Niet zonder te liegen en bedriegen maar onze burgemeesters zijn er niet vies van om dat te doen dus misschien moet je uitwijken naar België om het te organiseren. Ik weet zeker dat SBS/RTL de kijkers trekt als zij het wel traditioneel doet. Probleem: de NPO kan het van belastinggeld organiseren, zij moeten minstens de kosten er uit halen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat dat volgend jaar doorgaat. Zolang ze de 'officiële' intocht niet in de weg lopen kan een burgemeester nooit een vergunning weigeren.
Inderdaad.quote:Nu kan je alleen kiezen om wel of niet naar de officiële intocht te gaan, maar dan kun je dus kiezen of je echte of gekleurde pieten wil zien. En reken maar dat dan 90% naar de alternatieve intocht gaat en de policor intocht er maar zieligjes bij zal staan. Dan leren ze zulke onzin wel snel af, terwijl de meerderheid deze intochten nu door de strot word geduwd.
Als ze ruim van tevoren aangeven de intocht alleen met traditionele pieten te willen vieren, dan is zo'n alternatieve intocht niet eens nodig. Win-win dus.
Het is een kwalijke zaak dat onze kindjes op school naar entertainment tv kijken terwijl ze nog niet eens goed leren rekenen en schrijven. De dag dat de PABO verdwijnt spring ik een gat in de lucht.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:31 schreef karton2 het volgende:
[..]
De keuze is er niet gezien de NTR iets te activistisch bezig is. Basisscholen daarentegen volgen standaard het sinterklaasjournaal. Zoals ik al eerder zei in dit topic: ik wil de ouders wel eens zien als hun dochter/zoon op school geconfronteerd wordt met een witte piet. Dit gaat gezeik opleveren.
Geen clownpieten in ieder geval. Clowns zou kunnen kijken, Bassie en Adriaan was toen populair. De hoogtijdagen van de TROS.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:26 schreef zatoichi het volgende:
Ik kan me serieus herinneren dat er vroeger (jaren 80) clowns meeliepen bij de intocht van Sinterklaas. Maar misschien herinner ik het me verkeerd.
PABO is het probleem niet, die maken het sinterklaasjournaal namelijk niet.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is een kwalijke zaak dat onze kindjes op school naar entertainment tv kijken terwijl ze nog niet eens goed leren rekenen en schrijven. De dag dat de PABO verdwijnt spring ik een gat in de lucht.
Wat ze voor de klas zetten is het probleem. Als ze niet zulke lichtgewichten voor de klas zoudenquote:Op vrijdag 14 november 2014 19:41 schreef karton2 het volgende:
[..]
PABO is het probleem niet, die maken het sinterklaasjournaal namelijk niet.
I beg to differ. Koninginnedag Koningsdag is tegenwoordig ook carnaval.quote:Probleem is de NTR die er nu één grote carnavalsshow van maakt. Carnaval vindt maar één keer per jaar plaats.. geen twee keer.
Natuurlijk is koningsdag ook een soort van carnaval met al die shows, maar die verkleedpartijen stellen niks voor in vergelijking met carnaval.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat ze voor de klas zetten is het probleem. Als ze niet zulke lichtgewichten voor de klas zouden
zetten dan zouden de kindjes in die tijd wat leren in plaats van naar entertainment te kijken. Niets tegen entertainment - integendeel - maar dat is voor thuis, op school moeten ze leren.
[..]
I beg to differ. Koninginnedag Koningsdag is tegenwoordig ook carnaval.
Oei, ik moet nu wel een beetje opletten. Danny leest mee, voordat ik het weet heb ik straks ook een oranje kleurtje. -help-
Ik zie een hoop mensen verkleed op die dag.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:48 schreef karton2 het volgende:
[..]
Natuurlijk is koningsdag ook een soort van carnaval met al die shows, maar die verkleedpartijen stellen niks voor in vergelijking met carnaval.
Eens, laten we alsjeblieft ons Sinterklaasfeest - de oorsprong van Kerstmis - beschermen. We kunnen een bijdrage leveren door dat project te steunen.quote:Die clownspieten zit 0 Sinterklaassfeer aan.
'opinie'. ik dacht al dat er een echt onderzoek aan hing, maar het is dus een columnquote:Op vrijdag 14 november 2014 19:57 schreef Kijkertje het volgende:
Stampvoeten op een toetsenbord
Een strijd tegen een traditie is geen gevecht met de ratio. Je mag alle argumenten – en de rest van de wereld – achter je hebben, meestal leg je het af tegen een biologisch fenomeen genaamd ‘inprenting’; gedrag dat in de kindertijd wordt aangeleerd gaat zo diep dat het nauwelijks meer te veranderen is. Babygansjes die in 1935 uit hun ei kropen en als eerste levende wezen onderzoeker Konrad Lorenz tegenkwamen, bleven hem altijd slaafs volgen, ook nadat ze hun echte moeder hadden ontmoet.
Dus wie tussen zijn eerste en tiende levensjaar is grootgebracht met Zwarte Piet en een koning(in) – en alle bevestigende franje eromheen, zoals liedjes, koningsspelen, postzegels, muntafbeeldingen, tv-beelden, etc. – ziet die twee als absolute waarheden. Probeer ze hun vaderlandse iconen op latere leeftijd af te pakken en ze reageren als kinderen die hun speelgoed moeten afstaan. Intelligente volwassenen slaan weer kindertaal uit – ze gaan stampvoetend over hun toetsenbord heen en vullen Facebook en Twitter met scheldwoorden, en taalfouten.
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)u-eenmaal-tradities/
Nederlandse tolerantie (tot het niveau waarbij men het minderheden tot het uiterste naar de zin wil maken) is net zo goed 'inprenting'.quote:Op vrijdag 14 november 2014 19:57 schreef Kijkertje het volgende:
Stampvoeten op een toetsenbord
Een strijd tegen een traditie is geen gevecht met de ratio. Je mag alle argumenten – en de rest van de wereld – achter je hebben, meestal leg je het af tegen een biologisch fenomeen genaamd ‘inprenting’; gedrag dat in de kindertijd wordt aangeleerd gaat zo diep dat het nauwelijks meer te veranderen is. Babygansjes die in 1935 uit hun ei kropen en als eerste levende wezen onderzoeker Konrad Lorenz tegenkwamen, bleven hem altijd slaafs volgen, ook nadat ze hun echte moeder hadden ontmoet.
Dus wie tussen zijn eerste en tiende levensjaar is grootgebracht met Zwarte Piet en een koning(in) – en alle bevestigende franje eromheen, zoals liedjes, koningsspelen, postzegels, muntafbeeldingen, tv-beelden, etc. – ziet die twee als absolute waarheden. Probeer ze hun vaderlandse iconen op latere leeftijd af te pakken en ze reageren als kinderen die hun speelgoed moeten afstaan. Intelligente volwassenen slaan weer kindertaal uit – ze gaan stampvoetend over hun toetsenbord heen en vullen Facebook en Twitter met scheldwoorden, en taalfouten.
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)u-eenmaal-tradities/
Oneindige domheid is dus niet alleen voorbehouden aan pro piet tokkies. Wat een droevigheid. Laat die vrouwenmeppende gorilla maar lekker aan de andere kant van de plas zitten. Je wordt als kiespijn gemist.quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:40 schreef Oliver23 het volgende:
Tuur is boos over Zwarte Piet: Racistische klootzakken
Regilio Tuur is woest op de Zwarte Piet-supporters. De voormalig bokser plaatste op Facebook een bericht waarin hij zijn woede ten opzichte van de voorstanders van het hulpje van Sinterklaas omschrijft: 'Ik ben er ziek van, stelletje klootzakken. Het is geen wonder dat zoveel van jullie de nazi's steunden tijdens de Holocaust.'
Tuur linkt in zijn post naar een filmpje van documentairemaakster Sunny Bergman, die tegen Zwarte Piet is. In de video zijn twee Zwarte Pieten te zien in een park in Londen. Mensen reageren boos op de Pieten: 'Dit is echt beledigend. Ga weg hier!'
De 47-jarige Tuur is het eens met de kritiek op de zwarte knecht van Sinterklaas. 'Tijdens mijn jeugd moest ik dit slikken. Dat is de reden waarom ik nog maar zo min mogelijk in Nederland ben.' Hij noemt Sinterklaas een racistische traditie.
Ook degenen die Zwarte Piet steunen worden niet gespaard. Tuur vergelijkt hen met slavenhouders en NSB'ers: 'Vuile racistische klootzakken. Jullie vermoordden, demoraliseerden, verkachtten, plunderden en misbruikten mijn mensen zo lang, terwijl jullie jezelf verrijkten. Het is geen wonder dat zoveel van jullie de nazi's steunden tijdens de Holocaust.'
De oud-deelnemer aan Sterren Springen laat het hier niet bij. 'Dat was onze holocaust: 300 jaar slavernij. Dat wordt elk jaar gevierd, maar genoeg is genoeg. Al is het het laatste wat ik doe voor mijn dood, ik zorg dat de hele wereld ervan weet en het stopt.'
Tot slot roept hij blanke Nederlanders op om hem te steunen: 'Sta op en ga hier tegen in. Het is verbijsterend dat dit in 2014 nog kan.'
Regilio Tuur was niet bereikbaar voor commentaar.
Was hij niet die bokser die blanke vrouwen kort en klein sloeg
Godsamme...quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:40 schreef Oliver23 het volgende:
Tuur is boos over Zwarte Piet: Racistische klootzakken
Regilio Tuur is woest op de Zwarte Piet-supporters. De voormalig bokser plaatste op Facebook een bericht waarin hij zijn woede ten opzichte van de voorstanders van het hulpje van Sinterklaas omschrijft: 'Ik ben er ziek van, stelletje klootzakken. Het is geen wonder dat zoveel van jullie de nazi's steunden tijdens de Holocaust.'
Tuur linkt in zijn post naar een filmpje van documentairemaakster Sunny Bergman, die tegen Zwarte Piet is. In de video zijn twee Zwarte Pieten te zien in een park in Londen. Mensen reageren boos op de Pieten: 'Dit is echt beledigend. Ga weg hier!'
De 47-jarige Tuur is het eens met de kritiek op de zwarte knecht van Sinterklaas. 'Tijdens mijn jeugd moest ik dit slikken. Dat is de reden waarom ik nog maar zo min mogelijk in Nederland ben.' Hij noemt Sinterklaas een racistische traditie.
Ook degenen die Zwarte Piet steunen worden niet gespaard. Tuur vergelijkt hen met slavenhouders en NSB'ers: 'Vuile racistische klootzakken. Jullie vermoordden, demoraliseerden, verkachtten, plunderden en misbruikten mijn mensen zo lang, terwijl jullie jezelf verrijkten. Het is geen wonder dat zoveel van jullie de nazi's steunden tijdens de Holocaust.'
De oud-deelnemer aan Sterren Springen laat het hier niet bij. 'Dat was onze holocaust: 300 jaar slavernij. Dat wordt elk jaar gevierd, maar genoeg is genoeg. Al is het het laatste wat ik doe voor mijn dood, ik zorg dat de hele wereld ervan weet en het stopt.'
Tot slot roept hij blanke Nederlanders op om hem te steunen: 'Sta op en ga hier tegen in. Het is verbijsterend dat dit in 2014 nog kan.'
Regilio Tuur was niet bereikbaar voor commentaar.
En terreuraanslagen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 20:24 schreef zatoichi het volgende:
Morgen regen tijdens de intocht! Als we niet oppassen zijn er alleen maar witte pieten morgen.
Oh, ik dacht dat de kindervreugde de grootste reden was van dat feest, dat daar niet aan getornd mocht worden... Maar je kind het kijken hiernaar ontzeggen mag natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 14 november 2014 20:06 schreef IsaacCuenca het volgende:
Misselijkmakende politiek correcte capitulatie, betaald van ons belastinggeld!
En ook nog eens een letterlijke kopie van dat kansloze verhaaltje uit 2006. Nou mijn kinderen gaan hier dus niet naar kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |