abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148555972
Ik zag na "Je suis Charlie" ook de moslimversie "Je suis Ahmed" opduiken voor de politieagent.
Dit gaat soms gepaard met de prachtige quote van Voltaire: "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it".
Dat klinkt heel erg nobel maar volgens mij deed hij gewoon zijn werk, naast het verdedigen van zijn eigen leven. Het is niet zo dat hij deze baan heeft gekozen om Charlie te verdedigen.

Charlie was het doelwit, hoe onrechtmatig ook, je kan zeggen dat hij het uitgelokt heeft. Een agent loopt altijd risico, en in dit geval was hij geroepen de terroristen tegen te houden, doelwit 2.

Wie zijn nu de ECHTE slachtoffers? Dat zijn de mensen die niets hebben uitgelokt, gewoon hun dagelijkse boodschappen deden; de joden in de supermarkt. En waarom? Omdat ze als jood geboren zijn. Deze slachtoffers hebben niets met (de daden van de staat) Israël te maken, ze wonen nota bene in Frankrijk, mocht "Palestina vrij (van joden)" de drijfveer zijn.

Vandaar dat ik ook pleit voor "Je suis juif"; ook voor de slachtoffers in Toulouse en Brussel
Racist
pi_148556013
Dit is geen nieuws.
(she/her)
pi_148556071
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:14 schreef Fylax het volgende:
Dit is geen nieuws.
Het is een statement van mij, gebaseerd op het nieuws over de aanslagen.
Racist
  zondag 11 januari 2015 @ 00:16:48 #4
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_148556095
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:16 schreef Toga het volgende:

[..]

dus geen nieuws.
pi_148556108
quote:
Dit is geen nieuws.
Dit zijn achtergronden bij het nieuws. :)

Wat de OP betreft: de politieman was een toevallig slachtoffer. Op zijn plek had net zo goed een andere agent kunnen staan. De slachtoffers bij Charlie Hebdo zijn bewust opgezocht. Die mensen zijn vanwege het uiten van hun mening omgelegd.

Alleen daarom al is de vergelijking totaal ongepast.
pi_148556117
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:16 schreef Toga het volgende:

[..]

Dus geen nieuws.
(she/her)
pi_148556126
En dan hebben we alsnog al een topic hierover.

NWS / Aanslagen in Frankrijk #79

gr
(she/her)
pi_148556132
Kickje GC ofzo.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_148556140
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:13 schreef Toga het volgende:
Charlie was het doelwit, hoe onrechtmatig ook, je kan zeggen dat hij het uitgelokt heeft. Een agent loopt altijd risico, en in dit geval was hij geroepen de terroristen tegen te houden, doelwit 2.
wat
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
  zondag 11 januari 2015 @ 00:19:26 #10
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_148556187
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit zijn achtergronden bij het nieuws. :)

Wat de OP betreft: de politieman was een toevallig slachtoffer. Op zijn plek had net zo goed een andere agent kunnen staan. De slachtoffers bij Charlie Hebdo zijn bewust opgezocht. Die mensen zijn vanwege het uiten van hun mening omgelegd.

Alleen daarom al is de vergelijking totaal ongepast.
eens. En ook ongepast vind ik de term uitgelokt.
  zondag 11 januari 2015 @ 00:20:48 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148556233
En ik heb op foto's al wel degelijk 'je suis juif' gezien...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_148556247
quote:
Dit is geen nieuws.
Dit forum is niet uitsluitend voor nieuws, oliebol.
pi_148556258
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:19 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Eens, ik kon echter geen ander woord verzinnen. Hij heeft de woede van moslims op z'n hals gehaald, en is er moedwillig mee doorgegaan, wetende dat het zijn kop kon kosten. Zo beter?
Racist
  zondag 11 januari 2015 @ 00:21:49 #14
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_148556280
quote:
Wie zijn nu de ECHTE slachtoffers?
Waarom kies je niet voor "je suis fou"
pi_148556285
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:21 schreef Drugshond het volgende:

[..]

ACAB snap dat nou.
All cops are bastards
Oh ok
Desondanks slaat dit op niks
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
  zondag 11 januari 2015 @ 00:23:54 #17
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_148556301
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:21 schreef Toga het volgende:

[..]

Eens, ik kon echter geen ander woord verzinnen. Hij heeft de woede van moslims op z'n hals gehaald, en is er moedwillig mee doorgegaan, wetende dat het zijn kop kon kosten. Zo beter?
Wie hij? Het tijdschrift?
pi_148556440
Iedereen die er direct of indirect de negatieve gevolgen van heeft ondervonden of zal ondervinden, is een slachtoffer. Waarom zou je één bepaalde groep uitlichten? De cartoonisten, de joodse supermarktbezoekers en de politieagent hebben het met hun leven moeten bekopen, maar ook de grote groep moslims die hier niets mee te maken hebben, krijgen een bak stront over zich heen.

Wat mij betreft het belangrijkste punt dat Aboutaleb maakte in zijn toespraak: ''Het slechtste wat we nu kunnen doen is voldoen aan de verwachting van die terroristen: dat we haat en wraakgevoelens tussen bevolkingsgroepen toelaten in onze harten. Dat we muren gaan optrekken in onze samenleving. Dat mogen we nóóit doen. Nu niet en in de toekomst niet.''
  zondag 11 januari 2015 @ 00:31:02 #19
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_148556507
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:19 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ze weten dat er zulke idioten zijn en toch deden ze het. Ze wisten van hun risico, dus uitgelokt me dunkt.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_148556593
Je suis Ahmed staat voor veel meer dan een politieagent die zijn werk deed.

Je suis Ahmed staat voor alle goed geïntegreerde Fransen met een Arabische afkomst. Ahmed stond voor het ideaal van wat de multiculturele samenleving hoort te zijn. Een samenleving waarin iedereen meedoet, waar ook Ahmed de vrijheid van meningsuiting beschermt.
pi_148556673
Zijn joden meer slachtoffer dan anderen?
pi_148556688
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:28 schreef TheMagnificent het volgende:
Iedereen die er direct of indirect de negatieve gevolgen van heeft ondervonden of zal ondervinden, is een slachtoffer. Waarom zou je één bepaalde groep uitlichten?
Omdat dit al de derde keer in korte tijd is. Deze mensen hebben géén bewaking als Wilders, Rushdie en zijn volgelvrij voor extremisten.
quote:
Dat we muren gaan optrekken in onze samenleving. Dat mogen we nóóit doen. Nu niet en in de toekomst niet.''[/i]
Eens, maar ik mag toch hopen dat Syriëgangers heel gauw anders behandeld gaan worden, dan maar wat minder "politiek correct".
Racist
pi_148556725
quote:
8s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:36 schreef Peunage het volgende:
Zijn joden meer slachtoffer dan anderen?
Iedereen is gelijk als slachtoffer :{ Je stelt toch niet deze vraag zodat iemand 'ja' antwoordt en jij verontwaardigd kan doen over de superioriteit van moslims?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 11 januari 2015 @ 00:38:40 #24
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_148556737
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
pi_148557180
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:38 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Iedereen is gelijk als slachtoffer :{ Je stelt toch niet deze vraag zodat iemand 'ja' antwoordt en jij verontwaardigd kan doen over de superioriteit van moslims?
Doe niet zo dom en laat TS zelf antwoorden. Hij stelt namelijk dat joden de "echte" slachtoffers zijn.
  zondag 11 januari 2015 @ 00:52:55 #26
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_148557192
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_148557274
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:52 schreef Peunage het volgende:

[..]

Doe niet zo dom en laat TS zelf antwoorden. Hij stelt namelijk dat joden de "echte" slachtoffers zijn.
In andere topics laat je elke keer je agenda zien. Het is niet grappig meer...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148557330
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:55 schreef bijdehand het volgende:

[..]

In andere topics laat je elke keer je agenda zien. Het is niet grappig meer...
Wat, oke :')
  zondag 11 januari 2015 @ 01:02:34 #29
236046 NotYou
tigerblood
pi_148557458
quote:
Ik zag na "Je suis Charlie" ook de moslimversie "Je suis Ahmed" opduiken voor de politieagent.
Dit gaat soms gepaard met de prachtige quote van Voltaire: "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it".
Dat klinkt heel erg nobel maar volgens mij deed hij gewoon zijn werk, naast het verdedigen van zijn eigen leven. Het is niet zo dat hij deze baan heeft gekozen om Charlie te verdedigen.

Wie zijn nu de ECHTE slachtoffers? Dat zijn de mensen die niets hebben uitgelokt, gewoon hun dagelijkse boodschappen deden; de joden in de supermarkt. En waarom? Omdat ze als jood geboren zijn. Deze slachtoffers hebben niets met (de daden van de staat) Israël te maken, ze wonen nota bene in Frankrijk, mocht "Palestina vrij (van joden)" de drijfveer zijn.

Vandaar dat ik ook pleit voor "Je suis juif"; ook voor de slachtoffers in Toulouse en Brussel
1. Met Charlie wordt niet verwezen naar een persoon maar naar een blad.
2. Charlie heeft niets uitgelokt, nergens om gevraagd.
3. Ga je schamen.
Je suis Charlie Sheen
  zondag 11 januari 2015 @ 01:42:53 #30
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_148558389
Je suis DeJori
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_148558418
En dat is geen quote van Voltaire, maar van een biografe van Voltaire.
pi_148559867
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:38 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Woont die eerste in scheveningen?
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 11 januari 2015 @ 05:25:56 #33
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_148559871
Kony2012 !!!
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_148559884
Dat hele "Je suis"-gebeuren is sowieso een beetje sneu. Ik denk dat die extremisten zich de ballen uit de broek lachen als ze het zien: Kijk eens hoeveel onrust en boosheid we hebben veroorzaakt...

Extremisten verstaan maar één taal: de taal van geweld en harde straffen. De beide daders in Frankrijk hadden eerder vastgezeten in de cel. Hoe lang ook weer? Vijftien maanden, meen ik. Dat is pakweg een factor 12 te weinig.

Raak extremisten waar het echt pijn doet. Ontneem ze hun vrijheid langdurig, voer de strijd tegen clubs als IS en Al Qaeda ter plekke op. Straal als Westen uit dat je niet met je laat sollen en dat we baas in eigen land zijn.
  zondag 11 januari 2015 @ 05:56:01 #35
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_148559889
quote:
15s.gif Op zondag 11 januari 2015 05:47 schreef Elfletterig het volgende:
Dat hele "Je suis"-gebeuren is sowieso een beetje sneu. Ik denk dat die extremisten zich de ballen uit de broek lachen als ze het zien: Kijk eens hoeveel onrust en boosheid we hebben veroorzaakt...

Extremisten verstaan maar één taal: de taal van geweld en harde straffen. De beide daders in Frankrijk hadden eerder vastgezeten in de cel. Hoe lang ook weer? Vijftien maanden, meen ik. Dat is pakweg een factor 12 te weinig.

Raak extremisten waar het echt pijn doet. Ontneem ze hun vrijheid langdurig, voer de strijd tegen clubs als IS en Al Qaeda ter plekke op. Straal als Westen uit dat je niet met je laat sollen en dat we baas in eigen land zijn.
Datzelfde westen dat deze jihadibaarden regelmatig wapens, training en luchtdekking geeft?

Misschien pas als ze geen nut meer hebben dat ze worden opgeruimd. Nu zijn ze nog veel te handig om landen mee te verwoesten.
Your games are death
With every breath
pi_148559909
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 05:56 schreef Rica het volgende:

[..]

Datzelfde westen dat deze jihadibaarden regelmatig wapens, training en luchtdekking geeft?

Misschien pas als ze geen nut meer hebben dat ze worden opgeruimd. Nu zijn ze nog veel te handig om landen mee te verwoesten.
Dat het Westen verkeerde keuzes heeft gemaakt en invloed heeft uitgeoefend die averechts uitpakte, zal ik niet ontkennen. Maar het zijn toch echt moslims zelf die momenteel andere moslims afslachten. Het is niet zo dat clubs als IS van het westen de opdracht hebben gekregen om andere moslims af te slachten. Dergelijke terroristen ageren juist tegen het westen en tegen onze vrijheden.
  zondag 11 januari 2015 @ 06:43:08 #37
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_148559931
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 06:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat het Westen verkeerde keuzes heeft gemaakt en invloed heeft uitgeoefend die averechts uitpakte, zal ik niet ontkennen. Maar het zijn toch echt moslims zelf die momenteel andere moslims afslachten. Het is niet zo dat clubs als IS van het westen de opdracht hebben gekregen om andere moslims af te slachten. Dergelijke terroristen ageren juist tegen het westen en tegen onze vrijheden.
Verkeerde keuzes he? :) Je onderschat het westen grenzeloos. Los van het verschrikkelijke menselijke leed dat het veroorzaakt is het een fantastisch en briljant spel dat uitgevoerd wordt. Hoe men zulke grote groepen mensen laat doen wat men wil is iets om in awe over te zijn. Net zoiets als je een docu over een superslimme seriemoordenaar kijkt en je een soort morbide bewondering kunt hebben voor hoe hij zo lang uit handen van de politie wist te blijven.

Hoe kwamen die IS lui zo goed georganiseerd, volledig bewapend en met zakken vol geld? Het meeste kwam uit Saudi Arabië en Qatar. Dat zijn gvd clientstaten van de VS. Valt er dan echt geen kwartje ergens? Syrië wordt doodgebloed, Irak krijgt geen kans zich te herstellen, Libië is gebroken. Oorlog voeren terwijl je eigen troepen thuis in de barakken zitten. Optreden tegen extremisten? Ha, we leiden ze op en zetten ze op het vliegtuig naar waar we ze willen hebben.
Your games are death
With every breath
pi_148559973
quote:

Charlie was het doelwit, hoe onrechtmatig ook, je kan zeggen dat hij het uitgelokt heeft.
Dat zou je kunnen doen ja. Dat zou dan wel een uitspraak zijn uit de categorie 'vrouwen lokken verkrachting zelf uit'. Kortom: je moet nogal een rasklootzak zijn om zoiets te zeggen.

quote:
Wie zijn nu de ECHTE slachtoffers? Dat zijn de mensen die niets hebben uitgelokt,
Niemand behalve de daders heeft iets uitgelokt.
pi_148560100
quote:
Dit is geen nieuws.
Dit!

quote:

Wie zijn nu de ECHTE slachtoffers? Dat zijn de mensen die niets hebben uitgelokt, gewoon hun dagelijkse boodschappen deden; de joden in de supermarkt.
Wie zegt dat er alleen maar joden boodschappen doen in zijn supermarkt? Er was sowieso ook een moslim in de supermarkt die zoveel mogelijk levens heeft geprobeerd veilig te stellen. ^O^
pi_148560139
quote:

Het is wel goed om een weerbare eenheid te creëren. We zijn allemaal Charlie, die moslimagent, de jood, zolang we geen terrorist zijn. Want uiteindelijk willen ze alles en iedereen vermoorden die niet net als hen de ideologie van de dood aanhangt.
pi_148560144
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 08:31 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dit!

[..]

Wie zegt dat er alleen maar joden boodschappen doen in zijn supermarkt? Er was sowieso ook een moslim in de supermarkt die zoveel mogelijk levens heeft geprobeerd veilig te stellen. ^O^
Je brengt het alsof dat onvoorstelbaar gedrag is voor een moslim.
pi_148560189
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 08:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je brengt het alsof dat onvoorstelbaar gedrag is voor een moslim.
Helemaal niet. Ik geef het enkel aan om te benadrukken dat er niet alleen joden in een joodse supermarkt.
pi_148560200
#JeSuisAhmed vind ik wel narcistisch en egoïstisch. Charlie is geen persoon, maar de groep van 10 dode medewerkwers. Ahmed is de persoon Ahmed. Maar hoe heette dan die andere agent? Oh, die kennen we niet, want die was maar een gewoontje. Misschien geloofde hij wel in Pastafari. #JeSuisSpaghettimonster
pi_148560225
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 08:57 schreef koesjkoesj1 het volgende:
#JeSuisAhmed vind ik wel narcistisch en egoïstisch. Charlie is geen persoon, maar de groep van 10 dode medewerkwers. Ahmed is de persoon Ahmed. Maar hoe heette dan die andere agent? Oh, die kennen we niet, want die was maar een gewoontje. Misschien geloofde hij wel in Pastafari. #JeSuisSpaghettimonster
Ik vind de gedachte erachter eigenlijk ernstiger: alsof het heel bijzonder was dat hij bereid was zijn werk te doen ondanks die cartoons. Wat zegt dat over hoe de 'je suis Ahmeds' tegen moslims aankijken? En wat zegt dat over de moslims die 'je suis Ahmed' roepen?
pi_148560229
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 06:43 schreef Rica het volgende:

[..]

Verkeerde keuzes he? :) Je onderschat het westen grenzeloos. Los van het verschrikkelijke menselijke leed dat het veroorzaakt is het een fantastisch en briljant spel dat uitgevoerd wordt. Hoe men zulke grote groepen mensen laat doen wat men wil is iets om in awe over te zijn. Net zoiets als je een docu over een superslimme seriemoordenaar kijkt en je een soort morbide bewondering kunt hebben voor hoe hij zo lang uit handen van de politie wist te blijven.

Hoe kwamen die IS lui zo goed georganiseerd, volledig bewapend en met zakken vol geld? Het meeste kwam uit Saudi Arabië en Qatar. Dat zijn gvd clientstaten van de VS. Valt er dan echt geen kwartje ergens? Syrië wordt doodgebloed, Irak krijgt geen kans zich te herstellen, Libië is gebroken. Oorlog voeren terwijl je eigen troepen thuis in de barakken zitten. Optreden tegen extremisten? Ha, we leiden ze op en zetten ze op het vliegtuig naar waar we ze willen hebben.
^O^
  zondag 11 januari 2015 @ 09:17:17 #46
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148560316
Je suis moi.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  zondag 11 januari 2015 @ 09:19:15 #47
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148560326
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 08:57 schreef koesjkoesj1 het volgende:
Is JeSuisAhmet er niet voor om de moslims te steunen? De goede moslims dus.. die nu ongetwijfeld de nadelen zullen ondervinden van de moslimgekkies.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_148560344
Je suis onschuldig en word toch plat gegooid omdat ik in de verkeerde regio geboren ben. Ik vind dat je suis gedoe aandacht zoekrij. Dat er mensen dagelijks sneuvelen om een bizarre reden is feit, maar we vinden het pas oh zo erg als het bij ons om de hoek gebeurd. Laten we ons ook horen dan?
JE SUIS HYPOCRIET!
pi_148560399
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 09:19 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Is JeSuisAhmet er niet voor om de moslims te steunen? De goede moslims dus.. die nu ongetwijfeld de nadelen zullen ondervinden van de moslimgekkies.
Maar waarom is daarvoor die kronkel nodig dat het bijzonder is dat die man ondanks die cartoons toch bereid was zijn werk te doen? Dat suggereert dat het vrij logisch geweest zou zijn als hij bescherming van die redactie geweigerd had.
pi_148560401
quote:

Dat denk ik ook.
En sinds is gebleken dat Marine le Pen niet is uitgenodigd op de demonstratie van vandaag, lachen ze zich helemaal rot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')