LOLquote:Op dinsdag 15 december 2015 17:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Welnee. Je gooit er wat gagging orders tegenaan.
Censuur gebeurt echter ook heimelijk.quote:Op dinsdag 15 december 2015 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LOL
De beste manier om heel veel aandacht voor een zaak te krijgen is er een gagging order tegenaan te gooien
It giet oan.quote:D66 sluit motie van wantrouwen tegen premier Rutte niet uit
VANDAAG, 16:24POLITIEK
D66-leider Pechtold zegt dat hij steeds bozer wordt over de manier waarop het kabinet omgaat met de onduidelijkheden over de Teevendeal. Hij sluit niet uit dat hij in het Kamerdebat van morgen een motie van wantrouwen tegen premier Rutte indient.
Pechtold is vooral geïrriteerd door het steeds uitstellen van de antwoorden op Kamervragen over de Teevendeal. Pechtold: "Het lijkt of Rutte en zijn kabinet van de waarheid willen weglopen. De waarheid opschrijven is niet zo moeilijk hoor".
'Val mij niet lastig'
Ook voor de uitspraken van de premier van afgelopen vrijdag heeft Pechtold geen goed woord over. Rutte nam vrijdag tijdens zijn persconferentie deels afstand nam van het onderzoeksrapport over de Teevendeal, door te suggereren dat het misschien toch een goede deal was.
Pechtold: "Als Rutte in het debat dezelfde houding heeft: 'val mij niet lastig en ik heb het allemaal goed gedaan', dan sluit ik een motie van wantrouwen niet uit. Maar het is niet mijn doel."
Speculeren
ChristenUnie-leider Segers is ook ontstemd over de late antwoorden van het kabinet. "Het kabinet is al in de problemen. Er ligt een hard rapport waarvan de minister-president zegt dat het wel eens anders zou kunnen zijn. Rutte is gaan speculeren, en dat is heel erg wonderlijk."
VVD-fractievoorzitter Zijlstra geeft toe dat er fouten zijn gemaakt. "Het ministerie van Veiligheid en Justitie is niet transparant geweest". Maar hij vindt niet dat dat iets zegt over de VVD, ook al zijn de huidige twee en de vorige twee bewindspersonen VVD'ers.
http://nos.nl/artikel/207(...)-rutte-niet-uit.html
Net zoals Pia Dijkstra nadacht over een motie van wantrouwen tegen Martin van Rijn zeker, of zoals ze tegen het belastingplan dachten te zijn. Draaiers '66.quote:
Verwacht er ook al weinig van, nog los van de PvdA.quote:Op dinsdag 15 december 2015 18:35 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Net zoals Pia Dijkstra nadacht over een motie van wantrouwen tegen Martin van Rijn zeker, of zoals ze tegen het belastingplan dachten te zijn. Draaiers '66.
De mate van persvrijheid is natuurlijk nog wat anders dan hoe goed de journalistiek is.quote:Op dinsdag 15 december 2015 18:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Censuur gebeurt echter ook heimelijk.
Check dit
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Press_Freedom_Index
Zelfs lobbyen kan hun ranking amper redden
Moet sws even een topic gemaakt worden voor het debat morgen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 19:02 schreef SureD1 het volgende:
Interessant is dat Van der Steur en die gezellige Brabander Opstelten hebben ingefluisterd wat er in dat persbericht moest wat uiteindelijk het einde van Opstelten en Teeven inluidde... Kijk dat Van der Steur zou moeten opstappen over de Teeven-deal sec is staatsrechtelijk dubbelop, dat heeft Opstelten al gedaan.
Maar nu blijkt dat zij als Kamerleden actief betrokken waren bij de misleiding aangaande die deal. Dat maakt ze tot aangeschoten wild. Zou wat zijn, dat een tweede koppel bewindslieden hierover zou moeten vertrekken.
Rutte is ook niet in the clear met zijn blind volgen van Teeven en (vooral) het bagatelliseren van de conclusies van de Commissie Oosting.
Ik vind het ook wel frappant dat er behoorlijk wat licht zit tussen de opvatting van Rutte en die van Zijlstra... Georkestreerd 'dualisme' of is er een Koningsdrama in de maak? Zijlstra aast bijna openlijk op de job van Rutte..
(Of ik kijk teveel Wolf Hall dat kan ook)
Heeft de Teeven-soap geen eigen topique?
donequote:Op dinsdag 15 december 2015 19:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moet sws even een topic gemaakt worden voor het debat morgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |