Het is en blijft jouw keuze om dat pilletje wel of niet in te nemen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:02 schreef agter het volgende:
[..]
Nee. Maar dit is wel een duidelijk te voorziene gevolg van het beleid.
Je weet dat mensen het slikken. Dus je weet ook dat het in een aantal gevallen mis gaat.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is en blijft jouw keuze om dat pilletje wel of niet in te nemen.
Mensen doen zoveel rare dingen. M.i. is het tijd voor beleid: of iets is toegestaan of niet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:14 schreef agter het volgende:
[..]
Je weet dat mensen het slikken. Dus je weet ook dat het in een aantal gevallen mis gaat.
Kleine moeite om bij feesten wel de mogelijkheid te geven om te laten testen.
Vroeger op feesten mijn pilletjes wel laten testen. Ook niet altijd, dat dan weer niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:16 schreef Xa1pt het volgende:
Lekker 'liberaal' ook weer van de VVD om tegen het herintroduceren van drugstesten te zijn.
Als iets is toegestaan, doen mensen rare dingen (van de zwarte piste afgaan, bij monstertruckoptredens in de bocht eerste rij gaan staan, etc.).quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mensen doen zoveel rare dingen. M.i. is het tijd voor beleid: of iets is toegestaan of niet.
Dat klopt allemaal. Rare dingen kun je nooit uitsluiten. En iets waar de een naar omstandigheden heel verantwoordelijk mee om kan gaan, kan een ander dat niet.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als iets is toegestaan, doen mensen rare dingen (van de zwarte piste afgaan, bij monstertruckoptredens in de bocht eerste rij gaan staan, etc.).
Als iets niet toegestaan is, doen mensen OOK rare dingen.
Dan nog; of nou een paar idioten met een scheve bek en 10 pillen in hun mik zichzelf naar de hartbewaking knallen, heeft toch NIETS te zeggen of ik, kikooo, agter en aaaaaaal die andere mensen die gewoon normaal, eens in de zoveel tijd, eens een halve pil nemen en dan genieten?
Waarom moet het misbruik van Jantje het genot van Pietje beinvloeden? Dat is dubbel straf.
Hoewel ik gruw bij "het lot van de samenleving" is er voor deze methode iets te zeggen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat klopt allemaal. Rare dingen kun je nooit uitsluiten. En iets waar de een naar omstandigheden heel verantwoordelijk mee om kan gaan, kan een ander dat niet.
Copy paste van mijn reactie op elfletterig:
Dat is wat kort door de bocht. Aan de criminaliteit van een junk of de uitkering van een door alcohol- of wietproblemen werkloos geraakte klaploper betalen we allemaal mee natuurlijk.
Dat heb ik zo ook niet. Ik ben wel voor een politieke discussie op basis van feiten i.p.v. zoals nu op basis van principiële opvattingen (van beide kanten), de onderbuik en incidenten. Dan kun je daarna de afweging maken tussen keuzevrijheid van een individu en belang van de samenleving als geheel. Het is ook te simpel om de rekening van verkeerd uitgepakte keuzes van hele volksstammen individuen bij de samenleving neer te leggen.
Dus beide scenario's met alle gevolgen doorrekenen en dan aan de hand daarvan beslissen of je iets of volledig toestaat of volledig verbiedt.
En ja, dat kan ertoe leiden dat er legale spullen met schadelijke effecten verkrijgbaar zijn (dat is nu ook al het geval) of dat verstandige mensen de dupe worden van minder verstandige mensen (en dat is nu ook al bij veel dingen het geval).
Het lijkt mij de meest faire methode. Deze afweging van belangen wordt op heel veel punten gemaakt. Je zou het dan wel per soort moeten bekijken. Alles op een hoop gooien leidt nergens toe.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoewel ik gruw bij "het lot van de samenleving" is er voor deze methode iets te zeggen.
En als je dan de verschillende drugs naast elkaar legt, dan zijn zeker xtc, LSD en paddo's toch echt de minst schadelijke (of horen daarbij). Heroine, nicotine, alcohol en coke/speed (met name in combinatie voor hartpatienten) zijn dan gevaarlijker.
Daarom is "het drugsbeleid" ook zo'n onzin. Er zijn zoveel verschillende soorten drugs. Die allemaal in 1 (of een soort van 2) beleid willen vatten, slaat gewoon echt helemaal nergens op.
ontzettend goed puntquote:Op zondag 19 oktober 2014 13:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoeveel alcohol-doden zijn er al op dit ADE?
Dat zou betekenen dat sigaretten verboden zouden worden (hoewel ik roker ben zou ik daar niet tegen zijn), en paddo's toegestaan.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het lijkt mij de meest faire methode. Deze afweging van belangen wordt op heel veel punten gemaakt. Je zou het dan wel per soort moeten bekijken. Alles op een hoop gooien leidt nergens toe.
De politiek zou het ook zo in moeten steken vind ik. Dus niet redeneren op basis van principiële opvattingen, waarbij er dan vaak een halfslachtig compromis uitkomt, gestimuleerd door sommige partijen die daar dan ook nog eens een voorkeur voor lijken te hebben.
Ik heb het niet doorgerekend, maar dat zou de uitkomst kunnen zijn ja. En als het zo is, dan is het maar zo. Het zou me ook niet heel erg verbazen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 00:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat sigaretten verboden zouden worden (hoewel ik roker ben zou ik daar niet tegen zijn), en paddo's toegestaan.
Denk jij dat de machten dat zullen toelaten? Nee joh, die tabaks- en alcoholindustrie is veel te machtig. En de farmaceutische industrie is bang en daardoor ook machtig. Die willen niet dat jij een jointje rookt in plaats van hun dure en slechtere pilletjes slikt.
Ook zo "mooi" dat als er een Bayer-stempeltje op staat, is het allemaal geen probleem, maar als er een VW-logo'tje in gedrukt staat, dan is het opeens "oeh, fout, illegaal, droegs, crimineel, ophef...".
De VVD-coalitie word gedoogd door gristelijk rechts. Dan krijg je dat.quote:Op maandag 20 oktober 2014 23:46 schreef Disorder het volgende:
[..]
Die discussie laait nu weer op. Maar.. De VVD is fel tegen: Steeds meer steun voor terugkeer drugstest
[..]
Ik verzin dit niet. De VVD heeft zo te zien letterlijk liever doden.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 04:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De VVD-coalitie word gedoogd door gristelijk rechts. Dan krijg je dat.
Jij met je Colombiaansequote:Op zondag 19 oktober 2014 15:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bij ons feest stond een stralende Colombiaanse los te gaan op (nota bene) hardcore. "Zullen we gaan?" "NEEEE!"
"Altijd wat".
Ik begrijp het eigenlijk wel. Alcohol en nicotine zorgen voor veel meer schade aan deze maatschappij maar daar krijgt de regering geld voor terug in het laatje. Dan mag het wel. Dat wringt wel wanneer dan vervolgens blijkt dat diezelfde regering niet wil helpen (nouja, sommige partijen wel) om xtc-gebruik in veiligere banen te leiden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:39 schreef HeatWave het volgende:
"ja maar alcohol" begint nu echt wel een beetje triest te worden jongens.
Van mij mag XTC ook bij de AH liggen hoor, maar elke keer dat gewijs naar alcohol is gewoon wel klaar als argument. Er waren nog een miljoen mensen aan het zuipen die avond, die leven allemaal nogquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:47 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik begrijp het eigenlijk wel. Alcohol en nicotine zorgen voor veel meer schade aan deze maatschappij maar daar krijgt de regering geld voor terug in het laatje. Dan mag het wel. Dat wringt wel wanneer dan vervolgens blijkt dat diezelfde regering niet wil helpen (nouja, sommige partijen wel) om xtc-gebruik in veiligere banen te leiden.
Klopt. Alcohol is dan ook gereguleerd. We hoeven hier niet zelf te stoken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Van mij mag XTC ook bij de AH liggen hoor, maar elke keer dat gewijs naar alcohol is gewoon wel klaar als argument. Er waren nog een miljoen mensen aan het zuipen die avond, die leven allemaal nog.
En toch kost het de maatschappij bakken met geld. http://www.cpb.nl/persber(...)-opbrengst-accijnzenquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 09:52 schreef Disorder het volgende:
[..]
Klopt. Alcohol is dan ook gereguleerd. We hoeven hier niet zelf te stoken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |