dus geen nieuws.quote:Op zondag 11 januari 2015 00:16 schreef Toga het volgende:
[..]
Het is een statement van mij, gebaseerd op het nieuws over de aanslagen.
Dit zijn achtergronden bij het nieuws.quote:
Dus geen nieuws.quote:Op zondag 11 januari 2015 00:16 schreef Toga het volgende:
[..]
Het is een statement van mij, gebaseerd op het nieuws over de aanslagen.
watquote:Op zondag 11 januari 2015 00:13 schreef Toga het volgende:
Charlie was het doelwit, hoe onrechtmatig ook, je kan zeggen dat hij het uitgelokt heeft. Een agent loopt altijd risico, en in dit geval was hij geroepen de terroristen tegen te houden, doelwit 2.
eens. En ook ongepast vind ik de term uitgelokt.quote:Op zondag 11 januari 2015 00:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit zijn achtergronden bij het nieuws.
Wat de OP betreft: de politieman was een toevallig slachtoffer. Op zijn plek had net zo goed een andere agent kunnen staan. De slachtoffers bij Charlie Hebdo zijn bewust opgezocht. Die mensen zijn vanwege het uiten van hun mening omgelegd.
Alleen daarom al is de vergelijking totaal ongepast.
Eens, ik kon echter geen ander woord verzinnen. Hij heeft de woede van moslims op z'n hals gehaald, en is er moedwillig mee doorgegaan, wetende dat het zijn kop kon kosten. Zo beter?quote:Op zondag 11 januari 2015 00:19 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
eens. En ook ongepast vind ik de term uitgelokt.
All cops are bastardsquote:
Wie hij? Het tijdschrift?quote:Op zondag 11 januari 2015 00:21 schreef Toga het volgende:
[..]
Eens, ik kon echter geen ander woord verzinnen. Hij heeft de woede van moslims op z'n hals gehaald, en is er moedwillig mee doorgegaan, wetende dat het zijn kop kon kosten. Zo beter?
Ze weten dat er zulke idioten zijn en toch deden ze het. Ze wisten van hun risico, dus uitgelokt me dunkt.quote:Op zondag 11 januari 2015 00:19 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
eens. En ook ongepast vind ik de term uitgelokt.
Omdat dit al de derde keer in korte tijd is. Deze mensen hebben géén bewaking als Wilders, Rushdie en zijn volgelvrij voor extremisten.quote:Op zondag 11 januari 2015 00:28 schreef TheMagnificent het volgende:
Iedereen die er direct of indirect de negatieve gevolgen van heeft ondervonden of zal ondervinden, is een slachtoffer. Waarom zou je één bepaalde groep uitlichten?
Eens, maar ik mag toch hopen dat Syriëgangers heel gauw anders behandeld gaan worden, dan maar wat minder "politiek correct".quote:Dat we muren gaan optrekken in onze samenleving. Dat mogen we nóóit doen. Nu niet en in de toekomst niet.''[/i]
Iedereen is gelijk als slachtofferquote:Op zondag 11 januari 2015 00:36 schreef Peunage het volgende:
Zijn joden meer slachtoffer dan anderen?
quote:Op zondag 11 januari 2015 00:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En ik heb op foto's al wel degelijk 'je suis juif' gezien...
Doe niet zo dom en laat TS zelf antwoorden. Hij stelt namelijk dat joden de "echte" slachtoffers zijn.quote:Op zondag 11 januari 2015 00:38 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Iedereen is gelijk als slachtofferJe stelt toch niet deze vraag zodat iemand 'ja' antwoordt en jij verontwaardigd kan doen over de superioriteit van moslims?
quote:Op zondag 11 januari 2015 00:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En ik heb op foto's al wel degelijk 'je suis juif' gezien...
In andere topics laat je elke keer je agenda zien. Het is niet grappig meer...quote:Op zondag 11 januari 2015 00:52 schreef Peunage het volgende:
[..]
Doe niet zo dom en laat TS zelf antwoorden. Hij stelt namelijk dat joden de "echte" slachtoffers zijn.
Wat, okequote:Op zondag 11 januari 2015 00:55 schreef bijdehand het volgende:
[..]
In andere topics laat je elke keer je agenda zien. Het is niet grappig meer...
1. Met Charlie wordt niet verwezen naar een persoon maar naar een blad.quote:Op zondag 11 januari 2015 00:13 schreef Toga het volgende:
Ik zag na "Je suis Charlie" ook de moslimversie "Je suis Ahmed" opduiken voor de politieagent.
Dit gaat soms gepaard met de prachtige quote van Voltaire: "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it".
Dat klinkt heel erg nobel maar volgens mij deed hij gewoon zijn werk, naast het verdedigen van zijn eigen leven. Het is niet zo dat hij deze baan heeft gekozen om Charlie te verdedigen.
Charlie was het doelwit, hoe onrechtmatig ook, je kan zeggen dat hij het uitgelokt heeft. Een agent loopt altijd risico, en in dit geval was hij geroepen de terroristen tegen te houden, doelwit 2.
Wie zijn nu de ECHTE slachtoffers? Dat zijn de mensen die niets hebben uitgelokt, gewoon hun dagelijkse boodschappen deden; de joden in de supermarkt. En waarom? Omdat ze als jood geboren zijn. Deze slachtoffers hebben niets met (de daden van de staat) Israël te maken, ze wonen nota bene in Frankrijk, mocht "Palestina vrij (van joden)" de drijfveer zijn.
Vandaar dat ik ook pleit voor "Je suis juif"; ook voor de slachtoffers in Toulouse en Brussel
Datzelfde westen dat deze jihadibaarden regelmatig wapens, training en luchtdekking geeft?quote:Op zondag 11 januari 2015 05:47 schreef Elfletterig het volgende:
Dat hele "Je suis"-gebeuren is sowieso een beetje sneu. Ik denk dat die extremisten zich de ballen uit de broek lachen als ze het zien: Kijk eens hoeveel onrust en boosheid we hebben veroorzaakt...
Extremisten verstaan maar één taal: de taal van geweld en harde straffen. De beide daders in Frankrijk hadden eerder vastgezeten in de cel. Hoe lang ook weer? Vijftien maanden, meen ik. Dat is pakweg een factor 12 te weinig.
Raak extremisten waar het echt pijn doet. Ontneem ze hun vrijheid langdurig, voer de strijd tegen clubs als IS en Al Qaeda ter plekke op. Straal als Westen uit dat je niet met je laat sollen en dat we baas in eigen land zijn.
Dat het Westen verkeerde keuzes heeft gemaakt en invloed heeft uitgeoefend die averechts uitpakte, zal ik niet ontkennen. Maar het zijn toch echt moslims zelf die momenteel andere moslims afslachten. Het is niet zo dat clubs als IS van het westen de opdracht hebben gekregen om andere moslims af te slachten. Dergelijke terroristen ageren juist tegen het westen en tegen onze vrijheden.quote:Op zondag 11 januari 2015 05:56 schreef Rica het volgende:
[..]
Datzelfde westen dat deze jihadibaarden regelmatig wapens, training en luchtdekking geeft?
Misschien pas als ze geen nut meer hebben dat ze worden opgeruimd. Nu zijn ze nog veel te handig om landen mee te verwoesten.
Verkeerde keuzes he?quote:Op zondag 11 januari 2015 06:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat het Westen verkeerde keuzes heeft gemaakt en invloed heeft uitgeoefend die averechts uitpakte, zal ik niet ontkennen. Maar het zijn toch echt moslims zelf die momenteel andere moslims afslachten. Het is niet zo dat clubs als IS van het westen de opdracht hebben gekregen om andere moslims af te slachten. Dergelijke terroristen ageren juist tegen het westen en tegen onze vrijheden.
Dat zou je kunnen doen ja. Dat zou dan wel een uitspraak zijn uit de categorie 'vrouwen lokken verkrachting zelf uit'. Kortom: je moet nogal een rasklootzak zijn om zoiets te zeggen.quote:Op zondag 11 januari 2015 00:13 schreef Toga het volgende:
Charlie was het doelwit, hoe onrechtmatig ook, je kan zeggen dat hij het uitgelokt heeft.
Niemand behalve de daders heeft iets uitgelokt.quote:Wie zijn nu de ECHTE slachtoffers? Dat zijn de mensen die niets hebben uitgelokt,
Dit!quote:
Wie zegt dat er alleen maar joden boodschappen doen in zijn supermarkt? Er was sowieso ook een moslim in de supermarkt die zoveel mogelijk levens heeft geprobeerd veilig te stellen.quote:Op zondag 11 januari 2015 00:13 schreef Toga het volgende:
Wie zijn nu de ECHTE slachtoffers? Dat zijn de mensen die niets hebben uitgelokt, gewoon hun dagelijkse boodschappen deden; de joden in de supermarkt.
Het is wel goed om een weerbare eenheid te creëren. We zijn allemaal Charlie, die moslimagent, de jood, zolang we geen terrorist zijn. Want uiteindelijk willen ze alles en iedereen vermoorden die niet net als hen de ideologie van de dood aanhangt.quote:Op zondag 11 januari 2015 05:47 schreef Elfletterig het volgende:
Dat hele "Je suis"-gebeuren is sowieso een beetje sneu. Ik denk dat die extremisten zich de ballen uit de broek lachen als ze het zien: Kijk eens hoeveel onrust en boosheid we hebben veroorzaakt...
Extremisten verstaan maar één taal: de taal van geweld en harde straffen. De beide daders in Frankrijk hadden eerder vastgezeten in de cel. Hoe lang ook weer? Vijftien maanden, meen ik. Dat is pakweg een factor 12 te weinig.
Raak extremisten waar het echt pijn doet. Ontneem ze hun vrijheid langdurig, voer de strijd tegen clubs als IS en Al Qaeda ter plekke op. Straal als Westen uit dat je niet met je laat sollen en dat we baas in eigen land zijn.
Je brengt het alsof dat onvoorstelbaar gedrag is voor een moslim.quote:Op zondag 11 januari 2015 08:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dit!
[..]
Wie zegt dat er alleen maar joden boodschappen doen in zijn supermarkt? Er was sowieso ook een moslim in de supermarkt die zoveel mogelijk levens heeft geprobeerd veilig te stellen.
Helemaal niet. Ik geef het enkel aan om te benadrukken dat er niet alleen joden in een joodse supermarkt.quote:Op zondag 11 januari 2015 08:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je brengt het alsof dat onvoorstelbaar gedrag is voor een moslim.
Ik vind de gedachte erachter eigenlijk ernstiger: alsof het heel bijzonder was dat hij bereid was zijn werk te doen ondanks die cartoons. Wat zegt dat over hoe de 'je suis Ahmeds' tegen moslims aankijken? En wat zegt dat over de moslims die 'je suis Ahmed' roepen?quote:Op zondag 11 januari 2015 08:57 schreef koesjkoesj1 het volgende:
#JeSuisAhmed vind ik wel narcistisch en egoïstisch. Charlie is geen persoon, maar de groep van 10 dode medewerkwers. Ahmed is de persoon Ahmed. Maar hoe heette dan die andere agent? Oh, die kennen we niet, want die was maar een gewoontje. Misschien geloofde hij wel in Pastafari. #JeSuisSpaghettimonster
quote:Op zondag 11 januari 2015 06:43 schreef Rica het volgende:
[..]
Verkeerde keuzes he?Je onderschat het westen grenzeloos. Los van het verschrikkelijke menselijke leed dat het veroorzaakt is het een fantastisch en briljant spel dat uitgevoerd wordt. Hoe men zulke grote groepen mensen laat doen wat men wil is iets om in awe over te zijn. Net zoiets als je een docu over een superslimme seriemoordenaar kijkt en je een soort morbide bewondering kunt hebben voor hoe hij zo lang uit handen van de politie wist te blijven.
Hoe kwamen die IS lui zo goed georganiseerd, volledig bewapend en met zakken vol geld? Het meeste kwam uit Saudi Arabië en Qatar. Dat zijn gvd clientstaten van de VS. Valt er dan echt geen kwartje ergens? Syrië wordt doodgebloed, Irak krijgt geen kans zich te herstellen, Libië is gebroken. Oorlog voeren terwijl je eigen troepen thuis in de barakken zitten. Optreden tegen extremisten? Ha, we leiden ze op en zetten ze op het vliegtuig naar waar we ze willen hebben.
Is JeSuisAhmet er niet voor om de moslims te steunen? De goede moslims dus.. die nu ongetwijfeld de nadelen zullen ondervinden van de moslimgekkies.quote:Op zondag 11 januari 2015 08:57 schreef koesjkoesj1 het volgende:
#JeSuisAhmed vind ik wel narcistisch en egoïstisch. Charlie is geen persoon, maar de groep van 10 dode medewerkwers. Ahmed is de persoon Ahmed. Maar hoe heette dan die andere agent? Oh, die kennen we niet, want die was maar een gewoontje. Misschien geloofde hij wel in Pastafari. #JeSuisSpaghettimonster
Maar waarom is daarvoor die kronkel nodig dat het bijzonder is dat die man ondanks die cartoons toch bereid was zijn werk te doen? Dat suggereert dat het vrij logisch geweest zou zijn als hij bescherming van die redactie geweigerd had.quote:Op zondag 11 januari 2015 09:19 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Is JeSuisAhmet er niet voor om de moslims te steunen? De goede moslims dus.. die nu ongetwijfeld de nadelen zullen ondervinden van de moslimgekkies.
Dat denk ik ook.quote:Op zondag 11 januari 2015 05:47 schreef Elfletterig het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |