abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 13 januari 2015 @ 15:37:41 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148642766
een vak waar je niet zo heel goed in bent
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_148642801
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, dat impliceert immers dat je blij bent met wat Charlie doet, daarmee is het vooral een steunbetuiging aan de mening van Charlie, en niet aan de vrijheid van meningsuiting. 'Je suis Ahmed' beperkt zich tot het recht op vrij meningsuiting door de meningsuiting zelf af te keuren en is daarmee veel sterker. Het recht op vrije meningsuiting gaat immers altijd over meningen die je onwelgevallig zijn.

[..]

Tu es Ahmed.
Ik voel überhaupt niet de behoefte om mezelf met die idiote labeltjes te associëren, maar als ik er dan toch één moet kiezen is dat "Je suis Charlie", als steunbetuiging aan de mensen die omkwamen omdat ze hun recht op vrije meningsuiting gebruikten.

"Je suis Ahmed" is een holle kreet die niks zegt. Eentje die puur staat of valt met het toevallige feit dat de omgekomen agent moslim is. Had daar een andere agent gestaan, dan hadden moslims geen krimp gegeven.
pi_148642869
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:37 schreef sp3c het volgende:
een vak waar je niet zo heel goed in bent
In dit geval wel, want het was voor Dyab Abou Jahjah gewoon een middel om te verkondigen wat voor een onrecht moslims wordt aangedaan. Dat is wat hij nu in interviews zit te verkondigen, nu hij z'n mediamomentje weer heeft.

In nog geen week tijd gaat het niet meer om de werkelijke slachtoffers, maar moeten we luisteren naar het gejank van verongelijkte moslims. Het kan verkeren.
pi_148642947
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik voel überhaupt niet de behoefte om mezelf met die idiote labeltjes te associëren, maar als ik er dan toch één moet kiezen is dat "Je suis Charlie", als steunbetuiging aan de mensen die omkwamen omdat ze hun recht op vrije meningsuiting gebruikten.
Of om dat het ongeveer jouw mening was die ze uitten?

quote:
"Je suis Ahmed" is een holle kreet die niks zegt. Eentje die puur staat of valt met het toevallige feit dat de omgekomen agent moslim is. Had daar een andere agent gestaan, dan hadden moslims geen krimp gegeven.
Welja, begin gewoon opnieuw je riedeltje af te steken. Als het geen moslim was geweest, dan was de afkeuring van Charlie Hebdo's meningsuiting ook niet verondersteld he, en was er dus geen boodschap geweest dat meningen die je afkeurt ook geuit mogen worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator dinsdag 13 januari 2015 @ 16:35:15 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148644737
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In dit geval wel, want het was voor Dyab Abou Jahjah gewoon een middel om te verkondigen wat voor een onrecht moslims wordt aangedaan. Dat is wat hij nu in interviews zit te verkondigen, nu hij z'n mediamomentje weer heeft.

In nog geen week tijd gaat het niet meer om de werkelijke slachtoffers, maar moeten we luisteren naar het gejank van verongelijkte moslims. Het kan verkeren.
deze Ahmed was gewoon een slachtoffer hoor ...

beetje triest dit

maar goed, ik vind het al een prima compromis dat je de boel hebt afgezwakt van 'dit is wat ze zeggen' naar 'dit is wat ik tussen de regels lees wat ze zeggen'

punt wmb
pi_148645501
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

deze Ahmed was gewoon een slachtoffer hoor ...

beetje triest dit

maar goed, ik vind het al een prima compromis dat je de boel hebt afgezwakt van 'dit is wat ze zeggen' naar 'dit is wat ik tussen de regels lees wat ze zeggen'

punt wmb
Mijn punt was niet dat Ahmed geen slachtoffer is. Mijn punt is dat types als Abou Jahjah deze gebeurtenissen aangrijpen om hun eigen verongelijkte jankverhaal af te steken. "Je suis Ahmed" is slechts een middel om media-aandacht te genereren. Het gaat allang niet meer om de werkelijke slachtoffers (inclusief Ahmed), het gaat alleen nog over het onrecht dat moslims wordt aangedaan. Tenminste wél als aan figuren als Abou Jahjah ligt.
  † In Memoriam † woensdag 14 januari 2015 @ 07:31:56 #287
137949 Disana
pi_148665084
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mijn punt was niet dat Ahmed geen slachtoffer is. Mijn punt is dat types als Abou Jahjah deze gebeurtenissen aangrijpen om hun eigen verongelijkte jankverhaal af te steken. "Je suis Ahmed" is slechts een middel om media-aandacht te genereren. Het gaat allang niet meer om de werkelijke slachtoffers (inclusief Ahmed), het gaat alleen nog over het onrecht dat moslims wordt aangedaan. Tenminste wél als aan figuren als Abou Jahjah ligt.
Je blijft het zo brengen alsof het moslimslachoffer als enige in de schijnwerpers wordt gezet, maar ondertussen ben jij juist degene die dit slachtoffer wilt isoleren van de anderen.
pi_148665269
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 07:31 schreef Disana het volgende:

[..]

Je blijft het zo brengen alsof het moslimslachoffer als enige in de schijnwerpers wordt gezet, maar ondertussen ben jij juist degene die dit slachtoffer wilt isoleren van de anderen.
Ik heb het zo onderhand twintig keer uitgelegd, ik blijf bezig hier. Als mensen die uitleg niet willen snappen, dan is dat maar zo.
  † In Memoriam † woensdag 14 januari 2015 @ 07:59:21 #289
137949 Disana
pi_148665288
quote:
15s.gif Op woensdag 14 januari 2015 07:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik heb het zo onderhand twintig keer uitgelegd, ik blijf bezig hier. Als mensen die uitleg niet willen snappen, dan is dat maar zo.
Ik heb het allemaal gelezen, en wat ik blijf zien is dat je krampachtige en vergezochte pogingen doet iets neer te zetten dat er niet is.
pi_148665819
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En ik mag op mijn beurt dan weer ageren tegen het gebruik van "Je suis Ahmed", om de redenen die ik heb aangegeven. Mooi systeem hè, dat recht op vrije meningsuiting. Een systeem dat door heel wat roepers van "Je suis Ahmed" bij voorkeur zodanig aan banden wordt gelegd dat je hun profeet niet mag beledigen.

Moslim-extremisten plegen aanslagen in Frankrijk waarbij 16 mensen omkomen en het zijn nota bene moslims die een soort verongelijkt slachtoffer uithangen. Veel gekker moet het niet worden.
Maar die moslims zijn dan toch ook gelijk slachtoffer gemaakt, want de aanslag werd gevolgd door aanvallen op moskeeen en mensen die er "islamitisch" uitzagen(wel voornamelijk vrouwen).
Daarnaast werd er van verschillende kanten even geeist dat iedereen zich uitsprak omdat ze anders weleens als meeheuler met de terroristen gezien werden of zelfs erger.
En als klap op de vuurpijl is het hun geloof die is aangevallen door deze terroristen met hun daad.

Dus ja, ik begrijp die onrust wel, kan jij het je voorstellen dat veel mensen die zich moslim noemen wat zenuwachtig zijn, bang zijn zelfs?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 14 januari 2015 @ 09:14:54 #291
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_148666234
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 08:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar die moslims zijn dan toch ook gelijk slachtoffer gemaakt, want de aanslag werd gevolgd door aanvallen op moskeeen en mensen die er "islamitisch" uitzagen(wel voornamelijk vrouwen).
Daarnaast werd er van verschillende kanten even geeist dat iedereen zich uitsprak omdat ze anders weleens als meeheuler met de terroristen gezien werden of zelfs erger.
En als klap op de vuurpijl is het hun geloof die is aangevallen door deze terroristen met hun daad.

Dus ja, ik begrijp die onrust wel, kan jij het je voorstellen dat veel mensen die zich moslim noemen wat zenuwachtig zijn, bang zijn zelfs?
Ik dacht dat het concept van collectieve schuld voorgoed verworpen was maar het steekt zijn kop weer op en mensen schijnen het best te vinden.

Terwijl de klanten van die joodse winkels onder dezelfde gedachte van collectieve schuld (medeverantwoordelijk voor de misdaden van de joodse staat) door de dader als legitiem doel werden gezien.

In plaats van dat tot in de grond veroordelen en afwijzen als middeleeuws denken wordt het overgenomen door de mensen die het op moslims toepassen.

Hebben ze het over beschermen van westerse waarden. Dit is afbraak van westerse waarden.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_148771853
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 07:31 schreef Disana het volgende:

[..]

Pardon? Door "je suis Ahmed" te kiezen, ga je Charlie, de andere (naamloze) agente èn 4 (naamloze) joden voorbij. Typisch des islams; kaffiers, joden en islamcritici zijn naamloze varkens. Ahmed, was collateral damage, had niet gehoeven, maar ja hij koos er nou eenmaal voor om voor de kaffiers te werken.

Nergens heb ik trouwens bewezen gezien dat Ahmed bereid was "het woord van Charlie met zijn leven te verdedigen", of dat hij zelfs was aangewezen het bureau te beveiligen. De beste man had een baan met een risico, net als de redactie van CH. Maar, zoals iedereen weet is joods zijn altijd een risico.
En v.w.b. die andere "held" die een deur van een koelcel openhield; beleefd, maar niet heldhaftig.
Van de week hield ik een beetje in om een moslim-voetganger niet aan te rijden, hebben jullie ook de krantenkoppen gelezen van mijn heldendaad?
Racist
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2015 @ 11:56:29 #293
137949 Disana
pi_148771912
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 11:53 schreef Toga het volgende:

[..]

Pardon? Door "je suis Ahmed" te kiezen, ga je Charlie, de andere (naamloze) agente èn 4 (naamloze) joden voorbij. Typisch des islams; kaffiers, joden en islamcritici zijn naamloze varkens. Ahmed, was collateral damage, had niet gehoeven, maar ja hij koos er nou eenmaal voor om voor de kaffiers te werken.

Nergens heb ik trouwens bewezen gezien dat Ahmed bereid was "het woord van Charlie met zijn leven te verdedigen", of dat hij zelfs was aangewezen het bureau te beveiligen. De beste man had een baan met een risico, net als de redactie van CH. Maar, zoals iedereen weet is joods zijn altijd een risico.
En v.w.b. die andere "held" die een deur van een koelcel openhield; beleefd, maar niet heldhaftig.

Van de week hield ik een beetje in om een moslim-voetganger niet aan te rijden, hebben jullie ook de krantenkoppen gelezen van mijn heldendaad?
Moslims worden door deze terreurdaden net zozeer geschaad als alle andere doelwitten en omstanders. Ik vind het niet verkeerd dat daar ook aandacht voor is.
  Moderator zaterdag 17 januari 2015 @ 12:39:13 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_148772808
de twee mannen in blauw waren toch net zo goed geen charly hebdo?

volgens deze definitie is je suis charly net zo respectloos als je suis ahmed ... geen van allen dekt de hele lading

lijkt mij een onzinverhaal
pi_148796104
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 01:30 schreef Penguinz het volgende:
Moi? Moi je suis Charlie. Et tu, Brute?
Sterk! Forte!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_148796183
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 11:53 schreef Toga het volgende:

Maar, zoals iedereen weet is joods zijn altijd een risico.
Held! ^O^ _O_
Is daar geen pilletje voor? 8)7

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 18-01-2015 08:37:10 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')