abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145693293
quote:
Dode en zwaargewonde tijdens Amsterdam Dance Event

Een 33-jarige man uit Servië is afgelopen nacht overleden nadat hij onwel was geworden bij een dancefeest in Club Lite aan de Jan van Galenstraat in West. Vermoedelijk was er drugs in het spel. Een andere man raakte eveneens onwel en vecht momenteel nog voor zijn leven.

Om het vermoeden te bevestigen dat het bij het overlijden van de Serviër inderdaad om drugs gaat, wordt er volgens een politiewoordvoerder momenteel sectie verricht op het lichaam van de man.

Een 21-jarige man die onwel werd bij een dancefeest in de Westergasfabriek, bevindt zich nog in kritieke toestand.
:{

Update: Twee doden bij dancefeesten Amsterdam

[ Bericht 5% gewijzigd door trucker3 op 19-10-2014 14:15:20 ]
pi_145693345
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 10:57 schreef trucker3 het volgende:
Vermoedelijk was er drugs in het spel.
Eigen schuld, dikke...
pindazakje
pi_145693368
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:01 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Eigen schuld, dikke...
Tenzij het foute drugs waren. Of iets in zijn drankje geflikkerd. Etc.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 19 oktober 2014 @ 11:09:40 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_145693474
Altijd weer die toeristen....
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 19 oktober 2014 @ 11:10:50 #5
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_145693497
Tsja, fout milieu, dat zijn risico's die je neemt natuurlijk. Weinig medelijden kan je daar mee hebben.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_145693507
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:03 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Foute drugs is het risico dat je bewust loopt.
pi_145693547
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:11 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Foute drugs is het risico dat je bewust loopt.
En een auto-ongeluk is een risico dat je bewust loopt als je in de auto stapt.. Bla bla.
'And I called your name,
  zondag 19 oktober 2014 @ 11:17:16 #8
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_145693593
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:13 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

En een auto-ongeluk is een risico dat je bewust loopt als je in de auto stapt.. Bla bla.
Het is wel een beetje gek om een met de auto rijden te vergelijken met je begeven in een crimineel milieu.
- Charlton Heston
  zondag 19 oktober 2014 @ 11:19:51 #9
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_145693637
quote:

[..]

Als je het over een raceauto zou hebben dan zou de vergelijking misschien kloppen. Maar drugs koop je niet bepaald bij de Blokker.
  zondag 19 oktober 2014 @ 11:20:28 #10
pi_145693648
quote:
10s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:17 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Het is wel een beetje gek om een met de auto rijden te vergelijken met je begeven in een crimineel milieu.
Autorijden is dan ook legaal. Daarom kan je bijvoorbeeld autogordels afdwingen.

Met drugs kan je ook zaken afdwingen, maar alleen als het legaal is. De overheid zorgt voor ellende met het verbieden van drugs. Zij zijn verantwoordelijk voor de dood van deze toerist.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 19 oktober 2014 @ 11:21:31 #11
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_145693672
quote:

[..]

Begeven in een crimineel milieu als je een pilletje gebruikt :') De overheid maakt er trouwens een crimineel milieu van, als je xtc op kwaliteit gecontroleerd bij de smartshop zou kunnen kopen met voorlichting zouden er veel minder incidenten zijn!
pi_145693697
Moet ie maar geen drugs nemen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 19 oktober 2014 @ 11:24:10 #13
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_145693717
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Autorijden is dan ook legaal. Daarom kan je bijvoorbeeld autogordels afdwingen.

Met drugs kan je ook zaken afdwingen, maar alleen als het legaal is. De overheid zorgt voor ellende met het verbieden van drugs. Zij zijn verantwoordelijk voor de dood van deze toerist.
Misschien wel, misschien niet. Het is wel makkelijk om naar de overheid te wijzen natuurlijk. Als die man zich niet in een crimineel milieu begeven had, dan had hij eveneens nog geleefd.

Als iets illegaals is, blijf ik er vanuit de buurt. Ongeacht of ik vind dat het illegaal zou moeten zijn of niet. Als je besluit dat je het een kutwet/regel/... vindt, en besluit er je laars aan te lappen, mag je dat van mij best doen maar dan is het nog steeds je eigen schuld als je tegen zware criminelen aanloopt.

Aan gewone drugs (wiet en dergelijke) kun je trouwens makkelijk komen zonder met zware jongens om te moeten gaan. Loop je geen risico mee hoor. Zal wel wat meer zijn dan wat onschuldige drugs.
- Charlton Heston
  zondag 19 oktober 2014 @ 11:25:30 #14
pi_145693752
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:24 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Misschien wel, misschien niet. Het is wel makkelijk om naar de overheid te wijzen natuurlijk. Als die man zich niet in een crimineel milieu begeven had, dan had hij eveneens nog geleefd.

Als iets illegaals is, blijf ik er vanuit de buurt. Ongeacht of ik vind dat het illegaal zou moeten zijn of niet. Als je besluit dat je het een kutwet/regel/... vindt, en besluit er je laars aan te lappen, mag je dat van mij best doen maar dan is het nog steeds je eigen schuld als je tegen zware criminelen aanloopt.

Aan gewone drugs (wiet en dergelijke) kun je trouwens makkelijk komen zonder met zware jongens om te moeten gaan. Loop je geen risico mee hoor. Zal wel wat meer zijn dan wat onschuldige drugs.
Jouw "gewone" drugs komen gewoon uit het criminele circuit, hoor. Boefje. o|O
  zondag 19 oktober 2014 @ 11:27:39 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_145693776
Boeiend. Natuurlijke selectie noemen we dat.
pi_145693784
Moest die maar van de drugs afblijven.
Ура для россии
  zondag 19 oktober 2014 @ 11:30:35 #17
396550 Richestorags
pi_145693825
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:24 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Xtc is ook onschuldig mits het geen troep bevat en mits je er niet te veel van neemt op een feest vanwege warmte. Thuis kan je rustig tien pillen vreten.

Ik vermoed dat mdma / xtc de boosdoener was hier. Trouwens wat hebben zware criminelen ermee te maken? Xtc wordt ook gewoon verkocht op feesten door gasten die een pilletje over hebben.
pi_145693854
quote:

[..]

Wat een onzinnige vergrlijking. Maar ja, dat is inderdaad een risico dat je neemt. Alleen bij drugsgebruik is het een onzinnig risico, dus is het meeleven wat minder aanwezig.
pi_145693883
quote:
Als je veel te hard rijdt, met alcohol op en zonder gordels om, dan heb ik geen medelijden met je als je je auto om een boom vouwt.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_145694301
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Begeven in een crimineel milieu als je een pilletje gebruikt :') De overheid maakt er trouwens een crimineel milieu van, als je xtc op kwaliteit gecontroleerd bij de smartshop zou kunnen kopen met voorlichting zouden er veel minder incidenten zijn!
Dit uiteraard.

1 dode op 300.000 niet-unieke feestgangers vind ik wel meevallen trouwens.

Alcohol is veel minder relaxed dan verantwoord met drugs omgaan. De sfeer idem.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_145694381
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:30 schreef Richestorags het volgende:
Xtc wordt ook gewoon verkocht op feesten door gasten die een pilletje over hebben.
Stond te roken buiten met ADE en zei tegen mn buurman met wie ik stond te praten; prima feestje, enige wat nog mist is een pilletje.

Hij; man, ik heb er eentje voor je (gebruikte zelf pep en wilde terecht niet mixen). Gratis. Gewoon omdat hij ons een goeie avond gunde. Held. _O_
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 19 oktober 2014 @ 12:05:22 #22
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_145694516
quote:
14s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Stond te roken buiten met ADE en zei tegen mn buurman met wie ik stond te praten; prima feestje, enige wat nog mist is een pilletje.

Hij; man, ik heb er eentje voor je (gebruikte zelf pep en wilde terecht niet mixen). Gratis. Gewoon omdat hij ons een goeie avond gunde. Held. _O_
Ik geef mensen ook weleens zomaar een biertje :7
pi_145694576
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:05 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik geef mensen ook weleens zomaar een biertje :7
Kan je met een halve met zijn 2en daar een hele avond mee zoet zijn? ;)

pi_145694696
Je kan je dope toch laten testen tegenwoordig? Zou ik in ieder geval gewoon doen als het van een vreemde komt, weet je in ieder geval zeker dat je geen meuk staat te slikken waar ze normaal gesproken olifanten mee onder narcose brengen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_145694739
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:01 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Eigen schuld, dikke...
Nee, schuld van de overheid die drugs criminaliseert.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_145695191
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Precies. Pedo's moeten ook gewoon hun lusten mogen botvieren. Maar ja, die kutoverheid moet pedofilie weer strafbaar stellen.
pi_145695243
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Precies. Pedo's moeten ook gewoon hun lusten mogen botvieren. Maar ja, die kutoverheid moet pedofilie weer strafbaar stellen.
Dat is dan ook een misdrijf met een slachtoffer.
pi_145695301
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is dan ook een misdrijf met een slachtoffer.
Iemand die dood omvalt op straat vanwege drugs is geen slachtoffer?
pi_145695392
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:33 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ja, van de criminalisering meestal. De strafbaarstelling van de drugs beschermt de gebruiker juist niet, los van de vraag of je volwassen vrije burgers in die mate tegen zichzelf zou willen beschermen.
pi_145695484
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, van de criminalisering meestal. De strafbaarstelling van de drugs beschermt de gebruiker juist niet, los van de vraag of je volwassen vrije burgers in die mate tegen zichzelf zou willen beschermen.
Misschien heeft die wel gewoon teveel genomen ? Had die al een slechte gezondheid ?

Stel je legaliseert alles dan nog zal er rotzooi tussen blijven zitten.
pi_145695507
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:36 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, van de criminalisering meestal.
Ahja, de overheid is overal schuld aan :')
Dom gelul altijd.
pi_145695548
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:38 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Misschien heeft die wel gewoon teveel genomen ? Had die al een slechte gezondheid ?

Stel je legaliseert alles dan nog zal er rotzooi tussen blijven zitten.
Minder waarschijnlijk.
pi_145695582
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Minder waarschijnlijk.
Minder rotzooi ? Ja waarschijnlijk maar het zal er nog steeds zijn. Deze man heeft gewoon pech gehad.
pi_145695698
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Minder rotzooi ? Ja waarschijnlijk maar het zal er nog steeds zijn. Deze man heeft gewoon pech gehad.
Dan kunnen we toch stellen dat de criminalisering méér slachtoffers veroorzaakt?
pi_145695801
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan kunnen we toch stellen dat de criminalisering méér slachtoffers veroorzaakt?
Nee. Criminaliseren is denk ik voor sommige mensen ook een reden om het niet te gebruiken.

Maar jij schuift de schuld af op de wet. Deze man heeft het toch echt zelf gebruikt. En we weten niet precies wat er gebeurt is. Misschien had die al een slechte gezondheid of heeft die gewoon teveel gebruikt.
pi_145695804
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Slachtoffers worden gemaakt door lieden die rotzooi verkopen als dope.
pi_145695934
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:48 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee. Criminaliseren is denk ik voor sommige mensen ook een reden om het niet te gebruiken.
Zou je denken? Het is nou niet zo dat de criminalisering goede cijfers kan overleggen wat dat betreft. Dat is ook niet gek, want die criminalisering maakt het lucratief voor gewetenloze types om mensen verslaafd te krijgen.

quote:
Maar jij schuift de schuld af op de wet. Deze man heeft het toch echt zelf gebruikt. En we weten niet precies wat er gebeurt is. Misschien had die al een slechte gezondheid of heeft die gewoon teveel gebruikt.
Feit is dat de criminalisering in de weg staat aan kwalliteitscontrole, transparantie en ook niet helpt bij een veilige dosering.
pi_145695984
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zou je denken? Het is nou niet zo dat de criminalisering goede cijfers kan overleggen wat dat betreft. Dat is ook niet gek, want die criminalisering maakt het lucratief voor gewetenloze types om mensen verslaafd te krijgen.

[..]

Feit is dat de criminalisering in de weg staat aan kwalliteitscontrole, transparantie en ook niet helpt bij een veilige dosering.
Dat zal allemaal wel zo zijn maar in dit geval weet je nog helemaal niet of dat de reden is.

Maar wil je alles legaliseren dan ?
  zondag 19 oktober 2014 @ 13:05:23 #39
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145696399
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

en vanuit welke naïviteit denk je dat eigenlijk? Legale drugs kunnen niet doden of zo? Of de lijst van legale drugs zal eindeloos zijn?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 19 oktober 2014 @ 13:14:23 #40
pi_145696726
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:05 schreef Re het volgende:

[..]

en vanuit welke naïviteit denk je dat eigenlijk? Legale drugs kunnen niet doden of zo? Of de lijst van legale drugs zal eindeloos zijn?
Hoeveel alcohol-doden zijn er al op dit ADE?
  zondag 19 oktober 2014 @ 13:16:18 #41
pi_145696799
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:33 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Misschien van zich zelf, maar dat moeten hij en ik toch zeker zelf weten? Maar ik kan het alleen weten als ik weet wat ik neem, dus wil ik een pil met etiket en dat gaat alleen gebeuren na legalisatie.
pi_145696818
Drugs. _O_

Mensen die er niet mee om kunnen gaan. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 19 oktober 2014 @ 13:16:49 #43
pi_145696820
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:13 schreef Hathor het volgende:
Je kan je dope toch laten testen tegenwoordig?
Vroeger kon dat op het feest zelf, maar dank zij de VVD mag dat niet meer.
  zondag 19 oktober 2014 @ 13:23:19 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145697056
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

alcohol maakt nooit slachtoffers wilde je zeggen?
  zondag 19 oktober 2014 @ 13:27:57 #45
pi_145697194
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:23 schreef Re het volgende:

[..]

alcohol maakt nooit slachtoffers wilde je zeggen?
I.i.g niet vanwege slechte kwaliteit.
  zondag 19 oktober 2014 @ 13:33:59 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145697392
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

I.i.g niet vanwege slechte kwaliteit.
dus alcohol, een legale drug maakt gewoon slachtoffers, er zijn geen mensen die doodgaan die legale drugs nemen?
  zondag 19 oktober 2014 @ 13:36:19 #47
pi_145697481
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:33 schreef Re het volgende:

[..]

dus alcohol, een legale drug maakt gewoon slachtoffers, er zijn geen mensen die doodgaan die legale drugs nemen?
Nogal logisch aangezien alcohol 1 van de meeste schadelijke en verslavende drugs is die er zijn. Maar omdat de legale status een goede kwaliteit garandeert, gaan mensen dood aan een overdosis, en niet aan een vervuilingsprobleem.
pi_145697523
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:05 schreef Re het volgende:

[..]

Criminalisering maakt de kans op ongelukken alleen maar groter.

quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 12:53 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat zal allemaal wel zo zijn maar in dit geval weet je nog helemaal niet of dat de reden is.

Maar wil je alles legaliseren dan ?
Als het verbod niet bijdraagt aan de volksgezondheid dan zou ik helemaal geen rechtvaardiging meer weten, los van de vraag of je dat een geldige rechtvaardiging vindt.
pi_145698206
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vroeger kon dat op het feest zelf, maar dank zij de VVD mag dat niet meer.
Dat is dan niet zo snugger van de VVD, want het kan een hoop ellende voorkomen. Het lijkt wel alsof ze hopen dat er slachtoffers vallen, zodat ze er nog wat extra regels doorheen kunnen drukken. Feestgangers gebruiken toch wel drugs, of het nou getest word of niet, dat is iets wat nooit in de hand te houden is.
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:09:48 #50
pi_145698658
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat is dan niet zo snugger van de VVD, want het kan een hoop ellende voorkomen. Het lijkt wel alsof ze hopen dat er slachtoffers vallen, zodat ze er nog wat extra regels doorheen kunnen drukken. Feestgangers gebruiken toch wel drugs, of het nou getest word of niet, dat is iets wat nooit in de hand te houden is.
Ze doen wel vaker rare dingen sinds hun coalitie gedoogd word door kleinburgerlijk-rechtse partijen.
  Eindredactie Games zondag 19 oktober 2014 @ 14:12:59 #51
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_145698752
TT kan aangepast, dode nummer 2 is ook een feit.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:16:14 #52
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145698857
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nogal logisch aangezien alcohol 1 van de meeste schadelijke en verslavende drugs is die er zijn. Maar omdat de legale status een goede kwaliteit garandeert, gaan mensen dood aan een overdosis, en niet aan een vervuilingsprobleem.
overleg eens wat cijfers over aantal doden van illegale drugs door vervuiling vs verkeerd gebruik, ben wel benieuwd.
pi_145698911
quote:
2s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:12 schreef 2dope het volgende:
TT kan aangepast, dode nummer 2 is ook een feit.
Zie OP.
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:19:58 #54
pi_145698970
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:16 schreef Re het volgende:

[..]

overleg eens wat cijfers over aantal doden van illegale drugs door vervuiling vs verkeerd gebruik, ben wel benieuwd.
Dat is helemaal niet interessant. Wat interessant is, is dat vervuiling of gewoon een slecht product bij legale drugs veel minder voorkomt.
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:22:16 #55
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_145699041
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet interessant. Wat interessant is, is dat vervuiling of gewoon een slecht product bij legale drugs veel minder voorkomt.
Er zijn nauwelijks legale drugs als je alcohol meerekent.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:26:29 #56
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145699148
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Criminalisering maakt de kans op ongelukken alleen maar groter.

[..]

Als het verbod niet bijdraagt aan de volksgezondheid dan zou ik helemaal geen rechtvaardiging meer weten, los van de vraag of je dat een geldige rechtvaardiging vindt.
ben benieuwd naar dat bewijs eigenlijk dat criminaliteit de oorzaak is van verhoogde ongelukken.

En hoe ziet een lijst van legale drugs er precies uit, hoe komt deze tot stand, volksgezondheidstechnisch lijkt me dat onmogelijk, een medicijn moet 12 jaar onderzoek doorstaan, elke bijwerking moet worden geregistreerd, contraindicaties, multi psychofarmaco gebruik, dosering, Black box warnings, en dan denk jij dat er nooit meer geëxperimenteerd wordt of dat er slechte producten worden aangeboden.... De vrijheden worden zo ernstig beperkt dat er gewoon geen stabiele markt zal komen laat staan lol valt te beleven aan legale drugs.

Hoe zit het met nieuwe drugs bijvoorbeeld, hoe komen die op de lijst, trial and error?
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:28:54 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145699209
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

ik vind het uiterst interessant om te weten of jouw stelling enige waarde heeft, aangezien je blijkbaar dit niet wetenschappelijk aan kan tonen (hoeveel procent van dodelijke slachtoffers hebben we het over?) is het gewoon een flutargument.
  Forum Admin zondag 19 oktober 2014 @ 14:32:16 #58
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_145699291
Kolen op de molen voor Opstelten enTeeven dit.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_145699319
Iedereen die drugs wil blijven criminaliseren, is medeplichtig aan dood door schuld. Niet per se in dit geval, maar geen veilige, gecontroleerde genotsmiddelen willen is anno 2014 echt te treurig.

Niemand hoeft zelf van drugs te houden maar een ander een pijnlijke dood gunnen door te blijven criminaliseren is ziek.

En "gevaar" is geen argument. Je kan ook een fles chloor kopen en opzuipen. Ga je ook dood. Waarom wil je andere mensen een toffe avond onthouden?

zondag 19 oktober 2014 @ 14:44:20 #60
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145699620
Als je een beetje de CBS cijfers bekijkt vallen er wel een paar dingen op

Doden door illegale drugs is ongeveer 65 per jaar, de legale drug alcohol geeft 4,000 doden per jaar, als ik zou argumenteren volgens de trend hier kunnen we dus een verhonderdvoudiging verwachten bij legalisatie...
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:44:54 #61
pi_145699643
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:28 schreef Re het volgende:

[..]

ik vind het uiterst interessant om te weten of jouw stelling enige waarde heeft, aangezien je blijkbaar dit niet wetenschappelijk aan kan tonen (hoeveel procent van dodelijke slachtoffers hebben we het over?) is het gewoon een flutargument.
Nee, dat is het niet. Wanneer was de laatste dode door slechte of vervuilde alcohol?
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:45:19 #62
pi_145699659
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Kolen op de molen voor Opstelten enTeeven dit.
Integendeel. Zij hebben deze dode op hun geweten. Legalize!
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:46:41 #63
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145699701
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Wanneer was de laatste dode door slechte of vervuilde alcohol?
Zoals alcoholverslaafden die maar aan de spiritus gaan omdat ze drank niet meer kunnen betalen, nee komt nooit voor idd.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:46:49 #64
pi_145699706
quote:
3s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:44 schreef Re het volgende:

Doden door illegale drugs is ongeveer 65 per jaar, de legale drug alcohol geeft 4,000 doden per jaar, als ik zou argumenteren volgens de trend hier kunnen we dus een verhonderdvoudiging verwachten bij legalisatie...
Waarom zouden meer mensen aan die nieuw-legale drugs gaan? Illegale drugs zijn beter verkrijgbaar dan legale. Illegale dealers kennen geen sluitingstijd of leeftijdsgrens.
  zondag 19 oktober 2014 @ 14:49:46 #65
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145699790
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Waarom zouden meer mensen aan die nieuw-legale drugs gaan? Illegale drugs zijn beter verkrijgbaar dan legale. Illegale dealers kennen geen sluitingstijd of leeftijdsgrens.
dus als de shop dicht is om 8 uur dan ga je maar naar huis...

Maar nog steeds zie ik geen valide argumenten om je stelling te onderbouwen, kom daar eerst eens mee
pi_145700131
quote:

Alcohol is een stuk schadelijker dan de partydrugs als xtc en pep. Legalisatie zorgt niet voor meer gebruik, wel voor meer kwaliteit en minder troep omdat je het dan gewoon overal kunt laten testen.
  zondag 19 oktober 2014 @ 15:05:41 #67
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145700236
Verschil is dat je alcohol prima kan nuttigen zonder de schadelijke effecten, niemand gaat raar doen van 2 glazen goeie rode wijn, of een goed glas whiskey, dat drink je puur voor de smaak. Drugs neem je altijd voor het effect.

Dus alcohol verbieden omdat het bij een te hoge mate schadelijk is is onzin. Drugs (nou ja, hard drugs voornamelijk) zijn meteen "schadelijk" omdat je jezelf niet meer 100% bent.
Get woke, go broke!
pi_145700526
quote:
14s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Alcohol is een stuk schadelijker dan de partydrugs als xtc en pep. Legalisatie zorgt niet voor meer gebruik, wel voor meer kwaliteit en minder troep omdat je het dan gewoon overal kunt laten testen.
Deels mee eens, het probleem is alleen dat echte xtc tegenwoordig zeldzamer is dan klavertjes vier, het is 95% pure rotzooi wat in omloop is, en pep....tsja, dat is gewoon slecht, je kan er dagen van wakker blijven met een hartslag die twee keer zo snel gaat, en daar heb ik na een paar biertjes geen last van.
pi_145700642
In Frankrijk gebruikt relatief gezien een groter deel wiet dan in Nederland.
Wie zegt er dan dit ook niet gebeurt met xtc? Zodra je het legaliseert wordt het saai -> minder gebruikers.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_145700773
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:26 schreef Re het volgende:

[..]

ben benieuwd naar dat bewijs eigenlijk dat criminaliteit de oorzaak is van verhoogde ongelukken.
Mij lijkt de vraag of er bewijs is dat criminalisering goed is voor de volksgezondheid.

quote:
En hoe ziet een lijst van legale drugs er precies uit, hoe komt deze tot stand, volksgezondheidstechnisch lijkt me dat onmogelijk, een medicijn moet 12 jaar onderzoek doorstaan, elke bijwerking moet worden geregistreerd, contraindicaties, multi psychofarmaco gebruik, dosering, Black box warnings, en dan denk jij dat er nooit meer geëxperimenteerd wordt of dat er slechte producten worden aangeboden.... De vrijheden worden zo ernstig beperkt dat er gewoon geen stabiele markt zal komen laat staan lol valt te beleven aan legale drugs.

Hoe zit het met nieuwe drugs bijvoorbeeld, hoe komen die op de lijst, trial and error?
Naarmate je de een 'succesvol' bestrijdt duiken meer mensen de keukenkastjes en medicijnkastjes in om iets nieuws te maken, wat nog niet zo veilig is door gebrek aan trial and error zoals de bestaande drugs dat relatief wel zijn.
pi_145700796
Altijd wat op dit soort feesten.
  zondag 19 oktober 2014 @ 15:27:55 #72
pi_145700849
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:49 schreef Re het volgende:

[..]

dus als de shop dicht is om 8 uur dan ga je maar naar huis...

Maar nog steeds zie ik geen valide argumenten om je stelling te onderbouwen, kom daar eerst eens mee
Mijn stelling is dat de War on Drugs een dure manier is om de wereld slechter te maken. Mijn argumenten staan hier.
  zondag 19 oktober 2014 @ 15:28:56 #73
pi_145700877
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:05 schreef HeatWave het volgende:

Dus alcohol verbieden omdat het bij een te hoge mate schadelijk is is onzin. Drugs (nou ja, hard drugs voornamelijk) zijn meteen "schadelijk" omdat je jezelf niet meer 100% bent.
Wat een slap gelul. "Ik drink alcohol vanwege de smaak" "Alcohol is geen drugs" :') :') :') :') :') :')
  zondag 19 oktober 2014 @ 15:29:41 #74
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145700899
quote:
14s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

het was ook een vals argument natuurlijk geheel in lijn met andere argumentatie..

Er sterven 65 mensen aan illegale drugs, ik weet niet hoeveel daarvan door slechte/foute ingrediënten. Wil je een waarschijnlijk miljarden project van legalisatie opzetten, lijkt me dat niet af te wegen vs gewoon illegaal houden.
  zondag 19 oktober 2014 @ 15:30:49 #75
pi_145700932
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:29 schreef Re het volgende:

[..]

het was ook een vals argument natuurlijk geheel in lijn met andere argumentatie..

Er sterven 65 mensen aan illegale drugs, ik weet niet hoeveel daarvan door slechte/foute ingrediënten. Wil je een waarschijnlijk miljarden project van legalisatie opzetten, lijkt me dat niet af te wegen vs gewoon illegaal houden.
Het experiment om het te verbieden levert al 40 jaar beroerde resultaten. Lijkt me wel eens een keer tijd om er mee te stoppen.

Legalisatie levert NL idd 16 miljard per jaar op.
  zondag 19 oktober 2014 @ 15:31:42 #76
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145700955
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat een slap gelul. "Ik drink alcohol vanwege de smaak" "Alcohol is geen drugs" :') :') :') :') :') :')
"
Nee,ik koop een fles whiskey van 80 euro, waar ik dan maanden mee doe, om dronken te worden

:').
Get woke, go broke!
  zondag 19 oktober 2014 @ 15:34:22 #77
pi_145701023
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

"
Nee,ik koop een fles whiskey van 80 euro, waar ik dan maanden mee doe, om dronken te worden

:').
Dat is alleen maar jouw probleem.

zondag 19 oktober 2014 @ 15:37:49 #78
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145701093
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is alleen maar jouw probleem.

[ afbeelding ]
Kansloos, dus omdat je met een auto 250 kan moet je auto's verbieden? :').

Je KAN alcohol misbruiken ja en dat gebeurt idd massaal, maar water is ook dodelijk bij een bepaalde hoeveelheid, verbieden maar?

Drugs neem je met 1 doel, stoned, hyper, hallucineren whatever, niemand neemt een pilletje XTC voor de smaak, of een shot heroine omdat het zo lekker is.

Feit is dat alcohol niet per definitie is gemaakt om dronken van te worden, punt. Of kopen mensen flessen wijn van 2000 euro, omdat ze lekker lam willen worden volgens jou? Waarom is er dan meer dan 1 soort bier/wijn/whisky? Je wil toch alleen maar lam worden, kan dan prima met een smaakloze alcolhol drank.
Get woke, go broke!
pi_145701099
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:25 schreef Jahr00n het volgende:
Altijd wat op dit soort feesten.
Het ADE bestaat uit honderden verschillende feesten. Bij twee daarvan is dus iets gebeurd. Hoe je bij "altijd wat" komt, snap ik dus niet helemaal.
pi_145701118
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Het ADE bestaat uit honderden verschillende feesten. Bij twee daarvan is dus iets gebeurd. Hoe je bij "altijd wat" komt, snap ik dus niet helemaal.
Alleen op dancefeesten komt dit voor.
  zondag 19 oktober 2014 @ 15:39:29 #81
pi_145701139
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Kansloos, dus omdat je met een auto 250 kan moet je auto's verbieden? :').
Idem voor alle drugs.

Waarbij ik met dank aan het RIVM kan melden dat bijna alle drugs die verboden zijn minder gevaarlijk zijn dan alcohol.

http://www.rivm.nl/Docume(...)delijkheid_van_drugs
pi_145701148
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Bij ons feest stond een stralende Colombiaanse los te gaan op (nota bene) hardcore. "Zullen we gaan?" "NEEEE!"

O+

"Altijd wat".

zondag 19 oktober 2014 @ 15:40:09 #83
pi_145701159
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:38 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

Alleen op dancefeesten komt dit voor.
_O-
  zondag 19 oktober 2014 @ 15:46:36 #84
396550 Richestorags
pi_145701309
quote:

Mede doordat er met illegale drugs niet meer getest kan worden op kwaliteit en omdat er minder voorlichting over wordt gegeven omdat het illegaal is. Een dealer (die zelf vaak ook de ballen verstand ervan heeft) kan jou niet hetzelfde vertellen als een gekwalificeerde smartshopverkoper, mocht XTC legaal gemaakt worden en worden verkocht in de smartshop. Bovendien kan je mij niet wijsmaken dat het gebruik dan explosief zou toenemen. Zie je nu wel een rij mensen elke dag voor de smartshop die komen voor de truffels, Salvia, herbal XTC en al van dat?

Bovendien zet je in je cijfers "illegale drugs" als geheelcategorie weg tegenover alcohol, wat niet eerlijk is. Bovendien neem je niet mee dat alcohol verantwoordelijk is voor vele vechtpartijen, overlast etc. Mensen die een pilletje nemen veroorzaken geen overlast. Begin eens met het legaliseren van XTC als proef en kijk wat dat oplevert. Aangezien veel XTC in Nederland wordt geproduceerd kan je ook nog eens de binnenlandse markt uit handen nemen.
  zondag 19 oktober 2014 @ 15:47:47 #85
396550 Richestorags
pi_145701342
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bij ons feest stond een stralende Colombiaanse los te gaan op (nota bene) hardcore. "Zullen we gaan?" "NEEEE!"

O+

"Altijd wat".
Ik ken iemand die een keer een pilletje had gebruikt en hij zit nu in een gekkenhuis. True story.

:')
pi_145701521
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Iedereen die alcohol drinkt doet dat om dronken te worden :?
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_145701584
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Mensen die een pilletje nemen veroorzaken geen overlast. Begin eens met het legaliseren van XTC als proef en kijk wat dat oplevert.
Dat is niet waar, want de groepen die op festivals altijd gaan vechten staan dikwijls gewoon stijf van de pillen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 19 oktober 2014 @ 15:58:46 #88
396550 Richestorags
pi_145701623
quote:
10s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:57 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dat is niet waar, want de groepen die op festivals altijd gaan vechten staan dikwijls gewoon stijf van de pillen.
Eerder pep. Of er zit pep in de pillen. Van pure mdma wordt men niet agressief. En de gasten die dat wel zijn worden van alcohol ook agressief.
  zondag 19 oktober 2014 @ 15:59:38 #89
pi_145701648
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:54 schreef Homdeck het volgende:

[..]

Iedereen die alcohol drinkt doet dat om dronken te worden :?
Doet dat voor het effect, ja.
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:00:43 #90
pi_145701677
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik ken iemand die een keer een pilletje had gebruikt en hij zit nu in een gekkenhuis. True story.

Nu krijgt ie zijn pillen gratis, 3 x daags? Goed geregeld. ^O^
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:02:23 #91
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145701732
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Gelul om je eigen argument "sterker" proberen te maken.

Nogmaals, flessen wijn van 2000 euro, whiskey waar je maanden mee doet, voor het effect? Maar dat negeer je gewoon.
Get woke, go broke!
pi_145701780
Natuurlijk moet je alles legaliseren. Criminalisering werkt niet want mensen gebruiken toch wel. Legalisering heeft enkel voordelen:
- Kwaliteitscontrole wordt mogelijk, dus goed voor de volksgezondheid.
- Het criminele circuit verliest een belangrijke inkomstenbron.
- De politie/overheid kan de vrijgekomen capaciteit aan andere zaken besteden.
pi_145701802
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Iedereen :D ? Bij elk biertje, wijntje of whatever je drinkt?
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:06:18 #94
pi_145701856
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Gelul om je eigen argument "sterker" proberen te maken.
Ik maak geen onderscheid tussen drugs wat dat betreft.
quote:
Nogmaals, flessen wijn van 2000 euro, whiskey waar je maanden mee doet, voor het effect? Maar dat negeer je gewoon.
Dan maak je die toch lekker alcohol vrij? :')
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:06:37 #95
pi_145701865
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:04 schreef Homdeck het volgende:

[..]

Iedereen :D ? Bij elk biertje, wijntje of whatever je drinkt?
Dan neem je ze toch alcohol vrij? :')
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:08:04 #96
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145701914
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alcoholvrije whiskey :').

Nee jongen, je staat heel erg zwak met je argument en elke post wordt dommer.
Get woke, go broke!
pi_145701933
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Want alcoholvrije whiskey, wijn en bier smaken hetzelfde? :')
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:08:53 #98
pi_145701937
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik zie nergens argumenten voor een verbod, laat staan goede.
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:09:31 #99
pi_145701964
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:08 schreef Homdeck het volgende:

[..]

Want alcoholvrije whiskey, wijn en bier smaken hetzelfde? :')
Geef nou maar toe dat je niet zonder alcohol kan.
pi_145701980
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Geef nou maar toe dat je niet zonder alcohol kan.
Ik zou willen dat ik zo simpel was als jij, dat zou mijn leven heel wat makkelijker maken O+
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:11:07 #101
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145702010
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik zie nergens argumenten voor een verbod, laat staan goede.
Ik ben ook helemaal niet voor een verbod, ik ben voor legalisatie, maar jouw argument "alcohol is ook slecht" is gewoon onjuist zoals ik aantoon, alcohol KAN schadelijk zijn ja, maar niet bij matig gebruik, en lang niet iedereen drinkt voor het effect, alleen jij beweert bij hoog en laag wel om te "winnen"
Get woke, go broke!
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:11:14 #102
396550 Richestorags
pi_145702012
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ach, zoveel verschil is er niet tussen thuis op de bank een whiskey of 2 achterover klappen voor een mooie ambiance en een half pilletje tikken voor een mooie ambiance.

Daarnaast zijn er legio voordelen te behalen met legalisatie.
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:14:24 #103
pi_145702127
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik ben ook helemaal niet voor een verbod, ik ben voor legalisatie, maar jouw argument "alcohol is ook slecht" is gewoon onjuist zoals ik aantoon, alcohol KAN schadelijk zijn ja, maar niet bij matig gebruik, en lang niet iedereen drinkt voor het effect, alleen jij beweert bij hoog en laag wel om te "winnen"
Wat je nu over alcohol roept kan je ook over andere drugs zeggen. Het onderscheid dat gemaakt word is vals. Het word alleen maar gebruikt door alcohol drinkers die net willen doen alsof ze geen drugs gebruiken.
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:15:29 #104
pi_145702159
quote:
quote:
Police in New Hampshire arrested at least 14 people amid disturbances that included overturned cars and thrown bottles during a pumpkin festival near Keene State College.

Police in riot gear used teargas in an attempt to control the crowds during Saturday’s annual Keene Pumpkin Festival. Officers also investigated reports of thrown bottles and threats.

WMUR-TV in Manchester showed footage of a crowd toppling a car, people running from teargas clouds, street signs being torn down and fires burning in the streets. Police dressed in riot gear ordered crowds to disperse.
Altijd weer die pompoen-junks! Verbieden!!!! :(
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:15:51 #105
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145702169
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat je nu over alcohol roept kan je ook over andere drugs zeggen. Het onderscheid dat gemaakt word is vals. Het word alleen maar gebruikt door alcohol drinkers die net willen doen alsof ze geen drugs gebruiken.
Nee, dat kan niet, ik daag je uit, we gaan morgen tijdens lunchtijd stiekem doen, ik neem 2 glazen rode wijn en jij een XTC pil. Daarna gaan we weer werken en dan kijken we eens wie zijn baan nog heeft, ok?
Get woke, go broke!
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:19:54 #106
pi_145702295
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet, ik daag je uit, we gaan morgen tijdens lunchtijd stiekem doen, ik neem 2 glazen rode wijn en jij een XTC pil. Daarna gaan we weer werken en dan kijken we eens wie zijn baan nog heeft, ok?
Ik kan ook een kwart nemen. En dan kan ik beter rijden dan jij.
pi_145702404
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Andere harddrugs zijn ook niet schadelijk bij matig gebruik.
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:24:54 #108
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145702471
quote:
14s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Andere harddrugs zijn ook niet schadelijk bij matig gebruik.
Dat kan best, en dat geloof ik ook wel. Doet niets af aan het feit dat je alcohol niet altijd voor het effect drinkt en regelmatig puur voor de smaak.

Hij kan idd een kwart XTC nemen bijv, maar waar doe je dat dan voor, smaakt het pilletje gewoon lekker?

En nogmaals, verder mag alles van mij gewoon bij de apotheek liggen, mensen moeten het lekker zelf weten, maar het alcolhol-argument is gewoon niet van toepassing.
Get woke, go broke!
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:26:00 #109
pi_145702498
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:24 schreef HeatWave het volgende:

Hij kan idd een kwart XTC nemen bijv, maar waar doe je dat dan voor, smaakt het pilletje gewoon lekker?

Een klein beetje heeft ook effect, net als een klein beetje alcohol.

Het is echt niet zo dat alle drugs werken als een aan/uit-knop, behalve alcohol.
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:27:16 #110
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145702537
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een klein beetje heeft ook effect, net als een klein beetje alcohol.
Ook onzin, een glas whiskey heeft verder geen effect, maar zelfs als het dat wel zou hebben zou het een (ongewenst?) neveneffect zijn en niet het doel van het nuttigen van de drank.
Get woke, go broke!
  zondag 19 oktober 2014 @ 16:27:56 #111
pi_145702552
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:27 schreef HeatWave het volgende:
Ook onzin, een glas whiskey heeft verder geen effect,
Leugenaar. :')
pi_145703018
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:03 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Blijft dat broodje aap nou bestaan? Waarom zou je in godsnaam drugs bij iemand in ze drank willen flikkeren?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 19 oktober 2014 @ 17:50:06 #113
117098 Hathor
Effe niet
pi_145705109
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Blijft dat broodje aap nou bestaan? Waarom zou je in godsnaam drugs bij iemand in ze drank willen flikkeren?
Wilde jij beweren dat dat nooit plaatsvind?
  zondag 19 oktober 2014 @ 17:51:51 #114
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_145705167
quote:

[..]

Het komt wel degelijk voor. Alleen wordt het vaak ook onterecht als excuus gebruikt heb ik het idee.

En waarom? Bijvoorbeeld om de ander daarna te beroven/verkrachten/iets aan te doen.
Krekker is de bom!
  zondag 19 oktober 2014 @ 17:52:06 #115
117098 Hathor
Effe niet
pi_145705173
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:20 schreef MouzurX het volgende:
In Frankrijk gebruikt relatief gezien een groter deel wiet dan in Nederland.
Wie zegt er dan dit ook niet gebeurt met xtc? Zodra je het legaliseert wordt het saai -> minder gebruikers.
Inderdaad, zodra het legaal is, is het niet meer spannend.
  zondag 19 oktober 2014 @ 17:57:57 #116
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145705348
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Mede doordat er met illegale drugs niet meer getest kan worden op kwaliteit en omdat er minder voorlichting over wordt gegeven omdat het illegaal is. Een dealer (die zelf vaak ook de ballen verstand ervan heeft) kan jou niet hetzelfde vertellen als een gekwalificeerde smartshopverkoper, mocht XTC legaal gemaakt worden en worden verkocht in de smartshop. Bovendien kan je mij niet wijsmaken dat het gebruik dan explosief zou toenemen. Zie je nu wel een rij mensen elke dag voor de smartshop die komen voor de truffels, Salvia, herbal XTC en al van dat?

Bovendien zet je in je cijfers "illegale drugs" als geheelcategorie weg tegenover alcohol, wat niet eerlijk is. Bovendien neem je niet mee dat alcohol verantwoordelijk is voor vele vechtpartijen, overlast etc. Mensen die een pilletje nemen veroorzaken geen overlast. Begin eens met het legaliseren van XTC als proef en kijk wat dat oplevert. Aangezien veel XTC in Nederland wordt geproduceerd kan je ook nog eens de binnenlandse markt uit handen nemen.
och iemand die stijf van de coke en speed staat is zo relaxt...

Wat denk je wat er gaat gebeuren als je coke, heroïne, crack, meth, gaat verkopen of wilde je alleen XTC gaan verkopen... Ik weet wel wat veel mensen gaan doen, legaal inkopen, versnijden en op straat verkopen aan toeristen, of wilde je die ook legaal alles kunnen laten kopen, leuke industrie wordt dat wel en je voorkomt er geen enkele extra dode mee
pi_145705828
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:57 schreef Re het volgende:

[..]

och iemand die stijf van de coke en speed staat is zo relaxt...

Wat denk je wat er gaat gebeuren als je coke, heroïne, crack, meth, gaat verkopen of wilde je alleen XTC gaan verkopen... Ik weet wel wat veel mensen gaan doen, legaal inkopen, versnijden en op straat verkopen aan toeristen, of wilde je die ook legaal alles kunnen laten kopen, leuke industrie wordt dat wel en je voorkomt er geen enkele extra dode mee
Ja, want t is nu helemaal niet verkrijgbaar. Binnen 10 min heb je iets gefixt.

En waarom zou je iets op straat kopen als t legaal ergens anders verkocht wordt ?
pi_145705869
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 17:57 schreef Re het volgende:

[..]

Ik weet wel wat veel mensen gaan doen, legaal inkopen, versnijden en op straat verkopen aan toeristen, of wilde je die ook legaal alles kunnen laten kopen, leuke industrie wordt dat wel en je voorkomt er geen enkele extra dode mee
Dat is juist precies wat er nu gebeurt. Als je het legaliseert biedt je mensen tenminste een veiliger alternatief ernaast en daarmee zal je zeker dingen voorkomen.
pi_145705899
Mensen die ongeteste drugs nemen zijn dom. Ik koop gewoon 200 pillen en laat zelf testen. Anoniem en gratis.

Mensen die dat niet doen zijn achterlijk.
pi_145706569
quote:

[..]

Weet ik het, ik weet ook niet waarom je iemand zonder reden dood zou steken. Toch gebeurt dat dat ook.
'And I called your name,
pi_145706832
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 18:35 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Weet ik het, ik weet ook niet waarom je iemand zonder reden dood zou steken. Toch gebeurt dat dat ook.
quote:
Bij verhalen waarbij slachtoffers gedrogeerd worden met het doel ze te misbruiken, is het omgekeerde het geval. Officiële instanties waarschuwen voor drugs in je drankje, terwijl jongeren op internetfora sceptisch reageren. Ik ontdekte dat de verhalen over partydrugs o

vereenkomsten vertoonden met verhalen van honderd jaar geleden over onschuldige meisjes die werden gedrogeerd en verhandeld als blanke slavin.’
Volgens Burger werd ‘drugs in je drankje’ als sociaal probleem op de kaart gezet doordat journalisten de meest makkelijke bronnen zochten. ‘Hoewel de professionele retoriek van journalisten feiten checken hoog in het vaandel heeft, is hun dagelijkse routine er juist op gericht factchecken te vermijden’, luidt een van de stellingen van zijn proefschrift.
Bron: http://www.mareonline.nl/(...)niet-na-te-vertellen

Daarnaast is het nogal een gedoe om drugs in iemand ze glas te krijgen, ten eerste moet je maar het juiste slachtoffer zien te vinden, vervolgens maar zien of je de drugs ongezien in het glas krijgt, dan moet je maar zien of die persoon het ook nog opdrinkt zonder dat ie het merkt, en vervolgens moet je die persoon nog eens volgen om hem te beroven.

Je weet hoe makkelijk het is om iemand te beroven in de Amsterdamse Horeca? Laatst hadden ze nog in 1 keer tientallen mensen van hun telefoon berooft, kwam geen pilletje bij kijken hoor.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_145707132
quote:

[..]

Als je drugs gebruikt op een feestje begeef je je in een 'crimineel milieu'?

Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 19 oktober 2014 @ 19:15:27 #123
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145707904
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 18:13 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ja, want t is nu helemaal niet verkrijgbaar. Binnen 10 min heb je iets gefixt.

En waarom zou je iets op straat kopen als t legaal ergens anders verkocht wordt ?
ik neem aan dat er wel wat grenzen gesteld worden, leeftijd, nationaliteit, andere exclusie criteria.

Get punt is, hoeveel slachtoffers denkt men te voorkomen, ik zie slechts nattevingerwerk
pi_145708317
Van mij hoeven ze niks te legaliseren hoor, ik gebruik het toch wel.

Net als er drugs gebruikt wordt in landen waar je de doodstraf kan krijgen voor drugsgebruik.
pi_145708698
Nu op het RTL Nieuws:

Volgens de organisator was het ook voor het eerst in 19 jaar dat zoiets gebeurt op het ADE.
pi_145712629
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 16:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat kan best, en dat geloof ik ook wel. Doet niets af aan het feit dat je alcohol niet altijd voor het effect drinkt en regelmatig puur voor de smaak.

En nogmaals, verder mag alles van mij gewoon bij de apotheek liggen, mensen moeten het lekker zelf weten, maar het alcolhol-argument is gewoon niet van toepassing.
En voor wiet dan? Daar zijn honderden verschillende soorten van en kun je ook van de smaak genieten.
  zondag 19 oktober 2014 @ 21:24:34 #127
pi_145714459
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 19:15 schreef Re het volgende:

[..]

ik neem aan dat er wel wat grenzen gesteld worden, leeftijd, nationaliteit, andere exclusie criteria.

Get punt is, hoeveel slachtoffers denkt men te voorkomen, ik zie slechts nattevingerwerk
Hoe veel slachtoffers voorkomt men nu, inclusief de 100.000 dode Mexicanen sinds 2006?
pi_145715936
Jammer en onnodig.
  zondag 19 oktober 2014 @ 23:02:49 #129
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145717617
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2014 21:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hoe veel slachtoffers voorkomt men nu, inclusief de 100.000 dode Mexicanen sinds 2006?
je denkt dat criminelen het licht zullen zien en brave burgers worden? Hoe naïef
pi_145718158
Dat doen ze zelf. Toch RIP.
pi_145718868
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit uiteraard.

1 dode op 300.000 niet-unieke feestgangers vind ik wel meevallen trouwens.

Alcohol is veel minder relaxed dan verantwoord met drugs omgaan. De sfeer idem.
Met een biertje weet je ongeveer wat je krijgt, bij pillen is dat niet zo.
pi_145718909
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 23:34 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Met een biertje weet je ongeveer wat je krijgt, bij pillen is dat niet zo.
Dat ligt ofwel aan je aanbieder ofwel aan het gebrek aan controlemogelijkheden (geen testen/geen garanties door legaliteit).

Dan nog; jij hebt nooit maten op teveel te onverwacht sterke Belgische biertjes out zien gaan? :D

maandag 20 oktober 2014 @ 07:57:19 #133
pi_145723670
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 23:02 schreef Re het volgende:

[..]

je denkt dat criminelen het licht zullen zien en brave burgers worden? Hoe naïef
Met de afschaffing van de drooglegging ging 1/3 legaal alcohol stoken, 1/3 ging wat anders legaals doen, 1/3 bleef crimineel.
pi_145724094
Boeiend.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Spellchecker maandag 20 oktober 2014 @ 16:31:12 #135
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_145740922
Ja maar alcohol........
pi_145741396
Misschien kunnen ze nu bij Spuiten Slikken eindelijk eens stoppen met het op overheidskosten promoten van deze rotzooi.
blablablabla
pi_145741548
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:48 schreef Elan het volgende:
Misschien kunnen ze nu bij Spuiten Slikken eindelijk eens stoppen met het op overheidskosten promoten van deze rotzooi.
Ivo, ben jij het?
pi_145741850
Zijn inmiddels al 3 doden.
#superniger2020
pi_145741861
Mensen die niet met drugs kunnen omgaan. :')
#superniger2020
pi_145742165
quote:
10s.gif Op maandag 20 oktober 2014 17:52 schreef 16meter het volgende:

[..]

Ivo, ben jij het?
Opstelten?

Meen het is toch puur vergif man.
blablablabla
  maandag 20 oktober 2014 @ 18:11:23 #142
396550 Richestorags
pi_145742220
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 23:02 schreef Re het volgende:

[..]

Nee, maar de markten voor andere criminele zaken zijn ook niet onbeperkt. De kartels zouden nooit op dezelfde schaal van nu kunnen blijven bestaan als hun bestaansrecht wordt afgesneden.
  maandag 20 oktober 2014 @ 18:13:04 #143
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_145742279
Dat is natuurlijk helemaal niets als je dat afzet door de hoeveelheid doden die door alcohol vallen.
Gewoon allemaal verbieden inclusief dance feesten of feesten überhaupt. Levensgevaarlijk en nergens voor nodig. Het dient enkel zogenaamd "plezier" en dit draagt niet bij aan de productiviteit van de werkende mensch. Sterker nog het is een groot risico.
  maandag 20 oktober 2014 @ 18:13:29 #144
396550 Richestorags
pi_145742293
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Opstelten?

Maar jij drinkt zeker wel elk weekend het nr. 3 vergift op de lijst van schadelijke harddrugs?
pi_145742634
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Opstelten?

Ik weet niet wat die mensen genomen hebben en onder welke omstandigheden. Aardige kans dat er vervuilde drugs in het spel zijn.

Wat bedoel je met 'het'? Als je MDMA bedoelt, dat zou ik geen gif noemen. Hele interessante stof met (mogelijk) nuttige toepassingen. Als partydrug misschien wat minder geschikt dan veel jonge mensen denken.
  maandag 20 oktober 2014 @ 18:23:40 #146
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145742655
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nee, maar de markten voor andere criminele zaken zijn ook niet onbeperkt. De kartels zouden nooit op dezelfde schaal van nu kunnen blijven bestaan als hun bestaansrecht wordt afgesneden.
er komen altijd nieuwe drugs natuurlijk, de een gevaarlijker dan de ander maar hoe schadelijk ook alle drugs moeten legaal
  maandag 20 oktober 2014 @ 18:29:05 #147
396550 Richestorags
pi_145742861
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:23 schreef Re het volgende:

[..]

er komen altijd nieuwe drugs natuurlijk, de een gevaarlijker dan de ander maar hoe schadelijk ook alle drugs moeten legaal
Niet voor elke drugs is een even grote markt. Als je populaire drugs als cocaïne, xtc, amfetamine en heroïne legaliseert krijg je de volgende voordelen: de grootschalige kartels wordt de pas afgesneden, de prijs gaat omlaag, je bespaart gigantisch op handhaving en wint op belasting, kwaliteit van de drugs verbetert. Hoe meer versneden, hoe groter de troep is. Bovendien kan je dan ook voorlichting geven. Zeker in het Amerikaanse continent zal dit enorm veel aan (straat)criminaliteit schelen. De achterbuurten in Amerika worden geteisterd door junks en gewelddadige dealers. De junks zullen wel blijven bestaan, maar dat faseert vanzelf uit. Bovendien wordt de drugs voor hen dan ook goedkoper dus hoeven zij minder criminaliteit te plegen om aan hun shotje te komen.
  maandag 20 oktober 2014 @ 18:43:10 #148
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145743428
Dat klinkt echt utopisch, kijk alleen al naar alkohol/tabak en je weet dat dit erg simplistisch overkomt.

Legale drugs worden natuurlijk een slap aftreksel van het huidige aanbod en ik zie nog steeds geen enkel bewijs dat het extra doden door onzuiverheden gaat schelen, dat was het originele argument.
pi_145743636
41 jaar en dan nog steeds drugs gebruiken op feestjes :')
pi_145743762
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:13 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Maar jij drinkt zeker wel elk weekend het nr. 3 vergift op de lijst van schadelijke harddrugs?
Ben nog nooit op een feestje geweest waarbij 3 doden vielen door drank.

Misschien indirect door dronken rijden maar dit is levensgevaarlijk spul, mogelijk die sterke zooi die men ook in Belgie heeft aangetroffen
blablablabla
pi_145743845
levesgevaarlyk we motte t verbiede!11
pi_145744669
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:52 schreef Elan het volgende:

[..]

Ben nog nooit op een feestje geweest waarbij 3 doden vielen door drank.

Misschien indirect door dronken rijden maar dit is levensgevaarlijk spul, mogelijk die sterke zooi die men ook in Belgie heeft aangetroffen
Je hebt geen idee waar je over praat. Stop met reageren vanuit je onderbuik.

http://www.jellinek.nl/vr(...)ohol-tabak-en-drugs/
pi_145754255
quote:
2s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:12 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Je hebt geen idee waar je over praat. Stop met reageren vanuit je onderbuik.

http://www.jellinek.nl/vr(...)ohol-tabak-en-drugs/
Xtc staat al op 4 gevallen van dood door overdosis alcohol staat op 0, sta jij even mooi voor lul.
Daarbij is je bron uit 2009.

Even iets relevantere info:

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ok-nederland-te-koop

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)dodelijke-xtc-omloop

Duidelijk verhaal toch?
blablablabla
pi_145755699
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 18:43 schreef Re het volgende:
Dat klinkt echt utopisch, kijk alleen al naar alkohol/tabak en je weet dat dit erg simplistisch overkomt.

Legale drugs worden natuurlijk een slap aftreksel van het huidige aanbod en ik zie nog steeds geen enkel bewijs dat het extra doden door onzuiverheden gaat schelen, dat was het originele argument.
Hier ben ik het wel mee eens.

En over alcohol, ja dat is ook rommel en zorgt ook voor problemen.
  maandag 20 oktober 2014 @ 22:34:05 #155
pi_145756014
quote:
Legale drugs worden natuurlijk een slap aftreksel van het huidige aanbod
Waarom? Alcohol krijg je toch ook niet alleen onder de 16%?
  maandag 20 oktober 2014 @ 22:41:47 #156
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145756426
quote:
7s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Waarom? Alcohol krijg je toch ook niet alleen onder de 16%?
ik bewonder je naïviteit, hoeveel crystal meth denk je in je systeem te mogen hebben of ghb, crack, heroïne
  maandag 20 oktober 2014 @ 22:44:03 #157
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145756583
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:41 schreef Re het volgende:

[..]

ik bewonder je naïviteit, hoeveel crystal meth denk je in je systeem te mogen hebben of ghb, crack, heroïne
Crocodil dan, 1 dosis en je bent eigenlijk gewoon dood.

Alcohol is idd te misbruiken, maar ook gewoon bij wijze van spreken tijdens werktijd te nuttigen.
Get woke, go broke!
pi_145756748
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:44 schreef HeatWave het volgende:

Alcohol is idd [...] ook gewoon bij wijze van spreken tijdens werktijd te nuttigen.
Veel (muziek)schrijvers doen niet anders. Wat is het probleem?

maandag 20 oktober 2014 @ 22:48:25 #159
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145756835
quote:
10s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Veel (muziek)schrijvers doen niet anders. Wat is het probleem?
Ja, zo ken ik er ook nog 1 ;) Ik heb het over een baan, geen hobby :P.
Get woke, go broke!
pi_145757048
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, zo ken ik er ook nog 1 ;) Ik heb het over een baan, geen hobby :P.
Jij denkt dat banen alleen van 9 tot 17 op kantoor of op "de werkvloer" zijn? :D

Als je een euro moest geven aan alle (magazijn)medewerkers die knetterstoned op hun werk verschijnen, was je failliet.

maandag 20 oktober 2014 @ 22:54:41 #161
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145757166
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij denkt dat banen alleen van 9 tot 17 op kantoor of op "de werkvloer" zijn? :D

Als je een euro moest geven aan alle (magazijn)medewerkers die knetterstoned op hun werk verschijnen, was je failliet.
Nee, niet echt, maar ik had het natuurlijk over kantoorbanen, ook daar zou je evt met 2 glazen rode wijn tijdens de lunch zonder problemen weer aan het werk kunnen.

En dat klopt, dat deed de magazijnman bij ons ook toen ik nog bij AH werkte, maar om nou te zeggen dat het verder erg goed ging met die jongen, nee..
Get woke, go broke!
pi_145757317
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, niet echt, maar ik had het natuurlijk over kantoorbanen, ook daar zou je evt met 2 glazen rode wijn tijdens de lunch zonder problemen weer aan het werk kunnen.
In Nederland is het prima gescheiden, in Frankrijk of Spanje is dit volkomen normaal.

quote:
En dat klopt, dat deed de magazijnman bij ons ook toen ik nog bij AH werkte, maar om nou te zeggen dat het verder erg goed ging met die jongen, nee..
Er zijn er velen die prima functioneren.

En wat te denken van die duizenden soorten "prescription" drugs die men (met name in de VS) de hele dag door slikt en gewoon autorijdt, werkt en 's avonds nog ff naar de schietbaan...

pi_145757386
quote:
7s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:03 schreef Elan het volgende:

[..]

Xtc staat al op 4 gevallen van dood door overdosis alcohol staat op 0, sta jij even mooi voor lul.
Daarbij is je bron uit 2009.

Even iets relevantere info:

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ok-nederland-te-koop

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)dodelijke-xtc-omloop

[ afbeelding ]

Duidelijk verhaal toch?
Een mdma overdosis is zo goed als onmogelijk te behalen. Deze mensen zijn ws overgevoelig geweest, hebben een rare mix gemaakt, waren misschien al ziek.

De LD50 rat van MDMA is 49mg/kg lichaamsgewicht. Daar moet je echt bizar veel pillen voor slikken om dat te bereiken.

Oh en volgens jou tellen alleen alcoholdoden door overdosis ? Waarom precies ?

Nogmaals mijn bron, boeiend dat deze uit 2009 komt. Die cijfers zijn in 2014 echt niet omgedraaid hoor

In 2009 overleden in totaal 23.996 mensen door alcohol, tabak en drugs. 23.656 mensen stierven door gebruik van drugs die wettelijk toegestaan zijn, de legale drugs. 330 mensen vonden de dood door drugs die wettelijk verboden zijn, de illegale drugs.
98,7% van het aantal doden door alcohol, tabak en drugs is dus toe te schrijven aan de legale middelen alcohol en tabak.1,3% is toe te schrijven aan de illegale middelen zoals heroïne, cocaïne, XTC, amfetamine en GHB.

Dus jij denkt serieus dat er in 2014, aan de hand van bovenstaande cijfers nog niemand is overleden aan de legale harddrug alcohol? :') Pls.
pi_145757550
Die liepen er vast zo bij:

pi_145757732
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:59 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Een mdma overdosis is zo goed als onmogelijk te behalen. Deze mensen zijn ws overgevoelig geweest, hebben een rare mix gemaakt, waren misschien al ziek.

De LD50 rat van MDMA is 49mg/kg lichaamsgewicht. Daar moet je echt bizar veel pillen voor slikken om dat te bereiken.

Oh en volgens jou tellen alleen alcoholdoden door overdosis ? Waarom precies ?

Nogmaals mijn bron, boeiend dat deze uit 2009 komt. Die cijfers zijn in 2014 echt niet omgedraaid hoor

In 2009 overleden in totaal 23.996 mensen door alcohol, tabak en drugs. 23.656 mensen stierven door gebruik van drugs die wettelijk toegestaan zijn, de legale drugs. 330 mensen vonden de dood door drugs die wettelijk verboden zijn, de illegale drugs.
98,7% van het aantal doden door alcohol, tabak en drugs is dus toe te schrijven aan de legale middelen alcohol en tabak.1,3% is toe te schrijven aan de illegale middelen zoals heroïne, cocaïne, XTC, amfetamine en GHB.

Dus jij denkt serieus dat er in 2014, aan de hand van bovenstaande cijfers nog niemand is overleden aan de legale harddrug alcohol? :') Pls.
En hoe zijn de verhoudingen tussen gebruikers van tabak en alcohol & gebruikers van coke, XTC, amfetamine en GHB?
pi_145757937
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

En hoe zijn de verhoudingen tussen gebruikers van tabak en alcohol & gebruikers van coke, XTC, amfetamine en GHB?
Wat bedoel je precies? Dat staat toch in die bron, legale drugs.
pi_145758412
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:11 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies? Dat staat toch in die bron, legale drugs.
De gebruikersaantallen bedoel ik. Absolute cijfers zeggen niet altijd veel.

En dan heb je nog iets van een correctie in de zin van iemand die op zijn 75e i.p.v. 83e overlijdt door longkanker of iemand die op zijn 22e i.p.v. 83e overlijdt door een "illegale drugs".

Dit om te voorkomen dat we appels met peren vergelijken.
  maandag 20 oktober 2014 @ 23:26:00 #169
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145758684
quote:
Zal best, hoeveel alcoholverslaafden zijn er vergeleken met alle mensen die wel eens iets alcoholisch drinken? 0.001%? :').
Get woke, go broke!
pi_145758721
Ik kan gewoon echt niet begrijpen dat er zoveel mensen zijn die een pilletje gebruiken iets slechts vinden. Dat is t gewoon niet. En tevens zijn er in Nederland dus mogelijkheden om t legaal te testen, waardoor de kans op een foute pil dus echt nihil is. Zoveel slechts is er dit moment echt niet in omloop.

De meeste mensen die ik ken gebruiken t een paar keer per jaar, bij toffe gelegenheden. En iedereen functioneert normaal.
pi_145758784
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zal best, hoeveel alcoholverslaafden zijn er vergeleken met alle mensen die wel eens iets alcoholisch drinken? 0.001%? :').
Niet elke drugsgebruiker is een verslaafde. Niet elke alcoholgebruiker is een verslaafde. Bijna iedere roker is een verslaafde.
Wat is je punt?
  Moderator maandag 20 oktober 2014 @ 23:29:28 #172
8781 crew  Frutsel
pi_145758815
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:27 schreef kikoooooo het volgende:

De meeste mensen die ik ken gebruiken t een paar keer per jaar, bij toffe gelegenheden. En iedereen functioneert normaal.
die hebben ze nodig om tof te doen of tof te zijn ofzo? :{
pi_145758850
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:29 schreef Frutsel het volgende:

[..]

die hebben ze nodig om tof te doen of tof te zijn ofzo? :{
:') :Z
pi_145758862
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:27 schreef kikoooooo het volgende:
Ik kan gewoon echt niet begrijpen dat er zoveel mensen zijn die een pilletje gebruiken iets slechts vinden. Dat is t gewoon niet. En tevens zijn er in Nederland dus mogelijkheden om t legaal te testen, waardoor de kans op een foute pil dus echt nihil is. Zoveel slechts is er dit moment echt niet in omloop.

Het effect van MDMA/XTC is natuurlijk zeer intens. En als je teveel neemt ga je misschien niet dood maar je voelt je wel heeeel erg naar.

Dat gezegd hebbende vind ik gewoon dat MDMA/XTC legaal moet zijn.
pi_145758868
Van die types die het 'zonder een drankje ook gezellig hebben', maar ondertussen wel de hele avond zuur staan te kijken achter hun colaatje.
  Moderator maandag 20 oktober 2014 @ 23:30:59 #176
8781 crew  Frutsel
pi_145758887
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:30 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

:') :Z
As expected :')
pi_145758918
quote:
Factor 22 dus ongeveer, quick & dirty uitgerekend. Dat tweede punt zal wel lastig uit te rekenen zijn. En dit zijn dan alleen de misbruikers.

2 miljoen verslaafden in Nederland. Best veel. :{
pi_145758943
Als mensen zichzelf de vernieling in willen slikken, snuiven of spuiten, moeten ze dat maar doen. Een verbod op drugs gaat geen zoden aan de dijk zetten, want er is zo veel volk op de been dat je niet effectief kunt toezien op naleving van de regels.

Mensen zijn voor hun eigen daden en keuzes verantwoordelijk. Ik denk dat we voortaan jaarlijks doden zullen zien bij dit Dance Event.
pi_145759000
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:30 schreef Frutsel het volgende:

[..]

As expected :')
Jij begint met een dooddoener. Wat is je punt? Mensen hebben soms de behoefte los te gaan. Iedereen doet dat op z'n eigen manier toch? Dat heeft geen zak te maken met stoer doen of zijn.
En de meeste gebruikers die ik ken zijn incidentele gebruikers die gewoon normaal functioneren in hun normale leven.
  maandag 20 oktober 2014 @ 23:33:52 #180
396550 Richestorags
pi_145759022
quote:

Het Trimbos waarschuwt notabene voor doden door vervuilde en te hoog gedoseerde XTC. Beide kan je wat aan doen door legalisatie: vervuiling komt niet meer voor (alleen MDMA en bindmiddel, geen kankertroep) en hoge dosering kan je voorlichting over geven. Dat vermindert het aantal doden sowieso. Het zal niet 0 worden, maar dat is het nu ook al niet. Bijkomend extra groot voordeel is extra winst door taxatie en minder handhaving. Win win win.
pi_145759060
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:32 schreef Elfletterig het volgende:
Als mensen zichzelf de vernieling in willen slikken, snuiven of spuiten, moeten ze dat maar doen. Een verbod op drugs gaat geen zoden aan de dijk zetten, want er is zo veel volk op de been dat je niet effectief kunt toezien op naleving van de regels.

Mensen zijn voor hun eigen daden en keuzes verantwoordelijk. Ik denk dat we voortaan jaarlijks doden zullen zien bij dit Dance Event.
Dat is wat kort door de bocht. Aan de criminaliteit van een junk of de uitkering van een door alcohol- of wietproblemen werkloos geraakte klaploper betalen we allemaal mee natuurlijk.
pi_145759172
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is wat kort door de bocht. Aan de criminaliteit van een junk of de uitkering van een door alcohol- of wietproblemen werkloos geraakte klaploper betalen we allemaal mee natuurlijk.
Daar heb je zeker gelijk in, maar we hebben in Nederland op veel fronten een halfslachtig beleid. Zo is er dit weekend heel wat aan drugs in beslag genomen, maar de consequenties voor bezitters zijn (te) gering. We kiezen niet voor een afschrikbeleid, we slagen evenmin in adequate handhaving.

Als jij een beter idee hebt om dit soort drugsgebruik te bestrijden, hoor ik het graag.
  Moderator maandag 20 oktober 2014 @ 23:38:09 #183
8781 crew  Frutsel
pi_145759204
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Daar heb je zeker gelijk in, maar we hebben in Nederland op veel fronten een halfslachtig beleid. Zo is er dit weekend heel wat aan drugs in beslag genomen, maar de consequenties voor bezitters zijn (te) gering. We kiezen niet voor een afschrikbeleid, we slagen evenmin in adequate handhaving.

Als jij een beter idee hebt om dit soort drugsgebruik te bestrijden, hoor ik het graag.
Gewoon opzettelijk nog iets meer vervuilen? O-)
pi_145759310
quote:
6s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:38 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Gewoon opzettelijk nog iets meer vervuilen? O-)
Volgens mij zijn doden de beste waarschuwing. Als er volgend jaar 10 doden vallen, kan het zijn dat mensen zich in 2016 wél een keer achter de oren krabben.
pi_145759354
quote:

[..]

Je kunt het niet bestrijden. In landen waar de doodstraf staat op het gebruik van drugs, of bizarre gevangenisstraffen wordt nog gebruikt. Daarom is de war on drugs volkomen kansloos.

Ik heb nog nooit zoveel mensen onder invloed bij elkaar gezien als op t strand in Thailand. En daar zijn de straffen echt niet laag ofzo.

Je kunt het niet voorkomen, daarom beter reguleren.
pi_145759359
Een afschrikbeleid werkt toch niet. In landen waar het streng verboden is wordt ook gewoon gebruikt. In sommige van zulke landen nog meer juist, geloof ik.

Wat je beter kunt doen, als je tenminste iets om de veiligheid van de mensen die toch gaan gebruiken geeft, is de mogelijkheid te geven te testen of er niks gevaarlijks in een pil zit.
pi_145759405
Gaat weer lekker hier. :{ Zullen we voortaan ook alle straatverlichting uitschakelen, zodat er meer ongelukken gebeuren en misschien mensen beter opletten.
pi_145759435
Mss moet het systeem maar weer terug dat je gewoon op het feest je pilletje kon laten testen.
Make my day!
  Moderator maandag 20 oktober 2014 @ 23:43:35 #189
8781 crew  Frutsel
pi_145759443
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Volgens mij zijn doden de beste waarschuwing. Als er volgend jaar 10 doden vallen, kan het zijn dat mensen zich in 2016 wél een keer achter de oren krabben.
Vast niet... het 'gebeurd immers altijd anderen'...

En anders test je het eerst ff bij de buurman in zijn glas
pi_145759517
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:43 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Vast niet... het 'gebeurd immers altijd anderen'...

En anders test je het eerst ff bij de buurman in zijn glas
Ze doen maar wat ze niet laten kunnen.
pi_145759520
Papierversnipperaar en ik willen graag gratis heroine voor iedereen in de supermarkt.
  maandag 20 oktober 2014 @ 23:45:51 #192
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_145759546
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:45 schreef Specularium het volgende:
Papierversnipperaar en ik willen graag gratis heroine voor iedereen in de supermarkt.
Wel geteste he?
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_145759583
quote:

[..]

Dat heb ik zo ook niet. Ik ben wel voor een politieke discussie op basis van feiten i.p.v. zoals nu op basis van principiële opvattingen (van beide kanten), de onderbuik en incidenten. Dan kun je daarna de afweging maken tussen keuzevrijheid van een individu en belang van de samenleving als geheel. Het is ook te simpel om de rekening van verkeerd uitgepakte keuzes van hele volksstammen individuen bij de samenleving neer te leggen.
pi_145759588
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:43 schreef agter het volgende:
Mss moet het systeem maar weer terug dat je gewoon op het feest je pilletje kon laten testen.
Die discussie laait nu weer op. Maar.. De VVD is fel tegen: Steeds meer steun voor terugkeer drugstest

quote:
"Volgens de grootste regeringspartij is zo'n test 'een impliciete rechtvaardiging van drugsgebruik."
Ik verzin dit niet. De VVD heeft zo te zien letterlijk liever doden.
pi_145759695
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:46 schreef Disorder het volgende:

[..]

Die discussie laait nu weer op. Maar.. De VVD is fel tegen: Steeds meer steun voor terugkeer drugstest

[..]

Had ik wel van bijv het CDA verwacht. Niet meteen van de VVD. Valt me tegen.
Make my day!
pi_145759796
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:48 schreef agter het volgende:

[..]

Had ik wel van bijv het CDA verwacht. Niet meteen van de VVD. Valt me tegen.
Tuurlijk wel van de VVD. Fredje en Ivo zitten daar.
pi_145759960
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:51 schreef Specularium het volgende:

[..]

Tuurlijk wel van de VVD. Fredje en Ivo zitten daar.
Dat is het gewoon overheidsbeleid dat er doden vallen. :(
Make my day!
pi_145760251
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:54 schreef agter het volgende:

[..]

Want de overheid verplicht jou dat pilletje in te nemen?
pi_145760283
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Want de overheid verplicht jou dat pilletje in te nemen?
Nee. Maar dit is wel een duidelijk te voorziene gevolg van het beleid.
Make my day!
pi_145760353
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:54 schreef agter het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Het is nog altijd een individuele keuze om dope, legaal of illegaal, te nemen.

Testen op feestjes kan nou eenmaal niet meer, klaar. Toch zijn er mogelijkheden genoeg, gratis en anoniem.

www.drugs-test.nl

Gebruikers die hun drugs niet laten testen zijn imo gewoon ontzettend achterlijk.
pi_145760494
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:02 schreef agter het volgende:

[..]

Nee. Maar dit is wel een duidelijk te voorziene gevolg van het beleid.
Het is en blijft jouw keuze om dat pilletje wel of niet in te nemen.
pi_145760823
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is en blijft jouw keuze om dat pilletje wel of niet in te nemen.
Je weet dat mensen het slikken. Dus je weet ook dat het in een aantal gevallen mis gaat.
Kleine moeite om bij feesten wel de mogelijkheid te geven om te laten testen.

Ik vind wel degelijk dat de overheid de verantwoording heeft om mensen te beschermen.
Make my day!
pi_145760887
Lekker 'liberaal' ook weer van de VVD om tegen het herintroduceren van drugstesten te zijn. :')
pi_145760904
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:14 schreef agter het volgende:

[..]

Je weet dat mensen het slikken. Dus je weet ook dat het in een aantal gevallen mis gaat.
Kleine moeite om bij feesten wel de mogelijkheid te geven om te laten testen.
Mensen doen zoveel rare dingen. M.i. is het tijd voor beleid: of iets is toegestaan of niet.
pi_145761009
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:16 schreef Xa1pt het volgende:
Lekker 'liberaal' ook weer van de VVD om tegen het herintroduceren van drugstesten te zijn. :')
Vroeger op feesten mijn pilletjes wel laten testen. Ook niet altijd, dat dan weer niet natuurlijk.

Dat moet sowieso terug. Al besluit zelfs maar 5% hun zooi te laten testen.
pi_145761076
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mensen doen zoveel rare dingen. M.i. is het tijd voor beleid: of iets is toegestaan of niet.
Als iets is toegestaan, doen mensen rare dingen (van de zwarte piste afgaan, bij monstertruckoptredens in de bocht eerste rij gaan staan, etc.).
Als iets niet toegestaan is, doen mensen OOK rare dingen.

Dan nog; of nou een paar idioten met een scheve bek en 10 pillen in hun mik zichzelf naar de hartbewaking knallen, heeft toch NIETS te zeggen of ik, kikooo, agter en aaaaaaal die andere mensen die gewoon normaal, eens in de zoveel tijd, eens een halve pil nemen en dan genieten?

Waarom moet het misbruik van Jantje het genot van Pietje beinvloeden? Dat is dubbel straf.

pi_145761611
quote:
12s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als iets is toegestaan, doen mensen rare dingen (van de zwarte piste afgaan, bij monstertruckoptredens in de bocht eerste rij gaan staan, etc.).
Als iets niet toegestaan is, doen mensen OOK rare dingen.

Dan nog; of nou een paar idioten met een scheve bek en 10 pillen in hun mik zichzelf naar de hartbewaking knallen, heeft toch NIETS te zeggen of ik, kikooo, agter en aaaaaaal die andere mensen die gewoon normaal, eens in de zoveel tijd, eens een halve pil nemen en dan genieten?

Waarom moet het misbruik van Jantje het genot van Pietje beinvloeden? Dat is dubbel straf.
Dat klopt allemaal. Rare dingen kun je nooit uitsluiten. En iets waar de een naar omstandigheden heel verantwoordelijk mee om kan gaan, kan een ander dat niet.

Copy paste van mijn reactie op elfletterig:

Dat heb ik zo ook niet. Ik ben wel voor een politieke discussie op basis van feiten i.p.v. zoals nu op basis van principiële opvattingen (van beide kanten), de onderbuik en incidenten. Dan kun je daarna de afweging maken tussen keuzevrijheid van een individu en belang van de samenleving als geheel. Het is ook te simpel om de rekening van verkeerd uitgepakte keuzes van hele volksstammen individuen bij de samenleving neer te leggen.

Dus beide scenario's met alle gevolgen doorrekenen en dan aan de hand daarvan beslissen of je iets of volledig toestaat of volledig verbiedt.

En ja, dat kan ertoe leiden dat er legale spullen met schadelijke effecten verkrijgbaar zijn (dat is nu ook al het geval) of dat verstandige mensen de dupe worden van minder verstandige mensen (en dat is nu ook al bij veel dingen het geval).
pi_145761716
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat klopt allemaal. Rare dingen kun je nooit uitsluiten. En iets waar de een naar omstandigheden heel verantwoordelijk mee om kan gaan, kan een ander dat niet.

Dus beide scenario's met alle gevolgen doorrekenen en dan aan de hand daarvan beslissen of je iets of volledig toestaat of volledig verbiedt.

En ja, dat kan ertoe leiden dat er legale spullen met schadelijke effecten verkrijgbaar zijn (dat is nu ook al het geval) of dat verstandige mensen de dupe worden van minder verstandige mensen (en dat is nu ook al bij veel dingen het geval).
Hoewel ik gruw bij "het lot van de samenleving" is er voor deze methode iets te zeggen.

En als je dan de verschillende drugs naast elkaar legt, dan zijn zeker xtc, LSD en paddo's toch echt de minst schadelijke (of horen daarbij). Heroine, nicotine, alcohol en coke/speed (met name in combinatie voor hartpatienten) zijn dan gevaarlijker.

Daarom is "het drugsbeleid" ook zo'n onzin. Er zijn zoveel verschillende soorten drugs. Die allemaal in 1 (of een soort van 2) beleid willen vatten, slaat gewoon echt helemaal nergens op.

pi_145761946
quote:
19s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoewel ik gruw bij "het lot van de samenleving" is er voor deze methode iets te zeggen.

En als je dan de verschillende drugs naast elkaar legt, dan zijn zeker xtc, LSD en paddo's toch echt de minst schadelijke (of horen daarbij). Heroine, nicotine, alcohol en coke/speed (met name in combinatie voor hartpatienten) zijn dan gevaarlijker.

Daarom is "het drugsbeleid" ook zo'n onzin. Er zijn zoveel verschillende soorten drugs. Die allemaal in 1 (of een soort van 2) beleid willen vatten, slaat gewoon echt helemaal nergens op.
Het lijkt mij de meest faire methode. Deze afweging van belangen wordt op heel veel punten gemaakt. Je zou het dan wel per soort moeten bekijken. Alles op een hoop gooien leidt nergens toe.

De politiek zou het ook zo in moeten steken vind ik. Dus niet redeneren op basis van principiële opvattingen, waarbij er dan vaak een halfslachtig compromis uitkomt, gestimuleerd door sommige partijen die daar dan ook nog eens een voorkeur voor lijken te hebben.
pi_145762024
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2014 13:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

ontzettend goed punt

alcohol is zoveel meer gevaarlijk dan xtc. gelukkig is het gelegaliseerd zodat er controle op is. moet je eens voorstellen hoe gevaarlijk alcohol zou zijn in illegaliteit. met al die methanol vergiftigingen.
pi_145762039
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het lijkt mij de meest faire methode. Deze afweging van belangen wordt op heel veel punten gemaakt. Je zou het dan wel per soort moeten bekijken. Alles op een hoop gooien leidt nergens toe.

De politiek zou het ook zo in moeten steken vind ik. Dus niet redeneren op basis van principiële opvattingen, waarbij er dan vaak een halfslachtig compromis uitkomt, gestimuleerd door sommige partijen die daar dan ook nog eens een voorkeur voor lijken te hebben.
Dat zou betekenen dat sigaretten verboden zouden worden (hoewel ik roker ben zou ik daar niet tegen zijn), en paddo's toegestaan.

Denk jij dat de machten dat zullen toelaten? Nee joh, die tabaks- en alcoholindustrie is veel te machtig. En de farmaceutische industrie is bang en daardoor ook machtig. Die willen niet dat jij een jointje rookt in plaats van hun dure en slechtere pilletjes slikt.

Ook zo "mooi" dat als er een Bayer-stempeltje op staat, is het allemaal geen probleem, maar als er een VW-logo'tje in gedrukt staat, dan is het opeens "oeh, fout, illegaal, droegs, crimineel, ophef...". :')

pi_145762097
Shit happens
This is it, fuck it, it is what it is!
pi_145762349
quote:
19s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat sigaretten verboden zouden worden (hoewel ik roker ben zou ik daar niet tegen zijn), en paddo's toegestaan.

Denk jij dat de machten dat zullen toelaten? Nee joh, die tabaks- en alcoholindustrie is veel te machtig. En de farmaceutische industrie is bang en daardoor ook machtig. Die willen niet dat jij een jointje rookt in plaats van hun dure en slechtere pilletjes slikt.

Ook zo "mooi" dat als er een Bayer-stempeltje op staat, is het allemaal geen probleem, maar als er een VW-logo'tje in gedrukt staat, dan is het opeens "oeh, fout, illegaal, droegs, crimineel, ophef...". :')
Ik heb het niet doorgerekend, maar dat zou de uitkomst kunnen zijn ja. En als het zo is, dan is het maar zo. Het zou me ook niet heel erg verbazen.

Ik zie het ook niet zo snel gebeuren. Laat staan dat de politiek de politieke spelletjes, principiële opvattingen en het heftig reageren op incidenten los wil laten. Ik ben wel van mening dat het de meest faire oplossing is en beter is dan discussiëren op basis van principes (en feiten negerend) of de lobby van wat bedrijven.

Ik heb er niet veel verstand van in de zin van hoe die spullen eruit zien. :) Als jij het op een verantwoorde manier wilt gebruiken, dan is daar niets mis mee. Echter ik zou niet graag betalen voor en geconfronteerd worden met allerlei figuren die door onverantwoord gebruik zich in de nesten werken. Ook hebben beide opties een impact op de volksgezondheid, dat kan dan ook nog meegewogen worden in de keuze.

Dat is de insteek van mijn idee.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 04:12:05 #214
pi_145764494
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 23:46 schreef Disorder het volgende:

[..]

[..]

De VVD-coalitie word gedoogd door gristelijk rechts. Dan krijg je dat.
pi_145765316
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 04:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De VVD-coalitie word gedoogd door gristelijk rechts. Dan krijg je dat.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:05:44 #216
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_145765407
De VVD heeft net zo'n fijn pact gesloten met de handhavingsindustrie, daar is heel veel lobby voor nodig geweest, een noest arbeidend duo op Justitie heeft zich daar keihard voor gemaakt, no way dat die partij zomaar weer op de soft-liberale toer gaat. Win je toch nauwelijks stemmen mee. :o
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_145765496
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2014 15:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

O+

"Altijd wat".
Jij met je Colombiaanse _O-

De vraag is natuurlijk.. kon ze een beetje hakken of wa?.
Waz met jou!
pi_145766542
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 07:54 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En ironisch genoeg staat meneer zelf met een biertje in de hand.. |:(
pi_145766622
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 07:54 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En dan wel één blikje drugs in je handen hebben. :')
#superniger2020
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:39:50 #220
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145766643
"ja maar alcohol" begint nu echt wel een beetje triest te worden jongens :').
Get woke, go broke!
pi_145766791
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 09:39 schreef HeatWave het volgende:
"ja maar alcohol" begint nu echt wel een beetje triest te worden jongens :').
Ik begrijp het eigenlijk wel. Alcohol en nicotine zorgen voor veel meer schade aan deze maatschappij maar daar krijgt de regering geld voor terug in het laatje. Dan mag het wel. Dat wringt wel wanneer dan vervolgens blijkt dat diezelfde regering niet wil helpen (nouja, sommige partijen wel) om xtc-gebruik in veiligere banen te leiden.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 09:49:01 #222
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145766811
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 09:47 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik begrijp het eigenlijk wel. Alcohol en nicotine zorgen voor veel meer schade aan deze maatschappij maar daar krijgt de regering geld voor terug in het laatje. Dan mag het wel. Dat wringt wel wanneer dan vervolgens blijkt dat diezelfde regering niet wil helpen (nouja, sommige partijen wel) om xtc-gebruik in veiligere banen te leiden.
Van mij mag XTC ook bij de AH liggen hoor, maar elke keer dat gewijs naar alcohol is gewoon wel klaar als argument. Er waren nog een miljoen mensen aan het zuipen die avond, die leven allemaal nog :').
Get woke, go broke!
pi_145766866
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 09:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Van mij mag XTC ook bij de AH liggen hoor, maar elke keer dat gewijs naar alcohol is gewoon wel klaar als argument. Er waren nog een miljoen mensen aan het zuipen die avond, die leven allemaal nog :').
Klopt. Alcohol is dan ook gereguleerd. We hoeven hier niet zelf te stoken.
pi_145767015
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 09:52 schreef Disorder het volgende:

[..]

Klopt. Alcohol is dan ook gereguleerd. We hoeven hier niet zelf te stoken.
En toch kost het de maatschappij bakken met geld. http://www.cpb.nl/persber(...)-opbrengst-accijnzen
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:43:17 #225
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145768009
leuk straks XTC te koop in de winkel, gegeven de accijns en btw kom je op 150 euro per pilletje, wel kwart van de sterkte van een huidig pilletje natuurlijk
pi_145768080
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:43 schreef Re het volgende:
leuk straks XTC te koop in de winkel, gegeven de accijns en btw kom je op 150 euro per pilletje, wel kwart van de sterkte van een huidig pilletje natuurlijk
En ondanks dat er al hele infrastructuren zijn om die zooi illegaal, sterker en tegen dumpprijzen op de markt te brengen, zal iedereen voor zijn pilletjes naar de AH gaan. :)
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 10:51:06 #227
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145768209
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

En ondanks dat er al hele infrastructuren zijn om die zooi illegaal, sterker en tegen dumpprijzen op de markt te brengen, zal iedereen voor zijn pilletjes naar de AH gaan. :)
maar natuurlijk, denk dat je je ook zal moeten laten registreren (al dan niet met je bonus pas)
pi_145769498
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 00:55 schreef Adames het volgende:

[..]

ontzettend goed punt

alcohol is zoveel meer gevaarlijk dan xtc. gelukkig is het gelegaliseerd zodat er controle op is. moet je eens voorstellen hoe gevaarlijk alcohol zou zijn in illegaliteit. met al die methanol vergiftigingen.
Je bent volgens mij de eerste in dit topic die, terecht, methanol aankaart, de tegenhanger van PMMA. Door legalisering is de eerste niet te vinden in alcoholische dranken, door illegalisering de tweede wel in pillen. XTC-doden zouden door legale pillen, in combinatie met voorlichting vanuit de verkoper, zo goed als verdwijnen. Alleen dwazen die het willens en wetens gaan misbruiken, zonder enige ervaring, zullen nog de dood vinden. Moeten we daarom de rest een pleziertje afpakken?

Ik ben zelf een tegenstander van een algeheel verbod op drugs. De ellende die daarmee veroorzaakt wordt is vele malen groter dan het probleem dat je wil oplossen. Cijfers laten schijnbaar ook zien(te lui om nu op te zoeken, misschien kan iemand anders dat doen), dat drugsgebruik niet of nauwelijks stijgt bij legalisering/illegalisering, het blijft altijd rond de, ik dacht, 5% van de bevolking liggen. Hoewel ik zelf geen voorstander ben van legalisering van levensgevaarlijke drugs als heroïne, croc e.d., kan ik wel begrijpen dat je ook die wilt legaliseren. Vooral ook om de groep gebruikers in kaart te brengen en ze te begeleiden.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:44:13 #229
pi_145769744
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:43 schreef Re het volgende:
Nou, dan verandert er niets. Maar dat is dan weer de schuld van de politiek, niet van de gebruiker.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:45:33 #230
pi_145769784
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 10:51 schreef Re het volgende:

[..]

maar natuurlijk, denk dat je je ook zal moeten laten registreren (al dan niet met je bonus pas)
Ja ja, de wietpas was dan ook een groot succes :')
pi_145770692
Drugsdeskundigen: Trek niet te snel conclusies
19
19
2
Drugsdeskundigen: Trek niet te snel conclusies
Een forensisch medewerker bekijkt een xtc-tablet in het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) in Den Haag. © ANP
Drie drugsdoden bij het Amsterdam Dance Event: zijn (vervuilde) drugs een groter probleem aan het worden op dancefeesten? Drugsdeskundigen zijn terughoudend met het trekken van conclusies.

Het is, om te beginnen, te vroeg om te oordelen. Er moet eerst nog sectie worden verricht op de lichamen van de 33-jarige Serviër en de 21-jarige man uit Oude Wetering om de doodsoorzaak uit te wijzen. De conclusie kan zijn dat naast drugsgebruik ook andere factoren een rol speelden, zoals bepaalde lichamelijke afwijkingen.

ZIE OOK: Politie waarschuwt voor vuile pillen

Een schouwarts heeft bij de 41-jarige vrouw uit Utrecht al wel geconstateerd dat de vrouw is overleden door het gebruik van xtc. Volgens een woordvoerder van verslavingskliniek Jellinek is die conclusie wel erg snel getrokken. "Wij willen eerst weten wat er precies is gebeurd. De omstandigheden kunnen ook een rol hebben gespeeld."

Ook de waarschuwing van de politie, dat er vervuilde drugs in omloop zouden zijn, noemt de woordvoerder van Jellinek 'opmerkelijk'. Vorig jaar werd er wel gewaarschuwd voor vervuilde drugs, maar dit jaar was daar volgens de woordvoerder geen aanleiding voor. "We weten niet of er op dit moment vervuilde xtc op de markt is."

ZIE OOK: Derde dode dancefeest Amsterdam

Bij het Trimbos Instituut vinden ze de drie doden 'zeker opmerkelijk'. "Maar met een groot dance-event van 150.000 mensen doen zich natuurlijk incidenten voor", relativeert een woordvoerder. Bij het kennisinstituut maken ze zich de laatste tijd meer zorgen over de hooggedoseerde pillen. "Maar we weten nog niet wat er bij het Dance Event precies is gebruikt".

Uiteraard zitten er 'altijd risico's aan drugsgebruik', zegt de woordvoerder. "Het gaat ook om de eigen verantwoordelijkheid. Als we zien dat er gevaarlijke pillen op de markt zijn, dan gaan wij daar gericht tegen waarschuwen, maar daar was dit jaar geen reden voor."
pi_145773454
Het wordt tijd dat ze dit soort drugsfeesten gaan verbieden.
pi_145774053
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:43 schreef Mint_Clansell het volgende:
Tsja, dan verdwijnt het gewoon in de underground scene, zoiets proberen te verbieden is gewoon zinloos.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:00:42 #234
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_145774106
quote:
Nee joh, gewoon helemaal alle drugs vrijgeven maar overdosis niet vergoeden in je ziektekostenverzekering.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:01:29 #235
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145774133
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:00 schreef jogy het volgende:

[..]

Nee joh, gewoon helemaal alle drugs vrijgeven maar overdosis niet vergoeden in je ziektekostenverzekering.
Zoiets zou het beste zijn, maar niet echt haalbaar vrees ik. Mensen moeten allemaal zelf weten wat ze doen natuurlijk, maar de rest moet niet opdraaien voor je eigen overdosis :P.
Get woke, go broke!
  Forum Admin dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:03:49 #236
pi_145774225
Net op het journaal. Een of andere VVD knakker : ''mensen moeten die rotzooi niet gebruiken''

Lekker liberaal kerel! ^O^
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_145774238
quote:
pi_145774496
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Net op het journaal. Een of andere VVD knakker : ''mensen moeten die rotzooi niet gebruiken''

Ach, zolang hij niet pleit voor een wettelijk verbod, past dat prima binnen het liberalisme hoor. Het liberalisme behelst niet dat je op geen enkele wijze een moreel oordeel mag vellen over het gedrag van anderen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Spellchecker dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:23:15 #239
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_145774980
quote:
Het wordt tijd dat mensen hun verantwoordelijkheid nemen; ga van te voren je zooi halen en laat het testen.
  Forum Admin dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:30:18 #240
pi_145775240
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach, zolang hij niet pleit voor een wettelijk verbod, past dat prima binnen het liberalisme hoor. Het liberalisme behelst niet dat je op geen enkele wijze een moreel oordeel mag vellen over het gedrag van anderen.
Ik heb het er bewust niet bij gezet, maar een andere quote van hem kwam er op neer dat je ook niet moet promoten om het gebruik ''te stimuleren'' en testen vielen volgens hem daar onder. Hij heeft dus liever dat mensen dood gaan. Een paar keer het woordje rotzooi en troep er tussendoor, ff op het onderbuikje inspelen terwijl 'ie geen idee heeft waar 'ie het over heeft.

Los daarvan is de VVD alles behalve liberaal.
pi_145775403
quote:
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:36:59 #242
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_145775433
Dit is trouwens wel een heel goed argument voor het verbieden moet ik zeggen:

okedan.gif
Get woke, go broke!
pi_145775532
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:03 schreef Straatcommando. het volgende:

Mee eens, mensen moeten het goeie spul hebben.
pi_145775777
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:36 schreef HeatWave het volgende:

[ afbeelding ]
Hier 10 uur lang deze knakker. Enjoy!
pi_145775836
Ah, een vierde dode tijdens het Amsterdam Death Event.

Dit keer een 41 jarige Amerikaan. Het zou niet met druggebruik te maken hebben.
pi_145775937
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:49 schreef J0kkebr0k het volgende:

http://www.volkskrant.nl/(...)ance-event~a3773037/

Forum Admin dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:53:09 #247
pi_145775999
quote:

[ afbeelding ]
_O- :D
pi_145776174
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:49 schreef J0kkebr0k het volgende:

Van die andere doden weten we het geloof ik ook nog niet zeker.

Doet me denken aan die reeks paddo-doden en gewonden. Dat bleek achteraf ook niks met paddo's te maken te hebben, maar in de politiek had men het al over verbieden en in de media was het al lang duidelijk dat het met psychedelica te maken had.
pi_145776606
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:57 schreef Disorder het volgende:

[..]

Van die andere doden weten we het geloof ik ook nog niet zeker.

Doet me denken aan die reeks paddo-doden en gewonden. Dat bleek achteraf ook niks met paddo's te maken te hebben, maar in de politiek had men het al over verbieden en in de media was het al lang duidelijk dat het met psychedelica te maken had.
Volgens mij is het alleen bekend van die 41-jarige vrouw.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:30:19 #250
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_145777494
Maar hoeveel heeft zo'n vrouw dan wel niet geslikt vraag ik me dan af. Je kan mij niet wijsmaken dat dat 1 pilletje is geweest.

Dan moet je het wel aardig bont hebben gemaakt.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:31:41 #251
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_145777548
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:30 schreef VeX- het volgende:
Maar hoeveel heeft zo'n vrouw dan wel niet geslikt vraag ik me dan af. Je kan mij niet wijsmaken dat dat 1 pilletje is geweest.

Zoals bekend is ze na Awake nog doorgegaan naar Club Lite. Wellicht heeft ze er ook bij gedronken, had ze al andere klachten etc... Allemaal zaken die meespelen en van invloed kunnen zijn...
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:33:19 #252
262 Re
Kiss & Swallow
pi_145777624
quote:
quote:
Een bekende danceproducent is zaterdag overleden na een bezoek aan het Amsterdam Dance overleden (ADE).
ze hebben de naam van het dance event al veranderd zie ik :')
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:33:30 #253
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_145777632
quote:

[ afbeelding ]
Lekker kaakschaatsen ja toch niet dan
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Trouwste user 2022 dinsdag 21 oktober 2014 @ 15:37:09 #254
7889 tong80
Spleenheup
pi_145777753
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:47 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hier 10 uur lang deze knakker. Enjoy!
:D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_145778640
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:31 schreef Bugno het volgende:

[..]

Zoals bekend is ze na Awake nog doorgegaan naar Club Lite. Wellicht heeft ze er ook bij gedronken, had ze al andere klachten etc... Allemaal zaken die meespelen en van invloed kunnen zijn...
Dan helpt een test ook niet echt hè. Daar komt dan met een foutkans uit dat het pilletje "in orde" is.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 16:30:53 #256
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_145779887
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 15:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan helpt een test ook niet echt hè. Daar komt dan met een foutkans uit dat het pilletje "in orde" is.
Ik denk dat de meeste doden door drugs ook niet worden veroorzaakt door vervuilde pillen. Mixen met alcohol, niet genoeg drinken, geen pauzes nemen ter afkoeling zijn allemaal denk ik vaker de bottleneck. Dus mijns inziens zijn er ook weinig maatregelen die dit tegengaan.

Legaliseren zal hoogstens helpen bij betere en vrijere voorlichting. Maar mensen die lekker willen doorzuipen en een pil of 2-3 naar binnen willen rammen hou je toch. Verbieden is helemaal een gotspe natuurlijk, net als een moreel vingertje wijzen...
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_145780416
Ik blijf bij wat ik vannacht rond 00.40 al schreef :)
pi_145782026
quote:
14s.gif Op zondag 19 oktober 2014 11:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wel aardig enzo, maar toch wel stom dat je dat genomen hebt. Ik slik ze ook bij de vleet (nou ja, periodes van hard gaan en periodes van even niet) maar ik neem het niet aan van een vreemde die er zelf niet van genomen heeft (al geef ik zelf ook zat zooi weg aan mensen).

Hopelijk wordt dat van D66 een beetje doorgezet, of in ieder geval goed besproken. Er moeten gewoon teststands komen en ze moeten veel flyeren met voorlichting (in meerdere talen). Geventileerde ruimtes waar uitgerust kan worden, kraanwater gedronken kan worden, enz. etc.

Ja, jammer dat er zoveel moet gebeuren om een paar doden te voorkomen maar doordat er amper voorlichting is gaat het wel steeds weer fout.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2014 17:41:19 ]
pi_145784179
TT klopt niet meer. :{
#superniger2020
pi_145784318
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 17:33 schreef Myrr het volgende:

[..]

Wel aardig enzo, maar toch wel stom dat je dat genomen hebt. Ik slik ze ook bij de vleet (nou ja, periodes van hard gaan en periodes van even niet) maar ik neem het niet aan van een vreemde die er zelf niet van genomen heeft (al geef ik zelf ook zat zooi weg aan mensen).

Hopelijk wordt dat van D66 een beetje doorgezet, of in ieder geval goed besproken. Er moeten gewoon teststands komen en ze moeten veel flyeren met voorlichting (in meerdere talen). Geventileerde ruimtes waar uitgerust kan worden, kraanwater gedronken kan worden, enz. etc.

Ja, jammer dat er zoveel moet gebeuren om een paar doden te voorkomen maar doordat er amper voorlichting is gaat het wel steeds weer fout.
Je draait het nu wel allemaal een beetje om hè. :{
pi_145784737
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:45 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je draait het nu wel allemaal een beetje om hè. :{
Verklaar je nader.

Mensen (waaronder ik) gebruiken het toch wel, drugs gaat nooit tegen worden gegaan en het gaat alleen maar meer worden gebruikt. Moet het dan nog verboden worden? Ja, eigenlijk wel. Heeft dat zin? Nee. Gaan mensen nog steeds dood? Jep. Kan dat voorkomen worden? Niet helemaal, maar wel verminderen. Hoe? Voorlichting d.m.v. informeren. Laat mensen rondlopen met flyers, geef aan waar kraanwater te vinden is en gooi stands neer waar je gratis kunt laten testen, met de mogelijkheid tot donatie. Er zijn zat mensen die maar al te graag betalen en meehelpen aan zoiets.

Drugsgebruik gaat toch nooit meer stoppen, dus kun je het beter in goede banen proberen te leiden, niets mis mee.

Over alcohol wordt continu voorgelicht op televisie, terecht, want alcohol is een nog ergere drug. Waarom niet over andere drugs die ook doden veroorzaakt?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2014 18:56:54 ]
pi_145784941
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 18:55 schreef Myrr het volgende:

[..]

Verklaar je nader.

Mensen (waaronder ik) gebruiken het toch wel, drugs gaat nooit tegen worden gegaan en het gaat alleen maar meer worden gebruikt. Moet het dan nog verboden worden? Ja, eigenlijk wel. Heeft dat zin? Nee. Gaan mensen nog steeds dood? Jep. Kan dat voorkomen worden? Niet helemaal, maar wel verminderen. Hoe? Voorlichting d.m.v. informeren. Laat mensen rondlopen met flyers, geef aan waar kraanwater te vinden is en gooi stands neer waar je gratis kunt laten testen, met de mogelijkheid tot donatie. Er zijn zat mensen die maar al te graag betalen en meehelpen aan zoiets.

Drugsgebruik gaat toch nooit meer stoppen, dus kun je het beter in goede banen proberen te leiden, niets mis mee.

Over alcohol wordt continu voorgelicht op televisie, terecht, want alcohol is nog erger. Waarom niet over drugs?
Ok, vooruit dan maar. :)

Dat het verboden moet worden zeg ik niet, dat het toegestaan moet worden ook niet. Zie mijn posting van vannacht 00.40. Zo denk ik er ongeveer over. Ik zal 'm nog 1x spammen hier:

En laten we wel zijn, alcohol kost de samenleving, ondanks alle voorlichting, nog altijd veel meer dan het aan accijnzen oplevert.

In bovenstaande post bedoel ik met het 'iets' in de 2e alinea dat je het per geval / per soort zou moeten bekijken.
pi_145787976
quote:

[..]

Je kunt t ook overdrijven imo. Een ruimte met frisse lucht, pls. Als je je kut voelt ga je maar de ehbo of beveiliging.

Je kunt nu gewoon toch testen? Wat wil je testen op een feest? Meer dan een reagent test zou t toch niet zijn, en dat is schijnveiligheid. Pillen met pmma of mcpp met een klein beetje mdma worden dan gewoon als veilig gezien. Zo'n reagent test kun je zelf thuis ook wel doen.

Ik blijf erbij dat kopen op een feest van een een of andere Sjonnie gewoon dom is. Gewoon vooraf een voorraad kopen, laten testen en elke keer een paar van je voorraad pakken.
pi_145789157
quote:

Uitputting, combinatiegebruik, oververhitting, uitdroging, overdosering.

Kies er maar een paar uit.
pi_145795079
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:04 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Je kunt t ook overdrijven imo. Een ruimte met frisse lucht, pls. Als je je kut voelt ga je maar de ehbo of beveiliging.

Je kunt nu gewoon toch testen? Wat wil je testen op een feest? Meer dan een reagent test zou t toch niet zijn, en dat is schijnveiligheid. Pillen met pmma of mcpp met een klein beetje mdma worden dan gewoon als veilig gezien. Zo'n reagent test kun je zelf thuis ook wel doen.

Ik blijf erbij dat kopen op een feest van een een of andere Sjonnie gewoon dom is. Gewoon vooraf een voorraad kopen, laten testen en elke keer een paar van je voorraad pakken.
Dit. Je gaat toch van een wildvreemde een pil kopen? Kan me zo boos maken om die domme mensen die dat wil doen waardoor het vervolgens misgaat en de mensen die wel met drugs om kunnen gaan en ze wel gewoon bij kentron oid laten testen ook weer zwart gemaakt worden. Als ik het doe laat ik ze altijd van te voren bij kentron testen en opsturen. Dan kan ik 2 weken later opbellen en krijg ik precies door wat er in zit. Kan niet misgaan dan.
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_145797249
quote:

[..]

Wel aardig enzo, maar toch wel stom dat je dat genomen hebt.
Nee, niet stom. Ik heb mensenkennis. Voldoende.

pi_145797375
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 20:04 schreef kikoooooo het volgende:
Ik blijf erbij dat kopen op een feest van een een of andere Sjonnie gewoon dom is.
Eens. Dit was dan ook niet "een of andere Sjonnie".

quote:
Gewoon vooraf een voorraad kopen, laten testen en elke keer een paar van je voorraad pakken.
Idealiter ja, maar dat gaat nu eenmaal niet (altijd).

In Colombia heb ik ook een betrouwbare dealer, maar hoe sterk ze precies zijn weet ik niet. Wel een stukje minder dan de 200 mg enorme pillen die in Nederland rondzwerven...

pi_145797938
Is het al bewezen dat ze allemaal aan de xtc zaten? Van eentje was het pas bekend voorzover ik weet. De rest kan ook gestikt zijn in hun ghb coma, gecombineerd met alcohol of had al gezondheidsproblemen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:47:53 #269
433876 1Liner
kort van stof
pi_145798953
quote:

Als ik deze post ff aanhoud;

quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 22:59 schreef kikoooooo het volgende:
De LD50 rat van MDMA is 49mg/kg lichaamsgewicht.
En ik ga van goeie pure XTC uit, met, volgens Trimbos, hoog gedoseerde pillen, zeg 150mg wat idioot is, dan heb je t over 1 pil per 3 kilo gewicht...
Stel dat die vrouw 60 kilo woog, moet ze dus 20 pillen ophebben voor je een overdosis hebt, of stel dat die servier 80 kilo woog, dan heb je t over 26/27 pillen....
Nou zal er best veel gebruikt worden, en slikken sommige idiote hoeveelheden, maar 20 pillen? op een feest? Logischer lijkt mij een uitputtende combinatie van dagen doorgaan, amper slapen, niet eten, te weinig water en te veel alcohol drinken, snuifje hier, lik MDMA daar, slokken GHB, flink pillen ketsen, nog wat speed omdat je moe wordt en goh, iemand gaat dood, dat heeft niks met pillen te maken maar alles met dom bezig zijn....
Vroeger heette ik 66714, maar tot Yvonne haar mailt leest heet ik zo :')
pi_145800263
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:47 schreef 1Liner het volgende:
Logischer lijkt mij een uitputtende combinatie van dagen doorgaan, amper slapen, niet eten, te weinig water en te veel alcohol drinken, snuifje hier, lik MDMA daar, slokken GHB, flink pillen ketsen, nog wat speed omdat je moe wordt en goh, iemand gaat dood, dat heeft niks met pillen te maken maar alles met dom bezig zijn....
Dat.

pi_145803244
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 22:47 schreef 1Liner het volgende:
te weinig water en te veel alcohol drinken,
Of juist teveel water drinken. Vorig jaar is er een meisje doodgegaan aan watervergiftiging na xtc gebruik.
pi_145803261
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 00:42 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Of juist teveel water drinken. Vorig jaar is er een meisje doodgegaan aan watervergiftiging na xtc gebruik.
Kan ook nog inderdaad
pi_145836533
'Liever een pilletje dan dagelijks drank'
​​Vier mensen lieten het leven tijdens het Amsterdam Dance Event (ADE) dat afgelopen weekend werd gehouden, en bij minstens drie van hen was er xtc in het spel. Politici en gezondheidsinstituten buitelden meteen over elkaar heen om te pleiten voor het verruimen van wetgeving of juist het strenger handhaven ervan. En dat terwijl het gangbare alcohol vele malen schadelijker is dan xtc, zegt internist-klinisch farmacoloog Kees Kramers van het Radboudumc in Nijmegen. ,,Ik heb liever dat mijn zoon af en toe een pilletje neemt dan dat hij dagelijks te veel drinkt."

Kramers, die in zijn vakgebied veel bezig is met medicijnen en vergiftigingen, ontkent niet dat de doden die tijdens het festival vielen een groot probleem zijn. ,,Integendeel. Het is hoogst uitzonderlijk dat er maar liefst drie mensen bezwijken dankzij drugsgebruik. Als we echter ook alle alcohol-slachtoffers in de krant zouden moeten benoemen hebben we dagelijks een extra editie nodig." Bij de voorlichtingen die Kramers regelmatig op scholen geeft wijst hij daarom ook met nadruk op de gevaren van drank. ,,Drugs zijn zonder meer gevaarlijk, maar alcohol is dat al helemaal."

Als we naar de koude cijfers kijken klopt het dat alcohol veel meer schade aan gebruikers berokkent dan xtc. Uit een rapport van het Trimbos op basis van gegevens uit 2011 (recentere zijn er niet) blijkt dat het aantal xtc-gerelateerde doden met slechts 2 in het niet valt bij de 1664 Nederlanders die overlijden door alcoholgebruik. De niet geringe hoeveelheid verkeersslachtoffers die er dankzij alcohol vallen zijn daar nog niet in meegerekend. ,,Van de tienduizenden die jaarlijks een xtc-pil slikken is het aantal slachtoffers in verhouding dus minimaal", aldus Kramers.

Dat betekent niet dat er helemaal geen gevaren zitten aan het nemen van xtc tijdens een feestje. ,,De pil kan bijvoorbeeld vervuild zijn en in zeer zeldzame gevallen is de gebruiker zo overgevoelig voor de bestandsdelen dat hij of zij overlijdt." Volgens Kramers zijn de langetermijneffecten van de drug op de hersenen echter een stuk subtieler dan die van alcohol. ,,Bij patiënten die langdurig alcohol hebben gebruikt is de schade op een scan meteen te zien. Bovendien is drank een stuk verslavender."

Toch is elke xtc-dode er een die voorkomen zou moeten worden. Ondanks dat het idee vaak onder vuur ligt is Kramers voorstander van legalisering. ,,De kwaliteit van de producten gaat omhoog, het criminele circuit rond de drug verdwijnt en ook is het dumpen van chemicaliën op deze manier verleden tijd." Bang dat veel meer jongeren aan de pillen zullen gaan is hij niet. ,,Vooral jongeren hebben vaak de neiging om dingen te doen die ze door anderen verboden is. Een legale drug is dan net wat minder spannend."
pi_145836798
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:47 schreef kikoooooo het volgende:
Toch is elke xtc-dode er een die voorkomen zou moeten worden. Ondanks dat het idee vaak onder vuur ligt is Kramers voorstander van legalisering. ,,De kwaliteit van de producten gaat omhoog, het criminele circuit rond de drug verdwijnt en ook is het dumpen van chemicaliën op deze manier verleden tijd." Bang dat veel meer jongeren aan de pillen zullen gaan is hij niet. ,,Vooral jongeren hebben vaak de neiging om dingen te doen die ze door anderen verboden is. Een legale drug is dan net wat minder spannend."
Helemaal mee eens.
pi_145836832
Best kans dat dat klopt ja. CBS-cijfers over de kosten van alcohol zijn ook niet fraai.

Daarom zou feitelijk onderzoek per drug en dan beslissen wat wel en wat niet een goed idee zijn.

Iets legaliseren omdat alcohol wel is toegestaan is geen goed plan, iets toestaan omdat het toegestaan is en iets anders verboden houden omdat het in een zgn. zwaardere categorie valt, is ook geen goed plan.
pi_145837711
Hoe is dat in vergelijking met andere jaren? Ik meen mij te herinneren dat het daar eerder behoorlijk uit de hand liep.
Hoe dan ook is er niet echt een relatie tussen de ADE en doden, behalve dat er veel drugsgebruikers op afkomen die niet goed weten wat ze doen en dat de ADE blijkbaar onvoldoende toezicht houdt om ofwel dat drugsgebruik op het festival te beperken (voorkomen zal niet lukken, beperken levert ook veel op) ofwel het op tijd te zien als het mis gaat. Je ziet toch wel aan iemand dat hij niet in goede doen is? :?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_145837841
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:53 schreef Halcon het volgende:
Best kans dat dat klopt ja. CBS-cijfers over de kosten van alcohol zijn ook niet fraai.

Daarom zou feitelijk onderzoek per drug en dan beslissen wat wel en wat niet een goed idee zijn.

Iets legaliseren omdat alcohol wel is toegestaan is geen goed plan, iets toestaan omdat het toegestaan is en iets anders verboden houden omdat het in een zgn. zwaardere categorie valt, is ook geen goed plan.
De vraag is eerder of dat het in Nederland met het beleid waar wij voor kiezen mogelijk is om drugsgebruik aan banden te leggen. Als het antwoord hierop nee is dan heeft het geen zin om het te verbieden. Als we het wel verboden willen houden dan moeten we het ook handhaven, dat gaat niet lukken zolang wij toestaan dat op onze eigen bodem extreem veel drugs wordt gemaakt. De afvalstoffen daarvan komen in ons grondwater terecht. :%

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 22-10-2014 23:27:07 ]
#NoDAPL
  woensdag 22 oktober 2014 @ 23:19:56 #278
pi_145837890
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 23:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoe is dat in vergelijking met andere jaren? Ik meen mij te herinneren dat het daar eerder behoorlijk uit de hand liep.
Dit zijn de eerste ADE-doden.

quote:
behalve dat er veel drugsgebruikers op afkomen
Nonsense. Het hele uitgaansleven is vergeven van de drugs.

quote:
beperken levert ook veel op
"Beperken" op het event zelf betekend dat mensen meer gaan gebruiken voor ze naar binnen gaan. En dan krijg je juist meer overdoses en doorgesnoven idioten op het feest.
pi_145837904
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:47 schreef kikoooooo het volgende:
'Liever een pilletje dan dagelijks drank'
​​Vier mensen lieten het leven tijdens het Amsterdam Dance Event (ADE) dat afgelopen weekend werd gehouden, en bij minstens drie van hen was er xtc in het spel. Politici en gezondheidsinstituten buitelden meteen over elkaar heen om te pleiten voor het verruimen van wetgeving of juist het strenger handhaven ervan. En dat terwijl het gangbare alcohol vele malen schadelijker is dan xtc, zegt internist-klinisch farmacoloog Kees Kramers van het Radboudumc in Nijmegen. ,,Ik heb liever dat mijn zoon af en toe een pilletje neemt dan dat hij dagelijks te veel drinkt."
Medisch gezien heeft hij gelijk, uitgaande van regelmatig meer drinken dan 3 standaardglazen.
Niet echt een verrassing natuurlijk gezien zijn vakgebied. Het verschil is dat alcohol al veel langer massaal wordt gebruikt en dat daarom overmatig alcoholgebruik een slechte gewoonte is geworden in onze maatschappij die er moeilijk uit te krijgen is.
#NoDAPL
pi_145837968
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 23:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De vraag is eerder of dat het in Nederland met het beleid waar wij voor kiezen mogelijk is om drugsgebruik aan banden te leggen. Als het antwoord hier op nee is dan heeft het geen zin om het te verbieden. Als we het wel verboden willen houden dan moeten we het ook handhaven, dat gaat niet lukken zolang wij toestaan dat op onze eigen bodem extreem veel drugs wordt gemaakt. De afvalstoffen daarvan komen in ons grondwater terecht. :%
Helemaal mee eens. Per soort bekijken, alle zinvolle argumenten (dus geen religieuze, liberale, libertarische principes) meenemen, de gevolgen van verbieden en toestaan meenemen en dan beslissen: iets of toestaan of verbieden, zonder halfslachtig gedoe. Toegestaan is toegestaan en dus zou een supermarkt het mogen verkopen, verbieden is verbieden en dat verbod dien je dan te handhaven.
pi_145838048
quote:
7s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 23:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dit zijn de eerste ADE-doden.
Hoe komen ze dan aan 4 terwijl er dit jaar 3 doden zijn gevallen?
Los hiervan kan het natuurlijk op meer manieren uit de hand lopen: geweld en zo.

quote:
Nonsense. Het hele uitgaansleven is vergeven van de drugs.
En? Je kan moeilijk de relatie ontkennen tussen deze doden en het feit dat er veel drugsgebruikers op afkomen die niet weten wat ze doen. Citeer mij wel volledig! Je laat net een belangrijk deel weg waardoor jij het uit de context rukt. Het maakt nogal wat verschil of dat je drugs op een juiste manier gebruikt of als een idioot een veel te hoge dosis slikt, verkeerde drugs combineert, te weinig drinkt etc.
Ik hou niet van drugsgebruik maar for crying out loud, als je wel drugs gebruikt verdiep je er een beetje in! Zoek op wat het precies doet, waarmee je het wel en niet kan combineren, wat de risico's zijn etc.
Als te achterlijk of te lui bent om dat te doen blijf er dan maar van af.
#NoDAPL
pi_145838104
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 23:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Per soort bekijken, alle zinvolle argumenten (dus geen religieuze, liberale, libertarische principes) meenemen, de gevolgen van verbieden en toestaan meenemen en dan beslissen: iets of toestaan of verbieden, zonder halfslachtig gedoe. Toegestaan is toegestaan en dus zou een supermarkt het mogen verkopen, verbieden is verbieden en dat verbod dien je dan te handhaven.
Precies. Wat de uitkomst ook is - ik vind beide prima - ben er consequent in en kies op rationele gronden voor een verbod of het toestaan.
PraKtisch gezien moet je ook eventjes naar zakelijke belangen kijken (USA en zo).
#NoDAPL
  woensdag 22 oktober 2014 @ 23:44:15 #283
pi_145838825
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 23:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Hoe komen ze dan aan 4 terwijl er dit jaar 3 doden zijn gevallen?
De 4e was geen drugsdode.
quote:
Citeer mij wel volledig! Je laat net een belangrijk deel weg waardoor jij het uit de context rukt.
Je doet net alsof drugsgebruik beperkt is tot dance-feesten. En dat is onzin. En ik ben het er niet mee eens dat de overheid organisatoren misbruikt voor hun mislukte War on Drugs.
pi_145839007
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 23:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Precies. Wat de uitkomst ook is - ik vind beide prima - ben er consequent in en kies op rationele gronden voor een verbod of het toestaan.
PraKtisch gezien moet je ook eventjes naar zakelijke belangen kijken (USA en zo).
Inderdaad. Als dan rationeel alles verboden wordt, alles wordt toegestaan of bijvoorbeeld XTC toegestaan en alcohol verboden, so be it.

Dat laatste het liefst zo min mogelijk. De kans dat dat leidt tot halfslachtig beleid is vrij groot.
pi_145839009
quote:
7s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 23:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je doet net alsof drugsgebruik beperkt is tot dance-feesten.
Ik heb dat helemaal niet gesteld, ook niet impliciet.
#NoDAPL
  woensdag 22 oktober 2014 @ 23:55:16 #286
pi_145839185
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 23:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb dat helemaal niet gesteld, ook niet impliciet.
Dan heb ik verkeerd gelezen.
pi_145839202
quote:
7s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 23:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan heb ik verkeerd gelezen.
A komt op B af zegt niets over A komt op C af. Volg je het nu?
#NoDAPL
pi_145839823
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 23:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoe dan ook is er niet echt een relatie tussen de ADE en doden, behalve dat er veel drugsgebruikers op afkomen die niet goed weten wat ze doen en dat de ADE blijkbaar onvoldoende toezicht houdt om ofwel dat drugsgebruik op het festival te beperken (voorkomen zal niet lukken, beperken levert ook veel op) ofwel het op tijd te zien als het mis gaat. Je ziet toch wel aan iemand dat hij niet in goede doen is? :?
Bram, ik neem aan dat jij nooit op dancefeestjes geweest ben.

De Nederlandse organisatie van feesten is werkelijk outstanding. Beter nog dan in Duitsland (e.g. het Loveparade-drama in Dortmund) en beter dan waar dan ook.

Mensen beperken in vrij drugsgebruik gaat je niet lukken bij Nederlandse feesten en als er een zero tolerance "pissen in een potje" en anale zoektochten gaat plaatsvinden, dan komen er heel weinig mensen meer naar een dancefeestje.

De beveiliging op dat soort feestjes loopt rond en houdt de boel echt goed in de gaten; als mensen helemaal wappie zijn, worden ze weggehaald (zelf vaak genoeg gezien).

Ook mensen onderling letten op elkaar. Het feestje waar ik was op ADE zei ik het nog tegen een gast met wie we aan de praat raakten; ik zei "doe het nou niet, mixen van bier met X, dat is gewoon veel minder tof". Uiteindelijk is het aan de bezoekers zelf wat ze daarmee doen en gelukkig maar. Ondertussen is er wel het respect onderling dat je dat gewoon kan zeggen. Probeer het eens in een kroeg; "hey, misschien moet je dat biertje niet meer nemen". Hoppa, vuistslag in je gezicht. Gechargeerd natuurlijk, maar de sfeer op dancefeestjes is ultiem veel beter dan die op lallende bieravonden. De drugs/staat van de mensen maken de sfeer.

pi_145839900
quote:
19s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 00:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bram, ik neem aan dat jij nooit op dancefeestjes geweest ben.
Aan jouw fotoalbum te zien jij wel. ;)
Nee, het is niet mijn stijl muziek. Het is dan ook een vraag uit nieuwsgierigheid, omdat ik graag wil weten hoe de vork in de steel zit. Ik wijs voorlopig niet met mijn vinger in deze kwestie.

quote:
De beveiliging op dat soort feestjes loopt rond en houdt de boel echt goed in de gaten; als mensen helemaal wappie zijn, worden ze weggehaald (zelf vaak genoeg gezien).

Ook mensen onderling letten op elkaar.
Het is dit soort toezicht waar ik op doelde. ;)
Inderdaad, gewoon je medemens wat in het oog houden, wetende dat niet iedereen even snugger is en evenveel ervaring heeft.
Voor de duidelijkheid, ik ben niet categorisch tegen drugsgebruik, ik kies er zelf niet voor maar als iemand dat wel doet dan vind ik het prima, de overheid heeft m.i. pas een taak op het moment dat het schade aanricht, ook als je het incidenteel doet.
#NoDAPL
pi_145839997
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 00:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hehe.

Nou, qua leeftijd valt het allemaal dik mee. Mijn eerste halve pilletje nam ik ook pas op mijn 29e, dus ook dat valt erg mee. Sindsdien een keer of 30 gedaan.

quote:
Nee, het is niet mijn stijl muziek.
Haha, nee, Miss Escobar dan. Die is van de salsa, de latino-pop, hooguit de VSAmerikaanse popmuziek, de Bruno Marsen, etc.

Afgelopen week vroeg ik "zullen we gaan, zometeen begint de hardcore en dat vind je niks". Stond ze heftig te springen op de muziek en zei "neeee, ik wil niet". Een beeld dat ik nooit had kunnen verwachten. Voor ze mij kende had ze nog nooit drugs gebruikt en hield ze niet, maar dan ook echt niet, van electronische muziek (zoals veel Colombianen hebben).

quote:
Het is dan ook een vraag uit nieuwsgierigheid, omdat ik graag wil weten hoe de vork in de steel zit. Ik wijs voorlopig niet met mijn vinger in deze kwestie.
Het beste wat ik je kan aanraden is een keer mee te gaan met vrienden die er wel van houden. De beste feestjes (qua sfeer) zijn trance en vooral hardstyle. Techno is een stuk minder toegankelijk door de mensen ("meer in zichzelf gekeerd"), de muziek ("saaier") en de drugs.

Neem zelf een half pilletje, geen alcohol erbij (ervoor een biertje of 2 moet kunnen) en lekker genieten.

quote:
de overheid heeft m.i. pas een taak op het moment dat het schade aanricht, ook als je het incidenteel doet.

Alles wat je doet (zelfs incidenteel) kan schade aanrichten. Dat kan je niet voorkomen. Douche je wel eens? De meeste doden in huis vallen in de douche.

Als je een risicoloze maatschappij wil, dan moet je denk ik ofwel in Noorwegen of in Singapore gaan wonen. Waar of alles perfect geregeld is of alles streng, maar dan ook echt heel streng verboden is.

Ik denk echt dat er geen land is dat op kan tegen Nederland qua management van uitgaan, met name op het vlak van geen alcohol maar drugs.

Ook het rijden met/na drugsgebruik is een stuk minder gevaarlijk dan rijden na alcoholgebruik. Niet alleen eigen, maar ook veel andere ervaringen vertellen dat je na drugs (beter als ze uitgewerkt zijn) beter rijdt dan met alcohol.

En hoe vaak hoor je "gast op pillen/pep rijdt zichzelf (en anderen) dood"? Niet vaak. Zeker minder vaak dan met alcohol terwijl als je sec gaat kijken in Nederland er zoveel feestjes zijn met drugs in het spel en wat dat betreft echt niet heel veel meer alcoholdrinkers (en -rijders) zijn dan drugsgebruikers (en -rijders).

pi_145840052
quote:

[..]

Nee, het is niet mijn stijl muziek. Het is dan ook een vraag uit nieuwsgierigheid, omdat ik graag wil weten hoe de vork in de steel zit. Ik wijs voorlopig niet met mijn vinger in deze kwestie.

[..]

Het is dit soort toezicht waar ik op doelde. ;)
Inderdaad, gewoon je medemens wat in het oog houden, wetende dat niet iedereen even snugger is en evenveel ervaring heeft.

Ik denk, maar dat zouden specialisten moeten berekenen, dat XTC het uiteindelijk wel zal halen, de balans voor alcohol voor alcohol zal slecht uitpakken. Roken, coke en heroine schat ik ook in met een minnetje.

Dan zit je wel in een lastige situatie. De vraag is dan wat bijvoorbeeld de prijs is van alcohol en wie dat gaat betalen.

Plus de maatschappelijke acceptatie van alcohol en sigaretten, terwijl de kostprijs van alcohol voor de maatschappij enorm is.
pi_145840158
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 00:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik denk, maar dat zouden specialisten moeten berekenen, dat XTC het uiteindelijk wel zal halen, de balans voor alcohol voor alcohol zal slecht uitpakken. Roken, coke en heroine schat ik ook in met een minnetje.

Dan zit je wel in een lastige situatie. De vraag is dan wat bijvoorbeeld de prijs is van alcohol en wie dat gaat betalen.

Plus de maatschappelijke acceptatie van alcohol en sigaretten, terwijl de kostprijs van alcohol voor de maatschappij enorm is.
Er is nog een ander punt mbt drugs, een discussie die beter past in het centrale War on Drugs-topic, maar hier zo gegroeid is, en dat is het aanbod.

Kijk naar de VS.

Waarom gingen de negers (vooral zij) crack (gerookte cocaine, in Colombia bazuco genoemd) gebruiken? Omdat het beschikbaar (en vooral goedkoop) werd.

Welke drugs gebruiken mislukte plattelandsbewoners/tokkies, meestal blanken? Het fucking crystal meth.

In Nederland heb je dat niet. Waarom? Omdat het aanbod in Nederland "leuke drugs" zijn, en geen drugs waar je huid van af valt (krokodil, crystal meth), weinig drugs waar je niets meer mee kan (heroine), geen opiumrokers, etc.

Denken dat je door een maatschappelijk verbod drugs kan uitbannen is zowel utopisch als contraproductief.

Een goeie vriend van me, slimme en heel aardige gast, heeft helemaal dronken EN stoned autogereden in... fokking Saudi-Arabie. En zijn hoofd zit nog op zijn romp. Gelukkig maar.

pi_145842394
quote:
19s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 00:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er is nog een ander punt mbt drugs, een discussie die beter past in het centrale War on Drugs-topic, maar hier zo gegroeid is, en dat is het aanbod.

Kijk naar de VS.

Waarom gingen de negers (vooral zij) crack (gerookte cocaine, in Colombia bazuco genoemd) gebruiken? Omdat het beschikbaar (en vooral goedkoop) werd.

Welke drugs gebruiken mislukte plattelandsbewoners/tokkies, meestal blanken? Het fucking crystal meth.

In Nederland heb je dat niet. Waarom? Omdat het aanbod in Nederland "leuke drugs" zijn, en geen drugs waar je huid van af valt (krokodil, crystal meth), weinig drugs waar je niets meer mee kan (heroine), geen opiumrokers, etc.

Denken dat je door een maatschappelijk verbod drugs kan uitbannen is zowel utopisch als contraproductief.

Een goeie vriend van me, slimme en heel aardige gast, heeft helemaal dronken EN stoned autogereden in... fokking Saudi-Arabie. En zijn hoofd zit nog op zijn romp. Gelukkig maar.
Mja, hoe streng verboden iets ook is of hoe makkelijk iets verkrijgbaar is, er zullen altijd wel mensen zijn die iets toch of toch niet gaan gebruiken. Dat hangt ook van meer factoren af dan alleen of iets verboden is of toegestaan.

Ik ben zelf vroeger vaak naar feesten geweest. Veel plezier gehad, nooit pillen of zo genomen. Ook weinig gedoe daar voor mijn gevoel. Dat is bijvoorbeeld in de stad vaak wel anders op vrijdag- en zaterdagavond. Daar is heel wat politie nodig om de boel in het gareel te houden.

Men zou de kostprijs van dit soort dingen maar eens moeten berekenen. Voor alcohol is die al deels berekend door het CPB. De kosten zijn ongeveer 4x zo hoog als de accijnsopbrengst. Immateriële schade is nog niet eens meegenomen. Daar betalen we allemaal aan mee. Het is in dat geval dus niet het veel gebruikte argument "iemand zijn plezier gunnen", maar "betalen voor iemand zijn plezier".
pi_145842943
quote:
19s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 00:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ook het rijden met/na drugsgebruik is een stuk minder gevaarlijk dan rijden na alcoholgebruik. Niet alleen eigen, maar ook veel andere ervaringen vertellen dat je na drugs (beter als ze uitgewerkt zijn) beter rijdt dan met alcohol.

En hoe vaak hoor je "gast op pillen/pep rijdt zichzelf (en anderen) dood"? Niet vaak. Zeker minder vaak dan met alcohol terwijl als je sec gaat kijken in Nederland er zoveel feestjes zijn met drugs in het spel en wat dat betreft echt niet heel veel meer alcoholdrinkers (en -rijders) zijn dan drugsgebruikers (en -rijders).
Hier ben ik het dus echt niet mee eens. Het kan best zijn dat het lijkt en voelt alsof het beter gaat, maar je bent onder invloed en dan dien je simpelweg achter het stuur weg te blijven. Zowel met alcohol als met droog moet je niet rijden en andere manieren vinden om thuis te komen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145842967
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 08:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hier ben ik het dus echt niet mee eens. Het kan best zijn dat het lijkt en voelt alsof het beter gaat, maar je bent onder invloed en dan dien je simpelweg achter het stuur weg te blijven. Zowel met alcohol als met droog moet je niet rijden en andere manieren vinden om thuis te komen.
Ik ben het met je eens dat je een Bob zou moeten hebben, maar er is een duidelijk verschil met drankrijders, dat wilde ik alleen zeggen. :)

pi_145842971
quote:

[..]

Wat ik nou zo leuk vond om te ontdekken, was dat er zoveel mensen zijn die weleens een pilletje doen, waar je dat niet van zou verwachten op basis van uiterlijk, gezinssituatie, carrière, etc.
pi_145842983
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 08:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat je een Bob zou moeten hebben, maar er is een duidelijk verschil met drankrijders, dat wilde ik alleen zeggen. :)
Als je een halfje op hebt en dat is vrijwel uitgewerkt wel, maar als je meer dan een pil op hebt, is het wel anders, maar niet minder gevaarlijk.
pi_145849603
Twee heel goede artikelen over ecstacy en de onzin in de media:

quote:
"Elk jaar sterven in Nederland tweehonderd sporters tijdens of vlak na een zware sportprestatie aan problemen met hart of bloedvaten. Door stollingen in het bloed krijgen zij bijvoorbeeld een hartinfarct of beroerte.” Deze openingszinnen stonden maandag in de Volkskrant. Niet op de voorpagina, maar in het wetenschapskatern. Geen enkel nieuwsmedium nam het over. Waarom zouden ze ook. Sport is immers inherent goed; dat mogen we niet bekritiseren. Hoe anders gaat het met de mensen die zweten in de club. Drie doden tijdens het Amsterdam Dance Event zorgden voor het demoniseren van een dader die het waarschijnlijk niet eens gedaan heeft: ecstasy.

[...]

Het Volkskrant-bericht over de dode sporters besloot met de wonderlijke aanbeveling dat “sporters zich vooral niet moeten laten demotiveren door de bevindingen van de onderzoekers”.
quote:
Opnieuw zijn dit weekend 15 mensen overleden door drugs. Het zou gaan om de drug alcohol, maar vaak wordt deze verkocht onder andere namen zoals onder andere wijn, bier, wodka of nog verhullender termen als Mojito en Breezer.

De drugs werden dit weekeinde verspreid bij vrijwel elke sociale gelegenheid die zich in Nederland afspeelde. De doden werden het slachtoffer van psychische stoornissen, leverziekten, hart- en vaatziekten, verkeersongelukken en vechtpartijen.

De politie heeft direct na bekend worden van het nieuws maatregelen genomen en iedereen die alcohol heeft gekocht aangeraden die weg te gooien.
Artikel met quote #1: http://politiek.theposton(...)oos-maar-verstandig/
Artikel met quote #2: http://www.bnr.nl/opinie/(...)ge-gevaarlijke-drugs
pi_145850929
Wel ironisch dat 2 van de doden in club lite zijn geweest:

http://www.parool.nl/paro(...)anzelfsprekend.dhtml
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_145853436
quote:
14s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:24 schreef Disorder het volgende:

[..]

[..]

goeie columns
pi_145858204
quote:
14s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:24 schreef Disorder het volgende:

[..]

[..]

Dat eerste zou je in relatieve aantallen moeten zien en je zou meer moeten weten over de omstandigheden. Er zijn in Nederland meer mensen die overlijden aan de beet van een hond dan aan de beet van een tijger. Conclusie: een hond is gevaarlijker dan een tijger.

Het tweede is een goed insteek voor een debat in Nederland. Dan wel een keer op feiten en niet alleen op basis van doden, maar ook op basis van kosten (gezondheidskosten, vandalisme, verkeersschade, baanverlies, ziekteverzuim). Daar betalen we immers allemaal aan mee. Groot probleem zal dan wel zijn dat alcohol er vermoedelijk het slechtste uitkomt en dat andere zaken waarschijnlijk mee zullen vallen. De vraag is dan welke geldelijke en niet-geldelijke prijs willen we voor wat betalen. XTC zal met accijnzen (denk ik) geld opleveren. Alcohol kan de werkende mens zomaar 1.000 a 1.500 per jaar kosten. Zeg maar de jaarpremie van de zorgverzekering van jou en je vrouw bij elkaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')