abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145898491
quote:
Een Rotterdamse agent heeft zich in de nesten gewerkt door op internet gepeperde uitspraken over moslims en de islam te doen.

Het korps waar de man actief is, heeft de zaak bij het Openbaar Ministerie (OM) gelegd. Het OM bepaalt of de man mogelijk vervolgd wordt. Ook worden mogelijk disciplinaire maatregelen tegen hem genomen, zo schrijft de Telegraaf.

Op Facebook schreef de man "Ik ben helemaal klaar met die k islamieten. Ik hoop dat ze zeer snel een langzame pijnlijke dood sterven. Oftewel dood aan de islam!!!"

Hij verwijderde zijn uitspraken direct, maar die circuleren inmiddels op internet.

http://www.powned.tv/nieu(...)od_aan_de_islam.html
Het zou gaan om de volgende uitspraak:

https://pbs.twimg.com/media/B0uOaP-IIAEqhgM.jpg

Als je op de desbetreffende naam zoekt op het net, kom je ook de volgende uitspraak tegen:

http://webcache.googleuse(...)=nl&client=firefox-a

quote:
Nico Groenewold Ik haat moslims. Punt. Ben er klaar mee,
September 6 at 12:48am

Marcouch heeft ook gereageerd:

"Uitspraken van deze politieman, zijn #politie onwaardig en verwerpelijk. Goed dat politieleiding dit niet accepteert "
https://twitter.com/ahmed(...)246037303296/photo/1

Ontslag op staande voet zou ik zeggen!

[ Bericht 4% gewijzigd door Ceberut op 25-10-2014 13:40:25 ]
  Forum Admin vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:44:36 #2
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_145898589
Tja, heel, heel erg dom.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:44:44 #3
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_145898600
Geen gemis voor de politie in ieder geval als hij ontslagen wordt.
pi_145898604
Je mag tegenwoordig geeneens meer moslims haten...

Half Nederland zou dan ontslagen moeten worden.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_145898677
Mooi, laat zet hem in bij schilderswijk. Zal fantastisch werk daar doen en iedereen in toon houden.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:47:32 #6
321876 Cherna
Fuck the System
pi_145898727
Tja in die functie en dan op het net wat onzin spuien dan vraag je erom.
Facebook, een beter controle middel op de samenleving bestaat er niet. En het mooie is dat de overheid er niets aan hoeft te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 24-10-2014 19:52:44 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:48:00 #7
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_145898751
In de jaren '80 had je beschaafde politieagenten, waar je respect voor kon hebben. Nu lijkt het wel alsof ze uitsluitend nog bij een Tokkie-sportschool of de plaatselijke kaalkoppenafdeling van de NVU werven. :')

Wat een uitschot, die agenten van tegenwoordig. Op een heel enkele uitzondering na dan, maar de meeste agenten lijken zo uit het NVU-volkscongres te zijn geworven. :{w
pi_145898853
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:46 schreef Djibril het volgende:
Mooi, laat zet hem in bij schilderswijk. Zal fantastisch werk daar doen en iedereen in toon houden.
ja man laat zet hem in bij in toon houden
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_145898904
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:50 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

ja man laat zet hem in bij in toon houden
Ja hij kan wil iedereen fantastisch uitstekend in de gaten houden
pi_145898922
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:52 schreef Djibril het volgende:

[..]

Ja hij kan wil iedereen fantastisch uitstekend in de gaten houden
idd hij kan wil
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  Redactie Frontpage vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:54:59 #11
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_145898985
Sukkel, kan niet eens normaal Nederlands schrijven die kerel, hoe wordt zo'n iemand agent? Keuren doen ze niet meer?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_145899006
quote:
Ik hoop dat ze zeer snel een langzame pijnlijke dood sterven.
Ja, moeten ze nu snel of langzaam dood :?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_145899010
Hoe dom kan je zijn om zoiets op je fb te zetten.. mongool
pi_145899057
Hij zal wel "gehacked" zijn.
pi_145899135
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:54 schreef JeMoeder het volgende:
Sukkel, kan niet eens normaal Nederlands schrijven die kerel, hoe wordt zo'n iemand agent? Keuren doen ze niet meer?
Het schijnt dat hij een docent was. Uit google cache:

quote:
Nico Groenewold
Docent bij Politie Rotterdam-Rijnmond
Getrouwd met
pi_145899175
niet zo slim maar de grootste moslimhaters zijn moslims zelf kyk maar naar midden oosten keiveel gezeik en moord terwijl dat hier niet is groetjes imam gerbin
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145899187
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:55 schreef Pleun2011 het volgende:
Hoe dom kan je zijn om zoiets op je fb te zetten.. mongool
Hoezo niet. Ik ben blij dat hij het op FB gezet heeft. Nu weten we hoe hij in de samenleving staat. Ik had het erger gevonden als hij zijn werk voort zou hebben gezet met zulke gedachten, zonder dat we erachter waren gekomen.
pi_145899202
Weer zo iemand die niet snapt dat bepaalde functies een bepaalde verantwoordelijkheid met zich meebrengen.
pi_145899226
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:00 schreef Jigzoz het volgende:
Weer zo iemand die niet snapt dat bepaalde functies een bepaalde verantwoordelijkheid met zich meebrengen.
Hoezo bepaalde functies? Al was hij vakkenvuller bij de Aldi. De gevolgen zouden gelijk moeten zijn.
pi_145899250
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:01 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hoezo bepaalde functies? Al was hij vakkenvuller bij de Aldi. De gevolgen zouden gelijk moeten zijn.
Ehm nee, hoezo?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145899266
quote:

[..]

Is dit nu wel een serieuze reactie?
pi_145899290
quote:

[..]

Nee, als politieagent heb je een voorbeeldfunctie.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  Redactie Frontpage vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:03:13 #23
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_145899296
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:58 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het schijnt dat hij een docent was. Uit google cache:

[..]

Veranderd niets aan mijn uitspraak, het is zelfs nog erger...
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_145899299
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Is dit nu wel een serieuze reactie?
Ja natuurlijk. Ook voor de Aldi zou dit een legitieme reden zijn om hem op staande voet te ontslaan. Geen enkel bedrijf zou geassocieerd willen worden met dit soort uitspraken.
pi_145899338
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:03 schreef Klokov het volgende:

[..]

Dat maakt het des te erger, maar veel meer dan ontslag op staande voet, kan een werkgever niet doen.

Ja, hij zou ook nog strafrechtelijk vervolgd kunnen worden wellicht. Maar dat staat los van zijn dienstverband.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:04:45 #26
420616 malalatete
Mal à la tête
pi_145899358
Booslims was een betere en wat minder verwerpelijke term.
pi_145899365
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:03 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ja natuurlijk. Ook voor de Aldi zou dit een legitieme reden zijn om hem op staande voet te ontslaan. Geen enkel bedrijf zou geassocieerd willen worden met dit soort uitspraken.
Mag je ontslagen worden op staande voet als je dit soort uitspraken doet? Bron? Of ben je bang voor een discussie? :@
pi_145899389
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:04 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat maakt het des te erger, maar veel meer dan ontslag op staande voet, kan een werkgever niet doen.

Ja, hij zou ook nog strafrechtelijk vervolgd kunnen worden wellicht. Maar dat staat los van zijn dienstverband.
Als vakkenvuller bij de Aldi kan je gewoon met zo'n uitspraak wegkomen hoor.
pi_145899423
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:00 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hoezo niet. Ik ben blij dat hij het op FB gezet heeft. Nu weten we hoe hij in de samenleving staat. Ik had het erger gevonden als hij zijn werk voort zou hebben gezet met zulke gedachten, zonder dat we erachter waren gekomen.
Hij is het topje van de ijsberg.. maar goed, kan er met mijn pet niet bij dat er nog steeds mensen zijn in bepaalde functies die klakkeloos dit soort domme uitlatingen doen op sociale media, terwijl er al zo veel dombo's hen voor zijn gegaan die hun baan hebben verloren door hun losse vingertjes
pi_145899454
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:03 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ja natuurlijk.
Oké.

Nee, in bepaalde beroepen heb je een controversiële mening min of meer voor jezelf te houden. Wil je die toch per se delen dan doe je dat maar onder pseudoniem. Een agent hoort zuiver te zijn in zijn werk. Zulke uitspraken maken hem bij voorbaat verdacht en dat kan gewoon niet. Wat nou als hij volgende week bij een overval een moslim moet neerschieten?

Voor een vakkenvuller maakt dat niets uit. Die heeft geen baan waarbij dit soort opvattingen van belang zijn.
pi_145899499
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:05 schreef Klokov het volgende:

[..]

Als vakkenvuller bij de Aldi kan je gewoon met zo'n uitspraak wegkomen hoor.
Dat is de pakkans. Als vakkenvuller bij de Aldi zal jouw werkgever er niet zo snel achter komen.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:09:03 #32
321876 Cherna
Fuck the System
pi_145899532
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:03 schreef Klokov het volgende:

[..]

Sterker nog je bent beëdigd.
pi_145899571
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:08 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Dat is de pakkans. Als vakkenvuller bij de Aldi zal jouw werkgever er niet zo snel achter komen.
Bron dat dat kan? Kom op gast, je weet dat het niet kan dus wat roep je. Lekker makkelijk dit.
pi_145899615
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oké.

Nee, in bepaalde beroepen heb je een controversiële mening min of meer voor jezelf te houden. Wil je die toch per se delen dan doe je dat maar onder pseudoniem. Een agent hoort zuiver te zijn in zijn werk. Zulke uitspraken maken hem bij voorbaat verdacht en dat kan gewoon niet. Wat nou als hij volgende week bij een overval een moslim moet neerschieten?

Voor een vakkenvuller maakt dat niets uit. Die heeft geen baan waarbij dit soort opvattingen van belang zijn.
Ik ben het met je eens dat de integriteit van een agent en zijn schijn van partijdigheid belangrijker zijn in vergelijking tot een vakkenvuller. Dat neemt niet weg, dat geen enkel bedrijf geassocieerd wil worden met dergelijke extreme uitspraken.

De associatie zal bij een agent natuurlijk ook sneller plaatsvinden, dan bij een vakkenvuller. Maar neem nou een ander voorbeeld. Een winkelmanager van de Aldi die dergelijke uitspraken doet, terwijl hij op zijn profiel ook vermeld heeft staan dat hij inderdaad een filiaalmanager bij de Aldi is, ben je dan nog steeds van mening dat het niet tot zijn ontslag zou kunnen leiden?
pi_145899664
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Bron dat dat kan? Kom op gast, je weet dat het niet kan dus wat roep je. Lekker makkelijk dit.
http://www.volkskrant.nl/(...)ok-updates~a3251615/

Er worden mensen voor minder ontslagen.
pi_145899727
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:13 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je hebt overduidelijk je bron niet gelezen aangezien het daar gaat om mensen die 'ziek' zijn en foto's van zichzelf online zetten die bewijzen dat ze dat niet zijn. Niet over iemand die een ziek gedachtegoed haat en dat deelt.
pi_145899739
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:11 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat de integriteit van een agent en zijn schijn van partijdigheid belangrijker zijn in vergelijking tot een vakkenvuller. Dat neemt niet weg, dat geen enkel bedrijf geassocieerd wil worden met dergelijke extreme uitspraken.

De associatie zal bij een agent natuurlijk ook sneller plaatsvinden, dan bij een vakkenvuller. Maar neem nou een ander voorbeeld. Een winkelmanager van de Aldi die dergelijke uitspraken doet, terwijl hij op zijn profiel ook vermeld heeft staan dat hij inderdaad een filiaalmanager bij de Aldi is, ben je dan nog steeds van mening dat het niet tot zijn ontslag zou kunnen leiden?
Ja.
pi_145899813
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:08 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Een agent kan ontslagen worden omdat zijn uitingen in strijd zijn met de grondwet (in dit geval art. 1)
quote:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Met zijn beediging heeft hij trouw gezworen aan de wetten van Nederland. Dit hoeft een vakkenvuller bij de Aldi niet te doen en kan dus ook geen reden zijn voor ontslag.

quote:

[..]

Dit is een compleet andere situatie.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:19:04 #39
321876 Cherna
Fuck the System
pi_145899941
quote:

[..]

Je vraagt je af waarom mensen op facebook etc zitten en daar dan ook nog uitspraken neer plempen waarvan je weet dat dit schadelijk is.
pi_145900126
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:19 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je vraagt je af waarom mensen op facebook etc zitten en daar dan ook nog uitspraken neer plempen waarvan je weet dat dit schadelijk is.
Bedrijven zitten er ook mee in de maag, gelet op het feit dat er tegenwoordig ook vaak stukken over "social media" staan in de arbeidsvoorwaarden.

Voor diegenen in dit topic die beweren dat je voor dit soort zaken niet ontslagen kan worden, sla je eigen arbeidsvoorwaarden open. Grote kans dat erin staat dat je ook bij persoonlijke uitingen op social media, erop alert moet zijn dat het effect kan hebben.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:24:07 #41
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_145900203
Wat dom. Hoe kan je nou een religie vermoorden :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_145900291
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:22 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Bedrijven zitten er ook mee in de maag, gelet op het feit dat er tegenwoordig ook vaak stukken over "social media" staan in de arbeidsvoorwaarden.

Voor diegenen in dit topic die beweren dat je voor dit soort zaken niet ontslagen kan worden, sla je eigen arbeidsvoorwaarden open. Grote kans dat erin staat dat je ook bij persoonlijke uitingen op social media, erop alert moet zijn dat het effect kan hebben.
Kijk eens in de wet, daar staat dat niet. De werkgever kan niet zomaar alles in de arbeidsvoorwaarden zetten hoor _O-
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:27:28 #43
321876 Cherna
Fuck the System
pi_145900430
quote:

[..]

Maar goed, bij overheidsinstellingen, politie, het spoor word er constant op gehamerd dat je niets op social media moet zetten dat schadelijk kan zijn. Bij dat soort bedrijven is er ook een team dat constant de social media controleert.
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:27:35 #44
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_145900444
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De logica is ver te zoeken bij de politie docenten van tegenwoordig. ;(
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_145900454
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:25 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Kijk eens in de wet, daar staat dat niet. De werkgever kan niet zomaar alles in de arbeidsvoorwaarden zetten hoor _O-
In de wet staat dat er sprake moet zijn van een dringende reden. Als jij als bedrijf beargumenteert dat jij niet geassocieerd wil worden met haatzaaiende uitspraken, dan lijkt mij dat een voldoende dringende reden.
pi_145900614
quote:

[..]

Als een werkgever een vakkenvuller inderdaad ontslaat vanwege zulke uitlatingen, dan kan hij dat makkelijk met succes aanvechten.
Omdat jij of zo'n werkgever dat wil, wil nog niet zeggen dat ontslag rechtvaardig is vanwege zo'n reden.

Een leraar kan mogelijk om zo'n uitspraak ontslagen worden, een agent zeker, maar een winkelmedewerker zeker niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_145900623
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:19 schreef Cherna het volgende:
Dit verbaast me ook nog het meeste.

Je moet of erg weinig inzicht hebben hoe dingen werken op de sociale media of teveel gezopen hebben en dat je grenzen vervaagt zijn, want als politie-agent dit soort uitspraken doen, daarvan snapt iedereen dat het je baan kan kosten.
pi_145900684
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:27 schreef Ceberut het volgende:

[..]

In de wet staat dat er sprake moet zijn van een dringende reden. Als jij als bedrijf beargumenteert dat jij niet geassocieerd wil worden met haatzaaiende uitspraken, dan lijkt mij dat een voldoende dringende reden.
Alles kan een dringende reden zijn. Heb je ook voorbeelden dat zoiets is gebeurd en is goedgekeurd door een rechter?
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 20:33:10 #49
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_145900786
Hij heeft nog veel werk te verrichten met 1,5 miljard moslims op deze aardbol. De islam zal nog bestaan lang nadat zijn vlees verbrand is in een crematorium. Verder hebben we het over een politieagent. Zo'n gabber gaat een islamiet (of iemand waarvan hij denkt dat het een islamiet is) heel anders aanspreken dan een blanke voor hetzelfde vergrijp. Gaat weinig aan verloren. De lange arm der wet hoor objectief te zijn. Zo niet, dan loopt haar autoriteit deuken op met alle gevolgen van dien.
pi_145900931
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Zeer snel maar wel op een langzame en pijnlijke manier. M.i. prima leesbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')