overleg eens wat cijfers over aantal doden van illegale drugs door vervuiling vs verkeerd gebruik, ben wel benieuwd.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nogal logisch aangezien alcohol 1 van de meeste schadelijke en verslavende drugs is die er zijn. Maar omdat de legale status een goede kwaliteit garandeert, gaan mensen dood aan een overdosis, en niet aan een vervuilingsprobleem.
Zie OP.quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:12 schreef 2dope het volgende:
TT kan aangepast, dode nummer 2 is ook een feit.
Dat is helemaal niet interessant. Wat interessant is, is dat vervuiling of gewoon een slecht product bij legale drugs veel minder voorkomt.quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:16 schreef Re het volgende:
[..]
overleg eens wat cijfers over aantal doden van illegale drugs door vervuiling vs verkeerd gebruik, ben wel benieuwd.
Er zijn nauwelijks legale drugs als je alcohol meerekent.quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet interessant. Wat interessant is, is dat vervuiling of gewoon een slecht product bij legale drugs veel minder voorkomt.
ben benieuwd naar dat bewijs eigenlijk dat criminaliteit de oorzaak is van verhoogde ongelukken.quote:Op zondag 19 oktober 2014 13:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Criminalisering maakt de kans op ongelukken alleen maar groter.
[..]
Als het verbod niet bijdraagt aan de volksgezondheid dan zou ik helemaal geen rechtvaardiging meer weten, los van de vraag of je dat een geldige rechtvaardiging vindt.
ik vind het uiterst interessant om te weten of jouw stelling enige waarde heeft, aangezien je blijkbaar dit niet wetenschappelijk aan kan tonen (hoeveel procent van dodelijke slachtoffers hebben we het over?) is het gewoon een flutargument.quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet interessant. Wat interessant is, is dat vervuiling of gewoon een slecht product bij legale drugs veel minder voorkomt.
Nee, dat is het niet. Wanneer was de laatste dode door slechte of vervuilde alcohol?quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:28 schreef Re het volgende:
[..]
ik vind het uiterst interessant om te weten of jouw stelling enige waarde heeft, aangezien je blijkbaar dit niet wetenschappelijk aan kan tonen (hoeveel procent van dodelijke slachtoffers hebben we het over?) is het gewoon een flutargument.
Integendeel. Zij hebben deze dode op hun geweten. Legalize!quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:32 schreef Straatcommando. het volgende:
Kolen op de molen voor Opstelten enTeeven dit.
Zoals alcoholverslaafden die maar aan de spiritus gaan omdat ze drank niet meer kunnen betalen, nee komt nooit voor idd.quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Wanneer was de laatste dode door slechte of vervuilde alcohol?
Waarom zouden meer mensen aan die nieuw-legale drugs gaan? Illegale drugs zijn beter verkrijgbaar dan legale. Illegale dealers kennen geen sluitingstijd of leeftijdsgrens.quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:44 schreef Re het volgende:
Als je een beetje de CBS cijfers bekijkt vallen er wel een paar dingen op
Doden door illegale drugs is ongeveer 65 per jaar, de legale drug alcohol geeft 4,000 doden per jaar, als ik zou argumenteren volgens de trend hier kunnen we dus een verhonderdvoudiging verwachten bij legalisatie...
dus als de shop dicht is om 8 uur dan ga je maar naar huis...quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom zouden meer mensen aan die nieuw-legale drugs gaan? Illegale drugs zijn beter verkrijgbaar dan legale. Illegale dealers kennen geen sluitingstijd of leeftijdsgrens.
Alcohol is een stuk schadelijker dan de partydrugs als xtc en pep. Legalisatie zorgt niet voor meer gebruik, wel voor meer kwaliteit en minder troep omdat je het dan gewoon overal kunt laten testen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:44 schreef Re het volgende:
Als je een beetje de CBS cijfers bekijkt vallen er wel een paar dingen op
Doden door illegale drugs is ongeveer 65 per jaar, de legale drug alcohol geeft 4,000 doden per jaar, als ik zou argumenteren volgens de trend hier kunnen we dus een verhonderdvoudiging verwachten bij legalisatie...
Deels mee eens, het probleem is alleen dat echte xtc tegenwoordig zeldzamer is dan klavertjes vier, het is 95% pure rotzooi wat in omloop is, en pep....tsja, dat is gewoon slecht, je kan er dagen van wakker blijven met een hartslag die twee keer zo snel gaat, en daar heb ik na een paar biertjes geen last van.quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alcohol is een stuk schadelijker dan de partydrugs als xtc en pep. Legalisatie zorgt niet voor meer gebruik, wel voor meer kwaliteit en minder troep omdat je het dan gewoon overal kunt laten testen.
Mij lijkt de vraag of er bewijs is dat criminalisering goed is voor de volksgezondheid.quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:26 schreef Re het volgende:
[..]
ben benieuwd naar dat bewijs eigenlijk dat criminaliteit de oorzaak is van verhoogde ongelukken.
Naarmate je de een 'succesvol' bestrijdt duiken meer mensen de keukenkastjes en medicijnkastjes in om iets nieuws te maken, wat nog niet zo veilig is door gebrek aan trial and error zoals de bestaande drugs dat relatief wel zijn.quote:En hoe ziet een lijst van legale drugs er precies uit, hoe komt deze tot stand, volksgezondheidstechnisch lijkt me dat onmogelijk, een medicijn moet 12 jaar onderzoek doorstaan, elke bijwerking moet worden geregistreerd, contraindicaties, multi psychofarmaco gebruik, dosering, Black box warnings, en dan denk jij dat er nooit meer geëxperimenteerd wordt of dat er slechte producten worden aangeboden.... De vrijheden worden zo ernstig beperkt dat er gewoon geen stabiele markt zal komen laat staan lol valt te beleven aan legale drugs.
Hoe zit het met nieuwe drugs bijvoorbeeld, hoe komen die op de lijst, trial and error?
Mijn stelling is dat de War on Drugs een dure manier is om de wereld slechter te maken. Mijn argumenten staan hier.quote:Op zondag 19 oktober 2014 14:49 schreef Re het volgende:
[..]
dus als de shop dicht is om 8 uur dan ga je maar naar huis...
Maar nog steeds zie ik geen valide argumenten om je stelling te onderbouwen, kom daar eerst eens mee
Wat een slap gelul. "Ik drink alcohol vanwege de smaak" "Alcohol is geen drugs"quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:05 schreef HeatWave het volgende:
Dus alcohol verbieden omdat het bij een te hoge mate schadelijk is is onzin. Drugs (nou ja, hard drugs voornamelijk) zijn meteen "schadelijk" omdat je jezelf niet meer 100% bent.
het was ook een vals argument natuurlijk geheel in lijn met andere argumentatie..quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alcohol is een stuk schadelijker dan de partydrugs als xtc en pep. Legalisatie zorgt niet voor meer gebruik, wel voor meer kwaliteit en minder troep omdat je het dan gewoon overal kunt laten testen.
Het experiment om het te verbieden levert al 40 jaar beroerde resultaten. Lijkt me wel eens een keer tijd om er mee te stoppen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:29 schreef Re het volgende:
[..]
het was ook een vals argument natuurlijk geheel in lijn met andere argumentatie..
Er sterven 65 mensen aan illegale drugs, ik weet niet hoeveel daarvan door slechte/foute ingrediënten. Wil je een waarschijnlijk miljarden project van legalisatie opzetten, lijkt me dat niet af te wegen vs gewoon illegaal houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |