*diepe, diepe zucht*quote:Op maandag 12 januari 2015 13:20 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Zelfmedelijden ja.
Er wordt een agent, Ahmed Merabat, die op zijn laatste momenten om genade smeekt, kloedbloedig afgeschoten door terroristen. En jij vindt dat hij geen aandacht moet krijgen, vanwege je afkeer voor moslims.
Terwijl die man zijn leven gaf voor de veiligheid van Frankrijk en de redactie van Charlie Hebdo.
Erg respectvol naar de familie en kinderen van die man ook wel. Nu ben je ook heel plotseling niet meer in afkomst geïnteresseerd.
deze dames zeggen niets verkeerdquote:Op maandag 12 januari 2015 13:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
*diepe, diepe zucht*
Ik heb nergens geschreven dat die man geen aandacht mag krijgen. Het ging mij om de selectieve verontwaardiging van de moslima's in dit filmpje: http://nos.nl/video/2012362-je-suis-achmed.html
(en die dames zijn bepaald niet de enige die zo denken)
Je verzint er dus weer een hoop onzin bij.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
*diepe, diepe zucht*
Ik heb nergens geschreven dat die man geen aandacht mag krijgen. Het ging mij om de selectieve verontwaardiging van de moslima's in dit filmpje: http://nos.nl/video/2012362-je-suis-achmed.html
(en die dames zijn bepaald niet de enige die zo denken)
Ze staan er wél voor Ahmed, want tja... dat is nu eenmaal een moslim. Ahmed, ongeacht wat voor een held hij is, is een toevallig slachtoffer. Hij was geen doelwit, in tegenstelling tot de redactieleden van Charlie Hebdo. Hij was op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. Op zijn plek had net zo goed een andere agent kunnen staan.
Mijn reactie heeft niks te maken met afkeer van moslims. Des te meer met walging over de selectieve verontwaardiging en het gebrek aan respect voor het recht van vrije meningsuiting dat erin doorsijpelt. Dat die redactieleden werden afgeslacht was immers te begrijpen, want ze hebben de profeet beledigd. Daar hoef je niet tegen de protesteren.
Dit is een onjuiste bewering.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:21 schreef Kosmoproleet het volgende:
Walgelijk dat een held die zijn leven geeft voor de veiligheid van anderen zoveel aandacht krijgt, aldus Elf. Enige reden: hij heet Ahmed.
Je snapt er weer eens niks van.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:23 schreef sp3c het volgende:
allemaal rouwen zoals de meerderheid en/of twitter zegt dat we moeten rouwen
elfkoreaanse praktijken dit
Ach kom nou, je gunt ze geen rouw en begint meteen als een huis-tuin-en-keuken-psycholoog te reppen over zelfmedelijden. Zelfmedelijden is altijd een onderdeel van rouw. En zoals de waard is gevalletje dit.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit is een onjuiste bewering.
[..]
Dit is een reactie op een onjuiste bewering. En als losstaand statement is het ook grote onzin. Ik verzet me tegen religieus extremisme. Dat doe ik consequent en jarenlang.
[..]
Je snapt er weer eens niks van.
Hij was geen Moslim, hij was Atheist.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:17 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Een redacteur van Charlie Hebdo was ook moslim.
[..]
Heb je daar een bron voor?quote:Op maandag 12 januari 2015 13:33 schreef Penguinz het volgende:
[..]
Hij was geen Moslim, hij was Atheist.
Ik kan me niet herinneren waar ik het las. Dit is zijn neef in de Volkskrant vandaag: https://mobile.twitter.co(...)554980765698/photo/1quote:
Nee dat is onjuist want agenten waren duidelijk ook een doelwit.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:26 schreef Elfletterig het volgende:
Ahmed, ongeacht wat voor een held hij is, is een toevallig slachtoffer. Hij was geen doelwit
Ze zijn doelwit want ze staan de echte doelwit in de weg. Net als je eerst de luchtafweer uitschakelt voordat je het echte doelwit bombardeert.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat is onjuist want agenten waren duidelijk ook een doelwit.
Daarom liep die dader speciaal nog naar die agent om die agent te doden ook al was hij al uitgeschakeld? Die andere agente stond ook niemand in de weg.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:00 schreef Toga het volgende:
[..]
Ze zijn doelwit want ze staan de echte doelwit in de weg. Net als je eerst de luchtafweer uitschakelt voordat je het echte doelwit bombardeert.
Misschien waren agenten (in algemene zin) een doelwit, om zodoende het échte doelwit, namelijk de reactie van Charlie Hebdo, te kunnen treffen. De agent Ahmed is niettemin een toevallig slachtoffer. Op zijn plek had op dat moment ook een andere agent kunnen staan.quote:Op maandag 12 januari 2015 13:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat is onjuist want agenten waren duidelijk ook een doelwit.
Het was zijn keuze agent te worden dus was hij geen willekeurig slachtoffer.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:07 schreef Elfletterig het volgende:
De agent Ahmed is niettemin een toevallig slachtoffer.
Hij heet gewoon Achmed. Kan hij ook niks aan doen verder.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Misschien waren agenten (in algemene zin) een doelwit, om zodoende het échte doelwit, namelijk de reactie van Charlie Hebdo, te kunnen treffen. De agent Ahmed is niettemin een toevallig slachtoffer. Op zijn plek had op dat moment ook een andere agent kunnen staan.
Verder wordt er iets heel bijzonders van gemaakt dat die man zich inzette om de vrijheid van Fransen te verdedigen. Dat is heel normaal dat de politie dat doet. Dat is waar we politie voor hebben.
En dat betekent verder niet dat de man zich niet heldhaftig heeft gedragen en dat -ie van mij niet geroemd mag worden om z'n handelen. Dat is prima. Maar roem hem omdat hij zijn werk als agent deed, niet omdat hij toevallig moslim is, want dat is totaal niet relevant.
doe het eerst maar eens ...quote:Op maandag 12 januari 2015 14:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Verder wordt er iets heel bijzonders van gemaakt dat die man zich inzette om de vrijheid van Fransen te verdedigen. Dat is heel normaal dat de politie dat doet. Dat is waar we politie voor hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |