Factor 22 dus ongeveer, quick & dirty uitgerekend. Dat tweede punt zal wel lastig uit te rekenen zijn. En dit zijn dan alleen de misbruikers.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:23 schreef kikoooooo het volgende:
http://www.jellinek.nl/vr(...)n-er-in-behandeling/
Jij begint met een dooddoener. Wat is je punt? Mensen hebben soms de behoefte los te gaan. Iedereen doet dat op z'n eigen manier toch? Dat heeft geen zak te maken met stoer doen of zijn.quote:
Het Trimbos waarschuwt notabene voor doden door vervuilde en te hoog gedoseerde XTC. Beide kan je wat aan doen door legalisatie: vervuiling komt niet meer voor (alleen MDMA en bindmiddel, geen kankertroep) en hoge dosering kan je voorlichting over geven. Dat vermindert het aantal doden sowieso. Het zal niet 0 worden, maar dat is het nu ook al niet. Bijkomend extra groot voordeel is extra winst door taxatie en minder handhaving. Win win win.quote:Op maandag 20 oktober 2014 18:43 schreef Re het volgende:
Dat klinkt echt utopisch, kijk alleen al naar alkohol/tabak en je weet dat dit erg simplistisch overkomt.
Legale drugs worden natuurlijk een slap aftreksel van het huidige aanbod en ik zie nog steeds geen enkel bewijs dat het extra doden door onzuiverheden gaat schelen, dat was het originele argument.
Dat is wat kort door de bocht. Aan de criminaliteit van een junk of de uitkering van een door alcohol- of wietproblemen werkloos geraakte klaploper betalen we allemaal mee natuurlijk.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:32 schreef Elfletterig het volgende:
Als mensen zichzelf de vernieling in willen slikken, snuiven of spuiten, moeten ze dat maar doen. Een verbod op drugs gaat geen zoden aan de dijk zetten, want er is zo veel volk op de been dat je niet effectief kunt toezien op naleving van de regels.
Mensen zijn voor hun eigen daden en keuzes verantwoordelijk. Ik denk dat we voortaan jaarlijks doden zullen zien bij dit Dance Event.
Daar heb je zeker gelijk in, maar we hebben in Nederland op veel fronten een halfslachtig beleid. Zo is er dit weekend heel wat aan drugs in beslag genomen, maar de consequenties voor bezitters zijn (te) gering. We kiezen niet voor een afschrikbeleid, we slagen evenmin in adequate handhaving.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is wat kort door de bocht. Aan de criminaliteit van een junk of de uitkering van een door alcohol- of wietproblemen werkloos geraakte klaploper betalen we allemaal mee natuurlijk.
Gewoon opzettelijk nog iets meer vervuilen?quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Daar heb je zeker gelijk in, maar we hebben in Nederland op veel fronten een halfslachtig beleid. Zo is er dit weekend heel wat aan drugs in beslag genomen, maar de consequenties voor bezitters zijn (te) gering. We kiezen niet voor een afschrikbeleid, we slagen evenmin in adequate handhaving.
Als jij een beter idee hebt om dit soort drugsgebruik te bestrijden, hoor ik het graag.
Volgens mij zijn doden de beste waarschuwing. Als er volgend jaar 10 doden vallen, kan het zijn dat mensen zich in 2016 wél een keer achter de oren krabben.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Gewoon opzettelijk nog iets meer vervuilen?
Je kunt het niet bestrijden. In landen waar de doodstraf staat op het gebruik van drugs, of bizarre gevangenisstraffen wordt nog gebruikt. Daarom is de war on drugs volkomen kansloos.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Daar heb je zeker gelijk in, maar we hebben in Nederland op veel fronten een halfslachtig beleid. Zo is er dit weekend heel wat aan drugs in beslag genomen, maar de consequenties voor bezitters zijn (te) gering. We kiezen niet voor een afschrikbeleid, we slagen evenmin in adequate handhaving.
Als jij een beter idee hebt om dit soort drugsgebruik te bestrijden, hoor ik het graag.
Vast niet... het 'gebeurd immers altijd anderen'...quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volgens mij zijn doden de beste waarschuwing. Als er volgend jaar 10 doden vallen, kan het zijn dat mensen zich in 2016 wél een keer achter de oren krabben.
Ze doen maar wat ze niet laten kunnen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Vast niet... het 'gebeurd immers altijd anderen'...
En anders test je het eerst ff bij de buurman in zijn glas
Wel geteste he?quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:45 schreef Specularium het volgende:
Papierversnipperaar en ik willen graag gratis heroine voor iedereen in de supermarkt.
Dat heb ik zo ook niet. Ik ben wel voor een politieke discussie op basis van feiten i.p.v. zoals nu op basis van principiële opvattingen (van beide kanten), de onderbuik en incidenten. Dan kun je daarna de afweging maken tussen keuzevrijheid van een individu en belang van de samenleving als geheel. Het is ook te simpel om de rekening van verkeerd uitgepakte keuzes van hele volksstammen individuen bij de samenleving neer te leggen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die discussie laait nu weer op. Maar.. De VVD is fel tegen: Steeds meer steun voor terugkeer drugstestquote:Op maandag 20 oktober 2014 23:43 schreef agter het volgende:
Mss moet het systeem maar weer terug dat je gewoon op het feest je pilletje kon laten testen.
Ik verzin dit niet. De VVD heeft zo te zien letterlijk liever doden.quote:"Volgens de grootste regeringspartij is zo'n test 'een impliciete rechtvaardiging van drugsgebruik."
Had ik wel van bijv het CDA verwacht. Niet meteen van de VVD. Valt me tegen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:46 schreef Disorder het volgende:
[..]
Die discussie laait nu weer op. Maar.. De VVD is fel tegen: Steeds meer steun voor terugkeer drugstest
[..]
Ik verzin dit niet. De VVD heeft zo te zien letterlijk liever doden.
Tuurlijk wel van de VVD. Fredje en Ivo zitten daar.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:48 schreef agter het volgende:
[..]
Had ik wel van bijv het CDA verwacht. Niet meteen van de VVD. Valt me tegen.
Dat is het gewoon overheidsbeleid dat er doden vallen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Tuurlijk wel van de VVD. Fredje en Ivo zitten daar.
Want de overheid verplicht jou dat pilletje in te nemen?quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:54 schreef agter het volgende:
[..]
Dat is het gewoon overheidsbeleid dat er doden vallen.
Nee. Maar dit is wel een duidelijk te voorziene gevolg van het beleid.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Want de overheid verplicht jou dat pilletje in te nemen?
Dat ben ik niet met je eens. Het is nog altijd een individuele keuze om dope, legaal of illegaal, te nemen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:54 schreef agter het volgende:
[..]
Dat is het gewoon overheidsbeleid dat er doden vallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |