- Vrijwel elke Nederlander kent beter Engels dan de gemiddelde Panameesquote:Op maandag 16 februari 2015 18:26 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik heb Baru 2 maanden geleden een bericht gestuurd of hij wilde vertellen wie hij was.
Wilde hij niet. Ik moest me eerst beter gedragen(echt waar!)
En nogmaals jij bepaalt niet (kun je ook niet weten) hoe goed mijn of iemand anders zijn of haar Engels is.
Ik begrijp, nogmaals, 90% maar bij "added to search" "pelvis" " impeded by bad weather" raak ik t kwijt.
Doel van dit forum is volgens mij ook om zoveel mogelijk mensen te bereiken.
Hoe meer mensen hoe meer inzichten.
Ook de mensen die helemaal geen Engels kunnen.
Weet niet of jr indruk probeert te maken mrt keurige termen maar die zin klopt gewoon niet. En dat er geen enkele aanwijzing is is overdreven en simpelweg niet waar.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het verschil is dat de aanwijzingen voor verdwalen door de misdaadgelovigen worden omgebogen in aanwijzingen uitgezet door een uomo universale, de God van Kloothommel en die uiterst geraffineerde psychopaat van jou.
Dat er geen enkele aanwijzing in de richting van misdaad is, komt daar nog eens bij en wordt gewoon genegeerd, de goddelijke status van de topcrimineel alleen maar nog meer boostend.
Interessant dit; er zijn dus twee getuigen van de taalschool; een medewerkster (moet Eileen zijn?) en een lerares (wie is dat?).quote:Op dinsdag 10 februari 2015 15:05 schreef ToniB het volgende:
Jackie misschien heb je hier wat aan. Sandra K. zegt hier;
100% zeker weten dat K&L dinsdag middag hier nog zijn gezien bij deze taalschool in Boquete.
Ze staat voor een gebouwtje en deur staat open naar receptie?
Waar lijkt het op? Spanish by the River of Habla Ya?
[ afbeelding ]
http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)3e-9bb4-503eb9b3a2d8
Vervolgens zegt Ingrid:
Het laatste moment is echt 13.10 uur geweest dat een lerares K&L heeft gezien en dat een medewerkster die in het kantoor zat hun weg hebben zien lopen.
Verder in een video van Habla Ya Boquete hoor ik dat een zekere Franklin R. op 1.24 zeggen;
U kunt de continentale waterscheiding zien. Aan één kant, de "Pacific Ocean", aan de andere kant , de vulkaan Baru. Het uitzicht is er ongelooflijk.
Bedoeld hij het uitzicht op "onze" Mirador?
En zo niet, waar anders kan hij bedoelen?
Het enige wat ik mij nog herinner op dit punt van de maanden augusten en setember is dat jij juist consequent weigerde spaanstalige berichten te vertalen en zei dat we daarvoor google translate hadden anders gingen we iemand anders verzoeken omdat dat niet je verantwoordelijkheid was.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
- Ik heb altijd graag bijgedragen aan het vertalen van Spaans naar Nederlands wat me logisch lijkt
- hij heeft het dus zelf gelopenquote:Op maandag 16 februari 2015 17:25 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder gezegd maar het optreden van Martijn Froon is zo ontzettend slecht.
Kijkt u met me mee?
http://pauw.vara.nl/media/327077
Eerst zegt ie na 3.18 min dat ze om 11.00 uur aan het pad begonnen en om 13 uur al bovenop de berg stonden
Een minuut later zegt ie dat je er 2 1/2 uur over doet.
(Na 4.28 zegt ie dat het pad wel zwaar is want je maakt aardig wat meters ook in hoogte)
- bergopquote:Dan begint ie na 5.00 min over hoe zwaar de noordkant is (logisch, hij liep na 5 april daar toen het na 2 maanden van grote droogte eindelijk begon te regenen. Het pad was op 1 april heel goed te doen op de foto's te zien)[/uote]
Heb je een bron voor "2 maanden grote droogte"? Een klimaatoverzichtje? Ik heb het alleen tussen 1 en 15 april.
[quote]Na 5.24 min begint ie er over dat ze dan om 14 uur/1430 uur weten dat ze nog minstens 4 uur terug moesten...?
Vanaf 11.00 uur naar 13.54 is binnen 3 uur. Niet ruim 4 uur. En waar hij die 1430 vandaan haalt??
Slordigheidje omdat ie de tijden niet zo precies in zijn hoofd heeft als wij hier. Kun je het hem vergeven, zo live op tv?quote:En na 6.58 min gaat ie helemaal de mist in
"om 16.20 wordt er voor de eerste keer naar het noodnummer gebeld. Daar zit dan anderhalf uur tussen...
Anderhalf uur ??? Van de laatste foto 13.54 uur naar 16.39 uur (en niet 16.20) zit bijna 3 uur en geen anderhalf uur"!
Volgens de data die we hebben op vrijdagmiddag 4 april...quote:En na 7.38 min krijg ik bijna plaatsvervangende schaamte.
"De dag erna is het enorm hard gaan regenen en dan verkleum je ook nog een klein beetje..."
Nee Martijn het werd pas noodweer op 5 april.
Jouw grote held!quote:Peter bemoeit zich er nu ook mee en zegt dat als je doorweekt bent heel snel verzwakt"
Zucht
Ik hoop niet dat jou hetzelfde overkomt, een van je siblings (da's Engels, pas op) verliezen en zeker niet op deze vreselijke lange lijdenswegmanier, maar dan wil ik jou wel eens op tv zien, bij Pauw.quote:Nogmaals vreselijk voor Martijn maar echt een heel slecht optreden
.
Zie discussie tijd: Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #50 - nieuwe tijdlijnquote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/2197636/3/25#149734333[Op maandag 16 februari 2015 17:25 schreef jackie12 het volgende:
En na 6.58 min gaat ie helemaal de mist in
"om 16.20 wordt er voor de eerste keer naar het noodnummer gebeld. Daar zit dan anderhalf uur tussen...
Anderhalf uur ??? Van de laatste foto 13.54 uur naar 16.39 uur (en niet 16.20) zit bijna 3 uur en geen anderhalf uur"!
Daar ben ik het dus niet mee eens, Domnivoor, zie mijn foto-uitleg.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:43 schreef Domnivoor het volgende:
Vraag 1 (#162)
[ afbeelding ]
Waar op de paddocks bevinden zich deze hutjes?
@ 4:33 video helemaal bovenaan in OP
[ afbeelding ] Op zondag 15 februari 2015 23:42 schreef matteo_111 het volgende:
De hutten zijn [?] gevonden:
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
Het is de nederzetting die ik eerder als Alto Romero benoemde en die door Sinaproc is bezocht omdat hij aan de looproute ligt. Vergelijk deze detailkaart. Waar het pijltje bij Alto Romero staat liggen de hutten. (benaming is hier niet door mij gedaan)
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
Die zet ik eronder.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus niet mee eens, Domnivoor, zie mijn foto-uitleg.
Had je mijn verzoek nog gelezen Domnivoor, om de OP niet nog verder uit te breiden? Het is nu al om niet doorheen te komen, als hij nog groter wordt is het helemaal niet meer te doen.quote:
Daar was ik nu juist mee bezig.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Had je mijn verzoek nog gelezen Domnivoor, om de OP niet nog verder uit te breiden? Het is nu al om niet doorheen te komen, als hij nog groter wordt is het helemaal niet meer te doen.
Top, dankjewelquote:Op maandag 16 februari 2015 19:57 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Daar was ik nu juist mee bezig.
Het lijkt me eerder om de discussie niet af te sluiten.quote:
Ja, dat is een beetje onduidelijk. Ik heb gekeken, er zijn andere "mountain" plekken waar je blijkbaar beide oceanen ziet met hiking trails in de buurt o.a.:quote:Op maandag 16 februari 2015 18:37 schreef El_Matador het volgende:
Op dinsdag 10 februari 2015 15:05 schreef ToniB het volgende:
Bedoeld hij het uitzicht op "onze" Mirador?
En zo niet, waar anders kan hij bedoelen?
Ik sprak nog niet zo lang geleden iemand uit Panama maar die wist niet dat je boven op de top van de Pianista de beide oceanen kunt zien.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:06 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Ja, dat is een beetje onduidelijk. Ik heb gekeken, er zijn andere "mountain" plekken waar je blijkbaar beide oceanen ziet met hiking trails in de buurt o.a.:
http://altosdelmaria.com/gallery/
http://www.vrbo.com/553122
Met de Pianista trail zal de Mirador er ook bij horen.
Dat slaat ook nergens op.quote:Op maandag 16 februari 2015 19:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ben jij dan ook een ex-bankrover?
3 vermisten in 1 dorp in 1 week en allemaal dood, onder zeer verdachte omstandigheden... Jeugdbendes en berovingen op de paden..... tja het is maar net wat je gewend bentquote:Op maandag 16 februari 2015 17:14 schreef dimmak het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg!
1. Is het mogelijk dat ze door hallucinaties (kan genoeg oorzaken hebben in de jungle) niet meer helder konden denken?
2. Door wilde dieren.
3. Omdat het een derde wereld land is?
Dat is dan wat er bij mij op komt. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de criminaliteit daar laag is, dus ik had een misdrijf eigenlijk al lang uitgesloten..
Ok. Naast de Mirador zijn er misschien bekendere punten. Nog meer te ontdekken.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:11 schreef jackie12 het volgende:
Ik sprak nog niet zo lang geleden iemand uit Panama maar die wist niet dat je boven op de top van de Pianista de beide oceanen kunt zien.
Wel dat je die bij helder weer op de vulkaan die kunt zien.
Op de top van de vulkaan moet het bij mooi weer prachtige zijn met uitzicht over beide oceanen:quote:Op maandag 16 februari 2015 20:21 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Ok. Naast de Mirador zijn er misschien bekendere punten. Nog meer te ontdekken.
Dat klopt maar dit staat er in de OP over de top van de Pianista (mirador)quote:Op maandag 16 februari 2015 20:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Op de top van de vulkaan moet het bij mooi weer prachtige zijn met uitzicht over beide oceanen:
http://www.hablayapanama.com/nl/ecotourism/boquete/volcan-baru/
Ja, dat blijf ik me ook maar afvragen.quote:Op maandag 16 februari 2015 20:29 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind dat punt op de Mirador waar ze de foto's gemaakt hebben het geen top, meer een uitkijkpost/uitrustplek. Ik vind het lastig te geloven dat de 2 oceanen daar mooi te zien zijn. Al helemaal als ze voor de zaterdag al een excusie hadden staan met dit uitzicht in het vooruitzicht. Waarom dan doorlopen? Toch denken dat ze in een rondje liepen?
Nee, je kunt het niet omdraaien. "Geloven" is juist de term waarmee wordt aangegeven dat je blijft vasthouden aan een bepaalde opvatting, zonder dat je die opvatting kunt staven met argumenten.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:56 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Je kunt dit ook heel makkelijk omdraaien.
De "gelovigen" (in verdwalen) en anderzijds de "ongelovigen" (de groep die kritisch kijkt en er niet zomaar vanuit gaat dat er een God is.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |