abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149748974
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:10 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Het is dus niet alleen de tijdlijn onder de loep nemen maar ook alle kaartjes.
Van wie komt de info dat op die plekken de 1e 2e en 3e kabelbrug liggen?
Ho ho, niet te snel. Er zijn nog veel mogelijkheden voordat we echt alles moeten herzien en uitgummen. Het groene pad kan best bestaan, maar is niet volledig gelopen door ouders en Edwin, of gedeeltelijk, bij voorbeeld tot in de paddock. We weten niet wat uit de video is weggelaten tussen paddockbeeld met boom in de mist en de paddock bij hut 13.
NB De landschapselementen bij hut 13 zijn dermate duidelijk m.i. dat ik geen redelijke twijfel heb aan de locatie.

De informatie over het groene pad en de kabelbruggen 1, 2, 3 en 4 komt van Baru. Zoals ik al zei is die niet noodzakelijkerwijs fout, maar de route van de meiden en/of de ouders is aan een herbezinning toe. Wat Baru ook heeft aangegeven is dat er een splitsing is vanaf ongeveer hut 12 door de paddock richting hut 13. Misschien is dat voor het oog nu de dominante looprichting, en was dat nog niet zo op 1 april.
Vele opties en meer voordat er vaste conclusies kunnen worden getrokken. Eerst maar eens verder onderzoeken.
pi_149749117
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:24 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Ho ho, niet te snel. Er zijn nog veel mogelijkheden voordat we echt alles moeten herzien en uitgummen. Het groene pad kan best bestaan, maar is niet volledig gelopen door ouders en Edwin, of gedeeltelijk, bij voorbeeld tot in de paddock. We weten niet wat uit de video is weggelaten tussen paddockbeeld met boom in de mist en de paddock bij hut 13.
NB De landschapselementen bij hut 13 zijn dermate duidelijk m.i. dat ik geen redelijke twijfel heb aan de locatie.

De informatie over het groene pad en de kabelbruggen 1, 2, 3 en 4 komt van Baru. Zoals ik al zei is die niet noodzakelijkerwijs fout, maar de route van de meiden en/of de ouders is aan een herbezinning toe. Wat Baru ook heeft aangegeven is dat er een splitsing is vanaf ongeveer hut 12 door de paddock richting hut 13. Misschien is dat voor het oog nu de dominante looprichting, en was dat nog niet zo op 1 april.
Vele opties en meer voordat er vaste conclusies kunnen worden getrokken. Eerst maar eens verder onderzoeken.
Stel en ik zeg stel: Dat Baru een verzinsel is van Domnivoor en ons verneukt
of
Baru is een verzinsel van Baru zelf en verneukt Domnivoor.

Wat zijn ALLE kaartjes dan nog waard???

(helemaal niks)

We proberen hier op onze amateuristische manier toch wetenschappelijk bezig te zijn.
"En omdat Domnivoor het zegt" is na 10 maanden toch echt te weinig.

Of Baru maakt zichzelf bekend of eruit met die kaartjes en beginnen we opnieuw
pi_149749290
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:23 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Waar zouden die bolletjes voor staan op de kaart?
Dat zijn geen bolletjes, maar gekleurde vakjes met cijfertjes onder de 10. Misschien genummerde groepen of dag(en) dat gezocht is? (Ik heb nog een duidelijkere still opgezocht)
pi_149749359
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:29 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Stel en ik zeg stel: Dat Baru een verzinsel is van Domnivoor en ons verneukt
of
Baru is een verzinsel van Baru zelf en verneukt Domnivoor.

Wat zijn ALLE kaartjes dan nog waard???

(helemaal niks)

We proberen hier op onze amateuristische manier toch wetenschappelijk bezig te zijn.
"En omdat Domnivoor het zegt" is na 10 maanden toch echt te weinig.

Of Baru maakt zichzelf bekend of eruit met die kaartjes en beginnen we opnieuw
Er is meer achter de mirador . .

Je gaar Domweg iets te snel.

Wel omdenken, niet omgooien, dat lijkt me de meer wetenschappelijke weg in deze fase. :s)
pi_149749607
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 00:41 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Er is meer achter de mirador . .

Je gaar Domweg iets te snel.

Wel omdenken, niet omgooien, dat lijkt me de meer wetenschappelijke weg in deze fase. :s)
Ik ben er al die maanden vanuit gegaan dat de 1e 2e en 3 kabelbrug zaten op de plekken zoals aangegeven op alle kaarten in de OP.
Ik ben er van uitgegaan dat ook alle andere info op die kaarten klopten.
Is dat terecht als al die info van 1 persoon komt die zichzelf niet bekend wil maken?
pi_149749647
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 23:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Wat heeft je post te maken met dit topic? Beetje de boel hier weer aan het opstoken?
Als Jackie zich voordoet als ex-bankrover, en zegt zich daardoor beter te kunnen inleven in criminelen (met constructies die het tegendeel doen vermoeden, maar toch), is het normaal om daar zo op te reageren. Het klopt bovendien met hoe Jackie zich uit over motieven van anderen.
pi_149749663
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 01:00 schreef JustinCase het volgende:

[..]

Als Jackie zich voordoet als ex-bankrover, en zegt zich daardoor beter te kunnen inleven in criminelen (met constructies die het tegendeel doen vermoeden, maar toch), is het normaal om daar zo op te reageren. Het klopt bovendien met hoe Jackie zich uit over motieven van anderen.
Wees niet zoveel met mij bezig maar meer met het onderwerp.
Is veel interessanter
pi_149749706
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 01:02 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Is veel interessanter
Het gaat niet om jou als persoon maar om je bewering dat je een voordeel zou hebben tegenover andere users ivm je verleden. En daarom waarschijnlijk ook gelijk hebt, volgens jezelf.

Daarmee maak je het inzicht van andere users dus minder goed en dat lokt reacties uit.
pi_149749751
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus die gekleurde vlakjes zijn genummerd van 1 t/m 10, van wanneer was de zoektocht
Zouden dat de plekken zijn waar de getuigen ze gezien hebben?
pi_149749783
We kennen de kaart met de lijnen dus vandaar de vraag of het overeen kan komen met de getuigen en de plekken.

Ze zijn van voor de Mirador in een lijn naar de Mirador , als die van de eerste weken is, dan zou het toch logisch zijn juist daar naar boven te lopen en daar te gaan zoeken?
pi_149749801
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 01:05 schreef bladwijzer het volgende:

[..]

Het gaat niet om jou als persoon maar om je bewering dat je een voordeel zou hebben tegenover andere users ivm je verleden. En daarom waarschijnlijk ook gelijk hebt, volgens jezelf.

Daarmee maak je het inzicht van andere users dus minder goed en dat lokt reacties uit.
Als iemand 30 jaar rechercheur is geweest dan sla ik zo iemand hoger aan in doen van gedegen onderzoek dan iemand die dat niet is.

Als de politie een hacker in dienst neemt omdat ie beter weet hoe cybercriminals aan te pakken dan gewone ICT-ers dan geloof ik dat ook.

Ook "gewone" users zonder verleden in het een of t ander kunnen die zintuig hebben. Tuurlijk wel!
Van mezelf weet ik dat ik die zintuig heb. That's it

(en nu ook echt klaar over mij hoor)
pi_149749809
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 01:02 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Is veel interessanter
Was er dan niet over begonnen. Wie kaatst kan de bal verwachten. Je kunt je verplaatsen in een bedachte crimineel, die door slimmigheidjes en geluk alsmaar niet gepakt wordt. Die alleen in je fantasie bestaat. Dat kan niet op grond van je ervaring zijn. Maar ik snap die fantasieën nu wel iets beter.
pi_149749832
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 23:45 schreef jackie12 het volgende:

[..]

he he....
^O^
(de screenshot die je maakte van beide video's zei ik al direct na de video van Edwin)

Perico zei maanden geleden al, staar je niet blind op de Sinaprockaarten. Die zijn vluchtig met een rode stift geschreven.
Vergeet Baru en de roze lijn van Mata (die wel goed bedoeld is) bestaat niet.

A la Kremers...Het is 1 pad en dan kom je op dezelfde plek uit als Edwin en de ouders !

Ben blij dat je het ziet Matteo. Zal er bij de Panamese ambassade geen kaart op te vragen zijn van dat gebied?
Ik heb al God weet wat afgezocht naar kaarten van het gebied. Er loopt een Panamees kaartproject. Ik zag daar aanbestedingsstukken van, maar nog geen resultaten. Topkaarten zijn oud, 60er jaren of zo, en onnauwkeurig. De ondergrond van BING is goed qua hoogtelijnen maar shit qua rivieren. Af en toe kom je een toeristische kaart tegen die interessant is, zoals de koffiekaart. De ondergrond van de sinaproc zoekkaart is wel weer vrij goed, maar . . . .geen paden!

De clue voor de problemen met de paden is de positie van de huisjes @ hut 13.
pi_149749839
Ter onstpanning: Bankoverval in Groningen: Video

[ Bericht 2% gewijzigd door JustinCase op 17-02-2015 01:23:49 ]
pi_149749854
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 01:12 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als iemand 30 jaar rechercheur is geweest dan sla ik zo iemand hoger aan in doen van gedegen onderzoek dan iemand die dat niet is.

Als de politie een hacker in dienst neemt omdat ie beter weet hoe cybercriminals aan te pakken dan gewone ICT-ers dan geloof ik dat ook.

Ook "gewone" users zonder verleden in het een of t ander kunnen die zintuig hebben. Tuurlijk wel!

(en nu ook echt klaar over mij hoor)
Die theorie gaat alleen op als je weet dat er een misdrijf is gepleegd. Waar het nu om gaat is dat jij, naar aanleiding van jouw kennis van criminelen, beweert dat er een misdrijf gepleegd moet zijn. Dat is een heel ander verhaal.
Dat is precies het zelfde als wanneer iemand die alleen het goede in mensen ziet, beweert dat er geen misdaad gepleegd kan zijn.
pi_149749857
quote:

[..]

Maar als iemand 30 jaar misdaadverslaggever is geweest, waarheidszoeker en alle inzage heeft in deze zaak en zelfs met zijn scherpe neus géén misdrijf ruikt, dan schuif je "Petertje" terzijde alsof het niets is.

Wat is het nou?

Ik geef eerlijk toe dat ik de heer Scheffens geloofwaardigheid toedichtte en een crimescenario serieuzer overwoog. Maar sinds de foto van Kris' hoofd op die rare nacht, is dat veel minder waarschijnlijk geworden.

Verschillende mensen zitten en zaten hier door verschillende achtergronden. Affiniteit met hiken, verdwalen, Latijns-Amerikaanse cultuur, cold cases, jungletochten, herpetologie, geologie, biologie, Amersfoortse studentes, alles helpt mee.

En uit alles blijkt dat de natuurlijke gevaren een veel grotere (gezamenlijke) kans hebben dan criminelen in juist dat gebied.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149749873
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 01:16 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Ik heb al God weet wat afgezocht naar kaarten van het gebied. Er loopt een Panamees kaartproject. Ik zag daar aanbestedingsstukken van, maar nog geen resultaten. Topkaarten zijn oud, 60er jaren of zo, en onnauwkeurig. De ondergrond van BING is goed qua hoogtelijnen maar shit qua rivieren. Af en toe kom je een toeristische kaart tegen die interessant is, zoals de koffiekaart. De ondergrond van de sinaproc zoekkaart is wel weer vrij goed, maar . . . .geen paden!

De clue voor de problemen met de paden is de positie van de huisjes @ hut 13.
Ja, je ziet de horizontale en verticale renderpatronen in die Google maps terreinkaart. Het is echt een gebied ver van alles en bedekt door wolken op BING...

En daar moeten wij een beetje mee zitten puzzelen. In onze vrije tijd.

Al dat gezamenlijk werk "moet uit de OP gesodemieterd worden", volgens sommigen. -O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_149749950
quote:

[..]

In de enige verifieerbare situatie die we hier kennen, de klonenaffaire, heeft dat zogenaamde zintuig van jou echter aantoonbaar 100% gefaald. In alle gevallen.
pi_149750059
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 01:08 schreef ootjekatootje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus die gekleurde vlakjes zijn genummerd van 1 t/m 10, van wanneer was de zoektocht
Zouden dat de plekken zijn waar de getuigen ze gezien hebben?
Nee, niet van een tot 10. Ik zie een vier en een zeven, denk ik. Mogelijk zijn er meer.
pi_149750081
Ik denk dat het hier stikt van de klonen.
Meerdere keren zijn er in posts ook knullige fouten gemaakt door die klonen die dat aantoinden.
Daar hoef je geen crimineel of rechercheur voor te zijn.

Vanavond kwam Matteo met iets veel interessanter dan de hele discussie omtrend mij en mijn gedachtes.
Zullen we het daar over hebben?
pi_149750108
quote:
19s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 01:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar als iemand 30 jaar misdaadverslaggever is geweest, waarheidszoeker en alle inzage heeft in deze zaak en zelfs met zijn scherpe neus géén misdrijf ruikt, dan schuif je "Petertje" terzijde alsof het niets is.

Wat is het nou?

Ik geef eerlijk toe dat ik de heer Scheffens geloofwaardigheid toedichtte en een crimescenario serieuzer overwoog. Maar sinds de foto van Kris' hoofd op die rare nacht, is dat veel minder waarschijnlijk geworden.
Bij mij stopte het toen ik de man op TV hoorde praten. Twijfels had ik toch al, omdat er ook zoiets bestaat als beroepsdeformatie, plus dat zo'n man natuurlijk ingehuurd is voor het zien van boeven. Als je een medium inhuurt, gaat die vertellen hoe het met de meiden is aan gene zijde, en Harry Mens zal van suggesties doen om het uitmelken van sociaal betrokken jonge toeristen die de taal niet spreken, efficiënter te laten verlopen.
quote:
Verschillende mensen zitten en zaten hier door verschillende achtergronden. Affiniteit met hiken, verdwalen, Latijns-Amerikaanse cultuur, cold cases, jungletochten, herpetologie, geologie, biologie, Amersfoortse studentes, alles helpt mee.

En uit alles blijkt dat de natuurlijke gevaren een veel grotere (gezamenlijke) kans hebben dan criminelen in juist dat gebied.
Het journaille heeft ook een kwalijke rol gespeeld. Sommige media gaven klakkeloos elk sensationele gerucht door. Hadden denk ik zo'n jet lag, dat ze de eerste week vooral in de kroeg research deden.
pi_149750124
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 01:45 schreef jackie12 het volgende:
Meerdere keren zijn er in posts ook knullige fouten gemaakt door die klonen die dat aantoinden.

Vanavond kwam Matteo met iets veel interessanter dan de hele discussie omtrend mij en mijn gedachtes.
Het valt mij op dat sommige users die het op argumenten niet kunnen winnen hun toevlucht zoeken in het beschuldigen van anders denkende users dat het klonen of trollen zijn.
Nogal zielig.
En als je jezelf niet verheft boven de andere users door te beweren dat je het beter ziet vanwege bepaalde zaken dan krijg je daar ook geen reacties over. Maar je haalt het zelf aan dus zeur dan ook niet over reacties daar op.
pi_149750142
Misschien een hele domme vraag maar ik ste hem toch:
De Bingkaart (vooral vogelperspectief) is echt heel duidelijk. Veel beter dan google earth voot dat gebied.
aleen idd die wolken boven die quebrada's.
Is dit iedere keer zo of wordt dit ook op den duur veranderd?
pi_149750170
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 01:54 schreef jackie12 het volgende:
Misschien een hele domme vraag maar ik ste hem toch:
De Bingkaart (vooral vogelperspectief) is echt heel duidelijk. Veel beter dan google earth voot dat gebied.
aleen idd die wolken boven die quebrada's.
Is dit iedere keer zo of wordt dit ook op den duur veranderd?
Af en toe wordt er een nieuwe foto ingeplakt. Die van Bing is ook al verbeterd. GM is inderdaad helemaal niks terwijl de buurkaarten/foto's weer heel mooi zijn. Als ze slim zijn bij GM zien ze alle zoekopdrachten en denken ze: plak daar eens wat beters in - hoop ik. :Y
pi_149750206
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 01:45 schreef jackie12 het volgende:
Nee, overmatige achterdocht, zien wat er niet is, en zelfoverschatting is genoeg.
quote:
Als jouw op hol geslagen achterdocht neus voor leugen en bedrog niet interessant is, hou dan eens op om er dagelijks over te posten.
quote:
Wie wil je daarover horen? die klonen? Laat maar eens zien die teksten.
Het is absoluut niet off-topic, want jij beroept je op je beoordelingsvermogen. Al zolang ik hier lees, is jouw "gut feeling" je leidraad, al noem je het zelf "logica". Doe dus maar een demo van dat vermogen.

Simpel kan ook, maar helaas is het Engels: Put up, or shut up.

[ Bericht 5% gewijzigd door JustinCase op 17-02-2015 02:16:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')