abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146664477
Clownspieten....WTF!?

De NPO duwt 90% van de Nederlanders iets door de strot wat ze absoluut niet willen. Maar ja, het kleine clubje gutmenschen in de grachtengordel bepaalt wat "goed" voor ons is. Alsof we een stel kleuters zijn die opgevoed moeten worden.

Zoals Adriaan Van Pis bijvoorbeeld gister bij de DWDD het "uitgummen" (zijn woorden) van Zwarte Piet zat goed te praten was te walgelijk voor woorden.
pi_146664597
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 november 2014 22:19 schreef Falco het volgende:
[..]
Prima toch?
Zal je mij niet over horen klagen.
quote:
Er zijn ook steeds meer mensen die zich aan een stuk door ergeren om deze discussie.
[..]
De discussie is soms lachwekkend en soms ronduit debiel. Op het forum kan ik er gewoon om lachen, sommige users zit het echt diep.
Maar als het straks echt ten kostte gaat van kinderen of er geweld wordt gebruikt dan is het te idioot voor woorden.
quote:
Ook prima toch? Denk wel dat ondernemers vooral op economische gronden hun beslissing maken en dat de meeste wel zo opportuun (geheel terecht overigens) zijn om intochten met andersoortige Pieten te sponsoren.
Je bedoeld om die juist niet te willen sponsoren, want dat is wat de verschillende ondernemingsraden momenteel doen. En dat doen ze deels uit gevoel en deels vanwege hun portemonnee. Ze weten dan anders gekleurde pieten door hun klanten niet in dank afgenomen gaan worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_146664702
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 22:33 schreef trucker3 het volgende:
Clownspieten....WTF!?

De NPO duwt 90% van de Nederlanders iets door de strot wat ze absoluut niet willen. Maar ja, het kleine clubje gutmenschen in de grachtengordel bepaalt wat "goed" voor ons is. Alsof we een stel kleuters zijn die opgevoed moeten worden.

Zoals Adriaan Van Pis bijvoorbeeld gister bij de DWDD het "uitgummen" (zijn woorden) van Zwarte Piet zat goed te praten was te walgelijk voor woorden.
Volgend jaar gewoon alternatieve sinterklaasjournaals. Ze weten nu al dat die vele malen meer kijkcijfers kunnen verwachten dan het officiële sinterklaasjournaal. Ook als die van nog slechtere kwaliteit zou zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 14 november 2014 @ 22:52:35 #229
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_146665378
Voorpagina van 't AD morgen ^O^

"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_146665463
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 november 2014 22:52 schreef Joanne35 het volgende:

[ afbeelding ]
_O- ^O^ Probleem opgelost!
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 14 november 2014 @ 23:07:12 #231
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_146665947
quote:

[ afbeelding ]
Mooie kleurplaat hoor, maar let op! De PVV zal controleren of de kinderen de juiste kleuren gaan gebruiken.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_146667287
quote:

[ afbeelding ]
Van en voor de polcors.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 22:33 schreef trucker3 het volgende:
Dat dus.

[ Bericht 33% gewijzigd door Bram_van_Loon op 14-11-2014 23:52:39 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146667372
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 20:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat de kindervreugde de grootste reden was van dat feest, dat daar niet aan getornd mocht worden... Maar je kind het kijken hiernaar ontzeggen mag natuurlijk wel.
Je moet volgens jou de NTR maar laten bepalen wat de traditie is? Fraaie boel. Hij kan altijd nog de Vlaamse televisie opzetten, het is altijd nog veel beter dan die nep-intocht van de NTR.
#NoDAPL
pi_146667452
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 november 2014 21:56 schreef Falco het volgende:
Danny maakt zichzelf wel een beetje belachelijk om zo standvastig Zwarte Piet te handhaven. Over 10 jaar zal de transformatie van Piet voltooid zijn en verwonderen we ons over hoe debiel we toentertijd waren. Net zoals vroeger in de jaren '80 het schijnbaar hip was om leggings te dragen.
Hoe fijn moet het wel niet zijn om in zo'n droomwereld te leven? O+
#NoDAPL
  vrijdag 14 november 2014 @ 23:53:51 #235
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_146667540
quote:

[ afbeelding ]
waarom is klaas wel al ingekleurd?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_146667657
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 14:20 schreef DrDentz het volgende:
Het is ook best naief om te denken dat je deze mensen door middel van aanpassingen als geen rode lippen, geen oorbellen, een bruine ipv een zwarte kleur, geen knecht meer, pieten met roetvegen enzovoorts enzovoorts 'tevreden' kunt stellen. Die piet moet weg, er moet erkenning komen voor het slavernijverleden, excuses, en er moeten natuurlijk miljarden eurootjes overgemaakt worden naar nazaten van slaven.
Precies: het probleem is dat er mensen zijn die zwart zijn en zich daar ongemakkelijk over voelen. Daar valt door niemand iets aan te doen, behalve deze mensen wit schilderen.
Die vallen over de woorden negerzoen, het woord slave voor een tweede harde schijf, zwarte piet als knecht.
Dat er in het Sinterklaasjournaal van vandaag domme en onhandige blanken les kregen van een oude Zwarte Piet, maakt niks uit. Ook die fraaie bruine juffrouw (ik ben even haar naam kwijt), die de logies van de pieten verzorgt, doet daar niks aan af.
Die certificaten: Piet Lut, Zeurpiet (die leek wel erg op Quibus!), Clownpiet.
Maakt allemaal niks uit.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_146667750
Die 'zwarte' mensen die zo onzeker zijn zullen echter geen beter leven krijgen doordat wij Negerzoenen geen Negerzoenen meer noemen en van Zwarte Piet Paarse Piet maken. :')
#NoDAPL
pi_146667860
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 23:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Van en voor de polcors.
Het AD valt nu ook al onder de polcor ja? :D

Pro-tip: Als je straks op 1000 (dui-zend!) postings staat in deze reeks stop dan gewoon. Voor je eigen welzijn. Seriously. :Y
pi_146667869
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 00:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Die 'zwarte' mensen die zo onzeker zijn zullen echter geen beter leven krijgen doordat wij Negerzoenen geen Negerzoenen meer noemen en van Zwarte Piet Paarse Piet maken. :')
Precies! Daarom maakt het allemaal niks uit.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_146667891
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 00:04 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het AD valt nu ook al onder de polcor ja? :D
De mensen die hebben besloten om dit in de krant te zetten wel ja.
#NoDAPL
pi_146668115
quote:
13s.gif Op vrijdag 14 november 2014 21:59 schreef Rurik het volgende:
Walgelijk hoe dit forum besmeurd wordt met propaganda (in banners en icoontjes) .... als argumenten niet lukken moet het op deze manier zeker.
Oh ja, want de hele publieke omroep, betaald met belastinggeld, al anderhalf jaar vol anti-Zwarte Piet propaganda met als voorlopig dieptepunt Clownspieten (ik kan het nog steeds haast niet geloven) is natuurlijk geen enkel probleem.

Nee, een private website met Zwarte Piet propaganda, nee dat gaat echt alle perken te buiten hoor!
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  Admin zaterdag 15 november 2014 @ 00:18:36 #242
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_146668196
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 21:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Inderdaad, een opinie evenals de jouwe. Danny is overigens geen Nederlandse naam. Een traditie die in jouw familie al wel is afgeschaft?
:')
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_146668311
Na een witte Piet, nu een clownspiet. Het moet niet gekker worden. :')

Weer een traditioneel Nederlands feest naar de Filistijnen geholpen.
pi_146668327
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 21:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Inderdaad, een opinie evenals de jouwe. Danny is overigens geen Nederlandse naam. Een traditie die in jouw familie al wel is afgeschaft?
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 00:18 schreef Danny het volgende:

[..]

:')
Ik zal even tolken. Iemands voorkeur voor het koesteren van de eigen traditie, indien die traditie niet verwerpelijk is in ieder geval, heeft niets te maken met een hekel aan alles wat buitenlands is.
#NoDAPL
  Admin zaterdag 15 november 2014 @ 00:23:44 #245
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_146668366
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 november 2014 00:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Ik zal even tolken. Iemands voorkeur voor het koesteren van de eigen traditie, indien die traditie niet verwerpelijk is in ieder geval, heeft niets te maken met een hekel aan alles wat buitenlands is.
ah. compleet slap onzingelul in de ruimte dus. bedankt voor het verhelderen van het meest stompzinnige 'argument' dat ik ooit gehoord heb. Top ^O^
pi_146668368
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 00:21 schreef Webschip het volgende:
Na een witte Piet, nu een clownspiet. Het moet niet gekker worden. :')

Weer een traditioneel Nederlands feest naar de Filistijnen geholpen.
Alleen als wij dat toestaan. Niets belet ons om volgend jaar een alternatieve intocht te organiseren, een alternatief Sinterklaasjournaal te maken of het gewoon helemaal te boycotten. Als voldoende ouders klagen bij die jufjes dan stoppen ze wel met die onzin. ;)
#NoDAPL
pi_146668397
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 00:23 schreef Danny het volgende:

[..]

ah. compleet slap onzingelul in de ruimte dus.
Precies, ik vermoedde dat het kwartje nog niet was gevallen dus ik hielp hem maar een handje. ;)
#NoDAPL
pi_146668409
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 23:53 schreef stinkie het volgende:

[..]

waarom is klaas wel al ingekleurd?
Een zwarte slavendrijver kan natuurlijk niet. 8}
  Admin zaterdag 15 november 2014 @ 00:25:17 #249
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_146668417
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 00:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Precies, ik vermoedde dat het kwartje nog niet was gevallen dus ik hielp hem maar een handje. ;)
tnx man, appreciate it ^O^
pi_146668537
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 00:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alleen als wij dat toestaan. Niets belet ons om volgend jaar een alternatieve intocht te organiseren, een alternatief Sinterklaasjournaal te maken of het gewoon helemaal te boycotten. Als voldoende ouders klagen bij die jufjes dan stoppen ze wel met die onzin. ;)
We laten het helaas gebeuren. Inderdaad gewoon steevast een traditioneel Sinterklaasfeest met echte Zwarte Pieten.

Ik was na de eerste aflevering van het Sinterklaasjournaal bang dat het verhaal zou verkeren, gezien het politiek doorgeslagen correcte klimaat.

Ik hoop dat Nederland zijn rug recht houdt en stopt met deze politiek correcte flauwekul.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')