abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146081378
De opvolgster van Gerdi Verbeet ligt nogal eens onder vuur
http://www.volkskrant.nl/(...)Van-Miltenburg.dhtml

Gisteren weer na Buma die haar sturen verweet. En al eerder had ze het aan de stok met Marianne Thieme.

Beginnersfouten of ongeschikt? Iig een topic om haar te volgen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146081402
Voor wie het niet in de gaten heeft - het nummer wordt in dit geval ondanks de koppeling niet opgehoogd - , dit is een vervolg op een eerder deel over aangeschoten wild Anouchka van Miltenburg. Een van de laatste reacties:
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:36 schreef borisz het volgende:
Ze is weer in het nieuws

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ouwen-dat-ik-dat-kan (Zie link voor video)
Tweede Kamervoorzitter Anouchka van Miltenburg is vanmiddag hard in botsing gekomen met enkele Kamerleden. Volgens Van Miltenburg hebben de Kamerleden niet genoeg vertrouwen in haar.

Van Miltenburg wilde Kamerleden bij de begrotingsbehandeling van Infrastructuur maximaal zes interrupties toestaan. Volgens GroenLinks-Kamerlid Liesbeth van Tongeren is dat in het nadeel van kleine partijen, die meestal maar één Kamerlid naar een debat afvaardigen. Grote partijen die twee Kamerleden naar een debat sturen zouden dan twee keer zo veel vragen kunnen stellen.

Ook andere partijen vinden dat Van Miltenburg grote partijen voortrekt door zes interrupties per Kamerlid toe te staan. Deze kritiek schiet de Kamervoorzitter in het verkeerde keelgat waarna ze geërgerd reageert: "Ik beloof me u met mijn hart op het hart dat ik zo eerlijk mogelijk ben. Geef me nou het vertrouwen dat ik dat kan."

[..]

Yep, dit is weer een actie waaruit blijkt dat zij totaal ongeschikt voor dit ambt is.
1. überhaupt moet je niet al te snel de spreektijd willen beperken. Het is geen ramp als parlementariërs niet op tijd thuis zijn om met hun gezin te kunnen eten. :')
2. belangrijker: zie dat je de partijen gelijk behandelt. Dat doet ze nu weer niet, met deze merkwaardige beslissing van haar benadeelt ze objectief bezien inderdaad de kleinere partijen. Dom.

Zoals iemand anders het vroeg: zou dit aangeschoten wild kerst nog halen?
#NoDAPL
  woensdag 29 oktober 2014 @ 18:16:56 #3
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146081586
Wat mij betreft moet ze opstappen. Gewoon een politiek lichtgewicht die is terecht overgeslagen bij de verdeling van de ministers- en staatssecretarisposten.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 29 oktober 2014 @ 18:18:13 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_146081626
Die had na de eerste keer al de eer aan zichzelf moeten houden en moeten opstappen.
Dit begint gênant te worden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 18:22:21 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_146081759
Aangeschoten wild is nogal overdreven -een spin van de oppositie-, maar erg veel indruk maakt ze tot op heden ook niet.
Maar de volksvertegenwoordigers mogen ook wel eens wat reflecterend vermogen laten zien. Dat een voorzitter enig fatsoen en enige efficiëntie nastreeft in een debat vind ik op zich niet verkeerd, over de manier waarop valt te discussiëren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_146081823
Ze had een paar weken terug toch ook beloofd dat een vaste kamercommissie met de Koerden zou gaan praten omdat ze in de hal stonden? Denk even na zeg.... maar ja, dat is niet haar sterke punt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_146081893
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:22 schreef Janneke141 het volgende:
Aangeschoten wild is nogal overdreven -een spin van de oppositie-, maar erg veel indruk maakt ze tot op heden ook niet.
Het past metafoorgewijs wel mooi in combinatie met kerst, dat aangeschoten wild. ;)
In alle ernst, zou zij niet al zijn gedwongen om op te stappen als die senator (VVD) niet gedwongen had moeten worden om af te treden? Twee VVD-leden die in een korte tijd uit hun functie zouden moeten worden ontheven werd als wat te pijnlijk ervaren en dus liet de oppositie het er maar even bij.

quote:
Maar de volksvertegenwoordigers mogen ook wel eens wat reflecterend vermogen laten zien. Dat een voorzitter enig fatsoen en enige efficiëntie nastreeft in een debat vind ik op zich niet verkeerd, over de manier waarop valt te discussiëren.
Het komt er volgens mij op neer dat het nooit ten koste mag gaan van de objectiviteit of de kwaliteit van de besluitvorming/bespreking. Helaas is dat niet het geval.
#NoDAPL
pi_146082028
Ik geloof best dat ze het eerlijk wil doen, ik denk dat ze gewoon te dom is om te weten hoe.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 18:30:36 #9
346939 Janneke141
pi_146082041
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Twee VVD-leden die in een korte tijd uit hun functie zouden moeten worden ontheven werd als wat te pijnlijk ervaren en dus liet de oppositie het er maar even bij.
Daar heb je vast een bron voor.
Of is het misschien zo dat van Miltenburg nog geen indruk maakt, maar ook niet zo slecht is dat ze weg moet?
pi_146082223
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:30 schreef Janneke141 het volgende:

Of is het misschien zo dat van Miltenburg nog geen indruk maakt, maar ook niet zo slecht is dat ze weg moet?
Ze is zó slecht dat überhaupt de vraag is opgeworpen of ze weg moet. Dan heb je heel veel indruk gemaakt want het komt nooit voor dat de positie van de voorzitter ter discussie staat. Er is wel eens een conflictje tussen een kamerlid en de voorzitter, maar nooit in die mate dat er getwijfeld kan worden aan de geschiktheid voor de functie. Het is dan ook nieuw dat zo'n domme doos het tot kamervoorzitter kan schoppen.
pi_146082230
quote:

[..]

Daar heb je vast een bron voor.
Dat hebben we eerder in die draad uitgebreid besproken op het moment dat die VVD-senator gedwongen werd af te treden. "oh, nu zal van Miltenburg wel voorlopig de dans ontspringen" etc.
Zoiets kan je natuurlijk niet bewijzen, het gaat om vermoedens. Zo werkt dat nu eenmaal in de politiek, het is allemaal mensenwerk, ego's spelen een grote rol, politici liegen regelmatig en meer van dat leuks waardoor je gedwongen wordt om te speculeren naar wat de motieven zijn. Vandaar dat mensen die de politiek duiden goed hun brood hiermee kunnen verdienen. :)
#NoDAPL
  woensdag 29 oktober 2014 @ 18:36:29 #12
104871 remlof
Europees federalist
pi_146082238
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik geloof best dat ze het eerlijk wil doen, ik denk dat ze gewoon te dom is om te weten hoe.
Dat idee krijg ik zo langzamerhand ook. Nou ja, ze zal vast niet dom zijn, maar ze mist kennelijk wel de communicatieve capaciteiten om een parlement voor te zitten.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 18:38:42 #13
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146082303
quote:
Zet haar maar in een rijtje met Elias.
pi_146082305
quote:
Ik denk dus dat zij de dans is ontsprongen dankzij die corrupte VVD-senator die moest oprotten. Ik druk het bewust even niet-verbloemend uit. Niet dat het veel uitmaakt want zij functioneert dermate slecht dat het een kwestie van tijd is voordat ze alsnog wordt gedwongen om af te treden, het was meer dan een jaar geleden al duidelijk dat zij het gewoon echt niet kan en dat ze dus fouten zal blijven maken.
#NoDAPL
pi_146082326
quote:
Dat dus. Te weinig inhoudelijke kwaliteiten voor deze baan.
De grote vraag: hoe kan het dat het haar bazen een goed idee leek om haar aan te stellen? :?
#NoDAPL
pi_146082385
quote:
7s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:36 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat idee krijg ik zo langzamerhand ook. Nou ja, ze zal vast niet dom zijn, maar ze mist kennelijk wel de communicatieve capaciteiten om een parlement voor te zitten.
Dit gaat echt niet om communicatieve kwaliteiten, maar om een zodanige intellectuele grip op de materie dat je je realiseert wat in die functie wel kan en niet kan, en dat je weet wanneer en hoe los te komen van de gedachtengang van een slaafs kamerlid van een coalitiepartij.

Als je in 1985 op de mavo bij een beroepskeuzetest zei dat je kamervoorzitter wilde worden dan werd je uitgelachen, en zij laat zien hoe terecht dat geweest was.
pi_146082567
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze is zó slecht dat überhaupt de vraag is opgeworpen of ze weg moet. Dan heb je heel veel indruk gemaakt want het komt nooit voor dat de positie van de voorzitter ter discussie staat. Er is wel eens een conflictje tussen een kamerlid en de voorzitter, maar nooit in die mate dat er getwijfeld kan worden aan de geschiktheid voor de functie. Het is dan ook nieuw dat zo'n domme doos het tot kamervoorzitter kan schoppen.
Al een paar keer eerder gebeurd en niet alleen met van Miltenburg natuurlijk. Van Miltenburg is gewoon geen goede voorzitter, alleen ze is ook niet zo slecht dat ze eruit gegooid wordt. Ze blijft steeds op die 5,5 erin hangen.

Maar goed, zodra deze termijn is afgelopen is ze natuurlijk gewoon exit, niemand die meer voor haar zal stemmen. Ik heb ook niet het idee dat er ergens een erefunctie voor haar klaar staat om naar toe te verhuizen dus die zal wel een paar jaar thuis zitten.
pi_146082643
quote:
12s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat dus. Te weinig inhoudelijke kwaliteiten voor deze baan.
De grote vraag: hoe kan het dat het haar bazen een goed idee leek om haar aan te stellen? :?
Die vonden het ook een goed idee om Weekers staatssecretaris te maken, Zijlstra en Teeven zitten er ook niet vanwege hun abstractieniveau, en een inmiddels belangrijk fractielid als Nepperus zie je ook voortdurend de draad kwijt raken als het iets ingewikkelder wordt dan campagneleuzen.

Het probleem is dus dat de VVD zo groot is geworden, dat blijft toch een verzameling omhooggevallen patjepeeërs, waarin een eenzame intellectueel hooguit wordt getolereerd wanneer die overdenkingen met enige diepgang slechts heel selectief laat ontsnappen.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 18:50:53 #19
104871 remlof
Europees federalist
pi_146082678
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:47 schreef teckna het volgende:

[..]

Al een paar keer eerder gebeurd en niet alleen met van Miltenburg natuurlijk. Van Miltenburg is gewoon geen goede voorzitter, alleen ze is ook niet zo slecht dat ze eruit gegooid wordt. Ze blijft steeds op die 5,5 erin hangen.

Maar goed, zodra deze termijn is afgelopen is ze natuurlijk gewoon exit, niemand die meer voor haar zal stemmen. Ik heb ook niet het idee dat er ergens een erefunctie voor haar klaar staat om naar toe te verhuizen dus die zal wel een paar jaar thuis zitten.
Ik denk dat DWDD ook niet op haar zit te wachten in tegenstelling tot de vorige voorzitter :P

Maar ik moet nog zien of ze haar termijn wel uitzit.
pi_146082681
Had zij trouwens niet speciaal een adviseur gekregen om dit soort uitglijders te voorkomen? Toch best knap als je daar dan alsnog in slaagt. De foto op de website van RTL spreekt boekdelen, we hoeven niet te raden wat de mevrouw die naast haar zit (twee plaatsen verwijderd) dacht op het moment dat de foto werd genomen. :)
De grote ogen en opgetrokken wenkbrauwen van de man naast haar zijn ook erg duidelijk en van Miltenburg zelf haalt letterlijk haar schouders op terwijl de beide buren weten hoe laat het is. Yep, 1 plaatje zegt vaak meer dan een lap tekst.
#NoDAPL
  woensdag 29 oktober 2014 @ 18:53:06 #21
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146082752
Als Arib zou zijn gekozen, dan zou denk ik hetzelfde zijn gebeurd. Van Arib heb ik persoonlijk geen hoge pet op.
pi_146082793
quote:
7s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk dat DWDD ook niet op haar zit te wachten in tegenstelling tot de vorige voorzitter :P

Maar ik moet nog zien of ze haar termijn wel uitzit.
Die vorige voorzitter had ook aardig wat aanvarinkjes met het parlement maar bij haar vonden ze het niet erg om de een of andere reden, naar mijn vermoeden omdat zij wel luisterde naar hun bezwaren en vervolgens hen tegemoet kwam. Van Miltenburg lijkt op dat vlak wat 'autistische' trekjes te hebben.
#NoDAPL
pi_146082865
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:53 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Als Arib zou zijn gekozen, dan zou denk ik hetzelfde zijn gebeurd. Van Arib heb ik persoonlijk geen hoge pet op.
De VVD kan toch wel een fatsoenlijke kandidaat afvaardigen voor zo'n functie? :?
Ik wil nooit meer de angstzaaiende opmerking horen/lezen dat de SP geen bestuurders zou kunnen leveren, ik garandeer je dat die partij wel in staat is om een fatsoenlijke parlementsvoorzitter te leveren. :)
#NoDAPL
pi_146083032
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die vonden het ook een goed idee om Weekers staatssecretaris te maken, Zijlstra en Teeven zitten er ook niet vanwege hun abstractieniveau, en een inmiddels belangrijk fractielid als Nepperus zie je ook voortdurend de draad kwijt raken als het iets ingewikkelder wordt dan campagneleuzen.

Het probleem is dus dat de VVD zo groot is geworden, dat blijft toch een verzameling omhooggevallen patjepeeërs, waarin een eenzame intellectueel hooguit wordt getolereerd wanneer die overdenkingen met enige diepgang slechts heel selectief laat ontsnappen.
Ik deel jouw analyse maar het blijft dan toch nog de vraag voor mij hoe het komt dat bij die partij niet een paar intellectuelen er in slagen om de kar te trekken. Ze worden inderdaad blijkbaar niet geduld, dat zie je bij de PvdA ook al enige tijd (sinds van der Ploeg en die troela (die graag op hem afgaf) was dat wel aardig duidelijk). Maar waarom? Hoe voorkom je zoiets? Is dat automatisch een lot van partijen die te groot worden of is het te voorkomen? Maar goed, zie hier een belangrijk reden waarom ik nu toch liever op de PvdD of de SP stem. Ze zullen niet slechter functionerende mensen leveren en hun idealen zijn nog niet zo aangetast.
#NoDAPL
pi_146084002
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:22 schreef Janneke141 het volgende:
Het zegt ook wel wat dat de Kamervoorzitter betrokken wordt in het partijpolitieke spel.
pi_146084504
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik deel jouw analyse maar het blijft dan toch nog de vraag voor mij hoe het komt dat bij die partij niet een paar intellectuelen er in slagen om de kar te trekken. Ze worden inderdaad blijkbaar niet geduld, dat zie je bij de PvdA ook al enige tijd (sinds van der Ploeg en die troela (die graag op hem afgaf) was dat wel aardig duidelijk). Maar waarom? Hoe voorkom je zoiets? Is dat automatisch een lot van partijen die te groot worden of is het te voorkomen? Maar goed, zie hier een belangrijk reden waarom ik nu toch liever op de PvdD of de SP stem. Ze zullen niet slechter functionerende mensen leveren en hun idealen zijn nog niet zo aangetast.
De niveaudaling is op zich kamerbreed en al geruime tijd aan de gang, maar de VVD heeft nooit uitgeblonken in intellectueel niveau. Ze hebben ongetwijfeld de gezelligere partijbijeenkomsten her en der, maar het niveau is niet noodzakelijkerwijs hoger dan aan de bar van de tennisclub. Ik schat in dat bijvoorbeeld bij de PvdA de denkers en de wetenschappers wat meer gewicht in de schaal leggen, bij de cultuur horen, ook al zijn ze ook niet in de meerderheid.

Als je naar hun retoriek kijkt dan weet je ook dat zich dat niet verdraagt met contemplatie en verdieping, ze zijn steeds meer opgeschoven naar een kruising tussen de Tegenpartij en Simplisties Verbond, PVV-lite, maar niet wezenlijk van een ander niveau. Vergeet niet dat Rutte, die op zich wel grip op de materie heeft en goed uit zijn woorden komt, het bijna had afgelegd tegen Verdonk.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 19:26:41 #27
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_146084561
Wat een incompetente kut, zeg.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 21:06:19 #28
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146090495
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De VVD kan toch wel een fatsoenlijke kandidaat afvaardigen voor zo'n functie? :?
Ik wil nooit meer de angstzaaiende opmerking horen/lezen dat de SP geen bestuurders zou kunnen leveren, ik garandeer je dat die partij wel in staat is om een fatsoenlijke parlementsvoorzitter te leveren. :)
De tweede kandidaat voor deze functie binnen de VVD was volgens mij Elias. :') Ik denk dat de competente VVD'ers veelal minister of staatssecretaris zijn geworden. Over de SP en eventuele kandidaten heb ik geen kennis. Ik ben het met je eens dat zij wel een fatsoenlijke parlementsvoorzitter kunnen leveren.

Alleen had ik niet zo veel vertrouwen in de capaciteiten van Arib. Schouw van D66 vond ik van die drie eigenlijk het meest geschikt, maar ja, bij dergelijke stemmingen spelen capaciteiten alleen geen rol. ;)
pi_146092777
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:06 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

De tweede kandidaat voor deze functie binnen de VVD was volgens mij Elias. :') Ik denk dat de competente VVD'ers veelal minister of staatssecretaris zijn geworden.
Ze hadden daar blijkbaar nog niet genoeg voor in de aanbieding, ik denk bijv. aan Stef Blok en die staatssecretaris van OCW.
Ik zie de VVD er toe in staat om straks Elias voor te dragen indien van Miltenburg wordt verteld "de eer aan zichzelf te houden".
#NoDAPL
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 november 2014 @ 16:29:07 #30
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_146777977
Mevrouw de voorzitter heeft het nu ook aan de stok met haar personeel.
quote:
Kamervoorzitter Van Miltenburg heeft een conflict met het personeel van de Tweede Kamer, vertegenwoordigd door de Ondernemingsraad. De zaak komt donderdag zelfs voor de rechter.

“De Kamervoorzitter wil een stafbureau oprichten ter ondersteuning van haarzelf en het presidium van de Tweede Kamer. Maar de procedure is niet goed gevolgd en de oprichting is in strijd met het belang van de werknemers”, zegt advocaat Brouwers-Wozniak van de OR.

"Regentenpolitiek"

Volgens ingewijden gaat het om plannen met grote gevolgen voor het personeelsbeleid, maar wordt de OR "volledig buitenspel gehouden". Een anonieme bron spreekt van "regentenpolitiek".

Brouwers-Wozniak: "Het klopt dat dergelijke reorganisaties volgens de Wet op de Ondermingsraden moeten worden voorgelegd aan de OR."

"Geschil"

Kamervoorzitter Van Miltenburg wil vooraf niets zeggen. Een woordvoerder van de Tweede Kamer: "Ik kan bevestigen dat er een geschil is tussen het ambtelijk management en de OR, maar ik kan er niet inhoudelijk op reageren."

De zaak dient donderdag bij de Ondernemingskamer in Amsterdam.

In de Tweede Kamer werken zo’n duizend medewerkers ter ondersteuning van de politici, van griffiers tot catering tot beveiliging. Tweederde van hen is ambtenaar en valt formeel onder de griffier van de Tweede Kamer. Ook het presidium van de Tweede Kamer houdt zich bezig met de dagelijkse gang van zaken.
http://beta.nos.nl/artike(...)p-met-personeel.html
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_146780241
Dit stukje is weer typerend voor haar
quote:
Maar de procedure is niet goed gevolgd
Procedures dat is nou net haar zwakke punt.
  dinsdag 18 november 2014 @ 18:07:21 #32
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_146780492
Waar is ze wel goed in?
  dinsdag 18 november 2014 @ 18:14:54 #33
104871 remlof
Europees federalist
pi_146780684
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 november 2014 18:07 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Waar is ze wel goed in?
Pluchekleven.
pi_146780888
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 16:29 schreef borisz het volgende:
Mevrouw de voorzitter heeft het nu ook aan de stok met haar personeel.

[..]

http://beta.nos.nl/artike(...)p-met-personeel.html
Het is inmiddels echt een klucht geworden. Ik had medelijden met haar, ik vond het wat zielig aangezien zij echt niet beter kan. Dat veranderde door haar halsstarrigheid en het werd voor mij van ondergeschikt belang vanaf het moment dat de VVD besloot om haar te laten zitten omdat ze al een senator (VVD) moest wegsturen (gezichtsverlies beperken). Ik vind het nog steeds sneu maar in het belang van de natie kan je haar beter zo snel mogelijk laten opstappen.
#NoDAPL
  woensdag 19 november 2014 @ 12:46:44 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_146805188
Ik vraag me dan af hoe moeilijk zoiets kan zijn. Het lijkt me toch geen rocket science om een vergadering voor te zitten.
pi_146805546
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:46 schreef Hexagon het volgende:
Ik vraag me dan af hoe moeilijk zoiets kan zijn. Het lijkt me toch geen rocket science om een vergadering voor te zitten.
Je moet natuurlijk wel het overzicht behouden, over wat er speelt en zeker in dit geval in relatie tot de geschreven en ongeschreven spelregels. Daarvoor hoef je geen raketgeleerde te zijn, maar middelmatige intelligentie volstaat ook niet.
pi_146812535
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 12:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk wel het overzicht behouden, over wat er speelt en zeker in dit geval in relatie tot de geschreven en ongeschreven spelregels. Daarvoor hoef je geen raketgeleerde te zijn, maar middelmatige intelligentie volstaat ook niet.
Ik denk dat dat precies het probleem is bij mevrouw van Miltenburg. Ze heeft een gemiddelde intelligentie terwijl deze baan een bovengemiddelde intelligentie vergt.
#NoDAPL
pi_146813215
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk dat dat precies het probleem is bij mevrouw van Miltenburg. Ze heeft een gemiddelde intelligentie terwijl deze baan een bovengemiddelde intelligentie vergt.
Het gaat bij voorzitterschap niet primair om intelligentie, hoewel dat ook wel een voorwaarde is, maar je moet bepaalde vaardigheden en capaciteiten hebben. Een raketgeleerde kan (en zal) heel intelligent zijn, maar ook volledig falen als voorzitter.
Als voorzitter moet je iig tact, overziicht en een zekere neutraliteit hebben. Dat zijn vaardigheden waar ik haar nog niet direct op heb kunnen betrappen. Het eerste kamerdebat dat ze leidde liet dat al heel goed zien. Ze had zelf een procedure bedacht (iedere woordvoerder mag drie interrupties doen per onderwerp), zonder daar duidelijk over te communiceren en tijdens het debat kwam ze daarover met verschillende kamerleden over in aanvaring.
pi_146813429
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het gaat bij voorzitterschap niet primair om intelligentie, hoewel dat ook wel een voorwaarde is, maar je moet bepaalde vaardigheden en capaciteiten hebben. Een raketgeleerde kan (en zal) heel intelligent zijn, maar ook volledig falen als voorzitter.
Natuurlijk, ik liet dat allemaal maar even onder de paraplu intelligentie vallen, in feite zijn dit verschillende vormen van intelligentie (die vaardigheden zijn daar een gevolg van). Je hebt volstrekt gelijk dat er briljante nerds bestaan die eveneens ongeschikt zijn voor deze functie. Die hebben in zekere zin een wat eenzijdige hoge intelligentie. Of het interesseert hen niets, dat kan ook. ;)

quote:
Als voorzitter moet je iig tact, overziicht en een zekere neutraliteit hebben. Dat zijn vaardigheden waar ik haar nog niet direct op heb kunnen betrappen. Het eerste kamerdebat dat ze leidde liet dat al heel goed zien. Ze had zelf een procedure bedacht (iedere woordvoerder mag drie interrupties doen per onderwerp), zonder daar duidelijk over te communiceren en tijdens het debat kwam ze daarover met verschillende kamerleden over in aanvaring.
Het is toch merkwaardig dat de partijen mensen tot kandidaat benoemen zonder ook maar even te testen of dat de kandidaten geschikt zijn voor deze functie. Kandideer iemand die voor je eigen partij al voorzitter is geweest of iets dergelijks. :?
Het lijkt helaas eigen te zijn aan politici.. Je ziet dat ze eveneens leken benoemen tot ministers en leerlingministers (staatssecretaris). Een minister hoeft niet tot de meest deskundige mensen van het land te behoren maar het helpt toch wel als je genoeg verstand hebt van het vakgebied dat je alles begrijpt. Bij Financiën vinden 'we' dat vanzelfsprekend, bij de andere ministeries gek genoeg niet.
#NoDAPL
pi_146813549
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Het is toch merkwaardig dat de partijen mensen tot kandidaat benoemen zonder ook maar even te testen of dat de kandidaten geschikt zijn voor deze functie. Kandideer iemand die voor je eigen partij al voorzitter is geweest of iets dergelijks. :?

Ik heb de verkiezing van de kamervoorzitter gezien. Eerlijk gezegd vond ik alle drie de kandidaten voor het voorzitterschap nogal zwak overkomen. De andere twee kwamen maar slecht uit hun woorden en hadden een matige uitstraling. Dat had Van Miltenburg iig nog wel mee. Maar vervolgens bakt ze er niks van.
Het was me idd een raadsel waarom er drie zulke zwakke kandidaten zaten. Uit de 150 kamerleden moeten er toch betere te vinden zijn. Eerlijk gezegd vond ik de keren dat ik Bosma van de PVV het voorzitterschap zag nemen, dat hij het goed deed. Maar de PVV krijgt natuurlijk nooit voldoende steun van de andere partijen om de voorzitter te leveren.
pi_146813731
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik heb de verkiezing van de kamervoorzitter gezien. Eerlijk gezegd vond ik alle drie de kandidaten voor het voorzitterschap nogal zwak overkomen. De andere twee kwamen maar slecht uit hun woorden en hadden een matige uitstraling. Dat had Van Miltenburg iig nog wel mee. Maar vervolgens bakt ze er niks van.
Het was me idd een raadsel waarom er drie zulke zwakke kandidaten zaten. Uit de 150 kamerleden moeten er toch betere te vinden zijn. Eerlijk gezegd vond ik de keren dat ik Bosma van de PVV het voorzitterschap zag nemen, dat hij het goed deed. Maar de PVV krijgt natuurlijk nooit voldoende steun van de andere partijen om de voorzitter te leveren.
Ook weer zoiets. Bosma zou inderdaad een prima kandidaat zijn geweest. De SP en de PvdD hadden ook wel een goede kandidaat kunnen leveren maar ik kan me voorstellen dat zij liever hun beste mensen als parlementariër inzetten.
Nu ik erover nadenk, misschien is dat wel de reden dat die partijen relatief zwakke kandidaten voordragen, omdat ze hun betere mensen voor andere functies willen inzetten waarmee ze meer kunnen winnen. Hoe betrekkelijk dat ook is wanneer mensen zoals Ton Elias, Halbe Zijlstra en Sharon Dijksma tot die betere mensen behoren. :{

Waarom niet eens toestaan dat iemand die niet verkozen is (door het volk) de voorzitter wordt en de voorzitter niet toestaan om deel te nemen aan het debat (enkel organiseren en leiden) en het parlement toestaan om de voorzitter te ontslaan, logische consequenties van het niet verkozen zijn. Je kan uit veel meer kandidaten kiezen en dus betere kandidaten kiezen.
#NoDAPL
  woensdag 19 november 2014 @ 17:46:18 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_146814742
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Je zou dan iemand moeten hebben die partijcongressen of gemeenteraadsvergaderingen heeft voorgezeten. De vraag is of die ervaring altijd beschikbaar is.

Overigens denk ik niet dat ze te dom is. Ik heb in de gemeenteraden commissievoorzitters gezien die ook geen grote lichten waren maar wel functioneerden. Het is juist een prima functie voor mensen die inhoudelijk weinig te bieden hebben en vooral handig zijn voor de ondersteunende processen. Ik denk alleen dat Van Miltenburg sociaal gezien niet helemaal goed ontwikkeld is en niet inziet dat haar gedrag mensen tegen de haren in strijkt.
pi_146815335
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat lijkt me gewoon een kwestie van overzicht en dus intelligentie. Als je het aantal interrupties bedenkt per woordvoerder en je weet dat sommige fracties meerdere woordvoerders hebt, dan realiseer je je dat dat oneerlijk is, wanneer je het overzicht behoudt. Als er tientallen Koerden in de hal staan te schreeuwen en ik hoor dat zij toezegt dat een kamercommissie met hun gaat praten dan realiseer ik me dat het niet aan de kamervoorzitter is om dergelijke toezeggingen te doen, zij niet. Ze neemt voortdurend beslissingen waarbij ze het grotere plaatje negeert, dan ontbreekt het dus aan overzicht.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 maart 2015 @ 10:48:39 #44
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_150275855
quote:
Van Miltenburg over stemming
Video afspelen 00:16
Kamervoorzitter Van Miltenburg heeft het Kamerlid Ouwehand van de Partij voor de Dieren haar excuses aangeboden voor een opmerking gisteravond laat. De woordvoerster van Van Miltenburg bevestigt een bericht daarover van nu.nl.

De Kamer stemde gisteravond over een motie van wantrouwen van de Partij voor de Dieren tegen minister Kamp. In een hoofdelijke stemming stemden 11 Kamerleden voor de motie en 101 tegen. Behalve de Partij voor de Dieren steunden alleen PVV en 50Plus de motie. In een hoofdelijke stemming worden de namen van alle Kamerleden voorgelezen en die moeten één voor één "voor" of "tegen" zeggen.

Microfoon open

Na afloop van de stemming zei Van Miltenburg tegen een medewerker, terwijl de microfoon nog openstond: "Much to do about nothing, vind ik, die hoofdelijke stemming", ofwel "een hoop gedoe om niets".

Volgens de woordvoerster verontschuldigde Van Miltenburg zich meteen daarna bij Ouwehand.
http://nos.nl/artikel/202(...)-gedoe-om-niets.html
pi_150277058
quote:
Na afloop van de stemming zei Van Miltenburg tegen een medewerker, terwijl de microfoon nog openstond: "Much to do about nothing, vind ik, die hoofdelijke stemming", ofwel "een hoop gedoe om niets".
De correcte uitdrukking is "much ado about nothing".
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:33:46 #46
104871 remlof
Europees federalist
pi_150277147
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zelfs dat zei ze verkeerd :')
  woensdag 4 maart 2015 @ 11:34:27 #47
104871 remlof
Europees federalist
pi_150277172
De maat lijkt me ondertussen wel vol trouwens.
  woensdag 4 maart 2015 @ 12:26:20 #48
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_150278651
Ze is een goed argument tegen het vrouwenquotum..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_150278884
Ze is lekker, dat lijkt mij het belangrijkste.
  woensdag 4 maart 2015 @ 12:42:29 #50
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_150279220
Het enige voordeel is dat zij tenminste slimmer is dan Ton Elias. Die zou nog erger zijn als voorzitter.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 4 maart 2015 @ 12:49:02 #51
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_150279440
Het liefst zie ik Bosma in de voorzittersstoel, maar ja een PVV'er zal het wel niet worden :+
  woensdag 4 maart 2015 @ 12:50:25 #52
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_150279478
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:49 schreef borisz het volgende:
Het liefst zie ik Bosma in de voorzittersstoel, maar ja een PVV'er zal het wel niet worden :+
Ik had Gerard Schouw van D66 graag gezien, maar er werd helaas niet gekeken naar kwaliteiten. Ik heb zeker geen hoge pet op van Bosma, maar het voorzitterschap deed hij wel aardig.
  woensdag 4 maart 2015 @ 12:57:55 #53
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_150279723
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:33 schreef Downwards het volgende:
Ze is lekker, dat lijkt mij het belangrijkste.
Wait. What?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:00:32 #54
136 V.
pi_150279811
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 11:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat zal ook de reden zijn geweest voor haar excuses...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_150279958
quote:
heeft ze daar niet een beetje gelijk in? een hoofdelijke stemming aanvragen voor een motie waarvan je al zeker weet dat hij het niet gaat halen vind ik om eerlijk te zijn een beetje overdreven.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:08:12 #56
104871 remlof
Europees federalist
pi_150280023
quote:
9s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:42 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Het enige voordeel is dat zij tenminste slimmer is dan Ton Elias. Die zou nog erger zijn als voorzitter.
Als die iets voorzit is het meteen plat.
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:59:19 #57
136 V.
pi_150281593
quote:
9s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Als die iets voorzit is het meteen plat.
Alleen als hij achterover leunt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:11:53 #58
38496 Perrin
pi_150281980
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:05 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

heeft ze daar niet een beetje gelijk in? een hoofdelijke stemming aanvragen voor een motie waarvan je al zeker weet dat hij het niet gaat halen vind ik om eerlijk te zijn een beetje overdreven.
En wie precies zit op de persoonlijke mening van de kamervoorzitter te wachten?
pi_150282560
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:11 schreef Perrin het volgende:

[..]

En wie precies zit op de persoonlijke mening van de kamervoorzitter te wachten?
geen idee. maar waarom zou een voorzitter niet haar persoonlijke mening over procedures in de kamer mogen laten weten?
- Rudyard Kipling
  woensdag 4 maart 2015 @ 14:49:39 #60
38496 Perrin
pi_150283222
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:31 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

geen idee. maar waarom zou een voorzitter niet haar persoonlijke mening over procedures in de kamer mogen laten weten?
Omdat ze geacht wordt onpartijdig te zijn en te zorgen dat de procedures worden gevolgd.
pi_150283997
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

Omdat ze geacht wordt onpartijdig te zijn en te zorgen dat de procedures worden gevolgd.
ze is ook verantwoordelijk voor een soepel verloop van de vergaderingen. en als er dan iemand gaat filibusteren dan mag ze daar best iets van zeggen. er zijn meer debatten en vergaderingen die ook belangrijk zijn.
- Rudyard Kipling
pi_150287318
quote:
En nog steeds hoeft ze niet af te treden. :')
#NoDAPL
pi_150287350
quote:
9s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:42 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Wat natuurlijk meer zegt over Elias dan over haar. :)
#NoDAPL
pi_150293479
Vraag me af waar al die kritiek op een Ton Elias op gebaseerd is. Nog een van de weinige zwaargewichten in Den Haag.
  woensdag 4 maart 2015 @ 20:26:56 #65
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_150295501
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 15:12 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ze is ook verantwoordelijk voor een soepel verloop van de vergaderingen. en als er dan iemand gaat filibusteren dan mag ze daar best iets van zeggen. er zijn meer debatten en vergaderingen die ook belangrijk zijn.
Dan moet ze dat bewust doen en niet met een microfoon die per ongeluk open staat.

Daarnaast is het presidium daar de aangewezen plek voor.

Is het niet aan haar om te bepalen wat iemand als motivatie heeft om dit te doen.

Kan namelijk best dat het een taktiek is. Om nu iemand zijn/haar stem bekend te hebben ipv te schuilen in de fractie. Om daarna diegene daar op aan te vallen bij een volgend debat. Zo zijn er wel meer opties. Daar gaat de Kamer over, zij niet alleen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_150383271
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:41 schreef Downwards het volgende:
Vraag me af waar al die kritiek op een Ton Elias op gebaseerd is. Nog een van de weinige zwaargewichten in Den Haag.
Een zwaargewicht is hij zeker. _O-
Daar zal ik hem als politicus echter niet op beoordelen. Hij maakt teveel domme opmerkingen, hij toont niet aan zichzelf goed ingelezen te hebben of goed nagedacht te hebben. Daar komt die kritiek vandaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 07-03-2015 15:17:29 ]
#NoDAPL
pi_150383394
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 13:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar zal ik hem als politicus echter niet op beoordelen. Hij maakt teveel domme opmerkingen, hij toont niet aan goed zichzelf goed ingelezen te hebben of goed nagedacht te hebben. Daar komt die kritiek vandaan.
Dat vind ik het kromme aan de politiek. Iedereen schreeuwt om zwaargewichten, om vervolgens Ton Elias bij iedere gelegenheid af te branden.
pi_150383560
Hi ha ho

Raap - me - op
pi_150383850
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 13:14 schreef Kaas- het volgende:
Hi ha ho

Raap - me - op
Moet dat?
pi_150385856

[ Bericht 57% gewijzigd door Bram_van_Loon op 07-03-2015 15:18:31 ]
#NoDAPL
pi_150385914
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 13:14 schreef Kaas- het volgende:
Hi ha ho

Raap - me - op
Ja, het is een beetje flauw. Zie mijn eerdere reactie waarin ik zelf aangeef hem niet te beoordelen als politicus omdat hij (morbide) obees is. Na tal van high profile parlementaire discussies te hebben gevolgd zie je dat patroon duidelijk.
quote:

[..]

Daar zal ik hem als politicus echter niet op beoordelen. Hij maakt teveel domme opmerkingen, hij toont niet aan zichzelf goed ingelezen te hebben of goed nagedacht te hebben. Daar komt die kritiek vandaan.
#NoDAPL
  zaterdag 7 maart 2015 @ 16:42:30 #72
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_150388050
quote:

[..]

Wat Bram zegt. :Y
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 9 maart 2015 @ 21:02:14 #73
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_150473969
De storm over de blunder van laatst is alweer gaan liggen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 9 maart 2015 @ 22:37:08 #74
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_150480484
Ik hoopte op geyle plaetjes. Maar tis alleen 'n hoop gelul hier.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 15:38:56 #75
225540 Pugg
Friends forever
pi_150497308
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:02 schreef rubbereend het volgende:
De storm over de blunder van laatst is alweer gaan liggen?
Ze zit momenteel weer te blunderen als een koe |:(
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 april 2015 @ 18:59:42 #76
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_151302957
Mevrouw de voorzitter herkent Beertema niet.
http://nos.nl/artikel/202(...)het-paasweekend.html
pi_151303108
quote:
Toen ze zich realiseerde dat Beertema geen lid is van het Europees Parlement, maar van de Tweede Kamer boog ze het hoofd en zei: "Ik ben toe aan het Paasweekend".
Het wordt wel tijd voor een kruisiging inderdaad.
  donderdag 2 april 2015 @ 19:20:49 #78
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_151303683
quote:
10s.gif Op donderdag 2 april 2015 18:59 schreef borisz het volgende:
Is ook wel een erg obscuur lid, die Beertema :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 april 2015 @ 19:37:11 #79
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_151304317
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

:D _O-
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_151304834
quote:
Ze is wel knap en dat is genoeg.
5 Ferrari's op videoband!
  donderdag 2 april 2015 @ 19:59:14 #81
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_151305209
Jezus wat een dom hert, niveautje kleuterleidster.;
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_151308171
quote:
10s.gif Op donderdag 2 april 2015 18:59 schreef borisz het volgende:
Waarmee nog maar eens bewezen is dat ze de cognitieve capaciteiten mist om deze baan aan te kunnen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder zou ze misschien ook eens naar een brillenwinkel toe. Als je na al die jaren nog steeds niet een van de gemakkelijkst te herkennen parlementariërs herkent...
#NoDAPL
pi_151308215
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

van Rutte? Hij lijkt mij het meest verantwoordelijk voor haar aanstelling en het feit dat ze er nog steeds zit, al is het maar omdat hij de onbetwiste baas is van de VVD.
#NoDAPL
pi_151318672
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 20:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

van Rutte? Hij lijkt mij het meest verantwoordelijk voor haar aanstelling en het feit dat ze er nog steeds zit, al is het maar omdat hij de onbetwiste baas is van de VVD.
Voor de lui die op een mooie vrouw als Anouchka lopen te mekkeren.
pi_151320917
het is ook erg lastig met al die dubbelfuncties in de PVV.
- Rudyard Kipling
pi_151321801
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 09:53 schreef DestroyerPiet het volgende:
het is ook erg lastig met al die dubbelfuncties in de PVV.
Laat hem nu net de keurigste parlementariër van de PVV zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 03-04-2015 19:27:32 ]
#NoDAPL
pi_151321851
Beertema is ook nog plaatsvervangend lid van het presidium van de TK. Dan zou Van Miltenburg hem toch wel zo nu en dan tegengekomen moeten zijn :P
pi_151336808
Zoals ik al zei, misschien moet ze eens bij de brillenwinkel langs. Ze zou de eerste niet zijn die slechter ziet dan dat ze zelf weet. Zelfs al heb je maar -0,5 het maakt veel verschil!
Los hiervan is ze natuurlijk totaal ongeschikt voor dit werk, het is hoog tijd dat iemand haar uit haar lijden verlost.
#NoDAPL
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 13 april 2015 @ 22:02:05 #89
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_151662314
DeLuna vindt me dik ;(
pi_151662937
Terecht dat Voortman boos is.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  maandag 13 april 2015 @ 22:58:32 #92
104871 remlof
Europees federalist
pi_151664697
Haar krediet is nu onderhand echt wel op.
  maandag 13 april 2015 @ 23:00:02 #93
168304 Mani89
pi_151664754
quote:
15s.gif Op maandag 13 april 2015 22:58 schreef remlof het volgende:
Haar krediet is nu onderhand echt wel op.
Ja, maar toch gaan ze er niets aan doen.
  maandag 13 april 2015 @ 23:06:19 #94
104871 remlof
Europees federalist
pi_151664989
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2015 23:00 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ja, maar toch gaan ze er niets aan doen.
We zullen zien morgen.
pi_151665595
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2015 22:17 schreef superniger het volgende:
Terecht dat Voortman boos is.
Dit, niet meer dan terecht.
  maandag 13 april 2015 @ 23:31:22 #96
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_151665948
In die affaire-Voortman speelden ook de media een onduidelijke rol. Had ze nou niet gelekt of was er geen bewijs voor lekken? Ik weet het nog steeds niet.

NWS / Niet gelekt naar Ombudsman, of niet vervolgd voor lekken?
  dinsdag 14 april 2015 @ 00:04:14 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151666974
Als Linda haar gelijk haalt kan v Miltenburg haar biezen pakken
  dinsdag 14 april 2015 @ 00:08:15 #98
38496 Perrin
pi_151667115
Nu graag weer eens een man met humor als voorzitter.
pi_151667181
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 00:08 schreef Perrin het volgende:
Hoeft niet per se een man te zijn natuurlijk. Verbeet deed het m.i. meer dan prima.

[ Bericht 0% gewijzigd door Moralitas op 14-04-2015 00:16:01 ]
  dinsdag 14 april 2015 @ 00:13:41 #100
38496 Perrin
pi_151667278
Nou vooruit, een vrouw met humor dan. Wordt wel lastig zoeken :P
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 14 april 2015 @ 00:14:24 #101
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_151667309
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 00:10 schreef Moralitas het volgende:

[..]

Hoeft niet per se een man te zijn natuurlijk. Verbeek deed het m.i. meer dan prima.
Verbeet
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 14 april 2015 @ 00:15:13 #102
38496 Perrin
pi_151667340
Gerdi.
pi_151667377
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 00:14 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Verbeet
Maar snel naar bed
  dinsdag 14 april 2015 @ 01:25:47 #104
104871 remlof
Europees federalist
pi_151668610
Dit is de brief van Voortman aan het Presidium:

quote:
Geacht Presidium,

Op 23 december j.l. heeft het OM Den Haag besloten het onderzoek naar het lekken van de namen voor kandidaten voor de functie van Nationale Ombudsman te sluiten. Helaas is de dader niet gevonden. Wat wel helder is, is dat ik in elk geval niet de namen gelekt kon hebben. Ook heeft de Officier van Justitie in zijn afdoeningsbeslissing glashelder aangegeven dat het delen van namen met een fractiegenoot niet strafbaar is. Sterker nog, hij concludeert dat ik nooit als verdachte aangemerkt had mogen worden. U zult begrijpen dat ik blij ben dat ik hiermee van alle blaam gezuiverd ben.

Wel vind ik het nog steeds opmerkelijk hoe een en ander is verlopen. Ik ben een half jaar lang verdachte geweest van een ambtsmisdrijf. Mijn integriteit is in twijfel getrokken. Het lijkt erop dat mensen mij doelbewust schade hebben willen berokkenen.

Het naadje van de kous zal waarschijnlijk nooit helemaal achterhaald kunnen worden. Maar het moet wel mogelijk zijn om te achterhalen wat er wanneer nou precies door wie besloten is. In het gesprek dat ik op 23 september 2014 had met de Kamervoorzitter verwees zij diverse malen naar besluiten die genomen zijn door het Presidium. Vandaar dat ik mij tot u wend.

De aangifte die de Kamervoorzitter in uw opdracht deed behelsde twee aspecten:

A. Het lekken van namen naar de media. Dit deel van de aangifte was niet specifiek tegen mij gericht, maar op grond van de aangifte die in uw opdracht gedaan is werd ik wel als voornaamste (enige?) verdachte beschouwd. Dat dit op zijn zachtst gezegd merkwaardig is licht ik hieronder toe.

B. Dat ik de vertrouwelijkheid geschonden zou hebben aangezien ik met een fractiegenoot –die zelf geen kennis van de stukken had genomen- collegiaal overleg had gehad over de inhoud van vertrouwelijke stukken die voor alle Kamerleden ter inzage lagen. Van het schenden van de vertrouwelijkheid werd ik als gevolg van de aangifte direct verdacht.

De vragen die ik heb zijn de volgende:

1. Waarom besloot u tot het doen van aangifte in plaats van voor het minder vergaande alternatief van een vooronderzoek door de Rijksrecherche?

De Kamervoorzitter liet mij in het gesprek op 23 september weten “dat ze het vervelend vond dat zij aangifte tegen mij moest doen maar dat zij nu eenmaal een Presidiumbesluit uit te voeren had”. Dat verbaasde mij. U had er ook voor kunnen kiezen om zoals premier Balkenende deed toen er gelekt werd uit de notulen van de ministerraad over de Hedwigepolder een vooronderzoek in te laten stellen. Het contrast is ook nogal groot in vergelijking met twee lekincidenten die we in 2014 mee hebben gemaakt in de Kamer. Ten eerste lekken uit de Commissie voor de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten. Hier werd niet eens een vooronderzoek naar ingesteld. Ten tweede het herhaaldelijk lekken van de inhoud van de Miljoenennota. Er kwam toen zelfs geen woord van afkeuring van de zijde van het Presidium en ook niet van de Kamervoorzitter. Waarom in dit geval dan wel meteen kiezen voor het zwaarste middel, namelijk aangifte en een strafrechtelijk onderzoek laten doen naar mijn handelen?

2. Waarom besloot u in strijd met de belofte van de Kamervoorzitter aan mijn fractievoorzitter om alsnog aangifte te doen van het vermeende schenden van de vertrouwelijkheid?

Op aandringen van de Kamervoorzitter besloten mijn fractievoorzitter en ik op 26 juni tot een schorsing. Dit omdat de Kamervoorzitter mijn fractievoorzitter had laten weten anders zelf maatregelen te zullen nemen. Zo zei ze tegen mijn fractievoorzitter dat zij zonder maatregelen van zijn kant aangifte zou doen van vermeende schending van de vertrouwelijkheid. Op dat moment was reeds bij haar bekend dat ik met slechts 1 fractiegenoot die de stukken niet had ingezien gesproken had over de stukken die ter inzage lagen. Ik neem aan dat toen u als Presidium besloot tot het doen van aangifte u dit ook wist. Waarom dus teruggekomen op de belofte om de aangifte in elk geval niet over de vermeende schending van de vertrouwelijkheid te laten gaan? Daarvoor waren immers al maatregelen genomen door mijn fractie. Dan was ik op dit punt nooit als verdachte aangemerkt geweest.

3. Wie heeft verdachtmakingen in de richting van mij en GroenLinks aan De Telegraaf doorgegeven?

Op 25 juni schreef De Telegraaf (zie bijlage) dat volgens “bronnen aan het Binnenhof” ik degene zou zijn die de namen van de kandidaten voor Nationale Ombudsman gelekt zou hebben naar diverse media. Op dat moment was uit het gesprek dat de Kamervoorzitter met mij gehad had op 19 juni al helder dat ik onmogelijk het lek kon zijn omdat ik nooit weet heb gehad van alle gelekte namen.

Op 28 juni publiceerde De Telegraaf een zogenaamde reconstructie (zie bijlage) waarin ook weer diverse bronnen werden opgevoerd. Dit stuk bevatte onder andere letterlijke passages uit het gesprek dat ik op 19 juni met de Kamervoorzitter gehad heb.

Dat De Telegraaf dit soort stukken schrijft geheel gebaseerd op anonieme bronnen is vervelend, maar wel haar goed recht. We leven immers –gelukkig maar- in een land waar vrije nieuwsgaring een groot goed is. Maar dat er mensen in de Kamer rondlopen die informatie uit een vertrouwelijk gesprek tussen mij en de Kamervoorzitter verdraaien en doorgeven aan De Telegraaf met als enig doel om mij en mijn fractie te beschadigen heeft mij gechoqueerd.

Is het mogelijk dat dit via een Presidiumlid is gegaan?

Heeft de Kamervoorzitter richting Presidiumleden –ten onrechte- de indruk gewekt dat ik namen gelekt zou hebben?

Heeft de Kamervoorzitter Presidiumleden verteld over de inhoud van het gesprek dat ze met mij gehad heeft?

Heeft de Kamervoorzitter überhaupt mijn naam genoemd richting Presidiumleden?

4. Waarom is bij de aangifte geen melding gemaakt van het feit dat het lijstje dat ter inzage lag een ander lijstje (de voordracht door de drie Hoge Colleges van Staat) was dan het lijstje dat gelekt is naar media (de mensen die gehoord zijn door de selectiecommissie)?

Pas tijdens mijn verhoor als verdachte bleek dat de Rijksrecherche niet wist dat er sprake was van twee verschillende lijstjes. Als de Rijksrecherche dat wel had geweten was van meet af aan duidelijk geweest dat de Kamerleden (waaronder ik) die de stukken ter inzage hadden gezien geen weet konden hebben van alle namen die gelekt zijn. Dit feit was bij de Kamervoorzitter (en ik neem aan dus ook bij u) bekend. In mijn gesprek op 19 juni heb ik de Kamervoorzitter hierop gewezen. Ze zei toen dat dit haar bekend was. Maar waarom hiervan geen melding gemaakt bij aangifte? Dan was ik nooit verdachte geweest van lekken naar de media. Doordat de Rijksrecherche bij aangifte niet volledig geïnformeerd is heeft de Rijksrecherche werk zitten doen dat met een volledige aangifte voorkomen had kunnen worden. De kring van mensen die kennis mocht hebben van de kandidaten die gehoord zijn door de selectiecommissie is immers veel kleiner dan de kring die kennis had genomen van de stukken die ter inzage lagen.

Ik vraag mij in dit verband ook af of de Kamervoorzitter ook gesproken heeft met de leden van de selectiecommissie. Zij waren immers de enigen die mochten weten wie er gehoord zijn door de selectiecommissie en dus kennis hadden van het lijstje dat gelekt is naar de media. Het zou niet meer dan logisch zijn geweest om daar te beginnen in plaats van bij de Kamerleden die de stukken die ter inzage lagen gelezen hadden.

Kortom, als gevolg van de aangifte die de Kamervoorzitter in opdracht van het Presidium deed ben ik op 2 zaken ten onrechte verdachte geweest. Ook het anoniem en foutief informeren van De Telegraaf was beschadigend en is mijns inziens een Kamerlid onwaardig. Het lijkt erop dat de aangifte in de vorm zoals deze kennelijk gedaan is vooral bedoeld was om zoals een van de bronnen in De Telegraaf al suggereert ervoor te zorgen dat ik ten onrechte onderwerp zou worden van een strafrechtelijk onderzoek. Ik wil dus graag weten welke rol uw Presidium daarin gespeeld heeft. Daarom verzoek ik om de Presidiumnotulen van 18 juni, 25 juni en 2 juli 2014 aan mij te verstrekken en de notulen van alle Presidiumvergaderingen daarna waarin over de kwestie is gesproken. Van de Kamervoorzitter begreep ik op 23 september dat ik daartoe en formeel verzoek kan doen wat ik bij deze doe.

Vriendelijke groet

Linda Voortman
Bron: http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)um-tweede-kamer.html
  dinsdag 14 april 2015 @ 07:18:40 #105
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_151669419
We hebben een mol.
  dinsdag 14 april 2015 @ 08:59:21 #106
168739 Red_85
'echt wel'
pi_151670331
Mooi zeg, bitchfight op links.
Ik haal popcorn.

quote:
Mag niet van bussemaker.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_151670461
Een enigzins competent figuur dat de kamer sterk houdt ipv het voorzitterschap te gebruiken voor partijpolitieke spelletjes zou al een enorme verbetering zijn.
pi_151670518
Ze kan wel de boeken in als meest waardeloze voorzitter ooit.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 april 2015 @ 11:54:17 #109
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_151674295
JanHoedeman twitterde op dinsdag 14-04-2015 om 11:49:24 Gesprek Van Miltenburg en Linda Voortman kent geen bevredigend slot na 1.5 uur en wordt vervolgd, http://t.co/oCLxDVSkmW reageer retweet
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:01:27 #110
136 V.
pi_151676069
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 08:59 schreef Red_85 het volgende:
Mooi zeg, bitchfight op links.
Is toch links-rechts :?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 14 april 2015 @ 13:40:12 #111
104871 remlof
Europees federalist
  dinsdag 14 april 2015 @ 14:03:40 #112
38496 Perrin
pi_151677651
Netjes dat Van Miltenburg niet meteen naar de Telegraaf rent, dit keer.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 14 april 2015 @ 19:28:37 #113
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_151687002
ben benieuwd hoe dit eindigt :D
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:05:09 #114
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151694000
Wat ik zo hoor is het morgen exit Anouschka
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:06:11 #115
346939 Janneke141
pi_151694046
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:05 schreef Hexagon het volgende:
Dat lijkt me voor alle betrokkenen een goede optie.
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:09:00 #116
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_151694181
Ik zie haar liever nu dan morgen vertrekken.
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:12:54 #117
104871 remlof
Europees federalist
pi_151694363
quote:
Ze is onhoudbaar, tenzij ze de schuld van het lekken in de schoenen van de griffier weet te schuiven, dat was de enige andere aanwezige bij dat gesprek.
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:15:23 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151694505
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:09 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik zie haar liever nu dan morgen vertrekken.
Dikke kans dat ze de eer aan zichzelf houdt voor ze gefileerd wordt op die vergadering.
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:16:54 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151694607
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Ze is onhoudbaar, tenzij ze de schuld van het lekken in de schoenen van de griffier weet te schuiven, dat was de enige andere aanwezige bij dat gesprek.
Als door jouw fouten een kamerlid zware schade oploopt dan ben je hoe dan ook niet te handhaven.
  dinsdag 14 april 2015 @ 22:18:54 #120
104871 remlof
Europees federalist
pi_151694707
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 22:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als door jouw fouten een kamerlid zware schade oploopt dan ben je hoe dan ook niet te handhaven.
Klopt, het was ook louter hypothetisch. Ben inderdaad benieuwd of ze dat overleg met het presidium nog afwacht voordat ze opstapt.
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:01:03 #121
38496 Perrin
pi_151696568
Valse aangifte doen bij de politie tegen een kamerlid ipv eerst intern uit te zoeken wat er aan de hand is.. :N

toedeloe :W
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:02:47 #122
38496 Perrin
pi_151696623
Als ze zelf niet heeft gelekt, dan hoop ik dat ze het presidiumlid dat wél heeft gelekt meeneemt in haar val.
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:05:37 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151696706
Het lekken van de namen zal eerder uit de linkse hoek komen. Die waren er immers op uit om Guido van Woerkom uit te schakelen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:06:08 #124
38496 Perrin
pi_151696717
Maar hoe wisten ze uberhaupt dat zijn naam genoemd was? Of bedoel je een links presidiumlid?
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:09:14 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151696800
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 23:06 schreef Perrin het volgende:
Maar hoe wisten ze uberhaupt dat zijn naam genoemd was? Of bedoel je een links presidiumlid?
Dat laatste inderdaad. Het was tactisch natuurlijk interessant om de voordracht van Van Woerkom te kunnen aanvallen.
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:10:30 #126
38496 Perrin
pi_151696838
Tja, er wordt een hoge prijs voor betaald.
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:10:57 #127
104871 remlof
Europees federalist
pi_151696852
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 23:02 schreef Perrin het volgende:
Als ze zelf niet heeft gelekt, dan hoop ik dat ze het presidiumlid dat wél heeft gelekt meeneemt in haar val.
Er is ook gelekt uit het gesprek tussen Van Miltenburg en Voortman. Daar was verder alleen een griffier bij aanwezig...
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:11:36 #128
38496 Perrin
pi_151696875
Altijd die griffiers o|O
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:12:15 #129
104871 remlof
Europees federalist
pi_151696891
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 23:11 schreef Perrin het volgende:
Altijd die griffiers o|O
Je kan nu echt gewoon beter gaan Anous :*
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 april 2015 @ 23:12:27 #130
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_151696896
quote:
Altijd die griffiers o|O
Die gaat binnenkort met pensioen trouwens :P.
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:14:03 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151696947
quote:
Altijd die griffiers o|O
Of er was Telegraaf afluisterapparatuur (8>
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:50:40 #132
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151697990
quote:
Kamervoorzitter Van Miltenburg raakt geïsoleerd

Kamervoorzitter Van Miltenburg heeft de beschuldigingen aan Kamerlid Voortman niet besproken met het presidium, voordat zij aangifte deed van het lekken van informatie. Dat melden bronnen in het dagelijkse bestuur van de Tweede Kamer aan Nieuwsuur.

Zij zeggen dat zij het nieuws over de affaire rond Voortman in de krant moesten lezen. Kamervoorzitter Van Miltenburg vroeg alleen ruimte aan het bestuur om het lek rond de benoeming van de ombudsman te laten opsporen.

Nieuwsuur-verslaggever Dominique van der Heyde noemt deze informatie zeer belastend voor Kamervoorzitter. "Van Miltenburg begint geheel geïsoleerd te raken, nu ook haar collega's de handen van haar aftrekken."

In juni publiceerde De Telegraaf op basis van anonieme bronnen dat GroenLinks-Kamerlid Voortman namen van sollicitanten voor de functie van ombudsman zou hebben gelekt naar de pers, waarna ze werd geschorst. Later bleek dat dit ten onrechte was. Gisteren stuurde Voortman een brief aan het presidium waarin ze om opheldering vroeg hoe het kwam dat zij foutief werd beschuldigd.

Verschuilen
Vandaag spraken Voortman en Van Miltenburg met elkaar, maar dit leidde niet tot een oplossing. Van Miltenburg liet wel weten dat het een besluit van het presidium was om onderzoek te doen naar het lekken en dat zij niets aan de Telegraaf gemeld heeft. Leden van het presidium zijn verbaasd dat Van Miltenburg zich achter hen lijkt te verschuilen.

Morgen wordt er met het presidium vergaderd. Leden van het presidium laten weten dat het een pittige bijeenkomst wordt.
http://nos.nl/artikel/2030299-kamervoorzitter-van-miltenburg-raakt-geisoleerd.html

Ziet er niet goed uit voor deze dame. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:52:05 #133
168304 Mani89
pi_151698022
De tissues zullen niet aan te slepen zijn.
  dinsdag 14 april 2015 @ 23:59:54 #134
104871 remlof
Europees federalist
pi_151698229
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 23:52 schreef Mani89 het volgende:
De tissues zullen niet aan te slepen zijn.
Misschien krijgen we wel Winny de Jong-taferelen :')
  woensdag 15 april 2015 @ 00:00:42 #135
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151698254
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 april 2015 23:59 schreef remlof het volgende:

[..]

Misschien krijgen we wel Winny de Jong-taferelen :')
Ik denk meer aan Elske ter Veld achtige situaties
pi_151698292
Hopelijk gaat ze dan eindelijk voor de bijl, na een traject met teveel akkefietjes waar je als kamervoorzitter feitelijk onzichtbaar moet zijn.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 15 april 2015 @ 00:10:32 #137
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_151698500
Ben benieuwd welke incompetente onzekere omhooggevallen trut ze nu weer naar voren zullen schuiven voor dat baantje....
  woensdag 15 april 2015 @ 00:12:19 #138
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_151698532
quote:
99s.gif Op woensdag 15 april 2015 00:10 schreef Yi-Long het volgende:
Ben benieuwd welke incompetente onzekere omhooggevallen trut ze nu weer naar voren zullen schuiven voor dat baantje....
Ik vrees dat de VVD Ton Elias naar voren gaat schuiven.
  woensdag 15 april 2015 @ 00:15:30 #139
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_151698597
quote:
15s.gif Op woensdag 15 april 2015 00:12 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Daar wordt ook niemand vrolijk van.
  woensdag 15 april 2015 @ 00:21:46 #140
104871 remlof
Europees federalist
pi_151698703
quote:

[..]

Ik denk niet dat de VVD de aangewezen partij is om de nieuwe parlementsvoorzitter te leveren.
  woensdag 15 april 2015 @ 02:13:26 #141
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_151699997
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2015 00:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de VVD de aangewezen partij is om de nieuwe parlementsvoorzitter te leveren.
.... dat zal ze er natuurlijk nooit van weerhouden om het toch gewoon te doen...
  woensdag 15 april 2015 @ 07:49:56 #142
38496 Perrin
pi_151700680
quote:

[..]

Daar heb je hulp van andere partijen voor nodig, lukt ze toch niet in hun uppie :P
pi_151701445
Misschien kan ze aan de slag bij de DNB.
pi_151701715
De VVD lijkt hun kruit wel verschoten te hebben want Van Miltenburg is gewoon een grote miskleun gebleken, andere partijen zullen een nieuwe VVD'er niet steunen lijkt me
pi_151702146
Ik vind het wel akelig stil in de pers trouwens, terwijl de NOS het ook bagatelliseerde door te stellen dat de dames hun fittie wel als afgedaan hadden mogen beschouwen maar dat Voortman ergens wel een puntje had.

Hallo, het gaat hier om een kamervoorzitter, die dus moet optreden in het belang van de hele kamer, die na een geschiedenis van partijpolitieke beslissingen en stuitende incompetentie een kamerlid vals beschuldigt en laat vervolgen omdat ze een hoofdelijke stemming eiste over de benoeming van VVD-er als ombudsman, op eigen houtje, onterecht zoals ze kon weten, en dan ook nog laat lekken uit vertrouwelijke gesprekken. Dat mens laten zitten is een belediging voor het ambt van kamervoorzitter, een getuigt van een diepe minachting voor de volksvertegenwoordiging als geheel.
  woensdag 15 april 2015 @ 10:37:05 #146
104871 remlof
Europees federalist
pi_151703676
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 09:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het wel akelig stil in de pers trouwens, terwijl de NOS het ook bagatelliseerde door te stellen dat de dames hun fittie wel als afgedaan hadden mogen beschouwen maar dat Voortman ergens wel een puntje had.
Dat is de stilte voor de storm. Ik verwacht dat die losbarst als de vergadering van het presidium die voor vanmorgen stond gepland is afgelopen.
pi_151703749
quote:

[..]

Kan de VVD echt niet betere poltici naar voren schuiven dan Opstelten, van der Steur, van Miltenburg en Elias? In alle ernst, met al die leden die ze hebben, daar moeten toch grotere talenten tussen zitten? :?
#NoDAPL
pi_151703843
Haar positie lijkt me nu echt wel onhoudbaar, maar stranger things have happened
pi_151703844
quote:
Waarmee weer de vraag actueel wordt waarom de VVD niet de schade heeft beperkt door haar veel eerder te laten opstappen. Blijkbaar dacht de VVD dat ze door een extra 'assistent' in te huren de schade voldoende beperkt zouden kunnen houden in de resterende jaren dat ze het uit zou mogen zitten? Gezien het patroon valt echter te verwachten dat als ze deze weken niet zou moeten opstappen dat ze dan over enkele maanden weer het volgende incident heeft veroorzaakt en dit terwijl we nog 2 jaar te gaan hebben als dit kabinet de rit uit gaat zitten. :)
#NoDAPL
pi_151703871
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Kan de VVD echt niet betere poltici naar voren schuiven dan Opstelten, van der Steur, van Miltenburg en Elias? In alle ernst, met al die leden die ze hebben, daar moeten toch grotere talenten tussen zitten? :?
Nee, die lokale VVD-afdelingen zijn een soort bar van een tennisvereniging voor mensen die niet kunnen tennissen en daarom maar wat vaker 'lagere belastingen' roepen. Het is vast niet zo erg als de PVV, maar het is een partij met een anti-intellectueel klimaat. Hun roep om Jip en Janneke-taal van lang geleden getuigde van meer ambitie dan ze zelf doorhadden.
pi_151703915
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:44 schreef TheVulture het volgende:
Haar positie lijkt me nu echt wel onhoudbaar, maar stranger things have happened
Ik zou graag willen weten waarom de VVD koste wat het kost haar op die post wil houden. Wil de VVD gezichtsverlies beperken (hoe? :?) omdat ze er eerder in deze kabinetsperiode wat VVD-politici zijn gesneuveld, zijn er personen binnen de VVD die het koste wat het kost willen voorkomen dat ze moet opstappen omdat ze op het persoonlijke vlak met haar meeleven of speelt er iets anders mee?

Een ander puntje, hoe logisch is het dat de VVD een vervanger mag kiezen? De parlementsvoorzitter werd de laatste keren gekozen door van een aantal partijen een kandidaat naar voren te schuiven. Als zij sneuvelt dan zou je dat toch weer moeten doen? :?
#NoDAPL
pi_151703957
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 08:59 schreef Red_85 het volgende:
Mag niet van bussemaker.
Politieke humor. _O-
#NoDAPL
pi_151704070
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2015 23:01 schreef Perrin het volgende:
Valse aangifte doen bij de politie tegen een kamerlid ipv eerst intern uit te zoeken wat er aan de hand is.. :N

toedeloe :W
http://mens-en-samenlevin(...)ging-en-melding.html
Als justitie een beetje de schijn van klassenjustitie wil beperken dan zou van Miltenburg hierover verantwoording moeten afleggen aan de rechter, als de rechter een beetje de schone schijn zou willen ophouden dat we in een rechtstaat leven (een die voor alle lagen van de bevolking hetzelfde is, wat in geen enkel land het geval is) dan zou van Miltenburg hiervoor gestraft moeten worden. Het zal vast niet gebeuren.
#NoDAPL
pi_151704071
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 10:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zou graag willen weten waarom de VVD koste wat het kost haar op die post wil houden. Wil de VVD gezichtsverlies beperken (hoe? :?) omdat ze er eerder in deze kabinetsperiode wat VVD-politici zijn gesneuveld, zijn er personen binnen de VVD die het koste wat het kost willen voorkomen dat ze moet opstappen omdat ze op het persoonlijke vlak met haar meeleven of speelt er iets anders mee?

Ik denk met name je eerste argument, het gezichtsverlies beperken (ook gezien de recente trackrecord van verschillende VVD'ers) , hopen dat zaken wel weer overwaaien, maar dit is al de 4e, 5e donderwolk dus op een gegeven moment houdt het op...
pi_151704205
quote:

[..]

Een ander puntje, hoe logisch is het dat de VVD een vervanger mag kiezen? De parlementsvoorzitter werd de laatste keren gekozen door van een aantal partijen een kandidaat naar voren te schuiven. Als zij sneuvelt dan zou je dat toch weer moeten doen? :?
De VVD claimt de ombudsman, de VVD claimt het ministerie van justitie, de VVD claimt het voorzitterschap van de kamer en claimt het recht om dat te gebruiken voor partijpolitieke spelletjes. Als het om de rechtsstaat en het functioneren van de democratie gaat hoef je niet lang na te denken aan welke kant de VVD staat. Dat zijn allemaal onhandige dingen die de staat hinderen bij het dienen van het grote geld.
pi_151704349
quote:
99s.gif Op woensdag 15 april 2015 00:10 schreef Yi-Long het volgende:
quote:

[..]

Hij voldoet aardig aan die omschrijving. :X
#NoDAPL
pi_151704943
Rembo1 twitterde op woensdag 15-04-2015 om 11:27:26 Overleg Presidium afgebroken; vanmiddag voortgezet. Kamerleden willen niet zeggen of ze nog vertrouwen hebben in #VanMiltenburg #eenvandaag reageer retweet
Rembo1 twitterde op woensdag 15-04-2015 om 11:30:05 Voortzetting overleg Presidium vanmiddag is geen goed nieuws voor #VanMiltenburg Heeft kennelijk niet iedereen overtuigd. #eenvandaag reageer retweet
  woensdag 15 april 2015 @ 11:32:32 #158
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_151705026
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 08:54 schreef Tem het volgende:
Misschien kan ze aan de slag bij de DNB.
Voorschrift zou daar in elk geval niet mogen werken, las ik in de krant.
  woensdag 15 april 2015 @ 11:41:42 #159
168304 Mani89
pi_151705285
LavieJanRoos twitterde op woensdag 15-04-2015 om 11:32:11 Positie Van Miltenburg staat niet ter discussie, aldus @Martinbosma_pvv. #presidium reageer retweet
pi_151705319
LOL.
  woensdag 15 april 2015 @ 11:46:41 #161
38496 Perrin
pi_151705407
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:41 schreef Mani89 het volgende:
LavieJanRoos twitterde op woensdag 15-04-2015 om 11:32:11 Positie Van Miltenburg staat niet ter discussie, aldus @Martinbosma_pvv. #presidium reageer retweet
Schiet lekker op met dat lekken.
pi_151705458
Ik gok dat op zijn minst GL haar hoofd wil zien rollen vanmiddag
  woensdag 15 april 2015 @ 12:02:40 #163
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_151705914
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:48 schreef TheVulture het volgende:
+ de SP als ik mag afgaan wat Roemer gisteren had gezegd.
pi_151706115
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:41 schreef Mani89 het volgende:
Het doet me denken aan voorzitters van professionele voetbalclubs die roepen dat "de positie van de trainer niet ter discussie staat". :)
#NoDAPL
pi_151706149
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:02 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

+ de SP als ik mag afgaan wat Roemer gisteren had gezegd.
Het zou oppositie-onwaardig zijn als je hier niet vol je tanden en klauwen in zet.
Ik hou er niet zo van als er een bloedbad van wordt gemaakt maar in dit geval heeft van Miltenburg het er toch echt zelf naar gemaakt. Een valse aangifte doen....

Inmiddels leveren al die incidenten de VVD veel meer imagoschade op dan als ze haar direct hadden laten opstappen na het eerste of tweede incident. Iets zegt me da als ze haar laten aanblijven dat de extra imagoschade van de volgende incidenten (nog twee lange jaren te gaan, in de eerste twee jaar waren er al tal van incidenten) groter gaat zijn dan de imagoschade die ze nu al hebben.
#NoDAPL
  woensdag 15 april 2015 @ 12:12:32 #166
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_151706186
HeinBruinewoud twitterde op woensdag 15-04-2015 om 11:27:51 VVD er @TonElias ontkent dat hij uit het #presidium heeft gelekt. #eenvandaag reageer retweet
Bron: Volkskrant
pi_151706201
Er zijn ook zat partijen die nu kans zien om hun eigen kandidaat alsnog op die positie te krijgen, en Van Miltenburg heeft er gewoon aantoonbaar een puinzooi van gemaakt, het zou me echt verbazen als ze dit nog recht weet te lullen
pi_151706362
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:13 schreef TheVulture het volgende:
Er zijn ook zat partijen die nu kans zien om hun eigen kandidaat alsnog op die positie te krijgen, en Van Miltenburg heeft er gewoon aantoonbaar een puinzooi van gemaakt, het zou me echt verbazen als ze dit nog recht weet te lullen
Het lijkt me niet zo zeer een kwestie van het al dan niet recht kunnen lullen, het lastige is dat je haar niet met een stemmen kan ontslaan. Ze moet zelf opstappen en dat doet zij alleen maar als de partij haar niet meer steunt. De partij zal haar pas niet meer steunen als de schade voor de partij die zij aanricht groter wordt door aan te blijven dan door op te stappen.
Mocht ze "de eer aan zichzelf houden" dan valt het te verwachten dat de partij een leuk baantje in de luwte regelt waar ze wel geschikt voor is (of minder ongeschikt voor is). Ik denk aan een positie als Commissaris van de Koning/gouverneur (Limburg).
#NoDAPL
pi_151706366
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het zou oppositie-onwaardig zijn als je hier niet vol je tanden en klauwen in zet.
Ik hou er niet zo van als er een bloedbad van wordt gemaakt maar in dit geval heeft van Miltenburg het er toch echt zelf naar gemaakt. Een valse aangifte doen....
Niet alleen de oppositie. Elk kamerlid moet opkomen voor de positie van de kamer tov de regering, en dus voor een goede voorzitter die opkomt voor kamerleden ipv ze in de rug aan te vallen wanneer ze de regering dwarsbomen.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het lijkt me niet zo zeer een kwestie van het al dan niet recht kunnen lullen, het lastige is dat je haar niet met een stemmen kan ontslaan. Ze moet zelf opstappen en dat doet zij alleen maar als de partij haar niet meer steunt.
Of als ze flink aan het huilen wordt gemaakt. Dan maar zo... wie niet horen wil moet maar voelen. Begin maar eens met een aangifte.
pi_151706408
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 11:48 schreef TheVulture het volgende:
en is dat al niet genoeg dat ze op moet stappen. als 1 partij geen vertrouwen meer heeft in jouw als voorzitter dan ben je toch niet meer te handhaven.

Het zou trouwens goed zijn als ze de voorzitter eens niet automatisch uit de grootste partij laten komen maar echt te kijken naar de competenties van iemand.
- Rudyard Kipling
  woensdag 15 april 2015 @ 12:48:38 #171
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_151707041
De VVD is wel kampioen in zulk vals spel de laatste tijd.
  woensdag 15 april 2015 @ 13:52:43 #172
225540 Pugg
Friends forever
pi_151708691
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 12:13 schreef TheVulture het volgende:
En maar rekken , bij de avond is ze weg.....
  woensdag 15 april 2015 @ 13:55:23 #173
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151708777
quote:

[..]

Tot dusver heft ze steeds kleine blunders gemaakt. Genant maar nooit echt een aanleiding om haar de wacht aan te zeggen.
pi_151709240
quote:

Het is helemaal niet logisch dat de VVD een vervanger mag kiezen. De kamer kiest de voorzitter, dus die kiest ook een nieuwe voorzitter.
pi_151709279
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 14:13 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het is helemaal niet logisch dat de VVD een vervanger mag kiezen. De kamer kiest de voorzitter, dus die kiest ook een nieuwe voorzitter.
Dat lijkt mij ook maar hier werd alweer lustig er op los gespeculeerd welke VVD-politicus/politica haar mag vervangen.
#NoDAPL
  woensdag 15 april 2015 @ 14:15:36 #176
168304 Mani89
pi_151709300
Ton Elias eist al een tijdje op dat baantje, daarom wordt er her en der gesuggereerd dat juist hij het lek is.
pi_151709330
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 14:15 schreef Mani89 het volgende:
Ton Elias eist al een tijdje op dat baantje, daarom wordt er her en der gesuggereerd dat juist hij het lek is.
Zou me niets verbazen.
  Moderator woensdag 15 april 2015 @ 14:19:25 #178
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_151709409
gaan we dalijk weer live? :D
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  woensdag 15 april 2015 @ 14:21:21 #179
104871 remlof
Europees federalist
pi_151709462
Van Miltenburg moet voor half vier brief Voortman klaar hebben

Een lid van het presidium: 'Het gaat erom of Van Miltenburg in staat is evenwichtskunst te bedrijven om de leden van het presidium én Voortman erbij te houden.' Een ander lid: 'De discussie met Voortman gaat sowieso verder, die is vandaag niet voorbij.' Mocht de brief niet bevredigend zijn, dan dreigt er een vertrouwenscrisis rond het Kamervoorzitterschap.
  woensdag 15 april 2015 @ 14:23:16 #180
104871 remlof
Europees federalist
pi_151709517
Je hebt nog een uur Noes.
  woensdag 15 april 2015 @ 14:37:13 #181
168304 Mani89
pi_151709876
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2015 14:23 schreef remlof het volgende:
Je hebt nog een uur Noes.
Er zullen wel weer allemaal krachten van buitenaf ingehuurd moeten worden om haar te helpen. Terwijl zij huilend op de wc zit.
pi_151710734
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2015 14:16 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Zou me niets verbazen.
Mij ook niet, bovendien heeft hij als voormalige journalist genoeg vriendjes die als journalist werken. Ik kan me niet voorstellen dat voldoende parlementariërs voor hem zullen stemmen maar misschien speculeert Elias dat het spel zo gespeeld gaat worden dat enkel de VVD kandidaten voordraagt of dat de VVD de opvolger aanwijst. Het zou geheel onlogisch zijn maar de VVD en de PvdA (die het gedoogt) doen wel meer onlogische dingen.
#NoDAPL
  Moderator woensdag 15 april 2015 @ 15:19:37 #183
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_151710827
is er eigenlijk ergens een TL;DR versie te lezen in jip en janneke taal, die uitlegt waar de fuck het hier nou over gaat
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
pi_151710888
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:19 schreef Jimbo het volgende:
is er eigenlijk ergens een TL;DR versie te lezen in jip en janneke taal, die uitlegt waar de fuck het hier nou over gaat
Ze heeft valse aangifte gedaan tegen een parlementariër omwille van vermeend lekken. Dat had jij zelf gemakkelijk kunnen vinden door omhoog te bladeren totdat je het krantenartikeltje tegenkomt.
#NoDAPL
pi_151710930
Vind er dan sowieso geen nieuwe stemronde plaats in de 2e kamer voor een nieuwe voorzitter mocht Miltenburg opstappen?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2015 15:23:31 ]
pi_151710994
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:23 schreef teckna het volgende:
Vind er dan sowieso geen nieuwe stemronde plaats in de 2e kamer voor een nieuwe voorzitter mocht Miltenburg opstappen?
Dat hangt volledig af van wat ze beslissen waarbij de coalitiepartijen de leiding hebben. Er bestaat geen wettelijke verplichting om op die manier de voorzitter te kiezen.
#NoDAPL
  Moderator woensdag 15 april 2015 @ 15:26:05 #187
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_151711007
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ze heeft valse aangifte gedaan tegen een parlementariër omwille van vermeend lekken. Dat had jij zelf gemakkelijk kunnen vinden door omhoog te bladeren totdat je het krantenartikeltje tegenkomt.
maar is dat daadwerkelijk alles?
pi_151711070
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:26 schreef Jimbo het volgende:

[..]

maar is dat daadwerkelijk alles?
Ja en nee.
Het is alles wat nu speelt en dit op zichzelf zou meer dan voldoende zijn voor een dergelijk incident. Ze heeft in de afgelopen jaren al talrijke keren geblunderd dus dat maakt het nog wat pikanter.
#NoDAPL
  Moderator woensdag 15 april 2015 @ 15:28:38 #189
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_151711093
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja en nee.
Het is alles wat nu speelt en dit op zichzelf zou meer dan voldoende zijn voor een dergelijk incident. Ze heeft in de afgelopen jaren al talrijke keren geblunderd dus dat maakt het nog wat pikanter.
ah juist, duidelijk
  woensdag 15 april 2015 @ 15:28:38 #190
442308 De_Kaas
Maak me gek
pi_151711094
Gerard Schouw maar voorzitter dan. ^O^
pi_151711109
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat hangt volledig af van wat ze beslissen waarbij de coalitiepartijen de leiding hebben. Er bestaat geen wettelijke verplichting om op die manier de voorzitter te kiezen.
Jammer, ik wist niet beter dan dat er gestemd wordt voor de stoel van voorzitter. Maar niets verbaast mij meer. Zou ook best voor verrassingen kunnen zorgen nu het VVD/PvdA kabinet zo wankel staat.
pi_151711140
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:29 schreef teckna het volgende:

[..]

Jammer, ik wist niet beter dan dat er gestemd wordt voor de stoel van voorzitter.
Ze stemden wel maar niet op de huidige manier, dat elke partij iemand kan voordragen. Daar zijn ze relatief kort geleden pas mee begonnen. Voor die tijd was het de gewoonte dat de coalitiepartijen het onderling uitmaakten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Voorzitter_van_de_Tweede_Kamer

[ Bericht 8% gewijzigd door Bram_van_Loon op 15-04-2015 15:35:00 ]
#NoDAPL
  woensdag 15 april 2015 @ 15:31:01 #193
168304 Mani89
pi_151711182
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:28 schreef De_Kaas het volgende:
Gerard Schouw maar voorzitter dan. ^O^
De vaste vervanger Martin Bosma kan het toch gewoon doen? Of is die van de verkeerde partji.
  woensdag 15 april 2015 @ 15:42:02 #194
346939 Janneke141
pi_151711580
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:31 schreef Mani89 het volgende:

[..]

De vaste vervanger Martin Bosma kan het toch gewoon doen? Of is die van de verkeerde partji.
De PVV kan hem voordragen, net zoals andere partijen een kandidaat kunnen brengen, en dan wordt erover gestemd. Bosma heeft het zeker niet slecht gedaan, volgens mij zou het best kunnen. Nous is van een 'goede' partij (gevestigd en coalitie) en maakte er een potje van. Volgens mij is het niet zo'n issue. En bovendien van een grotere fractie, dat is eigenlijk wel een vereiste.

[ Bericht 0% gewijzigd door Janneke141 op 15-04-2015 15:49:58 ]
pi_151711593
quote:

[..]

Het zou mooi zijn als de PVV hem als kandidaat zou mogen voordragen en de meerderheid van het parlement op hem zou stemmen. Ere wie ere toekomt, Bosma doet het prima.
#NoDAPL
  woensdag 15 april 2015 @ 16:00:42 #196
225540 Pugg
Friends forever
pi_151712124
quote:

[..]

Khadija Arib is de eerste vice voorzitter volgens mij hoor .
  woensdag 15 april 2015 @ 16:01:45 #197
168304 Mani89
pi_151712159
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 16:00 schreef Pugg het volgende:

[..]

Khadija Arib is de eerste vice voorzitter volgens mij hoor .
Oh zou kunnen, maar dacht dat ik Bosma wel eens heb zien invallen tijdens een vragenuurtje ofzo.
  woensdag 15 april 2015 @ 16:03:51 #198
168304 Mani89
pi_151712210
De brief van Anouchka is ook uitgelekt.

woensdag 15 april 2015 @ 16:04:38 #199
38496 Perrin
pi_151712230
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 16:03 schreef Mani89 het volgende:

[ afbeelding ]
Ziet er authentiek uit.
  woensdag 15 april 2015 @ 16:21:55 #200
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_151712660
Het is 4 uur geweest. Iemand die de antwoorden heeft op de vragen die gesteld zijn in de brief?
pi_151712681
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 16:03 schreef Mani89 het volgende:

[ afbeelding ]
Presidium met een e (in plaats van ae), dat kan toch niet? :N
Taalverbastering. ;)
#NoDAPL
  woensdag 15 april 2015 @ 16:34:09 #202
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_151712992
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:19 schreef Jimbo het volgende:

(NRC van vandaag)
pi_151713572
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 16:34 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

(NRC van vandaag)
Herinner ik het me correct dat inmiddels bekend is geworden dat AvM zelfstandig namens het praesidium aangifte deed zonder dit te overleggen met de rest van het praesidium?
#NoDAPL
  woensdag 15 april 2015 @ 18:04:36 #204
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_151715496
JosHeymans twitterde op woensdag 15-04-2015 om 18:01:55 Presidium nu alweer 2,5 uur bezig. @TonElias moet nu toch wel honger krijgen. reageer retweet
:D
Order! Ordeeeeeeeeer!
  woensdag 15 april 2015 @ 18:10:21 #205
104871 remlof
Europees federalist
  woensdag 15 april 2015 @ 18:12:56 #206
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_151715777
  woensdag 15 april 2015 @ 18:46:29 #207
104871 remlof
Europees federalist
pi_151716784
Dat dit zo lang duurt kan nooit een goed teken zijn voor Anous. De vraag lijkt mij meer of het 8 uur journaal of Nieuwsuur het nieuws van haar aftreden gaat brengen.
pi_151716993
Man man man wat erger ik me weer aan de overdreven aandacht voor dit zaakje. Gaan we straks ook 14 uur overleggen over rose of wit toiletpapier? Gewoon wegwezen met die draak, heeft al te vaak laten zien niet geschikt te zijn voor deze rol.

Misschien doen ze er wel zo lang over omdat ze aan het uitzoeken zijn waar Van Miltenburg wél geschikt voor is.
Even a broken clock is right twice a day.
  woensdag 15 april 2015 @ 19:00:54 #209
168304 Mani89
pi_151717271
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 18:52 schreef danos het volgende:
Man man man wat erger ik me weer aan de overdreven aandacht voor dit zaakje. Gaan we straks ook 14 uur overleggen over rose of wit toiletpapier? Gewoon wegwezen met die draak, heeft al te vaak laten zien niet geschikt te zijn voor deze rol.

Misschien doen ze er wel zo lang over omdat ze aan het uitzoeken zijn waar Van Miltenburg wél geschikt voor is.
Er zal vast nog wel ergens een leuk commissariaatje voor haar in het verschiet liggen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 april 2015 @ 19:04:18 #210
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_151717387
DominiqueHeyde twitterde op woensdag 15-04-2015 om 18:58:40 presidium zit op 1 lijn na uren vergaderen. verklaring en stukken straks online op site 2e kamer reageer retweet
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 april 2015 @ 19:05:58 #211
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_151717426
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De PVV kan hem voordragen, net zoals andere partijen een kandidaat kunnen brengen, en dan wordt erover gestemd. Bosma heeft het zeker niet slecht gedaan, volgens mij zou het best kunnen. Nous is van een 'goede' partij (gevestigd en coalitie) en maakte er een potje van. Volgens mij is het niet zo'n issue. En bovendien van een grotere fractie, dat is eigenlijk wel een vereiste.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 15:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het zou mooi zijn als de PVV hem als kandidaat zou mogen voordragen en de meerderheid van het parlement op hem zou stemmen. Ere wie ere toekomt, Bosma doet het prima.
Bosma zou een geweldige kandidaat zijn, maar dat wil hij en de PVV niet geloof ik. Ten eerste omdat hij veel te belangrijk voor Wilders zelf is. En ten tweede omdat hij dan ook veel officiële ontvangsten moet doen en daarbij gasten zou moeten ontvangen waar de PVV het niet op heeft en dat vinden ze geen fijn idee.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_151717642
Volgens TPO en NU.nl mag Anouchka gewoon blijven.

Terreur.
  woensdag 15 april 2015 @ 19:12:42 #213
104871 remlof
Europees federalist
pi_151717689
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:11 schreef Ajacied422 het volgende:

Terreur.
Bizar, die is alle authoriteit en geloofwaardigheid kwijt.
  woensdag 15 april 2015 @ 19:12:55 #214
38496 Perrin
pi_151717699
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:11 schreef Ajacied422 het volgende:

Terreur.
Ze is de voorzitter die de Kamer verdient, blijkbaar.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 april 2015 @ 19:31:01 #215
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_151718303
wat zou er moeten gebeuren dat ze aftreedt?
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 15 april 2015 @ 19:37:11 #216
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151718526
Hoe heeft die zich eruit weten te redden?
  woensdag 15 april 2015 @ 19:38:52 #217
346939 Janneke141
pi_151718595
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:37 schreef Hexagon het volgende:
Hoe heeft die zich eruit weten te redden?
Goeie vraag. Daar zijn achter de schermen dingen gebeurt die we de komende twintig jaar nog niet te horen krijgen denk ik.
  woensdag 15 april 2015 @ 19:45:36 #218
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151718833
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Goeie vraag. Daar zijn achter de schermen dingen gebeurt die we de komende twintig jaar nog niet te horen krijgen denk ik.
Mogelijk wil de VVD niet nog een gevallen partijgenoot en heeft de PvdA geen zin in een conflict hierover.
  woensdag 15 april 2015 @ 19:46:29 #219
346939 Janneke141
pi_151718863
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mogelijk wil de VVD niet nog een gevallen partijgenoot en heeft de PvdA geen zin in een conflict hierover.
Ja, ik denk ook dat het zoiets is. Maar om de geloofwaardigheid van de coalitiepartners niet verder aan te tasten zal dat wel binnenskamers blijven.
pi_151718972
net of dit zo geloofwaardig is? ik begrijp het niet dat je na zoveel blunders en falen iemand gewoon laat zitten. dan kun je beter haar verwisselen voor iemand die beter zijn werk kan doen
- Rudyard Kipling
pi_151718974
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 16:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Presidium met een e (in plaats van ae), dat kan toch niet? :N
Taalverbastering. ;)
NRC doet het ook :o (in de post onder je)
Somebody that I used to know
  woensdag 15 april 2015 @ 19:52:23 #222
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_151719095
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:49 schreef Postbus100 het volgende:

NRC doet het ook :o (in de post onder je)
Net als de officiële site van de Tweede Kamer.
http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/presidium

Het is toch ook niet praesident. :').
pi_151719118
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ton Elias gaat iig met een lege zak naar huis. Als je als koffiejuffrouw 3x koffie met melk ipv suiker brengt word je er overal uitgeflikkerd. Als je als secretaresse 3x met de verkeerde bedrijfsnaam opneemt geldt hetzelfde.

Maar nee als je als kamervoorzitter meerdere malen de aandacht opeist met je gestuntel en de politieke gang van zaken beïnvloed ben je in Den Haag precies op de goede plek.

Zo zal de dirigent van de jostieband ook nooit worden ontslagen.
pi_151719162
Haha, ergens wel grappig dat ze mag blijven als ik zie met hoeveel men zich hier heeft zitten verkneukelen om haar aanstaande aftreden.
  woensdag 15 april 2015 @ 20:00:02 #225
38496 Perrin
pi_151719338
Lekker doorprutsen, het is toch de Tweede Kamer maar.
  woensdag 15 april 2015 @ 20:03:32 #226
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_151719484
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:49 schreef DestroyerPiet het volgende:
net of dit zo geloofwaardig is? ik begrijp het niet dat je na zoveel blunders en falen iemand gewoon laat zitten. dan kun je beter haar verwisselen voor iemand die beter zijn werk kan doen

Fred de Graaf moest voor imo voor minder wel opstappen (overigens was dat wel terecht).
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 april 2015 @ 20:04:28 #227
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_151719513
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:03 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Fred de Graaf moest voor imo voor minder wel opstappen (overigens was dat wel terecht).
Was Van Miltenburg daar ook niet zijdelings bij betrokken?
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 15 april 2015 @ 20:05:49 #228
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_151719564
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:04 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Was Van Miltenburg daar ook niet zijdelings bij betrokken?
Ja, volgens mij wel.
pi_151719623
vaag nu is het verhaal opeens dat ze geen aangifte tegen voortman heeft gedaan. :?
- Rudyard Kipling
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 april 2015 @ 20:10:54 #230
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_151719795
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 april 2015 @ 20:12:30 #231
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_151719854
Van de NOS:
quote:
Van Miltenburg gaat weer met Voortman praten

Kamervoorzitter Van Miltenburg en GroenLinks-Kamerlid Voortman gaan nog een keer om tafel zitten om de kwestie van het lekken van geheime informatie uit te praten. Het dagelijks bestuur van de Tweede Kamer heeft vandaag twee keer enkele uren overlegd over de affaire-Voortman. Het Kamerlid van GroenLinks wil opheldering over een onterechte beschuldiging van Kamervoorzitter Van Miltenburg over het lekken van namen van kandidaten van de Nationale Ombudsman.

Reputatieschade

Het presidium betreurt dat het GroenLinks-Kamerlid reputatieschade heeft opgelopen, omdat de rijksrecherche onderzoek heeft gedaan naar het lekken van informatie, staat in een vanavond gepubliceerde brief. Het bestuur hoopt dat Van Miltenburg en Voortman de zaak kunnen opklaren. "Het presidium heeft er alle vertrouwen in dat u beiden in staat zijn om tot een voor u beiden bevredigende oplossing te komen," zo staat in de brief. Het presidium heeft de verslagen van vergaderingen over de kwestie ook openbaar gemaakt.

Het presidium schrijft dat Van Miltenburg volgens de landsadvocaat niet buiten haar mandaat heeft gehandeld door aangifte te doen.
GroenLinks-Kamerlid Voortman is blij dat de verslagen openbaar zijn gemaakt. Ze heeft nog veel vragen over het lekken naar De Telegraaf, waar de vervelende situatie voor haar mee is begonnen. Ze hoopt volgende week in het gesprek met Kamervoorzitter Van Miltenburg een antwoord op haar vragen te krijgen.
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 15 april 2015 @ 20:35:31 #232
104871 remlof
Europees federalist
pi_151720935
Dit is nog niet voorbij dus.
  woensdag 15 april 2015 @ 20:40:54 #233
38496 Perrin
pi_151721210
Ondertussen (edit: dit gaat over 't asielbeleid..)

fonslambie twitterde op woensdag 15-04-2015 om 20:14:44 Steeds meer #VVD-ministers binnen bij #bedbadbrood overleg. #PvdA heeft overleg in eigen kring. Crisissfeertje. reageer retweet
raouldupre twitterde op woensdag 15-04-2015 om 20:15:18 De VVD roept de hele vloot bij elkaar in het Torentje. Nu dan toch de aanleiding gevonden om te breken? reageer retweet

[ Bericht 14% gewijzigd door Perrin op 15-04-2015 21:15:37 ]
pi_151722353
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 20:40 schreef Perrin het volgende:
Ondertussen..

fonslambie twitterde op woensdag 15-04-2015 om 20:14:44 Steeds meer #VVD-ministers binnen bij #bedbadbrood overleg. #PvdA heeft overleg in eigen kring. Crisissfeertje. reageer retweet
raouldupre twitterde op woensdag 15-04-2015 om 20:15:18 De VVD roept de hele vloot bij elkaar in het Torentje. Nu dan toch de aanleiding gevonden om te breken? reageer retweet
Over zoiets als dit laat je toch geen kabinet vallen :?
  woensdag 15 april 2015 @ 21:01:55 #235
38496 Perrin
pi_151722417
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dit gaat over asielbeleid.. (geheel offtopic, dus :@)
pi_151722627
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:01 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dit gaat over asielbeleid.. (geheel offtopic, dus :@)
o|O
Dat had ik niet direct eruit afgeleid, zeker na de post van Remlof ("Ondertussen").
  woensdag 15 april 2015 @ 21:09:46 #237
38496 Perrin
pi_151722838
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:05 schreef Wombcat het volgende:

[..]

o|O
Dat had ik niet direct eruit afgeleid, zeker na de post van Remlof ("Ondertussen").
Dat #bedbadbrood was de hint.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 april 2015 @ 21:14:28 #238
862 Arcee
Look closer
pi_151723086
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 21:05 schreef Wombcat het volgende:
o|O
Ik las het ook eerst even zo. :@
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 15 april 2015 @ 21:15:58 #239
38496 Perrin
pi_151723149
Ff erbij ge-edit ;(
pi_151724452
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, ik denk ook dat het zoiets is. Maar om de geloofwaardigheid van de coalitiepartners niet verder aan te tasten zal dat wel binnenskamers blijven.
Eens zien wat er van die geloofwaardigheid overblijft nadat de oppositie flink aan de stoelpoten heeft zitten zagen. :)
#NoDAPL
pi_151724498
quote:

[..]

Kabinetten zijn voor kleinere akkefietjes gevallen. Het is volgens mij maar net afhankelijk van hoe graag ze een kabinet willen blijven vormen. :)

quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:53 schreef danos het volgende:

[..]

Ton Elias gaat iig met een lege zak naar huis. Als je als koffiejuffrouw 3x koffie met melk ipv suiker brengt word je er overal uitgeflikkerd. Als je als secretaresse 3x met de verkeerde bedrijfsnaam opneemt geldt hetzelfde.

Maar nee als je als kamervoorzitter meerdere malen de aandacht opeist met je gestuntel en de politieke gang van zaken beïnvloed ben je in Den Haag precies op de goede plek.

Zo zal de dirigent van de jostieband ook nooit worden ontslagen.
Ik denk dat de Jostiband strengere eisen stelt dan het parlement. Moet jij maar eens opletten hoe de leden van die band reageren als de dirigent er zo'n zooitje van maakt als dat AvM doet. :)

[ Bericht 42% gewijzigd door Bram_van_Loon op 15-04-2015 21:51:43 ]
#NoDAPL
pi_151724640
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:54 schreef Kowloon het volgende:
Haha, ergens wel grappig dat ze mag blijven als ik zie met hoeveel men zich hier heeft zitten verkneukelen om haar aanstaande aftreden.
Niet zozeer verkneukelen, meer een gevoel van opluchting dat het lamme vogeltje uit haar leiden zou worden verlost. Oké, in mijn geval zou er ook enige vreugde zijn dat de VVD wat imagoverlies lijdt maar ik verwacht dat de VVD nog veel meer imagoverlies gaat lijden met van Miltenburg dan zonder. Nog twee hele lange jaren voor AvM waarin ze geen enkele autoriteit geniet bij het parlement, nog heel erg veel zal blunderen en waarin ze ongetwijfeld nog een keertje aan machtsmisbruik zal doen. :Y).
#NoDAPL
pi_151724889
quote:
6s.gif Op woensdag 15 april 2015 19:52 schreef Ringo het volgende:

[..]

Net als de officiële site van de Tweede Kamer.
http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/presidium

Het is toch ook niet praesident. :').
Nee, maar wel de praeses. Het verband tussen praeses en praesidium lijkt me duidelijk.
Ik ben er altijd een voorstander van om de oorsprong van het woord intact te laten indien dat gemakkelijk gaat. Waarom het mooie Latijn verbasteren naar een of ander buitenlands misbaksel? Het kan maar ik vind het armoede. Idem voor woorden als quantum (quantus), laat het alsjeblieft intact en maak van die qu niet geheel onnodig kw omdat het dan meer Nederlands lijkt of zo. :?

Inmiddels heeft een of andere fanaat de wiki van de Nederlandstalige Wikipedia weer veranderd (in Google cache nog de versie die er kort geleden stond): "Preses, vaak nog in oude spelling als praeses geschreven, en uitgesproken als / preeses/, is overgenomen uit het Latijn en betekent letterlijk voorzitter."

[ Bericht 8% gewijzigd door Bram_van_Loon op 15-04-2015 21:58:39 ]
#NoDAPL
  Moderator woensdag 15 april 2015 @ 22:09:11 #244
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_151725755
quote:

[..]

storm in een glas water, maar dat kabinet zie ik voorlopig nog niet vallen. Helaas eigenlijk wel, zou wel weer leuk zijn die verkiezingen. Altijd grappig om te zien
pi_151726582
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2015 18:12 schreef IkeDubaku99 het volgende:

Ik hou er niet van om mensen te pesten over hun (morbide) obesitas en ik begrijp dat de beste man bij zo'n barbeque aan het einde van het parlementaire jaar graag een hapje neemt maar als je zo'n postuur hebt dan weet je zo goed als zeker dat de fotografen graag een kiekje maken. Misschien is dat publicitair gezien niet heel erg handig van deze voormalige journalist? :)
Dat hij obees is weet ik 100% zeker, no way dat je dat niet bent als je zoveel vet op je gezicht hebt. Je moet voorbij de obesitasgrens zijn alvorens zich daar een beduidende hoeveelheid vet begint op te stapelen.
#NoDAPL
  Moderator / Redactie Sport woensdag 15 april 2015 @ 22:38:33 #246
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_151727177
  woensdag 15 april 2015 @ 22:43:09 #247
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_151727388
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:38 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Voortman kijkt hier echt alsof ze elk moment een elleboogstoot verwacht oid. :')
en AvM kijkt alsof ze dat idd van plan is. :@
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 april 2015 @ 22:55:37 #248
862 Arcee
Look closer
pi_151727920
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:43 schreef Roger_Epiales het volgende:
Voortman kijkt hier echt alsof ze elk moment een elleboogstoot verwacht oid. :')
Ja, dat zijn geen vriendinnen geworden. :Y)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 15 april 2015 @ 22:56:25 #249
104871 remlof
Europees federalist
pi_151727958
Vrijdag derde(!) gesprek dus tussen Voortman en Van Miltenburg :')
pi_151728151
De incapabele kut mag dus blijven :')
  woensdag 15 april 2015 @ 23:07:55 #251
104871 remlof
Europees federalist
pi_151728456
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 23:00 schreef TheVulture het volgende:
De incapabele kut mag dus blijven :')
Ik moet anders nog zien of ze er volgende week dinsdag nog zit.
pi_151729221
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:43 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

AvM kijkt vooral erg vals naar mijn mening. Dat krijg je met een geforceerde 'lach'. :)
Wat zouden jullie doen als jullie in Voortman haar schoenen zouden staan? Ik kan me voorstellen dat je na het eerste of tweede kluitje in het riet publiekelijk aangeeft geen vertrouwen meer in een gesprek met haar te hebben. Het verhoogt de druk op de ketel voor haar aftreden. Anderzijds verspeelt ze dan misschien een mogelijkheid om bepaalde informatie boven tafel te krijgen van deze incompetente machtspolitica.
#NoDAPL
pi_151729242
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2015 23:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Deo volente is ze volgende week weg uit het parlement.
#NoDAPL
  donderdag 16 april 2015 @ 00:06:38 #254
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151729962
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2015 22:38 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk bloesje btw. :7
Wie dit leest is gek
  donderdag 16 april 2015 @ 07:50:55 #255
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151732402
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2015 23:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Waarover kan ze in deze kwestie nog vallen denk je?
  donderdag 16 april 2015 @ 08:12:09 #256
346939 Janneke141
pi_151732579
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 07:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het enige dat ik kan verzinnen is dat als de PvdA zijn zin niet krijgt met die asielzoekers, ze van Miltenburg alsnog laten vallen. Maar erg waarschijnlijk is dat niet.
  donderdag 16 april 2015 @ 08:43:42 #257
104871 remlof
Europees federalist
pi_151732903
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 07:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Omdat ze er nog niet uit is met Voortman en vooral omdat de bron van het lekken naar de Telegraaf nog niet boven water is en die bron is hoogstwaarschijnlijk Van Miltenburg zelf.
pi_151735657
Gelukkig voor haar is er net een kabinetscrisisje.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 april 2015 @ 10:49:02 #259
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_151735743
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Leid de aandacht wel een beetje van haar af idd.
Hoop dat ze eruit geknikkerd wordt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_151746599
quote:
99s.gif Op donderdag 16 april 2015 00:06 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Leuk bloesje btw. :7
Ja, maar helaas wel veel te zwaar opgemaakt. :{w
#NoDAPL
pi_151746650
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Om nog een paar maanden of een jaar voort te modderen en er alsnog uitgeknikkerd te worden na weer geblunder/machtsmisbruik. Of dat dat nu zo gelukkig is voor haar betwijfel ik. De VVD gaat alleen maar meer afgestraft worden. *O*
#NoDAPL
  donderdag 16 april 2015 @ 17:01:53 #262
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_151746665
Een gevallen cabinet zou voor haar wle ene uitkomst zijn. Hoeft ze niet tussentijds op te stappen
pi_151746914
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 17:01 schreef Hexagon het volgende:
Een gevallen cabinet zou voor haar wle ene uitkomst zijn. Hoeft ze niet tussentijds op te stappen
Denk jij dat ze alsnog gaat vallen indien
- die valse aangifte (bovenop al het andere wat al misging) haar niet haar kop kost
- het kabinet de periode uit zou zitten
#NoDAPL
  donderdag 16 april 2015 @ 17:21:53 #264
104871 remlof
Europees federalist
pi_151747150
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 17:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Om nog een paar maanden of een jaar voort te modderen en er alsnog uitgeknikkerd te worden na weer geblunder/machtsmisbruik. Of dat dat nu zo gelukkig is voor haar betwijfel ik. De VVD gaat alleen maar meer afgestraft worden. *O*
Dat krijg je als je zoveel sukkels in je fractie weet te verzamelen. Het lijkt bijna de PVV wel :')
pi_151747170
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2015 17:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat krijg je als je zoveel sukkels in je fractie weet te verzamelen. Het lijkt bijna de PVV wel :')
Close tie.
#NoDAPL
  vrijdag 17 april 2015 @ 14:44:38 #266
104871 remlof
Europees federalist
pi_151774144
Gesprek Voortman en Van Miltenburg later verder

En ook in het derde gesprek zijn Van Miltenburg en Voortman er niet uit gekomen :')
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 april 2015 @ 16:44:59 #267
862 Arcee
Look closer
pi_151777164
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 april 2015 14:44 schreef remlof het volgende:
En ook in het derde gesprek zijn Van Miltenburg en Voortman er niet uit gekomen :')
Inmiddels wel:

quote:
Van Miltenburg en Voortman verzoend

Kamervoorzitter Van Miltenburg (VVD)
en GroenLinks-Kamerlid Voortman kunnen
weer met elkaar door één deur.Dat is de
conclusie na een urenlang gesprek.

Van Miltenburg deed vorig jaar aangifte
van het lekken van namen van kandidaten
voor de functie van ombudsman.Voortman
werd als verdachte aangemerkt,maar werd
vrijgepleit:zij kende niet alle gelekte
namen.Voortman vindt dat Van Miltenburg
dat in de aangifte had moeten opnemen.

De Kamervoorzitter noemt het nu spijtig
dat dit niet is gebeurd.Voortman is er
na de gesprekken van overtuigd dat Van
Miltenburg niet doelbewust informatie
uit de aangifte heeft weggelaten.
  vrijdag 17 april 2015 @ 16:46:06 #268
104871 remlof
Europees federalist
pi_151777187
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2015 16:44 schreef Arcee het volgende:

[..]

Inmiddels wel:

[..]

Ik hoor het net op Radio 1. Nu blijft het wachten op de volgende misstap van de bipolare kamervoorzitter.
  vrijdag 17 april 2015 @ 17:16:27 #269
225540 Pugg
Friends forever
pi_151777922
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2015 16:46 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik hoor het net op Radio 1. Nu blijft het wachten op de volgende misstap van de bipolare kamervoorzitter.
Dit is dus: pluche lakken oftewel machtswellusteling o|O
  vrijdag 17 april 2015 @ 17:20:22 #270
168304 Mani89
pi_151778029
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2015 16:46 schreef remlof het volgende:

[..]

Die zal nu goed strak aan de lijn gehouden worden en als een soort puppet voortbestaan.
  vrijdag 17 april 2015 @ 17:38:02 #271
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_151778461
Nog een verkeerde actie van haar en ze kan opstappen. Alleen jammer dat dit niet genoeg was.
  vrijdag 17 april 2015 @ 17:39:20 #272
104871 remlof
Europees federalist
pi_151778495
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 april 2015 17:38 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Nog een verkeerde actie van haar en ze kan opstappen. Alleen jammer dat dit niet genoeg was.
Ik mag toch aannemen dat haar krediet nu tot 0 is gereduceerd.
  vrijdag 17 april 2015 @ 18:49:02 #273
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151780094
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2015 17:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik mag toch aannemen dat haar krediet nu tot 0 is gereduceerd.
Ik verwacht dat dat hele komische scenes gaat opleveren in de nabije toekomst. Beeld je in hoe een debat straks uit de hand loopt terwijl de mensen over wie zij leiding moet nemen 0,0 respect voor haar hebben en zij met onmacht reageert.
#NoDAPL
  vrijdag 17 april 2015 @ 18:49:49 #274
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151780119
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 april 2015 17:38 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Nog twee voor haar hele lange jaren te gaan. Dat opstappen komt nog wel.
#NoDAPL
  vrijdag 17 april 2015 @ 18:51:36 #275
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_151780175
Dit soort vrouwen kun je met een paar scherpe zinnen gewoon compleet emotioneel kapot maken waarna ze jankend de vergadering schorst, en daar hoef je niets voor te liegen of echt gemeen te zijn, maar juist gewoon de waarheid zeggen.

Als men haar weg wil hebben moet dat geen probleem zijn.
pi_151780340
Hahaha lachwekkend, vroeger hadden we Loenatik, tegenwoordig hebben we De Haagse Inrichting.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 17 april 2015 @ 20:44:45 #277
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_151784306
_O- toch knap om alle stormen maar te overleven :D
DeLuna vindt me dik ;(
pi_151785205
Genante vertoning
  vrijdag 17 april 2015 @ 22:47:38 #279
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151789541
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 20:44 schreef rubbereend het volgende:
_O- toch knap om alle stormen maar te overleven :D
Niet echt, ze zit er nog omdat de VVD bang is voor weer extra gezichtsverlies nadat de zoveelste VVD-bestuurder/senator/... heeft moeten opstappen en omdat ze een vriendin van Mark Rutte is. Met wat ze zelf heeft gedaan heeft het weinig te maken. Uitstel van executie als je het mij vraagt. No way dat zij het nog twee lange jaren volhoudt zonder nog een paar grote blunders te maken. Ze hebben al alles geprobeerd, zo hebben ze haar al een extra assistent geven die veel werk overneemt. Dat voorkwam niet deze gigantische blunder.
#NoDAPL
  zaterdag 18 april 2015 @ 06:21:17 #280
225540 Pugg
Friends forever
pi_151794389
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:08 schreef TheVulture het volgende:
Genante vertoning
Stuitend zelfs o|O
  zaterdag 18 april 2015 @ 09:25:02 #281
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151795274
Een ding snap ik niet.
Er waren twee lijstjes met namen. Die waren beide geheim.
De namen die bij de Telegraaf terecht kwamen kon Voortman niet weten dus die was niet de bron.
Maar aan de andere kant heeft ze toch zelf toegegeven dat ze de namen op het andere lijstje wél met anderen besproken heeft, en daar is het hele circus op gaan draaien.
Hoe kan Voortman dan onschuldig zijn?
Wie dit leest is gek
pi_151801556
quote:
99s.gif Op zaterdag 18 april 2015 09:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
Een ding snap ik niet.
Er waren twee lijstjes met namen. Die waren beide geheim.
De namen die bij de Telegraaf terecht kwamen kon Voortman niet weten dus die was niet de bron.
Maar aan de andere kant heeft ze toch zelf toegegeven dat ze de namen op het andere lijstje wél met anderen besproken heeft, en daar is het hele circus op gaan draaien.
Hoe kan Voortman dan onschuldig zijn?
die 'anderen' waren collega-Kamerleden, die hebben volgens het OM ook het recht uiteindelijk de vertrouwelijke stukken in te zien
quote:
Ook kan Kamerlid Voortman wat het OM betreft geen strafrechtelijk verwijt worden gemaakt van het feit dat zij vertrouwelijke informatie heeft besproken met andere Kamerleden. In de regelingen die de Tweede Kamer heeft ten aanzien van de omgang met vertrouwelijke stukken is namelijk niet opgenomen dat het niet is toegestaan om de inhoud van vertrouwelijke stukken te bespreken met collega-Kamerleden die hetzelfde recht hebben op inzage in die stukken. De voorschriften spitsen zich toe op het verbod om te kopiëren, fotograferen, maken van aantekeningen of citeren. Volgens het OM heeft het citeerverbod geen betrekking op het bespreken van deze informatie met collega-Kamerleden. Ook ten aanzien van dit verwijt wordt de zaak tegen Kamerlid Voortman geseponeerd.
https://www.om.nl/actueel(...)/uitkomst-onderzoek/
  zaterdag 18 april 2015 @ 16:54:44 #283
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_151802904
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 15:41 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

die 'anderen' waren collega-Kamerleden, die hebben volgens het OM ook het recht uiteindelijk de vertrouwelijke stukken in te zien

[..]

https://www.om.nl/actueel(...)/uitkomst-onderzoek/
OK. Bedankt!

Aan de andere kant is het dan weer raar dat ze door van Ojik gestraft is.
Was er misschien een onderlinge afspraak om er met niemand over te spreken?
En raar, ten eerste omdat het mocht wat ze deed en ten tweede omdat die collega-Kamerleden dan ook wel de vermeende daders konden zijn geweest.
Wie dit leest is gek
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:06:53 #284
225540 Pugg
Friends forever
pi_151891828
En we gaan morgen weer verder.....lek toch bij Groen Links?
pi_151966045
AvM haalt weer eens namen door de war. Bontes en Van Roon bij de interruptiemicro's, noemt ze Van Bommel.
pi_151970680
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 20:11 schreef Ajacied422 het volgende:
AvM haalt weer eens namen door de war. Bontes en Van Roon bij de interruptiemicro's, noemt ze Van Bommel.
Oh boy. Laat van Bommel (oudgediende die erg veel in de media is geweest) en Bontes (dankzij de splinter het laatste jaar veel in het nieuws en bij talkshows geweest) nu net hele bekende parlementariërs zijn die zelfs op straat door veel burgers worden herkend. Wil iemand haar eindelijk eens uit haar lijden verlossen?
#NoDAPL
  donderdag 23 april 2015 @ 21:55:44 #287
346939 Janneke141
pi_151970748
Pff. Onbegrijpelijk dat de VVD haar met alle geweld de hand boven het hoofd wilde houden.
pi_151970909
Soms vraag ik me af wat meer een rol speelt: gezichtsverlies voorkomen voor de VVD of Ruttes persoonelijke vriendschap met AvM.
Dat laatste zou eigenlijk niet moeten kunnen want je vriendin laat je zo toch niet voortmodderen terwijl ze naar een afgrond rijdt? Het zou mij heel erg verbazen als hij nog twee jaar volhoudt. Ik kijk in een glazen bol en ik zie AvM verder blunderen en de VVD vervolgens roepen dat het nu zo kort voor het einde van de kabinetsperiode is dat het geen zin meer heeft om haar nu nog te vervangen. _O-
#NoDAPL
  donderdag 23 april 2015 @ 22:52:50 #289
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_151973212
Aan de andere kant: laat haar maar dit verkloten in plaats van een woningcorporatie of de DSB bank naar de filestijnen te helpen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 23 april 2015 @ 22:54:03 #290
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_151973245
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2015 22:52 schreef Klopkoek het volgende:
Aan de andere kant: laat haar maar dit verkloten in plaats van een woningcorporatie of de DSB bank naar de filestijnen te helpen.
Die kans zal ze hierna wel krijgen. Want ze kan dan toch zeggen dat ze Kamervoorzitter is geweest... :N

En iedereen in de TK heeft na zijn of haar termijn per definitie verstand van alles, zodat ze overal in raden van bestuur/advies/commissarissen etc kunnen gaan zitten, dus kan zij dat ook doen
  donderdag 23 april 2015 @ 23:00:32 #291
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_151973490
Ik zou bijna denken dat zij belastend materiaal heeft over de sleutelfiguren binnen de VVD.
pi_151975009
quote:
Aiaiai, daar zeg je wat. Dankzij de politieke baantjesmachine zou het nog zomaar kunnen ook dat zij zo'n functie krijgt. Ik moet er niet aan denken!

quote:
10s.gif Op donderdag 23 april 2015 23:00 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik zou bijna denken dat zij belastend materiaal heeft over de sleutelfiguren binnen de VVD.
Het zou veel verklaren. _O-
#NoDAPL
  vrijdag 24 april 2015 @ 00:13:35 #293
104871 remlof
Europees federalist
pi_151975885
quote:
Nee, laat haar maar gewoon een uitkering aanvragen bij het UWV, dit soort types zijn nergens productief, alleen maar destructief.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 24 april 2015 @ 00:43:01 #294
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_151976438
Ik heb nu al medelijden met de gemeente waar ze burgemeester gaat worden ;(
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 24 april 2015 @ 12:22:58 #295
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_151985866
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 00:43 schreef rubbereend het volgende:
Ik heb nu al medelijden met de gemeente waar ze burgemeester gaat worden ;(
Ze staat vast bovenaan in die database van topvrouwen.
Gisteren ook weer met dat in elkaar stortend spreekgestoelte. Hele sketch vond ik dan wel weer tekenend voor de staat van het landsbestuur.

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 24 april 2015 @ 17:26:16 #296
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_151993672
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2015 12:22 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ze staat vast bovenaan in die database van topvrouwen.
Gisteren ook weer met dat in elkaar stortend spreekgestoelte. Hele sketch vond ik dan wel weer tekenend voor de staat van het landsbestuur.

Aiaiai. _O-
Kijken ze daar nooit eens of dat er onderhoud nodig is of iets moet worden vervangen?
Onhandige reacties van de voorzitster:
Haar wegsturen van de eerste eerste plaats terwijl de spreekster aangeeft dat het niet nodig is, vervolgens de vergadering, schorsen terwijl ze toch echt prima met 1 hand het knopje kan induwen en met de andere hand een blad kan pakken. De constructie dat je een knopje moet induwen vind ik trouwens ook nogal onhandig, waarom niet een schakelaar die je omzet? :?

Klein detail wat me opviel: de kwaliteit van de microfoons lijkt nogal te verschillen. Haar stem klonk ineens sterk anders.
#NoDAPL
  zondag 17 mei 2015 @ 16:02:11 #297
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_152680067
Ik zat naar dit debat te kijken:
7m45, een erg pijnlijk moment voor de voorzitter, spot van Klaver.
#NoDAPL
pi_152680311
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 16:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zat naar dit debat te kijken:
7m45, een erg pijnlijk moment voor de voorzitter, spot van Klaver.
Mijn god, wat praat die Greet een berg onzin zeg.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 juni 2015 @ 22:36:43 #299
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_153680246
Of dit nu het juiste topic is.... Maar goed het gaat wel over de voorzitter

quote:
Gisteren nam de voorzitter van de Tweede Kamer een bijzondere stap. De griffier kondigde in een urgente email naar alle leden van het Presidium - het bestuur van de Tweede Kamer - aan dat er nieuwe procedures komen voor de afhandeling van brieven van burgers. De reden: brieven van klokkenluiders die zich anoniem melden, worden tot nu toe ongeregistreerd vernietigd. Dat is de officiële procedure.
Anonieme brief

De voorzitter past de procedure aan nadat Nieuwsuur vragen stelde over een anonieme brief, gericht aan de Kamervoorzitter, die een belangrijke rol speelde in de onthullingen over de Teevendeal.

Tweede Kamerleden willen nu een debat met hun eigen Kamervoorzitter.

http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)rsbrieven-vernietigd
  vrijdag 19 juni 2015 @ 22:37:55 #300
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_153680290
Wat moet deze lichtgewicht nog meer doen om de zak te krijgen?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 19 juni 2015 @ 22:44:47 #301
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_153680536
VOL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')