abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148555972
Ik zag na "Je suis Charlie" ook de moslimversie "Je suis Ahmed" opduiken voor de politieagent.
Dit gaat soms gepaard met de prachtige quote van Voltaire: "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it".
Dat klinkt heel erg nobel maar volgens mij deed hij gewoon zijn werk, naast het verdedigen van zijn eigen leven. Het is niet zo dat hij deze baan heeft gekozen om Charlie te verdedigen.

Charlie was het doelwit, hoe onrechtmatig ook, je kan zeggen dat hij het uitgelokt heeft. Een agent loopt altijd risico, en in dit geval was hij geroepen de terroristen tegen te houden, doelwit 2.

Wie zijn nu de ECHTE slachtoffers? Dat zijn de mensen die niets hebben uitgelokt, gewoon hun dagelijkse boodschappen deden; de joden in de supermarkt. En waarom? Omdat ze als jood geboren zijn. Deze slachtoffers hebben niets met (de daden van de staat) Israël te maken, ze wonen nota bene in Frankrijk, mocht "Palestina vrij (van joden)" de drijfveer zijn.

Vandaar dat ik ook pleit voor "Je suis juif"; ook voor de slachtoffers in Toulouse en Brussel
Racist
pi_148556013
Dit is geen nieuws.
(she/her)
pi_148556071
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:14 schreef Fylax het volgende:
Dit is geen nieuws.
Het is een statement van mij, gebaseerd op het nieuws over de aanslagen.
Racist
  zondag 11 januari 2015 @ 00:16:48 #4
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_148556095
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:16 schreef Toga het volgende:

[..]

dus geen nieuws.
pi_148556108
quote:
Dit is geen nieuws.
Dit zijn achtergronden bij het nieuws. :)

Wat de OP betreft: de politieman was een toevallig slachtoffer. Op zijn plek had net zo goed een andere agent kunnen staan. De slachtoffers bij Charlie Hebdo zijn bewust opgezocht. Die mensen zijn vanwege het uiten van hun mening omgelegd.

Alleen daarom al is de vergelijking totaal ongepast.
pi_148556117
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:16 schreef Toga het volgende:

[..]

Dus geen nieuws.
(she/her)
pi_148556126
En dan hebben we alsnog al een topic hierover.

NWS / Aanslagen in Frankrijk #79

gr
(she/her)
pi_148556132
Kickje GC ofzo.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_148556140
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:13 schreef Toga het volgende:
Charlie was het doelwit, hoe onrechtmatig ook, je kan zeggen dat hij het uitgelokt heeft. Een agent loopt altijd risico, en in dit geval was hij geroepen de terroristen tegen te houden, doelwit 2.
wat
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
  zondag 11 januari 2015 @ 00:19:26 #10
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_148556187
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat de OP betreft: de politieman was een toevallig slachtoffer. Op zijn plek had net zo goed een andere agent kunnen staan. De slachtoffers bij Charlie Hebdo zijn bewust opgezocht. Die mensen zijn vanwege het uiten van hun mening omgelegd.

eens. En ook ongepast vind ik de term uitgelokt.
  zondag 11 januari 2015 @ 00:20:48 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148556233
En ik heb op foto's al wel degelijk 'je suis juif' gezien...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_148556247
quote:
Dit is geen nieuws.
Dit forum is niet uitsluitend voor nieuws, oliebol.
pi_148556258
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:19 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Eens, ik kon echter geen ander woord verzinnen. Hij heeft de woede van moslims op z'n hals gehaald, en is er moedwillig mee doorgegaan, wetende dat het zijn kop kon kosten. Zo beter?
Racist
  zondag 11 januari 2015 @ 00:21:49 #14
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_148556280
quote:
Wie zijn nu de ECHTE slachtoffers?
Waarom kies je niet voor "je suis fou"
pi_148556285
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:21 schreef Drugshond het volgende:

[..]

ACAB snap dat nou.
All cops are bastards
Oh ok
Desondanks slaat dit op niks
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
  zondag 11 januari 2015 @ 00:23:54 #17
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_148556301
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:21 schreef Toga het volgende:

[..]

Eens, ik kon echter geen ander woord verzinnen. Hij heeft de woede van moslims op z'n hals gehaald, en is er moedwillig mee doorgegaan, wetende dat het zijn kop kon kosten. Zo beter?
Wie hij? Het tijdschrift?
pi_148556440
Iedereen die er direct of indirect de negatieve gevolgen van heeft ondervonden of zal ondervinden, is een slachtoffer. Waarom zou je één bepaalde groep uitlichten? De cartoonisten, de joodse supermarktbezoekers en de politieagent hebben het met hun leven moeten bekopen, maar ook de grote groep moslims die hier niets mee te maken hebben, krijgen een bak stront over zich heen.

Wat mij betreft het belangrijkste punt dat Aboutaleb maakte in zijn toespraak: ''Het slechtste wat we nu kunnen doen is voldoen aan de verwachting van die terroristen: dat we haat en wraakgevoelens tussen bevolkingsgroepen toelaten in onze harten. Dat we muren gaan optrekken in onze samenleving. Dat mogen we nóóit doen. Nu niet en in de toekomst niet.''
  zondag 11 januari 2015 @ 00:31:02 #19
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_148556507
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:19 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ze weten dat er zulke idioten zijn en toch deden ze het. Ze wisten van hun risico, dus uitgelokt me dunkt.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_148556593
Je suis Ahmed staat voor veel meer dan een politieagent die zijn werk deed.

Je suis Ahmed staat voor alle goed geïntegreerde Fransen met een Arabische afkomst. Ahmed stond voor het ideaal van wat de multiculturele samenleving hoort te zijn. Een samenleving waarin iedereen meedoet, waar ook Ahmed de vrijheid van meningsuiting beschermt.
pi_148556673
Zijn joden meer slachtoffer dan anderen?
pi_148556688
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:28 schreef TheMagnificent het volgende:
Iedereen die er direct of indirect de negatieve gevolgen van heeft ondervonden of zal ondervinden, is een slachtoffer. Waarom zou je één bepaalde groep uitlichten?
Omdat dit al de derde keer in korte tijd is. Deze mensen hebben géén bewaking als Wilders, Rushdie en zijn volgelvrij voor extremisten.
quote:
Dat we muren gaan optrekken in onze samenleving. Dat mogen we nóóit doen. Nu niet en in de toekomst niet.''[/i]
Eens, maar ik mag toch hopen dat Syriëgangers heel gauw anders behandeld gaan worden, dan maar wat minder "politiek correct".
Racist
pi_148556725
quote:
8s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:36 schreef Peunage het volgende:
Zijn joden meer slachtoffer dan anderen?
Iedereen is gelijk als slachtoffer :{ Je stelt toch niet deze vraag zodat iemand 'ja' antwoordt en jij verontwaardigd kan doen over de superioriteit van moslims?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 11 januari 2015 @ 00:38:40 #24
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_148556737
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
pi_148557180
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:38 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Iedereen is gelijk als slachtoffer :{ Je stelt toch niet deze vraag zodat iemand 'ja' antwoordt en jij verontwaardigd kan doen over de superioriteit van moslims?
Doe niet zo dom en laat TS zelf antwoorden. Hij stelt namelijk dat joden de "echte" slachtoffers zijn.
  zondag 11 januari 2015 @ 00:52:55 #26
66444 Lord_Vetinari
pi_148557192
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
pi_148557274
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:52 schreef Peunage het volgende:

[..]

Doe niet zo dom en laat TS zelf antwoorden. Hij stelt namelijk dat joden de "echte" slachtoffers zijn.
In andere topics laat je elke keer je agenda zien. Het is niet grappig meer...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148557330
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:55 schreef bijdehand het volgende:

[..]

In andere topics laat je elke keer je agenda zien. Het is niet grappig meer...
Wat, oke :')
  zondag 11 januari 2015 @ 01:02:34 #29
236046 NotYou
tigerblood
pi_148557458
quote:
Ik zag na "Je suis Charlie" ook de moslimversie "Je suis Ahmed" opduiken voor de politieagent.
Dit gaat soms gepaard met de prachtige quote van Voltaire: "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it".
Dat klinkt heel erg nobel maar volgens mij deed hij gewoon zijn werk, naast het verdedigen van zijn eigen leven. Het is niet zo dat hij deze baan heeft gekozen om Charlie te verdedigen.

Wie zijn nu de ECHTE slachtoffers? Dat zijn de mensen die niets hebben uitgelokt, gewoon hun dagelijkse boodschappen deden; de joden in de supermarkt. En waarom? Omdat ze als jood geboren zijn. Deze slachtoffers hebben niets met (de daden van de staat) Israël te maken, ze wonen nota bene in Frankrijk, mocht "Palestina vrij (van joden)" de drijfveer zijn.

Vandaar dat ik ook pleit voor "Je suis juif"; ook voor de slachtoffers in Toulouse en Brussel
1. Met Charlie wordt niet verwezen naar een persoon maar naar een blad.
2. Charlie heeft niets uitgelokt, nergens om gevraagd.
3. Ga je schamen.
Je suis Charlie Sheen
  zondag 11 januari 2015 @ 01:42:53 #30
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_148558389
Je suis DeJori
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_148558418
En dat is geen quote van Voltaire, maar van een biografe van Voltaire.
pi_148559867
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:38 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Woont die eerste in scheveningen?
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 11 januari 2015 @ 05:25:56 #33
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_148559871
Kony2012 !!!
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_148559884
Dat hele "Je suis"-gebeuren is sowieso een beetje sneu. Ik denk dat die extremisten zich de ballen uit de broek lachen als ze het zien: Kijk eens hoeveel onrust en boosheid we hebben veroorzaakt...

Extremisten verstaan maar één taal: de taal van geweld en harde straffen. De beide daders in Frankrijk hadden eerder vastgezeten in de cel. Hoe lang ook weer? Vijftien maanden, meen ik. Dat is pakweg een factor 12 te weinig.

Raak extremisten waar het echt pijn doet. Ontneem ze hun vrijheid langdurig, voer de strijd tegen clubs als IS en Al Qaeda ter plekke op. Straal als Westen uit dat je niet met je laat sollen en dat we baas in eigen land zijn.
  zondag 11 januari 2015 @ 05:56:01 #35
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_148559889
quote:
15s.gif Op zondag 11 januari 2015 05:47 schreef Elfletterig het volgende:
Dat hele "Je suis"-gebeuren is sowieso een beetje sneu. Ik denk dat die extremisten zich de ballen uit de broek lachen als ze het zien: Kijk eens hoeveel onrust en boosheid we hebben veroorzaakt...

Extremisten verstaan maar één taal: de taal van geweld en harde straffen. De beide daders in Frankrijk hadden eerder vastgezeten in de cel. Hoe lang ook weer? Vijftien maanden, meen ik. Dat is pakweg een factor 12 te weinig.

Raak extremisten waar het echt pijn doet. Ontneem ze hun vrijheid langdurig, voer de strijd tegen clubs als IS en Al Qaeda ter plekke op. Straal als Westen uit dat je niet met je laat sollen en dat we baas in eigen land zijn.
Datzelfde westen dat deze jihadibaarden regelmatig wapens, training en luchtdekking geeft?

Misschien pas als ze geen nut meer hebben dat ze worden opgeruimd. Nu zijn ze nog veel te handig om landen mee te verwoesten.
Your games are death
With every breath
pi_148559909
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 05:56 schreef Rica het volgende:

[..]

Datzelfde westen dat deze jihadibaarden regelmatig wapens, training en luchtdekking geeft?

Misschien pas als ze geen nut meer hebben dat ze worden opgeruimd. Nu zijn ze nog veel te handig om landen mee te verwoesten.
Dat het Westen verkeerde keuzes heeft gemaakt en invloed heeft uitgeoefend die averechts uitpakte, zal ik niet ontkennen. Maar het zijn toch echt moslims zelf die momenteel andere moslims afslachten. Het is niet zo dat clubs als IS van het westen de opdracht hebben gekregen om andere moslims af te slachten. Dergelijke terroristen ageren juist tegen het westen en tegen onze vrijheden.
  zondag 11 januari 2015 @ 06:43:08 #37
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_148559931
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 06:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat het Westen verkeerde keuzes heeft gemaakt en invloed heeft uitgeoefend die averechts uitpakte, zal ik niet ontkennen. Maar het zijn toch echt moslims zelf die momenteel andere moslims afslachten. Het is niet zo dat clubs als IS van het westen de opdracht hebben gekregen om andere moslims af te slachten. Dergelijke terroristen ageren juist tegen het westen en tegen onze vrijheden.
Verkeerde keuzes he? :) Je onderschat het westen grenzeloos. Los van het verschrikkelijke menselijke leed dat het veroorzaakt is het een fantastisch en briljant spel dat uitgevoerd wordt. Hoe men zulke grote groepen mensen laat doen wat men wil is iets om in awe over te zijn. Net zoiets als je een docu over een superslimme seriemoordenaar kijkt en je een soort morbide bewondering kunt hebben voor hoe hij zo lang uit handen van de politie wist te blijven.

Hoe kwamen die IS lui zo goed georganiseerd, volledig bewapend en met zakken vol geld? Het meeste kwam uit Saudi Arabië en Qatar. Dat zijn gvd clientstaten van de VS. Valt er dan echt geen kwartje ergens? Syrië wordt doodgebloed, Irak krijgt geen kans zich te herstellen, Libië is gebroken. Oorlog voeren terwijl je eigen troepen thuis in de barakken zitten. Optreden tegen extremisten? Ha, we leiden ze op en zetten ze op het vliegtuig naar waar we ze willen hebben.
Your games are death
With every breath
pi_148559973
quote:

Charlie was het doelwit, hoe onrechtmatig ook, je kan zeggen dat hij het uitgelokt heeft.
Dat zou je kunnen doen ja. Dat zou dan wel een uitspraak zijn uit de categorie 'vrouwen lokken verkrachting zelf uit'. Kortom: je moet nogal een rasklootzak zijn om zoiets te zeggen.

quote:
Wie zijn nu de ECHTE slachtoffers? Dat zijn de mensen die niets hebben uitgelokt,
Niemand behalve de daders heeft iets uitgelokt.
pi_148560100
quote:
Dit is geen nieuws.
Dit!

quote:

Wie zijn nu de ECHTE slachtoffers? Dat zijn de mensen die niets hebben uitgelokt, gewoon hun dagelijkse boodschappen deden; de joden in de supermarkt.
Wie zegt dat er alleen maar joden boodschappen doen in zijn supermarkt? Er was sowieso ook een moslim in de supermarkt die zoveel mogelijk levens heeft geprobeerd veilig te stellen. ^O^
pi_148560139
quote:

Het is wel goed om een weerbare eenheid te creëren. We zijn allemaal Charlie, die moslimagent, de jood, zolang we geen terrorist zijn. Want uiteindelijk willen ze alles en iedereen vermoorden die niet net als hen de ideologie van de dood aanhangt.
pi_148560144
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 08:31 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dit!

[..]

Wie zegt dat er alleen maar joden boodschappen doen in zijn supermarkt? Er was sowieso ook een moslim in de supermarkt die zoveel mogelijk levens heeft geprobeerd veilig te stellen. ^O^
Je brengt het alsof dat onvoorstelbaar gedrag is voor een moslim.
pi_148560189
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 08:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je brengt het alsof dat onvoorstelbaar gedrag is voor een moslim.
Helemaal niet. Ik geef het enkel aan om te benadrukken dat er niet alleen joden in een joodse supermarkt.
pi_148560200
#JeSuisAhmed vind ik wel narcistisch en egoïstisch. Charlie is geen persoon, maar de groep van 10 dode medewerkwers. Ahmed is de persoon Ahmed. Maar hoe heette dan die andere agent? Oh, die kennen we niet, want die was maar een gewoontje. Misschien geloofde hij wel in Pastafari. #JeSuisSpaghettimonster
pi_148560225
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 08:57 schreef koesjkoesj1 het volgende:
#JeSuisAhmed vind ik wel narcistisch en egoïstisch. Charlie is geen persoon, maar de groep van 10 dode medewerkwers. Ahmed is de persoon Ahmed. Maar hoe heette dan die andere agent? Oh, die kennen we niet, want die was maar een gewoontje. Misschien geloofde hij wel in Pastafari. #JeSuisSpaghettimonster
Ik vind de gedachte erachter eigenlijk ernstiger: alsof het heel bijzonder was dat hij bereid was zijn werk te doen ondanks die cartoons. Wat zegt dat over hoe de 'je suis Ahmeds' tegen moslims aankijken? En wat zegt dat over de moslims die 'je suis Ahmed' roepen?
pi_148560229
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 06:43 schreef Rica het volgende:

[..]

Verkeerde keuzes he? :) Je onderschat het westen grenzeloos. Los van het verschrikkelijke menselijke leed dat het veroorzaakt is het een fantastisch en briljant spel dat uitgevoerd wordt. Hoe men zulke grote groepen mensen laat doen wat men wil is iets om in awe over te zijn. Net zoiets als je een docu over een superslimme seriemoordenaar kijkt en je een soort morbide bewondering kunt hebben voor hoe hij zo lang uit handen van de politie wist te blijven.

Hoe kwamen die IS lui zo goed georganiseerd, volledig bewapend en met zakken vol geld? Het meeste kwam uit Saudi Arabië en Qatar. Dat zijn gvd clientstaten van de VS. Valt er dan echt geen kwartje ergens? Syrië wordt doodgebloed, Irak krijgt geen kans zich te herstellen, Libië is gebroken. Oorlog voeren terwijl je eigen troepen thuis in de barakken zitten. Optreden tegen extremisten? Ha, we leiden ze op en zetten ze op het vliegtuig naar waar we ze willen hebben.
^O^
  zondag 11 januari 2015 @ 09:17:17 #46
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148560316
Je suis moi.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  zondag 11 januari 2015 @ 09:19:15 #47
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148560326
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 08:57 schreef koesjkoesj1 het volgende:
Is JeSuisAhmet er niet voor om de moslims te steunen? De goede moslims dus.. die nu ongetwijfeld de nadelen zullen ondervinden van de moslimgekkies.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_148560344
Je suis onschuldig en word toch plat gegooid omdat ik in de verkeerde regio geboren ben. Ik vind dat je suis gedoe aandacht zoekrij. Dat er mensen dagelijks sneuvelen om een bizarre reden is feit, maar we vinden het pas oh zo erg als het bij ons om de hoek gebeurd. Laten we ons ook horen dan?
JE SUIS HYPOCRIET!
pi_148560399
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 09:19 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Is JeSuisAhmet er niet voor om de moslims te steunen? De goede moslims dus.. die nu ongetwijfeld de nadelen zullen ondervinden van de moslimgekkies.
Maar waarom is daarvoor die kronkel nodig dat het bijzonder is dat die man ondanks die cartoons toch bereid was zijn werk te doen? Dat suggereert dat het vrij logisch geweest zou zijn als hij bescherming van die redactie geweigerd had.
pi_148560401
quote:

Dat denk ik ook.
En sinds is gebleken dat Marine le Pen niet is uitgenodigd op de demonstratie van vandaag, lachen ze zich helemaal rot.
pi_148560424
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 07:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat zou je kunnen doen ja. Dat zou dan wel een uitspraak zijn uit de categorie 'vrouwen lokken verkrachting zelf uit'. Kortom: je moet nogal een rasklootzak zijn om zoiets te zeggen.
Je hebt niet het gehele topic gelezen blijkt, ik heb al aangegeven dat de woordkeuze wrang klinkt.
Stephane Charbonnier stond al op de dodenlijst van Al Qaida, je kan dan toch zeggen "he had it coming", of heb jij daar een ander goed Nederlands woord voor? Hij ging er zelf al van uit dat hij in het harnas zou sterven, echter namen de terrorristen ook nog wat andere mensen mee...
Even de lijn doortrekkend naar verkrachting; Jack the Ripper heeft in de krant specifiek een vrouw genoemd die hij zal verkrachten. Het zou dan toch minstens niet slim zijn zonder bescherming/vermomming over straat te gaan?
Racist
pi_148560429
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 09:22 schreef Chadi het volgende:
gooid omdat ik in de verkeerde regio geboren ben. Ik vind dat je suis gedoe aandacht zoekrij. Dat er mensen dagelijks sneuvelen om een bizarre reden is feit, maar we vinden het pas oh zo erg als het bij ons om de hoek gebeurd. Laten we ons ook horen dan?
JE SUIS HYPOCRIET!
pi_148560476
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 09:34 schreef Toga het volgende:

[..]

Je hebt niet het gehele topic gelezen blijkt, ik heb al aangegeven dat de woordkeuze wrang klinkt.
Stephane Charbonnier stond al op de dodenlijst van Al Qaida, je kan dan toch zeggen "he had it coming", of heb jij daar een ander goed Nederlands woord voor? Hij ging er zelf al van uit dat hij in het harnas zou sterven, echter namen de terrorristen ook nog wat andere mensen mee...
Even de lijn doortrekkend naar verkrachting; Jack the Ripper heeft in de krant specifiek een vrouw genoemd die hij zal verkrachten. Het zou dan toch minstens niet slim zijn zonder bescherming/vermomming over straat te gaan?
Als je geen 'uitlokking' bedoelt, schrijf dan geen 'uitlokking'.
pi_148560494
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 09:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als je geen 'uitlokking' bedoelt, schrijf dan geen 'uitlokking'.
Doe mij een ander woord of zinsnede dan? Misschien schiet de Nederlandse taal tekort?
Racist
pi_148560511
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 09:44 schreef Toga het volgende:

[..]

Doe mij een ander woord of zinsnede dan? Misschien schiet de Nederlandse taal tekort?
Wat dacht je van 'het zat eraan te komen'?
pi_148560552
Die had ik dan ook al gebruikt "He had it coming" in de post waar ik al eerder naar refereerde. Toch bekruipt me bij de zin "het zat er aan te komen" het gevoel dat de slachtoffers niets konden doen om de situatie af te wenden. Zoals bij een vulkaanuitbarsting; niks aan te doen. Dat is echter niet waar, doe eens een ander voorstel.
Racist
pi_148560566
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 09:54 schreef Toga het volgende:
Die had ik dan ook al gebruikt "He had it coming" in de post waar ik al eerder naar refereerde. Toch bekruipt me bij de zin "het zat er aan te komen" het gevoel dat de slachtoffers niets konden doen om de situatie af te wenden. Zoals bij een vulkaanuitbarsting; niks aan te doen. Dat is echter niet waar, doe eens een ander voorstel.
Ja mooi is dat. Jij probeert iets te zeggen, en ik moet het voor je formuleren?

Maar wat hadden de slachtoffers moeten doen om dit te voorkomen?
pi_148560625
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 09:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja mooi is dat. Jij probeert iets te zeggen, en ik moet het voor je formuleren?

Maar wat hadden de slachtoffers moeten doen om dit te voorkomen?
Jij zegt dat mijn woord uitlokking fout is, misschien zitten er in dat woord meer nuances dan alleen maar "een kort rokje dragen".
Ze hadden kunnen stoppen met de toko (uiteraard ben ik het daar niet mee eens).

Maar hiermee kom ik direct terug op mijn standpunt van dit topic: "Wat hadden de joodse slachtoffers in de supermarkt moeten doen om dit af te wenden?" Dat waren degene die geen enkele invloed hadden op dit drama.
Racist
pi_148560644
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:04 schreef Toga het volgende:

[..]

Jij zegt dat mijn woord uitlokking fout is, misschien zitten er in dat woord meer nuances dan alleen maar "een kort rokje dragen".
Ze hadden kunnen stoppen met de toko (uiteraard ben ik het daar niet mee eens).

Maar hiermee kom ik direct terug op mijn standpunt van dit topic: "Wat hadden de joodse slachtoffers in de supermarkt moeten doen om dit af te wenden? Dat waren degene die geen enkele invloed hadden op dit drama.
De joodse slachtoffers valt net zoveel te verwijten als de redactie van Charlie Hebdo.

Wat betreft die 'uitlokking': als je het uitlokking vindt, noem het dan maar uitlokking. Vind je dat niet, zeg het dan ook niet.
pi_148560684
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De joodse slachtoffers valt net zoveel te verwijten als de redactie van Charlie Hebdo.
Eens, en toch wist Stephane dat hij een kort leven beschoren was wegens zijn onverwijtbare daden. Snap je de gedachte dat joden met diezelfde gedachte rondlopen wegen hun onverwijtbare "geboorte in een joods gezin"?
De één is een zware roker, de ander wordt geboren met een hartafwijking.
Racist
pi_148560702
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:12 schreef Toga het volgende:

[..]

Eens, en toch wist Stephane dat hij een kort leven beschoren was wegens zijn onverwijtbare daden. Snap je de gedachte dat joden met diezelfde gedachte rondlopen wegen hun onverwijtbare "geboorte in een joods gezin"?
De één is een zware roker, de ander wordt geboren met een hartafwijking.
Wat is nou eigenlijk je punt?
pi_148560707
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die had ik al aangegeven op post nr 1.
Racist
pi_148560737
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:15 schreef Toga het volgende:

[..]

Oké. Dan blijf ik hierbij:

quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 07:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

[..]

Niemand behalve de daders heeft iets uitgelokt.
pi_148560738
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat joden de "echte" slachtoffers zijn.
pi_148560747
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:17 schreef Peunage het volgende:

[..]

Best ziek. Maar goed, het is ook maar een mening.
pi_148560778
Je suis juif.
pi_148560790
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:15 schreef Toga het volgende:

[..]

Misschien kan je ergens in Frankrijk een dorpje koloniseren voor Israël O+
pi_148560796
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:17 schreef Peunage het volgende:

[..]
Dat de joden van de supermarkt de enige slachtoffers van die dag waren die geen invloed hadden op hun lot. Donald Duck uitgevers en schoonmakers zijn gemiddeld een langer leven beschoren dan CH medewerkers en politieagenten.
Racist
pi_148560816
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:23 schreef Toga het volgende:

[..]

Dat de joden van de supermarkt de enige slachtoffers van die dag waren die geen invloed hadden op hun lot. Donald Duck uitgevers en schoonmakers zijn gemiddeld een langer leven beschoren dan CH medewerkers en politieagenten.
Bron? Of sta je nou uit je nek te lullen? :{
pi_148560863
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik ben niet joods en het lijkt me ook niet wenselijk. Voor zover ik weet hebben ze daar zèlf niet eens behoefte aan.
De meeste willen al een tijdje met een gebroken hart weg naar een land waar ze zich "veilig" achten en welkom zijn; Israël. Ondanks dat ze daar geen enkele binding mee hebben, het economische vooruitzicht erg slecht is en ze soms niet eens Hebreeuws spreken.
Racist
pi_148560869
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:28 schreef TheMagnificent het volgende:

Wat mij betreft het belangrijkste punt dat Aboutaleb maakte in zijn toespraak: ''Het slechtste wat we nu kunnen doen is voldoen aan de verwachting van die terroristen: dat we haat en wraakgevoelens tussen bevolkingsgroepen toelaten in onze harten. Dat we muren gaan optrekken in onze samenleving. Dat mogen we nóóit doen. Nu niet en in de toekomst niet.''
Wat mij betreft de grootst mogelijke onzin. Alsof die lui bezig zijn met de gevoelens in de harten van kuffars. :|W

En verder loopt half Nederland bij het GGZ omdat we verleerd zijn onze grenzen te bewaken. Het beste wat we kunnen doen is hele hoge muren optrekken en iedereen die de veiligheid in ons huis, onze samenleving, verstoort naar de andere kant van die muur verbannen.
  zondag 11 januari 2015 @ 10:41:16 #72
236046 NotYou
tigerblood
pi_148560963
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:30 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Wat mij betreft de grootst mogelijke onzin. Alsof die lui bezig zijn met de gevoelens in de harten van kuffars. :|W

En verder loopt half Nederland bij het GGZ omdat we verleerd zijn onze grenzen te bewaken. Het beste wat we kunnen doen is hele hoge muren optrekken en iedereen die de veiligheid in ons huis, onze samenleving, verstoort naar de andere kant van die muur verbannen.
Wait wut?
Je suis Charlie Sheen
pi_148560964
quote:

[..]

En de politieagenten werden wakker met het idee om vandaag lekker door terroristen vermoord te worden? Die hadden hier net zo veel invloed op.

Je moet gewoon ophouden met die slachtoffermonopoly voor joden. En ja, dat zei ik echt. Jij hebt ook alleen maar over de joodse slachtoffers in de supermarkt, de goyim die er toevallig waren zijn niet belangrijk?
pi_148560990
pi_148561106
quote:

[..]

Inderdaad dan moet men maar geen blad maken waar extremisten kritiek op hebben of werken voor een democratie als agent en in de weg staan van de extremisten die mensen willen vermoorden. Alleen de mensen die extremisten niets in de weg leggen zijn echte slachtoffers. Dat zijn dan ook slachtoffers van die mensen die extremisten in de weg staan want als die dat niet deden zouden de extremisten die anderen niet hoeven te vermoorden en vielen er ook geen onschuldige slachtoffers. De terroristen zijn dus ook slachtoffer van Charlie Hebdo en de politie want door hun werden ze gedwongen te moorden.
pi_148561269
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 17:12 schreef iemand het volgende:

[..]

Het toenemende antisemitisme in Frankrijk heeft zijn gevolgen.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 17:31 schreef iemand het volgende:

Hollande maakt er een puinhoop van zal je bedoelen :')

Krijg je met socialisten aan het roer he. De Fransen snakken naar nieuwe verkiezingen en dat ie eindelijk af gaat treden.
Het is allemaal de schuld van de socialisten :(
  zondag 11 januari 2015 @ 11:13:38 #77
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148561363
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:54 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Inderdaad dan moet men maar geen blad maken waar extremisten kritiek op hebben of werken voor een democratie als agent en in de weg staan van de extremisten die mensen willen vermoorden. Alleen de mensen die extremisten niets in de weg leggen zijn echte slachtoffers. Dat zijn dan ook slachtoffers van die mensen die extremisten in de weg staan want als die dat niet deden zouden de extremisten die anderen niet hoeven te vermoorden en vielen er ook geen onschuldige slachtoffers. De terroristen zijn dus ook slachtoffer van Charlie Hebdo en de politie want door hun werden ze gedwongen te moorden.
je suis désolé
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_148561417
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:54 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Juist. Ze hebben het allemaal zelf uitgelokt.
pi_148561552
quote:

Dat kan je zeggen. Maar daarmee toon je wél een zeker begrip voor deze daad. Ik vind het best akelig als mensen (zeker in dit soort zaken) beginnen over "uitlokking". Uitlokking is immers niets meer dan een zwak excuus voor een te kort lontje.

Je kan zeggen dat Charlie Hebdo de grenzen opzocht, dat ze niet altijd even netjes waren, dat ze mensen "beledigen" (tussen haakjes want dat is nogal een breed en subjectief begrip), je kan Charlie Hebdo van repliek dienen, of zelfs voor de rechter dagen. De grens ligt echter bij (dreiging tot) geweld. Niemand "lokt het uit" om doodgeschoten te worden, als hij of zij enkel een mening ten gehore brengt, wat die mening ook moge zijn.
  zondag 11 januari 2015 @ 11:26:46 #80
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_148561595
quote:
Die wilde ik net posten. :D
pi_148562173
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 11:24 schreef Lord_Azrael het volgende:

[..]

Dat kan je zeggen. Maar daarmee toon je wél een zeker begrip voor deze daad. Ik vind het best akelig als mensen (zeker in dit soort zaken) beginnen over "uitlokking". Uitlokking is immers niets meer dan een zwak excuus voor een te kort lontje.

Je kan zeggen dat Charlie Hebdo de grenzen opzocht, dat ze niet altijd even netjes waren, dat ze mensen "beledigen" (tussen haakjes want dat is nogal een breed en subjectief begrip), je kan Charlie Hebdo van repliek dienen, of zelfs voor de rechter dagen. De grens ligt echter bij (dreiging tot) geweld. Niemand "lokt het uit" om doodgeschoten te worden, als hij of zij enkel een mening ten gehore brengt, wat die mening ook moge zijn.
Dat is dan ook precies wat ik bedoelde. V.w.b. "begrip voor de daad" zul je je moeten verplaatsen in de hoofden van de zieke daders, dat doe ik liever niet.
Zoals al eerder besproken in dit topic, is het woord "uitlokking", bij gebrek aan een beter, bondig woord, een compromis tussen: "totaal onverwacht uit het niets" en de: "ja ik wist het wel, maar ging toch door met roken".
Racist
pi_148562289
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 11:56 schreef Toga het volgende:

[..]

Dat is dan ook precies wat ik bedoelde. V.w.b. "begrip voor de daad" zul je je moeten verplaatsen in de hoofden van de zieke daders, dat doe ik liever niet.
Zoals al eerder besproken in dit topic, is het woord "uitlokking", bij gebrek aan een beter, bondig woord, een compromis tussen: "totaal onverwacht uit het niets" en de: "ja ik wist het wel, maar ging toch door met roken".
Nogmaals: ieder zijn mening hoor, maar ik vind dit ronduit ziek.

Maar laat ik meedoen met het semantische spelletje: jij praat terreur en moord goed. Nou ja, misschien is 'goedpraten' niet helemaal het juiste woord, maar bij gebrek aan beter is het wel goed genoeg.
pi_148562306
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:01 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nogmaals: ieder zijn mening hoor, maar ik vind dit ronduit ziek.

Maar laat ik meedoen met het semantische spelletje: jij praat terreur en moord goed. Nou ja, misschien is 'goedpraten' niet helemaal het juiste woord, maar bij gebrek aan beter is het wel goed genoeg.
Nou, ik plaats ze niet graag, maar voor jou dan toch maar een :')
Racist
pi_148562330
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:01 schreef Toga het volgende:

[..]

Nou, ik plaats ze niet graag, maar voor jou dan toch maar een :')
Ach, ik dacht dat je dan misschien je eigen gore redenering wel snapt.
pi_148562425
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ach, ik dacht dat je dan misschien je eigen gore redenering wel snapt.
Wist je dat IK er al van uit ga dat IP adressen te achterhalen zijn en ik me met mijn uitspraken over joden en moslims op dit forum een risico vorm voor mezelf en huisgenoten? Ik kan natuurlijk gewoon m'n bek houden en ook huisje/boompje/beestje doen. Mocht er binnenkort ooit iemand met een Kalashnikov voor de deur staan, dan ben ik slachtoffer, maar mijn onwetende huisgenoten nog meer.
Misschien snap je me zo?
Racist
pi_148562443
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:06 schreef Toga het volgende:

[..]

Wist je dat IK er al van uit ga dat IP adressen te achterhalen zijn en ik me met mijn uitspraken over joden en moslims op dit forum een risico vorm voor mezelf en huisgenoten? Ik kan natuurlijk gewoon m'n bek houden en ook huisje/boompje/beestje doen. Mocht er binnenkort ooit iemand met een Kalashnikov voor de deur staan, dan ben ik slachtoffer, maar mijn onwetende huisgenoten nog meer.
Misschien snap je me zo?
Ja, je 'lokt het uit'. :')
  zondag 11 januari 2015 @ 12:08:46 #87
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148562478
quote:

[..]

Misschien snap je me zo?
een beetje grootheidswaanzin is je niet vreemd natuurlijk :)
pi_148562598
quote:

[..]

Misschien snap je me zo?
Met je uitspraken maak je alleen maar jezelf belachelijk. Niemand gaat moeite doen om je op te zoeken.
pi_148562729
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 09:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar waarom is daarvoor die kronkel nodig dat het bijzonder is dat die man ondanks die cartoons toch bereid was zijn werk te doen? Dat suggereert dat het vrij logisch geweest zou zijn als hij bescherming van die redactie geweigerd had.
Dat laatste is ook het geval, volgens heel veel mensen - immers hij is moslim, dus..vul maar in. Vandaar dat het belangrijk is om dit nogmaals aan te geven.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 11 januari 2015 @ 12:20:48 #90
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148562814
quote:
:D Genoeg mensen die dit respectloos vinden. 8)7
pi_148562877
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat laatste is ook het geval, volgens heel veel mensen - immers hij is moslim, dus..vul maar in. Vandaar dat het belangrijk is om dit nogmaals aan te geven.
En het verbaast me dat men er tóch zo op hamert. "Kijk, een moslim! En hij deed wat goeds! Wauw!" De suggestie daarvan lijkt helemaal gemist te worden.
pi_148562948
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En het verbaast me dat men er tóch zo op hamert. "Kijk, een moslim! En hij deed wat goeds! Wauw!" De suggestie daarvan lijkt helemaal gemist te worden.
Niet echt, volgens mij begrijp je niet dat het een eye-opener is voor velen. Net als die andere moslim die die Joden heeft beschermd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_148562978
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet echt, volgens mij begrijp je niet dat het een eye-opener is voor velen. Net als die andere moslim die die Joden heeft beschermd.
Nee, daar begrijp ik inderdaad echt helemaal geen hol van.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2015 12:25:56 ]
pi_148563007
Is het trouwens officieel dat deze Ahmed er rondliep ter bescherming van het pand, of was hij een toevallig voorbijpasserende agent op de fiets?
De agent die aangewezen was Stephane Charbonnier te beschermen was Franck Brinsolaro die ook omgebracht is.
Racist
pi_148563091
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, daar begrijp ik inderdaad echt helemaal geen hol van.
Ja, dan moet je even aankloppen bij de PVV'ers.
Allah Al Watan Al Malik
pi_148563115
quote:
2s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, dan moet je even aankloppen bij de PVV'ers.
Denk het niet. Die zijn doorgaans niet erg goed in uitleggen.
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 12:37:07 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148563297
ik laat deze voorlopig open onder de noemer achtergronden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_148563349
quote:

[..]

Juist.
Op Facebook zag ik gisteren dit voorbij komen:

quote:
Marokkaanse jongens redden man (49): 'Mag ook gezegd worden'
  zondag 11 januari 2015 @ 12:42:41 #99
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148563462
quote:

[..]

als men constant eist van moslims om zich van dit te distantieren en constant de gehele groep dingen verwijt dan krijg je dit soort dingen ja
  zondag 11 januari 2015 @ 12:49:33 #100
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148563632
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:38 schreef Szikha het volgende:

[..]

Juist.
Op Facebook zag ik gisteren dit voorbij komen:

[..]

:{w :{w Nee dat mag niet.
  zondag 11 januari 2015 @ 13:00:34 #101
66444 Lord_Vetinari
pi_148563940
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Een dorpje, omringd door legerplaatsen, dat moewdig weerstand biedt tegen de overweldigers?
pi_148565150
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Een dorpje, omringd door legerplaatsen, dat moewdig weerstand biedt tegen de overweldigers?
pi_148566002
quote:

O ja, dat is waar ook, joden hebben het monopolie op leed.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_148573516
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 08:44 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het is wel goed om een weerbare eenheid te creëren. We zijn allemaal Charlie, die moslimagent, de jood, zolang we geen terrorist zijn. Want uiteindelijk willen ze alles en iedereen vermoorden die niet net als hen de ideologie van de dood aanhangt.
We zijn niet allemaal Charlie. De moslima's die in Amsterdam stonden met bordjes "je suis Achmed", stonden alleen te demonstreren voor de omgekomen moslimagent. Ze konden het niet opbrengen om steun te betuigen aan Charlie Hebdo, want dat ging een brug te ver. Die hadden immers de profeet beledigd.

Zulke vrouwen zijn GEEN Charlie. Dat moet heel erg goed duidelijk zijn.
pi_148573854
Er zijn ook 'je suis -vul naam in van een van de broers-'

Ziekelijke figuren :r Maar goed, het kan in landen met vrijheid van meningsuiting :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_148573905
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 06:43 schreef Rica het volgende:

[..]

Ik zou haast willen zeggen: BNW is één deur verderop. Dat Saoedi-Arabië en Qatar als "bondgenoten" (lees: niet-directe vijanden) op de kaart staan, wil natuurlijk niet zeggen dat de VS de dienst uitmaakt in die landen. Saoedi-Arabië is een schatrijk land dat de islam oplegt aan de eigen bevolking.

De terroristen in het Midden-Oosten en elders in Azië en Afrika handelen allemaal uit naam van de islam, niet omdat Amerika zegt dat ze dat moeten doen.
pi_148574122
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:44 schreef Elfletterig het volgende:
De terroristen in het Midden-Oosten en elders in Azië en Afrika handelen allemaal uit naam van de islam, niet omdat Amerika zegt dat ze dat moeten doen.
Wie zegt dan wel dat ze het moeten doen?
pi_148574324
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wie zegt dan wel dat ze het moeten doen?
Geen idee hoe die lijntjes lopen.
pi_148574422
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Geen idee hoe die lijntjes lopen.
Waarmee het dus best kan zijn dat die mensen het zelf besluiten op basis van manipulatie door anderen waaronder ook de VS. Als je kennis hebt van de islam, wat vrij algemeen beschikbaar is, is het natuurlijk ook eenvoudig gebruik te maken van die kennis om rotzooi te maken.
pi_148575088
"Je suis Charlie"
"Je suis Ahmed"
"je suis juif"

Welke van deze 3 uitspraken hoort hier niet thuis?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_148575851
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:15 schreef Oud_student het volgende:
"Je suis Charlie"
"Je suis Ahmed"
"je suis juif"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch wordt "Je suis Ahmed" door moslims op hetzelfde niveau geplaatst. Diep triest, eigenlijk.
pi_148575991
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Toch wordt "Je suis Ahmed" door moslims op hetzelfde niveau geplaatst. Diep triest, eigenlijk.
Niet verbazend, ze zijn altijd in de slachtoffer rol:
- ze hebben het zelf uitgelokt,
- ja maar onze vrouwen en kinderen worden vermoord
- het waren geen (echte,ware) moslims
- islam is vrede
- enz enz

Men wil nog steeds niet inzien dat er geen gematigde islam bestaat.
Exaudi orationem meam
pi_148576097
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waarmee het dus best kan zijn dat die mensen het zelf besluiten op basis van manipulatie door anderen waaronder ook de VS. Als je kennis hebt van de islam, wat vrij algemeen beschikbaar is, is het natuurlijk ook eenvoudig gebruik te maken van die kennis om rotzooi te maken.
Ze denken dat Allah hen de opdracht heeft gegeven om te doden en dan is alles geoorloofd, ook onzinnige motieven erbij halen.
pi_148576111
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat maakt het speciaal dat er bezwaren zijn dat ze om hun "vrijheid van meningsuiting" zijn omgelegd?
Niks bijzonders. Ik vind het allemaal maar nep. Gewoon een goedkope excuus om in paniek te mogen raken.

Bovendien zeiden de mensen van Hebdo Shoot me, hier ben ik. Dan ben je gewoon een sukkel.

Sukkels zijn ook de moslims die in de demonstratie meelopen. Het is niet bewezen dat het bloedbad van Hebdo door extremisten van hun kant zijn gepleegd. Het kan net zo goed een false-flag zijn (Frankrijk heeft er geen problemen mee)
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_148576174
quote:
"Je suis Charlie"
"Je suis Ahmed"
"je suis juif"

SPOILER
eensch
pi_148576283
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:36 schreef Oud_student het volgende:
Men wil nog steeds niet inzien dat er geen gematigde islam bestaat.
Als er maar één islam is kun je inderdaad niet spreken van een gematigde islam want dat suggereert dat er meerdere zijn. Of de islam extreem of gematigd is qua religie lijkt me afhankelijk te zijn van de opvattingen die iemand heeft. Op zich vind ik iedereen extreem die denkt dat ze iets moeten doen van god en zie ik weinig verschil, vanuit religieus standpunt, of je vindt dat je van god moet bidden of van god iemand moet vermoorden. Extreem vind ik wel de maatschappelijke opvatting dat je wetten kunt negeren omdat je iets moet van god.
pi_148576587
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:43 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als er maar één islam is kun je inderdaad niet spreken van een gematigde islam want dat suggereert dat er meerdere zijn. Of de islam extreem of gematigd is qua religie lijkt me afhankelijk te zijn van de opvattingen die iemand heeft.
Het is andersom, je sluit je aan bij een variant van de islam omdat je de meeste dogma's van die stroming of van die imam onderschrijft.
quote:
Op zich vind ik iedereen extreem die denkt dat ze iets moeten doen van god en zie ik weinig verschil, vanuit religieus standpunt, of je vindt dat je van god moet bidden of van god iemand moet vermoorden.
Het ene betreft alleen jezelf het andere is een extreme inbreuk op de vrijheid van anderen
quote:
Extreem vind ik wel de maatschappelijke opvatting dat je wetten kunt negeren omdat je iets moet van god.
Het probleem van de islam (vrijwel alle varianten) is dat zij:
én plichten oplegt aan gelovigen die een inbreuk op de vrijheden van anderen betekenen
én hun geloof altijd boven de wet van het land stellen waar zij wonen

Voor hen is slechts 1 oplossing: het kalifaat
Exaudi orationem meam
pi_148576604
Je voudrais un monde meilleur!

Weet niet of het goed geschreven is, maar alla.

Nieuwe reeks: Je voudrais...
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_148576651
quote:
16s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:52 schreef I-care het volgende:
Je voudrais un monde meilleur!

Weet niet of het goed geschreven is, maar alla.

Nieuwe reeks: Je voudrais...
Waarom aanvoegende wijs?
Veel krachtiger is : Ik wil. Ik eis
Exaudi orationem meam
pi_148576695
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:51 schreef Oud_student het volgende:
Het is andersom, je sluit je aan bij een variant van de islam omdat je de meeste dogma's van die stroming of van die imam onderschrijft.
Nee er zijn toch een boel moslims die zich nergens bij aansluiten. Volgens mij zijn de stromingen zelfs geen officiële islamitische instituten waar je je bij aan kunt sluiten.
pi_148576887
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:54 schreef Wespensteek het volgende:

Nee er zijn toch een boel moslims die zich nergens bij aansluiten. Volgens mij zijn de stromingen zelfs geen officiële islamitische instituten waar je je bij aan kunt sluiten.
Gaan die niet naar de moskee of hebben geen bijeenkomsten met anderen?
Of houden ze zich alleen aan de 5 zuilen?
Als het antwoord daarop nee is, dan zijn het zeker geen (echte) moslims
Exaudi orationem meam
pi_148576905
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:53 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Waarom aanvoegende wijs?
Veel krachtiger is : Ik wil. Ik eis
Nog beter, maar ik ben de taal niet machtig.. :P
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 19:00:33 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148576934
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:51 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het probleem van de islam (vrijwel alle varianten) is dat zij:
én plichten oplegt aan gelovigen die een inbreuk op de vrijheden van anderen betekenen
én hun geloof altijd boven de wet van het land stellen waar zij wonen

Voor hen is slechts 1 oplossing: het kalifaat
niet helemaal waar, islam stelt dat moslims in een niet islamitisch land zich moeten schikken aan de (niet islamitische wet) of moeten vertrekken naar een islamitisch land

probleem met georganiseerde religie is dat ze allemaal stuk voor stuk nogal kieskeurig zijn over de regeltjes die ze willen naleven
pi_148577514
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:59 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Gaan die niet naar de moskee of hebben geen bijeenkomsten met anderen?
Of houden ze zich alleen aan de 5 zuilen?
Als het antwoord daarop nee is, dan zijn het zeker geen (echte) moslims
Ze gaan vast naar de moskee al zijn er volgens onderzoek ook veel die het niet doen. Maar in tegenstelling tot de Nederlandse kerkgenootschappen kennen die wel lidmaatschap van een stroming wat er bij een moskee niet is.

Volgens mij zijn het wel moslims als ze zichzelf moslim noemen maar daar mag jij anders over denken.
pi_148577864
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:39 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Wat maakt het speciaal dat er bezwaren zijn dat ze om hun "vrijheid van meningsuiting" zijn omgelegd?
Niks bijzonders. Ik vind het allemaal maar nep. Gewoon een goedkope excuus om in paniek te mogen raken.

Bovendien zeiden de mensen van Hebdo Shoot me, hier ben ik. Dan ben je gewoon een sukkel.

Sukkels zijn ook de moslims die in de demonstratie meelopen. Het is niet bewezen dat het bloedbad van Hebdo door extremisten van hun kant zijn gepleegd. Het kan net zo goed een false-flag zijn (Frankrijk heeft er geen problemen mee)
Je hoeft de woorden "vrijheid van meningsuiting" niet tussen aanhalingstekens te zetten. Die vrijheid hebben we hier gewoon, behoudens de grenzen die de wet stelt. De mensen van Charlie Hebdo zeiden niet "Shoot me, hier ben ik". Ze deden gewoon hun werk.

Het bloedbad bij Charlie Hebdo is gepleegd door moslimextremisten. Het is geen false-flag. Dat is goedkope retoriek van alu-hoedjes en van moslims die de realiteit niet onder ogen willen zien.
pi_148578744
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 19:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet helemaal waar, islam stelt dat moslims in een niet islamitisch land zich moeten schikken aan de (niet islamitische wet) of moeten vertrekken naar een islamitisch land

probleem met georganiseerde religie is dat ze allemaal stuk voor stuk nogal kieskeurig zijn over de regeltjes die ze willen naleven
De Hijrah stelt dat er dan verschillende mogelijkheden zijn, òf ze moeten daar blijven tot ze in de meerderheid zijn natuurlijk, dan kan het volgende kalifaat worden gesticht..
Ikzelf stel ook dat er geen gematigde islam is, maar wel dat veel moslims overwegend gematigd en/of selectief met de regels om gaan.
Dat stuit echter bij de "pure islamisten", de ISIS-gasten, tegen het zere been.

Maar dit lijkt me nogal offtopic gaan.
Racist
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 12:00:51 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148600435
tuurlijk is er geen gematigde islam, er is geen enkele gematigde religie

dat zou betekenen dat er een gekuisde versie van de (voor hun) heilige schriften is opgetekend voor de tere zielen

het is maar net wat de dominee eruithaalt
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 12:15:06 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148600841
quote:
"Je suis Charlie"
"Je suis Ahmed"
"je suis juif"

SPOILER
enige verschil hier is dat de cartoonisten gebruik maakten van hun vrijheid van meningsuiting en de joodse shoppers gebruik maakten van hun vrijheid van religie terwijl de agent er lijf en leden voor op het spel durfde te zetten

deze man was een held en hij verdiend alle eer die mensen hem toe willen schuiven

je suis Ahmed, je suis Franck

Qu'ils reposent en paix

quote:

[..]

ja diep en diep triest dat deze mensen hun gevallen held proberen te eren

walgelijk

blegh
  maandag 12 januari 2015 @ 12:15:37 #129
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148600854
quote:

[..]

ik heb ook een bordje gezien van een moslim met je suis charlie, volgens generaliserend gedachtengoed zouden moslims dus vol steun betuigen aan de cartoonisten.
pi_148601304
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:15 schreef sp3c het volgende:
ja diep en diep triest dat deze mensen hun gevallen held proberen te eren

walgelijk

blegh
Het is inderdaad diep triest en walgelijk als je bij zo'n protestactie gaat staan om alleen voor de omgekomen agent op te komen, puur omdat dat toevallig een moslim was. En dat je dan verder ook nog eens te beroerd bent om op te komen voor het recht op vrije meningsuiting.

quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:15 schreef Re het volgende:
ik heb ook een bordje gezien van een moslim met je suis charlie, volgens generaliserend gedachtengoed zouden moslims dus vol steun betuigen aan de cartoonisten.
Het is fijn dat er ook moslims die wél snappen waar dit om draait. Die moslims zijn dan ook het probleem niet. Het probleem zit 'm bij moslims (en anderen) die oprecht menen dat de redactie van Charlie Hebdo deze terreur over zichzelf heeft afgeroepen. "Hadden ze de profeet maar niet moeten beledigen"... - dat idee.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 12:33:55 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148601339
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is inderdaad diep triest en walgelijk als je bij zo'n protestactie gaat staan om alleen voor de omgekomen agent op te komen, puur omdat dat toevallig een moslim was. En dat je dan verder ook nog eens te beroerd bent om op te komen voor het recht op vrije meningsuiting.

waarom?
pi_148601392
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom?
Omdat je daarmee minachting toont voor de westerse samenleving en voor de normen, waarden en vrijheden die hier van kracht zijn.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 12:36:34 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148601426
quote:
15s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Omdat je daarmee minachting toont voor de westerse samenleving en voor de normen, waarden en vrijheden die hier van kracht zijn.
ben jij de straat op gegaan?
pi_148601463
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

ben jij de straat op gegaan?
Nee. Ik heb besloten om me op andere manieren te uiten. Want?
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 12:38:47 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148601483
je beweert dat het westerse normen en waarden zijn om dat te doen

sterker nog dat je er tegenin druist als je het niet doet

gek dat je er zelf te lui voor was ... zeker te koud?
  maandag 12 januari 2015 @ 12:43:44 #136
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148601642
quote:
15s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

waarom zou je iets niet mogen minachten dan, als het al minachting is? De mening dat de cartoonisten het wellicht zelf over zich uit hebben gesproken heeft toch verder niets met normen en waarden te maken behalve dan vrije meningsuiting... zij hebben die mensen toch niet vermoord?
  maandag 12 januari 2015 @ 12:45:32 #137
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_148601687
Moslims zijn net als jehovah getuigen... zorg dat ze geen poot tussen de deur krijgen. Sla de deur in hun gezicht. Ga geen discussie aan met ze. Ze kunnen niet overtuigd worden. De koran geeft hen immers gelijk.
De westerse leiding doet alleen aan symptoom bestrijding. Inlichtingendiensten en beveiliging kosten bakken vol met geld. Maar ze blijven meehuilen met de wolven in het bos.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 12:45:58 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148601701
quote:
3s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:43 schreef Re het volgende:

[..]

waarom zou je iets niet mogen minachten dan, als het al minachting is? De mening dat de cartoonisten het wellicht zelf over zich uit hebben gesproken heeft toch verder niets met normen en waarden te maken behalve dan vrije meningsuiting... zij hebben die mensen toch niet vermoord?
das op zich een goede vraag

we zitten in de loopgraven om mensen te kunnen beledigen maar als het terugkomt is de wereld te klein
  † In Memoriam † maandag 12 januari 2015 @ 12:47:07 #139
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_148601736
quote:

Gelukkig mogen mensen dat. Iets met vrije meningsuiting.
Carpe Libertatem
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 12:47:15 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148601738
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:45 schreef akveor het volgende:
Moslims zijn net als jehovah getuigen... zorg gewoon dat ze geen poot tussen de deur krijgen.
De westerse leiding doet alleen aan symptoom bestrijding. Inlichtingendiensten en beveiliging kosten bakken vol met geld. Maar ze blijven meehuilen met de wolven in het bos.
'ze' hebben al een poot in de deur, leer ermee leven
  maandag 12 januari 2015 @ 12:49:18 #141
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148601789
quote:

[..]

Die vrijheid hebben ze toch? Of wil je ze gaan verbieden om voor een omgekomen moslim te protesteren?
Walgelijke gedachte.
pi_148601798
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:47 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Prima. En op mijn beurt mag ik zo'n houding dan weer walgelijk vinden. ^O^
  maandag 12 januari 2015 @ 12:49:47 #143
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148601802
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:47 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

:{w :{w Nee, moslims mogen dat niet. :(
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 12:50:11 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148601810
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:49 schreef betyar het volgende:

[..]

Die vrijheid hebben ze toch? Of wil je ze gaan verbieden om voor een omgekomen moslim te protesteren?
Walgelijke gedachte.
dan nog zie ik niet hoe het eren van deze held een minachting is van onze normen en waarden

het tegendeel is waarl lijkt me
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 12:50:31 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148601823
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Prima. En op mijn beurt mag ik zo'n houding dan weer walgelijk vinden. ^O^
het mag wel maar waarom vind je het walgelijk?
  maandag 12 januari 2015 @ 12:51:52 #146
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148601867
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan nog zie ik niet hoe het eren van deze held een minachting is van onze normen en waarden

het tegendeel is waarl lijkt me
Lijkt me ook, wat is het volgende? Gevallen soldaten die de islam aanhangen niet meer eren?
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 12:54:49 #147
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148601963
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 12:58:14 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148602037
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:51 schreef betyar het volgende:

[..]

Lijkt me ook, wat is het volgende? Gevallen soldaten die de islam aanhangen niet meer eren?
gevallen soldaten mag je sowieso al niet meer eren, doen gewoon hun werk toch?
blablabla

op deze manier gaat dat straks voor politieagenten ook op ... het vaderland getrouwe is straks enkel nog iets voor de start van een voetbalwedstrijd
pi_148602077
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

het mag wel maar waarom vind je het walgelijk?
Ik vind het walgelijk dat die moslima's alleen respect kunnen en willen opbrengen voor een mede-moslim, waarbij het ook nog eens puur toeval is dat de omgekomen agent een moslim is. Voor hetzelfde geldt had op die plek een andere agent gestaan.

Ik vind het bovendien walgelijk dat ze een demonstratie tegen het ombrengen van mensen vanwege het uiten van hun mening misbruiken om aandacht te vragen voor iets dat een toevalligheid is, namelijk dat die agent moslim is.

En ik vind het zo mogelijk nog walgelijker dat ze het nadrukkelijk vertikken om steun te betuigen aan de redactie van Charlie Hebdo, want tja... die hebben immers de profeet beledigd, dus dan heb je het ook wel verdiend om door terroristen te worden afgeslacht.

En hoewel ze het recht hebben om zich zo te gedragen en zo hypocriet te zijn, moet toch worden opgemerkt dat zulke mensen zichzelf nadrukkelijk buiten onze samenleving plaatsen.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 13:00:26 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148602101
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind het walgelijk dat die moslima's alleen respect kunnen en willen opbrengen
hier gaat het al mis, dat zit je er zelf bij te verzinnen
  maandag 12 januari 2015 @ 13:01:06 #151
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_148602116
quote:
Wanneer die mensen alleen voor de vermoorde moslim agent verschijnen is het hellend vlak toch ook dat je je kan afvragen of een moslim agent überhaupt iemand kan beschermen die de profeet heeft beledigd/getekend of weet dat die mensen dat weer gaan doen. Ze maken dan die man van hero tot zero lijkt me.
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

hier gaat het al mis, dat zit je er zelf bij te verzinnen
Dat is wat we op de beelden zien. Ze staan daar met bordjes "Je suis Ahmed" en ze geven expliciet aan dat respect opbrengen voor Charlie Hebdo niet aan de orde is. Die hebben immers de profeet beledigd.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 13:03:27 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148602182
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:01 schreef akveor het volgende:

[..]

Wanneer die mensen alleen voor de vermoorde moslim agent verschijnen is het hellend vlak toch ook dat je je kan afvragen of een moslim agent überhaupt iemand kan beschermen die de profeet heeft beledigd/getekend of weet dat die mensen dat weer gaan doen. Ze maken dan die man van hero tot zero lijkt me.
waarom zou je je dat afvragen?

dit is een man binnen de eigen gemeenschap die er bewust voor heeft gekozen de Franse rechtstaat, de Franse normen en waarden te verdedigen die is afgeknald als een dolle hond

waarom mag je daar niet bij stil staan

wat is deze onzin?
pi_148602249
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 12:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

gevallen soldaten mag je sowieso al niet meer eren, doen gewoon hun werk toch?
blablabla

Dat ligt er natuurlijk maar net aan waardoor ze omgekomen zijn. Als jij jezelf laat lenen voor een oorlog waar we niks te zoeken hebben zoals afghanistan en je word daar voor je flikker geschoten.. tja, eigen schuld.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 13:06:43 #155
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148602270
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:05 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Dat ligt er natuurlijk maar net aan waardoor ze omgekomen zijn. Als jij jezelf laat lenen voor een oorlog waar we niks te zoeken hebben zoals afghanistan en je word daar voor je flikker geschoten.. tja, eigen schuld.
niemand gaat in dienst voor een specifieke oorlog
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 13:07:38 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148602310
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat is wat we op de beelden zien. Ze staan daar met bordjes "Je suis Ahmed" en ze geven expliciet aan dat respect opbrengen voor Charlie Hebdo niet aan de orde is. Die hebben immers de profeet beledigd.
die beelden heb ik dan niet gezien, dat zijn dan waardeloze kutten

daar had je wat specifieker over moeten zijn
pi_148602325
quote:
Nee, maar het leidt wel af van de moord op vrije meningsuiting.
"Je suis Ahmed" klinkt dan ook meer als "Je kan zelfs als moslim niet meer veilig over straat met die jihadisten".
Racist
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 13:08:55 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148602350
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:08 schreef Toga het volgende:

[..]

Nee, maar het leidt wel af van de moord op vrije meningsuiting.
"Je suis Ahmed" klinkt dan ook meer als "Je kan zelfs als moslim niet meer veilig over straat met die jihadisten".
denk hier alstjeblieft nog ff over na _O- _O-
pi_148602435
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

die beelden heb ik dan niet gezien, dat zijn dan waardeloze kutten

daar had je wat specifieker over moeten zijn
Zie deze link: http://nos.nl/video/2012362-je-suis-achmed.html
pi_148602472
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

niemand gaat in dienst voor een specifieke oorlog
Als je nu in dienst gaat of bent weet je dat je naar dit soort kansloze missies word uitgezonden, en dat alleen maar om wat geld te verdienen... doe je dat toch is dat prima, maar dan moet je niet verwachten dat mensen je een held vinden als je afgeknalt word :')
Eerder een halve crimineel
pi_148602479
quote:

[..]

Ik vind het walgelijk dat die moslima's alleen respect kunnen en willen opbrengen voor een mede-moslim, waarbij het ook nog eens puur toeval is dat de omgekomen agent een moslim is. Voor hetzelfde geldt had op die plek een andere agent gestaan.

Ik vind het bovendien walgelijk dat ze een demonstratie tegen het ombrengen van mensen vanwege het uiten van hun mening misbruiken om aandacht te vragen voor iets dat een toevalligheid is, namelijk dat die agent moslim is.

En ik vind het zo mogelijk nog walgelijker dat ze het nadrukkelijk vertikken om steun te betuigen aan de redactie van Charlie Hebdo, want tja... die hebben immers de profeet beledigd, dus dan heb je het ook wel verdiend om door terroristen te worden afgeslacht.

En hoewel ze het recht hebben om zich zo te gedragen en zo hypocriet te zijn, moet toch worden opgemerkt dat zulke mensen zichzelf nadrukkelijk buiten onze samenleving plaatsen.
Dit. De aanval was gericht op de redactie van Charlie Hebdo. De andere slachtoffers, de politieagenten en de klusjesman, waren 'collateral.' Voor hetzelfde geld was die politieagent een niet-moslim geweest.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 13:16:02 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148602595
quote:
ah ok dus toch verzonnen

toch top dat je het linkje gaf, mijn dank
pi_148602620
quote:

[..]

Ik vind het walgelijk dat die moslima's alleen respect kunnen en willen opbrengen voor een mede-moslim
Bron?

Het is eerder walgelijk dat jij moslims geen rouw gunt.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 13:17:21 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148602637
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:12 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Als je nu in dienst gaat of bent weet je dat je naar dit soort kansloze missies word uitgezonden, en dat alleen maar om wat geld te verdienen... doe je dat toch is dat prima, maar dan moet je niet verwachten dat mensen je een held vinden als je afgeknalt word :')
Eerder een halve crimineel
ik ga deze afkappen want hier gaan we niet uitkomen en pogingen in die richting gaan te ver offtopic

jij je mening
pi_148602657
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:12 schreef Penguinz het volgende:
Dit. De aanval was gericht op de redactie van Charlie Hebdo. De andere slachtoffers, de politieagenten en de klusjesman, waren 'collateral.' Voor hetzelfde geld was die politieagent een niet-moslim geweest.
Een redacteur van Charlie Hebdo was ook moslim.

quote:
Moustapha Ourrad

Moustapha Ourrad, van oorsprong Algerijns, was eindredacteur van het blad. Op zijn twintigste kwam hij naar Frankrijk. Zijn ouders overleden vroeg. Hij was een autodidact, die veel indruk maakte op zijn omgeving met zijn kennis over cultuur en filosofie. Met name over Nietzsche wist hij veel. Voordat hij bij Charlie Habdo aan de slag ging, deed hij eindredactiewerk voor onder meer een uitgeverij en verschillende kranten.

Zijn vrienden zeggen tegenover Le Monde dat ze kapot zijn van het verlies van hun vriend en dat hij zeer geliefd was.
  maandag 12 januari 2015 @ 13:18:01 #166
160398 akveor
Ja, ik ben het...
pi_148602664
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom zou je je dat afvragen?

dit is een man binnen de eigen gemeenschap die er bewust voor heeft gekozen de Franse rechtstaat, de Franse normen en waarden te verdedigen die is afgeknald als een dolle hond

waarom mag je daar niet bij stil staan

wat is deze onzin?
Het was beter geweest een verbindende kreet te gebruiken dan Je Suis Charlie als dat sowieso al de bedoeling was. Het ging uiteindelijk om mensen die vermoord zijn. Volgende keer toch maar een reclamebureautje inhuren.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 13:18:13 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148602670
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:12 schreef Penguinz het volgende:

[..]

en dus moeten die anoniem blijven?

hoe moet ik dit zien?
pi_148602687
Als we het alleen over de redactie mogen prima. Je suis Moustapha dan.

quote:
Moustapha Ourrad

Moustapha Ourrad, van oorsprong Algerijns, was eindredacteur van het blad. Op zijn twintigste kwam hij naar Frankrijk. Zijn ouders overleden vroeg. Hij was een autodidact, die veel indruk maakte op zijn omgeving met zijn kennis over cultuur en filosofie. Met name over Nietzsche wist hij veel. Voordat hij bij Charlie Habdo aan de slag ging, deed hij eindredactiewerk voor onder meer een uitgeverij en verschillende kranten.

Zijn vrienden zeggen tegenover Le Monde dat ze kapot zijn van het verlies van hun vriend en dat hij zeer geliefd was.
pi_148602691
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:16 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Bron?

Het is eerder walgelijk dat jij moslims geen rouw gunt.
Doe me een lol en verwar rouw niet met zelfmedelijden. :')
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 13:19:16 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148602699
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:18 schreef akveor het volgende:

[..]

Het was beter geweest een verbindende kreet te gebruiken dan Je Suis Charlie als dat sowieso al de bedoeling was. Het ging uiteindelijk om mensen die vermoord zijn. Volgende keer toch maar een reclamebureautje inhuren.
beter voor wie?
voor wat?

het is geen wk voetbla, mensen proberen deze onzin gewoon een plekje te geven

je suis willie
pi_148602747
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Doe me een lol en verwar rouw niet met zelfmedelijden. :')
Zelfmedelijden ja.

Er wordt een agent, Ahmed Merabat, die op zijn laatste momenten om genade smeekt, kloedbloedig afgeschoten door terroristen. En jij vindt dat hij geen aandacht moet krijgen, vanwege je afkeer voor moslims.

Terwijl die man zijn leven gaf voor de veiligheid van Frankrijk en de redactie van Charlie Hebdo.

Erg respectvol naar de familie en kinderen van die man ook wel. Nu ben je ook heel plotseling niet meer in afkomst geïnteresseerd.
pi_148602768
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:17 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

[..]

Ah... lees anders even wat z'n oom zoal te zeggen heeft:
NWS / Aanslagen in Frankrijk #87

MennoLN twitterde op maandag 12-01-2015 om 09:40:37 Meziane Ourrad in @volkskrant: Ze beginnen met 'n gebedsruimte en uiteindelijke nemen ze je hele land. http://t.co/F3uRXicByC reageer retweet
pi_148602789
Walgelijk dat een held die zijn leven geeft voor de veiligheid van anderen zoveel aandacht krijgt, aldus Elf. Enige reden: hij heet Ahmed.
pi_148602834
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ah... lees anders even wat z'n oom zoal te zeggen heeft:
NWS / Aanslagen in Frankrijk #87

MennoLN twitterde op maandag 12-01-2015 om 09:40:37 Meziane Ourrad in @volkskrant: Ze beginnen met 'n gebedsruimte en uiteindelijke nemen ze je hele land. http://t.co/F3uRXicByC reageer retweet
Zijn oom heeft kritiek op de radicale politieke islam inderdaad. Tevens is hij zijn oom niet.

Tevens is het walgelijk hoe jij moslims wilt uitsluiten van het rouwproces. Tevens zijn er 5 mensen in de Joodse supermarkt door een moslim gered.

Jij wilt altijd afkomst en religie benoemen, doe dat dan consequent.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 13:23:48 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148602854
allemaal rouwen zoals de meerderheid en/of twitter zegt dat we moeten rouwen

elfkoreaanse praktijken dit
pi_148602934
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:20 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Zelfmedelijden ja.

Er wordt een agent, Ahmed Merabat, die op zijn laatste momenten om genade smeekt, kloedbloedig afgeschoten door terroristen. En jij vindt dat hij geen aandacht moet krijgen, vanwege je afkeer voor moslims.

Terwijl die man zijn leven gaf voor de veiligheid van Frankrijk en de redactie van Charlie Hebdo.

Erg respectvol naar de familie en kinderen van die man ook wel. Nu ben je ook heel plotseling niet meer in afkomst geïnteresseerd.
*diepe, diepe zucht*

Ik heb nergens geschreven dat die man geen aandacht mag krijgen. Het ging mij om de selectieve verontwaardiging van de moslima's in dit filmpje: http://nos.nl/video/2012362-je-suis-achmed.html
(en die dames zijn bepaald niet de enige die zo denken)

Ze staan er wél voor Ahmed, want tja... dat is nu eenmaal een moslim. Ahmed, ongeacht wat voor een held hij is, is een toevallig slachtoffer. Hij was geen doelwit, in tegenstelling tot de redactieleden van Charlie Hebdo. Hij was op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. Op zijn plek had net zo goed een andere agent kunnen staan.

Mijn reactie heeft niks te maken met afkeer van moslims. Des te meer met walging over de selectieve verontwaardiging en het gebrek aan respect voor het recht van vrije meningsuiting dat erin doorsijpelt. Dat die redactieleden werden afgeslacht was immers te begrijpen, want ze hebben de profeet beledigd. Daar hoef je niet tegen de protesteren.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 13:26:53 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148602952
enige waar ik het mee eens ben is dat deze man en Franck Brinsolaro niet op hetzelfde niveau gezet moeten worden als de rest van de slachtoffers

deze mannen horen op een voetstuk
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 13:28:42 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148603010
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

*diepe, diepe zucht*

Ik heb nergens geschreven dat die man geen aandacht mag krijgen. Het ging mij om de selectieve verontwaardiging van de moslima's in dit filmpje: http://nos.nl/video/2012362-je-suis-achmed.html
deze dames zeggen niets verkeerd

ze zijn daar omdat ze wat er is gebeurt niet tof vinden en kozen voor je suis ahmed omdat ze charly hebdo niet tof vonden

de rest zit je er echt bij te verzinnen
pi_148603032
quote:

[..]

*diepe, diepe zucht*

Ze staan er wél voor Ahmed, want tja... dat is nu eenmaal een moslim. Ahmed, ongeacht wat voor een held hij is, is een toevallig slachtoffer. Hij was geen doelwit, in tegenstelling tot de redactieleden van Charlie Hebdo. Hij was op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. Op zijn plek had net zo goed een andere agent kunnen staan.

Mijn reactie heeft niks te maken met afkeer van moslims. Des te meer met walging over de selectieve verontwaardiging en het gebrek aan respect voor het recht van vrije meningsuiting dat erin doorsijpelt. Dat die redactieleden werden afgeslacht was immers te begrijpen, want ze hebben de profeet beledigd. Daar hoef je niet tegen de protesteren.
Je verzint er dus weer een hoop onzin bij. :)
pi_148603042
quote:
9s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:21 schreef Kosmoproleet het volgende:
Walgelijk dat een held die zijn leven geeft voor de veiligheid van anderen zoveel aandacht krijgt, aldus Elf. Enige reden: hij heet Ahmed.
Dit is een onjuiste bewering.

quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:23 schreef sp3c het volgende:
allemaal rouwen zoals de meerderheid en/of twitter zegt dat we moeten rouwen

elfkoreaanse praktijken dit
Je snapt er weer eens niks van.

[ Bericht 22% gewijzigd door Specularium op 12-01-2015 15:40:05 ]
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 13:30:36 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148603084
nee jij snapt er weer niets van
pi_148603148
quote:
15s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit is een onjuiste bewering.

[..]

Dit is een reactie op een onjuiste bewering. En als losstaand statement is het ook grote onzin. Ik verzet me tegen religieus extremisme. Dat doe ik consequent en jarenlang.

[..]

Je snapt er weer eens niks van.
Ach kom nou, je gunt ze geen rouw en begint meteen als een huis-tuin-en-keuken-psycholoog te reppen over zelfmedelijden. Zelfmedelijden is altijd een onderdeel van rouw. En zoals de waard is gevalletje dit.

Het is juist heel erg normaal en begrijpelijk om de Achmeds, de Moustapha's én die moslim in de Joodse supermarkt die 5 mensen heeft gered te noemen. Zowel voor de moslims die dan zien dat ze niet enkel idioten als 'voorbeeld' hebben als voor de rest om te zien wat er ook daadwerkelijk is gebeurd.

Jij wil altijd afkomst en religie consequent noemen. Nu plots niet meer. Dat is gewoon heel erg verdacht.
pi_148603210
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:17 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

[..]

Hij was geen Moslim, hij was Atheist.
pi_148603236
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:33 schreef Penguinz het volgende:

[..]

Hij was geen Moslim, hij was Atheist.
Heb je daar een bron voor?
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 13:40:22 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148603410
het is echt een verzonnen verhaal hoor

ik heb het nu 2 keer gezien en niemand zegt dat het ok is omdat ze de profeet hebben beledigd of zoiets matigs, ze zegt enkel dat ze voor Ahmed kozen omdat ze hebdo niet tof vonden en ze struikelt over zichzelf om maar te kunnen melden dat ze de aanval echt echt echt helemaal niet lachen vond

misschien moet ze dr speeches wat beter voorbereiden en wat makeup op dr gezicht doen maar verder is er echt niets mis mee hoor
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 13:40:51 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148603420
slaat echt nergens op

je suis ahmed
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 13:47:39 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148603628
hier is echt niets mis mee

je suis Ahmed & Franck en fuck de moslims, fuck de joden, de protestanten, de katholieken, de bhoedisten, de jihadisten, de paus, wilders, charlie, rutte, abouthaleb en de kerk en de moskee en de veganisten, de trekkies, de internethelden met hun vies hard geworden hand op hun lul en de harde kernen van de FC's over de hele wereld, de hipsters, de stoners, de homo's en al de negers in de ghetto waar deze bazen hun leven voor gegeven hebben

en fuck de voetbla

rust in vrede koene helden _O_
pi_148603799
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:34 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Heb je daar een bron voor?
Ik kan me niet herinneren waar ik het las. Dit is zijn neef in de Volkskrant vandaag: https://mobile.twitter.co(...)554980765698/photo/1
pi_148603807
quote:
Ahmed, ongeacht wat voor een held hij is, is een toevallig slachtoffer. Hij was geen doelwit
Nee dat is onjuist want agenten waren duidelijk ook een doelwit.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 13:57:04 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148603959
zijn er trouwens geen beelden van die gasten die gingen feesten in Chora (afghanitan)

das een stuk bruikbaarder dan deze twee dames gok ik
pi_148604076
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze zijn doelwit want ze staan de echte doelwit in de weg. Net als je eerst de luchtafweer uitschakelt voordat je het echte doelwit bombardeert.
Racist
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 14:02:42 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148604160
nou en?

maakt dat het offer meer of minder waard?
pi_148604170
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:00 schreef Toga het volgende:

[..]

Ze zijn doelwit want ze staan de echte doelwit in de weg. Net als je eerst de luchtafweer uitschakelt voordat je het echte doelwit bombardeert.
Daarom liep die dader speciaal nog naar die agent om die agent te doden ook al was hij al uitgeschakeld? Die andere agente stond ook niemand in de weg.
pi_148604332
quote:

[..]

Misschien waren agenten (in algemene zin) een doelwit, om zodoende het échte doelwit, namelijk de reactie van Charlie Hebdo, te kunnen treffen. De agent Ahmed is niettemin een toevallig slachtoffer. Op zijn plek had op dat moment ook een andere agent kunnen staan.

Verder wordt er iets heel bijzonders van gemaakt dat die man zich inzette om de vrijheid van Fransen te verdedigen. Dat is heel normaal dat de politie dat doet. Dat is waar we politie voor hebben.

En dat betekent verder niet dat de man zich niet heldhaftig heeft gedragen en dat -ie van mij niet geroemd mag worden om z'n handelen. Dat is prima. Maar roem hem omdat hij zijn werk als agent deed, niet omdat hij toevallig moslim is, want dat is totaal niet relevant.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 14:08:44 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148604372
deze man was toevallig in de buurt en reageerde op een oproep dat er met automatische wapens geschoten werd bij charlie hebdo en ging er met getrokken pistool (:') ) op af terwijl niemand het he kwalijk had genomen als hij had gewacht op gign en dergelijke

dan ben je gewoon een held
pi_148604373
quote:
15s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:07 schreef Elfletterig het volgende:
De agent Ahmed is niettemin een toevallig slachtoffer.
Het was zijn keuze agent te worden dus was hij geen willekeurig slachtoffer.
pi_148604397
quote:

[..]

Misschien waren agenten (in algemene zin) een doelwit, om zodoende het échte doelwit, namelijk de reactie van Charlie Hebdo, te kunnen treffen. De agent Ahmed is niettemin een toevallig slachtoffer. Op zijn plek had op dat moment ook een andere agent kunnen staan.

Verder wordt er iets heel bijzonders van gemaakt dat die man zich inzette om de vrijheid van Fransen te verdedigen. Dat is heel normaal dat de politie dat doet. Dat is waar we politie voor hebben.

En dat betekent verder niet dat de man zich niet heldhaftig heeft gedragen en dat -ie van mij niet geroemd mag worden om z'n handelen. Dat is prima. Maar roem hem omdat hij zijn werk als agent deed, niet omdat hij toevallig moslim is, want dat is totaal niet relevant.
Hij heet gewoon Achmed. Kan hij ook niks aan doen verder.

Als je 'Je suis Achmed' zegt, benadruk je niet dat hij moslim is, maar noem je zijn naam.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 14:09:28 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148604399
quote:

[..]

doe het eerst maar eens ...
pi_148604413
Is gewoon normaal man, hij is gewoon agent, hij moet niet zeiken.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 14:10:11 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148604427
walgelijk ook dat je er minder van probeert te maken
pi_148604486
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:08 schreef sp3c het volgende:
deze man was toevallig in de buurt en reageerde op een oproep dat er met automatische wapens geschoten werd bij charlie hebdo en ging er met getrokken pistool (:') ) op af terwijl niemand het he kwalijk had genomen als hij had gewacht op gign en dergelijke

dan ben je gewoon een held
Ik deel de opvatting dat die Ahmed een held is. Een dappere politieman die zijn werk deed.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 14:12:18 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148604505
trouwens deze kap ik ook af

walgelijk

je suis ahmed
pi_148604508
quote:

Deze ga ik onthouden. :)
pi_148604517
quote:
15s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:09 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Hij heet gewoon Achmed. Kan hij ook niks aan doen verder.

Als je 'Je suis Achmed' zegt, benadruk je niet dat hij moslim is, maar noem je zijn naam.
Dat laatste hangt van de context af, maar dat hoef ik je hopelijk niet uit te leggen?
  maandag 12 januari 2015 @ 14:12:44 #206
66825 Reya
Fier Wallon
pi_148604521
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik deel de opvatting dat die Ahmed een held is. Een dappere politieman die zijn werk deed.
Maar het is "walgelijk" als mensen dat publiekelijk erkennen?
pi_148604570
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:12 schreef Reya het volgende:

[..]

Maar het is "walgelijk" als mensen dat publiekelijk erkennen?
Con-text. In vredesnaam... wat is er vandaag met mensen aan de hand hier? |:(
pi_148604582
quote:
Maar roem hem omdat hij zijn werk als agent deed, niet omdat hij toevallig moslim is, want dat is totaal niet relevant.
Dat is helaas het resultaat van de vele mensen die roepen dat moslims een gevaar voor de samenleving zijn omdat ze geloven in de islam. Een reactie waarin wordt uitgelicht dat andere moslims de waarden van de samenleving verdedigen is dan logisch.
  maandag 12 januari 2015 @ 14:14:14 #209
66825 Reya
Fier Wallon
pi_148604597
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Con-text. In vredesnaam... wat is er vandaag met mensen aan de hand hier? |:(
U bent als de spookrijder die zich beklaagt dat alle andere mensen tegen de richting inrijden.
pi_148604648
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat laatste hangt van de context af, maar dat hoef ik je hopelijk niet uit te leggen?
Kom nou Elfletterig, lees eens van begin tot eind terug wat je allemaal hebt gezegd.

Ik weet niet wat je jezelf wijsmaakt, maar het lijkt er gewoon heel erg op dat het je irriteert dat er er ook een Ahmed, die moslim is, mee mag doen als slachtoffer.

Dat probeer je in te pakken met allerlei argumenten, die totaal nergens op slaan.
  maandag 12 januari 2015 @ 14:16:18 #211
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_148604688
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:15 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Kom nou Elfletterig, lees eens van begin tot eind terug wat je allemaal hebt gezegd.

Ik weet niet wat je jezelf wijsmaakt, maar het lijkt er gewoon heel erg op dat het je irriteert dat er er ook een Ahmed, die moslim is, mee mag doen als slachtoffer.

Dat probeer je in te pakken met allerlei argumenten, die totaal nergens op slaan.
Het komt gewoon niet zo heel goed uit voor lieden die vinden dat moslims helemaal geen agent mogen worden in onze vrij westerse samenleving.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_148604756
Er zijn op dezelfde dag 15 aanslagen op moskees en kebabzaken in Frankrijk geweest, dus zelfs als sommige moslims dat daarom extra willen benadrukken is dat begrijpelijk en menselijk.

Misschien is dat deels angst ja. Is dat verwijtbaar dan?
  maandag 12 januari 2015 @ 14:18:52 #213
346939 Janneke141
pi_148604778
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:18 schreef Kosmoproleet het volgende:
Er zijn op dezelfde dag 15 aanslagen op moskees en kebabzaken in Frankrijk geweest,
Maar dat hebben ze aan zichzelf te danken!
  maandag 12 januari 2015 @ 14:20:34 #214
66825 Reya
Fier Wallon
pi_148604834
quote:
8s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar dat hebben ze aan zichzelf te danken!
Hadden ze maar meer en vaker afstand moeten nemen.
pi_148604849
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:13 schreef Wespensteek het volgende:
Dat is helaas het resultaat van de vele mensen die roepen dat moslims een gevaar voor de samenleving zijn omdat ze geloven in de islam. Een reactie waarin wordt uitgelicht dat andere moslims de waarden van de samenleving verdedigen is dan logisch.
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:14 schreef Reya het volgende:
U bent als de spookrijder die zich beklaagt dat alle andere mensen tegen de richting inrijden.
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:15 schreef Kosmoproleet het volgende:

Nog één keer dan, omdat het kennelijk niet duidelijk is.

Ik vind het prima om Ahmed als held te beschouwen. Ik vind het ook prima om te benadrukken dat er moslims zijn die deel uitmaken van de samenleving, zich daarvoor inzetten, de waarden van onze samenleving beschermen en daar zelfs hun leven voor geven. Wat mij betreft zetten we morgen een standbeeld neer voor Ahmed en alle anderen die in deze strijd zijn gesneuveld.

Waar het mij om te doen was, is de context. Er zijn mensen - zoals de moslima's in het fimpje - die alleen voor Ahmed daar gaan staan, maar die het weigeren om ook "Je suis Charlie Hebdo" te zeggen.

Mijn punt is dus niet dat Ahmed meer of minder slachtoffer is, mijn punt is dat ik het erg vreemd vind om hem afzonderlijk eruit te pikken. Zijn dood is niet los te zien van wat er die dag verder is gebeurd: de dood van in totaal 12 mensen (later nog meer), in een gerichte aanval op het vrije woord. Dat is waarom mensen in alle Europese steden bij demonstraties met potloden in hun hand stonden.
pi_148604890
.

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 12-01-2015 17:58:20 ]
pi_148604936
Dat is een omkeer van 180 graden. Maar prima. Als jij denkt dat dit jouw mening is, wie ben ik om daar tegenin te gaan.
pi_148605005
quote:
15s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:21 schreef Elfletterig het volgende:
Waar het mij om te doen was, is de context. Er zijn mensen - zoals de moslima's in het fimpje - die alleen voor Ahmed daar gaan staan, maar die het weigeren om ook "Je suis Charlie Hebdo" te zeggen.
Waarom zou dat een probleem zijn?
  maandag 12 januari 2015 @ 14:28:13 #219
66825 Reya
Fier Wallon
pi_148605049
quote:
Mensen die je suis Charlie maar niet je suis Ahmed zeggen, zijn die dan onverschillig jegens het leven van gezagsdragers?
  maandag 12 januari 2015 @ 14:35:44 #220
321876 Cherna
Fuck the System
pi_148605236
quote:
maar die het weigeren om ook "Je suis Charlie Hebdo" te zeggen
Moet dat dan? Ik hoef toch ook niet je suis Ahmed te roepen. Daarbij concludeer je snel dat het hier om weigeren gaat en dan hebben we het over een filmpje dat dan volgens jou maatgevend is voor het grote geheel.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_148605245
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:28 schreef Reya het volgende:

[..]

Mensen die je suis Charlie maar niet je suis Ahmed zeggen, zijn die dan onverschillig jegens het leven van gezagsdragers?
Nee, dat zijn mensen die eerst vragen of het zilveren bestek er nog is nadat hun opa is overvallen, ik neem aan dat dat niet het geval is; en andersom ook niet.
Het is nogal... specifiek, mocht je per sé mee willen liften aan de Charlie demonstratie, vergeet dan ook niet de niet-moslim agente en de 4 joden.
Ze kapen de essentie van de demonstratie; vrijheid van meningsuiting, en verdraaien het naar "dit is niet ons geloof, dat we zomaar mensen (moslims?) op straat ombrengen".
Als je dat zo nodig wil uitbrengen, organiseer dan lekker je eigen demonstratie.

[ Bericht 16% gewijzigd door Toga op 12-01-2015 15:06:33 ]
Racist
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 18:11:13 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148612268
quote:

[..]

[..]

[..]
dat werd in dat filmpje niet gezegd

lees ik nergens terug ... besides ... wat zou het?

quote:
Mijn punt is dus niet dat Ahmed meer of minder slachtoffer is, mijn punt is dat ik het erg vreemd vind om hem afzonderlijk eruit te pikken. Zijn dood is niet los te zien van wat er die dag verder is gebeurd: de dood van in totaal 12 mensen (later nog meer), in een gerichte aanval op het vrije woord. Dat is waarom mensen in alle Europese steden bij demonstraties met potloden in hun hand stonden.
die indruk werd wel een beetje gewekt hier

quote:

[..]

in reactie op
quote:
"Je suis Charlie"
"Je suis Ahmed"
"je suis juif"

SPOILER
het is hetzelfde niveau

exact hetzelfde, met de quote van Voltaire erbij is het gewoon een heel sterk verhaal
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 18:14:06 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148612416
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:35 schreef Toga het volgende:

[..]

Nee, dat zijn mensen die eerst vragen of het zilveren bestek er nog is nadat hun opa is overvallen, ik neem aan dat dat niet het geval is; en andersom ook niet.
Het is nogal... specifiek, mocht je per sé mee willen liften aan de Charlie demonstratie, vergeet dan ook niet de niet-moslim agente en de 4 joden.
Ze kapen de essentie van de demonstratie; vrijheid van meningsuiting, en verdraaien het naar "dit is niet ons geloof, dat we zomaar mensen (moslims?) op straat ombrengen".
Als je dat zo nodig wil uitbrengen, organiseer dan lekker je eigen demonstratie.
want de vrijheid van meningsuiting geld niet tijdens een demonstratie voor de vrijheid van meningsuiting??????

als je erover nadenkt is dit een supergek verhaal _O- _O-
pi_148614057
J'en ai plus qu'assez des evenements survenus a Paris
pi_148617668
quote:

[..]

Je suis flic past wel in het rijtje. Je suis Ahmed niet.
pi_148618056
quote:
"Je suis Charlie"
"Je suis Ahmed"
"je suis juif"

quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:11 schreef sp3c het volgende:
in reactie op

het is hetzelfde niveau

exact hetzelfde, met de quote van Voltaire erbij is het gewoon een heel sterk verhaal
Sorry, maar is het echt onzin. Charlie staat voor de redactie van Charlie Hebdo. Juif staat voor de joden. Dat zijn bewust gemaakte slachtoffers.

Ahmed is als zodanig is geen bewust slachtoffer, maar een toevallig slachtoffer. Het had ook iedere willekeurige andere politieagent kunnen zijn.

Als er "Je suis officier de police" had gestaan, dan de vergelijking in elk geval nog een beetje geklopt.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 20:27:30 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148618428
ja deze man is per ongeluk op klaarlichte dag point blank door zijn kop geschoten

dat zie je duidelijk aan de beelden idd
pi_148626777
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:27 schreef sp3c het volgende:
ja deze man is per ongeluk op klaarlichte dag point blank door zijn kop geschoten

dat zie je duidelijk aan de beelden idd
Je zou toch verwachten dat mensen het verschil weten tussen willekeurig en per ongeluk.
Had ik er (eventueel met een aardappelschilmesje) gelopen, had ik ook een kogel door m'n kop gekregen, echt niet dat er moslims met bordjes "je suis Toga" hadden gelopen.
Racist
pi_148626818

[ Bericht 100% gewijzigd door Toga op 12-01-2015 23:24:01 ]
Racist
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 23:24:37 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148626849
als jij daar had gelopen dan had je je aardappelschilmesje bij het eerste schot laten vallen en was je gillend weggerend

deze man ging de andere kant op
pi_148626992
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:24 schreef sp3c het volgende:
als jij daar had gelopen dan had je je aardappelschilmesje bij het eerste schot laten vallen en was je gillend weggerend

deze man ging de andere kant op
Je draait om het punt heen, maar dat weet je zelf natuurlijk ook.
Racist
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 23:29:07 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148627090
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:27 schreef Toga het volgende:

[..]

Je draait om het punt heen, maar dat weet je zelf natuurlijk ook.
nee dat doe ik niet, jij doet je uiterste best het punt niet te zien

dit was niet willekeurig, deze held probeerde er iets aan te doen en kwam daarbij om het leven

was hij geen agent dan was hij gillend achter je aangerend
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 23:32:09 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148627239
besides, zijn de rest van de doden niet willekeurig?

diegene die die dag niet ging werken of shoppen heeft het verder via de tv kunnen volgen zonder problemen

nou en?
  maandag 12 januari 2015 @ 23:35:08 #234
346939 Janneke141
pi_148627380
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:32 schreef sp3c het volgende:
besides, zijn de rest van de doden niet willekeurig?

diegene die die dag niet ging werken of shoppen heeft het verder via de tv kunnen volgen zonder problemen

nou en?
De aanslag was op een woensdag. Drie van de doden waren part-timers, die niet zouden zijn neergeschoten als de aanslag een dag eerder of later was geweest. Ook hun dood is volstrekt willekeurig.
  maandag 12 januari 2015 @ 23:37:41 #235
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148627497
quote:
15s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

[..]

Sorry, maar is het echt onzin. Charlie staat voor de redactie van Charlie Hebdo. Juif staat voor de joden. Dat zijn bewust gemaakte slachtoffers.

Ahmed is als zodanig is geen bewust slachtoffer, maar een toevallig slachtoffer. Het had ook iedere willekeurige andere politieagent kunnen zijn.

Als er "Je suis officier de police" had gestaan, dan de vergelijking in elk geval nog een beetje geklopt.
Pfffff, word jij niet moe van jezelf?
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 23:42:33 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148627709
het is ook helemaal geen vergelijking

die mensen herdenken gewoon een gevallen held
je suis franck had zeker ook niet gemogen?

of je suis die ene congierge

je suis willie gewoon
  maandag 12 januari 2015 @ 23:43:31 #237
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148627745
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:42 schreef sp3c het volgende:

je suis willie gewoon
Je suis Williey _O_ _O_
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 23:45:24 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148627827
dat was gewoon een goeie grap over dit drama

een van de weinigen tot nu toe
pi_148630178
quote:

Ik betwijfel of Voltaire Engels sprak. En als je dan toch niet het Franse origineel citeert, kun je beter meteen ook gewoon Nederlands schrijven.

Waarom je de joden er bij moet halen, en niet de Fransen in de drukkerij, ontgaat me.

Maar goed: Je suis Octopus Paul.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148630342
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:35 schreef Toga het volgende:

[..]

Nou heb ik de discussie niet zo heel precies gevolgd, maar de meeste mensen lijken toch echt te denken dat het hier gaat om een aanval op de vrijheid van meningsuiting door moslims.
En als moslims zich bij deze demonstraties aansluiten zal dat toch vooral zijn om te betogen dat deze moorddadige moslims niet uit naam van hun versie van de islam gewerkt hebben. En dat zijzelf door mee te demonstreren aangeven ook achter de vrijheid van meningsuiting te staan.
Lijkt me volkomen terecht en wordt door veel mensen ook expliciet gevraagd (volgens mij dan weer overdreven).
Wat dat met islamitische agenten of joodse winkelbezoekers te maken heeft, ontgaat me.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 13 januari 2015 @ 01:25:43 #241
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148630560
Er zijn 2 mensen duidelijk in beeld doodgeschoten, een werd geëxecuteerd op straat door een terrorist, de ander was een terrorist gedood door 100 kogels. Dat zal me altijd wel bijblijven.
pi_148630610
Moi? Moi je suis Charlie. Et tu, Brute?
pi_148630848
je suis
tu es
nous avons
vous avez

ah oui oui
pi_148631278
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee dat doe ik niet, jij doet je uiterste best het punt niet te zien

dit was niet willekeurig, deze held probeerde er iets aan te doen en kwam daarbij om het leven

was hij geen agent dan was hij gillend achter je aangerend
AGENT ja. AGENT.

Maar die Ahmed wordt op gelijke voet met "Je suis Charlie" en "Je suis juif" (bewuste gemaakte slachtoffers) vanwege zijn moslim-zijn, niet vanwege zijn agent-zijn. Dat is precies wat er zo debiel aan is. Hij is ook niet doodgeschoten vanwege zijn moslim-zijn, maar vanwege zijn agent-zijn (zijn rol als agent).
pi_148631296
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:42 schreef sp3c het volgende:

je suis willie gewoon
Er wordt niet beweerd dat mensen geen gevallen helden mogen herdenken. :N

Waar het om gaat, is dat "Je suis Charlie" door mensen wordt bedoeld als: Ook ik ben iemand die het vrije woord gebruikt. Ik ben net als Charlie.

Bij "Je suis Ahmed" wordt het moslim-zijn van Ahmed voorop gesteld, terwijl die man niet vanwege zijn moslim-zijn is omgebracht, maar vanwege zijn optreden als politieagent. De tekst is niet een uiting van mede-politieagenten, maar van een kleine groep moslims, die in sommige gevallen zelfs Ahmed als enige relevante slachtoffer zien. Want tja, de redactie van Charlie Hebdo had er eigenlijk toch wel een beetje om gevraagd.
  Moderator dinsdag 13 januari 2015 @ 04:34:57 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148631402
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 03:30 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

AGENT ja. AGENT.

Maar die Ahmed wordt op gelijke voet met "Je suis Charlie" en "Je suis juif" (bewuste gemaakte slachtoffers) vanwege zijn moslim-zijn, niet vanwege zijn agent-zijn. Dat is precies wat er zo debiel aan is. Hij is ook niet doodgeschoten vanwege zijn moslim-zijn, maar vanwege zijn agent-zijn (zijn rol als agent).
nou en :?
  Moderator dinsdag 13 januari 2015 @ 04:38:23 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148631407
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 03:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waar het om gaat, is dat "Je suis Charlie" door mensen wordt bedoeld als: Ook ik ben iemand die het vrije woord gebruikt. Ik ben net als Charlie.

Bij "Je suis Ahmed" wordt het moslim-zijn van Ahmed voorop gesteld, terwijl die man niet vanwege zijn moslim-zijn is omgebracht, maar vanwege zijn optreden als politieagent. De tekst is niet een uiting van mede-politieagenten, maar van een kleine groep moslims, die in sommige gevallen zelfs Ahmed als enige relevante slachtoffer zien. Want tja, de redactie van Charlie Hebdo had er eigenlijk toch wel een beetje om gevraagd.
je hebt vast weer een video waar dit allemaal niet gezegd wordt

beetje te laag water om naar spijkers te zoeken vrees ik maar je doet iig je best :Y
pi_148631918
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 04:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

je hebt vast weer een video waar dit allemaal niet gezegd wordt
Je bedoelt deze? Vanaf 1:30
Ook het niet specifiek benoemen waar het bij "je suis Charlie" om gaat; maar "wat er gisteren is gebeurd". Er zijn meerdere dingen gebeurd, wat bedoelde ze?
- Er zijn cartoonisten omgebracht die islamisten hebben geprovoceerd (dat klinkt al beter dan uitgelokt)
- Er is is vóór het binnenstormen een (islamitiche) agent omgebracht.
- Een handlanger heeft een vrouwelijke agent omgebracht
- Diezelfde handlanger heeft in een joodse supermarkt 4 joden omgebracht.

[ Bericht 21% gewijzigd door Toga op 13-01-2015 08:09:13 ]
Racist
  dinsdag 13 januari 2015 @ 08:08:23 #249
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148631973
dat mensen met de statement weglopen maakt het niet een statement om specifiek een bepaalde willekeurige moslim te duiden die als politieagent zijn werk deed, oorspronkelijk was het om te laten zien dat die verkankerde terroristen ook een onschuldige moslim hadden geëxecuteerd voor het oog van heel de wereld. Dat men dat hypocriet vind en je dat blijkbaar als jood zijnde moet uitkotsen omdat jij wel een ECHT slachtoffer bent, tsja
pi_148632027
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 08:08 schreef Re het volgende:
dat mensen met de statement weglopen maakt het niet een statement om specifiek een bepaalde willekeurige moslim te duiden die als politieagent zijn werk deed, oorspronkelijk was het om te laten zien dat die verkankerde terroristen ook een onschuldige moslim hadden geëxecuteerd voor het oog van heel de wereld. Dat men dat hypocriet vind en je dat blijkbaar als jood zijnde moet uitkotsen omdat jij wel een ECHT slachtoffer bent, tsja
Uitkotsen, wat een taal voor een moderator die blijkbaar niet eens het hele topic heeft gelezen :')
Nogmaals, iedereen is slachtoffer, er zijn alleen verschillende soorten slachtoffers in dit drama. Er werd zelfs gesteld dat ALLE moslims in Europa slachtoffers zijn, want die "krijgen nu allemaal een bak stront over zich heen". Als je het al over uitkotsen wil hebben.
Racist
pi_148632836
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 03:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Onzin. Als je zegt 'je suis Charlie' dan impliceert dat achter hun meningsuitingen staat. Als je zegt 'je suis Ahmed' dan impliceert dat dat je achter het recht op vrije meningsuiting staat en dat verdedigt, ook al ben je niet blij met die meningsuiting. Dat is dus een sterker pleidooi voor de vrijheid van meningsuiting, daar die kern betreft.

Het enige probleem wat ik met je suis ahmed heb is dat het feit dat die meneer als moslim geboren is zou impliceren dat hij niet achter de meningsuitingen van Charlie zou staan. Misschien was hij wel dol op spot en vond hij de cartoons van Charlie bijzonder lollig, of misschien had hij daar wel helemaal geen mening over.
pi_148632936
Alle Joodse scholen worden met militairen beveiligd. Militair is altijd als het gaat om oorlogsdreiging , of grote openbare onrust.
In Frankrijk zijn de eerste doelwitten de synagoges en Joodse scholen. Wat nieuw is zijn de kosher supermarkten.
Daarnaast de politie en militairen en natuurlijk de kerncentrales , metro- en treins

Gisteren debat gevolg op France2 waarin waarin men zei:
Niet alle aanslagen kunnen worden voorkomen ( dus ze geven toe en is eerlijk)

En verder hebben ze gezegd dat Paris leegloopt (vertrekkende Joden)
En dat er nog veel meer Franse Joden dan vorig jaar (was al een record!) zullen zijn die vertrekken. Men voorspelt 10.000 Joden die devinitief gaan vertrekken.
Franse overheid is bewust van dit groot verlies aan Franse Joden die hoge positie bekleden ( advocaten, ministers hoogleren ect)

Slachtoffers :Y zeker! roepen de Fransen.
pi_148632966
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:27 schreef Szikha het volgende:
Alle Joodse scholen worden met militairen beveiligd. Militair is altijd als het gaat om oorlogsdreiging , of grote openbare onrust.
In Frankrijk zijn de eerste doelwitten de synagoges en Joodse scholen. Wat nieuw is zijn de kosher supermarkten.
Daarnaast de politie en militairen en natuurlijk de kerncentrales , metro- en treins

En dat er nog veel meer Franse Joden dan vorig jaar (was al een record!) zullen zijn die vertrekken. Men voorspelt 10.000 Joden die devinitief gaan vertrekken.
Franse overheid is bewust van dit groot verlies aan Franse Joden die hoge positie bekleden ( advocaten, ministers hoogleren ect)

Bijzonder triest.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_148632967
En dan pediga nazi's noemen _O-
pi_148633016
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:27 schreef Szikha het volgende:

Goed dat er een land zoals Israel is waar deze mensen naar toe kunnen.
pi_148633079
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:33 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Om vervolgens onder een koepel van raketten te leven _O-
  dinsdag 13 januari 2015 @ 09:38:08 #257
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148633106
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 08:14 schreef Toga het volgende:

[..]

Uitkotsen, wat een taal voor een moderator die blijkbaar niet eens het hele topic heeft gelezen :')
Nogmaals, iedereen is slachtoffer, er zijn alleen verschillende soorten slachtoffers in dit drama. Er werd zelfs gesteld dat ALLE moslims in Europa slachtoffers zijn, want die "krijgen nu allemaal een bak stront over zich heen". Als je het al over uitkotsen wil hebben.
wat loop je dan te slachtoffferen, ben jij een grotere slachtoffer omdat je jood bent?

Iedereen identificeert zich wel met de slachtoffers, maar er zijn hier users die het schandalig vinden dat mensen zich identificeren met een moslim, want dat was maar een toevallig slachtoffer. En excuse voor het uitkotsen dat had wel wat minder gekund
pi_148633186
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:36 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Om vervolgens onder een koepel van raketten te leven _O-
Gelukkig is dat niet echt een belemmering.
pi_148633282
Bij veel moslim vrienden van mij zie ik dit :

"Si Charie merite une minute de silence La Palestine merite qu'on se taise a tout jamais"

Letterlijk vertaald:

Als wij een minuut stil moeten staan voor Charlie dan moet over Palestina nooit meer over zwijgen.

Walgelijk! :r
pi_148633388
quote:

[..]

Ja , je zal maar moeten aankloppen bij Libanon. Ben je mooi mee gekieteld :{

Maar inderdaad een groot groeiende vertrek Franse Joden. Vorig jaar nog nooit zoveel Franse Joden naar Israel sinds de oprichting van de staat.
Opmerkelijk!

Ze voelen zich toch niet zo veilig als de buitenwereld beweerd
pi_148633446
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:38 schreef Re het volgende:

[..]

wat loop je dan te slachtoffferen, ben jij een grotere slachtoffer omdat je jood bent?

Dat zei ik; je hebt het topic niet gelezen, ik ben niet joods.
quote:
Iedereen identificeert zich wel met de slachtoffers, maar er zijn hier users die het schandalig vinden dat mensen zich identificeren met een moslim, want dat was maar een toevallig slachtoffer.
Ik ben blij dat jij wèl begrijpt dat de agent niet het doel was, maar een toevallig slachtoffer. Dat het eigenlijke doel van de aanslag: "de mond snoeren van degenen die kritiek op de islam hebben". Dat de gematigde moslims dan in een kronkel zitten is duidelijk; ze vonden dat de prenten van CH ook niet zouden moeten mogen maar déze actie ging ze dan wel even wat te ver.
Ik begrijp dat ze zich identificeren met een gevallen moslim, maar daarmee vervalt voor hun dus het hele punt van de "je suis Charlie" (kritiek op islam) door zich te richten op de manier waarop CH de mond werd gesnoerd.
Dat is net zoiets als dat AEGON de Centraal Beheer reclame zou kapen met: "Even Den Haag bellen"
Racist
  dinsdag 13 januari 2015 @ 10:02:50 #262
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148633550
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:56 schreef Toga het volgende:

[..]

Dat zei ik; je hebt het topic niet gelezen, ik ben niet joods.

[..]

Ik ben blij dat jij wèl begrijpt dat de agent niet het doel was, maar een toevallig slachtoffer. Dat het eigenlijke doel van de aanslag: "de mond snoeren van degenen die kritiek op de islam hebben". Dat de gematigde moslims dan in een kronkel zitten is duidelijk; ze vonden dat de prenten van CH ook niet zouden moeten mogen maar déze actie ging ze dan wel even wat te ver.
Ik begrijp dat ze zich identificeren met een gevallen moslim, maar daarmee vervalt voor hun dus het hele punt van de "je suis Charlie" (kritiek op islam) door zich te richten op de manier waarop CH de mond werd gesnoerd.
Dat is net zoiets als dat AEGON de Centraal Beheer reclame zou kapen met: "Even Den Haag bellen"
ja, je suis Ahmed was er wel natuurlijk al voordat er nog geen enkele jood was vermoord, iemand vond dat de openlijk geëxecuteerde ook een naam verdiende, ook een slachtoffer van terroristen. En mijn verwijt is natuurlijk niet tegen jou als TS maar de users die al fulminerend anderen verwijten niet zijn mening te hebben
pi_148633691
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:52 schreef Szikha het volgende:

[..]

Ja , je zal maar moeten aankloppen bij Libanon. Ben je mooi mee gekieteld :{

Maar inderdaad een groot groeiende vertrek Franse Joden. Vorig jaar nog nooit zoveel Franse Joden naar Israel sinds de oprichting van de staat.
Opmerkelijk!

Ze voelen zich toch niet zo veilig als de buitenwereld beweerd
En dat terwijl moslims niets te vrezen hebben in Europa.
Raar idee dat juist omdat moslims zich over de hele wereld anti-semitisch gedragen, joden vluchten naar Israël en het land meer en meer bestaansrecht krijgt. Je zou juist denken dat moslims blij zouden zijn dat joden buiten Israël wonen, want dan wonen ze in ieder geval niet in "hun" Palestina.
Nog een stapje verder zou je kunnen zeggen "omdat moslims wereldwijd joden wegjagen, Israël meer grondgebied zou moeten hebben om deze mensen op te vangen", maar dat zeg ik maar niet ;)
Racist
pi_148633736
quote:

[..]

Jammer dat er een zionistische staat is wat maakt dat deze mensen moeten vluchten.
pi_148633990
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 10:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jammer dat er een zionistische staat is wat maakt dat deze mensen moeten vluchten.
Eens. Jammer ook dat er vrijheid van meningsuiting is wat maakt dat extremistische moslims zo boos worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door jamesdeen op 13-01-2015 10:32:35 ]
  Moderator dinsdag 13 januari 2015 @ 10:43:35 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148634311
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 08:01 schreef Toga het volgende:

[..]

Je bedoelt deze? Vanaf 1:30
Ook het niet specifiek benoemen waar het bij "je suis Charlie" om gaat; maar "wat er gisteren is gebeurd". Er zijn meerdere dingen gebeurd, wat bedoelde ze?
moet dat dan?

het is toch niet heel ingewikkeld wat ze zegt terreuraanslagen vind ze niet leuk en Charly Hebdo ook niet en dus je suis ahmed

c'est ça

ik zie geen reden om er vanalles bij te verzinnen
pi_148636677
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 10:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jammer dat er dan toch altijd weer mensen zijn die hun politieke mening over een politiek conflict ergens gaan koppelen aan schokkende gebeurtenissen West Europa.
Iets wat men juist probeert te voorkomen in Frankrijk.
Een land waarbij de gehele bevolking in shock zit heeft absoluut geen behoefte aan politieke meningen
pi_148637455
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:13 schreef Szikha het volgende:

[..]

Jammer dat er dan toch altijd weer mensen zijn die hun politieke mening over een politiek conflict ergens gaan koppelen aan schokkende gebeurtenissen West Europa.
Iets wat men juist probeert te voorkomen in Frankrijk.
Een land waarbij de gehele bevolking in shock zit heeft absoluut geen behoefte aan politieke meningen
En dat bepaal jij? Ik probeer het niet kunstmatig los te koppelen. De Zionistische staat heeft alles te maken met het conflict waarvan de aanslagen van vorige week een uitvloeisel zijn, en zeker niet alleen omdat een vijand van de vrijheid van meningsuiting als Netanyahu daar politieke munt uit weet te slaan met hulp vanuit de Franse joodse gemeenschap.
pi_148639756
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin. Als je zegt 'je suis Charlie' dan impliceert dat achter hun meningsuitingen staat. Als je zegt 'je suis Ahmed' dan impliceert dat dat je achter het recht op vrije meningsuiting staat en dat verdedigt, ook al ben je niet blij met die meningsuiting. Dat is dus een sterker pleidooi voor de vrijheid van meningsuiting, daar die kern betreft.

Het enige probleem wat ik met je suis ahmed heb is dat het feit dat die meneer als moslim geboren is zou impliceren dat hij niet achter de meningsuitingen van Charlie zou staan. Misschien was hij wel dol op spot en vond hij de cartoons van Charlie bijzonder lollig, of misschien had hij daar wel helemaal geen mening over.
En ik mag op mijn beurt dan weer ageren tegen het gebruik van "Je suis Ahmed", om de redenen die ik heb aangegeven. Mooi systeem hè, dat recht op vrije meningsuiting. Een systeem dat door heel wat roepers van "Je suis Ahmed" bij voorkeur zodanig aan banden wordt gelegd dat je hun profeet niet mag beledigen.

Moslim-extremisten plegen aanslagen in Frankrijk waarbij 16 mensen omkomen en het zijn nota bene moslims die een soort verongelijkt slachtoffer uithangen. Veel gekker moet het niet worden.
pi_148639797
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En ik mag op mijn beurt dan weer ageren tegen het gebruik van "Je suis Ahmed", om de redenen die ik heb aangegeven. Mooi systeem hè, dat recht op vrije meningsuiting. Een systeem dat door heel wat roepers van "Je suis Ahmed" bij voorkeur zodanig aan banden wordt gelegd dat je hun profeet niet mag beledigen.

Moslim-extremisten plegen aanslagen in Frankrijk waarbij 16 mensen omkomen en het zijn nota bene moslims die een soort verongelijkt slachtoffer uithangen. Veel gekker moet het niet worden.
Absurde logica weer dit.
pi_148639861
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:30 schreef LelijKnap het volgende:
En dan pediga nazi's noemen _O-
PeGiDa in de extreem-rechtse hoek duwen, zoals ze in Duitsland krampachtig proberen, is wegkijken voor de echte problemen. Het echte probleem is namelijk dat er zich een religie in Europa nestelt die bijzonder veel eist en zich bijzonder weinig aanpast.

Kreten als "Je suis Charlie" en "Je suis Ahmed" leggen de verschillen nog eens pijnlijk bloot. Terwijl de meeste mensen "Je suis Charlie" roepen, om te benadrukken dat het recht op vrije meningsuiting iets iets dat ons allemaal raakt, is een groep moslims alleen maar bezig met hun Ahmed; een omgekomen politieman die door deze moslims alleen wordt vereerd omdat het toevallig een moslim is. Was het niet Ahmed, maar François (een blanke atheïst) geweest dan hadden die moslims geen krimp gegeven.
pi_148639933
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:47 schreef Szikha het volgende:
Bij veel moslim vrienden van mij zie ik dit :

"Si Charie merite une minute de silence La Palestine merite qu'on se taise a tout jamais"

Letterlijk vertaald:

Als wij een minuut stil moeten staan voor Charlie dan moet over Palestina nooit meer over zwijgen.

Walgelijk! :r
Ook dit is zo'n opmerking die de kloof tussen de westerse samenleving en moslims goed blootlegt. In dit kader gaan moslims er even doodleuk aan voorbij dat Hamas zo'n beetje dagelijks raketten op Israël afvuurt.
pi_148640030
quote:

[..]

En ik mag op mijn beurt dan weer ageren tegen het gebruik van "Je suis Ahmed", om de redenen die ik heb aangegeven.
Dat klopt, en ik mag op mijn beurt uitleggen waarom dat dom is.

quote:
Mooi systeem hè, dat recht op vrije meningsuiting. Een systeem dat door heel wat roepers van "Je suis Ahmed" bij voorkeur zodanig aan banden wordt gelegd dat je hun profeet niet mag beledigen.
Nee, ik leg je nou net uit dat 'je suis Ahmed' staat voor het verdedigen van het rechte op vrije meningsuiting, terwijl je de wijze waarop van dat recht gebruik is gemaakt afkeurt. Waarom verbaast het me niet dat jij dat niet wil snappen?

quote:
Ik zal altijd jouw recht verdedigen om op deze wijze te etaleren hoe simplistisch je bent, maar dat wil niet zeggen dat ik dat goedkeur. Ik vind namelijk dat je beter zou moeten nadenken voor je iets roept, maar daarmee kom ik niet aan je recht om te roeptoeteren. Snap je?
pi_148640078
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:01 schreef Kosmoproleet het volgende:
Absurde logica weer dit.
Dat jij iets kennelijk niet ziet gebeuren, maakt het nog geen absurde logica. Het was trouwens überhaupt geen poging tot logica, het was een observatie.

Wat je bij moslims ziet, is een soort verongelijktheid. Niet over de terreurdaden van hun geloofsgenoten, maar over zaken als "Je suis Charlie". Je kunt het hierboven zelf lezen. Meteen wordt weer de troefkaart van verongelijktheid gespeeld door te verwijzen naar Palestina. En het gebruik van de hashtag "Je suis Ahmed" is trouwens een voorbeeld van dezelfde verongelijktheid. "Vervelend hoor, die onschuldige doden, maar laten we vooral niet vergeten dat die omgekomen politieman toevalligerwijs moslim was. Laten we dat gegeven belangrijker maken dan de aanslag zelf en de bewust uitgekozen doelwitten."

En zullen we het verder nog niet hebben op de vergoelijkende, schouderophalende reacties die op webfora van Marokkanen waren te lezen, zoals: "Tja, als je de profeet beledigt, dan vraag je erom."
pi_148640174
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, ik leg je nou net uit dat 'je suis Ahmed' staat voor het verdedigen van het rechte op vrije meningsuiting, terwijl je de wijze waarop van dat recht gebruik is gemaakt afkeurt. Waarom verbaast het me niet dat jij dat niet wil snappen?
"Je suis Charlie" staat voor het recht op vrije meningsuiting en verwijst naar de redactie van Charlie Hebdo, een satirisch tijdschrift. Politieman Ahmed is geen symbool van vrije meningsuiting, maar van een moedige agent die in moeilijke omstandigheden zijn werk deed. De term "Je suis Ahmed" wordt door moslims niet gekozen om het recht op vrije meningsuiting te verdedigen - velen van hen zijn daar helemaal niet zo voor. De term wordt puur gekozen om te benadrukken dat één van de omgekomen mensen moslim is.

Het verbaast mij op mijn beurt dan weer dat je deze tamelijk simpele realiteit niet onder ogen wilt zien en dat je weer op je gebruikelijke hautaine toontje jezelf profileert als iemand die alles honderd keer beter weet.
pi_148640517
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

"Je suis Charlie" staat voor het recht op vrije meningsuiting en verwijst naar de redactie van Charlie Hebdo, een satirisch tijdschrift. Politieman Ahmed is geen symbool van vrije meningsuiting, maar van een moedige agent die in moeilijke omstandigheden zijn werk deed. De term "Je suis Ahmed" wordt door moslims niet gekozen om het recht op vrije meningsuiting te verdedigen - velen van hen zijn daar helemaal niet zo voor. De term wordt puur gekozen om te benadrukken dat één van de omgekomen mensen moslim is.
Volgens mij is het hiermee begonnen, door een kerel die veel vrije westerlingen 10 jaar geleden nog graag de mond gesnoerd zagen:

quote:
I am not Charlie, I am Ahmed the dead cop. Charlie ridiculed my faith and culture and I died defending his right to do so. #JesuisAhmed
— Dyab Abou Jahjah (@Aboujahjah) January 8, 2015
Dat is dus een sterkere verklaring van steun aan de vrijheid van meningsuiting, omdat het geen steun aan de bewuste mening zelf is.

quote:
Het verbaast mij op mijn beurt dan weer dat je deze tamelijk simpele realiteit niet onder ogen wilt zien en dat je weer op je gebruikelijke hautaine toontje jezelf profileert als iemand die alles honderd keer beter weet.
Dus je keurt de wijze waarop ik van mijn recht op vrije meningsuiting gebruik wens te maken af? Dan is de vraag of je mijn recht op vrije meningsuiting wel wil verdedigen (hoeft niet met je leven zoals Ahmed).
pi_148641996
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij is het hiermee begonnen, door een kerel die veel vrije westerlingen 10 jaar geleden nog graag de mond gesnoerd zagen:

Dat is dus een sterkere verklaring van steun aan de vrijheid van meningsuiting, omdat het geen steun aan de bewuste mening zelf is.
Als je zo naïef wilt zijn om in die woorden een steunbetuiging aan de vrijheid van meningsuiting te lezen, is dat jouw goed recht. Ik lees er eerder een aanklacht in, namelijk dat mensen het recht hebben om een religie belachelijk te maken. Temeer ook omdat de auteur nadrukkelijk afstand neemt van het "Je suis Charlie"-idee.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus je keurt de wijze waarop ik van mijn recht op vrije meningsuiting gebruik wens te maken af? Dan is de vraag of je mijn recht op vrije meningsuiting wel wil verdedigen (hoeft niet met je leven zoals Ahmed).
Ik kan prima je houding, gedrag of opstelling afkeuren, zonder dat ik torn aan jouw recht op vrije meningsuiting.
  Moderator dinsdag 13 januari 2015 @ 15:28:17 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148642432
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als je zo naïef wilt zijn om in die woorden een steunbetuiging aan de vrijheid van meningsuiting te lezen, is dat jouw goed recht. Ik lees er eerder een aanklacht in, namelijk dat mensen het recht hebben om een religie belachelijk te maken. Temeer ook omdat de auteur nadrukkelijk afstand neemt van het "Je suis Charlie"-idee.

zoekt en gij zult vinden

al moet je hier wel heel hard zoeken :')
pi_148642689
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ja, dat impliceert immers dat je blij bent met wat Charlie doet, daarmee is het vooral een steunbetuiging aan de mening van Charlie, en niet aan de vrijheid van meningsuiting. 'Je suis Ahmed' beperkt zich tot het recht op vrij meningsuiting door de meningsuiting zelf af te keuren en is daarmee veel sterker. Het recht op vrije meningsuiting gaat immers altijd over meningen die je onwelgevallig zijn.

quote:
Ik kan prima je houding, gedrag of opstelling afkeuren, zonder dat ik torn aan jouw recht op vrije meningsuiting.
Tu es Ahmed.
pi_148642693
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

zoekt en gij zult vinden

al moet je hier wel heel hard zoeken :')
Laten we het erop houden dat tussen de regels door lezen een vak apart is. En in sommige gevallen is gezond wantrouwen meer dan op z'n plaats.
  Moderator dinsdag 13 januari 2015 @ 15:37:41 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148642766
een vak waar je niet zo heel goed in bent
pi_148642801
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, dat impliceert immers dat je blij bent met wat Charlie doet, daarmee is het vooral een steunbetuiging aan de mening van Charlie, en niet aan de vrijheid van meningsuiting. 'Je suis Ahmed' beperkt zich tot het recht op vrij meningsuiting door de meningsuiting zelf af te keuren en is daarmee veel sterker. Het recht op vrije meningsuiting gaat immers altijd over meningen die je onwelgevallig zijn.

[..]

Tu es Ahmed.
Ik voel überhaupt niet de behoefte om mezelf met die idiote labeltjes te associëren, maar als ik er dan toch één moet kiezen is dat "Je suis Charlie", als steunbetuiging aan de mensen die omkwamen omdat ze hun recht op vrije meningsuiting gebruikten.

"Je suis Ahmed" is een holle kreet die niks zegt. Eentje die puur staat of valt met het toevallige feit dat de omgekomen agent moslim is. Had daar een andere agent gestaan, dan hadden moslims geen krimp gegeven.
pi_148642869
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:37 schreef sp3c het volgende:
een vak waar je niet zo heel goed in bent
In dit geval wel, want het was voor Dyab Abou Jahjah gewoon een middel om te verkondigen wat voor een onrecht moslims wordt aangedaan. Dat is wat hij nu in interviews zit te verkondigen, nu hij z'n mediamomentje weer heeft.

In nog geen week tijd gaat het niet meer om de werkelijke slachtoffers, maar moeten we luisteren naar het gejank van verongelijkte moslims. Het kan verkeren.
pi_148642947
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik voel überhaupt niet de behoefte om mezelf met die idiote labeltjes te associëren, maar als ik er dan toch één moet kiezen is dat "Je suis Charlie", als steunbetuiging aan de mensen die omkwamen omdat ze hun recht op vrije meningsuiting gebruikten.
Of om dat het ongeveer jouw mening was die ze uitten?

quote:
"Je suis Ahmed" is een holle kreet die niks zegt. Eentje die puur staat of valt met het toevallige feit dat de omgekomen agent moslim is. Had daar een andere agent gestaan, dan hadden moslims geen krimp gegeven.
Welja, begin gewoon opnieuw je riedeltje af te steken. Als het geen moslim was geweest, dan was de afkeuring van Charlie Hebdo's meningsuiting ook niet verondersteld he, en was er dus geen boodschap geweest dat meningen die je afkeurt ook geuit mogen worden.
  Moderator dinsdag 13 januari 2015 @ 16:35:15 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148644737
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In dit geval wel, want het was voor Dyab Abou Jahjah gewoon een middel om te verkondigen wat voor een onrecht moslims wordt aangedaan. Dat is wat hij nu in interviews zit te verkondigen, nu hij z'n mediamomentje weer heeft.

In nog geen week tijd gaat het niet meer om de werkelijke slachtoffers, maar moeten we luisteren naar het gejank van verongelijkte moslims. Het kan verkeren.
deze Ahmed was gewoon een slachtoffer hoor ...

beetje triest dit

maar goed, ik vind het al een prima compromis dat je de boel hebt afgezwakt van 'dit is wat ze zeggen' naar 'dit is wat ik tussen de regels lees wat ze zeggen'

punt wmb
pi_148645501
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

deze Ahmed was gewoon een slachtoffer hoor ...

beetje triest dit

maar goed, ik vind het al een prima compromis dat je de boel hebt afgezwakt van 'dit is wat ze zeggen' naar 'dit is wat ik tussen de regels lees wat ze zeggen'

punt wmb
Mijn punt was niet dat Ahmed geen slachtoffer is. Mijn punt is dat types als Abou Jahjah deze gebeurtenissen aangrijpen om hun eigen verongelijkte jankverhaal af te steken. "Je suis Ahmed" is slechts een middel om media-aandacht te genereren. Het gaat allang niet meer om de werkelijke slachtoffers (inclusief Ahmed), het gaat alleen nog over het onrecht dat moslims wordt aangedaan. Tenminste wél als aan figuren als Abou Jahjah ligt.
  † In Memoriam † woensdag 14 januari 2015 @ 07:31:56 #287
137949 Disana
pi_148665084
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mijn punt was niet dat Ahmed geen slachtoffer is. Mijn punt is dat types als Abou Jahjah deze gebeurtenissen aangrijpen om hun eigen verongelijkte jankverhaal af te steken. "Je suis Ahmed" is slechts een middel om media-aandacht te genereren. Het gaat allang niet meer om de werkelijke slachtoffers (inclusief Ahmed), het gaat alleen nog over het onrecht dat moslims wordt aangedaan. Tenminste wél als aan figuren als Abou Jahjah ligt.
Je blijft het zo brengen alsof het moslimslachoffer als enige in de schijnwerpers wordt gezet, maar ondertussen ben jij juist degene die dit slachtoffer wilt isoleren van de anderen.
pi_148665269
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 07:31 schreef Disana het volgende:

[..]

Je blijft het zo brengen alsof het moslimslachoffer als enige in de schijnwerpers wordt gezet, maar ondertussen ben jij juist degene die dit slachtoffer wilt isoleren van de anderen.
Ik heb het zo onderhand twintig keer uitgelegd, ik blijf bezig hier. Als mensen die uitleg niet willen snappen, dan is dat maar zo.
  † In Memoriam † woensdag 14 januari 2015 @ 07:59:21 #289
137949 Disana
pi_148665288
quote:
15s.gif Op woensdag 14 januari 2015 07:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb het zo onderhand twintig keer uitgelegd, ik blijf bezig hier. Als mensen die uitleg niet willen snappen, dan is dat maar zo.
Ik heb het allemaal gelezen, en wat ik blijf zien is dat je krampachtige en vergezochte pogingen doet iets neer te zetten dat er niet is.
pi_148665819
quote:

[..]

Maar die moslims zijn dan toch ook gelijk slachtoffer gemaakt, want de aanslag werd gevolgd door aanvallen op moskeeen en mensen die er "islamitisch" uitzagen(wel voornamelijk vrouwen).
Daarnaast werd er van verschillende kanten even geeist dat iedereen zich uitsprak omdat ze anders weleens als meeheuler met de terroristen gezien werden of zelfs erger.
En als klap op de vuurpijl is het hun geloof die is aangevallen door deze terroristen met hun daad.

Dus ja, ik begrijp die onrust wel, kan jij het je voorstellen dat veel mensen die zich moslim noemen wat zenuwachtig zijn, bang zijn zelfs?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:14:54 #291
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_148666234
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 08:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar die moslims zijn dan toch ook gelijk slachtoffer gemaakt, want de aanslag werd gevolgd door aanvallen op moskeeen en mensen die er "islamitisch" uitzagen(wel voornamelijk vrouwen).
Daarnaast werd er van verschillende kanten even geeist dat iedereen zich uitsprak omdat ze anders weleens als meeheuler met de terroristen gezien werden of zelfs erger.
En als klap op de vuurpijl is het hun geloof die is aangevallen door deze terroristen met hun daad.

Dus ja, ik begrijp die onrust wel, kan jij het je voorstellen dat veel mensen die zich moslim noemen wat zenuwachtig zijn, bang zijn zelfs?
Ik dacht dat het concept van collectieve schuld voorgoed verworpen was maar het steekt zijn kop weer op en mensen schijnen het best te vinden.

Terwijl de klanten van die joodse winkels onder dezelfde gedachte van collectieve schuld (medeverantwoordelijk voor de misdaden van de joodse staat) door de dader als legitiem doel werden gezien.

In plaats van dat tot in de grond veroordelen en afwijzen als middeleeuws denken wordt het overgenomen door de mensen die het op moslims toepassen.

Hebben ze het over beschermen van westerse waarden. Dit is afbraak van westerse waarden.
Your games are death
With every breath
pi_148771853
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 07:31 schreef Disana het volgende:

[..]

Pardon? Door "je suis Ahmed" te kiezen, ga je Charlie, de andere (naamloze) agente èn 4 (naamloze) joden voorbij. Typisch des islams; kaffiers, joden en islamcritici zijn naamloze varkens. Ahmed, was collateral damage, had niet gehoeven, maar ja hij koos er nou eenmaal voor om voor de kaffiers te werken.

Nergens heb ik trouwens bewezen gezien dat Ahmed bereid was "het woord van Charlie met zijn leven te verdedigen", of dat hij zelfs was aangewezen het bureau te beveiligen. De beste man had een baan met een risico, net als de redactie van CH. Maar, zoals iedereen weet is joods zijn altijd een risico.
En v.w.b. die andere "held" die een deur van een koelcel openhield; beleefd, maar niet heldhaftig.
Van de week hield ik een beetje in om een moslim-voetganger niet aan te rijden, hebben jullie ook de krantenkoppen gelezen van mijn heldendaad?
Racist
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2015 @ 11:56:29 #293
137949 Disana
pi_148771912
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 11:53 schreef Toga het volgende:

[..]

Pardon? Door "je suis Ahmed" te kiezen, ga je Charlie, de andere (naamloze) agente èn 4 (naamloze) joden voorbij. Typisch des islams; kaffiers, joden en islamcritici zijn naamloze varkens. Ahmed, was collateral damage, had niet gehoeven, maar ja hij koos er nou eenmaal voor om voor de kaffiers te werken.

Nergens heb ik trouwens bewezen gezien dat Ahmed bereid was "het woord van Charlie met zijn leven te verdedigen", of dat hij zelfs was aangewezen het bureau te beveiligen. De beste man had een baan met een risico, net als de redactie van CH. Maar, zoals iedereen weet is joods zijn altijd een risico.
En v.w.b. die andere "held" die een deur van een koelcel openhield; beleefd, maar niet heldhaftig.

Van de week hield ik een beetje in om een moslim-voetganger niet aan te rijden, hebben jullie ook de krantenkoppen gelezen van mijn heldendaad?
Moslims worden door deze terreurdaden net zozeer geschaad als alle andere doelwitten en omstanders. Ik vind het niet verkeerd dat daar ook aandacht voor is.
  Moderator zaterdag 17 januari 2015 @ 12:39:13 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148772808
de twee mannen in blauw waren toch net zo goed geen charly hebdo?

volgens deze definitie is je suis charly net zo respectloos als je suis ahmed ... geen van allen dekt de hele lading

lijkt mij een onzinverhaal
pi_148796104
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 01:30 schreef Penguinz het volgende:
Moi? Moi je suis Charlie. Et tu, Brute?
Sterk! Forte!
pi_148796183
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 11:53 schreef Toga het volgende:

Maar, zoals iedereen weet is joods zijn altijd een risico.
Held! ^O^ _O_
Is daar geen pilletje voor? 8)7

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 18-01-2015 08:37:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')