Ik heb eerder het vermoeden uitgesproken dat daar bij het hek waar de ouders pauze hielden, een kruising is van paden. Het hek rechts kent een doorgang voor mensen, het hek links kan makkelijk worden opengemaak en je kunt door het prikkeldraad.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:36 schreef RapaNui het volgende:
[..]
1. Zeker mogelijk
2. Ouders hebben het pad gevolgd, langs prikkeldraad.
Edwin, als lokaal persoon en die het gebied als zijn eigen broekzak kent, kan heel goed door het hek de paddock hebben overgestoken. De Vrienden zijn daar thuis.
zie nu dat binq de cijfers omgooit..huh?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:47 schreef ToniB het volgende:
even kijken of dat lukt....
http://www.bing.com/maps/(...)F4E9!237&form=LMLTCC
volgens mij moet het lukken zo.
8.855509,-82.406997 is dezelfde plekquote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:54 schreef RapaNui het volgende:
@ToniB; ik denk niet dat 1 dé paddock is.
En ik denk ook niet dat 2, Serracin is.
(of andersom)
Dé paddock ligt meer naar het westen en Serracin ligt meer naar het oosten.
Deze huisjes staan er tussenin.
Beetje omslachtig, maar zoek aub op Bing maps met de volgende coordinaten:
8.855509,-82.406997
Ja, dat weet ik. Wat ik bedoel is: Daar is niet dé paddock en ook niet Serracin.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:58 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
8.855509,-82.406997 is dezelfde plek
De eerste kabelbrug stond al op de kaart van Kingroad @ WS. De herkomst daarvan ken ik niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:20 schreef jackie12 het volgende:
Even de vraag herhalen van gisteren:
Waar komt de informatie vandaan waar de kabelbruggen zitten?
Is dat alleen van Baru of ook nog van andere(n) ?
En liggen ca.2 km verderop.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:02 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Wat ik bedoel is: Daar is niet dé paddock en ook niet Serracin.
De Paddock is meer naar het westen en Serracin meer naar het oosten.
Deze huisjes van de Vrienden, liggen op het stuk dat Cabecera de Culebra zou heten en zouden niet zichtbaar zijn vanaf dé Paddock. Tussen het pad, dé paddock en deze huisjes, is een glooiend landschap en op sommige stukken veel bos. Volgens mij zijn deze huisjes niet zichtbaar vanaf hét pad waar Hans en Roelie stonden.
Klinkt voor mij niet logisch. Dan hadden ze ook wel foto's gemaakt van de 2e quebrada die mooier is dan de 1equote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:49 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik heb eerder het vermoeden uitgesproken dat daar bij het hek waar de ouders pauze hielden, een kruising is van paden. Het hek rechts kent een doorgang voor mensen, het hek links kan makkelijk worden opengemaak en je kunt door het prikkeldraad.
En ook dat het de laatste plek is waar K en L een foto hadden moeten maken. Misschien ook wel gedaan hebben of geprobeerd, maar dan door 'iets' zijn getroffen. We missen foto 509 tenslotte.
Uiterlijk hier eindigde de pleasant day hike en begonnen de problemen.
jawel dat is dezelfde.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:54 schreef RapaNui het volgende:
@ToniB; ik denk niet dat 1 dé paddock is.
En ik denk ook niet dat 2, Serracin is.
(of andersom)
Dé paddock ligt meer naar het westen en Serracin ligt meer naar het oosten.
Deze huisjes staan er tussenin.
Beetje omslachtig, maar zoek aub op Bing maps met de volgende coordinaten:
8.855509,-82.406997
Er zijn meerdere paddocks. De paddock waar het (groene) pad doorheen loopt ligt nog verder naar het westen. En is groter en langgerekt, meer dan een kilometer. Op de kaart gedeeltelijk onder de wolken. Huis 12 staat er ongeveer midden in. Wat je me deze paddock bedoelt is me niet geheel duidelijk. Misschien loop het pad erdoor heen maar dat is niet zichtbaar. Vergelijk de kaart van Baru. (klik op een van de objecten om van Europa naar Panama te komen)quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:49 schreef ToniB het volgende:
[..]
zie nu dat binq de cijfers omgooit..huh?
nou ja in de link die ik net gaf is 2 de paddock die we zoeken in ieder geval.
Als Baru zou zeggen "ik ben Jose Alvarez en was van 1999 tm 2008 gids in Boquete" dan zou ik dat geloven.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:04 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
De eerste kabelbrug stond al op de kaart van Kingroad @ WS. De herkomst daarvan ken ik niet.
Toen de locaties en afstanden problematischer werden ben ik gaan zoeken en heeft Baru me geholpen door in fasen steeds meer info te geven. Zo komen we aan de hutten, quebrada´s en kabelbruggen. Een deel van die info heeft ook Grijzemassa op zijn/haar kaart overgenomen. Uiteindelijk heeft Baru de Bing-kaart gemaakt, na wat eerdere versies, die ik eerder als link opnam. Ook heeft hij info gegeven over andere paden, zoals van hut 12 naar hut 13.
Op de satellietfoto's zijn vrijwel nergens paden te zien. Wat erop lijkt is meestal een stroompje, dan vaak met drassige grond eromheen. Verificatie is dus vanuit de ´zolderkamer´ niet mogelijk.
Laat ik duidelijk zijn. Verificatie vanuit hier kan niet, behalve wat je uit de lucht kunt zien of uit reisverslagen kunt opmaken. Er zijn geen tegenstrijdigheden opgedoken die voor mij reden zijn om te zeggen: er deugt iets niet. Hebben we al een compleet beeld? Nee, ik denk het nog niet. Er is meer achter de mirador . . .
Ik denk nog steeds dat je kaartje klopt wbt de hutjes.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:19 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Er zijn meerdere paddocks. De paddock waar het (groene) pad doorheen loopt ligt nog verder naar het westen. En is groter en langgerekt, meer dan een kilometer. Op de kaart gedeeltelijk onder de wolken. Huis 12 staat er ongeveer midden in. Wat je me deze paddock bedoelt is me niet geheel duidelijk. Misschien loop het pad erdoor heen maar dat is niet zichtbaar. Vergelijk de kaart van Baru. (klik op een van de objecten om van Europa naar Panama te komen)
http://www.bing.com/maps/(...)DED!2151&form=LMLTCC
Voor mij is het de laatste locatie waar iets kan zijn gebeurd. Het kan/moet ook eerder zijn gebeurd, vanaf de laatste foto (508) bij de 1e quebrada. Maar niet later dus - is wel een speculatieve, want psychologische inschatting.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:10 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Klinkt voor mij niet logisch. Dan hadden ze ook wel foto's gemaakt van de 2e quebrada die mooier is dan de 1e
Ik heb er 6 genummerd. H13/Paddock 3 is nog steeds "jouw" locatie voor het filmpje van Edwin?quote:
Dat groene pad is van Baru zelf maar loopt langs de paddock 1 en westelijk van waar H12 ligt. Westelijker nog van H13 (wat ik als huis van Serracin van Baru heb gehoord, maar RapaNui dacht iets anders?).quote:De paddock waar het (groene) pad doorheen loopt ligt nog verder naar het westen. En is groter en langgerekt, meer dan een kilometer. Op de kaart gedeeltelijk onder de wolken. Huis 12 staat er ongeveer midden in. Wat je me deze paddock bedoelt is me niet geheel duidelijk. Misschien loop het pad erdoor heen maar dat is niet zichtbaar. Vergelijk de kaart van Baru. (klik op een van de objecten om van Europa naar Panama te komen)
H13 /paddock 3 Ja!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb er 6 genummerd. H13/Paddock 3 is nog steeds "jouw" locatie voor het filmpje van Edwin?
[ afbeelding ]
Die van Toni moet ik nog opzoeken en nog een stukje Spaans vertalen. Op het eerste gezicht ziet ie van Toni er goed uit, heb je ook DMS-coordinaten?
[..]
Dat groene pad is van Baru zelf maar loopt langs de paddock 1 en westelijk van waar H12 ligt. Westelijker nog van H13 (wat ik als huis van Serracin van Baru heb gehoord, maar RapaNui dacht iets anders?).
Totdat er betere info is mag het er ook niet weg!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:22 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als nu blijkt dat dit in principe allemaal van Baru komt, die niet te checken is, dan hoort het niet in de OP thuis.
oke heb ik gedaan. Hier heb ik omcirkelt waar ik precies bedoel.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:19 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Er zijn meerdere paddocks. De paddock waar het (groene) bedoel je niet blauw?pad doorheen loopt ligt nog verder naar het westen. En is groter en langgerekt, meer dan een kilometer. Op de kaart gedeeltelijk onder de wolken. Huis 12 staat er ongeveer midden in. Wat je me deze paddock bedoelt is me niet geheel duidelijk. Misschien loop het pad erdoor heen maar dat is niet zichtbaar. Vergelijk de kaart van Baru. (klik op een van de objecten om van Europa naar Panama te komen)
Eens! Hopelijk komt er snel gps-infoquote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:30 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Totdat er betere info is mag het er ook niet weg!
Een quebrada is een riviertje. Dat loopt via het laagste punt: onderin het ravijn dus. Verder kenmerkt een ravijn zich door steile wanden. Afhankelijk van de diepte kun je dat via hoogtelijnen terugvinden. De BING basiskaart die ik ook gebruik voor mijn kaart, heeft lijnen van 20 meter. Ik heb zelf nog geen zoektocht gedaan.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:16 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Matteo, alles wat je geproduceerd hebt is zeer handig, dank van mijn kant. Heb je vegetatie en ravijnen rond de quebrada's in kaart gebracht voor jezelf, links die je kunt delen?
Zit nu alles rond Pata de Macho rivier te bekijken.
Ben ik het niet met je eens.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:30 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Totdat er betere info is mag het er ook niet weg!
Dit blauwe pad is een rivier, los uit de hand getrokken. Naar huidig inzicht de stroom van de 2e quebrada, waar ook de 1e in uitkomt. Ik bedoel het groene pad van de kaart uit de OP. De paddock waar dat groene pad doorheen loopt is het geel overtrokken gebied op de afbeelding.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:31 schreef ToniB het volgende:
[..]
oke heb ik gedaan. Hier heb ik omcirkelt waar ik precies bedoel.
[ afbeelding ]
Nu komen we ergens. Daar waar de 25 staat, eronder, staan de huisjes van de Vrienden. Die zijn niet zichtbaar vanaf het pad waar Hans en Roelie stilstonden. Glooiend landschap, vegetatie én afstand (Matteo) maken ze onzichtbaar.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:31 schreef ToniB het volgende:
[..]
oke heb ik gedaan. Hier heb ik omcirkelt waar ik precies bedoel.
[ afbeelding ]
Dat laatste staat dus niet vast. Als - dan beteken nu handhaven.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:36 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ben ik het niet met je eens.
Als voorbeeld:
Ik stelde dat als Kris en Lisanne van de 2e naar de 3e kabelbrug zijn gelopen ze dan op zeker het huisje hebben moeten zien liggen in de paddock (niet die waar we het nu over hebben)
Als kabelbrug 2 en 3 daar helemaal niet liggen maar compleet ergens anders dan kan het bij wijze van spreken zo zijn dat ik WEL denk dat ze verdwaald waren.
Als de info in de OP niet feitelijk juist is dan hoort het er niet in thuis
Nee Matteo, As is verbrande turf.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:40 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Dat laatste staat dus niet vast. Als - dan beteken nu handhaven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |