Zal je mij niet over horen klagen.quote:
De discussie is soms lachwekkend en soms ronduit debiel. Op het forum kan ik er gewoon om lachen, sommige users zit het echt diep.quote:Op vrijdag 14 november 2014 22:19 schreef Falco het volgende:
Er zijn ook steeds meer mensen die zich aan een stuk door ergeren om deze discussie.
[..]
Je bedoeld om die juist niet te willen sponsoren, want dat is wat de verschillende ondernemingsraden momenteel doen. En dat doen ze deels uit gevoel en deels vanwege hun portemonnee. Ze weten dan anders gekleurde pieten door hun klanten niet in dank afgenomen gaan worden.quote:Op vrijdag 14 november 2014 22:19 schreef Falco het volgende:
Ook prima toch? Denk wel dat ondernemers vooral op economische gronden hun beslissing maken en dat de meeste wel zo opportuun (geheel terecht overigens) zijn om intochten met andersoortige Pieten te sponsoren.
Volgend jaar gewoon alternatieve sinterklaasjournaals. Ze weten nu al dat die vele malen meer kijkcijfers kunnen verwachten dan het officiële sinterklaasjournaal. Ook als die van nog slechtere kwaliteit zou zijn.quote:Op vrijdag 14 november 2014 22:33 schreef trucker3 het volgende:
Clownspieten....WTF!?
De NPO duwt 90% van de Nederlanders iets door de strot wat ze absoluut niet willen. Maar ja, het kleine clubje gutmenschen in de grachtengordel bepaalt wat "goed" voor ons is. Alsof we een stel kleuters zijn die opgevoed moeten worden.
Zoals Adriaan Van Pis bijvoorbeeld gister bij de DWDD het "uitgummen" (zijn woorden) van Zwarte Piet zat goed te praten was te walgelijk voor woorden.
quote:Op vrijdag 14 november 2014 22:52 schreef Joanne35 het volgende:
Voorpagina van 't AD morgen![]()
[ afbeelding ]
Mooie kleurplaat hoor, maar let op! De PVV zal controleren of de kinderen de juiste kleuren gaan gebruiken.quote:Op vrijdag 14 november 2014 22:52 schreef Joanne35 het volgende:
[ afbeelding ]
Van en voor de polcors.quote:Op vrijdag 14 november 2014 22:52 schreef Joanne35 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat dus.quote:Op vrijdag 14 november 2014 22:33 schreef trucker3 het volgende:
De NPO duwt 90% van de Nederlanders iets door de strot wat ze absoluut niet willen. Maar ja, het kleine clubje gutmenschen in de grachtengordel bepaalt wat "goed" voor ons is. Alsof we een stel kleuters zijn die opgevoed moeten worden.
Je moet volgens jou de NTR maar laten bepalen wat de traditie is? Fraaie boel. Hij kan altijd nog de Vlaamse televisie opzetten, het is altijd nog veel beter dan die nep-intocht van de NTR.quote:Op vrijdag 14 november 2014 20:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat de kindervreugde de grootste reden was van dat feest, dat daar niet aan getornd mocht worden... Maar je kind het kijken hiernaar ontzeggen mag natuurlijk wel.
Hoe fijn moet het wel niet zijn om in zo'n droomwereld te leven?quote:Op vrijdag 14 november 2014 21:56 schreef Falco het volgende:
Danny maakt zichzelf wel een beetje belachelijk om zo standvastig Zwarte Piet te handhaven. Over 10 jaar zal de transformatie van Piet voltooid zijn en verwonderen we ons over hoe debiel we toentertijd waren. Net zoals vroeger in de jaren '80 het schijnbaar hip was om leggings te dragen.
waarom is klaas wel al ingekleurd?quote:Op vrijdag 14 november 2014 22:52 schreef Joanne35 het volgende:
[ afbeelding ]
Precies: het probleem is dat er mensen zijn die zwart zijn en zich daar ongemakkelijk over voelen. Daar valt door niemand iets aan te doen, behalve deze mensen wit schilderen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:20 schreef DrDentz het volgende:
Het is ook best naief om te denken dat je deze mensen door middel van aanpassingen als geen rode lippen, geen oorbellen, een bruine ipv een zwarte kleur, geen knecht meer, pieten met roetvegen enzovoorts enzovoorts 'tevreden' kunt stellen. Die piet moet weg, er moet erkenning komen voor het slavernijverleden, excuses, en er moeten natuurlijk miljarden eurootjes overgemaakt worden naar nazaten van slaven.
Het AD valt nu ook al onder de polcor ja?quote:
Precies! Daarom maakt het allemaal niks uit.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Die 'zwarte' mensen die zo onzeker zijn zullen echter geen beter leven krijgen doordat wij Negerzoenen geen Negerzoenen meer noemen en van Zwarte Piet Paarse Piet maken.
De mensen die hebben besloten om dit in de krant te zetten wel ja.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het AD valt nu ook al onder de polcor ja?![]()
Oh ja, want de hele publieke omroep, betaald met belastinggeld, al anderhalf jaar vol anti-Zwarte Piet propaganda met als voorlopig dieptepunt Clownspieten (ik kan het nog steeds haast niet geloven) is natuurlijk geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 14 november 2014 21:59 schreef Rurik het volgende:
Walgelijk hoe dit forum besmeurd wordt met propaganda (in banners en icoontjes) .... als argumenten niet lukken moet het op deze manier zeker.
quote:Op vrijdag 14 november 2014 21:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Inderdaad, een opinie evenals de jouwe. Danny is overigens geen Nederlandse naam. Een traditie die in jouw familie al wel is afgeschaft?
quote:Op vrijdag 14 november 2014 21:53 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Inderdaad, een opinie evenals de jouwe. Danny is overigens geen Nederlandse naam. Een traditie die in jouw familie al wel is afgeschaft?
Ik zal even tolken. Iemands voorkeur voor het koesteren van de eigen traditie, indien die traditie niet verwerpelijk is in ieder geval, heeft niets te maken met een hekel aan alles wat buitenlands is.quote:
ah. compleet slap onzingelul in de ruimte dus. bedankt voor het verhelderen van het meest stompzinnige 'argument' dat ik ooit gehoord heb. Topquote:Op zaterdag 15 november 2014 00:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zal even tolken. Iemands voorkeur voor het koesteren van de eigen traditie, indien die traditie niet verwerpelijk is in ieder geval, heeft niets te maken met een hekel aan alles wat buitenlands is.
Alleen als wij dat toestaan. Niets belet ons om volgend jaar een alternatieve intocht te organiseren, een alternatief Sinterklaasjournaal te maken of het gewoon helemaal te boycotten. Als voldoende ouders klagen bij die jufjes dan stoppen ze wel met die onzin.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:21 schreef Webschip het volgende:
Na een witte Piet, nu een clownspiet. Het moet niet gekker worden.
Weer een traditioneel Nederlands feest naar de Filistijnen geholpen.
Precies, ik vermoedde dat het kwartje nog niet was gevallen dus ik hielp hem maar een handje.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:23 schreef Danny het volgende:
[..]
ah. compleet slap onzingelul in de ruimte dus.
Een zwarte slavendrijver kan natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 14 november 2014 23:53 schreef stinkie het volgende:
[..]
waarom is klaas wel al ingekleurd?
tnx man, appreciate itquote:Op zaterdag 15 november 2014 00:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Precies, ik vermoedde dat het kwartje nog niet was gevallen dus ik hielp hem maar een handje.
We laten het helaas gebeuren. Inderdaad gewoon steevast een traditioneel Sinterklaasfeest met echte Zwarte Pieten.quote:Op zaterdag 15 november 2014 00:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Alleen als wij dat toestaan. Niets belet ons om volgend jaar een alternatieve intocht te organiseren, een alternatief Sinterklaasjournaal te maken of het gewoon helemaal te boycotten. Als voldoende ouders klagen bij die jufjes dan stoppen ze wel met die onzin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |