Ik heb de indruk dat er geen kaarten van het gebied zijn omdat Panama wil verdienen aan de toeristen en die zaken in eigen hand wil houden.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:06 schreef jackie12 het volgende:
Ik heb hier bij de kaartenwinkel in Groningen gevraagd of ze konden uitzoeken of er een kaart van dat gebied te bestellen is.
Konden ze niet. Ze adviseerde me om het bij de plaatselijke VVV (of zoiets) het te proberen.
In principe zijn er van alle gebieden van de wereld goede kaarten.
Hij moet dus te krijgen zijn.
Dat lijkt me stug, dat ze kaarten geheim houden in het belang van gidsen. Dat je met een kaart geen gids meer nodig hebt, klopt ook lang niet overal. Wel voor een flink deel van Nederland, met bospaadjes, ANWB paddestoelen en als ergste risico dat je het pannenkoekenhuis niet kunt vinden. Maar zelfs hier klopt het niet, want van de Wadden zijn prima kaarten te koop, en toch kun je daar niet zonder gids.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:12 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat er geen kaarten van het gebied zijn omdat Panama wil verdienen aan de toeristen en die zaken in eigen hand wil houden.
Als er kaarten van de natuurgebieden en wandelpaden zijn kan elke toerist zijn eigen gang gaan.
Daar verdienen ze niets aan, daarnaast is het ook niet zo veilig als iedereen er gaat wandelen zonder ervaring met of kennis van dergelijke gebieden.
Gewend aan het overzichtelijke Groningen en de toeristische gebieden als Isla Margarita en Punta Cana, besef je misschien niet dat nog niet de hele wereld zo goed (en vooral open) in kaart gebracht is.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:06 schreef jackie12 het volgende:
Ik heb hier bij de kaartenwinkel in Groningen gevraagd of ze konden uitzoeken of er een kaart van dat gebied te bestellen is.
Konden ze niet. Ze adviseerde me om het bij de plaatselijke VVV (of zoiets) het te proberen.
In principe zijn er van alle gebieden van de wereld goede kaarten.
Hij moet dus te krijgen zijn.
Dat lijkt mij niet stug. Verder denk ik dat elke vergelijking met Nederland totaal zinloos is.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:27 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Dat lijkt me stug, dat ze kaarten geheim houden in het belang van gidsen. Dat je met een kaart geen gids meer nodig hebt, klopt ook lang niet overal. Wel voor een flink deel van Nederland, met bospaadjes, ANWB paddestoelen en als ergste risico dat je het pannenkoekenhuis niet kunt vinden. Maar zelfs hier klopt het niet, want van de Wadden zijn prima kaarten te koop, en toch kun je daar niet zonder gids.
Maar wat Jackie zegt klopte al niet, dat de hele wereld goed in kaart gebracht is. Zeker niet goed genoeg om ongelukken te voorkomen.
Heel vreemd .quote:Op maandag 16 februari 2015 22:47 schreef 11en30 het volgende:
Die 2 hutjes/stallen hebben wel recentelijk mooie nieuwe rode daken gekregen. Dat waren eerder andere kleuren volgens Bing. Zijn ook vierkanter, voorheen langwerpig. Verdacht of niet? Bebouwing vervangen? Waarom?
Reden temeer. Toerisme is juist gebaat bij toegankelijkheid. Je doet of gidsen de bulk van de omzet aan toerisme verdienen. In Benidorm heb je verdomd weinig gidsen. Voor Nederland als land is toerisme relatief minder belangrijk, maar voor de waddeneilanden geldt minstens hetzelfde als voor Panama. En toch: goede kaarten, geen gidsen. Wel voor de wadden zelf. Waarom? Snel veranderende natuur, geen betrouwbare, voor een leek herkenbare punten, en een fikse lijst met doden door onkunde en onderschatting van het gevaar. Dezelfde redenen dus als in zo'n regenwoud.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:36 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet stug. Verder denk ik dat elke vergelijking met Nederland totaal zinloos is.
Voor Panama is het toerisme zo ongeveer de belangrijkste bron van inkomsten.
Naar mijn idee sla je de plank totaal mis met die vergelijkingen.quote:
Ik geef voorlopig helemaal niemand ongelijk die een indruk heeft. Vooral hier op BNW.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 03:20 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Naar mijn idee sla je de plank totaal mis met die vergelijkingen.
Panama is er niet bij gebaat als Sinaproc meerdere keren per dag een reddingsactie moet uitvoeren (afgelopen week nog voor de zoveelste keer bij Volcan Baru) en als er met enige regelmaat toeristen verongelukken en/of verdwijnen. Dat doet de goede naam geen goed.
Liever alles controleerbaar en regelbaar houden lijkt mij dan.
Panama als ideaal en veilig vakantieland dat is hun visitekaartje en dat moet veel geld in het laatje brengen.
Aan hordes rugzaktoeristen die overal wild kamperen en er zelf op uit trekken met een kaart onder de arm of gps routesheb je dan niets. Liever mensen in mooie hotels en georganiseerde uitstapjes onder begeleiding van een opgeleide (levert ook weer banen op) gids. Geef ze eens ongelijk?
Ik ben het met die fotoplek eens. Gisteren heb ik dezelfde fotoplek gevonden als jij, mbv pijltjes in Word.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:21 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik heb nader naar 'mijn' locatie gekeken en de collage aangevuld met de ongevere fotoplek en de helling die op de foto te zien is:
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
Ik kan de AFK video nu niet afspelen, want mijn pc heeft moeite met die video (niet met andere films). Ik kan dus jammer genoeg nu niet checken wanneer deze still precies valt.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:31 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Sh*t! De hele zaak is een gekkenhuis.![]()
deze still komt uit de AFK video
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=1
en deze uit de Video van Edwin These are my friends
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
Edwin komt ergens anders uit dan wij! Alle aanduidingen op eerdere kaarten kloppen niet als dit wel klopt.
Me myself an I zijn het met elkaar eens dat de huisjes & koeien liggen op de locatie van hut 13. Dat kun je vanuit de lucht goed zien. Dan klopt er dus geen enkele kaart meer qua objecten en genomen routes.
De 1e, 2e en 3e kabelbrug?? waar zijn die dan??
Er zijn hele goede kaarten verkrijgbaar van Tommy Guardia, heel gedetailleerd en waarschijnlijk prijzig. Heb ik al eerder gepost.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:12 schreef bladwijzer het volgende:
k heb de indruk dat er geen kaarten van het gebied zijn omdat Panama wil verdienen aan de toeristen en die zaken in eigen hand wil houden.
Als er kaarten van de natuurgebieden en wandelpaden zijn kan elke toerist zijn eigen gang gaan.
Wie was er nog meer vermist? Heb je daar een bron van? En is die nog terug gevonden?quote:Op maandag 16 februari 2015 20:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
3 vermisten in 1 dorp in 1 week en allemaal dood, onder zeer verdachte omstandigheden... Jeugdbendes en berovingen op de paden..... tja het is maar net wat je gewend bent
In welk topic kan ik het scenario van Jackie vinden?quote:Op maandag 16 februari 2015 23:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lees ff terug, het scenario van Jackie is hier bijna elke week een keer voorbij gekomen. En je vraag ook.
Daarnaast is het een bijzondere verdwaling en een bijzonder misdrijf of een combinatie daarvan.
Petertje zoals je hem noemt zat bij het interview met Pauw en Martijn F niet als kundige van deze zaak maar als mediacoach van Martijn... Met als doel Martijn niets te laten zeggen wat niet vooraf afgesproken was.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar als iemand 30 jaar misdaadverslaggever is geweest, waarheidszoeker en alle inzage heeft in deze zaak en zelfs met zijn scherpe neus géén misdrijf ruikt, dan schuif je "Petertje" terzijde alsof het niets is.
Wat is het nou?
Ik geef eerlijk toe dat ik de heer Scheffens geloofwaardigheid toedichtte en een crimescenario serieuzer overwoog. Maar sinds de foto van Kris' hoofd op die rare nacht, is dat veel minder waarschijnlijk geworden.
Verschillende mensen zitten en zaten hier door verschillende achtergronden. Affiniteit met hiken, verdwalen, Latijns-Amerikaanse cultuur, cold cases, jungletochten, herpetologie, geologie, biologie, Amersfoortse studentes, alles helpt mee.
En uit alles blijkt dat de natuurlijke gevaren een veel grotere (gezamenlijke) kans hebben dan criminelen in juist dat gebied.
Je kunt de videobeelden van Edwin en AFK bij de paddock met de boom op elkaar leggen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 08:47 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik kan de AFK video nu niet afspelen, want mijn pc heeft moeite met die video (niet met andere films). Ik kan dus jammer genoeg nu niet checken wanneer deze still precies valt.
Wat ik weet van de AFK video, is dat de ouders niet zijn gestopt met lopen en omgedraaid zijn bij de paddock. Ze hebben nog 1 uur doorgelopen en gefilmd voordat ze omdraaiden.
Wanneer valt de still van AFK, die overeenkomt met de still van Edwin? Is dat na 1 uur verder lopen, of direct bij aankmost bij de paddock?
Osman V, werd vermist na het zwemmen in een rivier daar. Werd een aantal dagen teruggevonden, zonder water in zijn longen. Nabestaanden mochten na de vondst het lichaam niet meer zien. Zat bij een "jeugdbende" en zijn crematie werd verstoord door zijn "vrienden". Zijn een aantal jongens voor verhoort en deze gaven bijzondere verklaringen. Zoek maar even op Osman V Boquete dan lees je alle meningen over deze jongen en zijn dood.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:10 schreef dimmak het volgende:
[..]
Wie was er nog meer vermist? Heb je daar een bron van? En is die nog terug gevonden?
Ik val in herhaling maar het is geen toeval dat AFK, Edwin en vele andere (foto) reportages allemaal van exact dezelfde dingen beelden of foto's maakten.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:09 schreef gynaika het volgende:
We mogen heel blij zijn met de video “These Are My Friends”. Juist met deze video! De gehele film geeft ons beelden die je verder doen denken aan datgene wat K en L hebben moeten doormaken.
Kaarten van het gebied zijn uiteraard onontbeerlijk om een goede zienswijze te krijgen maar je inleven in genoemde video haalt veel duidelijkheid naar boven.
Daar ging het me om, want ik kan de AFK niet afspelen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:46 schreef jackie12 het volgende:
Het is direct bij de paddock. Daarna liepen ze idd nog een uur door
Volgens mij wel. Komt qua ligging en vorm overeen met de huisjes op Bing kaart, vlakbij nr 25 (Baru):quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:44 schreef jackie12 het volgende:
http://i.imgur.com/OOIVGHx.jpg
Loopt er achter het 2e huisje (de achterste) een klein beekje/riviertje?
Ik kende deze site al maar heb daar niets kunnen vinden over het gebied achter de mirador.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:19 schreef RapaNui het volgende:
Hier vind je info over de Tommy Guardia maps:
http://alairelibre.ws/category/caminatas
http://ignpanama.anati.gob.pa/
En hier is een deel van een heel gedetailleerde kaart van Boquete en omgeving (heb ik al eerder gepost):
http://www.boqueteguide.com/picture_library/Boquete.jpg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |