Niet echt, ze zit er nog omdat de VVD bang is voor weer extra gezichtsverlies nadat de zoveelste VVD-bestuurder/senator/... heeft moeten opstappen en omdat ze een vriendin van Mark Rutte is. Met wat ze zelf heeft gedaan heeft het weinig te maken. Uitstel van executie als je het mij vraagt. No way dat zij het nog twee lange jaren volhoudt zonder nog een paar grote blunders te maken. Ze hebben al alles geprobeerd, zo hebben ze haar al een extra assistent geven die veel werk overneemt. Dat voorkwam niet deze gigantische blunder.quote:Op vrijdag 17 april 2015 20:44 schreef rubbereend het volgende:
toch knap om alle stormen maar te overleven
die 'anderen' waren collega-Kamerleden, die hebben volgens het OM ook het recht uiteindelijk de vertrouwelijke stukken in te zienquote:Op zaterdag 18 april 2015 09:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
Een ding snap ik niet.
Er waren twee lijstjes met namen. Die waren beide geheim.
De namen die bij de Telegraaf terecht kwamen kon Voortman niet weten dus die was niet de bron.
Maar aan de andere kant heeft ze toch zelf toegegeven dat ze de namen op het andere lijstje wél met anderen besproken heeft, en daar is het hele circus op gaan draaien.
Hoe kan Voortman dan onschuldig zijn?
https://www.om.nl/actueel(...)/uitkomst-onderzoek/quote:Ook kan Kamerlid Voortman wat het OM betreft geen strafrechtelijk verwijt worden gemaakt van het feit dat zij vertrouwelijke informatie heeft besproken met andere Kamerleden. In de regelingen die de Tweede Kamer heeft ten aanzien van de omgang met vertrouwelijke stukken is namelijk niet opgenomen dat het niet is toegestaan om de inhoud van vertrouwelijke stukken te bespreken met collega-Kamerleden die hetzelfde recht hebben op inzage in die stukken. De voorschriften spitsen zich toe op het verbod om te kopiëren, fotograferen, maken van aantekeningen of citeren. Volgens het OM heeft het citeerverbod geen betrekking op het bespreken van deze informatie met collega-Kamerleden. Ook ten aanzien van dit verwijt wordt de zaak tegen Kamerlid Voortman geseponeerd.
OK. Bedankt!quote:Op zaterdag 18 april 2015 15:41 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
die 'anderen' waren collega-Kamerleden, die hebben volgens het OM ook het recht uiteindelijk de vertrouwelijke stukken in te zien
[..]
https://www.om.nl/actueel(...)/uitkomst-onderzoek/
Oh boy. Laat van Bommel (oudgediende die erg veel in de media is geweest) en Bontes (dankzij de splinter het laatste jaar veel in het nieuws en bij talkshows geweest) nu net hele bekende parlementariërs zijn die zelfs op straat door veel burgers worden herkend. Wil iemand haar eindelijk eens uit haar lijden verlossen?quote:Op donderdag 23 april 2015 20:11 schreef Ajacied422 het volgende:
AvM haalt weer eens namen door de war. Bontes en Van Roon bij de interruptiemicro's, noemt ze Van Bommel.
Die kans zal ze hierna wel krijgen. Want ze kan dan toch zeggen dat ze Kamervoorzitter is geweest...quote:Op donderdag 23 april 2015 22:52 schreef Klopkoek het volgende:
Aan de andere kant: laat haar maar dit verkloten in plaats van een woningcorporatie of de DSB bank naar de filestijnen te helpen.
Aiaiai, daar zeg je wat. Dankzij de politieke baantjesmachine zou het nog zomaar kunnen ook dat zij zo'n functie krijgt. Ik moet er niet aan denken!quote:Op donderdag 23 april 2015 22:52 schreef Klopkoek het volgende:
Aan de andere kant: laat haar maar dit verkloten in plaats van een woningcorporatie of de DSB bank naar de filestijnen te helpen.
Het zou veel verklaren.quote:Op donderdag 23 april 2015 23:00 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik zou bijna denken dat zij belastend materiaal heeft over de sleutelfiguren binnen de VVD.
Nee, laat haar maar gewoon een uitkering aanvragen bij het UWV, dit soort types zijn nergens productief, alleen maar destructief.quote:Op donderdag 23 april 2015 22:52 schreef Klopkoek het volgende:
Ze staat vast bovenaan in die database van topvrouwen.quote:Op vrijdag 24 april 2015 00:43 schreef rubbereend het volgende:
Ik heb nu al medelijden met de gemeente waar ze burgemeester gaat worden
Aiaiai.quote:Op vrijdag 24 april 2015 12:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ze staat vast bovenaan in die database van topvrouwen.
Gisteren ook weer met dat in elkaar stortend spreekgestoelte. Hele sketch vond ik dan wel weer tekenend voor de staat van het landsbestuur.
Mijn god, wat praat die Greet een berg onzin zeg.quote:Op zondag 17 mei 2015 16:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik zat naar dit debat te kijken:
7m45, een erg pijnlijk moment voor de voorzitter, spot van Klaver.
http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)rsbrieven-vernietigdquote:Gisteren nam de voorzitter van de Tweede Kamer een bijzondere stap. De griffier kondigde in een urgente email naar alle leden van het Presidium - het bestuur van de Tweede Kamer - aan dat er nieuwe procedures komen voor de afhandeling van brieven van burgers. De reden: brieven van klokkenluiders die zich anoniem melden, worden tot nu toe ongeregistreerd vernietigd. Dat is de officiële procedure.
Anonieme brief
De voorzitter past de procedure aan nadat Nieuwsuur vragen stelde over een anonieme brief, gericht aan de Kamervoorzitter, die een belangrijke rol speelde in de onthullingen over de Teevendeal.
Tweede Kamerleden willen nu een debat met hun eigen Kamervoorzitter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |