Zoals bekend is ze na Awake nog doorgegaan naar Club Lite. Wellicht heeft ze er ook bij gedronken, had ze al andere klachten etc... Allemaal zaken die meespelen en van invloed kunnen zijn...quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:30 schreef VeX- het volgende:
Maar hoeveel heeft zo'n vrouw dan wel niet geslikt vraag ik me dan af. Je kan mij niet wijsmaken dat dat 1 pilletje is geweest.
Dan moet je het wel aardig bont hebben gemaakt.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)ance-event~a3773037/
ze hebben de naam van het dance event al veranderd zie ikquote:Een bekende danceproducent is zaterdag overleden na een bezoek aan het Amsterdam Dance overleden (ADE).
Lekker kaakschaatsen ja toch niet danquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:36 schreef HeatWave het volgende:
Dit is trouwens wel een heel goed argument voor het verbieden moet ik zeggen:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hier 10 uur lang deze knakker. Enjoy!
Dan helpt een test ook niet echt hè. Daar komt dan met een foutkans uit dat het pilletje "in orde" is.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:31 schreef Bugno het volgende:
[..]
Zoals bekend is ze na Awake nog doorgegaan naar Club Lite. Wellicht heeft ze er ook bij gedronken, had ze al andere klachten etc... Allemaal zaken die meespelen en van invloed kunnen zijn...
Ik denk dat de meeste doden door drugs ook niet worden veroorzaakt door vervuilde pillen. Mixen met alcohol, niet genoeg drinken, geen pauzes nemen ter afkoeling zijn allemaal denk ik vaker de bottleneck. Dus mijns inziens zijn er ook weinig maatregelen die dit tegengaan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan helpt een test ook niet echt hè. Daar komt dan met een foutkans uit dat het pilletje "in orde" is.
Wel aardig enzo, maar toch wel stom dat je dat genomen hebt. Ik slik ze ook bij de vleet (nou ja, periodes van hard gaan en periodes van even niet) maar ik neem het niet aan van een vreemde die er zelf niet van genomen heeft (al geef ik zelf ook zat zooi weg aan mensen).quote:Op zondag 19 oktober 2014 11:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Stond te roken buiten met ADE en zei tegen mn buurman met wie ik stond te praten; prima feestje, enige wat nog mist is een pilletje.
Hij; man, ik heb er eentje voor je (gebruikte zelf pep en wilde terecht niet mixen). Gratis. Gewoon omdat hij ons een goeie avond gunde. Held.
Je draait het nu wel allemaal een beetje om hè.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:33 schreef Myrr het volgende:
[..]
Wel aardig enzo, maar toch wel stom dat je dat genomen hebt. Ik slik ze ook bij de vleet (nou ja, periodes van hard gaan en periodes van even niet) maar ik neem het niet aan van een vreemde die er zelf niet van genomen heeft (al geef ik zelf ook zat zooi weg aan mensen).
Hopelijk wordt dat van D66 een beetje doorgezet, of in ieder geval goed besproken. Er moeten gewoon teststands komen en ze moeten veel flyeren met voorlichting (in meerdere talen). Geventileerde ruimtes waar uitgerust kan worden, kraanwater gedronken kan worden, enz. etc.
Ja, jammer dat er zoveel moet gebeuren om een paar doden te voorkomen maar doordat er amper voorlichting is gaat het wel steeds weer fout.
Verklaar je nader.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je draait het nu wel allemaal een beetje om hè.
Ok, vooruit dan maar.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 18:55 schreef Myrr het volgende:
[..]
Verklaar je nader.
Mensen (waaronder ik) gebruiken het toch wel, drugs gaat nooit tegen worden gegaan en het gaat alleen maar meer worden gebruikt. Moet het dan nog verboden worden? Ja, eigenlijk wel. Heeft dat zin? Nee. Gaan mensen nog steeds dood? Jep. Kan dat voorkomen worden? Niet helemaal, maar wel verminderen. Hoe? Voorlichting d.m.v. informeren. Laat mensen rondlopen met flyers, geef aan waar kraanwater te vinden is en gooi stands neer waar je gratis kunt laten testen, met de mogelijkheid tot donatie. Er zijn zat mensen die maar al te graag betalen en meehelpen aan zoiets.
Drugsgebruik gaat toch nooit meer stoppen, dus kun je het beter in goede banen proberen te leiden, niets mis mee.
Over alcohol wordt continu voorgelicht op televisie, terecht, want alcohol is nog erger. Waarom niet over drugs?
Je kunt t ook overdrijven imo. Een ruimte met frisse lucht, pls. Als je je kut voelt ga je maar de ehbo of beveiliging.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:33 schreef Myrr het volgende:
[..]
Wel aardig enzo, maar toch wel stom dat je dat genomen hebt. Ik slik ze ook bij de vleet (nou ja, periodes van hard gaan en periodes van even niet) maar ik neem het niet aan van een vreemde die er zelf niet van genomen heeft (al geef ik zelf ook zat zooi weg aan mensen).
Hopelijk wordt dat van D66 een beetje doorgezet, of in ieder geval goed besproken. Er moeten gewoon teststands komen en ze moeten veel flyeren met voorlichting (in meerdere talen). Geventileerde ruimtes waar uitgerust kan worden, kraanwater gedronken kan worden, enz. etc.
Ja, jammer dat er zoveel moet gebeuren om een paar doden te voorkomen maar doordat er amper voorlichting is gaat het wel steeds weer fout.
Uitputting, combinatiegebruik, oververhitting, uitdroging, overdosering.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:30 schreef VeX- het volgende:
Maar hoeveel heeft zo'n vrouw dan wel niet geslikt vraag ik me dan af. Je kan mij niet wijsmaken dat dat 1 pilletje is geweest.
Dit. Je gaat toch van een wildvreemde een pil kopen? Kan me zo boos maken om die domme mensen die dat wil doen waardoor het vervolgens misgaat en de mensen die wel met drugs om kunnen gaan en ze wel gewoon bij kentron oid laten testen ook weer zwart gemaakt worden. Als ik het doe laat ik ze altijd van te voren bij kentron testen en opsturen. Dan kan ik 2 weken later opbellen en krijg ik precies door wat er in zit. Kan niet misgaan dan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:04 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Je kunt t ook overdrijven imo. Een ruimte met frisse lucht, pls. Als je je kut voelt ga je maar de ehbo of beveiliging.
Je kunt nu gewoon toch testen? Wat wil je testen op een feest? Meer dan een reagent test zou t toch niet zijn, en dat is schijnveiligheid. Pillen met pmma of mcpp met een klein beetje mdma worden dan gewoon als veilig gezien. Zo'n reagent test kun je zelf thuis ook wel doen.
Ik blijf erbij dat kopen op een feest van een een of andere Sjonnie gewoon dom is. Gewoon vooraf een voorraad kopen, laten testen en elke keer een paar van je voorraad pakken.
Nee, niet stom. Ik heb mensenkennis. Voldoende.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 17:33 schreef Myrr het volgende:
[..]
Wel aardig enzo, maar toch wel stom dat je dat genomen hebt.
Eens. Dit was dan ook niet "een of andere Sjonnie".quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 20:04 schreef kikoooooo het volgende:
Ik blijf erbij dat kopen op een feest van een een of andere Sjonnie gewoon dom is.
Idealiter ja, maar dat gaat nu eenmaal niet (altijd).quote:Gewoon vooraf een voorraad kopen, laten testen en elke keer een paar van je voorraad pakken.
Als ik deze post ff aanhoud;quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 15:30 schreef VeX- het volgende:
En ik ga van goeie pure XTC uit, met, volgens Trimbos, hoog gedoseerde pillen, zeg 150mg wat idioot is, dan heb je t over 1 pil per 3 kilo gewicht...quote:Op maandag 20 oktober 2014 22:59 schreef kikoooooo het volgende:
De LD50 rat van MDMA is 49mg/kg lichaamsgewicht.
Dat.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:47 schreef 1Liner het volgende:
Logischer lijkt mij een uitputtende combinatie van dagen doorgaan, amper slapen, niet eten, te weinig water en te veel alcohol drinken, snuifje hier, lik MDMA daar, slokken GHB, flink pillen ketsen, nog wat speed omdat je moe wordt en goh, iemand gaat dood, dat heeft niks met pillen te maken maar alles met dom bezig zijn....
Of juist teveel water drinken. Vorig jaar is er een meisje doodgegaan aan watervergiftiging na xtc gebruik.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 22:47 schreef 1Liner het volgende:
te weinig water en te veel alcohol drinken,
Kan ook nog inderdaadquote:Op woensdag 22 oktober 2014 00:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Of juist teveel water drinken. Vorig jaar is er een meisje doodgegaan aan watervergiftiging na xtc gebruik.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:47 schreef kikoooooo het volgende:
Toch is elke xtc-dode er een die voorkomen zou moeten worden. Ondanks dat het idee vaak onder vuur ligt is Kramers voorstander van legalisering. ,,De kwaliteit van de producten gaat omhoog, het criminele circuit rond de drug verdwijnt en ook is het dumpen van chemicaliën op deze manier verleden tijd." Bang dat veel meer jongeren aan de pillen zullen gaan is hij niet. ,,Vooral jongeren hebben vaak de neiging om dingen te doen die ze door anderen verboden is. Een legale drug is dan net wat minder spannend."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |