De Hijrah stelt dat er dan verschillende mogelijkheden zijn, òf ze moeten daar blijven tot ze in de meerderheid zijn natuurlijk, dan kan het volgende kalifaat worden gesticht..quote:Op zondag 11 januari 2015 19:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet helemaal waar, islam stelt dat moslims in een niet islamitisch land zich moeten schikken aan de (niet islamitische wet) of moeten vertrekken naar een islamitisch land
probleem met georganiseerde religie is dat ze allemaal stuk voor stuk nogal kieskeurig zijn over de regeltjes die ze willen naleven
quote:Op zondag 11 januari 2015 18:15 schreef Oud_student het volgende:
"Je suis Charlie"
"Je suis Ahmed"
"je suis juif"
Welke van deze 3 uitspraken hoort hier niet thuis?enige verschil hier is dat de cartoonisten gebruik maakten van hun vrijheid van meningsuiting en de joodse shoppers gebruik maakten van hun vrijheid van religie terwijl de agent er lijf en leden voor op het spel durfde te zettenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deze man was een held en hij verdiend alle eer die mensen hem toe willen schuiven
je suis Ahmed, je suis Franck
Qu'ils reposent en paixja diep en diep triest dat deze mensen hun gevallen held proberen te erenquote:Op zondag 11 januari 2015 18:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Toch wordt "Je suis Ahmed" door moslims op hetzelfde niveau geplaatst. Diep triest, eigenlijk.
walgelijk
bleghOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
ik heb ook een bordje gezien van een moslim met je suis charlie, volgens generaliserend gedachtengoed zouden moslims dus vol steun betuigen aan de cartoonisten.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Toch wordt "Je suis Ahmed" door moslims op hetzelfde niveau geplaatst. Diep triest, eigenlijk.
Het is inderdaad diep triest en walgelijk als je bij zo'n protestactie gaat staan om alleen voor de omgekomen agent op te komen, puur omdat dat toevallig een moslim was. En dat je dan verder ook nog eens te beroerd bent om op te komen voor het recht op vrije meningsuiting.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:15 schreef sp3c het volgende:
ja diep en diep triest dat deze mensen hun gevallen held proberen te eren
walgelijk
blegh
Het is fijn dat er ook moslims die wél snappen waar dit om draait. Die moslims zijn dan ook het probleem niet. Het probleem zit 'm bij moslims (en anderen) die oprecht menen dat de redactie van Charlie Hebdo deze terreur over zichzelf heeft afgeroepen. "Hadden ze de profeet maar niet moeten beledigen"... - dat idee.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:15 schreef Re het volgende:
ik heb ook een bordje gezien van een moslim met je suis charlie, volgens generaliserend gedachtengoed zouden moslims dus vol steun betuigen aan de cartoonisten.
waarom?quote:Op maandag 12 januari 2015 12:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is inderdaad diep triest en walgelijk als je bij zo'n protestactie gaat staan om alleen voor de omgekomen agent op te komen, puur omdat dat toevallig een moslim was. En dat je dan verder ook nog eens te beroerd bent om op te komen voor het recht op vrije meningsuiting.
Omdat je daarmee minachting toont voor de westerse samenleving en voor de normen, waarden en vrijheden die hier van kracht zijn.quote:
ben jij de straat op gegaan?quote:Op maandag 12 januari 2015 12:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat je daarmee minachting toont voor de westerse samenleving en voor de normen, waarden en vrijheden die hier van kracht zijn.
waarom zou je iets niet mogen minachten dan, als het al minachting is? De mening dat de cartoonisten het wellicht zelf over zich uit hebben gesproken heeft toch verder niets met normen en waarden te maken behalve dan vrije meningsuiting... zij hebben die mensen toch niet vermoord?quote:Op maandag 12 januari 2015 12:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat je daarmee minachting toont voor de westerse samenleving en voor de normen, waarden en vrijheden die hier van kracht zijn.
das op zich een goede vraagquote:Op maandag 12 januari 2015 12:43 schreef Re het volgende:
[..]
waarom zou je iets niet mogen minachten dan, als het al minachting is? De mening dat de cartoonisten het wellicht zelf over zich uit hebben gesproken heeft toch verder niets met normen en waarden te maken behalve dan vrije meningsuiting... zij hebben die mensen toch niet vermoord?
Gelukkig mogen mensen dat. Iets met vrije meningsuiting.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:32 schreef Elfletterig het volgende:
Het is inderdaad diep triest en walgelijk als je bij zo'n protestactie gaat staan om alleen voor de omgekomen agent op te komen, puur omdat dat toevallig een moslim was. En dat je dan verder ook nog eens te beroerd bent om op te komen voor het recht op vrije meningsuiting.
'ze' hebben al een poot in de deur, leer ermee levenquote:Op maandag 12 januari 2015 12:45 schreef akveor het volgende:
Moslims zijn net als jehovah getuigen... zorg gewoon dat ze geen poot tussen de deur krijgen.
De westerse leiding doet alleen aan symptoom bestrijding. Inlichtingendiensten en beveiliging kosten bakken vol met geld. Maar ze blijven meehuilen met de wolven in het bos.
Die vrijheid hebben ze toch? Of wil je ze gaan verbieden om voor een omgekomen moslim te protesteren?quote:Op maandag 12 januari 2015 12:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Prima. En op mijn beurt mag ik zo'n houding dan weer walgelijk vinden.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Gelukkig mogen mensen dat. Iets met vrije meningsuiting.
quote:Op maandag 12 januari 2015 12:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Gelukkig mogen mensen dat. Iets met vrije meningsuiting.
dan nog zie ik niet hoe het eren van deze held een minachting is van onze normen en waardenquote:Op maandag 12 januari 2015 12:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Die vrijheid hebben ze toch? Of wil je ze gaan verbieden om voor een omgekomen moslim te protesteren?
Walgelijke gedachte.
het mag wel maar waarom vind je het walgelijk?quote:Op maandag 12 januari 2015 12:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Prima. En op mijn beurt mag ik zo'n houding dan weer walgelijk vinden.
Lijkt me ook, wat is het volgende? Gevallen soldaten die de islam aanhangen niet meer eren?quote:Op maandag 12 januari 2015 12:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan nog zie ik niet hoe het eren van deze held een minachting is van onze normen en waarden
het tegendeel is waarl lijkt me
gevallen soldaten mag je sowieso al niet meer eren, doen gewoon hun werk toch?quote:Op maandag 12 januari 2015 12:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Lijkt me ook, wat is het volgende? Gevallen soldaten die de islam aanhangen niet meer eren?
Ik vind het walgelijk dat die moslima's alleen respect kunnen en willen opbrengen voor een mede-moslim, waarbij het ook nog eens puur toeval is dat de omgekomen agent een moslim is. Voor hetzelfde geldt had op die plek een andere agent gestaan.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
het mag wel maar waarom vind je het walgelijk?
hier gaat het al mis, dat zit je er zelf bij te verzinnenquote:Op maandag 12 januari 2015 12:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het walgelijk dat die moslima's alleen respect kunnen en willen opbrengen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |