Klopt, ge het gelijk!quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:12 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Lekker al zijn het kruidnoten.
Ik vroeg aan mijn dochter:quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:12 schreef Ajacied422 het volgende:
Die clownspieten zullen volgens mij voor vele nachtmerries zorgen bij het kleine grut.
Heb je nog meer leuke verhalen over je dochter?quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:17 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik vroeg aan mijn dochter:
Wat vind je van zwarte piet?
- leuk
Wat vind je van de clownspieten?
- leuk
Welke vind je leuker?
- allebei
Echt hoor het maakt die kinderen niet uit... die zien het verschil niet, dat doen wij alleen.
Godver, wordt steeds sneuer zegquote:Op vrijdag 14 november 2014 18:11 schreef SuicideErrorist het volgende:
Wil je een pepernootje, Opperkleurder?
[ afbeelding ]
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-intocht-Gouda.dhtml
Bwahaha, ga maar zo door alleen straks niet gaan janken als je de toorn van het gehele Nederlandse volk over je heen krijgt.
Elk kind is anders.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:17 schreef zatoichi het volgende:
[..]
- leuk
- leuk
Welke vind je leuker?
- allebei
Echt hoor het maakt die kinderen niet uit... die zien het verschil niet, dat doen wij alleen.
Ik heb het niet zo op clowns, ik vind ze een beetje eng ja.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:18 schreef DrDentz het volgende:
Clownspieten klinkt echt eng, dat klinkt als suikerspin-chocolade ofzo. Gadverdamme!
Een kind vind olifanten ook erg leuk, maar dat wil nog niet zeggen dat we olifanten moeten gaan introduceren tijdens de intocht van Sinterklaas.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:17 schreef zatoichi het volgende:
[..]
- leuk
- leuk
Welke vind je leuker?
- allebei
Dan kunnen zij de oude traditie in ere houden door kinderen bang te maken.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:12 schreef Ajacied422 het volgende:
Die clownspieten zullen volgens mij voor vele nachtmerries zorgen bij het kleine grut.
Ik heb er ook al een paar keer voor gepleit, gewoon een alternatieve intocht houden. De NTR of zo je wil NPO heeft geen monopolie. Elke omroep kan dat organiseren, zolang de overheid dit niet boycot door geen vergunning te geven. Wie of wat heeft de NTR/NPO het alleenrecht gegeven om een intocht te organiseren? Desnoods laat je als SBS/RTL de intocht in België plaatsvinden.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Alternatieve intocht met alleen Zwarte Pieten
Het Pietengilde wil volgend jaar een alternatieve landelijke intocht organiseren. Dat heeft de ‘vakbond’ voor Zwarte Piet laten weten in reactie op de introductie van Witte Pieten in het Sinterklaasjournaal.
Voorzitter Marc Giling van stichting Pietengilde is woedend op de multiculturele omroep NTR: “Wat mij betreft verdwijnt de omroep per direct van de buis. Schandalig dat een met belastinggeld betaalde organisatie op deze manier een traditie om zeep helpt.”
Het gilde speelt al langer met het idee om een alternatieve intocht te organiseren, maar vanwege de rol van de publieke omroep gaat de Pietenclub er nu echt werk van maken.
Giling vreest dat veel scholen nu in de problemen komen. “Het verhaal van het Sinterklaasjournaal wordt vaak overgenomen, maar dat gaat nu een conflict opleveren met ouders die geen verandering willen. De arrogante NTR negeert immers ruim negentig procent van de bevolking. Het is pure machtsmisbruik.”
De NTR wil pas na 5 december tekst en uitleg geven over de inkleuring van Piet.
http://www.telegraaf.nl/b(...)Zwarte_Pieten__.html
Dat is goed om te horen. Ik zal eens aan mijn nichtje en neefjes vragen wat zij vinden ervan.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:17 schreef zatoichi het volgende:
[..]
- leuk
- leuk
Welke vind je leuker?
- allebei
Ik hoop echt dat dat volgend jaar doorgaat. Zolang ze de 'officiële' intocht niet in de weg lopen kan een burgemeester nooit een vergunning weigeren.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik heb er ook al een paar keer voor gepleit, gewoon een alternatieve intocht houden. De NTR of zo je wil NPO heeft geen monopolie. Elke omroep kan dat organiseren, zolang de overheid dit niet boycot door geen vergunning te geven. Wie of wat heeft de NTR/NPO het alleenrecht gegeven om een intocht te organiseren? Desnoods laat je als SBS/RTL de intocht in België plaatsvinden.
quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:07 schreef opperkleurder het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mede door dit soort dingen vraag ik me wel eens af hoe serieus claims over racisme in Nederland nog genomen kunnen worden. Als je de "strijd" tegen Zwarte Piet gelijk stelt aan de strijd tegen rassenongelijkheid in de VS dan heb je blijkbaar niet een beeld van echt racisme.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Godver, wordt steeds sneuer zegEen actie tegen Zwarte Piet gelijk stellen aan het verzet tegen rassenscheiding in de VS, hoe diep kun je zinken
Dan zullen we ze ook maar niet wijzer maken over de wethouder van Bijzaken, Jan Salie. Met die naam zetten ze de 90% voorstanders van de traditionele Zwarte Piet ook aardig te kakken als een vastgeroest zootje lamlendigers en tegenhouders van vooruitgang.quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Alternatieve intocht met alleen Zwarte Pieten
Het Pietengilde wil volgend jaar een alternatieve landelijke intocht organiseren. Dat heeft de ‘vakbond’ voor Zwarte Piet laten weten in reactie op de introductie van Witte Pieten in het Sinterklaasjournaal.
Voorzitter Marc Giling van stichting Pietengilde is woedend op de multiculturele omroep NTR: “Wat mij betreft verdwijnt de omroep per direct van de buis. Schandalig dat een met belastinggeld betaalde organisatie op deze manier een traditie om zeep helpt.”
Het gilde speelt al langer met het idee om een alternatieve intocht te organiseren, maar vanwege de rol van de publieke omroep gaat de Pietenclub er nu echt werk van maken.
Giling vreest dat veel scholen nu in de problemen komen. “Het verhaal van het Sinterklaasjournaal wordt vaak overgenomen, maar dat gaat nu een conflict opleveren met ouders die geen verandering willen. De arrogante NTR negeert immers ruim negentig procent van de bevolking. Het is pure machtsmisbruik.”
De NTR wil pas na 5 december tekst en uitleg geven over de inkleuring van Piet.
http://www.telegraaf.nl/b(...)Zwarte_Pieten__.html
bron: http://www.volkskrant.nl/(...)mentaliteit~a386356/quote:Geïnspireerd door de lamlendigheid die in veler ogen over Nederland was neergedaald, publiceerde Potgieter in 1842 in De Gids zijn allegorie 'Jan, Jannetje en hun jongste kind'. Hoofdpersoon Jan Salie fungeerde in deze vergelijking van de Gouden Eeuw met het toenmalige tijdsgewricht als zinnebeeld van de verloren gegane ondernemerszin en innovatiedrift en moest, na eerst schaamtegevoel te hebben veroorzaakt, opwekken tot een nationaal eergevoel, een nieuw cultureel elan, waardoor de natie haar verloren gegane respect in de wereld kon herwinnen.
bron: https://bramdehouck.wordpress.com/tag/zwarte-piet/quote:Volgens de vereniging is de oplossing simpel. “Verander de naam Zwarte Piet in Zwarte Jan. De naam Jan wordt nu al op allerlei manieren belachelijk gemaakt: voor Jan Lul staan, Jan met de pet, Jantje zag eens pruimen hangen, een Jan Salie, Jan en alleman, Jantje Contrair en ga zo maar door. Mensen met de naam Jan hebben al een groot incasseringsvermogen, dit kan er ook wel nog bij.”
quote:Op vrijdag 14 november 2014 18:07 schreef opperkleurder het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |