Behalve dan dat het ernaar uitziet dat de lokale autoriteiten (sinaproc) prints uit BING of GM gebruiken. De ondergrond van hoogtelijnen kleuren en schaduwen is duidelijk herkenbaar op de eerder door mij geposte still en wordt ook overal online gebruikt.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:06 schreef jackie12 het volgende:
Ik heb hier bij de kaartenwinkel in Groningen gevraagd of ze konden uitzoeken of er een kaart van dat gebied te bestellen is.
Konden ze niet. Ze adviseerde me om het bij de plaatselijke VVV (of zoiets) het te proberen.
In principe zijn er van alle gebieden van de wereld goede kaarten.
Hij moet dus te krijgen zijn.
Ik begrijp het probleem niet zo.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:31 schreef matteo_111 het volgende:
Edwin komt ergens anders uit dan wij!
Het kan ook omgekeerd: er is zo weinig vraag dat het niet loont. Bovendien moet je voor wandelpaden het terrein in en dat is relatief duur.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:12 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat er geen kaarten van het gebied zijn omdat Panama wil verdienen aan de toeristen en die zaken in eigen hand wil houden.
Als er kaarten van de natuurgebieden en wandelpaden zijn kan elke toerist zijn eigen gang gaan.
Daar verdienen ze niets aan, daarnaast is het ook niet zo veilig als iedereen er gaat wandelen zonder ervaring met of kennis van dergelijke gebieden.
We weten nog niets over een hutje. Zowel bij de 2e kabelbrug (de eerder aangenomen plaats) als bij hut 13 zijn hutjes. Die zijn er ook nog enkele in de buurt van de waarschijnlijke paden. Misschien moet die mevrouw met onze expeditie mee?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:38 schreef vronie het volgende:
[..]
Heel vreemd .
Krijgt zij http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)iden-in-dromen.dhtml
Dan toch een beetje gelijk in haar droom over een hutje.
Volgens mij qua tijd voor huis 12 en een minuut of tien de paddock in. Dan kan de mistige boom heel goed op het gedeelte van het pad staan dat zowel door de ouders als KenL als Edwin gelopen is. Jammer, het essentiële gebied is Obscured by clouds.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 08:47 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik kan de AFK video nu niet afspelen, want mijn pc heeft moeite met die video (niet met andere films). Ik kan dus jammer genoeg nu niet checken wanneer deze still precies valt.
Wat ik weet van de AFK video, is dat de ouders niet zijn gestopt met lopen en omgedraaid zijn bij de paddock. Ze hebben nog 1 uur doorgelopen en gefilmd voordat ze omdraaiden.
Wanneer valt de still van AFK, die overeenkomt met de still van Edwin? Is dat na 1 uur verder lopen, of direct bij aankomst bij de paddock?
Ik heb het "een-dag-eerder" scenario gelezen. Het is een redelijk verhaal, ook wel geloofwaardig. Maar er staat hier helemaal niets in over een misdrijf! Het scenario heeft alleen betrekking op 31 maart.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:47 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dank je.
En je hoeft het er niet mee eens te zijn maar is wel waterdicht en geeft iig een antwoord op alle vragen.
Volgens mij zijn ze ook niet verder gegaan dan de eerste quebrada, tenzij, en nu val ik in herhaling, onder dwang. En dan maak je ook geen foto's.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:48 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik val in herhaling maar het is geen toeval dat AFK, Edwin en vele andere (foto) reportages allemaal van exact dezelfde dingen beelden of foto's maakten.
De enige die dat niet deden na de 1e quebrada zijn Kris en Lisanne.
Voor mij ook DE reden dat ze niet verder zijn gegaan
Volgens de satellietfoto wel, zonder bomen er langs.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:44 schreef jackie12 het volgende:
http://i.imgur.com/OOIVGHx.jpg
Loopt er achter het 2e huisje (de achterste) een klein beekje/riviertje?
Klopt denk ik. Reden om nog niet alle bestaande info overboord te gooien, maar kritisch te bekijken.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:03 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik begrijp het probleem niet zo.
De stlls van AFK en Edwin, met dezelfde boom+prikkeldraad, zeggen dat dat het begin van de paddock is, vlak na de 2e Q. Dat klopt, dat is zo'n 15 minuten lopen er vandaan.
Na dit punt is Edwin doorgelopen, ongeveer oostwaarts, paddock ahw overgestoken.
Na dit punt zijn de ouders nog 1 uur doorgelopen. Windrichting onbekend, waarschijnlijk ongeveer richting noord. Ze zijn hoe dan ook niet uitgekomen bij de huisjes van Edwin, anders zouden ze die ook hebben gefilmd.
Ik zou niet teveel gummen en strepen. Persoonlijk gebruik ik al die opties nog. Die van de paddock en hutje 13 minder omdat ik denk dat ze daar niet kwamen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:24 schreef matteo_111 het volgende:
De informatie over het groene pad en de kabelbruggen 1, 2, 3 en 4 komt van Baru. Zoals ik al zei is die niet noodzakelijkerwijs fout, maar de route van de meiden en/of de ouders is aan een herbezinning toe. Wat Baru ook heeft aangegeven is dat er een splitsing is vanaf ongeveer hut 12 door de paddock richting hut 13. Misschien is dat voor het oog nu de dominante looprichting, en was dat nog niet zo op 1 april.
Vele opties en meer voordat er vaste conclusies kunnen worden getrokken. Eerst maar eens verder onderzoeken.
Ja jammer dat zou al handig zijn. Ik ben op Boquete.ning aan het navragen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:03 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Behalve dan dat het ernaar uitziet dat de lokale autoriteiten (sinaproc) prints uit BING of GM gebruiken. De ondergrond van hoogtelijnen kleuren en schaduwen is duidelijk herkenbaar op de eerder door mij geposte still en wordt ook overal online gebruikt.
Matteo, alles wat je geproduceerd hebt is zeer handig, dank van mijn kant. Heb je vegetatie en ravijnen rond de quebrada's in kaart gebracht voor jezelf, links die je kunt delen?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:16 schreef matteo_111 het volgende:
Ik heb al God weet wat afgezocht naar kaarten van het gebied. Er loopt een Panamees kaartproject. Ik zag daar aanbestedingsstukken van, maar nog geen resultaten. Topkaarten zijn oud, 60er jaren of zo, en onnauwkeurig. De ondergrond van BING is goed qua hoogtelijnen maar shit qua rivieren. Af en toe kom je een toeristische kaart tegen die interessant is, zoals de koffiekaart. De ondergrond van de sinaproc zoekkaart is wel weer vrij goed, maar . . . .geen paden!
Misschien hebben ze de huisjes wel gefilmd maar niet in AFK gemonteerd. Als er meerdere windrichtingen mogelijk zijn was ze dat bijzonder slecht uitgekomen. Hun boodschap was immers er is maar 1 pad, je kunt hier niet verdwalen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:03 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Na dit punt zijn de ouders nog 1 uur doorgelopen. Windrichting onbekend, waarschijnlijk ongeveer richting noord. Ze zijn hoe dan ook niet uitgekomen bij de huisjes van Edwin, anders zouden ze die ook hebben gefilmd.
Eindelijk een concrete aanwijzing dat in deze case sprake kan zijn van een complot van hogerhand.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:23 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Jammer, het essentiële gebied is Obscured by clouds.
1. Zeker mogelijkquote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:25 schreef 11en30 het volgende:
[..]
1. Misschien hebben ze de huisjes wel gefilmd maar niet in AFK gemonteerd.
2. Als er meerdere windrichtingen mogelijk zijn was ze dat bijzonder slecht uitgekomen. Hun boodschap was immers er is maar 1 pad, je kunt hier niet verdwalen.
Maar zij volgen wel de Sinaproc route?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:36 schreef RapaNui het volgende:
Edwin, als lokaal persoon en die het gebied als zijn eigen broekzak kent, kan heel goed door het hek de paddock hebben overgestoken. De Vrienden zijn daar thuis.
Daar lijkt het idd op, ongeveer oostwaarts.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:38 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Maar zij volgen wel de Sinaproc route?
Ja graag.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:34 schreef MeloD het volgende:
Wie naast agter, Domnivoor, jackie en Poekje willen bij een volgende meeting zijn?
http://www.maphill.com/pa(...)ed-maps/terrain-map/quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:06 schreef jackie12 het volgende:
Ik heb hier bij de kaartenwinkel in Groningen gevraagd of ze konden uitzoeken of er een kaart van dat gebied te bestellen is.
Konden ze niet. Ze adviseerde me om het bij de plaatselijke VVV (of zoiets) het te proberen.
In principe zijn er van alle gebieden van de wereld goede kaarten.
Hij moet dus te krijgen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |