Ach, zoveel verschil is er niet tussen thuis op de bank een whiskey of 2 achterover klappen voor een mooie ambiance en een half pilletje tikken voor een mooie ambiance.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alcoholvrije whiskey.
Nee jongen, je staat heel erg zwak met je argument en elke post wordt dommer.
Wat je nu over alcohol roept kan je ook over andere drugs zeggen. Het onderscheid dat gemaakt word is vals. Het word alleen maar gebruikt door alcohol drinkers die net willen doen alsof ze geen drugs gebruiken.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ben ook helemaal niet voor een verbod, ik ben voor legalisatie, maar jouw argument "alcohol is ook slecht" is gewoon onjuist zoals ik aantoon, alcohol KAN schadelijk zijn ja, maar niet bij matig gebruik, en lang niet iedereen drinkt voor het effect, alleen jij beweert bij hoog en laag wel om te "winnen"
quote:
Altijd weer die pompoen-junks! Verbieden!!!!quote:Police in New Hampshire arrested at least 14 people amid disturbances that included overturned cars and thrown bottles during a pumpkin festival near Keene State College.
Police in riot gear used teargas in an attempt to control the crowds during Saturday’s annual Keene Pumpkin Festival. Officers also investigated reports of thrown bottles and threats.
WMUR-TV in Manchester showed footage of a crowd toppling a car, people running from teargas clouds, street signs being torn down and fires burning in the streets. Police dressed in riot gear ordered crowds to disperse.
Nee, dat kan niet, ik daag je uit, we gaan morgen tijdens lunchtijd stiekem doen, ik neem 2 glazen rode wijn en jij een XTC pil. Daarna gaan we weer werken en dan kijken we eens wie zijn baan nog heeft, ok?quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat je nu over alcohol roept kan je ook over andere drugs zeggen. Het onderscheid dat gemaakt word is vals. Het word alleen maar gebruikt door alcohol drinkers die net willen doen alsof ze geen drugs gebruiken.
Ik kan ook een kwart nemen. En dan kan ik beter rijden dan jij.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet, ik daag je uit, we gaan morgen tijdens lunchtijd stiekem doen, ik neem 2 glazen rode wijn en jij een XTC pil. Daarna gaan we weer werken en dan kijken we eens wie zijn baan nog heeft, ok?
Andere harddrugs zijn ook niet schadelijk bij matig gebruik.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ben ook helemaal niet voor een verbod, ik ben voor legalisatie, maar jouw argument "alcohol is ook slecht" is gewoon onjuist zoals ik aantoon, alcohol KAN schadelijk zijn ja, maar niet bij matig gebruik, en lang niet iedereen drinkt voor het effect, alleen jij beweert bij hoog en laag wel om te "winnen"
Dat kan best, en dat geloof ik ook wel. Doet niets af aan het feit dat je alcohol niet altijd voor het effect drinkt en regelmatig puur voor de smaak.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Andere harddrugs zijn ook niet schadelijk bij matig gebruik.
Een klein beetje heeft ook effect, net als een klein beetje alcohol.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:24 schreef HeatWave het volgende:
Hij kan idd een kwart XTC nemen bijv, maar waar doe je dat dan voor, smaakt het pilletje gewoon lekker?
Ook onzin, een glas whiskey heeft verder geen effect, maar zelfs als het dat wel zou hebben zou het een (ongewenst?) neveneffect zijn en niet het doel van het nuttigen van de drank.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een klein beetje heeft ook effect, net als een klein beetje alcohol.
Leugenaar.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:27 schreef HeatWave het volgende:
Ook onzin, een glas whiskey heeft verder geen effect,
Blijft dat broodje aap nou bestaan? Waarom zou je in godsnaam drugs bij iemand in ze drank willen flikkeren?quote:Op zondag 19 oktober 2014 11:03 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Tenzij het foute drugs waren. Of iets in zijn drankje geflikkerd. Etc.
Wilde jij beweren dat dat nooit plaatsvind?quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Blijft dat broodje aap nou bestaan? Waarom zou je in godsnaam drugs bij iemand in ze drank willen flikkeren?
Het komt wel degelijk voor. Alleen wordt het vaak ook onterecht als excuus gebruikt heb ik het idee.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Blijft dat broodje aap nou bestaan? Waarom zou je in godsnaam drugs bij iemand in ze drank willen flikkeren?
Inderdaad, zodra het legaal is, is het niet meer spannend.quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:20 schreef MouzurX het volgende:
In Frankrijk gebruikt relatief gezien een groter deel wiet dan in Nederland.
Wie zegt er dan dit ook niet gebeurt met xtc? Zodra je het legaliseert wordt het saai -> minder gebruikers.
och iemand die stijf van de coke en speed staat is zo relaxt...quote:Op zondag 19 oktober 2014 15:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mede doordat er met illegale drugs niet meer getest kan worden op kwaliteit en omdat er minder voorlichting over wordt gegeven omdat het illegaal is. Een dealer (die zelf vaak ook de ballen verstand ervan heeft) kan jou niet hetzelfde vertellen als een gekwalificeerde smartshopverkoper, mocht XTC legaal gemaakt worden en worden verkocht in de smartshop. Bovendien kan je mij niet wijsmaken dat het gebruik dan explosief zou toenemen. Zie je nu wel een rij mensen elke dag voor de smartshop die komen voor de truffels, Salvia, herbal XTC en al van dat?
Bovendien zet je in je cijfers "illegale drugs" als geheelcategorie weg tegenover alcohol, wat niet eerlijk is. Bovendien neem je niet mee dat alcohol verantwoordelijk is voor vele vechtpartijen, overlast etc. Mensen die een pilletje nemen veroorzaken geen overlast. Begin eens met het legaliseren van XTC als proef en kijk wat dat oplevert. Aangezien veel XTC in Nederland wordt geproduceerd kan je ook nog eens de binnenlandse markt uit handen nemen.
Ja, want t is nu helemaal niet verkrijgbaar. Binnen 10 min heb je iets gefixt.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:57 schreef Re het volgende:
[..]
och iemand die stijf van de coke en speed staat is zo relaxt...
Wat denk je wat er gaat gebeuren als je coke, heroïne, crack, meth, gaat verkopen of wilde je alleen XTC gaan verkopen... Ik weet wel wat veel mensen gaan doen, legaal inkopen, versnijden en op straat verkopen aan toeristen, of wilde je die ook legaal alles kunnen laten kopen, leuke industrie wordt dat wel en je voorkomt er geen enkele extra dode mee
Dat is juist precies wat er nu gebeurt. Als je het legaliseert biedt je mensen tenminste een veiliger alternatief ernaast en daarmee zal je zeker dingen voorkomen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 17:57 schreef Re het volgende:
[..]
Ik weet wel wat veel mensen gaan doen, legaal inkopen, versnijden en op straat verkopen aan toeristen, of wilde je die ook legaal alles kunnen laten kopen, leuke industrie wordt dat wel en je voorkomt er geen enkele extra dode mee
Weet ik het, ik weet ook niet waarom je iemand zonder reden dood zou steken. Toch gebeurt dat dat ook.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
quote:Op zondag 19 oktober 2014 18:35 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Weet ik het, ik weet ook niet waarom je iemand zonder reden dood zou steken. Toch gebeurt dat dat ook.
Bron: http://www.mareonline.nl/(...)niet-na-te-vertellenquote:Bij verhalen waarbij slachtoffers gedrogeerd worden met het doel ze te misbruiken, is het omgekeerde het geval. Officiële instanties waarschuwen voor drugs in je drankje, terwijl jongeren op internetfora sceptisch reageren. Ik ontdekte dat de verhalen over partydrugs o
vereenkomsten vertoonden met verhalen van honderd jaar geleden over onschuldige meisjes die werden gedrogeerd en verhandeld als blanke slavin.’
Volgens Burger werd ‘drugs in je drankje’ als sociaal probleem op de kaart gezet doordat journalisten de meest makkelijke bronnen zochten. ‘Hoewel de professionele retoriek van journalisten feiten checken hoog in het vaandel heeft, is hun dagelijkse routine er juist op gericht factchecken te vermijden’, luidt een van de stellingen van zijn proefschrift.
Als je drugs gebruikt op een feestje begeef je je in een 'crimineel milieu'?quote:Op zondag 19 oktober 2014 11:17 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Het is wel een beetje gek om een met de auto rijden te vergelijken met je begeven in een crimineel milieu.
ik neem aan dat er wel wat grenzen gesteld worden, leeftijd, nationaliteit, andere exclusie criteria.quote:Op zondag 19 oktober 2014 18:13 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja, want t is nu helemaal niet verkrijgbaar. Binnen 10 min heb je iets gefixt.
En waarom zou je iets op straat kopen als t legaal ergens anders verkocht wordt ?
En voor wiet dan? Daar zijn honderden verschillende soorten van en kun je ook van de smaak genieten.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat kan best, en dat geloof ik ook wel. Doet niets af aan het feit dat je alcohol niet altijd voor het effect drinkt en regelmatig puur voor de smaak.
Hij kan idd een kwart XTC nemen bijv, maar waar doe je dat dan voor, smaakt het pilletje gewoon lekker?
En nogmaals, verder mag alles van mij gewoon bij de apotheek liggen, mensen moeten het lekker zelf weten, maar het alcolhol-argument is gewoon niet van toepassing.
Hoe veel slachtoffers voorkomt men nu, inclusief de 100.000 dode Mexicanen sinds 2006?quote:Op zondag 19 oktober 2014 19:15 schreef Re het volgende:
[..]
ik neem aan dat er wel wat grenzen gesteld worden, leeftijd, nationaliteit, andere exclusie criteria.
Get punt is, hoeveel slachtoffers denkt men te voorkomen, ik zie slechts nattevingerwerk
je denkt dat criminelen het licht zullen zien en brave burgers worden? Hoe naïefquote:Op zondag 19 oktober 2014 21:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoe veel slachtoffers voorkomt men nu, inclusief de 100.000 dode Mexicanen sinds 2006?
Met een biertje weet je ongeveer wat je krijgt, bij pillen is dat niet zo.quote:Op zondag 19 oktober 2014 11:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dit uiteraard.
1 dode op 300.000 niet-unieke feestgangers vind ik wel meevallen trouwens.
Alcohol is veel minder relaxed dan verantwoord met drugs omgaan. De sfeer idem.
Dat ligt ofwel aan je aanbieder ofwel aan het gebrek aan controlemogelijkheden (geen testen/geen garanties door legaliteit).quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:34 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Met een biertje weet je ongeveer wat je krijgt, bij pillen is dat niet zo.
Met de afschaffing van de drooglegging ging 1/3 legaal alcohol stoken, 1/3 ging wat anders legaals doen, 1/3 bleef crimineel.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:02 schreef Re het volgende:
[..]
je denkt dat criminelen het licht zullen zien en brave burgers worden? Hoe naïef
Ivo, ben jij het?quote:Op maandag 20 oktober 2014 17:48 schreef Elan het volgende:
Misschien kunnen ze nu bij Spuiten Slikken eindelijk eens stoppen met het op overheidskosten promoten van deze rotzooi.
Nee, maar de markten voor andere criminele zaken zijn ook niet onbeperkt. De kartels zouden nooit op dezelfde schaal van nu kunnen blijven bestaan als hun bestaansrecht wordt afgesneden.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:02 schreef Re het volgende:
[..]
je denkt dat criminelen het licht zullen zien en brave burgers worden? Hoe naïef
Maar jij drinkt zeker wel elk weekend het nr. 3 vergift op de lijst van schadelijke harddrugs?quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Opstelten?
Meen het is toch puur vergif man.
Ik weet niet wat die mensen genomen hebben en onder welke omstandigheden. Aardige kans dat er vervuilde drugs in het spel zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Opstelten?
Meen het is toch puur vergif man.
er komen altijd nieuwe drugs natuurlijk, de een gevaarlijker dan de ander maar hoe schadelijk ook alle drugs moeten legaalquote:Op maandag 20 oktober 2014 18:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, maar de markten voor andere criminele zaken zijn ook niet onbeperkt. De kartels zouden nooit op dezelfde schaal van nu kunnen blijven bestaan als hun bestaansrecht wordt afgesneden.
Niet voor elke drugs is een even grote markt. Als je populaire drugs als cocaïne, xtc, amfetamine en heroïne legaliseert krijg je de volgende voordelen: de grootschalige kartels wordt de pas afgesneden, de prijs gaat omlaag, je bespaart gigantisch op handhaving en wint op belasting, kwaliteit van de drugs verbetert. Hoe meer versneden, hoe groter de troep is. Bovendien kan je dan ook voorlichting geven. Zeker in het Amerikaanse continent zal dit enorm veel aan (straat)criminaliteit schelen. De achterbuurten in Amerika worden geteisterd door junks en gewelddadige dealers. De junks zullen wel blijven bestaan, maar dat faseert vanzelf uit. Bovendien wordt de drugs voor hen dan ook goedkoper dus hoeven zij minder criminaliteit te plegen om aan hun shotje te komen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:23 schreef Re het volgende:
[..]
er komen altijd nieuwe drugs natuurlijk, de een gevaarlijker dan de ander maar hoe schadelijk ook alle drugs moeten legaal
Ben nog nooit op een feestje geweest waarbij 3 doden vielen door drank.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar jij drinkt zeker wel elk weekend het nr. 3 vergift op de lijst van schadelijke harddrugs?
Je hebt geen idee waar je over praat. Stop met reageren vanuit je onderbuik.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben nog nooit op een feestje geweest waarbij 3 doden vielen door drank.
Misschien indirect door dronken rijden maar dit is levensgevaarlijk spul, mogelijk die sterke zooi die men ook in Belgie heeft aangetroffen
Xtc staat al op 4 gevallen van dood door overdosis alcohol staat op 0, sta jij even mooi voor lul.quote:Op maandag 20 oktober 2014 19:12 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Je hebt geen idee waar je over praat. Stop met reageren vanuit je onderbuik.
http://www.jellinek.nl/vr(...)ohol-tabak-en-drugs/
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:43 schreef Re het volgende:
Dat klinkt echt utopisch, kijk alleen al naar alkohol/tabak en je weet dat dit erg simplistisch overkomt.
Legale drugs worden natuurlijk een slap aftreksel van het huidige aanbod en ik zie nog steeds geen enkel bewijs dat het extra doden door onzuiverheden gaat schelen, dat was het originele argument.
Waarom? Alcohol krijg je toch ook niet alleen onder de 16%?quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:43 schreef Re het volgende:
Legale drugs worden natuurlijk een slap aftreksel van het huidige aanbod
ik bewonder je naïviteit, hoeveel crystal meth denk je in je systeem te mogen hebben of ghb, crack, heroïnequote:Op maandag 20 oktober 2014 22:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom? Alcohol krijg je toch ook niet alleen onder de 16%?
Crocodil dan, 1 dosis en je bent eigenlijk gewoon dood.quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:41 schreef Re het volgende:
[..]
ik bewonder je naïviteit, hoeveel crystal meth denk je in je systeem te mogen hebben of ghb, crack, heroïne
Veel (muziek)schrijvers doen niet anders. Wat is het probleem?quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:44 schreef HeatWave het volgende:
Alcohol is idd [...] ook gewoon bij wijze van spreken tijdens werktijd te nuttigen.
Ja, zo ken ik er ook nog 1quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Veel (muziek)schrijvers doen niet anders. Wat is het probleem?
Jij denkt dat banen alleen van 9 tot 17 op kantoor of op "de werkvloer" zijn?quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, zo ken ik er ook nog 1Ik heb het over een baan, geen hobby
.
Nee, niet echt, maar ik had het natuurlijk over kantoorbanen, ook daar zou je evt met 2 glazen rode wijn tijdens de lunch zonder problemen weer aan het werk kunnen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij denkt dat banen alleen van 9 tot 17 op kantoor of op "de werkvloer" zijn?
Als je een euro moest geven aan alle (magazijn)medewerkers die knetterstoned op hun werk verschijnen, was je failliet.
In Nederland is het prima gescheiden, in Frankrijk of Spanje is dit volkomen normaal.quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, niet echt, maar ik had het natuurlijk over kantoorbanen, ook daar zou je evt met 2 glazen rode wijn tijdens de lunch zonder problemen weer aan het werk kunnen.
Er zijn er velen die prima functioneren.quote:En dat klopt, dat deed de magazijnman bij ons ook toen ik nog bij AH werkte, maar om nou te zeggen dat het verder erg goed ging met die jongen, nee..
Een mdma overdosis is zo goed als onmogelijk te behalen. Deze mensen zijn ws overgevoelig geweest, hebben een rare mix gemaakt, waren misschien al ziek.quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Xtc staat al op 4 gevallen van dood door overdosis alcohol staat op 0, sta jij even mooi voor lul.
Daarbij is je bron uit 2009.
Even iets relevantere info:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ok-nederland-te-koop
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)dodelijke-xtc-omloop
[ afbeelding ]
Duidelijk verhaal toch?
En hoe zijn de verhoudingen tussen gebruikers van tabak en alcohol & gebruikers van coke, XTC, amfetamine en GHB?quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:59 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Een mdma overdosis is zo goed als onmogelijk te behalen. Deze mensen zijn ws overgevoelig geweest, hebben een rare mix gemaakt, waren misschien al ziek.
De LD50 rat van MDMA is 49mg/kg lichaamsgewicht. Daar moet je echt bizar veel pillen voor slikken om dat te bereiken.
Oh en volgens jou tellen alleen alcoholdoden door overdosis ? Waarom precies ?
Nogmaals mijn bron, boeiend dat deze uit 2009 komt. Die cijfers zijn in 2014 echt niet omgedraaid hoor
In 2009 overleden in totaal 23.996 mensen door alcohol, tabak en drugs. 23.656 mensen stierven door gebruik van drugs die wettelijk toegestaan zijn, de legale drugs. 330 mensen vonden de dood door drugs die wettelijk verboden zijn, de illegale drugs.
98,7% van het aantal doden door alcohol, tabak en drugs is dus toe te schrijven aan de legale middelen alcohol en tabak.1,3% is toe te schrijven aan de illegale middelen zoals heroïne, cocaïne, XTC, amfetamine en GHB.
Dus jij denkt serieus dat er in 2014, aan de hand van bovenstaande cijfers nog niemand is overleden aan de legale harddrug alcohol?Pls.
Wat bedoel je precies? Dat staat toch in die bron, legale drugs.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
En hoe zijn de verhoudingen tussen gebruikers van tabak en alcohol & gebruikers van coke, XTC, amfetamine en GHB?
De gebruikersaantallen bedoel ik. Absolute cijfers zeggen niet altijd veel.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:11 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Dat staat toch in die bron, legale drugs.
Zal best, hoeveel alcoholverslaafden zijn er vergeleken met alle mensen die wel eens iets alcoholisch drinken? 0.001%?quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:23 schreef kikoooooo het volgende:
http://www.jellinek.nl/vr(...)n-er-in-behandeling/
Niet elke drugsgebruiker is een verslaafde. Niet elke alcoholgebruiker is een verslaafde. Bijna iedere roker is een verslaafde.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zal best, hoeveel alcoholverslaafden zijn er vergeleken met alle mensen die wel eens iets alcoholisch drinken? 0.001%?.
die hebben ze nodig om tof te doen of tof te zijn ofzo?quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:27 schreef kikoooooo het volgende:
De meeste mensen die ik ken gebruiken t een paar keer per jaar, bij toffe gelegenheden. En iedereen functioneert normaal.
quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
die hebben ze nodig om tof te doen of tof te zijn ofzo?
Het effect van MDMA/XTC is natuurlijk zeer intens. En als je teveel neemt ga je misschien niet dood maar je voelt je wel heeeel erg naar.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:27 schreef kikoooooo het volgende:
Ik kan gewoon echt niet begrijpen dat er zoveel mensen zijn die een pilletje gebruiken iets slechts vinden. Dat is t gewoon niet. En tevens zijn er in Nederland dus mogelijkheden om t legaal te testen, waardoor de kans op een foute pil dus echt nihil is. Zoveel slechts is er dit moment echt niet in omloop.
De meeste mensen die ik ken gebruiken t een paar keer per jaar, bij toffe gelegenheden. En iedereen functioneert normaal.
Factor 22 dus ongeveer, quick & dirty uitgerekend. Dat tweede punt zal wel lastig uit te rekenen zijn. En dit zijn dan alleen de misbruikers.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:23 schreef kikoooooo het volgende:
http://www.jellinek.nl/vr(...)n-er-in-behandeling/
Jij begint met een dooddoener. Wat is je punt? Mensen hebben soms de behoefte los te gaan. Iedereen doet dat op z'n eigen manier toch? Dat heeft geen zak te maken met stoer doen of zijn.quote:
Het Trimbos waarschuwt notabene voor doden door vervuilde en te hoog gedoseerde XTC. Beide kan je wat aan doen door legalisatie: vervuiling komt niet meer voor (alleen MDMA en bindmiddel, geen kankertroep) en hoge dosering kan je voorlichting over geven. Dat vermindert het aantal doden sowieso. Het zal niet 0 worden, maar dat is het nu ook al niet. Bijkomend extra groot voordeel is extra winst door taxatie en minder handhaving. Win win win.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:43 schreef Re het volgende:
Dat klinkt echt utopisch, kijk alleen al naar alkohol/tabak en je weet dat dit erg simplistisch overkomt.
Legale drugs worden natuurlijk een slap aftreksel van het huidige aanbod en ik zie nog steeds geen enkel bewijs dat het extra doden door onzuiverheden gaat schelen, dat was het originele argument.
Dat is wat kort door de bocht. Aan de criminaliteit van een junk of de uitkering van een door alcohol- of wietproblemen werkloos geraakte klaploper betalen we allemaal mee natuurlijk.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:32 schreef Elfletterig het volgende:
Als mensen zichzelf de vernieling in willen slikken, snuiven of spuiten, moeten ze dat maar doen. Een verbod op drugs gaat geen zoden aan de dijk zetten, want er is zo veel volk op de been dat je niet effectief kunt toezien op naleving van de regels.
Mensen zijn voor hun eigen daden en keuzes verantwoordelijk. Ik denk dat we voortaan jaarlijks doden zullen zien bij dit Dance Event.
Daar heb je zeker gelijk in, maar we hebben in Nederland op veel fronten een halfslachtig beleid. Zo is er dit weekend heel wat aan drugs in beslag genomen, maar de consequenties voor bezitters zijn (te) gering. We kiezen niet voor een afschrikbeleid, we slagen evenmin in adequate handhaving.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is wat kort door de bocht. Aan de criminaliteit van een junk of de uitkering van een door alcohol- of wietproblemen werkloos geraakte klaploper betalen we allemaal mee natuurlijk.
Gewoon opzettelijk nog iets meer vervuilen?quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Daar heb je zeker gelijk in, maar we hebben in Nederland op veel fronten een halfslachtig beleid. Zo is er dit weekend heel wat aan drugs in beslag genomen, maar de consequenties voor bezitters zijn (te) gering. We kiezen niet voor een afschrikbeleid, we slagen evenmin in adequate handhaving.
Als jij een beter idee hebt om dit soort drugsgebruik te bestrijden, hoor ik het graag.
Volgens mij zijn doden de beste waarschuwing. Als er volgend jaar 10 doden vallen, kan het zijn dat mensen zich in 2016 wél een keer achter de oren krabben.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Gewoon opzettelijk nog iets meer vervuilen?
Je kunt het niet bestrijden. In landen waar de doodstraf staat op het gebruik van drugs, of bizarre gevangenisstraffen wordt nog gebruikt. Daarom is de war on drugs volkomen kansloos.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Daar heb je zeker gelijk in, maar we hebben in Nederland op veel fronten een halfslachtig beleid. Zo is er dit weekend heel wat aan drugs in beslag genomen, maar de consequenties voor bezitters zijn (te) gering. We kiezen niet voor een afschrikbeleid, we slagen evenmin in adequate handhaving.
Als jij een beter idee hebt om dit soort drugsgebruik te bestrijden, hoor ik het graag.
Vast niet... het 'gebeurd immers altijd anderen'...quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volgens mij zijn doden de beste waarschuwing. Als er volgend jaar 10 doden vallen, kan het zijn dat mensen zich in 2016 wél een keer achter de oren krabben.
Ze doen maar wat ze niet laten kunnen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Vast niet... het 'gebeurd immers altijd anderen'...
En anders test je het eerst ff bij de buurman in zijn glas
Wel geteste he?quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:45 schreef Specularium het volgende:
Papierversnipperaar en ik willen graag gratis heroine voor iedereen in de supermarkt.
Dat heb ik zo ook niet. Ik ben wel voor een politieke discussie op basis van feiten i.p.v. zoals nu op basis van principiële opvattingen (van beide kanten), de onderbuik en incidenten. Dan kun je daarna de afweging maken tussen keuzevrijheid van een individu en belang van de samenleving als geheel. Het is ook te simpel om de rekening van verkeerd uitgepakte keuzes van hele volksstammen individuen bij de samenleving neer te leggen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die discussie laait nu weer op. Maar.. De VVD is fel tegen: Steeds meer steun voor terugkeer drugstestquote:Op maandag 20 oktober 2014 23:43 schreef agter het volgende:
Mss moet het systeem maar weer terug dat je gewoon op het feest je pilletje kon laten testen.
Ik verzin dit niet. De VVD heeft zo te zien letterlijk liever doden.quote:"Volgens de grootste regeringspartij is zo'n test 'een impliciete rechtvaardiging van drugsgebruik."
Had ik wel van bijv het CDA verwacht. Niet meteen van de VVD. Valt me tegen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:46 schreef Disorder het volgende:
[..]
Die discussie laait nu weer op. Maar.. De VVD is fel tegen: Steeds meer steun voor terugkeer drugstest
[..]
Ik verzin dit niet. De VVD heeft zo te zien letterlijk liever doden.
Tuurlijk wel van de VVD. Fredje en Ivo zitten daar.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:48 schreef agter het volgende:
[..]
Had ik wel van bijv het CDA verwacht. Niet meteen van de VVD. Valt me tegen.
Dat is het gewoon overheidsbeleid dat er doden vallen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Tuurlijk wel van de VVD. Fredje en Ivo zitten daar.
Want de overheid verplicht jou dat pilletje in te nemen?quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:54 schreef agter het volgende:
[..]
Dat is het gewoon overheidsbeleid dat er doden vallen.
Nee. Maar dit is wel een duidelijk te voorziene gevolg van het beleid.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Want de overheid verplicht jou dat pilletje in te nemen?
Dat ben ik niet met je eens. Het is nog altijd een individuele keuze om dope, legaal of illegaal, te nemen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:54 schreef agter het volgende:
[..]
Dat is het gewoon overheidsbeleid dat er doden vallen.
Het is en blijft jouw keuze om dat pilletje wel of niet in te nemen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:02 schreef agter het volgende:
[..]
Nee. Maar dit is wel een duidelijk te voorziene gevolg van het beleid.
Je weet dat mensen het slikken. Dus je weet ook dat het in een aantal gevallen mis gaat.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is en blijft jouw keuze om dat pilletje wel of niet in te nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |