quote:Op vrijdag 14 november 2014 13:32 schreef Molurus het volgende:
15 dingen om te onthouden in het Zwarte Pietendebat
[..]
Primaquote:1 Het is niet erg om het met elkaar oneens te zijn. En: mensen zijn het niet met je oneens om je te pesten. Zo belangrijk ben je niet.
Negatief is weer suggestief, alsof je druk maken over een volksfeest dat met na decennia moet veranderen door een minderheid geen hoge prioriteit mag hebben. Het klopt dat we ons niet alleen druk hoeven maken over Macro problemen, gelukkig maar.quote:2 Het feit dat een nuance in hoe we ons verkleden op een kinderfeest het belangrijkste debat is van onze tijd, zegt iets positiefs over onze tijd en iets negatiefs over onze prioriteiten.
Dat is het niet, het is een volksfeest. Tenzij er in de wet is opgenomen dat alleen kinderen deel mogen nemen aan Sinterklaas.quote:3 Het is maar een kinderfeest.
Dooddoener, je mag je ook bedenken als je die nieuwe IPhone wel wilt kopen of wat we gaan eten vanavond..quote:4 Dat wil niet zeggen dat dit geen waardevolle discussie is. Zwarte Piet is een groot onderdeel van onze cultuur en het is niet erg om na te denken over het invullen van tradities. Als je je elke november zwart schminkt, mag je best eens bedenken of je dat eigenlijk wel wilt.
Dat kinderen naïef zijn betekend nog niet dat alles zomaar veranderd kan worden. Dit is ook geen discussie die draait om de naïviteit van kinderen.quote:5 Kinderen maakt het niet uit welke kleur Zwarte Piet heeft. Als je naïef genoeg bent om in Sinterklaas te geloven, kun je ook wel geloven dat Piet van kleur verandert.
Ok leuk, en mensen die er tegen zijn geloven dat Nederland er ook beter van wordt.quote:6 De mensen die Piets kleur willen veranderen, doen dat omdat zij geloven dat Nederland er beter van wordt.
En je punt is dat we eigenlijk gewoon continue mee moeten gaan in de veranderingen?quote:7 We kennen allemaal het gevoel van verdriet als er iets uit onze jeugd verloren gaat. De ontdekking dat je oude school gesloopt is of een jeugdvriend dood. We lopen allemaal door de wijk waar we opgegroeid waren en zien in de nieuwe dakkapellen onze eigen vergankelijkheid gereflecteerd. Verandering is eng.
Tradities veranderen; maar niet doordat een minderheid gerechtelijk wilt afdwingen dat we met Kerstmis moet gourmetten.quote:8 Tradities veranderen constant. Denk je dat we al sinds 1850 gourmetten met Kerstmis?
Okquote:9 Niet alle voorstanders van kleurverandering zijn allochtonen. Niet alle tegenstanders van kleurverandering zijn racisten.
Okquote:10 Het is toegestaan om van mening te veranderen.
Okquote:11 De discussie gaat over de beeldvorming en onderliggende culturele connotaties van blackface. Iets kan kwetsend zijn, onwenselijk of racistisch zonder dat het zo bedoeld is. Iets kan zonder kwade intenties toch niet meer van deze tijd zijn. Je bent geen racist als je Zwarte Piet leuk vindt.
Dat weet ik niet. Het feit dat het gebruik van de hakenkruis verboden is is ook belachelijk. Wordt met die hakenkruis gepredikt op de hoed van Sinterklaas dat jodenvervolging een prima ding is wordt het een andere zaak. Als men Zwarte-Piet gebruikt als karikatuur en als voorbeeld van haat tegen zwarte mensen wordt het een andere zaak.quote:12 Het feit dat binnen de fictie van het sinterklaasverhaal Zwarte Piet zwart is door de schoorsteen, is niet relevant voor het vraagstuk over de negatieve culturele connotaties van de traditie. Als er een hakenkruis op de mijter van Sinterklaas zou staan, zou je er ook niet mee wegkomen door te zeggen dat het een indiaas symbool voor de zon is.
Okquote:13 Je kunt niet zeggen ‘einde discussie’ tot er consensus is.
Okquote:14 Een petitie gaat niets veranderen. Petities werken nooit. Serieus. Denk eens terug aan alle petities die je ooit hebt getekend. Nou precies.
Ok.quote:15 Niemand neemt jou je jeugdherinneringen meer af. Behalve de tijd. We gaan allemaal dood en al onze herinneringen gaan verloren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat zo goed als niemand er op af komt en dat mensen massaal naar een intocht van een buurgemeente gaan.quote:Op vrijdag 14 november 2014 10:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In Amsterdam hebben de pieten dit jaar geen rode lippen, geen oorbellen, een bruine ipv een zwarte kleur, en zijn ze geen knecht meer maar gelijkwaardig aan de sint. En er lopen daar ook pieten met roetvegen rond.
Toch gaan de anti-pieten protesteren tegen het uiterlijk van zwarte piet omdat ze het niet ver genoeg vinden gaan. Piet is van zichzelf racistisch en moet geheel verdwijnen. En ze gaan uiteraard demonstreren tijdens de intocht in A'dam.
http://www.volkskrant.nl/(...)aasintocht~a3789669/
Waarom?quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik hoop dat zo goed als niemand er op af komt en dat mensen massaal naar een intocht van een buurgemeente gaan.
quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:08 schreef xzaz het volgende:
[..]
[..]
Prima
[..]
Negatief is weer suggestief, alsof je druk maken over een volksfeest dat met na decennia moet veranderen door een minderheid geen hoge prioriteit mag hebben. Het klopt dat we ons niet alleen druk hoeven maken over Macro problemen, gelukkig maar.
[..]
Dat is het niet, het is een volksfeest. Tenzij er in de wet is opgenomen dat alleen kinderen deel mogen nemen aan Sinterklaas.
[..]
Dooddoener, je mag je ook bedenken als je die nieuwe IPhone wel wilt kopen of wat we gaan eten vanavond..
[..]
Dat kinderen naïef zijn betekend nog niet dat alles zomaar veranderd kan worden. Dit is ook geen discussie die draait om de naïviteit van kinderen.
[..]
Ok leuk, en mensen die er tegen zijn geloven dat Nederland er ook beter van wordt.
[..]
En je punt is dat we eigenlijk gewoon continue mee moeten gaan in de veranderingen?
[..]
Tradities veranderen; maar niet doordat een minderheid gerechtelijk wilt afdwingen dat we met Kerstmis moet gourmetten.
[..]
Ok
[..]
Ok
[..]
Ok
[..]
Dat weet ik niet. Het feit dat het gebruik van de hakenkruis verboden is is ook belachelijk. Wordt met die hakenkruis gepredikt op de hoed van Sinterklaas dat jodenvervolging een prima ding is wordt het een andere zaak. Als men Zwarte-Piet gebruikt als karikatuur en als voorbeeld van haat tegen zwarte mensen wordt het een andere zaak.
[..]
Ok
[..]
Ok
[..]
Ok.OkeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De meerderheid van het volk (uit de laatste relevante peiling die ik zag kwam 91%) wil dit niet. Dat moet je kenbaar maken zodat het volgend jaar weer wordt georganiseerd zoals het wel wil hebben. Als dit jaar slechts 10% van wat normaal komt opdagen komt dan zullen ze het rap weer aanpassen.quote:
Als ik het zo lees ben je het met zo'n beetje de helft van dit lijstje gewoon helemaal eens. Dus zo'n slecht lijstje is het niet.quote:
Ik vrees het en de meeste Nederlanders trappen er met beide voeten in.quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:20 schreef DrDentz het volgende:
Het is ook best naief om te denken dat je deze mensen door middel van aanpassingen als geen rode lippen, geen oorbellen, een bruine ipv een zwarte kleur, geen knecht meer, pieten met roetvegen enzovoorts enzovoorts 'tevreden' kunt stellen. Die piet moet weg, er moet erkenning komen voor het slavernijverleden, excuses, en er moeten natuurlijk miljarden eurootjes overgemaakt worden naar nazaten van slaven.
Dat waren ook algemene punten waar je het moeilijk niet mee eens kan zijn, die gingen ook niet echt over de zwartepietendiscussie.quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:23 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als ik het zo lees ben je het met zo'n beetje de helft van dit lijstje gewoon helemaal eens. Dus zo'n slecht lijstje is het niet.
[..]
[..]
Prima
[..]
Negatief is weer suggestief, alsof je druk maken over een volksfeest dat met na decennia moet veranderen door een minderheid geen hoge prioriteit mag hebben. Het klopt dat we ons niet alleen druk hoeven maken over Macro problemen, gelukkig maar.
[..]
Dat is het niet, het is een volksfeest. Tenzij er in de wet is opgenomen dat alleen kinderen deel mogen nemen aan Sinterklaas.
[..]
Dooddoener, je mag je ook bedenken als je die nieuwe IPhone wel wilt kopen of wat we gaan eten vanavond..
[..]
Dat kinderen naïef zijn betekend nog niet dat alles zomaar veranderd kan worden. Dit is ook geen discussie die draait om de naïviteit van kinderen.
[..]
Ok leuk, en mensen die er tegen zijn geloven dat Nederland er ook beter van wordt.
[..]
En je punt is dat we eigenlijk gewoon continue mee moeten gaan in de veranderingen?
[..]
Tradities veranderen; maar niet doordat een minderheid gerechtelijk wilt afdwingen dat we met Kerstmis moet gourmetten.
[..]
Ok
[..]
Ok
[..]
Ok
[..]
Dat weet ik niet. Het feit dat het gebruik van de hakenkruis verboden is is ook belachelijk. Wordt met die hakenkruis gepredikt op de hoed van Sinterklaas dat jodenvervolging een prima ding is wordt het een andere zaak. Als men Zwarte-Piet gebruikt als karikatuur en als voorbeeld van haat tegen zwarte mensen wordt het een andere zaak.
[..]
Ok
[..]
Ok
[..]
Ok.KSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
Wat een verrassing : rolling eyes :quote:
quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:20 schreef DrDentz het volgende:
Het is ook best naief om te denken dat je deze mensen door middel van aanpassingen als geen rode lippen, geen oorbellen, een bruine ipv een zwarte kleur, geen knecht meer, pieten met roetvegen enzovoorts enzovoorts 'tevreden' kunt stellen. Die piet moet weg, er moet erkenning komen voor het slavernijverleden, excuses, en er moeten natuurlijk miljarden eurootjes overgemaakt worden naar nazaten van slaven.
Zwarte Piet was toch geen neger?quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:24 schreef stinkie het volgende:
Laten we idd alles wat van piet een karikatuur maakt wegnemen ( oorbellen, dikke rode lippen, raar haar) en ja, dan houd je een neger in een raar pakje over.
En aangezien de rascisten blijkbaar geen negers in het land willen hebben, moet ze ineens wit zijn. Of vuil. Want blanken wassen zich nooit
nee dat dacht ook ook altijd. Maar als je iemand gaan aankleden om eruit te zien als een neger, snap ik dat mensen dat denken.quote:
Ja, iets op tegen?quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:28 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Zijn dat de Tele Tub Pieten?
[..]
[..]
Prima
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Ok
[..]
Ok
[..]
Ok
[..]
[..]
Ok
[..]
Ok
[..]
Ok.staat genoteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Paarse piet welquote:Op vrijdag 14 november 2014 14:29 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja, je wordt echt niet paars hoor als je uit een schoorsteen komt.
Is best benauwd daar, dus een beetje paars aanlopen is niet zo heel vreemdquote:Op vrijdag 14 november 2014 14:29 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja, je wordt echt niet paars hoor als je uit een schoorsteen komt.
Alles moet tegenwoordig carnaval zijn. Koningsdag is carnaval, wedstrijden van het Nederlands voetbalelftal zijn carnaval, de Tour de France is carnaval, Sinterklaas wordt carnaval met gekleurde idioten.quote:
Nee die UI van jou moet je trots op zijn.quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:38 schreef Kijkertje het volgende:
Hier komt onze traditie vandaan, echt om trots op te zijn![]()
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk bij topic #101quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:37 schreef mrstylo het volgende:
Wanneer zijn jullie hier klaar mee? Is beetje zielig aan het woorden
Heb je kind(eren)?quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:42 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Echt, waar kan je je druk om maken...Screw zwarte piet en ga maar gewoon de kerstman aanbidden
Mijn bloed kookt.. deze uitspraak.. de kerstman.. maar ga eens tegen ISIS leden zeggen screw Allah, ga maar gewoon de kerstman aanbidden.. dan gaat je kop eraf. Wij zwartepietfundamentalisten zijn nog niet op dat punt maar het zal niet lang meer duren voor er gekleurde regenboog pietenkoppen gaan rollen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:42 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Echt, waar kan je je druk om maken...Screw zwarte piet en ga maar gewoon de kerstman aanbidden
quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:46 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Mijn bloed kookt.. deze uitspraak.. de kerstman.. maar ga eens tegen ISIS leden zeggen screw Allah, ga maar gewoon de kerstman aanbidden.. dan gaat je kop eraf. Wij zwartepietfundametalisten zijn nog niet op dat punt maar het zal niet lang meer duren voor er gekleurde regenboog pietenkoppen gaan rollen.
quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:46 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Mijn bloed kookt.. deze uitspraak.. de kerstman.. maar ga eens tegen ISIS leden zeggen screw Allah, ga maar gewoon de kerstman aanbidden.. dan gaat je kop eraf. Wij zwartepietfundamentalisten zijn nog niet op dat punt maar het zal niet lang meer duren voor er gekleurde regenboog pietenkoppen gaan rollen.
Pssst, het gaat helemaal niet om vermeend racisme, het gaat om het bouwen van een fundament op basis van welke je herstelbetalingen kan claimen. Toon aan dat de Nederlanders racistisch zijn en uitbuiting wordt geloofwaardiger. Zullen we eens een berekening maken met al het geld wat we in dat landje hebben gepompt en alles wat het ons vroeger opleverde? Ik denk niet dat die positief uitvalt.quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:24 schreef stinkie het volgende:
Laten we idd alles wat van piet een karikatuur maakt wegnemen ( oorbellen, dikke rode lippen, raar haar) en ja, dan houd je een neger in een raar pakje over.
En aangezien de rascisten blijkbaar geen negers in het land willen hebben, moet ze ineens wit zijn. Of vuil. Want blanken wassen zich nooit
Alleen dan vind je kind leuk?quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:58 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Leuk, vooral rond de Sinterklaas tijd.
In ieder geval leerden de kinderen in die tijd zich wel te gedragen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:38 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
ooooo he is dus gewoon dat de pakjesboot de verkeerde kant op vaartquote:Op vrijdag 14 november 2014 14:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Pssst, het gaat helemaal niet om vermeend racisme, het gaat om het bouwen van een fundament op basis van welke je herstelbetalingen kan claimen. Toon aan dat de Nederlanders racistisch zijn en uitbuiting wordt geloofwaardiger. Zullen we eens een berekening maken met al het geld wat we in dat landje hebben gepompt en alles wat het ons vroeger opleverde? Ik denk niet dat die positief uitvalt.
En bedankt Regilio voor je bijdrage (Thanks Regilio for your contribution)quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:09 schreef Danny het volgende:
Regilio Tuur: Nederlanders 'fcking piece of shit racist bastards'
en in goed Regilio-Engels;quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:10 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
En bedankt Regilio voor je bijdrage (Thanks Regilio for your contribution)
welk landje Suriname?quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Pssst, het gaat helemaal niet om vermeend racisme, het gaat om het bouwen van een fundament op basis van welke je herstelbetalingen kan claimen. Toon aan dat de Nederlanders racistisch zijn en uitbuiting wordt geloofwaardiger. Zullen we eens een berekening maken met al het geld wat we in dat landje hebben gepompt en alles wat het ons vroeger opleverde? Ik denk niet dat die positief uitvalt.
Uiteraard, het kan over geen enkel ander landje gaan aangezien de rest eilandjes zijn.quote:
quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:11 schreef Danny het volgende:
[..]
en in goed Regilio-Engels;
'Stenksh Regilio vor yoor contrbtn'
Hij is nooit al te slim geweest. Als ik het mij goed herinner dan bleek dat trouwens ook eens een keer bij De Nationale IQ-test.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:09 schreef Danny het volgende:
Regilio Tuur: Nederlanders 'fcking piece of shit racist bastards'
Bleek? Oh, racist!!quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hij is nooit al te slim geweest. Als ik het mij goed herinner dan bleek dat trouwens ook eens een keer bij De Nationale IQ-test.
Cyprus, Malta etc. zijn geen landen, weer wat geleerd.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Uiteraard, het kan over geen enkel ander landje gaan aangezien de rest eilandjes zijn.
Denk even na voordat je wat typt, dan voorkom je dat je voor paal staat. Het ging over een voormalige Nederlandse kolonie waar donkergekleurde mensen naar toe zijn gehaald. Als het over een eilandje gaat dan noem ik het een eilandje, als ik over een landje spreek dan heb ik het niet over een eilandje. Zo ingewikkeld is dat toch niet? : rolling eyes :quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Cyprus, Malta etc. zijn geen landen, weer wat geleerd.
Volgens sommige mensen is dat al racistisch ja.quote:
quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Denk even na voordat je wat typt, dan voorkom je dat je voor paal staat. Het ging over een voormalige Nederlandse kolonie waar donkergekleurde mensen naar toe zijn gehaald. Als het over een eilandje gaat dan noem ik het een eilandje, als ik over een landje spreek dan heb ik het niet over een eilandje. Zo ingewikkeld is dat toch niet? : rolling eyes :
En in de andere gebieden in Europa waar men Sinterklaas viert zijn de Krampus enz. natuurlijk spontaan uit de grond gesprongen.quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:38 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Het is nogal onlogisch en ondoelmatig om over een landje te spreken als het om een eilandje gaat. Het kan en mag technisch gezien maar waarom zou je?quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]rustig maar.
Eilanden kunnen ook landen zijn, wat voor definities jij er precies op nahoudt kunnen wij ook niet ruiken...
Ben je op je tenen getrapt ofzo?quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:38 schreef Chay_Marc het volgende:
Sinterklaas is gewoon een kinderfeest en heeft niets met racisme te maken. Zelf heb ik een hekel aan die minderheden die veel te lange tenen hebben. Tegen hen zeg ik. Stop met zeuren, ga een vak leren en verberg je onkunde niet door alles onder racisme te scharen.
Originele mening.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:38 schreef Chay_Marc het volgende:
Sinterklaas is gewoon een kinderfeest en heeft niets met racisme te maken. Zelf heb ik een hekel aan die minderheden die veel te lange tenen hebben. Tegen hen zeg ik. Stop met zeuren, ga een vak leren en verberg je onkunde niet door alles onder racisme te scharen.
Ja, ik wordt gek van al die knakkers die bij het minste of geringste roepen dat ze gediscrimineerd of gestigmatiseerd worden.quote:
Sowieso, stuur minstens 30 bedreigingen per dag eruit, zal vast wel iemand tussen zitten die zich beledigd voeltquote:Op vrijdag 14 november 2014 15:34 schreef theunderdog het volgende:
Bedreigen mensen andere al via dm vanwege deze discussie?
Dat "Ga ik een vak leren" denk ik vooral ook bij de vele ongeletterde youtube, facebook en nu.nl reacties die fel racistische taal spuiem vanuit het pro-ZP kamp. Niet alle. Wel veel. Maar goed, dat ssoort mensen zijn ok wel de reageerders natuurlijk. De rustigen en vak-lerenden hebben daar geen tijd voor.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:38 schreef Chay_Marc het volgende:
okquote:Op vrijdag 14 november 2014 15:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Sowieso, stuur minstens 30 bedreigingen per dag eruit, zal vast wel iemand tussen zitten die zich beledigd voelt
Sorry dat ik jou nog niks heb gestuurdquote:
Ben je zwart?quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:46 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Sorry dat ik jou nog niks heb gestuurd
Van binnen zijn we allemaal zwartquote:
pro_ZP'ers?quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:45 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat "Ga ik een vak leren" denk ik vooral ook bij de vele ongeletterde youtube, facebook en nu.nl reacties die fel racistische taal spuiem vanuit het pro-ZP kamp. Niet alle. Wel veel. Maar goed, dat ssoort mensen zijn ok wel de reageerders natuurlijk. De rustigen en vak-lerenden hebben daar geen tijd voor.
Ik maag overigens hopen dat die pro_ZP'ers ook afstand doen van dat soort uitspraken en tokkie-meningen.
Christenen, rokers, homo's, uitkeringstrekkenden, etc.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:42 schreef Chay_Marc het volgende:
[..]
Ja, ik wordt gek van al die knakkers die bij het minste of geringste roepen dat ze gediscrimineerd of gestigmatiseerd worden.
Moslims, Joden, Negroide mensen, noem maar op.
We moeten gewoon zorgen dat de rassen zo veel mogelijk gemengd worden. Dan worden we allemaal grijs en kunnen we niet meer discrimineren.quote:
Jij snapt hetquote:Op vrijdag 14 november 2014 15:48 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Christenen, rokers, homo's, uitkeringstrekkenden, etc.
Pro Zwarte Pieters.quote:
quote:
quote:Onderzoek naar DNA wijst erop dat de moderne mens ongeveer 200.000 jaar geleden in Afrika ontstaan is als soort.[5] De moderne mens kwam als cro-magnonmens circa 40.000 jaar geleden naar Europa, maar bestond in Afrika al langer. Deze 'Afrikanen' worden wel gezien als voorlopers van de cro-magnonmens. Met de vondst van de twee schedels bij de Omo-rivier in 1967 werd deze theorie onderbouwd. Wetenschappers hadden deze twee schedels op 130.000 jaar gedateerd. Onderzoek lijkt aan te tonen dat twee schedels van Homo sapiens mogelijk veel ouder (195.000 jaar) zijn.[6]
Ik rook nietquote:
Ja, ik vul t alleen ff aan met groepen waar ook niet-buitenlanders en blanken in kunnen zittenquote:
Daarom, iedereen zwart maakt een uniforme eenheid zonder onderscheid, daarom zijn die verschillende kleurtjes ook zo debielquote:Op vrijdag 14 november 2014 15:50 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
WE all black when the lights go out.
Precies, ik praat als een neger, luister neger muziek, nu nog een lik schoensmeer en wie ziet het verschil?quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:52 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Daarom, iedereen zwart maakt een uniforme eenheid zonder onderscheid, daarom zijn die verschillende kleurtjes ook zo debiel
Dat gaat over mensapen, niet over ons homo-sapiens, alsnog wel interessante materie natuurlijkquote:Op vrijdag 14 november 2014 15:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/wetensch(...)jk-toch-in-azie.html
Zonder mensapen geen homo-sapiens he.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:53 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dat gaat over mensapen, niet over ons homo-sapiens, alsnog wel interessante materie natuurlijk
quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zonder mensapen geen homo-sapiens he.
Mijn wortels liggen gewoon in m'n koelkast. In de groentela.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat niet helemaal correct, maar de basis ligt naar alle waarschijnlijkheid in Azie. Al is dit geen exacte wetenschap natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:57 schreef HostiMeister het volgende:
[..]Dat is niet helemaal waar, dat weet je?
Wortels..quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:58 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Mijn wortels liggen gewoon in m'n koelkast. In de groentela.
Wat geef jij dan aan Amerigo?!quote:
quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:04 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Wat geef jij dan aan Amerigo?!
Vanochtend nog gehoord dat dat echt zijn favoriet is!
Ik gaf altijd een wortel, totdat mijn moeder het zat was.quote:Op vrijdag 14 november 2014 16:04 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Wat geef jij dan aan Amerigo?!
Vanochtend nog gehoord dat dat echt zijn favoriet is!
Je blijft keihard ontkennen dat miljardenvergoedingen voor het slavernijverleden het ultieme doel is van de piethaters he?quote:
Nu snap ik het niet meer, ben je tegen ZP ben je een landverrader, ben je ervoor dan ben je, een landverraderquote:Op vrijdag 14 november 2014 16:40 schreef Oliver23 het volgende:
Tuur is boos over Zwarte Piet: Racistische klootzakken
Het is geen wonder dat zoveel van jullie de nazi's steunden tijdens de Holocaust.'
"In two new studies, genetic researchers have shown that about 20 percent of the Neanderthal genome survives in modern humans of non-African ancestry and identified exactly which areas of the human genome retain segments of Neanderthal DNA."quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |