abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146650997
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 16:43 schreef DrDentz het volgende:
Regilio Tuur noemt beschaafde burgers verkrachters, ik vind het een heel eng kliekje die antizwartepieters.
Inderdaad, gisteren lees ik dat ze ''blanke mensen'' op de foto gaan zetten die zwarte pieten spullen kopen en vandaag noemt iemand dezelfde ''blanke mensen'' verkrachters.
  Redactie Frontpage vrijdag 14 november 2014 @ 16:46:57 #102
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146651063
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 16:44 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Inderdaad, gisteren lees ik dat ze ''blanke mensen'' op de foto gaan zetten die zwarte pieten spullen kopen en vandaag noemt iemand dezelfde ''blanke mensen'' verkrachters.
Alle blanken terug naar hun eigen land! :(
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Admin vrijdag 14 november 2014 @ 16:47:56 #103
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_146651099
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 16:40 schreef Oliver23 het volgende:
Tuur is boos over Zwarte Piet: Racistische klootzakken

Regilio Tuur is woest op de Zwarte Piet-supporters. De voormalig bokser plaatste op Facebook een bericht waarin hij zijn woede ten opzichte van de voorstanders van het hulpje van Sinterklaas omschrijft: 'Ik ben er ziek van, stelletje klootzakken. Het is geen wonder dat zoveel van jullie de nazi's steunden tijdens de Holocaust.'

Tuur linkt in zijn post naar een filmpje van documentairemaakster Sunny Bergman, die tegen Zwarte Piet is. In de video zijn twee Zwarte Pieten te zien in een park in Londen. Mensen reageren boos op de Pieten: 'Dit is echt beledigend. Ga weg hier!'

De 47-jarige Tuur is het eens met de kritiek op de zwarte knecht van Sinterklaas. 'Tijdens mijn jeugd moest ik dit slikken. Dat is de reden waarom ik nog maar zo min mogelijk in Nederland ben.' Hij noemt Sinterklaas een racistische traditie.

Ook degenen die Zwarte Piet steunen worden niet gespaard. Tuur vergelijkt hen met slavenhouders en NSB'ers: 'Vuile racistische klootzakken. Jullie vermoordden, demoraliseerden, verkachtten, plunderden en misbruikten mijn mensen zo lang, terwijl jullie jezelf verrijkten. Het is geen wonder dat zoveel van jullie de nazi's steunden tijdens de Holocaust.'

De oud-deelnemer aan Sterren Springen laat het hier niet bij. 'Dat was onze holocaust: 300 jaar slavernij. Dat wordt elk jaar gevierd, maar genoeg is genoeg. Al is het het laatste wat ik doe voor mijn dood, ik zorg dat de hele wereld ervan weet en het stopt.'

Tot slot roept hij blanke Nederlanders op om hem te steunen: 'Sta op en ga hier tegen in. Het is verbijsterend dat dit in 2014 nog kan.'

Regilio Tuur was niet bereikbaar voor commentaar.

Was hij niet die bokser die blanke vrouwen kort en klein sloeg _O-
de link stond al in het topic, maar omdat er toch vooral naar bronnen buiten FOK! gelinkt lijkt te worden doe ik 'm nog een keer:
Regilio Tuur: Nederlanders 'fcking piece of shit racist bastards'
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_146651184
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 16:47 schreef Danny het volgende:

[..]

de link stond al in het topic, maar omdat er toch vooral naar bronnen buiten FOK! gelinkt lijkt te worden doe ik 'm nog een keer:
Zeg Danny, zou jij deze link misschien nog ergens in een nieuwsbericht op de FP kunnen verwerken? :)

http://www.cinecrowd.nl/zwartgemaakt

Des te meer aandacht dit initiatief krijgt, des te sneller de documentaire voltooid kan worden.
pi_146651188
Die Godwin, :').
pi_146651213
Regilio Tuur :')

Negers die doen alsof in de geschiedenis alleen zwarten als slaven zijn gebruikt door roomblanke Europeanen. :')

Negers die doen alsof ze het alleenrecht hebben op zich beledigd en gediscrimineerd voelen. :')

Godwins in de zwartepietendiscussie. :')
pi_146651409
Onze blanke opa's waren slaven in de 2e WO, ze werden te werk gesteld in Duitse fabrieken. Wat insensitief van Regilio om ons dan voor nazis uit te maken.
pi_146651465
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 16:47 schreef Danny het volgende:

[..]

Aangezien Fok en die bronnen het allemaal copypasten van de enige bron die het niet heeft gecopypaste doet het er niet toe. Of hoop jij dat mensen daar op het nieuwsbericht zelf reageren? Op zich wel leuk maar dat sterft altijd veel te snel uit.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 14 november 2014 @ 16:58:49 #109
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_146651509
Tuur is echt de domste mongool die ik ooit heb meegemaakt. Al die klappen op zijn hoofd zullen ook niet geholpen hebben.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_146651820
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 16:58 schreef Mani89 het volgende:
Tuur is echt de domste mongool die ik ooit heb meegemaakt. Al die klappen op zijn hoofd zullen ook niet geholpen hebben.
Arme ex-vriendin van Tuur

http://www.volkskrant.nl/(...)egilio-tuur~a738794/
pi_146651954
quote:
Een corrigerende tik..
pi_146652056
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 17:10 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Een corrigerende tik..
Zou hij ook nog steeds tegen iedereen in het Engels lullen?
  Admin vrijdag 14 november 2014 @ 17:15:24 #113
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_146652150
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 16:50 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Zeg Danny, zou jij deze link misschien nog ergens in een nieuwsbericht op de FP kunnen verwerken? :)

http://www.cinecrowd.nl/zwartgemaakt

Des te meer aandacht dit initiatief krijgt, des te sneller de documentaire voltooid kan worden.
is gisteren al een bericht van geweest:
[vid] Objectieve Pietendocu heeft hulp nodig
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_146652238
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 16:58 schreef Mani89 het volgende:
Nog erger dan Quincy?

Ik stel trouwens voor dat we Willie "Great White Hope" de Wit opsporen en hem in een boksring tegenover Regilio zetten en ze in een bokspartij voor 40 plussers uit laten vechten wie er gelijk heeft. Livestreams, betting en alles. Topshow.
pi_146652327
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 17:17 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Nog erger dan Quincy?
Nee, niet erger dan Kwinsie. ;)
Even erg misschien.
#NoDAPL
pi_146652429
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 17:12 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Zou hij ook nog steeds tegen iedereen in het Engels lullen?
Dat vind ik op zich niet erg, alleen is het Engels dan ook niet al te goed. Menig Nederlander die nooit in een Engelstalig land heeft gewoond spreekt beter Engels dan hij. :@
Dat maakt verder niet uit, het is geen reden om lelijk tegen hem te doen.
#NoDAPL
  Redactie Frontpage vrijdag 14 november 2014 @ 17:23:26 #117
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146652495
quote:
Speciaal voor Regillio Zuur omdat het vrijdag is:

_O_
_____
pi_146653551
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 17:15 schreef Danny het volgende:

[..]

is gisteren al een bericht van geweest:
[vid] Objectieve Pietendocu heeft hulp nodig
Ah ok ^O^
pi_146654043

pi_146654144
Whahaha clownspiet!
pi_146654181
Wil je een pepernootje, Opperkleurder?

quote:
Kick-Out Zwarte Piet: Kom protesteren bij intocht Gouda

De aanhangers van Kick-Out Zwarte Piet zijn vast van plan een verbod om tijdens de intocht op de Goudse Markt te protesteren, naast zich neer te leggen. In een vandaag verschenen bericht roepen zij iedereen op hun Stil Protest te steunen.

,,In de geest van Martin Luther King en Nelson Mandela.'' Eerder gaf de groep al aan op de Markt op vreedzame wijze te willen demonstreren. ,,Maar de gemeente beweert dat wij dan provoceren.'' Volkomen onterecht, stellen de aanhangers van Kick-Out Zwarte Piet.

,,Wij worden nu beperkt in onze vrijheid.'' Daarom roepen ze alle inwoners van Nederland op, om wel naar Gouda af te reizen. ,, Als we in Gouda tegengehouden worden, roepen we op tot vreedzaam protest in de geest van We Shall Overcome (een protestsong, gebruikt door met name de Amerikaanse burgerrechtenorganisaties in de jaren zestig, red.)!''

Burgemeester Milo Schoenmaker zegt dat er wel degelijk ruimte is voor protesten in de stad. ,,De anti-pieten krijgen een plek bij het Huis van de Stad achter het station, de pro-pieten bij het Schouwburgplein. Daar houden ze een ludieke actie, waarbij ze ook kinderen schminken. Het is niet meer dan logisch dat tijdens een kinderfeest deze twee gepolariseerde partijen uit elkaar worden getrokken.''
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-intocht-Gouda.dhtml

Bwahaha, ga maar zo door alleen straks niet gaan janken als je de toorn van het gehele Nederlandse volk over je heen krijgt.
pi_146654188
Die clownspieten zullen volgens mij voor vele nachtmerries zorgen bij het kleine grut.
pi_146654197
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 18:11 schreef SuicideErrorist het volgende:

[ afbeelding ]
Lekker al zijn het kruidnoten.
pi_146654215
Alternatieve intocht met alleen Zwarte Pieten

Het Pietengilde wil volgend jaar een alternatieve landelijke intocht organiseren. Dat heeft de ‘vakbond’ voor Zwarte Piet laten weten in reactie op de introductie van Witte Pieten in het Sinterklaasjournaal.

Voorzitter Marc Giling van stichting Pietengilde is woedend op de multiculturele omroep NTR: “Wat mij betreft verdwijnt de omroep per direct van de buis. Schandalig dat een met belastinggeld betaalde organisatie op deze manier een traditie om zeep helpt.”

Het gilde speelt al langer met het idee om een alternatieve intocht te organiseren, maar vanwege de rol van de publieke omroep gaat de Pietenclub er nu echt werk van maken.

Giling vreest dat veel scholen nu in de problemen komen. “Het verhaal van het Sinterklaasjournaal wordt vaak overgenomen, maar dat gaat nu een conflict opleveren met ouders die geen verandering willen. De arrogante NTR negeert immers ruim negentig procent van de bevolking. Het is pure machtsmisbruik.”

De NTR wil pas na 5 december tekst en uitleg geven over de inkleuring van Piet.
http://www.telegraaf.nl/b(...)Zwarte_Pieten__.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_146654349
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 18:12 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Lekker al zijn het kruidnoten.
Klopt, ge het gelijk! :P
pi_146654373
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 18:12 schreef Ajacied422 het volgende:
Die clownspieten zullen volgens mij voor vele nachtmerries zorgen bij het kleine grut.
Ik vroeg aan mijn dochter:

Wat vind je van zwarte piet?
- leuk

Wat vind je van de clownspieten?
- leuk

Welke vind je leuker?
- allebei

Echt hoor het maakt die kinderen niet uit... die zien het verschil niet, dat doen wij alleen.
pi_146654386
Clownspieten :') :r
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_146654394
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 18:17 schreef zatoichi het volgende:

[..]

- leuk

- leuk

Welke vind je leuker?
- allebei

Echt hoor het maakt die kinderen niet uit... die zien het verschil niet, dat doen wij alleen.
Heb je nog meer leuke verhalen over je dochter?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Redactie Frontpage vrijdag 14 november 2014 @ 18:18:06 #130
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146654404
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 18:11 schreef SuicideErrorist het volgende:

[ afbeelding ]

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-intocht-Gouda.dhtml

Bwahaha, ga maar zo door alleen straks niet gaan janken als je de toorn van het gehele Nederlandse volk over je heen krijgt.

Godver, wordt steeds sneuer zeg :') Een actie tegen Zwarte Piet gelijk stellen aan het verzet tegen rassenscheiding in de VS, hoe diep kun je zinken :')
_____
pi_146654406
quote:

[..]

- leuk

- leuk

Welke vind je leuker?
- allebei

Elk kind is anders.
(she/her)
pi_146654432
Clownspieten klinkt echt eng, dat klinkt als suikerspin-chocolade ofzo. Gadverdamme!
  Redactie Frontpage vrijdag 14 november 2014 @ 18:21:31 #133
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146654513
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 18:17 schreef superniger het volgende:
Clownspieten :') :r
Inderdaad een goed alternatief :')

Agressieve clowns terroriseren Zuid-Frankrijk
_____
pi_146654525
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 18:18 schreef DrDentz het volgende:
Clownspieten klinkt echt eng, dat klinkt als suikerspin-chocolade ofzo. Gadverdamme!
Ik heb het niet zo op clowns, ik vind ze een beetje eng ja.
pi_146654541
quote:

[..]

- leuk

- leuk

Welke vind je leuker?
- allebei

Een kind vind olifanten ook erg leuk, maar dat wil nog niet zeggen dat we olifanten moeten gaan introduceren tijdens de intocht van Sinterklaas.
pi_146654545
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 18:18 schreef Fylax het volgende:

[..]

Elk kind is anders.
Elke piet ook
pi_146654565
pi_146654574
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 18:12 schreef Ajacied422 het volgende:
Dan kunnen zij de oude traditie in ere houden door kinderen bang te maken.
pi_146654590
quote:
13s.gif Op vrijdag 14 november 2014 18:23 schreef iBenny het volgende:
[ afbeelding ]
It? :o
pi_146654661
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 18:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Het Pietengilde wil volgend jaar een alternatieve landelijke intocht organiseren. Dat heeft de ‘vakbond’ voor Zwarte Piet laten weten in reactie op de introductie van Witte Pieten in het Sinterklaasjournaal.

Voorzitter Marc Giling van stichting Pietengilde is woedend op de multiculturele omroep NTR: “Wat mij betreft verdwijnt de omroep per direct van de buis. Schandalig dat een met belastinggeld betaalde organisatie op deze manier een traditie om zeep helpt.”

Het gilde speelt al langer met het idee om een alternatieve intocht te organiseren, maar vanwege de rol van de publieke omroep gaat de Pietenclub er nu echt werk van maken.

Giling vreest dat veel scholen nu in de problemen komen. “Het verhaal van het Sinterklaasjournaal wordt vaak overgenomen, maar dat gaat nu een conflict opleveren met ouders die geen verandering willen. De arrogante NTR negeert immers ruim negentig procent van de bevolking. Het is pure machtsmisbruik.”

Ik heb er ook al een paar keer voor gepleit, gewoon een alternatieve intocht houden. De NTR of zo je wil NPO heeft geen monopolie. Elke omroep kan dat organiseren, zolang de overheid dit niet boycot door geen vergunning te geven. Wie of wat heeft de NTR/NPO het alleenrecht gegeven om een intocht te organiseren? Desnoods laat je als SBS/RTL de intocht in België plaatsvinden.
#NoDAPL
pi_146654672
quote:

[..]

- leuk

- leuk

Welke vind je leuker?
- allebei

Dat is goed om te horen. Ik zal eens aan mijn nichtje en neefjes vragen wat zij vinden ervan.
pi_146654688
Zolang ouders geen filmpjes maken van hun kinderen die graag clownspieten of kaaspieten willen geloof ik het niet!!!1

pi_146654697
Clowns zijn inderdaad veel enger dan Zwarte Pieten. Er wordt mee gelachen maar best veel mensen hebben een clownfobie.
#NoDAPL
pi_146654963
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 18:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb er ook al een paar keer voor gepleit, gewoon een alternatieve intocht houden. De NTR of zo je wil NPO heeft geen monopolie. Elke omroep kan dat organiseren, zolang de overheid dit niet boycot door geen vergunning te geven. Wie of wat heeft de NTR/NPO het alleenrecht gegeven om een intocht te organiseren? Desnoods laat je als SBS/RTL de intocht in België plaatsvinden.
Ik hoop echt dat dat volgend jaar doorgaat. Zolang ze de 'officiële' intocht niet in de weg lopen kan een burgemeester nooit een vergunning weigeren.
Nu kan je alleen kiezen om wel of niet naar de officiële intocht te gaan, maar dan kun je dus kiezen of je echte of gekleurde pieten wil zien. En reken maar dat dan 90% naar de alternatieve intocht gaat en de policor intocht er maar zieligjes bij zal staan. Dan leren ze zulke onzin wel snel af, terwijl de meerderheid deze intochten nu door de strot word geduwd.

Als ze ruim van tevoren aangeven de intocht alleen met traditionele pieten te willen vieren, dan is zo'n alternatieve intocht niet eens nodig. Win-win dus.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_146655060
Onze nationale vrouwenmepper Tuur wilde weer eens aantonen net even iets teveel klappen te hebben gekregen in zijn carriere? Wat een idioot, zeg! :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_146655078
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Frontpage vrijdag 14 november 2014 @ 18:49:01 #147
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
  vrijdag 14 november 2014 @ 18:51:40 #148
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_146655338
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 18:18 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Godver, wordt steeds sneuer zeg :') Een actie tegen Zwarte Piet gelijk stellen aan het verzet tegen rassenscheiding in de VS, hoe diep kun je zinken :')
Mede door dit soort dingen vraag ik me wel eens af hoe serieus claims over racisme in Nederland nog genomen kunnen worden. Als je de "strijd" tegen Zwarte Piet gelijk stelt aan de strijd tegen rassenongelijkheid in de VS dan heb je blijkbaar niet een beeld van echt racisme.
pi_146655401
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 18:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Dan zullen we ze ook maar niet wijzer maken over de wethouder van Bijzaken, Jan Salie. Met die naam zetten ze de 90% voorstanders van de traditionele Zwarte Piet ook aardig te kakken als een vastgeroest zootje lamlendigers en tegenhouders van vooruitgang.

quote:
Geïnspireerd door de lamlendigheid die in veler ogen over Nederland was neergedaald, publiceerde Potgieter in 1842 in De Gids zijn allegorie 'Jan, Jannetje en hun jongste kind'. Hoofdpersoon Jan Salie fungeerde in deze vergelijking van de Gouden Eeuw met het toenmalige tijdsgewricht als zinnebeeld van de verloren gegane ondernemerszin en innovatiedrift en moest, na eerst schaamtegevoel te hebben veroorzaakt, opwekken tot een nationaal eergevoel, een nieuw cultureel elan, waardoor de natie haar verloren gegane respect in de wereld kon herwinnen.
bron: http://www.volkskrant.nl/(...)mentaliteit~a386356/
en http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Salie

Om dan ook maar niet te spreken over degenen die die naam hebben voorgesteld; De Pietenvereniging! Jawel, maar dan wel de Pietenvereniging waarvan iedereen de voornaam Piet heeft en schijnbaar zelfs naar het Europees Hof is gestapt:

quote:
Volgens de vereniging is de oplossing simpel. “Verander de naam Zwarte Piet in Zwarte Jan. De naam Jan wordt nu al op allerlei manieren belachelijk gemaakt: voor Jan Lul staan, Jan met de pet, Jantje zag eens pruimen hangen, een Jan Salie, Jan en alleman, Jantje Contrair en ga zo maar door. Mensen met de naam Jan hebben al een groot incasseringsvermogen, dit kan er ook wel nog bij.”
bron: https://bramdehouck.wordpress.com/tag/zwarte-piet/

Zo wordt de gedwongen wijzing van een traditie door een minderheid met de macht van de media achter zich best wel...'disturbing'....
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_146655611
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')