'Co-piloot MH 370 probeerde nog te bellen' De copiloot van vlucht MH 370 heeft nog geprobeerd een telefoontje te plegen vlak voordat de Boeing 777 van Malaysian Airlines van de radar verdween.
Dat hebben bronnen rondom het politieteam tegen de Maleisische krant New Straits Times gezegd.
Volgens hen maakte het mobieltje van Fariq Abdul Hamid contact met een zendmast toen het vliegtuig laag in de buurt van het Maleisische eiland Penang vloog. Maar voordat het signaal naar een volgende zendmast kon worden gestuurd om een daadwerkelijk telefoongesprek te laten plaatsvinden, was de verbinding alweer verbroken.
''De telecomtoren verwerkte het telefoontje dat hij probeerde te maken. Waarschijnlijk werd de verbinding toen verbroken omdat het toestel snel wegvloog van de toren en geen volgende toren bereikte'', aldus de insiders.
Het laatste telefoongesprek dat Hamid wél voerde, was twee uur voor de vlucht van Kuala Lumpur richting Beijing. Hij belde toen met iemand die hij veel vaker telefonisch sprak, blijkt uit onderzoek.
Vlak voordat hij aan boord ging, stuurde hij nog een Whatsapp-berichtje en gezien het gebrek aan signaal daarna heeft hij toen waarschijnlijk zijn telefoon uitgeschakeld. Vlak bij de zendmast bij Penang gaf het toestel ineens weer een teken van leven.
nu.nl
11 april
"It [the search area] has been very much narrowed down because we've now had a series of detections, some for quite a long period of time,'' Mr Abbott said.
"Nevertheless, we're getting to the stage where the signal from the black box is starting to fade."
He also said that officials were confident that they knew "the position of the black box flight recorder to within some kilometres".
"Still, confidence in the approximate position of the black box is not the same as recovering wreckage from almost 4.5km (2.6 miles) beneath the sea or finally determining all that happened on that flight."
24 maart - 15:00: De Maleisische president Najib Razak laat in een persconferentie weten dat het vliegtuig hoogstwaarschijnlijk is neergestort in de Zuidelijke Indische Oceaan, op basis van satellietdata van Inmarsat, een Brits bedrijf.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
============================================================= Klik hier om naar de OP te gaan waar je onderin kunt zien waar Fok'ers denken dat de MH370 terecht is gekomen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 12-04-2014 11:36:22 ]
Gisterenavond ben ik met Google earth bezig geweest, de route vanaf het vertrek tot de eerste ping rond 2:29 voorbij MEKAR is rond 1050 mijl en binnen 2 uur afgelegd met een snelheid van minstens 450 knopen. Vanaf dat punt heb ik vervolgens een route naar de plaats waar ze de signalen opvangen gemaakt die overeen komt met de pinglijnen, die afstand is 2100 mijl welke dus in 5.5 uur is afgelegd.
Het zou dus nadat het richting het zuiden keerde lager moeten zijn gaan vliegen en daardoor meer brandstof hebben geconsumeerd terwijl het langzamer vloog, 330 knopen of 380 mph.
KMLfiles van de pinglijnen zijn hier te downloaden
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
me. het icoontje staat misschien niet helemaal goed en had idd wat meer naar beneden moeten staan, op die horizontale strook (had even geen rekening gehouden met de kromming van de aarde die google maps weergaf)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Ik had vanmorgen opgevangen dat ze hem gevonden hadden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Op vrijdag 11 april 2014 17:54 schreef bedachtzaam het volgende: Gisterenavond ben ik met Google earth bezig geweest, de route vanaf het vertrek tot de eerste ping rond 2:29 voorbij MEKAR is rond 1050 mijl en binnen 2 uur afgelegd met een snelheid van minstens 450 knopen. Vanaf dat punt heb ik vervolgens een route naar de plaats waar ze de signalen opvangen gemaakt die overeen komt met de pinglijnen, die afstand is 2100 mijl welke dus in 5.5 uur is afgelegd.
Het zou dus nadat het richting het zuiden keerde lager moeten zijn gaan vliegen en daardoor meer brandstof hebben geconsumeerd terwijl het langzamer vloog, 330 knopen of 380 mph.
KMLfiles van de pinglijnen zijn hier te downloaden
Als een heel lange glijvlucht om ongeschonden de bodem van de zee te bereiken?
Vertel mij niet dat ze nog niet naar de zeebodem afgezonken zijn. Zeker GB heeft allang een kijkje genomen. Ze houden wat ze gezien hebben lekker voor zichzelf voorlopig.
Misschien door een ander nageboorte gevraagd maar er is dus bekend geworden dat niet al het opgevangen signaal van de gezochte zwarte doos is. Maar wat is zoiets dan wel, waar komt het vandaan en hebben die wezens te maken met het verdwijnen van dit toestel?
En als bekend is, "waar" de zwarte doos ligt, hoezo zijn er nog geen brokstukken gevonden?
[b]Op vrijdag 11 april 2014 18:37 schreef En als bekend is, "waar" de zwarte doos ligt, hoezo zijn er nog geen brokstukken gevonden?
Omdat we al ruim een maand verder zijn, de eventuele brokstukken allang honderden kilometers zijn afgedreven, en de rest (de niet drijvende delen) op de zeebodem ligt...
Omdat we al ruim een maand verder zijn, de eventuele brokstukken allang honderden kilometers verder zijn afgedreven, en de rest (de niet drijvende delen) op de zeebodem ligt...
Dus dan zit er een kern van waarheid in de Park-Line reclame, "zo makkelijk kan het zijn"
Dan lijkt de conclusie dat bekend is waar de zwarte doos ligt, nog steeds voorbarig, right?
Op vrijdag 11 april 2014 17:54 schreef bedachtzaam het volgende: Gisterenavond ben ik met Google earth bezig geweest, de route vanaf het vertrek tot de eerste ping rond 2:29 voorbij MEKAR is rond 1050 mijl en binnen 2 uur afgelegd met een snelheid van minstens 450 knopen. Vanaf dat punt heb ik vervolgens een route naar de plaats waar ze de signalen opvangen gemaakt die overeen komt met de pinglijnen, die afstand is 2100 mijl welke dus in 5.5 uur is afgelegd.
Het zou dus nadat het richting het zuiden keerde lager moeten zijn gaan vliegen en daardoor meer brandstof hebben geconsumeerd terwijl het langzamer vloog, 330 knopen of 380 mph.
KMLfiles van de pinglijnen zijn hier te downloaden
Ik vind dit wel opzienbarend nieuws, bedachtzaam! Knap werk!
zeg maar wat je erin wilt hebben De grote doorbraak die geen grote doorbraak is? En hoe groot is het zoekgebied nou, kleiner dan ruim 1,5 keer Nederland?
Nou, als dit waar is, is het toch wel een doorbraak:
quote:
"It [the search area] has been very much narrowed down because we've now had a series of detections, some for quite a long period of time,'' Mr Abbott said.
"Nevertheless, we're getting to the stage where the signal from the black box is starting to fade."
He also said that officials were confident that they knew "the position of the black box flight recorder to within some kilometres".
"Still, confidence in the approximate position of the black box is not the same as recovering wreckage from almost 4.5km (2.6 miles) beneath the sea or finally determining all that happened on that flight."
zeg maar wat je erin wilt hebben De grote doorbraak die geen grote doorbraak is? En hoe groot is het zoekgebied nou, kleiner dan ruim 1,5 keer Nederland?
Nieuwsbericht van vandaag idd. Daarin waren ze toch tamelijk concreet en overtuigd van de locatie. Dat ze het nog niet in zicht hebben is logisch.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Het enige wat hij zegt is dat men nu wat data heeft. Uiteraard kan je daar nog steeds geen conclusies aan verbinden, behalve je positieve fantasie op basis van gelukkige resultaten uit het verleden.
De Australische coördinator van de zoektocht, Angus Houston, tempert echter de verwachtingen. Hij laat weten dat de laatst opgevangen signalen waarschijnlijk niet afkomstig waren van de Boeing, zo meldt CNN. "Er is geen belangrijke doorbraak in de zoektocht naar vlucht MH 370", aldus Houston.
Op vrijdag 11 april 2014 21:07 schreef ATan het volgende: Het enige wat hij zegt is dat men nu data heeft. Uiteraard kan je daar nog steeds geen conclusies aan verbinden, behalve je positieve fantasie op basis van gelukkige resultaten uit het verleden.
Leg eens uit waarom je geen conclusie kunt trekken uit technische data?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Dat gaat over het bericht van gsteren, dat een vliegtuig (P3) ook signalen zou hebben opgevangen.
quote:
On Apr 11th 2014 the JACC reported that analysis of the signals received by the RAAF AP-3C Orion Aircraft on Apr 10th 2014 identified the signals as being unrelated to the flight or cockpit voice recorders. ADV Ocean Shield is continuing more focussed sweeps with the tower ping locator, the Orion Aircraft continues acoustic search. "A decision as to when to deploy the Autonomous Underwater Vehicle will be made on advice from experts on board the Ocean Shield and could be some days away."
Je moet eerst nog de verscheidene data verwerken. Je data kan te afwijkend zijn, niet te vergelijken etc.
Ok, maar waarom zou men dan met zo'n concrete uitspraken komen als er nog genoeg vraagtekens zijn? Je mag toch aannemen dat ze dit al onderzocht hebben.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Ok, maar waarom zou men dan met zo'n concrete uitspraken komen als er nog genoeg vraagtekens zijn? Je mag toch aannemen dat ze dit al onderzocht hebben.
Vanwege het missen van kennis in detail over de accuratesse van datatypen gebruikt in numerieke algoritmen. Zelfs bij diegenen die de data verwerken zelf. Zelfs bij mensen die overtuigd zijn dat zij denken dat zij ervanaf weten.
[ Bericht 3% gewijzigd door ATan op 13-04-2014 01:59:41 ]
Elke keer als ik de OP aanpas en op invoerenklikdan krijg ik: FOK!forum is momenteel niet bereikbaar wegens database-problemen. Wacht even en probeer het zometeen nog een keer.
Op vrijdag 11 april 2014 21:14 schreef Marrije het volgende: Een update past er niet meer bij in de OP, heb eea geprobeerd in een spoiler te zetten, lukt niet. Kan er iets uit?
Ongetwijfeld. Anders even die have hope plaatjes uit de eerste spoiler verwijderen of plaatjes die veel op elkaar lijken verwijderen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Het vloog lager en langzamer, om een perfecte landing in zee te kunnen maken zonder brokstukken!
Het is zoals MartijnA3 aangeeft theoretisch en gebaseerd op de waarschijnlijke plaats waar de blackbox ligt. Evenzo kan uiteindelijk blijken dat het toestel daar helemaal niet ligt, dat moeten we dus afwachten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Ik denk dat het toch wel een tijdje gaat duren voordat een onderzeerobot het wrak gevonden heeft.
Ik ben nog wel een beetje sceptisch over deze berichtgeving. Laat ze eerst maar eens met een brokstuk komen (hoe klein ook) om aan te tonen dat het vliegtuig idd in dat gebied is gecrasht. Dan is er wel goede hoop dat ze de zwarte dozen vinden, alleen kan dat denk ik erg lang duren.
Bij AF447 waren al na 1 dag zoeken brokstukken ontdekt, geidentificeerd op foto's en geborgen. De ontvangen data was omvangrijk. De foutmarge was zeer klein. De kans dat de zwarte doos dan daar ligt is heel groot. Daarna duurde het nog twee jaar zoeken in redelijkerwijs ondiep water met goed zicht voordat de zwarte doos geborgen was.
