SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 16-2-2015SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - Fotoverslag
Vondsten Lisanne en KrisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de wandelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Analyses van de foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzicht en analyses van de telefoongegevensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten en luchtfoto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interviews / getuigenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ZoekactiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NieuwslinksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op videoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatieve posts - update 14-02-2015SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reisverslagen, Criminaliteit en Overige Informatie (o.a. Facebookbeschrijving El Pianista)
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
In 2015 zal een aantal deelnemers van dit topic met eigen ogen het gebied betreden. Voor deze unieke FOK!expeditie is voorbereiding nodig door een aantal openstaande en belangrijke vragen te beantwoorden.
Dat kunnen we samen, net als het resultaat van 163+ topics sleuthing deze OP heeft opgeleverd.
Elke OP bevat een vraag. Als deze duidelijk beantwoord is, wordt die in de OP gezet en volgt er een nieuwe vraag over wat er met Lisanne en Kris gebeurd zou kunnen zijn en wij, vanaf de zolderkamertjes, deze al zouden kunnen beantwoorden.
Voor andere serieuze vormen van samenwerking of sponsoring, neem contact op met Domnivoor.
Vragenlijsten - update 16-02-2015SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraag
BNW / Kris Kremers & Lisanne Froon #164 - Teveel addertjes onder het gras...
[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 17-02-2015 17:27:16 ]![]()
Domnivoor kun je alles in het Engels eruit halen (of vertalen)
En dit AUB zsm uit de OP:
http://i.imgur.com/oJiZvbd.jpg
"probability very low: Criminals"
Wie denkt die vent wel niet wie hij is om voor anderen te bepalen hoe groot bepaalde kansen ergens op zijn.
Eruit ermee!!
(en op deze manier wordt er in Panama straks dus ook onderzoek gedaan)![]()
WTF topic 164? Is er ook ergens een samenvatting? Ik dacht dat het wel duidelijk was en gewoon een ongeluk?Uitvinder van de biersmiley.![]()
Ja, zet ik erin.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:05 schreef ootjekatootje het volgende:
Zet je de foto/analyse van Matteo van de paddocks ook in de op?
Vanavond ga ik naar de OP kijken. Eerst maar eens aan mijn onderzoek werken.![]()
Heel graag want de OP groeit weer uit zijn voegen.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:15 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja, zet ik erin.
Vanavond ga ik naar de OP kijken. Eerst maar eens aan mijn onderzoek werken.![]()
Na alles de revue te hebben laten passeren, geloof ik ook niet dat K en L daar uit eigen beweging bij de huisjes zijn beland. Maar dat zich veel dichter naar de Mirador toe of zelfs weer terug over de Mirador heen, zich nare taferelen hebben afgespeeld.quote:Op maandag 16 februari 2015 01:17 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Duidelijk. Hut 13.![]()
Goed gevonden Matteo
Een mooi weids uitzicht over de paddock, hutjes en koeien. (maar geen foto)
Kris en Lisanne zijn hier helemaal niet geweest.
En in MIJN kansberekening acht ik dat 99% zeker
Tenzij onder dwang, dat dan weer wel.![]()
De andere mogelijkheid onder dwang naar de huisjes toe gebracht zijn, is ook heel goed mogelijk. De film ‘These Are My Friends” geeft zo’n duidelijk beeld van hoe zij eventueel in handen van verkeerde derden kunnen zijn gevallen. Mogelijkheden te over voor het laten verdwijnen van mensen.![]()
Niets is zeker, alles is nog mogelijk. Er zijn te weinig aanwijzingen om vast te stellen wat er is gebeurd.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:15 schreef dimmak het volgende:
WTF topic 164? Is er ook ergens een samenvatting? Ik dacht dat het wel duidelijk was en gewoon een ongeluk?![]()
Helemaal mee eens. 164 topics over wat er wel niet allemaal gebeurd kan zijn pfff.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:15 schreef dimmak het volgende:
WTF topic 164? Is er ook ergens een samenvatting? Ik dacht dat het wel duidelijk was en gewoon een ongeluk?
Het enigste héél erg voor de hand liggend is dus een ongeluk. Maar tja hier moet er van alles gesuggereerd worden van misschien wel dit of misschien wel dat. Totaal niet nodig.![]()
Dat is juist. Terwijl (we denken dat) de meiden van zuid naar noord liepen, ongeveer 2 km westelijk van 'hut 13'.quote:Op maandag 16 februari 2015 10:12 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Mooi, Matteo. De vrienden lopen op dat moment dus ongeveer van west naar oost.
[ Bericht 0% gewijzigd door matteo_111 op 16-02-2015 15:23:34 ]![]()
Ik kan je hier niet volgen. Om vanaf de mirador bij 'hut 13' te komen moet je 'rechtsaf' slaan gezien vanaf het pad dat de meiden hebben genomen. Op basis van beschikbare informatie zou dat op twee plaatsen moeten kunnen, maar die paden zijn serieuze vermoedens en de begaanbaarheid onzeker.quote:Op maandag 16 februari 2015 10:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Die hutjes 13 zijn bijna niet te missen als je op de Mirador het pad naar het noorden neemt (en dat deden ze, foto Q1) Alle filmpjes die Q1 laten zien komen uiteindelijk bij het prikkeldraad een paar honder meter boven de hutjes, in het open weiland, uit.
Maar misschien waren ze bang voor de koeien en namen daarom een andere route![]()
[quote]Op maandag 16 februari 2015 10:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Meer van zuid naar noord
Op deze satellietfoto is noord Zuid boven, daar ligt de top van de Mirador.
Loop je naar beneden (op de foto én in het landschap) dan eindigt de jungle bij rondje 2
Ongeveer 1,5x de diameter van het rondje ligt hutje 13 daar onder, met het medehutje weer wat naar links
- - - - - ZUID - - - - -
[ afbeelding ]
- - - - - NOORD - - - - -
Nee, dit klopt niet. Dit kaartfragment ligt ongeveer 300 meter ten westen van de huizen 'hut 13'. Om bij de Mirador te komen moet je nog ruim 1,5 km west-zuidwest, dat is op het fragment naar rechts.![]()
quote:Op maandag 16 februari 2015 10:27 schreef ootjekatootje het volgende:
Eerder maakte ik deze vergelijking voor WS. Is dus in het Engels (scusi Jackie).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik wil nog even deze foto aanhalen, die schoen van Kris, is deze zo aangetroffen als op de rechter onder foto? (ja ik weet het al tig keer besproken) Zo netjes en schoon, zelfs de zolen hebben geen modder, tussen de plantjes? Heel verschil met de aangetroffen schoen van Lisanne.
Dus rugzak schoon, broekje schoon en schoen ook schoon van Kris
Wat ik dus wil aankaarten, vondsten van Kris zijn " opmerkelijk schoon" te noemen, schoen en sok van Lisanne zijn meer zoals verwacht. Nat vies en bruin.
http://s8.photobucket.com(...)jpg.html?sort=3&o=24
De schoen is wel degelijk beschadigd. Er lijken sporen in het leer (krassen) en het leer is gevouwen, waardoor het in eerste instantie leek dat er zowel een rechter als een linkerschoen zijn gefotografeerd. 'Vies" is de schoen inderdaad niet, maar na twee maanden in de jungle wel hoofdzakelijk blauw in plaats van (vermoedelijk) bruin zoals op de foto's lijkt. Die zijn overigens allemaal van slechte kwaliteit qua kleur en resolutie.
De ouders hebben bevestigd dat het de schoen van Kris is. Lijkt me ook van belang.![]()
Volgens deze samenvatting lijkt het erop van niet;quote:Op zondag 15 februari 2015 23:52 schreef Domnivoor het volgende:
Mooi. Ja, Alto Romero ligt verderop.
Is Sinaproc daar voor 11 april al geweest?
http://tvn-2.com/Noticias(...)-Kris-y-Lisanne.aspx![]()
Ik laat me leiden door de ouders en Edwin en als ik zie dat zij exact dezelfde route liepen dan klopt dit kaartje voor geen meter:
http://i.imgur.com/jPupQgW.jpg
De groene lijn: bedacht door Baru.
De roze lijn: bedacht door El Matador
De zwarte lijn: Feitelijke lijn waar zowel Edwin als de ouders liepen. "het pad" zogezegd waar je bij hut 13 terecht komt.
Als ik dan kijk waar die zwarte lijn naar toe loopt dan is dat van het gevonden spijkerbroekje AF ipv er naar toe.
Ook al zou er bij het oversteken van de rivier (Changuinola 12 op dit kaartje) ze in het water zijn gedonderd, het broekje kan dan niet bij de spitsing opeens stroomopwaarts naar de 2e kabelbrug drijven.
Matteo goed gevonden de hutjes. Zocht me een ongeluk op de BING kaart maar vond ze niet.
Toen de rugzak gevonden werd en daarna de spullen en resten werd er door iemand die het gebied kent gezegd dat je daar alleen kunt komen als je het gebied kent.
Ik denk dat ook.![]()
quote:Op maandag 16 februari 2015 15:32 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Eerder maakte ik deze vergelijking voor WS. Is dus in het Engels (scusi Jackie).
http://s8.photobucket.com(...)jpg.html?sort=3&o=24
De schoen is wel degelijk beschadigd. Er lijken sporen in het leer (krassen) en het leer is gevouwen, waardoor het in eerste instantie leek dat er zowel een rechter als een linkerschoen zijn gefotografeerd. 'Vies" is de schoen inderdaad niet, maar na twee maanden in de jungle wel hoofdzakelijk blauw in plaats van (vermoedelijk) bruin zoals op de foto's lijkt. Die zijn overigens allemaal van slechte kwaliteit qua kleur en resolutie.
De ouders hebben bevestigd dat het de schoen van Kris is. Lijkt me ook van belang.dank je, mooie serie hebt je samengesteld!
![]()
Als dat zo is, waarom zei Plinio, die het gebied ook kent, dan iets anders? Om maar één van de gidsen te noemen die niet zeggen dat de daar alleen kunt komen als je het gebied kent.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:05 schreef jackie12 het volgende:
[.........]
Toen de rugzak gevonden werd en daarna de spullen en resten werd er door iemand die het gebied kent gezegd dat je daar alleen kunt komen als je het gebied kent.
Ik denk dat ook.![]()
Even in een plaatje gezet.quote:Ik denk niet dat Huis 13 (van Serracin), dat jij uitgelicht hebt op BING, de twee huisjes op de paddock op de foto is:quote:Het is de nederzetting die ik eerder als Alto Romero benoemde en die door Sinaproc is bezocht omdat hij aan de looproute ligt. Vergelijk deze detailkaart. Waar het pijltje bij Alto Romero staat liggen de hutten. (benaming is hier niet door mij gedaan)
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
• de paddock op de foto is klein; in de achtergrond van de foto begint de bebossing weer
• het hoogteverschil dat duidelijk zichtbaar is op de video van de jongens is aanzienlijk over een korte afstand. Dat zie je niet op Google Earth bij het huis van Serracin (13)
• de weg naar H13 is veel langer dan je verwacht van de video, omdat ze onderweg vanaf de 2e quebrada naar deze uitzichtplek dan niets zouden filmen?
M.i. liggen deze hutjes op een kleine paddock tussen de 2e quebrada en Huis 12, dat ook niet deze huisjes is omdat die paddock ook te groot, open is en niet de juiste topografie heeft, net als Huis 13, waar de paddock nog veel groter is
Het vervelende is dat die wolken nog steeds over die BING-kaart hangen.
Ik vrees dat dit kleine geonduleerde paddockje ergens daarachter verscholen ligt....
Het satellietbeeld van Huis 12 is dubbel zover ingezoomd als Huis 13, de paddock van Huis 13 is dus veel groter dan dat van de video van Edwin. En groter dan dat van 12.
[ Bericht 3% gewijzigd door El_Matador op 16-02-2015 16:36:15 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Een gewóón ongeluk was het zeker niet. Hoe gewoon is het als twee jonge deernes in nauwelijks verhullende badkleding met zijn tweetjes door de tropische jungle gaan huppelen?quote:Op maandag 16 februari 2015 13:15 schreef dimmak het volgende:
WTF topic 164? Is er ook ergens een samenvatting? Ik dacht dat het wel duidelijk was en gewoon een ongeluk?
Dat ze vervolgens zijn verdwaald wekt eigenlijk weinig verbazing, aangezien ze beiden geen noemenswaardige ervaring hadden, noch op het gebied wandelen/hiken, noch qua kennis van het tropische oerwoud. Daarnaast hadden ze geen uitrusting van enig nut bij zich (geen kaart, geen kompas, geen extra kleding, e.d.).
Dus voor de meeste mensen, waaronder de broer van L., is het duidelijk dat ze na een dagenlang durende periode van ernstige ontberingen en helse pijnen uiteindelijk zijn gestorven en op die manier als het waren zijn opgenomen door de jungle.
De discussies hier hebben betrekking op een groot aantal nog onbeantwoorde vragen in deze tragedie. Enkele van die vragen zijn bijvoorbeeld:
1. Waarom hebben de jongvolwassen vrouwen, die beiden middelbaar opgeleid waren en zich dus de mogelijkheid van overlijden gerealiseerd moeten hebben, geen enkele bericht achtergelaten voor hun nabestaanden?
2. Waarom zijn er zijn weinig organische en anorganische resten teruggevonden en waarom waren de gevonden resten verspreid over zo'n groot oppervlak?
3. Waarom is na de vermissing begin april 2014 de zoektocht zo amateuristisch uitgevoerd?
Wegens deze en soortgelijke onbeantwoorde vragen, trekken sommigen hier de conclusie: dan moeten er wel criminele derden in het spel zijn geweest.
Dit is hier een kleine "godsdienststrijd" geworden, tussen enerzijds "gelovigen" (in een misdaad) en anderzijds "ongelovigen". Dit is wel enigszins vergelijkbaar met hoe sommige christenen hun geloof verdedigen: we kunnen niet verklaren waarom de mens op aarde is, dus moet er een God zijn die alles heeft geschapen een voorbestemd.
En dan is er ook nog een derde groep "agnosten" (letterlijk: ik weet het niet), zoals ik, die beide mogelijkheden open houden en wachten op verdere vondsten en ontwikkelingen.![]()
Dat ze vervolgens zijn verdwaald wekt eigenlijk weinig verbazing, aangezien ze beiden geen noemenswaardige ervaring hadden, noch op het gebied wandelen/hiken, noch qua kennis van het tropische oerwoud. Daarnaast hadden ze geen uitrusting van enig nut bij zich (geen kaart, geen kompas, geen extra kleding, e.d.).
Nu is dat ook niet perse nodig als je op een zonnige dag (na een aantal droge weken in dat gebied) een pleasant day hike wilt maken van een uur of 5.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Je kunt dit ook heel makkelijk omdraaien.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dit is hier een kleine "godsdienststrijd" geworden, tussen enerzijds "gelovigen" (in een misdaad) en anderzijds "ongelovigen". Dit is wel enigszins vergelijkbaar met hoe sommige christenen hun geloof verdedigen: we kunnen niet verklaren waarom de mens op aarde is, dus moet er een God zijn die alles heeft geschapen een voorbestemd.
De "gelovigen" (in verdwalen) en anderzijds de "ongelovigen" (de groep die kritisch kijkt en er niet zomaar vanuit gaat dat er een God is.)
![]()
Eens!quote:Op maandag 16 februari 2015 16:08 schreef ootjekatootje het volgende:
dank je, mooie serie hebt je samengesteld!![]()
Bedankt. Handige tijdlijn, die kende ik nog niet.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:47 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Volgens deze samenvatting lijkt het erop van niet;
http://tvn-2.com/Noticias(...)-Kris-y-Lisanne.aspx![]()
Graag gedaan.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:08 schreef Domnivoor het volgende:
Bedankt. Handige tijdlijn, die kende ik nog niet.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: