abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145898491
quote:
Een Rotterdamse agent heeft zich in de nesten gewerkt door op internet gepeperde uitspraken over moslims en de islam te doen.

Het korps waar de man actief is, heeft de zaak bij het Openbaar Ministerie (OM) gelegd. Het OM bepaalt of de man mogelijk vervolgd wordt. Ook worden mogelijk disciplinaire maatregelen tegen hem genomen, zo schrijft de Telegraaf.

Op Facebook schreef de man "Ik ben helemaal klaar met die k islamieten. Ik hoop dat ze zeer snel een langzame pijnlijke dood sterven. Oftewel dood aan de islam!!!"

Hij verwijderde zijn uitspraken direct, maar die circuleren inmiddels op internet.

http://www.powned.tv/nieu(...)od_aan_de_islam.html
Het zou gaan om de volgende uitspraak:

https://pbs.twimg.com/media/B0uOaP-IIAEqhgM.jpg

Als je op de desbetreffende naam zoekt op het net, kom je ook de volgende uitspraak tegen:

http://webcache.googleuse(...)=nl&client=firefox-a

quote:
Nico Groenewold Ik haat moslims. Punt. Ben er klaar mee,
September 6 at 12:48am

Marcouch heeft ook gereageerd:

"Uitspraken van deze politieman, zijn #politie onwaardig en verwerpelijk. Goed dat politieleiding dit niet accepteert "
https://twitter.com/ahmed(...)246037303296/photo/1

Ontslag op staande voet zou ik zeggen!

[ Bericht 4% gewijzigd door Ceberut op 25-10-2014 13:40:25 ]
  Forum Admin vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:44:36 #2
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_145898589
Tja, heel, heel erg dom.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:44:44 #3
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_145898600
Geen gemis voor de politie in ieder geval als hij ontslagen wordt.
pi_145898604
Je mag tegenwoordig geeneens meer moslims haten...

Half Nederland zou dan ontslagen moeten worden.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_145898677
Mooi, laat zet hem in bij schilderswijk. Zal fantastisch werk daar doen en iedereen in toon houden.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:47:32 #6
321876 Cherna
Fuck the System
pi_145898727
Tja in die functie en dan op het net wat onzin spuien dan vraag je erom.
Facebook, een beter controle middel op de samenleving bestaat er niet. En het mooie is dat de overheid er niets aan hoeft te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 24-10-2014 19:52:44 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:48:00 #7
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_145898751
In de jaren '80 had je beschaafde politieagenten, waar je respect voor kon hebben. Nu lijkt het wel alsof ze uitsluitend nog bij een Tokkie-sportschool of de plaatselijke kaalkoppenafdeling van de NVU werven. :')

Wat een uitschot, die agenten van tegenwoordig. Op een heel enkele uitzondering na dan, maar de meeste agenten lijken zo uit het NVU-volkscongres te zijn geworven. :{w
pi_145898853
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:46 schreef Djibril het volgende:
Mooi, laat zet hem in bij schilderswijk. Zal fantastisch werk daar doen en iedereen in toon houden.
ja man laat zet hem in bij in toon houden
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_145898904
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:50 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

ja man laat zet hem in bij in toon houden
Ja hij kan wil iedereen fantastisch uitstekend in de gaten houden
pi_145898922
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:52 schreef Djibril het volgende:

[..]

Ja hij kan wil iedereen fantastisch uitstekend in de gaten houden
idd hij kan wil
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  Redactie Frontpage vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:54:59 #11
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_145898985
Sukkel, kan niet eens normaal Nederlands schrijven die kerel, hoe wordt zo'n iemand agent? Keuren doen ze niet meer?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_145899006
quote:
Ik hoop dat ze zeer snel een langzame pijnlijke dood sterven.
Ja, moeten ze nu snel of langzaam dood :?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_145899010
Hoe dom kan je zijn om zoiets op je fb te zetten.. mongool
pi_145899057
Hij zal wel "gehacked" zijn.
pi_145899135
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:54 schreef JeMoeder het volgende:
Sukkel, kan niet eens normaal Nederlands schrijven die kerel, hoe wordt zo'n iemand agent? Keuren doen ze niet meer?
Het schijnt dat hij een docent was. Uit google cache:

quote:
Nico Groenewold
Docent bij Politie Rotterdam-Rijnmond
Getrouwd met
pi_145899175
niet zo slim maar de grootste moslimhaters zijn moslims zelf kyk maar naar midden oosten keiveel gezeik en moord terwijl dat hier niet is groetjes imam gerbin
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145899187
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:55 schreef Pleun2011 het volgende:
Hoe dom kan je zijn om zoiets op je fb te zetten.. mongool
Hoezo niet. Ik ben blij dat hij het op FB gezet heeft. Nu weten we hoe hij in de samenleving staat. Ik had het erger gevonden als hij zijn werk voort zou hebben gezet met zulke gedachten, zonder dat we erachter waren gekomen.
pi_145899202
Weer zo iemand die niet snapt dat bepaalde functies een bepaalde verantwoordelijkheid met zich meebrengen.
pi_145899226
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:00 schreef Jigzoz het volgende:
Weer zo iemand die niet snapt dat bepaalde functies een bepaalde verantwoordelijkheid met zich meebrengen.
Hoezo bepaalde functies? Al was hij vakkenvuller bij de Aldi. De gevolgen zouden gelijk moeten zijn.
pi_145899250
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:01 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hoezo bepaalde functies? Al was hij vakkenvuller bij de Aldi. De gevolgen zouden gelijk moeten zijn.
Ehm nee, hoezo?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145899266
quote:

[..]

Is dit nu wel een serieuze reactie?
pi_145899290
quote:

[..]

Nee, als politieagent heb je een voorbeeldfunctie.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  Redactie Frontpage vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:03:13 #23
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_145899296
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:58 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het schijnt dat hij een docent was. Uit google cache:

[..]

Veranderd niets aan mijn uitspraak, het is zelfs nog erger...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_145899299
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Is dit nu wel een serieuze reactie?
Ja natuurlijk. Ook voor de Aldi zou dit een legitieme reden zijn om hem op staande voet te ontslaan. Geen enkel bedrijf zou geassocieerd willen worden met dit soort uitspraken.
pi_145899338
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:03 schreef Klokov het volgende:

[..]

Dat maakt het des te erger, maar veel meer dan ontslag op staande voet, kan een werkgever niet doen.

Ja, hij zou ook nog strafrechtelijk vervolgd kunnen worden wellicht. Maar dat staat los van zijn dienstverband.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:04:45 #26
420616 malalatete
Mal à la tête
pi_145899358
Booslims was een betere en wat minder verwerpelijke term.
pi_145899365
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:03 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Ook voor de Aldi zou dit een legitieme reden zijn om hem op staande voet te ontslaan. Geen enkel bedrijf zou geassocieerd willen worden met dit soort uitspraken.
Mag je ontslagen worden op staande voet als je dit soort uitspraken doet? Bron? Of ben je bang voor een discussie? :@
pi_145899389
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:04 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat maakt het des te erger, maar veel meer dan ontslag op staande voet, kan een werkgever niet doen.

Ja, hij zou ook nog strafrechtelijk vervolgd kunnen worden wellicht. Maar dat staat los van zijn dienstverband.
Als vakkenvuller bij de Aldi kan je gewoon met zo'n uitspraak wegkomen hoor.
pi_145899423
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:00 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hoezo niet. Ik ben blij dat hij het op FB gezet heeft. Nu weten we hoe hij in de samenleving staat. Ik had het erger gevonden als hij zijn werk voort zou hebben gezet met zulke gedachten, zonder dat we erachter waren gekomen.
Hij is het topje van de ijsberg.. maar goed, kan er met mijn pet niet bij dat er nog steeds mensen zijn in bepaalde functies die klakkeloos dit soort domme uitlatingen doen op sociale media, terwijl er al zo veel dombo's hen voor zijn gegaan die hun baan hebben verloren door hun losse vingertjes
pi_145899454
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:03 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ja natuurlijk.
Oké.

Nee, in bepaalde beroepen heb je een controversiële mening min of meer voor jezelf te houden. Wil je die toch per se delen dan doe je dat maar onder pseudoniem. Een agent hoort zuiver te zijn in zijn werk. Zulke uitspraken maken hem bij voorbaat verdacht en dat kan gewoon niet. Wat nou als hij volgende week bij een overval een moslim moet neerschieten?

Voor een vakkenvuller maakt dat niets uit. Die heeft geen baan waarbij dit soort opvattingen van belang zijn.
pi_145899499
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:05 schreef Klokov het volgende:

[..]

Als vakkenvuller bij de Aldi kan je gewoon met zo'n uitspraak wegkomen hoor.
Dat is de pakkans. Als vakkenvuller bij de Aldi zal jouw werkgever er niet zo snel achter komen.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:09:03 #32
321876 Cherna
Fuck the System
pi_145899532
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:03 schreef Klokov het volgende:

[..]

Sterker nog je bent beëdigd.
pi_145899571
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:08 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat is de pakkans. Als vakkenvuller bij de Aldi zal jouw werkgever er niet zo snel achter komen.
Bron dat dat kan? Kom op gast, je weet dat het niet kan dus wat roep je. Lekker makkelijk dit.
pi_145899615
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oké.

Nee, in bepaalde beroepen heb je een controversiële mening min of meer voor jezelf te houden. Wil je die toch per se delen dan doe je dat maar onder pseudoniem. Een agent hoort zuiver te zijn in zijn werk. Zulke uitspraken maken hem bij voorbaat verdacht en dat kan gewoon niet. Wat nou als hij volgende week bij een overval een moslim moet neerschieten?

Voor een vakkenvuller maakt dat niets uit. Die heeft geen baan waarbij dit soort opvattingen van belang zijn.
Ik ben het met je eens dat de integriteit van een agent en zijn schijn van partijdigheid belangrijker zijn in vergelijking tot een vakkenvuller. Dat neemt niet weg, dat geen enkel bedrijf geassocieerd wil worden met dergelijke extreme uitspraken.

De associatie zal bij een agent natuurlijk ook sneller plaatsvinden, dan bij een vakkenvuller. Maar neem nou een ander voorbeeld. Een winkelmanager van de Aldi die dergelijke uitspraken doet, terwijl hij op zijn profiel ook vermeld heeft staan dat hij inderdaad een filiaalmanager bij de Aldi is, ben je dan nog steeds van mening dat het niet tot zijn ontslag zou kunnen leiden?
pi_145899664
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Bron dat dat kan? Kom op gast, je weet dat het niet kan dus wat roep je. Lekker makkelijk dit.
http://www.volkskrant.nl/(...)ok-updates~a3251615/

Er worden mensen voor minder ontslagen.
pi_145899727
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:13 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je hebt overduidelijk je bron niet gelezen aangezien het daar gaat om mensen die 'ziek' zijn en foto's van zichzelf online zetten die bewijzen dat ze dat niet zijn. Niet over iemand die een ziek gedachtegoed haat en dat deelt.
pi_145899739
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:11 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat de integriteit van een agent en zijn schijn van partijdigheid belangrijker zijn in vergelijking tot een vakkenvuller. Dat neemt niet weg, dat geen enkel bedrijf geassocieerd wil worden met dergelijke extreme uitspraken.

De associatie zal bij een agent natuurlijk ook sneller plaatsvinden, dan bij een vakkenvuller. Maar neem nou een ander voorbeeld. Een winkelmanager van de Aldi die dergelijke uitspraken doet, terwijl hij op zijn profiel ook vermeld heeft staan dat hij inderdaad een filiaalmanager bij de Aldi is, ben je dan nog steeds van mening dat het niet tot zijn ontslag zou kunnen leiden?
Ja.
pi_145899813
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:08 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Een agent kan ontslagen worden omdat zijn uitingen in strijd zijn met de grondwet (in dit geval art. 1)
quote:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Met zijn beediging heeft hij trouw gezworen aan de wetten van Nederland. Dit hoeft een vakkenvuller bij de Aldi niet te doen en kan dus ook geen reden zijn voor ontslag.

quote:

[..]

Dit is een compleet andere situatie.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:19:04 #39
321876 Cherna
Fuck the System
pi_145899941
quote:

[..]

Je vraagt je af waarom mensen op facebook etc zitten en daar dan ook nog uitspraken neer plempen waarvan je weet dat dit schadelijk is.
pi_145900126
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:19 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je vraagt je af waarom mensen op facebook etc zitten en daar dan ook nog uitspraken neer plempen waarvan je weet dat dit schadelijk is.
Bedrijven zitten er ook mee in de maag, gelet op het feit dat er tegenwoordig ook vaak stukken over "social media" staan in de arbeidsvoorwaarden.

Voor diegenen in dit topic die beweren dat je voor dit soort zaken niet ontslagen kan worden, sla je eigen arbeidsvoorwaarden open. Grote kans dat erin staat dat je ook bij persoonlijke uitingen op social media, erop alert moet zijn dat het effect kan hebben.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:24:07 #41
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_145900203
Wat dom. Hoe kan je nou een religie vermoorden :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_145900291
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:22 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Bedrijven zitten er ook mee in de maag, gelet op het feit dat er tegenwoordig ook vaak stukken over "social media" staan in de arbeidsvoorwaarden.

Voor diegenen in dit topic die beweren dat je voor dit soort zaken niet ontslagen kan worden, sla je eigen arbeidsvoorwaarden open. Grote kans dat erin staat dat je ook bij persoonlijke uitingen op social media, erop alert moet zijn dat het effect kan hebben.
Kijk eens in de wet, daar staat dat niet. De werkgever kan niet zomaar alles in de arbeidsvoorwaarden zetten hoor _O-
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:27:28 #43
321876 Cherna
Fuck the System
pi_145900430
quote:

[..]

Maar goed, bij overheidsinstellingen, politie, het spoor word er constant op gehamerd dat je niets op social media moet zetten dat schadelijk kan zijn. Bij dat soort bedrijven is er ook een team dat constant de social media controleert.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:27:35 #44
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_145900444
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De logica is ver te zoeken bij de politie docenten van tegenwoordig. ;(
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_145900454
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:25 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Kijk eens in de wet, daar staat dat niet. De werkgever kan niet zomaar alles in de arbeidsvoorwaarden zetten hoor _O-
In de wet staat dat er sprake moet zijn van een dringende reden. Als jij als bedrijf beargumenteert dat jij niet geassocieerd wil worden met haatzaaiende uitspraken, dan lijkt mij dat een voldoende dringende reden.
pi_145900614
quote:

[..]

Als een werkgever een vakkenvuller inderdaad ontslaat vanwege zulke uitlatingen, dan kan hij dat makkelijk met succes aanvechten.
Omdat jij of zo'n werkgever dat wil, wil nog niet zeggen dat ontslag rechtvaardig is vanwege zo'n reden.

Een leraar kan mogelijk om zo'n uitspraak ontslagen worden, een agent zeker, maar een winkelmedewerker zeker niet.
pi_145900623
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:19 schreef Cherna het volgende:
Dit verbaast me ook nog het meeste.

Je moet of erg weinig inzicht hebben hoe dingen werken op de sociale media of teveel gezopen hebben en dat je grenzen vervaagt zijn, want als politie-agent dit soort uitspraken doen, daarvan snapt iedereen dat het je baan kan kosten.
pi_145900684
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:27 schreef Ceberut het volgende:

[..]

In de wet staat dat er sprake moet zijn van een dringende reden. Als jij als bedrijf beargumenteert dat jij niet geassocieerd wil worden met haatzaaiende uitspraken, dan lijkt mij dat een voldoende dringende reden.
Alles kan een dringende reden zijn. Heb je ook voorbeelden dat zoiets is gebeurd en is goedgekeurd door een rechter?
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:33:10 #49
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_145900786
Hij heeft nog veel werk te verrichten met 1,5 miljard moslims op deze aardbol. De islam zal nog bestaan lang nadat zijn vlees verbrand is in een crematorium. Verder hebben we het over een politieagent. Zo'n gabber gaat een islamiet (of iemand waarvan hij denkt dat het een islamiet is) heel anders aanspreken dan een blanke voor hetzelfde vergrijp. Gaat weinig aan verloren. De lange arm der wet hoor objectief te zijn. Zo niet, dan loopt haar autoriteit deuken op met alle gevolgen van dien.
pi_145900931
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zeer snel maar wel op een langzame en pijnlijke manier. M.i. prima leesbaar.
pi_145901062
Hij heeft gewoon gelijk. Denk dat de meeste mensen in Nederland zo denken vooral door alle problemen veroorzaakt door Turken en Marokkanen.
pi_145901169
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:37 schreef hafez1234 het volgende:
Hij heeft gewoon gelijk. Denk dat de meeste mensen in Nederland zo denken vooral door alle problemen veroorzaakt door Turken en Marokkanen.
Dat kan, maar zolang hij een politieagent is moet hij de onpartijdigheid van de staat tonen.
Als hij eerst ontslag had genomen had hij dit van mij allemaal mogen zeggen - maar niet als agent.

Totdat Nederland de "oorlog aan de islam" verklaart natuurlijk. Dan mag het weer wel.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:39:49 #53
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_145901192
Als hij dat over joden had geroepen was hij al daadwerkelijk ontslagen.
Anti-Turkije
  Donald Duck held vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:40:36 #54
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_145901238
De gevolgen van die uitspraak vallen in twee delen uiteen. Direct werk-gerelateerd en de wettelijke kant.
Dat zijn baan mogelijk op de tocht staat is een logisch gevolg. Als agent moet je geen blijk geven van vooroordelen tegenover een complete bevolkingsgroep. Je moet immers neutraal observeren op straat en in situaties waarin gehandeld moet worden, moet dat ook op een eerlijke manier gebeuren.
Echter, deze uitspraken zouden wel moeten vallen onder vrijheid van meningsuiting. Hoe generaliserend, onaardig en kwetsend het ook is. Van wettelijke vervolging zou dus geen sprake moeten zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_145901241
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:39 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Dat kan, maar zolang hij een politieagent is moet hij de onpartijdigheid van de staat tonen.
Als hij eerst ontslag had genomen had hij dit van mij allemaal mogen zeggen - maar niet als agent.

Totdat Nederland de "oorlog aan de islam" verklaart natuurlijk. Dan mag het weer wel.
Hij is een politieagent geen rechter.
pi_145901482
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:40 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

En ? Een politieagent vertegenwoordigt de staat. Vrij direct zelfs.
Wat mij betreft is dit vergelijkbaar met weigerambtenaren - die moeten ook zo snel mogelijk oprotten. Je dient de staat, niet je eigen idealen - en als dat niet met elkaar verenigbaar is zijn er genoeg andere werkgevers.
pi_145901806
Begrijpelijke reactie van die agent, afgezien van de doodsverwensingen uiteraard. Hij heeft dagelijks te maken met aanhangers van die intolerante ideologie en is er helemaal klaar mee, geldt voor steeds meer mensen.
pi_145901992
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:37 schreef hafez1234 het volgende:
En als hij dit over joden had geroepen was de wereld te klein en moest hij de ruimte ingeschoten worden. :')
NEE!
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:53:12 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145902011
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:40 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Ja en?
Hij is gewoon ronduit dom dat hij die uitspraken doet, en hij is nog veel dommer dat hij die uitspraken onder z'n eigen naam en met z'n functie erbij doet.

Maar misschien heeft Geert Wilders een plekje voor hem in z'n beveiligingsteam, die zal er niet zo'n probleem mee hebben.... tenzij Geert geen behoefte heeft aan mensen om zich heen die zo dom zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145902200
Wat een onzin.
pi_145902510
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:52 schreef HexHunter het volgende:

[..]

En als hij dit over joden had geroepen was de wereld te klein en moest hij de ruimte ingeschoten worden. :')
Misschien omdat we niet dagelijks nieuwsberichten over Joodse klootzakjes horen die bejaarden beroven, mensen terroriseren en homokoppels wegpesten.
pi_145902530
Wat dom zeg van die agent.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:05:01 #63
421524 SadPanda
pi_145902745
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 21:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Misschien omdat we niet dagelijks nieuwsberichten over Joodse klootzakjes horen die bejaarden beroven, mensen terroriseren en homokoppels wegpesten.
Kijk eens naar wat er in Palestina gebeurt. ^O^
Anti-Turkije
pi_145903097
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:42 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het zou gaan om de volgende uitspraak:

[ afbeelding ]
https://pbs.twimg.com/media/B0uOaP-IIAEqhgM.jpg
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Als je op de desbetreffende naam zoekt op het net, kom je ook de volgende uitspraak tegen:

http://webcache.googleuse(...)=nl&client=firefox-a

[..]

Marcouch heeft ook gereageerd:

"Uitspraken van deze politieman, zijn #politie onwaardig en verwerpelijk. Goed dat politieleiding dit niet accepteert "
https://twitter.com/ahmed(...)246037303296/photo/1

Ontslag op staande voet zou ik zeggen!
Het is natuurlijk dom om zoiets onder je eigen naam te zeggen als je zo'n baan hebt (niet echt handig, gebruik een pseudoniem :')) maar om iemand nu te ontslaan omwille van een mening gaat ver, zolang die mening zijn werk niet beïnvloedt. Ik plaats wel mijn vraagtekens bij de geschiktheid van zo'n jongen voor die baan, niet zozeer omdat hij het gehad heeft met de multicultidystopie maar omwille van de wijze waarop hij het uit. Hij zal wel een slechte dag hebben gehad met het zoveelste draaideurcrimineeltje die een grote bek had en die lachte met het systeem.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145903192
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:49 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Begrijpelijke reactie van die agent, afgezien van de doodsverwensingen uiteraard.
Breivik gespot met je "begrip". :')

Als je hoopt dat alle Islamieten een langzame en pijnlijke dood sterven, dan is er iets mis in je bovenkamer.
pi_145903360
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 21:12 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Breivik gespot met je "begrip". :')

Als je hoopt dat alle Islamieten een langzame en pijnlijke dood sterven, dan is er iets mis in je bovenkamer.
Als je dat meent wel, hij meende dat echter waarschijnlijk niet. Hij had het gewoon even gehad met die klootzakjes waar hij dagelijks mee werkt.
#NoDAPL
pi_145903465
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 21:05 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Kijk eens naar wat er in Palestina gebeurt. ^O^
Vergelijkbaar inderdaad. We moeten de joden hier haten omdat ze elders ondeugend zijn.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:18:45 #68
421524 SadPanda
pi_145903511
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 21:17 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Vergelijkbaar inderdaad. We moeten de joden hier haten omdat ze elders ondeugend zijn.
Hoe heb jij persoonlijk last van moslims dan?
Anti-Turkije
pi_145903600
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 21:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Als je dat meent wel, hij meende dat echter waarschijnlijk niet. Hij had het gewoon even gehad met die klootzakjes waar hij dagelijks mee werkt.
Ik heb geen toverstokje Bram waarmee ik iemands gedachten kan lezen.

Als iemand zegt dat er anderhalf miljard mensen langzaam en pijnlijk dood moeten gaan, dan is het de hoogste tijd dat zo iemand zich eens geestelijk laat onderzoeken en helemaal als je dat op sociale media doet.

We hebben allemaal wel eens een kutdag, maar doe jij ooit dat soort uitspraken? Seriously?
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:21:43 #70
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_145903672
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:39 schreef SadPanda het volgende:
Als hij dat over joden had geroepen was hij al daadwerkelijk ontslagen.
Nee hoor, politie- en justitiepersoneel moet het echt heel bont maken om ontslagen te worden.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_145903677
quote:

[..]

Het is niet omdat een bedrijf dat er in zet dat het daarom rechtsgeldig is. :)
Just saying. Persoonlijk post ik niets onder eigen naam en klokkenluiden doe ik al helemaal niet onder mijn eigen naam. Als ik dan toch om een praktische reden onder mijn eigen naam zou moeten reageren (politicus, artiest) dan zou ik voorzichtig zijn met wat ik zeg, jammer dat dat nodig is aangezien ik vrijheid van meningsuiting een groot goed vind.
#NoDAPL
pi_145903870
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 21:20 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik heb geen toverstokje Bram waarmee ik iemands gedachten kan lezen.

Als iemand zegt dat er anderhalf miljard mensen langzaam en pijnlijk dood moeten gaan, dan is het de hoogste tijd dat zo iemand zich eens geestelijk laat onderzoeken en helemaal als je dat op sociale media doet.

We hebben allemaal wel eens een kutdag, maar doe jij ooit dat soort uitspraken? Seriously?
Nee, ik ben wat minder extreem in dat opzicht. Ik begrijp het sentiment, ook ik ben dat multicultigezeik zat. Ik maak wel nog steeds het onderscheid tussen normale moslims en slecht geïntegreerde mensen, moslim en niet-moslim. Dat zal ik ook blijven doen, iedereen begint bij mij als een onbeschreven blad en ik zie vanzelf wel wat voor vlees ik in de kuip heb. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik geen visie heb op wat voor immigratiepolitiek wij zouden moeten hebben en dergelijke.

Ik weet echter niet of dat het een probleem is dat iemand anders wat minder 'verfijnd' is. Mijn bezwaar is eerder dat het voor het politiewerk een belangrijke kwaliteit is dat je een hoge frustratiedrempel en veel tact hebt. Die tweet wijst eerder op het tegendeel.
Je moet trouwens als politiefunctionaris ook van aanpakken weten op het moment dat dat wel nodig is, je hebt eigenlijk iemand nodig die tactvol, intelligent en sportief is. Een combinatie die niet veel voorkomt. Aangezien het politiewerk niet zo goed betaalt zal je in de praktijk met minder talentvolle mensen genoegen moeten nemen.
#NoDAPL
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:45:41 #73
224960 highender
Travellin' Light
pi_145905233
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 21:45 schreef highender het volgende:
Ach ja, veel gelovigen aanbidden een god die atheïsten voor eeuwig in de fik zet.
})
#NoDAPL
pi_145906388
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
In de jaren '80 had je beschaafde politieagenten, waar je respect voor kon hebben. Nu lijkt het wel alsof ze uitsluitend nog bij een Tokkie-sportschool of de plaatselijke kaalkoppenafdeling van de NVU werven. :')

Wat een uitschot, die agenten van tegenwoordig. Op een heel enkele uitzondering na dan, maar de meeste agenten lijken zo uit het NVU-volkscongres te zijn geworven. :{w
Ik weet niet waar jij die info vandaan haalt maar eind jaren 80, begin jaren 90 werd je als blanke man bijna niet meer aangenomen bij de politie, ze hadden destijds liever iemand met een kleurtje en vrouwen. Daarna hebben ze voornamelijk kneusjes aangenomen dus dat geef ik je.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 22:41:31 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_145907980
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 22:09 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij die info vandaan haalt maar eind jaren 80, begin jaren 90 werd je als blanke man bijna niet meer aangenomen bij de politie, ze hadden destijds liever iemand met een kleurtje en vrouwen. Daarna hebben ze voornamelijk kneusjes aangenomen dus dat geef ik je.
Ja en het grappigste:
Ik zag een keer dat er publiciteitsfoto's gemaakt werden, maar omdat de blanke vrouwelijke agent langer was dan de zwarte mannelijke agent werd die man op een kratje gezet, zodat hij langer leek dan de vrouw :')

Echt, te triest voor woorden.
Jaren 90 overigens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_145908173
Meeste Nederlandse agenten zijn tuig, allemaal van die stoere mannetjes die gepest werden.
Alleen nog een paar goede.
pi_145908231
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 22:45 schreef getfitbysmith het volgende:
Meeste Nederlandse agenten zijn tuig, allemaal van die stoere mannetjes die gepest werden.
Alleen nog een paar goede.
Ja, de zwarte agenten zijn echt keigoed vanbinnen. Ruig leven gehad waardoor ze nu, dankzij de straatwijsheid, elke situatie aankunnen.
pi_145908352
Wat een idioot.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_145908478
Laten we vooral mensen die zich zo eens laten gaan vervolgen, en al die kankerimams die dit soort dingen wekelijks in hun moskeeën lopen te bleren gewoon hun gang laten gaan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_145908842
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 22:51 schreef Hathor het volgende:
Laten we vooral mensen die zich zo eens laten gaan vervolgen, en al die kankerimams die dit soort dingen wekelijks in hun moskeeën lopen te bleren gewoon hun gang laten gaan.
Maar dat is religie, en als je daar iets over zegt ben je een nazi want Hitler jwz.
pi_145909156
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 22:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar dat is religie, en als je daar iets over zegt ben je een nazi want Hitler jwz.
Het is een tyfusreligie die hier totaal niet op zijn plek is, wat dat betreft heeft die agent geen woord teveel gezegd.
pi_145909258
Het lijkt er op alsof die kerel gewoon ver tegen het randje van overspannen zijn aan zit. Snel dat pistool innemen lijkt me een prima plan :{
pi_145909323
Die Marokkaanse griet van zo'n denktank werd om een conspicarytheorie direct aangepakt en kreeg kamervragen aan der broek en de zaak van dit agentje in overheidsdienst "wordt aan het OM voorgelegd"?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_145909567
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 23:06 schreef Aloulou het volgende:
Die Marokkaanse griet van zo'n denktank werd om een conspicarytheorie direct aangepakt en kreeg kamervragen aan der broek en de zaak van dit agentje in overheidsdienst "wordt aan het OM voorgelegd"?
Je vindt strafrechtelijke vervolging niet zwaar genoeg?
pi_145909915
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 23:03 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het is een tyfusreligie die hier totaal niet op zijn plek is, wat dat betreft heeft die agent geen woord teveel gezegd.
Waarom is het een tyfusreligie?
pi_145909922
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 23:11 schreef Scorpie het volgende:
Je vindt strafrechtelijke vervolging niet zwaar genoeg?
Ik vind het opmerkelijk dat er door anderen in overheidsdienst of politici nog weinig ophef over is gemaakt en bijv nog niet openlijk is geroepen dat deze meneer het zichzelf onmogelijk heeft gemaakt.

Dat het aan het OM wordt voorgelegd is wel het minste, maar staat los van zijn functie waarin deze uitingen niet kunnen. Overigens betekent voorleggen aan het OM niet perse strafrechtelijke vervolging, dat moet nog maar blijken.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_145910532
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 23:19 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik vind het opmerkelijk dat er door anderen in overheidsdienst of politici nog weinig ophef over is gemaakt en bijv nog niet openlijk is geroepen dat deze meneer het zichzelf onmogelijk heeft gemaakt.

Dat het aan het OM wordt voorgelegd is wel het minste, maar staat los van zijn functie waarin deze uitingen niet kunnen. Overigens betekent voorleggen aan het OM niet perse strafrechtelijke vervolging, dat moet nog maar blijken.
quote:
De man wordt mogelijk disciplinair gestraft. Ook legt de korpsleiding de zaak voor aan het Openbaar Ministerie. Dat beslist of er ook een strafrechtelijk onderzoek wordt ingesteld.
http://www.metronieuws.nl(...)rZncu!aWDRhh2Lde24g/

In plaats van ontslag op staande voet volgen er "mogelijk" disciplinaire acties. Een schande dat Nico Groenewold niet direct ontslagen wordt. Dit toont de dubbele standaard aan.
pi_145910610
quote:
13s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 23:32 schreef Ceberut het volgende:

[..]

[..]

http://www.metronieuws.nl(...)rZncu!aWDRhh2Lde24g/

In plaats van ontslag op staande voet volgen er "mogelijk" disciplinaire acties. Een schande dat Nico Groenewold niet direct ontslagen wordt. Dit toont de dubbele standaard aan.
Je kwam eerder met die link, die totaal NIET met deze zaak te maken heeft. Man man man...
pi_145910702
quote:
13s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 23:32 schreef Ceberut het volgende:
Ze gaan het eens even op hun gemakje bekijken volgende week en nodigen de beste agent uit voor een theetje. Het was ook een vrij onschuldige facebookpost immers en lijkt er totáál niet op dat de beste man een diepere opgekropte frustratie heeft die problematisch is aangezien hij een ambtenaar is die het Nederlands recht moet bewaken en indien overschreden moet ingrijpen. Incidentje dus.

Maar die Marokkaanse teef moet blij zijn dat haar Nederlandse nationaliteit haar niet werd ontnomen :{w
pi_145910925
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 23:36 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ze gaan het eens even op hun gemakje bekijken volgende week en nodigen de beste agent uit voor een theetje. Het was ook een vrij onschuldige facebookpost immers en lijkt er totáál niet op dat de beste man een diepere opgekropte frustratie heeft die problematisch is aangezien hij een ambtenaar is die het Nederlands recht moet bewaken en indien overschreden moet ingrijpen. Incidentje dus.

Maar die Marokkaanse teef moet blij zijn dat haar Nederlandse nationaliteit haar niet werd ontnomen :{w
Het wordt in ieder geval al gedownplayed in plaats van dat er een ferme houding tegen wordt ingenomen.

Ik vraag me af of Nico Groenewold geen collega's heeft die moslim zijn of aangezien hij docent is, les geeft aan moslims. Hoe wil hij deze uitspraken combineren met zijn functie? Ongelooflijk. Dit is onvergefelijk.
pi_145910986
Hij bedoelde het vast niet zo. Deze man kan zich gewoon wat lastig uitdrukken. Daarom dit keer gewoon door de vingers zien. :)
pi_145911062
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 23:43 schreef bijdehand het volgende:
Hij bedoelde het vast niet zo. Deze man kan zich gewoon wat lastig uitdrukken. Daarom dit keer gewoon door de vingers zien. :)
In de OP staat nog zo'n uitspraak van Nico Groenewold. Hoe vaak moet hij misstappen maken om te kunnen oordelen dat hij zijn functie onwaardig is?
pi_145911119
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 23:45 schreef Ceberut het volgende:

[..]

In de OP staat nog zo'n uitspraak van Nico Groenewold. Hoe vaak moet hij misstappen maken om te kunnen oordelen dat hij zijn functie onwaardig is?
Dat weet ik niet. Ik denk dat we die man een cursus moeten geven over hoe hij zich wat fatsoenlijker uit kan drukken. Dat is straf genoeg, hij zal het daarna ook nooit meer doen, als hij weet wat voor impact zijn ongelukkig gekozen woorden eventueel zouden kunnen hebben. :)
pi_145911280
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 23:41 schreef Ceberut het volgende:
Het wordt in ieder geval al gedownplayed in plaats van dat er een ferme houding tegen wordt ingenomen.
Slip of the tongue, hand over het hart strijken en aai over de bol.

"Niet verstandig Nico, volgende keer heeft het wel consequenties. Niet meer doen dus jongen" :Z :Z
pi_145911419
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 23:46 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Ik denk dat we die man een cursus moeten geven over hoe hij zich wat fatsoenlijker uit kan drukken. Dat is straf genoeg, hij zal het daarna ook nooit meer doen, als hij weet wat voor impact zijn ongelukkig gekozen woorden eventueel zouden kunnen hebben. :)
Nee. Bepaalde dingen kunnen niet goedgepraat worden. Deze uitspraak staat in het rijtje van: sympathiseren met ISIS/nazisme, holocaust ontkennen, massamoorden goedpraten. Hiervoor kun je geen tweede kans krijgen als politieagent.
pi_145911526
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 23:54 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nee. Bepaalde dingen kunnen niet goedgepraat worden. Deze uitspraak staat in het rijtje van: sympathiseren met ISIS/nazisme, holocaust ontkennen, massamoorden goedpraten. Hiervoor kun je geen tweede kans krijgen als politieagent.
Ik vind van wel. Een cursusje en dan is het goed. Maar zeker niet het verliezen van zijn baan, waardoor hij alleen maar radicaliseert. Kijk naar de tokkies in de haagse schilderwijk, die zijn daar het perfecte voorbeeld van! Roepen dat de joden dood moeten terwijl ze natuurlijk zionisten bedoelen. Terecht dat we daar niets tegen doen, die jongens drukken zich gewoon uit op een onhandige manier. Beter is het om die mensen training te geven zodat ze dat niet meer doen.
pi_145911738
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 23:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik vind van wel. Een cursusje en dan is het goed. Maar zeker niet het verliezen van zijn baan, waardoor hij alleen maar radicaliseert. Kijk naar de tokkies in de haagse schilderwijk, die zijn daar het perfecte voorbeeld van! Roepen dat de joden dood moeten terwijl ze natuurlijk zionisten bedoelen. Terecht dat we daar niets tegen doen, die jongens drukken zich gewoon uit op een onhandige manier. Beter is het om die mensen training te geven zodat ze dat niet meer doen.
Mogelijk kan de Gemeente Rotterdam hem daarbij helpen. Wellicht kan Nico G. daar een sollicitatiecursus scoren.
pi_145911931
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:02 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Mogelijk kan de Gemeente Rotterdam hem daarbij helpen. Wellicht kan Nico G. daar een sollicitatiecursus scoren.
Doe maar grappig. Ik heb allang door wat jij wil: bloed zien. Deze man moet bloeden, omdat hij jouw religie niet zo bijzonder leuk vindt. Moslims die roepen dat joden kapot moeten ga jij lopen verdedigen. Het is goed, je laat je ware gezicht weer eens zien. Ik hoop oprecht niet dat jij een doorsnee moslim bent. :{w
pi_145911971
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 21:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is natuurlijk dom om zoiets onder je eigen naam te zeggen als je zo'n baan hebt (niet echt handig, gebruik een pseudoniem :'))
Wat is dit nou weer voor rare verdediging. Het is verschrikkelijk om dergelijke gedachtes te hebben. Als hij dergelijke gedachtes heeft, dan hoort hij zeker niet als agent te werken.
pi_145912044
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:06 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Doe maar grappig. Ik heb allang door wat jij wil: bloed zien. Deze man moet bloeden, omdat hij jouw religie niet zo bijzonder leuk vindt.
Wat is mijn religie dan? Je praat op basis van een aanname van jezelf.

Verder stel ik al vanaf het begin van deze thread dat Nico G ontslagen dient te worden. Wmb is dat voldoende straf.

quote:
Moslims die roepen dat joden kapot moeten ga jij lopen verdedigen.
Nee hoor.

quote:
Het is goed, je laat je ware gezicht weer eens zien. Ik hoop oprecht niet dat jij een doorsnee moslim bent. :{w
:')
pi_145912577
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 23:46 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Ik denk dat we die man een cursus moeten geven over hoe hij zich wat fatsoenlijker uit kan drukken.
Ik denk dat een cursusje weinig gaat veranderen aan de idiote opvattingen van meneer. Bovendien, waarom zou hij zich fatsoenlijker moeten uitdrukken? Ik weet liever meteen wie een idioot is en wie niet.
pi_145912654
Er schijnt een Facebook pagina opgezet te zijn met een oproep om aangifte tegen Nico Groenewold te doen:

ArnoudvDoorn twitterde op zaterdag 25-10-2014 om 00:20:50 Zojuist FB pagina "Doe aangifte tegen Nico Groenewold" gezien. Enige juiste actie is directe schorsing gevolgd door ontslag. #damagecontrol reageer retweet
Heb zelf geen FB-account, dus kan het niet verifiëren.
pi_145912698
De eerste aangifte is al gedaan: https://www.facebook.com/nourdeenw/posts/865797983430720 (via Twitter-account van Van Doorn).
pi_145912721
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik denk dat een cursusje weinig gaat veranderen aan de idiote opvattingen van meneer. Bovendien, waarom zou hij zich fatsoenlijker moeten uitdrukken? Ik weet liever meteen wie een idioot is en wie niet.
Een politieman hoort zich niet idioot uit te drukken.
pi_145912777
Wat mij betreft blijft 'ie gewoon agent; hij is overduidelijk van hetzelfde allooi als het nutteloze tuig waar 'ie in zijn functie mee te maken krijgt en vuur kun je nu eenmaal het beste met vuur bestrijden. Het zou me overigens niets verbazen wanneer veel van zijn collega's zijn mening delen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_145912853
quote:
9s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:27 schreef Webschip het volgende:

[..]

Een politieman hoort zich niet idioot uit te drukken.
Ik heb dan toch liever dat een politieagent zich idioot uitdrukt dan dat hij leert zijn idiote opvattingen voor de buitenwacht te verbergen.
pi_145913071
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
Het zou me overigens niets verbazen wanneer veel van zijn collega's zijn mening delen...
Dan zie ik kans om wat bezuinigingen door te voeren.
pi_145913157
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik heb dan toch liever dat een politieagent zich idioot uitdrukt dan dat hij leert zijn idiote opvattingen voor de buitenwacht te verbergen.
Helemaal mee eens.
pi_145913220
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:07 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor rare verdediging. Het is verschrikkelijk om dergelijke gedachtes te hebben. Als hij dergelijke gedachtes heeft, dan hoort hij zeker niet als agent te werken.
In het geciteerde stuk verdedig ik hem niet, ik geef daar slechts aan dat het verstandiger is om zoiets anoniem te schrijven.
#NoDAPL
pi_145913255
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In het geciteerde stuk verdedig ik hem niet, ik geef daar slechts aan dat het verstandiger is om zoiets anoniem te schrijven.
Het is nog verstandiger om zoiets helemaal niet te schrijven.
pi_145913272
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wat mij betreft blijft 'ie gewoon agent; hij is overduidelijk van hetzelfde allooi als het nutteloze tuig waar 'ie in zijn functie mee te maken krijgt en vuur kun je nu eenmaal het beste met vuur bestrijden. Het zou me overigens niets verbazen wanneer veel van zijn collega's zijn mening delen...
Dat laatste weet ik wel zeker, alleen zijn zij niet zo onverstandig om dat op Twitter te uiten, toch niet onder hun eigen naam. ;)
#NoDAPL
pi_145913317
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik vind haatzaaien helemaal niet verstandig, ook niet als je het anoniem doet.
pi_145913332
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat laatste weet ik wel zeker, alleen zijn zij niet zo onverstandig om dat op Twitter te uiten, toch niet onder hun eigen naam. ;)
Ik snap ook niet helemaal hoe iemand het in zijn hoofd haalt om een dergelijke mening het internet op te slingeren...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_145913357
Is ie al ontslagen?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_145913358
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is nog verstandiger om zoiets helemaal niet te schrijven.
Persoonlijk vind ik de uitspraak te ver gaan. Je mag rustig forse kritiek uiten op de immigratiepolitiek die Nederland heeft gevoerd in het verleden, kritiek daarop is terecht. Je mag rustig stellen dat er veel probleemmoslims zijn als dat je ervaring is. etcetera
Wensen dat iedereen die een moslim is op een langzame en pijnlijke manier sterft is naar mijn smaak te lomp. Zal ik iemand verbieden om zoiets te zeggen? Nee. Ik ben een voorstander van de absolute vrijheid van meningsuiting.
#NoDAPL
pi_145913382
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:41 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik vind haatzaaien helemaal niet verstandig, ook niet als je het anoniem doet.
Welkom in Nederland anno 2014, een samenleving waarin meer en meer tweespalt heerst...
pi_145913410
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik de uitspraak te ver gaan. Je mag rustig forse kritiek uiten op de immigratiepolitiek die Nederland heeft gevoerd in het verleden, kritiek daarop is terecht. Je mag rustig stellen dat er veel probleemmoslims zijn als dat je ervaring is. etcetera
Wensen dat iedereen die een moslim is op een langzame en pijnlijke manier sterft is naar mijn smaak te lomp. Zal ik iemand verbieden om zoiets te zeggen? Nee. Ik ben een voorstander van de absolute vrijheid van meningsuiting.
Ik ook, maar daarom snap ik niet waarom zo iemand zich dan fatsoenlijker uit zou moeten leren drukken. Liever zo eigenlijk.
pi_145913483
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:42 schreef trancethrust het volgende:
Is ie al ontslagen?
Op non-actief gesteld volgens berichten op Twitter.
pi_145913525
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De vrijheid van meningsuiting betekent alleen maar dat je alles kan zeggen zonder vooraf goedkeuring te krijgen van de staat. Het betekent niet dat je alles kunt zeggen, zonder consequenties te hoeven accepteren.
pi_145913633
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 23:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Eens.
#NoDAPL
pi_145913687
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:46 schreef Ceberut het volgende:

[..]

De vrijheid van meningsuiting betekent alleen maar dat je alles kan zeggen zonder vooraf goedkeuring te krijgen van de staat. Het betekent niet dat je alles kunt zeggen, zonder consequenties te hoeven accepteren.
Dat klopt min of meer. Je kan alles zeggen zonder consequenties te ondervinden zolang er geen sprake is van smaad of laster en je niet oproept tot geweld of iets dergelijks. Met wat hij heeft gezegd heeft hij geen wet overtreden.
#NoDAPL
pi_145914157
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat klopt min of meer. Je kan alles zeggen zonder consequenties te ondervinden zolang er geen sprake is van smaad of laster en je niet oproept tot geweld of iets dergelijks. Met wat hij heeft gezegd heeft hij geen wet overtreden.
Je hebt consequenties vanuit de staat, dat kan in strafrechtelijke vorm zijn, maar je kunt ook consequenties krijgen vanuit de samenleving. Jouw werkgever kan jou opeens minder gaan waarderen. Ook kan het zijn dat jouw kans op een nieuwe baan een stuk minder rooskleurig wordt. De vrijheid van meningsuiting houdt niet in dat iemand kan roepen wat hij/zij wil, zonder dat dat gevolgen heeft. Zie ook Yasmina Haifi.

Als een politiedocent dergelijke haatzaaiende anti-islamuitspraken doet, dan heeft dat gevolgen.
pi_145914608
https://www.facebook.com/(...)wold/761774563875815

De link gevonden naar de Facebookpagina die ik eerder al had genoemd.
pi_145915063
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 01:24 schreef Ceberut het volgende:

Bedankt man, een waardevolle link. Ik raak niet uitgelezen!
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_145915127
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:00 schreef Jigzoz het volgende:
Zoiets denken gaat al te ver, zoiets typen is echt superdom!
Wat een vent :r Zelden zo'n domme lul gezien als die agent Nico.

Nico ook echt, wat een domme naam is dat. En z'n kale kop. Draag zeker ook trainingspak en nikies in z'n vrije tijd. OMG.
5 Ferrari's op videoband!
pi_145915141
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jawel dombo, hij zegt 'dood aan de Islam'. Doodsbedreiging aan alle Moslims dus.
5 Ferrari's op videoband!
pi_145915514
Oh shit. Een politieman met een ietwat ongenuanceerde mening....
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_145915655
Ik mag hopen dat deze uitlatingen leiden tot ontslag op staande voet. Iemand met zulke opvattingen hoort niet bij de politie te werken.
pi_145916624
Met z'n gare Heil Hitler Prezi's (zie google)
Allah Al Watan Al Malik
pi_145916691
+1 voor eerlijkheid
+1 voor vrijheid van meningsuiting
-1 voor effectiviteit van het willen doodhebben van een religie
-66 voor fascisten die anderen al bijna onthoofd hebben voor wat ze zeggen

[ Bericht 19% gewijzigd door Specularium op 25-10-2014 11:03:32 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:05:57 #132
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_145917414
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:54 schreef JeMoeder het volgende:
Sukkel, kan niet eens normaal Nederlands schrijven die kerel, hoe wordt zo'n iemand agent?
Hulde!
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:07:21 #133
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_145917431
Maar waar reageerde hij nou op?
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:10:54 #134
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_145917479
Nou zijn alle gelovigen sowieso inferieur pauper volk.
Dat ie agent is helpt hem niet echt tegen het gebrainwashte schapenvolk
pi_145917550
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:07 schreef Kopiko het volgende:
Maar waar reageerde hij nou op?
quote:
De agent plaatste de opmerking nadat hij beelden zou hebben gezien van de steniging van een vrouw.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)voor-beledigen-islam
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:22:39 #136
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_145917647
Ik denk niet dat deze agent nog vaak met een lasergun langs de kant van de weg te vinden zal zijn :')

:{
pi_145917778
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 02:25 schreef Tamashii het volgende:
Oh shit. Een politieman met een ietwat ongenuanceerde mening....
Een ietwat ongenuanceerde mening ja?
pi_145917808
Ik vind dit wel een aardig setje argumenten......

http://www.geenstijl.nl/m(...)od_aan_de_islam.html

Politieagent Nico G., docent bij regio Rotterdam-Rijnmond, schreef op Facebook: “Ik ben helemaal klaar met die k islamieten. Ik hoop dat ze zeer snel een langzame pijnlijke dood sterven. Oftewel dood aan de islam!” De politie beraadt zich op disciplinaire en strafrechtelijke maatregelen tegen de goede man ‘die zich laatdunkend over de Islam en moslims heeft uitgelaten’, las ik als reactie. Lees ik de reactie van de politie wel goed? De twee eerste zinnen van Nico bevatten niets dat je als laatdunkend over de Islam of de moslims kunt noemen. In de derde zin roept Nico ‘dood aan de Islam!’. Let wel, dood aan de Islam, een religie, niet aan de moslims. Gerard van het Reve schreef veel ergere dingen over het Christendom. Hij is daar weliswaar voor vervolgd, maar vrijgesproken. Allicht heeft Reve sommigen gekwetst, hetgeen Nico ook doet bij anderen. Maar dat is nu precies wat zo mooi wordt uitgedrukt met ‘‘Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal het recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen”, dat aan Voltaire wordt toegeschreven maar komt eigenlijk voor het eerst voor in het boek The Friends of Voltaire (1906) van Evelyn Beatrice Hall die schreef onder het pseudoniem S.G. Tallentyre. Wat is dan het verwijt aan Nico? Bovendien, Nico schreef het na het zien van een video waarop een vrouw gestenigd werd. Ja, door moslims vanwege hun religie, de Islam. Het pleit dan juist voor Nico om "dood" te roepen aan een religie waarop zoiets barbaars wordt gebaseerd. Waarom Nico vervolgen maar niet de demonstranten in Den Haag die ‘dood aan de joden’ (niet aan het Jodendom) scandeerden? Hiervan zei Jozias van Aartsen met de slappe knieën en met de persoonlijkheid van een garnaal: niets aan de hand, geen overtreding. Ahmed Marcouch, een ex-agent en nu Kamerlid, jawel voor de PvdA, was geschokt door de uitlating van Nico, las ik. Maar niet van de roep om ‘dood aan de joden’ door geloofsgenoten? Pijnlijk vond ik het om te lezen dat Nico spijt heeft betuigd voor zijn uitlating. “Dit was een domme reactie”, schijnt hij te hebben gezegd. Domme reactie? Op het -in de 21ste eeuw- stenigen van een vrouw? Wie is hier dom en achterlijk? Wie moet spijt betuigen?
60 HRC
pi_145917823
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:30 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Een ietwat ongenuanceerde mening ja?
Die hij met zijn dienstpistooltje vast ook ietwat ongenuanceerd kracht bij kan zetten.
pi_145917833
Wat die in zijn prive tijd doet moet ie zelf weten.
Ура для россии
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:34:24 #141
8369 speknek
Another day another slay
pi_145917844
Zie mensen hier krampachtig bedreigende woorden goed zien praten omdat ze het klimaat van een bedreigde Islam prettig vinden :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_145917867
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:32 schreef HardMetal het volgende:

Politieagent Nico G., docent bij regio Rotterdam-Rijnmond, schreef op Facebook: “Ik ben helemaal klaar met die k islamieten. Ik hoop dat ze zeer snel een langzame pijnlijke dood sterven. Oftewel dood aan de islam!” De politie beraadt zich op disciplinaire en strafrechtelijke maatregelen tegen de goede man ‘die zich laatdunkend over de Islam en moslims heeft uitgelaten’, las ik als reactie. Lees ik de reactie van de politie wel goed? De twee eerste zinnen van Nico bevatten niets dat je als laatdunkend over de Islam of de moslims kunt noemen. In de derde zin roept Nico ‘dood aan de Islam!’. Let wel, dood aan de Islam, een religie, niet aan de moslims. Gerard van het Reve schreef veel ergere dingen over het Christendom. Hij is daar weliswaar voor vervolgd, maar vrijgesproken. Allicht heeft Reve sommigen gekwetst, hetgeen Nico ook doet bij anderen. Maar dat is nu precies wat zo mooi wordt uitgedrukt met ‘‘Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal het recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen”, dat aan Voltaire wordt toegeschreven maar komt eigenlijk voor het eerst voor in het boek The Friends of Voltaire (1906) van Evelyn Beatrice Hall die schreef onder het pseudoniem S.G. Tallentyre. Wat is dan het verwijt aan Nico? Bovendien, Nico schreef het na het zien van een video waarop een vrouw gestenigd werd. Ja, door moslims vanwege hun religie, de Islam. Het pleit dan juist voor Nico om "dood" te roepen aan een religie waarop zoiets barbaars wordt gebaseerd. Waarom Nico vervolgen maar niet de demonstranten in Den Haag die ‘dood aan de joden’ (niet aan het Jodendom) scandeerden? Hiervan zei Jozias van Aartsen met de slappe knieën en met de persoonlijkheid van een garnaal: niets aan de hand, geen overtreding. Ahmed Marcouch, een ex-agent en nu Kamerlid, jawel voor de PvdA, was geschokt door de uitlating van Nico, las ik. Maar niet van de roep om ‘dood aan de joden’ door geloofsgenoten? Pijnlijk vond ik het om te lezen dat Nico spijt heeft betuigd voor zijn uitlating. “Dit was een domme reactie”, schijnt hij te hebben gezegd. Domme reactie? Op het -in de 21ste eeuw- stenigen van een vrouw? Wie is hier dom en achterlijk? Wie moet spijt betuigen?
Marcouch stond vooraan om te klagen over dat antisemitisme. Verder staat het artikel vol leugens.

Een agent heeft geweldsmonopolie, Gérard Reve niet.

Tevens heeft Reve nooit opgeroepen om alle christenen langzaam en pijnlijk af te maken in een functie waar hij geweld mag uitoefenen.

Bullshit dus.
pi_145917869
quote:
De twee eerste zinnen van Nico bevatten niets dat je als laatdunkend over de Islam of de moslims kunt noemen
Say whut?
pi_145917889
quote:

Enters. Use them.

Daarnaast zit er een klein foutje in de redenering: de agent koppelde de zinnen "ik hoop dat ze allemaal traag sterven" en "dood aan de islam" met het koppelwoordje "oftewel". Daaruit volgt dat hij wel degelijk personen en niet een ideologie doodwenst.
pi_145918002
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:35 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Marcouch stond vooraan om te klagen over dat antisemitisme. Verder staat het artikel vol leugens.

Een agent heeft geweldsmonopolie, Gérard Reve niet.

Tevens heeft Reve nooit opgeroepen om alle christenen langzaam en pijnlijk af te maken in een functie waar hij geweld mag uitoefenen.

Bullshit dus.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:36 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Enters. Use them.

Daarnaast zit er een klein foutje in de redenering: de agent koppelde de zinnen "ik hoop dat ze allemaal traag sterven" en "dood aan de islam" met het koppelwoordje "oftewel". Daaruit volgt dat hij wel degelijk personen en niet een ideologie doodwenst.
Sorry, maar ik kan me wel een beetje inleven dat als je zojuist een filmpje van een steniging gezien hebt, je emotioneel wat heftig reageert...... Zoals de schrijver later ook aangeeft.

Leg de schuld voor alle achterlijkheid, walgelijkheid e.d. maar bij welwillende mensen neer die hun afschuw uiten, lekker wegkijken van de werkelijke aanstichters.
60 HRC
pi_145918038
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:43 schreef HardMetal het volgende:

[..]

[..]

Sorry, maar ik kan me wel een beetje inleven dat als je zojuist een filmpje van een steniging gezien hebt, je emotioneel wat heftig reageert...... Zoals de schrijver later ook aangeeft.

Leg de schuld voor alle achterlijkheid, walgelijkheid e.d. maar bij welwillende mensen neer die hun afschuw uiten, lekker wegkijken van de werkelijke aanstichters.
Oh, het is zeker een begrijpelijk sentiment. Ik deel het zelfs grotendeels.
Maar ik ben geen ambtenaar, en zeker geen ambtenaar met een geweldsmonopolie.
pi_145918061
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:45 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Oh, het is zeker een begrijpelijk sentiment. Ik deel het zelfs grotendeels.
Maar ik ben geen ambtenaar, en zeker geen ambtenaar met een geweldsmonopolie.
Heeft een leraar bij de politie een dienstwapen en geweld monopolie?
60 HRC
pi_145918098
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:43 schreef HardMetal het volgende:

[..]

[..]

Een politieagent die zegt dat moslims langzaam en pijnlijk mogen sterven. (De politie heeft een geweldsmonopolie!!)

Kan inderdaad zorgen voor angst en afschuw bij een bepaald deel van de Nederlandse bevolking die zich terecht bedreigd. Zijn ook welwillende mensen.

Die agent had prima zijn afkeer kunnen uiten zonder een doodswens te uiten naar 1,5 miljard mensen.

Die man heeft een pistool en hij mag schieten. Waarschijnlijk zal hij bij twijfel een stuk sneller schieten als hij een moslim ziet. En op een plek schieten dat die moslim langzaam en pijnlijk dood zal gaan.
Of in ieder geval zal hij twijfel nooit kunnen wegnemen. Ontslaan dus.
pi_145918102
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:48 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Een politieagent die zegt dat moslims langzaam en pijnlijk mogen sterven. (De politie heeft een geweldsmonopolie!!)

Kan inderdaad zorgen voor angst en afschuw bij een bepaald deel van de Nederlandse bevolking die zich terecht bedreigd. Zijn ook welwillende mensen.

Die agent had prima zijn afkeer kunnen uiten zonder een doodswens te uiten naar 1,5 miljard mensen.

Die man heeft een pistool en hij mag schieten. Waarschijnlijk zal hij bij twijfel een stuk sneller schieten als hij een moslim ziet. En op een plek schieten dat die moslim langzaam en pijnlijk dood zal gaan.
Of in ieder geval zal hij twijfel nooit kunnen wegnemen. Ontslaan dus.
Het is geen agent, maar docent!
60 HRC
pi_145918122
Uit de OP:

Ik keur de uitspraak van de agent natuurlijk af, maar waarom reageerden de mensen hierboven niet op de ISIS-onthoofdingen? Wie zwijgt stemt toe.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:51:16 #151
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_145918131
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 09:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, want kill all infidels wordt doorgaans geroepen door mensen met een voorbeeldfunctie, zoals een agent. Een agent die verantwoordelijk is voor de bescherming van het volk. Door mensen waarmee de gewone man zich kan identificeren toch?

En je ziet mij vervolgens ook semi-instemmend posten met dergelijke retoriek toch? Zoals jij zojuist deed. "Ja, 4 miljard mensen, dat maakt de aarde een stuk prettiger'. Even zien hoe men dan gaat reageren als ik dat zou zeggen. De vergelijking ook...
Een imam die roept dat homo's van de hoogste flat moeten worden afgegooid heeft anders wel degelijk een voorbeeldfunctie.
pi_145918143
Het geweldsmonopolie van de politie vind ik een stuk erger dan wat pikante uitspraken van iemand op -fokking- Facebook.

Get a life zeg. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_145918145
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:50 schreef BabeWatcher het volgende:
Uit de OP:
[ afbeelding ]

Ik keur de uitspraak van de agent natuurlijk af, maar waarom reageerden de mensen hierboven niet op de ISIS-onthoofdingen? Wie zwijgt stemt toe.
Iedereen hierboven heeft nooit afkeer geuit van ISIS?

Man man man :')
pi_145918153
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:51 schreef El_Matador het volgende:
Het geweldsmonopolie van de politie vind ik een stuk erger dan wat pikante uitspraken van iemand op -fokking- Facebook.

Get a life zeg. :')
Mooi, open er een topic over.
pi_145918161
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:52 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik niet. Ik ben daar een groot voorstander van. Journalisten zijn tuig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_145918182
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:52 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele bekende Nederlander daar ooit afstand van horen nemen. Wel neemt een groepje elitaire bn'ers afstand van Wilders en Zwarte Piet. Hypocrieten zijn het!
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_145918198
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:36 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Enters. Use them.

Moeilijk hè, een stuk tekst die niet opgemaakt is als een Jip en Janneke boek.
60 HRC
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:55:45 #158
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_145918203
Eerlijkheid is een deugd.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_145918272
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:33 schreef Jellereppe het volgende:
Hij heeft nog veel werk te verrichten met 1,5 miljard moslims op deze aardbol. De islam zal nog bestaan lang nadat zijn vlees verbrand is in een crematorium. Verder hebben we het over een politieagent. Zo'n gabber gaat een islamiet (of iemand waarvan hij denkt dat het een islamiet is) heel anders aanspreken dan een blanke voor hetzelfde vergrijp. Gaat weinig aan verloren. De lange arm der wet hoor objectief te zijn. Zo niet, dan loopt haar autoriteit deuken op met alle gevolgen van dien.
Die 1,5 miljard moslims he... Bestaat die ook uit de radicale terroristen waar jullie 'niets mee te maken hebben'?
Bestaat die ook uit soennieten en sjiieten die elkaar niet kunnen luchten of zien?
Waarom steeds schermen met het grote aantal van de club waarvan 90% nooit de keuze heeft kunnen/mogen maken of ze wel bij die club willen horen?
pi_145918320
Weet niet wat ik erger vind; de uitspraak zelf of mensen die het goed proberen te praten :{
pi_145918333
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:55 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Moeilijk hè, een stuk tekst die niet opgemaakt is als een Jip en Janneke boek.
Wel als dat doelbewust gebruikt wordt om feiten te verdraaien en essentiële woordjes weg te laten ja.
Aan de andere kant is een dergelijke opmaak natuurlijk wel een goede aanwijzing dat er inhoudelijk iets mis is met de tekst.
pi_145918639
quote:
Een imam die roept dat homo's van de hoogste flat moeten worden afgegooid heeft anders wel degelijk een voorbeeldfunctie.
Alleen is die uitspraak inmiddels 700 jaar oud en "flatgebouw" zal hij vast niet hebben gezegd. :P

Er was destijds nogal wat heisa toen het in een boekje met antieke citaten stond (geen specifiek boek voor moslims, het is ook via de gewone boekhandel verkrijgbaar) en "bepaalde media" het wel een aardig idee vonden om het citaat zonder de bijbehorende datum op de voorpagina te knallen.

(Bovengenoemde "bepaalde media" gaan er helaas regelmatig vanuit dat niemand de behoefte voelt om bronnen te checken, zoals bijvoorbeeld bij ene Verene Shepherd, die never nooit niet "terugkeer van/naar de slavernij" of "Sinterklaasfeest verbieden" heeft gezegd, of die imam-die-helemaal-geen-imam-was die nooit heeft gezegd dat Geert Wilders moest worden gegeseld of die Noorse/Zweedse meisjes die hun haar donker moesten verven wegens peer pressure van vriendinnen om zich christelijker(!) te gedragen en dus helemaal niet "wegens moslims".)

meer over de flatgooi-imam: http://www.krapuul.nl/ove(...)tgebouwen-te-gooien/
pi_145918665
waarom de heksenjacht alleen op deze kerel?

die reactie van sandra van hamersveld ellens daarboven is ongeveer net zo erg :')
There are only 151 Pokémon.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:24:49 #164
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_145918703
Dom..maar er zijn zoveel moslims die veel "dommere" dingen roepen. Whats the fuzz?
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_145918734
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 11:22 schreef Eenskijken het volgende:
waarom de heksenjacht alleen op deze kerel?

die reactie van sandra van hamersveld ellens daarboven is ongeveer net zo erg :')
Hoezo ? Dit zijn reacties op een stenigingsfilmpje - haar reactie slaat duidelijk alleen op de moordenaars.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:37:04 #166
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_145918948
Je bent wel een ongelooflijk domme kneus als je zo los gaat op fb.
pi_145919031
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:54 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele bekende Nederlander daar ooit afstand van horen nemen. Wel neemt een groepje elitaire bn'ers afstand van Wilders en Zwarte Piet. Hypocrieten zijn het!
Minder Geenstijl lezen.

Of zijn Aboutaleb, Marcouch ed geen bekende Nederlanders?
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:01:16 #168
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145919468
we zijn wel een dramaland aan het worden met een watchdog die graag anderen een verwijtend vingertje toewerpen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_145919836
quote:

Zogenaamde professor Pinto slaat hier de plank volledig mis. Met zijn ICI (Inter-Cultureel Instituut) verzorgt hij cursussen, trainingen, workshops en presentaties. Ook verricht het ICI (toegepast) onderzoek en adviseert profit, non-profit en (semi)overheidsorganisaties. Ik mag aannemen dat na dit schrijfsel geen enkel (semi)overheidsorganisatie zich meer aan hem wil linken.

Allereerst mist Pinto de uitspraak van Nico Groenewold met datum 6 september 2014. Deze uitspraak: "Ik haat moslims. Punt. Ik ben er klaar mee" dient als context en ik zal hier onderstaand nog naar verwijzen. Pinto gaat in op de uitspraak die de headlines gehaald heeft: "Ik ben helemaal klaar met die k islamieten. Ik hoop dat ze allemaal zeer snel een langzame dood sterven. Oftewel dood aan islam!!!". Pinto zegt dat de eerste twee zinnen geen problemen opleveren en de laatste zin wordt er dood aan "een religie" toegeschreven. Klopt dit wel?

Laten we het ontleden:
1. "Ik ben helemaal klaar met die k islamieten". Waar staat de "k" hier voor? Zou iemand die alle moslims een langzame dood toewenst, zich generen voor "kut"? Of is het waarschijnlijker dat hij met "k islamieten", "kanker islamieten" bedoelde? M.i. het laatste.

2. "Ik hoop dat ze allemaal zeer snel een langzame dood sterven". 'Ze' verwijst hier naar islamieten ("k islamieten"). Hij spreekt hier zijn wens uit dat alle moslims snel een langzame dood krijgen. Het is evident dat hij niet wenst dat moslims nog lang en gelukkig leven, maar dat ze snel een langzame en pijnlijke dood ondergaan. Men zou nog kunnen betogen dat hij enkel de "k islamieten" een langzame dood toewenst en dat die "k islamieten" een bijzondere groep islamieten zijn. Wat zegt Nico Groenewold echter in september? Hij is klaar met de moslims, hij haat moslims.

3. "Oftewel dood aan islam!!!" Nico Groenewold sluit af met "oftewel" gevolgd door "dood aan islam". Wat bedoelt Nico G hiermee? Je kunt een religie niet doden, dat staat vast. Nico verduidelijkt het eigenlijk zelf al met het woordje "oftewel". Zijn laatste zin moet in samenhang bezien worden met de eerste twee zinnen. Nico doelt duidelijk op een dood aan de islam, door de langzame dood die hij aan moslims toewenst.

Verder maakt Pinto een misplaatste vergelijking met Gerard Reve, en Pinto was een expert in communicatie? Gerard Reve heeft nooit opgeroepen tot de dood van een religie, laat staat in context met een doodsverwensing aan alle moslims/christenen/joden. Ja, je hebt de vrijheid om een religie belachelijk te maken. Maar dat is niet wat Nico Groenewold heeft gedaan.

Verder haalt Pinto een onjuistheid aan. Namelijk dat diegenen die riepen "dood aan de joden" door Van Aarsten vrijgepleit waren. Pertinent onwaar. Er zijn naderhand demonstranten opgepakt. De onterechte toespeling naar Marcouch ga ik niet eens op in, aangezien het in deze context volstrekt irrelevant is. Met vingerwijzen, kun je de uitspraken van Nico Groenewold niet goedpraten.

Om in de stijl van Pinto te blijven, gooi ik er nog een drogreden tegenaan. Had Pinto ook zo gereageerd als iemand alle joden snel een langzame dood had toegewenst? Van interculturele communicatie heb jij weinig begrepen Pinto. Je houdt een monocultureel verhaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ceberut op 25-10-2014 12:30:49 ]
pi_145919931
Zeer zeer zeer mooie post Ceberut. Kudos. Echt petje af.
Allah Al Watan Al Malik
pi_145920742
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 12:18 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Zogenaamde professor Pinto slaat hier de plank volledig mis. Met zijn ICI (Inter-Cultureel Instituut) verzorgt hij cursussen, trainingen, workshops en presentaties. Ook verricht het ICI (toegepast) onderzoek en adviseert profit, non-profit en (semi)overheidsorganisaties. Ik mag aannemen dat na dit schrijfsel geen enkel (semi)overheidsorganisatie zich meer aan hem wil linken.

Allereerst mist Pinto de uitspraak van Nico Groenewold met datum 6 september 2014. Deze uitspraak: "Ik haat moslims. Punt. Ik ben er klaar mee" dient als context en ik zal hier onderstaand nog naar verwijzen. Pinto gaat in op de uitspraak die de headlines gehaald heeft: "Ik ben helemaal klaar met die k islamieten. Ik hoop dat ze allemaal zeer snel een langzame dood sterven. Oftewel dood aan islam!!!". Pinto zegt dat de eerste twee zinnen geen problemen opleveren en de laatste zin wordt er dood aan "een religie" toegeschreven. Klopt dit wel?

Laten we het ontleden:
1. "Ik ben helemaal klaar met die k islamieten". Waar staat de "k" hier voor? Zou iemand die alle moslims een langzame dood toewenst, zich generen voor "kut"? Of is het waarschijnlijker dat hij met "k islamieten", "kanker islamieten" bedoelde? M.i. het laatste.

2. "Ik hoop dat ze allemaal zeer snel een langzame dood sterven". 'Ze' verwijst hier naar islamieten ("k islamieten"). Hij spreekt hier zijn wens uit dat alle moslims snel een langzame dood krijgen. Het is evident dat hij niet wenst dat moslims nog lang en gelukkig leven, maar dat ze snel een langzame en pijnlijke dood ondergaan. Men zou nog kunnen betogen dat hij enkel de "k islamieten" een langzame dood toewenst en dat die "k islamieten" een bijzondere groep islamieten zijn. Wat zegt Nico Groenewold echter in september? Hij is klaar met de moslims, hij haat moslims.

3. "Oftewel dood aan islam!!!" Nico Groenewold sluit af met "oftewel" gevolgd door "dood aan islam". Wat bedoelt Nico G hiermee? Je kunt een religie niet doden, dat staat vast. Nico verduidelijkt het eigenlijk zelf al met het woordje "oftewel". Zijn laatste zin moet in samenhang bezien worden met de eerste twee zinnen. Nico doelt duidelijk op een dood aan de islam, door de langzame dood die hij aan moslims toewenst.

Verder maakt Pinto een misplaatste vergelijking met Gerard Reve, en Pinto was een expert in communicatie? Gerard Reve heeft nooit opgeroepen tot de dood van een religie, laat staat in context met een doodsverwensing aan alle moslims/christenen/joden. Ja, je hebt de vrijheid om een religie belachelijk te maken. Maar dat is niet wat Nico Groenewold heeft gedaan.

Verder haalt Pinto een onjuistheid aan. Namelijk dat diegenen die riepen "dood aan de joden" door Van Aarsten vrijgepleit waren. Pertinent onwaar. Er zijn naderhand demonstranten opgepakt. De onterechte toespeling naar Marcouch ga ik niet eens op in, aangezien het in deze context volstrekt irrelevant is. Met vingerwijzen, kun je de uitspraken van Nico Groenewold niet goedpraten.

Om in de stijl van Pinto te blijven, gooi ik er nog een drogreden tegenaan. Had Pinto ook zo gereageerd als iemand alle joden snel een langzame dood had toegewenst? Van interculturele communicatie heb jij weinig begrepen Pinto. Je houdt een monocultureel verhaal.
Wat een fanatisme van jouw hand weer in dit draadje. Wat is dat toch met dat oud-linkse trekje om maar mensen brodeloos te willen maken? In andere draadjes zie ik je ook al dingen posten als: "wat zou de werkgever denken?"

Over de politieman: er wordt veel meer van geaakt dan het is. Hoe ging het? Ventje ziet het zoveelste achterlijke filmpje, schiet in het verkeerde keelgat en typt iets doms. Meer is het niet. Weekje schorsing zonder betaling en een promotie kan 'ie de eerste vijf jaar wel schudden. Klaar.

Ook frappant dat de 'vrijheid van meningsuiting-gillers' in Haifigate nu om het hoofd van de agent krijsen.
pi_145920799
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 12:55 schreef IntensiveGary het volgende:
Over de politieman: er wordt veel meer van geaakt dan het is. Hoe ging het? Ventje ziet het zoveelste achterlijke filmpje, schiet in het verkeerde keelgat en typt iets doms. Meer is het niet. Weekje schorsing zonder betaling en een promotie kan 'ie de eerste vijf jaar wel schudden. Klaar.
Het mag wel iets meer pijn doen.
pi_145920814
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 12:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het mag wel iets meer pijn doen.
Dat verbaast me niets.
pi_145920856
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 11:24 schreef joers1 het volgende:
Dom..maar er zijn zoveel moslims die veel "dommere" dingen roepen. Whats the fuzz?
Als je iets verwerpelijk vindt moet je niet dezelfde bewoordingen gaan gebruiken.

Het is alleen wat vreemd dat er nu 1 zo'n facebook bericht wordt uitvergroot.
pi_145920888
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:00 schreef Specularium het volgende:

Het is alleen wat vreemd dat er nu 1 zo'n facebook bericht wordt uitvergroot.
Bliksemafleider ;)
pi_145920956
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:00 schreef Specularium het volgende:

[..]

Als je iets verwerpelijk vindt moet je niet dezelfde bewoordingen gaan gebruiken.
En hij is agent, uiteraard.
pi_145920966
quote:

[..]

Laten we het ontleden:

:D
heb jij werkelijk niks beters te doen dan een facebook-post van een of andere loser te ontleden?? :?

Wat erg eigenlijk...
pi_145921081
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En hij is agent, uiteraard.
Zoals ergens hierboven gezegd heeft een imam natuurlijk wel meer invloed op de gedachten van jonge mensen.
Als het over voorbeeldfunctie gaat.

De politie wordt toch vaak gezien als een stel halvegare flitsapen die niks kunnen.
pi_145921111
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

Zoals ergens hierboven gezegd heeft een imam natuurlijk wel meer invloed op de gedachten van jonge mensen.
Een agent is een ambtenaar, een imam niet.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:10:55 #180
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145921116
quote:

[..]

Laten we het ontleden:

ach, kom op, het is een reactie op een bericht dus is echt wel aan te nemen dat deze politieagent in privetijd zijn ongenoegen uit op de desbetreffende personen uit het bericht. Hij heeft verder geen politieke agenda, geen beleid om als politieagent alleen de moslim er uit te pikken. Het is misschien een domme mededeling die tegenwoordig flink uit zijn verband gerukt wordt omdat we in een maatschappij leven waar verbanden nogal eens uitgerukt worden, de geveinste verontwaardiging en aannames over generalisatie van anderen moeten eens in context worden gezet
pi_145921129
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een agent is een ambtenaar, een imam niet.
Dat klinkt leuk op papier.
pi_145921191
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 12:55 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Wat een fanatisme van jouw hand weer in dit draadje. Wat is dat toch met dat oud-linkse trekje om maar mensen brodeloos te willen maken? In andere draadjes zie ik je ook al dingen posten als: "wat zou de werkgever denken?"

Ook frappant dat de 'vrijheid van meningsuiting-gillers' in Haifigate nu om het hoofd van de agent krijsen.
Het is niet normaal dat iemand publiekelijk alle moslims dood wenst en zijn moslimhaat keer op keer tentoonstelt. Als de media dan ook nog eens een dubbele standaard hanteren en dit gaan bagatelliseren, dan krijg ik inderdaad een prikkel om er even voor te gaan zitten. Ik stoor me hier namelijk mateloos aan. Als Yasmina Haifi een uitglijder maakt, dan wordt ze met de grond gelijk gemaakt door verschillende media zoals Geenstijl, maar iemand die alle moslims wereldwijd een langzame dood toewenst, wordt onder het mom van de vrijheid van meningsuiting onder het tapijt geveegd.

En nee, ik zie niet in hoe deze meneer zijn functie bij de politie, nota bene deels als docent, kan blijven voortzetten. Iemand met dergelijke denkwijzen kan niet een dergelijke voorbeeldfunctie bekleden. Dit is iets tussen hem en zijn werkgever en staat in beginsel los van de discussie van de vrijheid van meningsuiting.

De vrijheid van meningsuiting ziet voor een deel op de strafrechtelijke vervolging die hem staat te wachten. Hij is geen schrijver, satiricus of een islam criticaster die uit die hoedanigheid een stuk heeft geschreven. Hij roept in het wilde dat hij moslims haat en dat moslims een langzame dood mogen krijgen. Ik waag het te betwijfelen of een rechter daar sympathie mee zal hebben.
pi_145921255
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:10 schreef Re het volgende:

[..]

ach, kom op, het is een reactie op een bericht dus is echt wel aan te nemen dat deze politieagent in privetijd zijn ongenoegen uit op de desbetreffende personen uit het bericht. Hij heeft verder geen politieke agenda, geen beleid om als politieagent alleen de moslim er uit te pikken. Het is misschien een domme mededeling die tegenwoordig flink uit zijn verband gerukt wordt omdat we in een maatschappij leven waar verbanden nogal eens uitgerukt worden, de geveinste verontwaardiging en aannames over generalisatie van anderen moeten eens in context worden gezet
Hoe weet je dat? Omdat hij dat zegt?
pi_145921266
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

De politie wordt toch vaak gezien als een stel halvegare flitsapen die niks kunnen.
Een agent heeft een voorbeeldfunctie ten opzichte van de gehele samenleving. Daarnaast ben je 24 uur per dag agent. Een politieagent heeft 24 uur per dag een opsporingsbevoegdheid.

Het belangrijkste is, dat de agent in dienst is bij de neutrale overheid. Dat is een imam niet.

Tot zover deze onjuiste vergelijking.
pi_145921289
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:13 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het is niet normaal dat iemand publiekelijk alle moslims dood wenst en zijn moslimhaat keer op keer tentoonstelt. Als de media dan ook nog eens een dubbele standaard hanteren en dit gaan bagatelliseren, dan krijg ik inderdaad een prikkel om er even voor te gaan zitten. Ik stoor me hier namelijk mateloos aan. Als Yasmina Haifi een uitglijder maakt, dan wordt ze met de grond gelijk gemaakt door verschillende media zoals Geenstijl, maar iemand die alle moslims wereldwijd een langzame dood toewenst, wordt onder het mom van de vrijheid van meningsuiting onder het tapijt geveegd.

En nee, ik zie niet in hoe deze meneer zijn functie bij de politie, nota bene deels als docent, kan blijven voortzetten. Iemand met dergelijke denkwijzen kan niet een dergelijke voorbeeldfunctie bekleden. Dit is iets tussen hem en zijn werkgever en staat in beginsel los van de discussie van de vrijheid van meningsuiting.

De vrijheid van meningsuiting ziet voor een deel op de strafrechtelijke vervolging die hem staat te wachten. Hij is geen schrijver, satiricus of een islam criticaster die uit die hoedanigheid een stuk heeft geschreven. Hij roept in het wilde dat hij moslims haat en dat moslims een langzame dood mogen krijgen. Ik waag het te betwijfelen of een rechter daar sympathie mee zal hebben.
Maar waarom voel je je zo beledigd door iemand die je niet kent en die maar wat roept op internet? :?
Je kunt er ook gewoon boven staan natuurlijk. Iets is alleen maar beledigend als je jezelf laat beledigen.
En je moet wel een verdomd laag zelfbeeld hebben als je je beledigd voelt door een fucking facebook-post :')
pi_145921320
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:17 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Tot zover deze onjuiste vergelijking.
Ik had het over invloed uitoefenen.
Mensen luisteren eerder niet naar agenten dan wel.

Tot zover mijn juiste vergelijking.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:19:12 #187
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145921326
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:16 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Omdat hij dat zegt?
omdat je ook gewoon niet gelijk in een kramp moet schieten, deze politieagent zegt iets doms, maar ik zie hem geen algemeen beleid voeren om alle moslims te termineren, het is een domme uitspraak vanuit emotie, niet vanuit een maatschappelijke wil om ons land te zuiveren...
pi_145921345
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:11 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat klinkt leuk op papier.
Niet alleen dat, de politie dient een bepaalde betrouwbaarheid uit te stralen en te vertegenwoordigen. Een imam heeft niet dezelfde verantwoordelijkheid als een politieagent. Mensen kloppen niet bij een imam aan als ze slachtoffer zijn geworden van een strafbaar feit, bijvoorbeeld. Althans, de meesten.
pi_145921396
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:18 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Maar waarom voel je je zo beledigd door iemand die je niet kent en die maar wat roept op internet? :?
Je kunt er ook gewoon boven staan natuurlijk. Iets is alleen maar beledigend als je jezelf laat beledigen.
En je moet wel een verdomd laag zelfbeeld hebben als je je beledigd voelt door een fucking facebook-post :')
Ik voel me niet snel beledigd. Ik vind het een onwenselijke tendens, ten eerste dat het steeds normaler wordt om moslimhaat ten toon te stellen en ten tweede dat er een dubbele standaard wordt gehanteerd als het gaat om repercussies.
pi_145921481
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:13 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Er is wel meer niet normaal. Zoals jouw overdreven verontwaardiging en ook zeker jouw dubbele standaarden.

Nogmaals, wat de agent deed is niet normaal. Maar evenmin normaal is de heisa die er op volgde. Een bliksemafleider is het. Meer niet.

Types als jij zaaien meer tweespalt dan zo'n stom agentje ooit kan.
pi_145921766
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:24 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Er is wel meer niet normaal. Zoals jouw overdreven verontwaardiging en ook zeker jouw dubbele standaarden.

Nogmaals, wat de agent deed is niet normaal. Maar evenmin normaal is de heisa die er op volgde. Een bliksemafleider is het. Meer niet.

Types als jij zaaien meer tweespalt dan zo'n stom agentje ooit kan.
Dank u.
pi_145921771
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:24 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Je beticht mij ten onrechte van het hanteren van een dubbele standaard. Ik hanteer één standaard. Als hij had geroepen: "Ik haat die k joden, ze mogen allemaal een langzame dood sterven, dood aan het jodendom", dan had ik die uitspraak net zo fout gevonden en had ik net als nu de mening gehad dat hij zijn functie onwaardig zou zijn.

Het verschil in dat geval zou zijn, dat die mening van mij dan gedeeld zou worden door bijvoorbeeld een Geenstijl of lieden in dit topic die de uitspraken nu bagatelliseren.
pi_145921912
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:34 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je beticht mij ten onrechte van het hanteren van een dubbele standaard. Ik hanteer één standaard. Als hij had geroepen: "Ik haat die k joden, ze mogen allemaal een langzame dood sterven, dood aan het jodendom", dan had ik die uitspraak net zo fout gevonden en had ik net als nu de mening gehad dat hij zijn functie onwaardig zou zijn.

Het verschil in dat geval zou zijn, dat die mening van mij dan gedeeld zou worden door bijvoorbeeld een Geenstijl of lieden in dit topic die de uitspraken nu bagatelliseren.
Toen moslims riepen 'dood aan de joden', bagatelliseerde je die uitspraak met: 'maar zo bedoelen ze 't niet'.
pi_145921947
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:40 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Toen moslims riepen 'dood aan de joden', bagatelliseerde je die uitspraak met: 'maar zo bedoelen ze 't niet'.
Doe eens een quote.
pi_145921959
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:34 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Uiteraard. Geheel geloofwaardig. :Y

Ik snap alleen niet waarom je nu voor joden als vorm kiest? Logischer was het geweest autochtone Nederlanders te kiezen? Zal de reflex geweest zijn...
pi_145921974
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:42 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Uiteraard. Geheel geloofwaardig. :Y

Ik snap alleen niet waarom je nu voor joden als vorm kiest? Logischer was het geweest autochtone Nederlanders te kiezen? Zal de reflex geweest zijn...
Nee, ik haal het aan omdat Pinto de vergelijking met joden maakte.
pi_145922058
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:42 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Doe eens een quote.
Tijd gelezen, kan 't zo niet vinden. Maar kom op, je weet goed wat ik bedoel want we hadden er nog een discussie over.
pi_145922075
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:43 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nee, ik haal het aan omdat Pinto de vergelijking met joden maakte.
Pinto heeft hier niets mee te maken. Je refereerde aan wat de agent zei. Niet Pinto er nu aan de haren bij slepen. Je viel gewoon terug op de aloude 'jamaar joden'-reflex. Geeft niets. We zeggen allemaal weleens iets doms.
pi_145922087
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:21 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik voel me niet snel beledigd. Ik vind het een onwenselijke tendens, ten eerste dat het steeds normaler wordt om moslimhaat ten toon te stellen en ten tweede dat er een dubbele standaard wordt gehanteerd als het gaat om repercussies.
Moslims moeten er maar aan gaan wennen dat er een limiet is aan het almaar tolereren van het jank , eis en lange tenen gedrag dat een deel zo graag en vaak vertoont.

Ze kunnen gehaat worden net als iedereen gehaat kan worden.
pi_145922126
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Tijd gelezen, kan 't zo niet vinden. Maar kom op, je weet goed wat ik bedoel want we hadden er nog een discussie over.
Ik zal het duidelijk stellen voor jou: als iemand roept dat joden dood moeten, dan is dat pertinent fout. Als een agent zegt dat joden dood moeten, dan mag die agent per direct uit zijn functie ontheven worden.

Als iemand publiekelijk antisemitisme tentoonstelt, dan mag dat net als in het geval van Marokkanenhaat of moslimhaat, aangepakt worden. Civiel, via zijn arbeidsovereenkomst, dan wel strafrechtelijk.

Dat iemand iets wel of niet bedoelde, is een theoretische discussie. In de praktijk nemen gedane zaken geen keer. Als jij jodenhaat/moslimhaat tentoonstelt, dan moet dat gevolgen hebben. Het kan best zijn dat je het anders bedoelde, maar dat neemt niet weg dat je de uitspraken gedaan hebt.
pi_145922171
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:50 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik zal het duidelijk stellen voor jou: als iemand roept dat joden dood moeten, dan is dat pertinent fout. Als een agent zegt dat joden dood moeten, dan mag die agent per direct uit zijn functie ontheven worden.

Als iemand publiekelijk antisemitisme tentoonstelt, dan mag dat net als in het geval van Marokkanenhaat of moslimhaat, aangepakt worden. Civiel, via zijn arbeidsovereenkomst, dan wel strafrechtelijk.

Dat iemand iets wel of niet bedoelde, is een theoretische discussie. In de praktijk nemen gedane zaken geen keer. Als jij jodenhaat/moslimhaat tentoonstelt, dan moet dat gevolgen hebben. Het kan best zijn dat je het anders bedoelde, maar dat neemt niet weg dat je de uitspraken gedaan hebt.
In dit topic. NWS / Paginagrote advertentie tegen antisemitisme
Tadaa. Dubbele standaard. Of ga het recht lullen.
pi_145922196
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:48 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Pinto heeft hier niets mee te maken. Je refereerde aan wat de agent zei. Niet Pinto er nu aan de haren bij slepen. Je viel gewoon terug op de aloude 'jamaar joden'-reflex. Geeft niets. We zeggen allemaal weleens iets doms.
Whatever. Ik geef een verklaring en als jij dat niet voldoende vindt, dan moet je dat zelf weten. Ik verklaar enkel dat ik geen dubbele standaard hanteer en ook in het geval van een dergelijke uitspraak over joden (of christenen, allochtonen, whatever) ook zou hebben afgekeurd.
pi_145922214
quote:

Gelul. Context is altijd belangrijk. Al ontneemt dat types als jij natuurlijk dan wel de mogelijkheid tot het schrijven van enorme epistels waarin je lekker kunt karaktermoorden ('zogenaamde professor Pinto') en kunt eisen dat iemand's kop figuurlijk rolt bij z'n werkgever.
pi_145922230
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:55 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Gelul. Context is altijd belangrijk. Al ontneemt dat types als jij natuurlijk dan wel de mogelijkheid tot het schrijven van enorme epistels waarin je lekker kunt karaktermoorden ('zogenaamde professor Pinto') en kunt eisen dat iemand's kop figuurlijk rolt bij z'n werkgever.
Vind je het zo erg dat ik Pinto's gelul heb ontkracht?
pi_145922235
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:54 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Whatever. Ik geef een verklaring en als jij dat niet voldoende vindt, dan moet je dat zelf weten. Ik verklaar enkel dat ik geen dubbele standaard hanteer en ook in het geval van een dergelijke uitspraak over joden (of christenen, allochtonen, whatever) ook zou hebben afgekeurd.
Als je het zelf maar gelooft. :D
pi_145922250
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:55 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dit dus. Uitroepen van moslims die joden dood wensen zijn niet zo erg, want dat is verkeerd geuite kritiek op Israel. Kritiek op moslims, dan moet je aan de schandpaal!
pi_145922260
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:52 schreef bijdehand het volgende:

[..]

In dit topic. NWS / Paginagrote advertentie tegen antisemitisme
Tadaa. Dubbele standaard. Of ga het recht lullen.
Flinke dosis sarcasme. Blijkt ook uit post nr. 151 in dat topic.

Verder:

quote:

[..]

pi_145922287
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:57 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Flinke dosis sarcasme.
Mooi hoe je dat recht probeert te praten.
Nou ja, mooi... walgelijk. Maar goed, iedereen heeft op een aantal punten een dubbele standaard en dat is niet erg hoor :)
pi_145922292
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:55 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Vind je het zo erg dat ik Pinto's gelul heb ontkracht?
Nee hoor. Pinto is naar mijn bescheiden mening een overschatte prutser. Een Rabbae, maar dan aan de andere kant van het hek.
pi_145922335
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:59 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Nee hoor. Pinto is naar mijn bescheiden mening een overschatte prutser.
Nou, daar zijn we het dan in ieder geval over eens.
pi_145922387
quote:

[..]

Laten we het ontleden:

Beetje jammer die 1e alinea. Verder mooie post.
"Pools are perfect for holding water"
pi_145922456
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:58 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Mooi hoe je dat recht probeert te praten.
Nou ja, mooi... walgelijk. Maar goed, iedereen heeft op een aantal punten een dubbele standaard en dat is niet erg hoor :)
Goed he. Zegt 'ie nou: "zo bedoelde ik het niet?" Dat zou wat dubbel zijn, daar 'ie net zegt:

quote:
Dat iemand iets wel of niet bedoelde, is een theoretische discussie. In de praktijk nemen gedane zaken geen keer.
zo hee:
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 10:37 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Gelul. In 99% van de gevallen zijn juist uitingen van antisemitisme in wezen bedoeld als kritiek op Israël.

En het werk van de nazi's wordt voortgezet door IDF-strijders.
En hoe strookt dit
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:27 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Toch blijkt het uit de context. Het is geen anti-joden manifestatie, maar een pro-gaza demonstratie. Ze zijn schijnbaar beperkt in vaardigheden om hun mening op de juiste manier te uiten.
met:

quote:
Dat iemand iets wel of niet bedoelde, is een theoretische discussie. In de praktijk nemen gedane zaken geen keer.
??? :D
pi_145922498
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 01:24 schreef Ceberut het volgende:

Facebookpagina gerapporteerd, omdat het aanzet tot haat en mogelijk geweld richting die -overigens niet heel slimme- agent.
pi_145922531
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:09 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:

[..]

Facebookpagina gerapporteerd, omdat het aanzet tot haat en mogelijk geweld richting die -overigens niet heel slimme- agent.
Het zet aan tot het doen van aangifte, voor zover ik kon beoordelen gisteren. Waarom zou het aanzetten tot geweld of haat?
pi_145922581
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:07 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Goed he. Zegt 'ie nou: "zo bedoelde ik het niet?" Dat zou wat dubbel zijn, daar 'ie net zegt:

[..]

Er is een verschil tussen een bedoelde stijlvorm van sarcasme/cynisme versus een uitspraak doen die je anders bedoelde. Bedoeld vs. onbedoeld. Duidelijk?
pi_145922607
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:12 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen een bedoelde stijlvorm van sarcasme/cynisme versus een uitspraak doen die je anders bedoelde. Bedoeld vs. onbedoeld. Duidelijk?
Kijk even naar de edit ;)
pi_145922687
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:04 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

:D
heb jij werkelijk niks beters te doen dan een facebook-post van een of andere loser te ontleden?? :?

Wat erg eigenlijk...
Begrijpend lezen is niet zijn sterkste kant. Zoveel ophef terwijl het duidelijk is dat de enige die de agent dood wenst die barbaren zijn die dat meisje hebben gestenigd. Het komt Ceberut wel erg goed uit om dit op te vatten dat alle moslims dood moeten.
pi_145922693
En dan maar even de knock-out voor Ceberut:

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:36 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je kunt niet uitsluiten dat het een foute uiting van terechte kritiek op Israël is.
Zullen we de uitspraak van de agent daar dan ook maar aan ophangen? Foute uiting van terechte kritiek op uitwassen van de Islam? Mooi.
pi_145922698
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:09 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:

[..]

Heb ik ook gedaan. Als je kijkt naar de tokkies die daar reageren dan ben ik wel bang dat ze die vent het hoofd afsnijden ofzo. :{
pi_145922699
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:13 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Kijk even naar de edit ;)
Ik zie niets anders dan wat bedoeld cynisme/sarcasme. Het spiegelen van de "bijna alle kritiek op israël is eigenlijk antisemitisme" naar "bijna al het antisemitisme is eigenlijk kritiek op israël". Beide uitspraken zijn fout.

Zoals geschreven, is er een verschil tussen bedoeld en onbedoeld.
pi_145922745
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:16 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik zie niets anders dan wat bedoeld cynisme/sarcasme. Het spiegelen van de "bijna alle kritiek op israël is eigenlijk antisemitisme" naar "bijna al het antisemitisme is eigenlijk kritiek op israël". Beide uitspraken zijn fout.

:')

Des te triester, dat je zelf de dubbele standaard niet eens wil zien. Je zou namelijk ook gewoon je ongelijk kunnen toegeven in deze kwestie.
pi_145922749
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:16 schreef IntensiveGary het volgende:
En dan maar even de knock-out voor Ceberut:

[..]

Zullen we de uitspraak van de agent daar dan ook maar aan ophangen? Foute uiting van terechte kritiek op uitwassen van de Islam? Mooi.
Stel dat het zo is, en dat zou best waar kunnen zijn. Dat Nico eigenlijk niet alle moslims dood wenst, maar op een onhandige manier kritiek op bepaalde uitwassen van de islam heeft.

Pleit het hem dan vrij? Op persoonlijk niveau wellicht wel en misschien ook wel tijdens zijn strafzaak. Zijn positie als ambtenaar is echter onhoudbaar.
pi_145922754
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:16 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Natuurlijk, rakker. :D
pi_145922774
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:18 schreef probeer het volgende:

En hij roept ook niet zomaar in het wild. Het is een specifieke reactie op een filmpje waarin vrouwen worden

Twee posts. In september postte hij ook al: "ik haat moslims". En dit is enkel wat Google cache bewaard heeft en wij terug kunnen lezen.
pi_145922821
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:18 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Stel dat het zo is, en dat zou best waar kunnen zijn. Dat Nico eigenlijk niet alle moslims dood wenst, maar op een onhandige manier kritiek op bepaalde uitwassen van de islam heeft.

Pleit het hem dan vrij? Op persoonlijk niveau wellicht wel en misschien ook wel tijdens zijn strafzaak. Zijn positie als ambtenaar is echter onhoudbaar.
Ah, je draait al bij. Nu wil je alleen z'n baan nog maar afpakken. Maar ja, is dat verstandig? Dan radicaliseert 'ie alleen maar verder. Misschien maak je zo wel een Breivikje van 'm. Wil je dat dan?

Schorsingkje, de volgende promotie niet krijgen en wat strafregels. Dan ben je er wel.
pi_145922845
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:19 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Twee posts. In september postte hij ook al: "ik haat moslims". En dit is enkel wat Google cache bewaard heeft en wij terug kunnen lezen.
Twee keer is nog steeds niet "keer op keer", en hij roept ook niet "in het wild", daar hij specifiek reageert op een toch vrij vrouwonvriendelijk filmpje.

Ik ben het met je eens dat wat hij zei, totaal fout is. Ik vind ook dat hij, gezien zijn beroep, enige straf mag krijgen.

Maar je kleedt het aan alsof die man een fervent moslim hater is en dit ook continue uitdrukt. En dat is simpelweg bullshit, of iig niet te bewijzen met de huidige info.
pi_145922910
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:21 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ah, je draait al bij. Nu wil je alleen z'n baan nog maar afpakken. Maar ja, is dat verstandig? Dan radicaliseert 'ie alleen maar verder. Misschien maak je zo wel een Breivikje van 'm. Wil je dat dan?
Ik draai niet bij. Ik heb gisteravond al gezegd:

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:09 schreef Ceberut het volgende:

Verder stel ik al vanaf het begin van deze thread dat Nico G ontslagen dient te worden. Wmb is dat voldoende straf.
Overigens vind ik argumenten als "anders radicaliseert hij" ongeldig. Je kunt gevolgen niet laten afhangen van of iemand wel of niet radicaliseert. Dat is te gek voor woorden. Dat een werkgever jou niet ontslaat omdat je mogelijk radicaliseert. Dat is geen zorg voor de werkgever, maar voor de AIVD.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ceberut op 25-10-2014 14:32:13 ]
pi_145922911
quote:

[..]

Leuk ook hoe je keer op keer nog even het mes wat verder doordraait: "dit is enkel wat google bewaard heeft" "keer op keer", "Stel dat het zo is", "zogenaamde professor"....

Karaktermoord. Mooi woord vind ik dat.
pi_145922929
quote:

[..]

Zo zeg, poe hee.

Het aantal posts dat ik weghaal qua 'moslims/joden moeten kapot' is ongeveer gelijk.
pi_145922940
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:25 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Overigens vind ik argumenten als "anders radicaliseert hij" ongeldig. Je kunt gevolgen niet laten afhangen van of iemand wel of niet radicaliseert. Dat is te gek voor woorden. Dat een werkgever jou niet ontslaat omdat je mogelijk radicaliseert. Dat is geen zorg voor de werkgever, maar voor de AIVD.
Jij was toch zo goed in cynisme en sarcasme? Lees dat zinnetje van mij dan nog eens goed?
pi_145922954
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Je doet je naam eer aan.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_145922979
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Twee keer is nog steeds niet "keer op keer", en hij roept ook niet "in het wild", daar hij specifiek reageert op een toch vrij vrouwonvriendelijk filmpje.

Ik ben het met je eens dat wat hij zei, totaal fout is. Ik vind ook dat hij, gezien zijn beroep, enige straf mag krijgen.

Maar je kleedt het aan alsof die man een fervent moslim hater is en dit ook continue uitdrukt. En dat is simpelweg bullshit, of iig niet te bewijzen met de huidige info.
Keer op keer, is toch echt twee keer. Ja, feitelijk, maar toch.

Ik ben het ook met je oneens dat hij alleen maar reageert op een filmpje. In zijn beide posts reageert hij in het algemeen richting moslims. Had hij gereageerd op de toestanden in de filmpjes, wat hij mogelijk bedoelde, dan had niemand dat afgekeurd. Ik ook niet.
pi_145923025
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:25 schreef Specularium het volgende:

[..]

Zo zeg, poe hee.

Het aantal posts dat ik weghaal qua 'moslims/joden moeten kapot' is ongeveer gelijk.
Maar beste Specularium, er is een verschil tussen iets op eigen naam posten onder een account waar je ook neerzet dat je bij de politie werkt en iets posten onder een pseudoniem. Dan is twee keer al veels te veel. Yasmina Haifi werd op 1 uitspraak afgerekend.
pi_145923036
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:27 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Goed vastgrijpen, die strohalm! Hou 'm vast!
quote:
Ik ben het ook met je oneens dat hij alleen maar reageert op een filmpje. In zijn beide posts reageert hij in het algemeen richting moslims. Had hij gereageerd op de toestanden in de filmpjes, wat hij mogelijk bedoelde, dan had niemand dat afgekeurd. Ik ook niet.
En weer flink aan het zoeken. :D Man, man, man :D
pi_145923077
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:26 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Jij was toch zo goed in cynisme en sarcasme? Lees dat zinnetje van mij dan nog eens goed?
Wil jij zelf even uitleggen hoe je dat zinnetje bedoeld hebt?
pi_145923110
quote:

[..]

Keer op keer insinueert een patroon. Twee keer iets zeggen is geen patroon.

Je zit zowel die man, als die gast van geenstijl, onnodig zwart te maken.

Die post staat toch onder het filmpje? Dan lijkt het mij duidelijk dat het daar over gaat. Je weet verder wel hoe FB werkt?

Ah, dus we hoeven niet meer naar de context te kijken als het om hatelijke uitingen richting moslims gaat, maar wanneer moslims iets over joden zeggen is het natuurlijk wel belangrijk om rekening mee te houden?
pi_145923134
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:28 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Maar beste Specularium, er is een verschil tussen iets op eigen naam posten onder een account waar je ook neerzet dat je bij de politie werkt en iets posten onder een pseudoniem. Dan is twee keer al veels te veel. Yasmina Haifi werd op 1 uitspraak afgerekend.
Die is terecht afgerekend om haar domme uitspraken.
Moet met deze kerel ook gebeuren.

Het gaat mij vooral om die dubbele moraal.
pi_145923149
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Keer op keer insinueert een patroon. Twee keer iets zeggen is geen patroon.

Je zit zowel die man, als die gast van geenstijl, onnodig zwart te maken.
Zij maken zichzelf zwart, de een door zoiets te posten de ander door het bijna goed te praten.

quote:
Ah, dus we hoeven niet meer naar de context te kijken als het om hatelijke uitingen richting moslims gaat, maar wanneer moslims iets over joden zeggen is het natuurlijk wel belangrijk om rekening mee te houden?
Je mag in beide gevallen naar de context kijken. Ik denk dat de context in dit geval de heer Groenewold niet veel zal helpen.
pi_145923181
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:33 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Zij maken zichzelf zwart, de een door zoiets te posten de ander door het bijna goed te praten.
Klopt. Maar moet jij het dan nog even aandikken?

quote:
Je mag in beide gevallen naar de context kijken. Ik denk dat de context in dit geval de heer Groenewold niet veel zal helpen.
Fijn dat ik dat mag. Doe je het dan zelf ook even, of blijf je liever hypocriet?
pi_145923225
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:34 schreef probeer het volgende:
Klopt. Maar moet jij het dan nog even aandikken?
Ik denk niet dat ik het aandik. Ik heb het geanalyseerd en als je het niet eens bent met mijn analyse, dan staat het je vrij om de zwakke punten in mijn betoog bloot te leggen. Het staat mij vrij om het daar wel of niet mee eens te zijn.

quote:
Fijn dat ik dat mag. Doe je het dan zelf ook even, of blijf je liever hypocriet?
Ik kijk ook naar de context en ik kom tot een andere conclusie.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 14:36:47 #241
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145923227
het gaat ook om de intentie lijkt me
pi_145923390
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:36 schreef Re het volgende:
het gaat ook om de intentie lijkt me
Natuurlijk gaat het daar ook om. Ik vind wel dat in bepaalde functies, zoals bijvoorbeeld agent, rechter of zelfs docent, integriteit en het uitdragen van een voorbeeldfunctie zo zwaar wegen, dat de intentie al snel weinig meer kan redden.

Wat valt er nog te redden aan de uitspraken: "ik haat joden" of "alle moslims moeten een langzame dood sterven"?
pi_145923452
Gewoon geen Facebook als je agent bent, lijkt me gewoon verstandig op meerdere vlakken.
pi_145923478
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:30 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wil jij zelf even uitleggen hoe je dat zinnetje bedoeld hebt?
*zucht*

Moet ik je nu echt uitleggen dat 'pas op, ze radicaliseren verder' het mantra van links is als er weer eens gezeik is over moslims? En dat ik juist daarom spottend voor die uitspraak koos?
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 14:46:38 #245
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145923522
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:42 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Natuurlijk gaat het daar ook om. Ik vind wel dat in bepaalde functies, zoals bijvoorbeeld agent, rechter of zelfs docent, integriteit en het uitdragen van een voorbeeldfunctie zo zwaar wegen, dat de intentie al snel weinig meer kan redden.

Wat valt er nog te redden aan de uitspraken: "ik haat joden" of "alle moslims moeten een langzame dood sterven"?
iedereen heeft emotie en er zit natuurlijk een verschil tussen iets in de privé sfeer zeggen of in functie, lijkt me hier dat deze persoon het gewoon ff had gehad met bepaalde facetten en dat op een manier uit dat het lijkt als generalisatie. Dat nuanceren en emotie soms niet samengaan kan gebeuren maar veroordeel iemand niet om zijn emotie als je de nuancering niet direct ziet
pi_145923640
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:46 schreef Re het volgende:

[..]

iedereen heeft emotie en er zit natuurlijk een verschil tussen iets in de privé sfeer zeggen of in functie, lijkt me hier dat deze persoon het gewoon ff had gehad met bepaalde facetten en dat op een manier uit dat het lijkt als generalisatie. Dat nuanceren en emotie soms niet samengaan kan gebeuren maar veroordeel iemand niet om zijn emotie als je de nuancering niet direct ziet
Klopt, er stond ook niet direct bij op welk bericht hij reageerde.
Dat was blijkbaar ook een bericht over het kapotmaken van iemand.
pi_145923824
Islam moet inderdaad dood en het is goed dat we agenten hebben die die nuchtere mening dragen. Echter is het onverstandig om daarover te posten op social networks en dat is dan ook de enige fout die deze beste man begaan is.
Conscience do cost.
pi_145924098
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:57 schreef ems. het volgende:
Islam moet inderdaad dood en het is goed dat we agenten hebben die die nuchtere mening dragen. Echter is het onverstandig om daarover te posten op social networks en dat is dan ook de enige fout die deze beste man begaan is.
Meen je dit?
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 15:13:03 #249
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_145924249
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:26 schreef Ceberut het volgende:
De eerste aangifte is al gedaan: https://www.facebook.com/nourdeenw/posts/865797983430720 (via Twitter-account van Van Doorn).
wat een heksenjacht :')
graag op anoniem
pi_145924474
quote:
Maar, jouw lijn van logica volgende, je moet het zien in de context en dan gaat het alleen over de onmensen in de video en niet over alle moslims. Hij drukt zich slechts ongelukkig uit!
pi_145924519
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 15:19 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar, jouw lijn van logica volgende, je moet het zien in de context en dan gaat het alleen over de onmensen in de video en niet over alle moslims. Hij drukt zich slechts ongelukkig uit!
Los van mij. Wat vind jij er nou van?
pi_145924530
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 15:07 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Meen je dit?
Wel mee eens, mits het zou aansluiten op "net als het christendom, jodendom, en alle andere religies". De wereld zou een stuk beter af zijn zonder al die onzin, maar dat is uiteraard een persoonlijke mening.
pi_145924559
Als een parkeerwachter met een Turkse achtergrond had geroepen: "dood aan alle Gristenen!!", dan hadden ze bij GeenStijl nooit meer een parkeerbon betaald.

Een agent die schreeuwt: "Dood aan alle homo's!!", valt ook niet in alle kringen goed. (dit is niet handig, wat ik nu zeg).

Of een medewerker van een Blijf van m'n lijf huis, die twittert: "Dood aan alle wijven!!"

Ja. ja. ja. ja. ja. Voor de beeldvorming van de pliesie is 't niet goed.
pi_145924579
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 15:20 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Los van mij. Wat vind jij er nou van?
Walgelijke uitspraak als het in z'n algemeen zou zijn, in dit geval wat minder erg omdat het als reactie op een barbaars filmpje was. Verder afdoen met een 'foei' en verder laten leven. Heb vooral het idee dat deze man naar voren wordt geschoven zodat de aandacht van de 'joden moeten dood'-roepende moslims wordt afgeleid.
pi_145924679
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 15:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Walgelijke uitspraak als het in z'n algemeen zou zijn, in dit geval wat minder erg omdat het als reactie op een barbaars filmpje was. Verder afdoen met een 'foei' en verder laten leven. Heb vooral het idee dat deze man naar voren wordt geschoven zodat de aandacht van de 'joden moeten dood'-roepende moslims wordt afgeleid.
12, 45, 96, BINGO! ;)
pi_145924682
Die agent heeft gewoon gelijk. De Islam is een kanker.
pi_145924798
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 15:28 schreef Nielsch het volgende:
En wat dan als een Islamiet een schenking doet aan een goed doel (bijvoorbeeld de dierenbescherming), Nielsch, wat dan?! WAT DAN?!
pi_145924936
quote:
19s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 15:33 schreef OeJ het volgende:

[..]

En wat dan als een Islamiet een schenking doet aan een goed doel (bijvoorbeeld de dierenbescherming), Nielsch, wat dan?! WAT DAN?!
Er zullen zeker barmhartige islamieten zijn. Neemt niet weg dat de Islam een kanker van moord, onderdrukking en discriminatie is wereldwijd.

Er waren ook vast nazi's die een goed doel steunden.
pi_145924941
Hoe vermoord je een ''islam''? Hoe roei je een ''islam'' uit?

Laat het me weten als je weet hoe iemand een simpel woord kan vermoorden. Of misschien bedoelt hij wel elk persoon op aarde die moslim is?

Nou in iedere geval succes met het uitmoorden van meer dan 2 miljard mensen. :O
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_145925167
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 15:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Er zullen zeker barmhartige islamieten zijn. Neemt niet weg dat de Islam een kanker van moord, onderdrukking en discriminatie is wereldwijd.

Dus jij zegt eigenlijk, lieve Nielsch, dat de wereld een paradijs zou zijn, zonder geloof, en dat mensen niet weer andere dingen zouden verzinnen, om hun drang naar geld, macht en grond te bevredigen, hm? Dat is wat ik graag van je wil weten.
pi_145925449
quote:

[..]

Een religie is een passief begrip, de Islam kan niet moorden, onderdrukken of discrimineren. Het zijn de mensen die dat doen. Je kan kritiek hebben op de manier waarop mensen de islam belijden maar de islam an sich is niet veel slechter dan het christendom in de Middeleeuwen. De Koran verschilt niet enorm veel van de bijbel.

Er zijn genoeg moslims in Nederland die (vanuit diezelfde Islam) tegen moorden, onderdrukken, geweld, discriminatie en machtsmisbruik zijn. Alleen die hoor je helaas niet. Bij hun is de boosheid, teleurstelling en machteloosheid misschien nog wel groter wanneer een of andere Marokkaan weer eens betrokken is geweest bij een geweldsdelict, want zij worden er (dus ten onrechte) ook op aangekeken.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:31:36 #262
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_145926474
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:44 schreef IPA35 het volgende:
Je mag tegenwoordig geeneens meer moslims haten...

Half Nederland zou dan ontslagen moeten worden.
Jij begrijpt echt niet dat vooral de functie en bijbehorende machtspositie in dit geval relevant is? :D
Krekker is de bom!
pi_145926503
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:31 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Jij begrijpt echt niet dat vooral de functie en bijbehorende machtspositie in dit geval relevant is? :D
Een beetje wel.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:36:20 #264
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_145926609
quote:

[..]

Goede vergelijking man! :D :'(

Een regime met een centrale leiding gaan vergelijken met een 'gefragmenteerde' religie |:(

Als je dan toch zo graag een nazi-vergelijking wil maken, kom dan met mensen die IS joinen of iets dergelijks.
Krekker is de bom!
pi_145926664
Tussen alle haat door, maak ik ondertussen lekker een stoofpotje. :9~ Zo.
pi_145926739
quote:
19s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:39 schreef OeJ het volgende:
Tussen alle haat door, maak ik ondertussen lekker een stoofpotje. :9~ Zo.
Hoe bevalt je ban in R&P?
pi_145926839
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:41 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Hoe bevalt je ban in R&P?
Ja, ik vind 't jammer.
pi_145926913
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:46 schreef OeJ het volgende:

[..]

Ja, ik vind 't jammer.
Je begrijpt de hint niet?
pi_145927535
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:31 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Geen enkele politiefunctionaris is onpartijdig. Waar het om gaat is dat je tijdens je werk zoveel mogelijke je subjectieve persoonlijke opvattingen uitschakelt zodat je op een eerlijke en rechtvaardige manier kan optreden, hierbij natuurlijk wel bepaalde normen hoog in het vaandel houdende (geen bevel opvolgen waarvan je weet dat het niet deugt en dergelijke). Hij mag rustig een hekel hebben aan de islam, zolang hij tijdens het werk dat maar geen rol laat spelen.
#NoDAPL
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:58:33 #270
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_145929240
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 17:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Geen enkele politiefunctionaris is onpartijdig. Waar het om gaat is dat je tijdens je werk zoveel mogelijke je subjectieve persoonlijke opvattingen uitschakelt zodat je op een eerlijke en rechtvaardige manier kan optreden, hierbij natuurlijk wel bepaalde normen hoog in het vaandel houdende (geen bevel opvolgen waarvan je weet dat het niet deugt en dergelijke). Hij mag rustig een hekel hebben aan de islam, zolang hij tijdens het werk dat maar geen rol laat spelen.
Door zoiets te posten heb je natuurlijk wel de schijn meer tegen je. En misschien nog wat belangrijker, het posten van zo'n bericht geeft toch blijk van gebrek aan zelfbeheersing. Iets wat voor een politieagent vrij belangrijk is.
Krekker is de bom!
pi_145929522
quote:
19s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 15:23 schreef OeJ het volgende:
Als een parkeerwachter met een Turkse achtergrond had geroepen: "dood aan alle Gristenen!!", dan hadden ze bij GeenStijl nooit meer een parkeerbon betaald.

Een agent die schreeuwt: "Dood aan alle homo's!!", valt ook niet in alle kringen goed. (dit is niet handig, wat ik nu zeg).

Of een medewerker van een Blijf van m'n lijf huis, die twittert: "Dood aan alle wijven!!"

Ja. ja. ja. ja. ja. Voor de beeldvorming van de pliesie is 't niet goed.
Het zou inderdaad grappig zijn als het niet gevaarlijk en triest zijn.

Hard op weg een fascistisch blogje te worden.
pi_145929555
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 15:28 schreef Nielsch het volgende:
En moslims moeten langzaam en pijnlijk dood. Niels?
pi_145929592
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:07 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

GeenStijl?

Meer rechts-liberaal of zo.
pi_145929633
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:09 schreef IPA35 het volgende:

[..]

GeenStijl?

Meer rechts-liberaal of zo.
Neuh
pi_145929973
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 01:55 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Jawel dombo, hij zegt 'dood aan de Islam'. Doodsbedreiging aan alle Moslims dus.
Hij zegt toch niet de dood aan alle moslims? Hij zegt de dood aan de islam.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_145930047
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:20 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

Hij zegt toch niet de dood aan alle moslims?
Jawel:

quote:
"Ik ben helemaal klaar met die k islamieten. Ik hoop dat ze zeer snel een langzame pijnlijke dood sterven"
pi_145930148
Deze agent moest vlak voor die post waarschijnlijk naar de zoveelste bejaarde die door een groep van die mocroratten in elkaar was getrapt.
pi_145930254
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:25 schreef Nielsch het volgende:
Deze agent moest vlak voor die post waarschijnlijk naar de zoveelste bejaarde die door een groep van die mocroratten in elkaar was getrapt.
Dat heb ook ik geprobeerd aan het verstand te brengen, dat is niet gelukt. :{
Inderdaad, je moet er rekening mee houden dat die opmerking allicht volgde op een lange werkdag, misschien wel met een dubbele dienst, waarop hij weer met wat prachtmoslims in aanraking kwam. Ik kan me voorstellen dat je het dan eventjes gehad hebt en dat je wat frustratie uit. Het enige wat mij teleurstelt is dat hij het k-woord gebruikt en dat hij een pijnlijke langzame dood wenst. Als hij nu gewoon had gezegd dat hij weer met tig van die k*tMarokkaantjes te maken heeft gehad dan had ik gezegd: "niets aan de hand, doorlopen".

Trouwens, je mag er ook rekening mee houden dat zo iemand vaak voor de zoveelste keer dezelfde persoon meeneemt naar het bureau en dat hij een paar maanden later weer wat anders heeft uitgevreten. Niets wat de frustratie zo erg doet oplopen als het gevoel dat je werk zinloos is. ;)
#NoDAPL
pi_145930291
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:25 schreef Nielsch het volgende:
Dan maar genocide inderdaad?
pi_145930316
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:28 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Alsof jij nooit uit frustratie iets zegt wat jij 99% van de tijd niet meent. ;)
#NoDAPL
pi_145930345
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:07 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Gelukkig kan via de frontpage van FOK! ook op de hoogte blijven van het laatste 'nieuws'. :)
pi_145930371
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alsof jij nooit uit frustratie iets zegt wat jij 99% van de tijd niet meent. ;)
Ik ben geen politie-agent.

En heb nog nooit tot genocide opgeroepen.
pi_145930388
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gelukkig kan via de frontpage van FOK! ook op de hoogte blijven van het laatste 'nieuws'. :)
Zeker ;)
pi_145930461
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:31 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik ben geen politie-agent.

En heb nog nooit tot genocide opgeroepen.
Als jij wel een politiefunctionaris zou zijn die op straat suveilleert dan zou jij ook regelmatig die kutMarokkaantje spuugzat zijn en dan kan het eens gebeuren dat je zoiets zegt. Hij drukt op een te lompe en onhandige manier uit maar doe jij nu niet alsof jij roomser dan de Paus bent terwijl jij dat niet bent. ;)
#NoDAPL
pi_145930605
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als jij wel een politiefunctionaris zou zijn die op straat suveilleert dan zou jij ook regelmatig die kutMarokkaantje spuugzat zijn en dan kan het eens gebeuren dat je zoiets zegt. Hij drukt op een te lompe en onhandige manier uit maar doe jij nu niet alsof jij roomser dan de Paus bent terwijl jij dat niet bent. ;)
Zo, jij hebt wel flink wat vooroordelen en aannames tegen Marokkanen hè?

Vind je het daarom oké dat een politie-agent oproept tot genocide tegen moslims?

Ik vind het gewoon niet fijn als een agent in mijn stad zo'n haat heeft tegen moslims. En dat ook zo uit.Mijn oma draagt een hoofddoek en ik vind mijn oma heel lief. Vreemd hè?
pi_145930657
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:37 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Vind je het daarom oké dat een politie-agent oproept tot genocide tegen moslims?

Ik vind het gewoon niet fijn als een agent in mijn stad zo'n haat heeft tegen moslims. En dat ook zo uit.Mijn oma draagt een hoofddoek en ik vind mijn oma heel lief. Vreemd hè?
Jij bent een mocro?
pi_145930671
Dezelfde mensen die over elkaar heen vielen toen een mongool zonder enige macht "dood aan de joden" riep vallen nu over elkaar heen om een genocide oproepende agent te verdedigen.

Toch herkenbaar zeker die gedachten? :N

Maar iemand die ambtenaar is en iets zei over een zionistisch complot moest natuurlijk meteen wieberen.

Hypocrietjes :D
pi_145930695
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij bent een mocro?
Nee, is dat relevant?

Daarbij praat agent over islamieten zoals je zelf prima kan lezen.
pi_145930838
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een politieagent verkeert natuurlijk wel in een ietwat andere positie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_145930897
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:28 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Jongen, sla niet zo'n achterlijke toon aan. Net ook al met je "en als ie moet schieten dan zal 'ie wel wel proberen moslims op een langzame en pijnlijke manier te doden.". Man, man, man... hoe bedoel je zoeken?

Je trekt het in het belachelijke. Jij bent geen domme jongen en beseft volgens mij dan ook heel goed dat onze Nico een stomme uitglijder heeft gemaakt. Niet goed. Verre van zelfs. Maar we hebben hier niet de nieuwe Breivik te pakken, hoor.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:46:22 #291
421524 SadPanda
pi_145930944
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:45 schreef IntensiveGary het volgende:
Maar we hebben hier niet de nieuwe Breivik te pakken, hoor.
Hoe weet jij dat dan zo zeker?
Anti-Turkije
pi_145931083
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:46 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat dan zo zeker?
Omdat er maar eens per eeuw zo'n held op het toneel verschijnt :'(

Is dit de reactie die je wilde?
pi_145931092
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:37 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Nee hoor, flink wat realiteitszin.
Niemand is slecht omdat zijn (voor)ouders uit een bepaald gebied kwamen maar het is nu eenmaal een gegeven dat Marokkaantjes, net als Antilliaantjes (verkleinwoord omdat ze zich vaak zo kinderachtig gedragen als de politie hen pakt) en in mindere mate Turken en Surinamers verhoudingsgewijs veel meer criminelen leveren dan de andere groepen van de Nederlandse maatschappij.

De derde generatie wordt tot de autochtonen gerekend, daar zitten dus ook NederMarokkanen etc. bij wiens ouders hier geboren zijn.
Let op, dit gaat slechts om de verdachten, als je kijkt naar de veroordelingen dan verschuift het nog wat. Als je onderscheid maakt naar het misdrijf dan zie je weer een verschuiving, bepaalde misdrijven werken meer op de zenuwen dan andere misdrijven. Dan heb je ook nog eens zaken die minder gemakkelijk bestraft kunnen worden maar die wel als zeer hinderlijk worden ervaren zoals het sissen naar meisjes.
Dit alles kleurt de perceptie van zo'n politiefunctionaris en dat leidt er waarschijnlijk toe dat hij eventjes wat frustratie uit op een onschuldig medium. Kom op jongens, het is een tweetje, normaal gesproken lezen een paar mensen die temidden van vele andere tweets. Het is geen column in Buitenhof of de Volkskrant.

De verklaring voor die oververtegenwoordiging is trouwens simpel: selectie op negatieve kwaliteiten voor de immigratie, namelijk het laaggeschoold zijn en het weinig kansen hebben in je eigen land. Voeg hier nog een slechte integratie aan toe en je hebt een recept voor het probleem wat we nu kennen.

quote:
Ik heb hier al een zeer duidelijk antwoord op gegeven. Hij heeft het op een lompe manier verwoord en het was zeer waarschijnlijk geen serieuze oproep. Een serieuze oproep doe je niet via Twitter. :')
Dat hij wat frustratie uit tegen onze criminele landgenoten vind ik geen probleem, dat hij hierbij specifiek ingaat op de groep die relatief de meeste criminelen levert en dan ook nog eens extra oververtegenwoordigd is bij de meer akelige misdrijven (geweldsmisdrijven) vind ik ook geen probleem.

Vanzelfsprekend zal iemand zoals jij door mij niet anders worden behandeld als ik jou in het echt zou ontmoeten omdat ik binnen een seconde zie dat jij een NederMarokkaan bent. Dat zal mij worst wezen. Zolang jij dezelfde taal spreekt als ik en jij je normaal gedraagt ga ik graag een gesprek aan. ;)
We hebben hier een discussie op groepsniveau, niet op individueel niveau.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 25-10-2014 19:14:34 ]
#NoDAPL
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:51:17 #294
421524 SadPanda
pi_145931128
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:49 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Omdat er maar eens per eeuw zo'n held op het toneel verschijnt :'(

Is dit de reactie die je wilde?
Nee.
Anti-Turkije
pi_145931142
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:51 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Nee.
Jammer. Ik had jou graag gegeven wat je graag zou willen. ;( :*
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:53:07 #296
421524 SadPanda
pi_145931164
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jammer. Ik had jou graag gegeven wat je graag zou willen. ;( :*
Goed zo schat. :*
Anti-Turkije
pi_145931423
Deze man heeft natuurlijk méér dan groot gelijk. Immers, alle moslims willen hem, als blanke kafir, ook graag dood hebben. Zo staat het immers geschreven in het Mein Kampf van de moslims, de Heilige Koran. :)

Dat de beste man toevallig politieagent is, is totaal niet terzake doend.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:02:06 #298
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_145931466
Dom om een dergelijke uitspraak op persoonlijke titel te doen.
pi_145932203
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 19:02 schreef Twiitch het volgende:
Dom om een dergelijke uitspraak op persoonlijke titel te doen.
Fixed.
pi_145932245
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:45 schreef IntensiveGary het volgende:
Maar we hebben hier niet de nieuwe Breivik te pakken, hoor.
En om geen nieuwe Breiviks op ideeën te brengen, moet er tegen openlijke moslimhaat opgetreden worden.
pi_145932256
nieuwtopic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')