Bij MH370 zijn nog altijd geen brokstukken ontdekt, geidentificeerd op foto's of geborgen. De ontvangen data is marginaal. De foutmarge is enorm. De kans dat de zwarte doos dan daar ligt is niet heel groot. Vergeleken met hierboven, met dezelfde visuele apparatuur, hoelang zal zoeken in diep water gaan duren met zeer slecht zoutmist zicht op de bodem?
Men heeft onder deze omstandigheden enorm veel geluk nodig.
Op vrijdag 11 april 2014 22:22 schreef ATan het volgende: Bij AF447 waren al na 1 dag zoeken brokstukken ontdekt, geidentificeerd op foto's en geborgen. De ontvangen data was omvangrijk. De foutmarge was zeer klein. De kans dat de zwarte doos dan daar ligt is heel groot. Daarna duurde het nog twee jaar zoeken in redelijkerwijs ondiep water met goed zicht voordat de zwarte doos geborgen was.
Bij MH370 zijn nog altijd geen brokstukken ontdekt, geidentificeerd op foto's of geborgen. De ontvangen data is marginaal. De foutmarge is enorm. De kans dat de zwarte doos dan daar ligt is niet heel groot. Vergeleken met hierboven, met dezelfde visuele apparatuur, hoelang zal zoeken in diep water gaan duren met zeer slecht zoutmist zicht op de bodem?
Men heeft onder deze omstandigheden enorm veel geluk nodig.
wisten ze bij die af ook op enkele kilometers nauwkeurig waar ze moesten zoeken nav (onderwater) pingcontact?
Ja dat snap ik, dus als ik de afstand wil hebben moet ik hem lichtelijk aanpassen. Waar kwamen de getallen vandaan (die komen als het goed is uit subformules)?
De formule is empirisch vastgesteld. Moet nog een hele klus geweest zijn denk ik. Ik snap overigens niet hoe je een formule waarmee je de geluidssnelheid in water kunt bepalen om kunt zetten naar een formule die zegt hoever een geluid draagt. Want dat lijkt me vooral afhankelijk van de sterkte van het geluid en de gehoorkwaliteit van de oren/ontvanger.
Op vrijdag 11 april 2014 21:14 schreef Marrije het volgende: Een update past er niet meer bij in de OP, heb eea geprobeerd in een spoiler te zetten, lukt niet. Kan er iets uit?
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:
Falco - Tibet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Co_OL - Noord-Korea:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. El_Matador - Voorheen: Gobiwoestijn, China/Tibet - geslaagde kaping nu: Proberen Ile Amsterdam te bereiken maar gefaald door zware stormen en kerosinetekort:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Marrije:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. niels0:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Parzival:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maleisische overheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.===================================================================
De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is ) een Colombiaanse lekkernij.
==================================
Who gives a flying fuck. Pun intended
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
De zwaarste onderdelen van het vliegtuig liggen verspreid over het Zeewyck onderwater gebergte en de Brouwer trog.
Ten eerste kwam het vliegtuig na een kleine brand met verstikkende rook, slecht zicht in de cockpit, het aanzetten van de nood buitenboord dynamo en het invoeren van wat random waypoints, niet verder vanwege het brandstoftekort door het langzaam laag vliegen met open cockpitramen. Ten tweede was iedereen het bewustzijn al verloren, lang voordat het wateroppervlak werd geraakt met lage snelheid. Het toestel was nog redelijk intact terwijl het zonk. Daarna implodeerde en scheurde het vliegtuig verder terwijl grote individuele stukken afzonken naar de bodem.
[ Bericht 2% gewijzigd door ATan op 11-04-2014 23:49:30 ]
De zwaarste onderdelen van het vliegtuig liggen verspreid over het Zeewyck onderwater gebergte en de Brouwer trog.
Ten eerste kwam het vliegtuig na een kleine brand met verstikkende rook, slecht zicht in de cockpit, het aanzetten van de nood buitenboord dynamo en het invoeren van wat random waypoints, niet verder vanwege het brandstoftekort door het laag vliegen met open cockpitramen. Ten tweede was iedereen het bewustzijn al verloren, lang voordat het wateroppervlak werd geraakt, met lage snelheid. Het toestel was nog redelijk intact terwijl het zonk. Daarna implodeerde en scheurde het vliegtuig verder terwijl grote individuele stukken afzonken naar de bodem.
Moet er nou weer serieus een nacht getriggerd worden met totale onzinposts?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
Kunnen ze technisch gesproken niet gewoon alle data die opgeslagen wordt op die zwarte dozen continu versturen ergens heen? En dat na een landing de verstuurde data vanzelf overschreven wordt zodra dat vliegtuig aan zn volgende vlucht begint?
Dat moet anno 2014 toch wel mogelijk zijn of niet?
Dan hadden ze in elk geval nu al een beter beeld gehad van wat er aan de hand is geweest lijkt me.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf" "Met dubbel s welteverstaan"
Op zaterdag 12 april 2014 00:28 schreef Geralt het volgende: Kunnen ze technisch gesproken niet gewoon alle data die opgeslagen wordt op die zwarte dozen continu versturen ergens heen? En dat na een landing de verstuurde data vanzelf overschreven wordt zodra dat vliegtuig aan zn volgende vlucht begint?
Dat moet anno 2014 toch wel mogelijk zijn of niet?
Dan hadden ze in elk geval nu al een beter beeld gehad van wat er aan de hand is geweest lijkt me.
Op zaterdag 15 maart 2014 00:03 schreef Montagui het volgende: Alhoewel je van allerlei scenario's kan bedenken, de een nog fantastischer dan de ander, zijn er geen concrete aanwijzingen anders dan dat het in zee is gestort.
En op het moment (1 maand later) hoef ik daar niets van terug te nemen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
Hoewel schepen en vliegtuigen al meerdere signalen van de vermeende zwarte doos van vlucht MH 370 hebben opgepikt, zal de zoektocht naar de vermiste Boeing waarschijnlijk nog lang duren.
Dat heeft de Australische minister Tony Abbott zaterdag gezegd tijdens een persconferentie.
''We zijn er behoorlijk zeker van dat de signalen die we hebben opgepikt van vlucht MH 370 afkomstig zijn", zei hij tegen de Australische tv-zender Sky. ''Maar niemand moet de lastige taak die we nog voor de boeg hebben onderschatten.''
''We hebben het zoekgebied flink verkleind, maar iets proberen te vinden dat zo'n duizend kilometer afstand van het vasteland op 4,5 kilometer diepte ligt, is een grote, grote klus die waarschijnlijk nog lang gaat duren.''
Het toestel met 239 inzittenden, onder wie een Nederlandse vrouw, verdween op 8 maart van de radar tijdens een vlucht van Kuala Lumpur naar Peking.
'Pings'
Onder meer een Australisch schip heeft vier zogeheten 'pings' opgevangen die mogelijk van de Boeing 777 van Malaysian Airlines zijn. Na analyse bleken in elk geval twee daarvan erg sterk overeen te komen met de signalen die een zwarte doos met vluchtgegevens uitzendt. Er moet echter snel verder gezocht worden, aangezien de batterijen van de twee zwarte dozen maar ongeveer een maand meegaan.
Autoriteiten in Perth hebben laten weten dat het zoekgebied steeds kleiner wordt en dat zo'n tien vliegtuigen en vier boten zaterdag weer verder speuren.
Die pingers moeten volgens de regulations minstens 30 dagen werken. Logisch dat ze er batterijen in stoppen die iets langer meegaan dan die 30 dagen.
Zo moeten die cockpit geluiden (CVR) 30 minuten opgenomen worden. Dus stoppen ze er een oneindige tape in met een lengte voor 30 minuten en 30 seconden...
nu.nl begint dat bericht (nu) met een ander interressant stuk:
quote:
'Co-piloot MH 370 probeerde nog te bellen'
Gepubliceerd: Zat 12 apr 2014
De copiloot van vlucht MH 370 heeft nog geprobeerd een telefoontje te plegen vlak voordat de Boeing 777 van Malaysian Airlines van de radar verdween.
Dat hebben bronnen rondom het politieteam tegen de Maleisische krant New StraitsTimes gezegd.
Volgens hen maakte het mobieltje van Fariq Abdul Hamid contact met een zendmast toen het vliegtuig laag in de buurt van het Maleisische eiland Penang vloog. Maar voordat het signaal naar een volgende zendmast kon worden gestuurd om een daadwerkelijk telefoongesprek te laten plaatsvinden, was de verbinding alweer verbroken.
''De telecomtoren verwerkte het telefoontje dat hij probeerde te maken. Waarschijnlijk werd de verbinding toen verbroken omdat het toestel snel wegvloog van de toren en geen volgende toren bereikte'', aldus de insiders.
Hoewel schepen en vliegtuigen al meerdere signalen van de vermeende zwarte doos van vlucht MH 370 hebben opgepikt, zal de zoektocht naar de vermiste Boeing waarschijnlijk nog lang duren.
Dat heeft de Australische minister Tony Abbott zaterdag gezegd tijdens een persconferentie.
''We zijn er behoorlijk zeker van dat de signalen die we hebben opgepikt van vlucht MH 370 afkomstig zijn", zei hij tegen de Australische tv-zender Sky. ''Maar niemand moet de lastige taak die we nog voor de boeg hebben onderschatten.''
''We hebben het zoekgebied flink verkleind, maar iets proberen te vinden dat zo'n duizend kilometer afstand van het vasteland op 4,5 kilometer diepte ligt, is een grote, grote klus die waarschijnlijk nog lang gaat duren.''
Het toestel met 239 inzittenden, onder wie een Nederlandse vrouw, verdween op 8 maart van de radar tijdens een vlucht van Kuala Lumpur naar Peking.
'Pings'
Onder meer een Australisch schip heeft vier zogeheten 'pings' opgevangen die mogelijk van de Boeing 777 van Malaysian Airlines zijn. Na analyse bleken in elk geval twee daarvan erg sterk overeen te komen met de signalen die een zwarte doos met vluchtgegevens uitzendt. Er moet echter snel verder gezocht worden, aangezien de batterijen van de twee zwarte dozen maar ongeveer een maand meegaan.
Autoriteiten in Perth hebben laten weten dat het zoekgebied steeds kleiner wordt en dat zo'n tien vliegtuigen en vier boten zaterdag weer verder speuren.
nu.nl
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
KUALA LUMPUR - De copiloot van vlucht MH370 heeft nog geprobeerd een telefoontje te plegen vlak voordat de Boeing-777 van Malaysian Airlines op 8 maart van de radar verdween. Dat hebben bronnen rondom het politieteam tegen de New Straits Times gezegd.
Volgens hen maakte het mobieltje van Fariq Abdul Hamid contact met een zendmast toen het vliegtuig laag in de buurt van het Maleisische eiland Penang vloog. Maar voordat het signaal naar een volgende zendmast kon worden gestuurd om een daadwerkelijk telefoongesprek te laten plaatsvinden, was de verbinding alweer verbroken.
„De telecomtoren verwerkte het telefoontje dat hij probeerde te maken. Waarschijnlijk werd de verbinding toen verbroken omdat het toestel snel wegvloog van de toren en geen volgende toren bereikte”, aldus de insiders.
Het laatste telefoongesprek dat Hamid wél voerde, was twee uur voor de vlucht van Kuala Lumpur richting Beijing. Hij belde toen met iemand die hij veel vaker telefonisch sprak, blijkt uit onderzoek. Vlak voordat hij aan boord ging, stuurde hij nog een WhatsApp-berichtje en gezien het gebrek aan signaal daarna heeft hij toen waarschijnlijk zijn telefoon uitgeschakeld. Vlak bij de zendmast bij Penang gaf het toestel ineens weer een teken van leven. http://www.telegraaf.nl/b(...)ontact_MH370___.html
Citing sources close to the investigations, the paper said that checks on Fariq's phone showed that connection to the phone had been "detached" before the plane took off.
"This is usually the result of the phone being switched off. At one point, however, when the airplane was airborne, between waypoint Igari and the spot near Penang (just before it went missing from radar), the line was 'reattached'.
"A 'reattachment' does not necessarily mean that a call was made. It can also be the result of the phone being switched on again," the sources said.
Ik neem aan dat dit ook een maand geleden al bekend was.. standaardprocedure dat je mobiele gegevens, etc, meteen checkt? En nu is t dus weer zo dat zn telefoon werd aangezet maar niet per definitie gebruikt werd om te bellen.
De familie van de piloot werd ook pas na 2 weken ondervraagd.. daar trap je toch meteen de voordeur in lijkt me..
Op zaterdag 12 april 2014 15:02 schreef Allesreiniger het volgende: Ik neem aan dat dit ook een maand geleden al bekend was.. standaardprocedure dat je mobiele gegevens, etc, meteen checkt?
Dit is niet iets dat je 'even' checkt. Ten eerste moet je de IMEI gegevens hebben van de telefoon. Stel dat jij verdwijnt, denk je dat je achterblijvens die gegevens klaar hebben liggen, of überhaupt hebben? Of dat je telefoonprovider dat zomaar klaar heeft liggen?
Als ze het IMEI nummer weten, waar beginnen ze dan met zoeken? Je hebt met veel verschillende netwerken te maken, in verschillende landen die niet bepaald de meest ontwikkelde landen ter wereld zijn. Geven providers zomaar de informatie van welke IMEI nummers contact hebben gemaakt met masten? Hoe lang blijft die informatie überhaupt bewaard? Het lijkt me niet het soort speurwerk waar je meteen op dag 1 van verdwijning mee begint.
Bij TV-series ziet het soms makkelijk uit dat ze je 06 nummer intoetsen en direct op hun scherm krijgen waar je overal geweest bent, maar zo werkt het in werkelijkheid natuurlijk niet
Daarnaast kun je je de betrouwbaarheid van het artikel afvragen. Er zijn veel 'bronnen' die al veel gezegd hebben de afgelopen maand.. Het hoeft echt niet zomaar waar te zijn. Ik geloof het pas als een officiele instantie met dit nieuws komt.
Het toestel verdween 7 Maart boven de Golf van Thailand, Vietnam kon geen contact krijgen met het toestel en zal om die reden wellicht contact opgenomen hebben met KL. Getuigen hebben het toestel gezien terwijl het snel daalde en richting Bachok vloog. Maar pas op 12 of 13 Maart word het zoekgebied uitgebreid naar de Malacca strait omdat het toestel omgekeerd zou zijn. Dan krijgen we data over de route die het toestel gevlogen zou hebben over de Malacca strait terwijl het gevolgd werd door de militaire radar tot het buiten bereik was. Maar die data blijkt niet te kloppen, het toestel heeft namelijk helemaal niet van VAMPI naar GIVAL en vervolgens IGREX gevlogen. De waarschijnlijke route was richting VAMPI en vervolgens keerde het richting het zuiden van de Indische oceaan, maar is dit dan wel te vertrouwen?
Een ding is zeker, er is genoeg materiaal voor een miniserie in plaats van een enkele aflevering Air crash investigation.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Op zaterdag 12 april 2014 13:41 schreef Sylv3se het volgende: Weer zo'n vaag bericht, WIE heeft hij dan geprobeerd te bellen? Waarom zeggen ze dat niet?
Zijn gsm heeft de zendmast slechts heel kort aangestraald waaruit kan worden opgemaakt dat hij geprobeerd heeft om te bellen. Waarschijnlijk is de telefoon van de ontvanger niet eens overgegaan.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Was bijna het hele plan in duigen gevallen, stel dat de co-piloot nog net iemand had kunnen bellen in de tijd dat hij buitengesloten werd! Want dit scenario lijkt met de dag waarschijnlijker te worden.
De wereld speculeert nog steeds over de Boeing 777 van Malaysia Airlines die op 8 maart 2014 van de aardbodem lijkt te zijn verdwenen. We zijn er nog steeds niet over uit hoe een vliegtuig met 239 passagiers in het niets kan verdwijnen, terwijl we in een tijdperk leven waarin je met een app zelfs je smartphone kunt traceren. Tot op heden blijf het een mysterie en in de één uur durende documentaire Flight 370: The Missing Links proberen vooraanstaande luchtvaart- en veiligheidsexperts antwoorden te geven op de vele vragen die zijn gesteld.
In de documentaire wordt bewijsmateriaal bekeken, wordt er gekeken naar de algemene zwakheden binnen de luchtvaart en wordt er gekeken naar eventuele oplossingen om dit in de toekomst te voorkomen. Dit doen ze door in te gaan op de zeven ‘missing links’: de luchthavenbeveiliging, de luchtverkeersleiding, de communicatiesystemen aan boord, technische mankementen, het volgen van het vliegtuig (zowel via radar als satelliet), internationale samenwerking en de zwarte doos. De documentaire biedt meer inzichten in hoe dit heeft kunnen gebeuren, in de hoop te ontdekken wat er gebeurd is in de verdwijning van Vlucht #MH370.
Un certain jeune homme Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010. Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
Daar zijn ze wel vroeg mee dan. Een compleet verhaal hebben is beter. Het gaat later zeker een zeer interessante Aircrash Investigation opleveren. Kunnen ze makkelijk een extra lange special van maken.
❤ Rozen zijn rood ❤ ❤ Viooltjes zijn blauw ❤ ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
De wereld speculeert nog steeds over de Boeing 777 van Malaysia Airlines die op 8 maart 2014 van de aardbodem lijkt te zijn verdwenen. We zijn er nog steeds niet over uit hoe een vliegtuig met 239 passagiers in het niets kan verdwijnen, terwijl we in een tijdperk leven waarin je met een app zelfs je smartphone kunt traceren. Tot op heden blijf het een mysterie en in de één uur durende documentaire Flight 370: The Missing Links proberen vooraanstaande luchtvaart- en veiligheidsexperts antwoorden te geven op de vele vragen die zijn gesteld.
In de documentaire wordt bewijsmateriaal bekeken, wordt er gekeken naar de algemene zwakheden binnen de luchtvaart en wordt er gekeken naar eventuele oplossingen om dit in de toekomst te voorkomen. Dit doen ze door in te gaan op de zeven ‘missing links’: de luchthavenbeveiliging, de luchtverkeersleiding, de communicatiesystemen aan boord, technische mankementen, het volgen van het vliegtuig (zowel via radar als satelliet), internationale samenwerking en de zwarte doos. De documentaire biedt meer inzichten in hoe dit heeft kunnen gebeuren, in de hoop te ontdekken wat er gebeurd is in de verdwijning van Vlucht #MH370.
Thanks Ik lees het net op tijd.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
-Piloten zijn vluchtig gefouilleerd -Passagiers niet goed gescreend. -Handbagage controle foutgevoelig door te weinig tijd
-De Radiofrequentie die het vliegtuig onderweg heeft ontvangen vd maleisische verkeersleiding voor de nieuwe zone(luchtruim) is niet gebruikt om contact op te nemen met ho chi minhstad.
-2min. na laatste contact met maleisische verkeersleiding wordt transponder uitgeschakeld.
-De piloot zit in de beste positie om de transponder uit te zetten. Het is mogelijk om dit ongezien te doen.
-Indien cockpit brand is er weinig tijd om een noodsignaal te geven (20/30 sec). De volgorde van handelen hierin is :vliegen> navigeren> communiceren.
- Er zijn meer dan 1000 satellieten in de lucht. Grote naties zouden beelden achter kunnen houden om te verbergen waartoe men in staat zijn.
-Geen leiding en gebrekkige communicatie tijdens zoektocht.
-Ping informatie die inmarsat doorgaf aan Malaysia Airlines werd in eerste instantie genegeerd.
- Zwarte doos van cockpit heeft een maximale opnametijd van 2 uur. Daarna wordt deze weer overschreven.
-Goede kans dat men nooit kan achterhalen wat daadwerkelijk de oorzaak was van de crash.
- De batterijen van de zwarte dozen gaan zeer binnenkort 90 dagen mee.
[ Bericht 66% gewijzigd door eight op 12-04-2014 23:18:06 ]
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Ze hebben het niet gehad over de plotselinge hoogtestijging en daarna weer daling. Ze hebben niet verteld dat het alarm afging toen de gezagvoerder door het poortje ging. Waarschijnlijk om de nabestaanden niet te veel te verontrusten en het allemaal op een ongeluk te doen lijken.
Ik kreeg het idee dat ze het 'gooien' op een technisch mankement en dat daarna het vliegtuig op de automatische piloot is doorgevlogen. Terwijl ze wel beter weten natuurlijk. Afgezien daarvan vond ik het hoogst informatief, met name over de technische mogelijkheden om een vliegtuig in de toekomst te kunnen volgen e.d.
Dat idee heb ik totaal niet gehad. Ze zaten steeds maar dat het wel erg toevallig was dat het contact werd verbroken op het moment dat ze het luchtgebied van Maleisië verlieten en dat het het wel een heel specifiek technisch probleem moest zijn wat de transponder zou moeten uitschakelen bijv.
Alleen al het begin, waar ze zeiden dat de piloten de meeste macht hadden om kwaad te doen in de aviation.
Ik vond het nog niet heel boeiend eigenlijk. Alleen de discussie die die satelliet expert begon is interessant: het is mogelijk om vliegtuigen beter in de gaten te houden, alleen wie gaat dat betalen.
Na het zien van de uitzending moet de dader haast wel 1 van de 2 piloten zijn.
Precies tijdens de handover (dus wanneer je afscheid neemt van de Maleisische verkeersleiding en je aanmeld bij de Vietnamese verkeersleiding) zijn er nl. wat opvallende zaken :
1. Geen contact opgenomen met de vietnamezen. 2. Transponder wordt uitgeschakeld. 3. Even later koerswijziging.
Dit en het feit dat deze handover (ook wel 'the blackspot' genoemd) het ideale moment is om het toestel van de radar te laten verdwijnen moet haast wel het werk zijn van een piloot.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Alleen de discussie die die satelliet expert begon is interessant: het is mogelijk om vliegtuigen beter in de gaten te houden, alleen wie gaat dat betalen.
Twee opties: de belastingbetaler of de passagier. Ik opteer voor de laatste
Op zaterdag 12 april 2014 23:31 schreef Loekie1 het volgende: Er werd letterlijk gezegd dat er geen enkele aanwijzing is dat een van de piloten met de verdwijning te maken heeft.
En er werd ook niks gezegd over het feit dat na 9/11 de cockpit afsluitbaar is. Kortom er werden een aantal feiten niet verteld en de vraag is waarom niet. Er werd ook niet verteld dat de radar vakkundig omzeild is.
Kijk voor de gein eens op flightradar, dan zie je dat elk vliegtuig dat bijna bij IGARI is verdwijnt van de radar vanwege de blackspot. Het is dus allerminst zeker dat de transponder daar uitgeschakeld werd als het al uitgeschakeld werd.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Op zaterdag 12 april 2014 23:42 schreef Loekie1 het volgende: En er werd ook niks gezegd over het feit dat na 9/11 de cockpit afsluitbaar is. Kortom er werden een aantal feiten niet verteld en de vraag is waarom niet. Er werd ook niet verteld dat de radar vakkundig omzeild is.
Afsluitbare cockpit doet niet ter zake en die radar zal wel geen feit zijn.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Op zaterdag 12 april 2014 23:49 schreef bedachtzaam het volgende: Kijk voor de gein eens op flightradar, dan zie je dat elk vliegtuig dat bijna bij IGARI is verdwijnt van de radar vanwege de blackspot. Het is dus allerminst zeker dat de transponder daar uitgeschakeld werd als het al uitgeschakeld werd.
2 minuten na het laatste contact viel het signaal van de transponder weg. Dat is dus tijdens de handover. Of dat bewust gebeurde of door een technisch mankement is idd onbekend.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Op zaterdag 12 april 2014 23:51 schreef Loekie1 het volgende: Het woord 'zelfmoordscenario' is niet één keer langsgekomen terwijl dat toch in de media veelvuldig genoemd wordt.
Logisch, ze hielden zich aan de feiten.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Ik heb hier niets over gehoord tijdens de documentare: The plane altered its course more than once as if still under the command of a pilot, American officials and others familiar with the investigation said Friday, the New York Times reported.
Radar signals recorded by the Malaysian military appeared to show that the missing airliner climbed to 45,000 feet, above the approved altitude limit for a Boeing 777-200, soon after it disappeared from civilian radar and turned sharply to the west, according to a preliminary assessment by a person familiar with the data.
The radar track, which the Malaysian government has not released but says it has provided to the United States and China, showed that the plane then descended unevenly to 23,000 feet, below normal cruising levels, as it approached the densely populated island of Penang. http://www.huffingtonpost(...)mh370_n_4970765.html
Kortom, het verhaal was bij lange na niet compleet.
2 minuten na het laatste contact viel het signaal van de transponder weg. Dat is dus tijdens de handover. Of dat bewust gebeurde of door een technisch mankement is idd onbekend.
Ja dat klopt, het toestel bevond zich bij het routepunt, daar verdwijnen ze allemaal tijdelijk van de radar, wellicht hebben ze daarom niet gelijk alarm geslagen en stonden ze later verbaasd te kijken toen er ineens een onbekend vliegtuig ergens boven de straat van Malakka vloog.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Op zaterdag 12 april 2014 23:54 schreef Loekie1 het volgende: Ik heb hier niets over gehoord tijdens de documentare: The plane altered its course more than once as if still under the command of a pilot, American officials and others familiar with the investigation said Friday, the New York Times reported.
Radar signals recorded by the Malaysian military appeared to show that the missing airliner climbed to 45,000 feet, above the approved altitude limit for a Boeing 777-200, soon after it disappeared from civilian radar and turned sharply to the west, according to a preliminary assessment by a person familiar with the data.
The radar track, which the Malaysian government has not released but says it has provided to the United States and China, showed that the plane then descended unevenly to 23,000 feet, below normal cruising levels, as it approached the densely populated island of Penang. http://www.huffingtonpost(...)mh370_n_4970765.html
Kortom, het verhaal was bij lange na niet compleet.
Jij speculeert veel te veel. Er is geen bewijs voor opzet, punt uit. Ik snap dat je het interessant vindt om scenario's te bedenken, maar het irriteert me dat je doet alsof het zonneklaar is dat er sprake is van opzet. Dat is niet zo. Stick to the facts. Loop eens een universiteit binnen.
Op zaterdag 12 april 2014 23:54 schreef Loekie1 het volgende: Ik heb hier niets over gehoord tijdens de documentare: The plane altered its course more than once as if still under the command of a pilot, American officials and others familiar with the investigation said Friday, the New York Times reported.
Radar signals recorded by the Malaysian military appeared to show that the missing airliner climbed to 45,000 feet, above the approved altitude limit for a Boeing 777-200, soon after it disappeared from civilian radar and turned sharply to the west, according to a preliminary assessment by a person familiar with the data.
The radar track, which the Malaysian government has not released but says it has provided to the United States and China, showed that the plane then descended unevenly to 23,000 feet, below normal cruising levels, as it approached the densely populated island of Penang. http://www.huffingtonpost(...)mh370_n_4970765.html
Kortom, het verhaal was bij lange na niet compleet.
Ik geloof die berichten eerlijk gezegd niet meer zo, wellicht hebben ze wat aan de hand van getuigenissen in elkaar gepuzzeld en presenteren dat als feit.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Ja dat klopt, het toestel bevond zich bij het routepunt, daar verdwijnen ze allemaal tijdelijk van de radar, wellicht hebben ze daarom niet gelijk alarm geslagen en stonden ze later verbaasd te kijken toen er ineens een onbekend vliegtuig ergens boven de straat van Malakka vloog.
Idd. Men zei ook dat het wel vaker voorkomt dat de piloten niet gelijk contact opnemen met de "nieuwe" verkeersleiding. Ze noemden deze blackspot het ideale moment om een vliegtuig te laten verdwijnen..
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Idd. Men zei ook dat het wel vaker voorkomt dat de piloten niet gelijk contact opnemen met de "nieuwe" verkeersleiding. Ze noemden deze blackspot het ideale moment om een vliegtuig te laten verdwijnen..
Het is inderdaad een perfecte plek daarvoor, dat ben ik met je eens.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Wat trouwens onbesproken bleef is het contact met een toestel dat verderop vloog nadat MH370 van de radar verdwenen was, maar schijnbaar konden ze niets van het gebrabbel verstaan.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Dat zou kunnen. Speculatie natuurlijk, maar wellicht ligt het ding nu in dichte zoutmist uit te zenden. Het zoutwater zelf voedt dan via het electrisch veld rondom de zender de zenderbatterij. In feite is die zoutmistlaag dan een additionele batterij geworden waardoor de eigen batterij het nu langer uithoudt. https://en.wikipedia.org/wiki/Electrolyte
Bijzonder is ook dat hier niet word gesproken over een klim naar 45.000ft, maar dat het toestel juist plots 700ft daalde en van koers veranderde voordat het contact verloren werd.
Tweede link
quote:
"We managed to establish contact with MH370 just after 1.30am and asked them if they have transferred into Vietnamese airspace.
"The voice on the other side could have been either Captain Zaharie (Ahmad Shah, 53,) or Fariq (Abdul Hamid, 27), but I was sure it was the co-pilot.
"There were a lot of interference... static... but I heard mumbling from the other end.
"That was the last time we heard from them, as we lost the connection," he told the New Sunday Times.
Of het vliegtuig zal nooit gevonden worden, of we krijgen straks beelden te zien van een Al Qaeda lid in een grot die de kaping claimt.
Er is nu niet veel voortgang wegens gebrek aan signaal. De Amerikanen sturen daarom een robotonderzeeër die de batterijen in de zwarte dozen gaat vervangen, zodat ze weer een signaal uitzenden en de zoektocht kan worden voorgezet. Naar verwachting komt het marineschip met de onderzeeër maandag aan.
❤ Rozen zijn rood ❤ ❤ Viooltjes zijn blauw ❤ ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
Er is nu niet veel voortgang wegens gebrek aan signaal. De Amerikanen sturen daarom een robotonderzeeër die de batterijen in de zwarte dozen gaat vervangen, zodat ze weer een signaal uitzenden en de zoektocht kan worden voorgezet. Naar verwachting komt het marineschip met de onderzeeër maandag aan.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe C. Sagan
Er is nu niet veel voortgang wegens gebrek aan signaal. De Amerikanen sturen daarom een robotonderzeeër die de batterijen in de zwarte dozen gaat vervangen, zodat ze weer een signaal uitzenden en de zoektocht kan worden voorgezet. Naar verwachting komt het marineschip met de onderzeeër maandag aan.
Er is nu niet veel voortgang wegens gebrek aan signaal. De Amerikanen sturen daarom een robotonderzeeër die de batterijen in de zwarte dozen gaat vervangen, zodat ze weer een signaal uitzenden en de zoektocht kan worden voorgezet. Naar verwachting komt het marineschip met de onderzeeër maandag aan.
Het meest erge is dat ik Amerikanen daadwerkelijk er nog voor aan zie om dat te gaan doen .
Op zaterdag 12 april 2014 18:43 schreef Loekie1 het volgende: Was bijna het hele plan in duigen gevallen, stel dat de co-piloot nog net iemand had kunnen bellen in de tijd dat hij buitengesloten werd! Want dit scenario lijkt met de dag waarschijnlijker te worden.
quote:
Volgens deze theorie zou de piloot het vliegtuig gekaapt hebben. Mogelijk heeft hij daarbij zijn copiloot, Fariq Abdul Hamid, buitgensloten. Volgens The Sunday Times is het aannemelijk dat de copiloot daarom om hulp probeerde te roepen per telefoon. Zaterdag gingen er immers geruchten dat Hamid kort voor de verdwijning van de Boeing 777 van Malaysia Airlines mogelijk nog een telefoontje probeerde te doen.
Op zondag 13 april 2014 21:19 schreef eight het volgende: Voor wie geïnteresseerd is: om 23:00 uur is er een herhaling van de documentaire op discovery.
'Met vermiste vlucht werd gesmeten als een straaljager'
Met het vermiste Malaysia Airlines toestel, met vluchtnummer MH370, werd omgesprongen alsof het om een straaljager ging. Die conclusie trekken Maleisische militaire onderzoekers op basis van de manoeuvres die nodig waren om de radar te ontwijken. 'Het vliegtuig werd rondgesmeten'
De deskundigen veronderstellen dat het toestel naar een hoogte van bijna 14 kilometer is geklommen, ruim 3000 meter boven de normale vlieghoogte. Vervolgens is het vliegtuig in een duizelingwekkende vaart gedaald tot een hoogte van zo'n 1.500 meter.
De klim en de daaropvolgende duikvlucht moeten zijn gemaakt kort nadat MH370 het contact met de luchtleiding verbrak. In de ogen van de onderzoekers zijn de vliegbewegingen zo drastisch dat ze als 'opzettelijk' moeten worden gezien. Een woordvoerder zegt tegen The Sunday Times dat MH370 'erg laag vloog en met zeer hoge snelheid' en dat het toestel 'werd bestuurd om radar te ontwijken.'
Dag 37 van tragedie De onderzoekers presenteren hun nieuwe theorie op het moment waarop gevreesd wordt dat de zoektocht naar de zwarte dozen ten einde loopt. 'We zitten nu op dag 37 van deze tragedie', zegt luchtvaartdeskundige Geoffrey Thomas. 'De batterijen van de bakens worden verondersteld 30 dagen mee te gaan.'
Thomas spreekt de hoop uit dat de zenders het 40 dagen volhouden, maar zegt erbij dat de afgelopen vijf dagen geen duidelijke signalen meer zijn opgevangen. 'We hopen dat we nog één, wellicht twee sterke signalen horen, zodat we het zoekgebied verder kunnen verkleinen.' bron: ad
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
'Met vermiste vlucht werd gesmeten als een straaljager'
Tsja. Ik zie dat als niks dan aannames. Met een vliegtuig met een behoorlijke pax en nog voor 7 uur aan fuel aan boord, haal je die 14km hoogte niet eens.... is simpelweg te zwaar.
En dat 'rondgesmeten' en hoge snelheid vliegen... neuh...
Op zondag 13 april 2014 21:19 schreef eight het volgende: Voor wie geïnteresseerd is: om 23:00 uur is er een herhaling van de documentaire op discovery.
Daar wordt juist gesproken over een plotselinge daling van 700ft en verandering van koers vlak voordat het van de radar verdween en alle contact verloren werd. Dat zal rond 17:22 geweest zijn, vervolgens word door een getuige gemeld dat het toestel redelijk snel daalt en richting Bachok vliegt rond 17:45. Dat zijn 23 minuten maal 2000ft daling is 46000ft, maar dat kan niet, het toestel vloog op een hoogte van 35000ft, de daling is dus helemaal niet zo duizelingwekkend geweest. Bovendien als de info klopt dat het vanaf Bachok/Kota Bharu richting Penang gevlogen is ga ik ervan uit dat het toestel hoger gevlogen heeft dan 5000ft, het moet minstens op 8000ft of hoger gevlogen hebben tot het voorbij de bergen was voordat het verder daalde tot onder 7000ft. Tenminste dit neem ik aan omdat er een telefoonconnectie mogelijk was.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Daar wordt juist gesproken over een plotselinge daling van 700ft en verandering van koers vlak voordat het van de radar verdween en alle contact verloren werd. Dat zal rond 17:22 geweest zijn, vervolgens word door een getuige gemeld dat het toestel redelijk snel daalt en richting Bachok vliegt rond 17:45. Dat zijn 23 minuten maal 2000ft daling is 46000ft, maar dat kan niet, het toestel vloog op een hoogte van 35000ft, de daling is dus helemaal niet zo duizelingwekkend geweest. Bovendien als de info klopt dat het vanaf Bachok/Kota Bharu richting Penang gevlogen is ga ik ervan uit dat het toestel hoger gevlogen heeft dan 5000ft, het moet minstens op 8000ft of hoger gevlogen hebben tot het voorbij de bergen was voordat het verder daalde tot onder 7000ft. Tenminste dit neem ik aan omdat er een telefoonconnectie mogelijk was.
Dan is de daalsnelheid niet zo bijzonder hoog geweest maar als de piloot het gas er op gehouden heeft is de vliegsnelheid ondertussen wel enorm opgelopen. Om zo snel mogelijk door het radargebied te vliegen.
Daar wordt juist gesproken over een plotselinge daling van 700ft en verandering van koers vlak voordat het van de radar verdween en alle contact verloren werd. Dat zal rond 17:22 geweest zijn, vervolgens word door een getuige gemeld dat het toestel redelijk snel daalt en richting Bachok vliegt rond 17:45. Dat zijn 23 minuten maal 2000ft daling is 46000ft, maar dat kan niet, het toestel vloog op een hoogte van 35000ft, de daling is dus helemaal niet zo duizelingwekkend geweest. Bovendien als de info klopt dat het vanaf Bachok/Kota Bharu richting Penang gevlogen is ga ik ervan uit dat het toestel hoger gevlogen heeft dan 5000ft, het moet minstens op 8000ft of hoger gevlogen hebben tot het voorbij de bergen was voordat het verder daalde tot onder 7000ft. Tenminste dit neem ik aan omdat er een telefoonconnectie mogelijk was.
De bewering in het AD komt van maleisische militaire onderzoekers dus sowieso verstandig om dat met een korreltje zout te nemen. Waarschijnlijk hebben ze er belang bij omdat ze hebben liggen slapen toen het vliegtuig in hun reikwijdte kwam.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Dan is de daalsnelheid niet zo bijzonder hoog geweest maar als de piloot het gas er op gehouden heeft is de vliegsnelheid ondertussen wel enorm opgelopen. Om zo snel mogelijk door het radargebied te vliegen.
Dat wel, vanaf Kota Bharu 01:45 tot 200nm voorbij Penang 02:22 waar het vervolgens van de radar verdween is ong 380 mijl afgelegd in 37 minuten. Dan zou het toestel als mijn berekening klopt met een snelheid van 612 mijl of 990km per uur gevlogen moeten hebben. Is dat mogelijk als het toestel zo laag vliegt?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
De bewering in het AD komt van maleisische militaire onderzoekers dus sowieso verstandig om dat met een korreltje zout te nemen. Waarschijnlijk hebben ze er belang bij omdat ze hebben liggen slapen toen het vliegtuig in hun reikwijdte kwam.
Afgelopen dagen heb ik even wat nieuws terug zitten googlen van tijdens de eerste week van de verdwijning van het toestel, toen was er nog geen route van VAMPI richting GIVAL en IGREX maar enkel sprake van een waarneming boven Pulau Perak van een onbekend toestel. Ik denk dus dat je gelijk hebt dat we het met een korrel zout kunnen nemen
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Dat wel, vanaf Kota Bharu 01:45 tot 200nm voorbij Penang 02:22 waar het vervolgens van de radar verdween is ong 380 mijl afgelegd in 37 minuten. Dan zou het toestel als mijn berekening klopt met een snelheid van 612 mijl of 990km per uur gevlogen moeten hebben. Is dat mogelijk als het toestel zo laag vliegt?
Nee, volgens wikipedia is de topsnelheid op 35,000ft 512kts (groundspeed). Op 5,000ft verwacht ik dat de top niet boven de 325kts ligt.
Omdat de captain hem wellicht buiten heeft gesloten. Slecht ook dat niemand meer dan alarm kan slaan.
Of omdat hij de dader is die nog persoonlijk afscheid had willen nemen van iemand. We zullen er waarschijnlijk nooit achter gaan komen, ook al vinden ze ooit de cvr.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Omdat je in die situatie op die hoogte niet iemand gaat bellen als piloot zijnde.
Waarom niet? Er zijn wel meer situaties bekend waarbij een dader nog een laatste telefoontje pleegde naar het thuisfront om afscheid te nemen. Vooraf kan hij dit natuurlijk niet doen, want dat zou te riskant zijn.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Waarom niet? Er zijn wel meer situaties bekend waarbij een dader nog een laatste telefoontje pleegde naar het thuisfront om afscheid te nemen. Vooraf kan hij dit natuurlijk niet doen, want dat zou te riskant zijn.
Omdat het helemaal niet kan, dat is ook wel gebleken. Het was een noodsprong, een poging. De dader had op dat moment wel iets anders aan zijn hoofd, ingewikkelde manoeuvres maken bijvoorbeeld.
Volgens hen maakte het mobieltje van Fariq Abdul Hamid contact met een zendmast toen het vliegtuig laag in de buurt van het Maleisische eiland Penang vloog. Maar voordat het signaal naar een volgende zendmast kon worden gestuurd om een daadwerkelijk telefoongesprek te laten plaatsvinden, was de verbinding alweer verbroken. http://www.gldstemt.nl/2.(...)-te-bellen-1.4312378 Dat is blijkbaar voordat het vliegtuig klom en weer daalde en nadat de copiloot buitengesloten was.
[ Bericht 50% gewijzigd door Loekie1 op 14-04-2014 10:46:49 ]
Het blijft een groot mysterie. Maar ik begin steeds meer te geloven in een actie van de captain. Rede zelfmoord + geschiedenis willen schrijven. Bv door een ziekte als narcisme oid.
Op maandag 14 april 2014 10:38 schreef Loekie1 het volgende: Misschien is het net als met computerspelletjes, sommige mannen willen in het echt uitproberen wat op de computer kan.
Ik eis een verbod op spellen zoals Flight Simulator. Kijk maar wat er van komt.
Nee, volgens wikipedia is de topsnelheid op 35,000ft 512kts (groundspeed). Op 5,000ft verwacht ik dat de top niet boven de 325kts ligt.
Idd, stel dat de tijd niet kloppend is en het toestel daar rond 1.39 gezien is dan klopt het beter en vliegt het ook minder snel maar met een constante snelheid van 460kn of 530mph. Echter zou het vanaf het laatste punt (200nm van Butterworth) nog 119 mijl moeten doorvliegen tot de eerste pinglijn op 02:29, dat is onmogelijk in 7 minuten
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Op maandag 14 april 2014 13:13 schreef ThePlaneteer het volgende: Nogmaals, er is helemaal geen bevestiging dat er gebeld is, laat staan een poging tot bellen.
Gewoon een signaal dat er een telefoon is aangezet. Als je daar uit gaat concluderen dat iemand zelfmoord pleegt ben je nogal hypothetisch bezig.
Dat vraag ik me dus af. Op het moment dat je de telefoon aanzet straalt hij eventjes de zendmast aan, maar zoals ik het nieuwsbericht interpreteer is de duur van het contact tussen gsm en zendmast iets langer geweest. Waarschijnlijk hebben ze daarom de conclusie getrokken dat hij gepoogd heeft om te bellen:
quote:
Volgens hen maakte het mobieltje van Fariq Abdul Hamid contact met een zendmast toen het vliegtuig laag in de buurt van het Maleisische eiland Penang vloog. Maar voordat het signaal naar een volgende zendmast kon worden gestuurd om een daadwerkelijk telefoongesprek te laten plaatsvinden, was de verbinding alweer verbroken.''De telecomtoren verwerkte het telefoontje dat hij probeerde te maken. Waarschijnlijk werd de verbinding toen verbroken omdat het toestel snel wegvloog van de toren en geen volgende toren bereikte''
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Sterker nog, mocht het zelfmoord zijn, hadden ze het echt nooit vantevoren kunnen weten want volgens mij gedroeg die piloot zich allesbehalve verdacht. Niemand zag het aankomen.
Even een gekke gedachte tussendoor over de getuige op het olie platform.
Hij zag een brandend voorwerp op grote hoogte gedurende 10 tot 15 seconden, volgens hem zelf waarschijnlijk het vliegtuig. De afstand tussen het platform en IGARI waar het toestel keerde om richting Bachok te vliegen moet minstens 550 km zijn, ter vergelijk, dan zouden we vanuit Zeeland een brandend vliegtuig boven Delfzijl moeten kunnen zien en dat is dan maar een afstand van ong 250 km.
Maar het zou natuurlijk kunnen dat hij misschien een meteor gezien heeft die vervolgens daar in zee terecht is gekomen waar de seismische activiteit waargenomen werd.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Dat we niet kleurenblind zijn Ik vond het jammer dat er niets over ACARS gevraagd werd, en ja ondanks dat de transponder op standby staat is het vliegtuig nog steeds niet onzichtbaar voor de radar.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Hij zag een brandend voorwerp op grote hoogte gedurende 10 tot 15 seconden, volgens hem zelf waarschijnlijk het vliegtuig. De afstand tussen het platform en IGARI waar het toestel keerde om richting Bachok te vliegen moet minstens 550 km zijn, ter vergelijk, dan zouden we vanuit Zeeland een brandend vliegtuig boven Delfzijl moeten kunnen zien en dat is dan maar een afstand van ong 250 km.
Maar het zou natuurlijk kunnen dat hij misschien een meteor gezien heeft die vervolgens daar in zee terecht is gekomen waar de seismische activiteit waargenomen werd.
Goed punt.
Die telefoondata vind ik vreemd: • hoe "zeker" zijn die data? • waarom komt dit "feit" 37 (!!) dagen later pas naar boven? • hoe laat exact werd die belpoging gedaan? • in ern scenario van piloot sluit co-piloot buiten, waarom gebruikt de crew en de copiloot geen systeem van het vliegtuig zelf?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Hij zag een brandend voorwerp op grote hoogte gedurende 10 tot 15 seconden, volgens hem zelf waarschijnlijk het vliegtuig. De afstand tussen het platform en IGARI waar het toestel keerde om richting Bachok te vliegen moet minstens 550 km zijn, ter vergelijk, dan zouden we vanuit Zeeland een brandend vliegtuig boven Delfzijl moeten kunnen zien en dat is dan maar een afstand van ong 250 km.
Maar het zou natuurlijk kunnen dat hij misschien een meteor gezien heeft die vervolgens daar in zee terecht is gekomen waar de seismische activiteit waargenomen werd.
Geen idee wat hij gezien heeft, is iig geen MH370 geweest.
Mij lijkt dat dit plaatje niet helemaal klopt ivm met het bereik van de radars, maar ik ben een leek als het om radars gaat.
Die rode streepjeslijnen geven het bereik weer van de australische 'over the horizon radar arrays'. dat is geen conventionele radar en ze reiken inderdaad zover. Je hebt ook aardig wat ruimte nodig voor zo'n systeem. Er zijn maar 7 landen die zo'n systeem hebben. http://en.wikipedia.org/wiki/Over-the-horizon_radar Bereik van de conventionele radarstations op bijvoorbeeld Cocos en Christmas islands van 600nm geloof ik niet zo in. 400nm is denk ik de max. Met AWACS wellicht wat verder.
Nee, volgens wikipedia is de topsnelheid op 35,000ft 512kts (groundspeed). Op 5,000ft verwacht ik dat de top niet boven de 325kts ligt.
Topsnelheid kun je niet in groundspeed uitdrukken omdat de wind daarop van invloed is. Er is dus niet te zeggen hoe hard het ding kon/ging.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b] dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2 [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
Ik geef het weer in windstilte toestand natuurlijk. Indicated en true airspeed kunnen mensen niet zo veel mee hier.
Groundspeed ook niet, maar dat weten ze zelf niet
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b] dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2 [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
Die telefoondata vind ik vreemd: • hoe "zeker" zijn die data? • waarom komt dit "feit" 37 (!!) dagen later pas naar boven? • hoe laat exact werd die belpoging gedaan? • in ern scenario van piloot sluit co-piloot buiten, waarom gebruikt de crew en de copiloot geen systeem van het vliegtuig zelf?
Info komt van de Maleiers af. Ik neem aan dat je dan genoeg weet..
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Dat is niet hemelaal de richting vanwaar het toestel zou komen aanvliegen vanaf IGARI, wellicht hebben ze idd een toestel gezien maar dat was een Airbus A320 CES5093 die daar rond 1:30 overvloog.
Het enige probleem, volgens FR24 op 37.000 ft
Edit
Het zou dan toch zomaar kunnen dat de piloten van dit toestel iets gezien kunnen hebben als er verkeer met lichten aan hun kant op vliegt.
Maar stel dat de getuigenissen de prullebak in kunnen, wat hebben we dan nog over om aan te nemen dat het vliegtuig omgekeerd is? o ja... de militair die een blip op de radar zag boven Pulau Perak.
quote:
But it was still unclear why search teams were combing the Malacca Strait, on the western side of the peninsula, until the air force chief told local media on Tuesday that military radar had picked up a signal showing the plane near the tiny island of Pulau Perak off the west coast hundreds of kilometres north-west of Kuala Lumpur at 2.40am; the time initially indicated by Malaysia Airlines. It is possible that officials were, and remain, uncertain as to whether they really detected MH370.
Info komt van de Maleiers af. Ik neem aan dat je dan genoeg weet..
I see...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Mij lijkt dat dit plaatje niet helemaal klopt ivm met het bereik van de radars, maar ik ben een leek als het om radars gaat.
Afgaande op dit plaatje, zou ik de grondradars van Cocos- en Christmas-eiland openbaar zien. Het vliegtuig zou daar "volgens de verhalen" op 10.000 m kruishoogte rustig doorgevlogen zijn...
Die 2 eilanden noemend...
Wat als de piloot daar wilde landen en daarvoor dacht de crew en passagiers middels decompressie en hypoxia en kerosineslurpende hoogteveranderingen en draaien uit te sluiten. De copiloot verliet de cockpit en dat was het moment om de koers te veranderen, dwars over het Maleisische Schiereiland. Zaharie heeft inmiddels vast de autopiloot ingesteld op Cocos/Christmaseiland om daar later veilig te landen en "het spelletje" gewonnen te hebben en geschiedenis te schrijven.
Op het stuk van de Straat van Malakka richting het zuiden lukt het Fariq de cockpit in te komen en Zaharie dodelijk te verwonden, waarbij hij zelf ook het loodje legt.
Het vliegtuig vliegt zonder levende personen aan boord verder op die koers en landt relatief zachtjes in zee, zo'n 150 km nadat de motoren beginnen uit te vallen.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Afgaande op dit plaatje, zou ik de grondradars van Cocos- en Christmas-eiland openbaar zien. Het vliegtuig zou daar "volgens de verhalen" op 10.000 m kruishoogte rustig doorgevlogen zijn...
Die 2 eilanden noemend...
Wat als de piloot daar wilde landen en daarvoor dacht de crew en passagiers middels decompressie en hypoxia en kerosineslurpende hoogteveranderingen en draaien uit te sluiten. De copiloot verliet de cockpit en dat was het moment om de koers te veranderen, dwars over het Maleisische Schiereiland. Zaharie heeft inmiddels vast de autopiloot ingesteld op Cocos/Christmaseiland om daar later veilig te landen en "het spelletje" gewonnen te hebben en geschiedenis te schrijven.
Op het stuk van de Straat van Malakka richting het zuiden lukt het Fariq de cockpit in te komen en Zaharie dodelijk te verwonden, waarbij hij zelf ook het loodje legt.
Het vliegtuig vliegt zonder levende personen aan boord verder op die koers en landt relatief zachtjes in zee, zo'n 150 km nadat de motoren beginnen uit te vallen.
Misschien hebben ze samen grote lol gehad, een kratje heineken in het midden en samen zingend "van voor naar achter, van link naar rehechts"
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Misschien hebben ze samen grote lol gehad, een kratje heineken in het midden en samen zingend "van voor naar achter, van link naar rehechts"
Onze vrome Maleiers...
ze waren gefrustreerd dat er geen Zuid-Afrikaanse babes aan boord waren en dan maar de oceaan in...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Toen de onderzeeër nog maar zes uur onder water was, haalde het zijn maximale diepte, 4.500 meter, en zorgde de automatische beveiliging ervoor dat hij weer boven kwam drijven. De wrakstukken van een neergestort vliegtuig zullen minimaal zo diep liggen. Met de Bluefin wordt vandaag toch doorgewerkt. Het reddingsteam overweegt om andere apparatuur in te zetten om onder water te speuren.
Op dinsdag 15 april 2014 18:26 schreef Loekie1 het volgende: Waarom laten ze geen heel grote magneet aan een touw naar de bodem zinken? Vervolgens die achter een speedboot vastmaken en de oppervlakte af varen.
De weerstand van 10 km touw zou zo groot zijn dat de speedboot niet vooruit zou komen. Tevens is niet te voelen of je 'beet'' hebt.
Op dinsdag 15 april 2014 18:26 schreef Loekie1 het volgende: Waarom laten ze geen heel grote magneet aan een touw naar de bodem zinken? Vervolgens die achter een speedboot vastmaken en de oppervlakte af varen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
De weerstand van 10 km touw zou zo groot zijn dat de speedboot niet vooruit zou komen. Tevens is niet te voelen of je 'beet'' hebt.
Hier en daar magneten laten zinken die voorzien zijn van een signaal dat afgaat als de magneet aangetrokken wordt door een groot ijzeren voorwerp. Een soort zwarte doos creëren met een magneet dus. Magneten werken namelijk onder water net zo goed als boven water. http://www.goeievraag.nl/(...)e-kracht-water.82722
[ Bericht 7% gewijzigd door Loekie1 op 15-04-2014 19:23:02 ]
Hier en daar magneten laten zinken die voorzien zijn van een signaal dat afgaat als de magneet aangetrokken wordt door een groot ijzeren voorwerp. Een soort zwarte doos creëren met een magneet dus. Magneten werken namelijk onder water net zo goed als boven water. http://www.goeievraag.nl/(...)e-kracht-water.82722
Het klopt dat kinderen op de kleuterschool al weten dat magnetisme alleen beïnvloedt wordt door metalen.
Toen de onderzeeër nog maar zes uur onder water was, haalde het zijn maximale diepte, 4.500 meter, en zorgde de automatische beveiliging ervoor dat hij weer boven kwam drijven. De wrakstukken van een neergestort vliegtuig zullen minimaal zo diep liggen. Met de Bluefin wordt vandaag toch doorgewerkt. Het reddingsteam overweegt om andere apparatuur in te zetten om onder water te speuren.
Wat is dat voor domme beveiliging die niet uit te zetten is? Is dat ding na x-uur eindelijk op een aardige diepte, wordtie weer automatisch om hoog gestuurd.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
Dat ding kan misschien op die diepte van 4500 meter blijven hangen en gewoon de bodem verder afspeuren, ook al is dat nog dieper? Weet niet hoe ver een echosounder reikt, maar ik dacht nog een aardig eindje.
Op dinsdag 15 april 2014 20:31 schreef __Saviour__ het volgende: Die beveiliging is er natuurlijk met een reden. Op die diepte is de druk enorm. Te veel druk en de onderzeeër wordt in elkaar geperst.
Ja daar kan ik inkomen, maar waarom m dan niet gewoon vrolijk 100 meter hoger laten dobberen? Dat ding heeft toch nog een bereik van 1km ofzo? Dus de bodem haal je dan toch wel lijkt me.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
Ja daar kan ik inkomen, maar waarom m dan niet gewoon vrolijk 100 meter hoger laten dobberen? Dat ding heeft toch nog een bereik van 1km ofzo? Dus de bodem haal je dan toch wel lijkt me.
Hij berekent druk x tijd. Hij mag bijvoorbeeld een uur bij 300 bar 10 minuten bij 400 bar 1 minuut bij 500 bar. Dan is z'n tijd verstreken en moet hij helemaal nagekeken worden op haarscheuren en metaalmoeheid
Hij berekent druk x tijd. Hij mag bijvoorbeeld een uur bij 300 bar 10 minuten bij 400 bar 1 minuut bij 500 bar. Dan is z'n tijd verstreken en moet hij helemaal nagekeken worden op haarscheuren en metaalmoeheid
Kan best maar het artikel wekt een heel andere suggestie.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Ja, hij had zijn maximale diepte bereikt waardoor de beveiliging in werking gesteld werd. Dat was de reden waarom de zoektocht onderbroken werd.
Mij is nog steeds niet duidelijk waarom ze zo diep gaan en de grens opzoeken als ze ook gewoon op 4 km diepte kunnen blijven en de sonar apparatuur hun werk laten doen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Ja, hij had zijn maximale diepte bereikt waardoor de beveiliging in werking gesteld werd.
Mij is nog steeds niet duidelijk waarom ze zo diep gaan en de grens opzoeken als ze ook gewoon op 4 km diepte kunnen blijven en de sonar apparatuur hun werk laten doen.
Het zal een test run geweest zijn, of ze moesten dieper om goede details van de bodem te krijgen. Het afleggen van een verklaring op Fok zal niet de eerste prioriteit hebben.
Ja, hij had zijn maximale diepte bereikt waardoor de beveiliging in werking gesteld werd. Dat was de reden waarom de zoektocht onderbroken werd.
Mij is nog steeds niet duidelijk waarom ze zo diep gaan en de grens opzoeken als ze ook gewoon op 4 km diepte kunnen blijven en de sonar apparatuur hun werk laten doen.
Volgens mij moet je relatief dicht bij de bodem blijven om betrouwbare sonar gegevens te krijgen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe C. Sagan
Het zal een test run geweest zijn, of ze moesten dieper om goede details van de bodem te krijgen. Het afleggen van een verklaring op Fok zal niet de eerste prioriteit hebben.
Test run zat ik idd. ook al aan te denken. Hoe lang zou zo'n duikboot per sessie onder water kunnen blijven op een diepte van ongeveer 4 km?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Op dinsdag 15 april 2014 18:26 schreef Loekie1 het volgende: Waarom laten ze geen heel grote magneet aan een touw naar de bodem zinken? Vervolgens die achter een speedboot vastmaken en de oppervlakte af varen.
Test run zat ik idd. ook al aan te denken. Hoe lang zou zo'n duikboot per sessie onder water kunnen blijven op een diepte van ongeveer 4 km?
16u geloof ik. En dan 2u weer omhoog, paar uur data uitlezen, opladen(?) etc. Volgens mij kan die best ff onder blijven, maar daarna heeftie ook wel even tijd nodig om weer gereed te worden.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
Op dinsdag 15 april 2014 18:26 schreef Loekie1 het volgende: Waarom laten ze geen heel grote magneet aan een touw naar de bodem zinken? Vervolgens die achter een speedboot vastmaken en de oppervlakte af varen.
Of zuig al het water met een grote zuiger uit de oceaan, vind je hem zo lijkt me.
Het zal een test run geweest zijn, of ze moesten dieper om goede details van de bodem te krijgen. Het afleggen van een verklaring op Fok zal niet de eerste prioriteit hebben.
Maar ik begrijp de vraag wel...
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf. Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben. Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn. Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
16u geloof ik. En dan 2u weer omhoog, paar uur data uitlezen, opladen(?) etc. Volgens mij kan die best ff onder blijven, maar daarna heeftie ook wel even tijd nodig om weer gereed te worden.
In principe onbeperkt zolang er niets kapotgaat. Data, besturing en energie loopt via de umbilical (navelstreng).
In principe onbeperkt zolang er niets kapotgaat. Data, besturing en energie loopt via de umbilical (navelstreng).
Heeft Australië geen researchROVs dan? Onderzoek in de diepzee doen ze toch gewoon? Die dingen kunnen toch wel langer dan 5 minuutjes onder water blijven...?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Heeft Australië geen researchROVs dan? Onderzoek in de diepzee doen ze toch gewoon? Die dingen kunnen toch wel langer dan 5 minuutjes onder water blijven...?
Geen idee of er australische bedrijven zijn die ze hebben, meestal worden ze geleased samen met technische staf. Maar ze kunnen in principe onbeperkt onder water blijven zolang ze niet kapot gaan, en ze gaan vaak kapot. De umbilical (navelstreng) verbindt ze met het schip, dat is een 2 inch dikke hijskabel met in de kern 3 hoogspanningslijnen voor de elektrische voeding, nog wat lijntjes voor andere zaken en meestal 4 multimode optische lijnen voor besturing en sensordata. Vorig jaar werkte ik met 2 ROVs van Modus (trenching en survey) en die gaan max 3km diep, de jaren ervoor met een FPROV van Seatools, die kreeg al lekkages op 600m diepte en in 2010 met 2 exploration ROVs van Oceaneering en daarmee werkte we op 3km diep, max bij deze was 4400m diep.
Op woensdag 16 april 2014 00:07 schreef Pandaplint het volgende: Gewoon een paar damwandprofielen slaan om het zoekgebied en vervolgens dat leegpompen. How hard can it be?
Op woensdag 16 april 2014 12:03 schreef Loekie1 het volgende: Toch, zoals Churchill zei tegen zijn adviseurs, zou ik zeggen: zeg me wat wel mogelijk is ipv wat niet mogelijk is.
Met z'n scheve gezicht?
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼 Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
Een deel van de communicatie-apparatuur aan boord van de vermiste Boeing 777 was al vóór het laatste gesprek met de luchtverkeersleiding uitgeschakeld. Later werd ook de transponder uitgezet. Alleen mensen die goed bekend zijn met de apparatuur in het vliegtuig kunnen alle communicatiemiddelen uitschakelen. (...) Om deze reden wordt nu in het voornaamste zoekgebied gezocht met een onbemande onderzeeër, die via sonar de zeebodem in kaart brengt. Dit gebied ligt ongeveer 1.500 kilometer ten noordwesten van de Australische stad Perth in de Indische oceaan en meet 600 vierkante kilometer. Mocht daar een vliegtuig liggen, dan moet de onderzeeër dit waarnemen.
Eerder werd op deze wijze een verloren Amerikaanse straaljager teruggevonden, die voor de kust van Japan in de oceaan was gestort. De onderzeeër doet er ongeveer twee maanden over om het beoogde zoekgebied in kaart te brengen, mits dat vlekkeloos verloopt. Het is nog onduidelijk wat er gebeurt als dat niets oplevert. http://www.nu.nl/buitenla(...)oektocht-mh-370.html
We vergeten steeds dat al voor het laatste gesprek sommige communicatieapparatuur was uitgezet. Dat maakt de gezagvoerder wel erg verdacht. Of hij moet gedwongen zijn dit te zeggen.
Als de zoektocht met de onderzeeër niets oplevert, is er iets mis met de analyse. Hier staat dat het twee maanden duurt.
Op zaterdag 19 april 2014 13:21 schreef Loekie1 het volgende: Een deel van de communicatie-apparatuur aan boord van de vermiste Boeing 777 was al vóór het laatste gesprek met de luchtverkeersleiding uitgeschakeld. Later werd ook de transponder uitgezet.
Dat is inmiddels al achterhaald. Ze weten niet wanneer dit precies is uitgezet. Is ergens binnen een tijdbestek van een half uur geweest, van het moment van laatste contact tot het moment dat het volgende bericht verwacht werd maar nooit is aangekomen. Dit kan dus ook geweest zijn ná het laatste gesprek.
Ik denk dat ze eerst in het meest waarschijnlijke gedeelte gaan zoeken en dat duurt een week. Als daar niets gevonden wordt gaan ze verder met het hele gebied en dat zal twee maanden duren.
Als het niet gevonden wordt, is het vliegtuig misschien geklommen tot in de dampkring en daar tot stof geworden.
Op zaterdag 19 april 2014 13:41 schreef Loekie1 het volgende: Ik denk dat ze eerst in het meest waarschijnlijke gedeelte gaan zoeken en dat duurt een week. Als daar niets gevonden wordt gaan ze verder met het hele gebied en dat zal twee maanden duren.
Als het niet gevonden wordt, is het vliegtuig misschien geklommen tot in de dampkring en daar tot stof geworden.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Rond 01:07 bevond het vliegtuig zich nog boven Maleisië, bij of net voorbij GUNBO. Het laatste contact was met een vliegtuig dat 30 minuten verderop vloog, ook een toestel van Malaysia airlines dat onderweg was naar Japan. Ho Chi Minh kon geen contact krijgen met MH370 en vroeg daarom of de piloot van het toestel dat verderop vloog wilde proberen om contact te krijgen met MH370, dat lukte en dat contact was na 01:30 maar door veel storing konden ze de copiloot die volgens hen antwoorde niet verstaan.
Meer en meer ben ik overtuigd van je gelijk, hypoxia
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Op zaterdag 19 april 2014 13:41 schreef Loekie1 het volgende: Als het niet gevonden wordt, is het vliegtuig misschien geklommen tot in de dampkring en daar tot stof geworden.
Dit is het niveautje ongecontroleerd sensatiezoeken van de telegraaf/sbs.
Joh, hij post gewoon een link over een toestel dat niet zoekgeraakt is en veilig geland. Dat kan ook, mocht iemand met Malaysia airlines vliegen dan is de kans groter dat je gewoon op je bestemming aankomt, of het landingsgestel werkt is even afwachten
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
De Maleisische plaatsvervangende minister van Buitenlandse Zaken Hamzah Zainuddin zei dat er eventueel een fonds door de overheid of Malaysia Airlines kon worden opgestart. Hij vroeg familieleden om dit aan te sporen.
"Wij beseffen dat dit een verschrikkelijke tijd is voor de families van de passagiers,” zei Zaidnuddin. “Geen woorden kunnen de pijn omschrijven. Wij begrijpen de behoefte aan informatie van de gezinnen en alle anderen op de wereld."
Zaidnuddin zei ook binnenkort naar China te vertrekken om te praten over de ramp. Twee derde van de passagiers van het vliegtuig waren Chinezen en veel familieleden zouden boos zijn over de afhandeling van het onderzoek door Maleisië.
Zoektocht Een onbemande onderzeeër is nog steeds aan het zoeken naar het vermiste vliegtuig. De onderzeeër heeft al ongeveer de helft van het zoekgebied bekeken en nog geen enkele aanwijzing gevonden.
Ook elf vliegtuigen en twaalf schepen blijven zoeken naar de Boeing 777, die op 8 maart verdween op weg van Kuala Lumpur naar Beijing.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Wat gebeurt er dan als een vliegtuig blijft klimmen?
Ligt een beetje aan hoe er geklommen wordt. Wordt er met een vaste vliegsnelheid (je gaat met je auto met 80km/u de berg op) geklommen of met een vaste klimsnelheid? (Je wil na tien minuten 100 meter hoger zijn). In het eerste geval blijf je een constante snelheid vliegen en je verticale snelheid zal steeds meer afnemen. Op een gegeven moment is die verticale snelheid nul en blijf je dus horizontaal vliegen. In het tweede geval zal je vlieg snelheid gaan afnemen als je bij de maximale hoogte in de buurt komt terwijl je klim snelheid constant blijft. Uiteindelijk komt de snelheid onder een minimum waarde en dan hangt het af van het vliegtuig wat er vervolgens gebeurt. Bij een Airbus zal het vliegtuig deze minimale snelheid aanhouden, ongeacht wat de vlieger wil en doet (mits er geen technische problemen zijn) en kom je weer in situatie nummer één, waarbij je horizontaal blijft vliegen. Andere vliegtuigen kunnen onder die minimale snelheid komen en die vallen dan richting aarde, tenzij de piloot ingrijpt. Maar in alle gevallen is er een maximale hoogte tot waar een vliegtuig kan klimmen alvorens één van deze scenario's gaat voorkomen. Deze hoogte hangt onder meer af van gewicht, temperatuur, druk, etc.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe C. Sagan
De zoektocht naar vlucht MH 370 vanuit de lucht is dinsdag vanwege slecht weer een dag stilgelegd. Het speuren op de zeebodem gaat echter onverdroten door en is de tweede week ingegaan.
-knip-
Intussen zijn op zee tien schepen op zoek naar brokstukken, een autonoom opererende onderzeeër scant de bodem. Van de 310 vierkante kilometer die door de Bluefin 21 onderzocht zou worden is meer dan 80 procent in kaart gebracht. Er is niets interessants ontdekt. Waarschijnlijk wordt het onderzoek deze week afgerond.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ja. Daar lijkt het wel op. Toch zou je denken dat als ze weten waar die zwarte doos ongeveer ligt dat ze vroeg of laat toch wat zullen vinden. Hij kan die dozen niet zelf het vliegtuig uit hebben gedonderd? Dat ie daarna nog even een stukje is doorgevlogen?
Op dinsdag 22 april 2014 15:54 schreef Marrije het volgende: Ja. Daar lijkt het wel op. Toch zou je denken dat als ze weten waar die zwarte doos ongeveer ligt dat ze vroeg of laat toch wat zullen vinden. Hij kan die dozen niet zelf het vliegtuig uit hebben gedonderd? Dat ie daarna nog even een stukje is doorgevlogen?
Wie zegt dat ze de zwarte doos hebben gehoord? Misschien was het wel een onderzeeer van 1 of ander land.
Op dinsdag 22 april 2014 15:54 schreef Marrije het volgende: Hij kan die dozen niet zelf het vliegtuig uit hebben gedonderd? Dat ie daarna nog even een stukje is doorgevlogen?
Eventjes met een snijbrander de staart afsnijden, ja, denk dat dat wel kan.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Wie zegt dat ze de zwarte doos hebben gehoord? Misschien was het wel een onderzeeer van 1 of ander land.
Ja, dat vind ik dus ook vaag. Ze hadden 4 pings, maar 2 "bleken niet van het vliegtuig". Ja, leuk, maar wat ligt er dán te pingen op 37.500 Hz op de bodem van een zwaar afgelegen deel van een enorme oceaan??
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ja, dat vind ik dus ook vaag. Ze hadden 4 pings, maar 2 "bleken niet van het vliegtuig". Ja, leuk, maar wat ligt er dán te pingen op 37.500 Hz op de bodem van een zwaar afgelegen deel van een enorme oceaan??
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Later zijn er nog meer pings ontvangen. Enkele daarvan moeten wel van het vliegtuig afkomstig zijn geweest. Wel apart dat er nog geen enkel brokstuk gevonden is.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Ik meen dat het in het staartgedeelte zit, dat kan je er echt niet zomaar uithalen.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Later zijn er nog meer pings ontvangen. Enkele daarvan moeten wel van het vliegtuig afkomstig zijn geweest. Wel apart dat er nog geen enkel brokstuk gevonden is.
Nog meer?? wist ik niet.
Ja, dat ook. Dat kan ook niet natuurlijk. Of het moet allemaal verzwolgen zijn door de oceaan. Maar dingen drijven, en zeker een vliegtuig dat in duizenden stukken breekt.
Ik denk steeds meer dat het daar niet ligt en de Australiers op een dwaalspoor zijn gezet.
Ik geloof gewoon niet dat het amateurisme echt is, daar moet meer achter zitten.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ja, dat ook. Dat kan ook niet natuurlijk. Of het moet allemaal verzwolgen zijn door de oceaan. Maar dingen drijven, en zeker een vliegtuig dat in duizenden stukken breekt.
Ik denk steeds meer dat het daar niet ligt en de Australiers op een dwaalspoor zijn gezet.
Ik geloof gewoon niet dat het amateurisme echt is, daar moet meer achter zitten.
Ondanks dat ze ongeveer weten waar de pings vandaan kwamen blijft het zoekgebied enorm groot. Het zoekgebied bij het AF toestel uit rio was een stuk kleiner en dat duurde al 2 jaar.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Hij had twee pingers meegenomen, daarom ging de metaaldetector ook af. Onderweg heeft hij het raampje open gedaan en de pingers in zee gegooid. Aangezien een vliegtuig best hard gaat was hij al 24km verder toen de tweede pinger in de oceaan gegooid werd.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Met zo'n afgebakend gebied dat ze hadden verwacht je dat ze binnen een bepaalde tijd die bodem wel gezien hebben. Dat ze nu nog niks hebben gevonden valt tegen, maar zou kunnen. Als het in het laatste stukje ligt wat nog uitgekamd moet worden. Maar ja, als daar ook niks wordt gevonden dan zijn we terug bij af?
Ondanks dat ze ongeveer weten waar de pings vandaan kwamen blijft het zoekgebied enorm groot. Het zoekgebied bij het AF toestel uit rio was een stuk kleiner en dat duurde al 2 jaar.
Ja, maar ik lees nu dat ze 80% hebben onderzocht. Als die pings kloppen, is het zoekgebied qua oppervlak niet zo groot, qua diepte natuurlijk wel. Maar ook daar heb je gewoon sonarboten voor, die worden zelfs gebruikt om de zeebodem in kaart te brengen en om boorlocaties te onderzoeken. Niels weet er meer van.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ja, maar ik lees nu dat ze 80% hebben onderzocht. Als die pings kloppen, is het zoekgebied qua oppervlak niet zo groot, qua diepte natuurlijk wel. Maar ook daar heb je gewoon sonarboten voor, die worden zelfs gebruikt om de zeebodem in kaart te brengen en om boorlocaties te onderzoeken. Niels weet er meer van.
Ziet er dus niet best uit..
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Ligt een beetje aan hoe er geklommen wordt. Wordt er met een vaste vliegsnelheid (je gaat met je auto met 80km/u de berg op) geklommen of met een vaste klimsnelheid? (Je wil na tien minuten 100 meter hoger zijn). In het eerste geval blijf je een constante snelheid vliegen en je verticale snelheid zal steeds meer afnemen. Op een gegeven moment is die verticale snelheid nul en blijf je dus horizontaal vliegen. In het tweede geval zal je vlieg snelheid gaan afnemen als je bij de maximale hoogte in de buurt komt terwijl je klim snelheid constant blijft. Uiteindelijk komt de snelheid onder een minimum waarde en dan hangt het af van het vliegtuig wat er vervolgens gebeurt. Bij een Airbus zal het vliegtuig deze minimale snelheid aanhouden, ongeacht wat de vlieger wil en doet (mits er geen technische problemen zijn) en kom je weer in situatie nummer één, waarbij je horizontaal blijft vliegen. Andere vliegtuigen kunnen onder die minimale snelheid komen en die vallen dan richting aarde, tenzij de piloot ingrijpt. Maar in alle gevallen is er een maximale hoogte tot waar een vliegtuig kan klimmen alvorens één van deze scenario's gaat voorkomen. Deze hoogte hangt onder meer af van gewicht, temperatuur, druk, etc.
Of tot de lucht te ijl wordt (lees atmosfeer houdt op). Het ding kan niet in de ruimte vliegen, daar is de straalaandrijving niet genoeg voor..Dan heb je raketaandrijving nodig, zoals bij de X10
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b] Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon, Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
'Nieuwe strategie zoektocht vliegtuig Malaysia Airlines' De zoektocht naar de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines gaat door, maar er is misschien wel een nieuwe strategie nodig.
Dat heeft de Australische premier Tony Abbott woensdag gezegd.
Na zeven weken zoeken is nog geen spoor gevonden van het toestel dat op 8 maart verdween met 239 mensen aan boord.
De afgelopen week is met een onderwaterrobot tevergeefs gezocht op de plek waar mogelijke signalen van de zwarte doos van het vliegtuig zijn opgevangen.
''We moeten de zoektocht misschien wel opnieuw overdenken, maar we zullen niet rusten tot we er alles aan gedaan hebben om dit mysterie op te lossen'', aldus de Australische premier.
Het begon met die Chinezen die een ping opgevangen hadden. Maar wie zegt dat dat waar is? Ze hebben het geluid niet opgenomen toch?
Als het niet op deze locatie ligt, kunnen ze naar mijn idee het beste in de Diamantina trench gaan zoeken. Als ik me verplaats in die piloot, heeft ie het vliegtuig daar in zee laten 'landen'. Een mooiere en diepere plek bestaat er niet.
[ Bericht 48% gewijzigd door Loekie1 op 23-04-2014 16:53:37 ]
Ik begrijp echt niet dat zoekacties naar brokstukken na zoveel vlieg- en vaaruren helemaal niets opgeleverd hebben. Het is net alsof dit gebied toch niet het juiste is.
Daarnaast vind ik het wel interessant om te zien hoe wij met al onze techniek toch niet in staat blijken te zijn dit mysterie snel op te lossen. Leuk dat er nog van dit soort mysteries bestaan.
Op donderdag 24 april 2014 09:10 schreef Nucky het volgende: Daarnaast vind ik het wel interessant om te zien hoe wij met al onze techniek toch niet in staat blijken te zijn dit mysterie snel op te lossen. Leuk dat er nog van dit soort mysteries bestaan.
Dat is inderdaad nog het meest interessantst van dit hele verhaal. We leven in een wereld waar privacy een illusie is en toch raken we nog dingen kwijt.
Zo zijn de zwarte dozen dus bevestigd in het staartgedeelte van een vliegtuig. Ik vraag me af of deze toegankelijk zijn vanuit het vliegtuig. Moet wel eigenlijk voor onderhoudsdoeleinden, heb nog nooit een deur op een staart zien zitten.
Als je echt kwaad wilt, zijn er waarschijnlijk opties open om hier sabotage mee te plegen op wat voor manier dan ook.
Op woensdag 23 april 2014 16:13 schreef Loekie1 het volgende: Het begon met die Chinezen die een ping opgevangen hadden. Maar wie zegt dat dat waar is? Ze hebben het geluid niet opgenomen toch?
Alsof hun er belang bij hebben om hierover te liegen Bovendien zijn de pings een dag later ook opgevangen door een Australisch team.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
"Het is niet onmogelijk dat het toestel ergens is geland - of gecrasht - want er is geen enkel brokstuk in de oceaan gevonden dat wordt gelinkt aan de MH370," aldus een bron. http://www.telegraaf.nl/b(...)elijk_geland___.html
Iemand een idee hoe dat kan als de laatste ping boven zee is geweest?
Iemand een idee hoe dat kan als de laatste ping boven zee is geweest?
Herinner je je nog dat er eerst sprake was van een zuidelijk en noordelijke zoekgebied? Er was een moment dat het over werd gegaan op "alleen de zuidelijke route is mogelijk". Dat besluit was genomen op gegevens en berekeningen van inmarsat geloof ik. Het zou dus kunnen dat ze nu rekening houden met de mogelijkheid dat de beslissing om de noordelijke corridor uit te sluiten gebaseerd was op foute aannames/berekeningen/etc. En dat er dus wel routes naar het noorden mogelijk zijn die overeenkomen met de pingcirkels ..
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Herinner je je nog dat er eerst sprake was van een zuidelijk en noordelijke zoekgebied? Er was een moment dat het over werd gegaan op "alleen de zuidelijke route is mogelijk". Dat besluit was genomen op gegevens en berekeningen van inmarsat geloof ik. Het zou dus kunnen dat ze nu rekening houden met de mogelijkheid dat de beslissing om de noordelijke corridor uit te sluiten gebaseerd was op foute aannames/berekeningen/etc. En dat er dus wel routes naar het noorden mogelijk zijn die overeenkomen met de pingcirkels ..
Ik geloof nog steeds in de zuidelijke route aangezien Inmarsat een algoritme heeft ontwikkeld die ze eerst getest hebben op enkele andere vluchten. Dit bleek 100% kloppend te zijn.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Enkele weken geleden schreef ik dat een walvis waarschijnlijk de blackbox had opgegeten en daar lekker baantjes aan het zwemmen was. Maar de walvissen hebben zelf al een acoustische pen om ze te volgen, deze pen zend elke seconde een puls. De frequentie is tussen 25 en 31 kHz.
One bit of info that I've not seen publicised is that acoustic measurements from the Comprehensive Nuclear Test Ban Treaty (http://en.wikipedia.org/w(...)lear-Test-Ban_Treaty) acoustic station at Cape Leeuwin (SW tip of Western Australia), and acoustic logger from near Rottnest Island (from CMST - http://cmst.curtin.edu.au/) was used to determine bearing to an acoustic event, possibly a sea surface impact.
If you took the bearing of this event and intersected it with the '7.5th' ping arc you end up with the search region that the Chinese ship and Ocean Shield were searching in.
MH370 begint steeds meer op een JFK of 9/11 situatie te lijken. Dat er nooit een antwoord zal komen van wat er werkelijk gebeurde met die vlucht (want er werd nog nooit zoveel media aandacht geschonken aan deze verdwijning, wat nogal opvallend is) De eilandbewoners op de Malediven zijn uiteraard niet gek, die weten dat er nooit zo laag en rumoerig een toestel over hun eilanden kwam vliegen, en juist toen dat gebeurde was MH370 van koers en buiten radar. MH370 zal men waarschijnlijk nooit vinden op de bodem van de Indische Oceaan. Het is een kwestie van wie je meer vertrouwt, de regering van Maleisie of de eilandbewoners van de Malediven (het gewone eerlijke volk)