abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148632836
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 03:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er wordt niet beweerd dat mensen geen gevallen helden mogen herdenken. :N

Waar het om gaat, is dat "Je suis Charlie" door mensen wordt bedoeld als: Ook ik ben iemand die het vrije woord gebruikt. Ik ben net als Charlie.

Bij "Je suis Ahmed" wordt het moslim-zijn van Ahmed voorop gesteld, terwijl die man niet vanwege zijn moslim-zijn is omgebracht, maar vanwege zijn optreden als politieagent. De tekst is niet een uiting van mede-politieagenten, maar van een kleine groep moslims, die in sommige gevallen zelfs Ahmed als enige relevante slachtoffer zien. Want tja, de redactie van Charlie Hebdo had er eigenlijk toch wel een beetje om gevraagd.
Onzin. Als je zegt 'je suis Charlie' dan impliceert dat achter hun meningsuitingen staat. Als je zegt 'je suis Ahmed' dan impliceert dat dat je achter het recht op vrije meningsuiting staat en dat verdedigt, ook al ben je niet blij met die meningsuiting. Dat is dus een sterker pleidooi voor de vrijheid van meningsuiting, daar die kern betreft.

Het enige probleem wat ik met je suis ahmed heb is dat het feit dat die meneer als moslim geboren is zou impliceren dat hij niet achter de meningsuitingen van Charlie zou staan. Misschien was hij wel dol op spot en vond hij de cartoons van Charlie bijzonder lollig, of misschien had hij daar wel helemaal geen mening over.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_148632936
Alle Joodse scholen worden met militairen beveiligd. Militair is altijd als het gaat om oorlogsdreiging , of grote openbare onrust.
In Frankrijk zijn de eerste doelwitten de synagoges en Joodse scholen. Wat nieuw is zijn de kosher supermarkten.
Daarnaast de politie en militairen en natuurlijk de kerncentrales , metro- en treins

Gisteren debat gevolg op France2 waarin waarin men zei:
Niet alle aanslagen kunnen worden voorkomen ( dus ze geven toe en is eerlijk)

En verder hebben ze gezegd dat Paris leegloopt (vertrekkende Joden)
En dat er nog veel meer Franse Joden dan vorig jaar (was al een record!) zullen zijn die vertrekken. Men voorspelt 10.000 Joden die devinitief gaan vertrekken.
Franse overheid is bewust van dit groot verlies aan Franse Joden die hoge positie bekleden ( advocaten, ministers hoogleren ect)

Slachtoffers :Y zeker! roepen de Fransen.
pi_148632966
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:27 schreef Szikha het volgende:
Alle Joodse scholen worden met militairen beveiligd. Militair is altijd als het gaat om oorlogsdreiging , of grote openbare onrust.
In Frankrijk zijn de eerste doelwitten de synagoges en Joodse scholen. Wat nieuw is zijn de kosher supermarkten.
Daarnaast de politie en militairen en natuurlijk de kerncentrales , metro- en treins

En dat er nog veel meer Franse Joden dan vorig jaar (was al een record!) zullen zijn die vertrekken. Men voorspelt 10.000 Joden die devinitief gaan vertrekken.
Franse overheid is bewust van dit groot verlies aan Franse Joden die hoge positie bekleden ( advocaten, ministers hoogleren ect)

Bijzonder triest.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_148632967
En dan pediga nazi's noemen _O-
pi_148633016
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:27 schreef Szikha het volgende:

Goed dat er een land zoals Israel is waar deze mensen naar toe kunnen.
pi_148633079
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:33 schreef jamesdeen het volgende:

[..]

Om vervolgens onder een koepel van raketten te leven _O-
  dinsdag 13 januari 2015 @ 09:38:08 #257
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148633106
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 08:14 schreef Toga het volgende:

[..]

Uitkotsen, wat een taal voor een moderator die blijkbaar niet eens het hele topic heeft gelezen :')
Nogmaals, iedereen is slachtoffer, er zijn alleen verschillende soorten slachtoffers in dit drama. Er werd zelfs gesteld dat ALLE moslims in Europa slachtoffers zijn, want die "krijgen nu allemaal een bak stront over zich heen". Als je het al over uitkotsen wil hebben.
wat loop je dan te slachtoffferen, ben jij een grotere slachtoffer omdat je jood bent?

Iedereen identificeert zich wel met de slachtoffers, maar er zijn hier users die het schandalig vinden dat mensen zich identificeren met een moslim, want dat was maar een toevallig slachtoffer. En excuse voor het uitkotsen dat had wel wat minder gekund
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_148633186
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:36 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Om vervolgens onder een koepel van raketten te leven _O-
Gelukkig is dat niet echt een belemmering.
pi_148633282
Bij veel moslim vrienden van mij zie ik dit :

"Si Charie merite une minute de silence La Palestine merite qu'on se taise a tout jamais"

Letterlijk vertaald:

Als wij een minuut stil moeten staan voor Charlie dan moet over Palestina nooit meer over zwijgen.

Walgelijk! :r
pi_148633388
quote:

[..]

Ja , je zal maar moeten aankloppen bij Libanon. Ben je mooi mee gekieteld :{

Maar inderdaad een groot groeiende vertrek Franse Joden. Vorig jaar nog nooit zoveel Franse Joden naar Israel sinds de oprichting van de staat.
Opmerkelijk!

Ze voelen zich toch niet zo veilig als de buitenwereld beweerd
pi_148633446
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:38 schreef Re het volgende:

[..]

wat loop je dan te slachtoffferen, ben jij een grotere slachtoffer omdat je jood bent?

Dat zei ik; je hebt het topic niet gelezen, ik ben niet joods.
quote:
Iedereen identificeert zich wel met de slachtoffers, maar er zijn hier users die het schandalig vinden dat mensen zich identificeren met een moslim, want dat was maar een toevallig slachtoffer.
Ik ben blij dat jij wèl begrijpt dat de agent niet het doel was, maar een toevallig slachtoffer. Dat het eigenlijke doel van de aanslag: "de mond snoeren van degenen die kritiek op de islam hebben". Dat de gematigde moslims dan in een kronkel zitten is duidelijk; ze vonden dat de prenten van CH ook niet zouden moeten mogen maar déze actie ging ze dan wel even wat te ver.
Ik begrijp dat ze zich identificeren met een gevallen moslim, maar daarmee vervalt voor hun dus het hele punt van de "je suis Charlie" (kritiek op islam) door zich te richten op de manier waarop CH de mond werd gesnoerd.
Dat is net zoiets als dat AEGON de Centraal Beheer reclame zou kapen met: "Even Den Haag bellen"
Racist
  dinsdag 13 januari 2015 @ 10:02:50 #262
262 Re
Kiss & Swallow
pi_148633550
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:56 schreef Toga het volgende:

[..]

Dat zei ik; je hebt het topic niet gelezen, ik ben niet joods.

[..]

Ik ben blij dat jij wèl begrijpt dat de agent niet het doel was, maar een toevallig slachtoffer. Dat het eigenlijke doel van de aanslag: "de mond snoeren van degenen die kritiek op de islam hebben". Dat de gematigde moslims dan in een kronkel zitten is duidelijk; ze vonden dat de prenten van CH ook niet zouden moeten mogen maar déze actie ging ze dan wel even wat te ver.
Ik begrijp dat ze zich identificeren met een gevallen moslim, maar daarmee vervalt voor hun dus het hele punt van de "je suis Charlie" (kritiek op islam) door zich te richten op de manier waarop CH de mond werd gesnoerd.
Dat is net zoiets als dat AEGON de Centraal Beheer reclame zou kapen met: "Even Den Haag bellen"
ja, je suis Ahmed was er wel natuurlijk al voordat er nog geen enkele jood was vermoord, iemand vond dat de openlijk geëxecuteerde ook een naam verdiende, ook een slachtoffer van terroristen. En mijn verwijt is natuurlijk niet tegen jou als TS maar de users die al fulminerend anderen verwijten niet zijn mening te hebben
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_148633691
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:52 schreef Szikha het volgende:

[..]

Ja , je zal maar moeten aankloppen bij Libanon. Ben je mooi mee gekieteld :{

Maar inderdaad een groot groeiende vertrek Franse Joden. Vorig jaar nog nooit zoveel Franse Joden naar Israel sinds de oprichting van de staat.
Opmerkelijk!

Ze voelen zich toch niet zo veilig als de buitenwereld beweerd
En dat terwijl moslims niets te vrezen hebben in Europa.
Raar idee dat juist omdat moslims zich over de hele wereld anti-semitisch gedragen, joden vluchten naar Israël en het land meer en meer bestaansrecht krijgt. Je zou juist denken dat moslims blij zouden zijn dat joden buiten Israël wonen, want dan wonen ze in ieder geval niet in "hun" Palestina.
Nog een stapje verder zou je kunnen zeggen "omdat moslims wereldwijd joden wegjagen, Israël meer grondgebied zou moeten hebben om deze mensen op te vangen", maar dat zeg ik maar niet ;)
Racist
pi_148633736
quote:

[..]

Jammer dat er een zionistische staat is wat maakt dat deze mensen moeten vluchten.
pi_148633990
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 10:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jammer dat er een zionistische staat is wat maakt dat deze mensen moeten vluchten.
Eens. Jammer ook dat er vrijheid van meningsuiting is wat maakt dat extremistische moslims zo boos worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door jamesdeen op 13-01-2015 10:32:35 ]
  Moderator dinsdag 13 januari 2015 @ 10:43:35 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148634311
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 08:01 schreef Toga het volgende:

[..]

Je bedoelt deze? Vanaf 1:30
Ook het niet specifiek benoemen waar het bij "je suis Charlie" om gaat; maar "wat er gisteren is gebeurd". Er zijn meerdere dingen gebeurd, wat bedoelde ze?
moet dat dan?

het is toch niet heel ingewikkeld wat ze zegt terreuraanslagen vind ze niet leuk en Charly Hebdo ook niet en dus je suis ahmed

c'est ça

ik zie geen reden om er vanalles bij te verzinnen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_148636677
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 10:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jammer dat er dan toch altijd weer mensen zijn die hun politieke mening over een politiek conflict ergens gaan koppelen aan schokkende gebeurtenissen West Europa.
Iets wat men juist probeert te voorkomen in Frankrijk.
Een land waarbij de gehele bevolking in shock zit heeft absoluut geen behoefte aan politieke meningen
pi_148637455
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:13 schreef Szikha het volgende:

[..]

Jammer dat er dan toch altijd weer mensen zijn die hun politieke mening over een politiek conflict ergens gaan koppelen aan schokkende gebeurtenissen West Europa.
Iets wat men juist probeert te voorkomen in Frankrijk.
Een land waarbij de gehele bevolking in shock zit heeft absoluut geen behoefte aan politieke meningen
En dat bepaal jij? Ik probeer het niet kunstmatig los te koppelen. De Zionistische staat heeft alles te maken met het conflict waarvan de aanslagen van vorige week een uitvloeisel zijn, en zeker niet alleen omdat een vijand van de vrijheid van meningsuiting als Netanyahu daar politieke munt uit weet te slaan met hulp vanuit de Franse joodse gemeenschap.
pi_148639756
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin. Als je zegt 'je suis Charlie' dan impliceert dat achter hun meningsuitingen staat. Als je zegt 'je suis Ahmed' dan impliceert dat dat je achter het recht op vrije meningsuiting staat en dat verdedigt, ook al ben je niet blij met die meningsuiting. Dat is dus een sterker pleidooi voor de vrijheid van meningsuiting, daar die kern betreft.

Het enige probleem wat ik met je suis ahmed heb is dat het feit dat die meneer als moslim geboren is zou impliceren dat hij niet achter de meningsuitingen van Charlie zou staan. Misschien was hij wel dol op spot en vond hij de cartoons van Charlie bijzonder lollig, of misschien had hij daar wel helemaal geen mening over.
En ik mag op mijn beurt dan weer ageren tegen het gebruik van "Je suis Ahmed", om de redenen die ik heb aangegeven. Mooi systeem hè, dat recht op vrije meningsuiting. Een systeem dat door heel wat roepers van "Je suis Ahmed" bij voorkeur zodanig aan banden wordt gelegd dat je hun profeet niet mag beledigen.

Moslim-extremisten plegen aanslagen in Frankrijk waarbij 16 mensen omkomen en het zijn nota bene moslims die een soort verongelijkt slachtoffer uithangen. Veel gekker moet het niet worden.
pi_148639797
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En ik mag op mijn beurt dan weer ageren tegen het gebruik van "Je suis Ahmed", om de redenen die ik heb aangegeven. Mooi systeem hè, dat recht op vrije meningsuiting. Een systeem dat door heel wat roepers van "Je suis Ahmed" bij voorkeur zodanig aan banden wordt gelegd dat je hun profeet niet mag beledigen.

Moslim-extremisten plegen aanslagen in Frankrijk waarbij 16 mensen omkomen en het zijn nota bene moslims die een soort verongelijkt slachtoffer uithangen. Veel gekker moet het niet worden.
Absurde logica weer dit.
pi_148639861
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:30 schreef LelijKnap het volgende:
En dan pediga nazi's noemen _O-
PeGiDa in de extreem-rechtse hoek duwen, zoals ze in Duitsland krampachtig proberen, is wegkijken voor de echte problemen. Het echte probleem is namelijk dat er zich een religie in Europa nestelt die bijzonder veel eist en zich bijzonder weinig aanpast.

Kreten als "Je suis Charlie" en "Je suis Ahmed" leggen de verschillen nog eens pijnlijk bloot. Terwijl de meeste mensen "Je suis Charlie" roepen, om te benadrukken dat het recht op vrije meningsuiting iets iets dat ons allemaal raakt, is een groep moslims alleen maar bezig met hun Ahmed; een omgekomen politieman die door deze moslims alleen wordt vereerd omdat het toevallig een moslim is. Was het niet Ahmed, maar François (een blanke atheïst) geweest dan hadden die moslims geen krimp gegeven.
pi_148639933
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 09:47 schreef Szikha het volgende:
Bij veel moslim vrienden van mij zie ik dit :

"Si Charie merite une minute de silence La Palestine merite qu'on se taise a tout jamais"

Letterlijk vertaald:

Als wij een minuut stil moeten staan voor Charlie dan moet over Palestina nooit meer over zwijgen.

Walgelijk! :r
Ook dit is zo'n opmerking die de kloof tussen de westerse samenleving en moslims goed blootlegt. In dit kader gaan moslims er even doodleuk aan voorbij dat Hamas zo'n beetje dagelijks raketten op Israël afvuurt.
pi_148640030
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En ik mag op mijn beurt dan weer ageren tegen het gebruik van "Je suis Ahmed", om de redenen die ik heb aangegeven.
Dat klopt, en ik mag op mijn beurt uitleggen waarom dat dom is.

quote:
Mooi systeem hè, dat recht op vrije meningsuiting. Een systeem dat door heel wat roepers van "Je suis Ahmed" bij voorkeur zodanig aan banden wordt gelegd dat je hun profeet niet mag beledigen.
Nee, ik leg je nou net uit dat 'je suis Ahmed' staat voor het verdedigen van het rechte op vrije meningsuiting, terwijl je de wijze waarop van dat recht gebruik is gemaakt afkeurt. Waarom verbaast het me niet dat jij dat niet wil snappen?

quote:
Ik zal altijd jouw recht verdedigen om op deze wijze te etaleren hoe simplistisch je bent, maar dat wil niet zeggen dat ik dat goedkeur. Ik vind namelijk dat je beter zou moeten nadenken voor je iets roept, maar daarmee kom ik niet aan je recht om te roeptoeteren. Snap je?
pi_148640078
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:01 schreef Kosmoproleet het volgende:
Absurde logica weer dit.
Dat jij iets kennelijk niet ziet gebeuren, maakt het nog geen absurde logica. Het was trouwens überhaupt geen poging tot logica, het was een observatie.

Wat je bij moslims ziet, is een soort verongelijktheid. Niet over de terreurdaden van hun geloofsgenoten, maar over zaken als "Je suis Charlie". Je kunt het hierboven zelf lezen. Meteen wordt weer de troefkaart van verongelijktheid gespeeld door te verwijzen naar Palestina. En het gebruik van de hashtag "Je suis Ahmed" is trouwens een voorbeeld van dezelfde verongelijktheid. "Vervelend hoor, die onschuldige doden, maar laten we vooral niet vergeten dat die omgekomen politieman toevalligerwijs moslim was. Laten we dat gegeven belangrijker maken dan de aanslag zelf en de bewust uitgekozen doelwitten."

En zullen we het verder nog niet hebben op de vergoelijkende, schouderophalende reacties die op webfora van Marokkanen waren te lezen, zoals: "Tja, als je de profeet beledigt, dan vraag je erom."
pi_148640174
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, ik leg je nou net uit dat 'je suis Ahmed' staat voor het verdedigen van het rechte op vrije meningsuiting, terwijl je de wijze waarop van dat recht gebruik is gemaakt afkeurt. Waarom verbaast het me niet dat jij dat niet wil snappen?
"Je suis Charlie" staat voor het recht op vrije meningsuiting en verwijst naar de redactie van Charlie Hebdo, een satirisch tijdschrift. Politieman Ahmed is geen symbool van vrije meningsuiting, maar van een moedige agent die in moeilijke omstandigheden zijn werk deed. De term "Je suis Ahmed" wordt door moslims niet gekozen om het recht op vrije meningsuiting te verdedigen - velen van hen zijn daar helemaal niet zo voor. De term wordt puur gekozen om te benadrukken dat één van de omgekomen mensen moslim is.

Het verbaast mij op mijn beurt dan weer dat je deze tamelijk simpele realiteit niet onder ogen wilt zien en dat je weer op je gebruikelijke hautaine toontje jezelf profileert als iemand die alles honderd keer beter weet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')