quote:Op vrijdag 14 november 2014 13:32 schreef Molurus het volgende:
15 dingen om te onthouden in het Zwarte Pietendebat
[..]
Primaquote:1 Het is niet erg om het met elkaar oneens te zijn. En: mensen zijn het niet met je oneens om je te pesten. Zo belangrijk ben je niet.
Negatief is weer suggestief, alsof je druk maken over een volksfeest dat met na decennia moet veranderen door een minderheid geen hoge prioriteit mag hebben. Het klopt dat we ons niet alleen druk hoeven maken over Macro problemen, gelukkig maar.quote:2 Het feit dat een nuance in hoe we ons verkleden op een kinderfeest het belangrijkste debat is van onze tijd, zegt iets positiefs over onze tijd en iets negatiefs over onze prioriteiten.
Dat is het niet, het is een volksfeest. Tenzij er in de wet is opgenomen dat alleen kinderen deel mogen nemen aan Sinterklaas.quote:3 Het is maar een kinderfeest.
Dooddoener, je mag je ook bedenken als je die nieuwe IPhone wel wilt kopen of wat we gaan eten vanavond..quote:4 Dat wil niet zeggen dat dit geen waardevolle discussie is. Zwarte Piet is een groot onderdeel van onze cultuur en het is niet erg om na te denken over het invullen van tradities. Als je je elke november zwart schminkt, mag je best eens bedenken of je dat eigenlijk wel wilt.
Dat kinderen naïef zijn betekend nog niet dat alles zomaar veranderd kan worden. Dit is ook geen discussie die draait om de naïviteit van kinderen.quote:5 Kinderen maakt het niet uit welke kleur Zwarte Piet heeft. Als je naïef genoeg bent om in Sinterklaas te geloven, kun je ook wel geloven dat Piet van kleur verandert.
Ok leuk, en mensen die er tegen zijn geloven dat Nederland er ook beter van wordt.quote:6 De mensen die Piets kleur willen veranderen, doen dat omdat zij geloven dat Nederland er beter van wordt.
En je punt is dat we eigenlijk gewoon continue mee moeten gaan in de veranderingen?quote:7 We kennen allemaal het gevoel van verdriet als er iets uit onze jeugd verloren gaat. De ontdekking dat je oude school gesloopt is of een jeugdvriend dood. We lopen allemaal door de wijk waar we opgegroeid waren en zien in de nieuwe dakkapellen onze eigen vergankelijkheid gereflecteerd. Verandering is eng.
Tradities veranderen; maar niet doordat een minderheid gerechtelijk wilt afdwingen dat we met Kerstmis moet gourmetten.quote:8 Tradities veranderen constant. Denk je dat we al sinds 1850 gourmetten met Kerstmis?
Okquote:9 Niet alle voorstanders van kleurverandering zijn allochtonen. Niet alle tegenstanders van kleurverandering zijn racisten.
Okquote:10 Het is toegestaan om van mening te veranderen.
Okquote:11 De discussie gaat over de beeldvorming en onderliggende culturele connotaties van blackface. Iets kan kwetsend zijn, onwenselijk of racistisch zonder dat het zo bedoeld is. Iets kan zonder kwade intenties toch niet meer van deze tijd zijn. Je bent geen racist als je Zwarte Piet leuk vindt.
Dat weet ik niet. Het feit dat het gebruik van de hakenkruis verboden is is ook belachelijk. Wordt met die hakenkruis gepredikt op de hoed van Sinterklaas dat jodenvervolging een prima ding is wordt het een andere zaak. Als men Zwarte-Piet gebruikt als karikatuur en als voorbeeld van haat tegen zwarte mensen wordt het een andere zaak.quote:12 Het feit dat binnen de fictie van het sinterklaasverhaal Zwarte Piet zwart is door de schoorsteen, is niet relevant voor het vraagstuk over de negatieve culturele connotaties van de traditie. Als er een hakenkruis op de mijter van Sinterklaas zou staan, zou je er ook niet mee wegkomen door te zeggen dat het een indiaas symbool voor de zon is.
Okquote:13 Je kunt niet zeggen ‘einde discussie’ tot er consensus is.
Okquote:14 Een petitie gaat niets veranderen. Petities werken nooit. Serieus. Denk eens terug aan alle petities die je ooit hebt getekend. Nou precies.
Ok.quote:15 Niemand neemt jou je jeugdherinneringen meer af. Behalve de tijd. We gaan allemaal dood en al onze herinneringen gaan verloren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat zo goed als niemand er op af komt en dat mensen massaal naar een intocht van een buurgemeente gaan.quote:Op vrijdag 14 november 2014 10:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Amsterdam hebben de pieten dit jaar geen rode lippen, geen oorbellen, een bruine ipv een zwarte kleur, en zijn ze geen knecht meer maar gelijkwaardig aan de sint. En er lopen daar ook pieten met roetvegen rond.
Toch gaan de anti-pieten protesteren tegen het uiterlijk van zwarte piet omdat ze het niet ver genoeg vinden gaan. Piet is van zichzelf racistisch en moet geheel verdwijnen. En ze gaan uiteraard demonstreren tijdens de intocht in A'dam.
http://www.volkskrant.nl/(...)aasintocht~a3789669/
Waarom?quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik hoop dat zo goed als niemand er op af komt en dat mensen massaal naar een intocht van een buurgemeente gaan.
quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:08 schreef xzaz het volgende:
[..]
[..]
Prima
[..]
Negatief is weer suggestief, alsof je druk maken over een volksfeest dat met na decennia moet veranderen door een minderheid geen hoge prioriteit mag hebben. Het klopt dat we ons niet alleen druk hoeven maken over Macro problemen, gelukkig maar.
[..]
Dat is het niet, het is een volksfeest. Tenzij er in de wet is opgenomen dat alleen kinderen deel mogen nemen aan Sinterklaas.
[..]
Dooddoener, je mag je ook bedenken als je die nieuwe IPhone wel wilt kopen of wat we gaan eten vanavond..
[..]
Dat kinderen naïef zijn betekend nog niet dat alles zomaar veranderd kan worden. Dit is ook geen discussie die draait om de naïviteit van kinderen.
[..]
Ok leuk, en mensen die er tegen zijn geloven dat Nederland er ook beter van wordt.
[..]
En je punt is dat we eigenlijk gewoon continue mee moeten gaan in de veranderingen?
[..]
Tradities veranderen; maar niet doordat een minderheid gerechtelijk wilt afdwingen dat we met Kerstmis moet gourmetten.
[..]
Ok
[..]
Ok
[..]
Ok
[..]
Dat weet ik niet. Het feit dat het gebruik van de hakenkruis verboden is is ook belachelijk. Wordt met die hakenkruis gepredikt op de hoed van Sinterklaas dat jodenvervolging een prima ding is wordt het een andere zaak. Als men Zwarte-Piet gebruikt als karikatuur en als voorbeeld van haat tegen zwarte mensen wordt het een andere zaak.
[..]
Ok
[..]
Ok
[..]
Ok.OkeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De meerderheid van het volk (uit de laatste relevante peiling die ik zag kwam 91%) wil dit niet. Dat moet je kenbaar maken zodat het volgend jaar weer wordt georganiseerd zoals het wel wil hebben. Als dit jaar slechts 10% van wat normaal komt opdagen komt dan zullen ze het rap weer aanpassen.quote:
Als ik het zo lees ben je het met zo'n beetje de helft van dit lijstje gewoon helemaal eens. Dus zo'n slecht lijstje is het niet.quote:
Ik vrees het en de meeste Nederlanders trappen er met beide voeten in.quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:20 schreef DrDentz het volgende:
Het is ook best naief om te denken dat je deze mensen door middel van aanpassingen als geen rode lippen, geen oorbellen, een bruine ipv een zwarte kleur, geen knecht meer, pieten met roetvegen enzovoorts enzovoorts 'tevreden' kunt stellen. Die piet moet weg, er moet erkenning komen voor het slavernijverleden, excuses, en er moeten natuurlijk miljarden eurootjes overgemaakt worden naar nazaten van slaven.
Dat waren ook algemene punten waar je het moeilijk niet mee eens kan zijn, die gingen ook niet echt over de zwartepietendiscussie.quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als ik het zo lees ben je het met zo'n beetje de helft van dit lijstje gewoon helemaal eens. Dus zo'n slecht lijstje is het niet.
[..]
[..]
Prima
[..]
Negatief is weer suggestief, alsof je druk maken over een volksfeest dat met na decennia moet veranderen door een minderheid geen hoge prioriteit mag hebben. Het klopt dat we ons niet alleen druk hoeven maken over Macro problemen, gelukkig maar.
[..]
Dat is het niet, het is een volksfeest. Tenzij er in de wet is opgenomen dat alleen kinderen deel mogen nemen aan Sinterklaas.
[..]
Dooddoener, je mag je ook bedenken als je die nieuwe IPhone wel wilt kopen of wat we gaan eten vanavond..
[..]
Dat kinderen naïef zijn betekend nog niet dat alles zomaar veranderd kan worden. Dit is ook geen discussie die draait om de naïviteit van kinderen.
[..]
Ok leuk, en mensen die er tegen zijn geloven dat Nederland er ook beter van wordt.
[..]
En je punt is dat we eigenlijk gewoon continue mee moeten gaan in de veranderingen?
[..]
Tradities veranderen; maar niet doordat een minderheid gerechtelijk wilt afdwingen dat we met Kerstmis moet gourmetten.
[..]
Ok
[..]
Ok
[..]
Ok
[..]
Dat weet ik niet. Het feit dat het gebruik van de hakenkruis verboden is is ook belachelijk. Wordt met die hakenkruis gepredikt op de hoed van Sinterklaas dat jodenvervolging een prima ding is wordt het een andere zaak. Als men Zwarte-Piet gebruikt als karikatuur en als voorbeeld van haat tegen zwarte mensen wordt het een andere zaak.
[..]
Ok
[..]
Ok
[..]
Ok.KSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
Wat een verrassing : rolling eyes :quote:
quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:20 schreef DrDentz het volgende:
Het is ook best naief om te denken dat je deze mensen door middel van aanpassingen als geen rode lippen, geen oorbellen, een bruine ipv een zwarte kleur, geen knecht meer, pieten met roetvegen enzovoorts enzovoorts 'tevreden' kunt stellen. Die piet moet weg, er moet erkenning komen voor het slavernijverleden, excuses, en er moeten natuurlijk miljarden eurootjes overgemaakt worden naar nazaten van slaven.
Zwarte Piet was toch geen neger?quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:24 schreef stinkie het volgende:
Laten we idd alles wat van piet een karikatuur maakt wegnemen ( oorbellen, dikke rode lippen, raar haar) en ja, dan houd je een neger in een raar pakje over.
En aangezien de rascisten blijkbaar geen negers in het land willen hebben, moet ze ineens wit zijn. Of vuil. Want blanken wassen zich nooit
nee dat dacht ook ook altijd. Maar als je iemand gaan aankleden om eruit te zien als een neger, snap ik dat mensen dat denken.quote:
Ja, iets op tegen?quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:28 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Zijn dat de Tele Tub Pieten?
[..]
[..]
Prima
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ok
[..]
Ok
[..]
Ok
[..]
[..]
Ok
[..]
Ok
[..]
Ok.staat genoteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Paarse piet welquote:Op vrijdag 14 november 2014 14:29 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja, je wordt echt niet paars hoor als je uit een schoorsteen komt.
Is best benauwd daar, dus een beetje paars aanlopen is niet zo heel vreemdquote:Op vrijdag 14 november 2014 14:29 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja, je wordt echt niet paars hoor als je uit een schoorsteen komt.
