Een dorpje, omringd door legerplaatsen, dat moewdig weerstand biedt tegen de overweldigers?quote:Op zondag 11 januari 2015 10:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Misschien kan je ergens in Frankrijk een dorpje koloniseren voor Israël
quote:Op zondag 11 januari 2015 13:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Een dorpje, omringd door legerplaatsen, dat moewdig weerstand biedt tegen de overweldigers?
O ja, dat is waar ook, joden hebben het monopolie op leed.quote:Op zondag 11 januari 2015 00:13 schreef Toga het volgende:
Ik zag na "Je suis Charlie" ook de moslimversie "Je suis Ahmed" opduiken voor de politieagent.
Dit gaat soms gepaard met de prachtige quote van Voltaire: "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it".
Dat klinkt heel erg nobel maar volgens mij deed hij gewoon zijn werk, naast het verdedigen van zijn eigen leven. Het is niet zo dat hij deze baan heeft gekozen om Charlie te verdedigen.
Charlie was het doelwit, hoe onrechtmatig ook, je kan zeggen dat hij het uitgelokt heeft. Een agent loopt altijd risico, en in dit geval was hij geroepen de terroristen tegen te houden, doelwit 2.
Wie zijn nu de ECHTE slachtoffers? Dat zijn de mensen die niets hebben uitgelokt, gewoon hun dagelijkse boodschappen deden; de joden in de supermarkt. En waarom? Omdat ze als jood geboren zijn. Deze slachtoffers hebben niets met (de daden van de staat) Israël te maken, ze wonen nota bene in Frankrijk, mocht "Palestina vrij (van joden)" de drijfveer zijn.
Vandaar dat ik ook pleit voor "Je suis juif"; ook voor de slachtoffers in Toulouse en Brussel
We zijn niet allemaal Charlie. De moslima's die in Amsterdam stonden met bordjes "je suis Achmed", stonden alleen te demonstreren voor de omgekomen moslimagent. Ze konden het niet opbrengen om steun te betuigen aan Charlie Hebdo, want dat ging een brug te ver. Die hadden immers de profeet beledigd.quote:Op zondag 11 januari 2015 08:44 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het is wel goed om een weerbare eenheid te creëren. We zijn allemaal Charlie, die moslimagent, de jood, zolang we geen terrorist zijn. Want uiteindelijk willen ze alles en iedereen vermoorden die niet net als hen de ideologie van de dood aanhangt.
Ik zou haast willen zeggen: BNW is één deur verderop. Dat Saoedi-Arabië en Qatar als "bondgenoten" (lees: niet-directe vijanden) op de kaart staan, wil natuurlijk niet zeggen dat de VS de dienst uitmaakt in die landen. Saoedi-Arabië is een schatrijk land dat de islam oplegt aan de eigen bevolking.quote:Op zondag 11 januari 2015 06:43 schreef Rica het volgende:
[..]
Verkeerde keuzes he?Je onderschat het westen grenzeloos. Los van het verschrikkelijke menselijke leed dat het veroorzaakt is het een fantastisch en briljant spel dat uitgevoerd wordt. Hoe men zulke grote groepen mensen laat doen wat men wil is iets om in awe over te zijn. Net zoiets als je een docu over een superslimme seriemoordenaar kijkt en je een soort morbide bewondering kunt hebben voor hoe hij zo lang uit handen van de politie wist te blijven.
Hoe kwamen die IS lui zo goed georganiseerd, volledig bewapend en met zakken vol geld? Het meeste kwam uit Saudi Arabië en Qatar. Dat zijn gvd clientstaten van de VS. Valt er dan echt geen kwartje ergens? Syrië wordt doodgebloed, Irak krijgt geen kans zich te herstellen, Libië is gebroken. Oorlog voeren terwijl je eigen troepen thuis in de barakken zitten. Optreden tegen extremisten? Ha, we leiden ze op en zetten ze op het vliegtuig naar waar we ze willen hebben.
Wie zegt dan wel dat ze het moeten doen?quote:Op zondag 11 januari 2015 17:44 schreef Elfletterig het volgende:
De terroristen in het Midden-Oosten en elders in Azië en Afrika handelen allemaal uit naam van de islam, niet omdat Amerika zegt dat ze dat moeten doen.
Geen idee hoe die lijntjes lopen.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wie zegt dan wel dat ze het moeten doen?
Waarmee het dus best kan zijn dat die mensen het zelf besluiten op basis van manipulatie door anderen waaronder ook de VS. Als je kennis hebt van de islam, wat vrij algemeen beschikbaar is, is het natuurlijk ook eenvoudig gebruik te maken van die kennis om rotzooi te maken.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Geen idee hoe die lijntjes lopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
quote:Op zondag 11 januari 2015 18:15 schreef Oud_student het volgende:
"Je suis Charlie"
"Je suis Ahmed"
"je suis juif"
Welke van deze 3 uitspraken hoort hier niet thuis?Toch wordt "Je suis Ahmed" door moslims op hetzelfde niveau geplaatst. Diep triest, eigenlijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet verbazend, ze zijn altijd in de slachtoffer rol:quote:Op zondag 11 januari 2015 18:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Toch wordt "Je suis Ahmed" door moslims op hetzelfde niveau geplaatst. Diep triest, eigenlijk.
Ze denken dat Allah hen de opdracht heeft gegeven om te doden en dan is alles geoorloofd, ook onzinnige motieven erbij halen.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarmee het dus best kan zijn dat die mensen het zelf besluiten op basis van manipulatie door anderen waaronder ook de VS. Als je kennis hebt van de islam, wat vrij algemeen beschikbaar is, is het natuurlijk ook eenvoudig gebruik te maken van die kennis om rotzooi te maken.
Wat maakt het speciaal dat er bezwaren zijn dat ze om hun "vrijheid van meningsuiting" zijn omgelegd?quote:Op zondag 11 januari 2015 00:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit zijn achtergronden bij het nieuws.
Wat de OP betreft: de politieman was een toevallig slachtoffer. Op zijn plek had net zo goed een andere agent kunnen staan. De slachtoffers bij Charlie Hebdo zijn bewust opgezocht. Die mensen zijn vanwege het uiten van hun mening omgelegd.
Alleen daarom al is de vergelijking totaal ongepast.
"Je suis Charlie"
"Je suis Ahmed"
"je suis juif"
Welke van deze 3 uitspraken hoort hier niet thuis?eenschSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als er maar één islam is kun je inderdaad niet spreken van een gematigde islam want dat suggereert dat er meerdere zijn. Of de islam extreem of gematigd is qua religie lijkt me afhankelijk te zijn van de opvattingen die iemand heeft. Op zich vind ik iedereen extreem die denkt dat ze iets moeten doen van god en zie ik weinig verschil, vanuit religieus standpunt, of je vindt dat je van god moet bidden of van god iemand moet vermoorden. Extreem vind ik wel de maatschappelijke opvatting dat je wetten kunt negeren omdat je iets moet van god.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:36 schreef Oud_student het volgende:
Men wil nog steeds niet inzien dat er geen gematigde islam bestaat.
Het is andersom, je sluit je aan bij een variant van de islam omdat je de meeste dogma's van die stroming of van die imam onderschrijft.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als er maar één islam is kun je inderdaad niet spreken van een gematigde islam want dat suggereert dat er meerdere zijn. Of de islam extreem of gematigd is qua religie lijkt me afhankelijk te zijn van de opvattingen die iemand heeft.
Het ene betreft alleen jezelf het andere is een extreme inbreuk op de vrijheid van anderenquote:Op zich vind ik iedereen extreem die denkt dat ze iets moeten doen van god en zie ik weinig verschil, vanuit religieus standpunt, of je vindt dat je van god moet bidden of van god iemand moet vermoorden.
Het probleem van de islam (vrijwel alle varianten) is dat zij:quote:Extreem vind ik wel de maatschappelijke opvatting dat je wetten kunt negeren omdat je iets moet van god.
Waarom aanvoegende wijs?quote:Op zondag 11 januari 2015 18:52 schreef I-care het volgende:
Je voudrais un monde meilleur!
Weet niet of het goed geschreven is, maar alla.
Nieuwe reeks: Je voudrais...
Nee er zijn toch een boel moslims die zich nergens bij aansluiten. Volgens mij zijn de stromingen zelfs geen officiële islamitische instituten waar je je bij aan kunt sluiten.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:51 schreef Oud_student het volgende:
Het is andersom, je sluit je aan bij een variant van de islam omdat je de meeste dogma's van die stroming of van die imam onderschrijft.
Gaan die niet naar de moskee of hebben geen bijeenkomsten met anderen?quote:Op zondag 11 januari 2015 18:54 schreef Wespensteek het volgende:
Nee er zijn toch een boel moslims die zich nergens bij aansluiten. Volgens mij zijn de stromingen zelfs geen officiële islamitische instituten waar je je bij aan kunt sluiten.
Nog beter, maar ik ben de taal niet machtig..quote:Op zondag 11 januari 2015 18:53 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Waarom aanvoegende wijs?
Veel krachtiger is : Ik wil. Ik eis
niet helemaal waar, islam stelt dat moslims in een niet islamitisch land zich moeten schikken aan de (niet islamitische wet) of moeten vertrekken naar een islamitisch landquote:Op zondag 11 januari 2015 18:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het probleem van de islam (vrijwel alle varianten) is dat zij:
én plichten oplegt aan gelovigen die een inbreuk op de vrijheden van anderen betekenen
én hun geloof altijd boven de wet van het land stellen waar zij wonen
Voor hen is slechts 1 oplossing: het kalifaat
Ze gaan vast naar de moskee al zijn er volgens onderzoek ook veel die het niet doen. Maar in tegenstelling tot de Nederlandse kerkgenootschappen kennen die wel lidmaatschap van een stroming wat er bij een moskee niet is.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:59 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Gaan die niet naar de moskee of hebben geen bijeenkomsten met anderen?
Of houden ze zich alleen aan de 5 zuilen?
Als het antwoord daarop nee is, dan zijn het zeker geen (echte) moslims
Je hoeft de woorden "vrijheid van meningsuiting" niet tussen aanhalingstekens te zetten. Die vrijheid hebben we hier gewoon, behoudens de grenzen die de wet stelt. De mensen van Charlie Hebdo zeiden niet "Shoot me, hier ben ik". Ze deden gewoon hun werk.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:39 schreef Samuray13 het volgende:
[..]
Wat maakt het speciaal dat er bezwaren zijn dat ze om hun "vrijheid van meningsuiting" zijn omgelegd?
Niks bijzonders. Ik vind het allemaal maar nep. Gewoon een goedkope excuus om in paniek te mogen raken.
Bovendien zeiden de mensen van Hebdo Shoot me, hier ben ik. Dan ben je gewoon een sukkel.
Sukkels zijn ook de moslims die in de demonstratie meelopen. Het is niet bewezen dat het bloedbad van Hebdo door extremisten van hun kant zijn gepleegd. Het kan net zo goed een false-flag zijn (Frankrijk heeft er geen problemen mee)
De Hijrah stelt dat er dan verschillende mogelijkheden zijn, òf ze moeten daar blijven tot ze in de meerderheid zijn natuurlijk, dan kan het volgende kalifaat worden gesticht..quote:Op zondag 11 januari 2015 19:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet helemaal waar, islam stelt dat moslims in een niet islamitisch land zich moeten schikken aan de (niet islamitische wet) of moeten vertrekken naar een islamitisch land
probleem met georganiseerde religie is dat ze allemaal stuk voor stuk nogal kieskeurig zijn over de regeltjes die ze willen naleven
"Je suis Charlie"
"Je suis Ahmed"
"je suis juif"
Welke van deze 3 uitspraken hoort hier niet thuis?enige verschil hier is dat de cartoonisten gebruik maakten van hun vrijheid van meningsuiting en de joodse shoppers gebruik maakten van hun vrijheid van religie terwijl de agent er lijf en leden voor op het spel durfde te zettenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deze man was een held en hij verdiend alle eer die mensen hem toe willen schuiven
je suis Ahmed, je suis Franck
Qu'ils reposent en paixja diep en diep triest dat deze mensen hun gevallen held proberen te erenquote:Op zondag 11 januari 2015 18:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Toch wordt "Je suis Ahmed" door moslims op hetzelfde niveau geplaatst. Diep triest, eigenlijk.
walgelijk
bleghOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
ik heb ook een bordje gezien van een moslim met je suis charlie, volgens generaliserend gedachtengoed zouden moslims dus vol steun betuigen aan de cartoonisten.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is inderdaad diep triest en walgelijk als je bij zo'n protestactie gaat staan om alleen voor de omgekomen agent op te komen, puur omdat dat toevallig een moslim was. En dat je dan verder ook nog eens te beroerd bent om op te komen voor het recht op vrije meningsuiting.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:15 schreef sp3c het volgende:
ja diep en diep triest dat deze mensen hun gevallen held proberen te eren
walgelijk
blegh
Het is fijn dat er ook moslims die wél snappen waar dit om draait. Die moslims zijn dan ook het probleem niet. Het probleem zit 'm bij moslims (en anderen) die oprecht menen dat de redactie van Charlie Hebdo deze terreur over zichzelf heeft afgeroepen. "Hadden ze de profeet maar niet moeten beledigen"... - dat idee.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:15 schreef Re het volgende:
ik heb ook een bordje gezien van een moslim met je suis charlie, volgens generaliserend gedachtengoed zouden moslims dus vol steun betuigen aan de cartoonisten.
waarom?quote:Op maandag 12 januari 2015 12:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is inderdaad diep triest en walgelijk als je bij zo'n protestactie gaat staan om alleen voor de omgekomen agent op te komen, puur omdat dat toevallig een moslim was. En dat je dan verder ook nog eens te beroerd bent om op te komen voor het recht op vrije meningsuiting.
Omdat je daarmee minachting toont voor de westerse samenleving en voor de normen, waarden en vrijheden die hier van kracht zijn.quote:
ben jij de straat op gegaan?quote:Op maandag 12 januari 2015 12:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat je daarmee minachting toont voor de westerse samenleving en voor de normen, waarden en vrijheden die hier van kracht zijn.
waarom zou je iets niet mogen minachten dan, als het al minachting is? De mening dat de cartoonisten het wellicht zelf over zich uit hebben gesproken heeft toch verder niets met normen en waarden te maken behalve dan vrije meningsuiting... zij hebben die mensen toch niet vermoord?quote:Op maandag 12 januari 2015 12:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat je daarmee minachting toont voor de westerse samenleving en voor de normen, waarden en vrijheden die hier van kracht zijn.
das op zich een goede vraagquote:Op maandag 12 januari 2015 12:43 schreef Re het volgende:
[..]
waarom zou je iets niet mogen minachten dan, als het al minachting is? De mening dat de cartoonisten het wellicht zelf over zich uit hebben gesproken heeft toch verder niets met normen en waarden te maken behalve dan vrije meningsuiting... zij hebben die mensen toch niet vermoord?
Gelukkig mogen mensen dat. Iets met vrije meningsuiting.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:32 schreef Elfletterig het volgende:
Het is inderdaad diep triest en walgelijk als je bij zo'n protestactie gaat staan om alleen voor de omgekomen agent op te komen, puur omdat dat toevallig een moslim was. En dat je dan verder ook nog eens te beroerd bent om op te komen voor het recht op vrije meningsuiting.
'ze' hebben al een poot in de deur, leer ermee levenquote:Op maandag 12 januari 2015 12:45 schreef akveor het volgende:
Moslims zijn net als jehovah getuigen... zorg gewoon dat ze geen poot tussen de deur krijgen.
De westerse leiding doet alleen aan symptoom bestrijding. Inlichtingendiensten en beveiliging kosten bakken vol met geld. Maar ze blijven meehuilen met de wolven in het bos.
Die vrijheid hebben ze toch? Of wil je ze gaan verbieden om voor een omgekomen moslim te protesteren?quote:Op maandag 12 januari 2015 12:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Prima. En op mijn beurt mag ik zo'n houding dan weer walgelijk vinden.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Gelukkig mogen mensen dat. Iets met vrije meningsuiting.
quote:Op maandag 12 januari 2015 12:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Gelukkig mogen mensen dat. Iets met vrije meningsuiting.
dan nog zie ik niet hoe het eren van deze held een minachting is van onze normen en waardenquote:Op maandag 12 januari 2015 12:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Die vrijheid hebben ze toch? Of wil je ze gaan verbieden om voor een omgekomen moslim te protesteren?
Walgelijke gedachte.
het mag wel maar waarom vind je het walgelijk?quote:Op maandag 12 januari 2015 12:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Prima. En op mijn beurt mag ik zo'n houding dan weer walgelijk vinden.
Lijkt me ook, wat is het volgende? Gevallen soldaten die de islam aanhangen niet meer eren?quote:Op maandag 12 januari 2015 12:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan nog zie ik niet hoe het eren van deze held een minachting is van onze normen en waarden
het tegendeel is waarl lijkt me
gevallen soldaten mag je sowieso al niet meer eren, doen gewoon hun werk toch?quote:Op maandag 12 januari 2015 12:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Lijkt me ook, wat is het volgende? Gevallen soldaten die de islam aanhangen niet meer eren?
Ik vind het walgelijk dat die moslima's alleen respect kunnen en willen opbrengen voor een mede-moslim, waarbij het ook nog eens puur toeval is dat de omgekomen agent een moslim is. Voor hetzelfde geldt had op die plek een andere agent gestaan.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
het mag wel maar waarom vind je het walgelijk?
hier gaat het al mis, dat zit je er zelf bij te verzinnenquote:Op maandag 12 januari 2015 12:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het walgelijk dat die moslima's alleen respect kunnen en willen opbrengen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |