abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145912044
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:06 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Doe maar grappig. Ik heb allang door wat jij wil: bloed zien. Deze man moet bloeden, omdat hij jouw religie niet zo bijzonder leuk vindt.
Wat is mijn religie dan? Je praat op basis van een aanname van jezelf.

Verder stel ik al vanaf het begin van deze thread dat Nico G ontslagen dient te worden. Wmb is dat voldoende straf.

quote:
Moslims die roepen dat joden kapot moeten ga jij lopen verdedigen.
Nee hoor.

quote:
Het is goed, je laat je ware gezicht weer eens zien. Ik hoop oprecht niet dat jij een doorsnee moslim bent. :{w
:')
pi_145912577
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 23:46 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Ik denk dat we die man een cursus moeten geven over hoe hij zich wat fatsoenlijker uit kan drukken.
Ik denk dat een cursusje weinig gaat veranderen aan de idiote opvattingen van meneer. Bovendien, waarom zou hij zich fatsoenlijker moeten uitdrukken? Ik weet liever meteen wie een idioot is en wie niet.
pi_145912654
Er schijnt een Facebook pagina opgezet te zijn met een oproep om aangifte tegen Nico Groenewold te doen:

ArnoudvDoorn twitterde op zaterdag 25-10-2014 om 00:20:50 Zojuist FB pagina "Doe aangifte tegen Nico Groenewold" gezien. Enige juiste actie is directe schorsing gevolgd door ontslag. #damagecontrol reageer retweet
Heb zelf geen FB-account, dus kan het niet verifiëren.
pi_145912698
De eerste aangifte is al gedaan: https://www.facebook.com/nourdeenw/posts/865797983430720 (via Twitter-account van Van Doorn).
pi_145912721
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik denk dat een cursusje weinig gaat veranderen aan de idiote opvattingen van meneer. Bovendien, waarom zou hij zich fatsoenlijker moeten uitdrukken? Ik weet liever meteen wie een idioot is en wie niet.
Een politieman hoort zich niet idioot uit te drukken.
pi_145912777
Wat mij betreft blijft 'ie gewoon agent; hij is overduidelijk van hetzelfde allooi als het nutteloze tuig waar 'ie in zijn functie mee te maken krijgt en vuur kun je nu eenmaal het beste met vuur bestrijden. Het zou me overigens niets verbazen wanneer veel van zijn collega's zijn mening delen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_145912853
quote:
9s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:27 schreef Webschip het volgende:

[..]

Een politieman hoort zich niet idioot uit te drukken.
Ik heb dan toch liever dat een politieagent zich idioot uitdrukt dan dat hij leert zijn idiote opvattingen voor de buitenwacht te verbergen.
pi_145913071
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
Het zou me overigens niets verbazen wanneer veel van zijn collega's zijn mening delen...
Dan zie ik kans om wat bezuinigingen door te voeren.
pi_145913157
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik heb dan toch liever dat een politieagent zich idioot uitdrukt dan dat hij leert zijn idiote opvattingen voor de buitenwacht te verbergen.
Helemaal mee eens.
pi_145913220
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:07 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor rare verdediging. Het is verschrikkelijk om dergelijke gedachtes te hebben. Als hij dergelijke gedachtes heeft, dan hoort hij zeker niet als agent te werken.
In het geciteerde stuk verdedig ik hem niet, ik geef daar slechts aan dat het verstandiger is om zoiets anoniem te schrijven.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145913255
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In het geciteerde stuk verdedig ik hem niet, ik geef daar slechts aan dat het verstandiger is om zoiets anoniem te schrijven.
Het is nog verstandiger om zoiets helemaal niet te schrijven.
pi_145913272
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wat mij betreft blijft 'ie gewoon agent; hij is overduidelijk van hetzelfde allooi als het nutteloze tuig waar 'ie in zijn functie mee te maken krijgt en vuur kun je nu eenmaal het beste met vuur bestrijden. Het zou me overigens niets verbazen wanneer veel van zijn collega's zijn mening delen...
Dat laatste weet ik wel zeker, alleen zijn zij niet zo onverstandig om dat op Twitter te uiten, toch niet onder hun eigen naam. ;)
#NoDAPL
pi_145913317
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik vind haatzaaien helemaal niet verstandig, ook niet als je het anoniem doet.
pi_145913332
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat laatste weet ik wel zeker, alleen zijn zij niet zo onverstandig om dat op Twitter te uiten, toch niet onder hun eigen naam. ;)
Ik snap ook niet helemaal hoe iemand het in zijn hoofd haalt om een dergelijke mening het internet op te slingeren...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_145913357
Is ie al ontslagen?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_145913358
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is nog verstandiger om zoiets helemaal niet te schrijven.
Persoonlijk vind ik de uitspraak te ver gaan. Je mag rustig forse kritiek uiten op de immigratiepolitiek die Nederland heeft gevoerd in het verleden, kritiek daarop is terecht. Je mag rustig stellen dat er veel probleemmoslims zijn als dat je ervaring is. etcetera
Wensen dat iedereen die een moslim is op een langzame en pijnlijke manier sterft is naar mijn smaak te lomp. Zal ik iemand verbieden om zoiets te zeggen? Nee. Ik ben een voorstander van de absolute vrijheid van meningsuiting.
#NoDAPL
pi_145913382
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:41 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik vind haatzaaien helemaal niet verstandig, ook niet als je het anoniem doet.
Welkom in Nederland anno 2014, een samenleving waarin meer en meer tweespalt heerst...
pi_145913410
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik de uitspraak te ver gaan. Je mag rustig forse kritiek uiten op de immigratiepolitiek die Nederland heeft gevoerd in het verleden, kritiek daarop is terecht. Je mag rustig stellen dat er veel probleemmoslims zijn als dat je ervaring is. etcetera
Wensen dat iedereen die een moslim is op een langzame en pijnlijke manier sterft is naar mijn smaak te lomp. Zal ik iemand verbieden om zoiets te zeggen? Nee. Ik ben een voorstander van de absolute vrijheid van meningsuiting.
Ik ook, maar daarom snap ik niet waarom zo iemand zich dan fatsoenlijker uit zou moeten leren drukken. Liever zo eigenlijk.
pi_145913483
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:42 schreef trancethrust het volgende:
Is ie al ontslagen?
Op non-actief gesteld volgens berichten op Twitter.
pi_145913525
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De vrijheid van meningsuiting betekent alleen maar dat je alles kan zeggen zonder vooraf goedkeuring te krijgen van de staat. Het betekent niet dat je alles kunt zeggen, zonder consequenties te hoeven accepteren.
pi_145913633
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 23:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik vind van wel. Een cursusje en dan is het goed. Maar zeker niet het verliezen van zijn baan, waardoor hij alleen maar radicaliseert. Kijk naar de tokkies in de haagse schilderwijk, die zijn daar het perfecte voorbeeld van! Roepen dat de joden dood moeten terwijl ze natuurlijk zionisten bedoelen. Terecht dat we daar niets tegen doen, die jongens drukken zich gewoon uit op een onhandige manier. Beter is het om die mensen training te geven zodat ze dat niet meer doen.
Eens.
#NoDAPL
pi_145913687
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:46 schreef Ceberut het volgende:

[..]

De vrijheid van meningsuiting betekent alleen maar dat je alles kan zeggen zonder vooraf goedkeuring te krijgen van de staat. Het betekent niet dat je alles kunt zeggen, zonder consequenties te hoeven accepteren.
Dat klopt min of meer. Je kan alles zeggen zonder consequenties te ondervinden zolang er geen sprake is van smaad of laster en je niet oproept tot geweld of iets dergelijks. Met wat hij heeft gezegd heeft hij geen wet overtreden.
#NoDAPL
pi_145914157
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat klopt min of meer. Je kan alles zeggen zonder consequenties te ondervinden zolang er geen sprake is van smaad of laster en je niet oproept tot geweld of iets dergelijks. Met wat hij heeft gezegd heeft hij geen wet overtreden.
Je hebt consequenties vanuit de staat, dat kan in strafrechtelijke vorm zijn, maar je kunt ook consequenties krijgen vanuit de samenleving. Jouw werkgever kan jou opeens minder gaan waarderen. Ook kan het zijn dat jouw kans op een nieuwe baan een stuk minder rooskleurig wordt. De vrijheid van meningsuiting houdt niet in dat iemand kan roepen wat hij/zij wil, zonder dat dat gevolgen heeft. Zie ook Yasmina Haifi.

Als een politiedocent dergelijke haatzaaiende anti-islamuitspraken doet, dan heeft dat gevolgen.
pi_145914608
https://www.facebook.com/(...)wold/761774563875815

De link gevonden naar de Facebookpagina die ik eerder al had genoemd.
pi_145915063
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 01:24 schreef Ceberut het volgende:
https://www.facebook.com/(...)wold/761774563875815

De link gevonden naar de Facebookpagina die ik eerder al had genoemd.
Bedankt man, een waardevolle link. Ik raak niet uitgelezen!
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_145915127
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:00 schreef Jigzoz het volgende:
Weer zo iemand die niet snapt dat bepaalde functies een bepaalde verantwoordelijkheid met zich meebrengen.
Zoiets denken gaat al te ver, zoiets typen is echt superdom!
Wat een vent :r Zelden zo'n domme lul gezien als die agent Nico.

Nico ook echt, wat een domme naam is dat. En z'n kale kop. Draag zeker ook trainingspak en nikies in z'n vrije tijd. OMG.
5 Ferrari's op videoband!
pi_145915141
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 00:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jawel dombo, hij zegt 'dood aan de Islam'. Doodsbedreiging aan alle Moslims dus.
5 Ferrari's op videoband!
pi_145915514
Oh shit. Een politieman met een ietwat ongenuanceerde mening....
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_145915655
Ik mag hopen dat deze uitlatingen leiden tot ontslag op staande voet. Iemand met zulke opvattingen hoort niet bij de politie te werken.
pi_145916624
Met z'n gare Heil Hitler Prezi's (zie google)
Allah Al Watan Al Malik
pi_145916691
+1 voor eerlijkheid
+1 voor vrijheid van meningsuiting
-1 voor effectiviteit van het willen doodhebben van een religie
-66 voor fascisten die anderen al bijna onthoofd hebben voor wat ze zeggen

[ Bericht 19% gewijzigd door Specularium op 25-10-2014 11:03:32 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:05:57 #132
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_145917414
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 19:54 schreef JeMoeder het volgende:
Sukkel, kan niet eens normaal Nederlands schrijven die kerel, hoe wordt zo'n iemand agent?
Hulde!
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:07:21 #133
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_145917431
Maar waar reageerde hij nou op?
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:10:54 #134
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_145917479
Nou zijn alle gelovigen sowieso inferieur pauper volk.
Dat ie agent is helpt hem niet echt tegen het gebrainwashte schapenvolk
pi_145917550
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:07 schreef Kopiko het volgende:
Maar waar reageerde hij nou op?
quote:
De agent plaatste de opmerking nadat hij beelden zou hebben gezien van de steniging van een vrouw.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)voor-beledigen-islam
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:22:39 #136
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_145917647
Ik denk niet dat deze agent nog vaak met een lasergun langs de kant van de weg te vinden zal zijn :')

:{
pi_145917778
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 02:25 schreef Tamashii het volgende:
Oh shit. Een politieman met een ietwat ongenuanceerde mening....
Een ietwat ongenuanceerde mening ja?
pi_145917808
Ik vind dit wel een aardig setje argumenten......

http://www.geenstijl.nl/m(...)od_aan_de_islam.html

Politieagent Nico G., docent bij regio Rotterdam-Rijnmond, schreef op Facebook: “Ik ben helemaal klaar met die k islamieten. Ik hoop dat ze zeer snel een langzame pijnlijke dood sterven. Oftewel dood aan de islam!” De politie beraadt zich op disciplinaire en strafrechtelijke maatregelen tegen de goede man ‘die zich laatdunkend over de Islam en moslims heeft uitgelaten’, las ik als reactie. Lees ik de reactie van de politie wel goed? De twee eerste zinnen van Nico bevatten niets dat je als laatdunkend over de Islam of de moslims kunt noemen. In de derde zin roept Nico ‘dood aan de Islam!’. Let wel, dood aan de Islam, een religie, niet aan de moslims. Gerard van het Reve schreef veel ergere dingen over het Christendom. Hij is daar weliswaar voor vervolgd, maar vrijgesproken. Allicht heeft Reve sommigen gekwetst, hetgeen Nico ook doet bij anderen. Maar dat is nu precies wat zo mooi wordt uitgedrukt met ‘‘Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal het recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen”, dat aan Voltaire wordt toegeschreven maar komt eigenlijk voor het eerst voor in het boek The Friends of Voltaire (1906) van Evelyn Beatrice Hall die schreef onder het pseudoniem S.G. Tallentyre. Wat is dan het verwijt aan Nico? Bovendien, Nico schreef het na het zien van een video waarop een vrouw gestenigd werd. Ja, door moslims vanwege hun religie, de Islam. Het pleit dan juist voor Nico om "dood" te roepen aan een religie waarop zoiets barbaars wordt gebaseerd. Waarom Nico vervolgen maar niet de demonstranten in Den Haag die ‘dood aan de joden’ (niet aan het Jodendom) scandeerden? Hiervan zei Jozias van Aartsen met de slappe knieën en met de persoonlijkheid van een garnaal: niets aan de hand, geen overtreding. Ahmed Marcouch, een ex-agent en nu Kamerlid, jawel voor de PvdA, was geschokt door de uitlating van Nico, las ik. Maar niet van de roep om ‘dood aan de joden’ door geloofsgenoten? Pijnlijk vond ik het om te lezen dat Nico spijt heeft betuigd voor zijn uitlating. “Dit was een domme reactie”, schijnt hij te hebben gezegd. Domme reactie? Op het -in de 21ste eeuw- stenigen van een vrouw? Wie is hier dom en achterlijk? Wie moet spijt betuigen?
60 HRC
pi_145917823
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:30 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Een ietwat ongenuanceerde mening ja?
Die hij met zijn dienstpistooltje vast ook ietwat ongenuanceerd kracht bij kan zetten.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_145917833
Wat die in zijn prive tijd doet moet ie zelf weten.
Ура для россии
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:34:24 #141
8369 speknek
Another day another slay
pi_145917844
Zie mensen hier krampachtig bedreigende woorden goed zien praten omdat ze het klimaat van een bedreigde Islam prettig vinden :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_145917867
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:32 schreef HardMetal het volgende:

Politieagent Nico G., docent bij regio Rotterdam-Rijnmond, schreef op Facebook: “Ik ben helemaal klaar met die k islamieten. Ik hoop dat ze zeer snel een langzame pijnlijke dood sterven. Oftewel dood aan de islam!” De politie beraadt zich op disciplinaire en strafrechtelijke maatregelen tegen de goede man ‘die zich laatdunkend over de Islam en moslims heeft uitgelaten’, las ik als reactie. Lees ik de reactie van de politie wel goed? De twee eerste zinnen van Nico bevatten niets dat je als laatdunkend over de Islam of de moslims kunt noemen. In de derde zin roept Nico ‘dood aan de Islam!’. Let wel, dood aan de Islam, een religie, niet aan de moslims. Gerard van het Reve schreef veel ergere dingen over het Christendom. Hij is daar weliswaar voor vervolgd, maar vrijgesproken. Allicht heeft Reve sommigen gekwetst, hetgeen Nico ook doet bij anderen. Maar dat is nu precies wat zo mooi wordt uitgedrukt met ‘‘Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal het recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen”, dat aan Voltaire wordt toegeschreven maar komt eigenlijk voor het eerst voor in het boek The Friends of Voltaire (1906) van Evelyn Beatrice Hall die schreef onder het pseudoniem S.G. Tallentyre. Wat is dan het verwijt aan Nico? Bovendien, Nico schreef het na het zien van een video waarop een vrouw gestenigd werd. Ja, door moslims vanwege hun religie, de Islam. Het pleit dan juist voor Nico om "dood" te roepen aan een religie waarop zoiets barbaars wordt gebaseerd. Waarom Nico vervolgen maar niet de demonstranten in Den Haag die ‘dood aan de joden’ (niet aan het Jodendom) scandeerden? Hiervan zei Jozias van Aartsen met de slappe knieën en met de persoonlijkheid van een garnaal: niets aan de hand, geen overtreding. Ahmed Marcouch, een ex-agent en nu Kamerlid, jawel voor de PvdA, was geschokt door de uitlating van Nico, las ik. Maar niet van de roep om ‘dood aan de joden’ door geloofsgenoten? Pijnlijk vond ik het om te lezen dat Nico spijt heeft betuigd voor zijn uitlating. “Dit was een domme reactie”, schijnt hij te hebben gezegd. Domme reactie? Op het -in de 21ste eeuw- stenigen van een vrouw? Wie is hier dom en achterlijk? Wie moet spijt betuigen?
Marcouch stond vooraan om te klagen over dat antisemitisme. Verder staat het artikel vol leugens.

Een agent heeft geweldsmonopolie, Gérard Reve niet.

Tevens heeft Reve nooit opgeroepen om alle christenen langzaam en pijnlijk af te maken in een functie waar hij geweld mag uitoefenen.

Bullshit dus.
pi_145917869
quote:
De twee eerste zinnen van Nico bevatten niets dat je als laatdunkend over de Islam of de moslims kunt noemen
Say whut?
pi_145917889
quote:

Enters. Use them.

Daarnaast zit er een klein foutje in de redenering: de agent koppelde de zinnen "ik hoop dat ze allemaal traag sterven" en "dood aan de islam" met het koppelwoordje "oftewel". Daaruit volgt dat hij wel degelijk personen en niet een ideologie doodwenst.
pi_145918002
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:35 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Marcouch stond vooraan om te klagen over dat antisemitisme. Verder staat het artikel vol leugens.

Een agent heeft geweldsmonopolie, Gérard Reve niet.

Tevens heeft Reve nooit opgeroepen om alle christenen langzaam en pijnlijk af te maken in een functie waar hij geweld mag uitoefenen.

Bullshit dus.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:36 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Enters. Use them.

Daarnaast zit er een klein foutje in de redenering: de agent koppelde de zinnen "ik hoop dat ze allemaal traag sterven" en "dood aan de islam" met het koppelwoordje "oftewel". Daaruit volgt dat hij wel degelijk personen en niet een ideologie doodwenst.
Sorry, maar ik kan me wel een beetje inleven dat als je zojuist een filmpje van een steniging gezien hebt, je emotioneel wat heftig reageert...... Zoals de schrijver later ook aangeeft.

Leg de schuld voor alle achterlijkheid, walgelijkheid e.d. maar bij welwillende mensen neer die hun afschuw uiten, lekker wegkijken van de werkelijke aanstichters.
60 HRC
pi_145918038
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:43 schreef HardMetal het volgende:

[..]

[..]

Sorry, maar ik kan me wel een beetje inleven dat als je zojuist een filmpje van een steniging gezien hebt, je emotioneel wat heftig reageert...... Zoals de schrijver later ook aangeeft.

Leg de schuld voor alle achterlijkheid, walgelijkheid e.d. maar bij welwillende mensen neer die hun afschuw uiten, lekker wegkijken van de werkelijke aanstichters.
Oh, het is zeker een begrijpelijk sentiment. Ik deel het zelfs grotendeels.
Maar ik ben geen ambtenaar, en zeker geen ambtenaar met een geweldsmonopolie.
pi_145918061
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:45 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Oh, het is zeker een begrijpelijk sentiment. Ik deel het zelfs grotendeels.
Maar ik ben geen ambtenaar, en zeker geen ambtenaar met een geweldsmonopolie.
Heeft een leraar bij de politie een dienstwapen en geweld monopolie?
60 HRC
pi_145918098
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:43 schreef HardMetal het volgende:

[..]

[..]

Een politieagent die zegt dat moslims langzaam en pijnlijk mogen sterven. (De politie heeft een geweldsmonopolie!!)

Kan inderdaad zorgen voor angst en afschuw bij een bepaald deel van de Nederlandse bevolking die zich terecht bedreigd. Zijn ook welwillende mensen.

Die agent had prima zijn afkeer kunnen uiten zonder een doodswens te uiten naar 1,5 miljard mensen.

Die man heeft een pistool en hij mag schieten. Waarschijnlijk zal hij bij twijfel een stuk sneller schieten als hij een moslim ziet. En op een plek schieten dat die moslim langzaam en pijnlijk dood zal gaan.
Of in ieder geval zal hij twijfel nooit kunnen wegnemen. Ontslaan dus.
pi_145918102
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:48 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Een politieagent die zegt dat moslims langzaam en pijnlijk mogen sterven. (De politie heeft een geweldsmonopolie!!)

Kan inderdaad zorgen voor angst en afschuw bij een bepaald deel van de Nederlandse bevolking die zich terecht bedreigd. Zijn ook welwillende mensen.

Die agent had prima zijn afkeer kunnen uiten zonder een doodswens te uiten naar 1,5 miljard mensen.

Die man heeft een pistool en hij mag schieten. Waarschijnlijk zal hij bij twijfel een stuk sneller schieten als hij een moslim ziet. En op een plek schieten dat die moslim langzaam en pijnlijk dood zal gaan.
Of in ieder geval zal hij twijfel nooit kunnen wegnemen. Ontslaan dus.
Het is geen agent, maar docent!
60 HRC
pi_145918122
Uit de OP:

Ik keur de uitspraak van de agent natuurlijk af, maar waarom reageerden de mensen hierboven niet op de ISIS-onthoofdingen? Wie zwijgt stemt toe.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:51:16 #151
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_145918131
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 09:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, want kill all infidels wordt doorgaans geroepen door mensen met een voorbeeldfunctie, zoals een agent. Een agent die verantwoordelijk is voor de bescherming van het volk. Door mensen waarmee de gewone man zich kan identificeren toch?

En je ziet mij vervolgens ook semi-instemmend posten met dergelijke retoriek toch? Zoals jij zojuist deed. "Ja, 4 miljard mensen, dat maakt de aarde een stuk prettiger'. Even zien hoe men dan gaat reageren als ik dat zou zeggen. De vergelijking ook...
Een imam die roept dat homo's van de hoogste flat moeten worden afgegooid heeft anders wel degelijk een voorbeeldfunctie.
pi_145918143
Het geweldsmonopolie van de politie vind ik een stuk erger dan wat pikante uitspraken van iemand op -fokking- Facebook.

Get a life zeg. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_145918145
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:50 schreef BabeWatcher het volgende:
Uit de OP:
[ afbeelding ]

Ik keur de uitspraak van de agent natuurlijk af, maar waarom reageerden de mensen hierboven niet op de ISIS-onthoofdingen? Wie zwijgt stemt toe.
Iedereen hierboven heeft nooit afkeer geuit van ISIS?

Man man man :')
pi_145918153
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:51 schreef El_Matador het volgende:
Het geweldsmonopolie van de politie vind ik een stuk erger dan wat pikante uitspraken van iemand op -fokking- Facebook.

Get a life zeg. :')
Mooi, open er een topic over.
pi_145918161
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:52 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik niet. Ik ben daar een groot voorstander van. Journalisten zijn tuig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_145918182
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:52 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele bekende Nederlander daar ooit afstand van horen nemen. Wel neemt een groepje elitaire bn'ers afstand van Wilders en Zwarte Piet. Hypocrieten zijn het!
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_145918198
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:36 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Enters. Use them.

Moeilijk hè, een stuk tekst die niet opgemaakt is als een Jip en Janneke boek.
60 HRC
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 10:55:45 #158
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_145918203
Eerlijkheid is een deugd.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_145918272
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:33 schreef Jellereppe het volgende:
Hij heeft nog veel werk te verrichten met 1,5 miljard moslims op deze aardbol. De islam zal nog bestaan lang nadat zijn vlees verbrand is in een crematorium. Verder hebben we het over een politieagent. Zo'n gabber gaat een islamiet (of iemand waarvan hij denkt dat het een islamiet is) heel anders aanspreken dan een blanke voor hetzelfde vergrijp. Gaat weinig aan verloren. De lange arm der wet hoor objectief te zijn. Zo niet, dan loopt haar autoriteit deuken op met alle gevolgen van dien.
Die 1,5 miljard moslims he... Bestaat die ook uit de radicale terroristen waar jullie 'niets mee te maken hebben'?
Bestaat die ook uit soennieten en sjiieten die elkaar niet kunnen luchten of zien?
Waarom steeds schermen met het grote aantal van de club waarvan 90% nooit de keuze heeft kunnen/mogen maken of ze wel bij die club willen horen?
pi_145918320
Weet niet wat ik erger vind; de uitspraak zelf of mensen die het goed proberen te praten :{
pi_145918333
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:55 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Moeilijk hè, een stuk tekst die niet opgemaakt is als een Jip en Janneke boek.
Wel als dat doelbewust gebruikt wordt om feiten te verdraaien en essentiële woordjes weg te laten ja.
Aan de andere kant is een dergelijke opmaak natuurlijk wel een goede aanwijzing dat er inhoudelijk iets mis is met de tekst.
pi_145918639
quote:
Een imam die roept dat homo's van de hoogste flat moeten worden afgegooid heeft anders wel degelijk een voorbeeldfunctie.
Alleen is die uitspraak inmiddels 700 jaar oud en "flatgebouw" zal hij vast niet hebben gezegd. :P

Er was destijds nogal wat heisa toen het in een boekje met antieke citaten stond (geen specifiek boek voor moslims, het is ook via de gewone boekhandel verkrijgbaar) en "bepaalde media" het wel een aardig idee vonden om het citaat zonder de bijbehorende datum op de voorpagina te knallen.

(Bovengenoemde "bepaalde media" gaan er helaas regelmatig vanuit dat niemand de behoefte voelt om bronnen te checken, zoals bijvoorbeeld bij ene Verene Shepherd, die never nooit niet "terugkeer van/naar de slavernij" of "Sinterklaasfeest verbieden" heeft gezegd, of die imam-die-helemaal-geen-imam-was die nooit heeft gezegd dat Geert Wilders moest worden gegeseld of die Noorse/Zweedse meisjes die hun haar donker moesten verven wegens peer pressure van vriendinnen om zich christelijker(!) te gedragen en dus helemaal niet "wegens moslims".)

meer over de flatgooi-imam: http://www.krapuul.nl/ove(...)tgebouwen-te-gooien/
pi_145918665
waarom de heksenjacht alleen op deze kerel?

die reactie van sandra van hamersveld ellens daarboven is ongeveer net zo erg :')
There are only 151 Pokémon.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:24:49 #164
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_145918703
Dom..maar er zijn zoveel moslims die veel "dommere" dingen roepen. Whats the fuzz?
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_145918734
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 11:22 schreef Eenskijken het volgende:
waarom de heksenjacht alleen op deze kerel?

die reactie van sandra van hamersveld ellens daarboven is ongeveer net zo erg :')
Hoezo ? Dit zijn reacties op een stenigingsfilmpje - haar reactie slaat duidelijk alleen op de moordenaars.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:37:04 #166
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_145918948
Je bent wel een ongelooflijk domme kneus als je zo los gaat op fb.
pi_145919031
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 10:54 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele bekende Nederlander daar ooit afstand van horen nemen. Wel neemt een groepje elitaire bn'ers afstand van Wilders en Zwarte Piet. Hypocrieten zijn het!
Minder Geenstijl lezen.

Of zijn Aboutaleb, Marcouch ed geen bekende Nederlanders?
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 12:01:16 #168
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145919468
we zijn wel een dramaland aan het worden met een watchdog die graag anderen een verwijtend vingertje toewerpen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_145919836
quote:

Zogenaamde professor Pinto slaat hier de plank volledig mis. Met zijn ICI (Inter-Cultureel Instituut) verzorgt hij cursussen, trainingen, workshops en presentaties. Ook verricht het ICI (toegepast) onderzoek en adviseert profit, non-profit en (semi)overheidsorganisaties. Ik mag aannemen dat na dit schrijfsel geen enkel (semi)overheidsorganisatie zich meer aan hem wil linken.

Allereerst mist Pinto de uitspraak van Nico Groenewold met datum 6 september 2014. Deze uitspraak: "Ik haat moslims. Punt. Ik ben er klaar mee" dient als context en ik zal hier onderstaand nog naar verwijzen. Pinto gaat in op de uitspraak die de headlines gehaald heeft: "Ik ben helemaal klaar met die k islamieten. Ik hoop dat ze allemaal zeer snel een langzame dood sterven. Oftewel dood aan islam!!!". Pinto zegt dat de eerste twee zinnen geen problemen opleveren en de laatste zin wordt er dood aan "een religie" toegeschreven. Klopt dit wel?

Laten we het ontleden:
1. "Ik ben helemaal klaar met die k islamieten". Waar staat de "k" hier voor? Zou iemand die alle moslims een langzame dood toewenst, zich generen voor "kut"? Of is het waarschijnlijker dat hij met "k islamieten", "kanker islamieten" bedoelde? M.i. het laatste.

2. "Ik hoop dat ze allemaal zeer snel een langzame dood sterven". 'Ze' verwijst hier naar islamieten ("k islamieten"). Hij spreekt hier zijn wens uit dat alle moslims snel een langzame dood krijgen. Het is evident dat hij niet wenst dat moslims nog lang en gelukkig leven, maar dat ze snel een langzame en pijnlijke dood ondergaan. Men zou nog kunnen betogen dat hij enkel de "k islamieten" een langzame dood toewenst en dat die "k islamieten" een bijzondere groep islamieten zijn. Wat zegt Nico Groenewold echter in september? Hij is klaar met de moslims, hij haat moslims.

3. "Oftewel dood aan islam!!!" Nico Groenewold sluit af met "oftewel" gevolgd door "dood aan islam". Wat bedoelt Nico G hiermee? Je kunt een religie niet doden, dat staat vast. Nico verduidelijkt het eigenlijk zelf al met het woordje "oftewel". Zijn laatste zin moet in samenhang bezien worden met de eerste twee zinnen. Nico doelt duidelijk op een dood aan de islam, door de langzame dood die hij aan moslims toewenst.

Verder maakt Pinto een misplaatste vergelijking met Gerard Reve, en Pinto was een expert in communicatie? Gerard Reve heeft nooit opgeroepen tot de dood van een religie, laat staat in context met een doodsverwensing aan alle moslims/christenen/joden. Ja, je hebt de vrijheid om een religie belachelijk te maken. Maar dat is niet wat Nico Groenewold heeft gedaan.

Verder haalt Pinto een onjuistheid aan. Namelijk dat diegenen die riepen "dood aan de joden" door Van Aarsten vrijgepleit waren. Pertinent onwaar. Er zijn naderhand demonstranten opgepakt. De onterechte toespeling naar Marcouch ga ik niet eens op in, aangezien het in deze context volstrekt irrelevant is. Met vingerwijzen, kun je de uitspraken van Nico Groenewold niet goedpraten.

Om in de stijl van Pinto te blijven, gooi ik er nog een drogreden tegenaan. Had Pinto ook zo gereageerd als iemand alle joden snel een langzame dood had toegewenst? Van interculturele communicatie heb jij weinig begrepen Pinto. Je houdt een monocultureel verhaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ceberut op 25-10-2014 12:30:49 ]
pi_145919931
Zeer zeer zeer mooie post Ceberut. Kudos. Echt petje af.
Allah Al Watan Al Malik
pi_145920742
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 12:18 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Zogenaamde professor Pinto slaat hier de plank volledig mis. Met zijn ICI (Inter-Cultureel Instituut) verzorgt hij cursussen, trainingen, workshops en presentaties. Ook verricht het ICI (toegepast) onderzoek en adviseert profit, non-profit en (semi)overheidsorganisaties. Ik mag aannemen dat na dit schrijfsel geen enkel (semi)overheidsorganisatie zich meer aan hem wil linken.

Allereerst mist Pinto de uitspraak van Nico Groenewold met datum 6 september 2014. Deze uitspraak: "Ik haat moslims. Punt. Ik ben er klaar mee" dient als context en ik zal hier onderstaand nog naar verwijzen. Pinto gaat in op de uitspraak die de headlines gehaald heeft: "Ik ben helemaal klaar met die k islamieten. Ik hoop dat ze allemaal zeer snel een langzame dood sterven. Oftewel dood aan islam!!!". Pinto zegt dat de eerste twee zinnen geen problemen opleveren en de laatste zin wordt er dood aan "een religie" toegeschreven. Klopt dit wel?

Laten we het ontleden:
1. "Ik ben helemaal klaar met die k islamieten". Waar staat de "k" hier voor? Zou iemand die alle moslims een langzame dood toewenst, zich generen voor "kut"? Of is het waarschijnlijker dat hij met "k islamieten", "kanker islamieten" bedoelde? M.i. het laatste.

2. "Ik hoop dat ze allemaal zeer snel een langzame dood sterven". 'Ze' verwijst hier naar islamieten ("k islamieten"). Hij spreekt hier zijn wens uit dat alle moslims snel een langzame dood krijgen. Het is evident dat hij niet wenst dat moslims nog lang en gelukkig leven, maar dat ze snel een langzame en pijnlijke dood ondergaan. Men zou nog kunnen betogen dat hij enkel de "k islamieten" een langzame dood toewenst en dat die "k islamieten" een bijzondere groep islamieten zijn. Wat zegt Nico Groenewold echter in september? Hij is klaar met de moslims, hij haat moslims.

3. "Oftewel dood aan islam!!!" Nico Groenewold sluit af met "oftewel" gevolgd door "dood aan islam". Wat bedoelt Nico G hiermee? Je kunt een religie niet doden, dat staat vast. Nico verduidelijkt het eigenlijk zelf al met het woordje "oftewel". Zijn laatste zin moet in samenhang bezien worden met de eerste twee zinnen. Nico doelt duidelijk op een dood aan de islam, door de langzame dood die hij aan moslims toewenst.

Verder maakt Pinto een misplaatste vergelijking met Gerard Reve, en Pinto was een expert in communicatie? Gerard Reve heeft nooit opgeroepen tot de dood van een religie, laat staat in context met een doodsverwensing aan alle moslims/christenen/joden. Ja, je hebt de vrijheid om een religie belachelijk te maken. Maar dat is niet wat Nico Groenewold heeft gedaan.

Verder haalt Pinto een onjuistheid aan. Namelijk dat diegenen die riepen "dood aan de joden" door Van Aarsten vrijgepleit waren. Pertinent onwaar. Er zijn naderhand demonstranten opgepakt. De onterechte toespeling naar Marcouch ga ik niet eens op in, aangezien het in deze context volstrekt irrelevant is. Met vingerwijzen, kun je de uitspraken van Nico Groenewold niet goedpraten.

Om in de stijl van Pinto te blijven, gooi ik er nog een drogreden tegenaan. Had Pinto ook zo gereageerd als iemand alle joden snel een langzame dood had toegewenst? Van interculturele communicatie heb jij weinig begrepen Pinto. Je houdt een monocultureel verhaal.
Wat een fanatisme van jouw hand weer in dit draadje. Wat is dat toch met dat oud-linkse trekje om maar mensen brodeloos te willen maken? In andere draadjes zie ik je ook al dingen posten als: "wat zou de werkgever denken?"

Over de politieman: er wordt veel meer van geaakt dan het is. Hoe ging het? Ventje ziet het zoveelste achterlijke filmpje, schiet in het verkeerde keelgat en typt iets doms. Meer is het niet. Weekje schorsing zonder betaling en een promotie kan 'ie de eerste vijf jaar wel schudden. Klaar.

Ook frappant dat de 'vrijheid van meningsuiting-gillers' in Haifigate nu om het hoofd van de agent krijsen.
pi_145920799
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 12:55 schreef IntensiveGary het volgende:
Over de politieman: er wordt veel meer van geaakt dan het is. Hoe ging het? Ventje ziet het zoveelste achterlijke filmpje, schiet in het verkeerde keelgat en typt iets doms. Meer is het niet. Weekje schorsing zonder betaling en een promotie kan 'ie de eerste vijf jaar wel schudden. Klaar.
Het mag wel iets meer pijn doen.
pi_145920814
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 12:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het mag wel iets meer pijn doen.
Dat verbaast me niets.
pi_145920856
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 11:24 schreef joers1 het volgende:
Dom..maar er zijn zoveel moslims die veel "dommere" dingen roepen. Whats the fuzz?
Als je iets verwerpelijk vindt moet je niet dezelfde bewoordingen gaan gebruiken.

Het is alleen wat vreemd dat er nu 1 zo'n facebook bericht wordt uitvergroot.
pi_145920888
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:00 schreef Specularium het volgende:

Het is alleen wat vreemd dat er nu 1 zo'n facebook bericht wordt uitvergroot.
Bliksemafleider ;)
pi_145920956
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:00 schreef Specularium het volgende:

[..]

Als je iets verwerpelijk vindt moet je niet dezelfde bewoordingen gaan gebruiken.
En hij is agent, uiteraard.
pi_145920966
quote:

[..]

Laten we het ontleden:

:D
heb jij werkelijk niks beters te doen dan een facebook-post van een of andere loser te ontleden?? :?

Wat erg eigenlijk...
pi_145921081
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En hij is agent, uiteraard.
Zoals ergens hierboven gezegd heeft een imam natuurlijk wel meer invloed op de gedachten van jonge mensen.
Als het over voorbeeldfunctie gaat.

De politie wordt toch vaak gezien als een stel halvegare flitsapen die niks kunnen.
pi_145921111
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

Zoals ergens hierboven gezegd heeft een imam natuurlijk wel meer invloed op de gedachten van jonge mensen.
Een agent is een ambtenaar, een imam niet.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:10:55 #180
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145921116
quote:

[..]

Laten we het ontleden:

ach, kom op, het is een reactie op een bericht dus is echt wel aan te nemen dat deze politieagent in privetijd zijn ongenoegen uit op de desbetreffende personen uit het bericht. Hij heeft verder geen politieke agenda, geen beleid om als politieagent alleen de moslim er uit te pikken. Het is misschien een domme mededeling die tegenwoordig flink uit zijn verband gerukt wordt omdat we in een maatschappij leven waar verbanden nogal eens uitgerukt worden, de geveinste verontwaardiging en aannames over generalisatie van anderen moeten eens in context worden gezet
pi_145921129
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Een agent is een ambtenaar, een imam niet.
Dat klinkt leuk op papier.
pi_145921191
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 12:55 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Wat een fanatisme van jouw hand weer in dit draadje. Wat is dat toch met dat oud-linkse trekje om maar mensen brodeloos te willen maken? In andere draadjes zie ik je ook al dingen posten als: "wat zou de werkgever denken?"

Ook frappant dat de 'vrijheid van meningsuiting-gillers' in Haifigate nu om het hoofd van de agent krijsen.
Het is niet normaal dat iemand publiekelijk alle moslims dood wenst en zijn moslimhaat keer op keer tentoonstelt. Als de media dan ook nog eens een dubbele standaard hanteren en dit gaan bagatelliseren, dan krijg ik inderdaad een prikkel om er even voor te gaan zitten. Ik stoor me hier namelijk mateloos aan. Als Yasmina Haifi een uitglijder maakt, dan wordt ze met de grond gelijk gemaakt door verschillende media zoals Geenstijl, maar iemand die alle moslims wereldwijd een langzame dood toewenst, wordt onder het mom van de vrijheid van meningsuiting onder het tapijt geveegd.

En nee, ik zie niet in hoe deze meneer zijn functie bij de politie, nota bene deels als docent, kan blijven voortzetten. Iemand met dergelijke denkwijzen kan niet een dergelijke voorbeeldfunctie bekleden. Dit is iets tussen hem en zijn werkgever en staat in beginsel los van de discussie van de vrijheid van meningsuiting.

De vrijheid van meningsuiting ziet voor een deel op de strafrechtelijke vervolging die hem staat te wachten. Hij is geen schrijver, satiricus of een islam criticaster die uit die hoedanigheid een stuk heeft geschreven. Hij roept in het wilde dat hij moslims haat en dat moslims een langzame dood mogen krijgen. Ik waag het te betwijfelen of een rechter daar sympathie mee zal hebben.
pi_145921255
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:10 schreef Re het volgende:

[..]

ach, kom op, het is een reactie op een bericht dus is echt wel aan te nemen dat deze politieagent in privetijd zijn ongenoegen uit op de desbetreffende personen uit het bericht. Hij heeft verder geen politieke agenda, geen beleid om als politieagent alleen de moslim er uit te pikken. Het is misschien een domme mededeling die tegenwoordig flink uit zijn verband gerukt wordt omdat we in een maatschappij leven waar verbanden nogal eens uitgerukt worden, de geveinste verontwaardiging en aannames over generalisatie van anderen moeten eens in context worden gezet
Hoe weet je dat? Omdat hij dat zegt?
pi_145921266
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

De politie wordt toch vaak gezien als een stel halvegare flitsapen die niks kunnen.
Een agent heeft een voorbeeldfunctie ten opzichte van de gehele samenleving. Daarnaast ben je 24 uur per dag agent. Een politieagent heeft 24 uur per dag een opsporingsbevoegdheid.

Het belangrijkste is, dat de agent in dienst is bij de neutrale overheid. Dat is een imam niet.

Tot zover deze onjuiste vergelijking.
pi_145921289
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:13 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Het is niet normaal dat iemand publiekelijk alle moslims dood wenst en zijn moslimhaat keer op keer tentoonstelt. Als de media dan ook nog eens een dubbele standaard hanteren en dit gaan bagatelliseren, dan krijg ik inderdaad een prikkel om er even voor te gaan zitten. Ik stoor me hier namelijk mateloos aan. Als Yasmina Haifi een uitglijder maakt, dan wordt ze met de grond gelijk gemaakt door verschillende media zoals Geenstijl, maar iemand die alle moslims wereldwijd een langzame dood toewenst, wordt onder het mom van de vrijheid van meningsuiting onder het tapijt geveegd.

En nee, ik zie niet in hoe deze meneer zijn functie bij de politie, nota bene deels als docent, kan blijven voortzetten. Iemand met dergelijke denkwijzen kan niet een dergelijke voorbeeldfunctie bekleden. Dit is iets tussen hem en zijn werkgever en staat in beginsel los van de discussie van de vrijheid van meningsuiting.

De vrijheid van meningsuiting ziet voor een deel op de strafrechtelijke vervolging die hem staat te wachten. Hij is geen schrijver, satiricus of een islam criticaster die uit die hoedanigheid een stuk heeft geschreven. Hij roept in het wilde dat hij moslims haat en dat moslims een langzame dood mogen krijgen. Ik waag het te betwijfelen of een rechter daar sympathie mee zal hebben.
Maar waarom voel je je zo beledigd door iemand die je niet kent en die maar wat roept op internet? :?
Je kunt er ook gewoon boven staan natuurlijk. Iets is alleen maar beledigend als je jezelf laat beledigen.
En je moet wel een verdomd laag zelfbeeld hebben als je je beledigd voelt door een fucking facebook-post :')
pi_145921320
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:17 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Tot zover deze onjuiste vergelijking.
Ik had het over invloed uitoefenen.
Mensen luisteren eerder niet naar agenten dan wel.

Tot zover mijn juiste vergelijking.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 13:19:12 #187
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145921326
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:16 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Omdat hij dat zegt?
omdat je ook gewoon niet gelijk in een kramp moet schieten, deze politieagent zegt iets doms, maar ik zie hem geen algemeen beleid voeren om alle moslims te termineren, het is een domme uitspraak vanuit emotie, niet vanuit een maatschappelijke wil om ons land te zuiveren...
pi_145921345
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:11 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat klinkt leuk op papier.
Niet alleen dat, de politie dient een bepaalde betrouwbaarheid uit te stralen en te vertegenwoordigen. Een imam heeft niet dezelfde verantwoordelijkheid als een politieagent. Mensen kloppen niet bij een imam aan als ze slachtoffer zijn geworden van een strafbaar feit, bijvoorbeeld. Althans, de meesten.
pi_145921396
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:18 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Maar waarom voel je je zo beledigd door iemand die je niet kent en die maar wat roept op internet? :?
Je kunt er ook gewoon boven staan natuurlijk. Iets is alleen maar beledigend als je jezelf laat beledigen.
En je moet wel een verdomd laag zelfbeeld hebben als je je beledigd voelt door een fucking facebook-post :')
Ik voel me niet snel beledigd. Ik vind het een onwenselijke tendens, ten eerste dat het steeds normaler wordt om moslimhaat ten toon te stellen en ten tweede dat er een dubbele standaard wordt gehanteerd als het gaat om repercussies.
pi_145921481
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:13 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Er is wel meer niet normaal. Zoals jouw overdreven verontwaardiging en ook zeker jouw dubbele standaarden.

Nogmaals, wat de agent deed is niet normaal. Maar evenmin normaal is de heisa die er op volgde. Een bliksemafleider is het. Meer niet.

Types als jij zaaien meer tweespalt dan zo'n stom agentje ooit kan.
pi_145921766
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:24 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Er is wel meer niet normaal. Zoals jouw overdreven verontwaardiging en ook zeker jouw dubbele standaarden.

Nogmaals, wat de agent deed is niet normaal. Maar evenmin normaal is de heisa die er op volgde. Een bliksemafleider is het. Meer niet.

Types als jij zaaien meer tweespalt dan zo'n stom agentje ooit kan.
Dank u.
pi_145921771
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:24 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Je beticht mij ten onrechte van het hanteren van een dubbele standaard. Ik hanteer één standaard. Als hij had geroepen: "Ik haat die k joden, ze mogen allemaal een langzame dood sterven, dood aan het jodendom", dan had ik die uitspraak net zo fout gevonden en had ik net als nu de mening gehad dat hij zijn functie onwaardig zou zijn.

Het verschil in dat geval zou zijn, dat die mening van mij dan gedeeld zou worden door bijvoorbeeld een Geenstijl of lieden in dit topic die de uitspraken nu bagatelliseren.
pi_145921912
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:34 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Je beticht mij ten onrechte van het hanteren van een dubbele standaard. Ik hanteer één standaard. Als hij had geroepen: "Ik haat die k joden, ze mogen allemaal een langzame dood sterven, dood aan het jodendom", dan had ik die uitspraak net zo fout gevonden en had ik net als nu de mening gehad dat hij zijn functie onwaardig zou zijn.

Het verschil in dat geval zou zijn, dat die mening van mij dan gedeeld zou worden door bijvoorbeeld een Geenstijl of lieden in dit topic die de uitspraken nu bagatelliseren.
Toen moslims riepen 'dood aan de joden', bagatelliseerde je die uitspraak met: 'maar zo bedoelen ze 't niet'.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145921947
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:40 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Toen moslims riepen 'dood aan de joden', bagatelliseerde je die uitspraak met: 'maar zo bedoelen ze 't niet'.
Doe eens een quote.
pi_145921959
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:34 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Uiteraard. Geheel geloofwaardig. :Y

Ik snap alleen niet waarom je nu voor joden als vorm kiest? Logischer was het geweest autochtone Nederlanders te kiezen? Zal de reflex geweest zijn...
pi_145921974
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:42 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Uiteraard. Geheel geloofwaardig. :Y

Ik snap alleen niet waarom je nu voor joden als vorm kiest? Logischer was het geweest autochtone Nederlanders te kiezen? Zal de reflex geweest zijn...
Nee, ik haal het aan omdat Pinto de vergelijking met joden maakte.
pi_145922058
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:42 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Doe eens een quote.
Tijd gelezen, kan 't zo niet vinden. Maar kom op, je weet goed wat ik bedoel want we hadden er nog een discussie over.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_145922075
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:43 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Nee, ik haal het aan omdat Pinto de vergelijking met joden maakte.
Pinto heeft hier niets mee te maken. Je refereerde aan wat de agent zei. Niet Pinto er nu aan de haren bij slepen. Je viel gewoon terug op de aloude 'jamaar joden'-reflex. Geeft niets. We zeggen allemaal weleens iets doms.
pi_145922087
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:21 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ik voel me niet snel beledigd. Ik vind het een onwenselijke tendens, ten eerste dat het steeds normaler wordt om moslimhaat ten toon te stellen en ten tweede dat er een dubbele standaard wordt gehanteerd als het gaat om repercussies.
Moslims moeten er maar aan gaan wennen dat er een limiet is aan het almaar tolereren van het jank , eis en lange tenen gedrag dat een deel zo graag en vaak vertoont.

Ze kunnen gehaat worden net als iedereen gehaat kan worden.
pi_145922126
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 13:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Tijd gelezen, kan 't zo niet vinden. Maar kom op, je weet goed wat ik bedoel want we hadden er nog een discussie over.
Ik zal het duidelijk stellen voor jou: als iemand roept dat joden dood moeten, dan is dat pertinent fout. Als een agent zegt dat joden dood moeten, dan mag die agent per direct uit zijn functie ontheven worden.

Als iemand publiekelijk antisemitisme tentoonstelt, dan mag dat net als in het geval van Marokkanenhaat of moslimhaat, aangepakt worden. Civiel, via zijn arbeidsovereenkomst, dan wel strafrechtelijk.

Dat iemand iets wel of niet bedoelde, is een theoretische discussie. In de praktijk nemen gedane zaken geen keer. Als jij jodenhaat/moslimhaat tentoonstelt, dan moet dat gevolgen hebben. Het kan best zijn dat je het anders bedoelde, maar dat neemt niet weg dat je de uitspraken gedaan hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')