Bedankt voor je uitleg!quote:Op maandag 16 februari 2015 16:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Een gewóón ongeluk was het zeker niet. Hoe gewoon is het als twee jonge deernes in nauwelijks verhullende badkleding met zijn tweetjes door de tropische jungle gaan huppelen?
Dat ze vervolgens zijn verdwaald wekt eigenlijk weinig verbazing, aangezien ze beiden geen noemenswaardige ervaring hadden, noch op het gebied wandelen/hiken, noch qua kennis van het tropische oerwoud. Daarnaast hadden ze geen uitrusting van enig nut bij zich (geen kaart, geen kompas, geen extra kleding, e.d.).
Dus voor de meeste mensen, waaronder de broer van L., is het duidelijk dat ze na een dagenlang durende periode van ernstige ontberingen en helse pijnen uiteindelijk zijn gestorven en op die manier als het waren zijn opgenomen door de jungle.
De discussies hier hebben betrekking op een groot aantal nog onbeantwoorde vragen in deze tragedie. Enkele van die vragen zijn bijvoorbeeld:
1. Waarom hebben de jongvolwassen vrouwen, die beiden middelbaar opgeleid waren en zich dus de mogelijkheid van overlijden gerealiseerd moeten hebben, geen enkele bericht achtergelaten voor hun nabestaanden?
2. Waarom zijn er zijn weinig organische en anorganische resten teruggevonden en waarom waren de gevonden resten verspreid over zo'n groot oppervlak?
3. Waarom is na de vermissing begin april 2014 de zoektocht zo amateuristisch uitgevoerd?
Wegens deze en soortgelijke onbeantwoorde vragen, trekken sommigen hier de conclusie: dan moeten er wel criminele derden in het spel zijn geweest.
Dit is hier een kleine "godsdienststrijd" geworden, tussen enerzijds "gelovigen" (in een misdaad) en anderzijds "ongelovigen". Dit is wel enigszins vergelijkbaar met hoe sommige christenen hun geloof verdedigen: we kunnen niet verklaren waarom de mens op aarde is, dus moet er een God zijn die alles heeft geschapen een voorbestemd.
En dan is er ook nog een derde groep "agnosten" (letterlijk: ik weet het niet), zoals ik, die beide mogelijkheden open houden en wachten op verdere vondsten en ontwikkelingen.
Het verschil is dat de aanwijzingen voor verdwalen door de misdaadgelovigen worden omgebogen in aanwijzingen uitgezet door een uomo universale, de God van Kloothommel en die uiterst geraffineerde psychopaat van jou.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:56 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Je kunt dit ook heel makkelijk omdraaien.
De "gelovigen" (in verdwalen) en anderzijds de "ongelovigen" (de groep die kritisch kijkt en er niet zomaar vanuit gaat dat er een God is.)
Het is een van de veiligste plekken van Centraal Amerika, een gevaarlijk subcontinent.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:14 schreef dimmak het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg!
1. Is het mogelijk dat ze door hallucinaties (kan genoeg oorzaken hebben in de jungle) niet meer helder konden denken?
2. Door wilde dieren.
3. Omdat het een derde wereld land is?
Dat is dan wat er bij mij op komt. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de criminaliteit daar laag is, dus ik had een misdrijf eigenlijk al lang uitgesloten..
Ik heb het al eerder gezegd maar het optreden van Martijn Froon is zo ontzettend slecht.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dus voor de meeste mensen, waaronder de broer van L., is het duidelijk dat ze na een dagenlang durende periode van ernstige ontberingen en helse pijnen uiteindelijk zijn gestorven en op die manier als het waren zijn opgenomen door de jungle.
Ja, dat is "the criminal of the gaps". Die al het onverklaarbare (nog) niet verklaarde voor Zijn rekening neemt, net als "the god of the gaps". En net als met zo'n god, verklaar je met deze crimineel niet echt iets, je schuift het alleen maar naar een onbekende. Als het nou een bekend patroon was, (slot in tweeën op de stoep, fiets weg), hoef je geen speciaal samengestelde boef te construeren. Maar de hier opgevoerde schuldige(n) is/zijn speciaal samengesteld wat betreft motieven, werkwijze en ondoorgrondelijkheid. Nog een verschil: een fietsendief faalt regelmatig, ook als hij geen riskante en onnodige fratsen uithaalt om de boel te misleiden. Het hier inelkaar geprutste criminele construct faalt nimmer, kan waanzinnig slechte trucs uithalen, want professionele speurders (in twee landen) trappen er toch wel in. En ook hun critici krijgen niks boven water.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Wegens deze en soortgelijke onbeantwoorde vragen, trekken sommigen hier de conclusie: dan moeten er wel criminele derden in het spel zijn geweest.
Tja, veel anders dan agnost zijn in dezen, zit er niet op. Een verschil tussen god en criminelen is dat van de laatste bekend is dat ze bestaan. Maar, ik zei het al, voor deze hypothetische crimineel geldt dat niet, omdat die alleen maar verklarende waarde heeft als 'ie ondoorgrondelijk is in z'n uitwerking, en zijn wonderlijke werken toch altijd lukken. Niet helemaal god, maar wel ongeveer halfgod.quote:Dit is hier een kleine "godsdienststrijd" geworden, tussen enerzijds "gelovigen" (in een misdaad) en anderzijds "ongelovigen". Dit is wel enigszins vergelijkbaar met hoe sommige christenen hun geloof verdedigen: we kunnen niet verklaren waarom de mens op aarde is, dus moet er een God zijn die alles heeft geschapen een voorbestemd.
En dan is er ook nog een derde groep "agnosten" (letterlijk: ik weet het niet), zoals ik, die beide mogelijkheden open houden en wachten op verdere vondsten en ontwikkelingen.
Als ik je vriendelijk vraag of je de Engelse kaartjes of wilt vertalen of eruit wilt halen tot 3 keer toe dan reageer je niet.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het verschil is dat de aanwijzingen voor verdwalen door de misdaadgelovigen worden omgebogen in aanwijzingen uitgezet door een uomo universale, de God van Kloothommel en die uiterst geraffineerde psychopaat van jou.
Dat er geen enkele aanwijzing in de richting van misdaad is, komt daar nog eens bij en wordt gewoon genegeerd, de goddelijke status van de topcrimineel alleen maar nog meer boostend.
"Een heel slecht optreden"?quote:Op maandag 16 februari 2015 17:25 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gezegd maar het optreden van Martijn Froon is zo ontzettend slecht.
Verschrikkelijk dat hij zijn zusje niet meer heeft, echt waar. Maar de onzin die hij zegt bij Pauw is echt enorm en vraag ik me af als je zo weinig parate kennis hebt over de zaak hoe je dan kunt concluderen dat je zusje verdwaald was.
Kijkt u met me mee?
...
Nee Martijn het werd pas noodweer op 5 april. 4 april, vrijdagmiddag.
Peter bemoeit zich er nu ook mee en zegt dat als je doorweekt bent heel snel verzwakt"
Zucht
Nogmaals vreselijk voor Martijn maar echt een heel slecht optreden
.
- er zijn zoveel bronnen in het Spaans en in het Engels voorbijgekomenquote:Op maandag 16 februari 2015 17:32 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als ik je vriendelijk vraag of je de Engelse kaartjes of wilt vertalen of eruit wilt halen tot 3 keer toe dan reageer je niet.
Je gedraagt je aardig als een klein dictatortje.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- er zijn zoveel bronnen in het Spaans en in het Engels voorbijgekomen
- elke Nederlander kan basisEngels en zoniet, een mooie manier het te leren
- mijn Engels is niet moeilijk
- ik gebruik dingen ook op WS
- er is geen noodzaak Engels in de OP ter vermijden
- ik had gisteren hele andere dingen te doen, FOK! alleen af en toe mobiel
- richt je op constructief samenwerken, in plaats van andermans werk afkraken omdat het in een taal staat die je gewoon begrijpt. Berichten van Boqueteguide worden hier ook geplakt
Je begrijpt helemaal niet hoe waarheidsvinding werkt.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:50 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Je gedraagt je aardig als een klein dictatortje.
Jij denkt alles hier te kunnen bepalen.
- Vind jij het nodig om jouw misdrijfscenariootje in de OP te plaatsen...meneer doet t
- Jij bepaalt of er wel of geen Engels in de OP komt?
- Jij bepaalt welke gevaren het grootst zijn?
- Je zet zelfs paden in de OP die helemaal niet bestaan maar alleen in jouw gedachte!
- Je loopt eerst bij me te slijmen hoe goed mn scenario is en dat je zelf Feliciano ook niet vertrouwde maar daarna maak je er gehakt van? Vent hou op.
Je bent zo'n typetje die overal een mening over heeft (is er ook een onderwerp op FOK waar je niet post?) en andersdenkende schoffeert.
Veel mensen schrikt dat af.
Nou meneer, deze Groningse ex-bankrover die dit typt vanaf zijn kroegzolderkamer lust jochies zoals jij rauw.
![]()
![]()
RapaNui, ik heb de paddocks genummerd. De beschrijving van H13 = "Huis van Serracin" heb ik van Baru op WS. Als H13 niet Serracin is, zou dat bij de paddocks 4-6 kunnen zijn. H13 is wel Matteo's fotolocatie, kun je op Google Earth en BING vergelijken.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:42 schreef RapaNui het volgende:
@ Matteo + @ Mata; Als ik het goed zie, komen de hutjes op de satellietfoto van Matteo overeen met die van Cabecera de Culebra, nr. 25 op de laatste kaart van Baru. Dus niet de finca van Serracin. Die zou meer oostwaarts moeten liggen.
Helemaal mee eens!!!!!quote:Op maandag 16 februari 2015 17:50 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Je gedraagt je aardig als een klein dictatortje.
Jij denkt alles hier te kunnen bepalen.
- Vind jij het nodig om jouw misdrijfscenariootje in de OP te plaatsen...meneer doet t
- Jij bepaalt of er wel of geen Engels in de OP komt?
- Jij bepaalt welke gevaren het grootst zijn?
- Je zet zelfs paden in de OP die helemaal niet bestaan maar alleen in jouw gedachte!
- Je loopt eerst bij me te slijmen hoe goed mn scenario is en dat je zelf Feliciano ook niet vertrouwde maar daarna maak je er gehakt van? Vent hou op.
Je bent zo'n typetje die overal een mening over heeft (is er ook een onderwerp op FOK waar je niet post?) en andersdenkende schoffeert.
Veel mensen schrikt dat af.
Nou meneer, deze Groningse ex-bankrover die dit typt vanaf zijn kroegzolderkamer lust jochies zoals jij rauw.
![]()
![]()
Ik roep ook al vanaf het begin dat het een ongeluk is geweest. Ik heb dit om de paar topics herhaald en hier geplaatst maar nee jullie waren te druk met kaartjes en telefoons om hier op te reageren. Hopelijk vinden jullie straks iets wat er op wijst dat ik gelijk heb. Eens kijken hoe je dan reageerd.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je begrijpt helemaal niet hoe waarheidsvinding werkt.
Mijn overzicht van gevaren staat open ter discussie en verbetering. Het is dus een uitnodiging daar iets beters tegenover te stellen, aanvullingen op te doen en correcties waar nodig. Zo werkt wetenschap.
Wat doe jij? Vingers in je oren en herhalen wat je sinds augustus roept.
Het 31-maartscenario dat je met bronnen voorzien hebt gepresenteerd, staat dan ook terecht in de OP.
Beginnen over een taal die je gewoon begrijpt is een flauwe discussietruuk waar anderen gelukkig niet intrappen.
Je zet er niets tegenover, komt niet met argumenten.
Je blijft bij je wondercrimineel die handelingen op iPhones kan verrichten die 14-jarige meisjes ook schijnen te kunnen. Die valse sporen in een jungle uitzet. Die iedereen om de tuin weet te leiden, zelfs jouw ooit grote voorbeeld Peter R. de Vries.
Herhaling op herhaling. Kom dan zelf eens met iets nieuws en onderbouwds. Het werk van anderen afkraken zonder er iets beters tegenover te stellen is niet erg volwassen imo.
En nu weet je ook nog te bepalen hoe goed mijn Engels is??quote:Op maandag 16 februari 2015 17:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Beginnen over een taal die je gewoon begrijpt is een flauwe discussietruuk waar anderen gelukkig niet intrappen.
Ik denk dat dat het verschil is, schuschusho:quote:Op maandag 16 februari 2015 18:08 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Ik roep ook al vanaf het begin dat het een ongeluk is geweest. Ik heb dit om de paar topics herhaald en hier geplaatst maar nee jullie waren te druk met kaartjes en telefoons om hier op te reageren. Hopelijk vinden jullie straks iets wat er op wijst dat ik gelijk heb. Eens kijken hoe je dan reageerd.
Ik bepaal niets, ik weet alleen dat mijn Engels niet erg ingewikkeld is.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:11 schreef jackie12 het volgende:
[..]
En nu weet je ook nog te bepalen hoe goed mijn Engels is??
Jij moet echt hulp gaan zoeken.
Ik denk dus dat Matteo's fotolocatie in de buurt van H12 is en dus niet H13? H13 = Serracin.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
RapaNui, ik heb de paddocks genummerd. De beschrijving van H13 = "Huis van Serracin" heb ik van Baru op WS. Als H13 niet Serracin is, zou dat bij de paddocks 4-6 kunnen zijn. H13 is wel Matteo's fotolocatie, kun je op Google Earth en BING vergelijken.
Het is heel onhandig om zoveel verschillende kaarten te moeten gebruiken, want alleen BING heeft deels goeie kwaliteit (maar ook een wolkendek) en Google Earth is de enige met hoogteinformatie. Dan weer switchen naar Google Maps om het terrein (en dus ook topografie) te krijgen...
[ afbeelding ]
Dus hut 13 is niet van Serracin?quote:Op maandag 16 februari 2015 18:19 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik denk dus dat Matteo's fotolocatie in de buurt van H12 is en dus niet H13? H13 = Serracin.
Ik heb de Bing kaart erop na gehouden (van Baru), maar misschien moet ik een andere bril opzetten
Ik zeg dat het juist wel van Serracin is.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:20 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dus hut 13 is niet van Serracin?
Waar ik H13 heb (van Baru), is Matteo's locatie. H12 is een andere paddock, zie de inzet in mijn eerste slide.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:19 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik denk dus dat Matteo's fotolocatie in de buurt van H12 is en dus niet H13? H13 = Serracin.
Ik heb de Bing kaart erop na gehouden (van Baru), maar misschien moet ik een andere bril opzetten
quote:
mee eensquote:Op maandag 16 februari 2015 18:23 schreef El_Matador het volgende:
ik betwijfel Matteo's stelling dat ze bij H13 zijn
Ik heb Baru 2 maanden geleden een bericht gestuurd of hij wilde vertellen wie hij was.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik bepaal niets, ik weet alleen dat mijn Engels niet erg ingewikkeld is.
Over "bepalen hoe iets is" gesproken, heb je Baru al opgehelderd? Wie is die man? Een bewuste leugenaar die helemaal niet in Duitsland woont?
Komen die "inzichten" trouwens uit dezelfde onderkruik als die waar de "Mata woont niet in het nu lekker zonnige Bogotá"-verzinsels en aantijgingen vandaan komen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |