abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148605245
quote:
2s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:28 schreef Reya het volgende:

[..]

Mensen die je suis Charlie maar niet je suis Ahmed zeggen, zijn die dan onverschillig jegens het leven van gezagsdragers?
Nee, dat zijn mensen die eerst vragen of het zilveren bestek er nog is nadat hun opa is overvallen, ik neem aan dat dat niet het geval is; en andersom ook niet.
Het is nogal... specifiek, mocht je per sé mee willen liften aan de Charlie demonstratie, vergeet dan ook niet de niet-moslim agente en de 4 joden.
Ze kapen de essentie van de demonstratie; vrijheid van meningsuiting, en verdraaien het naar "dit is niet ons geloof, dat we zomaar mensen (moslims?) op straat ombrengen".
Als je dat zo nodig wil uitbrengen, organiseer dan lekker je eigen demonstratie.

[ Bericht 16% gewijzigd door Toga op 12-01-2015 15:06:33 ]
Racist
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 18:11:13 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148612268
quote:
15s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:21 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

[..]

[..]
Waar het mij om te doen was, is de context. Er zijn mensen - zoals de moslima's in het fimpje - die alleen voor Ahmed daar gaan staan, maar die het weigeren om ook "Je suis Charlie Hebdo" te zeggen.
dat werd in dat filmpje niet gezegd

lees ik nergens terug ... besides ... wat zou het?

quote:
Mijn punt is dus niet dat Ahmed meer of minder slachtoffer is, mijn punt is dat ik het erg vreemd vind om hem afzonderlijk eruit te pikken. Zijn dood is niet los te zien van wat er die dag verder is gebeurd: de dood van in totaal 12 mensen (later nog meer), in een gerichte aanval op het vrije woord. Dat is waarom mensen in alle Europese steden bij demonstraties met potloden in hun hand stonden.
die indruk werd wel een beetje gewekt hier

quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Toch wordt "Je suis Ahmed" door moslims op hetzelfde niveau geplaatst. Diep triest, eigenlijk.
in reactie op
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:15 schreef Oud_student het volgende:
"Je suis Charlie"
"Je suis Ahmed"
"je suis juif"

Welke van deze 3 uitspraken hoort hier niet thuis?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het is hetzelfde niveau

exact hetzelfde, met de quote van Voltaire erbij is het gewoon een heel sterk verhaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 18:14:06 #223
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148612416
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:35 schreef Toga het volgende:

[..]

Nee, dat zijn mensen die eerst vragen of het zilveren bestek er nog is nadat hun opa is overvallen, ik neem aan dat dat niet het geval is; en andersom ook niet.
Het is nogal... specifiek, mocht je per sé mee willen liften aan de Charlie demonstratie, vergeet dan ook niet de niet-moslim agente en de 4 joden.
Ze kapen de essentie van de demonstratie; vrijheid van meningsuiting, en verdraaien het naar "dit is niet ons geloof, dat we zomaar mensen (moslims?) op straat ombrengen".
Als je dat zo nodig wil uitbrengen, organiseer dan lekker je eigen demonstratie.
want de vrijheid van meningsuiting geld niet tijdens een demonstratie voor de vrijheid van meningsuiting??????

als je erover nadenkt is dit een supergek verhaal _O- _O-
pi_148614057
J'en ai plus qu'assez des evenements survenus a Paris
pi_148617668
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee dat is onjuist want agenten waren duidelijk ook een doelwit.
Je suis flic past wel in het rijtje. Je suis Ahmed niet.
pi_148618056
quote:
"Je suis Charlie"
"Je suis Ahmed"
"je suis juif"

Welke van deze 3 uitspraken hoort hier niet thuis?
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 18:11 schreef sp3c het volgende:
in reactie op

het is hetzelfde niveau

exact hetzelfde, met de quote van Voltaire erbij is het gewoon een heel sterk verhaal
Sorry, maar is het echt onzin. Charlie staat voor de redactie van Charlie Hebdo. Juif staat voor de joden. Dat zijn bewust gemaakte slachtoffers.

Ahmed is als zodanig is geen bewust slachtoffer, maar een toevallig slachtoffer. Het had ook iedere willekeurige andere politieagent kunnen zijn.

Als er "Je suis officier de police" had gestaan, dan de vergelijking in elk geval nog een beetje geklopt.
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 20:27:30 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148618428
ja deze man is per ongeluk op klaarlichte dag point blank door zijn kop geschoten

dat zie je duidelijk aan de beelden idd
pi_148626777
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:27 schreef sp3c het volgende:
ja deze man is per ongeluk op klaarlichte dag point blank door zijn kop geschoten

dat zie je duidelijk aan de beelden idd
Je zou toch verwachten dat mensen het verschil weten tussen willekeurig en per ongeluk.
Had ik er (eventueel met een aardappelschilmesje) gelopen, had ik ook een kogel door m'n kop gekregen, echt niet dat er moslims met bordjes "je suis Toga" hadden gelopen.
Racist
pi_148626818

[ Bericht 100% gewijzigd door Toga op 12-01-2015 23:24:01 ]
Racist
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 23:24:37 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148626849
als jij daar had gelopen dan had je je aardappelschilmesje bij het eerste schot laten vallen en was je gillend weggerend

deze man ging de andere kant op
pi_148626992
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:24 schreef sp3c het volgende:
als jij daar had gelopen dan had je je aardappelschilmesje bij het eerste schot laten vallen en was je gillend weggerend

deze man ging de andere kant op
Je draait om het punt heen, maar dat weet je zelf natuurlijk ook.
Racist
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 23:29:07 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148627090
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:27 schreef Toga het volgende:

[..]

Je draait om het punt heen, maar dat weet je zelf natuurlijk ook.
nee dat doe ik niet, jij doet je uiterste best het punt niet te zien

dit was niet willekeurig, deze held probeerde er iets aan te doen en kwam daarbij om het leven

was hij geen agent dan was hij gillend achter je aangerend
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 23:32:09 #233
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148627239
besides, zijn de rest van de doden niet willekeurig?

diegene die die dag niet ging werken of shoppen heeft het verder via de tv kunnen volgen zonder problemen

nou en?
  maandag 12 januari 2015 @ 23:35:08 #234
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_148627380
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:32 schreef sp3c het volgende:
besides, zijn de rest van de doden niet willekeurig?

diegene die die dag niet ging werken of shoppen heeft het verder via de tv kunnen volgen zonder problemen

nou en?
De aanslag was op een woensdag. Drie van de doden waren part-timers, die niet zouden zijn neergeschoten als de aanslag een dag eerder of later was geweest. Ook hun dood is volstrekt willekeurig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 12 januari 2015 @ 23:37:41 #235
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148627497
quote:
15s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

[..]

Sorry, maar is het echt onzin. Charlie staat voor de redactie van Charlie Hebdo. Juif staat voor de joden. Dat zijn bewust gemaakte slachtoffers.

Ahmed is als zodanig is geen bewust slachtoffer, maar een toevallig slachtoffer. Het had ook iedere willekeurige andere politieagent kunnen zijn.

Als er "Je suis officier de police" had gestaan, dan de vergelijking in elk geval nog een beetje geklopt.
Pfffff, word jij niet moe van jezelf?
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 23:42:33 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148627709
het is ook helemaal geen vergelijking

die mensen herdenken gewoon een gevallen held
je suis franck had zeker ook niet gemogen?

of je suis die ene congierge

je suis willie gewoon
  maandag 12 januari 2015 @ 23:43:31 #237
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148627745
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:42 schreef sp3c het volgende:
het is ook helemaal geen vergelijking

die mensen herdenken gewoon een gevallen held
je suis franck had zeker ook niet gemogen?

of je suis die ene congierge

je suis willie gewoon
Je suis Williey _O_ _O_
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 23:45:24 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148627827
dat was gewoon een goeie grap over dit drama

een van de weinigen tot nu toe
pi_148630178
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:13 schreef Toga het volgende:
Ik zag na "Je suis Charlie" ook de moslimversie "Je suis Ahmed" opduiken voor de politieagent.
Dit gaat soms gepaard met de prachtige quote van Voltaire: "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it".
Dat klinkt heel erg nobel maar volgens mij deed hij gewoon zijn werk, naast het verdedigen van zijn eigen leven. Het is niet zo dat hij deze baan heeft gekozen om Charlie te verdedigen.

Charlie was het doelwit, hoe onrechtmatig ook, je kan zeggen dat hij het uitgelokt heeft. Een agent loopt altijd risico, en in dit geval was hij geroepen de terroristen tegen te houden, doelwit 2.

Wie zijn nu de ECHTE slachtoffers? Dat zijn de mensen die niets hebben uitgelokt, gewoon hun dagelijkse boodschappen deden; de joden in de supermarkt. En waarom? Omdat ze als jood geboren zijn. Deze slachtoffers hebben niets met (de daden van de staat) Israël te maken, ze wonen nota bene in Frankrijk, mocht "Palestina vrij (van joden)" de drijfveer zijn.

Vandaar dat ik ook pleit voor "Je suis juif"; ook voor de slachtoffers in Toulouse en Brussel
Ik betwijfel of Voltaire Engels sprak. En als je dan toch niet het Franse origineel citeert, kun je beter meteen ook gewoon Nederlands schrijven.

Waarom je de joden er bij moet halen, en niet de Fransen in de drukkerij, ontgaat me.

Maar goed: Je suis Octopus Paul.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148630342
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 14:35 schreef Toga het volgende:

[..]

Nou heb ik de discussie niet zo heel precies gevolgd, maar de meeste mensen lijken toch echt te denken dat het hier gaat om een aanval op de vrijheid van meningsuiting door moslims.
En als moslims zich bij deze demonstraties aansluiten zal dat toch vooral zijn om te betogen dat deze moorddadige moslims niet uit naam van hun versie van de islam gewerkt hebben. En dat zijzelf door mee te demonstreren aangeven ook achter de vrijheid van meningsuiting te staan.
Lijkt me volkomen terecht en wordt door veel mensen ook expliciet gevraagd (volgens mij dan weer overdreven).
Wat dat met islamitische agenten of joodse winkelbezoekers te maken heeft, ontgaat me.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')