abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 januari 2015 @ 10:11:08 #1
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_148309911

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2015 Challenge
SPOILER: 2014 Verlopen challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 1% gewijzigd door SEMTEX op 04-01-2015 20:01:30 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zondag 4 januari 2015 @ 10:16:50 #2
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148309973
Loop ze Semmie!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 4 januari 2015 @ 10:17:12 #3
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_148309975
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 10:16 schreef Murmeli het volgende:
Loop ze Semmie!
Thanks!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zondag 4 januari 2015 @ 10:17:30 #4
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148309981
Wij zo dus dat wedstrijdje. Ben alleen mijn startnummermagneetjes weer eens kwijt. #chaoot
  zondag 4 januari 2015 @ 10:17:55 #5
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_148309992
Cynic en Ajaxfan ook succes!
  zondag 4 januari 2015 @ 10:18:27 #6
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_148309998
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 10:17 schreef Murmeli het volgende:
Wij zo dus dat wedstrijdje. Ben alleen mijn startnummermagneetjes weer eens kwijt. #chaoot
Ik vind ze bij harde wind best griezelig, heb ik gemerkt. Ik trek dan toch weer liever oude veiligheidsspeldjes aan.
pi_148310013
Vorig jaar slechts 373km gelopen. Dat moet meer worden dit jaar, daarom mijn challenge opnieuw op 500km aub. Vandaag eindelijk weer lopen na een drukke week. Meteen goed beginnen met een 15k rondje!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 4 januari 2015 @ 10:20:45 #8
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_148310028
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 10:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Vorig jaar slechts 373km gelopen. Dat moet meer worden dit jaar, daarom mijn challenge opnieuw op 500km aub.
Dat mag je helemaal zelf doen 8-)
pi_148310037
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2015 10:20 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat mag je helemaal zelf doen 8-)
Done :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 4 januari 2015 @ 10:28:15 #10
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148310111
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2015 10:18 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik vind ze bij harde wind best griezelig, heb ik gemerkt. Ik trek dan toch weer liever oude veiligheidsspeldjes aan.
Ja, ik word er ook altijd redelijk para van :@
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 4 januari 2015 @ 11:04:01 #11
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148310616
Boh vandaag was zwaar. Niet t lopen maar wel in mn hoofd -O-

We liepen met wat meer mensen en ik word vaak vergeleken met 1 daarvan. En die ging steeds harder dat t in mijn hoofd brak, Heb gelopen met de tranen over mijn gezicht, weinig lucht maar me wel weten te herpakken. En daardoor t gevoel dat t wel weer makkelijker ging erna.

Ow en vorst op de grond vind ik zo ontzettend eng. Heb vooral in het begin vaak moeten wisselen tussen lopen en wandelen omdat ik t met mijn nek echt niet aan durf om te gaan glijden en die schokken op te vangen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_148310805
Heb m'n tijd van gisteren op de 10 aangepast en zie dat ik nu 4 beketjes heb. Lekker begin van het nieuwe jaar :)
pi_148310987
Woow het was glad vanochtend! Met de fiets onderuit gegaan. Gelukkig is het nu grotendeels gesmolten dus zou met hardlopen geen probleem meer moeten zijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_148311062
Lange tights <3 ik heb er twee van pixie.nl, ideaal voor mensen met lange benen want op maat gemaakt. Heb er ook eentje van adidas maar dat is dus eigenlijk een soort 7/8 right omdat ie te kort is.
  zondag 4 januari 2015 @ 11:36:55 #15
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_148311260
Godverdomme :( :( :(
Ik was 3/4 op weg naar de loop, bedacht ik me ineens dat ik allang een startnummer thuisgestuurd had gekregen (sterker nog: ik herinnerde me het nummer). Teruggesjeesd naar huis: nergens te vinden. Dan kon je dat nog aangeven bij de inschrijfbalie met een bewijs van je inschrijving, maar ik ben nu toch al te laat. Nu heb ik een grafhumeur. Ik raak de laatste tijd al veel teveel kwijt (lader van mijn camera bijv.) en had me op dit loopje verheugd. Dan zo maar zelf een rondje doen :( :r
pi_148311480
quote:
13s.gif Op zondag 4 januari 2015 11:36 schreef SEMTEX het volgende:
Ik was 3/4 op weg naar de loop, bedacht ik me ineens dat ik allang een startnummer thuisgestuurd had gekregen (sterker nog: ik herinnerde me het nummer). Teruggesjeesd naar huis: nergens te vinden. Dan kon je dat nog aangeven bij de inschrijfbalie met een bewijs van je inschrijving, maar ik ben nu toch al te laat. Nu heb ik een grafhumeur. Ik raak de laatste tijd al veel teveel kwijt (lader van mijn camera bijv.) en had me op dit loopje verheugd. Dan zo maar zelf een rondje doen :( :r
Dat is niet bevorderlijk voor het humeur van een hardloper nee :( :*

Zelf weer terug van de laatste 'free running' voorlopig. Vanaf komende week start ik met het schema in aanloop naar mijn eerste HM. Dus vanochtend nog even een mooie 10 km gelopen in de zon, met een paar regendruppels toen ik langs het meer liep. Mooie regenboog boven het meer :D Volgende keer bij zulk weer neem ik m'n telefoon mee voor foto's! :)

SPOILER
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 11:52:39 #17
155227 crew  Guppy
dus
pi_148311622
quote:
Awww SEM, wat zuur :(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 4 januari 2015 @ 11:56:50 #18
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_148311722
Nou ja, al het inschrijfgeld gaat naar een goed doel ipv een organisatie, dus hebben ze er iig nog plezier van :)
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 11:58:45 #19
155227 crew  Guppy
dus
pi_148311772
Ja, dat dan weer wel :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_148311780
Ook al gevraagd in het topic voor krachttraining, maar uiteraard wil ik hier ook wat meningen/feedback.

Het is de bedoeling dat ik (naast 3x pw krachttraining, full body) ook 2x pw een stukje ga hardlopen. Aan het begin zal dit niet te ver zijn (want opbouw :P), uiteindelijk wil ik zo'n 5 tot max 7 km gaan lopen.

Hoe zouden juliie dit inpassen in de week? Ik zat zelf te denken aan:
Za: Lopen
Zo: Kracht
Di: Kracht
Wo: Lopen
Do: Kracht.

Ik heb alleen wat vrees voor di, wo, do Lijkt mij een wat grote belasting voor de benen tegelijkertijd zie ik niet een betere manier maar jullie wellicht wel :P
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 4 januari 2015 @ 12:03:26 #21
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148311876
quote:
aaah dat is niet tof.
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 4 januari 2015 @ 12:20:00 #22
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_148312328
Ik vind hem zojuist verfrommeld terug... in mijn sporttas ;(
pi_148312434
Sem -O-

Ik heb vanmorgen mijn eerste loopje van 2015 gehobbeld. Ik was van plan om met de groep weer door Egmond te gaan hobbelen, maar of ze zijn te vroeg vertrokken, of ze liepen helemaal niet in Egmond vandaag. Ik heb ze in ieder geval gemist. En zowaar weer eens best lekker gehobbeld, eigenlijk. En ik ben de routemaker van de kwart marathon in Egmond eeuwig dankbaar dat ze niet een strandafgang later in het parcours hebben opgenomen, maar eerst kilometers verzamelen door een rondje door het dorp lopen. Volgens mij was dit wel de Balijbrug onder de strandafgangen. Maar het uitzicht was wel mooi.
pi_148312494
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 21:00 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

@Hinder: _O_ (En niet eens opgedragen!)
Inderdaad. Kun je nagaan wat ik gisteren allemaal nog heb laten liggen.

Succes met je voorbereiding voor Rotterdam!

quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:20 schreef SEMTEX het volgende:
Balen :(.
Get stoned
  zondag 4 januari 2015 @ 12:25:58 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148312525
Goed busy Hats :)

Sem -O- Heb je iets kapotgemaakt? ;)

Ik ben bezig met het plannen van een heeeeeeele leuke challenge :Y
pi_148312697
Zo. Dat was mijn eerste rondje van het jaar. Dat ging niet helemaal lekker, maar ach.

quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:25 schreef Quoi het volgende:
Goed busy Hats :)

Sem -O- Heb je iets kapotgemaakt? ;)

Ik ben bezig met het plannen van een heeeeeeele leuke challenge :Y
Een marathon in het najaar is inderdaad een heeeeeele leuke challenge.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 4 januari 2015 @ 12:32:43 #27
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148312756
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:20 schreef SEMTEX het volgende:
noes -O-
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 4 januari 2015 @ 12:33:19 #28
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148312786
quote:
99s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:30 schreef mosselmossel het volgende:
Zo. Dat was mijn eerste rondje van het jaar. Dat ging niet helemaal lekker, maar ach.

[..]

Een marathon in het najaar is inderdaad een heeeeeele leuke challenge.
Ook ja, voor een ander :Y
pi_148312845
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:33 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ook ja, voor een ander :Y
Ow... -O-
pi_148313437
Nou, die 25 km LDL van vandaag kan ik schudden. Gisteravond ineens keelpijn gekregen en vervolgens nauwelijks kunnen slapen. En nog steeds voel ik me erg slap en vermoeid. Ik durf het eerlijk gezegd niet eens aan om met zo'n matige inspanning te starten.

Dompertje, want ik was net hersteld. Kan me niet heugen dat ik zo lang zo niet fit was. Ik hoop dat het morgen weer voorbij is.
pi_148313657
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 11:59 schreef nickhguitar het volgende:
...

Za: Lopen
Zo: Kracht
Di: Kracht
Wo: Lopen
Do: Kracht.

Ik heb alleen wat vrees voor di, wo, do Lijkt mij een wat grote belasting voor de benen tegelijkertijd zie ik niet een betere manier maar jullie wellicht wel :P
Je traint toch niet elke keer je benen neem ik aan? Je krachtcircuit gewoon op het lopen aanpassen dus :Y kan best

En SEM -O-
pi_148313815
@ Serinde, even op deze manier want quote doet het niet hier :P Ja, ik train elke keer benen, maar slechts me 1 oefening. Ik train full body, d.w.z. elke (grote) spiergroep met 1 oefening, maar wel maximaal. Als je dan dinsdag en donderdag een squat op je max doet en op woensdag nog moet lopen kan dit al snel te gek worden denk ik.. Ik heb alleen geen zin om dingen half te gaan doen, 1x pw is geen optie, 2x is echt het minimum.

En wat is SEM?
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 13:04:48 #33
155227 crew  Guppy
dus
pi_148313846
SEM is SEMTEX. We zijn kennelijk allemaal te lui om nog drie letters te typen :+
  zondag 4 januari 2015 @ 13:08:59 #34
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148313957
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:04 schreef Guppyfriend het volgende:
SEM is SEMTEX. We zijn kennelijk allemaal te lui om nog drie letters te typen :+
Gups, heb jij nog een tip voor een wedstrijd in oktober/november bij jou in de buurt? Niet te groot ;)
  zondag 4 januari 2015 @ 13:09:25 #35
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_148313967
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:52 schreef Zwabberhark het volgende:
Nou, die 25 km LDL van vandaag kan ik schudden. Gisteravond ineens keelpijn gekregen en vervolgens nauwelijks kunnen slapen. En nog steeds voel ik me erg slap en vermoeid. Ik durf het eerlijk gezegd niet eens aan om met zo'n matige inspanning te starten.

Dompertje, want ik was net hersteld. Kan me niet heugen dat ik zo lang zo niet fit was. Ik hoop dat het morgen weer voorbij is.
Kop op, mede pechloper vandaag.
pi_148314021
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:08 schreef Quoi het volgende:

[..]

Gups, heb jij nog een tip voor een wedstrijd in oktober/november bij jou in de buurt? Niet te groot ;)
Molenhoeks Makkie!

@Semtex, balen zeg!!
pi_148314268
Ik had trouwens niet zo'n lekker rondje vanochtend. Eerste vijf kilometer gingen wel lekker, toen kreeg ik last van blaren. Een keer gestopt om te kijken of m'n sok wel goed zat, en weer doorgelopen. Na acht kilometer wandelde ik even en toen vond één of andere bierbuik het nodig om me te vertellen dat "die kilootjes er zo niet af zullen gaan." Ik werd zo kwaad en heb hem dat verteld ook. Dat ik er al acht kilometer op had zitten en dat als ie niks aardigs kon zeggen hij z'n kop dicht moest houden. Zeggen dat ik al acht kilometer had gelopen is achteraf ook dom, waarom voelde ik de behoefte hem dat te vertellen? Maar goed, ik vond het gewoon echt stom en werd er heel kwaad en verdrietig van. Ondanks dat ik weet dat ik me niks van dat soort idioten moet aantrekken.
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 13:19:27 #38
155227 crew  Guppy
dus
pi_148314324
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:08 schreef Quoi het volgende:

[..]

Hij staat nog niet in de lijst voor 2015, maar ik roep meteen Molenhoeks Makkie *O*

quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:17 schreef Gogo83 het volgende:
Ik had trouwens niet zo'n lekker rondje vanochtend. Eerste vijf kilometer gingen wel lekker, toen kreeg ik last van blaren. Een keer gestopt om te kijken of m'n sok wel goed zat, en weer doorgelopen. Na acht kilometer wandelde ik even en toen vond één of andere bierbuik het nodig om me te vertellen dat "die kilootjes er zo niet af zullen gaan." Ik werd zo kwaad en heb hem dat verteld ook. Dat ik er al acht kilometer op had zitten en dat als ie niks aardigs kon zeggen hij z'n kop dicht moest houden. Zeggen dat ik al acht kilometer had gelopen is achteraf ook dom, waarom voelde ik de behoefte hem dat te vertellen? Maar goed, ik vond het gewoon echt stom en werd er heel kwaad en verdrietig van. Ondanks dat ik weet dat ik me niks van dat soort idioten moet aantrekken.
Oh wat STOM Gogo :( ik word gewoon plaatsvervangend kwaad!!
  zondag 4 januari 2015 @ 13:27:00 #39
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148314597
quote:
Jeetje, wat een eikel :o
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_148314721
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:03 schreef nickhguitar het volgende:
@ Serinde, even op deze manier want quote doet het niet hier :P Ja, ik train elke keer benen, maar slechts me 1 oefening. Ik train full body, d.w.z. elke (grote) spiergroep met 1 oefening, maar wel maximaal. Als je dan dinsdag en donderdag een squat op je max doet en op woensdag nog moet lopen kan dit al snel te gek worden denk ik.. Ik heb alleen geen zin om dingen half te gaan doen, 1x pw is geen optie, 2x is echt het minimum.

En wat is SEM?
Donderdag/zondag de squat doen. Overigens hoeft het geen probleem te zijn om de dag erna te lopen. Lopen doe je toch niet voluit.

SEM is idd Semtex.

Q. Molenhoeks Makkie is zeker een aanrader! Ik wil kijken of ik dit jaar weer mee kan doen :)

Gogo, hier ook plaatsvervangende boosheid :( wat een zák :X
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 13:32:02 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_148314803
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:29 schreef Serinde het volgende:

Q. Molenhoeks Makkie is zeker een aanrader! Ik wil kijken of ik dit jaar weer mee kan doen :)

Ik wil dit jaar eigenlijk ook weer :)
pi_148314856
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:09 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

[ afbeelding ] Kop op, mede pechloper vandaag.
Thanks!
Begrijp ik nou goed dat je je startnummer de hele tijd bij je had? Dan was het echt niet jouw dag.
  zondag 4 januari 2015 @ 13:36:03 #43
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_148315000
Bierbuik richt zijn eigen bierbuik-frustratie op jou af, Gogo. Lekker laten zemelen. Still lapping everybody on the couch O+ vooral hém!
  zondag 4 januari 2015 @ 13:42:39 #44
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148315276
quote:
En hoe weet jij dat zijn buik van het bier komt? :{w

Serieus: vergeten die vent :Y

Molenhoeks Makkie: check :)
  zondag 4 januari 2015 @ 13:50:12 #45
152771 GooseFM
Sleep is good books are better
pi_148315511
quote:
Wat een sneuneus o_O. Snel weer vergeten!

Hier vandaag ook weer lekker wezen lopen in het zonnetje ^O^ . Op naar de midwintermarathon op 1 feb! *O*
|| “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||
  zondag 4 januari 2015 @ 13:51:27 #46
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148315541
OK. 2015. Januari vraagt om goede voornemens. Om het hardloopplezier een beetje te bewaken en me te vergapen aan nieuwe stukjes Nederland, wordt dit mijn uitdaging: "Twaalf nieuwe rondjes". 12 maanden, 12 provincies, 12 hardloopwedstrijden. Een beetje gejat van iemand hier die ook al in elke provincie probeerde te lopen (Pijll?) ;)

Criteria waaraan een hardloopwedstrijd ongeveer aan moet voldoen:
1) De wedstrijd moet plaatsvinden in één van de 12 provincies in Nederland, elke wedstrijd in een andere provincie
2) De wedstrijd is er één die ik nog nooit eerder heb gelopen

En daar komt de voorlopige planning:
SPOILER
Er zitten volgens mij echt hele leuke loopjes tussen! :s) Afstanden en inschrijvingen voor in de OP volgen tzt. En de CPC HM ga ik - zoals het er nu naar uitziet (ook weer keelpijntje en zwaar verwaarloosd schema) - omzetten naar de 10 km.

[ Bericht 2% gewijzigd door Quoi op 04-01-2015 16:35:12 ]
pi_148315576
Semtex -O-

Hier zit de eerste 20+ van het jaar er op: 21,62km glibberen en glijden over de lokale heuveltjes. Op vetverbranding ook nog dus het deed even pijn, maar nu voelt het goed :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2015 13:52:42 ]
pi_148315640
Balen Semtex :( Gelukkig gaat het geld iig naar een goed doel. :)

Ik heb net ook een klein rondje gewandeld/gejogd. Het was overigens maar 1,8 KM .Ik heb vaker gewandeld en heeeeel rustig gerend (voor mijn gevoel dan hé) .Het ging al een stuk beter dan de vorige keer. Minder snel buiten adem ook :Y. Heb nu ook mede door de nieuwe schoenen (die trouwens kei lekker lopen) denk ik veel minder last van mijn knie. Klinkt dus allemaal voorzichtig positief :D

http://app.endomondo.com/workouts/454246966/19432788
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 13:55:13 #49
155227 crew  Guppy
dus
pi_148315655
Wat een leuk idee Quoi :D niet nieuw, maar nog steeds heel leuk :)
  zondag 4 januari 2015 @ 13:56:47 #50
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148315690
Sem :( nooooh. irritant zeg!

Zwabber: doe eens niet weer ziek worden :( :( Beterschap :*

Gogo: het is goed dat je hem van repliek gediend hebt. Wat een eikel zeg.

Ik heb vanmorgen mijn eerste wedstrijdje van 2015 gelopen. Die van de buurtkroeg :) Hij was uiteraard weer te kort (4,89 km), maar ik heb de tijd gelopen die ik wilde, namelijk 25.29 (eigen meting). Zou op de 5 km rond net boven de 26 uitgekomen zijn denk ik, maar ik kon echt niet meer, was bang dat ik over mn nek zou gaan. Teveel uitgesloofd :@
Wel behoorlijk vlak gelopen: 5.19 - 5.13 - 5.16 - 5.06 - 5.09. Ben eens een keer voor de "god zegene de greep" tactiek gegaan. Pfff... zwaar!
  zondag 4 januari 2015 @ 14:00:27 #51
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_148315785
Je ging best hard Murmeli. Ik deed rustig aan _O-
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  zondag 4 januari 2015 @ 14:01:10 #52
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148315809
Leuk Quoi! het is inderdaad pijll die dat vorig jaar wilde doen. bij mijn weten probeert hij het dit jaar opnieuw. wellicht doe ik wel mee. maar dan niet met de eis dat ik een wedstrijd nog niet gelopen mag hebben. Vind ik wel een leuke toevoeging overigens :)
Alvast heel veel succes!
  zondag 4 januari 2015 @ 14:04:16 #53
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148315914
quote:
99s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:00 schreef Toekito het volgende:
Je ging best hard Murmeli. Ik deed rustig aan _O-
Haha, ja, wandelaar!
Nu konden pijll en ik allebei douchen tussen de tijd dat wij finishten en dat jij binnenkwam. Dank voor het extra langzaam lopen om dit mogelijk te maken.

Een kennis van mij liep vandaag haar eerste 5 km. Die loopt nog niet zo lang (ze zegt een week of 6, ik dacht zelf 2 a 3 maanden). Ze liep gewoon een 31-er! Echt super van haar, vond ik.
Ze zei tegen mij: jij ging echt hard zeg, wat liep je? 20 minuten? _O- hihihi. Toch vond ik het een leuk compliment.
pi_148316036
Wauw mooie tijd Murmeli, en idd een leuk idee quoi *) succes!
Beterschap Zwabber ;)
  zondag 4 januari 2015 @ 14:10:28 #55
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_148316111
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:04 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Haha, ja, wandelaar!
Nu konden pijll en ik allebei douchen tussen de tijd dat wij finishten en dat jij binnenkwam. Dank voor het extra langzaam lopen om dit mogelijk te maken.

Een kennis van mij liep vandaag haar eerste 5 km. Die loopt nog niet zo lang (ze zegt een week of 6, ik dacht zelf 2 a 3 maanden). Ze liep gewoon een 31-er! Echt super van haar, vond ik.
Ze zei tegen mij: jij ging echt hard zeg, wat liep je? 20 minuten? _O- hihihi. Toch vond ik het een leuk compliment.
graag gedaan. Zal ik volgend jaar voor de 45 min gaan?
Sporten voor Sophia
  zondag 4 januari 2015 @ 14:13:26 #56
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148316193
quote:
99s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:10 schreef Toekito het volgende:

[..]

graag gedaan. Zal ik volgend jaar voor de 45 min gaan?
hihihihi zodat ik een wereldrecord sneldouchen kan halen?
Ik loop vast niet weer 2,5 minuut van mijn tijd af dus heb wel minimaal 25 min nodig. dan 20 min om te douchen. lukt wel ^O^
  zondag 4 januari 2015 @ 14:14:09 #57
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_148316213
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:13 schreef Murmeli het volgende:

[..]

hihihihi zodat ik een wereldrecord sneldouchen kan halen?
Ik loop vast niet weer 2,5 minuut van mijn tijd af dus heb wel minimaal 25 min nodig. dan 20 min om te douchen. lukt wel ^O^
Je schiet maar gewoon beetje op!
Sporten voor Sophia
pi_148316273
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:42 schreef Quoi het volgende:

[..]

Molenhoeks Makkie: check :)
Slecht nieuws: Molenhoeks Makkie had ik vorig jaar willen lopen als mijn Limburgse wedstrijd... Voor Gelderland moet je even verder zoeken.
  zondag 4 januari 2015 @ 14:16:04 #59
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148316280
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:08 schreef xMissi het volgende:
Wauw mooie tijd Murmeli, en idd een leuk idee quoi *) succes!
Beterschap Zwabber ;)
Thanks! Ik ben ook tevreden, al hoop ik na wat trainen nog wat sneller te worden (of met minder moeite deze tijd te kunnen lopen, dat is nog beter, want dat dood gaan op zo'n 5 km vind ik echt niet lekker)
pi_148316290
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:51 schreef Quoi het volgende:
OK. 2015. Januari vraagt om goede voornemens. Om het hardloopplezier een beetje te bewaken en me te vergapen aan nieuwe stukjes Nederland, wordt dit mijn uitdaging: "Twaalf nieuwe rondjes". 12 maanden, 12 provincies, 12 hardloopwedstrijden. Een beetje gejat van iemand hier die ook al in elke provincie probeerde te lopen (Pijll?) ;)

1) De wedstrijd moet plaatsvinden in één van de 12 provincies in Nederland, elke wedstrijd in een andere provincie

SPOILER
Er zitten volgens mij echt hele leuke loopjes tussen! :s) Afstanden en inschrijvingen voor in de OP volgen tzt. En de CPC HM ga ik - zoals het er nu naar uitziet (ook weer keelpijntje en zwaar verwaarloosd schema) - omzetten naar de 10 km.
Wat een tof plan!! Je moet hem alleen een beetje bijschaven nog.. Eerbeek ligt in Gelderland en Molenhoek in Limburg. Je hebt nu dus twee loopjes in Limburg en geen in Brabant. Run into the sea willen wij trouwens ook doen, die was twee jaar geleden ook! Is alleen wel op 2 mei volgens de website.

Over mr droeftoeter; jullie plaatsvervangende boosheid doet me goed. :*
pi_148316336
Het grootste gedeelte van Molenhoek ligt in Limburg.
Hoe het met het parcours zit, weet ik niet. Waar precies de grens loopt is mij onbekend. Toen ik er woonde liep ik die altijd over bij de dijk maar ik weer niet hoe hij door het dorp loopt.
Misschien kan strip daar meer over zeggen.
pi_148316373
quote:
3s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:18 schreef Serinde het volgende:
Het grootste gedeelte van Molenhoek ligt in Limburg.
Hoe het met het parcours zit, weet ik niet. Waar precies de grens loopt is mij onbekend. Toen ik er woonde liep ik die altijd over bij de dijk maar ik weer niet hoe hij door het dorp loopt.
Misschien kan strip daar meer over zeggen.
Ik had even op het kaartje gekeken in Endomondo, en hij loopt echt door Limburg. Blijft precies binnen de provinciegrens.
pi_148316621
Semtex, wat kut! Volgende keer gewoon heen gaan, waarschijnlijk hadden ze daar wel wat kunnen regelen ook zonder startnr toch?

Quoi: Wat een topchallenge! Ziet er ook uit als een mooie verzameling van loopjes, al zul je ze volgens Gogo's geografische knobbel toch wat aan moeten passen? :P

Gogo: Wat een sukkel, zal wel compensatiedrang hebben voor zijn eigen luiheid.

Murmeli: mooie opbouw van je 5km! (of bijna 5 dan)

Ik heb net mijn 400 meter wisseltraining gedaan. Werden uiteindelijk 20 400's en natuurlijk hetzelfde aantal rustig aan. 'Snelle''400tjes rond HM tempo of iets langzamer (mogelijk 30km tempo, dat zou top zijn) en de 'langzame' 400tjes rond LDL tempo. Fysiek geen heel zware training (al had ik wel zware benen, maar dat komt meer door dansen en 2 speciaalbiertjes gisteravond, en misschien het op mijn plaat gaan vanochtend vroeg). Maar mentaal zeker wel. Niet omdat je denkt wanneer mag ik stoppen, integendeel, maar omdat je elke 400m weer opnieuw je benen moet aansturen om het juiste tempo te halen. Zeker de 'langzame' 400tjes waren lastig, ik ging steeds 30 sec. te hard of te langzaam. Maar ik denk voor mij zeker een hele nuttige training, in wedstrijden kan ik als ik éénmaal in de goede versnelling sta, dat heel lang volhouden, maar bijv. op onregelmatig terrein heb je wel eens een heuveltje of zand of zo en dan sta ik daarna meteen geparkeerd. Daarvoor is zo'n training denk ik zeker nuttig, je moet steeds opnieuw weer pushen, je komt nooit in de steady state. Ook voor een marathon is het denk ik een nuttige, want daar blijf je na een bepaalde afstand ook niet meer 'vanzelf' op de goede snelheid en moet je jezelf ook elke 50m pushen om je in het tempo vast te bijten.
Dus wat mij betreft een goede training! Maar dat weet je pas zeker als je hem meerdere keren gedaan hebt, dus dat binnenkort nog maar eens doen. Helaas doet mijn hartslagsensor het nog steeds niet, dat zou wel veel inzicht geven bij een training als deze.

SPOILER
Ik heb tijdens het lopen vandaag ook een stiekem tijdsdoel bedacht voor de 30km maar dat is zo ambitieus dat ik het eigenlijk niet uit durf te spreken :@ 8)7
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 4 januari 2015 @ 14:31:16 #64
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148316735
Oh thanks voor jullie topografische kanttekeningen. Da's niet mijn kwaliteit, al heb ik me deels laten leiden door hardloopkalender.

Bijschaven mag nog :)
pi_148316854
Leuk initiatief Quoi. Je loopje op 4 juli zou weleens kunnen samenvallen met de Ekiden. Mooi excuus!

L_T, wat is je doel op de 30 km? Gemiddeld op 4:50 min/km of zo?
pi_148316922
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:36 schreef Zwabberhark het volgende:
Leuk initiatief Quoi. Je loopje op 4 juli zou weleens kunnen samenvallen met de Ekiden. Mooi excuus!

L_T, wat is je doel op de 30 km? Gemiddeld op 4:50 min/km of zo?
Nee dat nog net niet, dat is maar net langzamer dan mijn 10k tempo :P
Maar 2 u 30 zou wel heel mooi zijn, al was het maar omdat het een mooi rond getal is. Maar ik besef me wel dat dat ongeveer mijn HM tempo van afgelopen jaar is en dan nog 9km langer, en ik weet niet hoe zwaar het parcours me zal vallen. Dus het is een mooi doel maar of het haalbaar is hangt denk ik echt af van het parcours en hoe fit ik tegen die tijd ben.
pi_148316940
Je zou in december de Engelermeercross bij Den Bosch kunnen doen? Dan heb je het volgens mij al opgelost. Of de Stratenloop in Waspik, maar weet niet of die leuk is. Je hebt dan in maart Gelderland (Eerbeek), in oktober Limburg (Molenhoek) en in december Brabant (Engelen of Waspik). En misschien heeft Guard of Semmie nog wel andere leuke suggesties voor Broabantse gezelligheid in december.
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 14:42:46 #68
155227 crew  Guppy
dus
pi_148317027
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:15 schreef pijll het volgende:

[..]

Slecht nieuws: Molenhoeks Makkie had ik vorig jaar willen lopen als mijn Limburgse wedstrijd... Voor Gelderland moet je even verder zoeken.
Is dat Limburg?? :o ik had geen idee!!
pi_148317092
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:38 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nee dat nog net niet, dat is maar net langzamer dan mijn 10k tempo :P
Maar 2 u 30 zou wel heel mooi zijn, al was het maar omdat het een mooi rond getal is. Maar ik besef me wel dat dat ongeveer mijn HM tempo van afgelopen jaar is en dan nog 9km langer, en ik weet niet hoe zwaar het parcours me zal vallen. Dus het is een mooi doel maar of het haalbaar is hangt denk ik echt af van het parcours en hoe fit ik tegen die tijd ben.
2:30 zou echt heel naar zijn. Een beetje autist wil 2:29:59 ;)
Ik ben heel even vergeten welk parkoers je gaat lopen. Schoorl? Ik heb zelf het idee dat kleine klimmetjes wel prettig zijn, omdat je lichaam minder monotoon belast wordt op die manier. Dat is ook een beetje de gedachte achter de souplessemethode.
pi_148317125
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:44 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

2:30 zou echt heel naar zijn. Een beetje autist wil 2:29:59 ;)
Ik ben heel even vergeten welk parkoers je gaat lopen. Schoorl? Ik heb zelf het idee dat kleine klimmetjes wel prettig zijn, omdat je lichaam minder monotoon belast wordt op die manier. Dat is ook een beetje de gedachte achter de souplessemethode.
Haha ja dat is ook wel weer waar. Wat je zegt klopt volgens mij wel, maar tot nu toe heb ik vooral 'traditioneel' getraind dus lange stukken op hetzelfde tempo, waardoor kilmmetjes en tempowisselingen me juist moeilijk afgaan dus dat probeer ik nu meer te oefenen. Crossen helpt daar ook zeker bij..
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 14:46:54 #71
155227 crew  Guppy
dus
pi_148317158
Is bij jullie die overzichtspagina van Garmin Connect ook dood??
pi_148317159
Wat een leuk idee Quoi. Zelf heb ik überhaupt nog niet eens alle provincies aangedaan, laat staan erin gelopen. Misschien voor later als ik geld heb zoiets wel een goed idee om wat meer van Nederland te zien :D

Zelf net een rustige training afgewerkt. Maar bah, wat kan je lichaam je terug gooien als je een tijdje niet fit bent. 45 Minuten lopen hoesten, onder het mom van 'als ik niet loop doe ik dat ook' toch maar doorgegaan. Hopelijk kan ik volgende week mijn schema weer oppakken waar ik het heb neergelegd.

Tijdens loopje net mijn hydration bag van Decathlon (tot gister mijn werkgever :( ) uitgetest, dat beviel toch wel beter dan een bidon meesleuren. Dus nog wel iets positiefs aan mijn loopje van vandaag :D
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 14:50:22 #73
155227 crew  Guppy
dus
pi_148317259
Hmpf... Heel http://connect.garmin.com/modern/ ligt eruit, kennelijk. Nou ja, ook goed. Kijk ik later wel.
  zondag 4 januari 2015 @ 14:51:50 #74
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148317306
Klinkt als een nuttige training LT, goed dat je hem toch bent gaan doen.
En tnx voor je compliment over mijn bijna5 :)

Al denk ik dat ik de 5 km wedstrijden ga afschaffen. Ik wil nog 1 scherp en geldend PR neerzetten (een 25-er dus) en dan heb ik er geen zin meer in. Ik vind het echt niet leuk, ademhaling slaat vreselijk op hol, loop te hijgen als een paard met overgewicht en als ik binnen ben wil ik nog steeds dood.

Nadeel is dat een 10 bijna net zo erg is ;) dus misschien moet ik me neerleggen bij het feit dat het vreselijk kut voelt.

/wijvengemiep
  zondag 4 januari 2015 @ 14:53:27 #75
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148317371
Ojaaaa crossjes O+

Haat aan volle weekenden!
Hmmm verjaardagscrossje plannen :9
pi_148317386
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:19 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Ik had even op het kaartje gekeken in Endomondo, en hij loopt echt door Limburg. Blijft precies binnen de provinciegrens.
Dank ^O^ was wel benieuwd maar te lui om te kijken :@
pi_148317517
Het moderne Garmin Connect heeft ongelooflijk veel layoutfouten. Ongeacht de browser. Teksten die uit de kolom lopen aan de onderkant. Bovendien moet ik te veel scrollen, vind het fijner om alles op een scherm te hebben. De hoogteprofielgrafieken hebben weer de oude fout bij loopjes onder NAP. Last but not least, het genereren van rapporten was beter in de oude layout. Toegegeven, sommige zaken zijn wel beter.
  zondag 4 januari 2015 @ 14:58:17 #78
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_148317571
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Semtex, wat kut! Volgende keer gewoon heen gaan, waarschijnlijk hadden ze daar wel wat kunnen regelen ook zonder startnr toch?

Quoi: Wat een topchallenge! Ziet er ook uit als een mooie verzameling van loopjes, al zul je ze volgens Gogo's geografische knobbel toch wat aan moeten passen? :P

Gogo: Wat een sukkel, zal wel compensatiedrang hebben voor zijn eigen luiheid.

Murmeli: mooie opbouw van je 5km! (of bijna 5 dan)

Ik heb net mijn 400 meter wisseltraining gedaan. Werden uiteindelijk 20 400's en natuurlijk hetzelfde aantal rustig aan. 'Snelle''400tjes rond HM tempo of iets langzamer (mogelijk 30km tempo, dat zou top zijn) en de 'langzame' 400tjes rond LDL tempo. Fysiek geen heel zware training (al had ik wel zware benen, maar dat komt meer door dansen en 2 speciaalbiertjes gisteravond, en misschien het op mijn plaat gaan vanochtend vroeg). Maar mentaal zeker wel. Niet omdat je denkt wanneer mag ik stoppen, integendeel, maar omdat je elke 400m weer opnieuw je benen moet aansturen om het juiste tempo te halen. Zeker de 'langzame' 400tjes waren lastig, ik ging steeds 30 sec. te hard of te langzaam. Maar ik denk voor mij zeker een hele nuttige training, in wedstrijden kan ik als ik éénmaal in de goede versnelling sta, dat heel lang volhouden, maar bijv. op onregelmatig terrein heb je wel eens een heuveltje of zand of zo en dan sta ik daarna meteen geparkeerd. Daarvoor is zo'n training denk ik zeker nuttig, je moet steeds opnieuw weer pushen, je komt nooit in de steady state. Ook voor een marathon is het denk ik een nuttige, want daar blijf je na een bepaalde afstand ook niet meer 'vanzelf' op de goede snelheid en moet je jezelf ook elke 50m pushen om je in het tempo vast te bijten.
Dus wat mij betreft een goede training! Maar dat weet je pas zeker als je hem meerdere keren gedaan hebt, dus dat binnenkort nog maar eens doen. Helaas doet mijn hartslagsensor het nog steeds niet, dat zou wel veel inzicht geven bij een training als deze.

SPOILER
Ik heb tijdens het lopen vandaag ook een stiekem tijdsdoel bedacht voor de 30km maar dat is zo ambitieus dat ik het eigenlijk niet uit durf te spreken :@ 8)7
Dat is me nogal een training zeg!
Haal je die uit een schema, of experimenteer je wat?
Life is what you make it.
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 14:59:14 #79
155227 crew  Guppy
dus
pi_148317607
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:56 schreef Zwabberhark het volgende:
Het moderne Garmin Connect heeft ongelooflijk veel layoutfouten. Ongeacht de browser. Teksten die uit de kolom lopen aan de onderkant. Bovendien moet ik te veel scrollen, vind het fijner om alles op een scherm te hebben. De hoogteprofielgrafieken hebben weer de oude fout bij loopjes onder NAP. Last but not least, het genereren van rapporten was beter in de oude layout. Toegegeven, sommige zaken zijn wel beter.
Ik vind die half-rondje schemaatjes zo gezellig :@
pi_148317640
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:58 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dat is me nogal een training zeg!
Haal je die uit een schema, of experimenteer je wat?
Dit was zeker een experiment ja. Maar losjes gebaseerd op de website van de souplessemethode.
pi_148317701
Dit wordt net geretweet in mijn twitter feed:

Jamie Sparks ‏@jamiefpsparks 2h2 hours ago
My '7 marathons in 7 days in 7 countries' training begins today! How on earth will the body cope with only 4 months training? #adventure

Geen idee van de context verder, maar wat een bizarre uitdaging. Volgens mij heb je na die 7 dagen echt 2 maanden nodig om weer in een normaal dag/nacht ritme te komen, om nog maar niet te spreken over het lopen van 7 marathons na 4 maanden training :P
Hij is wel ocean rower dus al wel fit.
  zondag 4 januari 2015 @ 15:02:30 #82
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_148317743
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dit was zeker een experiment ja. Maar losjes gebaseerd op de website van de souplessemethode.
Ik worstel me volgende week door de HM van Egmond heen en dan wil ik daarna weer gestructureerd aan de slag, zal eens kijken naar die souplessemethode.
Vooralsnog kost het me veel teveel moeite om het lopen weer terug te krijgen in de oude gewoonte na mijn blessure, loop de laatste tijd vaak met frustratie over mijn eigen prestatie/ voortgang.
Life is what you make it.
pi_148317855
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:02 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik worstel me volgende week door de HM van Egmond heen en dan wil ik daarna weer gestructureerd aan de slag, zal eens kijken naar die souplessemethode.
Vooralsnog kost het me veel teveel moeite om het lopen weer terug te krijgen in de oude gewoonte na mijn blessure, loop de laatste tijd vaak met frustratie over mijn eigen prestatie/ voortgang.
Toch proberen te genieten dan in Egmond. Ik stond daar vorig jaar ook niet-fit aan de start maar wilde toch koste wat het kost een sub-2 lopen, waardoor ik 3 dagen daarna nog misselijk en katerig was en geen goed gevoel aan die wedstrijd heb overgehouden. Dan liever een standje rustiger en gewoon genieten van de omgeving, als je toch niet voor een goede tijd kunt gaan..
pi_148318110
L_T heb je op dat stuk door Utrecht niet veel last van kruispunten/verkeerslichten enzo? Lijkt mij niet ideaal?

Zelf vandaag langste duurloop tot nu toe *O* Als ik 2 seconden doorgelopen had zat ik op 2:22:22 :+

SPOILER
pi_148318214
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:12 schreef TMan het volgende:
L_T heb je op dat stuk door Utrecht niet veel last van kruispunten/verkeerslichten enzo? Lijkt mij niet ideaal?

Zelf vandaag langste duurloop tot nu toe *O* Als ik 2 seconden doorgelopen had zat ik op 2:22:22 :+

SPOILER
Jawel, daarom loop ik die route ook niet zo vaak. Maar ik vind het stuk langs de Vecht zo mooi. Beter zou misschien zijn om naar de Vleutenseweg te fietsen en dan vanaf daar te lopen maar dat vind ik ook weer zo'n gedoe.

En goeie duurloop! Ik zie in jouw endomondo dat jij een schema van endomondo zelf volgt voor de marathon? Bevalt het?
pi_148318401
vind je dat stuk langs de vecht mooi? verderop na Maarssen wordt het een stuk mooier.
pi_148318458
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:01 schreef La_Tramposa het volgende:
Dit wordt net geretweet in mijn twitter feed:

Jamie Sparks ‏@jamiefpsparks 2h2 hours ago
My '7 marathons in 7 days in 7 countries' training begins today! How on earth will the body cope with only 4 months training? #adventure

Geen idee van de context verder, maar wat een bizarre uitdaging. Volgens mij heb je na die 7 dagen echt 2 maanden nodig om weer in een normaal dag/nacht ritme te komen, om nog maar niet te spreken over het lopen van 7 marathons na 4 maanden training :P
Hij is wel ocean rower dus al wel fit.
Net wanneer je denkt dat het niet meer gekker kan, word je steeds weer verrast. :D
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 15:29:00 #88
155227 crew  Guppy
dus
pi_148318710
Overigens werd ik aan het begin van m'n rondje ook weer eens onaangenaam verrast door m'n haperende MP3 speler. Die dacht, doe het zelf maar. Dat was stom.
pi_148318773
@Quoi: ik ben ook weer van plan in alle provincies een wedstrijdje te doen. Vorig jaar heb ik het opgegeven nadat ik een paar maanden geblesseerd was geweest. Ze hoeven van mij niet allemaal in een andere maand, maar ze moeten wel nieuw voor mij zijn.

Voor dit jaar heb ik al ingeschreven voor de Vuurtorentrail op Ameland (Friesland) en de Caubergtrail in Valkenburg (Limburg), en ik heb mijn oog verder laten vallen op de Stevensloop (Gelderland), de Tilburg Ten Miles (Noord-Brabant), Fish-Potato Run (Flevoland) en de Dam-tot-Dam (Noord-Holland). Maar ik leg die allemaal nog niet vast.
pi_148319321
Vanmorgen bij het lopen liep ik op een mooie regenboog af, dat vond ik leuk. *O*

Tot ik bedacht dat ik daarmee ook op regen afliep 8)7
Je kunt de zee niet oversteken door alleen naar het water te staren.
pi_148319523
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:15 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Jawel, daarom loop ik die route ook niet zo vaak. Maar ik vind het stuk langs de Vecht zo mooi. Beter zou misschien zijn om naar de Vleutenseweg te fietsen en dan vanaf daar te lopen maar dat vind ik ook weer zo'n gedoe.

En goeie duurloop! Ik zie in jouw endomondo dat jij een schema van endomondo zelf volgt voor de marathon? Bevalt het?
Schema bevalt mij prima, maar is ook de eerste keer dat ik met een schema train dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Elke zoveel weken doe je een coopertest, daar past ie dan het schema op aan (vooral de tempo's heb ik het idee). De opgegeven tempo's neem ik wel met een korreltje zout, zijn mij wat aan de snelle kant. Misschien ben ik gewoon heel goed met de coopertest waardoor het nu wat enthousiast is, of misschien kan ik harder dan ik denk en moet ik niet miepen :+
pi_148320372
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 13:51 schreef Quoi het volgende:

SPOILER
Leuk idee!
De laatste keer dat ik de lenteloop liep in Eerbeek lag Eerbeek in Gelderland ;) Mooi, kleinschalig loopje. En Molenhoek ligt in Limburg, op de grens, wellicht dat de route door/in Gelderland loopt.
pi_148320449
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:48 schreef TMan het volgende:

[..]

Schema bevalt mij prima, maar is ook de eerste keer dat ik met een schema train dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Elke zoveel weken doe je een coopertest, daar past ie dan het schema op aan (vooral de tempo's heb ik het idee). De opgegeven tempo's neem ik wel met een korreltje zout, zijn mij wat aan de snelle kant. Misschien ben ik gewoon heel goed met de coopertest waardoor het nu wat enthousiast is, of misschien kan ik harder dan ik denk en moet ik niet miepen :+
Ja het kan altijd zo zijn dat je relatief beter bent op de wat kortere afstanden, daar houdt zo'n schema natuurlijk geen rekening mee. Maar zo te zien ben je goed bezig en luister je naar je lichaam, wordt vast een strakke marathon!
pi_148320474
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:30 schreef pijll het volgende:
@Quoi: ik ben ook weer van plan in alle provincies een wedstrijdje te doen. Vorig jaar heb ik het opgegeven nadat ik een paar maanden geblesseerd was geweest. Ze hoeven van mij niet allemaal in een andere maand, maar ze moeten wel nieuw voor mij zijn.

Voor dit jaar heb ik al ingeschreven voor de Vuurtorentrail op Ameland (Friesland) en de Caubergtrail in Valkenburg (Limburg), en ik heb mijn oog verder laten vallen op de Stevensloop (Gelderland), de Tilburg Ten Miles (Noord-Brabant), Fish-Potato Run (Flevoland) en de Dam-tot-Dam (Noord-Holland). Maar ik leg die allemaal nog niet vast.
Je kan ook de Dam tot Dam schrappen en de Marquetteloop doen in N-H. Superleuk! :D
  zondag 4 januari 2015 @ 16:36:52 #95
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148321374
Zo, alle provincies goed gezet (ik had beter moeten opletten op de basisschool ;) ). Nu zoek ik alleen nog een Brabants loopje in December.
pi_148321810
Leuke uitdaging Quoi! ^O^

Nadeel van in Friesland wonen is dat zoiets relatief gezien toch een iets grotere uitdaging is, vooral voor wat betreft de provincies 'beneden de rivieren' :P

Jouw loop in Friesland (Drachten) zal geen meet worden denk ik. Die week daarop loop ik namelijk mijn eerste HM, dus ik geloof niet dat ik een week daarvoor nog een wedstrijdje wil lopen. Misschien dat ik 'm dan als trainingsrondje ga doen, maar ik ken mezelf inmiddels tijdens wedstrijdjes :+

De Fish Potato Run staat wel op mijn kalender dit jaar, dus daar komen we elkaar dan vast wel tegen! ;)
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 16:49:03 #97
155227 crew  Guppy
dus
pi_148321848
Ondertussen op Instagram: waarom ijzel dus echt wel een reden is om niet te gaan rennen (pas op, bloed):
http://instagram.com/p/xbrjq3Mv9Q/
  zondag 4 januari 2015 @ 16:51:10 #98
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148321932
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:48 schreef trolley het volgende:
Leuke uitdaging Quoi! ^O^

Nadeel van in Friesland wonen is dat zoiets relatief gezien toch een iets grotere uitdaging is, vooral voor wat betreft de provincies 'beneden de rivieren' :P

Jouw loop in Friesland (Drachten) zal geen meet worden denk ik. Die week daarop loop ik namelijk mijn eerste HM, dus ik geloof niet dat ik een week daarvoor nog een wedstrijdje wil lopen. Misschien dat ik 'm dan als trainingsrondje ga doen, maar ik ken mezelf inmiddels tijdens wedstrijdjes :+

De Fish Potato Run staat wel op mijn kalender dit jaar, dus daar komen we elkaar dan vast wel tegen! ;)
Leuk :) Fish Potato wil ik al tijden! Drachten moest het in Friesland wel gaan worden, gezien de roots van mijn meneer. Kan zijn familie ook eens zien dat we kunnen lopen, zonder dat ze uit hun comfort zone hoeven te komen.
pi_148322148
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:51 schreef Quoi het volgende:

[..]

Leuk :) Fish Potato wil ik al tijden! Drachten moest het in Friesland wel gaan worden, gezien de roots van mijn meneer. Kan zijn familie ook eens zien dat we kunnen lopen, zonder dat ze uit hun comfort zone hoeven te komen.
Haha! Daar schijnen wel meer Friezen last van te hebben inderdaad :') Maar deze niet hoor :P

De fish potato had ik vorig jaar al bijna gelopen, ware het niet dat ik toen met koorts op bed lag -O- Maar dat schijnt een leuke te zijn ja :)
  zondag 4 januari 2015 @ 16:58:10 #100
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148322262
En leuk Pijll, we komen elkaar misschien nog wel tegen. En schandalig snel loopt jouw madammeke weer zeg :N ;)

Ik heb mezelf net echt naar buiten geschopt. Al dat geëmmer, lopen zou ik! Ik had een meefietser gelukkig. Lekker 7 km op 6:40 met wat versnellingen gelopen met ondergaande zon O+ Conditie is bleh, maar het lopen was geweldig. Blij dat ik ben geweest!
pi_148322590
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Ondertussen op Instagram: waarom ijzel dus echt wel een reden is om niet te gaan rennen (pas op, bloed):
http://instagram.com/p/xbrjq3Mv9Q/
En onder die foto staat dan 64x 'vind ik leuk'... _O-
pi_148322669
Dit is niet mijn dag. HD met duizenden foto's vanaf de jaren negentig heeft de tick of death en wordt niet gevonden door windows. Back up? Nauwelijks natuurlijk.
Ik kan net zo goed gaan hardlopen, dat is tenminste altijd kut.
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 17:09:44 #103
155227 crew  Guppy
dus
pi_148322768
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:07 schreef Zwabberhark het volgende:
HD met duizenden foto's vanaf de jaren negentig heeft de tick of death en wordt niet gevonden door windows. Back up? Nauwelijks natuurlijk.
Dit gaat natuurlijk wel een beetje het verhaal van onze generatie worden... Over 50 jaar hebben wij geen fotoboeken waar we doorheen kunnen bladeren. Alleen wat kapotte HD's waar we niet meer in kunnen ;(

SPOILER
  zondag 4 januari 2015 @ 17:14:20 #104
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148322956
Zwabber, ik ken nog iemand die dit soort rampen kan herstellen.

Ik zal nooit meer zeuren over foto's. Mijn bijrijder heeft foto's gemaakt en dit ziet er toch relaxed uit op tempootje 6:40 :)

SPOILER
  zondag 4 januari 2015 @ 17:34:46 #105
50430 Yuki
Student Midwife
pi_148323850
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:14 schreef Quoi het volgende:

Ik zal nooit meer zeuren over foto's. Mijn bijrijder heeft foto's gemaakt en dit ziet er toch relaxed uit op tempootje 6:40 :)

SPOILER
Jaloersmakende foto!
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_148323958
Over uitdagingen gesproken: ik las vandaag dit artikeltje: http://www.gelderlander.n(...)hardlopers-1.4697215 Best geinig!
  zondag 4 januari 2015 @ 17:40:40 #107
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148324096
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 16:58 schreef Quoi het volgende:
En leuk Pijll, we komen elkaar misschien nog wel tegen. En schandalig snel loopt jouw madammeke weer zeg :N ;)

Ik heb mezelf net echt naar buiten geschopt. Al dat geëmmer, lopen zou ik! Ik had een meefietser gelukkig. Lekker 7 km op 6:40 met wat versnellingen gelopen met ondergaande zon O+ Conditie is bleh, maar het lopen was geweldig. Blij dat ik ben geweest!
Goed zo!!!
En ik wil ook wel meeten op een paar loopjes ;) en sorry voor het snel lopen. Ik zal beloven dat ik bij de CPC minder snel loop ;)
  zondag 4 januari 2015 @ 17:41:45 #108
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148324156
quote:

SPOILER
O+
pi_148324193
Ik ben ernstig aan het overwegen om mijn inschrijving voor Schoorl om te laten zetten van de HM naar 10k. Eigenlijk komt de HM misschien toch nog net wat te vroeg, qua opbouw in trainingskilometers (voor Zwabber: ja, ik ben gewoon de afgelopen maanden een laffe hond geweest en heb te weinig gelopen omdat smoesjes). In maart is ook nog een HM die ik eventueel wel zou willen lopen (volgens mij wel met een zwaarder parcours dan Schoorl, maar soit), of anders in het najaar pas weer. Keuzes moeilijk.
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 17:43:22 #110
155227 crew  Guppy
dus
pi_148324223
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:37 schreef Gogo83 het volgende:
Over uitdagingen gesproken: ik las vandaag dit artikeltje: http://www.gelderlander.n(...)hardlopers-1.4697215 Best geinig!
Leuk!! :D
  zondag 4 januari 2015 @ 17:46:48 #111
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148324357
quote:
Die februariloop staat op mijn shortlist, maar niet voor dit jaar helaas.
pi_148324401
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:42 schreef hatsaflats het volgende:
Ik ben ernstig aan het overwegen om mijn inschrijving voor Schoorl om te laten zetten van de HM naar 10k. Eigenlijk komt de HM misschien toch nog net wat te vroeg, qua opbouw in trainingskilometers (voor Zwabber: ja, ik ben gewoon de afgelopen maanden een laffe hond geweest en heb te weinig gelopen omdat smoesjes). In maart is ook nog een HM die ik eventueel wel zou willen lopen (volgens mij wel met een zwaarder parcours dan Schoorl, maar soit), of anders in het najaar pas weer. Keuzes moeilijk.
Er zijn er toch ook nog genoeg tussen maart en het najaar?
pi_148324484
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:48 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Er zijn er toch ook nog genoeg tussen maart en het najaar?
Ja, maar dan is het te warm. Als ik HM's nu superduper tof was gevonden had dat wat minder bezwaarlijk geweest, maar ik wil gewoon zo comfortabel mogelijk sub 2 lopen :P

Als ik zo even snel op hardloopkalender.nl kijk valt dat nog wel tegen trouwens, als ik een beetje in de buurt wil lopen (en dat wil ik).
  zondag 4 januari 2015 @ 17:56:35 #114
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_148324736
quote:
Dit is niet mijn dag. HD met duizenden foto's vanaf de jaren negentig heeft de tick of death en wordt niet gevonden door windows. Back up? Nauwelijks natuurlijk.
:(
Hier net zo'n dag. iPhone met gerepareerd venster laten vallen en ja hoor, weer een barst :(
  zondag 4 januari 2015 @ 18:02:08 #115
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_148324909
Lekker gelopen net. Ik begon in de zon en eindigde met volle maan. Was nog wel hier en daar wat glibberig, maar nergens echt weggegleden. Twee keer een extra lusje aan m'n route geknoopt en zo kwam ik uiteindelijk op 18km uit.

SPOILER
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  zondag 4 januari 2015 @ 18:02:13 #116
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148324911
Jezus jongens, wat een pechzooi.
Ik zeg: onder een deken op de bank en niet meer bewegen vandaag.

Ik ben nogal stuk geloof ik. En dan moet ik straks nog bootcampen. Pfffff.
Effe voer opwarmen (ik hou van restjes :9 )
  zondag 4 januari 2015 @ 18:12:04 #117
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_148325221
quote:
Ja noh.. Leuk idee, maar het zijn gewoon wat crossjes met hoogtemeters zo te zien?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_148325274
quote:
13s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:56 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

:(
Hier net zo'n dag. iPhone met gerepareerd venster laten vallen en ja hoor, weer een barst :(
We kunnen hopen dat het dieptepunt van dit jaar al geweest is.

quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:02 schreef Murmeli het volgende:
Jezus jongens, wat een pechzooi.
Ik zeg: onder een deken op de bank en niet meer bewegen vandaag.

Ik ben nogal stuk geloof ik. En dan moet ik straks nog bootcampen. Pfffff.
Effe voer opwarmen (ik hou van restjes :9 )
Vandaag ook nog bootcampen? Ik weet dat je een kwieke jonge godin bent, maar vraag je niet teveel van het frêle lijf?
  zondag 4 januari 2015 @ 18:25:36 #119
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148325671
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:14 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

We kunnen hopen dat het dieptepunt van dit jaar al geweest is.

[..]

Vandaag ook nog bootcampen? Ik weet dat je een kwieke jonge godin bent, maar vraag je niet teveel van het frêle lijf?
Mja ik zat al een beetje te wikken en te wegen. Maar ik ga gewoon en dan op halve kracht meedoen. Ik ben al zo lang niet geweest en kan de komende keer ook al niet.
  zondag 4 januari 2015 @ 18:30:23 #120
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148325820
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:40 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Goed zo!!!
En ik wil ook wel meeten op een paar loopjes ;) en sorry voor het snel lopen. Ik zal beloven dat ik bij de CPC minder snel loop ;)
Goed hoor ;) Maar je mag best snel hoor, ik loop de 10 km als het goed is.

quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:42 schreef hatsaflats het volgende:
Terugschaal-boks :)
  zondag 4 januari 2015 @ 18:41:28 #121
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148326167
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:30 schreef Quoi het volgende:

[..]

Goed hoor ;) Maar je mag best snel hoor, ik loop de 10 km als het goed is.

[..]

Terugschaal-boks :)
Oja, das waar! Maar dan loop ik nog steeds geen hm op 5.13/km :)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 januari 2015 @ 18:42:46 #122
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_148326202
quote:
Ah zo heb ik er hier nog 1 in de kast leggen met alle kinderfoto's vanaf hun geboorte. Kost ongeveer 700 euro om ze bij een professioneel bedrijf te laten recoveren. Moet wel ooit gebeuren.

Misschien krijgen we korting als we er 2 tegelijk doen.
pi_148326255
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:12 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ja noh.. Leuk idee, maar het zijn gewoon wat crossjes met hoogtemeters zo te zien?
Niet alleen maar crossjes, Posbankloop onder andere is gewoon verhard. Ik vind het wel een leuk iets, wellicht ga ik er ooit voor. :)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 januari 2015 @ 18:44:39 #124
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_148326264
Vanmorgen mijn voorlopig laatste rondje van 12.5KM gelopen. Ondanks de zeurende scheen heerlijk gelopen.

Ik heb wel het idee dat de scheen door consequent 2 dagen rust tussen elk loopje te pakken en ALLEEN LDL's te lopen langzaam beter wordt, maar na bijna een jaar met pijn in mijn scheen lopen ga ik nu echt een poosje serieus herstellen.

Dat wordt voor het eerst sinds Oktober 2013 dat ik langer dan 3 dagen niet ga lopen.
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 18:48:47 #125
155227 crew  Guppy
dus
pi_148326390
quote:
11s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Vanmorgen mijn voorlopig laatste rondje van 12.5KM gelopen. Ondanks de zeurende scheen heerlijk gelopen.

Ik heb wel het idee dat de scheen door consequent 2 dagen rust tussen elk loopje te pakken en ALLEEN LDL's te lopen langzaam beter wordt, maar na bijna een jaar met pijn in mijn scheen lopen ga ik nu echt een poosje serieus herstellen.

Dat wordt voor het eerst sinds Oktober 2013 dat ik langer dan 3 dagen niet ga lopen.
Waarom ben je dan vandaag toch gaan lopen? Je zou na 1 januari toch rust houden?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 januari 2015 @ 18:51:00 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_148326470
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:48 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Waarom ben je dan vandaag toch gaan lopen? Je zou na 1 januari toch rust houden?
Nee, vanaf 5 januari :) Als alles weer 'normaal' is mbt ritme, werken, eten, etc.
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 18:56:04 #127
155227 crew  Guppy
dus
pi_148326684
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, vanaf 5 januari :) Als alles weer 'normaal' is mbt ritme, werken, eten, etc.
Wel echt doen he... Ik heb me wel eens laten vertellen dat scheenbeenpijn ook chronisch kan worden als je er niks aan doet. Geen idee of dat waar is, maar ik vond het geen fijn idee :X

YUR deed een leuke challenge, met buikspieren. Misschien kun jij die ook doen in de tussentijd? Dan heb je niet helemaal het idee dat je niks doet
pi_148326720
quote:
Na acht kilometer wandelde ik even en toen vond één of andere bierbuik het nodig om me te vertellen dat "die kilootjes er zo niet af zullen gaan."
Godver. Zit dit met tranen te lezen. Hier kan ik zo ontzettend kwaad en verdrietig van worden. Ik snap echt niet hoe mensen het in hun hoofd halen zoiets te zeggen. :(
:* voor jou.

Quoi, leuk idee! Molenhoeks Makkie is inderdaad supertof en Limburgs.

Vanochtend met moeite 6 km eruit geperst op iets trager dan duurlooptempo.
Zit er ook aan te denken Egmond om te zetten naar 10 en dat als duurloop te doen, maar dat is veel vroeger beginnen (/ver reizen). :{
Waarschijnlijk moet ik Schoorl ook omzetten naar een kortere afstand.
pi_148326866
quote:
_O_
Ik ben zo lui dat ik gewoon zomer- en winterstops inlas. :@
Daar is pas dit seizoen verandering in gekomen.
pi_148327042
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:57 schreef wyccie het volgende:

[..]

Godver. Zit dit met tranen te lezen. Hier kan ik zo ontzettend kwaad en verdrietig van worden. Ik snap echt niet hoe mensen het in hun hoofd halen zoiets te zeggen. :(
:* voor jou.

Quoi, leuk idee! Molenhoeks Makkie is inderdaad supertof en Limburgs.

Vanochtend met moeite 6 km eruit geperst op iets trager dan duurlooptempo.
Zit er ook aan te denken Egmond om te zetten naar 10 en dat als duurloop te doen, maar dat is veel vroeger beginnen (/ver reizen). :{
Waarschijnlijk moet ik Schoorl ook omzetten naar een kortere afstand.
Recent vertelde mijn leidinggevende ( die zeer veel is afgevallen mbv Weightwatchers ) dat ze buiten liep ( snelwandelen-hardlopen ) en dat er uit een auto iets werd geroepen van: trek die broek eens over je dikke kont omhoog! Assholes :r Ik kan alleen maar diep respect voor haar hebben...nu zie je eigenlijk pas wat een kleine vrouw ze is. Dat viel hiervoor helemaal niet op. Respect voor haar.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 januari 2015 @ 19:07:45 #131
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_148327050
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:56 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wel echt doen he... Ik heb me wel eens laten vertellen dat scheenbeenpijn ook chronisch kan worden als je er niks aan doet. Geen idee of dat waar is, maar ik vond het geen fijn idee :X

YUR deed een leuke challenge, met buikspieren. Misschien kun jij die ook doen in de tussentijd? Dan heb je niet helemaal het idee dat je niks doet
Ik ga het nu ook echt doen, en ja ik weet dat het chronisch kan worden.

Ik doe al allerlei oefeningen (squads, lunges, planken, etc) erbij. En ik ga de komende weken meer fietsen (deed ik afgelopen weken ook al). Maar met hardlopen verbrand je in dezelfde tijd heel wat meer calorieen. Maar goed, sinterklaas, kerst, O&N en de verjaardag van de middelste liggen nu weer achter me. Kan nu 6 weken op water en brood, dus lopen is even minder essentieel als gewichtsregulator ;)

Over Yur gesproken, die heb ik al een heel poosje niet zien of nauwelijks zien posten?
pi_148327076
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 10:11 schreef SEMTEX het volgende:
Nog een poging:
Semmie, zet je mij ook even bij de ViaBelgica?

[ Bericht 0% gewijzigd door Guard op 04-01-2015 19:14:07 ]
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_148327105
quote:

SPOILER
Heel mooi Q!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_148327224
quote:

Lol, ik heb al sinds vorig jaar niet meer gelopen 31 december;)
Paar dagen rust genomen omdat een of andere pees in mijn kneeholte een beetje begon te piepen.
En vandaag was ik gewoon te brak, verkoos de bank boven the great outdoors.
Over een weekje mag ik iig weer in georganiseerd verband door de natuur hobbelen *O*
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 19:17:32 #135
155227 crew  Guppy
dus
pi_148327359
quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik doe al allerlei oefeningen (squads, lunges, planken, etc) erbij. En ik ga de komende weken meer fietsen (deed ik afgelopen weken ook al). Maar met hardlopen verbrand je in dezelfde tijd heel wat meer calorieen. Maar goed, sinterklaas, kerst, O&N en de verjaardag van de middelste liggen nu weer achter me. Kan nu 6 weken op water en brood, dus lopen is even minder essentieel als gewichtsregulator ;)

Ik snap je. Het was ook geen kritiek :*

Op m'n werk hebben we een blendertje in het kerstpakket gekregen, met twee handige bekers waar je je smoothie mee kan nemen. Ik ga die blender en bekers vaak gebruiken komende tijd :9 bring on the healthy!

quote:
Over Yur gesproken, die heb ik al een heel poosje niet zien of nauwelijks zien posten?
Geen idee...? Ik heb m hier ook niet gezien. Hij stond bij de Oliebollencross, maar daar was ie ook niet gezien geloof ik. Hij is vast druk :)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 januari 2015 @ 19:39:13 #136
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_148328088
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:17 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik snap je. Het was ook geen kritiek :*

Op m'n werk hebben we een blendertje in het kerstpakket gekregen, met twee handige bekers waar je je smoothie mee kan nemen. Ik ga die blender en bekers vaak gebruiken komende tijd :9 bring on the healthy!
Ik zag 'm op je feestboek! Handig ding inderdaad.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 4 januari 2015 @ 19:40:22 #137
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_148328136
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:07 schreef Liesje68 het volgende:

[..]

Recent vertelde mijn leidinggevende ( die zeer veel is afgevallen mbv Weightwatchers ) dat ze buiten liep ( snelwandelen-hardlopen ) en dat er uit een auto iets werd geroepen van: trek die broek eens over je dikke kont omhoog! Assholes :r Ik kan alleen maar diep respect voor haar hebben...nu zie je eigenlijk pas wat een kleine vrouw ze is. Dat viel hiervoor helemaal niet op. Respect voor haar.
Ik hoor t vaker. En vooral ook dat ik beter wat anders kan doen omdat ik zo langzaam ben :')
Today is life -

Dale Carnegie
pi_148328358
quote:

[..]

Ik doe al allerlei oefeningen (squads, lunges, planken, etc) erbij. En ik ga de komende weken meer fietsen (deed ik afgelopen weken ook al). Maar met hardlopen verbrand je in dezelfde tijd heel wat meer calorieen.
Echt? Ik verbrand volgens mij meer met fietsen, zeker omdat ik daar ook hogere hartslagen langer vol kan houden..
pi_148328553
Ok, dat was Beltrum!
Eerste keer dat ik een hele run liep. Vanochtend om kwart voor zeven van huis gegaan om op tijd te zijn voor de start om 5 voor 10. We zaten met een man of 10 van de vereniging in dezelfde startgroep, dus dat was wel leuk.
Ik heb samen met mijn vriendin gelopen. Allebei 2 weken ziek geweest dus het idee was om erg rustig aan te doen. Ergens halverwege moesten we door een duiker en toen kreeg mijn vriendin kramp en toen was het helemaal gedaan met het tempo. Maar we hebben het uitgelopen, allebei met bandje!
Qua tijd in ieder geval waar voor ons geld gehad (snelste was met 2:32 uur binnen) want we waren maar liefst 5:45 uur onderweg :')

https://www.endomondo.com/workouts/454491478/14083692

Dat zijn nog eens kilometertijden! :D
De slogan is "toezien of afzien"
Geopteerd voor het laatste, geeft toch altijd weer een tevreden gevoel.
En allerlei andere gevoelens, maar die gaan vanzelf weer over.

[ Bericht 7% gewijzigd door Cynic op 04-01-2015 19:59:14 ]
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  zondag 4 januari 2015 @ 20:04:19 #140
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_148329042
quote:
7s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:08 schreef Guard het volgende:

[..]

Nog een poging:
Done! *O*
pi_148329678
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Echt? Ik verbrand volgens mij meer met fietsen, zeker omdat ik daar ook hogere hartslagen langer vol kan houden..
Maar je verbrand toch juist meer in je lagere hartslagzones?
pi_148329789
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:19 schreef cafca het volgende:

[..]

Nee joh. Meer inspanning = meer energie
pi_148329872
quote:

[..]

Procentueel verbrand je dan maar vet, waarbij je bij een hogere hartslag ook meer energie haalt uit suikers en andere stoffen. In absolute cijfers zal je sowieso meer calorieën verbranden bij een hogere hartslag.
pi_148329911
quote:

[..]

Je verbrandt meer vet als je op lage intensiteit sport.
pi_148329934
quote:
Leuk. Een groot deel van die loopjes loop ik elk jaar al, dus dat moet wel lukken om er 8 te doen in 3 jaar. Mooi brevet voor boven m'n bed :)
  zondag 4 januari 2015 @ 20:32:50 #146
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148330202
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:51 schreef Cynic het volgende:
Ok, dat was Beltrum!
Eerste keer dat ik een hele run liep. Vanochtend om kwart voor zeven van huis gegaan om op tijd te zijn voor de start om 5 voor 10. We zaten met een man of 10 van de vereniging in dezelfde startgroep, dus dat was wel leuk.
Ik heb samen met mijn vriendin gelopen. Allebei 2 weken ziek geweest dus het idee was om erg rustig aan te doen. Ergens halverwege moesten we door een duiker en toen kreeg mijn vriendin kramp en toen was het helemaal gedaan met het tempo. Maar we hebben het uitgelopen, allebei met bandje!
Qua tijd in ieder geval waar voor ons geld gehad (snelste was met 2:32 uur binnen) want we waren maar liefst 5:45 uur onderweg :')

https://www.endomondo.com/workouts/454491478/14083692

Dat zijn nog eens kilometertijden! :D
De slogan is "toezien of afzien"
Geopteerd voor het laatste, geeft toch altijd weer een tevreden gevoel.
En allerlei andere gevoelens, maar die gaan vanzelf weer over.
Jeutje! Dikke chapeautjes voor jullie ^O^

De laatste zin van je post :D
pi_148330479
quote:
15s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ah zo heb ik er hier nog 1 in de kast leggen met alle kinderfoto's vanaf hun geboorte. Kost ongeveer 700 euro om ze bij een professioneel bedrijf te laten recoveren. Moet wel ooit gebeuren.

Misschien krijgen we korting als we er 2 tegelijk doen.
Mijn harddisk bleek prima in orde, maar de voeding niet. Mijn voeding deed het wel en het lampje op de externe HDD ging ook branden, maar blijkbaar was het net niet genoeg om meer te doen. Mijn vader heeft net zo'n externe HDD en heeft zijn voeding erop aangesloten en toen werkte alles weer. Meteen even een backup gemaakt...

Ja, dan is dat toch wel even *O* *O* *O*

@Hats: het is toch triest dat jouw PR op de HM 11 minuten langzamer is dan de mijne?
  Redactie Sport zondag 4 januari 2015 @ 20:41:21 #148
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_148330678
Nou, nu maar eens de stap zetten in dit topic (en morgen buiten). :@

Vorig jaar min of meer gestopt met zwemmen, vanwege studie (soort van verhuizing), en dus sinds oktober al niet regelmatig meer gesport. De kilo's zijn er aangevlogen en vanwege stage (veel zitten) beweeg ik ook niet echt veel meer :') Niet echt gezond dus. Ik vond hardlopen altijd wel leuk om te doen, om te zien dat er vooruitgang in zat maar het was niet echt te combineren met zwemmen (wat ik 7 keer in de week deed), dus ben na een paar maanden daarmee gestopt. Ik kon toen 5km in precies 30 minuten lopen.

Nu is het plan (en een goed voornemen :@ ) om met een rustig schema te beginnen van Endomondo, en die begint morgen met een wandeling van 28 minuten om te wennen, dus ik ben benieuwd..
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_148330694
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:38 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Mijn harddisk bleek prima in orde, maar de voeding niet. Mijn voeding deed het wel en het lampje op de externe HDD ging ook branden, maar blijkbaar was het net niet genoeg om meer te doen. Mijn vader heeft net zo'n externe HDD en heeft zijn voeding erop aangesloten en toen werkte alles weer. Meteen even een backup gemaakt...

Ja, dan is dat toch wel even *O* *O* *O*

@Hats: het is toch triest dat jouw PR op de HM 11 minuten langzamer is dan de mijne?
Ja.
pi_148330726
quote:
7s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:08 schreef Guard het volgende:

[..]

Nog een poging:
*O*

Ik zit er trouwens over te denken om er een weekendje Maastricht van te maken. De volgende dag loopt een deel van een van mijn loopgroepen waarschijnlijk Maastrichts Mooiste.

Oh een nog wat foto's van vakantie in eigen land mijn loopje van vandaag. :P

SPOILER
pi_148331163
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

*O*

Ik zit er trouwens over te denken om er een weekendje Maastricht van te maken. De volgende dag loopt een deel van een van mijn loopgroepen waarschijnlijk Maastrichts Mooiste.

Oh een nog wat foto's van vakantie in eigen land mijn loopje van vandaag. :P

SPOILER
Ziet er mooi uit! O+
pi_148331248
quote:
14s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:41 schreef DeLuna het volgende:

Vorig jaar min of meer gestopt met zwemmen, vanwege studie (soort van verhuizing), en dus sinds oktober al niet regelmatig meer gesport. De kilo's zijn er aangevlogen en vanwege stage (veel zitten) beweeg ik ook niet echt veel meer :') Niet echt gezond dus. Ik vond hardlopen altijd wel leuk om te doen, om te zien dat er vooruitgang in zat maar het was niet echt te combineren met zwemmen (wat ik 7 keer in de week deed), dus ben na een paar maanden daarmee gestopt. Ik kon toen 5km in precies 30 minuten lopen.

Nu is het plan (en een goed voornemen :@ ) om met een rustig schema te beginnen van Endomondo, en die begint morgen met een wandeling van 28 minuten om te wennen, dus ik ben benieuwd..
Welkom! :)
Zwem je nog steeds? In ieder geval succes met het lopen.
pi_148331618
Welkom DeLuna :W

En succes alvast morgen! :Y
pi_148331754
Quoi: mooie foto. Is dit in de Kerkpolder?
pi_148331816
quote:
.....
Welkom!
Succes met lopen, doe rustig aan, en vooral veel plezier! :)
  Redactie Sport zondag 4 januari 2015 @ 21:08:50 #156
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_148332341
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:51 schreef Liesje68 het volgende:

[..]

Welkom! :)
Zwem je nog steeds? In ieder geval succes met het lopen.
Ik ben nog lid ja, maar dat is alles op het moment. :P Bedankt.

quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:58 schreef xMissi het volgende:
Welkom DeLuna :W

En succes alvast morgen! :Y
Dankje!
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:00 schreef cafca het volgende:

[..]

Welkom!
Succes met lopen, doe rustig aan, en vooral veel plezier! :)
Komt goed, ik weet wat voor belasting het kan zijn voor de enkels en knieën (en de rest) dus ik doe lekker rustig aan. ^O^ Dankje.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 januari 2015 @ 21:15:13 #157
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_148332808
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Met een uur hardlopen verbrand ik ongeveer 25 tot 50 % meer calorieën dan met een uur fietsen. Maar nu ben ik nogal zwaar, dus dat kan het verschil misschien maken?
  zondag 4 januari 2015 @ 21:27:44 #158
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_148333572
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 20:59 schreef Zwabberhark het volgende:
Quoi: mooie foto. Is dit in de Kerkpolder?
Stukje verder. Sint Maartenspad, Schipluiden.
pi_148333616
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Met een uur hardlopen verbrand ik ongeveer 25 tot 50 % meer calorieën dan met een uur fietsen. Maar nu ben ik nogal zwaar, dus dat kan het verschil misschien maken?
Ja wie weet. Of misschien fiets ik gewoon altijd te hard of zo :P
  zondag 4 januari 2015 @ 21:30:10 #160
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_148333663
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:52 schreef Zwabberhark het volgende:

schrijf die marathon maar op je buik...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_148334357
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:30 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

schrijf die marathon maar op je buik...
Het is gedoemd te mislukken.
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 21:53:57 #162
18653 crew  D.
pi_148334917
Nemen de mensen die 10(+) lopen altijd wat te drinken mee, of is vooraf en na drinken voldoende?
  zondag 4 januari 2015 @ 21:57:03 #163
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_148335074
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:53 schreef D. het volgende:
Nemen de mensen die 10(+) lopen altijd wat te drinken mee, of is vooraf en na drinken voldoende?
Met deze tempraturen niet. Pas bij 15+
Maar dat is persoonlijk.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_148335076
quote:
Van 15 tot 25km neem ik alleen wat mee als het echt warm is. Zo in de winter is dat voor mij nog niet nodig. Daarboven neem ik wel altijd wat mee. Maar dat is voor iedereen weer verschillend, gewoon even uitproberen ;). De een zweet ook wat sneller dan de ander of doet er wat langer/korter over enzovoort.
pi_148335228
Quoi en Strip leuke foto's! Mooie uitzichten! :P

Cynic, wat een belevenis moet dat zijn! Als ik die verhalen zo lees wil ik dat ook nog steeds weer een keer doen. Mja, eerst ergens een keer meetrainen/oefenen. Maar supergoed gedaan! En toch heeft het wel wat, zo lang 'afzien'. Ongeveer net zolang bezig als mijn TdF avontuur ;).

Murm zeer goed gelopen! Mooie kilometertijden en die opbouw! ^O^
pi_148335306
quote:
Een uurtje lopen kan prima zonder...vooropgesteld dat het niet heet is.
  zondag 4 januari 2015 @ 22:03:14 #167
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148335407
DeLuna: welkom en succes! Ik lees morgen graag hoe het is gegaan!

Swets: succes met herstellen, vervelend dat je dan extra last krijgt qua gewicht maar hopelijk vind je een goede vervanging :)

Volgens mij wilde ik op nog meer mensen reageren maar ik weet t niet meer. Mijn bootcamp ging niet door dus ik heb mueslikoekjes gebakken voor mee naar mijn werk. Nieuw recept want ik had van alles niet in huis dat erin moet.

Edit: oja, de foto's van strippie :) nais!

En tnx jero voor de veren in den bipsch :) toch begin ik voortaan liever langzamer. Of ik moet echt heel goed inlopen.
  zondag 4 januari 2015 @ 22:04:07 #168
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_148335488
Luuntje O+ hoi
Sporten voor Sophia
pi_148335551
Ik heb een raar pijntje :( Net onder mijn knie een beetje aan de zijkant van mijn scheenbeen. Ik hoop maar dat het van het vallen komt, ik voelde het tijdens mijn loop wel als ik even stil gestaan had en weer moest beginnen.
pi_148335591
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Had jij nou al eens goede compressiekousen/tubes geprobeerd? Anders zou ik dat echt nog eens gaan doen. Of liep je daar al wel mee? Ik weet het niet meer :P
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 januari 2015 @ 22:06:48 #171
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_148335625
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:06 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Had jij nou al eens goede compressiekousen/tubes geprobeerd? Anders zou ik dat echt nog eens gaan doen.
Tijdens de kerstweken heb ik nauwelijks tijd om adem te halen :D
  zondag 4 januari 2015 @ 22:08:11 #172
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148335694
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:05 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb een raar pijntje :( Net onder mijn knie een beetje aan de zijkant van mijn scheenbeen. Ik hoop maar dat het van het vallen komt, ik voelde het tijdens mijn loop wel als ik even stil gestaan had en weer moest beginnen.
-O-
Kans is groot dat het daardoor komt ja. Je spant ook veel spieren aan als je valt en dat levert gekke pijntjes op. Ff paar dagen niet tot het gaatje gaan met trainingen en dan kijken hoe het lijf voelt, dan zal het wel goedkomen.
Overigens nog :* voor die val. Ik had het wel gelezen maar nog niks gezegd. Vinnut niet tof voor je.
pi_148335824
quote:
Ik had vandaag (bijna 22km) een handheld mee met 300ml om eens te testen hoe dat loopt (conclusie: niks voor mij) Bij thuiskomst had ik daar overigend precies 1 slok van gedronken. Als het warm is gaat bij lange afstanden een camelbak mee.
pi_148335828
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:08 schreef Murmeli het volgende:

[..]

-O-
Kans is groot dat het daardoor komt ja. Je spant ook veel spieren aan als je valt en dat levert gekke pijntjes op. Ff paar dagen niet tot het gaatje gaan met trainingen en dan kijken hoe het lijf voelt, dan zal het wel goedkomen.
Overigens nog :* voor die val. Ik had het wel gelezen maar nog niks gezegd. Vinnut niet tof voor je.
Haha maakt niet uit hoor, het stelde niet veel voor. Het is alleen zo'n baalmoment als je net 50m aan het fietsen bent en hoepla daar gaat je fiets onder je door. Het was ook niet eens in een bocht of terwijl ik remde of zo, was gewoon echt spekglad.
  zondag 4 januari 2015 @ 22:13:15 #175
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_148336021
quote:
net als Daywalk3r neem ik pas wat te drinken mee vanaf 15+ km.
Maar dan wel altijd sportdrank
pi_148336389
Ik neem voor intensieve trainingen altijd drinken mee en voor duurlopen vanaf 12-13 of zo. Maar ik vind het dan ook totaal geen probleem om met belt of rugzakje te lopen en ik drink veel.
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 22:20:36 #177
18653 crew  D.
pi_148336451
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik had vandaag (bijna 22km) een handheld mee met 300ml om eens te testen hoe dat loopt (conclusie: niks voor mij) Bij thuiskomst had ik daar overigend precies 1 slok van gedronken. Als het warm is gaat bij lange afstanden een camelbak mee.
Ik heb bij warm(er) weer wel de behoefte aan een slokje onderweg, maar een flesje in de hand of aan een riem, of zo'n camelpak lijken me zo hinderlijk. (de ervaring met iets in de hand rennen ken ik, de riem en camelpak niet) Geen last van, of is dat wennen?
pi_148336728
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:20 schreef D. het volgende:

[..]

Ik heb bij warm(er) wel de behoefte aan een slokje onderweg, maar een flesje in de hand of aan een riem, of zo'n camelpak lijken me zo hinderlijk. (de ervaring met iets in de hand rennen ken ik, de riem en camelpak niet) Geen last van, of is dat wennen?
De pack op zich vind ik geen probleem, zo'n ding zit prima. Heb alleen de techniek om onder het lopen iets eruit te krijgen nog niet onder de knie. Ben aan het kijken voor een oplossing...
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 22:25:43 #179
18653 crew  D.
pi_148336795
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:24 schreef Liesje68 het volgende:

[..]

De pack op zich vind ik geen probleem, zo'n ding zit prima. Heb alleen de techniek om onder het lopen iets eruit te krijgen nog niet onder de knie. Ben aan het kijken voor een oplossing...
Ik ging er vanuit dat daar gewoon een soort rietje aanzat :@
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 22:28:06 #180
18653 crew  D.
pi_148336940
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:19 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik neem voor intensieve trainingen altijd drinken mee en voor duurlopen vanaf 12-13 of zo. Maar ik vind het dan ook totaal geen probleem om met belt of rugzakje te lopen en ik drink veel.
Bij een uurtje hometrainer gooi ik zo een litertje naar binnen, maar bij hardlopen kun je dat niet op een tafeltje naast je neerzetten :P En gaat dat niet klotsen allemaal? (in de buik vooral, maar ook in de pack?)
pi_148337111
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:05 schreef La_Tramposa het volgende:
Een waarschuwing van een ervaringsdeskundige: een keer mijn knie gestoten. Stelde niets voor, dacht ik. Had het eigenlijk niet eens bewust geregistreerd... Liep toen een beginnersschema van 3x/week. Kreeg pijn in de knie en op een gegeven moment verging ik van de pijn en het ging niet weg. Uiteindelijk via huisarts mri gemaakt. Bleek er een flinke botkneuzing te zitten.Precies op de plek waar ik mij gestoten had. Door de herhaalde belasting van het lopen werd iets futiels een groter probleem. Heeft mij een paar mnd van het lopen gehouden...
pi_148337375
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:25 schreef D. het volgende:

[..]

Ik ging er vanuit dat daar gewoon een soort rietje aanzat :@
Haha! Is ook zo maar ik heb daar blijkbaar niet de goede techniek voor. ;) Het klotsen valt enorm mee. Je moet alleen zorgen dat als je de zak gevuld hebt dat je zoveel mogelijk lucht eruit perst voordat je de boel sluit. Het lopen met zo'n ding vind ik prima te doen. De zak zit bij mij tussen mijn schouders en zit als een huis bij het lopen. En verder moet je niet een liter ineens naar binnen klokken. ;)
  zondag 4 januari 2015 @ 22:36:45 #183
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_148337466
quote:

[..]

Ik heb bij warm(er) weer wel de behoefte aan een slokje onderweg, maar een flesje in de hand of aan een riem, of zo'n camelpak lijken me zo hinderlijk. (de ervaring met iets in de hand rennen ken ik, de riem en camelpak niet) Geen last van, of is dat wennen?
Ik heb een racevest van Nathan
[imghttp://www.runnerscorral.(...)athanGrey_Front.jpg][/img]
Dan bijt je in dat rubberen ding van de slang en kun je drinken. Klinkt moeilijk maar is heel makkelijk.
En ik heb een running belt met 2 flesjes op de rug. Gaat me ook goed af.
  zondag 4 januari 2015 @ 22:37:27 #184
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_148337503
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:35 schreef Liesje68 het volgende:

[..]

Haha! Is ook zo maar ik heb daar blijkbaar niet de goede techniek voor. ;) Het klotsen valt enorm mee. Je moet alleen zorgen dat als je de zak gevuld hebt dat je zoveel mogelijk lucht eruit perst voordat je de boel sluit. Het lopen met zo'n ding vind ik prima te doen. De zak zit bij mij tussen mijn schouders en zit als een huis bij het lopen. En verder moet je niet een liter ineens naar binnen klokken. ;)
Persen hoeft niet. Je moet de zak op de kop houden en dan de lucht eruit zuigen zodat je hem vacuum zuigt.
pi_148337528
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:36 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Dan bijt je in dat rubberen ding van de slang en kun je drinken. Klinkt moeilijk maar is heel makkelijk.
Ik heb ook een Nathan maar goed... blijkbaar geen goede techniek. :{
pi_148337531
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:28 schreef D. het volgende:

[..]

Bij een uurtje hometrainer gooi ik zo een litertje naar binnen, maar bij hardlopen kun je dat niet op een tafeltje naast je neerzetten :P En gaat dat niet klotsen allemaal? (in de buik vooral, maar ook in de pack?)
Nee valt wel mee. In mijn buik sowieso niet, maar ik neem ook niet meer dan nodig. De volle 2 liter gaat alleen mee voor loopjes in de warmte van langer dan 2 uur. En in de zak, ja je hoort het klotsen maar je voelt het niet als je een goeie hebt.
En een bottle belt was mijn eerste aankoop, gaat maar 0.35 liter in totaal in (in die van mij dan), maar dat is al een stuk beter dan niets!
pi_148337583
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:30 schreef Liesje68 het volgende:

[..]

Een waarschuwing van een ervaringsdeskundige: een keer mijn knie gestoten. Stelde niets voor, dacht ik. Had het eigenlijk niet eens bewust geregistreerd... Liep toen een beginnersschema van 3x/week. Kreeg pijn in de knie en op een gegeven moment verging ik van de pijn en het ging niet weg. Uiteindelijk via huisarts mri gemaakt. Bleek er een flinke botkneuzing te zitten.Precies op de plek waar ik mij gestoten had. Door de herhaalde belasting van het lopen werd iets futiels een groter probleem. Heeft mij een paar mnd van het lopen gehouden...
Oei, dat is wel naar. Ik heb net even met the stick gerold en het voelt al een stuk beter, dus ik denk dat het toch een spiertje was, wat in de kramp geschoten was. En wat blauwe plekken maar daar kom je wel overheen ;)
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 22:44:42 #188
18653 crew  D.
pi_148337989
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:36 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Het is of/of, of ga je met beide tegelijk op pad?

Die zakjes erbij zijn wel handig, kan ik eindelijk mijn sleutels ergens kwijt als ik zonder windjack loop :P
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 22:46:23 #189
18653 crew  D.
pi_148338083
Nog behoorlijk aan de prijs ook, die dingen :o
  zondag 4 januari 2015 @ 22:48:06 #190
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_148338189
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:44 schreef D. het volgende:

[..]

Die zakjes erbij zijn wel handig, kan ik eindelijk mijn sleutels ergens kwijt als ik zonder windjack loop :P
Camelback bij echte lange ldl's. Riem bij middenlange afstanden.

quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:44 schreef D. het volgende:

[..]

Er zijn ook goedkoper. Ik had de "pech" dat deze het fijnste zat.
Gewoon uittesten.
pi_148338257
Tot 15 km training neem ik met dit weer niks mee. Bij wedstrijden wel, maar dan eigenlijk vooral een gelletje.
Ik heb een heupband waar twee flesjes (van 300cc?) in kunnen. Soms blijft het goed op z'n plek zitten (als ik een volle buik heb?), soms minder. Op z'n smalst zit het rond mijn taille nog te los. Rond mijn heupen blijft het minder goed zitten. Klotsen doet het helemaal niet. En ik drink om en om uit de flesjes.
Voordeel ervan is dat er dus ook gel en een telefoon mee kan.
  Moderator zondag 4 januari 2015 @ 22:49:35 #192
18653 crew  D.
pi_148338294
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:48 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Camelback bij echte lange ldl's. Riem bij middenlange afstanden.
Dan denk ik dat ik voorlopig nog met een riem uit zou moeten kunnen :Y
  zondag 4 januari 2015 @ 22:50:46 #193
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_148338366
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:49 schreef D. het volgende:

[..]

Dan denk ik dat ik voorlopig nog met een riem uit zou moeten kunnen :Y
Ja denk het wel. Als je hem goed straks doet dan hobbelt hij ook niet zo veel. Ik heb er in ieder geval nooit last van.
pi_148338559
quote:

[..]

Het was even zoeken naar de juiste afstelling zodat ie lekker zit, maar daarna liep het prima. Ik heb trouwens een heel goedkope, met wat zakjes voorop waar gelletjes in kunnen en een ritsje om een windjack achter te verstoppen. Er kan twee liter in de bladder en dat is meestal meer dan genoeg,
pi_148338687
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:48 schreef Daywalk3r het volgende:

Er zijn ook goedkoper. Ik had de "pech" dat deze het fijnste zat.
Gewoon uittesten.
Waar heb jij het gekocht? De hardloopwinkels hier hebben er maar een paar op voorraad, vaak ook alleen herenmodellen.
  zondag 4 januari 2015 @ 22:59:00 #196
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_148338886
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:56 schreef wyccie het volgende:

[..]

Waar heb jij het gekocht? De hardloopwinkels hier hebben er maar een paar op voorraad, vaak ook alleen herenmodellen.
http://www.scarabee-sports.nl/
Valkenswaard
pi_148339564
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:50 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ja denk het wel. Als je hem goed straks doet dan hobbelt hij ook niet zo veel. Ik heb er in ieder geval nooit last van.
Dit inderdaad. Ik trek die riem strak om mijn heupen. Zo strak dat je denkt: nou nou, moet dat nou? Maar dan heb je er tijdens het lopen geen last van, van die riem. Zittie gewoon lekker en wiebelt niet. Heb riem van Nathan Trail Mix 4
  zondag 4 januari 2015 @ 23:12:55 #198
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148339714
quote:

[..]

We kampen met een ziek-zijn-vicieuze-cirkel :'). Dus wisselen elkaar mooi af al een paar weken.
Hij heeft idd de Oliebollen niet gelopen.

Maar: Komt goed!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 januari 2015 @ 23:14:45 #199
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_148339832
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:12 schreef GotC het volgende:

[..]

We kampen met een ziek-zijn-vicieuze-cirkel :'). Dus wisselen elkaar mooi af al een paar weken.

Ah, beterschap!!
  zondag 4 januari 2015 @ 23:16:25 #200
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148339913
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ah, beterschap!!
Thanks!
pi_148339963
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:12 schreef GotC het volgende:

[..]

ik had al ff rondgekeken, maar zag niemand met een mini.

Beterschap
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_148340152
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:16 schreef GotC het volgende:

[..]

Thanks!
Beterschap beide! :* Of allemaal?
pi_148340290
Ah, ik moet Valkenswaard nog steeds eens bezoeken.

quote:
99s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:09 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Ik trek die riem strak om mijn heupen. Zo strak dat je denkt: nou nou, moet dat nou? Maar dan heb je er tijdens het lopen geen last van, van die riem. Zittie gewoon lekker en wiebelt niet. Heb riem van Nathan Trail Mix 4
Hmm, de volgende keer maar eens zo strak trekken dat ik een muffintop krijg.
  zondag 4 januari 2015 @ 23:29:36 #204
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148340567
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:21 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Beterschap beide! :* Of allemaal?
Allemaal :9. Maar het gaat de goede kant op.

Vandaag nog even vakantiehuisje geboekt voor het weekend van de Sallandtrail :Y) Toch lekkerder dan een hotel.
pi_148340682
Woensdag volgens schema beginnen met 10x 1 minuut wandelen en 15 seconden joggen. Er staat ook 10 minuten vrij rennen bij, dan mag je doen wat je wilt. Is het dan verstandig dat ik die laatste 10 minuten gewoon ook verder ga met de oefening?

Even uit nieuwsgierigheid: hoe ziet jullie warming up eruit?
  zondag 4 januari 2015 @ 23:31:42 #206
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_148340700
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:29 schreef GotC het volgende:

[..]

Vandaag nog even vakantiehuisje geboekt voor het weekend van de Sallandtrail :Y) Toch lekkerder dan een hotel.
Landal?
pi_148340961
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:29 schreef GotC het volgende:

[..]

Nou beterschap dan, voor iedereen.

En huisje: leuk
  zondag 4 januari 2015 @ 23:40:46 #208
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148341182
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:31 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Landal?
:Y
pi_148341379
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:31 schreef nickhguitar het volgende:
Woensdag volgens schema beginnen met 10x 1 minuut wandelen en 15 seconden joggen. Er staat ook 10 minuten vrij rennen bij, dan mag je doen wat je wilt. Is het dan verstandig dat ik die laatste 10 minuten gewoon ook verder ga met de oefening?

Beetje warmlopen, wat oefeningen voor met name mijn heupen. Carioca's bv, been zwaaien...en lopen maar. Nothing fancy dus.
pi_148341497
quote:

Ik zou dat op dat moment bekijken hoe je je voelt en hoe lekker het gaat. De meest voorkomende fout die 'beginners' maken is te veel en bovenal te snel willen in het begin, wat hen dan ook al vrij snel opbreekt. Dus sowieso niet te hard van stapel willen lopen/rennen :P

Wat betreft warming up; doe ik eigenlijk niet aan. Sowieso niet voor trainingen, dan is de eerste km mijn warming up, want ik ben een diesel :P Alleen als ik een wedstrijdje loop en het is echt koud doe ik aan warming up. Maar dat was tot nu toe nog maar tweemaal het geval.

Maar hè, ik ben lang niet zo'n ervaren en gevorderde loper als sommige anderen hier, dus misschien doe ik het ook wel helemaal niet goed :+
  zondag 4 januari 2015 @ 23:48:54 #211
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_148341656
De dartfinale O+ _O_
pi_148341735
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:46 schreef trolley het volgende:

[..]....
Wat betreft warming up; doe ik eigenlijk niet aan. Sowieso niet voor trainingen, dan is de eerste km mijn warming up, want ik ben een diesel :P Alleen als ik een wedstrijdje loop en het is echt koud doe ik aan warming up. Maar dat was tot nu toe nog maar tweemaal het geval.

Maar hè, ik ben lang niet zo'n ervaren en gevorderde loper als sommige anderen hier, dus misschien doe ik het ook wel helemaal niet goed :+
We zijn niet allemaal meer piep...;-)
Sorry...mobiel.
pi_148342176
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:50 schreef Liesje68 het volgende:

[..]

We zijn niet allemaal meer piep...;-)
Sorry...mobiel.
:D

Dat scheelt minimaal de helft ja ;)
pi_148342283
quote:
10s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:56 schreef trolley het volgende:

[..]

Ja! Wrijf jij het er even in dat niet iedereen in dit topic meer 20 is!!! o|O

SPOILER
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_148342314
quote:
10s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:56 schreef trolley het volgende:

[..]

Haha! Het kost me nu gewoon wat meer moeite...kleine investering van een paar minuten en dus minder last van stijfheid.
  maandag 5 januari 2015 @ 04:58:13 #216
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_148346017
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:48 schreef Daywalk3r het volgende:
De dartfinale O+ _O_
de dirt finale? ... schopje trail topic ;)
  FOK!fotograaf maandag 5 januari 2015 @ 06:24:51 #217
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_148346157
Mogguh! Iedereen die weer moet werken vandaag: succes!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_148346562
Mooie volle grote maan deze ochtend O+
En ja ook ik mag weer werken :)
  maandag 5 januari 2015 @ 07:54:51 #219
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_148346573
quote:
10s.gif Op maandag 5 januari 2015 06:24 schreef Xilantof het volgende:
Dankjewel hè o|O
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_148346592
quote:
:'(
  maandag 5 januari 2015 @ 08:21:12 #221
434382 TheSwan
4 8 15 16 23 42
pi_148346727
Lekker laat: Iedereen een gelukkig nieuw (hardloop)jaar gewenst! *O*

Zo, interessante vakantie gehad hier.
- 5k trainings-PR verbeterd van 25'18" naar 23'10"
- LDL van 24,2km gelopen (langste tot dusver was 21,2km)
- Jaardoel van 750km gehaald (tja, paar maanden niet gelopen, vandaar dat dit nog best pittig was)

Nieuwe jaardoel gelijk ook in de OP gezet: 1250km voor 2015. Niet te laag inzetten, vind ik...
En het jaar van hopelijk mijn eerste marathon!
Deze week gelijk weer een dikke trainingsweek met ca. 13, 8 en 26km als afstanden :o

Vanaf vandaag helaas ook weer aan het werk; jammer dat ik nu de loopjes weer om het werk heen moet plannen, ipv het lopen centraal te laten staan :'(
  maandag 5 januari 2015 @ 08:26:11 #222
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_148346767
quote:
Hoezo? Iedereen doet toch gewoon het werk wat die leuk vindt?
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_148346808
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 08:26 schreef Happel het volgende:

[..]

Ja maar hardlopen is natuurlijk nog leuker dan werken ;)
  maandag 5 januari 2015 @ 08:34:23 #224
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_148346841
Weinig tijd om te lopen dus er maar een 5km trail run van gemaakt op "cross-wedstrijd snelheid" , short and sharp dus en dat ging super!
Jaartotaal staat op 62km, lopen lijkt me de laatste tijd geen moeite te kosten
  maandag 5 januari 2015 @ 08:35:06 #225
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148346848
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 22:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haha maakt niet uit hoor, het stelde niet veel voor. Het is alleen zo'n baalmoment als je net 50m aan het fietsen bent en hoepla daar gaat je fiets onder je door. Het was ook niet eens in een bocht of terwijl ik remde of zo, was gewoon echt spekglad.
Herkenbaar ja. Ik heb tussen mijn huis en de metrohalte zo'n bruggetje. Lag ik laatst ook bijna op mijn gezicht. Goed uitkijken maar, de komende maanden. Onze benen moeten nog lopen ;)
  maandag 5 januari 2015 @ 08:41:51 #226
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148346917
quote:
99s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:09 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik heb die ook, de variant met 2 flessen. In het roze :9
En ik doe hem ook heel strak. Heb hem nu op een vaste stand staan en gaat prima. Behalve dat ie nu te strak zit door vakantiekilo's :P

Beterschap voor YUR, Gotc en mini :*
  maandag 5 januari 2015 @ 08:43:00 #227
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_148346925
Murmeli kappen met je vakantiekilo's. Naast jou voel ik me mn neef.
Sporten voor Sophia
  maandag 5 januari 2015 @ 08:49:40 #228
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148346983
quote:

Gezien je blessuregevoeligheid zou ik die 10 min skippen. Of er 10 min uitwandelen van maken. Of na het lopen lekker een half uurtje fietsen. Dat scheelt mij altijd in spierpijn. Voor wandelen wel ff een jas aantrekken ivm kou. Voor fietsen douchen en omkleden.
Als warming up zou ik in jouw geval een paar min stevig wandelen. Evt een paar lunges/squats of andere loopoefeningen.
Later kan je heel rustig wat joggen als start, maar daar gebruik ik zelf de eerste km van mijn loopsessie voor.
Bij de loopgroep is de opwarming in de winter in ieder geval actief, dus geen stilstaande oefeningen, dat zou ik jou ook willen aanraden.
Succes! Ik hoop dat je knie (toch?) zich nu koest houdt!
  maandag 5 januari 2015 @ 08:51:00 #229
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148346999
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 08:43 schreef Toekito het volgende:
Murmeli kappen met je vakantiekilo's. Naast jou voel ik me mn neef.
Je komt aardig in de richting ja. Mag best wat vanaf.
Tsja, ik zie mezelf gewoon graag slank. Al vond ik 61 kilo wel erg dun ook hoor.
  maandag 5 januari 2015 @ 08:55:39 #230
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_148347047
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 08:51 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Je komt aardig in de richting ja. Mag best wat vanaf.
Tsja, ik zie mezelf gewoon graag slank. Al vond ik 61 kilo wel erg dun ook hoor.
sorry wat?! :* verder ben je wel lief.
Sporten voor Sophia
  maandag 5 januari 2015 @ 08:57:59 #231
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_148347073
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 08:55 schreef Toekito het volgende:

[..]

sorry wat?! :* verder ben je wel lief.
Je vraagt er zelf om toch? Ik ga niet liegen.
  maandag 5 januari 2015 @ 08:58:56 #232
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_148347083
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 08:57 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Je vraagt er zelf om toch? Ik ga niet liegen.
:)
Sporten voor Sophia
  maandag 5 januari 2015 @ 09:14:55 #233
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_148347275
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 08:26 schreef Happel het volgende:

[..]

jij misschien :) Voor veel anderen is het hoppen van baan naar baan om de huur te kunnen betalen en in de hoop om ergens eens door te kunnen groeien naar een functie die wel bij je studie(s) past.

Vandaag maar even herstellen op de hometrainer :)
pi_148347296
Gaat lekker hier, d'n YUR dus ook al een back-to-back virusje. Ik voel mezelf gelukkig al weer iets beter, maar verre van fit. En dan word je wakker met de mededeling dat ene Toekito morbide obesitas heeft. Heftig.
  maandag 5 januari 2015 @ 10:08:51 #235
50430 Yuki
Student Midwife
pi_148348018
Op naar de fysio. Voorzichtige hoop dat ik weer mag gaan opbouwen. Zou toch fijn zijn, want vanaf zaterdag zijn m'n dagen wel erg leeg...
pi_148348111
Moet ook maar weer eens een nieuw schema maken, beetje gericht naar die marathon toe gaan trainen, al is het niet perse nodig dat ik daar supersnel ga lopen...
Schema suggesties welkom :)
  maandag 5 januari 2015 @ 10:36:59 #237
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_148348482
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:14 schreef Guard het volgende:
Moet ook maar weer eens een nieuw schema maken, beetje gericht naar die marathon toe gaan trainen, al is het niet perse nodig dat ik daar supersnel ga lopen...
Schema suggesties welkom :)
Ik ben er net mee klaar. Althans, de weekeinden richting Eiger.

En onze zomervakantie wordt een semi-Eiger-trainingskamp. Hopelijk lekker 2 weken naar Oostenrijk in juni. Ff kennis maken met de Alpen :9
F means you're fucked
  maandag 5 januari 2015 @ 10:39:02 #238
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_148348526
quote:

Welkom in dit topic DeLuna :) En jammer dat je bent gestopt met zwemmen. Ik kan mij nog herinneren dat ik tijdens de Olympische Spelen allemaal vragen aan je kon stellen over het zwemmen ^O^ Hopelijk is het hardlopen een goeie vervanging voor het zwemmen. Veel plezier iig! :)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  maandag 5 januari 2015 @ 10:45:53 #239
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_148348666
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:17 schreef Zwabberhark het volgende:
Gaat lekker hier, d'n YUR dus ook al een back-to-back virusje. Ik voel mezelf gelukkig al weer iets beter, maar verre van fit. En dan word je wakker met de mededeling dat ene Toekito morbide obesitas heeft. Heftig.
Ik voel me ook weer redelijk. Morgen wellicht de eerste meters van 2015 maken
F means you're fucked
  maandag 5 januari 2015 @ 10:47:04 #240
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_148348692

[ Bericht 100% gewijzigd door RobertoCarlos op 05-01-2015 10:47:55 ]
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_148348837
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:36 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik ben er net mee klaar. Althans, de weekeinden richting Eiger.

En onze zomervakantie wordt een semi-Eiger-trainingskamp. Hopelijk lekker 2 weken naar Oostenrijk in juni. Ff kennis maken met de Alpen :9
Tot hoe ver ga je in de voorbereiding?
pi_148349310
Ik heb dit jaar nog geen meter gelopen maar om toch nog een beetje positieve bijdrage te leveren, ben ik alvast wat leuke loopjes aan het bekijken voor later dit jaar. Zou deze er alvast bij mogen? Het is nog een klein beetje onder voorbehoud afhankelijk van mijn geldpotje dus Amsterdam mag nog even blijven staan. Maar als ik moet kiezen tussen Toronto en Amsterdam dan is de keuze natuurlijk al snel gemaakt :D .

1
2
[b]18 oktober 2015 - [url=http://www.torontowaterfrontmarathon.com/en/index.htm]Scotiabank Toronto Waterfront Marathon (Toronto)[/url][/b]
[*] Devv - HM

En er kan een streep door Egmond en Schoorl. Daar mag ik van de lijst af, want ik ga daar alleen heen om mensen aan te moedigen.
pi_148349360
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:12 schreef Devv het volgende:
ter gelopen maar om toch nog een beetje positieve bijdrage te leveren, ben ik alvast wat leuke loopjes aan het bekijken voor later dit jaar. Zou deze er alvast bij mogen? Het is nog een klein beetje onder voorbehoud afhankelijk van mijn geldpotje dus Amsterdam mag nog even blijven staan.

Wat balen! Heb je wel een soort van revalidatie/opbouwplan? Hoe lang gaat het ongeveer duren voordat je weer mag lopen?
pi_148349715
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:14 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wat balen! Heb je wel een soort van revalidatie/opbouwplan? Hoe lang gaat het ongeveer duren voordat je weer mag lopen?
Ik heb vanavond weer een afspraak bij de fysio en dan kijken we hoe het ervoor staat. Zolang ik geen groen licht krijg om weer te lopen, heeft het weinig zin om naar een opbouwplan te kijken. De revalidatie bestaat nu vooral uit rust nemen en oefeningen doen. Ik heb mij wel voorgenomen om rond het einde van deze maand te beslissen of Berlijn en Parijs een haalbare kaart is. Mocht ik dan weer kunnen lopen dan is de marathon in april ook nog wel haalbaar, ook al gaat het erg krap worden. Ik ga dan proberen op te bouwen met als doel de marathon binnen de tijdslimiet uit te lopen. Een sub 4 uur zou geweldig zijn maar geen doel. Dat komt dan hopelijk in New York.
pi_148351654
Hardloopgerelateerd; Ik heb erg genoten van het boek 'Het blauwe uur' !
http://www.keep-on-running.nl/nieuws/het-blauwe-uur.html

Vond het heel inspirerend leesvoer, onder het lezen krijg je direct zin om een lekkere LDL te gaan lopen.
  maandag 5 januari 2015 @ 12:41:28 #246
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_148352065
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 10:52 schreef Guard het volgende:

[..]

Tot hoe ver ga je in de voorbereiding?
De hoogtepunten van de voorbereiding zijn tot nu toe de 50k Sallandtrail, de Parijs Marathon en de 37km Koning van Spanje :)
F means you're fucked
pi_148352154
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:41 schreef YUR het volgende:

[..]

De hoogtepunten van de voorbereiding zijn tot nu toe de 50k Sallandtrail, de Parijs Marathon en de 37km Koning van Spanje :)
oh dan komt het wel goed met de afstand, alleen nog "even" de hoogtemeters trainen, maar dat zal in Oostenrijk wel lukken :Y
  maandag 5 januari 2015 @ 12:54:26 #248
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_148352472
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:43 schreef Guard het volgende:

[..]

oh dan komt het wel goed met de afstand, alleen nog "even" de hoogtemeters trainen, maar dat zal in Oostenrijk wel lukken :Y
Precies ^O^
F means you're fucked
  maandag 5 januari 2015 @ 12:56:03 #249
50430 Yuki
Student Midwife
pi_148352514
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:41 schreef YUR het volgende:

[..]

50km en een marathon als trainingsrondje, koekoek! 8)7

SPOILER
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:12 schreef Devv het volgende:
Ik heb dit jaar nog geen meter gelopen maar om toch nog een beetje positieve bijdrage te leveren, ben ik alvast wat leuke loopjes aan het bekijken voor later dit jaar. Zou deze er alvast bij mogen? Het is nog een klein beetje onder voorbehoud afhankelijk van mijn geldpotje dus Amsterdam mag nog even blijven staan. Maar als ik moet kiezen tussen Toronto en Amsterdam dan is de keuze natuurlijk al snel gemaakt :D .
[ code verwijderd ]

En er kan een streep door Egmond en Schoorl. Daar mag ik van de lijst af, want ik ga daar alleen heen om mensen aan te moedigen.
Balen van je situatie nu, maar dit lijkt me wel een heule mooie HM zeg! :o
Hardlooptoerisme O+
  maandag 5 januari 2015 @ 12:58:03 #250
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_148352558
quote:
7s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:56 schreef Yuki het volgende:

[..]

SPOILER
[..]

Hardlooptoerisme O+
Nja, ik moet t ook nog maar ff doen he...
F means you're fucked
  maandag 5 januari 2015 @ 13:00:48 #251
50430 Yuki
Student Midwife
pi_148352631
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:58 schreef YUR het volgende:

[..]

Nja, ik moet t ook nog maar ff doen he...
Zeker, maar ik heb er wel vertrouwen in dat je het kan.
pi_148353029
quote:
7s.gif Op maandag 5 januari 2015 12:56 schreef Yuki het volgende:

[..]

SPOILER
[..]

Hardlooptoerisme O+
Volgens mij mag je de H doorstrepen ;)
pi_148353152
Nog even een verslagje van de Florijn Winterloop:

SPOILER
TL;DR: lekker gelopen op een modderige bosloop en dankzij een lekkere versnelling in de laatste 4 km bijna anderhalve minuut sneller gelopen dan gepland. Topdag! *O*

En natuurlijk de link, want niet gelogd.... Runkeeper log
pi_148353184
Ik moet morgen een praatje houden op de coach-avond van mijn roeivereniging over trainingsschema's en 'meten is weten'. Weet nog niet helemaal hoe ik dat ga invullen, ten eerste omdat het vooral recreatieve roeiers zijn die ook nog wel een paar keer in de week willen borrelen dus over periodiseren en piekmomenten hoef ik denk ik niet te beginnen :P Daarnaast merkte ik dat ik ook wel weer even de omschakeling moet maken van hardloopschema's naar roeischema's.. technische trainingen, intensieve duur en extensieve duur en veel afstandjes oefenen t.o.v. wisselduurlopen en fartleks en D1/D2/D3 ;)
En hoewel ik bij hardlopen een zeer groot fan ben van meten is weten, vind ik het bij roeien toch altijd verraderlijk. Stroming, watertemperatuur, wind etc. kunnen zoveel uitmaken..

[ Bericht 5% gewijzigd door La_Tramposa op 05-01-2015 13:28:19 ]
pi_148353693
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:17 schreef McTwente het volgende:

SPOILER
TL;DR: lekker gelopen op een modderige bosloop en dankzij een lekkere versnelling in de laatste 4 km bijna anderhalve minuut sneller gelopen dan gepland. Topdag! *O*

Leuk verslag en ook heel mooi gelopen! Mooi opgebouwd met net nog wat over op het eind, lekker! ^O^

Nog maar 2.5 maand tot de Sallandtrail, dus mijn duurloopjes gaan vanaf volgend weekend weer naar de 30km. Vandaag nog iets korter, 26km, met elke 5 minuten een versnelling van 30 seconden tot een minuut. Beetje fartlekstyle dus, ging weer erg lekker! Hartslag iets hoger dan ik wou, maar ik ging ook weer iets harder dan de bedoeling :') verrassend. Weer genoeg gezien in ieder geval, mooi afwisselend terrein, van mooie singletrails naar brede tankpaden. Lekker door wat overgebleven modder baggeren enzo :D .
Had lang thermoshirt aan met kort shirt eroverheen en korte broek. Maar in de wind op de heide was het toch nog best wel erg fris. In het bos was het een stuk beter gelukkig.

https://www.endomondo.com/workouts/454714990/2368823
  maandag 5 januari 2015 @ 13:44:50 #256
50430 Yuki
Student Midwife
pi_148354003
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:13 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Volgens mij mag je de H doorstrepen ;)
quote:
Er staat HM in zijn code, toch? :+
pi_148354052
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:44 schreef Yuki het volgende:

[..]

[..]

Er staat HM in zijn code, toch? :+
Oh ja, scherp!
pi_148354347
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:17 schreef McTwente het volgende:

SPOILER

Mooi verslag, mooi gelopen!

Maarrreeeh, waarom mag onverhard niet in dit topic? Da's toch ook hardlopen?
pi_148354872
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:35 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Leuk verslag en ook heel mooi gelopen! Mooi opgebouwd met net nog wat over op het eind, lekker! ^O^

Nog maar 2.5 maand tot de Sallandtrail, dus mijn duurloopjes gaan vanaf volgend weekend weer naar de 30km. Vandaag nog iets korter, 26km, met elke 5 minuten een versnelling van 30 seconden tot een minuut. Beetje fartlekstyle dus, ging weer erg lekker! Hartslag iets hoger dan ik wou, maar ik ging ook weer iets harder dan de bedoeling :') verrassend. Weer genoeg gezien in ieder geval, mooi afwisselend terrein, van mooie singletrails naar brede tankpaden. Lekker door wat overgebleven modder baggeren enzo :D .
Had lang thermoshirt aan met kort shirt eroverheen en korte broek. Maar in de wind op de heide was het toch nog best wel erg fris. In het bos was het een stuk beter gelukkig.

https://www.endomondo.com/workouts/454714990/2368823
Dat tempo, met die hartslag en dan ook nog op die ondergrond :o _O_
Geweldige training zo even op de maandagochtend!
  maandag 5 januari 2015 @ 14:13:40 #260
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_148354930
Ik ga even een beetje extra overwerken: http://www.dcrainmaker.co(...)ping-multisport.html
F means you're fucked
pi_148355151
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:56 schreef cafca het volgende:

[..]

Mooi verslag, mooi gelopen!

Maarrreeeh, waarom mag onverhard niet in dit topic? Da's toch ook hardlopen?
De trailers hebben al een tijdje een apart topic.
Ik geloof dat daar niet zo fanatiek gepost wordt, maar ik volg het ook niet echt.
Gelukkig post Jero hier ook zijn training, die lijkt me ook geheel/grotendeels onverhard. ;)
Alleen die tijden van hem, die haal ik uiteraard bij lange na niet... _O_

Hoewel mijn lopen vooral op asfalt zal plaatsvinden, wil ik wel proberen de UHT te gaan lopen volgende maand.
En in Augustus eventueel de TdF, maar dat komt misschien ongelukkig uit met de vakantie van de kinderen. Dus die moet nog even onder voorbehoud...
pi_148355411
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:13 schreef YUR het volgende:
Ik ga even een beetje extra overwerken: http://www.dcrainmaker.co(...)ping-multisport.html
Wauw! Die is wel heel vet!
pi_148355508
Mijn weekenden in januari/februari stromen een beetje vol met werk en inpakken voor de tijdelijke verhuizing :'( Dat gooit mijn hardloopplanning nogal in de war.
pi_148355627
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:19 schreef McTwente het volgende:

[..]

Ik geloof dat daar niet zo fanatiek gepost wordt, maar ik volg het ook niet echt.
Gelukkig post Jero hier ook zijn training, die lijkt me ook geheel/grotendeels onverhard. ;)

Hoewel mijn lopen vooral op asfalt zal plaatsvinden, wil ik wel proberen de UHT te gaan lopen volgende maand.
En in Augustus eventueel de TdF, maar dat komt misschien ongelukkig uit met de vakantie van de kinderen. Dus die moet nog even onder voorbehoud...
Ah, op die manier. Ik mag ook graag onverhard lopen, maar beschouw mezelf niet als trailer. Ben ook nog nooit in het trailerstopic geweest. :N
pi_148356403
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:19 schreef McTwente het volgende:

[..]

Die met hun eigen topic gaan over 2 weken de UHT doen :P
En de TdF = O+
Ik heb ook alweer een berg trails staan voor 2015 (staan overigens gewoon hier in de WLWW ;) ).

En ik heb vandaag een schema wat tot de Marathon ViaBelgica moet leiden in elkaar gedraaid.
Mijn hardloopleven heeft weer een structuur, hoera! *O*
pi_148356493
quote:
jeutje, dat wordt flink overwerken :o
Maar wel gaaf :)
pi_148356501
Ja, ik moet er ook wat structuur in brengen, weet alleen nog niet hoe.....
pi_148356635
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:01 schreef Guard het volgende:

[..]

jeutje, dat wordt flink overwerken :o
Maar wel gaaf :)
Valt op zich nog wel mee, qua prijs.
(Wel een hoop overwerk, maar toch....)
  maandag 5 januari 2015 @ 15:06:30 #269
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148356689
Hoppaaaa eerste meters in 2015 gemaakt! En gelukkig pijnvrij O+ Er is hoop!
  maandag 5 januari 2015 @ 15:07:36 #270
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_148356737
Mwoa, ik ga dit weekend al een eind komen qua overwerk. Maar er moet ook nog even overgewerkt worden voor een nieuwe rugzak, stokken, jasje, armstukken, compressietight, tubes, sportvoeding en misschien nieuwe wegschoenen :+
F means you're fucked
  maandag 5 januari 2015 @ 15:08:20 #271
50430 Yuki
Student Midwife
pi_148356757
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:06 schreef GotC het volgende:
Hoera!! *O*
pi_148356910
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:07 schreef YUR het volgende:
Mwoa, ik ga dit weekend al een eind komen qua overwerk. Maar er moet ook nog even overgewerkt worden voor een nieuwe rugzak, stokken, jasje, armstukken, compressietight, tubes, sportvoeding en misschien nieuwe wegschoenen :+
ga jij hele weekenden werken of zo?
  maandag 5 januari 2015 @ 15:13:04 #273
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_148356950
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:07 schreef YUR het volgende:
Goedkope sport he, dat hardlopen!
pi_148356952
quote:
^O^
pi_148356994
Overigens over de TdF gesproken, krijg zojuist mail dat de inschrijving geopend is.
pi_148357017
En 2 nieuwe afstanden: 31 en 75 *O*
pi_148357045
quote:
*O* Een mooi begin van 2015!
pi_148357072
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:59 schreef Guard het volgende:

[..]

Die met hun eigen topic gaan over 2 weken de UHT doen :P
En de TdF = O+
Ik heb ook alweer een berg trails staan voor 2015 (staan overigens gewoon hier in de WLWW ;) ).

En ik heb vandaag een schema wat tot de Marathon ViaBelgica moet leiden in elkaar gedraaid.
Mijn hardloopleven heeft weer een structuur, hoera! *O*
Dat had ik al gehoord van Daywalker, van de UHT. Maar er zijn voor mij twee goede redenen om niet mee te lopen op 18 januari:
- ik wil toch minstens twee keer trainen over een afstand tussen de 21 en 30 om een beetje het gevoel te hebben dat ik de UHT ook echt kan lopen en dat was te krap tussen de HM eind december en 18 januari
- veel belangrijker: O+ viert die dag haar verjaardag en ik mag er ook bij zijn ;)... life is all about priorities

Ik denk dat ik op de 18e wel één van die LDL's ga/moet lopen (en de andere 7/8 februari), alle andere weekenden zitten al vol.

Ik ga nog kijken wat er mogelijk is qua TdF. Hij lijkt me wel heel erg leuk, alleen moet ik dan even een akkoordje sluiten met mijn ex en mijn werk. Dan komt het neer op 2 weken vakantie, 3 dagen werken en dan weer 3 dagen vrij. Even kijken of ik dat er door krijg. O-)

[ Bericht 0% gewijzigd door McTwente op 05-01-2015 15:38:44 ]
pi_148357192
quote:
*O* Lekker bezig! *O*
  maandag 5 januari 2015 @ 15:19:46 #280
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_148357193
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:14 schreef Guard het volgende:
Overigens over de TdF gesproken, krijg zojuist mail dat de inschrijving geopend is.
Tempting... :+
F means you're fucked
pi_148357214
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:16 schreef McTwente het volgende:

[..]

Dat had ik al gehoord van Daywalker, van de UHT. Maar er zijn voor mij twee goede redenen om niet mee te lopen op 18 januari:
- ik wil toch minstens twee keer trainen over een afstand tussen de 21 en 30 om een beetje het gevoel te hebben dat ik de UHT ook echt kan lopen en dat was te krap tussen de HM eind december en 18 januari
- veel belangrijker: O+ viert die dag haar verjaardag en ik mag er ook bij zijn ;)... life is all about priorities

Ik denk dat ik op de 18e wel één van die LDL's ga/moet lopen (en de andere 7/8 februari), alle andere weekenden zitten al vol.

IK ga nog kijken wat er mogelijk is qua TdF. Hij lijkt me wel heel erg leuk, alleen moet ik dan even een akkoordje sluiten met mijn ex en mijn werk. Dan komt het neer op 2 weken vakantie, 3 dagen werken en dan weer 3 dagen vrij. Even kijken of ik dat er door krijg. O-)
Ik weet niet of oktober makkelijker voor je is, maar dan is er ook een trail van dezelfde organisator, in hetzelfde gebied: http://www.sport-events.be/traildubarrage/
Die ga ik dit jaar lopen, denk ik
  maandag 5 januari 2015 @ 15:20:51 #282
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_148357230
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:12 schreef Guard het volgende:

[..]

ga jij hele weekenden werken of zo?
Dit weekend ga ik sowieso die rugzak, stokken en misschien wel een paar schoenen bij elkaar verdienen ja

quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:13 schreef GotC het volgende:

[..]

Goedkope sport he, dat hardlopen!
Enorm. Weekendjes weg erbij, alles O+
F means you're fucked
  maandag 5 januari 2015 @ 15:23:01 #283
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_148357307
quote:
Leuke vergelijking onderin, grappig om te zien dat er qua mogelijkheden niet heel veel verschil is tussen deze en de FR920X en Fenix3...
Maar is niet goed om dit allemaal te bekijken... pfff, leuke dingen die horloges :9~
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_148357395
quote:
2s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:23 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Leuke vergelijking onderin, grappig om te zien dat er qua mogelijkheden niet heel veel verschil is tussen deze en de FR920X en Fenix3...
Maar is niet goed om dit allemaal te bekijken... pfff, leuke dingen die horloges :9~
Daar zat ik ook al naar te kijken inderdaad, maar die nav functie is toch wel erg gaaf :)
pi_148357419
quote:
2s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:23 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Ik zie de meerwaarde er niet van in, die kaartjes. Zo vaak loop ik niet verkeerd. En als ik dat al doe, dan is het een kort blokje om, om de weg weer te vinden. Ik denk nog steeds dat de 220 ruim voldoende is als mijn 610 het begeeft. Ik - en volgens mij de meeste mensen - gebruik toch maar 10% van zijn vermogen.
pi_148357453
Ik neem de fietsgarmin van mijn vriend mee als ik écht een kaartje wil en bang ben om te verdwalen. Maar een route in een garmin zetten is vaak zoveel gedoe dat je al 20km had kunnen lopen in die tijd.
Ik denk dat we over een jaar of 2, 3 wel hardloophorloges hebben met het gemak van een TomTom.
pi_148357569
quote:
^O^
  maandag 5 januari 2015 @ 15:31:02 #288
3878 Vork
Manisch creatief
pi_148357579
Ik loop weer. *O*
Ok, een kort stukje en een iets langzamer tempo, maar tot nu toe nog geen knieklachten. :s)
  maandag 5 januari 2015 @ 15:33:07 #289
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_148357671
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:31 schreef Vork het volgende:
Ik loop weer. *O*
Ok, een kort stukje en een iets langzamer tempo, maar tot nu toe nog geen knieklachten. :s)
Niet te lang en niet de hard. Lijkt me de juiste tactiek ook wel voor (dat soort) klachten.
  maandag 5 januari 2015 @ 15:33:27 #290
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_148357688
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:31 schreef Vork het volgende:
Ik loop weer. *O*
Stapje voor stapje is al prima.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_148357779
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk dat we over een jaar of 2, 3 wel hardloophorloges hebben met het gemak van een TomTom.
Klopt. Dan heb je smartwatches die alles doen, inclusief Google Maps.
  maandag 5 januari 2015 @ 15:36:37 #292
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_148357801
quote:
99s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:26 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik zie de meerwaarde er niet van in, die kaartjes. Zo vaak loop ik niet verkeerd. En als ik dat al doe, dan is het een kort blokje om, om de weg weer te vinden. Ik denk nog steeds dat de 220 ruim voldoende is als mijn 610 het begeeft. Ik - en volgens mij de meeste mensen - gebruik toch maar 10% van zijn vermogen.
Daar heb je een punt, als je zo kritisch kijkt gebruik je inderdaad maar 10% van de mogelijkheden. Op dit moment voor mij zelfs 0% :')
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
  maandag 5 januari 2015 @ 15:37:11 #293
3878 Vork
Manisch creatief
pi_148357830
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:33 schreef Wolve000 het volgende:

Niet te lang en niet de hard. Lijkt me de juiste tactiek ook wel voor (dat soort) klachten.
Misschien is het ook zelfs nog net iets te hard nu (makkelijk om te hard van stapel te lopen). Het is niet dat ik helemaal niets voel, dus ik ben er ook nog niet helemaal gerust op dat ik het weer vol kan belasten (wat sowieso al onverstandig zou zijn). Ik wissel het voorlopig maar voor de zekerheid wat meer af met fietsen. Daarvan heb ik tot nu toe nooit last van iets gekregen.
pi_148358158
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:20 schreef Guard het volgende:

[..]

Ik weet niet of oktober makkelijker voor je is, maar dan is er ook een trail van dezelfde organisator, in hetzelfde gebied: http://www.sport-events.be/traildubarrage/
Die ga ik dit jaar lopen, denk ik
Is ook best een optie. Kan nog net voor ik de grote drukte op mijn werk inga (jaarafsluiting per 30 september, dus een week later begint de stress).
Leuke van de TdF is, dat (buiten het parcours dat me heel leuk lijkt) er meerdere mensen van de loopgroep deze willen doen. En de huisvesting is al geregeld, maar dat zou ook gelden voor die andere trail.
Schoonouders met een vakantiehuis in die regio is een leuke bonus... O+
pi_148358199
Vanavond maar weer eens beginnen. Enige tijd niet meer gelopen, dus denk te starten met zo'n 2,5 kilometer.
pi_148358260
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:45 schreef HarveySpecter het volgende:
Vanavond maar weer eens beginnen. Enige tijd niet meer gelopen, dus denk te starten met zo'n 2,5 kilometer.
Dat kan. Je kan ook een beginnersschema (zie OP) pakken en dan veel langer plezier van het lopen te hebben.
pi_148358262
Even een stomme vraag over de TdF:
ik zie allemaal opties over (opvouwbare) bekers en Petzls voorbij komen. Zijn deze verplicht bij een trail? Lijkt mij een beetje onzin als je al een camelbag of bidons bij je hebt en overdag loopt... #dtv
pi_148358324
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:46 schreef McTwente het volgende:
Even een stomme vraag over de TdF:
ik zie allemaal opties over (opvouwbare) bekers en Petzls voorbij komen. Zijn deze verplicht bij een trail? Lijkt mij een beetje onzin als je al een camelbag of bidons bij je hebt en overdag loopt... #dtv
niet verplicht hoor, als jij graag zonder lamp en beker loopt mag dat.
En die lamp is alleen voor de langste afstand nodig.
Maar bij de verzorgingsposten heb je wel een beker nodig als je een slokje cola of thee wil... Ze hebben geen wegwerpbekers
pi_148358460
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:48 schreef Guard het volgende:

[..]

niet verplicht hoor, als jij graag zonder lamp en beker loopt mag dat.
En die lamp is alleen voor de langste afstand nodig.
Maar bij de verzorgingsposten heb je wel een beker nodig als je een slokje cola of thee wil... Ze hebben geen wegwerpbekers
Ah, oké. Bedankt voor de uitleg!
pi_148358730
quote:
99s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:46 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Dat kan. Je kan ook een beginnersschema (zie OP) pakken en dan veel langer plezier van het lopen te hebben.
Thnx voor de tip. Maar ik ben wel zo dusdanig getraind dat ik zeker met 2,5 km kan beginnen. Ik heb de laatste tijd niet veel gelopen, maar voetbal veel en kom regelmatig in de sportschool. Qua fysiek en conditioneel kan ik wel 2,5 pakken om mee te beginnen.
  maandag 5 januari 2015 @ 16:00:06 #301
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_148358854
Nieuwe dan maar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')