Nee, dat is het niet. Wanneer was de laatste dode door slechte of vervuilde alcohol?quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:28 schreef Re het volgende:
[..]
ik vind het uiterst interessant om te weten of jouw stelling enige waarde heeft, aangezien je blijkbaar dit niet wetenschappelijk aan kan tonen (hoeveel procent van dodelijke slachtoffers hebben we het over?) is het gewoon een flutargument.
Integendeel. Zij hebben deze dode op hun geweten. Legalize!quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Kolen op de molen voor Opstelten enTeeven dit.
Zoals alcoholverslaafden die maar aan de spiritus gaan omdat ze drank niet meer kunnen betalen, nee komt nooit voor idd.quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Wanneer was de laatste dode door slechte of vervuilde alcohol?
Waarom zouden meer mensen aan die nieuw-legale drugs gaan? Illegale drugs zijn beter verkrijgbaar dan legale. Illegale dealers kennen geen sluitingstijd of leeftijdsgrens.quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:44 schreef Re het volgende:
Als je een beetje de CBS cijfers bekijkt vallen er wel een paar dingen op
Doden door illegale drugs is ongeveer 65 per jaar, de legale drug alcohol geeft 4,000 doden per jaar, als ik zou argumenteren volgens de trend hier kunnen we dus een verhonderdvoudiging verwachten bij legalisatie...
dus als de shop dicht is om 8 uur dan ga je maar naar huis...quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom zouden meer mensen aan die nieuw-legale drugs gaan? Illegale drugs zijn beter verkrijgbaar dan legale. Illegale dealers kennen geen sluitingstijd of leeftijdsgrens.
Alcohol is een stuk schadelijker dan de partydrugs als xtc en pep. Legalisatie zorgt niet voor meer gebruik, wel voor meer kwaliteit en minder troep omdat je het dan gewoon overal kunt laten testen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:44 schreef Re het volgende:
Doden door illegale drugs is ongeveer 65 per jaar, de legale drug alcohol geeft 4,000 doden per jaar, als ik zou argumenteren volgens de trend hier kunnen we dus een verhonderdvoudiging verwachten bij legalisatie...
Deels mee eens, het probleem is alleen dat echte xtc tegenwoordig zeldzamer is dan klavertjes vier, het is 95% pure rotzooi wat in omloop is, en pep....tsja, dat is gewoon slecht, je kan er dagen van wakker blijven met een hartslag die twee keer zo snel gaat, en daar heb ik na een paar biertjes geen last van.quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alcohol is een stuk schadelijker dan de partydrugs als xtc en pep. Legalisatie zorgt niet voor meer gebruik, wel voor meer kwaliteit en minder troep omdat je het dan gewoon overal kunt laten testen.
Mij lijkt de vraag of er bewijs is dat criminalisering goed is voor de volksgezondheid.quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:26 schreef Re het volgende:
[..]
ben benieuwd naar dat bewijs eigenlijk dat criminaliteit de oorzaak is van verhoogde ongelukken.
Naarmate je de een 'succesvol' bestrijdt duiken meer mensen de keukenkastjes en medicijnkastjes in om iets nieuws te maken, wat nog niet zo veilig is door gebrek aan trial and error zoals de bestaande drugs dat relatief wel zijn.quote:En hoe ziet een lijst van legale drugs er precies uit, hoe komt deze tot stand, volksgezondheidstechnisch lijkt me dat onmogelijk, een medicijn moet 12 jaar onderzoek doorstaan, elke bijwerking moet worden geregistreerd, contraindicaties, multi psychofarmaco gebruik, dosering, Black box warnings, en dan denk jij dat er nooit meer geëxperimenteerd wordt of dat er slechte producten worden aangeboden.... De vrijheden worden zo ernstig beperkt dat er gewoon geen stabiele markt zal komen laat staan lol valt te beleven aan legale drugs.
Hoe zit het met nieuwe drugs bijvoorbeeld, hoe komen die op de lijst, trial and error?
Mijn stelling is dat de War on Drugs een dure manier is om de wereld slechter te maken. Mijn argumenten staan hier.quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:49 schreef Re het volgende:
[..]
dus als de shop dicht is om 8 uur dan ga je maar naar huis...
Maar nog steeds zie ik geen valide argumenten om je stelling te onderbouwen, kom daar eerst eens mee
Wat een slap gelul. "Ik drink alcohol vanwege de smaak" "Alcohol is geen drugs"quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:05 schreef HeatWave het volgende:
Dus alcohol verbieden omdat het bij een te hoge mate schadelijk is is onzin. Drugs (nou ja, hard drugs voornamelijk) zijn meteen "schadelijk" omdat je jezelf niet meer 100% bent.
het was ook een vals argument natuurlijk geheel in lijn met andere argumentatie..quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alcohol is een stuk schadelijker dan de partydrugs als xtc en pep. Legalisatie zorgt niet voor meer gebruik, wel voor meer kwaliteit en minder troep omdat je het dan gewoon overal kunt laten testen.
Het experiment om het te verbieden levert al 40 jaar beroerde resultaten. Lijkt me wel eens een keer tijd om er mee te stoppen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:29 schreef Re het volgende:
[..]
het was ook een vals argument natuurlijk geheel in lijn met andere argumentatie..
Er sterven 65 mensen aan illegale drugs, ik weet niet hoeveel daarvan door slechte/foute ingrediënten. Wil je een waarschijnlijk miljarden project van legalisatie opzetten, lijkt me dat niet af te wegen vs gewoon illegaal houden.
"quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat een slap gelul. "Ik drink alcohol vanwege de smaak" "Alcohol is geen drugs"![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is alleen maar jouw probleem.quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
"
Nee,ik koop een fles whiskey van 80 euro, waar ik dan maanden mee doe, om dronken te worden.
Kansloos, dus omdat je met een auto 250 kan moet je auto's verbieden?quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is alleen maar jouw probleem.
[ afbeelding ]
Het ADE bestaat uit honderden verschillende feesten. Bij twee daarvan is dus iets gebeurd. Hoe je bij "altijd wat" komt, snap ik dus niet helemaal.quote:
Alleen op dancefeesten komt dit voor.quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Het ADE bestaat uit honderden verschillende feesten. Bij twee daarvan is dus iets gebeurd. Hoe je bij "altijd wat" komt, snap ik dus niet helemaal.
Idem voor alle drugs.quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kansloos, dus omdat je met een auto 250 kan moet je auto's verbieden?.
Bij ons feest stond een stralende Colombiaanse los te gaan op (nota bene) hardcore. "Zullen we gaan?" "NEEEE!"quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:37 schreef Igen het volgende:
[..]
Het ADE bestaat uit honderden verschillende feesten. Bij twee daarvan is dus iets gebeurd. Hoe je bij "altijd wat" komt, snap ik dus niet helemaal.
quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:38 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Alleen op dancefeesten komt dit voor.
Mede doordat er met illegale drugs niet meer getest kan worden op kwaliteit en omdat er minder voorlichting over wordt gegeven omdat het illegaal is. Een dealer (die zelf vaak ook de ballen verstand ervan heeft) kan jou niet hetzelfde vertellen als een gekwalificeerde smartshopverkoper, mocht XTC legaal gemaakt worden en worden verkocht in de smartshop. Bovendien kan je mij niet wijsmaken dat het gebruik dan explosief zou toenemen. Zie je nu wel een rij mensen elke dag voor de smartshop die komen voor de truffels, Salvia, herbal XTC en al van dat?quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:44 schreef Re het volgende:
Ik ken iemand die een keer een pilletje had gebruikt en hij zit nu in een gekkenhuis. True story.quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bij ons feest stond een stralende Colombiaanse los te gaan op (nota bene) hardcore. "Zullen we gaan?" "NEEEE!"
"Altijd wat".
Iedereen die alcohol drinkt doet dat om dronken te wordenquote:Op zondag 19 oktober 2014 15:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat een slap gelul. "Ik drink alcohol vanwege de smaak" "Alcohol is geen drugs"![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is niet waar, want de groepen die op festivals altijd gaan vechten staan dikwijls gewoon stijf van de pillen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mensen die een pilletje nemen veroorzaken geen overlast. Begin eens met het legaliseren van XTC als proef en kijk wat dat oplevert.
Eerder pep. Of er zit pep in de pillen. Van pure mdma wordt men niet agressief. En de gasten die dat wel zijn worden van alcohol ook agressief.quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:57 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat is niet waar, want de groepen die op festivals altijd gaan vechten staan dikwijls gewoon stijf van de pillen.
Doet dat voor het effect, ja.quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:54 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Iedereen die alcohol drinkt doet dat om dronken te worden
Nu krijgt ie zijn pillen gratis, 3 x daags? Goed geregeld.quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik ken iemand die een keer een pilletje had gebruikt en hij zit nu in een gekkenhuis. True story.
Gelul om je eigen argument "sterker" proberen te maken.quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Doet dat voor het effect, ja.
Iedereenquote:Op zondag 19 oktober 2014 15:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Doet dat voor het effect, ja.
Ik maak geen onderscheid tussen drugs wat dat betreft.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gelul om je eigen argument "sterker" proberen te maken.
Dan maak je die toch lekker alcohol vrij?quote:Nogmaals, flessen wijn van 2000 euro, whiskey waar je maanden mee doet, voor het effect? Maar dat negeer je gewoon.
Dan neem je ze toch alcohol vrij?quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:04 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Iedereen? Bij elk biertje, wijntje of whatever je drinkt?
Alcoholvrije whiskeyquote:Op zondag 19 oktober 2014 16:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan neem je ze toch alcohol vrij?
Want alcoholvrije whiskey, wijn en bier smaken hetzelfde?quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan neem je ze toch alcohol vrij?
Ik zie nergens argumenten voor een verbod, laat staan goede.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alcoholvrije whiskey.
Nee jongen, je staat heel erg zwak met je argument en elke post wordt dommer.
Geef nou maar toe dat je niet zonder alcohol kan.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:08 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Want alcoholvrije whiskey, wijn en bier smaken hetzelfde?
Ik zou willen dat ik zo simpel was als jij, dat zou mijn leven heel wat makkelijker makenquote:Op zondag 19 oktober 2014 16:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Geef nou maar toe dat je niet zonder alcohol kan.
Ik ben ook helemaal niet voor een verbod, ik ben voor legalisatie, maar jouw argument "alcohol is ook slecht" is gewoon onjuist zoals ik aantoon, alcohol KAN schadelijk zijn ja, maar niet bij matig gebruik, en lang niet iedereen drinkt voor het effect, alleen jij beweert bij hoog en laag wel om te "winnen"quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zie nergens argumenten voor een verbod, laat staan goede.
Ach, zoveel verschil is er niet tussen thuis op de bank een whiskey of 2 achterover klappen voor een mooie ambiance en een half pilletje tikken voor een mooie ambiance.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alcoholvrije whiskey.
Nee jongen, je staat heel erg zwak met je argument en elke post wordt dommer.
Wat je nu over alcohol roept kan je ook over andere drugs zeggen. Het onderscheid dat gemaakt word is vals. Het word alleen maar gebruikt door alcohol drinkers die net willen doen alsof ze geen drugs gebruiken.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ben ook helemaal niet voor een verbod, ik ben voor legalisatie, maar jouw argument "alcohol is ook slecht" is gewoon onjuist zoals ik aantoon, alcohol KAN schadelijk zijn ja, maar niet bij matig gebruik, en lang niet iedereen drinkt voor het effect, alleen jij beweert bij hoog en laag wel om te "winnen"
quote:
Altijd weer die pompoen-junks! Verbieden!!!!quote:Police in New Hampshire arrested at least 14 people amid disturbances that included overturned cars and thrown bottles during a pumpkin festival near Keene State College.
Police in riot gear used teargas in an attempt to control the crowds during Saturday’s annual Keene Pumpkin Festival. Officers also investigated reports of thrown bottles and threats.
WMUR-TV in Manchester showed footage of a crowd toppling a car, people running from teargas clouds, street signs being torn down and fires burning in the streets. Police dressed in riot gear ordered crowds to disperse.
Nee, dat kan niet, ik daag je uit, we gaan morgen tijdens lunchtijd stiekem doen, ik neem 2 glazen rode wijn en jij een XTC pil. Daarna gaan we weer werken en dan kijken we eens wie zijn baan nog heeft, ok?quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat je nu over alcohol roept kan je ook over andere drugs zeggen. Het onderscheid dat gemaakt word is vals. Het word alleen maar gebruikt door alcohol drinkers die net willen doen alsof ze geen drugs gebruiken.
Ik kan ook een kwart nemen. En dan kan ik beter rijden dan jij.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet, ik daag je uit, we gaan morgen tijdens lunchtijd stiekem doen, ik neem 2 glazen rode wijn en jij een XTC pil. Daarna gaan we weer werken en dan kijken we eens wie zijn baan nog heeft, ok?
Andere harddrugs zijn ook niet schadelijk bij matig gebruik.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ben ook helemaal niet voor een verbod, ik ben voor legalisatie, maar jouw argument "alcohol is ook slecht" is gewoon onjuist zoals ik aantoon, alcohol KAN schadelijk zijn ja, maar niet bij matig gebruik, en lang niet iedereen drinkt voor het effect, alleen jij beweert bij hoog en laag wel om te "winnen"
Dat kan best, en dat geloof ik ook wel. Doet niets af aan het feit dat je alcohol niet altijd voor het effect drinkt en regelmatig puur voor de smaak.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Andere harddrugs zijn ook niet schadelijk bij matig gebruik.
Een klein beetje heeft ook effect, net als een klein beetje alcohol.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:24 schreef HeatWave het volgende:
Hij kan idd een kwart XTC nemen bijv, maar waar doe je dat dan voor, smaakt het pilletje gewoon lekker?
Ook onzin, een glas whiskey heeft verder geen effect, maar zelfs als het dat wel zou hebben zou het een (ongewenst?) neveneffect zijn en niet het doel van het nuttigen van de drank.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een klein beetje heeft ook effect, net als een klein beetje alcohol.
Leugenaar.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:27 schreef HeatWave het volgende:
Ook onzin, een glas whiskey heeft verder geen effect,
Blijft dat broodje aap nou bestaan? Waarom zou je in godsnaam drugs bij iemand in ze drank willen flikkeren?quote:Op zondag 19 oktober 2014 11:03 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Tenzij het foute drugs waren. Of iets in zijn drankje geflikkerd. Etc.
Wilde jij beweren dat dat nooit plaatsvind?quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Blijft dat broodje aap nou bestaan? Waarom zou je in godsnaam drugs bij iemand in ze drank willen flikkeren?
Het komt wel degelijk voor. Alleen wordt het vaak ook onterecht als excuus gebruikt heb ik het idee.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Blijft dat broodje aap nou bestaan? Waarom zou je in godsnaam drugs bij iemand in ze drank willen flikkeren?
Inderdaad, zodra het legaal is, is het niet meer spannend.quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:20 schreef MouzurX het volgende:
In Frankrijk gebruikt relatief gezien een groter deel wiet dan in Nederland.
Wie zegt er dan dit ook niet gebeurt met xtc? Zodra je het legaliseert wordt het saai -> minder gebruikers.
och iemand die stijf van de coke en speed staat is zo relaxt...quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mede doordat er met illegale drugs niet meer getest kan worden op kwaliteit en omdat er minder voorlichting over wordt gegeven omdat het illegaal is. Een dealer (die zelf vaak ook de ballen verstand ervan heeft) kan jou niet hetzelfde vertellen als een gekwalificeerde smartshopverkoper, mocht XTC legaal gemaakt worden en worden verkocht in de smartshop. Bovendien kan je mij niet wijsmaken dat het gebruik dan explosief zou toenemen. Zie je nu wel een rij mensen elke dag voor de smartshop die komen voor de truffels, Salvia, herbal XTC en al van dat?
Bovendien zet je in je cijfers "illegale drugs" als geheelcategorie weg tegenover alcohol, wat niet eerlijk is. Bovendien neem je niet mee dat alcohol verantwoordelijk is voor vele vechtpartijen, overlast etc. Mensen die een pilletje nemen veroorzaken geen overlast. Begin eens met het legaliseren van XTC als proef en kijk wat dat oplevert. Aangezien veel XTC in Nederland wordt geproduceerd kan je ook nog eens de binnenlandse markt uit handen nemen.
Ja, want t is nu helemaal niet verkrijgbaar. Binnen 10 min heb je iets gefixt.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:57 schreef Re het volgende:
[..]
och iemand die stijf van de coke en speed staat is zo relaxt...
Wat denk je wat er gaat gebeuren als je coke, heroïne, crack, meth, gaat verkopen of wilde je alleen XTC gaan verkopen... Ik weet wel wat veel mensen gaan doen, legaal inkopen, versnijden en op straat verkopen aan toeristen, of wilde je die ook legaal alles kunnen laten kopen, leuke industrie wordt dat wel en je voorkomt er geen enkele extra dode mee
Dat is juist precies wat er nu gebeurt. Als je het legaliseert biedt je mensen tenminste een veiliger alternatief ernaast en daarmee zal je zeker dingen voorkomen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:57 schreef Re het volgende:
[..]
Ik weet wel wat veel mensen gaan doen, legaal inkopen, versnijden en op straat verkopen aan toeristen, of wilde je die ook legaal alles kunnen laten kopen, leuke industrie wordt dat wel en je voorkomt er geen enkele extra dode mee
Weet ik het, ik weet ook niet waarom je iemand zonder reden dood zou steken. Toch gebeurt dat dat ook.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |