Je hebt niet het gehele topic gelezen blijkt, ik heb al aangegeven dat de woordkeuze wrang klinkt.quote:Op zondag 11 januari 2015 07:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat zou je kunnen doen ja. Dat zou dan wel een uitspraak zijn uit de categorie 'vrouwen lokken verkrachting zelf uit'. Kortom: je moet nogal een rasklootzak zijn om zoiets te zeggen.
quote:Op zondag 11 januari 2015 09:22 schreef Chadi het volgende:
gooid omdat ik in de verkeerde regio geboren ben. Ik vind dat je suis gedoe aandacht zoekrij. Dat er mensen dagelijks sneuvelen om een bizarre reden is feit, maar we vinden het pas oh zo erg als het bij ons om de hoek gebeurd. Laten we ons ook horen dan?
JE SUIS HYPOCRIET!
Als je geen 'uitlokking' bedoelt, schrijf dan geen 'uitlokking'.quote:Op zondag 11 januari 2015 09:34 schreef Toga het volgende:
[..]
Je hebt niet het gehele topic gelezen blijkt, ik heb al aangegeven dat de woordkeuze wrang klinkt.
Stephane Charbonnier stond al op de dodenlijst van Al Qaida, je kan dan toch zeggen "he had it coming", of heb jij daar een ander goed Nederlands woord voor? Hij ging er zelf al van uit dat hij in het harnas zou sterven, echter namen de terrorristen ook nog wat andere mensen mee...
Even de lijn doortrekkend naar verkrachting; Jack the Ripper heeft in de krant specifiek een vrouw genoemd die hij zal verkrachten. Het zou dan toch minstens niet slim zijn zonder bescherming/vermomming over straat te gaan?
Doe mij een ander woord of zinsnede dan? Misschien schiet de Nederlandse taal tekort?quote:Op zondag 11 januari 2015 09:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als je geen 'uitlokking' bedoelt, schrijf dan geen 'uitlokking'.
Wat dacht je van 'het zat eraan te komen'?quote:Op zondag 11 januari 2015 09:44 schreef Toga het volgende:
[..]
Doe mij een ander woord of zinsnede dan? Misschien schiet de Nederlandse taal tekort?
Ja mooi is dat. Jij probeert iets te zeggen, en ik moet het voor je formuleren?quote:Op zondag 11 januari 2015 09:54 schreef Toga het volgende:
Die had ik dan ook al gebruikt "He had it coming" in de post waar ik al eerder naar refereerde. Toch bekruipt me bij de zin "het zat er aan te komen" het gevoel dat de slachtoffers niets konden doen om de situatie af te wenden. Zoals bij een vulkaanuitbarsting; niks aan te doen. Dat is echter niet waar, doe eens een ander voorstel.
Jij zegt dat mijn woord uitlokking fout is, misschien zitten er in dat woord meer nuances dan alleen maar "een kort rokje dragen".quote:Op zondag 11 januari 2015 09:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja mooi is dat. Jij probeert iets te zeggen, en ik moet het voor je formuleren?
Maar wat hadden de slachtoffers moeten doen om dit te voorkomen?
De joodse slachtoffers valt net zoveel te verwijten als de redactie van Charlie Hebdo.quote:Op zondag 11 januari 2015 10:04 schreef Toga het volgende:
[..]
Jij zegt dat mijn woord uitlokking fout is, misschien zitten er in dat woord meer nuances dan alleen maar "een kort rokje dragen".
Ze hadden kunnen stoppen met de toko (uiteraard ben ik het daar niet mee eens).
Maar hiermee kom ik direct terug op mijn standpunt van dit topic: "Wat hadden de joodse slachtoffers in de supermarkt moeten doen om dit af te wenden? Dat waren degene die geen enkele invloed hadden op dit drama.
Eens, en toch wist Stephane dat hij een kort leven beschoren was wegens zijn onverwijtbare daden. Snap je de gedachte dat joden met diezelfde gedachte rondlopen wegen hun onverwijtbare "geboorte in een joods gezin"?quote:Op zondag 11 januari 2015 10:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De joodse slachtoffers valt net zoveel te verwijten als de redactie van Charlie Hebdo.
Wat is nou eigenlijk je punt?quote:Op zondag 11 januari 2015 10:12 schreef Toga het volgende:
[..]
Eens, en toch wist Stephane dat hij een kort leven beschoren was wegens zijn onverwijtbare daden. Snap je de gedachte dat joden met diezelfde gedachte rondlopen wegen hun onverwijtbare "geboorte in een joods gezin"?
De één is een zware roker, de ander wordt geboren met een hartafwijking.
Oké. Dan blijf ik hierbij:quote:Op zondag 11 januari 2015 10:15 schreef Toga het volgende:
[..]
Die had ik al aangegeven op post nr 1.
quote:Op zondag 11 januari 2015 07:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat zou je kunnen doen ja. Dat zou dan wel een uitspraak zijn uit de categorie 'vrouwen lokken verkrachting zelf uit'. Kortom: je moet nogal een rasklootzak zijn om zoiets te zeggen.
[..]
Niemand behalve de daders heeft iets uitgelokt.
Best ziek. Maar goed, het is ook maar een mening.quote:Op zondag 11 januari 2015 10:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat joden de "echte" slachtoffers zijn.
Misschien kan je ergens in Frankrijk een dorpje koloniseren voor Israëlquote:Op zondag 11 januari 2015 10:15 schreef Toga het volgende:
[..]
Die had ik al aangegeven op post nr 1.
Dat de joden van de supermarkt de enige slachtoffers van die dag waren die geen invloed hadden op hun lot. Donald Duck uitgevers en schoonmakers zijn gemiddeld een langer leven beschoren dan CH medewerkers en politieagenten.quote:Op zondag 11 januari 2015 10:17 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat joden de "echte" slachtoffers zijn.
Bron? Of sta je nou uit je nek te lullen?quote:Op zondag 11 januari 2015 10:23 schreef Toga het volgende:
[..]
Dat de joden van de supermarkt de enige slachtoffers van die dag waren die geen invloed hadden op hun lot. Donald Duck uitgevers en schoonmakers zijn gemiddeld een langer leven beschoren dan CH medewerkers en politieagenten.
Ik ben niet joods en het lijkt me ook niet wenselijk. Voor zover ik weet hebben ze daar zèlf niet eens behoefte aan.quote:Op zondag 11 januari 2015 10:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Misschien kan je ergens in Frankrijk een dorpje koloniseren voor Israël
Wat mij betreft de grootst mogelijke onzin. Alsof die lui bezig zijn met de gevoelens in de harten van kuffars.quote:Op zondag 11 januari 2015 00:28 schreef TheMagnificent het volgende:
Wat mij betreft het belangrijkste punt dat Aboutaleb maakte in zijn toespraak: ''Het slechtste wat we nu kunnen doen is voldoen aan de verwachting van die terroristen: dat we haat en wraakgevoelens tussen bevolkingsgroepen toelaten in onze harten. Dat we muren gaan optrekken in onze samenleving. Dat mogen we nóóit doen. Nu niet en in de toekomst niet.''
Wait wut?quote:Op zondag 11 januari 2015 10:30 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Wat mij betreft de grootst mogelijke onzin. Alsof die lui bezig zijn met de gevoelens in de harten van kuffars.![]()
En verder loopt half Nederland bij het GGZ omdat we verleerd zijn onze grenzen te bewaken. Het beste wat we kunnen doen is hele hoge muren optrekken en iedereen die de veiligheid in ons huis, onze samenleving, verstoort naar de andere kant van die muur verbannen.
En de politieagenten werden wakker met het idee om vandaag lekker door terroristen vermoord te worden? Die hadden hier net zo veel invloed op.quote:Op zondag 11 januari 2015 10:23 schreef Toga het volgende:
[..]
Dat de joden van de supermarkt de enige slachtoffers van die dag waren die geen invloed hadden op hun lot. Donald Duck uitgevers en schoonmakers zijn gemiddeld een langer leven beschoren dan CH medewerkers en politieagenten.
Inderdaad dan moet men maar geen blad maken waar extremisten kritiek op hebben of werken voor een democratie als agent en in de weg staan van de extremisten die mensen willen vermoorden. Alleen de mensen die extremisten niets in de weg leggen zijn echte slachtoffers. Dat zijn dan ook slachtoffers van die mensen die extremisten in de weg staan want als die dat niet deden zouden de extremisten die anderen niet hoeven te vermoorden en vielen er ook geen onschuldige slachtoffers. De terroristen zijn dus ook slachtoffer van Charlie Hebdo en de politie want door hun werden ze gedwongen te moorden.quote:Op zondag 11 januari 2015 10:23 schreef Toga het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |