergierig. Heeft bijv. al heel snel door hoe je een link plaatst waarmee de foto zonder al die reclame en andere troep te zien is.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:42 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Je denkt dat iemand die tinypic nog niet beheerst dit wel begrijpt?
Maar ik zie de volgende post, en daarmee houdt het verhaal op. Ik dacht dat je op FOK! een voorraadje foto's kon zetten, zonder omweg. En daarnaar verwijzen.![]()
![]()
Zie gele "M"" die ik er met paint op gezet heb.
Daaraan denk ik dezelfde plek te herkennen.
Bovenste is voor mij sowieso gelijk aan de onderste.
De "still' van de video (middelste) ben ik niet zeker van.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
die middelste foto die gele lijn meer naar boven. Die hogere heuvels.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:55 schreef Lutalo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zie gele "M"" die ik er met paint op gezet heb.
Daaraan denk ik dezelfde plek te herkennen.
Bovenste is voor mij sowieso gelijk aan de onderste.
De "still' van de video (middelste) ben ik niet zeker van.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: