abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 februari 2015 @ 03:08:17 #251
430880 mig72
De Professional
pi_149717432
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 03:06 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Bedankt voor het meedenken mig72 ;)
Voor de zekerheid een kompas meenemen is wel een goed idee.
Als ik het juist heb zijn die juist rond de evenaar het sterkste, terwijl je rond de poolgebieden last hebt van influx of dat ook heet, die magnetische fluctuatie van de aarde.
  maandag 16 februari 2015 @ 03:22:40 #252
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_149717508
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 03:08 schreef mig72 het volgende:

[..]

Als ik het juist heb zijn die juist rond de evenaar het sterkste, terwijl je rond de poolgebieden last hebt van influx of dat ook heet, die magnetische fluctuatie van de aarde.
Zou kunnen. De meeste kompassen werken ook niet overal goed. Ik weet niet precies hoe dat zit. Gelukkig hebben we een geoloog in ons gezelschap :7
Qua huisdieren en Fokkers heb ik alleen de schildpadden van Domnivoor en de hond van @:mascara-klodder irl gezien (Koen66)
pi_149717543
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 20:40 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ook dat nog ja. 3+3 en 7-1. Dan weet je genoeg.

(en 5 staat op de steen geschreven op de foto met het nummer 550)
Als je foto 550 uitvergroot zie je meerder cijfers
pi_149717551
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 01:17 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Duidelijk. Hut 13. ^O^
Goed gevonden Matteo

Een mooi weids uitzicht over de paddock, hutjes en koeien. (maar geen foto 8)7 )
Kris en Lisanne zijn hier helemaal niet geweest. :N
En in MIJN kansberekening acht ik dat 99% zeker
Tenzij onder dwang, dat dan weer wel. :)
Er is een kleine kans, maar het ligt niet op een route die we van hen verwachten. Als ze er waren, waren ze ook daar dicht bij bewoond gebied. Persoonlijk verwacht ik niet dat ze daar waren. Er zou een pad moeten zijn, tussen hut 12 en hut 13, maar dat kon weleens heel onduidelijk wezen. Bron: Baru :)
pi_149717597
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 03:06 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Bedankt voor het meedenken mig72 ;)
Voor de zekerheid een kompas meenemen is wel een goed idee.
Ik heb er 2.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 16 februari 2015 @ 05:57:16 #256
430880 mig72
De Professional
pi_149717747
O en deze laatste zijn misschien minder belangrijk maar ik opper het toch ook zodat jullie zelf kunnen bepalen:

alarmfluit
rooksignalen (met of als vervanging van de lichtkogels)
DEET
flint vuursteenstok (alhoewel de primusbrander dit overbodig maakt)
EHBO-Kit

[ Bericht 5% gewijzigd door mig72 op 16-02-2015 06:54:52 ]
  maandag 16 februari 2015 @ 07:12:14 #257
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_149717941
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 03:22 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Zou kunnen. De meeste kompassen werken ook niet overal goed. Ik weet niet precies hoe dat zit. Gelukkig hebben we een geoloog in ons gezelschap :7
je bedoelt die geoloog die bij het zwembad zit terwijl jij verdwaalt, uh, met een of ander wild beest vecht.
pi_149718024
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 20:42 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Uiteraard, anders is er geen logisch verband met broekjes terugleggen die je vindt, of ze laten liggen.
?? logisch verband? die relatie leg jij in je posts hiervoor, en niet ik. Maar ik ben benieuwd naar je onderbouwing bij 'een broekje terugleggen' aangezien je er zelf over begon?
pi_149718192
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 02:09 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Het is totaal respectloos dat iemand als Ootje die heel goed kenbaar heeft gemaakt te willen sponsoren, niet uitgenodigd werd voor jullie meeting van vorige week.
ALLE dagelijke users hadden uitgenodigd moeten worden.
Afgezien van MeloD zijn jullie maar arrogante betweters
Dank je Jackie. Altijd fijn als iemand aan je denkt.
Make my day!
pi_149718263
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 00:44 schreef mig72 het volgende:

[..]

Er zijn wel meerdere mensen bereid geld over te maken krijg ik het gevoel maar dan willen ze er iets voor terug zien, snap je?

Als ik 1000 euro aan jou overmaak wil ik niet dat je twee kratten cerveza zit te zuipen op mijn kosten, snap je?

Een beetje verantwoording dus voor de rest ben je vrij om de plannen uit te maken
helemaal mee eens, die stompzinnige nergens op slaande "vakantie uitingen" iedere keer in deze trieste zaak van L en K vind ik hoogst ongepast, niet on topic, en kunnen me gestolen worden.
Dus, uit pieteit richting L en K plus familie het vriendelijke verzoek wat fatsoen te tonen en daar mee op te houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 16-02-2015 08:16:17 ]
pi_149718703
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 03:04 schreef vronie het volgende:

[..]

Ik kan zo tegen onrecht jullie willen met de beste bedoelingen deze expeditie ondernemen.
onrecht?
pi_149718805
quote:
13s.gif Op maandag 16 februari 2015 02:05 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ootjekatootje: Ik vind het jammer dat je zo reageert nu de plannen concreet beginnen te worden. We hebben net een constructief overleg gehad met het reisgezelschap waar we allemaal enthousiast over waren.
We zullen je niet meer lastig vallen met updates. Nu wordt het natuurlijk wel moeilijker voor ons om het rond te krijgen. Maar om eerlijk te zijn: ik heb liever sponsors die achter ons staan. En die zijn er :)

De voorbereidingen voor de reis gaan door want wij willen antwoorden in deze zaak. Een zoektocht in Panama levert meer op dan het gezeur op het forum.
We hebben drie anonieme sponsors en een geldschieter die geld voor de tickets wil voorschieten ^O^
En met voldoende inzet en hulp van anderen krijgen we het uiteindelijk wel voor elkaar :)
Ik stond achter de plannen, doe ik nog steeds. Het is alleen bijzonder dat wanneer ik 1 persoon (jij of een ander) in de positie zet om zelf te gaan, dat ik steeds zelf achter jullie moet aanhobbelen.
Dat had via Pm gekund of via een meet.

Dat je je centen bij elkaar hebt is prima geregeld, mijn complimenten.
pi_149719014
Het is allemaal niet zo moeilijk en kan 2 april 13.56 uur de sleutel zijn over of ze wel of niet verdwaald waren.

1
Stel er is vanaf 3 kwartier na de mirador in het HELE gebied GEEN GSM-bereik dan is de telefoon voordat de rugzak is gevonden half juni op enig moment dus uit dat gebied geweest. (dus manipulatie)

2
Stel er is vanaf 3 kwartier na de mirador op bepaalde plekken WEL GSM-bereik. Hoe toevallig is het dan dat Kris en Lisanne op 2 april om 13.56 uur net op zo'n plekkie stonden.
Is dat het geval dan is dat wel erg toevallig en denk ik dat er op veel meer plekken achter de mirador GSM-bereik is.
pi_149719280
Nog steeds op zoek naar de locatie van quebrada Alejandro, heb ik deze kaart gevonden. Jammer genoeg stopt deze kaart vlak voor / of op de Cordillera en staat onze Alexander er (dus) niet op.

Het is een erg duidelijke kaart waarin verschillende quebradas (+ namen) in kaart zijn gebracht:

http://www.boqueteguide.com/picture_library/Boquete.jpg

(Ik weet niet of deze kaart al eerder op FOK is gepost)

Duidelijke, gedetailleerde kaarten zijn dus wel verkrijgbaar in Panama, o.a. de kaarten van Tommy Guardia (ik denk dat deze vrij prijzig zijn). Ik weet niet of deze kaart van Tommy Guardia is, ik vermoed van niet?
  maandag 16 februari 2015 @ 10:12:16 #265
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149719971
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 03:31 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Er is een kleine kans, maar het ligt niet op een route die we van hen verwachten. Als ze er waren, waren ze ook daar dicht bij bewoond gebied. Persoonlijk verwacht ik niet dat ze daar waren. Er zou een pad moeten zijn, tussen hut 12 en hut 13, maar dat kon weleens heel onduidelijk wezen. Bron: Baru :)
Die hutjes 13 zijn bijna niet te missen als je op de Mirador het pad naar het noorden neemt (en dat deden ze, foto Q1) Alle filmpjes die Q1 laten zien komen uiteindelijk bij het prikkeldraad een paar honder meter boven de hutjes, in het open weiland, uit.
Maar misschien waren ze bang voor de koeien en namen daarom een andere route :P
Wie dit leest is gek
pi_149719979
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 23:42 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

De hutten zijn gevonden:

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0

Het is de nederzetting die ik eerder als Alto Romero benoemde en die door Sinaproc is bezocht omdat hij aan de looproute ligt. Vergelijk deze detailkaart. Waar het pijltje bij Alto Romero staat liggen de hutten. (benaming is hier niet door mij gedaan)

http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
Mooi, Matteo. De vrienden lopen op dat moment dus ongeveer van west naar oost.
  maandag 16 februari 2015 @ 10:24:41 #267
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149720193
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 10:12 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Mooi, Matteo. De vrienden lopen op dat moment dus ongeveer van west naar oost.
Meer van zuid naar noord
Op deze satellietfoto is noord Zuid boven, daar ligt de top van de Mirador.
Loop je naar beneden (op de foto én in het landschap) dan eindigt de jungle bij rondje 2
Ongeveer 1,5x de diameter van het rondje ligt hutje 13 daar onder, met het medehutje weer wat naar links

- - - - - ZUID - - - - -

- - - - - NOORD - - - - -

[ Bericht 4% gewijzigd door Nieuwschierig op 16-02-2015 11:00:48 ]
Wie dit leest is gek
pi_149720233
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil nog even deze foto aanhalen, die schoen van Kris, is deze zo aangetroffen als op de rechter onder foto? (ja ik weet het al tig keer besproken) Zo netjes en schoon, zelfs de zolen hebben geen modder, tussen de plantjes? Heel verschil met de aangetroffen schoen van Lisanne.

Dus rugzak schoon, broekje schoon en schoen ook schoon van Kris

Wat ik dus wil aankaarten, vondsten van Kris zijn " opmerkelijk schoon" te noemen, schoen en sok van Lisanne zijn meer zoals verwacht. Nat vies en bruin.

[ Bericht 10% gewijzigd door ootjekatootje op 16-02-2015 10:57:01 ]
pi_149720331
quote:
99s.gif Op maandag 16 februari 2015 10:24 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Meer van zuid naar noord
Op deze satellietfoto is noord boven, daar ligt de top van de Mirador.
Loop je naar beneden (op de foto én in het landschap) dan eindigt de jungle bij rondje 2
Ongeveer 1,5x de diameter van het rondje ligt hutje 13 daar onder, met het medehutje weer wat naar links

[ afbeelding ]
Ja, naar Noord en na Mirador, bij paddock naar het oosten. Dus in de video still van "de Vrienden", lopen ze op dat moment oostwaarts richting hutten toch? Dat is wat ik bedoel.
Satelliet foto van Matteo laat zien waar het Noorden ligt.
pi_149720455
Ik wil toch even inhaken op de opmerkingen over "meeting met maar 3 personen". Via PB is door evt. sponsoren gevraagd een en ander op papier te zetten, met een plan te komen. Op basis van dat plan zijn een aantal mensen evt. bereid te sponsoren. Mij leek het logisch om dan met de betrokkenen die er ook daadwerkelijk heen willen/kunnen als eerste om de tafel te gaan zitten, ipv een reguliere meet waar iedereen welkom is. Leek mij anders nogal onoverzichtelijk worden.

Verder was mijn doel van zo'n meet bekijken of ik op één lijn zit met de andere "expeditieleden". Mocht ik er idd heen kunnen wil ik dat alleen als ik achter de plannen sta en een goed gevoel over mijn reisgenoten heb. Je komt toch in de middle of nowhere terecht waarin vertrouwen in elkaar misschien wel de hoogste prioriteit hoort te hebben.

En tot slot ga ik mee met Poekje, de uitingen/grapjes over vakantie vieren in Panama parallel aan de zoektocht beginnen mij ook nogal tegen te staan. Áls ik ga, wordt het verre van een vakantie. Hoewel ik ook heus zal genieten van de omgeving, zal het vooral afzien worden gok ik.
pi_149720738
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 10:40 schreef MeloD het volgende:
Ik wil toch even inhaken op de opmerkingen over "meeting met maar 3 personen". Via PB is door evt. sponsoren gevraagd een en ander op papier te zetten, met een plan te komen. Op basis van dat plan zijn een aantal mensen evt. bereid te sponsoren. Mij leek het logisch om dan met de betrokkenen die er ook daadwerkelijk heen willen/kunnen als eerste om de tafel te gaan zitten, ipv een reguliere meet waar iedereen welkom is. Leek mij anders nogal onoverzichtelijk worden.

Verder was mijn doel van zo'n meet bekijken of ik op één lijn zit met de andere "expeditieleden". Mocht ik er idd heen kunnen wil ik dat alleen als ik achter de plannen sta en een goed gevoel over mijn reisgenoten heb. Je komt toch in de middle of nowhere terecht waarin vertrouwen in elkaar misschien wel de hoogste prioriteit hoort te hebben.

En tot slot ga ik mee met Poekje, de uitingen/grapjes over vakantie vieren in Panama parallel aan de zoektocht beginnen mij ook nogal tegen te staan. Áls ik ga, wordt het verre van een vakantie. Hoewel ik ook heus zal genieten van de omgeving, zal het vooral afzien worden gok ik.
^O^
  maandag 16 februari 2015 @ 10:57:34 #272
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149720799
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 10:33 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ja, naar Noord en na Mirador, bij paddock naar het oosten. Dus in de video still van "de Vrienden", lopen ze op dat moment oostwaarts richting hutten toch? Dat is wat ik bedoel.
Ff kijken, klopt sowieso niet wat ik daar schreef, zuid is boven en de looprichting is noord uiteraard |:(
Wie dit leest is gek
pi_149720816
quote:
99s.gif Op maandag 16 februari 2015 10:57 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ff kijken, klopt sowieso niet wat ik daar schreef, zuid is boven en de looprichting is noord uiteraard |:(
Dus we moeten de foto gekanteld bekijken
  maandag 16 februari 2015 @ 11:02:45 #274
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149720897
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 10:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dus we moeten de foto gekanteld bekijken
Tekst aangepast, de Pianista trail loopt van boven naar beneden. Maar daar gaat de vraag van RapaNui op zich niet over.
Wie dit leest is gek
  maandag 16 februari 2015 @ 11:07:45 #275
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_149720997
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 10:33 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, de hutten liggen dan achter elkaar dus in west-oost richting.
Looprichting op dat moment dus pal oost.
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')