Alles moet tegenwoordig carnaval zijn. Koningsdag is carnaval, wedstrijden van het Nederlands voetbalelftal zijn carnaval, de Tour de France is carnaval, Sinterklaas wordt carnaval met gekleurde idioten.quote:
Nee die UI van jou moet je trots op zijn.quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:38 schreef Kijkertje het volgende:
Hier komt onze traditie vandaan, echt om trots op te zijn![]()
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk bij topic #101quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:37 schreef mrstylo het volgende:
Wanneer zijn jullie hier klaar mee? Is beetje zielig aan het woorden
Heb je kind(eren)?quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:42 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Echt, waar kan je je druk om maken...Screw zwarte piet en ga maar gewoon de kerstman aanbidden
Mijn bloed kookt.. deze uitspraak.. de kerstman.. maar ga eens tegen ISIS leden zeggen screw Allah, ga maar gewoon de kerstman aanbidden.. dan gaat je kop eraf. Wij zwartepietfundamentalisten zijn nog niet op dat punt maar het zal niet lang meer duren voor er gekleurde regenboog pietenkoppen gaan rollen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:42 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Echt, waar kan je je druk om maken...Screw zwarte piet en ga maar gewoon de kerstman aanbidden
quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:46 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Mijn bloed kookt.. deze uitspraak.. de kerstman.. maar ga eens tegen ISIS leden zeggen screw Allah, ga maar gewoon de kerstman aanbidden.. dan gaat je kop eraf. Wij zwartepietfundametalisten zijn nog niet op dat punt maar het zal niet lang meer duren voor er gekleurde regenboog pietenkoppen gaan rollen.
quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:46 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Mijn bloed kookt.. deze uitspraak.. de kerstman.. maar ga eens tegen ISIS leden zeggen screw Allah, ga maar gewoon de kerstman aanbidden.. dan gaat je kop eraf. Wij zwartepietfundamentalisten zijn nog niet op dat punt maar het zal niet lang meer duren voor er gekleurde regenboog pietenkoppen gaan rollen.
Pssst, het gaat helemaal niet om vermeend racisme, het gaat om het bouwen van een fundament op basis van welke je herstelbetalingen kan claimen. Toon aan dat de Nederlanders racistisch zijn en uitbuiting wordt geloofwaardiger. Zullen we eens een berekening maken met al het geld wat we in dat landje hebben gepompt en alles wat het ons vroeger opleverde? Ik denk niet dat die positief uitvalt.quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:24 schreef stinkie het volgende:
Laten we idd alles wat van piet een karikatuur maakt wegnemen ( oorbellen, dikke rode lippen, raar haar) en ja, dan houd je een neger in een raar pakje over.
En aangezien de rascisten blijkbaar geen negers in het land willen hebben, moet ze ineens wit zijn. Of vuil. Want blanken wassen zich nooit
Alleen dan vind je kind leuk?quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Leuk, vooral rond de Sinterklaas tijd.
In ieder geval leerden de kinderen in die tijd zich wel te gedragen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:38 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
ooooo he is dus gewoon dat de pakjesboot de verkeerde kant op vaartquote:Op vrijdag 14 november 2014 14:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Pssst, het gaat helemaal niet om vermeend racisme, het gaat om het bouwen van een fundament op basis van welke je herstelbetalingen kan claimen. Toon aan dat de Nederlanders racistisch zijn en uitbuiting wordt geloofwaardiger. Zullen we eens een berekening maken met al het geld wat we in dat landje hebben gepompt en alles wat het ons vroeger opleverde? Ik denk niet dat die positief uitvalt.
En bedankt Regilio voor je bijdrage (Thanks Regilio for your contribution)quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:09 schreef Danny het volgende:
Regilio Tuur: Nederlanders 'fcking piece of shit racist bastards'
en in goed Regilio-Engels;quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:10 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
En bedankt Regilio voor je bijdrage (Thanks Regilio for your contribution)
welk landje Suriname?quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Pssst, het gaat helemaal niet om vermeend racisme, het gaat om het bouwen van een fundament op basis van welke je herstelbetalingen kan claimen. Toon aan dat de Nederlanders racistisch zijn en uitbuiting wordt geloofwaardiger. Zullen we eens een berekening maken met al het geld wat we in dat landje hebben gepompt en alles wat het ons vroeger opleverde? Ik denk niet dat die positief uitvalt.
Uiteraard, het kan over geen enkel ander landje gaan aangezien de rest eilandjes zijn.quote:
quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:11 schreef Danny het volgende:
[..]
en in goed Regilio-Engels;
'Stenksh Regilio vor yoor contrbtn'
Hij is nooit al te slim geweest. Als ik het mij goed herinner dan bleek dat trouwens ook eens een keer bij De Nationale IQ-test.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:09 schreef Danny het volgende:
Bleek? Oh, racist!!quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hij is nooit al te slim geweest. Als ik het mij goed herinner dan bleek dat trouwens ook eens een keer bij De Nationale IQ-test.
Cyprus, Malta etc. zijn geen landen, weer wat geleerd.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Uiteraard, het kan over geen enkel ander landje gaan aangezien de rest eilandjes zijn.
Denk even na voordat je wat typt, dan voorkom je dat je voor paal staat. Het ging over een voormalige Nederlandse kolonie waar donkergekleurde mensen naar toe zijn gehaald. Als het over een eilandje gaat dan noem ik het een eilandje, als ik over een landje spreek dan heb ik het niet over een eilandje. Zo ingewikkeld is dat toch niet? : rolling eyes :quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Cyprus, Malta etc. zijn geen landen, weer wat geleerd.
Volgens sommige mensen is dat al racistisch ja.quote:
quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Denk even na voordat je wat typt, dan voorkom je dat je voor paal staat. Het ging over een voormalige Nederlandse kolonie waar donkergekleurde mensen naar toe zijn gehaald. Als het over een eilandje gaat dan noem ik het een eilandje, als ik over een landje spreek dan heb ik het niet over een eilandje. Zo ingewikkeld is dat toch niet? : rolling eyes :
En in de andere gebieden in Europa waar men Sinterklaas viert zijn de Krampus enz. natuurlijk spontaan uit de grond gesprongen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:38 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Het is nogal onlogisch en ondoelmatig om over een landje te spreken als het om een eilandje gaat. Het kan en mag technisch gezien maar waarom zou je?quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]rustig maar.
Eilanden kunnen ook landen zijn, wat voor definities jij er precies op nahoudt kunnen wij ook niet ruiken...
Ben je op je tenen getrapt ofzo?quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:38 schreef Chay_Marc het volgende:
Sinterklaas is gewoon een kinderfeest en heeft niets met racisme te maken. Zelf heb ik een hekel aan die minderheden die veel te lange tenen hebben. Tegen hen zeg ik. Stop met zeuren, ga een vak leren en verberg je onkunde niet door alles onder racisme te scharen.
Originele mening.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:38 schreef Chay_Marc het volgende:
Sinterklaas is gewoon een kinderfeest en heeft niets met racisme te maken. Zelf heb ik een hekel aan die minderheden die veel te lange tenen hebben. Tegen hen zeg ik. Stop met zeuren, ga een vak leren en verberg je onkunde niet door alles onder racisme te scharen.
Ja, ik wordt gek van al die knakkers die bij het minste of geringste roepen dat ze gediscrimineerd of gestigmatiseerd worden.quote:
Sowieso, stuur minstens 30 bedreigingen per dag eruit, zal vast wel iemand tussen zitten die zich beledigd voeltquote:Op vrijdag 14 november 2014 15:34 schreef theunderdog het volgende:
Bedreigen mensen andere al via dm vanwege deze discussie?
Dat "Ga ik een vak leren" denk ik vooral ook bij de vele ongeletterde youtube, facebook en nu.nl reacties die fel racistische taal spuiem vanuit het pro-ZP kamp. Niet alle. Wel veel. Maar goed, dat ssoort mensen zijn ok wel de reageerders natuurlijk. De rustigen en vak-lerenden hebben daar geen tijd voor.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:38 schreef Chay_Marc het volgende:
okquote:Op vrijdag 14 november 2014 15:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Sowieso, stuur minstens 30 bedreigingen per dag eruit, zal vast wel iemand tussen zitten die zich beledigd voelt
Sorry dat ik jou nog niks heb gestuurdquote:
Ben je zwart?quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:46 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Sorry dat ik jou nog niks heb gestuurd
Van binnen zijn we allemaal zwartquote:
pro_ZP'ers?quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:45 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat "Ga ik een vak leren" denk ik vooral ook bij de vele ongeletterde youtube, facebook en nu.nl reacties die fel racistische taal spuiem vanuit het pro-ZP kamp. Niet alle. Wel veel. Maar goed, dat ssoort mensen zijn ok wel de reageerders natuurlijk. De rustigen en vak-lerenden hebben daar geen tijd voor.
Ik maag overigens hopen dat die pro_ZP'ers ook afstand doen van dat soort uitspraken en tokkie-meningen.
Christenen, rokers, homo's, uitkeringstrekkenden, etc.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:42 schreef Chay_Marc het volgende:
[..]
Ja, ik wordt gek van al die knakkers die bij het minste of geringste roepen dat ze gediscrimineerd of gestigmatiseerd worden.
Moslims, Joden, Negroide mensen, noem maar op.
We moeten gewoon zorgen dat de rassen zo veel mogelijk gemengd worden. Dan worden we allemaal grijs en kunnen we niet meer discrimineren.quote:
Jij snapt hetquote:Op vrijdag 14 november 2014 15:48 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Christenen, rokers, homo's, uitkeringstrekkenden, etc.
Pro Zwarte Pieters.quote:
quote:
quote:Onderzoek naar DNA wijst erop dat de moderne mens ongeveer 200.000 jaar geleden in Afrika ontstaan is als soort.[5] De moderne mens kwam als cro-magnonmens circa 40.000 jaar geleden naar Europa, maar bestond in Afrika al langer. Deze 'Afrikanen' worden wel gezien als voorlopers van de cro-magnonmens. Met de vondst van de twee schedels bij de Omo-rivier in 1967 werd deze theorie onderbouwd. Wetenschappers hadden deze twee schedels op 130.000 jaar gedateerd. Onderzoek lijkt aan te tonen dat twee schedels van Homo sapiens mogelijk veel ouder (195.000 jaar) zijn.[6]
Ik rook nietquote:
Ja, ik vul t alleen ff aan met groepen waar ook niet-buitenlanders en blanken in kunnen zittenquote:
Daarom, iedereen zwart maakt een uniforme eenheid zonder onderscheid, daarom zijn die verschillende kleurtjes ook zo debielquote:Op vrijdag 14 november 2014 15:50 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
WE all black when the lights go out.
Precies, ik praat als een neger, luister neger muziek, nu nog een lik schoensmeer en wie ziet het verschil?quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Daarom, iedereen zwart maakt een uniforme eenheid zonder onderscheid, daarom zijn die verschillende kleurtjes ook zo debiel
Dat gaat over mensapen, niet over ons homo-sapiens, alsnog wel interessante materie natuurlijkquote:Op vrijdag 14 november 2014 15:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/wetensch(...)jk-toch-in-azie.html
Zonder mensapen geen homo-sapiens he.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat gaat over mensapen, niet over ons homo-sapiens, alsnog wel interessante materie natuurlijk
quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zonder mensapen geen homo-sapiens he.
Mijn wortels liggen gewoon in m'n koelkast. In de groentela.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat niet helemaal correct, maar de basis ligt naar alle waarschijnlijkheid in Azie. Al is dit geen exacte wetenschap natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:57 schreef HostiMeister het volgende:
[..]Dat is niet helemaal waar, dat weet je?
Wortels..quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:58 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Mijn wortels liggen gewoon in m'n koelkast. In de groentela.
Wat geef jij dan aan Amerigo?!quote:
quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:04 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Wat geef jij dan aan Amerigo?!
Vanochtend nog gehoord dat dat echt zijn favoriet is!
Ik gaf altijd een wortel, totdat mijn moeder het zat was.quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:04 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Wat geef jij dan aan Amerigo?!
Vanochtend nog gehoord dat dat echt zijn favoriet is!
Je blijft keihard ontkennen dat miljardenvergoedingen voor het slavernijverleden het ultieme doel is van de piethaters he?quote:
Nu snap ik het niet meer, ben je tegen ZP ben je een landverrader, ben je ervoor dan ben je, een landverraderquote:Op vrijdag 14 november 2014 16:40 schreef Oliver23 het volgende:
Tuur is boos over Zwarte Piet: Racistische klootzakken
Het is geen wonder dat zoveel van jullie de nazi's steunden tijdens de Holocaust.'
"In two new studies, genetic researchers have shown that about 20 percent of the Neanderthal genome survives in modern humans of non-African ancestry and identified exactly which areas of the human genome retain segments of Neanderthal DNA."quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Inderdaad, gisteren lees ik dat ze ''blanke mensen'' op de foto gaan zetten die zwarte pieten spullen kopen en vandaag noemt iemand dezelfde ''blanke mensen'' verkrachters.quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:43 schreef DrDentz het volgende:
Regilio Tuur noemt beschaafde burgers verkrachters, ik vind het een heel eng kliekje die antizwartepieters.
Alle blanken terug naar hun eigen land!quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:44 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Inderdaad, gisteren lees ik dat ze ''blanke mensen'' op de foto gaan zetten die zwarte pieten spullen kopen en vandaag noemt iemand dezelfde ''blanke mensen'' verkrachters.
de link stond al in het topic, maar omdat er toch vooral naar bronnen buiten FOK! gelinkt lijkt te worden doe ik 'm nog een keer:quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:40 schreef Oliver23 het volgende:
Regilio Tuur is woest op de Zwarte Piet-supporters. De voormalig bokser plaatste op Facebook een bericht waarin hij zijn woede ten opzichte van de voorstanders van het hulpje van Sinterklaas omschrijft: 'Ik ben er ziek van, stelletje klootzakken. Het is geen wonder dat zoveel van jullie de nazi's steunden tijdens de Holocaust.'
Tuur linkt in zijn post naar een filmpje van documentairemaakster Sunny Bergman, die tegen Zwarte Piet is. In de video zijn twee Zwarte Pieten te zien in een park in Londen. Mensen reageren boos op de Pieten: 'Dit is echt beledigend. Ga weg hier!'
De 47-jarige Tuur is het eens met de kritiek op de zwarte knecht van Sinterklaas. 'Tijdens mijn jeugd moest ik dit slikken. Dat is de reden waarom ik nog maar zo min mogelijk in Nederland ben.' Hij noemt Sinterklaas een racistische traditie.
Ook degenen die Zwarte Piet steunen worden niet gespaard. Tuur vergelijkt hen met slavenhouders en NSB'ers: 'Vuile racistische klootzakken. Jullie vermoordden, demoraliseerden, verkachtten, plunderden en misbruikten mijn mensen zo lang, terwijl jullie jezelf verrijkten. Het is geen wonder dat zoveel van jullie de nazi's steunden tijdens de Holocaust.'
De oud-deelnemer aan Sterren Springen laat het hier niet bij. 'Dat was onze holocaust: 300 jaar slavernij. Dat wordt elk jaar gevierd, maar genoeg is genoeg. Al is het het laatste wat ik doe voor mijn dood, ik zorg dat de hele wereld ervan weet en het stopt.'
Tot slot roept hij blanke Nederlanders op om hem te steunen: 'Sta op en ga hier tegen in. Het is verbijsterend dat dit in 2014 nog kan.'
Regilio Tuur was niet bereikbaar voor commentaar.
Was hij niet die bokser die blanke vrouwen kort en klein sloeg
Zeg Danny, zou jij deze link misschien nog ergens in een nieuwsbericht op de FP kunnen verwerken?quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:47 schreef Danny het volgende:
[..]
de link stond al in het topic, maar omdat er toch vooral naar bronnen buiten FOK! gelinkt lijkt te worden doe ik 'm nog een keer:
Aangezien Fok en die bronnen het allemaal copypasten van de enige bron die het niet heeft gecopypaste doet het er niet toe. Of hoop jij dat mensen daar op het nieuwsbericht zelf reageren? Op zich wel leuk maar dat sterft altijd veel te snel uit.quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:47 schreef Danny het volgende:
[..]
de link stond al in het topic, maar omdat er toch vooral naar bronnen buiten FOK! gelinkt lijkt te worden doe ik 'm nog een keer:
Arme ex-vriendin van Tuurquote:Op vrijdag 14 november 2014 16:58 schreef Mani89 het volgende:
Tuur is echt de domste mongool die ik ooit heb meegemaakt. Al die klappen op zijn hoofd zullen ook niet geholpen hebben.
Een corrigerende tik..quote:Op vrijdag 14 november 2014 17:06 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Arme ex-vriendin van Tuur
http://www.volkskrant.nl/(...)egilio-tuur~a738794/
is gisteren al een bericht van geweest:quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:50 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Zeg Danny, zou jij deze link misschien nog ergens in een nieuwsbericht op de FP kunnen verwerken?
http://www.cinecrowd.nl/zwartgemaakt
Des te meer aandacht dit initiatief krijgt, des te sneller de documentaire voltooid kan worden.
Nog erger dan Quincy?quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:58 schreef Mani89 het volgende:
Tuur is echt de domste mongool die ik ooit heb meegemaakt. Al die klappen op zijn hoofd zullen ook niet geholpen hebben.
Nee, niet erger dan Kwinsie.quote:
Dat vind ik op zich niet erg, alleen is het Engels dan ook niet al te goed. Menig Nederlander die nooit in een Engelstalig land heeft gewoond spreekt beter Engels dan hij.quote:Op vrijdag 14 november 2014 17:12 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Zou hij ook nog steeds tegen iedereen in het Engels lullen?
Speciaal voor Regillio Zuur omdat het vrijdag is:quote:Op vrijdag 14 november 2014 17:06 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Arme ex-vriendin van Tuur
http://www.volkskrant.nl/(...)egilio-tuur~a738794/
Ah okquote:Op vrijdag 14 november 2014 17:15 schreef Danny het volgende:
[..]
is gisteren al een bericht van geweest:
[vid] Objectieve Pietendocu heeft hulp nodig
Wow!quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:07 schreef opperkleurder het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-intocht-Gouda.dhtmlquote:Kick-Out Zwarte Piet: Kom protesteren bij intocht Gouda
De aanhangers van Kick-Out Zwarte Piet zijn vast van plan een verbod om tijdens de intocht op de Goudse Markt te protesteren, naast zich neer te leggen. In een vandaag verschenen bericht roepen zij iedereen op hun Stil Protest te steunen.
,,In de geest van Martin Luther King en Nelson Mandela.'' Eerder gaf de groep al aan op de Markt op vreedzame wijze te willen demonstreren. ,,Maar de gemeente beweert dat wij dan provoceren.'' Volkomen onterecht, stellen de aanhangers van Kick-Out Zwarte Piet.
,,Wij worden nu beperkt in onze vrijheid.'' Daarom roepen ze alle inwoners van Nederland op, om wel naar Gouda af te reizen. ,, Als we in Gouda tegengehouden worden, roepen we op tot vreedzaam protest in de geest van We Shall Overcome (een protestsong, gebruikt door met name de Amerikaanse burgerrechtenorganisaties in de jaren zestig, red.)!''
Burgemeester Milo Schoenmaker zegt dat er wel degelijk ruimte is voor protesten in de stad. ,,De anti-pieten krijgen een plek bij het Huis van de Stad achter het station, de pro-pieten bij het Schouwburgplein. Daar houden ze een ludieke actie, waarbij ze ook kinderen schminken. Het is niet meer dan logisch dat tijdens een kinderfeest deze twee gepolariseerde partijen uit elkaar worden getrokken.''
Lekker al zijn het kruidnoten.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:11 schreef SuicideErrorist het volgende:
Wil je een pepernootje, Opperkleurder?
[ afbeelding ]
Klopt, ge het gelijk!quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:12 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Lekker al zijn het kruidnoten.
Ik vroeg aan mijn dochter:quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:12 schreef Ajacied422 het volgende:
Die clownspieten zullen volgens mij voor vele nachtmerries zorgen bij het kleine grut.
Heb je nog meer leuke verhalen over je dochter?quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:17 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik vroeg aan mijn dochter:
Wat vind je van zwarte piet?
- leuk
Wat vind je van de clownspieten?
- leuk
Welke vind je leuker?
- allebei
Echt hoor het maakt die kinderen niet uit... die zien het verschil niet, dat doen wij alleen.
Godver, wordt steeds sneuer zegquote:Op vrijdag 14 november 2014 18:11 schreef SuicideErrorist het volgende:
Wil je een pepernootje, Opperkleurder?
[ afbeelding ]
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-intocht-Gouda.dhtml
Bwahaha, ga maar zo door alleen straks niet gaan janken als je de toorn van het gehele Nederlandse volk over je heen krijgt.
Elk kind is anders.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:17 schreef zatoichi het volgende:
[..]
- leuk
- leuk
Welke vind je leuker?
- allebei
Echt hoor het maakt die kinderen niet uit... die zien het verschil niet, dat doen wij alleen.
Ik heb het niet zo op clowns, ik vind ze een beetje eng ja.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:18 schreef DrDentz het volgende:
Clownspieten klinkt echt eng, dat klinkt als suikerspin-chocolade ofzo. Gadverdamme!
Een kind vind olifanten ook erg leuk, maar dat wil nog niet zeggen dat we olifanten moeten gaan introduceren tijdens de intocht van Sinterklaas.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:17 schreef zatoichi het volgende:
[..]
- leuk
- leuk
Welke vind je leuker?
- allebei
Dan kunnen zij de oude traditie in ere houden door kinderen bang te maken.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:12 schreef Ajacied422 het volgende:
Die clownspieten zullen volgens mij voor vele nachtmerries zorgen bij het kleine grut.
Ik heb er ook al een paar keer voor gepleit, gewoon een alternatieve intocht houden. De NTR of zo je wil NPO heeft geen monopolie. Elke omroep kan dat organiseren, zolang de overheid dit niet boycot door geen vergunning te geven. Wie of wat heeft de NTR/NPO het alleenrecht gegeven om een intocht te organiseren? Desnoods laat je als SBS/RTL de intocht in België plaatsvinden.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Alternatieve intocht met alleen Zwarte Pieten
Het Pietengilde wil volgend jaar een alternatieve landelijke intocht organiseren. Dat heeft de ‘vakbond’ voor Zwarte Piet laten weten in reactie op de introductie van Witte Pieten in het Sinterklaasjournaal.
Voorzitter Marc Giling van stichting Pietengilde is woedend op de multiculturele omroep NTR: “Wat mij betreft verdwijnt de omroep per direct van de buis. Schandalig dat een met belastinggeld betaalde organisatie op deze manier een traditie om zeep helpt.”
Het gilde speelt al langer met het idee om een alternatieve intocht te organiseren, maar vanwege de rol van de publieke omroep gaat de Pietenclub er nu echt werk van maken.
Giling vreest dat veel scholen nu in de problemen komen. “Het verhaal van het Sinterklaasjournaal wordt vaak overgenomen, maar dat gaat nu een conflict opleveren met ouders die geen verandering willen. De arrogante NTR negeert immers ruim negentig procent van de bevolking. Het is pure machtsmisbruik.”
De NTR wil pas na 5 december tekst en uitleg geven over de inkleuring van Piet.
http://www.telegraaf.nl/b(...)Zwarte_Pieten__.html
Dat is goed om te horen. Ik zal eens aan mijn nichtje en neefjes vragen wat zij vinden ervan.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:17 schreef zatoichi het volgende:
[..]
- leuk
- leuk
Welke vind je leuker?
- allebei
Ik hoop echt dat dat volgend jaar doorgaat. Zolang ze de 'officiële' intocht niet in de weg lopen kan een burgemeester nooit een vergunning weigeren.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb er ook al een paar keer voor gepleit, gewoon een alternatieve intocht houden. De NTR of zo je wil NPO heeft geen monopolie. Elke omroep kan dat organiseren, zolang de overheid dit niet boycot door geen vergunning te geven. Wie of wat heeft de NTR/NPO het alleenrecht gegeven om een intocht te organiseren? Desnoods laat je als SBS/RTL de intocht in België plaatsvinden.
quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:07 schreef opperkleurder het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mede door dit soort dingen vraag ik me wel eens af hoe serieus claims over racisme in Nederland nog genomen kunnen worden. Als je de "strijd" tegen Zwarte Piet gelijk stelt aan de strijd tegen rassenongelijkheid in de VS dan heb je blijkbaar niet een beeld van echt racisme.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Godver, wordt steeds sneuer zegEen actie tegen Zwarte Piet gelijk stellen aan het verzet tegen rassenscheiding in de VS, hoe diep kun je zinken
Dan zullen we ze ook maar niet wijzer maken over de wethouder van Bijzaken, Jan Salie. Met die naam zetten ze de 90% voorstanders van de traditionele Zwarte Piet ook aardig te kakken als een vastgeroest zootje lamlendigers en tegenhouders van vooruitgang.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Alternatieve intocht met alleen Zwarte Pieten
Het Pietengilde wil volgend jaar een alternatieve landelijke intocht organiseren. Dat heeft de ‘vakbond’ voor Zwarte Piet laten weten in reactie op de introductie van Witte Pieten in het Sinterklaasjournaal.
Voorzitter Marc Giling van stichting Pietengilde is woedend op de multiculturele omroep NTR: “Wat mij betreft verdwijnt de omroep per direct van de buis. Schandalig dat een met belastinggeld betaalde organisatie op deze manier een traditie om zeep helpt.”
Het gilde speelt al langer met het idee om een alternatieve intocht te organiseren, maar vanwege de rol van de publieke omroep gaat de Pietenclub er nu echt werk van maken.
Giling vreest dat veel scholen nu in de problemen komen. “Het verhaal van het Sinterklaasjournaal wordt vaak overgenomen, maar dat gaat nu een conflict opleveren met ouders die geen verandering willen. De arrogante NTR negeert immers ruim negentig procent van de bevolking. Het is pure machtsmisbruik.”
De NTR wil pas na 5 december tekst en uitleg geven over de inkleuring van Piet.
http://www.telegraaf.nl/b(...)Zwarte_Pieten__.html
bron: http://www.volkskrant.nl/(...)mentaliteit~a386356/quote:Geïnspireerd door de lamlendigheid die in veler ogen over Nederland was neergedaald, publiceerde Potgieter in 1842 in De Gids zijn allegorie 'Jan, Jannetje en hun jongste kind'. Hoofdpersoon Jan Salie fungeerde in deze vergelijking van de Gouden Eeuw met het toenmalige tijdsgewricht als zinnebeeld van de verloren gegane ondernemerszin en innovatiedrift en moest, na eerst schaamtegevoel te hebben veroorzaakt, opwekken tot een nationaal eergevoel, een nieuw cultureel elan, waardoor de natie haar verloren gegane respect in de wereld kon herwinnen.
bron: https://bramdehouck.wordpress.com/tag/zwarte-piet/quote:Volgens de vereniging is de oplossing simpel. “Verander de naam Zwarte Piet in Zwarte Jan. De naam Jan wordt nu al op allerlei manieren belachelijk gemaakt: voor Jan Lul staan, Jan met de pet, Jantje zag eens pruimen hangen, een Jan Salie, Jan en alleman, Jantje Contrair en ga zo maar door. Mensen met de naam Jan hebben al een groot incasseringsvermogen, dit kan er ook wel nog bij.”
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Misschien kunnen we de forumleiding in het kader van de keuzevrijheid bewegen om deze smilies ook toe te voegen.quote:
Stel het voor aan Danny, ik wens je alleen heel veel succesquote:Op vrijdag 14 november 2014 19:02 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Misschien kunnen we de forumleiding in het kader van de keuzevrijheid bewegen om deze smilies ook toe te voegen.
Als je google gebruikt heb je ze in een halve minuut gevonden.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:02 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Misschien kunnen we de forumleiding in het kader van de keuzevrijheid bewegen om deze smilies ook toe te voegen.
Van horen zeggen heb ik dat hij discussie uit de weg gaat. Kan me niet voorstellen dat dit werkelijk zo is.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Stel het voor aan Danny, ik wens je alleen heel veel succes
Wat ben jij pragmatisch.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als je google gebruikt heb je ze in een halve minuut gevonden.
Lijkt me geweldig idee! Ik denk alleen dat ze er geen gehoor aan zullen geven ivm met hun (lees Danny) beleid. Ik heb al geprobeerd om je pietjes in mijn signature te zetten maar daar kunnen blijkbaar geen plaatjes in. Jammer!quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:02 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is zo verschikkelijk, afschuwelijk traumatisch. Hier komt NL nooit meer bovenop.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nederland is definitief verloren![]()
Clownspieten.... blanke pieten....![]()
Dit blijft nog wel een aantal jaar etteren, hier is het laatste nog niet over gezegd.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nederland is definitief verloren![]()
Clownspieten.... blanke pieten....![]()
Dat zou heerlijk zijn!quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:19 schreef karton2 het volgende:
[..]
Dit blijft nog wel een aantal jaar etteren, hier is het laatste nog niet over gezegd.
Er wordt nota bene al gerept over een alternatieve intocht van Sinterklaas met alleen maar echte pieten.
Inderdaad, what the actual fuck is ditquote:Op vrijdag 14 november 2014 19:13 schreef UltraR het volgende:
Clownspieten in het Sinterklaasjournaal... ik ben sprakeloos over zoveel respectloosheid richting de traditie. Ongelooflijk echt. Ik vond die witte en roetpieten al een vreselijke buiging richting de beroepsgekwetsten, maar dit is gewoon helemaal einde Sinterklaasjournaal nu.
Het Pietengilde wil dat dus blijkbaar gaan doen, volgend jaar.quote:
Laat maar losbreken die pleuris zooiquote:Op vrijdag 14 november 2014 19:24 schreef karton2 het volgende:
[..]
Het Pietengilde wil dat dus blijkbaar gaan doen, volgend jaar.
Dit jaar gaat een shitstorm opleveren op scholen, die volgen het sinterklaasjournaal. De ouders daarentegen wil ik nog wel eens horen als er ineens een clownspiet op het schooplein staat
Carnaval valt vroeg laat dit jaar.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Inderdaad, what the actual fuck is ditHeeft toch helemaal niks meer met Sinterklaas te maken
[ afbeelding ]
Wil jij misschien wat pepernootjesquote:Op vrijdag 14 november 2014 19:24 schreef karton2 het volgende:
[..]
Dit jaar gaat een shitstorm opleveren op scholen, die volgen het sinterklaasjournaal. De ouders daarentegen wil ik nog wel eens horen als er ineens een clownspiet op het schooplein staat
Volgens mij is juist dat de oorzaak dat mensen van zwarte piet af willen. Die komen op voor hun cultuur...quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Laat maar losbreken die pleuris zooi. Opkomen voor ons eigen land, eigen belangen en cultuur. Oppleuren met die mongolen die dit willen verwerpen
quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:24 schreef karton2 het volgende:
[..]
Het hoeft helemaal niet hard tegen hard. Het mooie van deze actie van het Pietengilde is dat mensen volgend jaar de keus hebben of ze een intocht met gekleurde of authentieke pieten willen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Laat maar losbreken die pleuris zooi. Opkomen voor ons eigen land, eigen belangen en cultuur. Oppleuren met die mongolen die dit willen verwerpen
Die heeft geen pepernoten, maar een glas lauw bier zoals het hoort tijdens carnaval.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wil jij misschien wat pepernootjes
[ afbeelding ]
De keuze is er niet gezien de NTR iets te activistisch bezig is. Basisscholen daarentegen volgen standaard het sinterklaasjournaal. Zoals ik al eerder zei in dit topic: ik wil de ouders wel eens zien als hun dochter/zoon op school geconfronteerd wordt met een witte piet. Dit gaat gezeik opleveren.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Het hoeft helemaal niet hard tegen hard. Het mooie van deze actie van het Pietengilde is dat mensen volgend jaar de keus hebben of ze een intocht met gekleurde of authentieke pieten willen.
Als er dan vervolgens meer pieten en beveiligers dan toeschouwers bij de 'gekleurde' intocht zijn, dan is het snel over met deze onzin.
Doet wel weer denken aan een soort duivel, meer een soort Krampus of boeman.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Wil jij misschien wat pepernootjes
[ afbeelding ]
Tegenwoordig boezemen clowns inderdaad wel meer angst in dan de goedaardige Zwarte Pietquote:Op vrijdag 14 november 2014 19:31 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Doet wel weer denken aan een soort duivel, meer een soort Krampus of boeman.
Niet zonder te liegen en bedriegen maar onze burgemeesters zijn er niet vies van om dat te doen dus misschien moet je uitwijken naar België om het te organiseren. Ik weet zeker dat SBS/RTL de kijkers trekt als zij het wel traditioneel doet. Probleem: de NPO kan het van belastinggeld organiseren, zij moeten minstens de kosten er uit halen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat dat volgend jaar doorgaat. Zolang ze de 'officiële' intocht niet in de weg lopen kan een burgemeester nooit een vergunning weigeren.
Inderdaad.quote:Nu kan je alleen kiezen om wel of niet naar de officiële intocht te gaan, maar dan kun je dus kiezen of je echte of gekleurde pieten wil zien. En reken maar dat dan 90% naar de alternatieve intocht gaat en de policor intocht er maar zieligjes bij zal staan. Dan leren ze zulke onzin wel snel af, terwijl de meerderheid deze intochten nu door de strot word geduwd.
Als ze ruim van tevoren aangeven de intocht alleen met traditionele pieten te willen vieren, dan is zo'n alternatieve intocht niet eens nodig. Win-win dus.
Het is een kwalijke zaak dat onze kindjes op school naar entertainment tv kijken terwijl ze nog niet eens goed leren rekenen en schrijven. De dag dat de PABO verdwijnt spring ik een gat in de lucht.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:31 schreef karton2 het volgende:
[..]
De keuze is er niet gezien de NTR iets te activistisch bezig is. Basisscholen daarentegen volgen standaard het sinterklaasjournaal. Zoals ik al eerder zei in dit topic: ik wil de ouders wel eens zien als hun dochter/zoon op school geconfronteerd wordt met een witte piet. Dit gaat gezeik opleveren.
Geen clownpieten in ieder geval. Clowns zou kunnen kijken, Bassie en Adriaan was toen populair. De hoogtijdagen van de TROS.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:26 schreef zatoichi het volgende:
Ik kan me serieus herinneren dat er vroeger (jaren 80) clowns meeliepen bij de intocht van Sinterklaas. Maar misschien herinner ik het me verkeerd.
PABO is het probleem niet, die maken het sinterklaasjournaal namelijk niet.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is een kwalijke zaak dat onze kindjes op school naar entertainment tv kijken terwijl ze nog niet eens goed leren rekenen en schrijven. De dag dat de PABO verdwijnt spring ik een gat in de lucht.
Wat ze voor de klas zetten is het probleem. Als ze niet zulke lichtgewichten voor de klas zoudenquote:Op vrijdag 14 november 2014 19:41 schreef karton2 het volgende:
[..]
PABO is het probleem niet, die maken het sinterklaasjournaal namelijk niet.
I beg to differ. Koninginnedag Koningsdag is tegenwoordig ook carnaval.quote:Probleem is de NTR die er nu één grote carnavalsshow van maakt. Carnaval vindt maar één keer per jaar plaats.. geen twee keer.
Natuurlijk is koningsdag ook een soort van carnaval met al die shows, maar die verkleedpartijen stellen niks voor in vergelijking met carnaval.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat ze voor de klas zetten is het probleem. Als ze niet zulke lichtgewichten voor de klas zouden
zetten dan zouden de kindjes in die tijd wat leren in plaats van naar entertainment te kijken. Niets tegen entertainment - integendeel - maar dat is voor thuis, op school moeten ze leren.
[..]
I beg to differ. Koninginnedag Koningsdag is tegenwoordig ook carnaval.
Oei, ik moet nu wel een beetje opletten. Danny leest mee, voordat ik het weet heb ik straks ook een oranje kleurtje. -help-
Ik zie een hoop mensen verkleed op die dag.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:48 schreef karton2 het volgende:
[..]
Natuurlijk is koningsdag ook een soort van carnaval met al die shows, maar die verkleedpartijen stellen niks voor in vergelijking met carnaval.
Eens, laten we alsjeblieft ons Sinterklaasfeest - de oorsprong van Kerstmis - beschermen. We kunnen een bijdrage leveren door dat project te steunen.quote:Die clownspieten zit 0 Sinterklaassfeer aan.
'opinie'. ik dacht al dat er een echt onderzoek aan hing, maar het is dus een columnquote:Op vrijdag 14 november 2014 19:57 schreef Kijkertje het volgende:
Stampvoeten op een toetsenbord
Een strijd tegen een traditie is geen gevecht met de ratio. Je mag alle argumenten – en de rest van de wereld – achter je hebben, meestal leg je het af tegen een biologisch fenomeen genaamd ‘inprenting’; gedrag dat in de kindertijd wordt aangeleerd gaat zo diep dat het nauwelijks meer te veranderen is. Babygansjes die in 1935 uit hun ei kropen en als eerste levende wezen onderzoeker Konrad Lorenz tegenkwamen, bleven hem altijd slaafs volgen, ook nadat ze hun echte moeder hadden ontmoet.
Dus wie tussen zijn eerste en tiende levensjaar is grootgebracht met Zwarte Piet en een koning(in) – en alle bevestigende franje eromheen, zoals liedjes, koningsspelen, postzegels, muntafbeeldingen, tv-beelden, etc. – ziet die twee als absolute waarheden. Probeer ze hun vaderlandse iconen op latere leeftijd af te pakken en ze reageren als kinderen die hun speelgoed moeten afstaan. Intelligente volwassenen slaan weer kindertaal uit – ze gaan stampvoetend over hun toetsenbord heen en vullen Facebook en Twitter met scheldwoorden, en taalfouten.
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)u-eenmaal-tradities/
Nederlandse tolerantie (tot het niveau waarbij men het minderheden tot het uiterste naar de zin wil maken) is net zo goed 'inprenting'.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:57 schreef Kijkertje het volgende:
Stampvoeten op een toetsenbord
Een strijd tegen een traditie is geen gevecht met de ratio. Je mag alle argumenten – en de rest van de wereld – achter je hebben, meestal leg je het af tegen een biologisch fenomeen genaamd ‘inprenting’; gedrag dat in de kindertijd wordt aangeleerd gaat zo diep dat het nauwelijks meer te veranderen is. Babygansjes die in 1935 uit hun ei kropen en als eerste levende wezen onderzoeker Konrad Lorenz tegenkwamen, bleven hem altijd slaafs volgen, ook nadat ze hun echte moeder hadden ontmoet.
Dus wie tussen zijn eerste en tiende levensjaar is grootgebracht met Zwarte Piet en een koning(in) – en alle bevestigende franje eromheen, zoals liedjes, koningsspelen, postzegels, muntafbeeldingen, tv-beelden, etc. – ziet die twee als absolute waarheden. Probeer ze hun vaderlandse iconen op latere leeftijd af te pakken en ze reageren als kinderen die hun speelgoed moeten afstaan. Intelligente volwassenen slaan weer kindertaal uit – ze gaan stampvoetend over hun toetsenbord heen en vullen Facebook en Twitter met scheldwoorden, en taalfouten.
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)u-eenmaal-tradities/
Oneindige domheid is dus niet alleen voorbehouden aan pro piet tokkies. Wat een droevigheid. Laat die vrouwenmeppende gorilla maar lekker aan de andere kant van de plas zitten. Je wordt als kiespijn gemist.quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:40 schreef Oliver23 het volgende:
Regilio Tuur is woest op de Zwarte Piet-supporters. De voormalig bokser plaatste op Facebook een bericht waarin hij zijn woede ten opzichte van de voorstanders van het hulpje van Sinterklaas omschrijft: 'Ik ben er ziek van, stelletje klootzakken. Het is geen wonder dat zoveel van jullie de nazi's steunden tijdens de Holocaust.'
Tuur linkt in zijn post naar een filmpje van documentairemaakster Sunny Bergman, die tegen Zwarte Piet is. In de video zijn twee Zwarte Pieten te zien in een park in Londen. Mensen reageren boos op de Pieten: 'Dit is echt beledigend. Ga weg hier!'
De 47-jarige Tuur is het eens met de kritiek op de zwarte knecht van Sinterklaas. 'Tijdens mijn jeugd moest ik dit slikken. Dat is de reden waarom ik nog maar zo min mogelijk in Nederland ben.' Hij noemt Sinterklaas een racistische traditie.
Ook degenen die Zwarte Piet steunen worden niet gespaard. Tuur vergelijkt hen met slavenhouders en NSB'ers: 'Vuile racistische klootzakken. Jullie vermoordden, demoraliseerden, verkachtten, plunderden en misbruikten mijn mensen zo lang, terwijl jullie jezelf verrijkten. Het is geen wonder dat zoveel van jullie de nazi's steunden tijdens de Holocaust.'
De oud-deelnemer aan Sterren Springen laat het hier niet bij. 'Dat was onze holocaust: 300 jaar slavernij. Dat wordt elk jaar gevierd, maar genoeg is genoeg. Al is het het laatste wat ik doe voor mijn dood, ik zorg dat de hele wereld ervan weet en het stopt.'
Tot slot roept hij blanke Nederlanders op om hem te steunen: 'Sta op en ga hier tegen in. Het is verbijsterend dat dit in 2014 nog kan.'
Was hij niet die bokser die blanke vrouwen kort en klein sloeg
Godsamme...quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:40 schreef Oliver23 het volgende:
En terreuraanslagen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 20:24 schreef zatoichi het volgende:
Morgen regen tijdens de intocht! Als we niet oppassen zijn er alleen maar witte pieten morgen.
Oh, ik dacht dat de kindervreugde de grootste reden was van dat feest, dat daar niet aan getornd mocht worden... Maar je kind het kijken hiernaar ontzeggen mag natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 14 november 2014 20:06 schreef IsaacCuenca het volgende:
Misselijkmakende politiek correcte capitulatie, betaald van ons belastinggeld!
En ook nog eens een letterlijke kopie van dat kansloze verhaaltje uit 2006. Nou mijn kinderen gaan hier dus niet naar kijken.
Was een leuke aflevering, heb genoten. Clownspieten.quote:
Wie zijn ze? En doe er dan iets aan, als je het zo erg vindt :").quote:Op vrijdag 14 november 2014 20:42 schreef IsaacCuenca het volgende:
Hoeveel tradities gaan ze nog van ons afpakken voordat het hier galema galema land wordt
ik stem al op de PVV dus ja.quote:Op vrijdag 14 november 2014 20:47 schreef Falco het volgende:
[..]
Wie zijn ze? En doe er dan iets aan, als je het zo erg vindt :").
Oh noes, verandering, wat eng zegquote:Op vrijdag 14 november 2014 20:42 schreef IsaacCuenca het volgende:
Hoeveel tradities gaan ze nog van ons afpakken voordat het hier galema galema land wordt
Ja want we hebben ook elk jaar een feest speciaal gewijd aan shoarma of de banaanquote:Op vrijdag 14 november 2014 20:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Oh noes, verandering, wat eng zeg
Straks gaan ze hier nog shoarma verkopen zeg of zijn bananen vrij te verkrijgen in de winkels... oh wacht...
Dat ging meer om het galema galema land waarin we zouden veranderen. Dat zie ik niet gebeuren, vandaar...quote:Op vrijdag 14 november 2014 21:07 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja want we hebben ook elk jaar een feest speciaal gewijd aan shoarma of de banaan
Over een paar eeuwen is toch heel de wereld lichtgetint vanwege de vermenging van rassen door de globaliseringquote:Op vrijdag 14 november 2014 21:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat ging meer om het galema galema land waarin we zouden veranderen. Dat zie ik niet gebeuren, vandaar...
Je vergeet het essentiële woord 'veel'.quote:Op vrijdag 14 november 2014 20:33 schreef Peunage het volgende:
Spontaal lijden alle kinderen aan coulrofobie
Wie weet.quote:Op vrijdag 14 november 2014 21:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Over een paar eeuwen is toch heel de wereld lichtgetint vanwege de vermenging van rassen door de globalisering
Leuk, het anti-Pieten kamp heeft er nu ook een terrorist bij.quote:Op vrijdag 14 november 2014 20:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dyab Abou Jahjah wil ook in ons land een 'niet-racistische' sint
Movement X, de burgerrechtenbeweging van Dyab Abou Jahjah, wil vanaf 2015 een neutrale en niet-racistische intocht van Sinterklaas in Antwerpen.
Een Movement X-delegatie gaat morgenmiddag - enkele uren voor de boot van de goedheilig man aanmeert in de Scheldestad - op een ludieke manier een ingebrekestelling overhandigen aan het stadsbestuur.
"Neutrale Piet"
Daarin vraagt ze om uiterlijk tegen 15 januari 2015 een overleg daarover op te starten. De beweging wil de huidige zwarte Piet vervangen zien door een neutrale Piet, zonder racistische elementen.
http://www.demorgen.be/bi(...)ische-sint-a2121106/
Weer een geweldige medestander van het anti-pieten kamp
Inderdaad, een opinie evenals de jouwe. Danny is overigens geen Nederlandse naam. Een traditie die in jouw familie al wel is afgeschaft?quote:Op vrijdag 14 november 2014 20:01 schreef Danny het volgende:
[..]
'opinie'. ik dacht al dat er een echt onderzoek aan hing, maar het is dus een column
Hop, voor straf een jaar lang een zwart geschminkte UIquote:Op vrijdag 14 november 2014 21:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Inderdaad, een opinie evenals de jouwe. Danny is overigens geen Nederlandse naam. Een traditie die in jouw familie al wel is afgeschaft?
Dit riepen ze 25 jaar geleden al. Even de feiten anno 2014:quote:Op vrijdag 14 november 2014 21:56 schreef Falco het volgende:
Danny maakt zichzelf wel een beetje belachelijk om zo standvastig Zwarte Piet te handhaven. Over 10 jaar zal de transformatie van Piet voltooid zijn en verwonderen we ons over hoe debiel we toentertijd waren. Net zoals vroeger in de jaren '80 het schijnbaar hip was om leggings te dragen.
quote:Op vrijdag 14 november 2014 22:13 schreef zatoichi het volgende:
Ik denk wel dat het veranderd, het feit dat de discussie er is en al helemaal dat sommige mensen er juist zo standvastig over zijn geeft aan dat er iets nodig is.
En begrijp me niet verkeerd, ik kies geen kant. Ik vind dat zowel de pro-zwarte pieten kant zich met zo belachelijk maakt als de anti-zwarte pieten kant.
Het grote deel zit er volgens mij tussen in een wil voornamelijk een leuk kinderfeest. Die hoor je niet want hun mening is minder uitgesproken maar vormen wel de basis voor een nieuwe vorm van het sinterklaas feest over 10 jaar (of wanneer dan ook).
Ruim 7% van inwoners wordt in hun eigen gemeente geconfronteerd met andersoortige Pietenquote:Op vrijdag 14 november 2014 22:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dit riepen ze 25 jaar geleden al. Even de feiten anno 2014:
-Slechts in 2% van alle gemeentes zijn er pieten die een andere kleur dan zwart hebben.
Prima toch?quote:-In exact 0 gemeentes is zwarte piet niet in de meerderheid.
Er zijn ook steeds meer mensen die zich aan een stuk doorquote:-Zwarte piet is populairder dan ooit en er zijn steeds meer groepen, instanties, gemeenten en individuen
die niets meer aan het uiterlijk van zwarte piet willen veranderen.
Klopt. Vind die clownspieten trouwens aartslelijk, dat dan weer wel.quote:-Zelfs het Sinterklaasjournaal vindt zwarte piet niet racistisch. De meeste pieten daar zijn gewoon zwart en er wordt uitgelegd dat dat door de schoorsteen komt. Zij hebben alleen naast zwarte pieten andere kleuren toegevoegd om mensen die zich gekwetst voelen tegemoet te komen.
Ook prima toch? Denk wel dat ondernemers vooral op economische gronden hun beslissing maken en dat de meeste wel zo opportuun (geheel terecht overigens) zijn om intochten met andersoortige Pieten te sponsoren.quote:Er zijn steeds meer tegenbewegingen op gang, zoals ondernemers die weigeren om intochten te financieren waar niet alleen maar zwarte pieten aan meedoen en het Pietengilde die volgend jaar een alternatieve intocht gaat organiseren.
Bijna overal wordt vastgehouden aan een piet met een traditioneel uiterlijk. Regenboogpieten en dergelijke had je 10 jaar geleden ook al. Zaken zoals de roe, de zak om kinderen in te stoppen en zijn karakter zijn grotendeels aangepast, maar dat is ondanks en zeker niet dankzij de zeurpieten. Uiteraard gaat zwarte piet met zijn tijd mee en dat is goed. Maar het zwarte uiterlijk zal de komende decennia echt nog wel de norm blijven.quote:Op vrijdag 14 november 2014 22:18 schreef Kijkertje het volgende:
[..]![]()
En het karakter van Piet is al veranderd!
quote:Op vrijdag 14 november 2014 22:19 schreef Falco het volgende:
Ook prima toch? Denk wel dat ondernemers vooral op economische gronden hun beslissing maken en dat de meeste wel zo opportuun (geheel terecht overigens) zijn om intochten met andersoortige Pieten te sponsoren.
Zal je mij niet over horen klagen.quote:
De discussie is soms lachwekkend en soms ronduit debiel. Op het forum kan ik er gewoon om lachen, sommige users zit het echt diep.quote:Op vrijdag 14 november 2014 22:19 schreef Falco het volgende:
Er zijn ook steeds meer mensen die zich aan een stuk door ergeren om deze discussie.
[..]
Je bedoeld om die juist niet te willen sponsoren, want dat is wat de verschillende ondernemingsraden momenteel doen. En dat doen ze deels uit gevoel en deels vanwege hun portemonnee. Ze weten dan anders gekleurde pieten door hun klanten niet in dank afgenomen gaan worden.quote:Op vrijdag 14 november 2014 22:19 schreef Falco het volgende:
Ook prima toch? Denk wel dat ondernemers vooral op economische gronden hun beslissing maken en dat de meeste wel zo opportuun (geheel terecht overigens) zijn om intochten met andersoortige Pieten te sponsoren.
Volgend jaar gewoon alternatieve sinterklaasjournaals. Ze weten nu al dat die vele malen meer kijkcijfers kunnen verwachten dan het officiële sinterklaasjournaal. Ook als die van nog slechtere kwaliteit zou zijn.quote:Op vrijdag 14 november 2014 22:33 schreef trucker3 het volgende:
Clownspieten....WTF!?
De NPO duwt 90% van de Nederlanders iets door de strot wat ze absoluut niet willen. Maar ja, het kleine clubje gutmenschen in de grachtengordel bepaalt wat "goed" voor ons is. Alsof we een stel kleuters zijn die opgevoed moeten worden.
Zoals Adriaan Van Pis bijvoorbeeld gister bij de DWDD het "uitgummen" (zijn woorden) van Zwarte Piet zat goed te praten was te walgelijk voor woorden.
quote:Op vrijdag 14 november 2014 22:52 schreef Joanne35 het volgende:
Voorpagina van 't AD morgen![]()
[ afbeelding ]
Mooie kleurplaat hoor, maar let op! De PVV zal controleren of de kinderen de juiste kleuren gaan gebruiken.quote:Op vrijdag 14 november 2014 22:52 schreef Joanne35 het volgende:
[ afbeelding ]
Van en voor de polcors.quote:Op vrijdag 14 november 2014 22:52 schreef Joanne35 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat dus.quote:Op vrijdag 14 november 2014 22:33 schreef trucker3 het volgende:
De NPO duwt 90% van de Nederlanders iets door de strot wat ze absoluut niet willen. Maar ja, het kleine clubje gutmenschen in de grachtengordel bepaalt wat "goed" voor ons is. Alsof we een stel kleuters zijn die opgevoed moeten worden.
Je moet volgens jou de NTR maar laten bepalen wat de traditie is? Fraaie boel. Hij kan altijd nog de Vlaamse televisie opzetten, het is altijd nog veel beter dan die nep-intocht van de NTR.quote:Op vrijdag 14 november 2014 20:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat de kindervreugde de grootste reden was van dat feest, dat daar niet aan getornd mocht worden... Maar je kind het kijken hiernaar ontzeggen mag natuurlijk wel.
Hoe fijn moet het wel niet zijn om in zo'n droomwereld te leven?quote:Op vrijdag 14 november 2014 21:56 schreef Falco het volgende:
Danny maakt zichzelf wel een beetje belachelijk om zo standvastig Zwarte Piet te handhaven. Over 10 jaar zal de transformatie van Piet voltooid zijn en verwonderen we ons over hoe debiel we toentertijd waren. Net zoals vroeger in de jaren '80 het schijnbaar hip was om leggings te dragen.
waarom is klaas wel al ingekleurd?quote:Op vrijdag 14 november 2014 22:52 schreef Joanne35 het volgende:
[ afbeelding ]
Precies: het probleem is dat er mensen zijn die zwart zijn en zich daar ongemakkelijk over voelen. Daar valt door niemand iets aan te doen, behalve deze mensen wit schilderen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:20 schreef DrDentz het volgende:
Het AD valt nu ook al onder de polcor ja?quote:
Precies! Daarom maakt het allemaal niks uit.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Die 'zwarte' mensen die zo onzeker zijn zullen echter geen beter leven krijgen doordat wij Negerzoenen geen Negerzoenen meer noemen en van Zwarte Piet Paarse Piet maken.
De mensen die hebben besloten om dit in de krant te zetten wel ja.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het AD valt nu ook al onder de polcor ja?![]()
Oh ja, want de hele publieke omroep, betaald met belastinggeld, al anderhalf jaar vol anti-Zwarte Piet propaganda met als voorlopig dieptepunt Clownspieten (ik kan het nog steeds haast niet geloven) is natuurlijk geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 14 november 2014 21:59 schreef Rurik het volgende:
Walgelijk hoe dit forum besmeurd wordt met propaganda (in banners en icoontjes) .... als argumenten niet lukken moet het op deze manier zeker.
quote:Op vrijdag 14 november 2014 21:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Inderdaad, een opinie evenals de jouwe. Danny is overigens geen Nederlandse naam. Een traditie die in jouw familie al wel is afgeschaft?
quote:Op vrijdag 14 november 2014 21:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik zal even tolken. Iemands voorkeur voor het koesteren van de eigen traditie, indien die traditie niet verwerpelijk is in ieder geval, heeft niets te maken met een hekel aan alles wat buitenlands is.quote:
ah. compleet slap onzingelul in de ruimte dus. bedankt voor het verhelderen van het meest stompzinnige 'argument' dat ik ooit gehoord heb. Topquote:Op zaterdag 15 november 2014 00:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zal even tolken. Iemands voorkeur voor het koesteren van de eigen traditie, indien die traditie niet verwerpelijk is in ieder geval, heeft niets te maken met een hekel aan alles wat buitenlands is.
Alleen als wij dat toestaan. Niets belet ons om volgend jaar een alternatieve intocht te organiseren, een alternatief Sinterklaasjournaal te maken of het gewoon helemaal te boycotten. Als voldoende ouders klagen bij die jufjes dan stoppen ze wel met die onzin.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:21 schreef Webschip het volgende:
Na een witte Piet, nu een clownspiet. Het moet niet gekker worden.
Weer een traditioneel Nederlands feest naar de Filistijnen geholpen.
Precies, ik vermoedde dat het kwartje nog niet was gevallen dus ik hielp hem maar een handje.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:23 schreef Danny het volgende:
[..]
ah. compleet slap onzingelul in de ruimte dus.
Een zwarte slavendrijver kan natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 14 november 2014 23:53 schreef stinkie het volgende:
[..]
waarom is klaas wel al ingekleurd?
tnx man, appreciate itquote:Op zaterdag 15 november 2014 00:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Precies, ik vermoedde dat het kwartje nog niet was gevallen dus ik hielp hem maar een handje.
We laten het helaas gebeuren. Inderdaad gewoon steevast een traditioneel Sinterklaasfeest met echte Zwarte Pieten.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Alleen als wij dat toestaan. Niets belet ons om volgend jaar een alternatieve intocht te organiseren, een alternatief Sinterklaasjournaal te maken of het gewoon helemaal te boycotten. Als voldoende ouders klagen bij die jufjes dan stoppen ze wel met die onzin.
De discussie wordt met de dag feller. Dat komt de kwaliteit niet altijd ten goede. Helaas.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:35 schreef Kees22 het volgende:
Politiek correct?
Zowel de pro-Pieten als de anti-Pieten maken inmiddels zoveel herrie, dat politiek correct geen betekenis meer heeft. Ze verkopen evenveel onzin en emotie als elkaar.
De term politiek correct is veel ouder, een paar weken geleden plaatste ik een foto met een Engelse acteur die deze term vele decennia geleden al gebruikte. Misschien liepen wij in Nederland een beetje achter maar de term is dus al best oud en een internationaal fenomeen.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:44 schreef Webschip het volgende:
[..]
De discussie wordt met de dag feller. Dat komt de kwaliteit niet altijd ten goede. Helaas.
Politieke correctheid is een term die ik voor het eerst hoorde tijdens Paars 2. Je mocht geen kritiek uiten op alles wat met integratie te maken had.
Het kernprobleem is dat een klein groepje van een nog kleinere minderheid hier het hoogste woord wil hebben. Lees de boel hier willen regeren en het kennelijk normaal vinden dat de rest zich wel even volledig aanpast.
En de PO zegt ja en amen!
Er was niks verboden ofzo. Je kruipt in een slachtofferrol: we werden onderdruktquote:Op zaterdag 15 november 2014 00:44 schreef Webschip het volgende:
Je mocht geen kritiek uiten op alles wat met integratie te maken had.
Die minderheid is nog kleiner dan dat kleine groepje?quote:Het kernprobleem is dat een klein groepje van een nog kleinere minderheid hier het hoogste woord wil hebben.
Je kruipt in een slachtofferrol: help we worden onderdrukt door Gario en zijn 20 man .quote:Lees de boel hier willen regeren en het kennelijk normaal vinden dat de rest zich wel even volledig aanpast.
En mensen deporteren omdat ze een andere mening hebben over hoe een theaterspel te spelen vind je normaal ?quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:39 schreef kurk_droog het volgende:
[ afbeelding ]
Wegwijs stuurt alle anti het land uit. Opgelost, slotje.
quote:
Goed dat je even tolkt want ik begreep die smiley al niet. Ik moet het geloof ik nog even toelichten. Ik beticht niemand ervan een hekel te hebben aan iets wat buitenlands is.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
Ik zal even tolken. Iemands voorkeur voor het koesteren van de eigen traditie, indien die traditie niet verwerpelijk is in ieder geval, heeft niets te maken met een hekel aan alles wat buitenlands is.
Ja, dat gaat dus niet gebeuren. Omdat de Garios van deze wereld begrijpen hoe het werkt. Je hoeft Nederland niet te overtuigen. Slechts de NPO, die niet neutraal in Nederland staan, hoeft te worden bekeerd waarna de rest geen keuze meer heeft.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:01 schreef Kijkertje het volgende:
Het dwangmatig opleggen van afschaffing een traditie ben ik ook niet voor, maar ik vind wel dat mensen hierin hun eigen keuze moeten kunnen maken.
Tjonge jonge wat een zielig gedoe.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja, dat gaat dus niet gebeuren. Omdat de Garios van deze wereld begrijpen hoe het werkt. Je hoeft Nederland niet te overtuigen. Slechts de NPO, die niet neutraal in Nederland staan, hoeft te worden bekeerd waarna de rest geen keuze meer heeft.
Maar het ergste is dat er Nederlanders zijn die meewerken aan deze farce. Het ligt er allemaal zo dicht bovenop. En omdat Nederlanders in de meerderheid zijn, mogen de tradities kapot. Probeer hetzelfde bij een minderheid zou ik zeggen...
quote:Zwarte Piet veranderen: zo had het gemoeten
Hai. Welkom op De GeenStijl. De plek waar u altijd terecht kunt voor een portie bunkerharde nuance in je bek. Misschien is het u ontgaan, maar momenteel woedt er een discussie in het land ons land: de Zwarte Pietdiscussie. We zijn nu op het punt dat als je het uiterlijk van Zwarte Piet wilt veranderen, je een hater van iconische Hollandse cultuur bent. En als je Zwarte Piet niet zo heel racistisch vindt, dan ben je natuurlijk een #PVVop1 kk-racist. Wie publiekelijk een mening durft te geven, wordt meteen ingekapseld door de ene brigade en doodsbedreigd door de andere. Heerlijk. Precies zoals we onze nationale discussies willen hebben: gepolariseerd, haatdragend en compleet over the top. Dat had natuurlijk nooit moeten gehoeven gebeuren worden. Als Quinsy daadwerkelijk de vermeend racistische kenmerken van Zwarte Piet had willen veranderen zonder het land richting de rand van een burgeroorlog te duwen, had hij simpelweg een andere tactiek moeten kiezen. Met minder drammen en veel minder aandacht voor zijn persoontje, maar wel met meer resultaat. Daarom presenteren wij u, de vijf methodes waarop Zwarte Piet had kunnen worden aangepast zonder dat het al te veel gemopper zou opleveren.
1. Geleidelijkheid
De gouden regel in de porno is: "wil je geen bloed op het linnen, prop dan niet gelijk je vuist naar binnen." Oftewel, met genoeg geduld slijt zelfs de kleinste beek het grootste ravijn uit. Snap je? Je moet de boel een beetje opwarmen. Niet meteen de hele hand, begin met rustig knabbelen aan een vingerkootje. Als je de kikker in koud water stopt en langzaam opwarmt, zal hij rustig alles accepteren. Maar flikker je de kikker direct in een pan kokend water, dan start hij een pietitie en een doodsbedreigeskader. Fawaka, doe rustig als je nostalgische oudhollandse kinderfeestkarikatuur wilt veranderen, gun het land een beetje tijd. Zoveel tijd, dat ze zelf niet doorhebben dat Zwarte Piet verandert. Snap je?
2. Commercie
Hey, weet je. Als we de hele Zwarte Pietdiscussie niet gehad en Albert Heijn had zonder wat te PR'en hun marketingcampagne voorzien van roetveegpieten, had er nauwelijks gemopper geweest. Want Zwarte Piet daadwerkelijk veranderen begint bij de commerciële uitingen. Pas Zwarte Piet jaarlijks een klein beetje aan in de reclames, zonder er al te veel ruchtbaarheid aan te geven, en mensen hebben niet het niet eens door. Zie Punt 1. Maar nu deed PiekemAH dat midden in de discussie en sloeg het direct terug in hun gezicht, omdat elk standpunt zo radicaal mogelijk wordt geïnterpreteerd door voor- en tegenstanders.
3. Sinterklaasorganisaties
Wat voor commercie geldt, geldt natuurlijk ook voor de lokale dorps- en stadsorganisaties die de intochten regelen. Gewoon rustig mee overleggen, je standpunten uitleggen, het dialoog aan gaan, begrip vragen en in overleg langzaam elk jaar Zwarte Piet een klein beetje aanpassen. Minder dikke rode lippen, dan minder kroeshaar, dan geen gouden ringen, langzaam de roetvegen introduceren, en ga zo maar door.
4. Positieve dialoog
Heel gek, maar als je midden tussen de kindertjes met een shirt met 'Zwarte Piet is racisme' heel hard begint te brullen dat Zwarte Piet racisme is, dan ervaren veel mensen dat enigszins als een persoonlijke, provocerende aanval op hun traditie. En dan gaan ze ook in die hoedanigheid reageren. Het misverstand is dat Quinsy werd gearresteerd omdat hij zijn vrijheid van meningsuiting gebruikte. Nee, haha. Hij werd gearresteerd vanwege het op zeer provocerende wijze verstoren van de openbare orde, niet vanwege het gebruik maken van vrijheid van meningsuiting. Hij heeft immers nog veel vaker gezegd dat Zwarte Piet racisme is en werd toen niet gearresteerd. Dat mag namelijk. In plaats van direct de aanval te kiezen en gebruik te maken van militante kreten als 'strijd', 'war' en 'revolutie' kun je ook een positieve benadering kiezen. Hoe erg je het feest waardeert, hoezeer je snapt dat mensen -ook die domme, gekke Nederlanders- hun tradities waarderen en dat je vooral niet uit bent op het kapot maken van die traditie. Maar nee, het was direct publiekelijk zo hard mogelijk in de balzak van de Nederlanders trappen. Met positieve dialoog had je veel meer bereikt.
5. Mi gado, strafbaarheid? Nee!
Oei. Er zijn dus anti-Zwarte Pietenmensen die mensen die zich verkleden als Zwarte Piet voor de civiele rechter willen stellen. Mensen die eisen dat het gebruik van de karikatuur en kindervriend Zwarte Piet strafbaar wordt gesteld. We zouden hier linkjes kunnen plaatsen, maar daar zijn we te lui voor. Feit is, als je een fictief figuur daadwerkelijk strafbaar maakt, maak je daarmee effectief een einde aan boeken, films, series en theater. Er zijn namelijk veel meer karakters dan Zwarte Piet die mensen kwetsen en als 'gekwetst zijn' de basis wordt voor beleid en recht, dan is het einde zoek. Hoe debiel het ook klinkt, uiteindelijk valt Zwarte Piet dus ook onder de vrijheid van meningsuiting. Jup. In die termen moeten we er nu dus over praten. Het klinkt net zo achterlijk en seniel als 'Hobbits zijn vrijheid van meningsuiting', maar dat is omdat we de afgelopen jaren in Staat van Oorlog zijn geraakt omtrent een fucking kinderfiguur. Dat nooit en te nimmer strafbaar gesteld zou mogen worden, hoe racistisch hij ook wel of niet is.
Oftewel
Het is best mogelijk om Zwarte Piet te veranderen en iets meer 21e eeuw dan 19e eeuw te maken. Geen kind dat daar wakker van ligt. Althans, dat WAS mogelijk. Maar dat stadium zijn we inmiddels een flink eind gepasseerd vanwege de -jawel- Toon van het Debat. Het was best mogelijk geweest om Zwarte Piet geleidelijk aan te veranderen via commercie en officiële intochten, zonder er een polariserend haatdebat van te maken. Quinsy & consorten had gewoon rustig achter de schermen moeten overleggen met grote spelers en partijen die de Sinterklaastijdbepalen, zonder alle shine op zichzelf te trekken. Scheelt doodsbedreigingen en je krijgt veel meer voor elkaar met veel minder weerstand van het volk. Maar ja, dat is voor een zogenaamd 'narcistische drammer' erg moeilijk, een langdurige, subtiele campagne voeren waarbij je je best doet om juist niet in de spotlight te staan. Quinsy had het resultaat kunnen krijgen wat hij zegt te beogen: een Zwarte Piet zonder racistische kenmerken, voor zover hij die er in ziet. Maar dan door exact het tegenovergestelde te doen dan dat hij nu gedaan heeft. Maar ja. Helaas. Nu is de stoomboot gevaren en de bruggen achter ons verbrand. A.k.a. TE LAAT!
HAHAHA
Grappig he, dat juist GeenStijl dit zegt. Doe maar even Tweeten: 'GEENSTIJL ROEPT OP TOT NUANCE IN HET DEBAT EN AGEERT TEGEN PROVOCATIE' en dan heel vaak HAHAHA, zodat je die moraalpaal in je broek weer even bevredigt. Maar geloof ons, wij weten als geen ander dat je militante taal niet hanteert voor het resultaat, maar voor het effect. Als het wel had geholpen, hadden we namelijk allang geen hoofddoekjes, PvdA'ers of babyboomers meer gehad in dit land. Dus juist omdat wij zeggen dat als je traditie wilt veranderen, je het vooral subtiel, via de positieve benadering en achter de schermen moet regelen, zou je dat moeten geloven. Wij weten waar we over praten, namelijk.
http://www.geenstijl.nl/m(...)l_zijn_zin.html#more
Flikker op met je het land uitquote:Op zaterdag 15 november 2014 00:39 schreef kurk_droog het volgende:
[ afbeelding ]
Wegwijs stuurt alle anti het land uit. Opgelost, slotje.
In welk opzicht is het bepalen van een naam door de ouders gelijk aan het verzieken van een kinderfeest door een klein groepje dat ervoor kiest in het meest multiculturele evenement dat we hebben iets discriminerends te zien?quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:01 schreef Kijkertje het volgende:
Goed dat je even tolkt want ik begreep die smiley al niet. Ik moet het geloof ik nog even toelichten. Ik beticht niemand ervan een hekel te hebben aan iets wat buitenlands is.
Wat ik bedoel is dat het eeuwenlang een traditie was om je kinderen te vernoemen naar een familielid. Ik kan me nog herinneren dat mijn moeder het heel verdrietig vond dat mijn broer zijn zoon niet naar zijn vader had vernoemd. Het is nog niet eens zo lang geleden dat deze traditie veranderde.
Die discussie is gisteren uitvoerig gevoerd in Feedback en ga ik niet herhalen. Leesvoer: Topicreeks: ICONS?!?quote:Trouwens wat dat betreft wordt je hier op FOK! wel dwangmatig de Zwarte Piet toegespeeld (icons). Geef users dan de kans om zelf een keuze te kunnen maken welke icon je wil of maak het percentage andersgekleurde Pieten bij de icons in overeenstemming met de peilingen of zo![]()
maar met de arme minderheid moet je rekening houden. als straks zwarte piet verboden is komt er een groepje moslims dat denkt 'goh, die kerstbomen vinden we maar niks. dat is overduidelijk bedoeld als discriminerende, kwetsende uiting naar ons geloof. Kerst = Racisme!' en drie jaar later is nergens in Nederland meer kerstversiering te vinden. Want dat is wat er gebeurt als je toe gaat geven aan de racisme-schreeuw-terreur.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maar het ergste is dat er Nederlanders zijn die meewerken aan deze farce. Het ligt er allemaal zo dicht bovenop. En omdat Nederlanders in de meerderheid zijn, mogen de tradities kapot. Probeer hetzelfde bij een minderheid zou ik zeggen...
dat het op die manier meer effect had gehad is hier ook al duizend keer geroepen. GS heeft daarin echt het wiel niet uitgevonden. Maar Gario heeft al geroepen dat Sint helemáál geen knechten mag hebben. Knechten zijn in zijn pindabrein per definitie een verwijzing naar - en vooral verheerlijking van - slavernij. Door meteen heel Nederland racist te noemen en kinderen erin te betrekken door juist bij de intocht - in het zicht van jonge kinderen - te gaan staan demonstreren hebben hij en zijn meelopertjes meteen de boel compleet op scherp gezet. Kom namelijk aan de kinderen of hun pleziertjes en je komt een hun ouders. Zelfs de domste debiel kan dat bedenken (wat wel iets zegt over het iq van Gario).quote:Op zaterdag 15 november 2014 02:34 schreef LTVDK het volgende:
stellen. Mensen die eisen dat het gebruik van de karikatuur en kindervriend Zwarte Piet strafbaar wordt gesteld. We zouden hier linkjes kunnen plaatsen, maar daar zijn we te lui voor. Feit is, als je een fictief figuur daadwerkelijk strafbaar maakt, maak je daarmee effectief een einde aan boeken, films, series en theater. Er zijn namelijk veel meer karakters dan Zwarte Piet die mensen kwetsen en als 'gekwetst zijn' de basis wordt voor beleid en recht, dan is het einde zoek. Hoe debiel het ook klinkt, uiteindelijk valt Zwarte Piet dus ook onder de vrijheid van meningsuiting. Jup. In die termen moeten we er nu dus over praten. Het klinkt net zo achterlijk en seniel als 'Hobbits zijn vrijheid van meningsuiting', maar dat is omdat we de afgelopen jaren in Staat van Oorlog zijn geraakt omtrent een fucking kinderfiguur. Dat nooit en te nimmer strafbaar gesteld zou moge
Als er iets gaat gebeuren zal het natuurlijk weer de schuld zijn van de pro-pieten, dat zijn immers tokkies, racisten en noem het hele treintje maar weer op.quote:Op zaterdag 15 november 2014 08:03 schreef byah het volgende:
De discussie wordt feller en feller, ben echt benieuwd of er incidenten gaan plaatsvinden vandaag. Zo ja zouden dat zomaar de eerste tekenen van een nieuwe fase kunnen zijn.
uiteraard. dat staat bij voorbaat buiten kijf.quote:Op zaterdag 15 november 2014 08:13 schreef Kanjer het volgende:
Als er iets gaat gebeuren zal het natuurlijk weer de schuld zijn van de pro-pieten, dat zijn immers tokkies, racisten en noem het hele treintje maar weer op.
Als een neger een neger neger noemt kunnen we dat negeren.quote:Op zaterdag 15 november 2014 08:21 schreef Danny het volgende:
[..]
uiteraard. dat staat bij voorbaat buiten kijf.
Maar het blijft gek dat er zoveel blanken menen te moeten bepalen voor negers (zelfs John Williams - toch een neger - gebruikte het woord in de slechtste chauffeur om zichzelf aan te duiden als 'een neger in een rode cape', dus dat lijkt me geen discussiepunt) dat zij zich gediscrimineerd dienen te voelen.
[vid] Negers in de Bijlmer: 'Zwarte Piet is ok!'
[vid] EenVandaag: Curaçao heeft Zwarte Piet
quote:Intocht Sinterklaas: alle ogen gericht op Gouda
Bewoners van de Goudse binnenstad moeten vandaag even inschikken, de Sint en zijn pieten arriveren. De meest besproken intocht van Sinterklaas ooit is het misschien wel, en na heel lang aftellen zal vandaag dan toch echt die oude Goudse binnenstad worden bevolkt door kaas-, stroopwafel,- clowns- en Zwarte Pieten.
Het AD laat het kleuren van de pieten vandaag over aan de kinderen zelf. Op de feestelijke voorpagina prijkt een ouderwetse kleurplaat.
Zo rond de 50.000 bezoekers verwacht Gouda vandaag bij de landelijke intocht van Sinterklaas. Rond 12.00 uur zet komt zetten hij en zijn pieten voet aan wal. Dan volgt het ritje te paard door de oude binnenstad.
Stil protest
De aanhangers van de actiegroep Kick-Out Zwarte Piet zijn van plan om tijdens de intocht op de Goudse Markt te protesteren in plaats van op het hen aangewezen Schouwburgplein. In een gisteren verschenen bericht roepen zij iedereen op hun stil protest te steunen. 'In de geest van Martin Luther King en Nelson Mandela.''
Eerder gaf de groep al aan op de Markt op vreedzame wijze te willen demonstreren. 'Maar de gemeente zegt dat we provoceren.' Onterecht, stellen de actievoerders. 'We worden beperkt in onze vrijheid.'
Afreizen naar Gouda
Daarom roepen ze alle inwoners van Nederland op, om wel naar Gouda af te reizen. 'Als we in Gouda tegengehouden worden, roepen we op tot vreedzaam protest in de geest van We Shall Overcome (een protestsong, gebruikt door Amerikaanse burgerrechtenorganisaties, red.)!'
Burgemeester Milo Schoenmaker zegt dat er wel ruimte is voor protesten. 'De anti-pieten krijgen een plek bij het Huis van de Stad achter het station, de pro-pieten bij het Schouwburgplein. Daar houden ze een ludieke actie, waarbij ze kinderen schminken.'
Clownspieten
In het Sinterklaasjournaal op NPO3 waren gisteravond drie wit-geschminkte pieten te zien: de clownspieten. Zij waren geschminkt als clown en droegen een pruik en een zwartepietenpak.
Een dag eerder hadden de witte pieten hun entree gemaakt. Na de uitzending was het Sinterklaasjournaal het meest besproken onderwerp op Twitter.
In de eerste afleveringen waren alle pieten donkerbruin. De Raad van State laat in het midden of een intocht met 'zwarte zwarte pieten' discriminerend of stigmatiserend is.
Danny, fix die abonnementen-optie eens om je inkomsten van FOK! op peil te houden. Al die razernij en verspilde energie in die hele Zwarte Piet-discussie wordt een beetje kansloos.quote:Op zaterdag 15 november 2014 08:07 schreef Danny het volgende:
[..]
dat het op die manier meer effect had gehad is hier ook al duizend keer geroepen. GS heeft daarin echt het wiel niet uitgevonden. Maar Gario heeft al geroepen dat Sint helemáál geen knechten mag hebben. Knechten zijn in zijn pindabrein per definitie een verwijzing naar - en vooral verheerlijking van - slavernij. Door meteen heel Nederland racist te noemen en kinderen erin te betrekken door juist bij de intocht - in het zicht van jonge kinderen - te gaan staan demonstreren hebben hij en zijn meelopertjes meteen de boel compleet op scherp gezet. Kom namelijk aan de kinderen of hun pleziertjes en je komt een hun ouders. Zelfs de domste debiel kan dat bedenken (wat wel iets zegt over het iq van Gario).
Verder mooi stukkie hoor, daar niet van, maar ik mis even hoe dit nieuwe informatie is.
er valt niks te fixen. dat hele ding moet opnieuw gebouwd worden en dat kost me minstens twee volle dagen die ik niet heb.quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:40 schreef Falco het volgende:
[..]
Danny, fix die abonnementen-optie eens om je inkomsten van FOK! op peil te houden. Al die razernij en verspilde energie in die hele Zwarte Piet-discussie wordt een beetje kansloos.
Oh, het komt op mij over dat je die twee dagen juist wel hebt gezien al die discussies die je over Zwarte Piet aangaat.quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:44 schreef Danny het volgende:
[..]
er valt niks te fixen. dat hele ding moet opnieuw gebouwd worden en dat kost me minstens twee volle dagen die ik niet heb.
ah, ja, nee ik heb het niet over een paar keer per dag 2 minuten om een reply te tikken. Ik heb het over volle 14 uurs-dagen. De tijd tussen het reageren door besteed ik nog steeds gewoon aan de frontpage. Die is belangrijker dan de abo's. Wie een abo wil kan gewoon een bankoverschrijving doen.quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:45 schreef Falco het volgende:
[..]
Oh, het komt op mij over dat je die twee dagen juist wel hebt gezien al die discussies die je over Zwarte Piet aangaat.
Dit is nou precies waarom "blanken" zich ook distantiëren van ZP, al hebben ze er zelf geen last van. Jouw slag mensen, daar wil men zich niet mee associëren.quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:47 schreef stinkie het volgende:
Zoals ik al eerder schreef: nu alles wat zwarte piet een karikatuur maakt weg is (lippenstift, oorringen etc) houden we alleen een neger in een raar pakje over.
De oplossing is denk ik simpel. Zet s die negers gewoon weer asn het werk zodat ze geen tijd hebben om te klagen. Kunnen wij ons gewoon als piet verkleden en feest vieren
Aangezien volgens de laatste peiling ruwweg 20% van de bevolking PVV stemt, zal over een paar jaar het aantal mensen dat geen problemen heeft met de transformatie van Piet gestegen zijn naar 80%.quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:55 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dit is nou precies waarom "blanken" zich ook distantiëren van ZP, al hebben ze er zelf geen last van. Jouw slag mensen, daar wil men zich niet mee associëren.
Ik vind het niet zo'n slecht idee, alleen vind ik het zo een beetje op IT lijken. Ze mogen wel een vriendelijker karakter krijgen.quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:33 schreef Ceberut het volgende:
Die clownpieten vind ik ook een goed bedachte oplossing en die mogen wat mij betreft ook blijven. Het voldoet aan de voorwaarde dat de piet onherkenbaar blijft, wat door sommigen als bezwaar werd ingebracht tegen de roetpieten. Op het moment dat er meer uiterlijk verschillende pieten worden geïntroduceerd, is het ook steeds minder bezwaarlijk dat er ook wat zwarte pieten tussen zitten natuurlijk. Wel zullen bepaalde kenmerken blijvend verdwijnen: oorringen, rode lippen, kroeshaar.
Voordat de diehards reageren: dit is natuurlijk in de openbaarheid. Wat men in privé kring doet, moet men zelf weten. Kinderen zullen het echter wel raar vinden dat Piet op TV, in reclamefolders en op school er anders uit ziet.
quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:55 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dit is nou precies waarom "blanken" zich ook distantiëren van ZP, al hebben ze er zelf geen last van. Jouw slag mensen, daar wil men zich niet mee associëren.
Tja, wanneer 90% van de Nederlanders de huidige opgelegde ontwikkelingen m.b.t. Zwarte Piet niet zint zou je toch verwachten dat daaronder genoeg mensen zouden moeten zijn die via vreedzame acties deze ontwikkeling een halt kunnen toeroepen?quote:Op zaterdag 15 november 2014 11:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
Clownspiet is echt een gestoord idee. Kan ook alleen maar uit de hoge hoed van de Staatsomroep komen. Maar goed, zo timmert de NPO (niet langer Nederland 1/2/3) wel hard aan de weg om de boel in een jaar tijd te nek om te draaien. En zo leer je de volledige bevolking van Nederland dat heel hard roepen, dreigen resultaat oplevert. Veel succes in de komende jaren!
Het Nederlandse volk is gewoon te slap. Geen ruggengraat. Decadent en verworden tot speelbal van elementen die wel bereid zijn om desnoods met geweld dingen te veranderen. Er gaan jaren overheen voor dat kan veranderen en dan is het al te laat, zeker als je kijkt naar de bereidheid waarmee overheidsorganen meegaan in deze gekte. Je hebt nota bene een uitspraak van de rechter in deze zaak en dan ga je als NPO toch door de knieën. Nee, ik moet dat herformuleren, ze wilden sowieso door de knieën, met of zonder uitspraak van rechter.quote:Op zaterdag 15 november 2014 11:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Tja, wanneer 90% van de Nederlanders de huidige opgelegde ontwikkelingen m.b.t. Zwarte Piet niet zint zou je toch verwachten dat daaronder genoeg mensen zouden moeten zijn die via vreedzame acties deze ontwikkeling een halt kunnen toeroepen?
Kan prima, maar dan moet je niet met dit soort uitspraken gaan komen.quote:Op zaterdag 15 november 2014 11:09 schreef stinkie het volgende:
[..]![]()
En dit is precies waarom fok geen plek is voor een goede maatschappelijke discussie
Dat is geen normale discussie voeren.quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:47 schreef stinkie het volgende:
De oplossing is denk ik simpel. Zet s die negers gewoon weer asn het werk zodat ze geen tijd hebben om te klagen.
http://www.volkskrant.nl/(...)ij-intocht~a3791152/quote:Piet-tegenstanders negeren instructies gemeente bij intocht
Beide partijen verpesten het voor de kinderen.quote:Op zaterdag 15 november 2014 11:35 schreef Montagui het volgende:
Actievoeren doe je niet over de rug van kinderen, stelletje aso's!
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)ij-intocht~a3791152/
Wil je even ophouden met alle negers over 1 kam te scheren?quote:Op zaterdag 15 november 2014 08:34 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Als een neger een neger neger noemt kunnen we dat negeren.
Als een blanke een neger neger noemt is het een racist.
Zo rollen ze.
En tja, zie die muts een aantal maanden geleden, "ik ben een marokkaan" een aardig groepje Nederlanders is aardig de doorgeslagen in PC willen zijn.
Had dan een t-shirt genomen, " we zijn allemaal Nederlander" had het nog een beetje begrijpelijk geweest.
Het vreemdste blijf ik vinden waarom van der Laan en de NPO e.d. zich zo makkelijk voor hun karretje laten spannen.
Iedereen PC worden of ik schiet?
Géén.quote:Op zaterdag 15 november 2014 11:39 schreef Mani89 het volgende:
Ben benieuwd hoeveel gewonden er gaan vallen.
Ik ben weer benieuwd of Bassie ook zijn opwachting maakt.quote:Op zaterdag 15 november 2014 11:39 schreef Mani89 het volgende:
Hoezo "beide partijen"? Ik heb nog niet gehoord dat mensen die voor Zwarte Piet zijn van plan zijn om het feest te verstoren.quote:Op zaterdag 15 november 2014 11:36 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Beide partijen verpesten het voor de kinderen.
De anti-pieten voeren actie in stilte is gezegd. Ik verwacht dat er een pro-piet tokkie komt die begint te meppen en dan escaleert het aan beode kanten.quote:Op zaterdag 15 november 2014 11:39 schreef Mani89 het volgende:
Die hele discussie verziekt het. Dat is niet de schuld van één partijquote:Op zaterdag 15 november 2014 11:41 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hoezo "beide partijen"? Ik heb nog niet gehoord dat mensen die voor Zwarte Piet zijn van plan zijn om het feest te verstoren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |