Dankquote:Op zondag 4 januari 2015 14:19 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Ik had even op het kaartje gekeken in Endomondo, en hij loopt echt door Limburg. Blijft precies binnen de provinciegrens.
quote:Op zondag 4 januari 2015 14:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Semtex, wat kut! Volgende keer gewoon heen gaan, waarschijnlijk hadden ze daar wel wat kunnen regelen ook zonder startnr toch?
Quoi: Wat een topchallenge! Ziet er ook uit als een mooie verzameling van loopjes, al zul je ze volgens Gogo's geografische knobbel toch wat aan moeten passen?
Gogo: Wat een sukkel, zal wel compensatiedrang hebben voor zijn eigen luiheid.
Murmeli: mooie opbouw van je 5km! (of bijna 5 dan)
Ik heb net mijn 400 meter wisseltraining gedaan. Werden uiteindelijk 20 400's en natuurlijk hetzelfde aantal rustig aan. 'Snelle''400tjes rond HM tempo of iets langzamer (mogelijk 30km tempo, dat zou top zijn) en de 'langzame' 400tjes rond LDL tempo. Fysiek geen heel zware training (al had ik wel zware benen, maar dat komt meer door dansen en 2 speciaalbiertjes gisteravond, en misschien het op mijn plaat gaan vanochtend vroeg). Maar mentaal zeker wel. Niet omdat je denkt wanneer mag ik stoppen, integendeel, maar omdat je elke 400m weer opnieuw je benen moet aansturen om het juiste tempo te halen. Zeker de 'langzame' 400tjes waren lastig, ik ging steeds 30 sec. te hard of te langzaam. Maar ik denk voor mij zeker een hele nuttige training, in wedstrijden kan ik als ik éénmaal in de goede versnelling sta, dat heel lang volhouden, maar bijv. op onregelmatig terrein heb je wel eens een heuveltje of zand of zo en dan sta ik daarna meteen geparkeerd. Daarvoor is zo'n training denk ik zeker nuttig, je moet steeds opnieuw weer pushen, je komt nooit in de steady state. Ook voor een marathon is het denk ik een nuttige, want daar blijf je na een bepaalde afstand ook niet meer 'vanzelf' op de goede snelheid en moet je jezelf ook elke 50m pushen om je in het tempo vast te bijten.
Dus wat mij betreft een goede training! Maar dat weet je pas zeker als je hem meerdere keren gedaan hebt, dus dat binnenkort nog maar eens doen. Helaas doet mijn hartslagsensor het nog steeds niet, dat zou wel veel inzicht geven bij een training als deze.Dat is me nogal een training zeg!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb tijdens het lopen vandaag ook een stiekem tijdsdoel bedacht voor de 30km maar dat is zo ambitieus dat ik het eigenlijk niet uit durf te spreken![]()
Haal je die uit een schema, of experimenteer je wat?Life is what you make it.
Ik vind die half-rondje schemaatjes zo gezelligquote:Op zondag 4 januari 2015 14:56 schreef Zwabberhark het volgende:
Het moderne Garmin Connect heeft ongelooflijk veel layoutfouten. Ongeacht de browser. Teksten die uit de kolom lopen aan de onderkant. Bovendien moet ik te veel scrollen, vind het fijner om alles op een scherm te hebben. De hoogteprofielgrafieken hebben weer de oude fout bij loopjes onder NAP. Last but not least, het genereren van rapporten was beter in de oude layout. Toegegeven, sommige zaken zijn wel beter.
Dit was zeker een experiment ja. Maar losjes gebaseerd op de website van de souplessemethode.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:58 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat is me nogal een training zeg!
Haal je die uit een schema, of experimenteer je wat?
Ik worstel me volgende week door de HM van Egmond heen en dan wil ik daarna weer gestructureerd aan de slag, zal eens kijken naar die souplessemethode.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:59 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dit was zeker een experiment ja. Maar losjes gebaseerd op de website van de souplessemethode.
Toch proberen te genieten dan in Egmond. Ik stond daar vorig jaar ook niet-fit aan de start maar wilde toch koste wat het kost een sub-2 lopen, waardoor ik 3 dagen daarna nog misselijk en katerig was en geen goed gevoel aan die wedstrijd heb overgehouden. Dan liever een standje rustiger en gewoon genieten van de omgeving, als je toch niet voor een goede tijd kunt gaan..quote:Op zondag 4 januari 2015 15:02 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik worstel me volgende week door de HM van Egmond heen en dan wil ik daarna weer gestructureerd aan de slag, zal eens kijken naar die souplessemethode.
Vooralsnog kost het me veel teveel moeite om het lopen weer terug te krijgen in de oude gewoonte na mijn blessure, loop de laatste tijd vaak met frustratie over mijn eigen prestatie/ voortgang.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 4 januari 2015 15:12 schreef TMan het volgende:
L_T heb je op dat stuk door Utrecht niet veel last van kruispunten/verkeerslichten enzo? Lijkt mij niet ideaal?
Zelf vandaag langste duurloop tot nu toeAls ik 2 seconden doorgelopen had zat ik op 2:22:22
Jawel, daarom loop ik die route ook niet zo vaak. Maar ik vind het stuk langs de Vecht zo mooi. Beter zou misschien zijn om naar de Vleutenseweg te fietsen en dan vanaf daar te lopen maar dat vind ik ook weer zo'n gedoe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En goeie duurloop! Ik zie in jouw endomondo dat jij een schema van endomondo zelf volgt voor de marathon? Bevalt het?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Net wanneer je denkt dat het niet meer gekker kan, word je steeds weer verrast.quote:Op zondag 4 januari 2015 15:01 schreef La_Tramposa het volgende:
Dit wordt net geretweet in mijn twitter feed:
Jamie Sparks @jamiefpsparks 2h2 hours ago
My '7 marathons in 7 days in 7 countries' training begins today! How on earth will the body cope with only 4 months training? #adventure
Geen idee van de context verder, maar wat een bizarre uitdaging. Volgens mij heb je na die 7 dagen echt 2 maanden nodig om weer in een normaal dag/nacht ritme te komen, om nog maar niet te spreken over het lopen van 7 marathons na 4 maanden training
Hij is wel ocean rower dus al wel fit.
Schema bevalt mij prima, maar is ook de eerste keer dat ik met een schema train dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Elke zoveel weken doe je een coopertest, daar past ie dan het schema op aan (vooral de tempo's heb ik het idee). De opgegeven tempo's neem ik wel met een korreltje zout, zijn mij wat aan de snelle kant. Misschien ben ik gewoon heel goed met de coopertest waardoor het nu wat enthousiast is, of misschien kan ik harder dan ik denk en moet ik niet miepenquote:Op zondag 4 januari 2015 15:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Jawel, daarom loop ik die route ook niet zo vaak. Maar ik vind het stuk langs de Vecht zo mooi. Beter zou misschien zijn om naar de Vleutenseweg te fietsen en dan vanaf daar te lopen maar dat vind ik ook weer zo'n gedoe.
En goeie duurloop! Ik zie in jouw endomondo dat jij een schema van endomondo zelf volgt voor de marathon? Bevalt het?
quote:Op zondag 4 januari 2015 13:51 schreef Quoi het volgende:
OK. 2015. Januari vraagt om goede voornemens. Om het hardloopplezier een beetje te bewaken en me te vergapen aan nieuwe stukjes Nederland, wordt dit mijn uitdaging: "Twaalf nieuwe rondjes". 12 maanden, 12 provincies, 12 hardloopwedstrijden. Een beetje gejat van iemand hier die ook al in elke provincie probeerde te lopen (Pijll?)
Criteria waaraan een hardloopwedstrijd ongeveer aan moet voldoen:
1) De wedstrijd moet plaatsvinden in één van de 12 provincies in Nederland, elke wedstrijd in een andere provincie
2) De wedstrijd is er één die ik nog nooit eerder heb gelopen
En daar komt de voorlopige planning:Leuk idee!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zitten volgens mij echt hele leuke loopjes tussen!Afstanden en inschrijvingen voor in de OP volgen tzt. En de CPC HM ga ik - zoals het er nu naar uitziet (ook weer keelpijntje en zwaar verwaarloosd schema) - omzetten naar de 10 km.
De laatste keer dat ik de lenteloop liep in Eerbeek lag Eerbeek in GelderlandMooi, kleinschalig loopje. En Molenhoek ligt in Limburg, op de grens, wellicht dat de route door/in Gelderland loopt.
Ja het kan altijd zo zijn dat je relatief beter bent op de wat kortere afstanden, daar houdt zo'n schema natuurlijk geen rekening mee. Maar zo te zien ben je goed bezig en luister je naar je lichaam, wordt vast een strakke marathon!quote:Op zondag 4 januari 2015 15:48 schreef TMan het volgende:
[..]
Schema bevalt mij prima, maar is ook de eerste keer dat ik met een schema train dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Elke zoveel weken doe je een coopertest, daar past ie dan het schema op aan (vooral de tempo's heb ik het idee). De opgegeven tempo's neem ik wel met een korreltje zout, zijn mij wat aan de snelle kant. Misschien ben ik gewoon heel goed met de coopertest waardoor het nu wat enthousiast is, of misschien kan ik harder dan ik denk en moet ik niet miepen
Je kan ook de Dam tot Dam schrappen en de Marquetteloop doen in N-H. Superleuk!quote:Op zondag 4 januari 2015 15:30 schreef pijll het volgende:
@Quoi: ik ben ook weer van plan in alle provincies een wedstrijdje te doen. Vorig jaar heb ik het opgegeven nadat ik een paar maanden geblesseerd was geweest. Ze hoeven van mij niet allemaal in een andere maand, maar ze moeten wel nieuw voor mij zijn.
Voor dit jaar heb ik al ingeschreven voor de Vuurtorentrail op Ameland (Friesland) en de Caubergtrail in Valkenburg (Limburg), en ik heb mijn oog verder laten vallen op de Stevensloop (Gelderland), de Tilburg Ten Miles (Noord-Brabant), Fish-Potato Run (Flevoland) en de Dam-tot-Dam (Noord-Holland). Maar ik leg die allemaal nog niet vast.
Leukquote:Op zondag 4 januari 2015 16:48 schreef trolley het volgende:
Leuke uitdaging Quoi!![]()
Nadeel van in Friesland wonen is dat zoiets relatief gezien toch een iets grotere uitdaging is, vooral voor wat betreft de provincies 'beneden de rivieren'
Jouw loop in Friesland (Drachten) zal geen meet worden denk ik. Die week daarop loop ik namelijk mijn eerste HM, dus ik geloof niet dat ik een week daarvoor nog een wedstrijdje wil lopen. Misschien dat ik 'm dan als trainingsrondje ga doen, maar ik ken mezelf inmiddels tijdens wedstrijdjes![]()
De Fish Potato Run staat wel op mijn kalender dit jaar, dus daar komen we elkaar dan vast wel tegen!
Haha! Daar schijnen wel meer Friezen last van te hebben inderdaadquote:Op zondag 4 januari 2015 16:51 schreef Quoi het volgende:
[..]
LeukFish Potato wil ik al tijden! Drachten moest het in Friesland wel gaan worden, gezien de roots van mijn meneer. Kan zijn familie ook eens zien dat we kunnen lopen, zonder dat ze uit hun comfort zone hoeven te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |