quote:
Ik denk dat dit een groot succes wordt, met een kloon een sloot links neerflikkeren zonder er een woord bij te zeggen.quote:
Ben jij niet iemand die uitkeek naar de nieuwe FlyLo?quote:Op zondag 28 september 2014 16:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat dit een groot succes wordt, met een kloon een sloot links neerflikkeren zonder er een woord bij te zeggen.
Jaquote:Op zondag 28 september 2014 16:49 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ben jij niet iemand die uitkeek naar de nieuwe FlyLo?
Heb al 2 posts in dit topic erover geplaatst.quote:Op zondag 28 september 2014 16:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
JaAlbum is nog niet uit toch? Of is 'ie gelekt?
Ik luister liever naar muziek dan dat ik erover praat. Zeikerd.quote:Op zondag 28 september 2014 16:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat dit een groot succes wordt, met een kloon een sloot links neerflikkeren zonder er een woord bij te zeggen.
En daarom zit je op een forum. Logisch.quote:Op zondag 28 september 2014 16:56 schreef heracles het volgende:
[..]
Ik luister liever naar muziek dan dat ik erover praat. Zeikerd.
Dan snap ik niet wat je in 's hemelsnaam in een topic op FOK! doet.quote:Op zondag 28 september 2014 16:56 schreef heracles het volgende:
[..]
Ik luister liever naar muziek dan dat ik erover praat. Zeikerd.
Muziek delenquote:Op zondag 28 september 2014 16:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan snap ik niet wat je in 's hemelsnaam in een topic op FOK! doet.
Dat is dan een gemis voor velenquote:Op zondag 28 september 2014 16:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. En ik denk niet dat dat op deze manier een succes wordt.
Wat hij probeert te zeggen is dat het niet erg is als je filmpjes post, maar dat zo weinig mensen alle filmpjes gaan bekijken, als iedereen dat gaat doen gaat dat ten koste van de plezierige discussies die we hier al jarenlang hebben.quote:
Geef je groot gelijk, na 70 minuten van een album begint mijn geduld toch al op te raken hoor, voor de meeste platen is een uur eigenlijk al te lang. Daarom heb ik die Swans plaat van dit jaar ook nog niet herbeluisterdquote:Op zondag 28 september 2014 17:11 schreef Felagund het volgende:
Ik vind het wel een toffe release, maar meestal luister ik maar een album van de drie achter elkaar.
Ik zag hem langskomen bij de laatste toevoegingen van LGW. De omschrijving klonk erg uitnodigend. Zal deze nummers eens aanzetten!quote:Op zondag 28 september 2014 18:43 schreef methodmich het volgende:
Zijn hier trouwens nog mensen die het titelloze debuut van Benjamin Booker al hebben beluisterd? Is wel al een tijdje uit als het goed is. Donkere zanger, met een rauwe stem. Beetje een aparte mix tussen blues, rock en soul. Vooral in de langzamere nummers hoor je dat heerlijk schurende randje op zijn stem.
Staan wel een hoop pareltjes op, hoor. Maar het is wel iets teveel van het goede, ja.quote:Op zondag 28 september 2014 17:07 schreef Kerftminister het volgende:
Ben trouwens rustigjes aan 69 Love Songs van The Magnetic Fields aan het luisteren, is me aangeraden namelijk toen ik zocht naar wat Jangle Pop, nu is dit niet echt wat ik zoek, maar vind het wel een ambitieuze release. Helaas spreekt het me persoonlijk weinig aan.
Gewoon 3 cd's trouwens, duurt 3 uur bij elkaar.
Ook al gelekt?quote:Op zondag 28 september 2014 21:44 schreef calexico27 het volgende:
De nieuwe van Weezer bevalt mij toch wel zeer goed. Natuurlijk geen Blue of Pinkerton, maar zou best eens de beste na die 2 kunnen worden...
Niet slecht, maar toch vind ik iets te upbeat om het echt geweldig te vinden...quote:Op zondag 28 september 2014 22:16 schreef Tchock het volgende:
Ho wacht. Wat? Ik was er niet op voorbereid dat die plaat van Interpol goed zou zijn.
Dit is echt vet.
Ja, daar ben ik ook maar mee opgehouden. Al betrap ik me er soms wel op dat als ze heel even iets heel tofs maken ik meteen denk "Oh, het is net... "quote:Op zondag 28 september 2014 23:02 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Niet slecht, maar toch vind ik iets te upbeat om het echt geweldig te vinden...
Maar ik moet toegeven dat ik alles van Interpol nog steeds vergelijk met dat meesterlijke debuut, misschien moet ik daar ook gewoon eens mee ophouden.
Oh wauw idd, goed moment ook, ik begon eindelijk in te zien dat Pinkerton en het debuut gewoon briljant zijnquote:Op maandag 29 september 2014 11:52 schreef Kerftminister het volgende:
Die nieuwe Weezer is wel erg goed hoor, ook enorme rating op RYM vergeleken met elke plaat vanaf Pinkerton. Bijna iedereen is positief.
Daar heb je dan lekker de tijd voor genomen. Ik vind alles na de eerste twee platen zeer middelmatig.quote:Op maandag 29 september 2014 12:33 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Oh wauw idd, goed moment ook, ik begon eindelijk in te zien dat Pinkerton en het debuut gewoon briljant zijn
....
Klopt, een paar singles vond ik altijd wel tof, maar de rest deed me niets. Pas een week of twee geleden weer eens geprobeerd en het kwartje viel toen welquote:Op maandag 29 september 2014 12:57 schreef Z het volgende:
[..]
Daar heb je dan lekker de tijd voor genomen. Ik vind alles na de eerste twee platen zeer middelmatig.
Staat genoteerd.quote:Op maandag 29 september 2014 00:45 schreef On het volgende:
Fans van Nick Drake, opgelet. Gareth Dickson heeft een live album uit: Invisible String, an album by Gareth Dickson on Spotify
Jaaaaa en het is bijzonder geilquote:Op maandag 29 september 2014 16:13 schreef Norrage het volgende:
Even paar daagjes weg en Thom brengt een soloplaat uit????? Heb ik dat goed gehoord???
Ben 'm nu ook aan het luisteren, hij luistert wel makkelijk weg, maar grote come-back? nou nee..quote:Op maandag 29 september 2014 14:06 schreef Tchock het volgende:
Leuk die nieuwe Weezer, maar het lijkt allemaal wel veel op elkaar. Zoals alles van Weezer.
Ik vind het een geweldige plaat. Is het de nieuwe OK Computer? Nee. Maar dat hoeft toch ook niet?quote:Op maandag 29 september 2014 16:21 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ben 'm nu ook aan het luisteren, hij luistert wel makkelijk weg, maar grote come-back? nou nee..
Tja maar weezer heeft dan ook nooit echt als OK computer geklonkenquote:Op maandag 29 september 2014 16:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het een geweldige plaat. Is het de nieuwe OK Computer? Nee. Maar dat hoeft toch ook niet?Het is een logisch vervolg op The Eraser en Amok, maar hij ontwikkelt zich wel duidelijk.
Oh kut ik dacht dat ik reageerde op een Thom Yorke-postquote:Op maandag 29 september 2014 16:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja maar weezer heeft dan ook nooit echt als OK computer geklonken
Nee, daar ben ik het wel mee eens. Go Away, Foolish Father en Return to Ithaka zijn wel erg vet.quote:Op maandag 29 september 2014 16:21 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ben 'm nu ook aan het luisteren, hij luistert wel makkelijk weg, maar grote come-back? nou nee..
quote:Op maandag 29 september 2014 16:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja maar weezer heeft dan ook nooit echt als OK computer geklonken
Moet hem nog wat luisterbeurten geven om een goede opinie te geven. Zelfde voor Flying Lotus, wat vond je van die?quote:Op maandag 29 september 2014 16:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh kut ik dacht dat ik reageerde op een Thom Yorke-post
In dat geval:
[..]
Nee, daar ben ik het wel mee eens. Go Away, Foolish Father en Return to Ithaka zijn wel erg vet.
Nog niet geluisterd, maar staat al in mijn bibliotheek.quote:Op maandag 29 september 2014 18:01 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Moet hem nog wat luisterbeurten geven om een goede opinie te geven. Zelfde voor Flying Lotus, wat vond je van die?
Komt opeens wel in heel hoog tempo allemaal.quote:Op maandag 29 september 2014 18:05 schreef Norrage het volgende:
Interessant. Veel te luisteren deze week
Ik wil Interference eens live horen, met akoestische pianoquote:Op maandag 29 september 2014 18:39 schreef Norrage het volgende:
Thom Yorke is mooi
Rustiger dan AFP, dat vond ik echt overdone. Hier veel piano, veel sfeer, heel mooi
Wie hoe wat waar?quote:Op maandag 29 september 2014 19:15 schreef BoerBert het volgende:
Ik vond Interference met beat en extra synth toffer
Klaxons?! Hebben die ook weer een nieuwe uit?quote:Op zondag 28 september 2014 23:06 schreef Tchock het volgende:
Maar ik ben wel blij met jullie aanradersBegin deze week liep ik nog te jammeren dat ik nauwelijks aan nieuwe muziek toe kwam en wat ik allemaal gemist had en nu heb ik een nieuwe Yorke, SBTRKT, Interpol, Alt-J, Flylo, Aphex Twin, Spoon, St. Vincent, Mo en Klaxons te verkennen.
edit: Weezer vergeten dank Kerft
Heb er nog niet heel goed naar geluisterd maar voorlopig hangt het er ergens tussen in. Dit is een van de slechtste nummers van het jaar:quote:Op maandag 29 september 2014 19:24 schreef kciR het volgende:
[..]
Klaxons?! Hebben die ook weer een nieuwe uit?
Dat debuut draai ik soms nog wel eens, prima plaat. Die tweede was echt niks. Is deze weer wat?
Zo op het eerste gehoor ben ik het in beide gevallen met je eens. Ik ga hem eens opzoekenquote:Op maandag 29 september 2014 19:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb er nog niet heel goed naar geluisterd maar voorlopig hangt er er ergens tussen in. Dit is een van de slechtste nummers van het jaar:
Maar dit is dan wel weer best tof.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oja, ze is ook nog liev
[ Bericht 1% gewijzigd door Moody op 29-09-2014 20:22:25 ]
quote:Op maandag 29 september 2014 20:08 schreef Moody het volgende:
Fijne nieuwe tips allemaal. Ga ze vanavond ff beluisteren. Moet hier toch wat vaker komen
Hier nog een tip mijner zijde:
Annie Eve. Debuutalbum Sunny '91 staat vol rustige, vaak zwierige tikkie shoegazerige indiepop. Pas 1x volledig beluisterd, houdbaarheid is nog af te wachten, maar ik ben al overtuigd van haar skills. Echt een heel fijn album!Jammer dat ze van die Taylor Momsenogen heeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oja, ze is ook nog liev
[ afbeelding ]
Dit ja. Heel veel meuk. Snap het ook niet zo goed.quote:Op maandag 29 september 2014 21:01 schreef calexico27 het volgende:
Iemand de nieuwe van Foxygen al beluisterd? Ik vond 21st century ambassadors geweldig, maar dit.... Hele mooie dingen afgewisseld met absolute shitnummers. Daar hadden ze wel wat nummers mogen schrappen.
Wel heel jammer, want ik hoor toch echt wel mooie dingen voorbij komen. Maar het is alsof elke jam en studiodingetje op het album gezet moest worden. Daar had gewoon een producer moeten ingrijpen, dan had het nog best iets kunnen worden.quote:Op maandag 29 september 2014 21:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Dit ja. Heel veel meuk. Snap het ook niet zo goed.
Misschien heeft de producer juist wel ingegrepen.quote:Op maandag 29 september 2014 21:09 schreef calexico27 het volgende:
[..]
Wel heel jammer, want ik hoor toch echt wel mooie dingen voorbij komen. Maar het is alsof elke jam en studiodingetje op het album gezet moest worden. Daar had gewoon een producer moeten ingrijpen, dan had het nog best iets kunnen worden.
Kira Roessler heet ze, bassiste van Black Flag van 1983 tot 1985quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:12 schreef methodmich het volgende:
En op wie dan Tchock? En ga je een Spotify-playlist voor haar maken met liedjes vol stille hints (zoals vroeger met cassettebandjes en later met de CD's zo mooi kon)?
Hmm, die is nu dus al gauw een jaartje of 50. Maar goed, ieder zijn voorkeuren natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kira Roessler heet ze, bassiste van Black Flag van 1983 tot 1985
Worden die nog verkocht?quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb heel indie een cd-speler aangeschaft
Ik ben verliefd op haar toen ze twintig wasquote:Op dinsdag 30 september 2014 16:45 schreef methodmich het volgende:
[..]
Hmm, die is nu dus al gauw een jaartje of 50. Maar goed, ieder zijn voorkeuren natuurlijk.
Ja, dat is minder. Nou ja, gelukkig hebben we de foto's nog. En de platen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 16:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben verliefd op haar toen ze twintig wasNu is ze 52 en heeft ze een behoorlijk kort en pittig kapsel
En wat jij dan?quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:34 schreef Maxerazzi het volgende:
Vrij lauwe reacties so far van de recensenten betreffende de nieuwe Thom Yorke.
Ik ben het wel redelijk eens met de hoge scores. Het is geen 9-plaat. Maar de lage scores zeuren te veel over dat verdienmodel en dat het niet vooruitstrevend genoeg is zonder veel inhoudelijks over de muziek te melden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 17:34 schreef Maxerazzi het volgende:
Vrij lauwe reacties so far van de recensenten betreffende de nieuwe Thom Yorke.
quote:There’s a running counterpoint to Yorke’s increasingly experimental release methods. By intention or default, they distract from the record itself, the fact that in the past five years or so the Radiohead frontman’s stopped reinventing the wheel musically.
quote:Progression rears its head on ‘The Mother Lode’, [...] [t]he LP’s highlight, it’s a track that could soar to the top on any post-‘Kid A’ release.
quote:The same can’t be said for ‘There Is No Ice (For My Drink)’ - which could be some grim flashback of Thom’s big night out in Berghain - and the eerie but loose-ended ‘Pink Section’. These sound like more of an experiment than any fanciful release method, add ons that separate six impressive tracks.
marktplaats je weet tochquote:
Ik heb mijn CD-speler in de ban gedaan laatst. Gebruikte hem echt nooit en ik vind het geen enkele toevoeging op vinyl + digitaal. Koop alleen nog CD's als ik toevallig bij een concert ben waar ik ze kan laten signeren.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:08 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
marktplaats je weet tochthriftshop retro
Ik heb hem gekocht om mijn cds die ik al heb te draaien ik vind het vervelend om die in de computer te stoppen, ik koop amper nog cd's alleen als er niets anders is.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb mijn CD-speler in de ban gedaan laatst. Gebruikte hem echt nooit en ik vind het geen enkele toevoeging op vinyl + digitaal. Koop alleen nog CD's als ik toevallig bij een concert ben waar ik ze kan laten signeren.
Ik heb alle CD's die ik al heb gewoon geïmporteerd in iTunes, vind het niet echt nodig ze dan nog helemaal te gaan afspelen.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb hem gekocht om mijn cds die ik al heb te draaien ik vind het vervelend om die in de computer te stoppen, ik koop amper nog cd's alleen als er niets anders is.
quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb alle CD's die ik al heb gewoon geïmporteerd in iTunes, vind het niet echt nodig ze dan nog helemaal te gaan afspelen.
Die heb ik ook in iTunes.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]soms wil je gewoon die bonus cdt van in rainbows spelen
In die quotes kan ik mij in ieder geval aardig vinden.quote:Op dinsdag 30 september 2014 18:05 schreef Tchock het volgende:
Bij nader inzien kan ik me volledig vinden in deze review: http://diymag.com/2014/09(...)n-boxes-album-review en het cijfer 4/5. Inclusief en vooral:
[..]
[..]
[..]
Ik vind 't een 8 waard. Lekker voorproefje voor wat Radiohead kan gaan brengen, want Greenwood heeft veel stukken van Steve Reich opgevoerd het afgelopen jaar, dus dat gaat een interessante mix van stijlen worden.quote:
Ik hoop wel echt dat de Radiohead-plaat totaal anders wordt. Amok, TKOL en TMB heb ik erg van genoten maar het is allemaal wel redelijk hetzelfde.quote:Op dinsdag 30 september 2014 19:16 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik vind 't een 8 waard. Lekker voorproefje voor wat Radiohead kan gaan brengen, want Greenwood heeft veel stukken van Steve Reich opgevoerd het afgelopen jaar, dus dat gaat een interessante mix van stijlen worden.
edit: wat Gehenna dus o.a. net post.
Ik gok een 7.2, niet te hard van stapel lopen (dat is niet hip), maar ook niet compleet toegeven (dat is niet hip).quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:14 schreef Grobbel het volgende:
Die nieuwe Weezer wordt zo positief ontvangen overal dat het eigenlijk gewoon wachten is tot de recalcitrante opperhipsters de plaat extra kut gaan benoemen juist omdat ie zo goed wordt ontvangen. Al zullen ze dat laatste uiteraard nooit erkennen.
Iemand die al een gokje wil wagen op de PF-beoordeling? Een zure 6,2 of - gezien de voorlopige "consensus" - een ruime 7,8?
Daarvan ken ik alleen Fade into You, maar de rest is dus ook goed?quote:
Ik denk een nog zuurdere 5.4.quote:Op dinsdag 30 september 2014 22:14 schreef Grobbel het volgende:
Die nieuwe Weezer wordt zo positief ontvangen overal dat het eigenlijk gewoon wachten is tot de recalcitrante opperhipsters de plaat extra kut gaan benoemen juist omdat ie zo goed wordt ontvangen. Al zullen ze dat laatste uiteraard nooit erkennen.
Iemand die al een gokje wil wagen op de PF-beoordeling? Een zure 6,2 of - gezien de voorlopige "consensus" - een ruime 7,8?
Dat is geheel smaak afhankelijk. Sommige muziek is niet voor iedereen te bevatten.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:24 schreef Felagund het volgende:
[..]
Daarvan ken ik alleen Fade into You, maar de rest is dus ook goed?
Beetje hit & miss vind ik 't uiteindelijk. Heb altijd moeite een hele plaat van ze te luisteren, ondanks dat ze echt bizar mooie tracks hebben.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:24 schreef Felagund het volgende:
[..]
Daarvan ken ik alleen Fade into You, maar de rest is dus ook goed?
Volgens mij is het ook niet echt muziek voor jou.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:38 schreef Norrage het volgende:
Ik ga Weezer niet eens proberen. Of mis ik dan echt wat?
Pork and Beans ken je toch wel?quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:38 schreef Norrage het volgende:
Ik ga Weezer niet eens proberen. Of mis ik dan echt wat? Heb nog nooit (bewust) een seconde van hun muziek gehoord![]()
Dat ene nummer, hoe heet ie ook alweer, is wel baasquote:Op dinsdag 30 september 2014 23:38 schreef Norrage het volgende:
Ik ga Weezer niet eens proberen. Of mis ik dan echt wat? Heb nog nooit (bewust) een seconde van hun muziek gehoord![]()
Pinkerton vind ik echt een van de beste platen die ik ooit heb gehoord hoor, als het kwartje eenmaal valt.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:38 schreef Norrage het volgende:
Dit ook.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook niet echt muziek voor jou.
Het is dus eigenlijk een soort Frans Bauer? Dat vat ik ook niet.quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:32 schreef heracles het volgende:
[..]
Dat is geheel smaak afhankelijk. Sommige muziek is niet voor iedereen te bevatten.
geen idee, zou het vast wel herkennen....quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Pork and Beans ken je toch wel?
quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:58 schreef Norrage het volgende:
[..]
geen idee, zou het vast wel herkennen....
Ken ze geen van allenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:23 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En deze heb je ook vast wel eens gehoord:
Die kreeg je overigens in de jaren '90 cadeau op een cd-rom als je windows '95 had gekocht.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ken ze geen van allen
Ik heb kennelijk onder een steen geleefd. Herken wel sommige nummers (Buddy Holly)
Ja, vrijdag 11 juli 2014 @ 13:53:47 ...quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:34 schreef Felagund het volgende:
Hebben we deze discussie niet eerder gehad, dat Norrage niets van Weezer kent? Komt mij zo bekend voor.
Hoe bedoel je dit.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ja, vrijdag 11 juli 2014 @ 13:53:47 ...
En op die dag verwees Tchock al subtiel naar 30 september![]()
Buddy Holly niet kennenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ken ze geen van allen
Ik heb kennelijk onder een steen geleefd. Herken wel sommige nummers (Buddy Holly), maar volgens mij herken ik ze van covers
Niet met de recensie eens, maar verder prima onderbouwd, dus à la.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 07:57 schreef Xrenity het volgende:
http://m.pitchfork.com/re(...)orrows-modern-boxes/
Dit jaquote:Op woensdag 1 oktober 2014 08:17 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Niet met de recensie eens, maar verder prima onderbouwd, dus à la.
Ik vind het trouwens ondertussen echt jammer dat Jeff Tweedy niet de 12 sterkste nummers heeft uitgezocht en op plaat gezet, want dan het waarschijnlijk mijn plaat van het jaar tot dusverre geweest (heb de nieuwe FlyLo nog niet gehoord). Nu duurt-ie simpelweg te lang en staan er onnodige zwakke broeders op.
Hmm, ik kan me alleen herinneren dat ik gezegd heb dat ik Weezer niet ken, niet dat we een discussie hadden?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 00:34 schreef Felagund het volgende:
Hebben we deze discussie niet eerder gehad, dat Norrage niets van Weezer kent? Komt mij zo bekend voor.
Ja, al vier keer live gezien geloof ik. Leuke band, live standaard een puinzooi. En het zijn wel echte rotzakken, op een goede manier.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:13 schreef Pat-sounds het volgende:
Zijn er mensen bekend met The Growlers? Het nieuwe album staat nu ook op Spotify, en is bijzonder fijn!
Zie de link van Bob, daar werden ook al youtube linkjes gepost, maar kennelijk heb je die toen niet geluisterd. Of misschien ben je dat alweer vergeten.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 08:46 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm, ik kan me alleen herinneren dat ik gezegd heb dat ik Weezer niet ken, niet dat we een discussie hadden?
Klopt. Doorgaans klik ik nooit op youtube linkjes, behalve als ik thuisben. Dat was ik toen klaarblijkelijk nietquote:Op woensdag 1 oktober 2014 10:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zie de link van Bob, daar werden ook al youtube linkjes gepost, maar kennelijk heb je die toen niet geluisterd. Of misschien ben je dat alweer vergeten.
Ja, al lang. Algemene consensus was geloof ik dat het niet zo goed is als Swim maar ook niet onaardig. Wat vind jij?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 18:57 schreef viagraap het volgende:
In hindsight heb ik deze veel gehoord in augustus op een Spaanse radiozender die wat 'alternatievere' muziek draaide. Viel me toen tussen het Spaanse gebrabbel niet op alleen. Het nieuwe album is als ik TPB zo zie al lang gelekt, is het hier al besproken?
Nou ja, recent...quote:Op dinsdag 30 september 2014 23:17 schreef heracles het volgende:
Hope Sandoval is ook weer actief met nieuwe muziek Dit zijn twee recente albums van haar.
Vorig jaar kwam Mazzy star nog met een nieuw album trouwensquote:Op dinsdag 30 september 2014 23:17 schreef heracles het volgende:
Hope Sandoval is ook weer actief met nieuwe muziek Dit zijn twee recente albums van haar.
quote:Ik weet niet hoeveel mensen bekend zijn met Hope Sandoval. Hope Sandoval is voormalig zangeres van Mazzy Star.
Is dat die met die grote bril? Die is wel verrekte handig met instrumenten, vooral percussie.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 20:09 schreef Pat-sounds het volgende:
Voormalig drummer van Kyteman en Eefje toch? Woont tegenwoordig ongeveer bij je om de hoek Nor
Ik luister het nu, het is mij allemaal wel toch erg braafjes.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:18 schreef Moody het volgende:
Mijn tip van de week komt uit Albanië:
Hummingbird komt hier met stip de ranglijst van 2014 binnen. Zeer constant album van een fijne singer/songwriter.
Ik bedoelde meer braaf als in niet spannend/saai. Ik heb de nummers die je gepost hebt geluisterd, die vind ik niet heel bijzonder.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Luister je het nieuwe album? Staan toch wel een rits goede nummers op hoor. Boeien dat het braaf of niet is.
De bovenste komt van het nieuwe album, meer kon ik niet vinden.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 21:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer braaf als in niet spannend/saai. Ik heb de nummers die je gepost hebt geluisterd, die vind ik niet heel bijzonder.
helemaal mee eens. Sommige nummers zijn van het beste wat we in jaren van tweedy gehoord hebben, maar veel andere klinken alsof hij ZE ter plaatse uit de mouw schudt.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 08:17 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Niet met de recensie eens, maar verder prima onderbouwd, dus à la.
Ik vind het trouwens ondertussen echt jammer dat Jeff Tweedy niet de 12 sterkste nummers heeft uitgezocht en op plaat gezet, want dan het waarschijnlijk mijn plaat van het jaar tot dusverre geweest (heb de nieuwe FlyLo nog niet gehoord). Nu duurt-ie simpelweg te lang en staan er onnodige zwakke broeders op.
quote:Everything Will Be Alright in the End doesn’t set a new benchmark for Weezer, but hopefully it can go lengths to ridding them of the ridiculously unfair catch-22 they’ve faced. The past couple of weeks have seen a surprise Thom Yorke album dropped on BitTorrent, the first Aphex Twin record since 2001, and a lavish reissue of Smashing Pumpkins’ Adore, and almost none of them were subject to the kind of truly wacked-out, incomprehensible standards given to Weezer’s ninth album. Granted, Rivers Cuomo hasn’t done himself many favors, as his music has been marked by refusal to evolve in the slightest either emotionally or sonically. Even still, why couldn’t Cuomo just do this in peace? Because even though Weezer and Pinkerton were never embraced by critics in real time, they sure seem to have been embraced by a lot of people who grew up to be critics, who in turn have relished every opportunity to bash Weezer albums as a way of separating themselves from an embarrassing part of their lives where the perspective of “No One Else” and “Pink Triangle” felt like the truth.
There have been many ways to qualify praise for Weezer and with each successive listen, Everything Will Be Alright in the End certainly earns the typically backhanded compliments: “actually not terrible,” “certainly better than Hurley,” “probably their best since...Maladroit, that was good right?” Or, Everything could be accepted for what it is and be held to a more manageable standard: how good does a Weezer album have to be before it can be considered actually good? As it turns out, about this good.
Wat is daar mee?quote:
De tweede beter dan de eerste?quote:Ik blijf de 2e plaat toch een stuk beter vinden dan de 1e, maar gewoon beiden goed.
Zeker. Maar vrij onvergelijkbaar hoor. De nieuwe heeft veel hogere pieken mijns inziens. Intro, Nara, Pine, John Hurt en Bloodflow zijn fantastisch. Maar er zitten ook kutnummers tussen. An Awesome Wave was constanter, maar daardoor wel saaier. Er gebeurde elke keer hetzelfde trucje. Ik zou This Is All Yours een 8.8 geven, AAW een 8.3 ofzo.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat is daar mee?
[..]
De tweede beter dan de eerste?![]()
Ik geloof niet dat een van beiden van ons klaagt over het woord saai. Waarom zou je dingen niet saai mogen vinden?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:39 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zeker. Maar vrij onvergelijkbaar hoor. De nieuwe heeft veel hogere pieken mijns inziens. Intro, Nara, Pine, John Hurt en Bloodflow zijn fantastisch. Maar er zitten ook kutnummers tussen. An Awesome Wave was constanter, maar daardoor wel saaier. Er gebeurde elke keer hetzelfde trucje.
En ben jij niet diegene die altijd klaagt over het woord saai? Of haal ik je door de war met DO2? Waar is hij eigenlijk?
Omdat het iets veels te negatief insinueert. Sherlock doet het bij mij even niet, dus kan het niet opzoeken, maar volgens mij is het DO2 inderdaad die daar vaak over klaagtquote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat een van beiden van ons klaagt over het woord saai. Waarom zou je dingen niet saai mogen vinden?
Ik heb echt geen flauw idee waar je het over hebt. DO2 en ik hebben beiden nog nooit geklaagd over het woord "saai" en al helemaal niet vaak of altijd.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Omdat het iets veels te negatief insinueert. Sherlock doet het bij mij even niet, dus kan het niet opzoeken, maar volgens mij is het DO2 inderdaad die daar vaak over klaagt
Ik kan met Sherlock terugzoeken tot mei 2013 en in die periode is het in elk geval niet gebeurd.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:46 schreef Norrage het volgende:
Dan moet je je geheugen even re-activeren, want dit is een meermaals terugkomende discussie in dit topic
Toegeveven, is het al weer een tijdje geleden dat deze discussie heeft plaatsgevinden. Maar misschien heb ik de persoon die het altijd zegt mis, er wordt hier wel vaak geklaagd over taalgebruik
Volgens mij is Sherlock stuk, want ik kan uberhaupt niks vinden. maar goed. waar hebben we het overquote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan met Sherlock terugzoeken tot mei 2013 en in die periode is het in elk geval niet gebeurd.
Stiekum is dat eigenlijk wel een heel tof nummer bedenk ik me netquote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:51 schreef Beregd het volgende:
Vroeger stuurde hij mensen de zaal uit die hier nog maar durfden aan denken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:00 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Stiekum is dat eigenlijk wel een heel tof nummer bedenk ik me netZo oud ben jij nog niet toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 20:00 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Stiekum is dat eigenlijk wel een heel tof nummer bedenk ik me netIn deze versie wel, ht origineel klinkt toch net wat te gelikt. Dit nummer zu eigenlijk best goed passen op zijn nieuwe albumSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 100% gewijzigd door Beregd op 02-10-2014 20:21:19 ]
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 13:34 schreef Tchock het volgende:
Ik luister de nieuwe Alt-J, maar het is tot nu toe eigenlijk alleen behoorlijk saai. Ik hoor niets van de briljantie van dat eerste album en heel veel van hetzelfde.
Op Eurosonic was hij erg sterk ja. Angel of Small Death and the Codeine Scenequote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:02 schreef kciR het volgende:
Het album van Hozier is uit. Ik weet nog dat die hier begin van het jaar goed werd ontvangen na z'n goede optreden op Eurosonic. Animo zal nu wel wat afgenomen zijn hier nadat hij bij het grote publiek ook succes heeft![]()
Ik ga hem morgen in de auto op weg naar m'n werk draaien, ben benieuwd.
Ja, Take Me To Church is onder andere megahit geweest bij 3fm. Wel redelijk veel gedraaid op de radio een paar maand terug.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:14 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Op Eurosonic was hij erg sterk ja. Angel of Small Death and the Codeine SceneMoet het album nog luisteren. Bekend bij het grote publiek? Is mij ontgaan dan, op de radio populair ofzo?
Gospel-pop van de bovenste plank. Prima album hoor! Zeer verdienstelijk concert op Pukkelpop. Take me to Church bleerde iedereen mee. Goede stem en live worden de nummers een stuk rauwer gespeeld dan op plaat. Wilde eigenlijk een kwartiertje meepikken, maar bleef uiteindelijk staan tot het eind.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:02 schreef kciR het volgende:
Het album van Hozier is uit. Ik weet nog dat die hier begin van het jaar goed werd ontvangen na z'n goede optreden op Eurosonic. Animo zal nu wel wat afgenomen zijn hier nadat hij bij het grote publiek ook succes heeft![]()
Ik ga hem morgen in de auto op weg naar m'n werk draaien, ben benieuwd.
quote:Op donderdag 2 oktober 2014 23:18 schreef Slobeend het volgende:
Nog een (jazz, jaja, geen indie) tip. Gideon van Gelder. Volgens De Volkskrant het beste jazzalbum van 2014. Dat durf ik niet te zeggen, maar is wel erg fijn! Wil het toch maar even genoemd hebben hier
Internet-stream jonge. Gewoon een goede rip downloaden en genieten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Kan toch niet de bedoeling zijn dat de geluidskwaliteit zo kut is? Snel afgezet trouwens instrumentaal had ik het fijner gevonden.
Ik vind het maar gezapig....maar ben meer fan van de akoestische Ryan Adams. Rockband Ryan Adams is maar een beetje erg standaard.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 00:42 schreef Moody het volgende:
En ik wil ook graag kwijt dat ik het nieuwe album van Ryan Adams erg sterk vind, ondanks dat het weinig vernieuwend of extreem spannend is. Gewoon een fijne verzameling puntige popnummers. De stem doet de rest.
Dit wel.quote:Op vrijdag 26 september 2014 13:40 schreef On het volgende:
Die Hiss Golden Messenger Ryan Adams is mij iets te braaf. De stap naar Douwe Bob is snel gemaakt daarna.
nog liever de alt. country Ryan Adams van whiskeytown en Jacksonville city nights.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind het maar gezapig....maar ben meer fan van de akoestische Ryan Adams. Rockband Ryan Adams is maar een beetje erg standaard.
[..]
Dit wel.
Leuk, allemaal 7 october maar allemaal al minstens een week gelekt ofzoquote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:10 schreef Beregd het volgende:
http://pitchfork.com/news(...)-releases-fall-2014/
Wat staat er nog bovenaan op jullie lijstje? Van mij alvast die van Grouper
twitter:roddybottum twitterde op maandag 29-09-2014 om 18:12:57i've written 3 emails today: 1 to Cosey Fanny Tutti, 1 to Nika from and one to Antony. reageer retweet
Leuk lijstje!quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:10 schreef Beregd het volgende:
http://pitchfork.com/news(...)-releases-fall-2014/
Wat staat er nog bovenaan op jullie lijstje? Van mij alvast die van Grouper
Was hij blut ofzo? Die vent is wereldwijd populair, zijn Europese concerten waren binnen enkele uren uitverkocht. Kan toch niet zo zijn dat hij voorgaande jaren op een houtje heeft moeten bijten?quote:Na een jaar rondtrekken door Europa om nummers te schrijven, keerde hij terug naar zijn thuisland Ierland. Hij moest en zal de geschreven nummers op een demo zetten. Damien leende geld van vrienden, produceerde hiermee een demo en stuurde deze op naar producers. Dat heeft gewerkt! Het duurt niet lang meer voordat je zijn nieuwe album ‘My Favourite Faded Fantasy’ kan beluisteren.
Triest idd. Geinig filmpjequote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:35 schreef mrsmith0331 het volgende:
Zat verhalen over artiesten die financieel niet zo goed zitten als je op basis van hun succes mag verwachten.
Waar dit wel een mooi voorbeeld van is![]()
Ik ben ook meer fan van zijn Americana albums, maar heb ook een zwak voor bijv. Love is Hell.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind het maar gezapig....maar ben meer fan van de akoestische Ryan Adams. Rockband Ryan Adams is maar een beetje erg standaard.
Ben deze toevallig net aan het luisteren, niet echt verheffend nee. Hier kijk ik trouwens naar uit van die Pitchfork link, van wat nog niet gelekt is:quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
[..]
Dit wel.
Ik sluit me aan bij Moody.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 21:54 schreef Moody het volgende:
Stand of Oaks al eerder opgehemeld, helaas zonder succes.
Probeer het gewoon nog een keer, want het is een heerlijk album. Een van de betere van de afgelopen maanden.
Met o.a:
Hele album:
Gaat hier hoog eindigen op 31 december
die nieuwste 12' (fuckers) is ook erg goed, maar inderdaad ben niet direct enthousiast voor zo'n project.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 13:57 schreef Gehenna het volgende:
Savages debut vond ik geweldig, maar ik weet niet of ik heel erg zit te wachten op een 37-minuten durend gedicht/nummer met Bo Ningen, maar ik ga 'm vast wel uitchecken
Dit zei ik eerder ook al, maar toen werd ik beschuldigd van contra-hipsterisme.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 13:08 schreef Tchock het volgende:
Meneer Lamar verpest een verder prima track op FlyLo's album.
De nieuwe A Winged Victory is erg goed; redelijk duister en duikt iets meer in de klassieke muziek dan zijn voorganger.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 09:41 schreef kciR het volgende:
Handig dat Pitchfork lijstje
Op korte termijn kijk ik vooral uit naar A Winged Victory For The Sullen.
Verder ga ik zeker Erlend Oye, Kindness, Mono (dubbelalbum zie ik!), Damien Rice en Belle & Sebastian proberen.
Frank Ocean staat bij TBA zie ik. Ben benieuwd met wat voor een plaat hij komt.
quote:Not a scholar of my vengeance, I'm as spiteful as my father
I forgot his birthday back when I was ten, he doesn't bother me at all now
And if that nigga would call now
I'd rub it in his face like mothafucka, you missed out
Would always go to work but wouldn't bother to call out
You wanted me to hoop but mothafucka I ball now
Andy Stott is te vinden ik ga hem nu luisteren.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:10 schreef Apostrof het volgende:
Ik kan zijn stem wel hebben, heeft wel wat. Maar misschien was het zonder vocals nog mooier geweest inderdaad.
Wat een albums komen er uit komende weken als je dat p4k lijstje ziet. Moeilijk bij te houden.
Heb trouwens net tickets gekocht voor Andy Stott volgende week, ben benieuwd. Volgens mij fan geworden door Tchock
Gewoon luisteren. Het is hele duistere elektronica met héél veel bas. Kans bestaat dat je het een beetje saai vindt maar nooit geschoten is altijd mis.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 16:32 schreef Kerftminister het volgende:
Is het voor mij ook de moeite waard om Andy Stott te proberen? Voor mensen die mijn smaak kennen.
Dat is waar, ik probeer het wel.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 16:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gewoon luisteren. Het is hele duistere elektronica met héél veel bas. Kans bestaat dat je het een beetje saai vindt maar nooit geschoten is altijd mis.
Ik vond Luxury Problems heel erg tof. Elektronica zoals ik dat nog niet kende (al is hij vast niet de eerste)quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 16:38 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Dat is waar, ik probeer het wel.
Heb bijvoorbeeld die nieuwe Ryan Adams ook een kans gegeven terwijl ik al vermoedde dat ik het niks zou vinden.
2014 is een van de beste muziekjaren in lange tijd, volgens mij. Had ik niet verwacht van te voren. Alleen nog niet echte moderne klassiekers waar we het over tien jaar nog over hebben.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:01 schreef Maxerazzi het volgende:
Ben nu die stream van FlyLo aan 't luisteren. Lekker trippy weer, me gusta. Zowaar leeft 2014 de afgelopen weken een beetje op als muziekjaar.
Ja, ik vind 't een vrij sober muziekjaar. We missen de klappers dit jaar simpelweg, en da's gewoon jammer.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
2014 is een van de beste muziekjaren in lange tijd, volgens mij. Had ik niet verwacht van te voren. Alleen nog niet echte moderne klassiekers waar we het over tien jaar nog over hebben.
edit: Oké, dat neem ik terug. Nu ik er nog eens naar kijk is het juist een zwakker jaar. Maar wel veel toffe muziek de laatste weken.
Als ik kijk naar de beste tien albums van vorig jaar zou ik eigenlijk geen enkel album van dit jaar daar boven scharen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:12 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ja, ik vind 't een vrij sober muziekjaar. We missen de klappers dit jaar simpelweg, en da's gewoon jammer.
Bij mij zouden Fog Lake en Sharon van Etten er nog wel in sneaken misschien, maar vorig jaar was echt beduidend sterker. Understatement.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als ik kijk naar de beste tien albums van vorig jaar zou ik eigenlijk geen enkel album van dit jaar daar boven scharen.
Het beste album van dit jaar wordt echt kampioen van de armoede. Wat maar weer bewijst dat voetbal en muziek best in één topic verenigd kunnen worden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:24 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Bij mij zouden Fog Lake en Sharon van Etten er nog wel in sneaken misschien, maar vorig jaar was echt beduidend sterker. Understatement.
Yorke heeft WOW-nummers, maar niet genoeg om echt een hoogstaand album te maken. Niet dat ik er niet enorm van geniet hoor, ik probeer te objectiveren.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:30 schreef Maxerazzi het volgende:
Tja, ik heb gewoon nergens dat 'WOW'-gevoel bij dit jaar. Alleen Fog Lake dan. Bij Thom Yorke ook even, maar ik merk dat die plaat gewoon niet helemaal blijft hangen.
Ik vind 2014 een stuk beter dan 2013quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:12 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ja, ik vind 't een vrij sober muziekjaar. We missen de klappers dit jaar simpelweg, en da's gewoon jammer.
Zeer mee eens, eerste maanden van het jaar begonnen stormachtig, toen bleef het interessante een tijdje uit. Nu weer veel boeiende releases uitgekomen, wordt weer een mooi jaarlijstje, denk de beste in jaren.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:01 schreef Maxerazzi het volgende:
Ben nu die stream van FlyLo aan 't luisteren. Lekker trippy weer, me gusta. Zowaar leeft 2014 de afgelopen weken een beetje op als muziekjaar.
Klinkt interessant. Is ze nog een beetje bij stem of hebben ze dat in de studio sowieso wel wat opgepoetst?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:12 schreef ranja het volgende:
iedereen die van singer/songwriters houdt moet ook zeker het nieuwe album van Stevie Nicks proberen.
oude liedjes die nooit eerder op plaat verschenen maar wel nieuwe opnames. echt van de plank gepakt dus
nou, het klinkt erg goed, geen idee hoeveel er aan gepoetst isquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:14 schreef methodmich het volgende:
[..]
Klinkt interessant. Is ze nog een beetje bij stem of hebben ze dat in de studio sowieso wel wat opgepoetst?
hm, de laatste keer dat dat gebeurde was 2008... hoewel die niet meteen de top 20 binnenvloog, pas later steeds wat gestegen. ook niet zo gek, top 20 is best heel erg hoog.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:00 schreef kciR het volgende:
Het is zeker een prima muziekjaar, vel goede albums. Maar echte knallers missen er inderdaad. Momenteel zit er nog geen album bij dat in mijn eeuwige top 20 komt...
Dan ben ik snel geneigd recente nummers erin te zettenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:38 schreef Moody het volgende:
Top-5 beste nummers van dit jaar hebben we nog niet vaak genoeg gedaan. Ik ga me er ook eens over buigen.
paar maand geleden tipte Z ze al in het daarvoor bedoelde topicquote:
Oh, gemistquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:16 schreef ranja het volgende:
[..]
paar maand geleden tipte Z ze al in het daarvoor bedoelde topic![]()
Eerste nummer klinkt erg lekker, 2e en 3e ook erg aardig maar in een jaar met Honeyblood en Alvvays worden de eisen wat hoger
Oh zo'n avond is het.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:46 schreef heracles het volgende:
Geen idee wat mijn top 5 van het jaar is. Maar dit is mijn top 5 van de avond tot nu toe:
1) 2) 3) 4)
5)
Ok, omdat je zo snel was met je reactiequote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:58 schreef Moody het volgende:
Nee, ik vind haar lief
Heb hetzelfde met Franse zangeressen hoor. Het klinkt vaak net iets beter/sensueler.
Ben blij dat ze nu 18 isquote:Op zondag 5 oktober 2014 00:02 schreef ranja het volgende:
[..]
Ok, omdat je zo snel was met je reactie
Ze is nu 18, toen ze net 17 was deed ze mee aan een of ander franse talentenjacht. Maar ik ken 'r omdat Amazon dacht dat ik 't wel leuk zou vinden. Nou, dat klopt
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:36 schreef Moody het volgende:
Doe je altijd je wiet thuis achter je computer?
Door de jaren heen heeft hij topperiodes afgewisseld met zwakkere periodes. Top was begin jaren '70: Hunky Dory en Ziggy. Eind '70: Heroes en Low. Jaren '90/begin '00: Hours en Heather. Tussendoor hier en daar ook prima albums (o.a. Station to Station), maar dit zie ik toch wel als 3 duidelijke hoogtepunten.quote:Op zondag 5 oktober 2014 03:59 schreef Kerftminister het volgende:
Wat was volgens jullie trouwens het beste David Bowie album? Kon me daar een discussie van laatst over herinneren. Want begin door Seu Jorge hem eindelijk te waarderen denk ik, begin Life On Mars? iig zeer goed te vinden.
Ik vind albums bij Bowie juist interessant, omdat ze vaak heel thematisch zijn. De nummers vertellen een verhaal en versterken elkaar vaak.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:47 schreef ranja het volgende:
Ik hou het toch op losse singles van Bowie, albums vind ik niet interessant.
Blijft belachelijk. Dat zo zeggen, en dan die twee fröbelwerkjes van Jaar.quote:WORK is out now on Other People. New songs by DARKSIDE, Dave Harrington and Nicolas Jaar
Ga ik Hunky Dory eens proberen dan, staat Life on Mars? ook op.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Door de jaren heen heeft hij topperiodes afgewisseld met zwakkere periodes. Top was begin jaren '70: Hunky Dory en Ziggy. Eind '70: Heroes en Low. Jaren '90/begin '00: Hours en Heather. Tussendoor hier en daar ook prima albums (o.a. Station to Station), maar dit zie ik toch wel als 3 duidelijke hoogtepunten.
Ik neig toch naar de beginperiode als favoriet en daarvan Hunky Dory als favoriete album. Maar ook het geluid van Space Oddity en The Man Who Sold The World vind ik top!
Matthew Halsall is sowieso goed.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:30 schreef Norrage het volgende:
Zo goed diteen van mijn favoriete jazz-releases van het jaar. Kom er maar in met zijn allen.
Je kent hem?quote:
Ik ken een paar van zijn eerdere albums, On the Go en "Colour Yes". Deze is vergelijkbaar?quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je kent hem?
Goed bezig
Briljant album, zeker luisteren.
Deze is vrij anders. Behoorlijke band erbij, met fluit, harp, sax en wat vage instrumenten. Dus wat voller. Maar de sfeer is wel vergelijkbaarquote:Op zondag 5 oktober 2014 17:02 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik ken een paar van zijn eerdere albums, On the Go en "Colour Yes". Deze is vergelijkbaar?
Ja, ik vind het album van Pink Mountaintops erg goed. Dus zeker een aanrader. Alleen, als de single - welke was dat? - je tegenvalt, moet je er misschien niet aan beginnen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:59 schreef Beregd het volgende:
Ik vond die eerste single van pink moutaintops die gereleased werd wat tegenvallen, maar het album is het luisteren waard?
leuke Belgische nrs, mich. Heb je de nieuwe birds that change colour al gehoord?
quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:21 schreef heracles het volgende:
Geef een duimpje als je Coldplay bagger vind zoals ik![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |