Ik deel de opvatting dat die Ahmed een held is. Een dappere politieman die zijn werk deed.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:08 schreef sp3c het volgende:
deze man was toevallig in de buurt en reageerde op een oproep dat er met automatische wapens geschoten werd bij charlie hebdo en ging er met getrokken pistool (:') ) op af terwijl niemand het he kwalijk had genomen als hij had gewacht op gign en dergelijke
dan ben je gewoon een held
Deze ga ik onthouden.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:07 schreef Elfletterig het volgende:
Verder wordt er iets heel bijzonders van gemaakt dat die man zich inzette om de vrijheid van Fransen te verdedigen. Dat is heel normaal dat de politie dat doet. Dat is waar we politie voor hebben.
Dat laatste hangt van de context af, maar dat hoef ik je hopelijk niet uit te leggen?quote:Op maandag 12 januari 2015 14:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hij heet gewoon Achmed. Kan hij ook niks aan doen verder.
Als je 'Je suis Achmed' zegt, benadruk je niet dat hij moslim is, maar noem je zijn naam.
Maar het is "walgelijk" als mensen dat publiekelijk erkennen?quote:Op maandag 12 januari 2015 14:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik deel de opvatting dat die Ahmed een held is. Een dappere politieman die zijn werk deed.
Con-text. In vredesnaam... wat is er vandaag met mensen aan de hand hier?quote:Op maandag 12 januari 2015 14:12 schreef Reya het volgende:
[..]
Maar het is "walgelijk" als mensen dat publiekelijk erkennen?
Dat is helaas het resultaat van de vele mensen die roepen dat moslims een gevaar voor de samenleving zijn omdat ze geloven in de islam. Een reactie waarin wordt uitgelicht dat andere moslims de waarden van de samenleving verdedigen is dan logisch.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:07 schreef Elfletterig het volgende:
Maar roem hem omdat hij zijn werk als agent deed, niet omdat hij toevallig moslim is, want dat is totaal niet relevant.
U bent als de spookrijder die zich beklaagt dat alle andere mensen tegen de richting inrijden.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Con-text. In vredesnaam... wat is er vandaag met mensen aan de hand hier?
Kom nou Elfletterig, lees eens van begin tot eind terug wat je allemaal hebt gezegd.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat laatste hangt van de context af, maar dat hoef ik je hopelijk niet uit te leggen?
Het komt gewoon niet zo heel goed uit voor lieden die vinden dat moslims helemaal geen agent mogen worden in onze vrij westerse samenleving.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:15 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Kom nou Elfletterig, lees eens van begin tot eind terug wat je allemaal hebt gezegd.
Ik weet niet wat je jezelf wijsmaakt, maar het lijkt er gewoon heel erg op dat het je irriteert dat er er ook een Ahmed, die moslim is, mee mag doen als slachtoffer.
Dat probeer je in te pakken met allerlei argumenten, die totaal nergens op slaan.
Maar dat hebben ze aan zichzelf te danken!quote:Op maandag 12 januari 2015 14:18 schreef Kosmoproleet het volgende:
Er zijn op dezelfde dag 15 aanslagen op moskees en kebabzaken in Frankrijk geweest,
Hadden ze maar meer en vaker afstand moeten nemen.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dat hebben ze aan zichzelf te danken!
quote:Op maandag 12 januari 2015 14:13 schreef Wespensteek het volgende:
Dat is helaas het resultaat van de vele mensen die roepen dat moslims een gevaar voor de samenleving zijn omdat ze geloven in de islam. Een reactie waarin wordt uitgelicht dat andere moslims de waarden van de samenleving verdedigen is dan logisch.
quote:Op maandag 12 januari 2015 14:14 schreef Reya het volgende:
U bent als de spookrijder die zich beklaagt dat alle andere mensen tegen de richting inrijden.
Nog één keer dan, omdat het kennelijk niet duidelijk is.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:15 schreef Kosmoproleet het volgende:
Kom nou Elfletterig, lees eens van begin tot eind terug wat je allemaal hebt gezegd.
Ik weet niet wat je jezelf wijsmaakt, maar het lijkt er gewoon heel erg op dat het je irriteert dat er er ook een Ahmed, die moslim is, mee mag doen als slachtoffer.
Dat probeer je in te pakken met allerlei argumenten, die totaal nergens op slaan.
Waarom zou dat een probleem zijn?quote:Op maandag 12 januari 2015 14:21 schreef Elfletterig het volgende:
Waar het mij om te doen was, is de context. Er zijn mensen - zoals de moslima's in het fimpje - die alleen voor Ahmed daar gaan staan, maar die het weigeren om ook "Je suis Charlie Hebdo" te zeggen.
Mensen die je suis Charlie maar niet je suis Ahmed zeggen, zijn die dan onverschillig jegens het leven van gezagsdragers?quote:Op maandag 12 januari 2015 14:21 schreef Elfletterig het volgende:
Waar het mij om te doen was, is de context. Er zijn mensen - zoals de moslima's in het fimpje - die alleen voor Ahmed daar gaan staan, maar die het weigeren om ook "Je suis Charlie Hebdo" te zeggen.
Moet dat dan? Ik hoef toch ook niet je suis Ahmed te roepen. Daarbij concludeer je snel dat het hier om weigeren gaat en dan hebben we het over een filmpje dat dan volgens jou maatgevend is voor het grote geheel.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:21 schreef Elfletterig het volgende:
maar die het weigeren om ook "Je suis Charlie Hebdo" te zeggen
Nee, dat zijn mensen die eerst vragen of het zilveren bestek er nog is nadat hun opa is overvallen, ik neem aan dat dat niet het geval is; en andersom ook niet.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:28 schreef Reya het volgende:
[..]
Mensen die je suis Charlie maar niet je suis Ahmed zeggen, zijn die dan onverschillig jegens het leven van gezagsdragers?
dat werd in dat filmpje niet gezegdquote:Op maandag 12 januari 2015 14:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[..]
[..]
die indruk werd wel een beetje gewekt hierquote:Mijn punt is dus niet dat Ahmed meer of minder slachtoffer is, mijn punt is dat ik het erg vreemd vind om hem afzonderlijk eruit te pikken. Zijn dood is niet los te zien van wat er die dag verder is gebeurd: de dood van in totaal 12 mensen (later nog meer), in een gerichte aanval op het vrije woord. Dat is waarom mensen in alle Europese steden bij demonstraties met potloden in hun hand stonden.
in reactie opquote:Op zondag 11 januari 2015 18:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Toch wordt "Je suis Ahmed" door moslims op hetzelfde niveau geplaatst. Diep triest, eigenlijk.
quote:Op zondag 11 januari 2015 18:15 schreef Oud_student het volgende:
"Je suis Charlie"
"Je suis Ahmed"
"je suis juif"
Welke van deze 3 uitspraken hoort hier niet thuis?het is hetzelfde niveauSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
exact hetzelfde, met de quote van Voltaire erbij is het gewoon een heel sterk verhaalOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
want de vrijheid van meningsuiting geld niet tijdens een demonstratie voor de vrijheid van meningsuiting??????quote:Op maandag 12 januari 2015 14:35 schreef Toga het volgende:
[..]
Nee, dat zijn mensen die eerst vragen of het zilveren bestek er nog is nadat hun opa is overvallen, ik neem aan dat dat niet het geval is; en andersom ook niet.
Het is nogal... specifiek, mocht je per sé mee willen liften aan de Charlie demonstratie, vergeet dan ook niet de niet-moslim agente en de 4 joden.
Ze kapen de essentie van de demonstratie; vrijheid van meningsuiting, en verdraaien het naar "dit is niet ons geloof, dat we zomaar mensen (moslims?) op straat ombrengen".
Als je dat zo nodig wil uitbrengen, organiseer dan lekker je eigen demonstratie.
Je suis flic past wel in het rijtje. Je suis Ahmed niet.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat is onjuist want agenten waren duidelijk ook een doelwit.
quote:"Je suis Charlie"
"Je suis Ahmed"
"je suis juif"
Welke van deze 3 uitspraken hoort hier niet thuis?
Sorry, maar is het echt onzin. Charlie staat voor de redactie van Charlie Hebdo. Juif staat voor de joden. Dat zijn bewust gemaakte slachtoffers.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:11 schreef sp3c het volgende:
in reactie op
het is hetzelfde niveau
exact hetzelfde, met de quote van Voltaire erbij is het gewoon een heel sterk verhaal
Je zou toch verwachten dat mensen het verschil weten tussen willekeurig en per ongeluk.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:27 schreef sp3c het volgende:
ja deze man is per ongeluk op klaarlichte dag point blank door zijn kop geschoten
dat zie je duidelijk aan de beelden idd
Je draait om het punt heen, maar dat weet je zelf natuurlijk ook.quote:Op maandag 12 januari 2015 23:24 schreef sp3c het volgende:
als jij daar had gelopen dan had je je aardappelschilmesje bij het eerste schot laten vallen en was je gillend weggerend
deze man ging de andere kant op
nee dat doe ik niet, jij doet je uiterste best het punt niet te zienquote:Op maandag 12 januari 2015 23:27 schreef Toga het volgende:
[..]
Je draait om het punt heen, maar dat weet je zelf natuurlijk ook.
De aanslag was op een woensdag. Drie van de doden waren part-timers, die niet zouden zijn neergeschoten als de aanslag een dag eerder of later was geweest. Ook hun dood is volstrekt willekeurig.quote:Op maandag 12 januari 2015 23:32 schreef sp3c het volgende:
besides, zijn de rest van de doden niet willekeurig?
diegene die die dag niet ging werken of shoppen heeft het verder via de tv kunnen volgen zonder problemen
nou en?
Pfffff, word jij niet moe van jezelf?quote:Op maandag 12 januari 2015 20:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
[..]
Sorry, maar is het echt onzin. Charlie staat voor de redactie van Charlie Hebdo. Juif staat voor de joden. Dat zijn bewust gemaakte slachtoffers.
Ahmed is als zodanig is geen bewust slachtoffer, maar een toevallig slachtoffer. Het had ook iedere willekeurige andere politieagent kunnen zijn.
Als er "Je suis officier de police" had gestaan, dan de vergelijking in elk geval nog een beetje geklopt.
Je suis Willieyquote:Op maandag 12 januari 2015 23:42 schreef sp3c het volgende:
het is ook helemaal geen vergelijking
die mensen herdenken gewoon een gevallen held
je suis franck had zeker ook niet gemogen?
of je suis die ene congierge
je suis willie gewoon
Ik betwijfel of Voltaire Engels sprak. En als je dan toch niet het Franse origineel citeert, kun je beter meteen ook gewoon Nederlands schrijven.quote:Op zondag 11 januari 2015 00:13 schreef Toga het volgende:
Ik zag na "Je suis Charlie" ook de moslimversie "Je suis Ahmed" opduiken voor de politieagent.
Dit gaat soms gepaard met de prachtige quote van Voltaire: "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it".
Dat klinkt heel erg nobel maar volgens mij deed hij gewoon zijn werk, naast het verdedigen van zijn eigen leven. Het is niet zo dat hij deze baan heeft gekozen om Charlie te verdedigen.
Charlie was het doelwit, hoe onrechtmatig ook, je kan zeggen dat hij het uitgelokt heeft. Een agent loopt altijd risico, en in dit geval was hij geroepen de terroristen tegen te houden, doelwit 2.
Wie zijn nu de ECHTE slachtoffers? Dat zijn de mensen die niets hebben uitgelokt, gewoon hun dagelijkse boodschappen deden; de joden in de supermarkt. En waarom? Omdat ze als jood geboren zijn. Deze slachtoffers hebben niets met (de daden van de staat) Israël te maken, ze wonen nota bene in Frankrijk, mocht "Palestina vrij (van joden)" de drijfveer zijn.
Vandaar dat ik ook pleit voor "Je suis juif"; ook voor de slachtoffers in Toulouse en Brussel
Nou heb ik de discussie niet zo heel precies gevolgd, maar de meeste mensen lijken toch echt te denken dat het hier gaat om een aanval op de vrijheid van meningsuiting door moslims.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:35 schreef Toga het volgende:
[..]
Nee, dat zijn mensen die eerst vragen of het zilveren bestek er nog is nadat hun opa is overvallen, ik neem aan dat dat niet het geval is; en andersom ook niet.
Het is nogal... specifiek, mocht je per sé mee willen liften aan de Charlie demonstratie, vergeet dan ook niet de niet-moslim agente en de 4 joden.
Ze kapen de essentie van de demonstratie; vrijheid van meningsuiting, en verdraaien het naar "dit is niet ons geloof, dat we zomaar mensen (moslims?) op straat ombrengen".
Als je dat zo nodig wil uitbrengen, organiseer dan lekker je eigen demonstratie.
AGENT ja. AGENT.quote:Op maandag 12 januari 2015 23:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat doe ik niet, jij doet je uiterste best het punt niet te zien
dit was niet willekeurig, deze held probeerde er iets aan te doen en kwam daarbij om het leven
was hij geen agent dan was hij gillend achter je aangerend
Er wordt niet beweerd dat mensen geen gevallen helden mogen herdenken.quote:Op maandag 12 januari 2015 23:42 schreef sp3c het volgende:
het is ook helemaal geen vergelijking
die mensen herdenken gewoon een gevallen held
je suis franck had zeker ook niet gemogen?
of je suis die ene congierge
je suis willie gewoon
nou enquote:Op dinsdag 13 januari 2015 03:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
AGENT ja. AGENT.
Maar die Ahmed wordt op gelijke voet met "Je suis Charlie" en "Je suis juif" (bewuste gemaakte slachtoffers) vanwege zijn moslim-zijn, niet vanwege zijn agent-zijn. Dat is precies wat er zo debiel aan is. Hij is ook niet doodgeschoten vanwege zijn moslim-zijn, maar vanwege zijn agent-zijn (zijn rol als agent).
je hebt vast weer een video waar dit allemaal niet gezegd wordtquote:Op dinsdag 13 januari 2015 03:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er wordt niet beweerd dat mensen geen gevallen helden mogen herdenken.
Waar het om gaat, is dat "Je suis Charlie" door mensen wordt bedoeld als: Ook ik ben iemand die het vrije woord gebruikt. Ik ben net als Charlie.
Bij "Je suis Ahmed" wordt het moslim-zijn van Ahmed voorop gesteld, terwijl die man niet vanwege zijn moslim-zijn is omgebracht, maar vanwege zijn optreden als politieagent. De tekst is niet een uiting van mede-politieagenten, maar van een kleine groep moslims, die in sommige gevallen zelfs Ahmed als enige relevante slachtoffer zien. Want tja, de redactie van Charlie Hebdo had er eigenlijk toch wel een beetje om gevraagd.
Je bedoelt deze? Vanaf 1:30quote:Op dinsdag 13 januari 2015 04:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
je hebt vast weer een video waar dit allemaal niet gezegd wordt
Uitkotsen, wat een taal voor een moderator die blijkbaar niet eens het hele topic heeft gelezenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 08:08 schreef Re het volgende:
dat mensen met de statement weglopen maakt het niet een statement om specifiek een bepaalde willekeurige moslim te duiden die als politieagent zijn werk deed, oorspronkelijk was het om te laten zien dat die verkankerde terroristen ook een onschuldige moslim hadden geëxecuteerd voor het oog van heel de wereld. Dat men dat hypocriet vind en je dat blijkbaar als jood zijnde moet uitkotsen omdat jij wel een ECHT slachtoffer bent, tsja
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |