Yorke heeft WOW-nummers, maar niet genoeg om echt een hoogstaand album te maken. Niet dat ik er niet enorm van geniet hoor, ik probeer te objectiveren.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:30 schreef Maxerazzi het volgende:
Tja, ik heb gewoon nergens dat 'WOW'-gevoel bij dit jaar. Alleen Fog Lake dan. Bij Thom Yorke ook even, maar ik merk dat die plaat gewoon niet helemaal blijft hangen.
Ik vind 2014 een stuk beter dan 2013quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:12 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ja, ik vind 't een vrij sober muziekjaar. We missen de klappers dit jaar simpelweg, en da's gewoon jammer.
Zeer mee eens, eerste maanden van het jaar begonnen stormachtig, toen bleef het interessante een tijdje uit. Nu weer veel boeiende releases uitgekomen, wordt weer een mooi jaarlijstje, denk de beste in jaren.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 17:01 schreef Maxerazzi het volgende:
Ben nu die stream van FlyLo aan 't luisteren. Lekker trippy weer, me gusta. Zowaar leeft 2014 de afgelopen weken een beetje op als muziekjaar.
Klinkt interessant. Is ze nog een beetje bij stem of hebben ze dat in de studio sowieso wel wat opgepoetst?quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 14:12 schreef ranja het volgende:
iedereen die van singer/songwriters houdt moet ook zeker het nieuwe album van Stevie Nicks proberen.
oude liedjes die nooit eerder op plaat verschenen maar wel nieuwe opnames. echt van de plank gepakt dus
nou, het klinkt erg goed, geen idee hoeveel er aan gepoetst isquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:14 schreef methodmich het volgende:
[..]
Klinkt interessant. Is ze nog een beetje bij stem of hebben ze dat in de studio sowieso wel wat opgepoetst?
hm, de laatste keer dat dat gebeurde was 2008... hoewel die niet meteen de top 20 binnenvloog, pas later steeds wat gestegen. ook niet zo gek, top 20 is best heel erg hoog.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 20:00 schreef kciR het volgende:
Het is zeker een prima muziekjaar, vel goede albums. Maar echte knallers missen er inderdaad. Momenteel zit er nog geen album bij dat in mijn eeuwige top 20 komt...
Dan ben ik snel geneigd recente nummers erin te zettenquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 21:38 schreef Moody het volgende:
Top-5 beste nummers van dit jaar hebben we nog niet vaak genoeg gedaan. Ik ga me er ook eens over buigen.
paar maand geleden tipte Z ze al in het daarvoor bedoelde topicquote:
Oh, gemistquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:16 schreef ranja het volgende:
[..]
paar maand geleden tipte Z ze al in het daarvoor bedoelde topic![]()
Eerste nummer klinkt erg lekker, 2e en 3e ook erg aardig maar in een jaar met Honeyblood en Alvvays worden de eisen wat hoger
Oh zo'n avond is het.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 22:46 schreef heracles het volgende:
Geen idee wat mijn top 5 van het jaar is. Maar dit is mijn top 5 van de avond tot nu toe:
1) 2) 3) 4)
5)
Ok, omdat je zo snel was met je reactiequote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:58 schreef Moody het volgende:
Nee, ik vind haar lief
Heb hetzelfde met Franse zangeressen hoor. Het klinkt vaak net iets beter/sensueler.
Ben blij dat ze nu 18 isquote:Op zondag 5 oktober 2014 00:02 schreef ranja het volgende:
[..]
Ok, omdat je zo snel was met je reactie
Ze is nu 18, toen ze net 17 was deed ze mee aan een of ander franse talentenjacht. Maar ik ken 'r omdat Amazon dacht dat ik 't wel leuk zou vinden. Nou, dat klopt
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 23:36 schreef Moody het volgende:
Doe je altijd je wiet thuis achter je computer?
Door de jaren heen heeft hij topperiodes afgewisseld met zwakkere periodes. Top was begin jaren '70: Hunky Dory en Ziggy. Eind '70: Heroes en Low. Jaren '90/begin '00: Hours en Heather. Tussendoor hier en daar ook prima albums (o.a. Station to Station), maar dit zie ik toch wel als 3 duidelijke hoogtepunten.quote:Op zondag 5 oktober 2014 03:59 schreef Kerftminister het volgende:
Wat was volgens jullie trouwens het beste David Bowie album? Kon me daar een discussie van laatst over herinneren. Want begin door Seu Jorge hem eindelijk te waarderen denk ik, begin Life On Mars? iig zeer goed te vinden.
Ik vind albums bij Bowie juist interessant, omdat ze vaak heel thematisch zijn. De nummers vertellen een verhaal en versterken elkaar vaak.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:47 schreef ranja het volgende:
Ik hou het toch op losse singles van Bowie, albums vind ik niet interessant.
Blijft belachelijk. Dat zo zeggen, en dan die twee fröbelwerkjes van Jaar.quote:WORK is out now on Other People. New songs by DARKSIDE, Dave Harrington and Nicolas Jaar
Ga ik Hunky Dory eens proberen dan, staat Life on Mars? ook op.quote:Op zondag 5 oktober 2014 10:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Door de jaren heen heeft hij topperiodes afgewisseld met zwakkere periodes. Top was begin jaren '70: Hunky Dory en Ziggy. Eind '70: Heroes en Low. Jaren '90/begin '00: Hours en Heather. Tussendoor hier en daar ook prima albums (o.a. Station to Station), maar dit zie ik toch wel als 3 duidelijke hoogtepunten.
Ik neig toch naar de beginperiode als favoriet en daarvan Hunky Dory als favoriete album. Maar ook het geluid van Space Oddity en The Man Who Sold The World vind ik top!
Matthew Halsall is sowieso goed.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:30 schreef Norrage het volgende:
Zo goed diteen van mijn favoriete jazz-releases van het jaar. Kom er maar in met zijn allen.
Je kent hem?quote:
Ik ken een paar van zijn eerdere albums, On the Go en "Colour Yes". Deze is vergelijkbaar?quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je kent hem?
Goed bezig
Briljant album, zeker luisteren.
Deze is vrij anders. Behoorlijke band erbij, met fluit, harp, sax en wat vage instrumenten. Dus wat voller. Maar de sfeer is wel vergelijkbaarquote:Op zondag 5 oktober 2014 17:02 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik ken een paar van zijn eerdere albums, On the Go en "Colour Yes". Deze is vergelijkbaar?
Ja, ik vind het album van Pink Mountaintops erg goed. Dus zeker een aanrader. Alleen, als de single - welke was dat? - je tegenvalt, moet je er misschien niet aan beginnen.quote:Op zondag 5 oktober 2014 12:59 schreef Beregd het volgende:
Ik vond die eerste single van pink moutaintops die gereleased werd wat tegenvallen, maar het album is het luisteren waard?
leuke Belgische nrs, mich. Heb je de nieuwe birds that change colour al gehoord?
quote:Op zondag 5 oktober 2014 19:21 schreef heracles het volgende:
Geef een duimpje als je Coldplay bagger vind zoals ik![]()
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |