SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mocht je nog even willen lachen om het gebash, de heerlijke OP, of de tips die voorbij kwamen in een vorig topic, gekaapt door Gym, klik danhier
[ Bericht 1% gewijzigd door Puala op 08-05-2014 11:01:06 ]I solemnly swear i'm up to no good
Ik ga nog wel naar de diëtist, maar dat is naar beneden afgesteld. Ik zou eerst naar een psycholoog gaan, heb ik ook een tijd gedaan, maar dat hielp me vrij weinig. Ik merkte dat het me meer problemen opleverde dan dat het me goed deed om elke week weer te moeten praten over negatieve dingen. Ik word meer gemotiveerd door positiviteit, dus het leek mij en mijn diëtist zinvoller om mijn levenswijze aan te passen in plaats van kapot te analyseren waarom ik dingen deed.quote:Op maandag 5 mei 2014 19:02 schreef Sarabi het volgende:
Welkom Eerin!
Heb je op dit moment nog hulp voor je eetstoornis?
Nee geen stomme vraagquote:[..]
Bijzonder dat je niet door had dat je op die dagen niets at. Ik kan me voorstellen dat je (door druk bezig zijn o.i.d.) per ongeluk één maaltijd mist, maar ging je dan echt 's avonds slapen zonder het te weten? Nou ja, misschien stomme vragen, in elk geval van harte welkom hier, en veel succes!
In sporten word je uiteindelijk vooral beter door het te doen.In wandelen, fietsen, zwemmen en een hoop fitnessvarianten hoef je ook helemaal niet goed te zijn om toch effect (en plezier) er aan over te houden.
Klinkt cliché maar: gewoon door te doen. Uiteindelijk gaat het afvallen makkelijker > minder gewicht/zelfverzekerder > minder schamen voor dingen waar je nu bang voor bent door je gewicht. En zo kom je uiteindelijk uit die cirkel denk ik..quote:Op maandag 5 mei 2014 20:27 schreef Eerin het volgende:
[..]
Ik ga nog wel naar de diëtist, maar dat is naar beneden afgesteld. Ik zou eerst naar een psycholoog gaan, heb ik ook een tijd gedaan, maar dat hielp me vrij weinig. Ik merkte dat het me meer problemen opleverde dan dat het me goed deed om elke week weer te moeten praten over negatieve dingen. Ik word meer gemotiveerd door positiviteit, dus het leek mij en mijn diëtist zinvoller om mijn levenswijze aan te passen in plaats van kapot te analyseren waarom ik dingen deed.
Dus heb nog wel wat hulp (haha, korter antwoord)
[..]
Nee geen stomme vraagIk had het niet echt door als in: ik had niet door dat het abnormaal was. Ik had wel altijd een lege maag als ik ging slapen en was heel erg moe, maar in mijn hoofd had ik toch altijd veel gegeten. Geen idee hoe dat kan, het verbaasde mij ook. Misschien dacht ik heel veel aan eten, maar deed ik het niet, en voelde het toch alsof ik veel had gegeten.
Over sport: ik vind het nu lastig om dingen te gaan doen. Zijn er hier mensen die lid zijn van een sportclub? Ik zou bijvoorbeeld heel graag gaan honkballen, maar ik ben enigszins bang voor teamsporten door het gezamenlijk douchen achteraf. Hoe doen jullie dat? En dan zit er natuurlijk wel veel verschil tussen 5 kilo overgewicht of 50. Dat heeft me altijd tegen gehouden om te gaan sporten. Ik ben bang heel erg gedemotiveerd te raken door die onzekerheid tijdens het douchen. Maar misschien valt dat allemaal wel heel erg mee.
@eerder: ja het is inderdaad een excuus, het sporten, maar niet zomaar een. Het is niet dat het het makkelijkst is om niets te doen puur omdat ik lui ben, maar ik vind het serieus lastig om te gaan sporten. Ik zie overal problemen. Wandelen zou ik graag doen, rond de vijver, maar daar zitten dan weer allemaal mensen en dan durf ik weer niet etc. Voor sommige van jullie klinkt dit vast heel pussy, en voor mijzelf ook, maar ik heb helaas nog geen schijt aan wat mensen vinden.
En tuurlijk, het zijn altijd excuses. Maar ik zou het prettig vinden om te horen van jullie hoe jullie over zoiets heen zijn gekomen. Wellicht helpt dat.
Dit inderdaad. Verder ben ik aardig schaamteloos zodra ik aan het sporten ben (lees: korte hardlooptights en strakke tops, gewoon omdat dat het prettigst beweegt), dus niet echt een goeie vergelijking verder.quote:Op maandag 5 mei 2014 20:32 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Klinkt cliché maar: gewoon door te doen. Uiteindelijk gaat het afvallen makkelijker > minder gewicht/zelfverzekerder > minder schamen voor dingen waar je nu bang voor bent door je gewicht. En zo kom je uiteindelijk uit die cirkel denk ik..
Ik durfde eerder ook niet te douchen in de sportschool maar nu heb ik zoiets van 'het is geen modeshow, ik kom alleen m'n ding hier doen (sporten)' en ik ben goed bezig dus wat kan mij het schelen. Uiteindelijk was het nog wel lastig om te doenmaar nu is het gewoon heel normaal (ik doe het net 1,5 maand ongeveer).
Ja dat is waar inderdaad, als het eenmaal goed gaat dan helpt dat altijd wel. Ik woon vanaf juli weer thuis bij mijn ouders waar in de wijde omtrek geen sportschool is, maar daar zit wel een hond waar ik mee kan gaan lopen. Dus dat moet ik dan maar gaan doen.quote:Op maandag 5 mei 2014 20:32 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Klinkt cliché maar: gewoon door te doen. Uiteindelijk gaat het afvallen makkelijker > minder gewicht/zelfverzekerder > minder schamen voor dingen waar je nu bang voor bent door je gewicht. En zo kom je uiteindelijk uit die cirkel denk ik..
Ik durfde eerder ook niet te douchen in de sportschool maar nu heb ik zoiets van 'het is geen modeshow, ik kom alleen m'n ding hier doen (sporten)' en ik ben goed bezig dus wat kan mij het schelen. Uiteindelijk was het nog wel lastig om te doenmaar nu is het gewoon heel normaal (ik doe het net 1,5 maand ongeveer).
Oh dat is wel een goed idee inderdaad, zo'n stappentellerquote:Op maandag 5 mei 2014 21:14 schreef Brighteyes het volgende:
Eerin! Dikke reet meldt... Met 105 kilo ofzo ben ik gestart met hardlopen.En idd echt als een natte krant in het begin, 1 minuut hield ik nauwelijks vol. Uiteindelijk liep ik twee jaar later 10km in net iets meer dan een uur! 1 heel uur!!! En dat kan jij ook! Maar begin idd klein.
Ik ben op dit moment nog groot fan van mijn stappenteller, die stelt dat je per dat minimaal 10,000 stappen moet lopen. En dus ben ik net nog een half uurtje gaan wandelen. Gewoon omdat ik er vandaag nog niet aan gekomen was. Ik heb een fitbit zip, klein dingetje, onzichtbaar bij je te dragen. Ik heb de mijne nieuw, maar die van mijn man hadden we voor 20 euro van Marktplaats.
De hele dag aan mijn bh en gewoon simpelweg bijhouden, ben ik er nog niet aan het eind van de dag, ga ik nog even wandelen.
Met kleine stapjes beginnen, dan kom je er echt uiteindelijk wel!
Oh, en die dikke reet heb ik nog steeds (of weer) hoor, maar ik loop wel hard!![]()
Chocolaquote:Op maandag 5 mei 2014 22:02 schreef IJsdraakje het volgende:
Vreetfestijn, check. Zo makkelijk om daar weer in terug te vallen. (Vrijgezellenfeesten, bruiloft en koningsdag zo dicht op elkaar hielpen daar ook niet echt bij, zwak drank- en vreetorgel dat ik ben.)
Gelukkig is het beperkt gebleven tot drie kilo, maar dat is heul de bedoeling niet natuurlijk. Dus nu weer even de zoutjes compleet negeren en het snacken maar even met fruit doen. (1-op-1 vervangen is ook niet heel handig, ik weet. Maar makkelijker om mee te minderen dan chocolade. En chocolade)
Ik mag alleen in het weekend dus wel iets lekkers anders houd ik het niet volquote:Op maandag 5 mei 2014 22:13 schreef IJsdraakje het volgende:
Oh ja. Weekenden. Waarschijnlijk handiger om dan gewoon de rotzooi te laten staan, maar de associatie met eten = gezellig zit diep.
Al moet ik ook gewoon braaf blijven sporten, daar lukte het eerder ook gewoon goed mee.
In het weekend mag ik biertjes. En met biertjes wordt maat houden lastiger.quote:Op maandag 5 mei 2014 22:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik mag alleen in het weekend dus wel iets lekkers anders houd ik het niet vol![]()
Maar dan niet mezelf vol proppen he. Maar gewoon wat chips bij het kaarten ofzo
En dit is wat ik gedaan heb:quote:O: 200 g magere yoghurt, paar flinke aardbeien, 50 g muesli
T: Appel
L: 4 speltboterhammen (1 pindakaas / 1 achterham / dubbele met kaas), kop pompoensoep
T: Banaan
D: Pasta met een berg groente, gehakt en een lepeltje pesto
quote:O: 200 g magere yoghurt, paar flinke aardbeien, 50 g muesli
T: Appel
L: 4 speltboterhammen (1 pindakaas / 1 achterham / dubbele met kaas), kop pompoensoep
T: Banaan
D: Pasta met een berg groente, gehakt en een lepeltje pesto
Biertjesquote:Op maandag 5 mei 2014 22:24 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
In het weekend mag ik biertjes. En met biertjes wordt maat houden lastiger.![]()
Maar biertjes.
Er gaat heel wat voor nodig zijn voor mij om de biertjes te laten staan, dan maar wat meer vet.quote:Op maandag 5 mei 2014 22:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Biertjesdat sowieso.
Heb die ook op sporadisch nog een biertje geschrapt.mag wel weer als er meer af is.
Mijn vrienden hadden al bedacht dat Bacardi met cola light prima is een dieet past want het is immers light. Zeg daar maar eens wat zinnigs op terugquote:Op maandag 5 mei 2014 22:36 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Er gaat heel wat voor nodig zijn voor mij om de biertjes te laten staan, dan maar wat meer vet.In juni ook weer naar een bierfestival.
"Light is vies"quote:Op maandag 5 mei 2014 22:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mijn vrienden hadden al bedacht dat Bacardi met cola light prima is een dieet past want het is immers light. Zeg daar maar eens wat zinnigs op terug
Zit jezelf niet zo als te zeiken, die jurk staat je echt prachtig!quote:Op maandag 5 mei 2014 22:41 schreef clumsy_clown het volgende:
Tering, is het mogelijk om verliefd te zijn op een kledingstuk?.
Ik kan geen normale selfies maken, maar even om een idee te geven
.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jep, dat is een hele, hele dikke reet, maar wel in een heel, heel leuk jurkje. De meisjes hebben het wat benauwd, maar een maat groter zat weer te ruim. En ik hoef 'm niet in te nemen, aangezien de curvatuur van m'n reet zorgt dat hij niet achterlijk lang valt.
Ik ben van 7 dagen bier drinken naar 2 dagen gegaanquote:Op maandag 5 mei 2014 22:24 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
In het weekend mag ik biertjes. En met biertjes wordt maat houden lastiger.![]()
Maar biertjes.
Oh I know, hij staat me écht heel leuk, zeg ik bescheidenquote:Op maandag 5 mei 2014 22:42 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Zit jezelf niet zo als te zeiken, die jurk staat je echt prachtig!
Altijd vrijdag en zaterdag. (En incidenteel op andere dagen, zoals feestdagen of bij bierfestivals.quote:Op maandag 5 mei 2014 22:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben van 7 dagen bier drinken naar 2 dagen gegaan![]()
niet dat ik doordeweeks zo veel dronk, maar 2 flesjes op een avond wel.
Zeker waar.quote:Op maandag 5 mei 2014 22:43 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Oh I know, hij staat me écht heel leuk, zeg ik bescheiden. Maar neemt niet weg dat ik op dit moment achterlijk dik ben, zelfs voor mijn doen
. Maar dat was dus m'n punt, je hoeft er niet direct walgelijk uit te zien met een hoger BMI.
Hier ook. Tripels enzoquote:Op maandag 5 mei 2014 22:44 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Altijd vrijdag en zaterdag. (En incidenteel op andere dagen, zoals feestdagen of bij bierfestivals.) Maar daar komt ook het nodige zware bier bij kijken, dus meh.
Dan is het goed!quote:Op maandag 5 mei 2014 22:43 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Oh I know, hij staat me écht heel leuk, zeg ik bescheiden. Maar neemt niet weg dat ik op dit moment achterlijk dik ben, zelfs voor mijn doen
. Maar dat was dus m'n punt, je hoeft er niet direct walgelijk uit te zien met een hoger BMI.
Dat is zķ waar, en dat illustreer je hiermee uitstekend.quote:Op maandag 5 mei 2014 22:43 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
En ik! Vergeet mij niet... Zullen we een meet plannen en m allemaal aandoen?quote:
Haha is goed! Al is gezien mijn onvoorspelbaarheid bij mij thuis misschien niet zo'n goed idee.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 07:35 schreef Tink89 het volgende:
[..]
En ik! Vergeet mij niet... Zullen we een meet plannen en m allemaal aandoen?
Jaaaaa! Jurkjes-meet!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 07:35 schreef Tink89 het volgende:
[..]
En ik! Vergeet mij niet... Zullen we een meet plannen en m allemaal aandoen?
Lekker bezig probeer dit vast te houden :-)quote:Op dinsdag 6 mei 2014 07:57 schreef Brighteyes het volgende:
Gisteren op dag 1 van mijn menstruatie zelfs iets lichter dan de dag ervoor en vandaag maar 50gr meer dan gisteren.I am doing something really right op het moment. Vasthouden!
![]()
Het werkt wel vreselijk motiverend en het voelt nu ook wel weer alsof ik echt op de goede weg ben.
Ik probeer wel op mijn voeding te letten, maar afvallen kun je het niet noemen. Doordeweeks gaat het prima, maar in het weekend kijk ik nergens naar.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 08:14 schreef leolinedance het volgende:
Het is wel een echt vrouwen topicGeen mannen die aan het afvallen zijn hier?
Oee, die is leukquote:Op maandag 5 mei 2014 22:41 schreef clumsy_clown het volgende:
Tering, is het mogelijk om verliefd te zijn op een kledingstuk?.
Ik kan geen normale selfies maken, maar even om een idee te geven
.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jep, dat is een hele, hele dikke reet, maar wel in een heel, heel leuk jurkje. De meisjes hebben het wat benauwd, maar een maat groter zat weer te ruim. En ik hoef 'm niet in te nemen, aangezien de curvatuur van m'n reet zorgt dat hij niet achterlijk lang valt.
Hier zijn geloof ik 2 mannen die echt 'vast' posten. In slank zitten er meer dacht ik.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 08:14 schreef leolinedance het volgende:
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 10:35 schreef Patoshik het volgende:
Waar ik ongeveer 1,5 jaar geleden m'n fiets ritueel heb verbrand (tenminste, dat wou ik maar het mocht niet.) omdat ik zo'n hekel heb aan fietsen vond ik het vanmorgen zelfs leuk.![]()
De auto wou niet starten dus moest op de fiets naar het werk maar wat lekker was dat. Ga het zeker maar eens weer vaker doen. Toch maar goed dat ik 'm toen niet verbranden mocht.
Echt super goed bezig!!!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:14 schreef appelsap het volgende:
71.5 op de weegschaal dus weer een halve kilo eraf.
Wil vanavond naar de sportschool maar ik heb vannacht amper geslapen en ik voel me brak dus ik weet nog niet of ik ga.
Lurker hierquote:Op dinsdag 6 mei 2014 08:14 schreef leolinedance het volgende:
Goed bezigquote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:14 schreef appelsap het volgende:
Wil vanavond naar de sportschool maar ik heb vannacht amper geslapen en ik voel me brak dus ik weet nog niet of ik ga.
Brakke slapeloze nachten workouts zijn de beste.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:14 schreef appelsap het volgende:
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:27 schreef Timmos het volgende:
[..]
Lurker hier![]()
-20 kilo, gemiddeld kilo per week, veel trainen, lowcarb high protein.
Geen eetlust vooral, veel stress en spanning. En ik ben aan het worstelen met geen brood, weinig budget, weinig boodschappen in huis enz.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:15 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een raar lijstje sowieso.Is het niet wat weinig?
Nee, stress gevoelig en atm erg veel stress. En dan verdwijnt mijn eetlust.quote:
Ach, ik heb ook legendarische momenten van zelfhaat hoor. En die momenten kunnen best lang aanhoudenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:43 schreef laiveneertiekje het volgende:
clums, staat je fantastisch. En dat idee dat je als dikkerdje gelijk nooit meer "hot" kan zijn moet er bij mij ook maar eens uit als ik sommige van mijn vrienden mag geloven.
Topvintage! De dieetclub is groot-afnemer geloof ikquote:Op dinsdag 6 mei 2014 09:25 schreef Eerin het volgende:
[..]
Oee, die is leukHoe kom je daaraan??
En hoog BMI is inderdaad niet gelijk aan walgelijkdat laat je idd prima zien
Bij mij houden ze ook lang aan.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:08 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ach, ik heb ook legendarische momenten van zelfhaat hoor. En die momenten kunnen best lang aanhouden. Maar gisteren voelde ik me wel the bomb
.
Oeh en net heeft een hele leuke patiënt me mee uit gevraagd. Het feit dat hij onder invloed was van ketamine negeer ik
.
Dat is inderdaad niet heel handig. Heb ik ook wel fases van hoor, dan denk ik aan het eind van de dag terug aan wat ik heb gegeten en dan schrik ik daar soms wel eens van. Toch meer dan ik had verwacht dan xDquote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:12 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Bij mij houden ze ook lang aan.
O ja, en ik ontdekte gisteren dat ik het omgekeerde van Eerin heb, ik eet soms veel meer dan dat ik denk te eten. Ook niet echt handig.
Nu ga ik water tanken, en dat stemmetje dat zegt dat ik vanalles moet eten negeren. Als ik over een half uur nog trek heb smeer ik wel een boterham ofzo.
Ik had hier gisteravond iets neergezet over een kiwi. En toen ik dat tegenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:34 schreef Eerin het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet heel handig. Heb ik ook wel fases van hoor, dan denk ik aan het eind van de dag terug aan wat ik heb gegeten en dan schrik ik daar soms wel eens van. Toch meer dan ik had verwacht dan xD
En ik ga topvintage even bezoekenik shop meestal bij ASOS en H&M, maar ik heb inmiddels alle jurkjes van de H&M wel, dus een nieuwe site is wel prettig!
Oh dat merk ken ik nog niet, ga ik ook even kijken.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:36 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Ik had hier gisteravond iets neergezet over een kiwi. En toen ik dat tegenzei terwijl ik mijn tweede ananasschijf zou pakken besefte ik mij dat ineens. Dus die tweede ananasschijf is lekker in het blik gebleven.
Ik heb laatst een heel tof jurkje van het merk sandwich gekocht. Het is ergens niet direct mijn stijl, maar als ik hem aanheb krijg ik wel veel complimentjes.
Al wel eens vaker geplaatst, maar waarom je sowieso gewoon zou moeten bewegen al is het inderdaad gewoon wandelen.quote:Op maandag 5 mei 2014 20:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Sporten is echt niet gelijk 2 uren zweten in een sportschool, 5km hardlopen of 100 km racefietsen.
Jammer dat 'bewegen' in het algemeen niet geldt als goed en gezond.
Al begin je met een half uur wandelen na het warm eten (om eventuele suikerdips ook te vermijden (dubbel winst)) en gewoon de kamer te dweilen of de fiets pakken naar de winkel, de trap pakken ipv de lift.
Dat scheelt veel meer dan 1 of 2 x per week alleen maar je afpeigeren terwijl je er geen zin in hebt.
veel te leuk.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:37 schreef Eerin het volgende:
[..]
Oh dat merk ken ik nog niet, ga ik ook even kijken.
Topvintage is leeeuk!!
Doe je wel rustig aan? Omdat je ook steeds last had van je schenen?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:15 schreef xuryah het volgende:
Ik ben weer terug van een korte, onverwachte vakantiehet was heerlijk, lekker tussen de bergen. Frisse lucht. Rust.
Ben daar gaan hardlopen, voor het eerst zonder Evy (ik was bij les 7 gebleven ofzo want moest elke x weer opnieuw), gewoon de natuur om me heen en ikzelf en dat ging zo goed dat ik 12 minuten achter elkaar heb gerend!ik was trots op mezelf
langste tijd was hiervoor namelijk 3 minuten.
Maar ik heb wel te veel slechte dingen gegeten (braadworst, schnitzel, appelstrudel, taart, pizza..) en wat lekkere Duitse bier gedronkendus dat is dan wel weer beetje jammer van mezelf..
Achja, ik heb in ieder geval genoten
Vanaf vandaag weer er hard tegen aan!
Ik heb heel lang rust gehouden. En het was een zachte ondergrond (namelijk in het bos). Ik had nergens last van, niet van mn schenen etc. Vandaar dat ik t dit keer veel langer volhield dan normaal.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:50 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Doe je wel rustig aan? Omdat je ook steeds last had van je schenen?
Evy is niet alleen om op te bouwen qua conditie maar ook om je knieën en alles er aan te laten wennen om te rennen (en dat is niet niks voor je lichaam qua landing enzo).
Ik heb Mizuno Wave, die lopen echt heerlijkquote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:59 schreef Eerin het volgende:
Wat voor hardloopschoenen gebruiken jullie bij wandelen/joggen/lopen? Ik heb helemaal geen goede schoenen en zou ook niet weten welke ik aan moet schaffen voordat ik ga lopen. Tips?
Als ke het echt goed wil doen moet je ze aan laten meten bij een hardloopwinkel, maar... Ik ben ooit begonnen op doorsnee Asics bij een sportzaal en nooit een centje pijn gehad.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:59 schreef Eerin het volgende:
Wat voor hardloopschoenen gebruiken jullie bij wandelen/joggen/lopen? Ik heb helemaal geen goede schoenen en zou ook niet weten welke ik aan moet schaffen voordat ik ga lopen. Tips?
Haha, die reddingen van mensen vind ik altijd heel schattigquote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Als ke het echt goed wil doen moet je ze aan laten meten bij een hardloopwinkel, maar... Ik ben ooit begonnen op doorsnee Asics bij een sportzaal en nooit een centje pijn gehad.
Ik heb vorig naar nieuwe aan laten meten en we kwamen grappig genoeg weer op Asics uit. Wel een 'fortitude' model, want ehm... dat ehm, was ehm... wel slim voor iemand van mijn postuur.Arme man.
Er valt vanachter de computer helaas geen bal te zeggen over wat voor schoenen handig zijn. Hell, zelfs mét analyse kan de praktijk anders blijken.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:31 schreef Eerin het volgende:
[..]
Haha, die reddingen van mensen vind ik altijd heel schattigGing gisteren kijken voor een auto, en die man zei heel blunt "Ja nou die suzuki alto is wel een beetje krap, je moet wel plek hebben tijdens het rijden"
Groot gelijk natuurlijk, maar ja
Ontopic: Asics heb ik van meer mensen gehoord.. Force is dus wel handig? Lopen ze fijn? En hoe vallen die schoenen eigenlijk? Ik wil ze uiteindelijk wel aan laten meten, maar nu even geen enorme budgetten tot mijn beschikking, dus om te beginnen wil ik 'gewoon' iets ophalen.
Ik heb Brooks adrenaline's aan laten meten bij de runnersworldquote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:59 schreef Eerin het volgende:
Eens hiermee.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:05 schreef Brighteyes het volgende:
Als je niet echt budget hebt, en ik snap trws ook best dat je niet meteen de hoofdprijs uit wil geven, zou ik bij een sportwinkel vragen naar een schoen met sterke demping, dan moet je om te beginnen een eind kunnen komen. Zeker als je gaat wandelen als start.
(Overigens hoeven 'echte' schoenen niet per se duur te zijn.)
Daar kwam een zelfgebakken plak cake bij van een jarige collega vanmorgen, maar omdat die wel vulde heb ik een boterham laten zitten. Oh, de appel ligt ook nog op mijn werk trouwens.quote:O: Magere yoghurt, aardbeien, muesli
T: Appel, peer
L: 4 speltboterhammen met kaas, achterham, appelstroop
T: Banaan, gekookt eitje
D: Erwten, biefstuk, gebakken aardappeltjes
Oke, ga ik daarvoor kijkenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:05 schreef Brighteyes het volgende:
Als je niet echt budget hebt, en ik snap trws ook best dat je niet meteen de hoofdprijs uit wil geven, zou ik bij een sportwinkel vragen naar een schoen met sterke demping, dan moet je om te beginnen een eind kunnen komen. Zeker als je gaat wandelen als start.
(Overigens hoeven 'echte' schoenen niet per se duur te zijn.)
Ellendig kun je je daar van voelen he.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:56 schreef Tink89 het volgende:
Even onsmakelijk, maar wel zo fijn; na een dag of vier troubles eindelijk weer eens naar t toilet geweest. Nu voel ik alles intern opschuiven en ben ik m'n nare misselijke gevoel kwijt. Vandaag ook nog eens keurig gegeten, wat wil een mens nog meer...?
En jurkjes
Als je het niet in een keer opeet kun je het beter in een bakje stoppen. Schijnt niet zo gezond te zijn om het in blik te laten staan.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:36 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Ik had hier gisteravond iets neergezet over een kiwi. En toen ik dat tegenzei terwijl ik mijn tweede ananasschijf zou pakken besefte ik mij dat ineens. Dus die tweede ananasschijf is lekker in het blik gebleven.
Ik heb laatst een heel tof jurkje van het merk sandwich gekocht. Het is ergens niet direct mijn stijl, maar als ik hem aanheb krijg ik wel veel complimentjes.
Een nachtje kan wel, maar daarna gaat het blik idd veranderen aan de binnenkant. Ananas dus even in een bakje doenquote:Op woensdag 7 mei 2014 08:32 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Als je het niet in een keer opeet kun je het beter in een bakje stoppen. Schijnt niet zo gezond te zijn om het in blik te laten staan.
Misschien kun je gewoon thuis douchen als dat hetgene is wat je tegenhoudt of is er een sportclub met hokjes ipv een open douche?quote:[b]Op maandag 5 mei 2014 20:27 schreef Eerin het volgende:[/b
Over sport: ik vind het nu lastig om dingen te gaan doen. Zijn er hier mensen die lid zijn van een sportclub zou heel graag gaan honkballen, maar ik ben enigszins bang voor teamsporten door het gezamenlijk douchen achteraf. Hoe doen jullie dat? En dan zit er natuurlijk wel veel verschil tussen 5 kilo overgewicht of 50. Dat heeft me altijd tegen gehouden om te gaan sporten. Ik ben bang heel erg gedemotiveerd te raken door die onzekerheid tijdens het douchen. Maar misschien valt dat allemaal wel heel erg mee.
First world problems.quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:50 schreef Tink89 het volgende:
En ik wil nog meer jurkjes kopen, maar moet ook m'n vakantie nog betalen enzo... Best frustrerend.
Geen idee eigenlijk maar ik eet na mijn toetje ook niks meer. Anders met zo'n vol gevoel naarabed. Vind ik niet fijnquote:Op woensdag 7 mei 2014 08:42 schreef Puala het volgende:
O: schaaltje yoghurt & 2 volkoren crackers met 1 plakje kaas
T: 2 rijstwafels
L: ommelet met wat groente
T: 2 volkoren crackers
D: broccoli, rijst en kip
En hoe slecht is het om later in de avond niets meer te eten? Want ik heb eigenlijk na mijn avondeten nooit meer zin in iets..
dan is de tijd tot je ontbijt erg lang. Ik stel vaak mijn toetje uit tot 9 uur of half 10.quote:Op woensdag 7 mei 2014 09:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk maar ik eet na mijn toetje ook niks meer. Anders met zo'n vol gevoel naarabed. Vind ik niet fijn
Maar ik ga om half 10 al richting bed en om 10 uur gaat de lamp uit. En ik ben pas om kwart voor 6 thuis, dus voor ik eet is het 7 uur. En als ik dan tussen 7 uur en half 10 nog een toetje (wat ik nooit eet) moet ik zo veel eten in de avond. Ik weet niet of ik dat fijn vind, ik heb dan ook helemaal geen behoefte aan eten eigenlijkquote:Op woensdag 7 mei 2014 09:46 schreef Ole het volgende:
[..]
dan is de tijd tot je ontbijt erg lang. Ik stel vaak mijn toetje uit tot 9 uur of half 10.
Ik heb ook diabetes en het is beter voor een stabielere suikerspiegel
Tegen die tijd ben ik vaak aan het sporten. Kan best zijn dat het beter is maar ik vind het niet fijn. Denk dat ik ondertussen best ver gekomen ben van mezelf iedere dag vol duwen met chips koekjes, chocola en dat was dan grotendeels mijn eten naar 3 normale maaltijden met sowieso 1 tussendoortje meestal twee. Denk dat mijn lijf dit al veel prettiger vind en ik ook daar niet vanquote:Op woensdag 7 mei 2014 09:46 schreef Ole het volgende:
[..]
dan is de tijd tot je ontbijt erg lang. Ik stel vaak mijn toetje uit tot 9 uur of half 10.
Ik heb ook diabetes en het is beter voor een stabielere suikerspiegel
Het kan goed zijn om iets met eiwitten te eten voor je naar bed gaat, maar dat is vooral met spieropbouw denk ik. Voor gewichtsafname maakt het niet uit.quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:42 schreef Puala het volgende:
En hoe slecht is het om later in de avond niets meer te eten? Want ik heb eigenlijk na mijn avondeten nooit meer zin in iets..
True, maakt ze niet minder onhandigquote:
Ik stel mijn toetje uit tot later op de avond. Ik eet anders 's ochtends echt veel te veel. Als je tussen je diner en je bedtijd maar een uurtje of twee hebt en je hebt echt geen trek, zie ik geen reden om iets te eten. Ik vind wel dat je door de dag heen weinig eet. 2 crackers, wat yoghurt en twee rijstwafels tussen 's avonds 19:00 en je lunch is aan de karige kant. Waar is je fruit?quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:42 schreef Puala het volgende:
Voor spieropbouw moet je sporten toch?quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het kan goed zijn om iets met eiwitten te eten voor je naar bed gaat, maar dat is vooral met spieropbouw denk ik. Voor gewichtsafname maakt het niet uit.
Fruit laat mijn budget op dit moment niet toe, ik kan even kijken of ik toch wat kan schuiven nog.quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
True, maakt ze niet minder onhandig
[..]
Ik stel mijn toetje uit tot later op de avond. Ik eet anders 's ochtends echt veel te veel. Als je tussen je diner en je bedtijd maar een uurtje of twee hebt en je hebt echt geen trek, zie ik geen reden om iets te eten. Ik vind wel dat je door de dag heen weinig eet. 2 crackers, wat yoghurt en twee rijstwafels tussen 's avonds 19:00 en je lunch is aan de karige kant. Waar is je fruit?
Ik kan natuurlijk niet voor jouw budget spreken maar ik haal altijd zo'n zak bananen bij de ah voor 99 cent zitten er 5 inquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:07 schreef Puala het volgende:
[..]
Voor spieropbouw moet je sporten toch?
[..]
Fruit laat mijn budget op dit moment niet toe, ik kan even kijken of ik toch wat kan schuiven nog.
Maar 200 ml yoghurt + 2 wasa crackers met kaas is niet heel karig toch? En ook weer 2 van die wasa crackers tussendoor. Ik red het daar wel mee tot de lunchOmelet is met 3 eieren en 200 gram groente. Is mijn kader echt zo vertekend dan dat ik hier vol van zit en geen zin in heb om te snaaien?
Ik kan vanavond eens kijkenquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk niet voor jouw budget spreken maar ik haal altijd zo'n zak bananen bij de ah voor 99 cent zitten er 5 in![]()
Dacht misschien heb je er iets aan
Ik heb dat soort tijden ook gekend idd. Sinds dat ik fatsoenlijk eet gaat het wel goed gelukkig, maar eerst verdween en er allerlei vreterij in mijn mandje en hoppa weer 20 euro verder terwijl ik eigenlijk alleen voor een stronk broccoli kwam haha.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:12 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik kan vanavond eens kijkenIk ontwijk op dit moment heel bewust de supermarkten eigenlijk. Ik kan prima rondkomen deze maand, maar niet als ik regelmatig de supermarkt ga bezoeken en dingen mee ga nemen die ik niet nodig heb
Goede tipquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk niet voor jouw budget spreken maar ik haal altijd zo'n zak bananen bij de ah voor 99 cent zitten er 5 in![]()
Dacht misschien heb je er iets aan
Ik had laatst gepind en eigenlijk kleiner nodig. En dan is het makkelijk om een zak chips te halen en dan af te rekenen. Maar ik heb netjes broccoli en snijboontjes meegenomenquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb dat soort tijden ook gekend idd. Sinds dat ik fatsoenlijk eet gaat het wel goed gelukkig, maar eerst verdween en er allerlei vreterij in mijn mandje en hoppa weer 20 euro verder terwijl ik eigenlijk alleen voor een stronk broccoli kwam haha.
De laatste keer dat ik bij de lidl was was alles opquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Goede tip
En de groente en fruit bij de Lidl is ook niet duur.
Lekker broccoli eten wij ook vanavond. Goed bezig jij hoor. Die chips is toch ook alleen maar vies enzo...quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:27 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik had laatst gepind en eigenlijk kleiner nodig. En dan is het makkelijk om een zak chips te halen en dan af te rekenen. Maar ik heb netjes broccoli en snijboontjes meegenomen
De Lidl zit hier dusdanig irritant dat ik er voor mezelf eigenlijk nooit kom. Misschien toch maar eens doen. Want de Ah is best duur met sommige fruitsoorten en ook niet van kwaliteit dat je denkt nou super.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Goede tip
En de groente en fruit bij de Lidl is ook niet duur.
Groente en fruit van de AH zijn echt van slechte kwaliteit als je het met de Lidl vergelijktquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Lekker broccoli eten wij ook vanavond. Goed bezig jij hoor. Die chips is toch ook alleen maar vies enzo...
[..]
De Lidl zit hier dusdanig irritant dat ik er voor mezelf eigenlijk nooit kom. Misschien toch maar eens doen. Want de Ah is best duur met sommige fruitsoorten en ook niet van kwaliteit dat je denkt nou super.
Die bananen zijn prima trouwens hoor
Chips kan prima af en toe. Ik kan tegenwoordig prima een schaaltje nemen en dan de rest van de zak met rust laten. En zelfs mijn drang naar chips neemt afquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Lekker broccoli eten wij ook vanavond. Goed bezig jij hoor. Die chips is toch ook alleen maar vies enzo...
We hebben een AH, Jumbo en Aldi in het dorp zitten, maar ik kom op terugweg van mijn werk langs een lidl. En dan stop ik wel eensquote:[..]
De Lidl zit hier dusdanig irritant dat ik er voor mezelf eigenlijk nooit kom. Misschien toch maar eens doen. Want de Ah is best duur met sommige fruitsoorten en ook niet van kwaliteit dat je denkt nou super.
Die bananen zijn prima trouwens hoor
Er lagen nog wat rotte tomaten, beschimmelde sperziebonen en verder champignons. Maar dat was echt alles wat er op die 2 stellingen aan groente/fruit lag. Was een keer op een zondag toen ik op de fiets er heen was voor groente/fruitquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:30 schreef Sarabi het volgende:
Alles? Dat heb ik gelukkig nog nooit bij ons meegemaakt, terwijl wij toch alleen in de avonden boodschappen doen.
Ja ik doe voor scouting dus wel boodschappen bij de Lidl en met dat fruit enzo is echt nooit wat mis. Maar de Lidl hier deelt een mini parkeerplaatsje met een AH. Staat er altijd ramvol. En de keren dat ik daar was ook veel bedorven producten tegen gekomen in de koeling enzo. Die waar ik voor scouting altijd kom is prima maar voor even boodschappen doen beetje ver weg haha.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Groente en fruit van de AH zijn echt van slechte kwaliteit als je het met de Lidl vergelijkt
Was ook maar grapjequote:Op woensdag 7 mei 2014 11:32 schreef Puala het volgende:
[..]
Chips kan prima af en toe. Ik kan tegenwoordig prima een schaaltje nemen en dan de rest van de zak met rust laten. En zelfs mijn drang naar chips neemt afMaar naar friet helaas nog niet
Je kan nu toch je lunch eten?quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:14 schreef laiveneertiekje het volgende:
Net weer thuis, ik word altijd zo misselijk in een bus, ik lijk ook de laatste week steeds van die chauffeurs te treffen die dat nog eens extra opwekken.
Ik heb nog steeds enorme spierpijn in mijn bovenbenen, maar ik vind dat ik vandaag wel weer wat moet doen. Dus ik vermoed dat ik vanmiddag maar even op de fiets stap.
Normaal pakte ik nu als ik thuiskwam een tosti, maar die sla ik vandaag maar even over. Gewoon omdat ik weet dat het bij mij meer vreetgedrag gaat opwekken.
Gisteravond heb ik een komkommer gepakt, ik had zo'n trek in iets, het leek mij de minst slechte keuze.
Dat doe ik ook. Ik bedoelde meer dat ik nu gewoon brood smeer in plaats van een tosti te gaan bouwen.quote:
Dan las ik het verkeerdquote:Op woensdag 7 mei 2014 12:20 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Dat doe ik ook. Ik bedoelde meer dat ik nu gewoon brood smeer in plaats van een tosti te gaan bouwen.
Ik vind hem mooiquote:Op woensdag 7 mei 2014 12:34 schreef Patoshik het volgende:
Voor het eerst sinds tijden maar weer eens een lijstje doen:
T: Schaaltje vol aardbeien (10:00)
O: 2 volkoren bth met filet american (11:30)
L: 2 volkoren bth met gebraden gehakt (12:30/13:00)
T: Schaaltje magere bosvruchten yoghurt (of zo'n klein bakje Oikos aardbei) (15:00)
D: Broodje kebap (de jarige mag kiezen he..) met zo min mogelijk vlees/saus want ik hou niet van dik belegde broodjes (17:00)
S: Bootcamp (19:30)
T: Vast wel wat op de verjaardag van m'n zusje, of gewoon m'n geplande banaan.![]()
V(ocht): water.
Normaal eet ik overdag iets meer maar omdat het vanavond vast wel wat meer word qua kcal de hele dag maar wat rustig aan doen.
Iemand nog tips/opmerkingen?
Kon je nergens een lunch vandaan halen?quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:48 schreef xuryah het volgende:
Ik heb vandaag weer een slechte lijst helaas..
Vanmorgen werd ik gebeld of ik wilde werken vandaag in een museum. En ik moest er zsm zijn. Snel ontbeten met een bakje yoghurt en banaan.. niet aan een lunch gedacht, dus ik eet pas weer s avonds
Denk dat ik dan maar pasta spinazie eet. Vult tenminste. Samen met vriendinnetjes eten
Heb je geen pauze en een supermarkt of cafeetje in de buurt?,quote:Op woensdag 7 mei 2014 16:29 schreef appelsap het volgende:
[..]
Kon je nergens een lunch vandaan halen?
Ik hoop dat je niet omvalt.
Nee, had mn portemonnee niet bij me en ik had sowieso geen pauze. Maar ik heb t overleefdquote:Op woensdag 7 mei 2014 16:29 schreef appelsap het volgende:
[..]
Kon je nergens een lunch vandaan halen?
Ik hoop dat je niet omvalt.
Volgens mij ligt het er ook aan waar het vet zit. Bij mij zit het nu vooral nog bij de billen en benen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 19:32 schreef SacreCoeur het volgende:
Okay nu is het wel duidelijk voor mij dat BMI zo weinig zegt van hoe iemand eruit ziet
ik heb een bmi van 26 maar zie er nog lang niet zo uit op mn buik.
Je BMI zegt helemaal niets. Ik ben met lichaamsvet omlaag gegaan, terwijl mijn BMI omhoog is gegaan. Dat is ook niet zo raar, aangezien ik wel qua spieren ben aangekomen. En spieren zijn zwaarder dan vet, dus gemakkelijk te verklarenquote:Op woensdag 7 mei 2014 19:32 schreef SacreCoeur het volgende:
Okay nu is het wel duidelijk voor mij dat BMI zo weinig zegt van hoe iemand eruit ziet
ik heb een bmi van 26 maar zie er nog lang niet zo uit op mn buik.
Baasquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:38 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
Ik ben sinds januari ook bezig met een compleet andere leefstijl. Ik wil het niet 'diëten' noemen, want dat is het niet. Ik wil een gezond, verantwoord leven. En dit bevalt mij helemaal prima! In het weekend eet ik in principe gewoon lekker wat ik wil, met mate natuurlijk. De ene keer ga ik lekker sushi eten of maak ik een broodje hamburger. Moet kunnen allemaal!
Ik ben van 78,9 naar 71,1 gegaan in ongeveer 4 maandjes. Super blij mee! Mijn BMI is nog steeds te hoog, maar ik ben ook nog niet klaar. Het gaat nu steeds langzamer, maar dat vind ik niet erg. Het hoeft ook helemaal niet snel te gaan voor mij!
Ik heb een foto gemaakt van toen ik begon met de nieuwe leefstijl en toen ik 3 maanden bezig was heb ik ook een foto gemaakt. Zie hieronder:
[ afbeelding ]
Deze foto is dus een maand oud. De foto die ik hieronder zet is van een week geleden:
[ afbeelding ]
Ben echt zo trots op mijzelf! En de motivatie is nog heel hoog.
Veel succes allemaal met de nieuwe leefstijl, ik weet dat het soms erg pittig kan zijn. Doorzetten en de knop omzetten is 1 van de belangrijkste dingen imho.
Dat is echt wel heel tofquote:Op woensdag 7 mei 2014 19:50 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Baas
Wel grappig om die verschillen te zien trouwens.
* IJsdraakje schommelt ook rond BMI 27, maar de verdeling is weer compleet anders
Edit: En even een wtf van mijn kant, net mezelf weer eens opgemeten sinds oktober ofzo. (Dat het daadwerkelijk ergens genoteerd stond, that is.) Blijkt m'n taille 8cm gekrompen. Naaaais.
Leuk een mede dwergquote:Op woensdag 7 mei 2014 19:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
BMI is iets wat met mijn lengte van 1,57 eigenlijk niet accuraat meer is.
Check, bij mij gaat alles op de buik zitten ook nog eens haha.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:15 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Leuk een mede dwerg![]()
Ik ben 1.58boven de 60 kg zie ik er al uit alsof ik extreme obesitas heb.
Bij mij dus ookquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Check, bij mij gaat alles op de buik zitten ook nog eens haha.
is wel fijner, dan zie je denk ik ook sneller resultaat? en dat motiveert weer.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Dat is mijn enige voordeel: alles is over m'n hele lichaam verdeeld, waardoor ik een hele dikke zandloper ben. Al had het iets meer tiet en iets minder reet mogen zijn in verhouding.
Mijn benen zijn gewoon normaal. Wel stevig maar merendeel is spier door het zwemmen. Maar mijn buik is echt het ergste.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:19 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Bij mij dus ook![]()
Ik heb wel dunne armpjes en benen.
Als mijn benen nog dunner worden dan ga ik huilen.
Ik vind iets vollere/dikkere benen juist onwijs mooi.
Ik ben ook maar 1.62.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:15 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Leuk een mede dwerg![]()
65 kg. En jij?quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mijn benen zijn gewoon normaal. Wel stevig maar merendeel is spier door het zwemmen. Maar mijn buik is echt het ergste.
Maargoed ooit gaat het er allemaal af hoop ik.
Hoeveel weeg jij nu als ik vragen mag?
Grotequote:
Ik kom ergens van rond de 86quote:
Die zijn bij mij ook in verhoudingquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Dat is mijn enige voordeel: alles is over m'n hele lichaam verdeeld, waardoor ik een hele dikke zandloper ben. Al had het iets meer tiet en iets minder reet mogen zijn in verhouding.
Ik kom van de 83 af haha. Maar doe nu lekker hardlopen enzo. En agh het gaat gestaag naar beneden dus ben tevreden. Goed bezig jij.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:33 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik kom ergens van rond de 86![]()
Jillian Michaels heeft me geholpen tot de 70kg![]()
Misschien toch maar weer is mee beginnen.
Ik kan 30 day shred dromen
Echt niet? ik vind het juist wel makkelijk te combineren omdat het niet zo lang duurt.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik kom van de 83 af haha. Maar doe nu lekker hardlopen enzo. En agh het gaat gestaag naar beneden dus ben tevreden. Goed bezig jij.
Denk niet dat die 30 day shred te combineren is met mijn hardloop,schema.
Is dat niet ook ontzettend belastend voor je benen? Ik heb een slechte knie. Wil die niet teveel belasten ivm kans op blessures vandaar.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:37 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Echt niet? ik vind het juist wel makkelijk te combineren omdat het niet zo lang duurt.
Maar het is wel ontiegelijk saai.
Hm ja dat weet ik eigenlijk nietquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Is dat niet ook ontzettend belastend voor je benen? Ik heb een slechte knie. Wil die niet teveel belasten ivm kans op blessures vandaar.
Meestal als ik dat merk is het te laat haha. Denk dat ik het maar bij het hardlopen houd. Val nog steeds af dus komt wel goed.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:39 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Hm ja dat weet ik eigenlijk niet![]()
Misschien kun je het proberen? en als het te zwaar is dan gewoon stoppen.
Mijn meisjes zijn niet zo imposant als die van jullie. Maar ach, als ze gaan zakken kan ik ze op werk omhoog laten heisen, dat scheeltquote:
Gezond is sexier dan skinnyquote:Op woensdag 7 mei 2014 18:38 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
Ik ben sinds januari ook bezig met een compleet andere leefstijl. Ik wil het niet 'diëten' noemen, want dat is het niet. Ik wil een gezond, verantwoord leven. En dit bevalt mij helemaal prima! In het weekend eet ik in principe gewoon lekker wat ik wil, met mate natuurlijk. De ene keer ga ik lekker sushi eten of maak ik een broodje hamburger. Moet kunnen allemaal!
Ik ben van 78,9 naar 71,1 gegaan in ongeveer 4 maandjes. Super blij mee! Mijn BMI is nog steeds te hoog, maar ik ben ook nog niet klaar. Het gaat nu steeds langzamer, maar dat vind ik niet erg. Het hoeft ook helemaal niet snel te gaan voor mij!
Ik heb een foto gemaakt van toen ik begon met de nieuwe leefstijl en toen ik 3 maanden bezig was heb ik ook een foto gemaakt. Zie hieronder:
[ afbeelding ]
Deze foto is dus een maand oud. De foto die ik hieronder zet is van een week geleden:
[ afbeelding ]
Ben echt zo trots op mijzelf! En de motivatie is nog heel hoog.
Veel succes allemaal met de nieuwe leefstijl, ik weet dat het soms erg pittig kan zijn. Doorzetten en de knop omzetten is 1 van de belangrijkste dingen imho.
Welkom!quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:28 schreef Ravage het volgende:
Ik ga ook meedoenToen ik 10 jaar geleden ging studeren ben ik in een paar jaar vrij veel aangekomen. Een jaar of 3 geleden ben ik nog een keer 10 kilo afgevallen in een paar maand door koolhydraatarm te eten, maar dat is er helaas allemaal weer bijgekomen.
Omdat m'n gewicht nu rond de 100 kilo zit is het echt tijd om actie te ondernemen dus ik zet alles in: meer bewegen, weer koolhydraatarm eten (want dat heeft z'n werking al bewezen) en meeposten in dit topic
Heb dus gelijk maar ff een tracker aangemaakt (mag van mij ook in de OP als stok achter de deur).
http://swlf.lilyslim.com/tERCp2.png
Thanx voor de tipquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:17 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh en Jillian en hardlopen tegelijk zou ik niet doen met een fragiele knie, tenzij je de springstukken van Jillian overslaat.
Nondeju, heb je daar geen last van in je rug/nek?quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:30 schreef appelsap het volgende:
Vanmiddag 1,5 uur in de sportschool staan zweten en een half uur baantjes gezwommen. Morgenochtend weer maar dan zonder het zwemmen.
Mijn borsten beginnen ook wat te krimpen maar gelukkig wel in verhouding. (Van 75H naar 70H) Ik zou ze liever kleiner hebben maar ik heb nu al veel huidoverschot daar.
quote:Op woensdag 7 mei 2014 19:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
BMI is iets wat met mijn lengte van 1,57 eigenlijk niet accuraat meer is.
hier precies andersom hoor! ik en ook 1.60 maar met 80 kilo geloofde niemand dat ik obesitas had.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:15 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Leuk een mede dwerg![]()
Wel? Niet toch? Had dat gelezen op die site iig.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:38 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
[..]
hier precies andersom hoor! ik en ook 1.60 maar met 80 kilo geloofde niemand dat ik obesitas had.
nee, ben het met je eens! ik zie er echt niet gezond uit met een "gezond" bmi van 20 bij 52 kilo...quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wel? Niet toch? Had dat gelezen op die site iig.
Ik heb er ooit 48 gewogen... Dat is echt veeeeel te mager idd.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:41 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nee, ben het met je eens! ik zie er echt niet gezond uit met een "gezond" bmi van 20 bij 52 kilo...
Nee, eigenlijk nooit.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:31 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nondeju, heb je daar geen last van in je rug/nek?
It's all about the proportionquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:46 schreef IJsdraakje het volgende:
Sowieso vind ik bmi maar een raar iets. Een gewicht van 62kg zou bij mij nog binnen "gezond" vallen, maar dan vind ik mezelf maar eng denk ik.(1.75m overigens)
Mijn bovenbenen kennen geen proportie.quote:
Ohquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:58 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mijn bovenbenen kennen geen proportie.
Niet eens de spring stukken, ik kreeg juist enorm last van mijn knieën bij de lunges.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:17 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh en Jillian en hardlopen tegelijk zou ik niet doen met een fragiele knie, tenzij je de springstukken van Jillian overslaat.
Ik denk dat ik het voor het zekere maar gewoononiet doe haha. Morgen wel weer hardlopenquote:Op woensdag 7 mei 2014 22:05 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Niet eens de spring stukken, ik kreeg juist enorm last van mijn knieën bij de lunges.![]()
Ik heb Jillian wel een tijdje gecombineerd met hardlopen, dus Jillian op de rustdagen. Was prima te combineren, maar ik ben dus op een gegeven moment de lunges over gaan slaan omdat ik wilde kunnen blijven hardlopen.
Ijsdraakje, 8 cm is echt super zeg!
Welkom Mrs Salvatore!
Mijn zusje is geloof ik 1.60/1.61 en weegt 52 en is dus echt wel in verhouding en ziet er gezond uitquote:Op woensdag 7 mei 2014 21:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb er ooit 48 gewogen... Dat is echt veeeeel te mager idd.
Ik was toen echt mager. 55 kilo stond wel mooi. Dus daar ga ik maar voor :-)quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:06 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Mijn zusje is geloof ik 1.60/1.61 en weegt 52 en is dus echt wel in verhouding en ziet er gezond uit
Dunne benen (net als ik) maar ook een buik zonder spek en toch niet graatmager.
We hebben precies hetzelfde figuur, appel.
Dus ik neem dat altijd maar een beetje als voorbeeld. Met 52 - 55 kg is mijn buik ook gewoon een keer weg
Nog 10kg jueeej
Mooi streven!quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik was toen echt mager. 55 kilo stond wel mooi. Dus daar ga ik maar voor :-)
Ik ook. Vooral omdat ik ruim een jaar geleden (91 kg bij 1m67) nauwelijks durfde te hopen dat ik écht een gezond bmi (onder de 70 kg) zou kunnen bereiken. Dus ik wilde eerst een 8 zien, toen onder de 85, toen onder de 80, en nu onder de 75. Maar nu (76 kg) is het eindelijk wel in zicht.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:09 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Mooi streven!
heb je ook tussen doelen?
Dat werkt bij mij wel goedik denk meestal maar 5kg vooruit.
Jup steeds 5 tallen dus nu de 75 straks de 70 dan 65 enz. Kleine stapjesquote:Op woensdag 7 mei 2014 23:09 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Mooi streven!
heb je ook tussen doelen?
Dat werkt bij mij wel goedik denk meestal maar 5kg vooruit.
Ik 20 nog niet zo lang geleden haha.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:25 schreef clumsy_clown het volgende:
55 kilo. De laatste keer dat ik dat woog was ik 9 denk ik.
Tien op z'n max.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:25 schreef clumsy_clown het volgende:
55 kilo. De laatste keer dat ik dat woog was ik 9 denk ik.
Af en toe raak ik verward over de gewichten, tot ik me besef dat de poster in kwestie een stukje kleiner is dan mij.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:30 schreef clumsy_clown het volgende:
Het is dat ik 20 cm langer dan jullie ben, wat het enigszins relativeert, maar als ik 55 kilo zou willen wegen zou ik toch echt stukken lichaam af moeten gaan snijden.
Goed bezig!quote:Op donderdag 8 mei 2014 07:42 schreef appelsap het volgende:
Op mijn vrije dag om 7 uur uit bed gekomen om te gaan sporten.
Hmmmm lekker.quote:Op donderdag 8 mei 2014 07:54 schreef Tink89 het volgende:
55! Dan zou ik met 1,73 echt akelig dun zijn.
Heb voor vandaag een salade in m'n tas met twee eitjes, ijsbergsla, wat nootjes, ananas, kipfilet, kaas en dressing. Nom!
Ging het lekker? Ik mag vanavond weerquote:Op donderdag 8 mei 2014 07:55 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb mijn loopje er ook al weer op zitten. Wilde zeker weten lopen en mss zou het er overdag weer bij inschieten.
Goede tactiek!quote:Op donderdag 8 mei 2014 07:55 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb mijn loopje er ook al weer op zitten. Wilde zeker weten lopen en mss zou het er overdag weer bij inschieten.
Niks vervelenders dan eten wat omhoog komt of steken in je maag. Had dat vorige week ergens met hardlopen bahbah.quote:Op donderdag 8 mei 2014 08:16 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Goede tactiek!En Appelsap, lekker bezig!
Ik duik zo voor m'n werk ook nog even de sportschool in. Ik heb wel pas net ontbeten (havermout), dus ik hoop dat dat alweer is gezakt dan.
Is ook lekkerquote:Op donderdag 8 mei 2014 08:19 schreef Ruby88 het volgende:
Hopelijk leer ik ervan om me niet nog duizend keer om te draaien in bed.
Ook lekker op de tomaat na, daar ben ik allergisch voor.quote:Op donderdag 8 mei 2014 08:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben plots weer heel erg fan van de volkorenboterhammen met plakje kaas, ijsbergsla, tomaat en komkommerWat toch lekker
(en als ik dat weer zat ben ga ik wel weer havermoutpap als ontbijt doen)
Oh jij doet ook zo'n tijd zonder geraffineerde suiker?quote:Op donderdag 8 mei 2014 08:58 schreef Isabeau het volgende:
Helaas zit er in cornflakes suiker, dus even geen cornflakes! Zelfs in mijn biologische geitenwollen sokken muesli zit suiker.
Maar wel leuk, VickyKan je vandaag lekker uitrusten of moet je werken?
Boterham met kaas, tomaat en bieslook.quote:Op donderdag 8 mei 2014 08:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben plots weer heel erg fan van de volkorenboterhammen met plakje kaas, ijsbergsla, tomaat en komkommerWat toch lekker
(en als ik dat weer zat ben ga ik wel weer havermoutpap als ontbijt doen)
Bieslook, ook al zoiets geweldigsquote:Op donderdag 8 mei 2014 09:02 schreef Myraela het volgende:
Boterham met kaas, tomaat en bieslook.Dan is mijn dag weer goed.
Goed bezig dan. Ook voor je bewustwording want echt overal zit suiker in idd. Schrik er ook weleens van. Een vriendin van me dacht gezond te doen met die optimel drink.. Maar daar zit een hoop zooi in.quote:Op donderdag 8 mei 2014 09:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bieslook, ook al zoiets geweldigsMijn favoriete dipsaus is met bieslook en mierikswortel uit een potje (en ook daar is echt waar, suiker aan toegevoegd).
Thinkk-Pinkk, ik wilde eens heel bewust worden van de hoeveelheid suiker die ik elke dag eet en heb mezelf uitgedaagd om 100 dagen zonder toegevoegde suiker te eten. Dus wel suikers in fruit, groente en complexe koolhydraten in granen. En ik mag van mezelf zo nu en dan wat honing (en ja, moleculair maakt dat geen flikker uit vergeleken met tafelsuiker, maar het ging me met name om de bewustwording en het minder snoepen).
Ik kan er wel even een ticker tussen doenquote:Op donderdag 8 mei 2014 09:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Goed bezig dan. Ook voor je bewustwording want echt overal zit suiker in idd. Schrik er ook weleens van. Een vriendin van me dacht gezond te doen met die optimel drink.. Maar daar zit een hoop zooi in.
Mag jij hier OP's aanpassen trouwens? Want ik en iemand anders willen graag onze ticker erin
Thanx!quote:Op donderdag 8 mei 2014 09:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan er wel even een ticker tussen doen
Zit er geen suiker in je brood?quote:Op donderdag 8 mei 2014 09:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bieslook, ook al zoiets geweldigsMijn favoriete dipsaus is met bieslook en mierikswortel uit een potje (en ook daar is echt waar, suiker aan toegevoegd).
Thinkk-Pinkk, ik wilde eens heel bewust worden van de hoeveelheid suiker die ik elke dag eet en heb mezelf uitgedaagd om 100 dagen zonder toegevoegde suiker te eten. Dus wel suikers in fruit, groente en complexe koolhydraten in granen. En ik mag van mezelf zo nu en dan wat honing (en ja, moleculair maakt dat geen flikker uit vergeleken met tafelsuiker, maar het ging me met name om de bewustwording en het minder snoepen).
Allinson. Nee dusquote:
Vandaar dat ik het je vroeg.quote:Op donderdag 8 mei 2014 09:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Allinson. Nee dus
In bijna al het brood zit overigens wel suiker
Je hebt wel een korte! Geen idee hoe je dat kan wijzigen en je naam staat er nu niet bovenquote:Op donderdag 8 mei 2014 09:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Thanx!![]()
Dit is de mijne
http://swlm.lilyslim.com/2JTPp1.png
Deze is van Ravage
http://swlf.lilyslim.com/tERCp2.png
Ik vind het eigenlijk gek dat er in vrijwel al het brood suiker zit.quote:
Ik ook. Maar dat vind ik van heel veel dingen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 09:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk gek dat er in vrijwel al het brood suiker zit.
Ik ben al aan het kijken. Zo eens op de pc doen op de ipad werkt voor geen meter :pquote:Op donderdag 8 mei 2014 09:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je hebt wel een korte! Geen idee hoe je dat kan wijzigen en je naam staat er nu niet boven
Ik heb nog nooit suiker oid toegevoegd aan soepquote:Op donderdag 8 mei 2014 09:30 schreef Lonaa het volgende:
Ik ook. Maar dat vind ik van heel veel dingen.
Als ik bepaalde dingen zelf maak (brood, soep, saus, marinades enz. enz. ) gaat er nergens suiker in.
Heel soms een andere zoetstof (honing in sommige marinades bijv.) maar ook minimaal.
Klopt warmte en suiker, gist vind dat prachtig.quote:Op donderdag 8 mei 2014 09:45 schreef Myraela het volgende:
Ik doe wel een theelepel suiker in mijn focaccia brood, naanbrood en pizzadeeg. Heb altijd begrepen dat het gist daarvan beter gaat werken.
Eet je wel agave siroop?quote:Op donderdag 8 mei 2014 08:58 schreef Isabeau het volgende:
Helaas zit er in cornflakes suiker, dus even geen cornflakes! Zelfs in mijn biologische geitenwollen sokken muesli zit suiker.
quote:Op donderdag 8 mei 2014 09:51 schreef Brighteyes het volgende:
Eet je wel agave siroop?
Zo ja kan ik je zelf gemaakte granola van havermout, noten, zaden en wat agavesiroop aanraden. Echt heel erg jummie!
En er zijn er ook die de siroop achterwege laten en een geprakte banaan erdoor doorn trouwens.
cupasoup en magnetronmaaltijden, mee eens... Brood mijden vind ik zo'n hype.quote:Op donderdag 8 mei 2014 09:43 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
Brood zou je eigenlijk zoveel mogelijk moeten vermijden imho. Net zoals cup a soep en magnetronmaaltijden en zo.
Is geen hype. Er zit echt wel waarheid achter. Tuurlijk eet ik ook wel brood, maar niet meer elke dag. En blijkbaar werpt het zijn vruchten af, want ik ben al 8 kilo kwijt.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
cupasoup en magnetronmaaltijden, mee eens... Brood mijden vind ik zo'n hype.
Isabeau, tuinkers!
Bij de C&A willen ze nog weleens broeken voor een tientje hebben hangen. En volgens mij is het daar uitverkoop nu.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:18 schreef appelsap het volgende:
First world problem: Mijn broeken zijn echt veel te groot aan het worden en ik heb geen geld voor een nieuwe.
concerten waren zondag en maandag.quote:Op donderdag 8 mei 2014 08:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik eet geen chips meer > 20 kg kwijt. Zo kun je voor alles wel wat verzinnen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:22 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Is geen hype. Er zit echt wel waarheid achter. Tuurlijk eet ik ook wel brood, maar niet meer elke dag. En blijkbaar werpt het zijn vruchten af, want ik ben al 8 kilo kwijt.
Ik heb ook niet gezegd dat het slecht is. Maar, ik ben wel van mening dat je het best kan beperken.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:35 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Ik eet geen chips meer > 20 kg kwijt. Zo kun je voor alles wel wat verzinnen.![]()
Als je brood met normale porties eet is het echt niet slecht hoor. En dat is met alles zo. Afvallen is echt geen wetenschap. Er moet gewoon minder energie in dan eruit gaat. Of je dat gaan oplossen met 100 appels op een dag of 2 keer naar de mac donalds maakt dat echt geen verschil. Of het gezond is.. dat is een tweede maar afvallen zul je wel.
Suiker compenseert de zoute smaak.quote:Op donderdag 8 mei 2014 09:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ook. Maar dat vind ik van heel veel dingen.
Als ik bepaalde dingen zelf maak (brood, soep, saus, marinades enz. enz. ) gaat er nergens suiker in.
Heel soms een andere zoetstof (honing in sommige marinades bijv.) maar ook minimaal.
Ik heb een bio-dinges flesje, bij de stroop afdeling en het schijnt een hoger zoetend vermogen te hebben maar lagere huppeldepup... shit, hoe heet dat nou... Argh!quote:Op donderdag 8 mei 2014 09:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]nee, dat heb ik eigenlijk nog nooit geprobeerd.
Heb wel ahornsiroop in huis, maar nog niet gebruikt.
Maar waarom zou je als je er ook mee af kunt vallen? Als je maar binnen je kcal van de dag blijft toch? Het is echt niet ongezond hoor.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:37 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Ik heb ook niet gezegd dat het slecht is. Maar, ik ben wel van mening dat je het best kan beperken.
Waar zie je mij zeggen dat het ongezond is?quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:38 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Maar waarom zou je als je er ook mee af kunt vallen? Als je maar binnen je kcal van de dag blijft toch? Het is echt niet ongezond hoor.
Hiervan is Tink89 een goed voorbeeld van. Die eet geloof ik wel 8 boterhammen op een dag en is toch al (als ik het goed heb) 40 kilo kwijt.
Ofquote:Op donderdag 8 mei 2014 09:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Eet je wel agave siroop?
Zo ja kan ik je zelf gemaakte granola van havermout, noten, zaden en wat agavesiroop aanraden. Echt heel erg jummie!
En er zijn er ook die de siroop achterwege laten en een geprakte banaan erdoor doorn trouwens.
Ik googelde dat spul net omdat ik geen idee heb wat t is.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb een bio-dinges flesje, bij de stroop afdeling en het schijnt een hoger zoetend vermogen te hebben maar lagere huppeldepup... shit, hoe heet dat nou... Argh!
Wat low carb dingen ook hebben: lagere glycemische index!
Staat er inquote:Op donderdag 8 mei 2014 10:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Deze ticker moet wel goed zijn als het goed is. http://swlf.lilyslim.com/IOAPp1.png
True, meestal 7 of 8 volkoren boterhammen op een dag. En je onderschat me. De ticker staat op 48 kilo, waarvan het laatste half jaar stabielquote:Op donderdag 8 mei 2014 10:38 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Maar waarom zou je als je er ook mee af kunt vallen? Als je maar binnen je kcal van de dag blijft toch? Het is echt niet ongezond hoor.
Hiervan is Tink89 een goed voorbeeld van. Die eet geloof ik wel 8 boterhammen op een dag en is toch al (als ik het goed heb) 40 kilo kwijt.
Bedankt voor de tip. Tientje kan er nog wel vanaf.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Bij de C&A willen ze nog weleens broeken voor een tientje hebben hangen. En volgens mij is het daar uitverkoop nu.
Heb even gekeken ik heb er afgelopen weekend een broek van een tientje en van 20 euro gekochtquote:Op donderdag 8 mei 2014 11:19 schreef appelsap het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Tientje kan er nog wel vanaf.
Misschien is dit ook nog een tip: http://www.hm.com/nl/prod(...)20-A#article=14020-Cquote:Op donderdag 8 mei 2014 10:18 schreef appelsap het volgende:
First world problem: Mijn broeken zijn echt veel te groot aan het worden en ik heb geen geld voor een nieuwe.
Volgens mij had ik die gepast in de winkel. Maar er moest zo'n stuk aan de onderkant af dat heel het model weg viel haha.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:30 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Misschien is dit ook nog een tip: http://www.hm.com/nl/prod(...)20-A#article=14020-C
In allerlei kleurtjes en weet ik veel wat.En niet zo duur. Ik heb hem zelf ook en ik vind 'm heel erg lekker zitten.
Ik ben met zes sneden brood per dag 27 kilo afgevallen...quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:22 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Is geen hype. Er zit echt wel waarheid achter. Tuurlijk eet ik ook wel brood, maar niet meer elke dag. En blijkbaar werpt het zijn vruchten af, want ik ben al 8 kilo kwijt.
Ieder voor zich, toch? Wel erg knap trouwens zeg! Wat is je streven?quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ben met zes sneden brood per dag 27 kilo afgevallen...
De 8 die er inmiddels weer aanzitten kwijtraken.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:37 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Ieder voor zich, toch? Wel erg knap trouwens zeg! Wat is je streven?
Heel goed.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]
De 8 die er inmiddels weer aanzitten kwijtraken.
Ja dat is wel het nadeel van broeken met een 'gewone' maat zoals M of maat 40. Ik had bijvoorbeeld juist een perfecte lengte met maat 42 en maat 40 paste wel alleen was weer wat te kort voor mij. Heel erg jammer vond ik dat want ik vond hem heel erg lekker zitten.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Volgens mij had ik die gepast in de winkel. Maar er moest zo'n stuk aan de onderkant af dat heel het model weg viel haha.
Ja als je lang bent krijg je natuurlijk weer dat het te kort is. Hebben mijn schoonzusjes ook. pas meestal gewoon de broeken, sla ze alvast naar binnen om om te kijken of het er dan nog uitziet. Vooral met die skinny's tegenwoordig heb je dan dat het aan de onderkant gaat flubberen omdat het niet meer aansluit. Agjah met een beetje zoeken komen we er wel toch?quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:42 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Ja dat is wel het nadeel van broeken met een 'gewone' maat zoals M of maat 40. Ik had bijvoorbeeld juist een perfecte lengte met maat 42 en maat 40 paste wel alleen was weer wat te kort voor mij. Heel erg jammer vond ik dat want ik vond hem heel erg lekker zitten.
Ik heb geen idee welke lengtemaat ik heb. Maar 30 (Wat vaak de kortste is bij bijv een H&M) is me echt veel te lang. Moet misschien een keer op naailes gaan ofzo. Want moet nu steeds mijn moeder of schoonmoeder lastig vallenquote:Op donderdag 8 mei 2014 11:50 schreef laiveneertiekje het volgende:
appelsap, misschien dat je je broeken nog wat kan laten innemen? Ik dacht dat dat nog wel te doen was(al heb ik het nog nooit zelf gedaan).
Ik ben toendertijd met 6 boterhammen per dag 20 kilo afgevallen. Nu zit ik op 5 a 6 boterhammen per dag. Ik zie mijzelf ook niet heel snel allerlei fancy lunches klaarmaken eerlijk gezegd.
Mijn spierpijn is bijna weg
Gelukkig maar, want vanavond ga ik weer sporten, en ik vrees dat wij dezelfde les krijgen als die ik maandag gedaan heb.
Mijn broeken zijn trouwens altijd te lang. Ik denk dat ik lengtemaat 28 of 29 heb, dus ik mag ze altijd inkorten.
M&S? BonPrix?quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb geen idee welke lengtemaat ik heb. Maar 30 (Wat vaak de kortste is bij bijv een H&M) is me echt veel te lang. Moet misschien een keer op naailes gaan ofzo. Want moet nu steeds mijn moeder of schoonmoeder lastig vallen![]()
---------------
Nu wel het toch over kleren hebben.. Ben op zoek naar nieuwe shirtjes en vind helemaal niks leuk. Ja wat ik leuk vind zijn shirtjes van 30 - 50 euro per stuk. Ik heb er daar al wat van gekocht maar budget raakt op en heb echt een shirtjes gebrek.
Ik heb het voor elkaar gekregen een naaimachine tijdens handenarbeid totaal naar de gallemiezen te helpen toen ik 2 lapjes gewoon aan elkaar moest naaien om te oefenenquote:Op donderdag 8 mei 2014 12:06 schreef laiveneertiekje het volgende:
Esprit heeft toch ook nog wel eens wat goedkopere shirtjes dacht ik.
En een broek inkorten is best makkelijk te leren hoor, dus gewoon eens doen!
Wehkamp al gehad? die verkoopt gewoon merken & hebben vaak acties.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb geen idee welke lengtemaat ik heb. Maar 30 (Wat vaak de kortste is bij bijv een H&M) is me echt veel te lang. Moet misschien een keer op naailes gaan ofzo. Want moet nu steeds mijn moeder of schoonmoeder lastig vallen![]()
---------------
Nu wel het toch over kleren hebben.. Ben op zoek naar nieuwe shirtjes en vind helemaal niks leuk. Ja wat ik leuk vind zijn shirtjes van 30 - 50 euro per stuk. Ik heb er daar al wat van gekocht maar budget raakt op en heb echt een shirtjes gebrek.
Waar haal je spelt? Wel een goed idee trouwens!quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
OfLyles golden syrup
Of maple syrup. Of honing.
Ik las laatst zelfs iemand die gepureerde pompoen gebruikte voor het zoet.
Ik doe er trouwens ook altijd spelt bij. En veul kaneel.
M-L bestel ze meestal online alle twee en stuur er 1 terugquote:Op donderdag 8 mei 2014 12:13 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Wehkamp al gehad? die verkoopt gewoon merken & hebben vaak acties.
Ik weet niet precies welke maat en stijl je hebtmijne nieuwe favo winkel is River Island.
Iets prijziger dan H&M maar goedkoper dan de meeste grote merken.
quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik googelde dat spul net omdat ik geen idee heb wat t is.
Kwam ik deze tegen:
http://realfoodforager.com/why-i-never-use-agave/
Ja ik heb dat met spul van Silver creek blijft lang mooi en moet er altijd een maatje L hebben haha.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:16 schreef SacreCoeur het volgende:
EDC blijft echt heel lang mooi ook, maar het valt soms wel kleiner.
Gewoon bij de Jumbo (Smaakt) of anders de biologische winkel. Tig opties altijd. Ook eens gerst geprobeerd, dat was niet zo'n succes, werd een beetje korrelig.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Waar haal je spelt? Wel een goed idee trouwens!
Pics!quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:26 schreef Patoshik het volgende:
We hebben jonge katjes!Tot nu toe zijn het er 2. Ze zijn geboren in de schuur op zolder. Zagen we de moederpoes beneden staan (er is geen trap naar boven dus hoe ze er is gekomen..) en ze wou/kon niet meer naar boven. Lijkt me ook niet zo lekker na een bevalling.
Maar omdat ze dicht bij de rand lagen hebben we ze maar naar beneden gehaald. Toen is ze gauw weer naar een ander plekje gegaan met d'r katjes in haar bek. Maar omdat ze daar op de toch ligt nemen we haar straks mee naar binnen in een mandje. Want... we gaan er eentje houden.
Waarom is minder leuk: we zijn onze kat al 2 weken kwijt en aangezien hij al oud was zijn we bang dat hij dood is.
Ja hoor, dat wil ze wel. Het is niet haar eerste nestje en ze vind het nooit erg dat je ook bij de jonkies zit en ze zal nooit gemeen doen tegen je.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Pics!
En ik hoop dat moederpoes het accepteert om binnen gehaald te worden.
Oh ik had begrepen dat het een zwerfkat was haha. Misschien leuk volgtopic voor in F&F?quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:30 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Ja hoor, dat wil ze wel. Het is niet haar eerste nestje en ze vind het nooit erg dat je ook bij de jonkies zit en ze zal nooit gemeen doen tegen je.
Eerder kreeg ze ze altijd ook binnen want toen mocht ze nog naar binnen maar omdat ze er een handje van heeft om te plassen (bijvoorbeeld net nadat ze naar buiten is geweest, niks hielp qua trucjes) moest ze na een tijdje naar buiten (we wonen op een boerderij dus dat kan prima) dus kreeg ze d'r jongen ook buiten.
Ben benieuwd of ze dan straks ook weer gaan binnen plassen of dat ze het misschien vergeten is. Ik heb haar plekje alvast klaargemaakt met een lekker mandje en de kattenbak die maar weer van zolder kon.
Is daar interesse in dan?quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh ik had begrepen dat het een zwerfkat was haha. Misschien leuk volgtopic voor in F&F?![]()
Ja joh, jonge katjes dat vind echt iedereen kei tofquote:Op donderdag 8 mei 2014 12:32 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Is daar interesse in dan?Want anders wil ik het best doen.
je edit gemist, maar wat goed dat jullie haar in huis hebben genomen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:32 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Is daar interesse in dan?Want anders wil ik het best doen.
Edit: het was eerder ook een zwerfkat (uit de auto gezet in de vakantie periode) en toen heeft onze oude juf haar opgevangen en vroeg in de klas wie een kat mocht hebben. En toen kregen wij haar.![]()
Dit. Maar dat gaat per persoon afhangen natuurlijk, carbs pakken niet goed op mijquote:Op donderdag 8 mei 2014 09:43 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
Brood zou je eigenlijk zoveel mogelijk moeten vermijden imho. Net zoals cup a soep en magnetronmaaltijden en zo.
Exact, carbs pakken hier ook niet goed uit. Dus ik beperk brood en pasta enzo. Werkt prima voor mij zo.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:04 schreef Timmos het volgende:
[..]
Dit. Maar dat gaat per persoon afhangen natuurlijk, carbs pakken niet goed op mij.. Nu dus best lowcarb aan het eten, en als ik straks tevreden ben met waar ik ben kijk ik wel hoe carbs uitpakken als ik overstap op pure spiergroei..
Waar staat die Smaakt sectie dan ongeveer? Bij de zonnatura?quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:23 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Gewoon bij de Jumbo (Smaakt) of anders de biologische winkel. Tig opties altijd. Ook eens gerst geprobeerd, dat was niet zo'n succes, werd een beetje korrelig.
Same here.. Binnenkort een oven dus dan wat meer variatie of extra eten hopelijkquote:Op donderdag 8 mei 2014 13:08 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Exact, carbs pakken hier ook niet goed uit. Dus ik beperk brood en pasta enzo. Werkt prima voor mij zo.
Ik YT heel veel.. Kwam laatst een filmpje tegen met 5 foods die je niet zou moeten eten, granola kwam daar volgens mij ook voorbij..quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ik ben het gaan gebruiken nav iets wat ik las idd op zo'n raw food type blog over granola.
*in de prullenbak kiepert...
Serieus zo snel een kilo erbij? Dat heb ik echt alleen als ik het een weekend lang op feesten, zuipen en vreterij zet.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:10 schreef Timmos het volgende:
[..]
Same here.. Binnenkort een oven dus dan wat meer variatie of extra eten hopelijk.. Recepten oid mag je altijd in mn inbox gooien
![]()
..
Heel soms wil ik met een maatje van me nog wel eens lekker lasagne maken op zaterdag.. Dan fitness ik 2 dagen niet en eet ik gewoon 's lekker.. Is er zo makkelijk een kilo bij..
De lekkerste recepten vind je op allerhande.nl.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:10 schreef Timmos het volgende:
[..]
Same here.. Binnenkort een oven dus dan wat meer variatie of extra eten hopelijk.. Recepten oid mag je altijd in mn inbox gooien
![]()
..
Heel soms wil ik met een maatje van me nog wel eens lekker lasagne maken op zaterdag.. Dan fitness ik 2 dagen niet en eet ik gewoon 's lekker.. Is er zo makkelijk een kilo bij..
Oh dat is inderdaad echt wel heel lekker.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:12 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
De lekkerste recepten vind je op allerhande.nl.
Ik haal daar echt de gezondste, lekkere dingen vandaan. Vooral de spitskool met kip en rijst is een favoriet hier.
Rijst schrap ik ookquote:Op donderdag 8 mei 2014 13:12 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Ik haal daar echt de gezondste, lekkere dingen vandaan. Vooral de spitskool met kip en rijst is een favoriet hier.
idd, die AH app heeft een hoop makkelijke recepten die vaak ook erg lekker zijn en gezondquote:Op donderdag 8 mei 2014 13:12 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Rijst zit echt bij lange na niet zoveel in als bijvoorbeeld brood of pasta! Maar goed, als het voor jou niet werkt idd.quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:18 schreef Timmos het volgende:
[..]
Rijst schrap ik ook.. Als ik 't pak is het soms eens 50 gram ofzo, of dan pak ik 2 wraps.. Koolhydraten blijven de gainers, en gainen doe ik er ook echt van
.. Eerst moet het eraf nu en dan kan ik gaan gainen met spier
..
Foto!quote:Op donderdag 8 mei 2014 13:19 schreef appelsap het volgende:
Ik ging even naar de C&A om te kijken voor een broek maar toen zag ik een heel leuk jurkje voor maar 14.90 dat ook nog eens perfect past. Dus...![]()
Mijn voordeel is dat ik rijst en aardappelen niet eens lustquote:Op donderdag 8 mei 2014 13:18 schreef Timmos het volgende:
[..]
Rijst schrap ik ook.. Als ik 't pak is het soms eens 50 gram ofzo, of dan pak ik 2 wraps.. Koolhydraten blijven de gainers, en gainen doe ik er ook echt van
.. Eerst moet het eraf nu en dan kan ik gaan gainen met spier
..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |