Ik heb de indruk dat er geen kaarten van het gebied zijn omdat Panama wil verdienen aan de toeristen en die zaken in eigen hand wil houden.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:06 schreef jackie12 het volgende:
Ik heb hier bij de kaartenwinkel in Groningen gevraagd of ze konden uitzoeken of er een kaart van dat gebied te bestellen is.
Konden ze niet. Ze adviseerde me om het bij de plaatselijke VVV (of zoiets) het te proberen.
In principe zijn er van alle gebieden van de wereld goede kaarten.
Hij moet dus te krijgen zijn.
Dat lijkt me stug, dat ze kaarten geheim houden in het belang van gidsen. Dat je met een kaart geen gids meer nodig hebt, klopt ook lang niet overal. Wel voor een flink deel van Nederland, met bospaadjes, ANWB paddestoelen en als ergste risico dat je het pannenkoekenhuis niet kunt vinden. Maar zelfs hier klopt het niet, want van de Wadden zijn prima kaarten te koop, en toch kun je daar niet zonder gids.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:12 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat er geen kaarten van het gebied zijn omdat Panama wil verdienen aan de toeristen en die zaken in eigen hand wil houden.
Als er kaarten van de natuurgebieden en wandelpaden zijn kan elke toerist zijn eigen gang gaan.
Daar verdienen ze niets aan, daarnaast is het ook niet zo veilig als iedereen er gaat wandelen zonder ervaring met of kennis van dergelijke gebieden.
Gewend aan het overzichtelijke Groningen en de toeristische gebieden als Isla Margarita en Punta Cana, besef je misschien niet dat nog niet de hele wereld zo goed (en vooral open) in kaart gebracht is.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:06 schreef jackie12 het volgende:
Ik heb hier bij de kaartenwinkel in Groningen gevraagd of ze konden uitzoeken of er een kaart van dat gebied te bestellen is.
Konden ze niet. Ze adviseerde me om het bij de plaatselijke VVV (of zoiets) het te proberen.
Dat lijkt mij niet stug. Verder denk ik dat elke vergelijking met Nederland totaal zinloos is.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:27 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Dat lijkt me stug, dat ze kaarten geheim houden in het belang van gidsen. Dat je met een kaart geen gids meer nodig hebt, klopt ook lang niet overal. Wel voor een flink deel van Nederland, met bospaadjes, ANWB paddestoelen en als ergste risico dat je het pannenkoekenhuis niet kunt vinden. Maar zelfs hier klopt het niet, want van de Wadden zijn prima kaarten te koop, en toch kun je daar niet zonder gids.
Maar wat Jackie zegt klopte al niet, dat de hele wereld goed in kaart gebracht is. Zeker niet goed genoeg om ongelukken te voorkomen.
Heel vreemd .quote:Op maandag 16 februari 2015 22:47 schreef 11en30 het volgende:
Die 2 hutjes/stallen hebben wel recentelijk mooie nieuwe rode daken gekregen. Dat waren eerder andere kleuren volgens Bing. Zijn ook vierkanter, voorheen langwerpig. Verdacht of niet? Bebouwing vervangen? Waarom?
Reden temeer. Toerisme is juist gebaat bij toegankelijkheid. Je doet of gidsen de bulk van de omzet aan toerisme verdienen. In Benidorm heb je verdomd weinig gidsen. Voor Nederland als land is toerisme relatief minder belangrijk, maar voor de waddeneilanden geldt minstens hetzelfde als voor Panama. En toch: goede kaarten, geen gidsen. Wel voor de wadden zelf. Waarom? Snel veranderende natuur, geen betrouwbare, voor een leek herkenbare punten, en een fikse lijst met doden door onkunde en onderschatting van het gevaar. Dezelfde redenen dus als in zo'n regenwoud.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:36 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet stug. Verder denk ik dat elke vergelijking met Nederland totaal zinloos is.
Voor Panama is het toerisme zo ongeveer de belangrijkste bron van inkomsten.
Naar mijn idee sla je de plank totaal mis met die vergelijkingen.quote:
Ik geef voorlopig helemaal niemand ongelijk die een indruk heeft. Vooral hier op BNW.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 03:20 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Naar mijn idee sla je de plank totaal mis met die vergelijkingen.
Panama is er niet bij gebaat als Sinaproc meerdere keren per dag een reddingsactie moet uitvoeren (afgelopen week nog voor de zoveelste keer bij Volcan Baru) en als er met enige regelmaat toeristen verongelukken en/of verdwijnen. Dat doet de goede naam geen goed.
Liever alles controleerbaar en regelbaar houden lijkt mij dan.
Panama als ideaal en veilig vakantieland dat is hun visitekaartje en dat moet veel geld in het laatje brengen.
Aan hordes rugzaktoeristen die overal wild kamperen en er zelf op uit trekken met een kaart onder de arm of gps routesheb je dan niets. Liever mensen in mooie hotels en georganiseerde uitstapjes onder begeleiding van een opgeleide (levert ook weer banen op) gids. Geef ze eens ongelijk?
Ik ben het met die fotoplek eens. Gisteren heb ik dezelfde fotoplek gevonden als jij, mbv pijltjes in Word.quote:Op maandag 16 februari 2015 22:21 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik heb nader naar 'mijn' locatie gekeken en de collage aangevuld met de ongevere fotoplek en de helling die op de foto te zien is:
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=0
Ik kan de AFK video nu niet afspelen, want mijn pc heeft moeite met die video (niet met andere films). Ik kan dus jammer genoeg nu niet checken wanneer deze still precies valt.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:31 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Sh*t! De hele zaak is een gekkenhuis.![]()
deze still komt uit de AFK video
http://s8.photobucket.com(...).jpg.html?sort=3&o=1
en deze uit de Video van Edwin These are my friends
Edwin komt ergens anders uit dan wij! Alle aanduidingen op eerdere kaarten kloppen niet als dit wel klopt.
Me myself an I zijn het met elkaar eens dat de huisjes & koeien liggen op de locatie van hut 13. Dat kun je vanuit de lucht goed zien. Dan klopt er dus geen enkele kaart meer qua objecten en genomen routes.
De 1e, 2e en 3e kabelbrug?? waar zijn die dan??
Er zijn hele goede kaarten verkrijgbaar van Tommy Guardia, heel gedetailleerd en waarschijnlijk prijzig. Heb ik al eerder gepost.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:12 schreef bladwijzer het volgende:
k heb de indruk dat er geen kaarten van het gebied zijn omdat Panama wil verdienen aan de toeristen en die zaken in eigen hand wil houden.
Als er kaarten van de natuurgebieden en wandelpaden zijn kan elke toerist zijn eigen gang gaan.
Wie was er nog meer vermist? Heb je daar een bron van? En is die nog terug gevonden?quote:Op maandag 16 februari 2015 20:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
3 vermisten in 1 dorp in 1 week en allemaal dood, onder zeer verdachte omstandigheden... Jeugdbendes en berovingen op de paden..... tja het is maar net wat je gewend bent
In welk topic kan ik het scenario van Jackie vinden?quote:Op maandag 16 februari 2015 23:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Lees ff terug, het scenario van Jackie is hier bijna elke week een keer voorbij gekomen. En je vraag ook.
Daarnaast is het een bijzondere verdwaling en een bijzonder misdrijf of een combinatie daarvan.
Petertje zoals je hem noemt zat bij het interview met Pauw en Martijn F niet als kundige van deze zaak maar als mediacoach van Martijn... Met als doel Martijn niets te laten zeggen wat niet vooraf afgesproken was.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar als iemand 30 jaar misdaadverslaggever is geweest, waarheidszoeker en alle inzage heeft in deze zaak en zelfs met zijn scherpe neus géén misdrijf ruikt, dan schuif je "Petertje" terzijde alsof het niets is.
Wat is het nou?
Ik geef eerlijk toe dat ik de heer Scheffens geloofwaardigheid toedichtte en een crimescenario serieuzer overwoog. Maar sinds de foto van Kris' hoofd op die rare nacht, is dat veel minder waarschijnlijk geworden.
Verschillende mensen zitten en zaten hier door verschillende achtergronden. Affiniteit met hiken, verdwalen, Latijns-Amerikaanse cultuur, cold cases, jungletochten, herpetologie, geologie, biologie, Amersfoortse studentes, alles helpt mee.
En uit alles blijkt dat de natuurlijke gevaren een veel grotere (gezamenlijke) kans hebben dan criminelen in juist dat gebied.
Je kunt de videobeelden van Edwin en AFK bij de paddock met de boom op elkaar leggen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 08:47 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik kan de AFK video nu niet afspelen, want mijn pc heeft moeite met die video (niet met andere films). Ik kan dus jammer genoeg nu niet checken wanneer deze still precies valt.
Wat ik weet van de AFK video, is dat de ouders niet zijn gestopt met lopen en omgedraaid zijn bij de paddock. Ze hebben nog 1 uur doorgelopen en gefilmd voordat ze omdraaiden.
Wanneer valt de still van AFK, die overeenkomt met de still van Edwin? Is dat na 1 uur verder lopen, of direct bij aankmost bij de paddock?
Osman V, werd vermist na het zwemmen in een rivier daar. Werd een aantal dagen teruggevonden, zonder water in zijn longen. Nabestaanden mochten na de vondst het lichaam niet meer zien. Zat bij een "jeugdbende" en zijn crematie werd verstoord door zijn "vrienden". Zijn een aantal jongens voor verhoort en deze gaven bijzondere verklaringen. Zoek maar even op Osman V Boquete dan lees je alle meningen over deze jongen en zijn dood.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:10 schreef dimmak het volgende:
[..]
Wie was er nog meer vermist? Heb je daar een bron van? En is die nog terug gevonden?
Ik val in herhaling maar het is geen toeval dat AFK, Edwin en vele andere (foto) reportages allemaal van exact dezelfde dingen beelden of foto's maakten.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:09 schreef gynaika het volgende:
We mogen heel blij zijn met de video “These Are My Friends”. Juist met deze video! De gehele film geeft ons beelden die je verder doen denken aan datgene wat K en L hebben moeten doormaken.
Kaarten van het gebied zijn uiteraard onontbeerlijk om een goede zienswijze te krijgen maar je inleven in genoemde video haalt veel duidelijkheid naar boven.
Daar ging het me om, want ik kan de AFK niet afspelen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:46 schreef jackie12 het volgende:
Het is direct bij de paddock. Daarna liepen ze idd nog een uur door
Volgens mij wel. Komt qua ligging en vorm overeen met de huisjes op Bing kaart, vlakbij nr 25 (Baru):quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:44 schreef jackie12 het volgende:
http://i.imgur.com/OOIVGHx.jpg
Loopt er achter het 2e huisje (de achterste) een klein beekje/riviertje?
Ik kende deze site al maar heb daar niets kunnen vinden over het gebied achter de mirador.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:19 schreef RapaNui het volgende:
Hier vind je info over de Tommy Guardia maps:
http://alairelibre.ws/category/caminatas
http://ignpanama.anati.gob.pa/
En hier is een deel van een heel gedetailleerde kaart van Boquete en omgeving (heb ik al eerder gepost):
http://www.boqueteguide.com/picture_library/Boquete.jpg
Behalve dan dat het ernaar uitziet dat de lokale autoriteiten (sinaproc) prints uit BING of GM gebruiken. De ondergrond van hoogtelijnen kleuren en schaduwen is duidelijk herkenbaar op de eerder door mij geposte still en wordt ook overal online gebruikt.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:06 schreef jackie12 het volgende:
Ik begrijp het probleem niet zo.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:31 schreef matteo_111 het volgende:
Edwin komt ergens anders uit dan wij!
Het kan ook omgekeerd: er is zo weinig vraag dat het niet loont. Bovendien moet je voor wandelpaden het terrein in en dat is relatief duur.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:12 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat er geen kaarten van het gebied zijn omdat Panama wil verdienen aan de toeristen en die zaken in eigen hand wil houden.
Daar verdienen ze niets aan, daarnaast is het ook niet zo veilig als iedereen er gaat wandelen zonder ervaring met of kennis van dergelijke gebieden.
We weten nog niets over een hutje. Zowel bij de 2e kabelbrug (de eerder aangenomen plaats) als bij hut 13 zijn hutjes. Die zijn er ook nog enkele in de buurt van de waarschijnlijke paden. Misschien moet die mevrouw met onze expeditie mee?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:38 schreef vronie het volgende:
[..]
Heel vreemd .
Krijgt zij http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)iden-in-dromen.dhtml
Dan toch een beetje gelijk in haar droom over een hutje.
Volgens mij qua tijd voor huis 12 en een minuut of tien de paddock in. Dan kan de mistige boom heel goed op het gedeelte van het pad staan dat zowel door de ouders als KenL als Edwin gelopen is. Jammer, het essentiële gebied is Obscured by clouds.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 08:47 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik kan de AFK video nu niet afspelen, want mijn pc heeft moeite met die video (niet met andere films). Ik kan dus jammer genoeg nu niet checken wanneer deze still precies valt.
Wat ik weet van de AFK video, is dat de ouders niet zijn gestopt met lopen en omgedraaid zijn bij de paddock. Ze hebben nog 1 uur doorgelopen en gefilmd voordat ze omdraaiden.
Wanneer valt de still van AFK, die overeenkomt met de still van Edwin? Is dat na 1 uur verder lopen, of direct bij aankomst bij de paddock?
Ik heb het "een-dag-eerder" scenario gelezen. Het is een redelijk verhaal, ook wel geloofwaardig. Maar er staat hier helemaal niets in over een misdrijf! Het scenario heeft alleen betrekking op 31 maart.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:47 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dank je.
En je hoeft het er niet mee eens te zijn maar is wel waterdicht en geeft iig een antwoord op alle vragen.
Volgens mij zijn ze ook niet verder gegaan dan de eerste quebrada, tenzij, en nu val ik in herhaling, onder dwang. En dan maak je ook geen foto's.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:48 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik val in herhaling maar het is geen toeval dat AFK, Edwin en vele andere (foto) reportages allemaal van exact dezelfde dingen beelden of foto's maakten.
De enige die dat niet deden na de 1e quebrada zijn Kris en Lisanne.
Voor mij ook DE reden dat ze niet verder zijn gegaan
Volgens de satellietfoto wel, zonder bomen er langs.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:44 schreef jackie12 het volgende:
http://i.imgur.com/OOIVGHx.jpg
Loopt er achter het 2e huisje (de achterste) een klein beekje/riviertje?
Klopt denk ik. Reden om nog niet alle bestaande info overboord te gooien, maar kritisch te bekijken.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:03 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ik begrijp het probleem niet zo.
De stlls van AFK en Edwin, met dezelfde boom+prikkeldraad, zeggen dat dat het begin van de paddock is, vlak na de 2e Q. Dat klopt, dat is zo'n 15 minuten lopen er vandaan.
Na dit punt is Edwin doorgelopen, ongeveer oostwaarts, paddock ahw overgestoken.
Na dit punt zijn de ouders nog 1 uur doorgelopen. Windrichting onbekend, waarschijnlijk ongeveer richting noord. Ze zijn hoe dan ook niet uitgekomen bij de huisjes van Edwin, anders zouden ze die ook hebben gefilmd.
Ik zou niet teveel gummen en strepen. Persoonlijk gebruik ik al die opties nog. Die van de paddock en hutje 13 minder omdat ik denk dat ze daar niet kwamen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 00:24 schreef matteo_111 het volgende:
De informatie over het groene pad en de kabelbruggen 1, 2, 3 en 4 komt van Baru. Zoals ik al zei is die niet noodzakelijkerwijs fout, maar de route van de meiden en/of de ouders is aan een herbezinning toe. Wat Baru ook heeft aangegeven is dat er een splitsing is vanaf ongeveer hut 12 door de paddock richting hut 13. Misschien is dat voor het oog nu de dominante looprichting, en was dat nog niet zo op 1 april.
Vele opties en meer voordat er vaste conclusies kunnen worden getrokken. Eerst maar eens verder onderzoeken.
Ja jammer dat zou al handig zijn. Ik ben op Boquete.ning aan het navragen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:03 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Behalve dan dat het ernaar uitziet dat de lokale autoriteiten (sinaproc) prints uit BING of GM gebruiken. De ondergrond van hoogtelijnen kleuren en schaduwen is duidelijk herkenbaar op de eerder door mij geposte still en wordt ook overal online gebruikt.
Matteo, alles wat je geproduceerd hebt is zeer handig, dank van mijn kant. Heb je vegetatie en ravijnen rond de quebrada's in kaart gebracht voor jezelf, links die je kunt delen?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 01:16 schreef matteo_111 het volgende:
Ik heb al God weet wat afgezocht naar kaarten van het gebied. Er loopt een Panamees kaartproject. Ik zag daar aanbestedingsstukken van, maar nog geen resultaten. Topkaarten zijn oud, 60er jaren of zo, en onnauwkeurig. De ondergrond van BING is goed qua hoogtelijnen maar shit qua rivieren. Af en toe kom je een toeristische kaart tegen die interessant is, zoals de koffiekaart. De ondergrond van de sinaproc zoekkaart is wel weer vrij goed, maar . . . .geen paden!
Misschien hebben ze de huisjes wel gefilmd maar niet in AFK gemonteerd. Als er meerdere windrichtingen mogelijk zijn was ze dat bijzonder slecht uitgekomen. Hun boodschap was immers er is maar 1 pad, je kunt hier niet verdwalen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:03 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Na dit punt zijn de ouders nog 1 uur doorgelopen. Windrichting onbekend, waarschijnlijk ongeveer richting noord. Ze zijn hoe dan ook niet uitgekomen bij de huisjes van Edwin, anders zouden ze die ook hebben gefilmd.
Eindelijk een concrete aanwijzing dat in deze case sprake kan zijn van een complot van hogerhand.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:23 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Jammer, het essentiële gebied is Obscured by clouds.
1. Zeker mogelijkquote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:25 schreef 11en30 het volgende:
[..]
1. Misschien hebben ze de huisjes wel gefilmd maar niet in AFK gemonteerd.
2. Als er meerdere windrichtingen mogelijk zijn was ze dat bijzonder slecht uitgekomen. Hun boodschap was immers er is maar 1 pad, je kunt hier niet verdwalen.
Maar zij volgen wel de Sinaproc route?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:36 schreef RapaNui het volgende:
Edwin, als lokaal persoon en die het gebied als zijn eigen broekzak kent, kan heel goed door het hek de paddock hebben overgestoken. De Vrienden zijn daar thuis.
Daar lijkt het idd op, ongeveer oostwaarts.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:38 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Maar zij volgen wel de Sinaproc route?
Ja graag.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:34 schreef MeloD het volgende:
Wie naast agter, Domnivoor, jackie en Poekje willen bij een volgende meeting zijn?
http://www.maphill.com/pa(...)ed-maps/terrain-map/quote:Op dinsdag 17 februari 2015 02:06 schreef jackie12 het volgende:
jazekerquote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:34 schreef MeloD het volgende:
Wie naast agter, Domnivoor, jackie en Poekje willen bij een volgende meeting zijn?
Als ik druk op Panaoramic 3D view dan lijkt het alsof over er over de hele bergpas een pad loopt.quote:
Gaan jullie dan in het openbaar ontmoeten of iemands huis?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:00 schreef MeloD het volgende:
Zouden jullie me jullie emailadres kunnen PMen? Dan gooi ik er tzt een datumprikker uitLocatie lijkt Utrecht het meest voor de hand liggend.
You can get a good topo map from Tommy Guardia in Panama, or you can get a Tommy Guardia map on linequote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:58 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als ik druk op Panaoramic 3D view dan lijkt het alsof over er over de hele bergpas een pad loopt.
Onder de arm/boven het hoofd/op de rug (van een paard-ezel) en dan maar lopen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:06 schreef ootjekatootje het volgende:
Wanneer de daken verbouwd zouden zijn, hoe hebben ze die materialen daar dan gekregen?
Denk ik ook.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:45 schreef ToniB het volgende:
ik denk dat de paddock hier ligt.
[ afbeelding ]
zelfde heuvels
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ten op zichte van de Mirador
[ afbeelding ]
wat ik niet snap is, is er nou echt helemaal niemand in die huisjes gaan kijken dan? Niemand die wij kennen?quote:
Is toch dezelfde als Matteo?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 13:45 schreef ToniB het volgende:
ik denk dat de paddock hier ligt.
[ afbeelding ]
zelfde heuvels
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ten op zichte van de Mirador
[ afbeelding ]
neequote:
?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:22 schreef RapaNui het volgende:
hoe kan ik een afbeelding posten, zonder dat mijn persoonlijke pathway in mijn PC verschijnt in de post? Iedere keer dat ik het probeer in preview mode, zie ik mij hele pad in de PC verschijnen en daarom zie ik er steeds vanaf.
Ik begrijp niet wat je bedoelt maar is verplaatsen of hernoemen dan geen optie?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:31 schreef RapaNui het volgende:
ik bedoel een foto/plaatje vanaf mijn PC, niet vanaf internet
gaat niet je moet hem ergens op internet zetten en dan linken.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:31 schreef RapaNui het volgende:
naar http://tinypic.com/quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:31 schreef RapaNui het volgende:
Ik zie eerlijk gezegd niet veel op dit plaatje, heb je een link naar de/een kaart van jouw plek?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:27 schreef ToniB het volgende:
[..]
deze denk ik
niet ver daar vandaan, beetje meer naar het westen.
1 is dé paddock die we zoeken
2 familie S.
(Foto van binq is een slag gedraaid.)
[ afbeelding ]
Ik heb eerder het vermoeden uitgesproken dat daar bij het hek waar de ouders pauze hielden, een kruising is van paden. Het hek rechts kent een doorgang voor mensen, het hek links kan makkelijk worden opengemaak en je kunt door het prikkeldraad.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:36 schreef RapaNui het volgende:
[..]
1. Zeker mogelijk
2. Ouders hebben het pad gevolgd, langs prikkeldraad.
Edwin, als lokaal persoon en die het gebied als zijn eigen broekzak kent, kan heel goed door het hek de paddock hebben overgestoken. De Vrienden zijn daar thuis.
zie nu dat binq de cijfers omgooit..huh?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:47 schreef ToniB het volgende:
even kijken of dat lukt....
http://www.bing.com/maps/(...)F4E9!237&form=LMLTCC
volgens mij moet het lukken zo.
8.855509,-82.406997 is dezelfde plekquote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:54 schreef RapaNui het volgende:
@ToniB; ik denk niet dat 1 dé paddock is.
En ik denk ook niet dat 2, Serracin is.
(of andersom)
Dé paddock ligt meer naar het westen en Serracin ligt meer naar het oosten.
Deze huisjes staan er tussenin.
Beetje omslachtig, maar zoek aub op Bing maps met de volgende coordinaten:
8.855509,-82.406997
Ja, dat weet ik. Wat ik bedoel is: Daar is niet dé paddock en ook niet Serracin.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:58 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
8.855509,-82.406997 is dezelfde plek
De eerste kabelbrug stond al op de kaart van Kingroad @ WS. De herkomst daarvan ken ik niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 12:20 schreef jackie12 het volgende:
Even de vraag herhalen van gisteren:
Waar komt de informatie vandaan waar de kabelbruggen zitten?
Is dat alleen van Baru of ook nog van andere(n) ?
En liggen ca.2 km verderop.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:02 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Wat ik bedoel is: Daar is niet dé paddock en ook niet Serracin.
De Paddock is meer naar het westen en Serracin meer naar het oosten.
Deze huisjes van de Vrienden, liggen op het stuk dat Cabecera de Culebra zou heten en zouden niet zichtbaar zijn vanaf dé Paddock. Tussen het pad, dé paddock en deze huisjes, is een glooiend landschap en op sommige stukken veel bos. Volgens mij zijn deze huisjes niet zichtbaar vanaf hét pad waar Hans en Roelie stonden.
Klinkt voor mij niet logisch. Dan hadden ze ook wel foto's gemaakt van de 2e quebrada die mooier is dan de 1equote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:49 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Ik heb eerder het vermoeden uitgesproken dat daar bij het hek waar de ouders pauze hielden, een kruising is van paden. Het hek rechts kent een doorgang voor mensen, het hek links kan makkelijk worden opengemaak en je kunt door het prikkeldraad.
En ook dat het de laatste plek is waar K en L een foto hadden moeten maken. Misschien ook wel gedaan hebben of geprobeerd, maar dan door 'iets' zijn getroffen. We missen foto 509 tenslotte.
Uiterlijk hier eindigde de pleasant day hike en begonnen de problemen.
jawel dat is dezelfde.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:54 schreef RapaNui het volgende:
@ToniB; ik denk niet dat 1 dé paddock is.
En ik denk ook niet dat 2, Serracin is.
(of andersom)
Dé paddock ligt meer naar het westen en Serracin ligt meer naar het oosten.
Deze huisjes staan er tussenin.
Beetje omslachtig, maar zoek aub op Bing maps met de volgende coordinaten:
8.855509,-82.406997
Er zijn meerdere paddocks. De paddock waar het (groene) pad doorheen loopt ligt nog verder naar het westen. En is groter en langgerekt, meer dan een kilometer. Op de kaart gedeeltelijk onder de wolken. Huis 12 staat er ongeveer midden in. Wat je me deze paddock bedoelt is me niet geheel duidelijk. Misschien loop het pad erdoor heen maar dat is niet zichtbaar. Vergelijk de kaart van Baru. (klik op een van de objecten om van Europa naar Panama te komen)quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:49 schreef ToniB het volgende:
[..]
zie nu dat binq de cijfers omgooit..huh?
nou ja in de link die ik net gaf is 2 de paddock die we zoeken in ieder geval.
Als Baru zou zeggen "ik ben Jose Alvarez en was van 1999 tm 2008 gids in Boquete" dan zou ik dat geloven.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:04 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
De eerste kabelbrug stond al op de kaart van Kingroad @ WS. De herkomst daarvan ken ik niet.
Toen de locaties en afstanden problematischer werden ben ik gaan zoeken en heeft Baru me geholpen door in fasen steeds meer info te geven. Zo komen we aan de hutten, quebrada´s en kabelbruggen. Een deel van die info heeft ook Grijzemassa op zijn/haar kaart overgenomen. Uiteindelijk heeft Baru de Bing-kaart gemaakt, na wat eerdere versies, die ik eerder als link opnam. Ook heeft hij info gegeven over andere paden, zoals van hut 12 naar hut 13.
Op de satellietfoto's zijn vrijwel nergens paden te zien. Wat erop lijkt is meestal een stroompje, dan vaak met drassige grond eromheen. Verificatie is dus vanuit de ´zolderkamer´ niet mogelijk.
Laat ik duidelijk zijn. Verificatie vanuit hier kan niet, behalve wat je uit de lucht kunt zien of uit reisverslagen kunt opmaken. Er zijn geen tegenstrijdigheden opgedoken die voor mij reden zijn om te zeggen: er deugt iets niet. Hebben we al een compleet beeld? Nee, ik denk het nog niet. Er is meer achter de mirador . . .
Ik denk nog steeds dat je kaartje klopt wbt de hutjes.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:19 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Er zijn meerdere paddocks. De paddock waar het (groene) pad doorheen loopt ligt nog verder naar het westen. En is groter en langgerekt, meer dan een kilometer. Op de kaart gedeeltelijk onder de wolken. Huis 12 staat er ongeveer midden in. Wat je me deze paddock bedoelt is me niet geheel duidelijk. Misschien loop het pad erdoor heen maar dat is niet zichtbaar. Vergelijk de kaart van Baru. (klik op een van de objecten om van Europa naar Panama te komen)
http://www.bing.com/maps/(...)DED!2151&form=LMLTCC
Voor mij is het de laatste locatie waar iets kan zijn gebeurd. Het kan/moet ook eerder zijn gebeurd, vanaf de laatste foto (508) bij de 1e quebrada. Maar niet later dus - is wel een speculatieve, want psychologische inschatting.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:10 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Klinkt voor mij niet logisch. Dan hadden ze ook wel foto's gemaakt van de 2e quebrada die mooier is dan de 1e
Ik heb er 6 genummerd. H13/Paddock 3 is nog steeds "jouw" locatie voor het filmpje van Edwin?quote:
Dat groene pad is van Baru zelf maar loopt langs de paddock 1 en westelijk van waar H12 ligt. Westelijker nog van H13 (wat ik als huis van Serracin van Baru heb gehoord, maar RapaNui dacht iets anders?).quote:De paddock waar het (groene) pad doorheen loopt ligt nog verder naar het westen. En is groter en langgerekt, meer dan een kilometer. Op de kaart gedeeltelijk onder de wolken. Huis 12 staat er ongeveer midden in. Wat je me deze paddock bedoelt is me niet geheel duidelijk. Misschien loop het pad erdoor heen maar dat is niet zichtbaar. Vergelijk de kaart van Baru. (klik op een van de objecten om van Europa naar Panama te komen)
H13 /paddock 3 Ja!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb er 6 genummerd. H13/Paddock 3 is nog steeds "jouw" locatie voor het filmpje van Edwin?
[ afbeelding ]
Die van Toni moet ik nog opzoeken en nog een stukje Spaans vertalen. Op het eerste gezicht ziet ie van Toni er goed uit, heb je ook DMS-coordinaten?
[..]
Dat groene pad is van Baru zelf maar loopt langs de paddock 1 en westelijk van waar H12 ligt. Westelijker nog van H13 (wat ik als huis van Serracin van Baru heb gehoord, maar RapaNui dacht iets anders?).
Totdat er betere info is mag het er ook niet weg!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:22 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als nu blijkt dat dit in principe allemaal van Baru komt, die niet te checken is, dan hoort het niet in de OP thuis.
oke heb ik gedaan. Hier heb ik omcirkelt waar ik precies bedoel.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:19 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Er zijn meerdere paddocks. De paddock waar het (groene) bedoel je niet blauw?pad doorheen loopt ligt nog verder naar het westen. En is groter en langgerekt, meer dan een kilometer. Op de kaart gedeeltelijk onder de wolken. Huis 12 staat er ongeveer midden in. Wat je me deze paddock bedoelt is me niet geheel duidelijk. Misschien loop het pad erdoor heen maar dat is niet zichtbaar. Vergelijk de kaart van Baru. (klik op een van de objecten om van Europa naar Panama te komen)
Eens! Hopelijk komt er snel gps-infoquote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:30 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Totdat er betere info is mag het er ook niet weg!
Een quebrada is een riviertje. Dat loopt via het laagste punt: onderin het ravijn dus. Verder kenmerkt een ravijn zich door steile wanden. Afhankelijk van de diepte kun je dat via hoogtelijnen terugvinden. De BING basiskaart die ik ook gebruik voor mijn kaart, heeft lijnen van 20 meter. Ik heb zelf nog geen zoektocht gedaan.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 11:16 schreef doorgaan het volgende:
[..]
Matteo, alles wat je geproduceerd hebt is zeer handig, dank van mijn kant. Heb je vegetatie en ravijnen rond de quebrada's in kaart gebracht voor jezelf, links die je kunt delen?
Zit nu alles rond Pata de Macho rivier te bekijken.
Ben ik het niet met je eens.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:30 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Totdat er betere info is mag het er ook niet weg!
Dit blauwe pad is een rivier, los uit de hand getrokken. Naar huidig inzicht de stroom van de 2e quebrada, waar ook de 1e in uitkomt. Ik bedoel het groene pad van de kaart uit de OP. De paddock waar dat groene pad doorheen loopt is het geel overtrokken gebied op de afbeelding.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:31 schreef ToniB het volgende:
[..]
oke heb ik gedaan. Hier heb ik omcirkelt waar ik precies bedoel.
[ afbeelding ]
Nu komen we ergens. Daar waar de 25 staat, eronder, staan de huisjes van de Vrienden. Die zijn niet zichtbaar vanaf het pad waar Hans en Roelie stilstonden. Glooiend landschap, vegetatie én afstand (Matteo) maken ze onzichtbaar.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:31 schreef ToniB het volgende:
[..]
oke heb ik gedaan. Hier heb ik omcirkelt waar ik precies bedoel.
[ afbeelding ]
Dat laatste staat dus niet vast. Als - dan beteken nu handhaven.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:36 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ben ik het niet met je eens.
Als voorbeeld:
Ik stelde dat als Kris en Lisanne van de 2e naar de 3e kabelbrug zijn gelopen ze dan op zeker het huisje hebben moeten zien liggen in de paddock (niet die waar we het nu over hebben)
Als kabelbrug 2 en 3 daar helemaal niet liggen maar compleet ergens anders dan kan het bij wijze van spreken zo zijn dat ik WEL denk dat ze verdwaald waren.
Als de info in de OP niet feitelijk juist is dan hoort het er niet in thuis
Nee Matteo, As is verbrande turf.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:40 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Dat laatste staat dus niet vast. Als - dan beteken nu handhaven.
Die bedoel ik toch niet! Het gebied waar ik denk dat de paddock ligt waar ze zowel in AFK als met de vrienden tegenaan lopen in die rode cirkel ligt die ik net aangaf. Ik wéét waar die andere paddocks liggen. Die blauwe lijn is niet juist. De Quebrada's liggen meer in het gele gebied.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:38 schreef matteo_111 het volgende:
[..]
Dit blauwe pad is een rivier, los uit de hand getrokken. Naar huidig inzicht de stroom van de 2e quebrada, waar ook de 1e in uitkomt. Ik bedoel het groene pad van de kaart uit de OP. De paddock waar dat groene pad doorheen loopt is het geel overtrokken gebied op de afbeelding.
Rode circel is dus volgens mij de paddock van de AFK video en van mijn vriend Edwin.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:40 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Nu komen we ergens. Daar waar de 25 staat, eronder, staan de huisjes van de Vrienden. Die zijn niet zichtbaar vanaf het pad waar Hans en Roelie stilstonden. Glooiend landschap, vegetatie én afstand (Matteo) maken ze onzichtbaar.
Wat omcirkel je daar in het rood? Dé paddock? Vlgs mij ligt-ie dus in het gele gedeelte, meer naar het westen toe.
Ik vind het goed gezien van jequote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:11 schreef 11en30 het volgende:
Zou mooi zijn als achterhaald kon worden wanneer deze bebouwing vervangen is.
je kan een (gratis) account aanmaken bij Photobucket.com. Een afbeelding uploaden, en dan de URL hier neer kopieren.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:22 schreef RapaNui het volgende:
hoe kan ik een afbeelding posten, zonder dat mijn persoonlijke pathway in mijn PC verschijnt in de post? Iedere keer dat ik het probeer in preview mode, zie ik mij hele pad in de PC verschijnen en daarom zie ik er steeds vanaf.
Zou dan meteen ff kijken wat er allemaal aan ondergrond omgewoeld is in de buurt en er nog onder de nieuwe bebouwing vandaan tevoorschijn komt.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:08 schreef jackie12 het volgende:
Als je achter dat huisje een bal in het water gooit komt ie terecht waar alle spullen en resten zijn gevonden.
Zou achter dat huisje eens gaan kijken of daar de foto locatie is
Nou niet overdrijven. Je moet wel erg kippig zijn om dit niet te zien.quote:
ik heb hem een email gestuurd en gevraagd of hij meer filmpjes kan maken.....nog niks gehoord.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:25 schreef 11en30 het volgende:
Wat gingen onze vrienden daar eigenlijk doen? Gaan er vaker groepjes jonge mannen heen?
Familie van de Nederlandsen vertrouwt het OM nietquote:Familia de las holandesas desconfía de Procuraduría
Medios chiricanos dicen que ‘se están sembrando pistas’, y hoy el Ministerio Público hará conferencia de prensa para aclarar ‘rumores’ que alteraron la tranquilidad.
viernes 16 de mayo de 2014 - 12:00 a.m.
Er wordt kleding gevonden die van hen geweest kan zijn. De politie heeft het zoekteam verlaten [letterlijk vertaald; politie heeft zich teruggetrokken van deelname aan het zoekteam].quote:Hallan ropa que podría ser de ellas. Bloque de búsqueda es abandonado por la Policía
Una hebra de cabello rubio y la lengüeta de unas zapatillas son algunas de las pruebas que se habían encontrado en la primera búsqueda de las holandesas Lisanne Froon, de 21 años, y Kriss Kremers, de 20.
Todo eso desapareció misteriosamente en manos de la personería de Boquete, según se queja la familia de Lisane.
Días después que las pruebas se extraviaron, las autoridades suspendieron la búsqueda de las chicas.
Privézoektochtquote:Búsqueda privada
Es por esta razón que los familiares deciden armar un bloque privado de búsqueda, el cual ha estado metido en la montaña durante los últimos dos días.
En ese grupo se encuentra personal del diario El Siglo , a quien se contactó para dar fe de la exploración.
El detective privado Martín Ferrara O’Donnell, ex PTJ y guardaespaldas de Guillermo ‘Billy’ Ford (q.e.p.d.), ha estado siempre en contacto con la familia, y es quien ha recabado las pruebas, tanto las que se perdieron (aunque las tiene filmadas), como las que ahora pudieron conseguirse.
Ferrara fue quien pudo desandar el recorrido de las chicas durante el último día que las vieron vivas, los vehículos en que se montaron, el nombre del guía que las iba a orientar al día siguiente.
Existe otro detective contratado por la familia Froon: Emigdio Miranda.
Nieuwe aanwijzingenquote:Nuevas pistas
El miércoles, el bloque privado de búsqueda emprendió marcha monte adentro y encontró algo: rastros físicos. Y se oyeron voces (¡más bien gritos!) al fondo de una cañada.
Quien guía al grupo es Verísimo Fuentes, un hombre con más de 38 años de vivir por el área, y con mucha experiencia en búsqueda y rescate.
La Policía de Boquete no movió ni un dedo.
De meisjes zijn gezien op een pad bekend als El Pianista in het noordelijke deel van Boquete, Chiriqui.quote:A las chicas las vieron entrar en el sendero conocido como El Pianista, en la parte norte de Boquete, en Chiriquí.
Por ahí se reinició esta búsqueda, antes de que saliera el sol, el día miércoles.
Cuando ya se estaba por regresar, pues se hacía de noche, dos de los miembros del grupo de búsqueda sienten un fuerte, pero agradable, olor a perfume. Parecía un dulce perfume de mujer.
15 minuten later, hoort de hele groep een geluid, alsof er met een blikje tegen iets wordt geslagen. Het geluid verstomt snel, na minder dan een minuut, wat in het bos een eeuwigheid lijkt.quote:Quince minutos después, todos en el grupo escucharon un sonido parecido al de una lata, golpeada contra algún objeto. El ruido duró poco, menos de un minuto, que en el bosque es una eternidad.
Cuando la lata dejó de sonar, se escuchó claramente un grito, una voz muy aguda.
El grupo quedó atónito por unos segundos, y luego se lanzaron en busca del origen de esa ‘llamada’.
La voz parecía provenir del fondo de un barranco, que no es parte del sendero.
Ze komen bij een open plek, niets. Ze besluiten om eromheen te lopen en dat is waar ze een soort blauwe trui vonden, met duidelijke tekenen van slijtage en zonder vlekken.quote:Llegaron a un claro. Nada. Decidieron caminar por los alrededores y fue cuando encontraron una especie de abrigo azul, con signos visibles de desgarramiento, y sin una manga.
Esta prenda podría reforzar la idea de que las jóvenes cayeron por la cañada y están muy heridas, y podría ser que vivas.
Sin embargo, los papás de Lisane Froom no reconocen la prenda.
Officiele desinteresse?quote:¿Desinterés oficial?
Luego de encontrar esta prenda de vestir, se decidió salir del lugar por la hora que era.
Sin que nadie supiera quién les avisó, al lugar llegó un helicóptero del Servicio Nacional Aeronaval. Cuando se les habló de los hallazgos, dijeron que participarían, y prometieron que ayer volverían al lugar con los exploradores privados que contrató la familia.
Nunca llegaron al lugar donde el miércoles se comprometieron a recoger a los exploradores. Hasta dijeron que enviarían 50 hombres para ayudar.
A última hora de ayer dijeron que un viento fuerte les impidió despegar.
Voorgeschiedenisquote:Antecedente
Según la versión que tiene el Ministerio Público, las chicas buscaron durante todo el día un guía para ir al sendero, pero no encontraron ninguno. Quienes las vieron por el pueblo coinciden en que las chicas eran sumamente hermosas.
Al día siguiente, cuando las chicas bajaban hacia su hostal, vencidas porque no encontraron guía, un vehículo se detuvo y ellas subieron. Pero el carro no tomó hacia el centro de Boquete, sino que volvió a donde inicia el sendero El Pianista.
Bewoners uit de omgeving bevestigen de meisjes te voet gezien te hebben toen ze rond 16:45 het pad opgingen [moeten Oliva, Martina en die getuigen geweest zijn], en zag het voertuig vertrekken zonder de meisjes [een taxi?].quote:Residentes de sectores cercanos confirman haber visto a las chicas entrar pie, a eso de las 4:45 de la tarde, y vieron salir el vehículo pero sin las chicas.
El bloque privado de búsqueda encontró en un árbol tallada una letra ‘K’. (¿De Kriss?) La vieron ayer. La marca aparenta tener varios días, y es de unos 4 centímetros de alto.
Die paddock (onderdeel van dezelfde paddock van Matteo; 3) is nog verder naar het noorden (noordwest van H13/3)...quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:15 schreef ToniB het volgende:
[..]
jawel dat is dezelfde.
ik weet niet hoe je coordinaten invult op binq
mijn paddock ligt beetje meer naar noorden op jouw kaart en Fam. S staat ongeveer op dezelfde plek als waar jij aangaf.
iemand??quote:Op dinsdag 17 februari 2015 15:59 schreef jackie12 het volgende:
Ik raak het even kwijt.
Matteo zijn kaartje klopt wel maar is het de vraag of het hut 12/13 of iets anders is?
tinypic!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:17 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
je kan een (gratis) account aanmaken bij Photobucket.com. Een afbeelding uploaden, en dan de URL hier neer kopieren.
Als dit als locatie zou zijn gezien dan hadden ze tijdens de afgelopen zoektocht hun werk gewoon kunnen doen. Neem aan dat dit gewoon bereikbaar gebied was. Desnoods met een helicopter.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:08 schreef jackie12 het volgende:
Als je achter dat huisje een bal in het water gooit komt ie terecht waar alle spullen en resten zijn gevonden.
Zou achter dat huisje eens gaan kijken of daar de foto locatie is
Dat vraag ik mij dus ook steeds maar af...quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:25 schreef 11en30 het volgende:
Wat gingen onze vrienden daar eigenlijk doen? Gaan er vaker groepjes jonge mannen heen? Blijven ze daar overnachten? Wat staat er in die hutjes?
Niet als je veel verder stroomafwaarts gaat zoeken.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:04 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Als dit als locatie zou zijn gezien dan hadden ze tijdens de afgelopen zoektocht hun werk gewoon kunnen doen. Neem aan dat dit gewoon bereikbaar gebied was. Desnoods met een helicopter.
volgens mij klopt of jouw kaart niet of de mijne niet. Die witte lijn is toch de continental divide? De plaats van house 12, Mata hutjes video Edwin, Quebrada's etc. Alles toch achter die lijn?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:58 schreef El_Matador het volgende:
Vraag:
Waar op de paddocks bevinden zich deze hutjes?
@ 4:33 video helemaal bovenaan in OP
[ afbeelding ]
Mogelijke antwoorden:
[ afbeelding ]
• Paddock 1 - Mata - precieze locatie niet bekend, punaise op 8°50'45.30"N ; 82°25'30.60"W
• Paddock 2 - Huis 12 - N/A - 8°50'59.75"N ; 82°25'18.23"W
• Paddock 3 - Huis 13 - Matteo - 8°51'12.55"N ; 82°24'24.01"W
• Paddock 3 Noord - ToniB - 8.855509, -82.406997 = 8°51'19.83"N ; 82°24'25.19"W
Als het balletje hier de stroom in gegooid is, moeten daar die honden heen die na 30 jaar nog onderwatersporen kunnen volgen!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:06 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Niet als je veel verder stroomafwaarts gaat zoeken.
Ik gebruik coordinaten (de jouwe dus ook hierboven gepost) en die voer ik in in Google Earth. De luchtopnamekwaliteit is bagger, maar het is de enige mogelijkheid het gebied in 3D te zien en de hoogte vooral (zie edit).quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:08 schreef ToniB het volgende:
[..]
volgens mij klopt of jouw kaart niet of de mijne niet. Die witte lijn is toch de continental divide? De plaats van house 12, Mata hutjes video Edwin, Quebrada's etc. Alles toch achter die lijn?
Die kloppen dus niet als ik die met binq vergelijk. Hoe kan ik coördinaten vinden op Binq?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik gebruik coordinaten (de jouwe dus ook hierboven gepost) en die voer ik in in Google Earth. De luchtopnamekwaliteit is bagger, maar het is de enige mogelijkheid het gebied in 3D te zien en de hoogte vooral (zie edit).
Die witte lijn is een slordig ingetekende politieke en loopt niet gelijk met de CD. Check de hoogtes op Google Earth. Mijn Mirador staat volgens mij nu goed, die stond eerst verkeerd. Hoogte is 1861 m.
Kan niet volgens mij. Daarom gebruik ik Google Earth en plak daar wat ik op BING opzoek of via Baru kreeg daarin.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:15 schreef ToniB het volgende:
[..]
Die kloppen dus niet als ik die met binq vergelijk. Hoe kan ik coördinaten vinden op Binq?
Gebruik imgur.com . Supersnel en makkelijk.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:19 schreef RapaNui het volgende:
H12 zou ergens bij begin gele paddock zijn
H13 gok ik ergens bij de rode vlek die ik toegevoegd heb. H13 maken gebruik van Pata de Macho trail.
En 25 (huisjes Edwin) ligt er tussenin
[ afbeelding ]
Rapa, niet zo moeilijk doen joh:quote:
Yes, wow.quote:
1 Als dit allemaal betrouwbare informatie is, en die gefilmde (maar verdwenen) bewijsstukken er nog zijn, gaan jullie die proberen te bekijken? En de boom met die K erin gekerfd?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 16:30 schreef El_Matador het volgende:
Voorgeschiedenis
Volgens de versie van het Openbaar Ministerie zochten de meisjes de hele dag [!?] naar een gids om het pad op te gaan, maar ze vonden er geen. [!!] Zij die hen in het dorp zagen, zijn het erover eens dat de meiden uitermate knap waren [lekkere journalistiek jongens].
De volgende dag, toen de meisjes teruggingen naar hun hostel, aangedaan omdat ze geen gids konden vinden, stopte er een auto en zij stapten in. Maar de auto ging niet terug naar het centrum van Boquete, maar bleef bij het begin van El Pianista.
Wat jij als 25 hebt, heb ik als H13, het Huis van Serracin. Via Baru, waar jij deze kaart ook van hebt, zo te zien?quote:
Ja he, Justin, schrijf die journalist aan, dit stuk vertalen kostte me al een halve ochtend. Don't shoot the messenger.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:28 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Yes, wow.
[..]
1 Als dit allemaal betrouwbare informatie is, en die gefilmde (maar verdwenen) bewijsstukken er nog zijn, gaan jullie die proberen te bekijken? En de boom met die K erin gekerfd?
2 slaat alles na "voorgeschiedenis" komt, op tijdstippen vóór 1 april? Aan de tijden te zien kan dat moeilijk op 1 april geweest zijn.
3 hoe zit het met "toen de meisjes teruggingen". Als ik het letterlijk neem, zijn ze een nacht weggebleven uit het hostel. Kan het ook betekenen "teruggegaan waren"?
4 ik ben benieuwd of de auto die bleef, stilstond, en zo ja of er toch iemand in zat (de bestuurder?). Maar dat vermeldt de tekst niet. Misschien is dat laatste ook niet te zien geweest. Maar als die er alleen geparkeerd stond, is die bestuurder dus uitgestapt. En meegegaan? Maar de auto is op een bepaald moment toch weer vertrokken. Met dezelfde bestuurder? En met of zonder de passagiers? hm...
Hee!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:28 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Kaart van RapaNui:
[ link | afbeelding ]
Op Photobucket, rechts van de foto: 'SHARE LINKS'. De onderste daarvan kopiëren naar dit forum.quote:
Ik denk dat de nachtlocatie hier dicht in de buurt is.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:17 schreef 11en30 het volgende:
Wel een spannende lokatie dit. Vanuit hier zijn alle scenario's opnieuw mogelijk en zelfs alle oude nachtlokaties weer het verhaal in te plotten.
O, en is het dan ook zichtbaar voor anderen? Of wordt die info uit jouw cache geplukt? Zoiets zou ik even controleren met TOR. Of vanaf een ander apparaat.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 14:22 schreef RapaNui het volgende:
Je denkt dat iemand die tinypic nog niet beheerst dit wel begrijpt?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:40 schreef JustinCase het volgende:
[..]
O, en is het dan ook zichtbaar voor anderen? Of wordt die info uit jouw cache geplukt? Zoiets zou ik even controleren met TOR. Of vanaf een ander apparaat.
Maar ik heb een tip, om het zonder Tinypic o.i.d. te doen (niet getest!) : zet de afbeelding op een memory-stick, in de root, en doe de upload daar vandaan. Dan is het pad kort, simpel en nietszeggend: F:\ of zo. Of stond de naam van je computer er ook in? Je gebruikersnaam?
Mij werd gezegd dat ik alleen een weblink kon plaatsen en niet vanuit mijn PC een plaatje kon posten. Vandaar dat ge-oetel met photobucket.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:40 schreef JustinCase het volgende:
[..]
O, en is het dan ook zichtbaar voor anderen? Of wordt die info uit jouw cache geplukt? Zoiets zou ik even controleren met TOR. Of vanaf een ander apparaat.
Maar ik heb een tip, om het zonder Tinypic o.i.d. te doen (niet getest!) : zet de afbeelding op een memory-stick, in de root, en doe de upload daar vandaan. Dan is het pad kort, simpel en nietszeggend: F:\ of zo. Of stond de naam van je computer er ook in? Je gebruikersnaam?
Het zijn geen vragen met een verzoek aan jou om antwoord te geven, maar die rijzen. De messenger wordt niet beschoten(*), maar bij dezen bedankt en gecomplimenteerd!quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja he, Justin, schrijf die journalist aan, dit stuk vertalen kostte me al een halve ochtend. Don't shoot the messenger.
Juist, nu back to business. Is H13 = 25?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat jij als 25 hebt, heb ik als H13, het Huis van Serracin. Via Baru, waar jij deze kaart ook van hebt, zo te zien?
Rapanui vast wel. En anders binnenkort, hij lijkt me erg leergierig. Heeft bijv. al heel snel door hoe je een link plaatst waarmee de foto zonder al die reclame en andere troep te zien is.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 17:42 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Je denkt dat iemand die tinypic nog niet beheerst dit wel begrijpt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |