En onder die foto staat dan 64x 'vind ik leuk'...quote:Op zondag 4 januari 2015 16:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Ondertussen op Instagram: waarom ijzel dus echt wel een reden is om niet te gaan rennen (pas op, bloed):
http://instagram.com/p/xbrjq3Mv9Q/
Dit gaat natuurlijk wel een beetje het verhaal van onze generatie worden... Over 50 jaar hebben wij geen fotoboeken waar we doorheen kunnen bladeren. Alleen wat kapotte HD's waar we niet meer in kunnenquote:Op zondag 4 januari 2015 17:07 schreef Zwabberhark het volgende:
HD met duizenden foto's vanaf de jaren negentig heeft de tick of death en wordt niet gevonden door windows. Back up? Nauwelijks natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 4 januari 2015 17:14 schreef Quoi het volgende:
Zwabber, ik ken nog iemand die dit soort rampen kan herstellen.
Ik zal nooit meer zeuren over foto's. Mijn bijrijder heeft foto's gemaakt en dit ziet er toch relaxed uit op tempootje 6:40Jaloersmakende foto!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ || Baby catcher in training || ♥
Goed zo!!!quote:Op zondag 4 januari 2015 16:58 schreef Quoi het volgende:
En leuk Pijll, we komen elkaar misschien nog wel tegen. En schandalig snel loopt jouw madammeke weer zeg![]()
Ik heb mezelf net echt naar buiten geschopt. Al dat geëmmer, lopen zou ik! Ik had een meefietser gelukkig. Lekker 7 km op 6:40 met wat versnellingen gelopen met ondergaande zonConditie is bleh, maar het lopen was geweldig. Blij dat ik ben geweest!
Ik zal nooit meer zeuren over foto's. Mijn bijrijder heeft foto's gemaakt en dit ziet er toch relaxed uit op tempootje 6:40SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
Leuk!!quote:Op zondag 4 januari 2015 17:37 schreef Gogo83 het volgende:
Over uitdagingen gesproken: ik las vandaag dit artikeltje: http://www.gelderlander.n(...)hardlopers-1.4697215 Best geinig!
Die februariloop staat op mijn shortlist, maar niet voor dit jaar helaas.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:37 schreef Gogo83 het volgende:
Over uitdagingen gesproken: ik las vandaag dit artikeltje: http://www.gelderlander.n(...)hardlopers-1.4697215 Best geinig!
Er zijn er toch ook nog genoeg tussen maart en het najaar?quote:Op zondag 4 januari 2015 17:42 schreef hatsaflats het volgende:
Ik ben ernstig aan het overwegen om mijn inschrijving voor Schoorl om te laten zetten van de HM naar 10k. Eigenlijk komt de HM misschien toch nog net wat te vroeg, qua opbouw in trainingskilometers (voor Zwabber: ja, ik ben gewoon de afgelopen maanden een laffe hond geweest en heb te weinig gelopen omdat smoesjes). In maart is ook nog een HM die ik eventueel wel zou willen lopen (volgens mij wel met een zwaarder parcours dan Schoorl, maar soit), of anders in het najaar pas weer. Keuzes moeilijk.
Ja, maar dan is het te warm. Als ik HM's nu superduper tof was gevonden had dat wat minder bezwaarlijk geweest, maar ik wil gewoon zo comfortabel mogelijk sub 2 lopenquote:Op zondag 4 januari 2015 17:48 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Er zijn er toch ook nog genoeg tussen maart en het najaar?
quote:Op zondag 4 januari 2015 17:07 schreef Zwabberhark het volgende:
Dit is niet mijn dag. HD met duizenden foto's vanaf de jaren negentig heeft de tick of death en wordt niet gevonden door windows. Back up? Nauwelijks natuurlijk.
Ik kan net zo goed gaan hardlopen, dat is tenminste altijd kut.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
Ja noh.. Leuk idee, maar het zijn gewoon wat crossjes met hoogtemeters zo te zien?quote:Op zondag 4 januari 2015 17:37 schreef Gogo83 het volgende:
We kunnen hopen dat het dieptepunt van dit jaar al geweest is.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:56 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hier net zo'n dag. iPhone met gerepareerd venster laten vallen en ja hoor, weer een barst
Vandaag ook nog bootcampen? Ik weet dat je een kwieke jonge godin bent, maar vraag je niet teveel van het frêle lijf?quote:Op zondag 4 januari 2015 18:02 schreef Murmeli het volgende:
Jezus jongens, wat een pechzooi.
Ik zeg: onder een deken op de bank en niet meer bewegen vandaag.
Ik ben nogal stuk geloof ik. En dan moet ik straks nog bootcampen. Pfffff.
Effe voer opwarmen (ik hou van restjes)
Mja ik zat al een beetje te wikken en te wegen. Maar ik ga gewoon en dan op halve kracht meedoen. Ik ben al zo lang niet geweest en kan de komende keer ook al niet.quote:Op zondag 4 januari 2015 18:14 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
We kunnen hopen dat het dieptepunt van dit jaar al geweest is.
[..]
Vandaag ook nog bootcampen? Ik weet dat je een kwieke jonge godin bent, maar vraag je niet teveel van het frêle lijf?
Goed hoorquote:Op zondag 4 januari 2015 17:40 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Goed zo!!!
En ik wil ook wel meeten op een paar loopjesen sorry voor het snel lopen. Ik zal beloven dat ik bij de CPC minder snel loop
Terugschaal-boksquote:Op zondag 4 januari 2015 17:42 schreef hatsaflats het volgende:
Ik ben ernstig aan het overwegen om mijn inschrijving voor Schoorl om te laten zetten van de HM naar 10k. Eigenlijk komt de HM misschien toch nog net wat te vroeg, qua opbouw in trainingskilometers (voor Zwabber: ja, ik ben gewoon de afgelopen maanden een laffe hond geweest en heb te weinig gelopen omdat smoesjes). In maart is ook nog een HM die ik eventueel wel zou willen lopen (volgens mij wel met een zwaarder parcours dan Schoorl, maar soit), of anders in het najaar pas weer. Keuzes moeilijk.
Oja, das waar! Maar dan loop ik nog steeds geen hm op 5.13/kmquote:Op zondag 4 januari 2015 18:30 schreef Quoi het volgende:
[..]
Goed hoorMaar je mag best snel hoor, ik loop de 10 km als het goed is.
[..]
Terugschaal-boks
Ah zo heb ik er hier nog 1 in de kast leggen met alle kinderfoto's vanaf hun geboorte. Kost ongeveer 700 euro om ze bij een professioneel bedrijf te laten recoveren. Moet wel ooit gebeuren.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:07 schreef Zwabberhark het volgende:
Dit is niet mijn dag. HD met duizenden foto's vanaf de jaren negentig heeft de tick of death en wordt niet gevonden door windows. Back up? Nauwelijks natuurlijk.
Ik kan net zo goed gaan hardlopen, dat is tenminste altijd kut.
Niet alleen maar crossjes, Posbankloop onder andere is gewoon verhard. Ik vind het wel een leuk iets, wellicht ga ik er ooit voor.quote:Op zondag 4 januari 2015 18:12 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ja noh.. Leuk idee, maar het zijn gewoon wat crossjes met hoogtemeters zo te zien?
Waarom ben je dan vandaag toch gaan lopen? Je zou na 1 januari toch rust houden?quote:Op zondag 4 januari 2015 18:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Vanmorgen mijn voorlopig laatste rondje van 12.5KM gelopen. Ondanks de zeurende scheen heerlijk gelopen.
Ik heb wel het idee dat de scheen door consequent 2 dagen rust tussen elk loopje te pakken en ALLEEN LDL's te lopen langzaam beter wordt, maar na bijna een jaar met pijn in mijn scheen lopen ga ik nu echt een poosje serieus herstellen.
Dat wordt voor het eerst sinds Oktober 2013 dat ik langer dan 3 dagen niet ga lopen.
Nee, vanaf 5 januariquote:Op zondag 4 januari 2015 18:48 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Waarom ben je dan vandaag toch gaan lopen? Je zou na 1 januari toch rust houden?
Wel echt doen he... Ik heb me wel eens laten vertellen dat scheenbeenpijn ook chronisch kan worden als je er niks aan doet. Geen idee of dat waar is, maar ik vond het geen fijn ideequote:Op zondag 4 januari 2015 18:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, vanaf 5 januariAls alles weer 'normaal' is mbt ritme, werken, eten, etc.
Godver. Zit dit met tranen te lezen. Hier kan ik zo ontzettend kwaad en verdrietig van worden. Ik snap echt niet hoe mensen het in hun hoofd halen zoiets te zeggen.quote:Op zondag 4 januari 2015 13:17 schreef Gogo83 het volgende:
Na acht kilometer wandelde ik even en toen vond één of andere bierbuik het nodig om me te vertellen dat "die kilootjes er zo niet af zullen gaan."
quote:Op zondag 4 januari 2015 18:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat wordt voor het eerst sinds Oktober 2013 dat ik langer dan 3 dagen niet ga lopen.
Recent vertelde mijn leidinggevende ( die zeer veel is afgevallen mbv Weightwatchers ) dat ze buiten liep ( snelwandelen-hardlopen ) en dat er uit een auto iets werd geroepen van: trek die broek eens over je dikke kont omhoog! Assholesquote:Op zondag 4 januari 2015 18:57 schreef wyccie het volgende:
[..]
Godver. Zit dit met tranen te lezen. Hier kan ik zo ontzettend kwaad en verdrietig van worden. Ik snap echt niet hoe mensen het in hun hoofd halen zoiets te zeggen.![]()
voor jou.
Quoi, leuk idee! Molenhoeks Makkie is inderdaad supertof en Limburgs.
Vanochtend met moeite 6 km eruit geperst op iets trager dan duurlooptempo.
Zit er ook aan te denken Egmond om te zetten naar 10 en dat als duurloop te doen, maar dat is veel vroeger beginnen (/ver reizen).![]()
Waarschijnlijk moet ik Schoorl ook omzetten naar een kortere afstand.
Ik ga het nu ook echt doen, en ja ik weet dat het chronisch kan worden.quote:Op zondag 4 januari 2015 18:56 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wel echt doen he... Ik heb me wel eens laten vertellen dat scheenbeenpijn ook chronisch kan worden als je er niks aan doet. Geen idee of dat waar is, maar ik vond het geen fijn idee![]()
YUR deed een leuke challenge, met buikspieren. Misschien kun jij die ook doen in de tussentijd? Dan heb je niet helemaal het idee dat je niks doet
Nog een poging:quote:
Ik zal nooit meer zeuren over foto's. Mijn bijrijder heeft foto's gemaakt en dit ziet er toch relaxed uit op tempootje 6:40Heel mooi Q!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Lol, ik heb al sinds vorig jaar niet meer gelopen 31 decemberquote:Op zondag 4 januari 2015 18:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Vanmorgen mijn voorlopig laatste rondje van 12.5KM gelopen. Ondanks de zeurende scheen heerlijk gelopen.
Ik heb wel het idee dat de scheen door consequent 2 dagen rust tussen elk loopje te pakken en ALLEEN LDL's te lopen langzaam beter wordt, maar na bijna een jaar met pijn in mijn scheen lopen ga ik nu echt een poosje serieus herstellen.
Ik snap je. Het was ook geen kritiekquote:Op zondag 4 januari 2015 19:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ga het nu ook echt doen, en ja ik weet dat het chronisch kan worden.
Ik doe al allerlei oefeningen (squads, lunges, planken, etc) erbij. En ik ga de komende weken meer fietsen (deed ik afgelopen weken ook al). Maar met hardlopen verbrand je in dezelfde tijd heel wat meer calorieen. Maar goed, sinterklaas, kerst, O&N en de verjaardag van de middelste liggen nu weer achter me. Kan nu 6 weken op water en brood, dus lopen is even minder essentieel als gewichtsregulator
Geen idee...? Ik heb m hier ook niet gezien. Hij stond bij de Oliebollencross, maar daar was ie ook niet gezien geloof ik. Hij is vast drukquote:Over Yur gesproken, die heb ik al een heel poosje niet zien of nauwelijks zien posten?
Ik zag 'm op je feestboek! Handig ding inderdaad.quote:Op zondag 4 januari 2015 19:17 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik snap je. Het was ook geen kritiek![]()
Op m'n werk hebben we een blendertje in het kerstpakket gekregen, met twee handige bekers waar je je smoothie mee kan nemen. Ik ga die blender en bekers vaak gebruiken komende tijdbring on the healthy!
Ik hoor t vaker. En vooral ook dat ik beter wat anders kan doen omdat ik zo langzaam benquote:Op zondag 4 januari 2015 19:07 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Recent vertelde mijn leidinggevende ( die zeer veel is afgevallen mbv Weightwatchers ) dat ze buiten liep ( snelwandelen-hardlopen ) en dat er uit een auto iets werd geroepen van: trek die broek eens over je dikke kont omhoog! AssholesIk kan alleen maar diep respect voor haar hebben...nu zie je eigenlijk pas wat een kleine vrouw ze is. Dat viel hiervoor helemaal niet op. Respect voor haar.
Echt? Ik verbrand volgens mij meer met fietsen, zeker omdat ik daar ook hogere hartslagen langer vol kan houden..quote:Op zondag 4 januari 2015 19:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik doe al allerlei oefeningen (squads, lunges, planken, etc) erbij. En ik ga de komende weken meer fietsen (deed ik afgelopen weken ook al). Maar met hardlopen verbrand je in dezelfde tijd heel wat meer calorieen.
Done!quote:Op zondag 4 januari 2015 19:08 schreef Guard het volgende:
[..]
Nog een poging:
Semmie, zet je mij ook even bij de ViaBelgica?
Maar je verbrand toch juist meer in je lagere hartslagzones?quote:Op zondag 4 januari 2015 19:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Echt? Ik verbrand volgens mij meer met fietsen, zeker omdat ik daar ook hogere hartslagen langer vol kan houden..
Nee joh. Meer inspanning = meer energiequote:Op zondag 4 januari 2015 20:19 schreef cafca het volgende:
[..]
Maar je verbrand toch juist meer in je lagere hartslagzones?
Procentueel verbrand je dan maar vet, waarbij je bij een hogere hartslag ook meer energie haalt uit suikers en andere stoffen. In absolute cijfers zal je sowieso meer calorieën verbranden bij een hogere hartslag.quote:Op zondag 4 januari 2015 20:19 schreef cafca het volgende:
[..]
Je verbrandt meer vet als je op lage intensiteit sport.quote:Op zondag 4 januari 2015 20:19 schreef cafca het volgende:
[..]
Leuk. Een groot deel van die loopjes loop ik elk jaar al, dus dat moet wel lukken om er 8 te doen in 3 jaar. Mooi brevet voor boven m'n bedquote:Op zondag 4 januari 2015 17:37 schreef Gogo83 het volgende:
Jeutje! Dikke chapeautjes voor julliequote:Op zondag 4 januari 2015 19:51 schreef Cynic het volgende:
Ok, dat was Beltrum!
Eerste keer dat ik een hele run liep. Vanochtend om kwart voor zeven van huis gegaan om op tijd te zijn voor de start om 5 voor 10. We zaten met een man of 10 van de vereniging in dezelfde startgroep, dus dat was wel leuk.
Ik heb samen met mijn vriendin gelopen. Allebei 2 weken ziek geweest dus het idee was om erg rustig aan te doen. Ergens halverwege moesten we door een duiker en toen kreeg mijn vriendin kramp en toen was het helemaal gedaan met het tempo. Maar we hebben het uitgelopen, allebei met bandje!
Qua tijd in ieder geval waar voor ons geld gehad (snelste was met 2:32 uur binnen) want we waren maar liefst 5:45 uur onderweg
https://www.endomondo.com/workouts/454491478/14083692
Dat zijn nog eens kilometertijden!
De slogan is "toezien of afzien"
Geopteerd voor het laatste, geeft toch altijd weer een tevreden gevoel.
En allerlei andere gevoelens, maar die gaan vanzelf weer over.
Mijn harddisk bleek prima in orde, maar de voeding niet. Mijn voeding deed het wel en het lampje op de externe HDD ging ook branden, maar blijkbaar was het net niet genoeg om meer te doen. Mijn vader heeft net zo'n externe HDD en heeft zijn voeding erop aangesloten en toen werkte alles weer. Meteen even een backup gemaakt...quote:Op zondag 4 januari 2015 18:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah zo heb ik er hier nog 1 in de kast leggen met alle kinderfoto's vanaf hun geboorte. Kost ongeveer 700 euro om ze bij een professioneel bedrijf te laten recoveren. Moet wel ooit gebeuren.
Misschien krijgen we korting als we er 2 tegelijk doen.
Ja.quote:Op zondag 4 januari 2015 20:38 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Mijn harddisk bleek prima in orde, maar de voeding niet. Mijn voeding deed het wel en het lampje op de externe HDD ging ook branden, maar blijkbaar was het net niet genoeg om meer te doen. Mijn vader heeft net zo'n externe HDD en heeft zijn voeding erop aangesloten en toen werkte alles weer. Meteen even een backup gemaakt...
Ja, dan is dat toch wel even![]()
![]()
@Hats: het is toch triest dat jouw PR op de HM 11 minuten langzamer is dan de mijne?
quote:Op zondag 4 januari 2015 19:08 schreef Guard het volgende:
[..]
Nog een poging:
Semmie, zet je mij ook even bij de ViaBelgica?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 4 januari 2015 20:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]![]()
Ik zit er trouwens over te denken om er een weekendje Maastricht van te maken. De volgende dag loopt een deel van een van mijn loopgroepen waarschijnlijk Maastrichts Mooiste.
Oh een nog wat foto's van vakantie in eigen land mijn loopje van vandaag.Ziet er mooi uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Welkom!quote:Op zondag 4 januari 2015 20:41 schreef DeLuna het volgende:
Nou, nu maar eens de stap zetten in dit topic (en morgen buiten).![]()
Vorig jaar min of meer gestopt met zwemmen, vanwege studie (soort van verhuizing), en dus sinds oktober al niet regelmatig meer gesport. De kilo's zijn er aangevlogen en vanwege stage (veel zitten) beweeg ik ook niet echt veel meerNiet echt gezond dus. Ik vond hardlopen altijd wel leuk om te doen, om te zien dat er vooruitgang in zat maar het was niet echt te combineren met zwemmen (wat ik 7 keer in de week deed), dus ben na een paar maanden daarmee gestopt. Ik kon toen 5km in precies 30 minuten lopen.
Nu is het plan (en een goed voornemen) om met een rustig schema te beginnen van Endomondo, en die begint morgen met een wandeling van 28 minuten om te wennen, dus ik ben benieuwd..
Welkom!quote:Op zondag 4 januari 2015 20:41 schreef DeLuna het volgende:
Nou, nu maar eens de stap zetten in dit topic (en morgen buiten).![]()
.....
Ik ben nog lid ja, maar dat is alles op het moment.quote:Op zondag 4 januari 2015 20:51 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Welkom!![]()
Zwem je nog steeds? In ieder geval succes met het lopen.
Dankje!quote:
Komt goed, ik weet wat voor belasting het kan zijn voor de enkels en knieën (en de rest) dus ik doe lekker rustig aan.quote:Op zondag 4 januari 2015 21:00 schreef cafca het volgende:
[..]
Welkom!
Succes met lopen, doe rustig aan, en vooral veel plezier!
Met een uur hardlopen verbrand ik ongeveer 25 tot 50 % meer calorieën dan met een uur fietsen. Maar nu ben ik nogal zwaar, dus dat kan het verschil misschien maken?quote:Op zondag 4 januari 2015 19:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Echt? Ik verbrand volgens mij meer met fietsen, zeker omdat ik daar ook hogere hartslagen langer vol kan houden..
Stukje verder. Sint Maartenspad, Schipluiden.quote:Op zondag 4 januari 2015 20:59 schreef Zwabberhark het volgende:
Quoi: mooie foto. Is dit in de Kerkpolder?
Ja wie weet. Of misschien fiets ik gewoon altijd te hard of zoquote:Op zondag 4 januari 2015 21:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Met een uur hardlopen verbrand ik ongeveer 25 tot 50 % meer calorieën dan met een uur fietsen. Maar nu ben ik nogal zwaar, dus dat kan het verschil misschien maken?
schrijf die marathon maar op je buik...quote:Op zondag 4 januari 2015 12:52 schreef Zwabberhark het volgende:
Nou, die 25 km LDL van vandaag kan ik schudden. Gisteravond ineens keelpijn gekregen en vervolgens nauwelijks kunnen slapen. En nog steeds voel ik me erg slap en vermoeid. Ik durf het eerlijk gezegd niet eens aan om met zo'n matige inspanning te starten.
Het is gedoemd te mislukken.quote:Op zondag 4 januari 2015 21:30 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
schrijf die marathon maar op je buik...
Met deze tempraturen niet. Pas bij 15+quote:Op zondag 4 januari 2015 21:53 schreef D. het volgende:
Nemen de mensen die 10(+) lopen altijd wat te drinken mee, of is vooraf en na drinken voldoende?
Van 15 tot 25km neem ik alleen wat mee als het echt warm is. Zo in de winter is dat voor mij nog niet nodig. Daarboven neem ik wel altijd wat mee. Maar dat is voor iedereen weer verschillend, gewoon even uitproberenquote:Op zondag 4 januari 2015 21:53 schreef D. het volgende:
Nemen de mensen die 10(+) lopen altijd wat te drinken mee, of is vooraf en na drinken voldoende?
Een uurtje lopen kan prima zonder...vooropgesteld dat het niet heet is.quote:Op zondag 4 januari 2015 21:53 schreef D. het volgende:
Had jij nou al eens goede compressiekousen/tubes geprobeerd? Anders zou ik dat echt nog eens gaan doen. Of liep je daar al wel mee? Ik weet het niet meerquote:Op zondag 4 januari 2015 21:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Met een uur hardlopen verbrand ik ongeveer 25 tot 50 % meer calorieën dan met een uur fietsen. Maar nu ben ik nogal zwaar, dus dat kan het verschil misschien maken?
Tijdens de kerstweken heb ik nauwelijks tijd om adem te halenquote:Op zondag 4 januari 2015 22:06 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Had jij nou al eens goede compressiekousen/tubes geprobeerd? Anders zou ik dat echt nog eens gaan doen.
quote:Op zondag 4 januari 2015 22:05 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb een raar pijntjeNet onder mijn knie een beetje aan de zijkant van mijn scheenbeen. Ik hoop maar dat het van het vallen komt, ik voelde het tijdens mijn loop wel als ik even stil gestaan had en weer moest beginnen.
Ik had vandaag (bijna 22km) een handheld mee met 300ml om eens te testen hoe dat loopt (conclusie: niks voor mij) Bij thuiskomst had ik daar overigend precies 1 slok van gedronken. Als het warm is gaat bij lange afstanden een camelbak mee.quote:Op zondag 4 januari 2015 21:53 schreef D. het volgende:
Haha maakt niet uit hoor, het stelde niet veel voor. Het is alleen zo'n baalmoment als je net 50m aan het fietsen bent en hoepla daar gaat je fiets onder je door. Het was ook niet eens in een bocht of terwijl ik remde of zo, was gewoon echt spekglad.quote:Op zondag 4 januari 2015 22:08 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Kans is groot dat het daardoor komt ja. Je spant ook veel spieren aan als je valt en dat levert gekke pijntjes op. Ff paar dagen niet tot het gaatje gaan met trainingen en dan kijken hoe het lijf voelt, dan zal het wel goedkomen.
Overigens nogvoor die val. Ik had het wel gelezen maar nog niks gezegd. Vinnut niet tof voor je.
net als Daywalk3r neem ik pas wat te drinken mee vanaf 15+ km.quote:Op zondag 4 januari 2015 21:53 schreef D. het volgende:
Ik heb bij warm(er) weer wel de behoefte aan een slokje onderweg, maar een flesje in de hand of aan een riem, of zo'n camelpak lijken me zo hinderlijk. (de ervaring met iets in de hand rennen ken ik, de riem en camelpak niet) Geen last van, of is dat wennen?quote:Op zondag 4 januari 2015 22:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik had vandaag (bijna 22km) een handheld mee met 300ml om eens te testen hoe dat loopt (conclusie: niks voor mij) Bij thuiskomst had ik daar overigend precies 1 slok van gedronken. Als het warm is gaat bij lange afstanden een camelbak mee.
De pack op zich vind ik geen probleem, zo'n ding zit prima. Heb alleen de techniek om onder het lopen iets eruit te krijgen nog niet onder de knie. Ben aan het kijken voor een oplossing...quote:Op zondag 4 januari 2015 22:20 schreef D. het volgende:
[..]
Ik heb bij warm(er) wel de behoefte aan een slokje onderweg, maar een flesje in de hand of aan een riem, of zo'n camelpak lijken me zo hinderlijk. (de ervaring met iets in de hand rennen ken ik, de riem en camelpak niet) Geen last van, of is dat wennen?
Ik ging er vanuit dat daar gewoon een soort rietje aanzatquote:Op zondag 4 januari 2015 22:24 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
De pack op zich vind ik geen probleem, zo'n ding zit prima. Heb alleen de techniek om onder het lopen iets eruit te krijgen nog niet onder de knie. Ben aan het kijken voor een oplossing...
Bij een uurtje hometrainer gooi ik zo een litertje naar binnen, maar bij hardlopen kun je dat niet op een tafeltje naast je neerzettenquote:Op zondag 4 januari 2015 22:19 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik neem voor intensieve trainingen altijd drinken mee en voor duurlopen vanaf 12-13 of zo. Maar ik vind het dan ook totaal geen probleem om met belt of rugzakje te lopen en ik drink veel.
Een waarschuwing van een ervaringsdeskundige: een keer mijn knie gestoten. Stelde niets voor, dacht ik. Had het eigenlijk niet eens bewust geregistreerd... Liep toen een beginnersschema van 3x/week. Kreeg pijn in de knie en op een gegeven moment verging ik van de pijn en het ging niet weg. Uiteindelijk via huisarts mri gemaakt. Bleek er een flinke botkneuzing te zitten.Precies op de plek waar ik mij gestoten had. Door de herhaalde belasting van het lopen werd iets futiels een groter probleem. Heeft mij een paar mnd van het lopen gehouden...quote:Op zondag 4 januari 2015 22:05 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb een raar pijntjeNet onder mijn knie een beetje aan de zijkant van mijn scheenbeen. Ik hoop maar dat het van het vallen komt, ik voelde het tijdens mijn loop wel als ik even stil gestaan had en weer moest beginnen.
Haha! Is ook zo maar ik heb daar blijkbaar niet de goede techniek voor.quote:Op zondag 4 januari 2015 22:25 schreef D. het volgende:
[..]
Ik ging er vanuit dat daar gewoon een soort rietje aanzat
Ik heb een racevest van Nathanquote:Op zondag 4 januari 2015 22:20 schreef D. het volgende:
[..]
Ik heb bij warm(er) weer wel de behoefte aan een slokje onderweg, maar een flesje in de hand of aan een riem, of zo'n camelpak lijken me zo hinderlijk. (de ervaring met iets in de hand rennen ken ik, de riem en camelpak niet) Geen last van, of is dat wennen?
Persen hoeft niet. Je moet de zak op de kop houden en dan de lucht eruit zuigen zodat je hem vacuum zuigt.quote:Op zondag 4 januari 2015 22:35 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Haha! Is ook zo maar ik heb daar blijkbaar niet de goede techniek voor.Het klotsen valt enorm mee. Je moet alleen zorgen dat als je de zak gevuld hebt dat je zoveel mogelijk lucht eruit perst voordat je de boel sluit. Het lopen met zo'n ding vind ik prima te doen. De zak zit bij mij tussen mijn schouders en zit als een huis bij het lopen. En verder moet je niet een liter ineens naar binnen klokken.
Ik heb ook een Nathan maar goed... blijkbaar geen goede techniek.quote:Op zondag 4 januari 2015 22:36 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik heb een racevest van Nathan
[imghttp://www.runnerscorral.(...)athanGrey_Front.jpg][/img]
Dan bijt je in dat rubberen ding van de slang en kun je drinken. Klinkt moeilijk maar is heel makkelijk.
En ik heb een running belt met 2 flesjes op de rug. Gaat me ook goed af.
Nee valt wel mee. In mijn buik sowieso niet, maar ik neem ook niet meer dan nodig. De volle 2 liter gaat alleen mee voor loopjes in de warmte van langer dan 2 uur. En in de zak, ja je hoort het klotsen maar je voelt het niet als je een goeie hebt.quote:Op zondag 4 januari 2015 22:28 schreef D. het volgende:
[..]
Bij een uurtje hometrainer gooi ik zo een litertje naar binnen, maar bij hardlopen kun je dat niet op een tafeltje naast je neerzettenEn gaat dat niet klotsen allemaal? (in de buik vooral, maar ook in de pack?)
Oei, dat is wel naar. Ik heb net even met the stick gerold en het voelt al een stuk beter, dus ik denk dat het toch een spiertje was, wat in de kramp geschoten was. En wat blauwe plekken maar daar kom je wel overheenquote:Op zondag 4 januari 2015 22:30 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Een waarschuwing van een ervaringsdeskundige: een keer mijn knie gestoten. Stelde niets voor, dacht ik. Had het eigenlijk niet eens bewust geregistreerd... Liep toen een beginnersschema van 3x/week. Kreeg pijn in de knie en op een gegeven moment verging ik van de pijn en het ging niet weg. Uiteindelijk via huisarts mri gemaakt. Bleek er een flinke botkneuzing te zitten.Precies op de plek waar ik mij gestoten had. Door de herhaalde belasting van het lopen werd iets futiels een groter probleem. Heeft mij een paar mnd van het lopen gehouden...
Het is of/of, of ga je met beide tegelijk op pad?quote:Op zondag 4 januari 2015 22:36 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik heb een racevest van Nathan
[imghttp://www.runnerscorral.(...)athanGrey_Front.jpg][/img]
Dan bijt je in dat rubberen ding van de slang en kun je drinken. Klinkt moeilijk maar is heel makkelijk.
En ik heb een running belt met 2 flesjes op de rug. Gaat me ook goed af.
Camelback bij echte lange ldl's. Riem bij middenlange afstanden.quote:Op zondag 4 januari 2015 22:44 schreef D. het volgende:
[..]
Het is of/of, of ga je met beide tegelijk op pad?
Die zakjes erbij zijn wel handig, kan ik eindelijk mijn sleutels ergens kwijt als ik zonder windjack loop
Er zijn ook goedkoper. Ik had de "pech" dat deze het fijnste zat.quote:Op zondag 4 januari 2015 22:44 schreef D. het volgende:
[..]
Het is of/of, of ga je met beide tegelijk op pad?
Die zakjes erbij zijn wel handig, kan ik eindelijk mijn sleutels ergens kwijt als ik zonder windjack loop
Dan denk ik dat ik voorlopig nog met een riem uit zou moeten kunnenquote:Op zondag 4 januari 2015 22:48 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Camelback bij echte lange ldl's. Riem bij middenlange afstanden.
Ja denk het wel. Als je hem goed straks doet dan hobbelt hij ook niet zo veel. Ik heb er in ieder geval nooit last van.quote:Op zondag 4 januari 2015 22:49 schreef D. het volgende:
[..]
Dan denk ik dat ik voorlopig nog met een riem uit zou moeten kunnen
Het was even zoeken naar de juiste afstelling zodat ie lekker zit, maar daarna liep het prima. Ik heb trouwens een heel goedkope, met wat zakjes voorop waar gelletjes in kunnen en een ritsje om een windjack achter te verstoppen. Er kan twee liter in de bladder en dat is meestal meer dan genoeg,quote:Op zondag 4 januari 2015 22:20 schreef D. het volgende:
[..]
Ik heb bij warm(er) weer wel de behoefte aan een slokje onderweg, maar een flesje in de hand of aan een riem, of zo'n camelpak lijken me zo hinderlijk. (de ervaring met iets in de hand rennen ken ik, de riem en camelpak niet) Geen last van, of is dat wennen?
Waar heb jij het gekocht? De hardloopwinkels hier hebben er maar een paar op voorraad, vaak ook alleen herenmodellen.quote:Op zondag 4 januari 2015 22:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Er zijn ook goedkoper. Ik had de "pech" dat deze het fijnste zat.
Gewoon uittesten.
http://www.scarabee-sports.nl/quote:Op zondag 4 januari 2015 22:56 schreef wyccie het volgende:
[..]
Waar heb jij het gekocht? De hardloopwinkels hier hebben er maar een paar op voorraad, vaak ook alleen herenmodellen.
Dit inderdaad. Ik trek die riem strak om mijn heupen. Zo strak dat je denkt: nou nou, moet dat nou? Maar dan heb je er tijdens het lopen geen last van, van die riem. Zittie gewoon lekker en wiebelt niet. Heb riem van Nathan Trail Mix 4quote:Op zondag 4 januari 2015 22:50 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ja denk het wel. Als je hem goed straks doet dan hobbelt hij ook niet zo veel. Ik heb er in ieder geval nooit last van.
We kampen met een ziek-zijn-vicieuze-cirkelquote:Op zondag 4 januari 2015 19:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik doe al allerlei oefeningen (squads, lunges, planken, etc) erbij. En ik ga de komende weken meer fietsen (deed ik afgelopen weken ook al). Maar met hardlopen verbrand je in dezelfde tijd heel wat meer calorieen. Maar goed, sinterklaas, kerst, O&N en de verjaardag van de middelste liggen nu weer achter me. Kan nu 6 weken op water en brood, dus lopen is even minder essentieel als gewichtsregulator
Over Yur gesproken, die heb ik al een heel poosje niet zien of nauwelijks zien posten?
Ah, beterschap!!quote:Op zondag 4 januari 2015 23:12 schreef GotC het volgende:
[..]
We kampen met een ziek-zijn-vicieuze-cirkel. Dus wisselen elkaar mooi af al een paar weken.
Hij heeft idd de Oliebollen niet gelopen.
Maar: Komt goed!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |